Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.008 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhatsappHack schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:34:
Heel leuk al die fictieve scenarios, maar ze zijn er niet: dus boeit het niet voor de moderatie van die post.
Tja, ga ik hem nu toch even inkoppen in dezelfde bewoording als jij doet: de dienst is hier niet, dus wat boeit de vergelijking? :?

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Waarom had ik al verwacht dat jij ondanks einde discussie het toch niet zou kunnen laten om toch weer te proberen de discussie van voren af aan te beginnen? :)
Ik leg je alleen maar uit wat Ch40S bedoelt.

Dat je daar nu als door een wesp gestoken op moet reageren is jouw keuze :)
Waar staan manieren beschreven om die player te benaderen? Nergens, dus worden ze ook niet op iets illegaals gewezen.
Precies, die staan nergens beschreven. En Ch40S beschrijft ze alleen hier, om te illustreren dat het ook niet in een reactie hoeft, terwijl jij er op lijkt te zinspelen dat zulke informatie nuttig is.

En nu stel je precies wat ik net hebt gezegd :? Schoenmaker, blijf dan tenminste bij je leest :)

De reactie is sowieso nooit een +3 en een +2 zou ik er ook niet voor geven. Je hebt het erover dat ''zulke info'' nuttig is, maar je zegt niet welke info dat is. Jij vindt het nuttig dat je nu weet dat de BBC een eigen player heeft die het wel goed doet, net als NPO?
Heel leuk al die fictieve scenarios, maar ze zijn er niet: dus boeit het niet voor de moderatie van die post.

Tabee.
Ik geef je daarin gelijk: De post is zeker niet inhoudelijk genoeg om op een +3 te blijven, dat jij een +2 verdedigen omdat je er nu achter bent gekomen dat BBC een inhouse player heeft net als NPO is je goed recht, maar geen zwaarwegend argument voor een +2 behoud. Dat is imo de enige ''info'' die je uit die reactie kan halen.

Voor de rest blijf het hetzelfde: Ik zie hoogstens een opinie met een verwijzing naar een externe partij die het klaarblijkelijk beter doet dan wat er hier in NL gebeurt - Er wordt in niets gerefereerd naar de werking ervan, of dat er een VPN verhaal vermeld moet worden, of iets elders.

Hoop dat het nu duidelijk is.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Ch40S:
Ja het is goed met je... Je gaat mij niet wijsmaken dat je daadwerkelijk niet begrijpt dat het vergelijken van twee diensten van door overheid gesubsidieerde diensten uit verschillende landen best eens nuttige info kan opleveren en vragen kan doen oproepen; ongeacht of die dienst hier wel of niet beschikbaar is.
Tenzij het je enkel boeit wat er in Nederland gebeurt en mogelijk is, maar dat is dan je persoonlijke keuze. ;)

@Redneckerz:
Weetje... Ik was toch weer begonnen een reactie te schrijven om even wat dingen recht te zetten (niet om op de inhoud te discussiëren, want ik had al gezegd dat ik daar klaar mee ben.), omdat jij opeens allerlei valse beschuldigingen uit en dingen verzint die ik NERGENS gezegd heb...
... Maar ik realiseerde me opeens dat dit niet de eerste keer is dat je dat bij me flikt en je je posts zo neerzet dat een reactie haast noodzakelijk is om de valse beschuldigingen van jou hand te adresseren en te corrigeren. En ik ben ook niet de enige bij wie je dat doet.

Ik heb nu oprecht het gevoel dat je gewoon bewust zit te trollen/flamebaiten, het kan gewoon niet zo zijn dat iemand werkelijk "per ongeluk" steeds opnieuw uitspraken erbij verzint die mensen hier helemaal niet gezegd hebben, of zaken 100% omdraait/uit de context rukt/selectief quote - zodat het opeens een andere betekenis krijgt. Dat kan haast niet anders dan dat je het 100% bewust doet, in de hoop op geïrriteerde reacties... (En dan kan klagen dat mensen geërgerd overkomen als ze weer zo'n post te zien krijgen - gek he!?)

... Dat, of je wilt perse zo supergraag heel snel reageren, dat je daardoor de tijd en moeite niet meer neemt om eerst goed te lezen voordat je reageert - en daardoor verkeerde conclusies trekt en van die selectieve quotes maakt die op iets totaal anders slaan dan jij denkt. Ik ga er dus maar niet meer op in...

Als je een discussie wilt voeren, dan ga je eerst de posts maar eens lezen om te kijken wat er écht gezegd is, in plaats van wat er in jou fantasie gezegd is.

Mocht je het zo niet bedoeld hebben? Prima, m'n DM box is die kant uit ^^^^^. ;)
Dan kunnen we het daar bespreken/uitpraten, dit topic hoeft niet verder bevuild te worden met deze onzin lijkt me.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhatsappHack schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:42:
@Ch40S:
Ja het is goed met je... Je gaat mij niet wijsmaken dat je daadwerkelijk niet begrijpt dat het vergelijken van twee diensten van door overheid gesubsidieerde diensten uit verschillende landen best eens nuttige info kan opleveren en vragen kan doen oproepen; ongeacht of die dienst hier wel of niet beschikbaar is.
Tenzij het je enkel boeit wat er in Nederland gebeurt en mogelijk is, maar dat is dan je persoonlijke keuze. ;)
Volgens mij heb ik dan ook nergens gezegd dat ik de vergelijking niet begrijp. Als dat zo was, kan ik ook niet zeggen of de informatie die uit de vergelijking komt daadwerkelijk een meerwaarde kan zijn of niet. De informatie uit de vergelijking heeft namelijk geen meerwaarde, omdat de dienst hier niet beschikbaar is. Dus leuk, dat iemand dat heeft zitten uitzoeken en fijn dat het voor jou informatief is en er een wereld open gaat voor je, voor mij is dat namelijk niet zo, want ik weet dat iPlayer goed is, maar ik weet ook, dat iPlayer hier niet beschikbaar is. De gemiddelde gebruiker kan er ondanks de informatie / vergelijking er niet bij*, simpelweg omdat de dienst niet beschikbaar is. Dan heeft de informatie uit die vergelijking ook geen meerwaarde, want een ander kan er niets mee, dat is mijn punt meer en daarom vind ik dat de post niet meer dan een +1 waard is.

* Zonder bepaalde trucjes uit te gaan zitten halen om de beveiliging te omzeilen, wat het illegaal maakt...

Overigens staat de post van Tigerblood inmiddels op 184x +3... :X Wordt lastig te modereren zo, vrees ik

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

Is er iemand in de gelegenheid om mijn reactie te modereren? Is er tussendoor geschoten lijkt het. Gaat om onderstaande:
JKP in 'nieuws: NPO gaat in mei van start met nieuw video-on-demand-platform'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

batjes in 'nieuws: NPO gaat in mei van start met nieuw video-on-demand-platform'

Lijkt me een 0, maximaal. Stond op +3 tot ik modereerde (nu op +2), maar heeft nog wat tikjes naar de juiste moderatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

satoer in 'nieuws: Mozilla's nieuwe logo heeft link met url'
Dit is geen +2 lijkt me... en al helemaal geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 14:38
GroeneThee in 'reviews: Android Wear, Tizen en watchOS: drie smartwatchplatfo... dat is toch gewoon +1? Prima vraag verder, maar zeker geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Echt heel irritant dat er lieden zijn die niet weten hoe te modereren.

paradoXical in 'nieuws: Screenprotectors tonen mogelijk voorkant en bezels Sa...

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Inmiddels:
Reactie 1: 43x! +3. Die krijg je alleen nog met een flinke bump van de +3 af.
Reactie 2: 72x! +3. Die is bijna niet meer van de +3 af te krijgen en komt in fixatie territorium.
Reactie 3: Staat nog op 21x +3, deze zou wat makkelijker verzet kunnen worden.

Eveneens: Hij is al een paar keer voorbijgekomen, maar ik wil graag dat het licht erop beschenen blijft: Tigerblood in 'nieuws: NPO gaat in mei van start met nieuw video-on-demand-pl...

186x!!! +3 inmiddels. Die gaat nooit meer van die waardering afkomen met bumps.

Hierbij het verzoek of naar deze 4 even gekeken kan worden. In alle gevallen geldt dat de reactie geen +3 rechtvaardigt (At max een +2) en dat het dus nogal veel meningmods zijn die flink wat +3 punten uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:26

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Redneckerz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Inmiddels:
Reactie 1: 43x! +3. Die krijg je alleen nog met een flinke bump van de +3 af.
Reactie 2: 72x! +3. Die is bijna niet meer van de +3 af te krijgen en komt in fixatie territorium.
Reactie 3: Staat nog op 21x +3, deze zou wat makkelijker verzet kunnen worden.

Eveneens: Hij is al een paar keer voorbijgekomen, maar ik wil graag dat het licht erop beschenen blijft: Tigerblood in 'nieuws: NPO gaat in mei van start met nieuw video-on-demand-pl...

186x!!! +3 inmiddels. Die gaat nooit meer van die waardering afkomen met bumps.

Hierbij het verzoek of naar deze 4 even gekeken kan worden. In alle gevallen geldt dat de reactie geen +3 rechtvaardigt (At max een +2) en dat het dus nogal veel meningmods zijn die flink wat +3 punten uitgeven.
Met die laatste fixering ben ik het sowieso eens en heb ik uitgevoerd. De andere laat ik nog even staan voor wat het is. Benieuwd naar de meningen van anderen hier. Opzich kunnen die 1e en 2e nog wel bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Reactie van Titan_Fox is ook niet meer dan een ontopic reactie. Het is niet dat die post dusdanig informatie geeft dat men dat totaal niet wist. Het enige wat ontopic is, is de eerste alinea, de rest is naar mijn idee zelfs offtopic te noemen.

Ik kan mij voorstellen dat de reactie van RedSandro op +2 gewaardeerd word, mede door de link waarmee hij in het begin opent. Echter is het maar de vraag of de website waar naar gelinkt wordt, inderdaad realtime bijvoorbeeld de informatie geeft, juist die gegevens zijn voor Brein het interessants en niet bijvoorbeeld pakweg 10 jaar geleden. Ik begrijp dus wel dat de link gegeven wordt.

De post van Segil is +1, het grootste deel is al speculatie, zoals hij zelf in zijn post al aangeeft. De rest van de post is op basis van iets wat Segil hoopt, prima, maar om dat te belonen met +3, is overduidelijk meningmodden 'want ben het ermee eens'.

EDIT;
Fijn dat de reactie van Tigerblood inmiddels gefixeerd is. :Y

EDIT2:
Ik ben wat vroeg wellicht, maar mrtl in 'nieuws: Samsung maakt bekend welke apparaten voor de zomer Android 7... staat nu al 22x op +3... 8)7

EDIT3:
Kwartier of zo verder, maar de reactie lijkt per minuut een +3 te krijgen zo ongeveer... Er wordt dus weer keihard 'gemeningmod'... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:30
+1 lijkt me genoeg voor deze. Is nu nog +3.
Northside in 'nieuws: Onderzoeksjournalist publiceert over mogelijke identite...

Ook dit is +1 imo.
DoubleYouPee in 'nieuws: AOC voorziet gebogen 35"-monitor met 100Hz-paneel va...

[ Voor 30% gewijzigd door Xtuv op 19-01-2017 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Gewoon een vraagje, maar is het misschien mogelijk om deze persoon zijn commentrechten af te nemen. De laatste tijd (bekijk zijn comments, allemaal -1) is alles volgens hem waardeloos en brengt hij geen meerwaarde meer toe aan artikels en is het een sport geworden om als eerste te kunnen reageren (en vervolgens op -1 te belanden). Enorm storend als je het mij vraagt. Ik vraag me echt af waarom hij zelfs nog kan commenten. Wat is zijn meerwaarde als hij alleen maar er op los trollt en reacties uitlokt?

Ik wil geen sanctie of dergelijke voorzeggen, maar zou graag willen weten of dit kan bekeken worden, want het is ten slotte ook in het voordeel van Tweakers om inhoudelijk kwalitatief te blijven, maar zo'n mensen verzieken het helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt dan toch het standaard filter niveau hoger instellen, dan zie je zijn berichten (en die van anderen op dat lagere niveau) ook niet. Hij heeft natuurlijk uiteindelijk alleen zichzelf ermee.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 08:27

ikt

YStec in 'nieuws: Samsung maakt bekend welke apparaten voor de zomer Android ...

Het zou op +2 mogen staan als het correcte informatie was, maar het probleem ligt ergens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

MrAndy9797 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:46:
Gewoon een vraagje, maar is het misschien mogelijk om deze persoon zijn commentrechten af te nemen. De laatste tijd (bekijk zijn comments, allemaal -1) is alles volgens hem waardeloos en brengt hij geen meerwaarde meer toe aan artikels en is het een sport geworden om als eerste te kunnen reageren (en vervolgens op -1 te belanden). Enorm storend als je het mij vraagt. Ik vraag me echt af waarom hij zelfs nog kan commenten. Wat is zijn meerwaarde als hij alleen maar er op los trollt en reacties uitlokt?

Ik wil geen sanctie of dergelijke voorzeggen, maar zou graag willen weten of dit kan bekeken worden, want het is ten slotte ook in het voordeel van Tweakers om inhoudelijk kwalitatief te blijven, maar zo'n mensen verzieken het helaas...
In diezelfde categorie: https://tweakers.net/sear...arch[searchString]=Drchop

Laatste 2 maanden alleen maar -1's scorend. Een opvallende daling in de kwaliteit van reageren.

Let op: Dit is geen usershaming en ik roep ook niet op dat zijn rechten moeten worden ontnomen. Ik kwam deze per abuis tegen, en vond de stroom -1's die sinds November worden geleverd opvallend. Opvallend genoeg om het hier even te melden. Als dit de verkeerde plek is voor dergelijke meldingen (Zoiets zou ik ook nog wel onder Schop een Modje kunnen plaatsen), meld het even :)
CH40S schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:30:
[...]

Je kunt dan toch het standaard filter niveau hoger instellen, dan zie je zijn berichten (en die van anderen op dat lagere niveau) ook niet. Hij heeft natuurlijk uiteindelijk alleen zichzelf ermee.
Met als gevolg dat dergelijke reacties ongemod blijven als iedereen het filter omhoog zou stellen. Dat moeten we niet willen, ik pleit er juist voor dat users na de initiële nieuwspost en reacties nog wat langer blijven modereren. Steeds vaker zie ik reacties die ongemod blijven omdat het nieuws een paar uur oud is. De aandachtsspanne lijkt daarmee nogal kort te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Redneckerz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:40:
Met als gevolg dat dergelijke reacties ongemod blijven als iedereen het filter omhoog zou stellen. Dat moeten we niet willen, ik pleit er juist voor dat users na de initiële nieuwspost en reacties nog wat langer blijven modereren. Steeds vaker zie ik reacties die ongemod blijven omdat het nieuws een paar uur oud is. De aandachtsspanne lijkt daarmee nogal kort te wezen.
Hoe is een reactie die op -1 staat een ongemodereerde reactie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

CH40S schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:59:
[...]
Hoe is een reactie die op -1 staat een ongemodereerde reactie? ;)
Als je het filter omhoog zou stellen dat je deze reacties niet meer ziet, dan zou niemand deze meer modereren en komt hij op 0 terecht.

Maar ik zie wat je adviseert. Je zegt dat hij zijn filter omhoog moet gooien ''nadat'' de post al op -1 staat zodat hij deze niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Redneckerz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Als je het filter omhoog zou stellen dat je deze reacties niet meer ziet, dan zou niemand deze meer modereren en komt hij op 0 terecht.

Maar ik zie wat je adviseert. Je zegt dat hij zijn filter omhoog moet gooien ''nadat'' de post al op -1 staat zodat hij deze niet ziet.
Zo kun je dus ook ongemodereerde reacties filteren, dan zie je de andere reacties immers niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

CH40S schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:40:
[...]
Zo kun je dus ook ongemodereerde reacties filteren, dan zie je de andere reacties immers niet. :)
Maar of je ongemodde reacties ongemod wilt laten.. Het is een bekend probleem dat gebruikers na een aantal uren alle reacties die worden geplaatst op een evenoud nieuwtje niet meer modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Even een algemene opmerking: dit topic is alleen voor mismoderaties. Voor gebruikers die negatief opvallen kun je Schop een Modje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 12:18
Mijn eigen reactie:

MrFax in 'nieuws: AOC voorziet gebogen 35"-monitor met 100Hz-paneel van G-S...

geen +2, maximaal +1, maar ik zie mensen het ook wel een 0 geven omdat het wel aardig off-topic is.

[ Voor 11% gewijzigd door MrFax op 20-01-2017 14:25 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MrFax schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:24:
Mijn eigen reactie:

MrFax in 'nieuws: AOC voorziet gebogen 35"-monitor met 100Hz-paneel van G-S...

geen +2, maximaal +1, maar ik zie mensen het ook wel een 0 geven omdat het wel aardig off-topic is.
Heb de reactie een +1 gegeven, lijkt me niet heel erg offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

roches in 'nieuws: Onderzoek brengt geen gebreken Tesla's Autopilot aan het l...

De man vraagt nota bene zelf een -1, en daarnaast is de 1e regel nog een troll ook. Wie helpt hem naar de door hemzelf gevraagde -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Elidos in 'nieuws: CS:GO-team Astralis tekent sponsordeal met Audi van bijna ...
Verwijderd in 'nieuws: CS:GO-team Astralis tekent sponsordeal met Audi van bijn...

Lijken me offtopic reacties. :)
wildhagen schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:22:
roches in 'nieuws: Onderzoek brengt geen gebreken Tesla's Autopilot aan het l...

De man vraagt nota bene zelf een -1, en daarnaast is de 1e regel nog een troll ook. Wie helpt hem naar de door hemzelf gevraagde -1?
Ik snap zijn reactie, maar vind niet dat het -1 waardig is. Trollen kan ik er ook niet echt in zien, want het is namelijk wel exact wat er gebeurd en de conclusie die daaruit ook door de verzekering getrokken wordt, is dat de fout achter het stuur zit. De reactie is dus 0, door de laatste regel over de moderatie, maar vind niet gelijk dat dat 'vragen' om -1's is.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:22:

Done.
De eerste regel was denk ik niet geheel als troll bedoeld, maar een beetje smerige opmerking is het wel gezien we niet eens weten wat die familie denkt/dacht/van plan was...
Die moderatie comment was omdat hij het onterecht een -1 vond, dat letterlijk interpreteren lijkt me niet helemaal zuiver en netjes :P Maar het blijkt moderatie gezeur... Ergo: 0 -> -1, akkoord.

[ Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 20-01-2017 16:38 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik heb dit nog nooit gedaan, dus vergeef me als het lomp is.

n4m3l355 in 'nieuws: Chinees staatsbedrijf Tsinghua investeert 28 miljard eur...

Een reactie op mij.
Alleen aannames en totaal geen feiten.
Dat kan niet +2 zijn.
Mooie +1 zeker, maar er zit niets informatiefs in.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 12:18

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: Snapchat past richtlijnen aan om nepnieuws tegen te gaan'

Niets +3 aan.

De twee directe reacties erop heb ik met boost op +1 kunnen krijgen. Die stonden op 0 :?

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 23-01-2017 18:12 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind het een goeie reactie. Of ik het een +3 zou geven weet ik niet, maar lijkt me ook geen mismod.
Inmiddels 0. Hoger lijkt me die reactie niet waard.
HMC schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:10:
Verwijderd in 'nieuws: Snapchat past richtlijnen aan om nepnieuws tegen te gaan'

Niets +3 aan.

De twee directe reacties erop heb ik met boost op +1 kunnen krijgen. Die stonden op 0 :?
Eens. Heb een +1 gegeven, dat lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RoD schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:29:
Ik vind het een goeie reactie. Of ik het een +3 zou geven weet ik niet, maar lijkt me ook geen mismod.
Het is an sich niet echt +3 materiaal (die reactie staat nu ook op +2), net als Farscape2 in 'nieuws: Raspberry Pi-concurrent van Asus verschijnt in webwinkels' dat niet is, deze is hoogstens +1, lijkt mij. Hij herhaalt iemand gewoon 2 keer, die zelf in het artikel ook gereageerd heeft. Helaas is de reactie echter niet meer 'normaal' te modereren, maar +3 is dit zeker niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Reacties ouder dan 48 uur kun je helaas niet moderen, volgende keer eerder posten? Was dan best op te lossen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Markimoo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:20:
Reacties ouder dan 48 uur kun je helaas niet moderen, volgende keer eerder posten? Was dan best op te lossen.
Zie het probleem niet zo. Heb zelf ook meerdere reacties na de 48u alsnog gemodereerd gekregen en deze staat ook niet goed. ;) En vandaar ook mijn laatste zin: 'Helaas is de reactie echter niet meer 'normaal' te modereren, maar +3 is dit zeker niet.'... ;)

EDIT: En het gebeurd af en toe wel hoor, dat een FP (pro) mod achteraf alsnog een reactie modereert. :)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2017 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:41

Herman

FP ProMod
Pro/PowerMods kunnen ook na 48 uur modereren. Hele grote mismods kunnen dan nog wel gecorrigeerd worden. De relevantie echter, is er dan wel vanaf. Veel users zullen nieuwsitems van 2 dagen oud niet teruglezen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Herman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:27:
Pro/PowerMods kunnen ook na 48 uur modereren. Hele grote mismods kunnen dan nog wel gecorrigeerd worden. De relevantie echter, is er dan wel vanaf. Veel users zullen nieuwsitems van 2 dagen oud niet teruglezen :)
Dus? Dat iemand dan een bepaalde reactie niet meer leest, doet niet af aan de score natuurlijk. Achter het moderatie zit immers wel meer, zoals je zelf ook weet, mag ik hopen. ;)

Anders was het achteraf modereren van reacties die ik ooit is had gedaan ook onnodig geweest. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Markimoo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:20:
Ik neem de categorie ''Open deur'' voor 200, Markimoo. ;)
CH40S schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:23:
[...]
Zie het probleem niet zo. Heb zelf ook meerdere reacties na de 48u alsnog gemodereerd gekregen en deze staat ook niet goed. ;) En vandaar ook mijn laatste zin: 'Helaas is de reactie echter niet meer 'normaal' te modereren, maar +3 is dit zeker niet.'... ;)

EDIT: En het gebeurd af en toe wel hoor, dat een FP (pro) mod achteraf alsnog een reactie modereert. :)
Hij staat nu op een +2.
Betreft zijn eerste reactie: Zijn stelling dat omdat het Mali is, dit niet veel goeds betekent voor community support is nogal kul gezien de enorme populariteit een aantal jaar terug van de Allwinner A10, welke een Mali 400 series GPU had. Nu corrigeert hij zichzelf na een opmerking hierover in zijn tweede reactie, maar dat zou voor mij alleen maar meer aanleiding zijn om zijn eerste reactie een +1 toe te kennen.

Simpelweg omdat zijn stelling in die reactie gewoon niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
EnigmaNL in 'nieuws: Mass Effect: Andromeda is vijf dagen voor release te spe...

Deze post is redelijk hoog gemodereerd voor een oneliner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eens. Geen idee of het een troll danwel flame is, dus heb zelf een 0 gegeven, post blijft echter op +2 staan. Hoe die oneliner +2 krijgt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

dehardstyler in 'nieuws: Smartphonetak Samsung maakte in 2016 meer winst onda...
Is in dat nieuwsbericht off-topic kan naar 0 i.p.v. +2.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Staan beiden weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 14:31
Kliko in 'nieuws: Amerikaanse telecomwaakhond krijgt voorzitter die tegen net...

is dit echt off-topic?

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat populaire meningen/reacties op tweakers hoge plusjes krijgen, en niet de informatieve reacties. Uiterst informatieve reacties, die een onpopulaire mening bevatten wordt gewoon gedownmod zie ik soms... Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat dit nu het geval is. Wil het er alleen bij vermelden.

Mochten mensen er anders over denken, en dat mijn reactie wel offtopic/irrelevant is, dan hoor ik dat ook graag. Dan stel ik mijn mening bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kliko schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:03:
Kliko in 'nieuws: Amerikaanse telecomwaakhond krijgt voorzitter die tegen net...

is dit echt off-topic?

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat populaire meningen/reacties op tweakers hoge plusjes krijgen, en niet de informatieve reacties. Uiterst informatieve reacties, die een onpopulaire mening bevatten wordt gewoon gedownmod zie ik soms... Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat dit nu het geval is. Wil het er alleen bij vermelden.

Mochten mensen er anders over denken, en dat mijn reactie wel offtopic/irrelevant is, dan hoor ik dat ook graag. Dan stel ik mijn mening bij.
Als je de opmerking aan het eind over de moderatie weghaalt is het inderdaad een +1.

ApexAlpha in 'nieuws: Google geeft zijn Voice-dienst voor het eerst sinds vij...
rbr320 in 'nieuws: Amerikaanse telecomwaakhond krijgt voorzitter die tegen ne...
Geen +2

lutser in 'nieuws: Amerikaanse telecomwaakhond krijgt voorzitter die tegen ne...
Dit is eerder een 0 dan een +2.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen +3. Wie dat wel zo scoort, modereert duidelijk op verkeerde gronden.

Verwijderd in 'nieuws: Hof geeft mannen meerjarige celstraffen voor bestelen I...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 14:31
_David_ schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Als je de opmerking aan het eind over de moderatie weghaalt is het inderdaad een +1.

[..]
hmm.. fair enough. Was misschien wat te zeikerig en niet de plek om te doen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 22:02
De helft van de reacties wordt hier gemismod:
nieuws: Hof geeft mannen meerjarige celstraffen voor bestelen ING-klanten met...

Strafmaat is hier wel on-topic. Dit is namelijk het nieuws.

Ps. Bij Tweakers weten jullie dit waarschijnlijk wel, maar het valt me echt op dat dinsdag en donderdag (nare dag?), veel negatiever gemod wordt dan vrijdag/zaterdag/zondag.

Naast het feit dat onpopulaire meningen en gevoelige onderwerpen ook negatiever worden gemod.

[ Voor 7% gewijzigd door Harm_H op 24-01-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm_H schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:27:
Strafmaat is hier wel on-topic. Dit is namelijk het nieuws.
On-topic kan ook prima ongewenst zijn en dat is hier het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Of irrelevant, of inhoudelijk onjuist. Beiden valide reden voor een 0.

En dat geldt voor heel veel posts daar. Ik ben net ff door het topic gelopen, en het lijkt nu aardig goed te staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 13:29

PDZ

📍Damwâld

marhalm in 'nieuws: Amerikaanse telecomwaakhond krijgt voorzitter die tegen n...

het behoeft geen uitleg dat deze reactie niet op +1 hoort...

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Je avatar is zeer treffend ;)

Desalniettemin is ''Die domme kutamerikanen verdienen wat ze krijgen, jammer alleen dat ze er de hele wereld ook mee pakken.'' een goede reden voor puntenaftrek.

De rest van zijn reactie: Nogal inhoudsloos (Trump is verkeerd!), maar andersom kan dat natuurlijk ook (Trump is niet verkeerd!) als daar niet wat meer inhoud op wordt gezet.

Al snap ik zijn emotionele reactie wel. Trump verkiest ervoor op alle posten figuren neer te zetten die qua koers nogal haaks staan tov het vorige kabinet. Ik weet niet of een reactie als deze op de +1 hoort te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 11:41

Herman

FP ProMod
Deze mag w.m.b. wel naar +1:
biglia in 'nieuws: Kritische gebruikersrecensies LG Ultrafine 5K Display door...

Als dat nog mogelijk is...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:50:
Er staan bij dit item behoorlijk wat reacties onterecht te hoog: nieuws: Smart tv's Philips gaan reclames in menu's tonen

Over het algemeen is de tendens dat berichten die negatief zijn over reclame of het gepresenteerde idee omhoog worden gemoderereerd.
Dus, mijn reactie met 265 +3 en 104 +2wordt naar een +1 gezet. Mijn satirische post vatte uitstekend samen wat er gebeurt maar was blijkbaar niet gewenst? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:04:
[...]

Dus, mijn reactie met 265 +3 en 104 +2wordt naar een +1 gezet. Mijn satirische post vatte uitstekend samen wat er gebeurt maar was blijkbaar niet gewenst? :X
Jouw reactie is absoluut gewenst maar geen +3 materiaal volgens de richtlijnen die we voor het modereren van reacties hanteren. Deze richtlijnen kun je hier vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 25-01-2017 09:10 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Jouw reactie is absoluut gewenst maar geen +3 materiaal volgens de richtlijnen die we voor het modereren van reacties hanteren. Deze richtlijnen kun je hier vinden.
Heel vreemd, dus de stijl van de reactie bepaalt of het wel of niet een +3 is.
Apart.
Maar succes hoor. Jammer van die illegale stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17-10 22:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zou er nog iemand door de reacties van: nieuws: Lineage maakt bekend welke toestellen builds van CyanogenMod-opvolger... willen lopen. Er staan nog een hoop ongemoddereerde reacties in. Ik kan die helaas niet modereren, want hij zijn of mijn reacties of reacties op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Heel vreemd, dus de stijl van de reactie bepaalt of het wel of niet een +3 is.
Apart.
Maar succes hoor. Jammer van die illegale stemmen.
Het is niet de stijl die de score bepaalt. Voor een +3 en +2 zijn duidelijk richtlijnen waar jouw reactie niet aan voldoet. Dat jouw reactie vaak te hoog werd gescored is begrijpelijk maar dat maakt een +3 of +2 nog geen juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

aliberto in 'nieuws: Smart-tv's Philips gaan reclames in menu's tonen'

Ik snap niet dat deze reactie op 0 staat, is gewoon inhoudelijk en to the point. +1 imo.

dehardstyler in 'nieuws: Smart-tv's Philips gaan reclames in menu's tonen'

Dit is nooit een +2 waard natuurlijk, imo gewoon een 0

resma in 'nieuws: Smart-tv's Philips gaan reclames in menu's tonen'

Ditto geen +2 waard, +1 imo

bonus in 'nieuws: Smart-tv's Philips gaan reclames in menu's tonen'

Idem niet meer als +1

Pff, die hele draad is gewoon een grote bak vol mismoderaties :/

[ Voor 63% gewijzigd door TTLCrazy op 25-01-2017 10:36 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:36

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

MenN in 'nieuws: Smart-tv's Philips gaan reclames in menu's tonen'

Deze reactie kan ik zeekr waarderen, en kan van harte toejuichen wat deze tweaker wilt... maar een +3? 42 keer?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Beesje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:18:
MenN in 'nieuws: Smart-tv's Philips gaan reclames in menu's tonen'

Deze reactie kan ik zeekr waarderen, en kan van harte toejuichen wat deze tweaker wilt... maar een +3? 42 keer?
Die mag nog wel een paar pushes naar +1 krijgen. Het is niet onmogelijk om die nog te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb de reactie gefixeerd op +1. Vond het zelf eigenlijk een 0, maar een fixatie op +1 leek me de beste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EelcoG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 10:52
Bor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:25:
[...]
Het is niet de stijl die de score bepaalt. Voor een +3 en +2 zijn duidelijk richtlijnen waar jouw reactie niet aan voldoet. Dat jouw reactie vaak te hoog werd gescored is begrijpelijk maar dat maakt een +3 of +2 nog geen juiste score.
Uit de FAQ: +3 Spotlight
"De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of ...."
Satirisch, maar vat volgens mij het probleem perfect samen.
"+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken."
Dat laatste is bij uitstek het geval, het is hét antwoord op de (niet gestelde) vraag: "waarom zou je bezwaar hebben tegen een paar advertenties?"

Alles zit erin. De argumenten tegen, de bedreiging voor de privacy, en natuurlijk de manier waarop dit soort ellende langzaam maar zeker steeds verder ons leven binnen sluipt omdat we het maar normaal gaan vinden.

Daarnaast is het, juist door de manier waarop het geschreven is, bij uitstek geschikt om ook aan niet tweakers uit te leggen wat de kern van probleem is en waarom je dit niet zou moeten willen. Alleen daardoor heeft de reactie al een hoge toegevoegde waarde. Ook volgens de FAQ dus wel degelijk +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
EelcoG schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Uit de FAQ: +3 Spotlight
"De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of ...."
Satirisch, maar vat volgens mij het probleem perfect samen.
"+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken."
Dat laatste is bij uitstek het geval, het is hét antwoord op de (niet gestelde) vraag: "waarom zou je bezwaar hebben tegen een paar advertenties?"

Alles zit erin. De argumenten tegen, de bedreiging voor de privacy, en natuurlijk de manier waarop dit soort ellende langzaam maar zeker steeds verder ons leven binnen sluipt omdat we het maar normaal gaan vinden.

Daarnaast is het, juist door de manier waarop het geschreven is, bij uitstek geschikt om ook aan niet tweakers uit te leggen wat de kern van probleem is en waarom je dit niet zou moeten willen. Alleen daardoor heeft de reactie al een hoge toegevoegde waarde. Ook volgens de FAQ dus wel degelijk +3
Het is een grappig verwoord stuk maar biedt geen nieuwe inzichten, aanvullingen, duidelijke bronnen of eigen ervaringen. Het is in feite een humoritische weergave van hetgeen dat in het nieuwsartikel staat waarbij zaken satirisch worden doorgetrokken.

De reactie is vermakelijk maar biedt wat mij betreft geen kennis of informatie waar het publiek wat van kan opsteken anders dan wat ook al in het nieuwsitem staat of wat algemeen wel duidelijk is na het lezen van het item. Een +3 is wat mij betreft te hoog. Dan laat ik de klachten op de sturing die zijn verwerkt in de reactie hierbij achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10 07:11
Bor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Het is een grappig verwoord stuk maar biedt geen nieuwe inzichten, aanvullingen, duidelijke bronnen of eigen ervaringen. Het is in feite een humoritische weergave van hetgeen dat in het nieuwsartikel staat waarbij zaken satirisch worden doorgetrokken.

De reactie is vermakelijk maar biedt wat mij betreft geen kennis of informatie waar het publiek wat van kan opsteken anders dan wat ook al in het nieuwsitem staat of wat algemeen wel duidelijk is na het lezen van het item. Een +3 is wat mij betreft te hoog. Dan laat ik de klachten op de sturing die zijn verwerkt in de reactie hierbij achterwege.
Ik vond nou juist de kracht van een treffende vergelijking als deze dat het in een andere context plaatsen van hetgeen beschreven in het nieuwsartikel mij beter inzicht bood in de aard van de praktijken van Philips. Zo 'algemeen duidelijk' is dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp niet waarom mijn post op +2 staat:
CH4OS in 'nieuws: Website en app van ABN Amro zijn onbereikbaar door storing ...
Lijkt me dat dit een +1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CH40S schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:14:
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp niet waarom mijn post op +2 staat:
CH4OS in 'nieuws: Website en app van ABN Amro zijn onbereikbaar door storing ...
Lijkt me dat dit een +1 is?
Dat is inderdaad een +1. De hogere score komt door een +3 en een +2 stemmer. De reactie heeft nog maar weinig moderaties gehad en kan prima nog op een beter passende score uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Inmiddels staat hij dat ook. :)

Ik zie overigens ook maniak in 'nieuws: Website en app van ABN Amro zijn onbereikbaar door storing... op +2 staan. Zo informatief vind ik hem echter niet. hij bevestigd immers alleen maar dat er inderdaad een storing is bij ABN Amro en iDeal, iets wat het artikel zelf ook meldt.

[ Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HooksForFeet in 'nieuws: Microsoft geeft details vrij over Game Mode in Windo...

Lijkt me geen +3, imo heeft hij de tekst anders gelezen. Enige wat dan meerwaarde heeft, is de link naar een ander artikel over hetzelfde onderwerp. Geen idee hoe dat te belonen. +3 lijkt mij incorrect in deze in elk geval.

EDIT:
Post blijft +3's scoren... Lijkt wel alsof alle redactionele kritiek (want meer is het imo niet) standaard beloond wordt met +3.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Privacywaakhond waarschuwt TP Vision over gepersonalise... is een nette +1 maar niet de +3 die deze reactie van naar wat ik vermoed "mee eens" stemmers krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

whatupdoc in 'nieuws: Square Enix en Marvel gaan een Avengers-game maken'

Hoe dit op +2 kan komen verbaasd me eigenlijk wel, lijkt mij namelijk een -1.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 23:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Niet echt nette manier om tegen elkaar te praten. Smakeloos om dit dan een plus 1 te modden. LegendaryNr14 in 'nieuws: EVLeaks toont Galaxy S8 zonder fysieke Home-knop'

Het lokt bijna reacties uit die ik maar niet zal doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raider009
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
raider009 in 'video: Bioware toont cinematische trailer van Mass Effect: Andr...

Ik vraag mij af waarom ik hier negatieve downvotes voor krijg, wat ik zeg heeft gewoon directe relevantie aan de trailer aangezien hier de sqaud voor het eerst in totaal wordt gepresenteerd. Ik ben niet asociaal, gebruik geen ongepast taal gebruik, en zorg eerder voor over mogelijkheid om te discuseren over de squad members. en je kan wel zeggen dat dit een heel belangrijk punt van de game is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

n00bs schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:31:
Niet echt nette manier om tegen elkaar te praten. Smakeloos om dit dan een plus 1 te modden. LegendaryNr14 in 'nieuws: EVLeaks toont Galaxy S8 zonder fysieke Home-knop'
Netjes is het inderdaad niet, maar dit is nog mild. Ik vind een -1 dan ook niet gerechtvaardigd, de 0 is prima. "Smakeloos" is imho een overdreven bewoording, te meer omdat het een enkele moderatie voor de +1 betreft. Een enkele moderatie is typisch niet de moeite van het melden waard omdat deze vanzelf gecorrigeerd worden. In dit geval betreft het een iets oudere reactie, maar toch.
Het lokt bijna reacties uit die ik maar niet zal doen :-)
Verstandig. No offence, maar met zo'n gebruikersnaam zul je dit soort reacties vaker tegenkomen en daar moet je tegen kunnen. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

lonaowna in 'nieuws: Google gaat vanaf februari javascript als bijlage blokke... is dubbel met trenjeska in 'nieuws: Google gaat vanaf februari javascript als bijlage blokk... welke eerder is gepost. De link staat al in het artikel dus voegt ook niets extra's toe. De reactie van lonaowna kan mijn inziens op 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Wil iemand mij uitleggen wat er mis is met mijn reactie hier:

Ford Prefect in 'video: Bioware toont cinematische trailer van Mass Effect: A...

Ik leg (in mijn ogen) netjes uit waarom je Mass Effect zou willen pre-orderen, ik ben nergens beledigend of troll. Misschien dat ik wat dingen mis waardoor het een -1 krijgt? Een 0 zou ik vanwege het pre-order gehalte kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:07

Megalodon86

Enzyme X

Ik krijg een -1 op deze reactie, maar zie niet in waarom?

Megalodon86 in 'nieuws: 'Microsoft heeft enkele duizenden exemplaren van de H...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ocin32 in 'nieuws: Denuvo-drm van Resident Evil 7 is binnen enkele dagen gekr...

Meningmoderatie-galore. Een nette +1 post. Krijgt wel 15x -1 :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:50
Hij begint negatief, snap dat mensen dan snel wat lager modereren. Echter is het een van de beter +1 reacties. Ik heb hem goed gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ford Prefect schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:21:
Wil iemand mij uitleggen wat er mis is met mijn reactie hier:

Ford Prefect in 'video: Bioware toont cinematische trailer van Mass Effect: A...

Ik leg (in mijn ogen) netjes uit waarom je Mass Effect zou willen pre-orderen, ik ben nergens beledigend of troll. Misschien dat ik wat dingen mis waardoor het een -1 krijgt? Een 0 zou ik vanwege het pre-order gehalte kunnen begrijpen.
Jouw reactie staat inmiddels op +1 zo te zien. Het systeem heeft soms even wat tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .MaT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 12:50
Ik heb een sterk vermoeden dat dit individu zichzelf in de spotlight probeert te modden om zijn trolls zichtbaarder te maken:
Verwijderd in 'nieuws: Overheid onderzoekt of modem onder vrije routerkeuze valt'

Bekijk zeker zijn reactiegeschiedenis ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

.MaT schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:48:
Ik heb een sterk vermoeden dat dit individu zichzelf in de spotlight probeert te modden om zijn trolls zichtbaarder te maken:
Verwijderd in 'nieuws: Overheid onderzoekt of modem onder vrije routerkeuze valt'

Bekijk zeker zijn reactiegeschiedenis ook eens.
Gebruikers kunnen niet hun eigen reactie modereren. Evenzogoed is die +3 moderatie verre van correct voor die reactie. Wellicht mag dan ook even na zowel de moderator van die reactie als de schrijver van de reactie worden gekeken maar dat is aan de powermods. De score van de reactie heb ik gecorrigeerd.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .MaT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 12:50
Zeehond schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:05:
Gebruikers kunnen niet hun eigen reactie modereren.
Klopt, maar dat betekent niet dat je jezelf niet kan omhoog modden met behulp van meerdere accounts. Gezien zijn plotse stijging van gemiddeld -1 naar +2, +3 score's denk ik dat dit de enige verklaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-10 15:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Soultaker in 'nieuws: Trump treft mogelijk techbedrijven VS met plan aan band...

Mijn reactie heeft 8x een -1 ongewenst ontvangen en 2x een 0 offtopic. Dat vind ik vreemde moderaties. Kan iemand dat uitleggen?

Eronder heeft iemand een reactie waarin iemand zegt "Je beschrijving klopt dus eigenlijk van geen kant (..) Ik vind dat eigenlijk nog erger dan het gebruikelijke geblaat met gebrek aan feiten.", wat toch een behoorlijke flamebait is, en die heeft regelmatig +3 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

GlowMouse schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:00:
Soultaker in 'nieuws: Trump treft mogelijk techbedrijven VS met plan aan band...

Mijn reactie heeft 8x een -1 ongewenst ontvangen en 2x een 0 offtopic. Dat vind ik vreemde moderaties. Kan iemand dat uitleggen?

Eronder heeft iemand een reactie waarin iemand zegt "Je beschrijving klopt dus eigenlijk van geen kant (..) Ik vind dat eigenlijk nog erger dan het gebruikelijke geblaat met gebrek aan feiten.", wat toch een behoorlijke flamebait is, en die heeft regelmatig +3 ontvangen.
Die -1 moderaties lijken mij niet correct. Foute moderaties zijn echter helaas nooit te voorkomen.

In de reactie eronder wordt aangestipt dat niet alle informatie in jouw reactie correct is, voor reacties die uit foutieve informatie bestaan wordt meestal een 0 gegeven aan een reactie al zou dat bij jouw reactie (mocht de informatie idd foutief zijn, mij onbreekt het helaas aan kennis om daar goed over te oordelen) ook te laag zijn aangezien er ook andere informatie in staat.

Echter wat wel in jouw geval geld is dat jouw reactie niet door deze moderaties op een foute score is belandt. Zie hiervoor de topicwarning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties
.
De tweede alinea in de reactie eronder van CakeSpork in 'nieuws: Trump treft mogelijk techbedrijven VS met plan aan band... is zeker niet de vriendelijkste, hieronder wel even de volledige alinea.
Sterker nog, er stond wetgeving klaar van Obama die niet door de Senaat is gekomen. Je beschrijving klopt dus eigenlijk van geen kant - ondanks dat je de feiten wel op een rij lijkt te hebben. Ik vind dat eigenlijk nog erger dan het gebruikelijke geblaat met gebrek aan feiten.
Een +3 voor de desbetreffende reactie is idd mijn inziens te hoog, (wat ook voor jouw reactie overigens geldt gezien beide weer niet echt onmisbare info bevatten voor het artikel).

Momenteel staan beide reacties op een +2, (wat mij een nette score lijkt voor jouw reactie). Wellicht is voor de reactie van CakeSport de +2 nog discusiabel vanwege die tweede alinea. Even afwachten hoe ook andere moderators daar over oordelen en welke moderatie zij geven.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik snap niet dat dit een +2 krijgt, als het informatie is wat ook gewoon in het artikel staat. Tevens zegt hij iets wat niet klopt (zie ook mijn reactie op zijn reactie): Rannasha in 'nieuws: OnePlus manipuleert populaire Android-benchmarks'

Bovendien snap ik niet dat deze een +1 krijgt, terwijl dat in mijn ogen hoogstens een 0 is: himlims_ in 'nieuws: OnePlus manipuleert populaire Android-benchmarks'

En waarom krijgen trolls/geen serieuze opmerkingen een 0? Met andere artikelen, bijvoorbeeld over Apple of Samsung, zou dit een -1 krijgen:

mkools24 in 'nieuws: OnePlus manipuleert populaire Android-benchmarks'
NauticalNiblett in 'nieuws: OnePlus manipuleert populaire Android-benchmarks'
Mic2000 in 'nieuws: OnePlus manipuleert populaire Android-benchmarks'

En iemand dom noemen vind ik ook niet bepaald vriendelijk, vind ik dus een -1: Nas T in 'nieuws: OnePlus manipuleert populaire Android-benchmarks'

[ Voor 66% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-02-2017 13:36 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
prothello in 'nieuws: Rockstar stopt met dienst om GTA-accounts op nieuwe sys...

"Ik ben het niet met je eens dus is jouw reactie ongewenst/off-topic."

[ Voor 9% gewijzigd door prothello op 01-02-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-10 15:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het commentaar op de moderatie die je in je reactie hebt staan is wel offtopic en heeft een fors potentieel de discussie te laten ontsporen, dus de nullen die nu nog komen zijn wel terecht. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem