Ik bedoel in bovenstaande betoog wel dat het goed is om minimaal 1 backup met EFS en modem te hebben, daarna hoeft dat imo niet meer.
Ik maak altijd een TWRP backup nadat ik de initiele settings heb doorgelopen (inclusief alle settings in het Settings Menu) en voordat ik aan de slag ga met terugzetten titanium backups en verder aanpassen van de rom (verwijderen van onnodige apps en andere zaken uit de app en priv-app folders in de System map). Dan kan ik snel terug als ik ergens een foutje maak (en teveel verwijder bijvoorbeeld).
Ik doe inderdaad zelf altijd een backup en ook een restore van alle mappen. Dat is voor mij persoonlijk altijd de fail-safe methode geweest, en daar wijk ik liever niet meer van af. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet op een andere manier kan en mag doen.
Ik backup overigens op een 64GB OTG-USB...dat scheelt veel ruimte op de telefoon en zoals je zegt 32Gb is al niet veel. Werkt perfect moet ik zeggen. Al mijn backups, maar ook titanium backup, en andere zaken zoals kernels, staan op de USB.
Ik doe inderdaad zelf altijd een backup en ook een restore van alle mappen. Dat is voor mij persoonlijk altijd de fail-safe methode geweest, en daar wijk ik liever niet meer van af. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet op een andere manier kan en mag doen.
Ik backup overigens op een 64GB OTG-USB...dat scheelt veel ruimte op de telefoon en zoals je zegt 32Gb is al niet veel. Werkt perfect moet ik zeggen. Al mijn backups, maar ook titanium backup, en andere zaken zoals kernels, staan op de USB.
Heeft iemand ook wel eens verschil in kwaliteit van foto's tussen de verschillende roms? Heb het idee dat bij de huidige rom de kwaliteit minder is van de camera.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Apart bij mij werkt het wel.Jacques112 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:08:
[...]
Als ik taal kies bij htc kb, dan staat nl daar gewoon niet tussen
Ik heb btw wel een extra exposed module geïnstalleerd die me HTC apps uit de play store laat halen en zo nl ime geïnstalleerd.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Yup is mij ook wel eens opgevallen. Het bevreemde mij ook, geen idee wat dit veroorzaakt (anders camera drivers oid wellicht).Erik1805 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:26:
Heeft iemand ook wel eens verschil in kwaliteit van foto's tussen de verschillende roms? Heb het idee dat bij de huidige rom de kwaliteit minder is van de camera.
Welke module is dat?rajackar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:15:
[...]
Apart bij mij werkt het wel.
Ik heb btw wel een extra exposed module geïnstalleerd die me HTC apps uit de play store laat halen en zo nl ime geïnstalleerd.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Fijn dat je het zegt! ik heb het gevoel dat de fotokwaliteit op edgarf 2.3 niet zo goed is.. dacht al dat het aan mij lag..dafmay schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:17:
[...]
Yup is mij ook wel eens opgevallen. Het bevreemde mij ook, geen idee wat dit veroorzaakt (anders camera drivers oid wellicht).
Sensify module.
Duurde bij mij twee reboots voor het werkte maar nu kan ik alles talen installeren.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik draai sinds gisteravond de back-to-not3 rom en kernel (V10 beta 2) van arter97 en die bevalt met tot nu toe echt super! Telefoon voelt enorm snappy (beter dan Arrow+Unikernel voor mijn gevoel) en de DPI change is fantastisch. Draaide hiervoor op mijn OnePlus One ook altijd een andere DPI en nu weet ik weer waarom ;-).
Als de batterijduur ook goed blijkt te zijn dan denk ik dat ik voorlopig nog wel op deze rom blijf hangen!
Als de batterijduur ook goed blijkt te zijn dan denk ik dat ik voorlopig nog wel op deze rom blijf hangen!
Damm dat klinkt goed! Er valt dus weer wat te flashen dit weekend
Hopelijk ook de nieuwe versie van Arrow...
Hmm misschien ook maar eens een keer proberen dan. Was er eerst wat huiverig voor, voor zo'n port van een ander toestel. Maar goed als het stabiel draait....Kremx schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:45:
Ik draai sinds gisteravond de back-to-not3 rom en kernel (V10 beta 2) van arter97 en die bevalt met tot nu toe echt super!
Overigens vroeg ik me af, hebben mensen hier echt last van het slechte memory management van de S6? Ik heb zelf eigenlijk nog nooit echt hinder van ondervonden. Ik zie soms wel eens dat ik nog maar 200-300mg over heb, maar nog nooit gemerkt dat mijn toestel dan ook echt trager werd. Misschien scheelt het ook dat ik geen games oid speel....
Nope. Geen enkel probleem mee. Maar ik gebruik een aantal DHA tweaks in de build.prop. (zie ook een eerdere post van mij )l3art schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:34:
[...]
Overigens vroeg ik me af, hebben mensen hier echt last van het slechte memory management van de S6?
Ja ik heb ook DHA tweaks draaien die je bij de kernel instellingen kan kiezen. Wellicht zit daar dan het verschil in. Viel me op dat het zo vaak genoemd wordt "het slechte memory management van de S6" maar ik nog nergens echt had geleden dat mensen er problemen mee hadden. Niet hier althans.dafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:36:
[...]
Nope. Geen enkel probleem mee. Maar ik gebruik een aantal DHA tweaks in de build.prop. (zie ook een eerdere post van mij )
Btw Arrow 8 is inmiddels klaar, maar moet nog worden getest...er zit dus behoorlijk schot in
De vraag is ook of je veel gebruik maakt van recent apps. Bij stock Touchwiz kun je ongeveer 5 apps in het geheugen houden en veel mensen hebben hier geen problemen mee.l3art schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:41:
[...]
Ja ik heb ook DHA tweaks draaien die je bij de kernel instellingen kan kiezen. Wellicht zit daar dan het verschil in. Viel me op dat het zo vaak genoemd wordt "het slechte memory management van de S6" maar ik nog nergens echt had geleden dat mensen er problemen mee hadden. Niet hier althans.
Maar reviewers testen dit en dan wordt erover gepraat. Mensen gaan het testen en vergelijken met anderen en dan warempel, hun highend toestel doet het minder goed dan een budget toestel van een ander.
Dit gaat dan als een lopend vuurtje natuurlijk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die er wel gebruik van maken en dan is het gewoon vervelend en onbegrijpelijk voor een toestel met 3gb geheugen. Gelukkig kun je dit tweaken maar dit is voor velen ook geen optie. Ik hoop en de geruchten zijn dat dit in Marshmallow opgelost is. Sterker nog, Arter97 schrijft dat de nieuwe firmware (OK5) voor de note 5 al betere memory management geeft.
Mee eens, inderdaad zal dit zo werken. Er zullen mensen zijn die er geen last van hebben. Ik ben zo iemand die er niet bij kan dat apps zo snel en onterecht worden afgesloten. Dit zou met 3GB nooit mogen. En zelfs met een flink uitgeklede rom gebeurt het nog, dus het is echt iets binnen het TW systeem.
De nieuwe Arrow v8 is obv firmware OK9, en die lijkt dus nog iets nieuwer te zijn dan OK5, dus ben benieuwd wat deze ons gaat brengen...
De nieuwe Arrow v8 is obv firmware OK9, en die lijkt dus nog iets nieuwer te zijn dan OK5, dus ben benieuwd wat deze ons gaat brengen...
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 27-11-2015 10:27 ]
Argh, wilde vanavond 7.0 gaan flashendafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:15:
Btw Arrow 8 is inmiddels klaar, maar moet nog worden getest...er zit dus behoorlijk schot in
Niemand houdt je tegen
Maar zonder gekheid...de snelheid waarmee Arrow werkt, verwacht ik dit weekend wel de release van V8. Mits er uit de tests geen vreemde zaken naar boven komen (dat verwacht ik niet).
I know, maar dan doe ik liever direct V8. Al kan ik die denk ik ook wel dirty flashen.dafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:25:
[...]
Niemand houdt je tegen![]()
Maar zonder gekheid...de snelheid waarmee Arrow werkt, verwacht ik dit weekend wel de release van V8. Mits er uit de tests geen vreemde zaken naar boven komen (dat verwacht ik niet).
De back to note rom, hoe debloated is die? Er staat bij van wel maar qua grootte (1.4GB) vermoed ik toch wat anders vergeleken met de rom van Edgarf.
Overigens zijn er ook apps om je EFS folder te backuppen zoals deze van Wanam. Werkt prima, al heb ik nog geen restore geprobeerd.
Ik beschouw alles onder ongeveer 1GB als debloated. Alles erboven, zeg rond 1.2 - 1.4 GB is in mijn ervaring redelijk stock, en stock firmware is 1.6GB groot.Aghanim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:35:
[...]
De back to note rom, hoe debloated is die? Er staat bij van wel maar qua grootte (1.4GB) vermoed ik toch wat anders vergeleken met de rom van Edgarf.
Ik blijf toch terugkomen naar de Arrow rom. Deze icm de laatste Arter kernel is een hele goede combi.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Yup...hier ook, maar ik draai nu al sinds begin deze week de WanamLite 3.2 rom icm met Hacker kernel V7 en dat is ook een machtig mooie combi!
De Arter kernel bevalt beter dan de Unikernel dus?Erik1805 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:50:
Ik blijf toch terugkomen naar de Arrow rom. Deze icm de laatste Arter kernel is een hele goede combi.
Blijf het lastig vinden dat daar zo ongeveer elke dag wel een nieuwe versie van uitkomt... Unikernel is dan voor mijn gevoel iets stabieler/minder hobby.
Hoe zijn jou ervaringen daarmee?
Fly or Die
Arrow is 1.04 maar wordt ongetwijfeld een heel stuk kleiner als je voor ultra debloat kiest. Heb jij enig idee waar dat ongeveer op uit komt? Ik denk dat ik voor Arrow ga, maar de DPI settings van de note rom zijn ook prettig. Op de Galaxy Nexus kon je dat overigens ook met een app instellen, onafhankelijk van de rom.dafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:45:
[...]
Ik beschouw alles onder ongeveer 1GB als debloated. Alles erboven, zeg rond 1.2 - 1.4 GB is in mijn ervaring redelijk stock, en stock firmware is 1.6GB groot.
Klopt, de ultradebloat optie verwijderd zeer veel uit de 1.4Gb rom. Echter ik weet niet hoeveel er overblijft, immers je kiest ervoor binnen de Aroma installer (en de uiteindelijke grootte van het rom bestand is dus niet zichtbaar).Aghanim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:05:
[...]
Arrow is 1.04 maar wordt ongetwijfeld een heel stuk kleiner als je voor ultra debloat kiest. Heb jij enig idee waar dat ongeveer op uit komt? Ik denk dat ik voor Arrow ga, maar de DPI settings van de note rom zijn ook prettig. Op de Galaxy Nexus kon je dat overigens ook met een app instellen, onafhankelijk van de rom.
Ps Ik heb zojuist de download link voor V8 gekregen van Arrow om te gaan testen...
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 27-11-2015 12:23 ]
Ik ook. Lekker testen
Ene nederlander met de naam SGN4SD op XDA is gebanned. Had een mailtje naar Arter97 gestuurd met de mededeling, "youre kernel is beginning to suck" en dat hij een mother fokker was.
Je hebt er volk tussen. Laatst ook al een nederlander die begon over Klant is Koning tegen een developer.
Je hebt er volk tussen. Laatst ook al een nederlander die begon over Klant is Koning tegen een developer.
Daar kan ik echt niet met mijn hoofd bij. Die mensen doen hun best, voor niets! (behalve soms donaties) Beetje respect voor developers..Garret1410 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:35:
Ene nederlander met de naam SGN4SD op XDA is gebanned. Had een mailtje naar Arter97 gestuurd met de mededeling, "youre kernel is beginning to suck" en dat hij een mother fokker was.
Niet zo mooi voor onze medelander. Maar wel terecht...we kunnen met z'n allen toch wel beschaafd blijven is mijn mening.
Vreemd, ik had ook gevraagd... vannacht nog voor jullie
Begrijp er niets van. Arrow stuurt een PM met downloadlink voor V8. Ik merk meteen dat deze niet werkt en geef het door via PM en in het draadje. Vervolgens horen we helemaal niets meer, al uren niet.
Nou ja...ik merk het wel, heb betere dingen te doen dan als een idioot te wachten op een test rom
Nou ja...ik merk het wel, heb betere dingen te doen dan als een idioot te wachten op een test rom

Ja ik toch ook...is geen excuus
[ Voor 33% gewijzigd door dafmay op 27-11-2015 16:15 ]
Je mag de link wel delendafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:04:
Begrijp er niets van. Arrow stuurt een PM met downloadlink voor V8. Ik merk meteen dat deze niet werkt en geef het door via PM en in het draadje. Vervolgens horen we helemaal niets meer, al uren niet.
Hij is tot niets verplicht, ook niet te antwoorden. Het is geen webshop o.i.d. waar je binnen zoveel minuten/uren een antwoord kunt verwachten.dafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:04:
Het is fijn als iemand binnen enkele minuten antwoord, maar als dat niet gebeurt moet je het gewoon accepteren vind ik.
OT: Stond bijna op het punt mijn galaxy s6 te verkopen omdat er geen stock android roms voor beschikbaar zijn. Maar zoals meeste van jullie waarschijnlijk al weten worden hierin stappen gemaakt (XDA forum). Wat zal het een mooie dag zijn wanneer deze uitkomt.
Nee hoor, daar ben ik het helemaal mee eens en dit is ook zeker niet mijn insteek of waar het mij om ging. Het is apart/vreemd omdat het een uitnodiging van Arrow was aan mijzelf en medetweaker Erik1805. Ik ben toen meteen naar de downloadlink gegaan en merkte dat deze het niet deed, en heb dit toen direkt doorgegeven aan Arrow...en daarop niets meer gehoord. Dat bevreemd mij omdat het allemaal binnen tijdsbestek van 1 minuut was.crobo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:28:
[...]
Hij is tot niets verplicht, ook niet te antwoorden. Het is geen webshop o.i.d. waar je binnen zoveel minuten/uren een antwoord kunt verwachten.
Het is fijn als iemand binnen enkele minuten antwoord, maar als dat niet gebeurt moet je het gewoon accepteren vind ik.
That's all folks
Zojuist modem en bootloader naar de laatste versie geflashed. Nu wachten op Arrow 8 voor de overstap
Ik download momenteel de nieuwe Arrow V8 test versie...eens zien hoe die loopt.
Ben benieuwd, hopelijk gaat hij dit weekend online. Kan me ook niet voorstellen dat er veel mis mee is, althans ik neem aan dat de dev deze versie zelf al een paar dagen in gebruik heeft.
De dev kan hem zelf niet testen, aangezien zijn s6 kadoek is.Aghanim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:25:
Ben benieuwd, hopelijk gaat hij dit weekend online. Kan me ook niet voorstellen dat er veel mis mee is, althans ik neem aan dat de dev deze versie zelf al een paar dagen in gebruik heeft.
Daarom zoekt hij testers
Wat heb je uitgespookt om in een bootloop terecht te komen? Je kan een nandroid terugzetten of een rom opnieuw flashen.
Tijdens installatie van de nieuwe Arrow V8 rom moet je niet de keuze maken voor de Edge features...die geven namelijk een bootloop (mede-tweaker Erik1805 liep daar ook tegenaan).Jacques112 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:15:
blijf in bootloop.
Heb arter beta 10 geprobeerd
heb unikernel geprobeerd
enig idee?
Dus even de rom opnieuw flashen...
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 27-11-2015 20:26 ]
Hoe komen jullie ineens allemaal aan de download link? Ik wil ook flashen
PM!Aghanim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:26:
Hoe komen jullie ineens allemaal aan de download link? Ik wil ook flashen
Ik weet niet of het de bedoeling is dat je iedereen de link stuurt
Klopt, bedacht ik mij ook en ik heb onze medetweaker gevraagd het voor zich te houden (in ieder geval op xda). Ik denk overigens dat de dev wel ok is...hoe meer gebruikers de testversie daadwerkelijk testen hoe beter (zeker omdat hijzelf geen S6 heeft momenteelErik1805 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:43:
Ik weet niet of het de bedoeling is dat je iedereen de link stuurt
Klopt alleen vraagt hij niet voor niets om 2 testers. Anders hadden hij hem wel online gezet. Maar is jou keuze
Hmm denk dat je een punt hebt. Ik dacht dat hij er 2 had uitgekozen waar hijzelf het beste gevoel bij had als 1e testers, wellicht gezien de reacties in het xda draadje. Of wellicht heeft hij de link naar nog meer gestuurd. Ik heb er niets over gezien in het draadje.Erik1805 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:58:
Klopt alleen vraagt hij niet voor niets om 2 testers. Anders hadden hij hem wel online gezet. Maar is jou keuze
't Is ook niet dat ik aan jan en alleman de link heb gegeven of online heb gezet, maar neemt niet weg dat je waarschijnlijk gelijk hebt.
Kortom...hier laten we het bij (vwb uitsturen downloadlink).
had inderdaad geconstateerd dat zonder edge geen problemen zijn.dafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:25:
[...]
Tijdens installatie van de nieuwe Arrow V8 rom moet je niet de keuze maken voor de Edge features...die geven namelijk een bootloop (mede-tweaker Erik1805 liep daar ook tegenaan).
Dus even de rom opnieuw flashen...
Jammer genoeg had ik geen pc om dit te lezen..
Maar loopt nu goed
Ja V8 draait soepel. Icm laatste arter kernel. Even verder testen
Ik ga met Unikernel V8 proberen, die bevalt me erg goed. Al lijkt daar ook weinig te gebeuren qua updates, geen goed teken.
[ Voor 37% gewijzigd door Aghanim op 27-11-2015 21:35 ]
loopt bij mij prima, lekker soepel..
Ga nu even arter beta 10 flashen
Ga nu even arter beta 10 flashen
Weet er nou echt niemand hoe ik nederlandse taal krijg in HTC toetsenbord?rajackar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:00:
Aangezien ik altijd een groot fan van Sense was tov TouchWix heb ik deze port eens geprobeerd:
http://www.fulmics.com/htc-sense/
Werkt helemaal foutloos hier en ik zou zweren dat alles sneller is dan met TW. Voor de liefhebbers een tip dus
Ik vind het toetsenbord fijn en mooi... maar kan met geen mogelijkheid nederlands krijgen
Ben bezig een nieuwe zip te bouwen zoals Arrow aangaf. Kijken of edge nu werkt
[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 27-11-2015 22:57 ]
heb je een update gehad dan?Erik1805 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:57:
Ben bezig een nieuwe zip te bouwen zoals Arrow aangaf. Kijken of edge nu werkt
ik niet, dus kan niks doen
Nee alleen een bestand. Moet zelf een zip maken. Moest iets toevoegen aan de zipJacques112 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:04:
[...]
heb je een update gehad dan?
ik niet, dus kan niks doen
Maar misschien toch beter dan arter kernel hier komen ze zo ongeveer om de dag.Aghanim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:33:
Ik ga met Unikernel V8 proberen, die bevalt me erg goed. Al lijkt daar ook weinig te gebeuren qua updates, geen goed teken.
Dat lijkt me ook niet helemaal gezond.
Arrow V8 draait zover ook prima op mijn S6.
Standby verbruik is ook erg goed (Unikernel, performance settings)...2% in 10 uur standby.
Vandaag de rom verder aan de tand voelen, maar het is weer een prima update
Standby verbruik is ook erg goed (Unikernel, performance settings)...2% in 10 uur standby.
Houd ons op de hoogte! Ik heb vandaag verplichtingen dus wordt vanavond dat ik ga flashen. Dus in elk geval geen edge features meeflashen.dafmay schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:56:
Arrow V8 draait zover prima op mijn S6.
Ja draait erg soepel. Ik draai de V8 met arter kernel. Nu even proberen met edge functies .
Kun je de HTC ime vinden in de play store?Jacques112 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:12:
[...]
Weet er nou echt niemand hoe ik nederlandse taal krijg in HTC toetsenbord?
Ik vind het toetsenbord fijn en mooi... maar kan met geen mogelijkheid nederlands krijgen
Eventueel met hulp van de sensify xposed module? Het lukte mij eerst ook niet maar na wat rommelen had ik uiteindelijk in de keyboard setting alletalen om te downloaden.
Arrow V8 officieel uit
Wow onderhand niet meer bij te houden, we kunnen er een dagtaak van maken.
Ja mooi nieuws en een aanrader, zeker icm Hacker kernel...retesnel
Ik denk dat ik er toch een S6 bij ga nemen, het bloed kruipt........dafmay schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:29:
Pappa! Wat hadden we nu afgesprokenpappaleone schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:31:
[...]
Ik denk dat ik er toch een S6 bij ga nemen, het bloed kruipt........
Ja ja ik ben heel blij met mijn + maar als ik zie hoeveel roms er momenteel beschikbaar zijn voor de gewone S6 dan jeukt het toch, om bezig te zijn.
Hey no need to preach to the choirpappaleone schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:59:
[...]
Ja ja ik ben heel blij met mijn + maar als ik zie hoeveel roms er momenteel beschikbaar zijn voor de gewone S6 dan jeukt het toch, om bezig te zijn.
Merkbaar verschil met unikernel?dafmay schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:29:
Ja toch wel. Settings : CFQ, Turbo, Interactive (uit m'n hoofd...is standaard geselecteerd).
Hoe is de batterij tijd met hacker?dafmay schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:06:
[...]
Ja toch wel. Settings : CFQ, Turbo, Interactive (uit m'n hoofd...is standaard geselecteerd).
Ook goed te noemen. Moet uiteraard nog wel iets langer testen...
Ik heb na update naar v8 geen app optimalisatie meer.
Vreemd.
Vreemd.
Heb ik nog wel. Toevallig arter kernel ?Garret1410 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:28:
Ik heb na update naar v8 geen app optimalisatie meer.
Vreemd.
Nee unikernel. Heb wel dirty flash van v7 naar v8 gedaan dus misschien ligt het daaranErik1805 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:42:
[...]
Heb ik nog wel. Toevallig arter kernel ?
Vaag. Ik heb wel een full wipe gedaan
Heb ook meteen de modem en bootloader geflashed naar versie OJ2. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.Erik1805 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:45:
Vaag. Ik heb wel een full wipe gedaan
Heb ik vorige week ook gedaan. Ik zit wel op arter kernelGarret1410 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:47:
[...]
Heb ook meteen de modem en bootloader geflashed naar versie OJ2. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Volgens mij wordt ik gek want nu staat het er wel tussen. Misschien was ik te snel en duurde het even of ik wordt echt gekErik1805 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:48:
[...]
Heb ik vorige week ook gedaan. Ik zit wel op arter kernel
Er was dacht ik iemand hier die op de Arrow rom via de Aroma installer van Xestrolite ontbrekende apps heeft geïnstalleerd. Klopt dit? En werkt dat? Ik heb live wallpaper en Samsung email nodig namelijk.
Welke browser gebruiken jullie trouwens? Ik normaal Chrome maar ben nu de Samsung browser aan het proberen. Werkt ook best prima.
Welke browser gebruiken jullie trouwens? Ik normaal Chrome maar ben nu de Samsung browser aan het proberen. Werkt ook best prima.
[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 28-11-2015 20:56 ]
Ik heb S planner geïnstalleerd via de Aroma add on package. Weet niet of het met alle apps werkt. Gewoon proberen zou ik zeggen.Aghanim schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:46:
Er was dacht ik iemand hier die op de Arrow rom via de Aroma installer van Xestrolite ontbrekende apps heeft geïnstalleerd. Klopt dit? En werkt dat? Ik heb live wallpaper en Samsung email nodig namelijk.
Werkt op Arrow 8 bij jullie de synchronisatie met Facebook en LinkedIn nog? Ik deed dit altijd zodat ik foto's kreeg bij mijn contacten maar voor beide sociale media werkt dit nu niet meer. Onder Accounts bij instellingen kan ik ze wel toevoegen maar er is geen optie meer om contacten te synchroniseren.
Eerste ervaringen met de hackerkernel zijn positief. Erg soepel wat ik vooral met scrollen merk.
Accuduur nog afwachten.
Accuduur nog afwachten.
Ik heb vanavond de nieuwe Nexus 6P eens onder de loep kunnen nemen en uitgebreid getest, en m.n. vergeleken met de S6. De conclusie is : de 6P kan zich niet meten met de S6 qua absolute snelheid
Mooi ontwerp dat wel (maar de S6 blijft mooier).
Maar goed lang verhaal kort (ik kan flink in details gaan, maar dat hoort hier niet thuis)....de S6 is en blijft een geweldenaar. Zeker met een custom rom en kernel zijn er maar weinig toestellen die zich kunnen meten met ons kindje
Maar goed lang verhaal kort (ik kan flink in details gaan, maar dat hoort hier niet thuis)....de S6 is en blijft een geweldenaar. Zeker met een custom rom en kernel zijn er maar weinig toestellen die zich kunnen meten met ons kindje
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 29-11-2015 09:28 . Reden: Enige nuance was nodig ]
Ik heb lang gewacht met het rooten van mijn telefoon.
Heeft er iemand een recente/duidelijke guide welke uitlegt hoe ik de galaxy s6 kan rooten en een custom rom erop kan zetten. Er zijn meerdere manieren en verschillende versies van de custom recovery.
Uiteraard heb ik google gebruikt en op xda gezocht. Heb genoeg guides gevonden, maar zijn er wellicht dingen waar ik extra op zou moeten letten volgens jullie?
Dat van knox op 0 houden is volgens mij niet meer mogelijk (als je de nieuwste android versie erop hebt staan), of heb ik het verkeerd.
Ben al een tijdje uit de root/custom roms wereldje vandaar dat ik deze vraag stel.
Heeft er iemand een recente/duidelijke guide welke uitlegt hoe ik de galaxy s6 kan rooten en een custom rom erop kan zetten. Er zijn meerdere manieren en verschillende versies van de custom recovery.
Uiteraard heb ik google gebruikt en op xda gezocht. Heb genoeg guides gevonden, maar zijn er wellicht dingen waar ik extra op zou moeten letten volgens jullie?
Dat van knox op 0 houden is volgens mij niet meer mogelijk (als je de nieuwste android versie erop hebt staan), of heb ik het verkeerd.
Ben al een tijdje uit de root/custom roms wereldje vandaar dat ik deze vraag stel.
[ Voor 26% gewijzigd door crobo op 29-11-2015 00:38 ]
Ik heb gisteren zelf geroot na ook flinke tijd niet meer te hebben gedaan. In dit topic vind je in principe alle info...crobo schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:36:
Eerst rooten (zie topicstart, s6 unikernel flashen)
Daarna installeer je twrp als je een custom rom wilt draaien
En daarna slechts een kwestie van rom kiezen en flashen
Backup maken met Titaniumbackup van alle apps zodra je root toegang hebt.
Verder raad ik je aan het topic gewoon te doorzoeken met de diverse tags.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Zou dit kunnen komen vanwege ultra debloat? Ik zie in de lijst hierbij geen dingen die ik hier direct aanleiding voor vind.Aghanim schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:26:
Werkt op Arrow 8 bij jullie de synchronisatie met Facebook en LinkedIn nog? Ik deed dit altijd zodat ik foto's kreeg bij mijn contacten maar voor beide sociale media werkt dit nu niet meer. Onder Accounts bij instellingen kan ik ze wel toevoegen maar er is geen optie meer om contacten te synchroniseren.
Kan iemand eens testen of je foto's van LinkedIn of Facebook bij je contacten kan krijgen in V8?
[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 29-11-2015 12:35 ]
Had verwacht dat de 6p juist erg soepel zou draaien met stock Android 6.0, maar goed om te horen dat de S6 gewoon de beste is ☺dafmay schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:51:
Ik heb vanavond de nieuwe Nexus 6P eens onder de loep kunnen nemen en uitgebreid getest, en m.n. vergeleken met de S6. De conclusie is : de 6P kan zich niet meten met de S6 qua absolute snelheidMooi ontwerp dat wel (maar de S6 blijft mooier).
Ik heb Facebook niet eens bij "weer te geven contacten" staan. Als ik bij acounts kijk dan valt er ook niets in te stellen.Aghanim schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:08:
[...]
Zou dit kunnen komen vanwege ultra debloat? Ik zie in de lijst hierbij geen dingen die ik hier direct aanleiding voor vind.
Kan iemand eens testen of je foto's van LinkedIn of Facebook bij je contacten kan krijgen in V8?
Ik gebruik dit ook nooit dus weet niet hoe het bij v7 was.
Precies...dat was mijn verwachting ook. Begrijp me niet verkeerd, de 6P is zeker erg vlot en soepel maar de S6 is simpelweg ook net zo snel met alles. En dat voor een al wat oudere phoneGarret1410 schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:34:
[...]
Had verwacht dat de 6p juist erg soepel zou draaien met stock Android 6.0, maar goed om te horen dat de S6 gewoon de beste is ☺
Verder vond ik de 6P best groot en ook zwaar en dus iets minder handzaam als de S6 (logisch natuurlijk). Maar dat is een kwestie van wennen.
[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 01-12-2015 12:50 ]
Filmpje in startpost is heel duidelijk vind ik.crobo schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:36:
Download odin 3.10.6 naar pc
Download twrp 2.8.7.0 naar pc
Download custom rom naar S6 zoals Arrow V8, Xtrestolite 2.4 of welke dan ook en ze. Er zijn er heel veel.
Flash twrp via odin en start op in recovery.
Via recovery flash je de custom rom.
Eigenlijk precies zoals in het filmpje. Later kun je via twrp allerlei andere kernels flashen als je dat wilt.
Wil je alleen root dan zijn er meer mogelijkheden.
Super bedankt voor het uitleggen @Boobybandit en @Garret1410
Ga er direct mee aan de slag
Ga er direct mee aan de slag
Bedankt, dat heb ik ook. Op andere roms krijg je bij 'accounts' de mogelijkheid om te sync-en met bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en Whatsapp. Dat kan nu niet want er zijn inderdaad geen opties meer om uit te kiezen als je bij 'accounts' op Facebook of een ander klikt.Garret1410 schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:37:
[...]
Ik heb Facebook niet eens bij "weer te geven contacten" staan. Als ik bij acounts kijk dan valt er ook niets in te stellen.
Ik gebruik dit ook nooit dus weet niet hoe het bij v7 was.
Heb even gegoogeld en je bent niet de enigste. Blijkbaar heeft Facebook deze functie eruit gehaald.Aghanim schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:38:
[...]
Bedankt, dat heb ik ook. Op andere roms krijg je bij 'accounts' de mogelijkheid om te sync-en met bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en Whatsapp. Dat kan nu niet want er zijn inderdaad geen opties meer om uit te kiezen als je bij 'accounts' op Facebook of een ander klikt.
http://forums.androidcent...cts-sync-not-working.html
Thx, had ik zelf eigenlijk ook wel kunnen doen maar ging er van uit dat het aan Arrow lag omdat het op de rom van Edgarf (die ik tot gisteren gebruikte) wel werkte. Waarschijnlijk heeft het daar dan ook een tijdje niet meer gewerkt maar had ik al een initiële foto van ieder contact waardoor het niet opviel.Garret1410 schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:52:
[...]
Heb even gegoogeld en je bent niet de enigste. Blijkbaar heeft Facebook deze functie eruit gehaald.
http://forums.androidcent...cts-sync-not-working.html
Overigens kun je met bijvoorbeeld Sync Me wel je foto's van Facebook syncen met contacten.
Zie trouwens net dat er geen Ad-block in de Arrow rom zit. Flashen jullie dit via de Aroma installer van Edgarf , nemen jullie AdAway via een apk of gewoon 1 uit de Play Store nemen (al zijn dit voornamelijk browsers)?
[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 29-11-2015 15:14 ]
Btw erg goede schermtijd nu. Zit op 3u20min met nog 33% batterij.
4uur moet dan zeker lukken.👍Aghanim schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:45:
Btw erg goede schermtijd nu. Zit op 3u20min met nog 33% batterij.
Met de ad blocker kan ik je niet helpen want ik weet echt niet meer wat ik gedaan heb. Ik had al een ad blocker in v7 maar weet niet meer precies hoe. Waarschijnlijk via Aroma want ik kan me niet herinneren dat ik een apart bestand of apk geïnstalleerd heb.
Of het moet via Titanium backup gegaan zijn. Ik had namelijk een backup gemaakt in Xtrestolite.
[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 29-11-2015 21:42 ]