Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe tijdens installatie van Unikernel kiezen voor custom setup en selecteer (uit m'n hoofd) vervolgens :

- performance governor
- turbo boost
- CFQ
- DHA
- wakelock fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:12
dafmay schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:19:
Ik doe tijdens installatie van Unikernel kiezen voor custom setup en selecteer (uit m'n hoofd) vervolgens :

- performance governor
- turbo boost
- CFQ
- DHA
- wakelock fix
Top, dank je wel. Ik ga deze setup ook proberen.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:19:

- performance governor
- turbo boost
- CFQ
- DHA
- wakelock fix
Op de wakelock fix na heb doe ik ook altijd deze. Standby tijd is nu sterk verbeterd sinds ik de ultra debloated heb geflashed maar tijdens gebruik gaat het hard.

Ga het een paar dagen bekijken om te zien wat de accuduur en SOT is. Kan er nu nog te weinig van zeggen.

Accuduur is voor mij niet het belangrijkste maar het is wel mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, bij gebruik van telefoon gaat het iets harder met deze settings. Maar dan nog haal ik wel minimaal 4 a 5 uur SoT, en dat is uitstekend. En ik kan met het grootste gemak de dag door zonder te hoeven opladen. Al met al voor mij persoonlijk prima.

Indien je voor de standaard governor kiest en turbo boost uit, dan scheelt het al een stuk. Maar alles loopt dan in mijn ervaring wel een stukje minder soepel.

Het is voor ieder een afweging om te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Gaat wel hard met de Arter kernel. Is inmiddels bij versie 9.4 (stable)

http://forum.xda-develope...p=63872368&postcount=3163

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt...gaat zeker hard en zoals dacht ik Xenergy eerder ook al opmerkte, heeft het voor mij ook een nogal hoog hobby-gehalte (hoeft niet perse negatief te zijn overigens). Het gaat mij iets te snel met de alpha's, beta's en 'stabiele' versies van Arter. Wel altijd de moeite waard om te proberen, maar ik heb toch veel een beter gevoel bij Unikernel V8-0002. Die blijft tot nu toe uitstekend presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ja klopt. Ik heb verschillende versies van Arter getest maar kom altijd weer terug naar Unikernel V8-0002. Deze presteert naar mijn idee het beste. En zoveel valt er naar mijn idee niet te tweaken aan een kernel.

maar altijd wel nieuwsgierig deze te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren Arter 9.3 geflasht en had voorheen max 3 uur schermtijd met Unikernel. Gisterenavond zat ik op 1 uur 57 min met nog 77% batterij over. Vandaag veel gebeld en Flitsmeister aan onderweg dus toestel is hard leeggegaan zonder scherm aan. Daarom geen volledig goede test kunnen doen maar het begin oogde positief in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb net Arter 9.4 geflashed. Ik ben benieuwd hoe deze gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga 9.4 nu ook even testen...

Edit : en weer terug naar Unikernel...die is toch wel een stuk soepeler met scrollen en openen van apps (op mijn toestel met Arrow rom en performance settings Unikernel).

[ Voor 74% gewijzigd door dafmay op 18-11-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:56:
Ik ga 9.4 nu ook even testen...

Edit : en weer terug naar Unikernel...die is toch wel een stuk soepeler met scrollen en openen van apps (op mijn toestel met Arrow rom en performance settings Unikernel).
Hoe ga je weer terug? Dirty flash van de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:27:
[...]

Hoe ga je weer terug? Dirty flash van de rom?
heel simpel...ik maak altijd een twrp backup voordat ik dit soort acties doe. Dan kan ik meteen een restore doen en ben ik weer terug naar het punt voorafgaand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring is hetzelfde met de kernels.

Unikernel levert de beste prestaties en ervaring. Arter lijkt iets betere accuduur te hebben.

Op dit moment hou ik het bij unikernel want 4uur sot is genoeg voor mij en soepelheid is stuk beter wat ik ook belangrijk vind. Standby tijd is bij mij nu ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier idem, ondanks dat ik pas 2 dagen op Arter 9.3 draai en daarvoor altijd Unikernel heb gehad. Arter is qua batterij een stuk beter, vooral wanneer het scherm aan staat is mijn ervaring. Ik merk echter wel dat het net allemaal wat minder vloeiend is. Niet zozeer het scrollen maar bijvoorbeeld de soepelheid van het unlocken van je toestel of het teruggaan naar je homescreen.

Met Unikernel haal ik op zich voldoende schermtijd (2.5 tot 3 uur) om de dag prima door te komen dus die sluit uiteindelijk beter aan.

Denk dat ik nu even wacht op Android 6 voordat ik weer van Arter af stap. Al heb ik wel een TWRP van 2 dagen geleden staan, die kan ik natuurlijk ook terugzetten.

@dafmay: dat is in TWRP neem ik aan gewoon de optie 'restore backup' toch? Na dat restoren doe je een reboot en ben je weer op je oude backup toch? Even checken want laatste keer dat ik dit deed was namelijk in CWM op een Galaxy Nexus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:08:
Hier idem, ondanks dat ik pas 2 dagen op Arter 9.3 draai en daarvoor altijd Unikernel heb gehad. Arter is qua batterij een stuk beter, vooral wanneer het scherm aan staat is mijn ervaring. Ik merk echter wel dat het net allemaal wat minder vloeiend is. Niet zozeer het scrollen maar bijvoorbeeld de soepelheid van het unlocken van je toestel of het teruggaan naar je homescreen.

Met Unikernel haal ik op zich voldoende schermtijd (2.5 tot 3 uur) om de dag prima door te komen dus die sluit uiteindelijk beter aan.

Denk dat ik nu even wacht op Android 6 voordat ik weer van Arter af stap. Al heb ik wel een TWRP van 2 dagen geleden staan, die kan ik natuurlijk ook terugzetten.

@dafmay: dat is in TWRP neem ik aan gewoon de optie 'restore backup' toch? Na dat restoren doe je een reboot en ben je weer op je oude backup toch? Even checken want laatste keer dat ik dit deed was namelijk in CWM op een Galaxy Nexus :)
Ik heb op mijn edge plus Arter 9,2 draaien en inderdaad wat jij zegt het haakt allemaal wat niet vloeiend.
Ik hoop dat voor de edge plus ook de Unikernel beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:08:
...

Klopt. Eerst een backup (alles aangevinkt) maken en deze kun je dan later met de Restore knop terugzetten (ook daarbij gewoon weer alles aangevinkt laten). Je kunt het zien als een 'herstelpunt' ;) Een backup is binnen zo'n 90 seconden gemaakt, en een restore ongeveer even zo snel teruggezet.

Ps interessant om alle verschillende ervaringen te lezen mbt de diverse kernels (en versies).

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 18-11-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens wat de Arter kernel aangaat...je kunt desgewenst mbv (bijvoorbeeld) Synapse spelen met diverse CPU en GPU settings om eea soepeler te maken. Dat is een voordeel tov Unikernel...die is verder niet tweakbaar.

http://forum.xda-develope...hp?p=62161128&postcount=3

(ik laat het overigens altijd liever stock, maw zoals de Dev initieel bedoeld heeft)

[ Voor 32% gewijzigd door dafmay op 18-11-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:37:
[...]

Klopt. Eerst een backup (alles aangevinkt) maken en deze kun je dan later met de Restore knop terugzetten (ook daarbij gewoon weer alles aangevinkt laten). Je kunt het zien als een 'herstelpunt' ;) Een backup is binnen zo'n 90 seconden gemaakt, en een restore ongeveer even zo snel teruggezet.

Ps interessant om alle verschillende ervaringen te lezen mbt de diverse kernels (en versies).
Hmm ik heb de standaard vinkjes laten staan bij het maken van de backup. Weet uit mijn hoofd niet welke 2 dit precies zijn, volgens mij 'system' en 'data' en bijvoorbeeld 'radio' en 'EFS' niet. Enig idee of het dan alsnog zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:35:
[...]

Hmm ik heb de standaard vinkjes laten staan bij het maken van de backup. Weet uit mijn hoofd niet welke 2 dit precies zijn, volgens mij 'system' en 'data' en bijvoorbeeld 'radio' en 'EFS' niet. Enig idee of het dan alsnog zou werken?
Waarom maak je niet even voor alle zekereheid een nieuwe backup, met daarbij alles aangevinkt. Of wil je je huidige backup om een bepaalde reden restoren?

(ps ik maak mijn backups altijd met alle opties aangevinkt)

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 18-11-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde eigenlijk eenvoudig terug van Arter naar Unikernel met die reeds gemaakte backup. Maar ik kan ook die drivers opnieuw flashen natuurlijk en dan unikernel er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I see. Ja dan inderdaad de 2e methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Toch weer terug naar Unikernel icm Arrow Rom. Draait toch soepeler dan de Arter kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:33:
Toch weer terug naar Unikernel icm Arrow Rom. Draait toch soepeler dan de Arter kernel
Dirty flash of heb je het driver bestand geflasht? En ook V8.002?

• Erik1805
Aghanim schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:42:
[...]

Dirty flash of heb je het driver bestand geflasht? En ook V8.002?
Ik heb een dirty flash gedaan. Ging prima

Even wat anders, mooie themes kun je hier vinden. Ik heb de Ironman geinstalleerd. Werkt super

http://forum.xda-develope...-individual-mode-t3140647

[ Voor 30% gewijzigd door Erik1805 op 19-11-2015 09:34 ]

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
papegaai01 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:27:
[...]

Even wat anders, mooie themes kun je hier vinden. Ik heb de Ironman geinstalleerd. Werkt super
WTH? 8)7
Play Store 6.0 update.

Nieuwe look &feel en scrollen gaat nu ook een stuk vloeiender :)

http://flip.it/vT-xu

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 122% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:18 ]

• DorkoTheBeast
What The Hell :+
Uh ja dat wist ik natuurlijk wel. Voeg mij af vanwaar de reactie? ;)
[...]

Alleen de rom neem ik aan? Geen aroma er achteraan dus.
[...]

Vreemd want ik dacht dat je eerst het driver bestand moest flashen en dan pas unikernel. Of bedoel je dat ook.
Garret1410 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:55:
[...]

Vreemd want ik dacht dat je eerst het driver bestand moest flashen en dan pas unikernel. Of bedoel je dat ook.
Volgens mij is het of de driver of dirty flash en in beide gevallen daarna de rom. Iemand ervaring met het flashen van die driver? Is dat hetzelfde als een kernel flashen?

• DorkoTheBeast
dafmay schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:56:
[...]

Uh ja dat wist ik natuurlijk wel. Voeg mij af vanwaar de reactie? ;)
Klik maar eens op zijn link dan zie je hezt mzeteen hahaha...
DorkoTheBeast schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:47:
[...]

Klik maar eens op zijn link dan zie je hezt mzeteen hahaha...
Ik zie 'm niet hoor :? Het is gewoon linkje naar XDA draadje voor DC Comics themes...

• Erik1805
Gelukkig, smaken verschillen

• DorkoTheBeast
Oops, sorry, dacht dat het een grapje was...

• Erik1805
Is gewoon een theme, meer niet

Aghanim schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:26:
[...]

Volgens mij is het of de driver of dirty flash en in beide gevallen daarna de rom. Iemand ervaring met het flashen van die driver? Is dat hetzelfde als een kernel flashen?
Ik heb eerst via twrp het driver zip bestand geflashed en gelijk erachteraan de unikernel en rom

Heb trouwens wel eerst factory reset gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 19-11-2015 19:01 ]

• Erik1805
Kon het niet laten maar heb de onderstaande rom geflashed. Tot nu toe super.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3224688

papegaai01 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:36:
Kon het niet laten maar heb de onderstaande rom geflashed. Tot nu toe super.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3224688
Toevallig ook net vanmiddag geflashed :) Ps zag een vraagje in xda draadje van een medelander...was jij dat toevallig?

Prima rom...fijn de hogere DPI setting (en dus is alles iets kleiner). Moet wel zeggen dat ie niet zo smooth loopt als bijv XtreStoLite of Arrow. Ik ben dus weer terug...nu weer even bij XtreStoLite.

• Erik1805
dafmay schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:15:
[...]

Toevallig ook net vanmiddag geflashed :) Ps zag een vraagje in xda draadje van een medelander...was jij dat toevallig?

Prima rom...fijn de hogere DPI setting (en dus is alles iets kleiner). Moet wel zeggen dat ie niet zo smooth loopt als bijv XtreStoLite of Arrow. Ik ben dus weer terug...nu weer even bij XtreStoLite.
Ja dat was ik :)

Ik hou hem nog even. Draait wel soepel vind ik. Even verder testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat voor voordelen heb je erbij dat alles net wat kleiner is eigenlijk?
Waar ik mezelf voorheen(jaren geleden) aan stoorde was dat er veel ruimte tussen de icoontjes zat, maar dat is zo opgelost met bijv. Aphex launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach het is vooral persoonlijke voorkeur. Ikzelf vind het best mooi/strak ogen, en er past wat meer op het scherm (valt mij vooral op in de Play store). Maar ik vind het zelf niet dermate belangrijk dat ik bij die rom blijf.

Sterker nog, Arrow rom blijft ontzettend soepel en snel draaien dus ik ben weer terug bij deze rom :)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 20-11-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ben wel happy met de Ditto Note 5 ROM. Bij mij werkt alles soepel en batterij is standby is top. Ik hou hem nog even. Dev vertelde dat er in het weekend weer een update komt. Ik heb de V4 ODEX geflashed icm Unikernel. En de hogere DPI setting vind ik wel fijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Erik1805 op 20-11-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Houd ons op de hoogte, papegaai! Zat zelf altijd op de ViperRoms, omdat ik voorheen ALTIJD HTC telefoons heb gehad. Helaas is de community voor Samsung niet zo heel groot.

Zelf ben ik ook uitermate tevreden over Arrow tot nu toe. 's Avonds op de bank zitten en gewoon nog 40% over hebben, terwijl ik hem vaak dan aan de lader moet hangen.

Gebruik de ROM overdag voornamelijk om te syncen met web.whatsapp.com. Aangezien ik op mijn werk op die manier appjes (onopvallend) verstuur. 's Avonds kijken we hier regelmatig series en films op de RPI2 en gebruik Yatse. Die synct eigenlijk ook constant met de RPI2 en dat trekt de accu wel wat leeg.

Maar sinds Arrow nog geen één keer hoeven op te laden tussendoor.

Dit is in standby mét whatsapp sync:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0PbTNhRPLztvVptkKMvSTWae/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 20-11-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zal ik doen. De Arrow rom heb ik hiervoor gehad. Verschillen tussen de rom's zijn niet extreem (vind ik). De S6 blijft een wat slechtere accu hebben en daar verander je niet veel aan. Leuke van de Ditto Note 5 ROM zijn de werkende Edge functies, zoals lighting egde en people.

http://www.samsung.com/hk_en/support/skp/faq/1074618

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een dirty flash gedaan van de 2.4 ROM om de Arter kernel ongedaan te maken. Dat leek niet helemaal goed te gaan, de S6 was ontzettend traag en reageerde slecht. Ik zag wel dat Unikernel 9 bij systeem stond. Kreeg soms een compleet grijs beeldscherm en als ik op de home knop drukte om het toestel aan te zetten begon de toetsverlichting 2 seconden later pas te branden waarna nog eens 2 seconden later het scherm pas oplichtte.

Toen nogmaals Dalvik/Cache gewhiped en Unikernel V8.002 geflasht. Nu alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris-K schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:53:
Houd ons op de hoogte, papegaai! Zat zelf altijd op de ViperRoms, omdat ik voorheen ALTIJD HTC telefoons heb gehad. Helaas is de community voor Samsung niet zo heel groot.

Zelf ben ik ook uitermate tevreden over Arrow tot nu toe. 's Avonds op de bank zitten en gewoon nog 40% over hebben,

Dit is in standby mét whatsapp sync:
[afbeelding]
Denk dat de kernel meer van invloed is dan de rom en dan bedoel ik de custom roms onderling.

Ik weet niet hoeveel whatsapp sync aan energie verbruikt maar standby is bij mij praktisch een rechte lijn. Ik denk een 0,2% per uur. Sot is bij mij altijd tussen de 4 en 5 uur. Moet ik wel bij zeggen dat ik de telefoon bijna altijd binnen gebruik waardoor ik de helderheid meestal op een 25% heb staan. Ook zijn alle apps geoptimaliseerd.

Edit: sorry had het plaatje van accuduur niet goed bekeken. Dacht dat accuduur niet zo best was maar valt wel mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 20-11-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zo, arter 9.4 geflashed met de ditto note rom. Vliegt erover :) even zien hoe het met de accu tijd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha jij flasht meer roms dan dat je het toestel gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Aghanim schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:00:
Haha jij flasht meer roms dan dat je het toestel gebruikt ;)
Hahaha ja idd. Probeer altijd wel dingen uit. Moet zeggen dat het nu wel erg soepel draait. Dat is het voordeel van Samsung vind ik (het makkelijk flashen)

[ Voor 9% gewijzigd door Erik1805 op 20-11-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:12:
[...]

Hahaha ja idd. Probeer altijd wel dingen uit. Moet zeggen dat het nu wel erg soepel draait. Dat is het voordeel van Samsung vind ik (het makkelijk flashen)
Ben benieuwd hoe de 9.4 bij jou draait. Ik draai nu de 9.2 versie op een S6 edge plus, De accu tijd is prima, vindt alleeen alles wat hakerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Draait goed op de ditto note rom. Geen lag. Las net wel dat de ontwikkelaar van arrow rom er ook mee stopt

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 21-11-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:37:
Draait goed op de ditto note rom. Geen lag. Las net wel dat de ontwikkelaar van arrow rom er ook mee stopt
Ik las het ook, zijn telefoon is 'broken' :) Hij is dus niet gestopt, maar lastig verder ontwikkelen met een kapotte phone.

Was gisteren toevallig net overgestapt naar een andere rom, om eens uit te proberen :

http://forum.xda-develope...-v1-0-31-07-2015-t3169760

So far so good :)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 21-11-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:05:
[...]

Ik las het ook, zijn telefoon is 'broken' :) Hij is dus niet gestopt, maar lastig verder ontwikkelen met een kapotte phone.

Was gisteren toevallig net overgestapt naar een andere rom, om eens uit te proberen :

http://forum.xda-develope...-v1-0-31-07-2015-t3169760

So far so good :)
Blijven flashen ;) bevalt die andere rom goed of merk je weinig verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:13:
[...]

Blijven flashen ;) bevalt die andere rom goed of merk je weinig verschillen?
:) Indeed. Deze rom lijkt prima...zover. Ben nu eea aan overbodige apps e.d. aan het verwijderen om het geheel op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En om het verhaal compleet te maken, dit vind ik ook een erg fijne (cleane) rom :

http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Toch weer terug bij arrow. Draait toch erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha...ben ook nu net weer terug bij arrow. Blijft het soepelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:45:
Haha...ben ook nu net weer terug bij arrow. Blijft het soepelst.
Dat krijg je met zoveel keuze haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:00:
[...]

Dat krijg je met zoveel keuze haha :)
Ja en met een twrp back-up kun je heel makkelijk schakelen tussen de verschillende roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 11:14
Heren van tweakers.net.

Ik heb zojuist een Galaxy S6 Edge+ ontvangen, model SM-G928F. Firmware is Vodafone branded. Ik heb zelf geen behoefte aan root op het moment, of het draaien van een custom ROM of het aanpassen van de recovery. Echter zou ik wel gewoon de unbranded firmware willen flashen.

Ik ben zelf wel bekend met de procedure van het flashen. Heb mezelf het schompes gelezen over hoe het nu in zijn werk gaat, want ik zag het woord PIT-file wel erg vaak voorbij komen. Zowel in het centrale S6 topic, als in threads op XDA.

Naar mijn weten, tenminste, de kennis die ik erover opgedaan heb, bevat de PIT-file gegevens met betrekking tot het partitioneren van de opslag waar de ROM op geflashed word. Nu leek ik eruit op te maken dat deze PIT-file alleen noodzakelijk is wanneer de "Hidden" partitie, van de nieuw te flashen ROM (waarop over het algemeen de bloatware staat) groter is dan de bestaande partitie.

De PHN versie heeft echter een verborgen partitie die vele malen kleiner is. Echter durf ik niet met zekerheid te stellen dat ik zonder pardon de unbranded firmware kan flashen.

Iemand die me wellicht wat meer info kan verschaffen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M1stral schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:03:
Heren van tweakers.net.

Ik heb zojuist een Galaxy S6 Edge+ ontvangen, model SM-G928F. Firmware is Vodafone branded. Ik heb zelf geen behoefte aan root op het moment, of het draaien van een custom ROM of het aanpassen van de recovery. Echter zou ik wel gewoon de unbranded firmware willen flashen.

Ik ben zelf wel bekend met de procedure van het flashen. Heb mezelf het schompes gelezen over hoe het nu in zijn werk gaat, want ik zag het woord PIT-file wel erg vaak voorbij komen. Zowel in het centrale S6 topic, als in threads op XDA.

Naar mijn weten, tenminste, de kennis die ik erover opgedaan heb, bevat de PIT-file gegevens met betrekking tot het partitioneren van de opslag waar de ROM op geflashed word. Nu leek ik eruit op te maken dat deze PIT-file alleen noodzakelijk is wanneer de "Hidden" partitie, van de nieuw te flashen ROM (waarop over het algemeen de bloatware staat) groter is dan de bestaande partitie.

De PHN versie heeft echter een verborgen partitie die vele malen kleiner is. Echter durf ik niet met zekerheid te stellen dat ik zonder pardon de unbranded firmware kan flashen.

Iemand die me wellicht wat meer info kan verschaffen?

Bij voorbaat dank!
Hoi M1stral ik ben ook in het bezit van dezelfde telefoon. Ik heb het net even voor je nagekeken. De vodafone rom is 1.8GB en de unbranded versie is 1.6GB. Dit wil zeggen dat je gewoon de unbranded moet kunnen flashen. Ik heb hetzelfde verhaal paar weken geleden gehad met een nieuwe galaxy s6 6 edge. Deze telefoon had gewoon unbranded Nederlandse firmware, maar ik wilde hier Thaise firmware op zetten. In dit geval was de Thaise firmware groter als de Nederlandse. Dus hier was het probleem aan de orde dat ik een pitfile nodig had om de grotere firmware te flashen. Ik heb deze via sam mobile gekregen. Maar in dit geval van jou is het dus omgekeerd en moet het gewoon zo kunnen.Zou het om een of andere manier niet lukken kun je altijd terug met Samsung smart switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Allen,

Mijn batterijduur is de laatste tijd achteruit gegaan ( lees afgelopen 4 maanden) en het komt door een bekend probleem die in de huidige android firmware zit. De apps blijven namelijk constant connected en daardoor draint de batterij. Wat is de makkelijkste manier om een custom rom erop te zetten en welke zorgt ervoor dat dit probleem weg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
Even kleine update.

Laatste PHN firmware gedownload van SamMobile, tezamen met Odin 3.10.7. Smart Switch geinstalleerd voor USB drivers.

PHN geflashed met behulp van Odin, daarna in recovery mode een wipe/fabric reset uitgevoerd.

CSC is nu PHN, Vodafone bloat is weg. Yeah!

[Edit: Kreeg wel nog het "aanbod" Vodafone Updates te starten. Lijkt me iets dat gepusht word of op de achtergrond draaid. Voorlopig kreeg ik het wel weg met een simpele swipe naar rechts. Even zien of dat in de toekomst de kop nog opsteekt.]

[ Voor 30% gewijzigd door M1stral op 22-11-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desimal90 schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:47:
Allen,

Mijn batterijduur is de laatste tijd achteruit gegaan ( lees afgelopen 4 maanden) en het komt door een bekend probleem die in de huidige android firmware zit. De apps blijven namelijk constant connected en daardoor draint de batterij. Wat is de makkelijkste manier om een custom rom erop te zetten en welke zorgt ervoor dat dit probleem weg gaat?
Ik weet even niet welk probleem je bedoeld maar er zijn veel opties.

-Apps op altijd optimaliseren zetten onder batterijverbruik.
-Root en Greenify gebruiken om apps te sluimeren wanneer telefoon in standby gaat. Tevens alle bloatware verwijderen. Een app als Package Disabler Pro is handig.
-custom recovery (twrp) flashen via odin en custom rom installeren. Xtresstolite rom lijkt me erg geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
De apps zelf is maar 7 minuten ofzo in gebruik. Alleen is de verbindingstijd ruim over de 2 uur. Dit is met alle apps.

Ik had inderdaad gelezen da't de apps die jij vermelde dit tegen konden gaan.

Hiervoor kon ik makkelijk 2 dagen met mijn batterij doe ( kitkat) maar sinds lollipop is het dus zo enorm achteruit gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M1stral schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:13:
Even kleine update.

Laatste PHN firmware gedownload van SamMobile, tezamen met Odin 3.10.7. Smart Switch geinstalleerd voor USB drivers.

PHN geflashed met behulp van Odin, daarna in recovery mode een wipe/fabric reset uitgevoerd.

CSC is nu PHN, Vodafone bloat is weg. Yeah!

[Edit: Kreeg wel nog het "aanbod" Vodafone Updates te starten. Lijkt me iets dat gepusht word of op de achtergrond draaid. Voorlopig kreeg ik het wel weg met een simpele swipe naar rechts. Even zien of dat in de toekomst de kop nog opsteekt.]
Dank je wel _/-\o_
Is wel op zijn plek als mensen je helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 22-11-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet en ga het ook niet doen. Ik vertrouw op het forum van XDA, en ihb de ervaringen van andere gebruikers. Een duitse website met een paar reacties kan ikzelf niets mee.

(maar anyway dank voor de tip)

EDIT : ik zie nu dat er ook een draadje is op XDA. Ik ga 'm maar eens aan de tand voelen :)

http://forum.xda-develope...nel-s6-universal-t3254487

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 22-11-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Arter heeft een nieuwe bèta uitgebracht. Die is rap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
pappaleone schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:31:
[...]

Dank je wel _/-\o_
Is wel op zijn plek als mensen je helpen.
Eensch, bij deze ;)

Alhoewel ik nog wel altijd die irritante Vodafone Updates melding blijf krijgen. Lijkt me vrij vreemd gezien er een complete wipe geweest is. Ik denk dan ook dat het gepusht word vanuit Vodafone, of dat het een actie is die als gevolg van de geplaatste simkaart start. Zwaar irritant, want die melding is dus niet weg te krijgen en de software, welke normaliter preloaded is, is niet aanwezig.

Op Google vind ik er ook niks over. Crap.

[Edit: Nou, nu net de software wel kunnen downloaden, nadat ik dit bericht getypt heb. Heb het alleen maar niet geinstalleerd, als zijnde geopend en dergelijke. Krijg ik weer een crapload aan Vodafone apps op mijn telefoon en dat wouden we nu net niet.

Overigens blijkt Samsung Info (Uit de Play Store), mij te vertellen dat mijn S6 Edge+, ookal had ik een andere CSC volgens de *#1234# command, een originele PHN CSC heeft, met andere woorden, unmodified. Hoera!]

[ Voor 26% gewijzigd door M1stral op 22-11-2015 21:59 . Reden: Opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M1stral schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:51:
[...]

Eensch, bij deze ;)

Alhoewel ik nog wel altijd die irritante Vodafone Updates melding blijf krijgen. Lijkt me vrij vreemd gezien er een complete wipe geweest is. Ik denk dan ook dat het gepusht word vanuit Vodafone, of dat het een actie is die als gevolg van de geplaatste simkaart start. Zwaar irritant, want die melding is dus niet weg te krijgen en de software, welke normaliter preloaded is, is niet aanwezig.

Op Google vind ik er ook niks over. Crap.

[Edit: Nou, nu net de software wel kunnen downloaden, nadat ik dit bericht getypt heb. Heb het alleen maar niet geinstalleerd, als zijnde geopend en dergelijke. Krijg ik weer een crapload aan Vodafone apps op mijn telefoon en dat wouden we nu net niet.

Overigens blijkt Samsung Info (Uit de Play Store), mij te vertellen dat mijn S6 Edge+, ookal had ik een andere CSC volgens de *#1234# command, een originele PHN CSC heeft, met andere woorden, unmodified. Hoera!]
Evt kun je proberen de app van vodafone 1 maal te openen en daarna proberen te verwijderen via instellingen> Applicaties> Applicatie beheer daar zou hij tussen moeten staan. Anders zul je root toe moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
Thanks ;)

Maar een search zegt mij net dat die melding op basis van simkaart gedaan word (zoekfunctie hier op Tweakers, trefwoord PHN). Ik ben bang dat als ik hem wellicht verwijder ik weer met die rot pop-op opgescheept zit. Een enkel appje genaamd "Updates" staat me niet in de weg, eveneens als de Simtool die standaard zichtbaar is. Maar ik hoef geen My Vodafone, Vodafone Backup, Vodafone Contacts enzo. Al die functies worden al vervuld en het cluttered alleen mijn toestel maar.

Ik bedoel, zowel Samsung als Google bieden ondersteuning voor het opsporen van je telefoon bij verlies of diefstal, moet ik dan ook nog eens een app hebben van Vodafone die dat kan doen? Smart Switch kan prima een back-up maken, alsmede Andriod zelf. En zo kan ik nog wel meer opties opnoemen.

Feit is, die VF ROM is eraf, PHN staat erop, bloat is weg en die irritante "Updates" pop-up ook. Ik ben een tevreden man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:24:
Arter heeft een nieuwe bèta uitgebracht. Die is rap. :)
Ja 10 beta nog wat ;) Heb 'm al even geflashed, maar vond 'm (weer) niet zo smooth als Unikernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M1stral schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:21:
Thanks ;)

Maar een search zegt mij net dat die melding op basis van simkaart gedaan word (zoekfunctie hier op Tweakers, trefwoord PHN). Ik ben bang dat als ik hem wellicht verwijder ik weer met die rot pop-op opgescheept zit. Een enkel appje genaamd "Updates" staat me niet in de weg, eveneens als de Simtool die standaard zichtbaar is. Maar ik hoef geen My Vodafone, Vodafone Backup, Vodafone Contacts enzo. Al die functies worden al vervuld en het cluttered alleen mijn toestel maar.

Ik bedoel, zowel Samsung als Google bieden ondersteuning voor het opsporen van je telefoon bij verlies of diefstal, moet ik dan ook nog eens een app hebben van Vodafone die dat kan doen? Smart Switch kan prima een back-up maken, alsmede Andriod zelf. En zo kan ik nog wel meer opties opnoemen.

Feit is, die VF ROM is eraf, PHN staat erop, bloat is weg en die irritante "Updates" pop-up ook. Ik ben een tevreden man :)
Het enige wat ik me nog weet te herinneren nu je het zegt, dat het met de simkaart te maken heeft. Maar ik ben het toch op de een of andere manier ook kwijtgeraakt. Kijk het even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:21:
[...]

Ja 10 beta nog wat ;) Heb 'm al even geflashed, maar vond 'm (weer) niet zo smooth als Unikernel.
Oke, vind hem super draaien. Met de Arrow rom. Standby tijd is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Jongs, hebben jullie deze rom wel eens geprobeerd?

https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=31733

Deze in het verleden om S4 en S5 ook vaak erop gehad en beviel altijd prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Jacques112 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:42:
Jongs, hebben jullie deze rom wel eens geprobeerd?

https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=31733

Deze in het verleden om S4 en S5 ook vaak erop gehad en beviel altijd prima
Is helaas (volgens mij) alleen voor de Edge. Ik heb de gewone S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Zeker niet , ik heb ook de G920F.

Als ik heb goed heb, kun je elke edge rom ook op de gewone S6 flashen.
Ik draai deze ook gewoon op de S6 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Jacques112 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:55:
Zeker niet , ik heb ook de G920F.

Als ik heb goed heb, kun je elke edge rom ook op de gewone S6 flashen.
Ik draai deze ook gewoon op de S6 :-)
Ah, super. Ik zal eens kijken. Weet je ook of er een draadje op XDA is over deze rom? Kan nergens de specificaties vinden.

Erik

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 23-11-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
papegaai01 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:30:
[...]

Ah, super. Ik zal eens kijken. Weet je ook of er een draadje op XDA is over deze rom? Kan nergens de specificaties vinden.

Erik
Ja dat weet ik, dat is er niet :P
(wat is je xda naam eigenlijk )

In ieder geval niet voor de s6. Ik weet niet waarom niet,heb de dev al een pm gestuurd, maar reageert niet.

Draai deze zelf ook en naar volle tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
XDA naam is Erik1805

Ja op zijn forum staat ook niet veel. Ga geen rom flashen als ik niet weet wat de specificaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Wat wil je weten over deze rom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
papegaai01 schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:40:
[...]

Oke, vind hem super draaien. Met de Arrow rom. Standby tijd is echt top.
...hmm dan ga ik 'm toch nog maar eens testen. Misschien de moeite waard.

Ik draai nu even de hacker kernel...ook niet verkeerd. Standby verbruik is lekker laag (1% in 5 uur). Maar wederom niet zo extreem smooth als Unikernel.

Wel mooi dat er zo veel keus is...iedereen kan naar eigen smaak aan de slag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Is er iemand die weet of er ook ontwikkelingen gaande zijn voor een xtrestolite gebaseerd op marshmallow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ja er zijn nu kernels genoeg.

@Jaques112 gewoon de features van de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:46:
[...]

...hmm dan ga ik 'm toch nog maar eens testen. Misschien de moeite waard.

Ik draai nu even de hacker kernel...ook niet verkeerd. Standby verbruik is lekker laag (1% in 5 uur). Maar wederom niet zo extreem smooth als Unikernel.

Wel mooi dat er zo veel keus is...iedereen kan naar eigen smaak aan de slag:)
Welke instellingen gebruik je met de hacker kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duh...ik had gisteren de verkeerde beta geflashed 8)7 (tja er staan er ook zo veel op zijn website)

De nieuwste loopt zeker wel heel erg soepel en snel! d:)b

Edit : mbt de hacker kernel...geen aanpassingen.

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 23-11-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ISaFeeliN schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:51:
Is er iemand die weet of er ook ontwikkelingen gaande zijn voor een xtrestolite gebaseerd op marshmallow?
Het is compleet stil rondom Edgarf dus geen idee. Dat is in het verleden ook wel eens geweest en dan kwam er, na het uitkomen van een nieuwe versie van een stock rom, uit het niets een XtreStoLite update. Dus wie weet :)

Zo niet dan stap ik met 6.0 over naar een andere rom. Had stiekem op CM gehoopt maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ISaFeeliN schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:51:
Niets zo ver (en al in geen maanden iets van de Dev gehoord/gezien). Ik vermoed dat er binnenkort wel Android 6 roms zullen verschijnen.

@Xenergy : ik heb overigens gezien dat men bezig is te trachten CM te porten naar de S6 :

http://forum.xda-develope...rting-discussion-t3247487

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
@papegaai01,

ik kan geen screenshots plaatsen dus:

Build : OJQ
Kernel: AEL V3.3
Eigen Echoerom customisation tab in instellingen voor:
Downloads
3minit batt
Viper sound
Reboot options
Phone info
Adaway
GPS fix
Synapse
CPU spy
busybox
KT monitor widget
Increase ringtone
restart system UI

Hoop dat je hier iets aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Jacques112 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:02:
@papegaai01,

ik kan geen screenshots plaatsen dus:

Build : OJQ
Kernel: AEL V3.3
Eigen Echoerom customisation tab in instellingen voor:
Downloads
3minit batt
Viper sound
Reboot options
Phone info
Adaway
GPS fix
Synapse
CPU spy
busybox
KT monitor widget
Increase ringtone
restart system UI

Hoop dat je hier iets aan hebt
Dank je. Hoe staat het batterijtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
papegaai01 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:07:
[...]

Dank je. Hoe staat het batterijtijd?
:'( :'(

Ben niet zo goed met deze info verstrekken..
Dat zul je echt zelf moeten ervaren.
Ik hop nog wel eens van rom naar rom dus dan is dit niet een juiste weergave, maar wilde je toch niet deze mooie rom onthouden
8)7 8)7

( XDA Marcel112 :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Jacques112 op 23-11-2015 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Ik zal even kijken hoe deze draait. Gelukkig kunnen we met een TWRP back-up zo weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
V14 is de laatste he, maar dat zie je zelf ook wel denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
papegaai01 druk met flashen ja :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Hahahah nee doe ik vanavond even. Gebruik de telefoon ook voor werk.

Heeft iemand deze wel eens geprobeerd?

http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498

[ Voor 50% gewijzigd door Erik1805 op 23-11-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw in de nieuwste Arter kernel is de 'optimise app' optie (binnen Batterij opties) blijkbaar disabled.

Ik ga weer terug naar Unikernel...

;)
Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste