Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
Zag het inderdaad net. Blijf bij Arter. Is wel erg goed in standby.

Antwoord van Arter:

That's part of the SPCM, which I disabled on 10.0-beta1.
Use Greenify instead.

[ Voor 44% gewijzigd door Erik1805 op 23-11-2015 15:40 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indeed...geen oplossing voor mij.

Back to Unikernel it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Gaat weer snel. Er is weer een nieuwe versie van de Hackerkernel:

http://forum.xda-develope...p?p=63971114&postcount=63

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:59:
Hahahah nee doe ik vanavond even. Gebruik de telefoon ook voor werk.

Heeft iemand deze wel eens geprobeerd?

http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498
Ik vind de verschillende roms allemaal op elkaar lijken. Deodexed, debloated, wat build prop tweaks en de een heeft wat meer opties dan de ander of een andere kernel.
Vind Xtrestolite aardig uitgebreid wat betreft het zelf kunnen kiezen wat je wel of niet wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:59:
Btw in de nieuwste Arter kernel is de 'optimise app' optie (binnen Batterij opties) blijkbaar disabled.

Ik ga weer terug naar Unikernel...

;)
Zit die optie dan wel in V8.002? Ik zie onder batterij settings alleen maar spaarstand en extra spaarstand als optie om aan te vinken namelijk.of moet ik ergens anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ga straks deze flashen en de laatste Hacker kernel

http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:01:
[...]

Zit die optie dan wel in V8.002? Ik zie onder batterij settings alleen maar spaarstand en extra spaarstand als optie om aan te vinken namelijk.of moet ik ergens anders kijken?
Het is afhankelijk van welke FW versie je draait (de rom versie dus). In de OJF firmware zit deze optie dacht ik voor het eerst. Ik draai Arrow en deze is obv OJF. Bij de batterij settings heb je dan de extra optie 'optimize apps'. Na verloop van tijd (een aantal dagen) worden bepaalde apps geoptimaliseerd voor beter batterijverbruik. Deze optie is onderdeel van de nieuwe 'Doze' functionaliteit binnen Android 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw...iemand in het XDA draadje van Arter kernel claimt dat de Doze functie wel gewoon lijkt te werken omdat hij een melding kreeg van geoptimaliseerde apps (dit is een standaard melding...je wordt op de hoogte gehouden als er nieuwe aps zijn geoptimaliseerd). Kortom...geen info in de Batterij settings, maar het lijkt verder wel te functioneren. Dat vind ik niet optimaal, dus ik blijft voorlopig weer even bij Unikernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai nog 2.4 dus dat verklaart een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:22:
[...]

Het is afhankelijk van welke FW versie je draait (de rom versie dus). In de OJF firmware zit deze optie dacht ik voor het eerst. Ik draai Arrow en deze is obv OJF. Bij de batterij settings heb je dan de extra optie 'optimize apps'. Na verloop van tijd (een aantal dagen) worden bepaalde apps geoptimaliseerd voor beter batterijverbruik. Deze optie is onderdeel van de nieuwe 'Doze' functionaliteit binnen Android 6...
Ik had de optie ook bij Xtrestolite 2.4.
Heb alles op altijd optimaliseren staan dus direct. Alleen mail en whatsapp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:48:
Ik draai nog 2.4 dus dat verklaart een hoop :)
Vreemd want ik had deze optie ook bij 2.4.

Kijk bij details onder batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Details heb ik ook niet. Ik heb.

Spaarstand
Extra spaarstand
Percentage aan of uit
Grafiek

Vervolgens de info van het percentage per app.

Rechtsboven heb ik alleen Vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:59:
Details heb ik ook niet. Ik heb.

Spaarstand
Extra spaarstand
Percentage aan of uit
Grafiek

Vervolgens de info van het percentage per app.

Rechtsboven heb ik alleen Vernieuwen.
Vraag me af of het dan met bootloader en modem heeft te maken. Ik heb COH2.

ik gebruik app optimalisatie al een hele tijd. Hierdoor betere standby tijd. Heb sinds aantal dagen pas de Arrow rom draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou kunnen, ik heb BOFJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
COH2 is trouwens een oude versie dus dat kan het toch ook niet zijn lijkt me.

Ter controle. Ik heb het over de basebandversie.

Edit: als ik het goed heb is BOFJ een versie van juni. COH2 is van augustus dus nieuwer.
De nieuwste is naar mijn weten COJ1

[ Voor 19% gewijzigd door Garret1410 op 23-11-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb baseband COH2 en had met arter kernel ook geen apps optimalisatie icm arrow rom. Nu hacker kernel en andere rom geflashed en het staat er weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 23-11-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:57:
[...]

COH2 is trouwens een oude versie dus dat kan het toch ook niet zijn lijkt me.

Ter controle. Ik heb het over de basebandversie.

Edit: als ik het goed heb is BOFJ een versie van juni. COH2 is van augustus dus nieuwer.
De nieuwste is naar mijn weten COJ1
Yup heb het ook over baseband. COJ1 durf ik met xtrestolite niet te flashen omdat die niet in het topic staat al kan dat ook zijn omdat Edgarf het topic niet meer heeft bijgewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 23-11-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe het precies zit weet ik niet maar sinds Xtrestolite 2.4 heb ik app optimalisatie.

Heb daarna verschillende kernels geprobeerd (arter, vindicator, unikernel ) en heb altijd app optimalisatie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even hardop denken. De bootloader en modem zijn niet gebonden aan welke rom je gebruikt want anders kun je niet tussen roms switchen met een andere bootloader of modem. Behalve tussen een versie, zoals een 5.0.2 en 5.1.1.

De 2.4 versie heeft in het topic de BOGH als meeste recente versie staan, terwijl de Arrow rom een recentere variant COJ1 noemt.

Die zou toch ook compatible moeten zijn met de rom van Edgarf anders kunnen jullie niet meer terug naar deze rom.

Ik wil het liefst de meest recente modem en bootloader flashen vanuit het Arrow topic en gebruiken op de rom van Edgarf. Dat zou moeten werken toch?

Wat me wel aan het twijfelen brengt is dat ik dacht dat een modem en bootloader altijd 2 aparte files waren. In het topic van de Arrow Rom wordt naar deze repository verwezen maar daar staat maar 1 file:

Odin_AP_G920FXXU3COJ1_Modem_Bootloader.tar.md5

Om nu op goed geluk deze file bij zowel modem als bootloader te pasten in Odin vind ik iets te riskant. Iemand ervaring met deze file en het feit dat er geen 2 aparte files zijn zoals bijvoorbeeld in het topic van Edgarf wel het geval is?

Mochten jullie op een recentere versie zitten dan deze (Edgarf topic):

5.1.1 Bootloader: G920F-XXU2BOGG
5.1.1 Modem: G920F-XXU2BOGH

Kunnen jullie dan aangeven waar je deze files vandaan hebt?

[ Voor 38% gewijzigd door Aghanim op 24-11-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Wellicht kun je hier kijken. https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=40830

Hier is de modem en bootloader ook 1 file

Deze komen van het topic/rom: http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498

Wat is het voordeel om de nieuwste modem/bootloader te flashen?

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1805 op 24-11-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan zou je deze file bij zowel BL als CP in Odin plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Net het bestand gedownload en hernoemd. Hierna uitgepakt en dan staan er 3 bestanden in:

cm.bin
modem.bin
sboot.bin

-start Odin.
-Select "phone" and fetch the modem.bin file.
-Only thing checked should be "Auto Reboot"
-Put phone in download mode
-Plug in USB
-hit Start
Let it reboot and thou shalt have signal

(zelf nooit gedaan trouwens)

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 24-11-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:05:
En dan zou je deze file bij zowel BL als CP in Odin plaatsen?
Ben ik ook benieuwd naar. Zoals je zegt zijn het meestal twee bestanden. Ik denk dat het moet zoals je beschrijft.

Ik ga vanavond even wat proberen

Heb net aparte modem en bootloader bestanden gevonden.

http://forum.xda-develope...-v1-0-31-07-2015-t3169760

[ Voor 25% gewijzigd door Garret1410 op 24-11-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:10:
Net het bestand gedownload en hernoemd. Hierna uitgepakt en dan staan er 3 bestanden in:

cm.bin
modem.bin
sboot.bin

-start Odin.
-Select "phone" and fetch the modem.bin file.
-Only thing checked should be "Auto Reboot"
-Put phone in download mode
-Plug in USB
-hit Start
Let it reboot and thou shalt have signal

(zelf nooit gedaan trouwens)
Ik heb nog niet zolang geleden de modem.bin uit een rom gehaald en mbv Odin geflashed...dat werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:15:
[...]

Ik heb nog niet zolang geleden de modem.bin uit een rom gehaald en mbv Odin geflashed...dat werkte perfect.
Wat zijn de voordelen als je een nieuwere modem en bootloader flashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:53:
[...]

Wat zijn de voordelen als je een nieuwere modem en bootloader flashed?
Men zegt indien mogelijk de bootloader/modem in dezelfde serie gebruiken als van de firmware (rom). Dat zou de beste ervaring moeten geven (denk aan werking rom, signaal, en bereik). Klinkt wel logisch. Dus als het even kan dan doe ik het omdat het een kleine moeite is. Maar noodzakelijk is het zeer zeker ook weer niet.

En voor al dit soort zaken geldt...google zelf ook nog even. Vaak kun je allerlei nuttige info boven water krijgen. (waar ik misschien niet aan heb gedacht of heb aangegeven)

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 24-11-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accuduur en signaal ontvangst kunnen verbeteren lees ik. Eigenlijk zijn het drivers voor de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is nu het handigst? De modem en bootloader van Edgarf flashen (3 augustus dus oud) omdat die bij de 2.4 rom staan vermeld of de nieuwste varianten flashen vanuit de link van Garret?

Waarom ik het overigens doe is voor de app optimalisatie in de battery settings en wellicht het verbeteren van het mobiel signaal want dat vind ik maar mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:08
Zojuist Tyrannosrom V9.1 geïnstalleerd werkt super! Lekker smooth met de tw marshmallow launcher. Ben wel erg benieuwd naar de marshmallow versie hoor. Zag dat die al gelekt was voor de Note 5 en zag er goed uit! Iemand enig idee wanneer de S6/Edge hem krijgt?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb net de note 5 rom van arter geïnstalleerd. Die werkt erg fijn. Zeker de hogere dpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm volgens mij ben ik de enige die nog op 2.4 van Edgarf zit ;)
Aan de ene kant wel zin om te flashen maar er zit (voor mij) toch geen nieuwe functionaliteit in andere roms en deze draait nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok als we dan toch bezig zijn, ik heb eind vd middag deze geflashed...is voor de verandering eens een odexed rom en je merkt dat alles nog vlotter loopt (van opstarten telefoon tot aan opstarten van apps). Zeer de moeite waard.

http://forum.xda-develope...od-wanamlite-1-0-t3095155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Hahaha happy flashing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:12

dbzfan

Nee.

Aghanim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:33:
Hmm volgens mij ben ik de enige die nog op 2.4 van Edgarf zit ;)
Aan de ene kant wel zin om te flashen maar er zit (voor mij) toch geen nieuwe functionaliteit in andere roms en deze draait nu prima.
Nee hoor! Ik zit nog op 2.3.. En blijf nog lekker hierbij totdat marshmallow uit is.. Why change a winning concept ;) draait puik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ach, af en toe wat flashen is leuk. Even andere Roms testen. Kan met een Back-up toch zo weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:48:
ok als we dan toch bezig zijn, ik heb eind vd middag deze geflashed...is voor de verandering eens een odexed rom en je merkt dat alles nog vlotter loopt (van opstarten telefoon tot aan opstarten van apps). Zeer de moeite waard.

Ziet er inderdaad goed uit, ook frequent updates. Ook hier overigens modem en bootloader in 1 .tar file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:12:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit, ook frequent updates. Ook hier overigens modem en bootloader in 1 .tar file.
Klopt, en Wanam is zeker een van de betere (en bekende) rom bouwers op xda. Inmiddels weet ik uit ervaring dat er sommige uitspringen als het gaat om goede (betrouwbare!) builds en regelmatige updates (en dus niet ook iedere dag of week een mini-update uitbrengen, zoals bijv kernel-bouwer arter).

Leuk ook dat deze rom weer eens odexed is, waar alle andere roms deodexed zijn. Ik merk echt een verschil in snelheid en soepelheid. Enige wat ontbreekt is het reboot (...in recovery mode, enz...) scherm, omdat dit soort aanpassingen slechts kan in deodexed roms. Maar daar kan ik zeker mee leven.

Ps ik gebruik wel Unikernel met deze rom, omdat de standaard ingebakken Adam kernel zeker niet even zo vlot en soepel is.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 24-11-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Heb net titanium backup pro gekocht zodat ik wat meer roms kan testen zonder dat ik spelsaves enzo kwijt ben. Misschien weet er iemand welke rom ik als eerst moet testen? Ik draai nu Edgarf zijn rom. Ik zoek een rom die stabiel is maar met voldoende functies en batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:08
papegaai01 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:14:
Ik heb net de note 5 rom van arter geïnstalleerd. Die werkt erg fijn. Zeker de hogere dpi
Zojuist ook geïnstalleerd met arter 10 beta kernel! Werkt super ja. Ook de DPI islam erg mooi meegenomen. Blijvertje hopelijk komt die gauw met marshmallow

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pukson schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:16:
[...]

Zojuist ook geïnstalleerd met arter 10 beta kernel! Werkt super ja. Ook de DPI islam erg mooi meegenomen. Blijvertje hopelijk komt die gauw met marshmallow
Ik heb ook zojuist de 10 beta kernel op mijn galaxy S6 edge plus gezet eens even aanzien.
Maar Dafmay heeft wel gelijk Arter heeft bijna elke dag een nieuwe kernel. En of dit nu zo goed is betwijfel ik ten zeerste. Ik zou graag naar unikernel gaan maar helaas zijn zij (nog) niet met de edge Plus bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:24:
[...]

Klopt, en Wanam is zeker een van de betere (en bekende) rom bouwers op xda. Inmiddels weet ik uit ervaring dat er sommige uitspringen als het gaat om goede (betrouwbare!) builds en regelmatige updates (en dus niet ook iedere dag of week een mini-update uitbrengen, zoals bijv kernel-bouwer arter).

Leuk ook dat deze rom weer eens odexed is, waar alle andere roms deodexed zijn. Ik merk echt een verschil in snelheid en soepelheid. Enige wat ontbreekt is het reboot (...in recovery mode, enz...) scherm, omdat dit soort aanpassingen slechts kan in deodexed roms. Maar daar kan ik zeker mee leven.

Ps ik gebruik wel Unikernel met deze rom, omdat de standaard ingebakken Adam kernel zeker niet even zo vlot en soepel is.
Wanam exposed gebruiken. Kun je alles tweaken. En je kunt 4 wat reboot toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:24:
[...]

Heb je de modem en bootloader uit het Wanam topic ook geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaronStrypsteen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:18:
Heb net titanium backup pro gekocht zodat ik wat meer roms kan testen zonder dat ik spelsaves enzo kwijt ben. Misschien weet er iemand welke rom ik als eerst moet testen? Ik draai nu Edgarf zijn rom. Ik zoek een rom die stabiel is maar met voldoende functies en batterij.
Is zeker handig maar met twrp kun je een nandroid backup maken en is ook ideaal als je eens een andere rom wilt proberen. Bevalt de rom niet dan ga je weer terug naar de rom die je wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalbour
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik zie dat de bootloader en modem in 1 gecombineerde file zitten

Als je dit via odin wilt installeren moet je dan AP selecteren?

Want je kunt nu niet BT en CP selecteren want het is nu 1 file

En zou je dan deze versie moeten terugvinden in de info instellingen van je GSM bij base-band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:25

Fjeze

AllesPerfect!

dafmay schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:48:

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat nu het verschil is tussen odexed en deodexed.

Zijn bij deze ROM wel alles samsung apps aanwezig (dacht ik namelijk te zien op XDA), en vind je dat niet vervelend?
Dat is voor veel mensen volgens mij toch ook een van de redenen om een andere ROM te flashen, om van (bijna) alles samsung 'rommel' af te zijn.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Fjeze schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:00:
[...]

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat nu het verschil is tussen odexed en deodexed.

Zijn bij deze ROM wel alles samsung apps aanwezig (dacht ik namelijk te zien op XDA), en vind je dat niet vervelend?
Dat is voor veel mensen volgens mij toch ook een van de redenen om een andere ROM te flashen, om van (bijna) alles samsung 'rommel' af te zijn.
Hier kun je meer informatie vinden over Odexed en Deodexed:

http://androidworld.nl/fo...-odex-deodex-android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:22:
[...]

Wanam exposed gebruiken. Kun je alles tweaken. En je kunt 4 wat reboot toevoegen
Klopt helemaal. Persoonlijk ben ik echter liefhebber van een rom met zo min mogelijk toegevoegde (zware) uitbreidingen zoals xposed. Ik vind vaak maar 1 of 2 aanpassingen echt handig en de rest heb ik niet nodig. Reboot doe ik niet vaak (tenzij nieuwe rom/kernel flashen uiteraard :))

Maar...Xposed is zeker wel een optie hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ja gezien. Ben benieuwd :)

Even een vraagje:
Weet iemand hier of er een flasheble zip bestaat op IOS emojis te krijgen? Vind deze wat mooier dan die van Android.

[ Voor 24% gewijzigd door Erik1805 op 25-11-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

papegaai01 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:26:
[...]

ja gezien. Ben benieuwd :)

Even een vraagje:
Weet iemand hier of er een flasheble zip bestaat op IOS emojis te krijgen? Vind deze wat mooier dan die van Android.
https://play.google.com/s...choen.emojiswitcher&hl=nl

Zelf nog niet gebruikt omdat ik nog op Xtreolite 2.4 zit en daar de optie inzit, maar dit is denk ik wat je zoekt.

Of anders de aroma pack van xtreolite 2.4 gebruiken en alleen de emoji optie gebruiken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Dafmay, had jij in Arrow wel de mogelijkheid om bij je snelkoppelingen in je notification panel de optie niet storen toe te voegen?

Ik gebruik deze dagelijks, en bij Xtreolite staat die tussen je quick toggles, dat kon ik bij Arrow niet terug vinden.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalbour
zie dat de bootloader en modem in 1 gecombineerde file zitt

je kunt nu niet BT en CP selecteren want het is nu 1 file

En zou je dan deze versie moeten terugvinden in de info instellingen van je GSM bij base-band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjeze schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:38:
[...]

Dafmay, had jij in Arrow wel de mogelijkheid om bij je snelkoppelingen in je notification panel de optie niet storen toe te voegen?

Ik gebruik deze dagelijks, en bij Xtreolite staat die tussen je quick toggles, dat kon ik bij Arrow niet terug vinden.
Is er toevallig iemand anders die momenteel Arrow draait en dit kan nakijken?

Ik ben momenteel even over op een andere rom. Kan wel een restore doen van Arrow, maar is weer zo'n gedoe...als iemand anders het toevallig weet?

Zo niet dan kan ik wel even voor je kijken. Uit m'n hoofd zat de optie er wel bij (95% zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

dafmay schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:53:
[...]

Is er toevallig iemand anders die momenteel Arrow draait en dit kan nakijken?

Ik ben momenteel even over op een andere rom. Kan wel een restore doen van Arrow, maar is weer zo'n gedoe...als iemand anders het toevallig weet?

Zo niet dan kan ik wel even voor je kijken. Uit m'n hoofd zat de optie er wel bij (95% zeker).
Bedankt! Volgens mijn zijn hier nog wel Arrow gebruikers. En anders kan ik als Arrow 8 uitkomt het zelf ook wel proberen.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!
khalbour schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:43:
zie dat de bootloader en modem in 1 gecombineerde file zitt

je kunt nu niet BT en CP selecteren want het is nu 1 file

Even uit het blote hoofd, maar ja daar gebruik je dacht ik inderdaad de AP knop voor in Odin. In ieder is het dezelfde knop die je gebruikt voor het flashen van (Samsung) firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalbour
Bedankt Dafmay !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heads-up...er is een nieuwe versie (minor aan de changelog te zien) van de Ambasadii rom :

http://forum.xda-develope...?p=63993505&postcount=158

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjeze schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:38:
[...]

Ik heb de optie niet storen tussen de quick toggles staan. Dus ja de mogelijkheid is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ga weer terug naar de Arrow rom. Bevalt toch wel erg goed. Is nu de TWRP back-up aan het restoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) Lekker bezig (hier ook hoor...same ol' same ol')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Fjeze schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:36:
[...]

https://play.google.com/s...choen.emojiswitcher&hl=nl

Zelf nog niet gebruikt omdat ik nog op Xtreolite 2.4 zit en daar de optie inzit, maar dit is denk ik wat je zoekt.

Of anders de aroma pack van xtreolite 2.4 gebruiken en alleen de emoji optie gebruiken.
Ik heb een zip op XDA gevonden die je kan flashen en nu IOS emoji's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:57:
:) Lekker bezig (hier ook hoor...same ol' same ol')
Hoe bevalt de Wanam rom tot heden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

papegaai01 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:07:
[...]

Ik heb een zip op XDA gevonden die je kan flashen en nu IOS emoji's :)
Kan je die link hier eens plaatsen? Wellicht voor meer mensen interessant, en wil er zelf ook wel gebruik van maken als ik naar Arrow overstap.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:14:
[...]

Hoe bevalt de Wanam rom tot heden?
Heel erg goed. Zeker icm Unikernel V8-0002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Fjeze schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:15:
[...]

Kan je die link hier eens plaatsen? Wellicht voor meer mensen interessant, en wil er zelf ook wel gebruik van maken als ik naar Arrow overstap.
Hierbij:

http://forum.xda-develope...erse-color-emoji-t3136169

(werkt alleen met het standaard keyboard, niet met Swiftkey o.i.d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:29:
[...]

Heel erg goed. Zeker icm Unikernel V8-0002.
Ik ga deze ook flashen als ik wat meer tijd heb. Deze is wel minder debloated dan 2.4 lijkt het? Ik zoek nog wel naar hoe de bootloader/modem te flashen als je 1 bestand hebt. Op XDA kan ik het niet vragen omdat ik eerst 10 posts moet hebben voordat ik mag posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:45:
[...]

Ik ga deze ook flashen als ik wat meer tijd heb. Deze is wel minder debloated dan 2.4 lijkt het? Ik zoek nog wel naar hoe de bootloader/modem te flashen als je 1 bestand hebt. Op XDA kan ik het niet vragen omdat ik eerst 10 posts moet hebben voordat ik mag posten :+
Wanam's rom is bijna stock (vandaar ook odexed), dus heel anders dan Edgarf's rom. Maar hierdoor niet minder. Ik heb gemerkt dat het debloaten eigenlijk niet eens zoveel uitmaakt. Ik doe het wel nog steeds uit gewoonte, meer omdat ik van de opgeruimde ben :)

Indien 1 bestand voor bootloader/modem dan kun je deze (zoals eerder aangegeven) flashen mbv de AP knop in Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:57:
[...]

Wanam's rom is bijna stock (vandaar ook odexed), dus heel anders dan Edgarf's rom. Maar hierdoor niet minder. Ik heb gemerkt dat het debloaten eigenlijk niet eens zoveel uitmaakt. Ik doe het wel nog steeds uit gewoonte, meer omdat ik van de opgeruimde ben :)

Indien 1 bestand voor bootloader/modem dan kun je deze (zoals eerder aangegeven) flashen mbv de AP knop in Odin.
Hoe ervaar je de batterij tijd? En heb je ook modem en bootloader geflashed zoals staat bij installatie wanam?

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 25-11-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:46:
[...]

Hoe ervaar je de batterij tijd? En heb je ook modem en bootloader geflashed zoals staat bij installatie wanam?
Even goed als andere roms eigenlijk. Ben wel aan het testen met verschillende kernels dus is moeilijk concreet te zeggen. De Hacker kernel v7 test ik momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ah mooi zo. Helaas link nog niet beschikbaar. Zijn aan het uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Wat is nu de laatste bootloader en modem voor de S6?

Net de laatste versie bootloader en modem geflashed met 1 file via Odin (ap selecteren en file laden)

Met zweet in de handen geflashed maar alles ging goed :)

[ Voor 61% gewijzigd door Erik1805 op 25-11-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:54:
Wat is nu de laatste bootloader en modem voor de S6?

Net de laatste versie bootloader en modem geflashed met 1 file via Odin (ap selecteren en file laden)

Met zweet in de handen geflashed maar alles ging goed :)
Nice! Die uit het topic van Wanam of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Aghanim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:58:
[...]

Nice! Die uit het topic van Wanam of een andere?
Nee uit het topic van arrow rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit in de laatste versies van Arrow standaard Xposed geïntegreerd? Dit dit in de oudere versies los erbij namelijk. Ik twijfel nog tussen de Arrow rom en Wanam, vind het sterk debloated toch wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Aghanim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:43:
Zit in de laatste versies van Arrow standaard Xposed geïntegreerd? Dit dit in de oudere versies los erbij namelijk. Ik twijfel nog tussen de Arrow rom en Wanam, vind het sterk debloated toch wel erg fijn.
Ja bij arrow zit het optioneel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgaande op het aantal replies op XDA is Back to N0t3 en de Crash rom ook populair. Lastig kiezen, al vraag ik me wel af of het onder de motorkap nu zo veel verschil maakt. Belangrijkste voor mij is debloated en regelmatig updates van de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Aghanim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:47:
Afgaande op het aantal replies op XDA is Back to N0t3 en de Crash rom ook populair. Lastig kiezen, al vraag ik me wel af of het onder de motorkap nu zo veel verschil maakt. Belangrijkste voor mij is debloated en regelmatig updates van de rom.
Back to note3 heb ik gehad. Vond ik niet geweldig. Crash rom stopt met updates. Ik heb nu deze gedownload :

http://forum.xda-develope...om-electron-team-t3224688

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:53:
[...]

Back to note3 heb ik gehad. Vond ik niet geweldig. Crash rom stopt met updates. Ik heb nu deze gedownload :

http://forum.xda-develope...om-electron-team-t3224688
Daar zat ik net naar te kijken ja. Op basis waarvan heb je voor deze rom gekozen? Ik ga denk ik voor de Arrow rom - normal debloated. Die lijkt stabiel, is populair en krijgt updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Vooral de note5 memory management schijnt beter te zijn. Zoals ook gemeld in de back to note rom.

Arrow draai ik nu ook. Heel tevreden mee

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 25-11-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat ga ik ook doen, mis dan wel wat apps uit Aroma die ik normaal gebruik (Samsung Email) maar die lijken alsnog te flashen met de Xtrestrolite aroma installer dus dat is mooi. Is anders vast ook wel een apk van te vinden.

• Erik1805
Net de DN5 ROM 5.0 By Bulldog74ts geflashed. Ziet er goed uit. Is rap, zeker icm arter kernel

Erik1805 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:09:
Vooral de note5 memory management schijnt beter te zijn. Zoals ook gemeld in de back to note rom.
RAM management kun je heel eenvoudig zelf aanpassen/verbeteren voor de S6 door bepaalde settings op te nemen in de build.prop. Je kunt daarbij kiezen voor DHA of FHA. (zoals je ook de keuzes hebt bijv met de installatie van Unikernel)

Mijn eigen ervaringen met DHA settings zijn heel erg goed, en ik kan dit op iedere 5.1.1 rom toepassen, dus ben niet beperkt hierin vwb de rom. Voordeel : apps worden niet meer onnodig snel afgesloten, ik kan makkelijk zo'n 13-15 apps tegelijkertijd 'geopend' hebben.

Dit zijn mijn huidige settings :

sys.config.spcm_enable=false
ro.config.dha_cached_max=16
ro.config.dha_cached_min=10
ro.config.dha_empty_min=8
ro.config.dha_empty_max=25
ro.config.dha_lmk_scale=1
ro.config.dha_th_rate=1

(mocht je het willen gaan toepassen, maak dan eerst even een kopie van de build.prop, en zorg ervoor dat je alle overige DHA regels verwijderd..ze mogen maar 1x voorkomen in de build.prop)

• Erik1805
Klopt, had ik al gelezen. DPI is ook mooier/strakker :)

Erik1805 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:30:
Klopt, had ik al gelezen. DPI is ook mooier/strakker :)
Klopt...dat is denk ik wel het grootste voordeel dat je hebt met een Note5 rom.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Aangezien ik altijd een groot fan van Sense was tov TouchWix heb ik deze port eens geprobeerd:
http://www.fulmics.com/htc-sense/

Werkt helemaal foutloos hier en ik zou zweren dat alles sneller is dan met TW. Voor de liefhebbers een tip dus ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Erik1805
rajackar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:00:
Aangezien ik altijd een groot fan van Sense was tov TouchWix heb ik deze port eens geprobeerd:

Werkt helemaal foutloos hier en ik zou zweren dat alles sneller is dan met TW. Voor de liefhebbers een tip dus ;)
Welke rom draai je dan?

Haha dat is zeker grappig zeg. Sowieso zeer apart dat dit kan (en alle stock HTC apps het doen op TW systeem).

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ja, opvallend inderdaad. Eerdere versies die ik heb geprobeerd waren niet erg stabiel maar dit is echt rock solid. Heb ook een xposed module gevonden die je in staat stelt al die apps netjes uit de play store te halen.
Overigens doen de dialer, sms app en camera het niet. Die schijnen wat diepere integratie te hebben die niet zomaar mogelijk is door een APKtje te installeren.
Heb nu de launcher, weer, calendar, gallery, browser en blinkfeed allemaal draaien, inclusief theming etc.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Erik1805
Ik heb nu de DN5 ROM 5.0 rom draaien. Erg goeie rom. Vooral de aircommand (s-pen) functie is handig. Heb hen er vanochtend opgezet dus even afwachten hoe het gaat met de accutijd.

• Jacques112

Ziet er grappig uit,jammer dat je alles stuk voor stuk moet doen ipv i file

• Erik1805
Ja zal ik. Mooi werk :)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Jacques112 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:23:
[...]

Ziet er grappig uit,jammer dat je alles stuk voor stuk moet doen ipv i file
True!

Maar het is ook echt maar 5 minuten werk.
Was al tijden op zoek naar een echt Blinkfeed alternatief en ben dus blij dat ik het weer terug heb :)

• Jacques112
rajackar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:56:
[...]

True!

Maar het is ook echt maar 5 minuten werk.
Was al tijden op zoek naar een echt Blinkfeed alternatief en ben dus blij dat ik het weer terug heb :)
klopt... ik luiwammes ;)

Maar ik krijg bij keyboard gewoon niet de nederlandse pack in de taallijst...
heb de laatste van 27 juni geinstalleerd.. enig idee?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Jacques112 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:10:
[...]

klopt... ik luiwammes ;)

Maar ik krijg bij keyboard gewoon niet de nederlandse pack in de taallijst...
heb de laatste van 27 juni geinstalleerd.. enig idee?
Volgens mij snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Ik kan iig alle talen selecteren die in wil mocht je dat bedoelen.

• Jacques112
rajackar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:58:
[...]

Volgens mij snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Ik kan iig alle talen selecteren die in wil mocht je dat bedoelen.
Als ik taal kies bij htc kb, dan staat nl daar gewoon niet tussen

Blinkfeed vind ik wel interessant. De rest hoeft van mij niet maar dat is persoonlijk natuurlijk.
dafmay schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:37:
[...]

Waarom maak je niet even voor alle zekereheid een nieuwe backup, met daarbij alles aangevinkt. Of wil je je huidige backup om een bepaalde reden restoren?

(ps ik maak mijn backups altijd met alle opties aangevinkt)
Wanneer maak jij een backup? Direct nadat je een nieuwe ROM geflasht hebt of net voordat je een nieuwe rom gaat flashen? Als je EFS en modem ook aanvinkt en vervolgens een backup terugzet, zet je volgens mij ook de modem versie terug naar de versie van die backup. Als je dan tussentijds een keer je modem of bootloader hebt geüpdatet ben je dat ook kwijt.

Ik heb nog nooit een backup gerestored in TWRP, ben tot heden altijd CWM gewend wat in mijn ogen minder complex is. Daarom volg ik bij het maken van een backup een TWRP altijd de ‘standaard’ vinkjes System – Data – Boot. Dat is in basis ook wat je wist wanneer je een wipe doet (op boot na natuurlijk). Ik heb de 32GB variant dus wil maar 1 backup hebben (rond de 5GB) en wil deze voor de zekerheid graag op mijn S6 laten staan.

Ik weet ook niet wanneer je iets in EFS aanpast/wist dat het rechtvaardigt om een backup hiervoor te moeten maken.

Wat voor backup (welke vinkjes) maken jullie als je alleen de modem+bootloader gaat flashen?

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 26-11-2015 20:05 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 40 Laatste