Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.908 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bor Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn te stoppen met Censuur-moderatie?

Het komt nogal fout over om een community te vragen om te modereren als je vervolgens doodleuk de eindscore geforceerd wijzigt en/of vastzet

Ook zou het fijn zijn als er eens een keer opgetreden wordt tegen de vele minnetjes op reacties die wel degelijk ontopic, netjes geschreven en goed onderbouwd zijn maar weggemod worden puur omdat ze ingaan tegen de populaire mainstream mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:41:

Het komt nogal fout over om een community te vragen om te modereren als je vervolgens doodleuk de eindscore geforceerd wijzigt en/of vastzet

Ook zou het fijn zijn als er eens een keer opgetreden wordt tegen de vele minnetjes op reacties die wel degelijk ontopic, netjes geschreven en goed onderbouwd zijn maar weggemod worden puur omdat ze ingaan tegen de populaire mainstream mening.
Er wordt geen censuur bedreven middels het moderatiesysteem. Sporadisch komt het voor dat een reactie op een vaste score gefixeerd wordt wanneer deze erg veel afwijkt van de score die deze reactie volgens het moderatie systeem zou moeten krijgen. Fixatie is een zwaar middel die we liever niet inzetten wanneer het niet hoeft. In veel gevallen gaat daar ook nog eens intern overleg aan vooraf. Meer informatie over het moderatiesysteem vind je in de moderatie FAQ.

Wat betreft het optreden tegen de vele minnetjes op ontopic reacties: dit gebeurt wel degelijk. Mensen die veelvuldig mismodden ontvangen een waarschuwing zoals je deze zelf ook hebt ontvangen. Bij herhaling worden vervolgens de moderatierechten ingetrokken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:41:

Als dit een reactie is op alleen Bor, waarom dan niet in een PM?
Wanneer de community niet mod volgens de richtlijn dan kan er wel eens wat gefixeerd worden.
Bij bijvoorbeeld ieder onderwerp over Turkije krijg je discussies over IS, stemgedrag etc. die helemaal niets met het onderwerp te maken hebben. Dat is dan off-topic ook als je 100x +3 krijgt.
Dat je dan veel minnetjes krijgt komt er simpel door dat iets zwaar off-topic is en dus niet meer dan een 0 zou mogen krijgen.
Dan wil er wel eens wat gefixeerd worden ja en terecht.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen reactie op alleen Bor anders had ik Bor idd wel een PM gestuurd.

Bor is degene die mij aanschreef via mail en mij verwees naar dit specifieke topic dus reageer ik in dit topic en richt ik mijn reactie aan Bor omdat hij er vanaf weet en het handig kan zijn voor collega's als zij mee kunnen lezen.

Het fixeren was in mijn geval overigens wel terecht want een geintje waar sommigen mogelijk zelfs aanstoot aan kunnen nemen hoort niet met een +3 bovenaan te staan, alleen kwam het nogal lullig over en had ik het ook nog niet zo duidelijk meegemaakt.

Wat er in de reactie boven deze reactie aangehaald wordt over Turkije en off-topic is nogal kortzichtig en naïef IMO:

Tuurlijk zijn IS reacties zwaar off-topic als reactie op een nieuwsbericht over Turkije dat de toegang tot Wikipedia blokkeert voor haar bevolking.

Reacties over stemgedrag in dit topic lijken mij wel indirect on-topic omdat stemgedrag Erdogan meer macht gaf en met meer macht zijn informatie bronnen makkelijker te blokkeren voor Turkije.

Het zijn dus in deze reacties die oorzaken aandragen over de totstandkoming van de inhoud van het nieuwsbericht.

Als ik het goed begrijp mag er dus alleen "direct" gereageerd worden op nieuwsberichten en worden zaken die er "indirect" mee te maken hebben of er zelfs de oorzaak van zijn als onwenselijk of off-topic beschouwd?

Voor mij wel belangrijk om te weten zodat ik er in de toekomst rekening mee kan houden.

De faq heb ik trouwens doorgenomen en ook ik heb mij idd wel eens schuldig gemaakt aan mismoderatie en ben me daar de laatste tijd dan ook bewuster van.

Tot slot wil ik nog even kwijt dat mismoderatie het meest plaats vindt bij politiek of maatschappelijk gevoelige topics.

Het gebeurd dan zo massaal dat er naar mijn mening voor jullie niet meer tegen op te boksen valt.

Waarom wordt de -1 niet vervangen door een flag-button zodat de community kan flaggen en de crew het alleen recht heeft om bepaalde reacties onleesbaar te maken?

Op die manier maak je het negatief mening modden om iemand onzichtbaar te krijgen in een klap verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:15:
[...]
Waarom wordt de -1 niet vervangen door een flag-button zodat de community kan flaggen en de crew het alleen recht heeft om bepaalde reacties onleesbaar te maken?

Op die manier maak je het negatief mening modden om iemand onzichtbaar te krijgen in een klap verleden tijd.
Reacties op -1 zijn niet onleesbaar hé, ze zijn gewoon minder zichtbaar afhankelijk van je leesinstellingen. Ze kunnen ten alle tijde nog gewoon ingezien worden. Er zijn gebruikers die hun minimumniveau op -1 gezet hebben en ze dus altijd opengeklapt zien staan. Daar is geen crew interactie voor nodig en dat zou ook niet moeten, want a; dat zijn er teveel en b; het gaat neigen naar een soort censuur. Zo erg is het nu ook weer niet als iemand een reactie typt die op -1 hoort :)

Er wordt overigens wel nagedacht over een 'flag' mogelijkheid maar dat gaat dan om reacties die inhoud bevatten die echt niet kan (volgens algemeen beleid/voorwaarden) en echt geheel weg moeten (-2) of aangepast moeten worden :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de verdere uitleg; ik zal nog eens de tijd nemen om alle instellingen nog eens flink onder de loep te nemen.

Hoewel ik niet echt fan van gedwongen politieke correctheid ben (IMO kunnen niet PC reacties vaak de beleving/gevoel van de poster aanduiden) zou ik een flag button toch wel fijn vinden.

Zaken als: keihard op de man spelen, haatzaaiing, racisme, schelden/verwensingen, seksisme etc. mogen wat mij betreft bikkelhard aangepakt worden, en een mogelijkheid om hier aan mee te helpen (hoewel het niet zo extreem vaak voorkomt gelukkig) d.m.v. zulke reacties te kunnen flaggen daar zou ik graag gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:15:
De faq heb ik trouwens doorgenomen en ook ik heb mij idd wel eens schuldig gemaakt aan mismoderatie en ben me daar de laatste tijd dan ook bewuster van.
Dat is precies de reden waarom we mensen die veelvuldig mismodereren aanschrijven; mensen bewuster maken van de werking van het moderatiesysteem en om mensen binnenboord te houden. We zien namelijk liever meer mensen goed modereren dan dat er minder mensen zijn met moderatierechten omdat we deze hebben moeten deactiveren :) In veel gevallen zie ik dan ook positieve reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het helpt denk ik toch wel.

Niet altijd even makkelijk om je trots opzij te zetten, en met de billen bloot te moeten gaan maar ik had het zelf ook toch wel nodig om eventjes goed op m'n plek gezet te worden.

Mijn moderatie privilege is bijna afgepakt en ik heb twee keer op m'n lazer gehad omdat ik het moderatieverloop op de frontpage zat te bashen op diezelfde pagina.

Bij deze beloof ik jullie dat ik de faq bij toekomstige moderaties in acht zal nemen en dat ik moderatie kritiek reacties op de frontpage voortaan volledig achterwege zal laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olivierh in [i]'UT-studente ontwikkelt model dat gehackte Twitteraccounts detecteert'[/i]
Volgens mij is m'n reactie gewoon ontopic, maar heb ik 140x -1 gevangen omdat ik wat dingen zeg over social media in het algemeen? (dingen die mensen misschien niet graag horen, maar volgens mij gewoon nog steeds ontopic?) Ik snap dat iemand die snel door m'n reactie scrolled het misschien kan interpreteren als 'dit model is dom' maar dat is niet de insteek, ik zet (volgens mij terecht) vraagtekens bij het nut van zon model, en hoeveel vraag hier naar zou zijn vanuit de industrie. Dan lijkt 140x -1 me erg overdreven. Volgens mij is het in het slechtste geval nog steeds een 0? (maar ik vind het eigenlijk gewoon een +1?)

GoldenSample in [i]'UT-studente ontwikkelt model dat gehackte Twitteraccounts detecteert'[/i]
Een reactie op mijn reactie, die feitelijk zegt wat een bachelor project is, maar het ontgaat me een beetje waarom dat op mijn reactie is gereageerd (ik bedoel, duidelijk verhaal, maar was me al bekend, en heeft weinig te maken met mijn vooral social-media-gerelateerde-reactie) en ik snap dan ook niet dat die reactie vervolgens 33x +2 vangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
marcelproust in 'nieuws: Mario Kart 8 Deluxe is in de VS de snelst verkopende...

Als ik een goede bui heb kan ik er +1 in zien, maar eigenlijk vind ik het eerder een 0. Hoe die op +2 komt is mij een raadsel, en degenen die +3 hebben gegeven mogen even een lesje handleiding-lezen-voor-beginners krijgen...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Ger schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:26:
marcelproust in 'nieuws: Mario Kart 8 Deluxe is in de VS de snelst verkopende...

Als ik een goede bui heb kan ik er +1 in zien, maar eigenlijk vind ik het eerder een 0. Hoe die op +2 komt is mij een raadsel, en degenen die +3 hebben gegeven mogen even een lesje handleiding-lezen-voor-beginners krijgen...
Thanks, pak ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:59:
olivierh in [i]'UT-studente ontwikkelt model dat gehackte Twitteraccounts detecteert'[/i]
Volgens mij is m'n reactie gewoon ontopic, maar heb ik 140x -1 gevangen omdat ik wat dingen zeg over social media in het algemeen?
Je insinueert o.a. dat als je gelooft wat er op social media staat dat je dan niet meer kunt nadenken en dat social media blij zijn met fake accounts.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
nieuws: Laatste schrijver die aan Half-Life en Portal werkte verlaat Valve

In deze comments heeft iemand alles wat negatief doet over Valve / HL3 een -1 gegeven. Wat persoonlijke frustratie gok ik. ;)

Ik heb een poging gedaan e.e.a. recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Ik weet niet of ik hier moet zijn maar deze reactie met aan het einde een persoonlijke belediging richting mijzelf mag wel op direct op -1 of -2 gefixeerd worden. Ik vind dit soort reacties echt niet kunnen op tweakers.
Bardman01 in 'nieuws: Minister wil dna-databank ziekenhuis inzetten voor just...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDVB schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:31:
[...]
Je insinueert o.a. dat als je gelooft wat er op social media staat dat je dan niet meer kunt nadenken en dat social media blij zijn met fake accounts.
Het eerste punt wat je noemt is een stuk korter door de bocht dan hoe ik het zeg (ik zeg feitelijk 'denk zelf na als je iets geks leest', wat volgens mij geen verkeerde opmerking is) Toegegeven die laatste regel was misschien niet handig, maar dan nog zie ik niet in waarom er ondertussen 144 -1 'scores' zijn gegeven, is mijn hele reactie dan ongewest/zo offtopic? Volgens mij niet toch?

Het 2e punt is niet te ontkennen, social media word 'gewaardeerd' aan de hand van de hoeveelheid gebruikers, uiteindelijk is social media natuurlijk gewoon een ad platform, en dan is het voor de hand liggend om er van uit te gaan dat een partij als Twitter of Facebook liever niet een behoorlijke dip in gebruikers aantallen ziet, want dat betekend vervolgens minder advertentie inkomsten.

De moderatie komt op mij heel erg over als dat ik social media gebruikers in het algemeen tegen de borst heb gestoten, en dat die allemaal in de verdediging schieten omdat ze m'n reactie maar half hebben gelezen...

Ben erg benieuwd naar een reactie van een moderator hierop, ben ik nou zo gek of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:19:
[...]
Het eerste punt wat je noemt is een stuk korter door de bocht dan hoe ik het zeg[...]

uiteindelijk is social media natuurlijk gewoon een ad platform, en dan is het voor de hand liggend om er van uit te gaan dat een partij als Twitter of Facebook liever niet een behoorlijke dip in gebruikers aantallen ziet, want dat betekend vervolgens minder advertentie inkomsten.
De gehele community is moderator. Je geeft zelf aan dat je het niet zo handig verwoordt.

Daarna doe je een ongefundeerde aanname dat een adverteerder ook dom is en niet zou kunnen inschatten dat er (veel) nep accounts op sociale media aanwezig zijn.

Veel nep gebruikers --> veel spam. Spam is hinderlijk en dan loper gebruikers weg. Weinig echte gebruikers --> lage ROI --> weinig adverteerders. Je kunt niet simpel kort door de bocht stellen dat het enige relevante cijfer het aantal regels in een gebruikers tabel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

wankel in 'nieuws: Minister wil dna-databank ziekenhuis inzetten voor justitie'
0xygen500 in 'nieuws: Minister wil dna-databank ziekenhuis inzetten voor just...
Geen +2.

Verwijderd in 'nieuws: UT-studente ontwikkelt model dat gehackte Twitteraccount...
Zie ik ook geen -1 in, echter heeft die wel wat zetjes nodig om naarboven te komen.

Aanvulling,
Reacties met feitelijke onjuistheden zijn niet direct -1 maar 0. Zie mod faq.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 02-05-2017 17:46 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Zeehond schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:40:
Reacties met feitelijke onjuistheden zijn niet direct -1 maar 0. Zie mod faq.
Feitelijke onjuistheden + de eerder genoemde onhandige verwoording en een -1 is verdedigbaar.
Al ben ik het persoonlijk met je eens dat een -1 in dit geval iets streng is maar kan het niet direct een mismoderatie noemen.
Zelf heb ik een 0 gegeven.

[ Voor 20% gewijzigd door JDVB op 02-05-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

JDVB schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:04:
[...]
Feitelijke onjuistheden + de eerder genoemde onhandige verwoording en een -1 is verdedigbaar.
Al ben ik het persoonlijk met je eens dat een -1 in dit geval iets streng is maar kan het niet direct een mismoderatie noemen.
Zelf heb ik een 0 gegeven.
Verschillende interpretaties van een reactie blijft toch vaak een discussie punt. Ik zie hier een discussie met meerdere interpretaties staan. Naar mijn idee is echter de -1 te laag, maar kan ook in eerste instantie lastig een andere interpretatie zien. Ik kan echter jouw motivatie wel begrijpen.

p.s. Je hebt te verkeerde link uit mijn reactie overgenomen wat de discussie hier iets wat onduidelijk maakt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Knip, foutje.

[ Voor 96% gewijzigd door Zeehond op 02-05-2017 19:22 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

MarvinJames in 'nieuws: YouTube toont nieuw ontwerp met Dark Mode voor deskto...
Die +2's en +3's hier zijn puur meningmodden, max +1.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:47

Tribits

Onkruid vergaat niet

maratropa in 'nieuws: Acer en HP introduceren Windows 10 S-versies van goedko...

Kan deze zelf niet modereren, maar lijkt me geen +3.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat zou een normale +1 moeten zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:47

Tribits

Onkruid vergaat niet

Bor schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Dat zou een normale +1 moeten zijn inderdaad.
Hij heeft op zich een punt, maar het zou dan logischer zijn die van mij er boven op 0 te zetten, dan valt dat ook wel op.

Edit: met die laatste opmerking is die hieronder dan wel weer een -1 geworden.

Zoop in 'nieuws: Aanpassen van standaardbrowser is niet mogelijk in Windows 1...

[ Voor 40% gewijzigd door Tribits op 03-05-2017 12:21 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20

arnoudwokke

Redacteur
Ha, dit lijkt me niet echt een +3 (en hij had dit beter kunnen doen in Geachte Redactie :)) drakiesoft in 'nieuws: Microsoft brengt Surface-laptop in juni uit voor 1149 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
arnoudwokke schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:18:
Ha, dit lijkt me niet echt een +3 (en hij had dit beter kunnen doen in Geachte Redactie :)) drakiesoft in 'nieuws: Microsoft brengt Surface-laptop in juni uit voor 1149 ...
Dat is inderdaad geen +3 maar GR materiaal. Ik pak deze even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Als een andere reactie in dit topic van mij wordt gedownmod, dan zou ik dat kunnen begrijpen. Maar deze twee zijn gewoon on-topic, of op zijn minst 0 waard.
Hoppa! in 'nieuws: Fraunhofer beëindigt licentieprogramma voor mp3'

Hoppa! in 'nieuws: Fraunhofer beëindigt licentieprogramma voor mp3'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
SMGGM in 'plan: Koop kaarten voor de Meet-up BE. Thema: Smarthome. Locatie: M... Dit is toch hoogstens een +2 of een +1?

Dit is dan wel weer een +3 in mijn ogen: iloste in 'plan: Koop kaarten voor de Meet-up BE. Thema: Smarthome. Locatie: ...

En deze mag ook naar +2 in mijn ogen: Soggney in 'plan: Koop kaarten voor de Meet-up BE. Thema: Smarthome. Locatie:...

[ Voor 33% gewijzigd door HyperBart op 03-05-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Tribits schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:15:
[...]
Edit: met die laatste opmerking is die hieronder dan wel weer een -1 geworden.

Zoop in 'nieuws: Aanpassen van standaardbrowser is niet mogelijk in Windows 1...
Helemaal mee eens, modereters o.a. idioten noemen in geklaag over moderaties is not done.
En dan was zijn reactie volgens hem zelf zonder moderatie geneuzel al niet meer dan een 0.

boosted -1 van mij.

[ Voor 7% gewijzigd door JDVB op 03-05-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: EVGA introduceert watergekoelde GeForce 1080 Ti SC2 H...

Zijn imo reacties die wmb naar -1 mogen. Is een reactie op mij, ik had een d/t vaudje. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 03-05-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
timicool in 'nieuws: EVGA introduceert watergekoelde GeForce 1080 Ti SC2 Hybrid'

hoewel zeker on-topic, bevat het foute informatie. Een +3 lijkt me dan ook wat over-the-top. Het is zelfs niet +2 "informatief" gezien de (gedeeltelijk) foute informatie (dat de gtx 1080ti een andere architectuur zou hebben dan de gtx 1070).

Ook natuurlijk het feit dat 2Ghz gelijk zou zijn aan 20.000.000 bits per seconde is totaal de mist in. Het feit dat deze reactie bijna direct onder het artikel staat, mis-informeert hier een heel publiek. (want zou betekenen dat de kaart 10-bit bandbreedte heeft, wat -zonder het te controleren- mij onjuist lijkt. waarschijnlijk heeft deze kaart iets in de grootte-orde van 256-384-512-bit bandbreedte).

[ Voor 30% gewijzigd door wibra op 03-05-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mkools24 in 'nieuws: Nissan wil afleiden tijdens rijden tegengaan met kooi va...

-1 lijkt me wat overdreven voor deze post, en een +2 voor de parent ook.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:10
Volgens mij probeert iemand grappig te doen en me te trollen:
klik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3 (en persoonlijk vind ik +2 ook wat hoog):
Torrentus in 'nieuws: Kensington brengt kleine usb-vingerafdrukscanner uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
MyBearTibbers in 'reviews: Sony Xperia XZs: moet het hebben van 1000fps slow ...

Is het tegenwoordig ook al toegestaan om minnetjes te geven als je een andere mening hebt?
Ik snap dat de reactie voor sommige mensen irrelevant is aangezien zij andere ervaringen hebben, maar om hem nou "ongewenst" te beoordelen als je het ergens niet mee eens bent...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ben ik weer; gezien mij verzocht is mijn moderatiefrustraties niet op de frontpage te parkeren, dan maar, zoals verzocht hier... Die extreme +3 scores bovenaan deze thread slaan wat mij betreft als een tang op een varken. Leuk dat men een browser fijn vindt werken, maar een +3?? Dit is misbruik vh moderatie systeem:

nieuws: Nieuwe testversie Windows 10 kan Edge in container draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft. Voor het eerst dat ik me hier op het forum kom beklagen, maar een hulpzame post als de onderstaande, die notabene een antwoord op de erboven gestelde vraag is als ongewenst aanmerken voelt wel als euh, onprettig.

Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe testversie Windows 10 kan Edge in container draaien'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:55:
Pfft. Voor het eerst dat ik me hier op het forum kom beklagen, maar een hulpzame post als de onderstaande, die notabene een antwoord op de erboven gestelde vraag is als ongewenst aanmerken voelt wel als euh, onprettig.

Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe testversie Windows 10 kan Edge in container draaien'
Je hebt zeker een behulpzame reactie aangezien het idd een fullscreen edge oplevert. Echter alleen jammer dat je vervolgens jouw moderatie klacht ook daar post, hier worden namelijk punten voor afgetrokken (afhankelijk hoe je het brengt) heb hem nu op 0 gezet. En je hebt de plek gevonden waar je wel kunt worden geholpen :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:05:
[...]
heb hem nu op 0 gezet. En je hebt de plek gevonden waar je wel kunt worden geholpen :).
0 is volkomen terecht in dezen; behulpzaam wellicht, maar inderdaad off-topic v.w.b. het nieuwsbericht.
Met 0 kan ik dan ook prima leven. ;)

Sorry, weer off-topic: (maar hier wordt niet gemod, gelukkig) Dit forum voor mismoderaties heb ik inderdaad bij dezen gevonden, na toch best wat jaartjes Tweakers zie ik voor het eerst bewust de link voor het melden staan bij de moderaties. Kennelijk nooit eerder frustratie genoeg gevoeld om door te klikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:11:
[...]

0 is volkomen terecht in dezen; behulpzaam wellicht, maar inderdaad off-topic v.w.b. het nieuwsbericht.
Met 0 kan ik dan ook prima leven. ;)

Sorry, weer off-topic: (maar hier wordt niet gemod, gelukkig) Dit forum voor mismoderaties heb ik inderdaad bij dezen gevonden, na toch best wat jaartjes Tweakers zie ik voor het eerst bewust de link voor het melden staan bij de moderaties. Kennelijk nooit eerder frustratie genoeg gevoeld om door te klikken. ;)
Zonder moderatie klacht had ik hem op +1 getikt, vind hem nog voldoende on-topic ;).

In het vervolg weet je in elk geval waar je terecht kunt :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:11:
[...]
Kennelijk nooit eerder frustratie genoeg gevoeld om door te klikken. ;)
Dat is opzich een goed teken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
Squee in 'nieuws: Nieuwe testversie Windows 10 kan Edge in container draaien'

Hoe is dit off-topic? Het draaien van programmas in VM achtige omgevingen voor isolatie is precies wat ik aan haal, en precies wat ze hier met Edge gedaan hebben. Maar nee... mensen discussieren liever over of Edge wel/geen goeie browser is? Het mening modden is ook weer lekker aanwezig. Zucht. (sorry moest ik even kwijt ;) )

[edit: link fixed]

[ Voor 6% gewijzigd door Squee op 05-05-2017 12:41 ]

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Squee, staat nu op +1 :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
Squee schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:39:
Squee in 'nieuws: Nieuwe testversie Windows 10 kan Edge in container draaien'

Hoe is dit off-topic? Het draaien van programmas in VM achtige omgevingen voor isolatie is precies wat ik aan haal, en precies wat ze hier met Edge gedaan hebben. Maar nee... mensen discussieren liever over of Edge wel/geen goeie browser is? Het mening modden is ook weer lekker aanwezig. Zucht. (sorry moest ik even kwijt ;) )

[edit: link fixed]
Even los van de inhoud;
Er was nog maar twee keer gemod toen je dit plaatste, even geduld? ;) (ik zie dat t al ontopic is geworden)

Zoals hier in rood wordt vermeld...
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pux in 'nieuws: Overwatch heeft sinds de release in mei 2016 één m...

Lijkt me niet op +1 thuis te horen. :)

Het artikel van KPN van gisteren, heeft een aantal reacties op +3 staan, waarvan ik mij afvraag of dat wel daadwerkelijk +3 reacties zijn.

Hier de reacties: nieuws: Aantal nieuwe glasvezelverbindingen in Nederland neemt af

Zoals mijn reactie, weet ik niet of dat inderdaad +3 waardig is:
CH4OS in 'nieuws: Aantal nieuwe glasvezelverbindingen in Nederland neemt af'

Bl@ckbird in 'nieuws: Aantal nieuwe glasvezelverbindingen in Nederland neemt af' deze is overduidelijk geen +3, duidelijk gevalletje van meningmodden, imo.

Rudie_V in 'nieuws: Aantal nieuwe glasvezelverbindingen in Nederland neemt af' is enkel een mening, enigszins onderbouwd, maar zonder bronnen e.d, dus kan imo ook nooit een +3 zijn.

En zo zijn er volgens mij wel meer reacties in dat artikel op +3, terwijl ze daar helemaal niet horen.

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 05-05-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Finraziel in 'geek: Fan koopt cd-rom met broncode van Star Craft op eBay'
Geen +2.

Aikon in 'nieuws: Half-Life verschijnt na 20 jaar ongecensureerd in Duitsland'
Een stuk van het nieuws artikel quoten met daarbij alleen een " :+ " is geen +1 of +2, maar kan wat mij betreft op -1.

[ Voor 44% gewijzigd door Zeehond op 05-05-2017 17:52 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
-ION- in 'nieuws: OnePlus bevestigt dat OnePlus 5 deze zomer komt'

Ik krijg hier een paar dikke -1 moderaties voor een offtopic post waarin ik een situatie op station Nijmegen verklaar in reactie op een andere post. In mijn ogen erg onterecht, want mijn post is in mijn ogen niet flame, iritant, dom, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

-ION- schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:03:
-ION- in 'nieuws: OnePlus bevestigt dat OnePlus 5 deze zomer komt'

Ik krijg hier een paar dikke -1 moderaties voor een offtopic post waarin ik een situatie op station Nijmegen verklaar in reactie op een andere post. In mijn ogen erg onterecht, want mijn post is in mijn ogen niet flame, iritant, dom, etc.
De discussie daar is dusdanig irrelevant en zwaar off-topic dat een -1 gerechtvaardigd is.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kakanox in 'nieuws: Hackers geven e-mails Franse presidentskandidaat Macron v...

Geen +1 imho, gewoon een linkdump zonder enige inbreng.

Tourmaline in 'nieuws: Hackers geven e-mails Franse presidentskandidaat Macro...

Gezien de trollerige laatste alinea, en het moderatiegezeik voor er ook maar één moderatie was, lijkt me dit ook geen +1 of zelfs +2 waard. Eerder -1 of max een 0.

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 06-05-2017 11:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
In deze vorm mag deze wat mij betreft naar de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
nieuws: Hackers geven e-mails Franse presidentskandidaat Macron vrij

Ik zou graag voorbeelden geven, maar mag alles wat het niveau "Omg het is rusland!" heeft niet gewoon naar -1? Wordt een beetje gek van dit off topic niveau vingertje wijzen zonder ook maar enige onderbouwing.
Ja de onderbouwing is "Ja maar reddit, 4chan, facebook zegt het dus is het zo!"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

govie in 'nieuws: Hackers geven e-mails Franse presidentskandidaat Macron vrij'

Domme vergelijkingen met WO2 slaan nergens op, imho meer dan ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
corset schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:33:

Ik zou graag voorbeelden geven, maar mag alles wat het niveau "Omg het is rusland!" heeft niet gewoon naar -1? Wordt een beetje gek van dit off topic niveau vingertje wijzen zonder ook maar enige onderbouwing.
Ja de onderbouwing is "Ja maar reddit, 4chan, facebook zegt het dus is het zo!"
Als je het zo verwoord klinkt het alsof een bepaalde mening je niet aanstaat. Daar is het moderatiesysteem niet voor bedoeld dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
FrankHe in 'nieuws: Spotify laat gebruikers muziek delen met barcode-achtige ... is geen +3. Het aantal streepjes is een schatting en de berekening common knowlegde als je het mij vraagt. +1 lijkt me voldoende.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 06-05-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
beantherio schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:00:
[...]

Als je het zo verwoord klinkt het alsof een bepaalde mening je niet aanstaat. Daar is het moderatiesysteem niet voor bedoeld dunkt me.
haha, nee, het is nu gewoon trollerig om maar bij alles negatiefs rusland erbij te halen. Zullen we het anders compleet en 100% off topic en borderline trolling noemen? :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
corset schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:57:
[...]

haha, nee, het is nu gewoon trollerig om maar bij alles negatiefs rusland erbij te halen. Zullen we het anders compleet en 100% off topic en borderline trolling noemen? :)
Zo'n beetje iedere Westerse inlichtingendienst zegt het. Waarom wil je het dan nog trolling noemen?

Misschien dat sommigen het wat eleganter verwoorden dan anderen, maar met het aankaarten van Russische bemoeienis met Westerse politiek is op zich niets mis. We weten al ruim 10 jaar dat het gebeurt. En het is in dit geval de kern van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Freedox in 'nieuws: Rusland blokkeert Chinese chatapplicatie WeChat'

Karimpje in 'nieuws: Rusland blokkeert Chinese chatapplicatie WeChat'

Ik ben het met de schrijvers eens dat het een slechte zaak is dat een groot deel van de pers in handen is van 2 bedrijven. Ik snap alleen niet zo goed waarom joden erbij gehaald moeten worden.

Hoe kan je in hemelsnaam beginnen over "durf eens negatief te zijn over de holocaust' Ik denk dat de schrijver bedoeld : durf eens positief te zijn over de Holocaust. Of durf de Holocaust eens te bagetaliseren.
In elk geval is dit GEEN +2

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Hackers geven e-mails Franse presidentskandidaat Ma...

Geen +3, eerder een 0. Heeft met de newspost weinig meer te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Facebook laat 'recente gesprekken' zien in zoekresultaten' is niet direct heel erg ontopic in relatie tot het nieuwsitem en zeker geen +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:10
Nas T schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:46:
Volgens mij probeert iemand grappig te doen en me te trollen:
klik.
Zou de gemelde reactie op -1 gezet mogen worden? Heb meermaals aangegeven dat mijn reacties niet over een onderwerp gaan, toch wordt hier op (vervelende) wijze op doorgegaan.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
arnovos in 'nieuws: 'Google werkt aan gezichtsauthenticatie in Android Pay''

Ik ben toch benieuwd wat er zo off-topic aan mijn reactie is dat 12 moderaties "off-topic" passend worden geacht?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
arnovos schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:12:
arnovos in 'nieuws: 'Google werkt aan gezichtsauthenticatie in Android Pay''

Ik ben toch benieuwd wat er zo off-topic aan mijn reactie is dat 12 moderaties "off-topic" passend worden geacht?
Jouw reactie staat momenteel op +1 hoewel ik zelf een +2 heb gegeven. Ik vind dat je met "De reden daarachter is simpel: een vast ankerpunt voor je online identiteit/ aankoopgedrag dat niet verandert als je verhuist, een nieuwe telefoon koopt of wisselt van bankrekening. " een interessant punt de discussie inbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bor schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Jouw reactie staat momenteel op +1 hoewel ik zelf een +2 heb gegeven. Ik vind dat je met "De reden daarachter is simpel: een vast ankerpunt voor je online identiteit/ aankoopgedrag dat niet verandert als je verhuist, een nieuwe telefoon koopt of wisselt van bankrekening. " een interessant punt de discussie inbrengt.
Ik ben blij dat je mijn punt waardevol vindt. Blijkbaar zijn er 12 mensen die desondanks die mening NIET delen, sterker nog die hebben beslist dat mijn bijdrage niet eens over het onderwerp van het nieuwsbericht gaat. Althans, dat betekent "off-topic" modden in mijn ogen?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
arnovos schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:50:
[...]

Ik ben blij dat je mijn punt waardevol vindt. Blijkbaar zijn er 12 mensen die desondanks die mening NIET delen, sterker nog die hebben beslist dat mijn bijdrage niet eens over het onderwerp van het nieuwsbericht gaat. Althans, dat betekent "off-topic" modden in mijn ogen?
Dat betekent " off-topic" inderdaad. Jouw reactie staat netto gezien echter op +1 wat een prima score is. Ik zou mij over die foute moderaties in dit geval niet druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik weet niet of het echt onder kleine mismoderaties valt, maar een grappig bedoeld kort bericht met een hoog fipogehalte (gok ik), zou dat niet eerder een -1 dan een -2 horen te krijgen? De korte discussie die eruit voortkomt is geen -2 niveau. Zie Benz0076 in 'nieuws: NASA schrijft wedstrijd uit om oude Fortran-code sneller...

[ Voor 6% gewijzigd door mae-t.net op 08-05-2017 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Nas T schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:43:
[...]

Zou de gemelde reactie op -1 gezet mogen worden? Heb meermaals aangegeven dat mijn reacties niet over een onderwerp gaan, toch wordt hier op (vervelende) wijze op doorgegaan.
Ik heb de discussie doorgelezen, mij valt op:
  • Een uitgebreide discussie waarbij vanuit beide kanten redelijk uitgebreide reacties komen.
  • De discussie op een punt vooral lijkt te gaan of een onderwerp er wel of niet iets mee te maken heeft waar de meningen over verschillen.
  • Vanuit beide kanten komen argumenten ter ondersteuning.
  • Veel gebruik van smilies vanuit beide kanten onder andere achter de argumenten/ redeneringen.
Ik heb echter niet het gevoel dat het er vervelend aan toe gaat, en het voornamelijk een meningsverschil is. Een -1 zie ik dan ook niet in de reactie.

De argumenten, standpunten zijn duidelijk, denk dan ook dat het eerder beter is om de discussie gewoon te laten rusten.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 08-05-2017 02:07 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:57:
Verwijderd in 'nieuws: Facebook laat 'recente gesprekken' zien in zoekresultaten' is niet direct heel erg ontopic in relatie tot het nieuwsitem en zeker geen +3
Haters gonna hate. Idc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Laatst online: 15:28

De moderaties op dat artikel lopen over van de onterechte -1 beoordelingen puur vanwege het "oneens" zijn met de inhoud van de reactie.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Als je van mening bent dat de betreffende post wel een +3 moet zijn dan ben je van harte welkom om dat te onderbouwen. Reageer anders gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

En opnieuw lijk ik weer gemeningmod te worden. Eerst stond mijn reactie op -1, maar nu op 0, wat al een verbetering is. Echter, al mijn reacties staan nu op 0, terwijl degene die op mij reageren, wel een +1 of zelfs +2 ontvangen.. Want? Ik onderbouw ook gewoon mijn mening/antwoord. Kijk, als ik nou hele korte zinnen typte die nergens op slaan, oké. On-topic is het wel, immers ontvangen degene die op mij reageren ook +1's en +2's.

Zie hier:

Anonymoussaurus in 'nieuws: Hackers verspreiden besmette versie Mac-app Handbrake...
Anonymoussaurus in 'nieuws: Hackers verspreiden besmette versie Mac-app Handbrake...

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Als je van mening bent dat de betreffende post wel een +3 moet zijn dan ben je van harte welkom om dat te onderbouwen. Reageer anders gewoon niet.
Jij citeert me toch? Lig er verder niet wakker van, ik weet wat is.
Jammer dat je een prima inhoudelijke en belangrijke post probeert te begraven om je eigen kleine redenen. ;)
Zo integer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Jij citeert me toch? Lig er verder niet wakker van, ik weet wat is.
Jammer dat je een prima inhoudelijke en belangrijke post probeert te begraven om je eigen kleine redenen. ;)
Zo integer.
Met onderbouwing waarom jouw reactie op +3 zou moeten staan ben je meer dan welkom. Met verkapte flames als hierboven mag je wegblijven. Ik heb het te druk om in dit soort kinderachtige discussies mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Met onderbouwing waarom jouw reactie op +3 zou moeten staan ben je meer dan welkom. Met verkapte flames als hierboven mag je wegblijven. Ik heb het te druk om in dit soort kinderachtige discussies mee te gaan.
Ik zeg niets onredelijks of onwaar.
Je roept het over je zelf af.
Ontkennen is kinderachtig.

Veel plezier mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:45:
[...]
Ik zeg niets onredelijks of onwaar.
[...]
Waar het om ging was jouw volgende reactie:
Even ongeacht wat voor frontpage reactie het over gaat en het niveau waarop die staat; het bovenstaand soort uitspraken mag je gewoon achterwege laten.

Als je in discussie wilt over de score van reacties op de frontpage, dan zal dat op beargumenteerde wijze moeten gebeuren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@PcDealer, het tweede linkje in je reactie linkt naar het nieuwsbericht zelf (alle reacties daar afgaan is een beetje tijdrovend :P). Ik loop het bericht later wel nog wel even na want er lijken meer mismoderaties te staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeehond op 08-05-2017 13:40 ]

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zeehond schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:36:
@PcDealer, het tweede linkje in je reactie linkt naar het nieuwsbericht zelf (alle reacties daar afgaan is een beetje tijdrovend :P). Ik loop het bericht later wel nog wel even na want er lijken meer mismoderaties te staan.
Whoops. Nee naar een bericht waar ik zelf op reageerde. Aangepast :+

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kiang in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen van veel abonnementen met 2,55 euro ...

Deze, en zo'n beetje alle reacties erop, kunnen naar nul, gezien het onderwerp is glasvezel offtopic en zonder bronnen iemand of een bedrijf uitmaken voor leugenaar is wat kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 20:42

D3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
Harrie_ in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen van veel abonnementen met 2,55 eur...
Inhoudelijk voegt het werkelijk niets toe. Tevens is de text waarnaar hij refereert al aangepast.
+3 is dan ook verre van op zijn plaats hier.
Een 0 (max +1) past denk ik beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

obimk1 in 'nieuws: Hackers verspreiden besmette versie Mac-app Handbrake via ...
Lijkt me off-topic, niet +3

Ché Mig in 'nieuws: Intels AMT-kwetsbaarheid in processors blijkt relatief ee...
+3 lijkt me ook daar wel wat veel
Het is wel behoorlijk ver off-topic, maar m.i. net niet ver genoeg om een -1 te zijn, al kan ik me wel voorstellen dat andere mensen dat anders zien.

[ Voor 62% gewijzigd door JDVB op 08-05-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

eric.1 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:20:
Harrie_ in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen van veel abonnementen met 2,55 eur...
Inhoudelijk voegt het werkelijk niets toe. Tevens is de text waarnaar hij refereert al aangepast.
+3 is dan ook verre van op zijn plaats hier.
Ik zie dat het is aangepast. Toen ik het postte nog niet, men heeft bij Ziggo kennelijk mijn reactie op tweakers gezien?
+3 Spotlight 261
+2 Informatief 13
+1 On-topic 71
0 Off-topic / Irrelevant 14
-1 Ongewenst 2
261 mensen denken er kennelijk anders over.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Massaal mismodden komt helaas wel vaker voor... Wat is er zo bijzonder aan zo'n foutje dat het meer dan een +1 zou verdienen? (Wat mij betreft is een +1 al heel royaal voor deze reactie, irrelevant, ofwel een 0, zou ook prima kunnen.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Omdat er een hoop reacties op komen en het discussie op gang brengt...
Omdat het laat zien dat Ziggo een gelikt lijstje met drogredenen plaatst om hun zoveelste prijsverhoging te rechtvaardigen...

Om er maar een paar te noemen...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat zijn redenen voor een +1, niet voor een +3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
McLatey schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:39:
[...]

261 mensen denken er kennelijk anders over.
261x +3 vertaalt zich niet direct naar 261 mensen. Er zijn verschillende wegingen afhankelijk van de moderatiestatus. Een Promod heeft bijvoorbeeld een weging van 6x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Beetje jammer dat mijn waarschuwing voor nepnieuws naar -1 gaat terwijl het onjuiste gerucht omhoog gaat.

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Oostenrijkse partij gaat in cassatie tegen Facebook ...

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Geen van beiden heeft iets van bewijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Oostenrijkse partij gaat in cassatie tegen Facebook vanweg...

Waarom krijg dat zo massaal +2 en zelfs +3? Meer dan een krappe 0 zie ik er niet, hoop gegeneraliseer en inhoudelijk ook nog eens onjuist.

Verwijderd in 'nieuws: Oostenrijkse partij gaat in cassatie tegen Facebook vanweg...

Idem.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 09-05-2017 12:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem