Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.012 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Het begint steeds meer misselijkmakend te worden, dat gemeningmod. Om kotsziek van te worden. Ik ben in een discussie met iemand, vervolgens komt er iemand doorheen babbelen die het leuk denkt te vinden om mij de mond te snoeren op een nogal flamende manier. Daar ga ik op in (ook flamend, dat geef ik toe), maar vervolgens worden mijn reacties massaal gemint, terwijl die van hem netjes op 0 worden gezet. :')

Kom op zeg. Waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig? Niet dat ik jullie iets verwijt hoor.. maar ging me meer om degene die mij even lekker zitten te minnen.

Het gaat om deze reactie, en die daarna volgen:

dasiro in 'nieuws: Shadowbrokers stoppen met communicatie en laten verkoop NS...

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse politie treedt vaker op tegen dronebezitters'
Geen +2, kan er niet echt iets informatiefs in zien en opmerkingen als "Misschien ben je niet zo deskundig", (ook al zegt de poster daarna "Maar sorry, dat is laag.") en "Zo niet, dan maak ik me ernstig zorgen over je competentie. " maken de reactie ook niet beter.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Zeehond schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:05:
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse politie treedt vaker op tegen dronebezitters'
Geen +2, kan er niet echt iets informatiefs in zien en opmerkingen als "Misschien ben je niet zo deskundig", (ook al zegt de poster daarna "Maar sorry, dat is laag.") en "Zo niet, dan maak ik me ernstig zorgen over je competentie. " maken de reactie ook niet beter.
Die post van Vendar vind ik gewoon een dikke -1. Het is wel goed onderbouwd, maar zo iemand omlaag halen vind ik niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: EU niet tevreden met uitleg VS over scannen van e-mails doo...

Zowel malfunctions als zovty hebben beide een mening die verder niet onderbouwt is. Ik snap niet waarom malfunctions een +2 krijgt en zovty, die op een niet al te schone manier de andere kant laat horen, een -1. Beide verdienen een +1 IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 03:32:
Verwijderd in 'nieuws: EU niet tevreden met uitleg VS over scannen van e-mails doo...

Zowel malfunctions als zovty hebben beide een mening die verder niet onderbouwt is. Ik snap niet waarom malfunctions een +2 krijgt en zovty, die op een niet al te schone manier de andere kant laat horen, een -1. Beide verdienen een +1 IMO.
Ik vind het niet echt een zinvolle reactie, dus van mij een 0. Die van Malfunctions is beter uitgelegd, dus die krijgt van mij wel een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

RoD schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Ik vind het wel offtopic. Alleen de laatste reactie heeft van mij een +1 gekregen.

[...]

Dit vind ik een andere reactie (met de strekking: wie zit er te wachten op nog een abonnement), dan de jouwe. Vergelijkingen maken met Netflix en de mate waarin iets wel of niet entertainment is, dat is wat mij betreft offtopic.
Onderwerp was (op het moment van posten) zeer on-topic, tenslotte was de stelling 'waarom een abo op bledle als je al netflix en spotify hebt'. Omdat het dus op heel veel manieren wat anders is....

Hoe dan ook, 'ongewenst' lijkt me duidelijk onterecht. Jammer dat je, simpelweg omdat je het niet met me eens bent(?), meningmodden toestaat.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:02
Er is ook weer iemand onzin moderaties aan het doorvoeren lijkt het wel

Dennism in 'nieuws: Tele2 gaat mobiel internet van klanten zonder 4g-telefoon...

L0we in 'nieuws: Tele2 gaat mobiel internet van klanten zonder 4g-telefoon bl...

Lijken mij beide zeker geen -1's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cio schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:13:
[...]

Onderwerp was (op het moment van posten) zeer on-topic, tenslotte was de stelling 'waarom een abo op bledle als je al netflix en spotify hebt'. Omdat het dus op heel veel manieren wat anders is....

Hoe dan ook, 'ongewenst' lijkt me duidelijk onterecht. Jammer dat je, simpelweg omdat je het niet met me eens bent(?), meningmodden toestaat.
Ik zeg dat het offtopic is, niet ongewenst. Daarnaast zeg ik eveneens nergens dat meningmodden is toegestaan, dus ik snap ook niet helemaal waar je nou op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Deze reactie zijn volledig off topic. Ze zijn misschien wel 'grappig', maar hebben inhoudelijk 0 toegevoegde waarde. Toch staan ze op +1?
SeatRider in 'poll: Recht of krom?'
Geteisem in 'poll: Recht of krom?'

Een reactie bestaat zelfs maar uit 1 woord, die zou zelf op -1 kunnen als je heel streng bent...

[ Voor 11% gewijzigd door ThePrutser op 13-01-2017 12:24 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cio

Cio

RoD schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Ik zeg dat het offtopic is, niet ongewenst. Daarnaast zeg ik eveneens nergens dat meningmodden is toegestaan, dus ik snap ook niet helemaal waar je nou op doelt.
Eigenaar Bledle vergelijkt zelf zijn dienst met zaken als Netflix en Itunes. Iemand stelt dat een abo op Netflix dan belangrijker is. Off-topic is mijn 'nee, ander soort inhoud' dan dus niet :/

Maargoed, belangrijker is dat niets is gedaan met de grote hoeveelheid -1's, dat is impliciet erkenning dat deze scores geven hier gerechtvaardigd is, toch?

Ik ben duidelijk niet de enige die problemen heeft met meningmodden en het zou fijn zijn als op z'n minst de excessen worden aangepakt. Reacties moeten steeds vaker verdedigd worden om iets anders dan de feiten en dat is kwalijk, daarvoor is het modsysteem niet bedoeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Cio op 13-01-2017 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cio schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Eigenaar Bledle vergelijkt zelf zijn dienst met zaken als Netflix en Itunes. Iemand stelt dat een abo op Netflix dan belangrijker is. Off-topic is mijn 'nee, ander soort inhoud' dan dus niet :/

Maargoed, belangrijker is dat niets is gedaan met de grote hoeveelheid -1's, dat is impliciet erkenning dat deze scores geven hier gerechtvaardigd is, toch?

Ik ben duidelijk niet de enige die problemen heeft met meningmodden en het zou fijn zijn als op z'n minst de excessen worden aangepakt. Reacties moeten steeds vaker verdedigd worden om iets anders dan de feiten en dat is kwalijk, daarvoor is het modsysteem niet bedoeld.
Lees aub even de topicwaarschuwing. Dit topic is bedoeld om reacties op de juiste score te krijgen.;) Bij excessen grijpen we in, maar dat doen we achter de schermen.
ThePrutser schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:23:
Deze reactie zijn volledig off topic. Ze zijn misschien wel 'grappig', maar hebben inhoudelijk 0 toegevoegde waarde. Toch staan ze op +1?
SeatRider in 'poll: Recht of krom?'
Geteisem in 'poll: Recht of krom?'

Een reactie bestaat zelfs maar uit 1 woord, die zou zelf op -1 kunnen als je heel streng bent...
Polls mogen wat minder streng worden gemod. Die eerste mag daarom wmb wel op +1, en die tweede vind ik een 0.

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 13-01-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

RoD schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:48:
[...]
Lees aub even de topicwaarschuwing. Dit topic is bedoeld om reacties op de juiste score te krijgen.;) Bij excessen grijpen we in, maar dat doen we achter de schermen.
Gedaan. Heb ik niks aan, want je gaat nergens op in, behalve door te zeggen dat:
RoD schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Ik vind het wel offtopic. Alleen de laatste reactie heeft van mij een +1 gekregen.

[...]

Dit vind ik een andere reactie (met de strekking: wie zit er te wachten op nog een abonnement), dan de jouwe. Vergelijkingen maken met Netflix en de mate waarin iets wel of niet entertainment is, dat is wat mij betreft offtopic.
Eigenaar van Blendle maakt de vergelijking, andermans vergelijking is ook on-topic. Maar ik ben offtopic als ik aangeeft dat de vergelijking scheef is? 8)7 Of het een vergelijkbaar product is lijkt me redelijk relevant, ongeacht of bezoekers van T.net het nu waarderen dat ik entertainment beoordeel als minderwaardig aan serieuze journalistiek voor bepaalde doelgroepen.

Ik zeg: door niet in te gaan op de -1's en mijn reactie op hetzelfde onderwerp anders te behandelen reacties, laat je impliciet blijken dat meningmodden hier geen probleem is. Sterker nog, je zegt zelf dat dit jouw mening is!

Ongeacht of netflix inhoudloos is, ik ga met aantoonbare aanleiding in op het onderwerp. Toch krijg ik een hele hoop (dus niet verdwaalde) negatieve beoordelingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cio op 13-01-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cio schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Gedaan. Heb ik niks aan, want je gaat nergens op in, behalve door te zeggen dat:

[...]

Eigenaar van Blendle maakt de vergelijking, andermans vergelijking is ook on-topic. Maar ik ben offtopic als ik aangeeft dat de vergelijking scheef is? 8)7 Of het een vergelijkbaar product is lijkt me redelijk relevant, ongeacht of bezoekers van T.net het nu waarderen dat ik entertainment beoordeel als minderwaardig aan serieuze journalistiek voor bepaalde doelgroepen.

Ik zeg: door niet in te gaan op de -1's en mijn reactie op hetzelfde onderwerp anders te behandelen reacties, laat je impliciet blijken dat meningmodden hier geen probleem is. Sterker nog, je zegt zelf dat dit jouw mening is!

Ongeacht of netflix inhoudloos is, ik ga met aantoonbare aanleiding in op het onderwerp. Toch krijg ik een hele hoop (dus niet verdwaalde) negatieve beoordelingen.
Ja, ik vind het offtopic, want ik vind het geen relevantie hebben voor het artikel. Dat is mijn beoordeling, en blijkbaar ook die van veel anderen. Zoals gezegd, ongewenst vind ik het niet, maar voor mij is het dus ook geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

En opnieuw hetzelfde liedje. Weer pure meningmod, want iedereen heeft in zo'n artikel gewoon een enorme hekel aan WhatsApp, wat betekent dat ze ook niemand willen geloven, en dus meteen maar minnen.

Deze reacties zijn bijvoorbeeld gemint (van mij) terwijl ik dat op z'n minst een +1 vindt, aangezien ik met bewijzen kom en bronnen. Dat krijgt dus een -1, terwijl de andere partij (die op mij reageert) een +1 krijgt :').

Anonymoussaurus in 'nieuws: 'WhatsApp laat kwetsbaarheid al bijna jaar ongewijzigd''

Anonymoussaurus in 'nieuws: 'WhatsApp laat kwetsbaarheid al bijna jaar ongewijzigd''

En deze zijn naar mijn mening ten onrechte gemodereerd:

AmigaWolf in 'nieuws: 'WhatsApp laat kwetsbaarheid al bijna jaar ongewijzigd''

AmigaWolf in 'nieuws: 'WhatsApp laat kwetsbaarheid al bijna jaar ongewijzigd''

richdb in 'nieuws: 'WhatsApp laat kwetsbaarheid al bijna jaar ongewijzigd''

Dat is toch belachelijk of zeg ik nu iets heel raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:12:

Deze reacties zijn bijvoorbeeld gemint (van mij) terwijl ik dat op z'n minst een +1 vindt, aangezien ik met bewijzen kom en bronnen. Dat krijgt dus een -1, terwijl de andere partij (die op mij reageert) een +1 krijgt :').

Je bronnen ondersteunen je stelling niet. Bovendien is dit een stelling die wel een degelijke bron nodig heeft om relevant te zijn. Wat mij betreft dus twee maal een nul.
Of het raar is hangt af van hoe jij vindt dat deze reacties gemodereerd hadden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jaquesparblue in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 kan wat beveiliging betreft ni...

Met dat soort beschuldigingen lijkt het me eerder een -1 dan de +1 die hij nu heeft...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

StealthyPeanut in 'nieuws: Tele2 gaat nieuwe klanten en verlengers zonder 4g-telef...

Hoewel de titel van het nieuwsbericht inderdaad een sensatietitel is, hoeft dat niet gemeld te worden in een reactie, maar in het juiste subforum. Ik begrijp daarom niet waarom dit bericht een +3 krijgt, terwijl normaal dergelijke berichten altijd aangepast worden. :)

Maar goed, nu de reactie inmiddels 100x +3 heeft gekregen, lijkt naar de juiste plek modereren (+1 of 0) me ook erg lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Grrrrrene in 'nieuws: NSA mag ruwe data delen met andere Amerikaanse overheid...

-1 lijkt me net wat te. Het is hoogstens off-topic, maar ik zie hier geen belediging richting andere gebruikers of flamebait. Er hangen nog wat posts omheen waarvoor ik vind dat hetzelfde geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mpkossen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:47:
Grrrrrene in 'nieuws: NSA mag ruwe data delen met andere Amerikaanse overheid...

-1 lijkt me net wat te. Het is hoogstens off-topic, maar ik zie hier geen belediging richting andere gebruikers of flamebait. Er hangen nog wat posts omheen waarvoor ik vind dat hetzelfde geldt.
Tja, het gezien de titel, denk ik dat er wat meningmodders actief zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
wildhagen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:42:
jaquesparblue in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 kan wat beveiliging betreft ni...

Met dat soort beschuldigingen lijkt het me eerder een -1 dan de +1 die hij nu heeft...
Tweakers laat dus geen trackers toe die bedoeld zijn om zoveel mogelijk persoonlijke informatie te verzamelen? Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:40

botoo

💀 too old to die young

Troll op +3 door 'mee eens' stemmers.
Pi-Qui in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online markt...
Gevolgd door een vergelijkbare post die op +2 staat.
geerttttt in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online ma...

Onverkort of ze gelijk hebben, op de FP zijn zulke reacties niet meer dan -1 waard. Jammer dat ze de weg naar Geachte Redactie niet weten te vinden,

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

botoo schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:21:
Pi-Qui in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online markt...
geerttttt in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online ma...

Onverkort of ze gelijk hebben, op de FP zijn zulke reacties niet meer dan -1 waard. Jammer dat ze de weg naar Geachte Redactie niet weten te vinden,
BrZ in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online marktpla... is ook geen +3. Met een week een foto al 'oud' noemen is lichtelijk overdreven, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-10 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CH40S schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:39:
[...]

BrZ in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online marktpla... is ook geen +3. Met een week een foto al 'oud' noemen is lichtelijk overdreven, imo.
WTF???? 269x +3?????

Hier mag wel eens grondig naar gekeken worden, want dit is modmisbruik van heb ik me jou daar :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:51:
[...]

WTF???? 269x +3?????

Hier mag wel eens grondig naar gekeken worden, want dit is modmisbruik van heb ik me jou daar :X
Ik denk dat we veilig kunnen aannemen dat de mensen hier dat nooit meer recht kunnen krijgen tenzij ie gefixeerd wordt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
WhatsappHack schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:56:
Ik denk dat we veilig kunnen aannemen dat de mensen hier dat nooit meer recht kunnen krijgen tenzij ie gefixeerd wordt.
Ik hoop eerder dat alle +3's gewoon braaf een waarschuwing krijgen....

Het is informatie, vult aan op het artikel, maar verdraait summier.... +1/+2 ala, maar die +3's zijn gewoon onzinnig en mogen echt allemaal een waarschuwing krijgen, inclusief een openlijke waarschuwing wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Redactie bashen blijft nu eenmaal populair en kan op een hele hoop instemmende +3 'mee eensch' moderaties rekenen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zie niet in hoe die reactie als redactie bashen kan worden omschreven. Het is een nuttige reactie, dus een +2 lijkt het me zeker. Een +3 lijkt me teveel, maar lijkt me ook niet iets om moeilijk over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

botoo schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:21:

Fixatie naar 0 is imho te kort, als iets ongewenst is dan is het een -1. Natuurlijk ben je dan als moderator bang om het 'censuur!!!' stempel toegedicht te krijgen maar dat krijg je toch wel, ook als je er conform poldermodel een gematigde 0 aan toekent.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

RoD schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:37:
Ik zie niet in hoe die reactie als redactie bashen kan worden omschreven. Het is een nuttige reactie, dus een +2 lijkt het me zeker. Een +3 lijkt me teveel, maar lijkt me ook niet iets om moeilijk over te doen.
De reactie zelf niet, maar het massaal naar +3 drukken is imho wel degelijk een vorm van redactie bashen, net zoals die andere twee.

[edit]
Jij kan prima zien wie de modders daar zijn geweest Rod en ik ben er vrijwel zeker van dat het overwegend dezelde users zijn geweest die die andere twee hebben gemod. Je kan daaruit concluderen dat het moedwillige mismodders zijn. Een +2 is volkomen verdedigbaar maar een +3 is domweg mismodden.

[ Voor 25% gewijzigd door botoo op 15-01-2017 12:49 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind een +3 geen goede score, maar het is ook niet iets waar we gebruikers voor moeten bestraffen. Dat geldt overigens niet voor de +3's in de reacties op de parentreactie, die gaan we eens aan een onderzoekje onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-10 16:19

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
[...]

WTF???? 269x +3?????

Nee, dat is geen modmisbruik. Hij noemt de foto terecht oud, want hij is gemaakt voor een andere gelegenheid dan de advertentie, en toont daarmee aan dat de advertentie hoogst waarschijnlijk vals is, wat de redactie later ook heeft geconcludeerd. Verder is zijn reactie kort, maar niet aanvallend.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
RoD schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:59:
[...]

Geen idee, lijkt me een +1. Heeft ie van mij ook gekregen :)
Hier idem. Die reactie staat imho nog steeds te laag op 0. +1 lijkt mij een betere score.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 18:54
Verwijderd in 'nieuws: Speedrunningmarathon haalt 2 miljoen euro op voor kankeron...

Meest wansmakelijke reactie ooit! Zo'n mensen met psychopatische uitspattingen horen hier niet thuis imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:42

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Coolstart schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:50:
Verwijderd in 'nieuws: Speedrunningmarathon haalt 2 miljoen euro op voor kankeron...

Meest wansmakelijke reactie ooit! Zo'n mensen met psychopatische uitspattingen horen hier niet thuis imo.
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat dit soort zaken erg subjectief zijn. Maar objectief gezien is er niks mis mee met zijn comment. Zijn punt is valide, maar ik snap waarom het vervelend overkomt.

Om hier nog aan toe te voegen: je hoeft het er niet mee eens te zijn om een punt op zichzelf als valide te beschouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 15-01-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

xs4me in 'reviews: Vijf dure gamingheadsets - Duur is niet altijd goed'
0 ipv +2, overgrote deel hoort in GR

CMT in 'reviews: Vijf dure gamingheadsets - Duur is niet altijd goed'
Imo geen +3, grote deel is commentaar op meetmethode, en dat hoort in GR

Croga in 'reviews: Vijf dure gamingheadsets - Duur is niet altijd goed'
Geen +2, niet informatief.

SpamLame in 'reviews: Vijf dure gamingheadsets - Duur is niet altijd goed'
Linkje is geen +2. (die ook al bij 'gerelateerde artikelen' staat)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wim-Bart in 'nieuws: Lek in site parkeerbedrijf bij Schiphol faciliteerde die...

Gezien het nogal op-de-man taalgebruik denk ik niet dat het een +2 waard is, en die +3's zijn sowieso al onverdedigbaar natuurlijk. Ik kan er in deze vorm niet meer dan een 0 in zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ircghost schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Om hier nog aan toe te voegen: je hoeft het er niet mee eens te zijn om een punt op zichzelf als valide te beschouwen.
Dat mensen toch een keer dood gaan is imho niet zozeer een valide punt maar meer een dooddoener. Stellen dat onderzoek daarom zonde van het geld is lijkt mij dan meer dan een reactie om te rellen en als je andere reacties van deze .kaas bekijkt dan lijkt het inderdaad gewoon een relaccount.

Zoals die reactie er nu staat is het bijna alsof hij wil zeggen 'Heb je kanker? Sterf dan!' en dat is imho niet bepaald het soort reacties wat je hier graag op tweakers wilt zien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:42

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
botoo schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:00:
[...]

Dat mensen toch een keer dood gaan is imho niet zozeer een valide punt maar meer een dooddoener. Stellen dat onderzoek daarom zonde van het geld is lijkt mij dan meer dan een reactie om te rellen en als je andere reacties van deze .kaas bekijkt dan lijkt het inderdaad gewoon een relaccount.

Zoals die reactie er nu staat is het bijna alsof hij wil zeggen 'Heb je kanker? Sterf dan!' en dat is imho niet bepaald het soort reacties wat je hier graag op tweakers wilt zien.
Je laatste deel is overtrokken, en leest tussen de regels door waar dat niet nodig is. Hij heeft het gewoon plat gezegd, dat is waar. Maar aan het eind van de dag sterven mensen nou eenmaal.

In mijn ogen reageren mensen hier te zwaar op. Maar goed, ik heb mijn opinie neergezet en die is duidelijk. Ik laat het aan de anderen over om hierover door te discussiëren als dat nodig wordt geacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 12:19
Het onderstaande artikel lijkt mij véél te veel +3 & +2 reacties te hebben. Het zijn vaak reacties binnen discussies die +3/+2 hebben gekregen, volgens mij niet helemaal de bedoeling.

nieuws: Brein liet Google vorig jaar 2,6 miljoen links naar illegale content ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 15-10 03:58
SuperDre in 'nieuws: Nissan begint met tests zelfrijdende auto's op Londense ...

Deze reactie is gewoon ontopic, een tikje macaber zoals hij zelf al zegt maar wel relevant. Geen -1 dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Silvos op 16-01-2017 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie net dat CH4OS in 'nieuws: Brein liet Google vorig jaar 2,6 miljoen links naar illegal... ruim na de 48 uur alsnog naar de juiste moderatie is gezet door een moderator. Dat is verder allemaal prima, maar ik vind dan wel, dat de reactie (waardoor mijn reactie opviel wellicht) dan ook gemodereerd zou moeten worden, maar dat is niet gebeurd, terwijl die offtopic is (imo)

Origin64 in 'nieuws: Brein liet Google vorig jaar 2,6 miljoen links naar ille...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ook zonder moderaties is dat effectief een 0. Ik vind het wel prima.

Zer0 in 'plan: Tweakers helpt je Blue Monday door te komen' is dan weer geen +2 waard.

[ Voor 61% gewijzigd door Dirk op 16-01-2017 12:53 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirk schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:52:
Ook zonder moderaties is dat effectief een 0. Ik vind het wel prima.

Zer0 in 'plan: Tweakers helpt je Blue Monday door te komen' is dan weer geen +2 waard.
De moderatie vind ik prima (ook die van mijn reactie), maar vind het beetje raar, gisteren stond mijn bericht nog +3, ver na de 48 uur, maar is uiteindelijk alsnog naar de juiste moderatie gezet.

Prima, waarschijnlijk is dat aan het licht gekomen, doordat er iemand op mijn reactie reageerde. Dan is het ook een kleine moeite die reactie zelf (tweede link van mijn vorige reactie alhier) even te modereren, aangezien die ook geen moderatie ontvangen had, toen ik net keek en nu overigens nog steeds geen moderaties heeft en ik hem zelf niet modereren kan, omdat het een reactie op mijn reactie is.

Of bedoel je dat omdat de reactie niet gemodereerd is, ook als uiteindelijke score een 0 overhoudt? :? Dan is het prima idd. :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 16-01-2017 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nee, bij dat nieuwsbericht had, vrij laat, een mismodder flink huisgehouden. Dat is gisteren alsnog gecorrigeerd nav oooskar in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII". De reactie op jou is daarbij waarschijnlijk niet eens gezien.

En ja, de score van een ongemodereerde reactie is inderdaad effectief 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
En offtopic gerant is ook geen +2 waard: Vayra in 'plan: Tweakers helpt je Blue Monday door te komen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thomxc in 'nieuws: DigiD en MijnOverheid zijn niet bereikbaar - update'

Ik begrijp even niet wat hier +2 aan is. 0 lijkt me perfecte score (of DigiD down is of niet).
En zo staan er in dit artikel wel meer nu al verkeerd, maar zijn ze nog te jong om hier al te melden.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 16-01-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jammer dat BrZ in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online marktpla... op +3 gebleven is, ondanks dat ook een pro-mod om aandacht voor deze reactie vroeg.

Zie vanaf wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 16-01-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

[...]

WTF???? 269x +3?????

Ik wilde dit eigenlijk bumpen omdat het nog steeds zo staat, maar door de thread lezende heeft de crew een reactie afgegeven waarmee zij, ook al is dat niet direct zo gezegd, die reactie op +3 willen houden. In sommige gevallen gebeurt dat wel eens en zal dan een afweging zijn.

Overigens zou ik de reactie, een enkele regel met een link die het plaatje ontkracht, geen +3 hebben gegeven, maar wel hoog hebben gewaardeerd. En tegelijkertijd zou je kunnen aannemen dat het best ernstig is dat we die post zo hoog moeten waarderen, daar deze ''fout'', om het maar zo te noemen, met een Tineye search nochthans achterhaald had kunnen worden.
Dirk schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:26:
[...]

Nee, dat is geen modmisbruik. Hij noemt de foto terecht oud, want hij is gemaakt voor een andere gelegenheid dan de advertentie, en toont daarmee aan dat de advertentie hoogst waarschijnlijk vals is, wat de redactie later ook heeft geconcludeerd. Verder is zijn reactie kort, maar niet aanvallend.
Je impliceert hiermee dat de reacties die eronder staan die 0 krijgen wegens klagen over het journalistieke niveau van Tweakers wel eens terecht zouden zijn. Immers, dit had redelijk gemakkelijk achterhaald kunnen worden, zoals sommige van de 0 reacties ook aangeven.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Plague in 'nieuws: NS: gebruik wifi in de trein is verdubbeld na snelheidsver...
Geen. +3 Grootste gedeelte heeft weinig te maken met het artikel over de WiFi snelheid in treinen. Daarnaast slaat de persoonlijke aanval op het begin en laatste regel ook nergens op, ook gezien de gebruiker waar hij op reageert (The zap man) in zijn reactie in het artikel heeft geplaatst nergens stelt dat hij/ zij zelden met de trein reist, en verder geen andere reactie heeft staan waar hij dit stelt (15:13). Tenzij dit er voor zijn edit heeft gestaan al blijft het dan nog steeds een flauwe opmerking om iemand zijn reactie naar beneden te halen mijn inziens.

Overigens lijken mij sowieso die reacties die alleen over de vertraging van de treinen en ov gaan niet on-topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 16-01-2017 15:31 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thomxc in 'nieuws: DigiD en MijnOverheid zijn niet bereikbaar - update 2'

Bovenstaande reactie blijft overigens verkeerde moderaties krijgen, resma in 'nieuws: DigiD en MijnOverheid zijn niet bereikbaar - update 2' lijkt me ook niet echt informatief, maar eerder offtopic en heeft ook diverse mismods ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@CH40S: Voor wat betreft thomxc in 'nieuws: DigiD en MijnOverheid zijn niet bereikbaar - update 2'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LNCMR3x4dwqJOAw2mMIwh1yN/full.jpg

Ik zal Gekke Henkie wel zijn, maar kan iemand me inderdaad die idiote hoeveelheden +2's en +3's eens verklaren? Volgens mij mag daar wel eens naar gekeken worden.

Ik zie er niet meer dan een 0 in, of op zijn best een hele krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Meer dan een 0 is die reactie imo niet, hetzelfde geldt voor de reacties er onder.
Deze heeft ook nog wat hulp nodig om van de +2 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unilythe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-06 10:37
unilythe in 'nieuws: Nostalrius vraagt opvolger Elysium met klassieke WoW-ser...

Ik snap de -1 niet, eerlijk gezegd. Ik heb zelfs in volgende reacties elke vraag hierover naar mij beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

_David_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:15:

[...]

Deze heeft ook nog wat hulp nodig om van de +2 te komen.
Met 104x +3 krijg je die nog alleen goed met een fixatie.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Zeehond schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:22:
[...]

[...]

Met 104x +3 krijg je die nog alleen goed met een fixatie.
Helaas wel ja...

[ Voor 85% gewijzigd door _David_ op 16-01-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:10:
@CH40S: Voor wat betreft thomxc in 'nieuws: DigiD en MijnOverheid zijn niet bereikbaar - update 2'

[afbeelding]

Ik zal Gekke Henkie wel zijn, maar kan iemand me inderdaad die idiote hoeveelheden +2's en +3's eens verklaren? Volgens mij mag daar wel eens naar gekeken worden.

Ik zie er niet meer dan een 0 in, of op zijn best een hele krappe +1.
Jep, ik vind ze dus ook offtopic, maar staan nog altijd op +2. Ben bang dat we hem niet meer naar beneden gaan krijgen en fixatie zal wel 'overkill' zijn, net als bij BrZ in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online marktpla... die ook niet gefixeerd is, ondanks dat deze meermaals gemeld is en door een ProMod is aangestipt.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 16-01-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Redneckerz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Je impliceert hiermee dat de reacties die eronder staan die 0 krijgen wegens klagen over het journalistieke niveau van Tweakers wel eens terecht zouden zijn. Immers, dit had redelijk gemakkelijk achterhaald kunnen worden, zoals sommige van de 0 reacties ook aangeven.
Om hier even op in te gaan hoewel het niet mijn bericht is, je haalt hier toch mijn inziens twee verschillende dingen aan.

De foto die in het artikel staat is al wat ouder, (feit), wat een gebruiker meldt op nette wijze. Verder heeft het ook te maken met het artikel zelf (het is een nuttige aanvulling) en tot zoverre pas dit mijn inziens dus gewoon bij het artikel.

Sommige reacties eronder benoemen dat de redactie dit makkelijk had kunnen zien (wellicht feit), maar is geen nuttige toevoeging meer op het artikel gezien bijv. andere gebruikers daar niets mee kunnen maar alleen eventueel de redactie. Verder bestaan de reacties grotendeels (of andere reacties gaan zelfs geheel) alleen over de kwaliteit van het nieuws op tweakers en tweakers zelf (meningen) en hebben zelf dan verder ook niets met het artikel te maken, en zijn daarmee dan ook geen nuttige toevoeging op het artikel. Deze discussie is daar dan ook off-topic en hoort thuis in geachte redactie.

Ik zie dan ook totaal geen verband tussen het opmerken dat een gebruiker gewoon een feit plaats welke een nuttige toevoeging op het artikel is, impliceert dat de meningen in de off-topic reacties eronder die geen nuttige toevoeging zijn voor andere gebruikers, terecht zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 17-01-2017 00:19 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar ik reageer toch gewoon netjes ontopic als ik m'n mening geef/een vraag stel over het gene waar het artikel om gaat? :)
WhatsappHack in 'nieuws: Facebook start eerste samenwerking met Duits factche...

Of ik zie het verkeerd, of ik vermoed een lichte vorm van meningmodden gezien de reactie erop een +3 heeft. :P
(Ik vind overigens niet dat mijn dat mijn opmerking over linkse politici (in mijn ervaring zijn dat de gene die het meest klagen over dit onderwerp) hier een punt aftrek zou moeten opleveren. Ik uit m'n mening netjes, als je het er niet mee eens bent of vind dat ik fout zit: prima, verschil in mening kan - maar lijkt me geen reden voor punten aftrek.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 14:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Coyette in 'nieuws: SUSE maakt handleiding voor installatie openSUSE als Wind...

-2 waardig?
CH40S schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:15:
net als bij BrZ in 'nieuws: Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online marktpla... die ook niet gefixeerd is, ondanks dat deze meermaals gemeld is en door een ProMod is aangestipt.
Dit is nu al de derder keer dat je de post aanhaalt. Misschien de draad even teruglezen? Want ook Frontpagemoderatie coördinator Dirk heeft een zegje gedaan. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het lijkt me niet bijzonder constructief om het maar te blijven herhalen en net te doen alsof tegenargumenten niet zijn gegeven :)

[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 17-01-2017 01:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:55:
Dit is nu al de derder keer dat je de post aanhaalt. Misschien de draad even teruglezen? Want ook Frontpagemoderatie coördinator Dirk heeft een zegje gedaan. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het lijkt me niet bijzonder constructief om het maar te blijven herhalen en net te doen alsof tegenargumenten niet zijn gegeven :)
Was gisteravond even druk en had over wat posts (o.a. die van Dirk) heen gelezen. Mea culpa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 14:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is je vergeven :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij het TransIP artikel wordt ook een boel gemismod lijkt het wel, deze spant toch wel de kroon met +3:

erwinb in 'nieuws: Stroomstoring Amsterdam leidt tot problemen bij TransIP'

EDIT:
Ah, inmiddels gezakt naar +2, maar vraag me af in hoeverre de gehele thread +2 is.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
CH40S schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:30:
Bij het TransIP artikel wordt ook een boel gemismod lijkt het wel, deze spant toch wel de kroon met +3:

erwinb in 'nieuws: Stroomstoring Amsterdam leidt tot problemen bij TransIP'

EDIT:
Ah, inmiddels gezakt naar +2, maar vraag me af in hoeverre de gehele thread +2 is.
Die reactie is naar mijn mening prima op +2 te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhatsappHack schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Die reactie is naar mijn mening prima op +2 te rechtvaardigen.
Intussen is de thread ook een beetje veranderd sinds mijn post en staan sommige reacties niet meer bij elkaar.

Momenteel vanaf Firefly III in 'nieuws: Stroomstoring Amsterdam leidt tot problemen bij TransIP' zijn er ook een aantal op +2 terecht gekomen, waarvan ik ook betwijfel of die +2 zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zeehond schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:34:
[...]

Om hier even op in te gaan hoewel het niet mijn bericht is, je haalt hier toch mijn inziens twee verschillende dingen aan.

De foto die in het artikel staat is al wat ouder, (feit), wat een gebruiker meldt op nette wijze. Verder heeft het ook te maken met het artikel zelf (het is een nuttige aanvulling) en tot zoverre pas dit mijn inziens dus gewoon bij het artikel.
^^ Agreed. Het ging er mij om dat een reactie die 269 +3 krijgt (Waar +2 beter zou passen) in dit geval alleen maar zoveel animo heeft gekregen omdat er wordt geprofiteerd van een fout aan de kant van de auteur.

Ik zou het prettig hebben gevonden als we daar, Crew en Community, het eens over dit onderwerp konden hebben. Misschien dat Tweakers zelf eens een topic hierover opent op termijn. Ik vermoed dat zon platform groot nut zal hebben.
Zeehond schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:34:
[...]

Sommige reacties eronder benoemen dat de redactie dit makkelijk had kunnen zien (wellicht feit), maar is geen nuttige toevoeging meer op het artikel gezien bijv. andere gebruikers daar niets mee kunnen maar alleen eventueel de redactie. Verder bestaan de reacties grotendeels (of andere reacties gaan zelfs geheel) alleen over de kwaliteit van het nieuws op tweakers en tweakers zelf (meningen) en hebben zelf dan verder ook niets met het artikel te maken, en zijn daarmee dan ook geen nuttige toevoeging op het artikel. Deze discussie is daar dan ook off-topic en hoort thuis in geachte redactie.
Dat het in GR thuis hoort, geen probleem. Maar in dit geval zou dat minder terecht wezen, omdat dan als het ware deze opmerkingen, die toch een zekere waarheid verkondigen, ''verdwijnen'' van de FP. En dat is waar de meeste +3 gevers en klagers toch eerst kijken. Het is niet dat het niet werkelijk verdwenen is, want je kan het in GR vinden, maar dat is een extra hobbel, hoe minuscuul ook, waar +3 gevers en klagers zich niet aan zullen storen. Hun reactie kan dan uit 2 keuzes bestaan: Of een bestaande post massaal +3 geven, onterecht als het is, of een klaagpost maken die stelt dat het journalistieke niveau hier tekortschiet.

Het is hun ''manier'' om de onvrede te uiten. En daar hoeft niet op te worden ingegaan, maar wat ik al eerder stelde, ik denk dat een topic hierover welke door Tweakers zelf wordt opgezet (Waarmee men dus herkent dat dit een probleem is) weldegelijk nut zal hebben. Zoals het er nu naar uitziet, heeft welgeteld alleen Dirk zich erover uitgesproken en die heeft vooral naar de post bekeken om zijn kwaliteit. De ''oorzaak'', het resultaat dat die post zoveel +3 en klaagreacties heeft gekregen, is niet behandeld. Daarin wordt er gezwegen, terwijl ik denk dat juist hierover, men moet spreken :)

Dit wordt wel heel erg meta zo, dus ik laat het hierbij :)

Offtopic: Ik zag je edit trouwens ;) Je dacht geheid dat je oorspronkelijke reactie wat minder netjes was. I know what you did! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Oh dus hierdoor wordt het in één keer gebombardeerd met -1tjes…
Ik snap dat +3tjes overdreven zijn, maar dat geeft wel een signaal dat mensen er net zoals ik er wel graag knap antwoord op willen hebben… En ipv het hier aangeven dat je het er niet mee eens bent, kon je er toch ook wel even op de post reageren waarom, of is dat gelijk teveel gevraagd?

Discord: HotS Pals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Amplus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Oh dus hierdoor wordt het in één keer gebombardeerd met -1tjes…
Ik snap dat +3tjes overdreven zijn, maar dat geeft wel een signaal dat mensen er net zoals ik er wel graag knap antwoord op willen hebben… En ipv het hier aangeven dat je het er niet mee eens bent, kon je er toch ook wel even op de post reageren waarom, of is dat gelijk teveel gevraagd?
Je wordt niet gebombardeerd met -1tjes maar mensen geven een 0 wat in dit geval een juiste score is. De vraag is offtopic. Ik denk dat "Geachte redactie" een betere plek voor je vraag is. Daar huist de redactie die wellicht meer informatie kan geven over de afweging om er vanuit redactioneel oogpunt wel over te schrijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 17-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik je stuur je nog een dm met een korte reactie

[ Voor 55% gewijzigd door Zeehond op 17-01-2017 14:26 . Reden: Was aan het klungelen met de quote ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Primuszoon in 'downloads: DC++ 0.864' is geen +3 / +2 maar een nette +1 onder het download item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:29:
Primuszoon in 'downloads: DC++ 0.864' is geen +3 / +2 maar een nette +1 onder het download item.
Idd eens, staat hij nu dan ook op

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hoewel nog geen uur geleden gepost staat CrimsonRider in 'nieuws: Ziggo zal niet meewerken aan waarschuwen van illegal... imho al veel te stevig op +3. Deze reactie komt elke keer weer onder een piraterij/Brein artikel en verdient daarom geen +3.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Meer dan een +1 is dat inderdaad niet, weer typisch dat zoon reactie binnen een uur (!) 139x +3 heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Migrator schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:41:
Hoewel nog geen uur geleden gepost staat CrimsonRider in 'nieuws: Ziggo zal niet meewerken aan waarschuwen van illegal... imho al veel te stevig op +3. Deze reactie komt elke keer weer onder een piraterij/Brein artikel en verdient daarom geen +3.
Ik zou eigenlijk willen stellen dat zoiets juist benadrukt moet blijven worden. Tim Kuik en co leest hier immers mee en als er 1 ding is wat uit het interview met Tweakers naar voren kwam, is dat Brein de grote beren te vriend houd en de kleine vissen lastig valt met sancties en rechtsgangen.

Ze moeten daarom dus weten wat de werkelijke oplossing is. Ook al stellen zij dat ze 15 jaar succesvol bezig zijn geweest met het afweren van piraterij, in die 15 jaar hadden ze ook met de grote beren om tafel kunnen zitten - Mensen betalen echt wel voor regiovrije content.

De enige reden dat Brein dat niet doet is omdat ze leven van die kleine vissen. Als zij een universele aanbieder op poten weten te zetten, samen met de grote beren, dan is Stichting Brein haar broodwinning kwijt. In mijn optiek is juist daarom belangrijk dat we telkens benadrukken dat een universele aanbieder op zijn minst een betere oplossing is dan hetgeen wat Stichting Brein al 15 jaar lang predikt.

De reactie is echter geen +3 waard natuurlijk, dan zou men toch link-onderbouwing moeten hebben. Maar een +1. misschien +2 is zeker te verdedigen. Hoe herhalend ook. Die andere kant van de medaille moet belicht blijven worden. Zulke reacties op 0 zetten ''omdat ze zo herhalend zijn'' is geen sterke redenering imo.
_David_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:54:
Meer dan een +1 is dat inderdaad niet, weer typisch dat zoon reactie binnen een uur (!) 139x +3 heeft :X
Tja, vind je het vreemd? Instanties zoals Brein, die pretenderen voor de belangen van de consument op te komen, geven zelf geen evenwichtig antwoord wanneer ze wordt gevraagd waarom universele content een onmogelijkheid is. Sterker nog, ze reageren daar niet eens op. Het wordt bij voorbaat al afgekeurd, wat gezien Stichting Brein's activiteit niet raar is. Zonder kleine vissen heeft Brein geen bestaansrecht. Als zij werkelijk zo goed waren als ze zelf pretenderen, dan was piraterij in NL al jarenlang geen issue meer. Het feit dat zij 15 jaar later nog steeds kleine vissen loopt te ''pesten'' (Ik zet het maar even in brackets) geeft imo goed aan dat Brein echt niet voor jou of mij bezig is.

Zijn die +3's gerechtvaardigd? Nee, dat zeker niet. Maar deze meningen verdienen wel een podium, al is het maar omdat men moet blijven benadrukken dat de weg die Stichting Brein bewandelt, er 1 is die moet worden afgebroken, niet uitgebouwd. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Redneckerz op 17-01-2017 15:08 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wie zegt dat die reactie op 0 moet? +1 lijkt mij een prima score voor die reactie, waar die nu ook op staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

_David_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:08:
Wie zegt dat die reactie op 0 moet? +1 lijkt mij een prima score voor die reactie, waar die nu ook op staat. :)
Zie boven, en my bad, ik dacht dat Evest voor een 0 aan het lobbyen was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dat een dergelijke reactie steeds weer opduikt zodra er iets over Brein geschreven wordt is niet van belang, op basis van die herhaling zou je pas naar 0 gaan als het meerdere keren geschreven wordt onder hetzelfde artikel.

Toch is die reactie zeker wel een 0. Het artikel gaat immers over een beoogd waarschuwingssysteem en niet over een gewenst kijk/luister model. Een model wat voor CrimsonRider interessant is hoeft ook niet aanvaardbaar te zijn voor iemand anders.

Inhoudelijk: een universele aanbieder die aan ieders wensen voldoet is onmogelijk, de diversiteit van de gewenste content is dermate groot dat dat nooit door één aanbieder geleverd kan worden. Bijvoorbeeld: ik kijk graag naar Anime en dan wel in de originele taal gesproken en dan bij voorkeur van de kleine onbekende studio's (ik noem maar wat hier). De kans dat een universele aanbieder hier aan kan voldoen is klein en als mijn buurman dan weer ergens een andere voorkeur voor heeft en zijn buurman voor nog iets anders, dan is de kans vrijwel nihil dat een universele aanbieder dit allemaal aan kan bieden en wat gaan de mensen dan doen? op zoek naar hun gewenste content via illegale aanbieders.

Zo liggen er enorm veel beren op de weg voordat er een universele aanbieder mogelijk zal zijn en imho zal dat nooit mogelijk worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

botoo schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:58:
Inhoudelijk: een universele aanbieder die aan ieders wensen voldoet is onmogelijk, de diversiteit van de gewenste content is dermate groot dat dat nooit door één aanbieder geleverd kan worden. Bijvoorbeeld: ik kijk graag naar Anime en dan wel in de originele taal gesproken en dan bij voorkeur van de kleine onbekende studio's (ik noem maar wat hier). De kans dat een universele aanbieder hier aan kan voldoen is klein en als mijn buurman dan weer ergens een andere voorkeur voor heeft en zijn buurman voor nog iets anders, dan is de kans vrijwel nihil dat een universele aanbieder dit allemaal aan kan bieden en wat gaan de mensen dan doen? op zoek naar hun gewenste content via illegale aanbieders.

Zo liggen er enorm veel beren op de weg voordat er een universele aanbieder mogelijk zal zijn en imho zal dat nooit mogelijk worden.
Als een grote beer Crunchyroll inlijft ben je al wat verder. Een eerste goede stap zou zijn om Westerse series zoals Game of Thrones niet meer regiogebonden maken.

Je voorbeeld is ook wel gelijk een extreme, maar ipv in een oplossing te denken reageer je gelijk met ''Dat zal vast niet lukken''. Precies zoals Tim Kuik ook denkt. Waarom zou het niet lukken? Hebben zij een graadmeter? Is er een onderzoek geweest waaruit blijkt dat dit onmogelijk is? Is er überhaupt eens een aanzet gegeven tot het ontwikkelen van zon aanbieder? Naar mijn weten heeft Kuik en daarmee Brein nooit een poging toe ondernomen. Nee, volgens Brein kan het allemaal niet, terwijl ze de praktijkervaring er niet voor hebben.

Je zou kunnen kijken of instanties zoals Netflix ertoe bij hebben gedragen dat piraterij minder is geworden. Dan zou Brein ook gelijk een stuk relevanter wezen ;)

Brein en co hebben 15 jaar de tijd gehad om zoiets uit te werken, dat er nog steeds vrijwel niets van de grond is gekomen zijn simpelweg belangen en beren op de weg zien. Men zou in dat opzicht eens wat meer zoals meneer Musk moeten denken: Hoezo is een raket weer terug laten landen op zijn platform onmogelijk? Zoiets zou voor dit probleem ook nodig moeten zijn.

Het is helemaal niet onmogelijk, maar op dit moment wordt het vooral onmogelijk gemaakt. Dat is iets anders. Tot zover dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die discussie is hier een beetje veel te veel offtopic Redneckerz, ik wil met plezier elders daarover verder praten, mag wmb ook in pm's. Ik weet wel e.e.a. hoe het gaat met uitzendrechten e.d. (en nee, ik werk niet bij of voor Brein :P ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik weet wel e.e.a. hoe het gaat met uitzendrechten e.d.
Drogredenatie op basis van een (onbewezen) claim van expertise, als mede een indirecte en onnodige sting tot vervolg van een discussie door deze toevoeging.

Het is helemaal niet onmogelijk, maar op dit moment wordt het vooral onmogelijk gemaakt + met uitzendrechten.

Redneckerz zijn punt benadruk je met het voorbeeld waarom het actief onmogelijk wordt gemaakt, weinig discussie meer nodig. Enig mening (van mij) over het wel of niet... maakt niet uit. Beide punten zijn correct en vullen elkaar aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Freaky_Angelus op 17-01-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tigerblood in 'nieuws: NPO gaat in mei van start met nieuw video-on-demand-pl...

Heeft in elk geval ruim 150+ mismods te pakken. Hoe deze 134x +3 en 28x +2 heeft kunnen krijgen is mij een raadsel. Ik begrijp in elk geval niet waarom deze op +3 staat. Omdat hij het over 'ons belastinggeld' heeft? :?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2017 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
CH40S schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:08:
Tigerblood in 'nieuws: NPO gaat in mei van start met nieuw video-on-demand-pl...

Heeft in elk geval ruim 150+ mismods te pakken. Hoe deze 134x +3 en 28x +2 heeft kunnen krijgen is mij een raadsel. Ik begrijp in elk geval niet waarom deze op +3 staat. Omdat hij het over 'ons belastinggeld' heeft? :?
+2 is opzich nog te rechtvaardigen vanwege de referentie naar hoe de BBC het aangepakt heeft (iPlayer) en hoe ze BBC3 helemaal digitaal hebben gemaakt.
Ik wist dat bijvoorbeeld nog niet, en ben dankzij die post eens gaan kijken bij de BBC; en eenmaal gezien dan vraag je je idd af hoe die t zo verrekte goed voor elkaar hebben itt de NPO. :P

In principe lijkt ie me +1, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen t echt informatief vinden en derhalve beoordelen met een +2 - weet niet of je dat echt een mismod kan noemen... Die +3's begrijp ik iets minder goed.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 18-01-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:11
Kafka in 'nieuws: Ziggo zal niet meewerken aan waarschuwen van illegale downl...

Volgens mij gewoon on topic, en alleen maar gedownmod omdat mensen het er niet mee eens zijn.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhatsappHack schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:35:
+2 is opzich nog te rechtvaardigen vanwege de referentie naar hoe de BBC het aangepakt heeft (iPlayer) en hoe ze BBC3 helemaal digitaal hebben gemaakt.
Ik wist dat bijvoorbeeld nog niet, en ben dankzij die post eens gaan kijken bij de BBC; en eenmaal gezien dan vraag je je idd af hoe die t zo verrekte goed voor elkaar hebben itt de NPO. :P

In principe lijkt ie me +1, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen t echt informatief vinden en derhalve beoordelen met een +2 - weet niet of je dat echt een mismod kan noemen... Die +3's begrijp ik iets minder goed.
Voor iPlayer hebben wij echter VPN nodig, makkelijk om daar te komen is het dus niet. Dus denk ook niet dat jij zonder dergelijke trucjes bij iPlayer hebt kunnen komen.

Ik zie menig gebruiker namelijk geen VPN gebruiken om gebruik te kunnen maken van de iPlayer van de BBC. Slimmerikken zul je natuurlijk altijd houden, maar aan een dergelijk vergelijk (hoe goed bedoeld ook!) heeft de gemiddelde kijker dus niets, imo. Vandaar dat ik vind dat de post +1 is, at tops.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

CH40S schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:08:

Andere leuke posts die flink de mist inslaan:
segil in 'nieuws: Ziggo zal niet meewerken aan waarschuwen van illegale downl... - 24x +3.
Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo zal niet meewerken aan waarschuwen van illegale d... - 66!x +3.
Sando in 'nieuws: Ziggo zal niet meewerken aan waarschuwen van illegale d... - 21x +3.

De eerste reactie is vooral speculatie en graag willen dat Brein op zijn vingers wordt getikt (Dont we all :+) maar de +3 tjes zijn vooral meningmods. Is eerder een +1.

De tweede reactie lijkt mij veel +3tjes krijgen als ''protestmoderatie''. Zo van: ''Titan_Fox ziet het goed, VPN erop en klaar ermee.'' Ook geen +3 waardig natuurlijk, eerder +1.

De derde reactie linkt naar een site die nuttig kan zijn maar dit wordt niet uitgelegd. Wel is de reactie informatief door de andere uitleg die erop volgt, dus kan +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
CH40S schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:04:
[...]
Voor iPlayer hebben wij echter VPN nodig, makkelijk om daar te komen is het dus niet. Dus denk ook niet dat jij zonder dergelijke trucjes bij iPlayer hebt kunnen komen.

Ik zie menig gebruiker namelijk geen VPN gebruiken om gebruik te kunnen maken van de iPlayer van de BBC. Slimmerikken zul je natuurlijk altijd houden, maar aan een dergelijk vergelijk (hoe goed bedoeld ook!) heeft de gemiddelde kijker dus niets, imo. Vandaar dat ik vind dat de post +1 is, at tops.
Wat maakt dat nou weer uit?
De informatie staat er toch, en de informatie klopt. Dat mensen om het geheel zelf te kunnen bekijken en vergelijken een extra stap moeten ondernemen is totaal irrelevant.

De informatie, zoals ik het zie, klopt gewoon... En dat is waarom het draait: of het feiten zijn of niet.

Er komen op Tweakers vaak zeer diepgaande technische zaken voorbij, die niet veel mensen en soms zelfs bijna niemand kan nadoen. Soms kan het helemaal niet, bijvoorbeeld als een medewerker van een bedrijf hier op Tweakers technische toelichting geeft; maar andere Tweakers geen toegang hebben tot de hardware om het zelf te doen; bepaalde configuraties voor mobiele of kabel netwerken bijvoorbeeld. Specifieke skills, op basis waarvan zeer goede feitelijk accurate reacties worden geplaatst.
... Als je dan als argument gaat voeren "zonder die specifieke stappen uit te voeren kunnen mensen het niet zelf controleren, dus is het een 0 of max +1": dan kan je een behoorlijk aantal +2/+3 gaan schrappen.

Een VPN oid is dan nog een behoorlijk klein hoepeltje om doorheen te springen om het zelf helemaal te bekijken, dat kan in principe iedereen met een beetje kennis.
Als de criteria dus is "mensen moeten er wat moeite insteken om het geheel te checken, dus mag de score niet hoog zijn", dan is er imho iets mis.
Ik vind het een non-argument in ieder geval.

JUIST omdat niet iedereen het kan zien, is de post juist informatief! Iemand geeft info die andere Tweakers niet zomaar kunnen zien, maar met wat moeite wel. Dan is t fijn dat iemand die informatie post, dan krijgen we alsnog de info!
Je argument bevestigd juist eerder dat het nuttige info is, dan dat het er afbreuk aan doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dus omdat de menigte die er (out-of-the-box) niet bij kan (omdat die of geen kaas ervan gegeten heeft om het te omzeilen (en daarbij dus in feite illegaal bezig te zijn!) of de moeite er niet in wil steken om bij de content te kunnen) of wil is het van meerwaarde voor juist die personen? :?

Mij ontgaat de logica daarvan echt totaal. Ik zeg ook nergens dat de info afbreuk doet, ik zie gewoon de meerwaarde voor de informatie niet, want het merendeel zal nooit gebruik kunnen of willen maken van de (in dit geval buitenlandse) dienst.

En dat is iets wat imo best zwaar mag wegen.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
CH40S schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:40:
[...]
Dus omdat de menigte die er (out-of-the-box) niet bij kan (omdat die of geen kaas ervan gegeten heeft om het te omzeilen (en daarbij dus in feite illegaal bezig te zijn!) of de moeite er niet in wil steken om bij de content te kunnen) of wil is het van meerwaarde voor juist die personen? :?
Nou de mensen die er geen moeite in willen steken; daarvan interesseert het me echt niet of het voor hen wel of geen meerwaarde is. Luiheid wordt niet beloond.
Maar voor hen die het echt niet kunnen: ja! Natuurlijk is dat informatief.
Als je info krijgt over iets dat je zelf niet direct kan zien of aan had gedacht, dan is het toch heel mooi als je mede-Tweakers die wél die info hebben het met ons delen? Oo
Ik snap niet hoe je kan vinden dat dat dus niet informatief is... Als er iets informatief is, dan is dat het wel. Maar als ik jou zo hoor heb je liever dat common sense en dingen die iedereen kan weten +2/+3 moet krijgen, maar al het andere niet. Dat is niet de bedoeling.

Ik snap niet hoe je dat niet kan inzien... Wil je ook stellen dat diepgaande onderzoeken en rapporten naar het higgs-boson deeltje bij CERN totaal niet informatief is omdat 99.999% van de wereldbevolking het onderzoek zelf niet kan doen en/of er niets van snappen? :')
Kom op zeg, je snapt toch wel dat het juist goed is als mensen informatie geven die anderen helemaal niet of met moeite kunnen krijgen of niet zomaar zullen snappen als ze t zelf moeten doen? :X
Ik zeg ook nergens dat de info afbreuk doet, ik zie gewoon de meerwaarde voor de informatie niet, want het merendeel zal nooit gebruik kunnen of willen maken van de (in dit geval buitenlandse) dienst.
Ook daar gaat het toch helemaal niet om? :/ Heb je het artikel en de post überhaupt gelezen? :X
Het was een vergelijking tussen het systeem van de BBC en de NPO, met daarbij de vraag waarom de BBC het wel al jaren goed kan doen; maar de NPO niet...
Dat mensen hier de iPlayer niet gebruiken is dus ook volstrekt irrelevant.

Maar goed, ik heb genoeg van deze discussie.
Ik blijf erbij dat een +2 prima te rechtvaardigen is, en dat ik je argumenten om die post onderuit te halen qua score echt werkelijk helemaal nergens op vind slaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhatsappHack schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:28:
Ook daar gaat het toch helemaal niet om? :/
Waarom probeer je die woorden dan wel in mijn mond te leggen met je vorige post? :? Laat dat voortaan dan ook achterwege.
Maar goed, ik heb genoeg van deze discussie.
Ik blijf erbij dat een +2 prima te rechtvaardigen is, en dat ik je argumenten om die post onderuit te halen qua score echt werkelijk helemaal nergens op vind slaan. :)
Goed, dan denk ik dat het voor jou voortaan verstandiger is om mijn posts in dit topic maar te negeren of zo. Andersom zal ik dat in ieder geval wel blijven doen.

Het gaat mij ook totaal niet om de post onderuit te halen, want nogmaals, ik zie de meerwaarde niet en ik geef daarom +1 voor de post. Ik begrijp heel goed wat er staat en dat hij vergelijkt, maar ik kan er gewoonweg niets mee, omdat de dienst hier niet beschikbaar is, helaas.

Ik begrijp dus ook niet waarom je nu weer woorden in mijn mond probeert te leggen, alsof ik de post alleen maar naar beneden wil praten, want dat is gewoon pertinent niet waar, probeer zoiets lekker bij een ander.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2017 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

botoo schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:09:
Die discussie is hier een beetje veel te veel offtopic Redneckerz, ik wil met plezier elders daarover verder praten, mag wmb ook in pm's. Ik weet wel e.e.a. hoe het gaat met uitzendrechten e.d. (en nee, ik werk niet bij of voor Brein :P ).
Dat is misschien wel een goed idee. Ik wil je er wel op wijzen dat ''hoe het gaat met uitzendrechten'' juist een sterk argument verschaft voor mijn opmerking dat een universele aanbieder niet onmogelijk is, maar wel onmogelijk wordt gemaakt ;)
WhatsappHack schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:35:
[...]

Die post legt helemaal niet uit hoe ze BBC3 digitaal hebben gemaakt. Het enige wat er wordt gezegd is dat de BBC gebruikmaakt van een inhouse player die HQ content kan weergeven. Uitzendinggemist gebruikt ook een dergelijk systeem. Als je daar niet van op de hoogte ben, dan zou je algauw +3 gaan geven.

Ik zie in de reactie namelijk ook geen +3 of zelfs een +2. Ik zie hoogstens een opinie met een verwijzing naar een externe partij die het klaarblijkelijk beter doet dan wat er hier in NL gebeurt - Er wordt in niets gerefereerd naar de werking ervan.
WhatsappHack schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:24:
[...]
Wat maakt dat nou weer uit?
De informatie staat er toch, en de informatie klopt. Dat mensen om het geheel zelf te kunnen bekijken en vergelijken een extra stap moeten ondernemen is totaal irrelevant.
Veel, omdat een VPN in dit geval wordt gebruikt om iets te bekijken wat hier niet beschikbaar is. Of dat illegaal is weet ik zo 123 niet, maar het lijkt mij niet nodig om dat te gaan vermelden. Heck, de post waar jij je sterk voor maakt, heeft het er ook niet over - De hele achterliggende reden komt van Ch40S zelf.
[...]
... Als je dan als argument gaat voeren "zonder die specifieke stappen uit te voeren kunnen mensen het niet zelf controleren, dus is het een 0 of max +1": dan kan je een behoorlijk aantal +2/+3 gaan schrappen.
Dit wordt door Ch40S niet gezegd :?
[...]
Een VPN oid is dan nog een behoorlijk klein hoepeltje om doorheen te springen om het zelf helemaal te bekijken, dat kan in principe iedereen met een beetje kennis.
Als de criteria dus is "mensen moeten er wat moeite insteken om het geheel te checken, dus mag de score niet hoog zijn", dan is er imho iets mis.
Ik vind het een non-argument in ieder geval.
Dat is ook niet wat hij propageert. Hij propageert dat als je gaat melden dat je de Iplayer niet zomaar kan benaderen en dat dit via een VPN moet, je eigenlijk mensen wijst op een manier die wel eens buiten de wet valt. Vandaar dat Ch40S ook aanvoert dat het niet nodig is om dit te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Waarom had ik al verwacht dat jij ondanks einde discussie het toch niet zou kunnen laten om toch weer te proberen de discussie van voren af aan te beginnen? :)

Waar staan manieren beschreven om die player te benaderen? Nergens, dus worden ze ook niet op iets illegaals gewezen.

Heel leuk al die fictieve scenarios, maar ze zijn er niet: dus boeit het niet voor de moderatie van die post.

Tabee.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem