Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'plan: Dev Summit Update: Rasmus Lerdorf beantwoordt jullie ...
De eerste reactie krijgt -1, maar vervolgens reageert wel iedereen erop (draadje hangt nu onder de -1)
Terwijl er verder geen inhoudelijke reacties over het artikel (en het interview) geplaatst zijn. Dan lijkt me dat de eerste reactie wel op 0 kan (geen idee wat er voor zijn edit stond) Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
tweaker2010 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:31:
Verwijderd in 'plan: Dev Summit Update: Rasmus Lerdorf beantwoordt jullie ...
De eerste reactie krijgt -1, maar vervolgens reageert wel iedereen erop (draadje hangt nu onder de -1)
Terwijl er verder geen inhoudelijke reacties over het artikel (en het interview) geplaatst zijn. Dan lijkt me dat de eerste reactie wel op 0 kan (geen idee wat er voor zijn edit stond) Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind een 0 op zijn plaats. Eigenijk is die hele thread niet echt relevant.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 09:06
Redelijk wat meningmoderatie de laatste tijd. Hier worden iets te veel +3's uitgestrooid.
CR2032 in 'nieuws: München gaat gemeentelijk Linux-project afbouwen na kritiek'
PommeFritz in 'nieuws: München gaat gemeentelijk Linux-project afbouwen na kr...

[ Voor 11% gewijzigd door Wolfos op 11-02-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

David Mulder in 'nieuws: Amerikaanse universiteit ontwikkelt Android-privacy-...

Is geen +2. De eerste paragraaf is naast offtopic namelijk ook gebaseerd op uitspraken van juristen en hoeft dus niet waar te zijn. Tweede alinea is hoogstens ontopic.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 11-02-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:42

Herman

FP ProMod
Populaire meningen zie ik steeds vaker op +3 belanden:
- FlyEragon in 'reviews: LG 55 UH850V: om naar te kijken met het licht aan'
- Extraxyz in 'reviews: LG 55 UH850V: om naar te kijken met het licht aan'

De +3 is geen 'mee eens'. Beide reacties mogen w.m.b. op +1.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

112x +3 voor die eerste 8)7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Niet direct heel relevant en daarom imho geen +3:
swv in 'nieuws: Modder maakt laptopvarianten PlayStation 4 Pro en Slim'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Hij is al gefixeerd toen er 122!x +3 op stond, maar het is eigenlijk belachelijk dat schijnbaar zoveel modders of niet begrijpen waar de +3 voor bedoeld is, of doelbewust hun rechten willen verspillen.

Ik kan alleen maar bedenken dat zoveel +3 een soort ''protest'' tegen het modsysteem is en daarmee de grote zwakte van het systeem aantoont. Helaas is het zo verdomd moeilijk een oplossing te vinden voor dit probleem, dus massale mismods zullen helaas nog een tijdje aan de orde van de dag wezen.. :/

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-10 11:36

D3F

D3F in 'nieuws: Modder maakt laptopvarianten PlayStation 4 Pro en Slim'

Volgens mij is dit een redelijke mismoderatie. Misschien dat ik mensen met lange tenen op hun voetjes heb getrapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Annihilism in 'nieuws: Tim Cook: techbedrijven moeten meer doen om nepnieuws ...

Een +3 lijkt me zwaar overdreven, dit is gewoon een open deur intrappen. Een +1 lijkt me wel voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

D3F schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:13:
D3F in 'nieuws: Modder maakt laptopvarianten PlayStation 4 Pro en Slim'

Volgens mij is dit een redelijke mismoderatie. Misschien dat ik mensen met lange tenen op hun voetjes heb getrapt?
Naar mijn idee een +1, maar je verpest het vervolgens zelf door een edit te plaatsen met:
Edit: serieus een -1?

"Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."

Beoordeel reacties naar de omschrijving van Tweakers, niet op basis van je eigen mening
Dat is moderatiegezeur, dus een punt aftrek. En dus 0. Als je dat nu weghaalt, dan kan er wellicht nog een +1 van worden gemaakt :)
wildhagen schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:30:
Annihilism in 'nieuws: Tim Cook: techbedrijven moeten meer doen om nepnieuws ...

Een +3 lijkt me zwaar overdreven, dit is gewoon een open deur intrappen. Een +1 lijkt me wel voldoende?
115!x +3 inmiddels. Die ga je zonder fix niet meer op de juiste plek krijgen. :N Een prima voorbeeld van ''Mee eens'' moderaties omdat het nu eenmaal een sterke mening is (1 waar ik het zeker mee eens ben maar +3 is niet bedoeld om ''waarheid'' meningen te boosten.) waar mensen blijkbaar behoefte aan hebben.

Jammer genoeg begrijpen er nog steeds veel te veel mensen dat dit niet de bedoeling is om +3 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-10 11:36

D3F

Redneckerz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:59:
[...]

Naar mijn idee een +1, maar je verpest het vervolgens zelf door een edit te plaatsen met:

[...]

Dat is moderatiegezeur, dus een punt aftrek. En dus 0. Als je dat nu weghaalt, dan kan er wellicht nog een +1 van worden gemaakt :)
[...]
Snap waar het stukje moderatiegezeur vandaan komt, maar ben het er niet mee eens. Zie de laatste maanden een toename in het uitdelen van onterechte -1's of +3's.

Mensen stemmen de laatste tijd in toenemende mate met hun gevoel/mening, niet met of iets toevoegd aan een discussie of niet.

Het is moeilijk om een systeem te bouwen dat met beide om kan gaan, en is denk ik ook niet mogelijk om te realiseren. Maar het neemt wel de behoefte weg om te discussiëren als jouw mening constant ge'-1t wordt terwijl je op een normale manier deelneemt aan de discussie zonder iemand persoonlijk aan te vallen of te beledigen.

Tweakers stond bij mij altijd bekend om de gebruikers die juist discussies met elkaar aan gaan, in tegenstelling tot diverse andere websites waar iedereen loopt te flamen. Het is jammer om te zien dat dit lijkt te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

D3F schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:19:
[...]
Snap waar het stukje moderatiegezeur vandaan komt, maar ben het er niet mee eens.
Dat mag, maar dat verandert niets aan de (ongeschreven?) regel: Klagen over moderatie in de comments = Punt aftrek. Daar (Het klagen over de moderatie) is het FPM (Frontpagemoderatie) forum voor.
D3F schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:19:
[...]
Zie de laatste maanden een toename in het uitdelen van onterechte -1's of +3's.

Mensen stemmen de laatste tijd in toenemende mate met hun gevoel/mening, niet met of iets toevoegd aan een discussie of niet.
Ik kan wel bijdehand om voorbeelden vragen, maar ik begrijp je punt ook zonder wel. Het vervelende is echter dat het lastig is iets te verzinnen wat moderaties nog redelijk houdt, maar mismodden vrijwel compleet tegen gaat. Het een (modereren) lijkt daarvoor teveel verweven met het ander (mismodden).

Het zou wel een mooi topic kunnen opleveren, maar ook daar zijn er al heel veel van geweest, telkens met dezelfde uitslag. Het zou weinig toevoegen om nog eens zon topic op poten te zetten, tenzij er een briljant idee is wat nog onbekend is bij de crew.

Dat uiteindelijk de gewone users zoals jij en ik ervan de dupe worden is helaas een indirecte consequentie van dit gebrek in het moderatiesysteem. Het enige wat ''wij'' kunnen doen, is dergelijke mismods rapporteren.

Zonder te klagen in de comments erover. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Redneckerz op 12-02-2017 23:20 . Reden: Verduidelijking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JKP in 'downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 4.17'

Ik begrijp even niet wat deze post op +2 doet. De post begint met foutieve informatie (gezien de tekst zelf namelijk al aangeeft dat de downloads bij MS opgezocht worden) en linkjes geven (al dan niet zoeken via Google of de tool in kwestie) kan iedereen. Meer dan +1 zie ik er echt niet in.

EDIT:
CH4OS in 'downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 4.17' kan dus ook naar +1.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Zeehond schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:24:
In.plans kan milder worden gemoddereerd, echter +2 is voor bovenstaande reacties wat hoog.
Die discussie over of dit artikel goed aangemerkt staat als advertorial is sowieso al offtopic, want dat hoort in GR.

Verwijderd in 'nieuws: Nederlands kabinet: digitale wapenwedloop tussen landen dr...
Verwijderd in 'nieuws: Nederlands kabinet: digitale wapenwedloop tussen lan...
Eerder een 0 dan een +2, weer grotendeels offtopic

[ Voor 51% gewijzigd door _David_ op 13-02-2017 15:24 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er mag wat mij beteeft wel eens een mailtje uitgaan naar mensen die bij god niet snappen hoe je modereert. Zowel in mijn eigen post als in de post van degene op wie ik reageer zijn mensen aan het modereren die het eigenlijk zouden moeten laten, of in ieder geval eens de reglementen moet doorlezen.

Verwijderd in 'nieuws: Zweedse isp moet The Pirate Bay blokkeren na verlies in h...

Verwijderd in 'nieuws: Zweedse isp moet The Pirate Bay blokkeren na verlies in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 2e is gewoon echt een -1 hoor, dat is gewoon een grove beschuldiging van corruptie, zonder ook maar een greintje onderbouwing/bewijs. Ongewenst dus.

Die van jou krijgt een punt aftrek wegens moderatiegezeur. Kom ik dus op een 0 uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:42:
Die 2e is gewoon echt een -1 hoor, dat is gewoon een grove beschuldiging van corruptie, zonder ook maar een greintje onderbouwing/bewijs. Ongewenst dus.

Die van jou krijgt een punt aftrek wegens moderatiegezeur. Kom ik dus op een 0 uit.
Moderatiegezeur? Punten aftrek? Op een informatieve reactie? En dan op 0 uitkomen? Ik maak een bruggetje en onderbouw fatsoenlijk met een link waarom er verkeerd gemod wordt. Dat is geen zeuren. Zoals gezegd kijk de docu en je zal zien dat ondanks dat hij het niet onderbouwd hij niet ver van de waarheid afzit.

Maar soit, als ik punten aftrek krijg voor 'moderatiegezeur' wat Tweakers zelf in de hand werkt, krijgen de meningmodders een mailtje neem ik aan? Met uiteraard het gevolg dat hun moderatierechten ontnomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:40
Phntm in 'nieuws: Apple schort verkoop van LG-5k-monitor op' kreeg een '0' als beoordeling. In een edit klaagt de Tweaker over lage ratings.

Phntm in 'nieuws: Apple schort verkoop van LG-5k-monitor op' ik heb deze reactie binnen 1 minuut na het plaatsen van de reactie bekeken en staat al direct op +2, terwijl die van mij ertussenin ongemodereerd is.

Wel heel toevallig :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 17-10 11:27

Phntm

Tlingelingeling

Richh schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:41:
Phntm in 'nieuws: Apple schort verkoop van LG-5k-monitor op' kreeg een '0' als beoordeling. In een edit klaagt de Tweaker over lage ratings.

Phntm in 'nieuws: Apple schort verkoop van LG-5k-monitor op' ik heb deze reactie binnen 1 minuut na het plaatsen van de reactie bekeken en staat al direct op +2, terwijl die van mij ertussenin ongemodereerd is.

Wel heel toevallig :P
Ik vind wel heel grappig maar tegelijk ook sneu dat je mij beoordeelt. Ik kan er niks aan doen dat men mij +2 geeft en jouw comment niks, niet waar?

@Bor, Off-topic voor mijn eerste comment is ongepast aangezien Meneer hierboven toevallig +1 krijgt voor

Richh in 'nieuws: Apple schort verkoop van LG-5k-monitor op'

Maar eh goed,

gevalletje don't judge toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:40
Phntm schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:02:
[...]

Ik vind wel heel grappig maar tegelijk ook sneu dat je mij beoordeelt. Ik kan er niks aan doen dat men mij +2 geeft en jouw comment niks, niet waar?

@Bor, Off-topic voor mijn eerste comment is ongepast aangezien Meneer hierboven toevallig +1 krijgt voor

Richh in 'nieuws: Apple schort verkoop van LG-5k-monitor op'

Maar eh goed,

gevalletje don't judge toch? :+
Ik kan je niet beoordelen; je kan niet iemand beoordelen die op jou gereageerd heeft ;) don't worry.

Heb geen idee of jij er wat aan kan doen dat je binnen 60 seconden een +2 hebt ontvangen - ik meld het alleen maar hier, het is aan de moderators of ze er wat mee kunnen of niet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 17-10 11:27

Phntm

Tlingelingeling

Richh schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Ik kan je niet beoordelen; je kan niet iemand beoordelen die op jou gereageerd heeft ;) don't worry.

Heb geen idee of jij er wat aan kan doen dat je binnen 60 seconden een +2 hebt ontvangen - ik meld het alleen maar hier, het is aan de moderators of ze er wat mee kunnen of niet.
Nee hoor, ik denk dat jij volledig verkeerd begrijpt wat mijn comment was. Ik gebruik Tweakers lang genoeg om te weten dat je niet je eigen comments kunt moderaten. Mijn comment was gericht op jou, dat jij mij toevallig beoordeelt over het feit waar ik over klaag. Bovendien was het geen klacht. Het was een mening, maar ik kan niks doen aan interpretaties van anderen. Het enige wat ik kan doen is uitleggen. Ondertussen zit jij hier nonchalant op te merken dat jij toevallig een moderatie mist. Maar goed dan ben ik nu jou aan het beoordelen. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 13-02-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Hij is wel heel erg grappig :D Maar inderdaad, een +1 is meer op'n plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Helemaal mee eens, en de modjes mogen deze beste man dan ook wel eens een PB sturen, aangezien hij een meningmodder is. Het zal me dan ook niks verbazen dat hij dit vaker doet. mkools24 in 'nieuws: Senatoren vragen opheldering over veiligheid smartphone ...

Die mag dan ook een vette -1 krijgen van mij.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:32:
[...]

Helemaal mee eens, en de modjes mogen deze beste man dan ook wel eens een PB sturen, aangezien hij een meningmodder is. Het zal me dan ook niks verbazen dat hij dit vaker doet. mkools24 in 'nieuws: Senatoren vragen opheldering over veiligheid smartphone ...

:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:43

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:32:
[...]

Eventuele sancties zijn altijd aan de crew, dat hoef je dus ook niet te vermelden. Ik zal er naar kijken.

---
@mkools24; als je alleen maar kinderachtig kan reageren, dan kun je maar beter niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

wildhagen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:42:

Normaliter kan ik je redenering wel volgen, maar ''Er wordt weer flink op mening gemod in plaats van op kennis.'' is niet zozeer moderatiegezeur als wel een generieke observatie. Tuintje bedoelt immers niemand specifiek.

Moderatiegezeur zou het wezen als er was gezegd: ''Genoeg users die massaal +3 geven op niks af en Tweakers kan er niets mee.'' Ook nog redelijk genuanceerd, maar dat neigt al meer naar moderatiegezeur.

Bovendien is het letterlijk 1 zinnetje op een voor de rest normale reactie. Aangezien dat zinnetje imo geen clear-cut case van moderatiegezeur is vind ik het undone om dan keihard punten aftrek te geven.

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar marge moet er zijn. Als zulke observaties al een punt aftrek krijgen, dan schep je het precedent dat je echt stil moet zijn als het over modereren gaat. Wat nu als het een gevatte opmerking was geweest? Of een sterke grap? Ook maar punten aftrek? Het is immers ''moderatiegezeur''.. :/

EDIT: Even de ogen geopend. Zo te lezen reageert Tuintje op Martin900 en ondersteunt hij diens opmerking (Zoals ook hier door hemzelf wordt gereageerd). Het lijkt erop dat wanneer Tuintje zegt ''Er wordt weer flink op mening gemod in plaats van op kennis'' hij de post van Martin900 bedoelt. Wat vreemd is, aangezien de post van Martin900 weinig om het lijf heeft en zeker niet getuigt van veel ''kennis''.

Wellicht dat Tuintje iets anders bedoelt, maar ik denk dat ik dan begrijp waarom je spreekt van ''moderatiegezeur''.
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:55:
[...]

Moderatiegezeur? Punten aftrek? Op een informatieve reactie? En dan op 0 uitkomen? Ik maak een bruggetje en onderbouw fatsoenlijk met een link waarom er verkeerd gemod wordt. Dat is geen zeuren.
Volgens mij wijs je degene waarop je reageert op een videolink. De persoon waarop je reageert heeft logischerwijs een -1 omdat het simpele retroriek is. Zo te lezen heeft Wildhagen je eerste stukje geïnterpreteerd alsof je wilt stellen dat Martin900's post informatief is. En dat er daarom dus wordt gemenigmod.

Wellicht bedoelde je iets anders, maar mocht dat niet zo wezen: Dat is weldegelijk moderatiegezeur.
[...]
Zoals gezegd kijk de docu en je zal zien dat ondanks dat hij het niet onderbouwd hij niet ver van de waarheid afzit.
Juist omdat hij het niet onderbouwt krijg hij een -1.
Maar soit, als ik punten aftrek krijg voor 'moderatiegezeur' wat Tweakers zelf in de hand werkt,krijgen de meningmodders een mailtje neem ik aan? Met uiteraard het gevolg dat hun moderatierechten ontnomen worden?
Tweakers werkt niks in de hand. Meningmodden is een inherent probleem aan het systeem, net als dat mensen massaal +3 geven voor (excuse my language) kut-posts, puur omdat het Tweakers in een kwaad daglicht stelt. Ik begrijp dat het aanlokkelijk is om op welke manier dan ook Tweakers voor het blok te zetten, en toegegeven, dat maken ze er inderdaad ook zelf een beetje naar, maar dat doe je niet door massaal +3 te geven wegens ''mee eens''. Modereren doe je objectief en die ken je een waarde toe.

Ja, meningmodders worden onder de loep genomen, en hun modrechten kunnen worden ingetrokken, wat dan ook vaak genoeg gebeurt, anders hadden we al niet zolang een mismodtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Excuse le moi voor de DP:
Dit mag allemaal wel naar de -1:
Verwijderd in 'nieuws: Modder maakt laptopvarianten PlayStation 4 Pro en Slim'
Koning Willy in 'nieuws: Modder maakt laptopvarianten PlayStation 4 Pro en Slim' (Blij zijn met negatieve karma en verwijten blijven maken, oke..)
Koning Willy in 'nieuws: Modder maakt laptopvarianten PlayStation 4 Pro en Slim' - Dit zou ik bijkans onder -2 willen zetten, suggereren dat 88t depressief is zonder enige aanwijzing.
Koning Willy in 'nieuws: Modder maakt laptopvarianten PlayStation 4 Pro en Slim' - Oftewel Willy is van het PC master race?
Koning Willy in 'nieuws: Modder maakt laptopvarianten PlayStation 4 Pro en Slim' - Ook een aanmerking voor de -2, nu roepen dat door 88t's niet-bestaande depressie, hij door consoles vast opgenomen moet zijn geweest :/

offtopic:
Grappig dat in deze laatste reactie er van leer wordt getrokken op een gebrek aan reageren in PM. Kijk ik naar mijn eigen PM met Willy, dan is de ironie wel erg nadrukkelijk aanwezig.

En al is het geen -2 waard, het is wel shitposting op een zeer bedenkelijk niveau. Zonde want zijn andere reacties zijn wel adequaat te noemen, hoewel dat nog wel eens flink wil verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach hier wordt al sinds jaren gemeten met twee maten. Voorbeelden ten over. Dat is één van de redenen dat ik bijna niet meer reageer op de FP en sommige zaken niet meer aankaart. Maar nee, ik reageerde op zowat alles boven mij, en degene die de -1 heeft heeft het nog het meest bij het juiste eind ook al onderbouwd hij dat niet. Men reageert in het wilde weg zonder enige kennis. Vandaar de de videolink waarin haarfijn uit de doeken gedaan wordt hoe die rechtszaken in elkaar steken tegen TPB.

Dus mooi verhaal wat je afsteekt, maar ook dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dus wij moeten een video van 82 minuten gaan bekijken om jouw reactie te kunnen waarderen? Nee dank je, dat kan veel effectiever. Op deze manier voegt jouw reactie niets toe.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Redneckerz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:00:
Excuse le moi voor de DP:
Dit mag allemaal wel naar de -1:
[knip]
Dat zijn allemaal gemodereerde reacties van korter dan 48 uur en geen mismods welke hier dus eigenlijk niet thuis horen. Echter kan ik natuurlijk wel waarderen dat je de reacties onder de aandacht brengt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:38
Redneckerz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:11:
Tweakers werkt niks in de hand. Meningmodden is een inherent probleem aan het systeem, net als dat mensen massaal +3 geven voor (excuse my language) kut-posts, puur omdat het Tweakers in een kwaad daglicht stelt. Ik begrijp dat het aanlokkelijk is om op welke manier dan ook Tweakers voor het blok te zetten, en toegegeven, dat maken ze er inderdaad ook zelf een beetje naar, maar dat doe je niet door massaal +3 te geven wegens ''mee eens''. Modereren doe je objectief en die ken je een waarde toe.
Ik heb ooit eens 1500 van zulke '+3-ers' een uitnodiging gestuurd voor een 'lucht je hart sessie' op HQ. Nou mag jij raden wat de opkomst was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zeehond schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Dat zijn allemaal gemodereerde reacties van korter dan 48 uur en geen mismods welke hier dus eigenlijk niet thuis horen. Echter kan ik natuurlijk wel waarderen dat je de reacties onder de aandacht brengt.
Ik weet, het, maar gezien het bedenkelijke niveau van de posts + dat een aantal van hen al ''netjes'' op -1 staan vond ik het wel logisch dit op de kaart te zetten. Voor duidelijke shitposts zou een 48 uur limiet niet zo streng moeten gelden, lijkt mij :)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:02:
Ach hier wordt al sinds jaren gemeten met twee maten. Voorbeelden ten over.
Noem ze eens op >:) Ik ageer ook graag tegen Tweakers, maar er zit een onderscheid dus moderatiegezeur en valide kritiek.

Toegegeven, je reactie moest ik wel 2 keer lezen voor ik de context begreep (Zie ook de doorgehaalde tekst), maar ik snap wel waarom je de punt aftrek krijgt, hoe verkapt ook. Je zou kunnen ageren dat juist door dat het zo verkapt is je wellicht je punt niet zo bedoelde te uiten en dat je videolink zwaarder weegt voor een +1 dan een verkapte opmerking over de moderatie. Ik ga er niet vanuit dat je bewust intentioneel liep te klagen over de moderatie.
Dat is één van de redenen dat ik bijna niet meer reageer op de FP en sommige zaken niet meer aankaart.
Begrijpelijk (heus), maar dat heeft niet zoveel van doen met je post en de reactie die je hier maakt, toch?
Maar nee, ik reageerde op zowat alles boven mij, en degene die de -1 heeft heeft het nog het meest bij het juiste eind ook al onderbouwd hij dat niet.
En daarom krijgt hij een -1, omdat zijn opmerking populistische retroriek is zonder een flintertje onderbouwing. Jouw post zou makkelijk +1 geweest zijn doordat je het wel onderbouwt. Het is echter niet aan mij om te oordelen wat nu zwaarder weegt, maar je zou er zeker wel iets van kunnen zeggen.
Men reageert in het wilde weg zonder enige kennis. Vandaar de de videolink waarin haarfijn uit de doeken gedaan wordt hoe die rechtszaken in elkaar steken tegen TPB.
Dus mooi verhaal wat je afsteekt, maar ook dat klopt niet.
Martin900's is precies een post volgens je eigen definitie: Hij reageert in het wilde weg zonder enige kennis (hence: Onderbouwing). ;)
zeef schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb ooit eens 1500 van zulke '+3-ers' een uitnodiging gestuurd voor een 'lucht je hart sessie' op HQ. Nou mag jij raden wat de opkomst was. ;)
Weinig, lijkt mij. Je hart luchten levert niet zoveel op als de uitkomst/antwoorden hetzelfde blijven >:)
En daarnaast zouden er toch wel meerdere onderwerpen te bespreken moeten zijn dan alleen +3ers die massaal mismodden.

Helaas, Veel +3ers snappen domweg niet dat zon score niet bedoeld is om een mening door te drukken of een sterke mening te ondersteunen. Wat dat betreft is er nog een hele wereld te winnen over objectiviteit en subjectiviteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:09:
Dus wij moeten een video van 82 minuten gaan bekijken om jouw reactie te kunnen waarderen? Nee dank je, dat kan veel effectiever. Op deze manier voegt jouw reactie niets toe.
Lekker kort door de bocht Dirk. Voegt niets toe die video aan het artikel. Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-10 14:19
De meesten van m'n reacties vind ik toch geen -1 waard (sommige echt wel hoor :p ). Ik heb echt de indruk dat ik "gemeningmod" wordt. Kan iemand dit aub even bekijken? Ik heb het vooral over m'n posts met links en genuanceerde mening.
Topic:
nieuws: Senatoren vragen opheldering over veiligheid smartphone president Trump
Volgens mij onterechte -1:
DrIezie in 'nieuws: Senatoren vragen opheldering over veiligheid smartphone p...
DrIezie in 'nieuws: Senatoren vragen opheldering over veiligheid smartphone p...
Er zijn nog andere, maar zoals waarschijnlijk al duidelijk is, ben ik geen held in rechtstreeks naar berichten linken (alleen als er iemand op heeft geantwoord, weet ik hoe)

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je zou op zijn minst kunnen stoppen met het drammerige moderatie-gezeik in je reacties, dat levert namelijk minstens een punt aftrek op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Verder:
- Voor een link naar je reactie kun je gewoon op de datum en tijd van de reactie klikken, dat werkt op heel veel plekken zo, niet alleen op Tweakers.
- De hele discussie is redelijk offtopic. Op zich is het nog niet ongewenst, maar het klagen over de moderaties in je reacties maakt het niet beter.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:39:
[...]

Lekker kort door de bocht Dirk. Voegt niets toe die video aan het artikel. Juist.
Video-bewijs is gewoon irritant in internetdiscussies. Het kost veel te veel tijd om te controleren en helpt daardoor de discussie niet vooruit. Zorg dat je zelf een goede samenvatting maakt en link vervolgens naar de video ter referentie. Dan kunnen anderen reageren, zonder direct een video van meer dan een uur te moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet alleen een linkje waar ik naar refereer hé. Ik zet er wel meer neer en ben volledig ontopic. Daarnaast is wat ik zeg een korte samenvatting van de videolink waarin dat onderbouwd wordt. Wil je meer weten waar het over gaat kan je de video bekijken.
Er wordt weer flink op mening gemod in plaats van op kennis. Dat is jammer want als mensen TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard zouden bekijken dan krijg je een heel duidelijk inzicht in hoe smerig de rechtzaken tegen TPB in elkaar zitten, en hoe de belangen en touwtjes tussen de overheid en mediaindustrie verstrengeld met elkaar zijn. Het is een heel smerig spel wat al jaren gespeeld wordt, maar wat de overheid en mediaindustrie niet gaat winnen. Met goede alternatieven komen ze evenmin.

Neem even de tijd en bekijk de docu TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard. Zeer de moeite waard. YouTube: TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard
Als ik alleen een linkje geplaatst had had ik met je op één lijn gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Laatst online: 16-10 14:19
Dirk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:12:
Verder:
- Voor een link naar je reactie kun je gewoon op de datum en tijd van de reactie klikken, dat werkt op heel veel plekken zo, niet alleen op Tweakers.
- De hele discussie is redelijk offtopic. Op zich is het nog niet ongewenst, maar het klagen over de moderaties in je reacties maakt het niet beter.
De hele discussie is inderdaad offtopic, zo zie ik het ook ;) Dank voor de aanpassing! (al zijn er nog een paar :p kga niet muggenziften)

Ik heb m'n -1 rants ook maar weggehaald.

Aha, weer iets bijgeleerd. Thanks! Nu ben ik blij dat ik het hier toch ff heb gepost, want eigenlijk vind ik die moderaties niet zo boeiend.

Edit: en nog meer tevreden, want die video van TPB interesseert me wel, had ik anders nooit gezien :P

[ Voor 6% gewijzigd door DrIezie op 14-02-2017 16:40 ]

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Aangezien er dus niks gebeurd aan het mis-modden van mijn reactie ga ik ervan uit dat het mod beleid bij tweakers is dat wanneer je ergens niet mee eens bent dat je een -1 geef, ook al dat de reactie on-topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daisai schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:21:
Aangezien er dus niks gebeurd aan het mis-modden van mijn reactie ga ik ervan uit dat het mod beleid bij tweakers is dat wanneer je ergens niet mee eens bent dat je een -1 geef, ook al dat de reactie on-topic is.
Nee, dat is dus niet de bedoeling, en dat weet je zelf ook heus wel.

En ja, een reactie die ontopic is, kan best op -1 terecht komen, als die reactie bijvoorbeeld trolls, flames etc bevat. Leuk dat hij ontopic is, maar het is dan toch echt ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
wildhagen schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:36:
[...]

Nee, dat is dus niet de bedoeling, en dat weet je zelf ook heus wel.

En ja, een reactie die ontopic is, kan best op -1 terecht komen, als die reactie bijvoorbeeld trolls, flames etc bevat. Leuk dat hij ontopic is, maar het is dan toch echt ongewenst.
Dat iemand ergens niet mee eens is is nog geen reden om een on-topic reactie als -1 te modden en mijn reactie is de enigste.
Er zijn genoeg reacties die ik vandaag alleen heb gezien die on-topic waren en behoorlijk veel -1 mods kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Daisai schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:21:
Niet elke reactie kan gelijk actie op worden ondernomen, ook na 10 uur niet :)

Maar ik heb je reactie even bekeken, en ik vraag mij af waarom je het een +1 waard vind. Ik vind je toon nogal frustrerend. ''Weer'' die senatoren. Het is ontopic, zeker, maar een +1 vind ik lastig te verdedigen omdat het vooral een nogal negatieve mening is die wordt gespuid, en niet eens die bijzonder inhoudelijk is.

-1 vind ik ook wat overdreven, Zoals je 100x+3 mismods kan hebben kan dat andersom natuurlijk ook :) Ik zou hem zelf op 0 zetten, en dat is vooral omdat de toon nogal negatief en klagend overkomt.
Daisai schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:52:
[...]
Er zijn genoeg reacties die ik vandaag alleen heb gezien die on-topic waren en behoorlijk veel -1 mods kregen.
Is dat relevant aan je eigen reactie? Je mag gerust voorbeelden opnoemen, maar dan lijkt een topic in Schop een Modje een betere oplossing :)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:39:
[...]

Zou je anders ook op mijn reacties in kunnen gaan, desnoods per PM? Het valt mij op dat je blijft tegenwerpen dat je post verkeerd is, terwijl o.a ikzelf je daar nu 2 keer uitleg op heb gegeven (En Wildhagen ook, overigens). Het is weinig constructief dat je roept dat je voorbeelden kan noemen, hiernaar wordt gevraagd, maar vervolgens stil blijft en weer terugkeert naar je oorspronkelijk argument. In dat geval heeft uitleg in dit topic ook geen zin en dan kan je beter de andere opties prefereren :)
Dirk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Video-bewijs is gewoon irritant in internetdiscussies. Het kost veel te veel tijd om te controleren en helpt daardoor de discussie niet vooruit. Zorg dat je zelf een goede samenvatting maakt en link vervolgens naar de video ter referentie. Dan kunnen anderen reageren, zonder direct een video van meer dan een uur te moeten bekijken.
Met het tweede gedeelte ben ik zeker mee eens, het eerste gedeelte zou ik zeggen dat het alleen geldt voor lange video's. Video's van max 5 minuten zouden wel zonder samenvatting gelinkt kunnen worden lijkt me?
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:30:
Het is niet alleen een linkje waar ik naar refereer hé. Ik zet er wel meer neer en ben volledig ontopic.
Maar je klaagt ook over de moderatie (Waar je nu vanaf lijkt te zijn gestapt) dus je post kreeg een punt aftrek. Ik heb al eens uitgelegd dat er wel een discussie te voeren valt over wat zwaarder moet wegen maar ik vind het persoonlijk nogal onredelijk dat je blijft doen alsof je post niet foutief is.

Daar wou ik het bij laten overigens. Voel je vrij een DM te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Redneckerz
Laat ik duidelijk zijn: ik ben jou in geen enkel geval verantwoording schuldig over waarom ik bepaalde dingen zeg. Je kan mij zaken uitleggen wat je wilt, maar dat komt op mij over, op de manier waarop jij het doet althans, dat je een wannabe mod bent of wilt zijn.

Ik reageer op wie ik wil, en als ik zoietes heb van 'ach het zal wel' reageer ik niet meer. Dat zal ook de reden denk ik zijn dat Dirk en Wildhagen niet meer reageren op mij en dat is prima. Ik ken hun (Tweakers.net) standpunten, regels en methodes, en ik neem aan dat ze mij ook een klein beetje kennen als actief forum gebruiker.

Via DM ga ik sowieszo nooit discussies aan. Bespaar je de moeite mocht de gedachte toch nog bij je opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

EDIT: Ik heb niks gezegd, thanks RoD voor de warning. Zag deze helemaal over het hoofd.

At ease gentlemen :)

[ Voor 94% gewijzigd door Redneckerz op 14-02-2017 20:44 . Reden: Zag de modbreak. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 10:27

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Keiharde meningmodders: Benjamin- in 'nieuws: Specificaties van de Nintendo Switch lekken uit'
Ik lever bronnen voor meerdere van mijn argumenten en blijf verder perfect ontopic. Zou toch echt tussen de +1 en +2 moeten zitten, en niet heel veel op -1 enz door een stel kindertjes.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Offtopic of ongewenst zie ik niet in mijn reactie, toch krijg ik beide scores:

Bor in 'nieuws: Google maakt Instant Apps beschikbaar bij eerste Android-toes...

Volgens mij is dit echt ontopic en levert het belangrijke punten ten opzichte van het onderwerp.

Idem voor deze: Bor in 'nieuws: Google maakt Instant Apps beschikbaar bij eerste Android-toes...

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 15-02-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
VOODOO_WILLIE in 'nieuws: Gemeenten en Kiesraad gaan toch computers gebruiken...

Kan deze foetsie? Iets met "ongeldig token" en toch stiekem (dubbel) geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De enige manier waarop je reactie verwijderd kan worden is dat een PowerMod hem op -2 zet, en dan is de karma boete nog hoger dan dat ie nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Laatst online: 19-08 01:29
Ok. Laat dan maar lekker staan ;)

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:45

matroosoft

Lone Christian

matroosoft in 'nieuws: Gerucht: LG zet accu met 15 procent hogere capaciteit...

Was als grapje bedoeld, verwijzing naar de Galaxy Note van Samsung. Blijkbaar snapte niet iedereen het grapje of kon het waarderen, maar een 0 lijkt me dan meer op zijn plaats?

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
matroosoft schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 06:31:
matroosoft in 'nieuws: Gerucht: LG zet accu met 15 procent hogere capaciteit...

Was als grapje bedoeld, verwijzing naar de Galaxy Note van Samsung. Blijkbaar snapte niet iedereen het grapje of kon het waarderen, maar een 0 lijkt me dan meer op zijn plaats?
Een -1 is te streng inderdaad. Een 0 is prima :).

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

supersnathan94 in 'nieuws: Microsoft stelt 'patch tuesday' uit'

Lijkt mij geen +2, eerder een +1. :) Ik doel namelijk op een totaal andere uitrol dan Supersnathan omschrijft. Ik heb het namelijk over de uitrol van de patches door MS naar klanten, terwijl Supersnathan het heeft over de uitrol in IT-omgevingen van die klanten.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2017 08:57 ]

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
CH40S schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:55:
supersnathan94 in 'nieuws: Microsoft stelt 'patch tuesday' uit'

Lijkt mij geen +2, eerder een +1. :) Ik doel namelijk op een totaal andere uitrol dan Supersnathan omschrijft.
Lijkt mij prima van toegevoegde waarde van het gesprek. Een +2 is wat dat betreft acceptabel.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ircghost schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:57:
Lijkt mij prima van toegevoegde waarde van het gesprek. Een +2 is wat dat betreft acceptabel.
Ik zie de toegevoegde waarde niet, omdat ik het namelijk over de release van de patch door MS naar de klanten heb en niet over de uitrol van de patch binnen IT-omgevingen bij die klanten. Ik zou het ook wel wat vreemd vinden als MS afhankelijk is van een IT-omgeving om haar eigen patches uit te rollen. Ook is het dan wel raar dat dasiro in 'nieuws: Microsoft stelt 'patch tuesday' uit' dan weer wel een +1 krijgt en feitelijk hetzelfde zegt.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2017 09:00 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
regmaster in 'nieuws: 'NASA wil binnen paar jaar weer astronauten richting de... lijkt mij geen -1. Je kunt het met de reactie eens zijn of niet maar objectief zie ik hier gewoon een +1. Het moderatiesysteem is niet bedoelt of geschikt om "eens / oneens" te stemmen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kiang in 'nieuws: Scarlet introduceert 50/4-internetabonnement met fup tot 50...

Dit is ook geen +2 post. Ja, hier en daar zijn wat vraagtekens te zetten bij hoe België (BIPT) eea gedaan heeft, maar dat maakt het nog niet zo erg als geschetst wordt door deze gebruiker. Het tweede punt dat aangehaald wordt, is gewoonweg niet waar, wat mijn reactie laat zien met linkjes. :)

Daarnaast vind ik het ook niet bepaald netjes om diensten van Belgacom een 'kutproduct' te noemen of te zeggen dat een provider de 'net neutraliteit verkracht heeft'. Je kan het best ergens niet mee eens zijn, maar dat kan ook op een andere toon medegedeeld worden, dunkt mij.

• jdh009
  • Laatst online: 22:00

jdh009

FP ProMod
Leuke ontopic reactie met humor, maar het is in mijn ogen zeker geen +2 of meer. Gezien de vele +2 en +3 vroeg ik me dus af of iemand mij kan uitleggen waarom deze reactie een essentiële toe­voe­ging is op de discussie of het artikel?

nexhil in 'nieuws: Valve-ceo: het is niet erg als virtual reality totaal misl...

[ Voor 17% gewijzigd door jdh009 op 16-02-2017 19:17 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

jdh009 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:15:
Leuke ontopic reactie met humor, maar het is in mijn ogen zeker geen +2 of meer. Gezien de vele +2 en +3 vroeg ik me dus af of iemand mij kan uitleggen waarom deze reactie een essentiële toe­voe­ging is op de discussie of het artikel?

nexhil in 'nieuws: Valve-ceo: het is niet erg als virtual reality totaal misl...
Omdat er helaas nog genoeg mensen rondlopen op tweakers die niet (willen) snappen hoe het moderatie systeem werkt.

Volgens de mod FAQ is dit max +1, en imo gewoon een 0.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-10 12:20

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

_David_ schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:59:
[...]

Omdat er helaas nog genoeg mensen rondlopen op tweakers die niet (willen) snappen hoe het moderatie systeem werkt.

Eens met de 0. Dit heeft totaal geen toegevoegde waarde aan het artikel. De humor is prima op zijn plaats, helaas de moderatie minder.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:45

matroosoft

Lone Christian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Yariva schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:52:
[...]

Eens met de 0. Dit heeft totaal geen toegevoegde waarde aan het artikel. De humor is prima op zijn plaats, helaas de moderatie minder.
Ondertussen staat de teller al op 111x +3 en 93x +2. Best een aantal :/
Lijkt me dat hier gemod wordt op het grove taalgebruik (hufters). Ondertussen zie ik dat je al weer op +1 staat.

[ Voor 47% gewijzigd door jdh009 op 16-02-2017 22:29 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

jdh009 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:15:

Luchtige opmerking, dus maximaal +1 wegens grap. Dit is al tijden een (ongeschreven? geschreven?) regel, maar weerhoudt niet tientallen mensen ervan om de +3 niet te gebruiken.
_David_ schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:59:
[...]

Oh, het is toch een geschreven regel? Mooi, dat onthou ik voor de volgende keer :)

Voor de rest helemaal mee eens natuurlijk. Dit zijn van die dingen waar ik inmiddels standaard aanneem (Wat eigenlijk niet zou moeten horen) dat of A men geen idee heeft hoe het systeem werkt, of B de +3 als een soort proteststem gebruikt om hun ongenoegen te uiten over datzelfde systeem.
jdh009 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:27:
[...]

Ondertussen staat de teller al op 111x +3 en 93x +2. Best een aantal :/
Dit wou ik letterlijk net zeggen :( ;)

Die ga je ook niet meer ervan af krijgen zonder een fix.

Het blijft schokkend de hoeveelheid mensen die de hele intentie en waarde van de +3 niet inzien. Humor? Gelijk +3. Sterke mening die door veel als ''waarheid'' wordt ervaren? +3. Hoppa, daar ging de objectiviteit door het raam.
Staat inmiddels op +1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr320
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 02:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Je kunt een mismoderatie beter gewoon in dit topic melden, dan hierover in de reactie zelf te klagen, gezien daarvoor een punt wordt afgetrokken (wat zonde is mijn inzien gezien jouw reactie dan prima op een +1 kan staan). Momenteel staat hij op 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Met *zucht* kunnen we niet zo veel. Ik neem aan dat je vindt dat de reactie te laag staat?

Je krijgt o.a. aftrek van punten door de opmerkingen over de moderatie in jouw reactie. Dergelijke opmerkingen zijn niet gewenst op de frontpage. Zo te zien weet je de juiste plek wel te vinden :)

Voor de rest is het een nette reactie die op +1 zou kunnen staan zonder de verwerkte klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Laatst online: 22:31
justmike in 'nieuws: Stemhulpen verbeteren beveiliging na kritiek Autoriteit ...

Als ik mezelf kon modereren, zou ik het een 0 geven, want het is ook off topic en irrelevant. Maar ik zie echt niet in hoe deze post een flamebait,troll of belediging van een andere gebruiker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

paradoXical in 'nieuws: Filmindustrie is bezorgd over illegaal gebruik Kodi'

Ik ben eigenlijk best benieuwd waarom iemand dit als -1 zou flaggen, iemand!? ;)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:03

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Het valt me steeds vaker op. Ik lees de artikelen soms een halve dag later en soms pas een dag later. De +3's en +2's die dan uiteindelijk bovenaanstaan zijn gewoon populaire meningberichten waarbij het merendeel gemodereerd is op basis van 'ben het helemaal met je bericht eens' ipv dat de post nou daadwerkelijk zo informatief is. Dacht dat het middels dit topic vaak wel gecorrigeerd wordt en alleen bij een net nieuw artikel een probleem vormt. Maar nu ik de berichten wat vaker pas later lees valt het me op dat deze mismods vaak blijven staan.

Zo ook deze ATS in 'nieuws: 'Bij het EPD is de balans tussen privacy en medische efficiën... wat is daar in hemelsnaam nou +3 aan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-10 14:15
Volgens mij ben ik informatief, niet alleen on topic, maar echt niet off topic: Johannes77 in 'nieuws: 'Die shot' geeft inzicht in Ryzen-rekenkern'

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +3 reactie. De reactie is inmiddels op een beter passende score gezet en ik zal eens even kijken naar de veelvuldige +3 stemmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-10 08:44
Het spijt me maar ik kan me niet voorstellen dat dit +3 waard is. Dit noem ik meer menigmodden. CopyCatz in 'nieuws: Europees Parlement wil dat ontwerpers een kill-switch in...

Ik zou dit een 0 of -1 geven, aangezien het toch een soort belediging is.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Bor schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:56:
[...]

Dat is inderdaad geen +3 reactie. De reactie is inmiddels op een beter passende score gezet en ik zal eens even kijken naar de veelvuldige +3 stemmers.
Behoorlijk mosterd naar de maaltijd hoor, maar hier zie je het ook wel veel:

Dragonetti in 'nieuws: Filmindustrie is bezorgd over illegaal gebruik Kodi'

bbob in 'nieuws: Apple: exclusieve releases streamingdiensten zijn 'nooit... prima uiteenzetting hoor, maar wat is er in hemelsnaam +3 aan? Enkel omdat veel mensen het er mee eens zijn.

Het zijn vooral de wat uitgesprokener onderwerpen, waar de populistische onderbuikposts behoorlijk veel meningmods krijgen een uitgesproken criticaster soms zelfs -1 krijgt met een netjes uiteengezet verweer. Jammerlijke ontwikkeling op Tweakers, maar al jaren gaande.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

0 Off-topic / Irrelevant 3
-1 Ongewenst 10

Serieus, -10 voor wat? Dit is overduidelijk Off-topic / Irrelevant
Als hier geen actie op komt dan verwijder ik na al deze jaren mijn account, ik kan hier echt pissig om worden. :N

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

paradoXical in 'nieuws: Nederlandse kabinet wil overnames telecom- en interne...

Dit is gewoon on topic naar mijn mening, al kan ik er in komen dat dit als off topic gezet kan worden. Waarom dit -1 gaat? Ik weet niet wat er aan de hand is met de moderaties, maar dit is wel irritant aan het worden. Ik doe niet mee aan flamen / trollen en dit is onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Jantje2000 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:59:
Het spijt me maar ik kan me niet voorstellen dat dit +3 waard is. Dit noem ik meer menigmodden. CopyCatz in 'nieuws: Europees Parlement wil dat ontwerpers een kill-switch in...

Ik zou dit een 0 of -1 geven, aangezien het toch een soort belediging is.
Mwoh, eerder een (goed gelukte) duistere grap. Mag imo wel op +1. Mogen op het randje en dat doet deze ook.
paradoXical schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:09:
[...]

0 Off-topic / Irrelevant 3
-1 Ongewenst 10

Serieus, -10 voor wat? Dit is overduidelijk Off-topic / Irrelevant
Je krijgt geen -10, je krijgt 10x -1. :)

Ik vroeg mij eerst af waarom je in hemelsnaam -1 kreeg voor je reactie maar ik zie nu waarom: Je begint met: ''+3''.

Die post, die ik hieronder link, is resoluut geen +3 waard. Ik kan alleen maar vermoeden waarom je +3 wilt geven, want het is een sterke mening. Op basis van die sterke mening geef je +3.

Maar de reactie zelf is geen +3. Eerder +1.
paradoXical schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:09:
Als hier geen actie op komt dan verwijder ik na al deze jaren mijn account, ik kan hier echt pissig om worden. :N
Dreigen is nogal kinderlijk en Tweakers zal daar echt niet om malen. Bovendien roep jezelf op tot een +3 voor een sterke mening. Zal best, maar dat betekent niet dat de reactie objectief gezien ook een +3 waard is :)
paradoXical schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:16:
paradoXical in 'nieuws: Nederlandse kabinet wil overnames telecom- en interne...

Dit is gewoon on topic naar mijn mening, al kan ik er in komen dat dit als off topic gezet kan worden. Waarom dit -1 gaat? Ik weet niet wat er aan de hand is met de moderaties, maar dit is wel irritant aan het worden. Ik doe niet mee aan flamen / trollen en dit is onterecht.
Dubbelpost? ;)
Deze staat inmiddels op +1 na een 6x +1 boost. Je liep je dus druk te maken in dit geval om een moderatie van 2x -1. Beetje over the top, niet? :) Er zullen altijd enkelingen zijn die naar -1 modden, maar die moderaties trek je zo weer recht.

Moderaties met 10tallen mismods daartegen... ;)

kiang in 'nieuws: Filmindustrie is bezorgd over illegaal gebruik Kodi' - 155x! +3. Die krijg je niet meer recht. Is immers geen +3, maar weer een reactie die de welbekende ''Ooh sterke mening waar ik het mee eens ben dus +3!!'' modders activeert. Dit is gewoon massaal mismodden omdat de +3 gevers de mening zeer aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Redneckerz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:21:
[...]

Mwoh, eerder een (goed gelukte) duistere grap. Mag imo wel op +1. Mogen op het randje en dat doet deze ook.

[...]

Je krijgt geen -10, je krijgt 10x -1. :)

Ik vroeg mij eerst af waarom je in hemelsnaam -1 kreeg voor je reactie maar ik zie nu waarom: Je begint met: ''+3''.

Die post, die ik hieronder link, is resoluut geen +3 waard. Ik kan alleen maar vermoeden waarom je +3 wilt geven, want het is een sterke mening. Op basis van die sterke mening geef je +3.

Maar de reactie zelf is geen +3. Eerder +1.

[...]

Dreigen is nogal kinderlijk en Tweakers zal daar echt niet om malen. Bovendien roep jezelf op tot een +3 voor een sterke mening. Zal best, maar dat betekent niet dat de reactie objectief gezien ook een +3 waard is :)

[...]

Dubbelpost? ;)
Deze staat inmiddels op +1 na een 6x +1 boost. Je liep je dus druk te maken in dit geval om een moderatie van 2x -1. Beetje over the top, niet? :) Er zullen altijd enkelingen zijn die naar -1 modden, maar die moderaties trek je zo weer recht.

Moderaties met 10tallen mismods daartegen... ;)

kiang in 'nieuws: Filmindustrie is bezorgd over illegaal gebruik Kodi' - 155x! +3. Die krijg je niet meer recht. Is immers geen +3, maar weer een reactie die de welbekende ''Ooh sterke mening waar ik het mee eens ben dus +3!!'' modders activeert. Dit is gewoon massaal mismodden omdat de +3 gevers de mening zeer aanstaat.
Deze reacties zijn toch om je mening te geven? Ik heb deze post niet +3 gemod in fact, de +3 tik ik om mijn reactie wat kracht bij te zetten, aangezien ik deze mening deel. Ik geef toe, deze '+3' had ik achterwege kunnen laten, maar maakt dit mijn post -1? En niet 1 maal, maar 10 maal.

Ik dreig verder niet: 10 maal een -1 krijgen voor iets als dit geeft voor mij aan dat ik geen behoefte meer voel mijn mening te delen, dan kan ik net zo goed mijn account verwijderen en dan ben ik er klaar mee. Daar is helemaal niets kinderachtigs aan.

Edit op comment 2: thanks. Ik denk dat ik even in een slechte flow zit. Ik heb gewoon een hekel aan -1.. -O- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 00:26
Redneckerz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:21:
Er zitten meer meningmods in dat topic. Blokker_1999 in 'nieuws: Filmindustrie is bezorgd over illegaal gebruik Kodi' krijgt maar liefst 272 maal ongewenst. Dat is gewoon een on-topic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Gemeijer in 'nieuws: SpaceX wil pas in 2020 naar Mars'

Dit is toch +1 of 0 maar lijkt me zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nutteloze reaectie naar mijn idee, maar een -1 hoeft het inderdaad niet te zijn.

Edit: Verwijderd in 'nieuws: Chevrolet wil volgend jaar duizenden zelfrijdende elektr...
Lijkt me geen +2 waard.

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 18-02-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

paradoXical schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:53:
[...]
Deze reacties zijn toch om je mening te geven?
Ik wil absoluut niet lullig overkomen, maar je hebt ruim 16 jaar een account hier. Ik ga er niet vanuit dat mensen alle details van het modsysteem weten, myself included.

Maar na 16 jaar zou ik wel weten dat je modereert op nuttigheid en waarde en niet op mening.
[...]
Ik heb deze post niet +3 gemod in fact, de +3 tik ik om mijn reactie wat kracht bij te zetten,
Mensen die modereren kunnen niet per user bekijken wat deze modereert. Als jij je post begint met ''+3!'', ongeacht welke waarde jij zelf toekent aan een reactie zal dat worden opgevat als zijnde dat je deze reactie een +3 gaat geven of iig wilt gaan geven.

Aangezien de reactie verre van +3 is krijg je daar dus puntenaftrek voor. Is het wat kinderachtig om voor zoiets puntenaftrek te krijgen? Wellicht. Maar het is ook kinderachtig om posts met een sterke mening te beoordelen met een +3. Zo verliest de +3 aan waarde en objectiviteit, als iedereen maar deze waarde gaat toekennen aan posts omdat ze toevalligerwijs zich sterk kunnen identificeren met een dergelijke mening.
En daar ga je de mist in. Je modereert niet op basis van wat ''jij vind'', je modereert op basis van objectiviteit. Ook al ben je het nog zo eens met de poster, objectief gezien is het ''maar'' een sterke mening zonder onderbouwing.
Ik geef toe, deze '+3' had ik achterwege kunnen laten, maar maakt dit mijn post -1? En niet 1 maal, maar 10 maal.
In zekere zin wel omdat je met ''+3!'' aangeeft die post een dergelijke waarde te willen toekennen, ook al doe je dat uiteindelijk niet, maar de intentie is wel duidelijk met zon (openings) statement. Daar wordt op gereageerd met een -1.
''Als hier geen actie op komt dan verwijder ik na al deze jaren mijn account, ik kan hier echt pissig om worden.'' is geen dreigement? :? Dit is appelleren aan de emoties van de crew.
10 maal een -1 krijgen voor iets als dit geeft voor mij aan dat ik geen behoefte meer voel mijn mening te delen, dan kan ik net zo goed mijn account verwijderen en dan ben ik er klaar mee. Daar is helemaal niets kinderachtigs aan.
Ik heb een (mogelijke) uitleg gegeven waarom je -1 krijgt. Als je dat niet zint, wellicht moet je dan niet beginnen met ''+3!'' in je post, of je gewoonweg niet zo storen op 10x-1. Let wel, dit zijn maar een paar users die je die waardering geven en is iets wat makkelijk gecorrigeerd kan worden. Het zou problematischer zijn (En je kritiek zou dan veel meer valide wezen) als je voor die opmerking 50x -1 krijgt, omdat er dan sprake is van overdreven mismodden.
Jan-E schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:47:
[...]

Er zitten meer meningmods in dat topic. Blokker_1999 in 'nieuws: Filmindustrie is bezorgd over illegaal gebruik Kodi' krijgt maar liefst 272 maal ongewenst. Dat is gewwon een on-topic reactie.
:N HO. LY. SHIT. Nog een wonder dat hij ''maar'' op een 0 staat daar er 152!x +1 is gebruikt, naast deze 272x -1. De reactie kopieert de woorden van degene waarop hij reageert, wat zeker als irritant kan worden ervaren, dus de mening is oftewel een hele krappe +1 of een 0. Maar dergelijke aantal moderaties is ongewoon en zeker de -1tjes lijken nogal op mismodden te duiden.
Vind het geen +1. Beetje klagen over hoe zogenaamd ''nutteloos'' ruimtereizen is, zeker naar Mars. Het ligt in de aard van de mens om te verkennen, deze post ontkent dat in alle toonaarden. Ieder zijn mening, maar ontkennen dat ruimtereizen in zijn geheel geen nut heeft gehad voor de mensheid vind ik een behoorlijke naïeve mening om te hebben. Kan daar ook met de beste wil van de wereld geen +1 inzien, hoogstens 0.

[ Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 18-02-2017 16:31 . Reden: Het was +1 en geen 0. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Redneckerz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Ik wil absoluut niet lullig overkomen, maar je hebt ruim 16 jaar een account hier. Ik ga er niet vanuit dat mensen alle details van het modsysteem weten, myself included.

Maar na 16 jaar zou ik wel weten dat je modereert op nuttigheid en waarde en niet op mening.

[...]

Mensen die modereren kunnen niet per user bekijken wat deze modereert. Als jij je post begint met ''+3!'', ongeacht welke waarde jij zelf toekent aan een reactie zal dat worden opgevat als zijnde dat je deze reactie een +3 gaat geven of iig wilt gaan geven.

Aangezien de reactie verre van +3 is krijg je daar dus puntenaftrek voor. Is het wat kinderachtig om voor zoiets puntenaftrek te krijgen? Wellicht. Maar het is ook kinderachtig om posts met een sterke mening te beoordelen met een +3. Zo verliest de +3 aan waarde en objectiviteit, als iedereen maar deze waarde gaat toekennen aan posts omdat ze toevalligerwijs zich sterk kunnen identificeren met een dergelijke mening.

[...]

En daar ga je de mist in. Je modereert niet op basis van wat ''jij vind'', je modereert op basis van objectiviteit. Ook al ben je het nog zo eens met de poster, objectief gezien is het ''maar'' een sterke mening zonder onderbouwing.

[...]

In zekere zin wel omdat je met ''+3!'' aangeeft die post een dergelijke waarde te willen toekennen, ook al doe je dat uiteindelijk niet, maar de intentie is wel duidelijk met zon (openings) statement. Daar wordt op gereageerd met een -1.

[...]

''Als hier geen actie op komt dan verwijder ik na al deze jaren mijn account, ik kan hier echt pissig om worden.'' is geen dreigement? :? Dit is appelleren aan de emoties van de crew.

[...]

Ik heb een (mogelijke) uitleg gegeven waarom je -1 krijgt. Als je dat niet zint, wellicht moet je dan niet beginnen met ''+3!'' in je post, of je gewoonweg niet zo storen op 10x-1. Let wel, dit zijn maar een paar users die je die waardering geven en is iets wat makkelijk gecorrigeerd kan worden. Het zou problematischer zijn (En je kritiek zou dan veel meer valide wezen) als je voor die opmerking 50x -1 krijgt, omdat er dan sprake is van overdreven mismodden.

[...]

:N HO. LY. SHIT. Nog een wonder dat hij ''maar'' op een 0 staat daar er 152!x 0 is gebruikt, naast deze 272x -1. De reactie kopieert de woorden van degene waarop hij reageert, wat zeker als irritant kan worden ervaren, dus de mening is oftewel een hele krappe +1 of een 0. Maar dergelijke aantal moderaties is ongewoon en zeker de -1tjes lijken nogal op mismodden te duiden.

[...]

Vind het geen +1. Beetje klagen over hoe zogenaamd ''nutteloos'' ruimtereizen is, zeker naar Mars. Het ligt in de aard van de mens om te verkennen, deze post ontkent dat in alle toonaarden. Ieder zijn mening, maar ontkennen dat ruimtereizen in zijn geheel geen nut heeft gehad voor de mensheid vind ik een behoorlijke naïeve mening om te hebben. Kan daar ook met de beste wil van de wereld geen +1 inzien, hoogstens 0.
Je herhaalt jezelf, dat is echt niet nodig. Je commentaar is valide, dat ik door '+3' in mijn post te vermelden geen +1 of +2 krijg kan ik prima inkomen, -1 slaat de plank echter volledig mis. Mensen moeten gewoon correct modereren, simple as that.

'je modereert op basis van objectiviteit

Objectiviteit kan voor individuen verschillend zijn, ik zie je punt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

paradoXical schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:45:
[...]
Je herhaalt jezelf, dat is echt niet nodig.
Blijkbaar is het wel nodig omdat je het modsysteem nog steeds niet door schijnt te hebben. :)
[...]
Je commentaar is valide, dat ik door '+3' in mijn post te vermelden geen +1 of +2 krijg kan ik prima inkomen, -1 slaat de plank echter volledig mis.
Ik zal het uiteenzetten:

Kiang's reactie (Die nog steeds 157!x +3 heeft..) is een ontopic reactie op het nieuws en op Hoppa door aan te duiden dat de alternatieven (Spotify/Netflix) zeker valide zijn. De reactie is zozeer ontopic omdat deze reageert op een reactie die weer reageert op het nieuws.

Jouw reactie is daarin anders. Jij borduurt voort op de reactie van Kiang over Netflix/Spotify, maar jij hebt geen Hoppa! reactie die daaraan vooraf gaat. Jouw reactie is dan offtopic, omdat dit geen reactie is op het nieuws. Dan ga je van +1 naar 0. Daar zou je wel wat voor kunnen zeggen omdat dit wel een zwaarliggende reden is voor puntenaftrek en een offtopic reactie over het algemeen niet zwaar genoeg weegt om gelijk puntenaftrek te geven.

Echter is dat niet het hele verhaal en maakt 1+1 2. Naast dit begin je je reactie ook met de opmerking ''+3!'' en dat is, wat al eerder is uitgelegd, sowieso puntenaftrek.

Mijn vermoedens is dat modders de ene misstap (De offtopic reactie) wel door de vingers zouden kunnen zien, maar de tweede teveel van het goede is en dat ze daarom beide misstappen meenemen in hun moderaties. Dat is 2x een puntaftrek, dus van een kleine +1 val je dan naar -1.

Voor de ene misstap zou je nog kunnen beargumenteren dat dit wel heel streng is, maar waarschijnlijk is dat verspeeld met de 2de misstap. Je kan het altijd proberen natuurlijk :)
Mensen moeten gewoon correct modereren, simple as that.
Wees ervan bewust dat je streng aan het pleiten bent voor een reactie waar ''maar'' 10x -1 op staat en de reactie zelf nu niet bijster veel inhoud bevat. Je pleit voor correct moderatie, misschien is dit het wel en ben jij het simpelweg niet mee eens? Je hebt immers al gezegd in een slechte flow te zitten en een hekel te hebben aan -1..
'je modereert op basis van objectiviteit
Objectiviteit kan voor individuen verschillend zijn, ik zie je punt niet.
Daarom zijn er richtlijnen om te modereren. Laat ik het anders stellen: Je modereert naar nuttigheid met een objectieve blik. Is jouw post dusdanig nuttig dat je in aanmerking komt voor een +1, gelet op de persoon op wie je reageert en inachtnemend op welk nieuwtje je die reactie plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 00:26
Redneckerz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:56:
:N HO. LY. SHIT. Nog een wonder dat hij ''maar'' op een 0 staat daar er 152!x 0 is gebruikt, naast deze 272x -1. De reactie kopieert de woorden van degene waarop hij reageert, wat zeker als irritant kan worden ervaren, dus de mening is oftewel een hele krappe +1 of een 0. Maar dergelijke aantal moderaties is ongewoon en zeker de -1tjes lijken nogal op mismodden te duiden.
Toen ik mijn eerste reactie hier plaatste stond Blokker_1999 in 'nieuws: Filmindustrie is bezorgd over illegaal gebruik Kodi' overigens nog op -1. Dat is sindsdien rechtgetrokken door 158 x +1. Dat hele topic hangt van meningmods aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

@Jan-E Het was inderdaad +1 en geen 0. Ik keek domweg verkeerd. Dank :)

En inderdaad, die reactie is ronduit bizar als het om moderaties gaat. Je zou bijna spambots vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem