Virussen? Scan ze hier!
Lijkt me toch echt eerder een -1 dan een 0, dit is GR-materiaal, en dan ook nog eens op trollerige toon.
fsfikke in 'nieuws: Russische creditcardhacker krijgt 27 jaar gevangenisstraf'
Lijt me niet echt +3 waard, een +1 lijkt me wel voldoende?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: Russische creditcardhacker krijgt 27 jaar gevangenisstraf'
In deze tijd kan zo'n opmerking echt niet meer.Amerika moet weggevaagd worden.
+2 is hiervoor toch wat overdreven.
Mr_Light in 'nieuws: 'Apples plan om te produceren met alleen gerecycled mate...
Zue hier Geen +2 in. Verder een reactie beginnen met "Kritisch lezen is ook een vak blijkbaar:", komt de sfeer in de discussie niet ten goede en onnodig.
[ Voor 39% gewijzigd door Zeehond op 23-04-2017 01:14 ]
200 fish found!
Ik begrijp even niet waarom deze reactie -1 is. Een link naar xwis wordt ook gebruikt op de GitHub van OpenRA (in de Wiki)?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2017 01:33 ]
De reden is dat o.a. dat het linken naar onofficiële bronnen van software met copyright, gratis of niet, niet is toegestaan.CH40S schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:33:
Addict in 'downloads: OpenRA 20170421'
Ik begrijp even niet waarom deze reactie -1 is. Een link naar xwis wordt ook gebruikt op de GitHub van OpenRA (in de Wiki)?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Het gaat hier om een nette discussie over de titels van LG reviews vs Samsung reviews.
Hier lijkt een ProMod of PowerMod zijn rechten ernstig te misbruiken.
Kijk ook eens naar de andere reacties, in dit artikel staan er bovengemiddeld veel op 0.
reactie op 'LG G6: in het verlengde van het bekende'
Dit is een buitengewoon zware beschuldiging. Ik hoop dat je bewijsmateriaal kunt overleggen dat het een Pro/PowerMod is en niet iemand die gewoon een boost gebruikt?Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:55:
Kijk ook eens naar de andere reacties, in dit artikel staan er bovengemiddeld veel op 0.
Hoe kan jij zien dat het idd om een Pro/PowerMod gaat?
Overigens staat de door jou genoemde post inderdaad op 0, maar dat is dan ook het juiste niveau. Het is immers meer iets voor GR ipv de FP.
Virussen? Scan ze hier!

Gewoon een troll, en dus -1 idd.
Virussen? Scan ze hier!
Kan hier naar gekeken worden. Mag van mij beide verwijderd worden, dat is voor mij ook goed.
Die hele discussie vervalt in moddergooien zo te zien. -1 lijkt mij de juiste score. Reacties zo maar verwijderen doen we niet. Dat gebeurt alleen in extreme gevallen en gaat ook gepaard met een karma penalty en in de meeste gevallen een waarschuwing.MrAndy9797 schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:31:
Vanaf hier mag wel een en ander aangepast worden / verwijderd worden. -1 en +1 zijn hier beide niet op hun plaats naar mijn mening. Ze mogen van mij ook verwijderd worden want het werd langs beide kanten een zinloze discussie, maar de moderatie is onterecht naar mijn mening. Hij verdient zeker geen +1, ik misschien wel -1 hoewel ik eigenlijk niet beledig of troll maar toch de status ernaar krijg.
Kan hier naar gekeken worden. Mag van mij beide verwijderd worden, dat is voor mij ook goed.
[ Voor 59% gewijzigd door Bor op 23-04-2017 12:51 ]
Bedankt voor de toelichtingBor schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:46:
piertje1984 in 'nieuws: Activision kondigt onthulling nieuwe CoD-game aan en ... is geen +2 / +3.
[...]
Die hele discussie vervalt in moddergooien zo te zien. -1 lijkt mij de juiste score. Reacties zo maar verwijderen doen we niet. Dat gebeurt alleen in extreme gevallen en gaat ook gepaard met een karma penalty en in de meeste gevallen een waarschuwing.
Verder vraag ik me wel af wat er mis is met mijn eerste reactie (in die reeks)? Ik vraag achter bronnen en gebruik mijn ervaring als projectleider om aan te tonen dat het niet zo is. Ik noem het een belachelijke opmerking, wat naar mijn mening ook vele wel denken omdat het nergens op gebaseerd is, enkel wat roepen.
Het is niet mijn bedoeling om te beginnen moddergooien, maar ik vraag uitleg en het wordt wel direct afgestraft met -1, hij pikt er op in en het mondt inderdaad wel uit naar een zinloze discussie, maar waarom wordt mijn vraag afgestraft terwijl hij met loze opmerkingen mij de mond probeert te snoeren?
Dan vraag ik mij persoonlijk af, gezien zijn history (karma, reacties), of dit gewoon niet bij de bron aangepakt kan worden, want veel zinvols kwam er de laatste tijd toch al niet meer uit. Wil geen dingen (sancties of dergelijke) voorstellen, maar hij lokt het uit om een zinloze discussie te starten met kinderachtig gedrag tot gevolg...
Just a question to understand
[ Voor 10% gewijzigd door MrAndy9797 op 23-04-2017 14:12 ]
Een discussie die in het subforum Geachte Redactie hoort, aangezien commentaar mbt tot artikelen / reviews daar hoort.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:55:
Het gaat hier om een nette discussie over de titels van LG reviews vs Samsung reviews.
Vandaar dat de hele discussie op de correcte score van 0 staat.
Dat kan jij (en ik ook) helemaal niet weten/zien, aangezien de moderaties niet openbaar zijn.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:55:
janbaarda in 'nieuws: Oprichter Pirate Bay komt met anonieme domeinregistrati...
Hier is niks informatief aan, puur populaire mening, geen +2.
mugenmarco in 'nieuws: Oprichter Pirate Bay komt met anonieme domeinregistraties...
Dit is gewoon een ontopic reactie, kan prima op +1.
[ Voor 36% gewijzigd door _David_ op 23-04-2017 14:28 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Niks +2's aan, gewoon max +1.
Virussen? Scan ze hier!
xelagbs84 in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten op...
BarôBarôZZa in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten op i...
royzegthoi in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten o...
downcom in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten op i...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Die hebben nog wel een paar extra zetjes nodig.Dirk schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:52:
Dit gaat allemaal niet over de regelgeving specifiek, maar over haat en discriminatie in het algemeen en is dus geen +2 waard:
xelagbs84 in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten op...
BarôBarôZZa in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten op i...
royzegthoi in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten o...
downcom in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten op i...
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
-1, eu bobo's is onodig.
Hoppa! in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten op in...
Kan ook naar -1.
200 fish found!
Maar om nu 4x een -1 te krijgen?

toro in 'nieuws: Nikon klaagt ASML en Carl Zeiss aan wegens inbreuk immersiel...
Van de 221 reacties staan 108 reacties in de thread van de 1e reactie die jij noemtDirk schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:52:
Dit gaat allemaal niet over de regelgeving specifiek, maar over haat en discriminatie in het algemeen en is dus geen +2 waard:

Heb mijn modpunten gebruikt, maar nog lang niet alles staat goed.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Wel ironisch, zo'n haatzaaiend bericht in een artikel over haatzaaien

Anyway, dat lijkt me redelijk ongewenst, zulke generalisaties etc?
Virussen? Scan ze hier!
Hij zegt dat er haat geimporteerd wordt, en dat mag hij vinden en is ook accuraat, maar zegt absoluut niet dat ALLES dat binnenkomt haat is; wat hij ook netjes aangeeft in de 2e alinea over het verschil met echte vluchtelingen...
Het is misschien niet wat jij wil horen of niet jou mening dat wat hij beschrijft een probleem is, maar dat maakt het naar mijn weten niet ongewenst.
[ Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 24-04-2017 19:07 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Mayonaise in 'nieuws: 'EU overweegt regels voor verwijdering haatberichten op...
Dit betreft ook alleen haatzaaien in het algemeen en geen regelgeving of online gedrag, +3 lijkt me niet de bedoeling.
Het lijkt ook alsof iemand andere threads omlaag naar nul heeft gemodereerd om juist die thread om hoog te krijgen_David_ schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:27:
Die hele thread kan beter op 0 gefixeerd worden, zodat de discussie die wel over het artikel gaat bovenaan komt.
NovapaX in 'nieuws: Nederlandse rechter: Apple moet bij vervanging splinterni...
Lijkt me niet echt ongewenst. Misschien niet de meest populaire mening, zeker niet omdat het toevallig ook nog over Apple gaat natuurlijk
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Heb hem op 0 gezet, dit omdat opmerkingen over de moderaties niet thuis in reacties horen bij artikelen en er een punt aftrek voor wordt gegeven. En je hebt de plek gevonden waar dit wel thuis hoortNovapaX schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:30:
Ik wil niet zielig doen. Maar enig idee waarom dit -1 zou zijn?
NovapaX in 'nieuws: Nederlandse rechter: Apple moet bij vervanging splinterni...
Lijkt me niet echt ongewenst. Misschien niet de meest populaire mening, zeker niet omdat het toevallig ook nog over Apple gaat natuurlijk
200 fish found!
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Niet echt relevante reactie wie er jeuk krijgt en wie niet.. verder dan een 0 kom ik niet, iig zeker niet de +2's of zelfs +3 die het krijgt waard.
Virussen? Scan ze hier!
Staat op +0.wildhagen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:30:
RVervuurt in 'nieuws: Wikipedia-medeoprichter wil met nieuwsplatform versprei...
Niet echt relevante reactie wie er jeuk krijgt en wie niet.. verder dan een 0 kom ik niet, iig zeker niet de +2's of zelfs +3 die het krijgt waard.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
aliberto in 'nieuws: Tele2: Nederlanders gaan mogelijk minder smartphones bij...
Lijkt mij dat ik redelijk ontopic was.
Kennis begint met informatie vergaren.
Ik vind het ergens een beetje jammer dat ik hier strak naar -1 gemod word, terwijl ik gewoon mijn twijfels uitspreek over dit soort games, en nergens op de man speel etc. Imo is dit gewoon +1, het is on topic.
Sommige van de reacties op mijn post zijn dan juist wel weer verkeerd gemod, zoals de Mario opmerking, dat is zeker geen +2 waard (maar duidelijk wel populairder dan mijn comment).
Los daarvan had ik het wel verwacht voordat ik poste, echter is dat voor mij geen reden om tegengeluid omtrent dergelijke games maar in te slikken.
[ Voor 11% gewijzigd door LankHoar op 25-04-2017 16:14 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Dat is best wel als trollen op te vatten. Ik begrijp wat je zegt maar met zo'n insteek kan je de films en in feite het hele horror genre wel op die kar gooien en dat is imho toch echt veel te kort door de bocht.toch vraag ik me af of er psychisch niet een (klein) steekje los zit indien je daar plezier uit haalt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Deze reactie is niets meer dan ongefundeerd een populaire uitspraak doen. Die +2 is zwaar onterecht, 0 lijkt mij beter.
Dit zou nooit +2 moeten zijn, de 'informatie' in de post is ongefundeerd en gedeeltelijk (aantoonbaar) onwaar.
Maximaal +1
Bij dat artikel wordt nogal op mening gemod. De VS is goed, Rusland is fout.
De VS zijn veel openlijker nog bezig om 'regime change' na te streven dan welk ander land ter wereld. Het bemoeien met wie waar aan de macht is of komt wat Rusland nu verweten wordt is totaal niets in vergelijking met wat het westen al vele jaren praktiseert.
fuck de EU lijkt al helemaal vergeten.. De daar toegegeven beïnvloeding op verkiezingen is vele malen schokkender dan waarvan Rusland nu beticht wordt. En helaas is dat slechts 1 van de vele voorbeelden waar o.a. de VS regime-change nastreeft (en dit nog steeds vele levens kost en heeft gekost).
Bijvoorbeeld bij een reactie als:
Verwijderd in 'nieuws: 'Groep achter Clinton-hack zond phishingmails naar Fra...
Dat lijkt mij geen -1. Dat lijkt me een prima verdedigbare mening.
TWyk in 'nieuws: 'Groep achter Clinton-hack zond phishingmails naar Franse pr...
Dat krijgt dan o.a. 12x +3 omdat pro VS, maar een reactie van hoger niveau welke laat zien dat als wij hierover klagen dat we boter op ons hoofd hebben is dan plots niet meer dan een 0 met redelijk wat -1.
De link naar wikipedia in een reactie:
Donvermicelli in 'nieuws: 'Groep achter Clinton-hack zond phishingmails naar ...
krijgt overwegend -1 en 0. Dat lijkt me ook gewoon +1.
Donvermicelli in 'nieuws: 'Groep achter Clinton-hack zond phishingmails naar ...
Lijkt me ook op zijn minst +1.
Verwijderd in 'nieuws: 'Groep achter Clinton-hack zond phishingmails naar Frans...
Lijkt me ook geen -1.
[ Voor 74% gewijzigd door JDVB op 26-04-2017 15:03 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
"En jij kun van dat selecte gezelschap deel uitmaken."
[ Voor 4% gewijzigd door Bitmaster op 26-04-2017 13:41 ]
Dat hoort niet hier maar in GR.Bitmaster schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:40:
In dit nieuwsbericht staat een typfout: Win een bètakey voor Quake Champions - Update
"En jij kun van dat selecte gezelschap deel uitmaken."
[ Voor 9% gewijzigd door JDVB op 26-04-2017 13:42 ]
14x +3 lijkt me een beetje overdreven, meer dan een +1 zie ik er toch echt niet in.
Virussen? Scan ze hier!
Maar ook de reacties van phoenix 2149, die net op 0 staan, maar eerder op de dag diep in het rood stonden. Lijkt mij een uitstekend moment om de bezem door dit topic te halen.
floriz87 in 'nieuws: Activision kondigt Call of Duty: WWII aan'
terwijl degene die later op mij reageert met hetzelfde idee een +2 krijgt.
Bron in 'nieuws: Activision kondigt Call of Duty: WWII aan'
Met daarbij: de reden dat ik de gamekings link heb geplaatst is omdat er dan geen chatvenster te zien is, zoals dat bij Twitch het geval is.
[ Voor 12% gewijzigd door floriz87 op 26-04-2017 21:27 ]
EnHet is weer dramatisch gesteld met de moderatie hier in deze thread, alle moraalridders die anders denkenden een -1 geven...
Daarnaast zie ik niet helemaal de relatie tussen de kwaliteit van netflix met het artikel, of dat er überhaupt een punt wordt gemaakt over de kwaliteit van netflix.En voor wie nu meteen klaar staat deze post af te straffen wegens "hij zal dan wel illegaal downloaden" zeg ik: nee jongeman: er is ook optie drie: dan maar geen films kijken of bluray-tje kopen op gezette tijden.
Dit is best lastig om nu nog te beoordelen aangezien jouw link uit komt op een 404 pagina nu de stream is afgelopen en de andere link laat zien dat de stream offline is waardoor imo momenteel beide links voor de lezers imo niet veel waarde meer hebben.floriz87 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:25:
Ik zie even niet in waarom ik een 0 krijg
floriz87 in 'nieuws: Activision kondigt Call of Duty: WWII aan'
terwijl degene die later op mij reageert met hetzelfde idee een +2 krijgt.
Bron in 'nieuws: Activision kondigt Call of Duty: WWII aan'
Met daarbij: de reden dat ik de gamekings link heb geplaatst is omdat er dan geen chatvenster te zien is, zoals dat bij Twitch het geval is.
200 fish found!
15x +3 voor "Activi$ion"...., eerder -1.
Vind ik het vreemd dat Settler11 in 'plan: Win een bètakey voor Quake Champions - Update' met een 0 gemodereerd wordt en dat Rann in 'plan: Win een bètakey voor Quake Champions - Update' er een -1 voor krijgt.
De thread is overigens vanaf deze, geeft wellicht wat meer duidelijkheid: Rann in 'plan: Win een bètakey voor Quake Champions - Update'
Met een boost van mij staat deze nu op -1._David_ schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:04:
roooii in 'nieuws: Activision kondigt Call of Duty: WWII aan'
15x +3 voor "Activi$ion"...., eerder -1.
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 27-04-2017 18:15 ]
Heeft toch allen niets inhoudelijks toe te voegen? Lijkt me ook geen gepaste plaats om codes te vragen of ze juist aan te bieden..aangezien het uitsluitend om een win-actie gaat.CH40S schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:13:
Gezien deze vraag: RedBa in 'plan: Win een bètakey voor Quake Champions - Update'
Vind ik het vreemd dat Settler11 in 'plan: Win een bètakey voor Quake Champions - Update' met een 0 gemodereerd wordt en dat Rann in 'plan: Win een bètakey voor Quake Champions - Update' er een -1 voor krijgt.
De thread is overigens vanaf deze, geeft wellicht wat meer duidelijkheid: Rann in 'plan: Win een bètakey voor Quake Champions - Update'
[...]
Met een boost van mij staat deze nu op -1.
Terechte 0's of zelfs -1's als je het mij vraagt.
Het gaat mij er meer om dat ze een gelijke moderatie moeten krijgen, geen verschillende. Het is mij om het even of dat een 0 of -1 moet zijn.eric.1 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:23:
Heeft toch allen niets inhoudelijks toe te voegen? Lijkt me ook geen gepaste plaats om codes te vragen of ze juist aan te bieden..aangezien het uitsluitend om een win-actie gaat.
Terechte 0's of zelfs -1's als je het mij vraagt.
Men heeft liever de echte bron. De chat is overigens weg te klikken op Twitch.floriz87 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:25:
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 27-04-2017 18:39 ]
Ik verbaas me over de selectiviteit in je reactie. Als je exáct tot op de letter reacties wilt modereren, of deze exact volgens de frontpagemoderatieregels geschreven zijn, voldoen 90% van de reacties niet. Daarbij wijs ik je op de volgende reacties in deze thread die zeker niet voldoen aan de door jou genoemde regels:Zeehond schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:27:
In jouw reactie staat best wel wat commentaar op de moderatie welke niet op de frontpage thuis hoort. Hiervoor wordt meestal een punt afgetrokken of wanneer minder net wordt het zelfs een -1. Dat gezegd hebben kan ik begrijpen dat jouw reactie laag uitkomt met opmerkingen:
[...]
En
[...]
Daarnaast zie ik niet helemaal de relatie tussen de kwaliteit van netflix met het artikel, of dat er überhaupt een punt wordt gemaakt over de kwaliteit van netflix.
[...]
Dit is best lastig om nu nog te beoordelen aangezien jouw link uit komt op een 404 pagina nu de stream is afgelopen en de andere link laat zien dat de stream offline is waardoor imo momenteel beide links voor de lezers imo niet veel waarde meer hebben.
1. gaat over gedrag van gebruikers, heeft niets met onderwerp te maken . krijg wel een +1
aryan1171 in 'nieuws: 'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud i...
2. bericht bevat een scheldwoord "fuck" . krijg zelfs een +2
dbDesign in 'nieuws: 'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud is...
3. gaat over of reageren "zeuren" is of niet . krijgt een +1
Jheroun in 'nieuws: 'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud is ...
4. gaat over verschillende netflix supported spelers, heeft niets met legaliteit "streamboxen" te maken
Jheroun in 'nieuws: 'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud is ...
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je volgens de regels wilt modereren, prima, maar dan wel consequent! Hierbij verzoek ik je nogmaals volgens de regels de reactie in deze thread opnieuw te beoordelen, volgens de REGELS! Dus niet selectief.
Dit valt wel mee, ik geef aan dat jouw klachten wat betreft de moderatie in FM horen en niet op de frontpage met hierbij de stukken waar het om gaat. Had die eruit gelaten en het was al geen -1 geweest. Dat is ook niet exact op de letter modereren, de elementen zijn erg duidelijk in jouw reactie aanwezig en wordt volgens de mod faq mee genomen in de score bepaling. Dat gebeurt niet alleen bij jouw en zou vreemd zijn om het dan wel en dan niet toe te passen.terradrone schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 01:09:
[...]
Ik verbaas me over de selectiviteit in je reactie. Als je exáct tot op de letter reacties wilt modereren, of deze exact volgens de frontpagemoderatieregels geschreven zijn, voldoen 90% van de reacties niet.
Meld een mismoderatie gewoon op de plaats waar hij thuis hoort met daarbij termen als moraalridder achterwegen gelaten. Begin ook niet direct in je eigen reactie over wie klaar staat om hem af te straffen, dat werkt naast dat het er niet thuis hoort alleen maar uitlokend naar andere. Wacht gewoon even af en mocht je reactie onverhoopt om de verkeerde score komen hier melden, dat lijkt mij toch heel redelijk?
Wat betreft de reacties die je hier aandraagt:
Die +2 waar hij op staat zie ik er ook niet in.Daarbij wijs ik je op de volgende reacties in deze thread die zeker niet voldoen aan de door jou genoemde regels:
1. gaat over gedrag van gebruikers, heeft niets met onderwerp te maken . krijg wel een +1
aryan1171 in 'nieuws: 'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud i...
Let hier wel op de context, het gebruik van een dergelijk wordt is niet direct rede voor een -1. Het woord niet gebruikt als scheldwoord richting andere personen. Echter +2 zie ik er niet in en staat hij nu ook niet meer op.2. bericht bevat een scheldwoord "fuck" . krijg zelfs een +2
dbDesign in 'nieuws: 'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud is...
3 en 4 betreft dezelfde reactie, +1 is hier gewoon een prima score. Je mist hier de essentie van de reactie, die gaat niet over of reageren zeuren is of netflix supported spelers, maar of legale methodes voor het bekijken van auteursrechtelijk beschermd content lastiger zijn dan illegale.3. gaat over of reageren "zeuren" is of niet . krijgt een +1
4. gaat over verschillende netflix supported spelers, heeft niets met legaliteit "streamboxen" te maken
Ik heb daar verder niet gemoddereerd (ook jouw reactie heb ik niet niet van een score voorzien aangezien ik geen aanleiding zag tot een andere score dan waar hij op stond). Ben gisteren naar jouw reactie gaan kijken na aanleiding van jouw post hier en heb enkel antwoord gegeven hier.En zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je volgens de regels wilt modereren, prima, maar dan wel consequent! Hierbij verzoek ik je nogmaals volgens de regels de reactie in deze thread opnieuw te beoordelen, volgens de REGELS! Dus niet selectief.
Als daar andere reacties verkeerd staan wil ik er overigens best na kijken, want er moet idd zeker wel consistent worden gemodereerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 28-04-2017 10:55 ]
200 fish found!
Geen +3, maar max een 0.
Virussen? Scan ze hier!
Daarnaast lijkt een opmerking over een mogelijk niet functioneren van het moderatiesysteem je meer pijn te doen dan het gebruik van schuttingtaal. Dan bij deze; let op, dit is niet aan jou als persoon gericht: ik denk dat het fucking jammer is dat men maar met moeite de hand in eigen fucking boezem steekt om zo te verbloemen dat het fucking moderatiesysteem wellicht niet altijd even fucking-goed functioneert als dat het fucking zou moeten doen.
Zeehond schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 04:14:
[...]
Dit valt wel mee, ik geef aan dat jouw klachten wat betreft de moderatie in FM horen en niet op de frontpage met hierbij de stukken waar het om gaat. Had die eruit gelaten en het was al geen -1 geweest. Dat is ook niet exact op de letter modereren, de elementen zijn erg duidelijk in jouw reactie aanwezig en wordt volgens de mod faq mee genomen in de score bepaling. Dat gebeurt niet alleen bij jouw en zou vreemd zijn om het dan wel en dan niet toe te passen.
Meld een mismoderatie gewoon op de plaats waar hij thuis hoort met daarbij termen als moraalridder achterwegen gelaten. Begin ook niet direct in je eigen reactie over wie klaar staat om hem af te straffen, dat werkt naast dat het er niet thuis hoort alleen maar uitlokend naar andere. Wacht gewoon even af en mocht je reactie onverhoopt om de verkeerde score komen hier melden, dat lijkt mij toch heel redelijk?
Wat betreft de reacties die je hier aandraagt:
[...]
Die +2 waar hij op staat zie ik er ook niet in.
[...]
Let hier wel op de context, het gebruik van een dergelijk wordt is niet direct rede voor een -1. Het wordt niet gebruikt als scheldwoord richting andere personen. Echter +2 zie ik er niet in en staat hij nu ook niet meer op.
[...]
3 en 4 betreft dezelfde reactie, +1 is hier gewoon een prima score. Je mist hier de essentie van de reactie, die gaat niet over of reageren zeuren is of netflix supported spelers, maar of legale methodes voor het bekijken van auteursrechtelijk beschermd content lastiger zijn dan illegale.
[...]
Ik heb daar verder niet gemoddereerd (ook jouw reactie heb ik niet niet van een score voorzien aangezien ik geen aanleiding zag tot een andere score dan waar hij op stond). Ben gisteren naar jouw reactie gaan kijken na aanleiding van jouw post hier en heb enkel antwoord gegeven hier.
Als daar andere reacties verkeerd staan wil ik er overigens best na kijken, want er moet idd zeker wel consistent worden gemodereerd.
Dit voegt dus weinig meer toe. Ik heb inhoudelijk antwoord gegeven op jouw reactie. Een reactie die in de trand is van jouw laatste alinea zou de +1 ook niet mee halen op de frontpage.terradrone schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:55:
Alweer zo'n bijzondere reactie mijnheer "zeehond". Typisch dat met vier duidelijke argumenten in mijn reactie, je valt over mijn opmerking inzake de gegeven scores in deze thread, waarbij duidelijk een patroon te herkennen is, waar in mijn optiek "andersdenkende", dus diegene die niet als moraalridder vooraan staan om anderen van oneigenlijk gebruik van betaalde diensten, te betichten.
Daarnaast lijkt een opmerking over een mogelijk niet functioneren van het moderatiesysteem je meer pijn te doen dan het gebruik van schuttingtaal. Dan bij deze; let op, dit is niet aan jou als persoon gericht: ik denk dat het fucking jammer is dat men maar met moeite de hand in eigen fucking boezem steekt om zo te verbloemen dat het fucking moderatiesysteem wellicht niet altijd even fucking-goed functioneert als dat het fucking zou moeten doen.
[...]
Verder refereer ik terug naar de eerste 2 alineas van mijn reactie hoe je op een hogere score uit had kunnen komen, dat heeft vrij weinig te maken net "anders denkende".
200 fish found!
"voegt weinig meer toe"?? Volgens mij draag ik enkele zeer duidelijke argumenten aan, gefundeerd en met een extra laatste alinea om hetgeen ik duidelijk tracht te maken kracht bij te zetten middels een voorbeeldzin. Door enkel te komen met een reactie "voegt weinig toe" geef je in mijn optiek vooral aan in je eigen gelijk te willen verblijven en niet te willen inzien dat wat ik probeer duidelijk te maken mijnheer "zeehond".Zeehond schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:05:
[...]
Dit voegt dus weinig meer toe. Ik heb inhoudelijk antwoord gegeven op jouw reactie. Een reactie die in de trand is van jouw laatste alinea zou de +1 ook niet mee halen op de frontpage.
Verder refereer ik terug naar de eerste 2 alineas van mijn reactie hoe je op een hogere score uit had kunnen komen, dat heeft vrij weinig te maken net "anders denkende".
Gaat dit nog steeds over deze reactie? terradrone in 'nieuws: 'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud ...terradrone schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:29:
[...]
"voegt weinig meer toe"?? Volgens mij draag ik enkele zeer duidelijke argumenten aan, gefundeerd en met een extra laatste alinea om hetgeen ik duidelijk tracht te maken kracht bij te zetten middels een voorbeeldzin. Door enkel te komen met een reactie "voegt weinig toe" geef je in mijn optiek vooral aan in je eigen gelijk te willen verblijven en niet te willen inzien dat wat ik probeer duidelijk te maken mijnheer "zeehond".
Je opent in dat geval al met een klacht omtrent de moderatie waarbij je ook nog eens een flame uit richting de modders die je een bepaalde score geven. Daarvoor mag gewoon aftrek worden gegeven. Een 0 en -1 zijn in dit geval beide verdedigbaar.
Het moderatie systeem werkt zeker niet altijd perfect, om nog inhoudelijk op het laatste stuk in te gaan van jouw reactie. Daar zijn hier ook best wat discusie topic over te vinden.terradrone schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:29:
[...]
"voegt weinig meer toe"?? Volgens mij draag ik enkele zeer duidelijke argumenten aan, gefundeerd en met een extra laatste alinea om hetgeen ik duidelijk tracht te maken kracht bij te zetten middels een voorbeeldzin. Door enkel te komen met een reactie "voegt weinig toe" geef je in mijn optiek vooral aan in je eigen gelijk te willen verblijven en niet te willen inzien dat wat ik probeer duidelijk te maken mijnheer "zeehond".
Verder heb ik je inhoudelijk antwoord gegeven. Meld mis moderaties gewoon direct hier. Hier kunnen we er namelijk iets mee.
200 fish found!
batumulia in 'nieuws: Intel claimt nog weinig effect te zien van AMD Ryzen'
Hij staat nu op 8x0 en 2x2. Lijkt mij een beetje het uiterste van elkaar. Ik ga inhoudelijk in op de reactie boven mij dus lijkt mij meer een 1 waard. Of zit ik fout?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Danku
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Is aangepast naar een +1, en nog steeds gefixeerd. Is wat mij betreft nog steeds misbruik van het moderatiesysteem.
Alle reacties die er op volgen (o.a. de mijne) krijgen toevallig (?) op korte termijn allemaal massa's -1 maar zijn net even (ir-)relevant. Waarom die dus ook niet gefixeerd op +1
Geeft info waar ik inderdaad niet aan dacht. Maar om dat te belonen met +3? Ik zie even de meerwaarde niet, aangezien zijn andere post waar hij naar linkt, ook een +2 score krijgt.
Gefixeerd op 1, als er dan toch gefixeerd moet worden, doe het dan goed en zet die reactie op -1, het is net zo goed (terug)flamen als degene waar Arnoud op reageert.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Als dat een +3 is, ben ik Sinterklaas. Meer dan een +1 zie ik er niet in.
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben toch erg benieuwd wat er in mijn reactie -1 waardig is?
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
Met termen als 'kansloos land', 'randdebielen', 'turkse kolonie' etc lijkt me dit meer een -1 dan een 0?
Druhin in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Geen +1 of zelfs +3 (....).
Verwijderd in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Geen +1 of zelfs +3 (...), eerder -1 of op zijn best een hele krappe 0.
[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 29-04-2017 12:21 ]
Virussen? Scan ze hier!
Grootste gedeelte van deze reactie is off-topic. Zie niet wat een betoog over de voorkeur van Nederlandse Turken te maken heeft met het blokkeren van Wikipedia in Turkije.
Virussen? Scan ze hier!

[ Voor 4% gewijzigd door _David_ op 29-04-2017 13:03 ]
Compunologist in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Beiden geen +1 imho, maar gewoon 0. Zijn irrelevante posts die niets toevoegen.
Virussen? Scan ze hier!
0 ipv +2, dit hoort in GR.
nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren
Verder is het overgrote gigantische merendeel gewoon off-topic en dus 0.
Op dit moment staat alles vrij goed, behalve Malarky in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren' die veel en veel te hoog staat. Maar die gaat helaas met normale middelen niet meer op het juiste niveau terecht komen.
Virussen? Scan ze hier!
Er zitten redelijk veel reacties tussen die niets of nauwelijks iets met het artikel (of inhoudelijk ingaan op de discussie) te maken hebben, dat zou een 0 zijn. Als er dan nog een kwetsend of een woord als "erdogek" (1 op 1 geciteerd, niet zelf verzonnen) of meerdere bijdehante statements in staan, dan kom je inderdaad uit op een bende -1's.michelr schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:12:
Een hele kudde (of 1 persoon, kan het niet zien) zit ongewillige reacties in dit nieuwstopic met '-1' te belonen.
nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren
Trouwens,
Malarky in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
lijkt me verre van +3, +1 max +2 zou ik zeggen. Had potentieel een +3 kunnen zijn als de bijzaken waren weggelaten (50-75%...).
Dit is natuurlijk geen 6x +3 waard, maar een -1. Een beschuldiging van een genocide, en het verheerlijken van een internationaal als zodanig erkende terrorististische organisatie (PKK) lijkt me ongewenst, Daarnaast is het ook nog eens inhoudelijk onjuist ook.
Ook al geen +3 waard, dit is een generalisatie van heb ik me jou daar.
[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 29-04-2017 15:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
Beide kampen vliegen elkaar redelijk in de haren. Wel jammer dat ze daarbij mensen die inhoudelijk willen reageren ook van '-1'tjes voorzien.wildhagen schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:33:
Dit is natuurlijk geen 6x +3 waard, maar een -1. Een beschuldiging van een genocide, en het verheerlijken van een internationaal als zodanig erkende terrorististische organisatie (PKK) lijkt me ongewenst, Daarnaast is het ook nog eens inhoudelijk onjuist ook.
Er zijn helaas weinig inhoudelijke reacties in die newspost. Het merendeel is gewoon offtopic en dus 0. Sommigen zijn extremistischer (zowel in het pro- als anti-kamp), en gaan zover dat het imho -1 waardig is.michelr schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:35:
[...]
Beide kampen vliegen elkaar redelijk in de haren. Wel jammer dat ze daarbij mensen die inhoudelijk willen reageren ook van '-1'tjes voorzien.
Normaal reageren is voor velen blijkbaar lastig, de onderbuik gaat er goed op los. Uit zowel het anti- als pro-kamp, de een niet meer of minder dan de ander.
En dat is niet voor het eerst bij newspost over dit onderwerp.
c-nan in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Aaargh! in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Beiden offtopic, en dus 0. Heeft niks met het onderwerp van de newspost te maken.
[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 29-04-2017 15:47 ]
Virussen? Scan ze hier!
Geen 12x +3 natuurlijk. Totaal offtopic, max een 0.
Die +2's en +3's mogen nagekeken worden, dit is maximaal een -1. Verheerlijken van een terreurorganisatie lijkt me ongewenst.
dvanmaanen in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Mooie complottheorie en niet-onderbouwde beschuldiging, maar geen +2's en +3's waard.
Een linkdrop is geen massale hoeveelheid +2's en +3's waard....
C00P in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Geen +3, eerder een -1 of een 0.
[ Voor 41% gewijzigd door wildhagen op 29-04-2017 17:52 ]
Virussen? Scan ze hier!
Geen +3, maar een -1. Dit gaat zo hard op de man dat alles boven de -1 modmisbruik is.
C00P in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Geen +3, hooguit een 0.
bbob in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Geen +3, een 0 lijkt me wel voldoende.
[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 29-04-2017 18:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
Is volgens mij geen -1
Gewoon on topic, vanuit (niet-tech) consumenten perspetief zou je zelfs kunnen stellen dat de genoemde exchange als een bank handelde door wallets aan te bieden voor klanten (opslaan van geld/bankrekening beheer). - met alle gevolgen van dien. Uiteraard niet vanuit centrale bank perspectief.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
0 ipv +2, offtopic.
Deze is zo ver off topic dat -1 mij de enig juiste score lijkt.
o.a. 10x + 3, lijkt me dat die wel even na gekeken mogen worden.
Maar zoals wel eerder genoemd lijkt Turkije noemen te betekenen dat er (vrijwel) alleen maar compleet off-topic berichten over pro/con Erdogan en afpakken tweede paspoorten en dat soort onderwerpen gesproken kan worden.
Het is zo erg hier dat een on topic draadje letterlijk niet meer terug gevonden kan worden.
Ik denk dat we in dat topic sneller klaar zijn met het benoemen van de enkele verdwaalde reactie die wel on topic is. Dat zullen er ongeveer 5 zijn denk ik.
[ Voor 60% gewijzigd door JDVB op 29-04-2017 21:59 ]
Is er plaats voor een reactie zoals deze op de voorpagina of kan dit nog?
Die pak ik even op. Dank voor het melden.Bilbo.Balings schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:18:
Mikey7575 in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Is er plaats voor een reactie zoals deze op de voorpagina of kan dit nog?
Dit zijn imho beiden -1's, maar krijgen grote hoeveelheden +3's waardoor ze netto op +1 staan, inho veel en veel te hoog. Kan daar eens naar gegeken worden?
Dit zijn beide max een 0 imho, maar krijgt ook massaal +3.
Dit is een -1, geen +1.
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 30-04-2017 09:31 ]
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2, alles hoger dan +1 is puur meningmodden
nst6ldr in 'reviews: Aan de slag met de StarVR: vr met hoge resolutie en groo...
Linkjedump is geen +2.
1nsane in 'nieuws: Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkeren'
Beide 0 ipv +2
[ Voor 24% gewijzigd door _David_ op 30-04-2017 20:37 ]
Die opmerking raakt imo precies de juiste snaar and mag wmb best op +2 uitkomen, * botoo +2 gedaan heeft._David_ schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:41:
qlum in 'nieuws: 'Apple geeft drie jaar garantie bij Apple Watch met gezwolle...
Geen +2, alles hoger dan +1 is puur meningmodden
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Boost9898 in 'nieuws: Minister wil dna-databank ziekenhuis inzetten voor just...
celshof in 'nieuws: Minister wil dna-databank ziekenhuis inzetten voor justitie'
kingofkamikaze in 'nieuws: Minister wil dna-databank ziekenhuis inzetten voor...
Geen +2
+2 lijkt me uiterst overdreven hier. Voelt eerlijk gezegd meer offtopic.
Cihan1988 in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampa...
Meer dan 250x "-1". Goed...je hoeft het er niet mee eens te zijn..maar ik vind het nog redelijk on-topic, meer on-topic dan de reacties hierop (welke o.a. gemod zijn als +2).
Sowieso lijkt het er op dat nagenoeg alle reacties gemod zijn op basis van "eens" of "oneens" ipv feitelijk kijken of het bij het onderwerp past....
"Heb niks tegen de naive Europese volk maar de leiders zijn zoooo schijnheilig!! " is niets anders dan een generalisatie en flame imho. -1 lijkt me een verdedigbare score in dit geval.Cihan1988 in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampa...
Meer dan 250x "-1". Goed...je hoeft het er niet mee eens te zijn..maar ik vind het nog redelijk on-topic, meer on-topic dan de reacties hierop (welke o.a. gemod zijn als +2).
kiang in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagne ...
Me_Giant in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampag...
the_stickie in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercam...
the_stickie in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercam...
boran in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagne ...
jaapzb in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagne...
Verwijderd in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagne t...
Zoijar in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagne...
mustisen in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampag...
Framoes in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagn...
musje83 in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagn...
kiang in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagne ...
Allemaal 0 ipv +2, offtopic discussies over dingen die niks te maken hebben met het artikel
Scorekaart
+2 Informatief 2
+1 On-topic 4
0 Off-topic / Irrelevant 4
-1 Ongewenst 13
Pearx in 'nieuws: Turkse overheid: Wikipedia is onderdeel van lastercampagne ...
Of word dit in het algemeen wel gezien als ongewenst?
(maar misschien maak ik me wel voor niets zorgen om mijn reactie score)
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem