Ik wil absoluut niet lullig overkomen, maar je hebt ruim 16 jaar een account hier. Ik ga er niet vanuit dat mensen alle details van het modsysteem weten, myself included.
Maar na 16 jaar zou ik wel weten dat je modereert op nuttigheid en waarde en
niet op mening.Mensen die modereren kunnen niet per user bekijken wat deze modereert. Als jij je post begint met ''+3!'', ongeacht welke waarde jij zelf toekent aan een reactie zal dat worden opgevat als zijnde dat je deze reactie een +3 gaat geven of iig wilt gaan geven.
Aangezien de reactie verre van +3 is krijg je daar dus puntenaftrek voor. Is het wat kinderachtig om voor zoiets puntenaftrek te krijgen? Wellicht. Maar het is ook kinderachtig om posts met een sterke mening te beoordelen met een +3. Zo verliest de +3 aan waarde en objectiviteit, als iedereen maar deze waarde gaat toekennen aan posts omdat ze toevalligerwijs zich sterk kunnen identificeren met een dergelijke mening.
En daar ga je de mist in. Je modereert niet op basis van wat ''jij vind'', je modereert op basis van objectiviteit. Ook al ben je het nog zo eens met de poster, objectief gezien is het ''maar'' een sterke mening zonder onderbouwing.
In zekere zin wel omdat je met ''+3!'' aangeeft die post een dergelijke waarde te willen toekennen, ook al doe je dat uiteindelijk niet, maar de intentie is wel duidelijk met zon (openings) statement. Daar wordt op gereageerd met een -1.
''Als hier geen actie op komt dan verwijder ik na al deze jaren mijn account, ik kan hier echt pissig om worden.'' is geen dreigement?

Dit is appelleren aan de emoties van de crew.
paradoXical schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:53:
10 maal een -1 krijgen voor iets als dit geeft voor mij aan dat ik geen behoefte meer voel mijn mening te delen, dan kan ik net zo goed mijn account verwijderen en dan ben ik er klaar mee. Daar is helemaal niets kinderachtigs aan.
Ik heb een (mogelijke) uitleg gegeven waarom je -1 krijgt. Als je dat niet zint, wellicht moet je dan niet beginnen met ''+3!'' in je post, of je gewoonweg niet zo storen op 10x-1. Let wel, dit zijn maar een paar users die je die waardering geven en is iets wat makkelijk gecorrigeerd kan worden. Het zou problematischer zijn (En je kritiek zou dan veel meer valide wezen) als je voor die opmerking 50x -1 krijgt, omdat er dan sprake is van overdreven mismodden.

HO. LY. SHIT. Nog een wonder dat hij ''maar'' op een 0 staat daar er 152!x +1 is gebruikt, naast deze 272x -1. De reactie kopieert de woorden van degene waarop hij reageert, wat zeker als irritant kan worden ervaren, dus de mening is oftewel een hele krappe +1 of een 0. Maar dergelijke aantal moderaties is ongewoon en zeker de -1tjes lijken nogal op mismodden te duiden.
Vind het geen +1. Beetje klagen over hoe zogenaamd ''nutteloos'' ruimtereizen is, zeker naar Mars. Het ligt in de aard van de mens om te verkennen, deze post ontkent dat in alle toonaarden. Ieder zijn mening, maar ontkennen dat ruimtereizen in zijn geheel geen nut heeft gehad voor de mensheid vind ik een behoorlijke naïeve mening om te hebben. Kan daar ook met de beste wil van de wereld geen +1 inzien, hoogstens 0.
[
Voor 0% gewijzigd door
Redneckerz op 18-02-2017 16:31
. Reden: Het was +1 en geen 0. ]