Redneckerz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Blijkbaar is het wel nodig omdat je het modsysteem nog steeds niet door schijnt te hebben.
[...]
Ik zal het uiteenzetten:
Kiang's reactie (Die nog steeds 157!x +3 heeft..) is een ontopic reactie op het nieuws en op Hoppa door aan te duiden dat de alternatieven (Spotify/Netflix) zeker valide zijn. De reactie is zozeer ontopic omdat deze reageert op een reactie die weer reageert op het nieuws.
Jouw reactie is daarin anders. Jij borduurt voort op de reactie van Kiang over Netflix/Spotify, maar jij hebt geen Hoppa! reactie die daaraan vooraf gaat. Jouw reactie is dan offtopic, omdat dit geen reactie is op het nieuws. Dan ga je van +1 naar 0. Daar zou je wel wat voor kunnen zeggen omdat dit wel een zwaarliggende reden is voor puntenaftrek en een offtopic reactie
over het algemeen niet zwaar genoeg weegt om gelijk puntenaftrek te geven.
Echter is dat niet het hele verhaal en maakt 1+1 2.
Naast dit begin je je reactie ook met de opmerking ''+3!'' en dat is, wat al eerder is uitgelegd, sowieso puntenaftrek.
Mijn vermoedens is dat modders de ene misstap (De offtopic reactie) wel door de vingers zouden kunnen zien, maar de tweede teveel van het goede is en dat ze daarom beide misstappen meenemen in hun moderaties. Dat is 2x een puntaftrek, dus van een kleine +1 val je dan naar -1.
Voor de ene misstap zou je nog kunnen beargumenteren dat dit wel heel streng is, maar waarschijnlijk is dat verspeeld met de 2de misstap. Je kan het altijd proberen natuurlijk
[...]
Wees ervan bewust dat je streng aan het pleiten bent voor een reactie waar ''maar'' 10x -1 op staat en de reactie zelf nu niet bijster veel inhoud bevat. Je pleit voor correct moderatie, misschien is dit het wel en ben jij het simpelweg niet mee eens? Je hebt immers al gezegd in een slechte flow te zitten en een hekel te hebben aan -1..
[...]
Daarom zijn er richtlijnen om te modereren. Laat ik het anders stellen: Je modereert naar nuttigheid met een objectieve blik. Is jouw post dusdanig nuttig dat je in aanmerking komt voor een +1, gelet op de persoon op wie je reageert en inachtnemend op welk nieuwtje je die reactie plaatst?