Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.004 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

vinkjb in 'nieuws: Eerste race voor zelfrijdende auto's eindigt in een crash'

Honderd mismods op deze reactie, dit is een 0 of 1 (ik zelf koos voor 1)

Ook zijn volgende reactie krijgt veel negatieve mods, het lijkt bijna persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Hippocampus schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:08:
vinkjb in 'nieuws: Eerste race voor zelfrijdende auto's eindigt in een crash'

Honderd mismods op deze reactie, dit is een 0 of 1 (ik zelf koos voor 1)

Ook zijn volgende reactie krijgt veel negatieve mods, het lijkt bijna persoonlijk.
Ik vraag me af of we deze nog op de juiste score kunnen krijgen... Ik heb al wel gezien dat alle Power en Promods sowieso wel de juiste score toekennen...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:33

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Redneckerz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:32:
[...]

Blijkbaar is het wel nodig omdat je het modsysteem nog steeds niet door schijnt te hebben. :)

[...]

Ik zal het uiteenzetten:

Kiang's reactie (Die nog steeds 157!x +3 heeft..) is een ontopic reactie op het nieuws en op Hoppa door aan te duiden dat de alternatieven (Spotify/Netflix) zeker valide zijn. De reactie is zozeer ontopic omdat deze reageert op een reactie die weer reageert op het nieuws.

Jouw reactie is daarin anders. Jij borduurt voort op de reactie van Kiang over Netflix/Spotify, maar jij hebt geen Hoppa! reactie die daaraan vooraf gaat. Jouw reactie is dan offtopic, omdat dit geen reactie is op het nieuws. Dan ga je van +1 naar 0. Daar zou je wel wat voor kunnen zeggen omdat dit wel een zwaarliggende reden is voor puntenaftrek en een offtopic reactie over het algemeen niet zwaar genoeg weegt om gelijk puntenaftrek te geven.

Echter is dat niet het hele verhaal en maakt 1+1 2. Naast dit begin je je reactie ook met de opmerking ''+3!'' en dat is, wat al eerder is uitgelegd, sowieso puntenaftrek.

Mijn vermoedens is dat modders de ene misstap (De offtopic reactie) wel door de vingers zouden kunnen zien, maar de tweede teveel van het goede is en dat ze daarom beide misstappen meenemen in hun moderaties. Dat is 2x een puntaftrek, dus van een kleine +1 val je dan naar -1.

Voor de ene misstap zou je nog kunnen beargumenteren dat dit wel heel streng is, maar waarschijnlijk is dat verspeeld met de 2de misstap. Je kan het altijd proberen natuurlijk :)

[...]

Wees ervan bewust dat je streng aan het pleiten bent voor een reactie waar ''maar'' 10x -1 op staat en de reactie zelf nu niet bijster veel inhoud bevat. Je pleit voor correct moderatie, misschien is dit het wel en ben jij het simpelweg niet mee eens? Je hebt immers al gezegd in een slechte flow te zitten en een hekel te hebben aan -1..

[...]

Daarom zijn er richtlijnen om te modereren. Laat ik het anders stellen: Je modereert naar nuttigheid met een objectieve blik. Is jouw post dusdanig nuttig dat je in aanmerking komt voor een +1, gelet op de persoon op wie je reageert en inachtnemend op welk nieuwtje je die reactie plaatst?
Ik weet niet of het te zien valt, maar ik houd me niet veel bezig met het modereren van reacties, dus ik heb het systeem inderdaad niet heel goed door, +3 voor deze observatie :+

Wat ik wel weet is dat het krijgen van een -1 krijgen niet goed is; als in de trant trollen, flamen, schelden ect. We zijn het er vast over eens dat mijn reactie geen -1 waard is/was.

Daarom zijn er richtlijnen om te modereren. Laat ik het anders stellen: Je modereert naar nuttigheid met een objectieve blik. Is jouw post dusdanig nuttig dat je in aanmerking komt voor een +1, gelet op de persoon op wie je reageert en inachtnemend op welk nieuwtje je die reactie plaatst?

Ik zou deze op 0 zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door paradoXical op 19-02-2017 16:54 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 13:33
Ik snap niet hoe deze irrelevante comment op een +2 is beland. Gewoon een nul voor off-topic lijkt me?
freaky in 'nieuws: Blizzard stopt ondersteuning Windows XP voor Diablo III en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-10 16:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

paradoXical schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:52:
[...]
Ik weet niet of het te zien valt, maar ik houd me niet veel bezig met het modereren van reacties, dus ik heb het systeem inderdaad niet heel goed door, +3 voor deze observatie :+
:) Excuses voor de wat strenge toon trouwens. Maar nee, users kunnen het niet zien, crew wel.
paradoXical schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:52:
[...]
Wat ik wel weet is dat het krijgen van een -1 krijgen niet goed is; als in de trant trollen, flamen, schelden ect. We zijn het er vast over eens dat mijn reactie geen -1 waard is/was.
Voor het eerste punt aftrek valt te debateren, voor het 2de punt aftrek niet. Een 0 of -1 is beiden wel te verdedigen. Het is maar net waar een modder de nadruk op legt.
Dan hoop ik dat een crewlid dit ziet en het hiermee eens is. Ik wel iig :)
Die laatste is maar een enkele +2 mismodder, maar het moet wel gezegd: Dit is nauwelijks een ''review'' te noemen.

Sowieso 0 maar omdat het zo weinig inhoud heeft zou een -1 ook prima kunnen.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BStorm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 00:32
https://tweakers.net/nieu...eaction=9650193#r_9650193

Betreft: moderatie -1 > naar de letters vd handleiding/moderatie-faq +2 'nuttig'
Gewenste actie: Indien mogelijk een verklaring. Anderszins: Hoort erbij af en toe, No Problem :)

Inhoud:
Objectieve duiding van de reactie van een ander (https://tweakers.net/nieu...eaction=9649923#r_9649923),
ter weerlegging van de respons één plekje boven het hier bovenaan gelinkte. Daarbij een oprechte vraag waarop, als te zien, ook nuttige antwoorden zijn gegeven.

Kortom, een m.i. nuttige duiding met daarbij aansluitend een oprechte vraag die dus van zichzelf, alsook vanuit de erop volgende antwoorden van anderen, weer nuttige info aan de discussie heeft toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

steveman in 'nieuws: 'Auto's moeten techniek voor blokkade chatten en mailen ...

Ja wtf zeg, ik loop niet te trollen of zo. Ontopic reactie, met een methode die mijns inziens gaat werken, maar mogelijk impolulair gaat zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die opmerking over de moderatie hoort er al niet.

--
batjes in 'nieuws: Google-beveiligingsteam publiceert Windows-lek na uitblijv...
Geen +2, lijkt mij een prima +1.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-10 16:40

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
steveman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:13:
steveman in 'nieuws: 'Auto's moeten techniek voor blokkade chatten en mailen ...

Ja wtf zeg, ik loop niet te trollen of zo. Ontopic reactie, met een methode die mijns inziens gaat werken, maar mogelijk impolulair gaat zijn.
sowieso krijgt moderatie commentaar al 1 punt aftrek. Daarnaast is je stuk, al hoewel ontopic, niet echt discussie stimulerend geschreven met 'matennaai-sites' en 'soviet-aanpak'. Dus een 0 lijkt mij een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

Ok, dus zo leest men het? Mijn tijd dus niet waardig.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 10:27

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'nieuws: 'Auto's moeten techniek voor blokkade chatten en mailen...
Mijn opmerking samen met die van heel van andere zijn onterecht op 0 gezet, ik weet niet welke grappenmaker bezig is, maar misschien wilt iemand even kijken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Hoe krijgt dit een +1 als het niet eens beargumenteerd is, en het echt overkomt alsof diegene aan het trollen is? Verwijderd in 'nieuws: WhatsApp krijgt update die gebruikersstatus in beel...

Je moet voor de gein maar eens hier kijken: mark met een k in "Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Reacties weghalen doen we niet zomaar. Dat gaat overigens ook gepaard met een karma penalty.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die discussie kan prima blijven staan met de huidige score (0), want hij is offtopic.

Ik zie ook niet waarom Zeef die berichten zou verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 06:27

HaX0r

n00b

Duidelijk, bedankt heren!

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 17:31
runeazn in 'nieuws: Eerste race voor zelfrijdende auto's eindigt in een crash'

Ik snap niet waarom mijn post nu off topic is terwijl de post erboven wel ontopic is.

Gezien aan de reactie onder mijn post, zou deze persoon het waarschijnlijk als off-topic hebben gemarkeerd.
Gezien de : gebruik van taal en de meest rare vergelijking die ook nog eens niet klopt.
ABS + slip =/= GEEN ABS + slip , totaal anders zelfs niet conceptueel.

divvid zegt : Domme reaktie van je rijschool. Net zoiets als dat ervaring met osx nutteloos is onder windows. De concepten zijn uiteindelijk grotendeels gelijk.

Runeazn heeft daarvoor gezegd: Je leert wel inderdaad hoe je moet handelen tijdens een slip en hierdoor weet je juist hoe je het kan voorkomen of correct moet handelen tijdens slippen.

Vindt het echt jammer dat mensen niet verder dan 1 zin lezen en dan meteen gaan zeuren/klagen/schelden.

Mvg,
-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:33

matroosoft

Lone Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:20

Cbr

Redneckerz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Vind het geen +1. Beetje klagen over hoe zogenaamd ''nutteloos'' ruimtereizen is, zeker naar Mars. Het ligt in de aard van de mens om te verkennen, deze post ontkent dat in alle toonaarden. Ieder zijn mening, maar ontkennen dat ruimtereizen in zijn geheel geen nut heeft gehad voor de mensheid vind ik een behoorlijke naïeve mening om te hebben. Kan daar ook met de beste wil van de wereld geen +1 inzien, hoogstens 0.
Juist bij reacties met een in mijn ogen moeilijk verdedigbare mening probeer ik te modden zonder mijn mening te laten spreken. Een naïeve post krij 't relatief vaak alsnog +1.

Hoe gaan jullie hiermee om? Wat is werkelijk naïef/ondoordacht? En wat is een niet-mainstreammening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 13:29

PDZ

📍Damwâld

john_i7 in 'nieuws: WhatsApp krijgt update die gebruikersstatus in beelden ka...

Dit staat al op -1 maar kan een moderator dit op -2 zetten? Overduidelijk iemand die iets te veel films heeft gekeken of z'n medicijnen niet heeft gehad.

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45

Cyphax

Moderator LNX
PDZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:44:
john_i7 in 'nieuws: WhatsApp krijgt update die gebruikersstatus in beelden ka...

Dit staat al op -1 maar kan een moderator dit op -2 zetten? Overduidelijk iemand die iets te veel films heeft gekeken of z'n medicijnen niet heeft gehad.
Kijk maar uit, je tekent je eigen doodsvonnis :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hoppa! in 'nieuws: Afbeeldingen van Sonos Playbase-soundbar verschijnen online'

Volgens mij heb ik wat Sonos-fans op het zieltje getrapt. Lijkt me keurig on-topic en zeker geen -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Cbr schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:48:
[...]
Juist bij reacties met een in mijn ogen moeilijk verdedigbare mening probeer ik te modden zonder mijn mening te laten spreken. Een naïeve post krij 't relatief vaak alsnog +1.

Hoe gaan jullie hiermee om? Wat is werkelijk naïef/ondoordacht?
Posts die volstrekt tegen de logica ingaan. Suggereren dat zoiets als ruimtevaart helemaal niet relevant is geweest voor onze wereld. Mede door alle investeringen in de ruimtevaart en luchtvaart hebben we processors, internet, enzovoorts. Het heeft voor een belangrijk deel eraan meegedragen.

Dit ontkennen is als het ontkennen dat water nat is.
Cbr schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:48:
[...]
En wat is een niet-mainstreammening?
Wijzen op alternatieve technologie die nog in de kinderschoenen staat. Zoals kwantumcomputing, of het aanmoedigen van alternatieve compilers, of het wijzen op groeperingen die de computer op nieuwe manieren gebruiken, zoals de demoscene, waar ze realtime computerkunst maken.

Dat zijn imo de minder bekende meningen, helaas lees je daar niet zovaak over hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hoppa! schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:11:
Hoppa! in 'nieuws: Afbeeldingen van Sonos Playbase-soundbar verschijnen online'

Volgens mij heb ik wat Sonos-fans op het zieltje getrapt. Lijkt me keurig on-topic en zeker geen -1.
Dat lijkt mij ook geen -1 inderdaad. Je staat nu op een beter passende score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr

Cbr

Dank voor je heldere uiteenzetting. Dat is een goede denkrichting!I
Redneckerz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:20:
[...]

Posts die volstrekt tegen de logica ingaan. Suggereren dat zoiets als ruimtevaart helemaal niet relevant is geweest voor onze wereld.
[...]
Dit ontkennen is als het ontkennen dat water nat is.

[...]
Ik zie sommige mensen soms wel ageren tegen de grote hoeveelheid geld die in de ruimtevaart wordt gestoken. Zij eindigen vaak op 0. Maar die mening verdient wèl een +1 denk ik. De vraag of dat geld niet anders besteed kan worden is, afhankelijk van de inhoud van het artikel wel +1-waardig.

Dat verandert natuurlijk zodra men ontkent dat de ruimtevaart veel betekent èn betekent heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Cbr schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:20:
Dank voor je heldere uiteenzetting. Dat is een goede denkrichting!I

Ik zie sommige mensen soms wel ageren tegen de grote hoeveelheid geld die in de ruimtevaart wordt gestoken. Zij eindigen vaak op 0. Maar die mening verdient wèl een +1 denk ik. De vraag of dat geld niet anders besteed kan worden is, afhankelijk van de inhoud van het artikel wel +1-waardig.
Men vergeet er even bij dat het ontwikkelen van nieuwe technologie die nog niet getest is dusdanig veel geld kost. En hoe geavanceerder wij als mens worden, hoe duurder nieuwe technologie in eerste instantie kost.

Ik ben het met je eens dat een opmerking over geld in de ruimtevaart zeker +1 kan scoren afhankelijk van de inhoud. Maar als mensen domweg roepen ''Tjee wat is dat duur, kan dat geld niet naar Afrika ofzo?'' dan begrijp je het financieel concept van de ruimtevaart niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Zoijar in 'nieuws: WhatsApp krijgt update die gebruikersstatus in beelden kan...
Eerder gemeld door matrosoft. Kan nog wel wat zetjes gebruiken, +1 is nog te hoog.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Rinzwind in 'nieuws: Gerucht: Apple presenteert volgende maand vier iPads en ... krijg ik een -1. Is een -1 tegenwoordig voor een mening waar je het niet mee eens bent?

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MtC schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:10:
Rinzwind in 'nieuws: Gerucht: Apple presenteert volgende maand vier iPads en ... krijg ik een -1. Is een -1 tegenwoordig voor een mening waar je het niet mee eens bent?
Die betreffende reactie heeft nog geen enkele moderatie. Bedoel je een andere wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Bor schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Die betreffende reactie heeft nog geen enkele moderatie. Bedoel je een andere wellicht?
Mijn eerste reactie van de dag (die over Apple dat componenten kiest om 10 jaar mee te gaan). Vond niet meteen hoe ik naar de juiste kon linken.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
pimsaint in 'nieuws: Gerucht: Apple presenteert volgende maand vier iPads en ... is geen +3 of +2 maar gewoon een nette +1 in de huidige vorm.

Microkid in 'nieuws: Gerucht: Apple presenteert volgende maand vier iPads en ... is geen -1.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 21-02-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Mic2000 in 'nieuws: Remix OS komt naar telefoons met functie voor desktopweer...

Ik snap niet helemaal hoe dit off-topic is, dit borduurt juist voort op wat desktop omgevingen van smartphones kunnen gaan betekenen in Desktop OS land. Daarnaast waren ook al enkele reactie op mijn reactie op -1 gemodereerd maar zijn al gelukkig weer +1.

Ik ben niet om Windows te bashen, puur wat ik denk dat kan gebeuren :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mic2000 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:21:
Mic2000 in 'nieuws: Remix OS komt naar telefoons met functie voor desktopweer...

Ik snap niet helemaal hoe dit off-topic is, dit borduurt juist voort op wat desktop omgevingen van smartphones kunnen gaan betekenen in Desktop OS land. Daarnaast waren ook al enkele reactie op mijn reactie op -1 gemodereerd maar zijn al gelukkig weer +1.

Ik ben niet om Windows te bashen, puur wat ik denk dat kan gebeuren :).
Die reactie is nog jong en heeft nog maar een paar moderaties. Geef het systeem even de tijd. Je staat op dit moment netto op +1 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:26
FireBladeX in 'nieuws: Irix introduceert 11mm f/4-ultragroothoek voor fullfra...

-1? een 0tje had ik begrepen maar -1 vind ik toch wel iets te zwaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

_David_ schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:24:
Die discussie kan prima blijven staan met de huidige score (0), want hij is offtopic.

Ik zie ook niet waarom Zeef die berichten zou verwijderen...
In dat licht bezien is het wel raar dat Zeef's posts allemaal +1 krijgen en die van Haxor een 0 terwijl het gewoon een inhoudelijke (maar grotendeels offtopic) discussie is.

Het moet niet zo zijn dat ''omdat het crew is'' dat we dan maar +1 gaan geven, gooi dan alles op 0 wegens offtopic, want dit: zeef in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen: lagere prijzen en makkelijker...

is bijvoorbeeld geen +1.

En deze: HaX0r in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen: lagere prijzen en makkelijke...

is weer geen 0.
Deze staat op de 0 inmiddels met 10x 0 :)

Dan een post van mijzelf:
Redneckerz in 'geek: Gamer speelt Half Life 2 op Intel Compute Stick op absol...

Heeft maar 2x op de 0 gekregen, maar dat lijkt mij eerder een +1 waard. Redelijk genuanceerde kritiek met alternatieven lijkt mij geen 0 wegens ''offtopic''.

[ Voor 13% gewijzigd door Redneckerz op 22-02-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Redneckerz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:41:
[...]
Dan een post van mijzelf:
Redneckerz in 'geek: Gamer speelt Half Life 2 op Intel Compute Stick op absol...

Heeft maar 2x op de 0 gekregen, maar dat lijkt mij eerder een +1 waard. Redelijk genuanceerde kritiek met alternatieven lijkt mij geen 0 wegens ''offtopic''.
Die thread gaat vooral over een vraag mbt de nieuwswaarde zo te zien waar je zelf ook nog op ingaat. Ik vermoed dat je daarvoor punten aftrek krijgt. Dergelijke discussies horen in GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Bor schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:26:
[...]

Die thread gaat vooral over een vraag mbt de nieuwswaarde zo te zien waar je zelf ook nog op ingaat. Ik vermoed dat je daarvoor punten aftrek krijgt. Dergelijke discussies horen in GR.
Dat vermoed ik ook, maar ik verpak het genuanceerd, gezien de rest gewoon hard vraagt ''Is dit nieuwswaarde''.
Ik onderbouw het tenminste nog en geef dan ook geen hard oordeel. Genuanceerde kritiek hoort geen aftrek te krijgen, zeker als er met onderbouwing wordt rondgestrooid.

Het is dan ook maar 1 iemand die 2x 0 geeft maar het moet niet zo zijn dat bij de minste vermoedens van kritiek we dan gelijk maar 0 moeten geven. We modereren ook met marge en daar valt mijn reactie prima onder.

Als dat niet kan: Prima, dan gooi ik wel een topic open in de GR met de vraagstelling wat hier de nieuwswaarde van is en of genuanceerde observaties ''afgestraft'' moeten worden met lagere moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

MtC schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:10:
Correcte link:
MtC in 'nieuws: Gerucht: Apple presenteert volgende maand vier iPads en rode ...

Waar staat de mening?

Ik zie niet onderbouwde beschuldigingen. Als waar is wat jij zegt, laat dan even statistiekjes zien waaruit blijkt dat wanneer je garantie afneemt er een significant verschil in levensduur optreedt. Kun je dat niet dan is jouw bericht laster. Je hebt mazzel dat niemand je hier geloofd en het Dell daarom niet de moeite waard zal zijn aangifte te doen.

Maximaal een -1. Alles daarboven is een mismod.
Wat mij betreft mag dit zelfs naar -2.

[ Voor 13% gewijzigd door JDVB op 22-02-2017 13:50 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 17:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Redneckerz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Dat vermoed ik ook, maar ik verpak het genuanceerd, gezien de rest gewoon hard vraagt ''Is dit nieuwswaarde''.
Ik onderbouw het tenminste nog en geef dan ook geen hard oordeel. Genuanceerde kritiek hoort geen aftrek te krijgen, zeker als er met onderbouwing wordt rondgestrooid.
Je gaat effectief gewoon verder met de nieuwswaarde-discussie, ook als je het in een ander jasje probeert te stoppen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Dirk schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Je gaat effectief gewoon verder met de nieuwswaarde-discussie, ook als je het in een ander jasje probeert te stoppen.
Prima, dan gooi ik het voortaan in GR. Zal ik later vandaag even een draadje over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

SinergyX in 'nieuws: AMD introduceert eerste Ryzen-processors'

Geen +3.

Standaard puntjes scoren. Heb mijn best gedaan. Max +1

FreezeXJ in 'nieuws: AMD introduceert eerste Ryzen-processors'

Totaal niet +3. Heb 'em naar +2 gekregen, maar is eigenlijk 0, max +1

[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 22-02-2017 18:40 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
In de huidige vorm niets. Ik weet niet wat er voor de edit stond. De reactie staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:33

matroosoft

Lone Christian

Zou wat mij betreft zelfs wel naar -2 mogen:

Verwijderd in 'nieuws: Belgische studenten onthullen ontwerp elektrische Formul...

Of is dat te streng?

Ow excuus, lees nu pas de topic warning over het zelf voorstellen van eventuele sancties..

[ Voor 13% gewijzigd door matroosoft op 22-02-2017 23:35 ]

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 16:41
Verwijderd in 'nieuws: Webshops tonen europrijzen AMD Ryzen-processors in Ben...

Ik begrijp niet dat mensen dit een -1 geven. En zelfs een 0 vind ik enigzins onrechtvaardig. Gewoon +1, niets meer, niets minder. Maar een -1 is echt onzin.

[ Voor 4% gewijzigd door floriz87 op 23-02-2017 07:19 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

matroosoft schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:33:

Verwijderd in 'nieuws: Belgische studenten onthullen ontwerp elektrische Formul...

Of is dat te streng?

Ow excuus, lees nu pas de topic warning over het zelf voorstellen van eventuele sancties..
-2 zou te streng zijn, die is namelijk bedoeld voor posts die tegen de algemene voorwaarde van tweakers of de wet ingaan wat mij hier niet het geval lijkt. -1 is prima voor deze.

200 fish found!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
matroosoft schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:33:

Of is dat te streng?

-1 Lijkt mij prima, het is ongewenst en onzinnig, maar niet zwaar genoeg voor een -2.

In dit geval is -2 niet een voorstel van een sanctie, dus maak je geen zorgen. :)

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 15:57
iApp in 'nieuws: Tesla: productie Model 3 begint volgens schema in juli'

Het lijkt mij dat deze reactie prima on-topic is. Dit is iets waar veel mensen bang voor zijn, waarschijnlijk onterecht. Maar een waardevolle aanvulling op de discussie. Zou geen -1 moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dooxed schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:05:
iApp in 'nieuws: Tesla: productie Model 3 begint volgens schema in juli'

Het lijkt mij dat deze reactie prima on-topic is. Dit is iets waar veel mensen bang voor zijn, waarschijnlijk onterecht. Maar een waardevolle aanvulling op de discussie. Zou geen -1 moeten krijgen.
Dat is inderdaad geen reactie die aan de richtlijnen voor de -1 voldoet. De post staat nu op +1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 15:57
Top, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
bones in 'nieuws: Fout in html-parser CloudFlare leidde tot risico lekken inl...

Is gemodereerd als -1 maar lijkt mij gewoon ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

tcviper in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update'

Mag op 0 imho. Hij heeft hem geëdit, er stond eerst een reactie over OpenDNS en dat dat de reden zou zijn dat hij die storing niet zag bij zijn klanten. Anderen merken juist op dat het niet aan de DNS ligt. Maar om daarvoor een -1 te geven is natuurlijk quatsch.

.edit: ik vind het vooral een 0 omdat het een "hier geen probleem" reactie is. Ik zie nu dat vrijwel al dat soort reacties in die thread een +1 krijgen. Niet per se op tegen, maar ik denk wel dat we deze reactie hetzelfde moeten behandelen, en dan dus ook een +1 :)

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2017 11:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chayan71 in 'nieuws: Proximus: afschaffen roaming kost ons 61 miljoen euro'

Lijkt me geen +2. Ik snap zijn punt, maar omzet is geen winst, +1 lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr

Cbr

CH40S schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:42:
Chayan71 in 'nieuws: Proximus: afschaffen roaming kost ons 61 miljoen euro'

Lijkt me geen +2. Ik snap zijn punt, maar omzet is geen winst, +1 lijkt me voldoende.
Die stond zelfs nog even op +3 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

.oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:34:
tcviper in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update'

.edit: ik vind het vooral een 0 omdat het een "hier geen probleem" reactie is. Ik zie nu dat vrijwel al dat soort reacties in die thread een +1 krijgen. Niet per se op tegen, maar ik denk wel dat we deze reactie hetzelfde moeten behandelen, en dan dus ook een +1 :)
De reacties die geen andere inhoud bevatten dan hier in "plaatsnaam" wel of geen problemen kunnen mijn inziens wel naar 0 aangezien het mij niet relevant lijkt om van iedereen afzonderlijk te weten of hij/zij wel of geen internet heeft.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeehond schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:34:
[...]

De reacties die geen andere inhoud bevatten dan hier in plaatsnaam wel of geen problemen kunnen mijn inziens wel naar 0 aangezien het mij niet relevant lijkt om van iedereen afzonderlijk te weten of hij/zij wel of geen internet heeft.
Ben ik het persoonlijk ook mee eens hoor, maar dat betekent dat 80% van het artikel omlaag moet worden gemod terwijl ze nu allemaal op 1 staan. Mijn punt is meer dat de door mij aangehaalde post gewoon dezelfde score moet krijgen, of dat nou een 0 of een 1 is :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

.oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:36:
[...]

Ben ik het persoonlijk ook mee eens hoor, maar dat betekent dat 80% van het artikel omlaag moet worden gemod terwijl ze nu allemaal op 1 staan. Mijn punt is meer dat de door mij aangehaalde post gewoon dezelfde score moet krijgen, of dat nou een 0 of een 1 is :)
Zie je best vaak dat bij artikelen over een storing veel reacties op 0 uit komen voorbeeld bijv. nieuws: Ziggo kampt weer met storing - update. Ik begrijp je punt er moet wel met gelijke maten worden gemeten en de post die jij aanhaalt zou de zelfde score moeten krijgen. Mij lijkt het echter wel verstandig om hier het zelfde te hanteren als bij andere soortgelijke artikelen wat betekent dat de reactie die jij aanhaalt op de juiste score (0) staat, en de andere reacties te hoog staan.

edit
Heb overigens nu niet genoeg tijd maar ik zal straks even door het artikel heen lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 24-02-2017 12:50 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet het, ben wat snel wellicht, maar wat doet Glashelder in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update' op +2? Ik schrijf iets totaal anders dan wat deze user mij in de mond probeert te leggen.

EDIT:
Ah, hij citeert mij, maar reageert op het bericht van een ander. Met een boost naar 0 op 0 weten te zetten. :)

EDIT2:
Als CH4OS in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2' -1 is, omdat ik op de man speel, waarom is Glashelder in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2' dan wel +1? Beiden lijken me dan eerder 0 te zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

CH40S schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:55:
Ik weet het, ben wat snel wellicht, maar wat doet Glashelder in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update' op +2? Ik schrijf iets totaal anders dan wat deze user mij in de mond probeert te leggen.

EDIT:
Ah, hij citeert mij, maar reageert op het bericht van een ander. Met een boost naar 0 op 0 weten te zetten. :)

EDIT2:
Als CH4OS in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2' -1 is, omdat ik op de man speel, waarom is Glashelder in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2' dan wel +1? Beiden lijken me dan eerder 0 te zijn.
Dat eerste bericht mag wat mij betreft inderdaad op 0.
Die hele discussie is wat mij betreft zinloos.

De ene tweaker geeft aan wel te kunnen pingen naar 8.8.8.8 (of andere genoemde adressen) en de ander kan dat niet (naar diezelfde adressen).
Daar heeft een host file of jouw lokale dns-cache niets mee te maken.
Daar een welles nietes spelletje van maken lijkt me niet gewenst.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

airell in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Websmurf in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Pali in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Witte in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
JoowrusZ in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'

dakathefox in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
beerns in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Witte in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
geishin in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
boyd91 in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'

DigitalExorcist in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
ZeromaNoiS in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2' (staat in het artikel landelijk)
Wtrdk in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
CryRaven in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
TheDudeGTR in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'

Bernard0343 in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
SerSam1 in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
xleeuwx in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
bartmestrom in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
xoniq in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'

Carn82 in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
3x3 in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Jordyz in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
BadpunK in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Boardwalk in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'

Slammer2016 in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
juggle in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
joosd in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Recon24 in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Ryanirin in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'

XamDam in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Verwijderd in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Bovenstaande reacties bevatten niet veel meer info dan hier wel/ geen internet en kunnen naar 0 mijn inziens

Deem in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
tcviper in 'nieuws: Ziggo heeft landelijke storing - update 2'
Gaan enkel over de moderatie en horen daar niet thuis hoort, kunnen mijn inziens naar -1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ralph075 in 'nieuws: Belastingdienst mag camerabeelden met nummerplaatherkenn...
Door een (1) enkele moderatie van -1 staat ie op 0... volgens mij is het gewoon on-topic?
(er zat vanmorgen trouwens sowieso iemand behoorlijk fanatiek op -1 te rammen, waardoor volgens mij nog veel meer reacties nog steeds op 0 hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Prophet Steve in 'nieuws: Valve introduceert Steam Audio'

Lijkt me geen +3 info, een linkje naar een andere video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 16:41
Verwijderd in 'nieuws: Nintendo begint rechtszaak tegen op Mario Kart gebaseerd...

Lijkt me gewoon ontopic (is nu 0). Geen idee waarom hij zoveel -1 en 0 krijgt, en die +3 klopt ook niet dunkt me.

Stay.Weird in 'nieuws: FC Barcelona-speler Piqué zegt aan een groot e-sportsp...

+3? Lijkt me gewoon +1 .

[ Voor 28% gewijzigd door floriz87 op 25-02-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Op moment van schrijven zeven keer +3. Lijkt me totaal onnodig en alleen maar omdat het 'grappig' is.

fre0n in 'nieuws: Ziggo kampt zaterdagnacht weer met storing'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 11:35

Arrogant

S.F.W.

Waarom is de hele reactie van Martin900 verwijderd?

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Omdat het enige wat erin stond moderatiegeklaag was, en dat in een nogal ongepaste vorm. Ik had waarschijnlijk beide reacties op -2 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant

Arrogant

S.F.W.

Dat was niet het geval.
En -2? Da's wel heel erg droevig.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Arrogant schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:06:
Dat was niet het geval.
En -2? Da's wel heel erg droevig.
De gehele reactie bestond wel degelijk uit louter klachten over de moderatie in inderdaad een ongepaste vorm. De reactie is voorzien van een modbreak waarvan de poster op de hoogte is gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Dit is puur meningmodden: DragonGuardian in 'nieuws: 'Aankondiging Samsung Galaxy S8 vindt plaats op 29... Lijkt mij eerder een -1, aangezien het totaal niet serieus is.

Deze vind ik ook eerder een +1 waard: Luca in 'nieuws: 'Aankondiging Samsung Galaxy S8 vindt plaats op 29 maart''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant

Arrogant

S.F.W.

Bor schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:53:
[...]

De gehele reactie bestond wel degelijk uit louter klachten over de moderatie in inderdaad een ongepaste vorm. De reactie is voorzien van een modbreak waarvan de poster op de hoogte is gebracht.
De reactie begon in de trant van 'Da da da'. Dat had naar mijn mening kunnen blijven staan, maar hé, jullie zijn de overlords. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 14:05
Luca in 'nieuws: 'Aankondiging Samsung Galaxy S8 vindt plaats op 29 maart'' het is niet de meest waardevolle reactie, waarvan ik me bewust ben, maar ook geen -1 waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:28
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe versie van Nokia 3310 gaat 49 euro kosten'

In mijn ogen beetje overdreven dat deze 19 keer -1 krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

codeneos in 'nieuws: Google Cloud Platform gebruikt onaangekondigde Skylake-X...

Is geen +3. De timing van de bekendmaking van deze CPU's staat natuurlijk los van Ryzen. Ryzen is een CPU wat als doelgroep desktop gebruikers heeft, waar Xeon dat voor servers en eventueel workstations is.
Ryzen wordt niet voor niets immers overal vergeleken met Core i5 en Core i7 CPU's. De rest is wel informatief, imo is de post dus +2.
Intussen zelfs bijna 60x -1 gekregen, terwijl deze reactie gewoon offtopic is, deze kan dus ook nog wat tikjes de goede kant op gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Danny.G schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:00:
Luca in 'nieuws: 'Aankondiging Samsung Galaxy S8 vindt plaats op 29 maart'' het is niet de meest waardevolle reactie, waarvan ik me bewust ben, maar ook geen -1 waard. :)
Normaal is off-topic inderdaad een 0. Maar jouw reactie, en de rest van die discussie is zo zwaar off-topic dat een -1 prima gerechtvaardigd is. Ik ga ook nog wat mensen aanschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 14:05
Ircghost schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Normaal is off-topic inderdaad een 0. Maar jouw reactie, en de rest van die discussie is zo zwaar off-topic dat een -1 prima gerechtvaardigd is. Ik ga ook nog wat mensen aanschrijven.
Ben ik het niet geheel mee eens. Het zou juist enigszins gewaardeerd moeten worden dat iemand hem laat weten dat het moderatiesysteem daar niet voor is bedoeld. Want off-topic is off-topic en het is niet netjes dat er nu met verschillende maten van off-topic wordt gemeten.

Echter ben ik geen moderator, dus kan ik niks behalve mijn mening delen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Danny.G schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:31:
[...]

Ben ik het niet geheel mee eens. Het zou juist enigszins gewaardeerd moeten worden dat iemand hem laat weten dat het moderatiesysteem daar niet voor is bedoeld. Want off-topic is off-topic en het is niet netjes dat er nu met verschillende maten van off-topic wordt gemeten.

Echter ben ik geen moderator, dus kan ik niks behalve mijn mening delen. ;)
Ik heb nog eens nagedacht over wat je zei, en ik blijf vinden dat het daar niet geplaatst zou moeten worden, maar het beste kunnen wij daarvan op de hoogte gebracht worden. Maar omdat er nog steeds geen Report knop is op de frontpage kun je eigenlijk ook niet veel anders. Dus je hebt nu gewoon een 0 :).

Dus hierbij, mensen stem hiervoor :P "Topicreport" voor de Frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH40S schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:52:

[...]
Intussen zelfs bijna 60x -1 gekregen, terwijl deze reactie gewoon offtopic is, deze kan dus ook nog wat tikjes de goede kant op gebruiken.
Ik heb inmiddels geleerd dat dit meningmodden is en ik had het kunnen weten toen ik niet zei dat mijn Nokia 3310 onverwoestbaar is.

Had ik dat wel gedaan had ik zelfs +2 kunnen scoren:

Enyalios2011 in 'nieuws: Nieuwe versie van Nokia 3310 gaat 49 euro kosten'

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:01:
[...]

Ik heb inmiddels geleerd dat dit meningmodden is en ik had het kunnen weten toen ik niet zei dat mijn Nokia 3310 onverwoestbaar is.

Had ik dat wel gedaan had ik zelfs +2 kunnen scoren:

Enyalios2011 in 'nieuws: Nieuwe versie van Nokia 3310 gaat 49 euro kosten'

:{
Het gaat niet alleen om wat er gezegd wordt, ook om de manier waarop het gezegd wordt is belangrijk;
Iedereen loopt altijd compleet klaar te komen op de onverwoestbaarheid van die dingen maar ik heb meer 3310's kapot zien gaan dan iPhones.
Is uit jouw reactie. Dit kan je ook zien als flaming (de eerste helft zeker) en heeft daardoor wellicht -1 gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH40S schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:08:
[...]
Het gaat niet alleen om wat er gezegd wordt, ook om de manier waarop het gezegd wordt is belangrijk;
[...]
Is uit jouw reactie. Dit kan je ook zien als flaming (de eerste helft zeker) en heeft daardoor wellicht -1 gekregen.
Fair enough, maar kijk eens goed in dat thread. Je moet van goede huizen komen dat je de Nokia 3310 negatief mag beoordelen in dat thread zonder dat je op -1 komt te staan.

Dat is toch gewoon meningmodden of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:14:
Fair enough, maar kijk eens goed in dat thread. Je moet van goede huizen komen dat je de Nokia 3310 negatief mag beoordelen in dat thread zonder dat je op -1 komt te staan.
Ik zie andere berichten ook gewoon op 0 staan? Ook een ander bericht van jou: Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe versie van Nokia 3310 gaat 49 euro kosten'. :)
Of het meningmodden is of niet doet er niet toe . Het blijft een mismod natuurlijk en hij hoort op 0 te staan, net als jouw andere bericht. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:16
Deze post in het artikel "Jolla kondigt ondersteuning Sony Xperia-telefoons aan voor Sailfish OS" gaat in principe over een incident, welke niet direct verband houdt (behalve Sony en smartphones). Het biedt toevoeging aan de discussie, maar wordt nu bovenaan geplaatst als post, en dat lijkt me onterecht.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 19:55
Gezien het aantal +3 (en +2) reacties verdient nieuws: Huawei presenteert P10- en P10 Plus-smartphones
het wel om er een flinke bezem doorheen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

geekeep schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:57:
Gezien het aantal +3 (en +2) reacties verdient nieuws: Huawei presenteert P10- en P10 Plus-smartphones
het wel om er een flinke bezem doorheen te halen.
Klopt, bedankt voor de melding! staan nu weer goed.

Ik heb bij de PowerMods de reacties die allemaal 2x +2 of +3 hadden gemeld, die kunnen dat dan verder oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Precies, daarom dat ik hem ook hier noemde. Iedereen die in dat topic zegt dat de 3310 niet kapot te krijgen is, krijgt +2 en +3. Iedereen die ook maar een beetje het tegendeel probeert duidelijk te maken, krijgt ze direct met -1 om de oren. Dat hele topic is een groot mening-mod-festijn.

Persoonlijk vind ik dat er enkel nog maar met +1 moeten kunnen modden, ala Google+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
Door je opmerking zeg je effectief wel dat veel mensen geen smaak hebben. In mijn ogen ga je daarmee richting een flame. Ik heb je een 0 gegeven, maar snap wel waar de -1 vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Eens, die kan wel naar 0 of +1. Zonder toegevoegde tekst is zo'n reactie niet veel waard.
Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem