Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.019 views

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

botoo

💀 too old to die young

OddesE in 'nieuws: Windows 10 krijgt blauwlichtfilter' Flinke lap tekst maar meer dan offtopic ranten zie ik er niet in.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Veel Tweakers hebben vakantie zeker? Meestal is er geen beginnen aan. ;)

StackMySwitchUp in 'nieuws: Renders tonen LG G6-smartphone zonder halfmodulaire behuizing'

Geen +2

[ Voor 35% gewijzigd door kendo op 29-12-2016 11:25 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Meg
  • Niet online

Meg

Is +1 nu en zou zomaar kunnen. O-)

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thrace Grumble in 'nieuws: Keuringsrapport bevestigt usb-c-lader en 5GHz-wifi...

Bij zo'n beetje elk Nintendo Switch artikel wordt melding gemaakt (niet per se door dezelfde persoon) van het event in Januari bij Nintendo USA. Maar moet dat dan elke keer +2 gemod worden?

Lijkt mij niet, als posts van mij bij Plex in de downloads sectie gefixeerd worden naar +1 "want herhaling".

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CH40S schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:31:
Thrace Grumble in 'nieuws: Keuringsrapport bevestigt usb-c-lader en 5GHz-wifi...

Bij zo'n beetje elk Nintendo Switch artikel wordt melding gemaakt (niet per se door dezelfde persoon) van het event in Januari bij Nintendo USA. Maar moet dat dan elke keer +2 gemod worden?

Lijkt mij niet, als posts van mij bij Plex in de downloads sectie gefixeerd worden naar +1 "want herhaling".
Wat mij betreft kan een +1 of een +2 in dit geval. Als ik zo kijk is het vaak een andere user die deze tip aandraagt en ik zie geen kwade bedoelingen als spam oid.

Jouw reacties bij Plex waren van een heel andere orde en zijn in dit geval niet relevant.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:56:
Wat mij betreft kan een +1 of een +2 in dit geval. Als ik zo kijk is het vaak een andere user die deze tip aandraagt en ik zie geen kwade bedoelingen als spam oid.
Ik zie ook geen kwade bedoelingen, herhaling, ook al is het van een ander, zie ik wel.
Jouw reacties bij Plex waren van een heel andere orde en zijn in dit geval niet relevant.
En dit is precies de houding / inconsistentie waar o.a. Redneckerz en ik al maanden over aan de bel trekken en is wat mij het ivoren toren gevoel geeft. Let's agree to disagree, zal ik maar zeggen. ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
CH40S schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:09:
[...]
Ik zie ook geen kwade bedoelingen, herhaling, ook al is het van een ander, zie ik wel.
[...]
En dit is precies de houding / inconsistentie waar o.a. Redneckerz en ik al maanden over aan de bel trekken en is wat mij het ivoren toren gevoel geeft. Let's agree to disagree, zal ik maar zeggen. ;)
Het betreft hier een totaal andere situatie. In het geval wat je hier aanhaalt betreft het een tip die door meerdere mensen als aanvulling op het artikel wordt geplaatst bij verschillende nieuwsitems. Het gaat hier niet om het telkens weer plaatsen van geheel identieke of grotendeels identieke reacties door eenzelfde persoon. Ook betreft het geen opmerking met een baard van een paar meter oid. Elke keer naar je eigen reacties verwijzen voegt imho weinig toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Bor schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:56:

Het is dan ook geen spam, maar context is in deze wel belangrijk. Ongeacht herhaling of niet, een simpele (informatieve) linkdump is niet gelijk meteen +2. In dit geval gaat het ook nog eens om ietswat al vaker is langs gekomen, dus +2 is niet stevig. In dit geval is context juist heel belangrijk, dus zou deze op +1 kunnen staan. Anders kan ik ook in elke NX gerelateerd nieuwtje die link plaatsen voor snelle karma ;)

En zeg nu zelf, als je werkelijk interesse in de Switch hebt, dan ben je inmiddels wel bekend met die datum :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

evilution in 'nieuws: Volvo overweegt Microsoft Cortana in te bouwen in auto's'
Kan prima op +1 i.p.v. +2.
Redneckerz schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:23:
[...]

En zeg nu zelf, als je werkelijk interesse in de Switch hebt, dan ben je inmiddels wel bekend met die datum :)
Even los van het bovenstaande is dat niet de manier waarop je zou moeten gaan modereren gezien je dan bijna alles wat langer dan 1 dag bekend is op +1 kunt modereren met als rede, als het je interesseert had je het wel inmiddels geweten.

200 fish found!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zeehond schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:38:
Even los van het bovenstaande is dat niet de manier waarop je zou moeten gaan modereren gezien je dan bijna alles wat langer dan 1 dag bekend is op +1 kunt modereren met als rede, als het je interesseert had je het wel inmiddels geweten.
Je moet er - uiteraard - niet van uit gaan, maar telkens dezelfde datum dump, ongeacht of het door verschillende mensen wordt gedaan, zonder enige andere toevoeging, mag geen +2 krijgen.

Ondertussen heeft die post 29x! +2 en zelfs een idiote 14x! +3 ontvangen. Dat zijn een paar gebruikers die dit topic lezen en op basis daarvan even een flinke mismod uitdelen, denk ik zo :) Die verdienen een onderzoekje, me dunkt.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Redneckerz schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:37:
[...]

Je moet er - uiteraard - niet van uit gaan, maar telkens dezelfde datum dump, ongeacht of het door verschillende mensen wordt gedaan, zonder enige andere toevoeging, mag geen +2 krijgen.

Ondertussen heeft die post 29x! +2 en zelfs een idiot 14x! +3 ontvangen. Dat zijn een paar gebruikers die dit topic lezen en op basis daarvan even een flinke mismod uitdelen, denk ik zo :) Die verdienen een onderzoekje, me dunkt.
Dat er +2 voor wordt gegeven kan ik me voorstellen zeker als je wat minder actief het nieuws volgt of de berichten leest. Voor wie het al vaker voorbij heeft zien komen heeft het buiten een reminder wellicht minder toegevoegde waarde ja. Daarmee kan ik begrijpen dat er zowel +2 als +1 wordt gegeven.

Daarnaast kun je er niet van uit gaan dat alle +2 gevers die link ook in andere nx nieuwsberichten voorbij hebben zien komen. Immers hoeft het niet zo te zijn dat je in andere gerelateerde nieuwsberichten ook reacties hebt gemodereerd of gelezen.

200 fish found!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zeehond schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:08:
[...]
Dat er +2 voor wordt gegeven kan ik me voorstellen zeker als je wat minder actief het nieuws volgt of de berichten leest.
Voor een enkele linkdump en opmerking naar de datum? :? Ik vind van niet. Dit is nu een mazzelpost te noemen, omdat:

Het overigens het artikel zelf is die twijfel zaait met ''Dat gebeurt vermoedelijk medio januari, als het Japanse bedrijf voor het eerst meer vertelt over de aankomende console.'' - Daar had simpelweg meteen de juiste datum en tijd aan gegeven kunnen worden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Eens, maar dit is imo geen mismod. Een +2 is niet verkeerd.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Redneckerz schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:20:
[...]

Voor een enkele linkdump en opmerking naar de datum? :? Ik vind van niet. Dit is nu een mazzelpost te noemen, omdat:

Het overigens het artikel zelf is die twijfel zaait met ''Dat gebeurt vermoedelijk medio januari, als het Japanse bedrijf voor het eerst meer vertelt over de aankomende console.'' - Daar had simpelweg meteen de juiste datum en tijd aan gegeven kunnen worden.
Een linkdump kan ik het noemen, ik zie het meer als verderduideling op dat stukje van medio januari met die link als bronvermelding. Hiermee kom je eigenlijk in een herhaling van argumenten waarom zowel +2 als +1 kan worden gegeven. Nog een keer eerder genoemde argumenten waarom het voor sommige wel interessant is naar boven halen lijkt me niet van toegevoegde waarde.

De correcte datum had wellicht idd meteen in het artikel gekund, maar dit is niet de juiste plaats om daarover te discusieren.
RoD schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:28:
[...]

Eens, maar dit is imo geen mismod. Een +2 is niet verkeerd.
Idd wellicht interessant als persoonlijke ervaring bij nader inzien van iemand die beargumenteerd waarom hij knopjes fijner vind dan een touchscreen als HMI.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 14:37
Op mijn reactie op dit artikel: Hephaestos in 'nieuws: FBI publiceert technisch rapport over Russische hack-a...

Wordt wel heel erg politiek gedownmod door mensen die een andere mening maar eng vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, denk het niet. Denk dat het eerder aan je moderatiegezeur ligt, plus dat je een aantal beschuldigingen van corruptie uit zonder die te onderbouwen met ook maar een flintje bewijs.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zeehond schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:52:
[...]

Een linkdump kan ik het noemen, ik zie het meer als verderduideling op dat stukje van medio januari met die link als bronvermelding. Hiermee kom je eigenlijk in een herhaling van argumenten waarom zowel +2 als +1 kan worden gegeven. Nog een keer eerder genoemde argumenten waarom het voor sommige wel interessant is naar boven halen lijkt me niet van toegevoegde waarde.
Context is in dit geval belangrijk. En dit geval profiteert die post van de incomplete nieuwspost van de ander.
Daarom een mazzelpost.
De correcte datum had wellicht idd meteen in het artikel gekund, maar dit is niet de juiste plaats om daarover te discusieren.
Nee, dat moet inderdaad in een ander topic. Ik voel mij bijna bezwaard dat ik de opmerking überhaupt maakte :/

Zal er nog even over nadenken over het maken van dat topic. Eigenlijk vind ik het wel een zwaarwegend punt dat het niet is vermeld, puur omdat het om informatie gaat die al weken bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Hephaestos schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:14:
Op mijn reactie op dit artikel: Hephaestos in 'nieuws: FBI publiceert technisch rapport over Russische hack-a...

Wordt wel heel erg politiek gedownmod door mensen die een andere mening maar eng vinden :|
Je maakt helaas de (klassieke) fout door je bericht te editten en te gaan klagen over hoe je reactie offtopic is. Dit zorgt vrijwel altijd voor een punt aftrek en is gewoon doodzonde als je een bericht plaatst met inhoudelijke punten.

Over de inhoud gesproken: Ik kan mij wel in je boodschap vinden, maar zeker bij politieke spelletjes zoals deze is het bijna essentieel deze te onderbouwen met een redelijke deugdelijke link (Geen aluhoedje sites dus). Je post wint dan aan kredietwaardigheid, en zal je makkelijker een +1 vinden. Wildhagen verwoordt eenzelfde verhaal, echter wat minder behulpzaam, me dunkt :)

Dus: Je edit is je eigen schuld, dikke bult, de inhoud is iets om op te letten voor de volgende keer.

EDIT: Oeps, dubbelpost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestos
De edit was enkel om te vragen waarom het offtopic was, de inhoud was niet aangepast, maar goed om te weten voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestos
wildhagen schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:39:
Mwah, denk het niet. Denk dat het eerder aan je moderatiegezeur ligt, plus dat je een aantal beschuldigingen van corruptie uit zonder die te onderbouwen met ook maar een flintje bewijs.
@moderatiegezeur: Live and learn I guess, zal ik niet meer doen :)

Over de corruptie beschuldigingen.. Ik nam aan dat iedereen al wel kennis had genomen van de grootste cases uit de gelekte mails, maar idd, had ik ook wel even een linkje bij kunnen doen I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Hephaestos schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:44:
De edit was enkel om te vragen waarom het offtopic was, de inhoud was niet aangepast, maar goed om te weten voor in de toekomst.
Begrijpelijk, daar niet van ;) Maar zon vraag zal nooit worden beantwoord door de crew door de manier waarop reacties werken en worden geplaatst.

Meestal is Frontpagemoderatie een goede startplek om zulke vragen te stellen. Wees er echter wel van bewust dat in het merendeel van de gevallen de fout bij de gebruiker ligt, en daar zal dan redelijk direct op gewezen. Er zijn slechts een paar echte gevallen waarin de situatie wat anders ligt.

Geeft niets overigens, blij dat ik kon helpen als mede-Tweaker zijnde :)
Een linkdump kan ik het noemen, ik zie het meer als verderduideling op dat stukje van medio januari met die link als bronvermelding.
Een hele late edit, maar inmiddels heeft die post 17x! +3 ontvangen. (En 31x! +2)

Kan daar even op ingegrepen worden, tenminste voor die +3 postings? Want dat gaat natuurlijk nergens over.

[ Voor 22% gewijzigd door Redneckerz op 30-12-2016 13:07 . Reden: Een toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Sommige van Kendo zijn lijst zouden zelfs nog naar 0 kunnen... maar meer dan +1 is het niet. Er zitten i.i.g. een flink aantal dubieuze +3 votes tussen.

En.... het topic met de termen "Apple" "patent" is natuurlijk direct ontspoort in meningen en -1 / +3 votes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:36:
[...]

Met sommigen heb je gelijk, maar ik vind dat er ook wel een aantal aardige reacties tussen zitten, waarbij een +2 echt geen mismod is. :)
Ik heb ze niet kunnen vinden. Ik moet wel toegeven, dat ik niet zo snel een +2 geef. Misschien ligt het daar aan ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
RoD schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:36:
Met sommigen heb je gelijk, maar ik vind dat er ook wel een aantal aardige reacties tussen zitten, waarbij een +2 echt geen mismod is. :)
Echt geen mismod? +2, dan moet het echt iets toevoegen aan de discussie en die 'inzichten' waren toch niet zo sterk hoor. Ieder zijn mening dus +2 bij een +1 ala, een 0 bij een +1 ala... maar de -1's en +3's zijn iig fout :P

En sommige waren gewoon nutteloze opmerkingen, hence 0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Freaky_Angelus schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:02:
[...]

Echt geen mismod? +2, dan moet het echt iets toevoegen aan de discussie en die 'inzichten' waren toch niet zo sterk hoor. Ieder zijn mening dus +2 bij een +1 ala, een 0 bij een +1 ala... maar de -1's en +3's zijn iig fout :P

En sommige waren gewoon nutteloze opmerkingen, hence 0 :P
Ja, -1's en +3's zijn fout, maar daar stonden/staan de reacties niet op. Althans, ik ben alleen +2's tegengekomen. Sterk was het verder ook zeker niet, dus de meesten vind ik ook een +1, maar dat betekent niet dat ze daar per se op moeten komen. Laten we niet al te streng zijn: "mismoderaties" zijn dit niet in alle gevallen. De eerste reactie in de lijst bijvoorbeeld, er is niets mis mee om die op +2 te laten.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 30-12-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Nee, ik doelde op de mensen die -1 of +3 bij een +1/+2 reactie geven op basis van mening... niet wat de mediaan is ;) Blijven ze +2 omwille van veel mensen die het toevoegende gedeelte wel zien, prima, maar niet omdat er 10x +3 is geduwd... Dan is de +2 gewoon fout.

Kijk maar bij het Apple patent topic... dan kom je niets dan reacties tegen die bestaan uit dergelijke opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:08:
[...]
De eerste reactie in de lijst bijvoorbeeld, er is niets mis mee om die op +2 te laten.
Ik zie daar dus totaal geen +2 in, een leuk verhaaltje maar meer niet.

En dat +2 gemod lijkt wel iets van de laatste tijd. Het wordt steeds minder 'streng'. Gooi er een lap tekst neer en je hebt een +2. Wat is een +2 of +3 dan nog waard?!

En daar is er weer één!
mOrPhie in 'nieuws: FBI publiceert technisch rapport over Russische hack-activiteiten VS'

Die 17x +3 gaan helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
kendo schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:40:
[...]

En dat +2 gemod lijkt wel iets van de laatste tijd. Het wordt steeds minder 'streng'. Gooi er een lap tekst neer en je hebt een +2. Wat is een +2 of +3 dan nog waard?!
Andersom, wat is zijn de filtermogelijkheden op de fp waard als een +2 bijna onhaalbaar is omdat we zulke strenge eisen stellen? Nee, liever iets minder streng, voor het onmogelijke hebben we de +3 al.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kendo schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:40:
[...]

Je chargeert.
En daar is er weer één!
mOrPhie in 'nieuws: FBI publiceert technisch rapport over Russische hack-activiteiten VS'

Die 17x +3 gaan helemaal nergens over.
Oneens. Dit is minimaal een +2, en wat mij betreft zelfs een +3. Het is een nuttige aanvulling op het artikel, dus ik snap niet helemaal waarom je zo streng wilt zijn.

Zoals Dirk zegt, laten we het niet onmogelijk maken om positieve scores te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Grappig, ik zie er wel een +2 in, maar nog geen +3... dan is de reactie daarop met bron weer minder sterk in argumentatie, maar wel weer met bron en beduidend stevigere in de reactie :P Beiden hikken iig sterk genoeg tegen een +3 in dat er twijfel zit bij mij, maar omgekeerd zie ik voor zowel +2 als +3 redenen.

Dat niet te 'streng' beoordeeld moet worden is prima, maar het moet geen discussie zijn in de vorm van "hey een mening die me leuk klinkt" zou wel eens +2 kunnen zijn. De opmerking "een lap tekst is geen +2" is zeker waar. Kwaliteit over kwantiteit en veel kwantiteit is niets meer dan een mening. Regelmatig zelfs gewoon 0 omdat het geen toegevoegde waarde op het onderwerp / lopende discussie biedt.

Als we dan het eerste voorbeeld in de lijst van Kendo (nogmaals) terug pakken. Het is een mening, onderbouwd, maar geen bronnen en zeker geen vernieuwende informatie. Dat is een +1... Het enige wat meer waard zou zijn is als dat inzicht voor jou persoonlijk vernieuwend is, maar dan twijfel ik toch een beetje wat je op Tweakers doet als dat een vernieuwend inzicht is, echter... daar zit wat vrijheid in.

Bot gesteld, de 27x een +3 die er ook op worden gegeven zijn niet correct en trekken de mening nu onevenredig omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:44:
[...]

Andersom, wat is zijn de filtermogelijkheden op de fp waard als een +2 bijna onhaalbaar is omdat we zulke strenge eisen stellen? Nee, liever iets minder streng, voor het onmogelijke hebben we de +3 al.
Een +2 is helemaal niet onmogelijk. Een mooie post met verwijzingen naar bronnen of uitleg over een onderwerp krijgt van mij ook gewoon een +2.
Ik vind van niet. Ik zie de eisen voor een +2 of +3 wel degelijk vervagen in vergelijking met het verleden.
[...]

Oneens. Dit is minimaal een +2, en wat mij betreft zelfs een +3. Het is een nuttige aanvulling op het artikel, dus ik snap niet helemaal waarom je zo streng wilt zijn.

Zoals Dirk zegt, laten we het niet onmogelijk maken om positieve scores te halen.
+1 of +2 kan allebei. Nuttig misschien, maar een essentiële toevoeging aan het onderwerp is het totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
+3 lijkt mij wat te veel van het goede voor deze reactie die eigenlijk niet helemaal ontopic is bij het onderwerp (maar alleen in zijn subthread): slb in 'nieuws: Kodi-team brengt release candidate van versie 17 uit'.

Een nette reactie maar imho in relatie tot het artikel geen must read.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 30-12-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

kendo schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:30:
[...]

Een +2 is helemaal niet onmogelijk. Een mooie post met verwijzingen naar bronnen of uitleg over een onderwerp krijgt van mij ook gewoon een +2.
Punt is hoe hoog leg je de lat. Het is niet noodzakelijk om voor een +2 om een bron te geven of complexe zaken uit te leggen. Nuttige persoonlijke ervaringen, een handige reminder of interessant artikel kunnen zeker ook een +2 zijn. Ook zaken die bij sommige mensen wellicht bekend zijn maar bij andere niet kunnen bijv. ook een +2 zijn. Een +2 hoeft niet perse voor iedereen een must read te zijn, daarvoor is een +3
[...]
Ik vind van niet. Ik zie de eisen voor een +2 of +3 wel degelijk vervagen in vergelijking met het verleden.
Mocht je idd vinden dat de eisen vervagen met het verleden, zou het handig zijn als je ook concreet aangeeft wat precies vager wordt, zodat hier mogelijk verduidelijking kan worden gegeven. Op deze manier is het een snelle gemaakte opmerking maar is het lastig om hier wat over te zeggen gezien het nu koffie dik kijken is wat jij precies vager vindt.

aanvulling
Overigen is het hierbij nog interessant om in oudere artikelen te gaan kijken naar reacties. bijv. van rond 2007 2008, ik kan niet echt zien dat destijds de eisen veel strenger waren.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 30-12-2016 19:36 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: FBI publiceert technisch rapport over Russische hack-...

Dat is natuurlijk nooit een +3 waard, hooguit een 0 of een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

oef! in 'nieuws: 'Russische malware aangetroffen op laptop van energienetwerk...

Dat is natuurlijk nooit een +2 of zelfs een +3 (!), meer dan een 0 kan ik er toch echt niet in zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:33:
oef! in 'nieuws: 'Russische malware aangetroffen op laptop van energienetwerk...

Dat is natuurlijk nooit een +2 of zelfs een +3 (!), meer dan een 0 kan ik er toch echt niet in zien.
Een +3 of +2 is dat inderdaad zeker niet. De reactie staat momenteel redelijk stabiel op 0.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Op de frontpage is het weer zover hoor. Drie keer raden waar er opeens heel veel +3 voorbij komt. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
ik heb mijn best gedaan om zoveel als mogelijk terug naar +1 te krijgen, kostte wat boostpunten,, maaar het is het waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 00:13:
Op de frontpage is het weer zover hoor. Drie keer raden waar er opeens heel veel +3 voorbij komt. :+
Ach, de traditie is niet zo sterk dit jaar. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan bijna allemaal weer goed :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Maar dan kan ik eens een +3 krijgen en dan krijg ik hem alsnog niet -O- Ook niet voor die ene keer, pretty please? :>

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Slavy schreef op zondag 1 januari 2017 @ 00:39:
Maar dan kan ik eens een +3 krijgen en dan krijg ik hem alsnog niet -O- Ook niet voor die ene keer, pretty please? :>
+3 :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je staat in ieder geval hier op +2 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 19:55

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dirk schreef op zondag 1 januari 2017 @ 00:42:
[...]

Je staat in ieder geval hier op +2 :P
Nu op +3 ;) :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Dirk schreef op zondag 1 januari 2017 @ 00:37:
[...]

Of ik heb goed werk gedaan. Ik kan alvast gaan sparen voor 2018 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pas maar op hoor, Dirk is jullie uit aan het lokken zodat hij jullie modrechten kan afpakken. })

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

[...]

Of gewoon direct de kiem in smoren }) :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Ik heb nog de hele nacht hoor :+ :> >:)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Bensimpel schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:46:
[...]

Ik heb nog de hele nacht hoor :+ :> >:)
Veel plezier met niks doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dirk schreef op zondag 1 januari 2017 @ 02:19:
[...]

Veel plezier met niks doen. ;)
Nooo, mijn knopjes :'(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Told ya. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetogh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-10 10:43
Hallo medetweakers,

Ik had een tijdje geleden een reactie geplaats, maar ik kreeg een '0' oftewel een off-topic moderatie. Ik vind mijn reactie wel degelijk on topic, heb ik het verkeerd?

jweetogh in 'nieuws: Consumentenbond begint bodemprocedure tegen Samsung om u...

Misschien was het niet leuk dat ik het met Apple vergeleek, maar dit was niet zo bedoeld, ik wilde gewoon wijzen op een fabrikant die het beter deed, daar kon net zo goed Oneplus staan.

[ Voor 15% gewijzigd door jweetogh op 01-01-2017 20:46 . Reden: Opgehelderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:37
jweetogh schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:44:
Hallo medetweakers,

Ik had een tijdje geleden een reactie geplaats, maar ik kreeg een '0' oftewel een off-topic moderatie. Ik vind mijn reactie wel degelijk on topic, heb ik het verkeerd?
Na 48 uur kunnen moderaties niet meer veranderd.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebro
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
BarôBarôZZa in 'nieuws: Lavabit kondigt terugkeer aan'

Dit is geen +2 post
Naar mijn mening ten hoogste +1 en misschien wel een 0

Stelt dat de FBI je in de bak gooit voor niet meewerken of erger.
Ook de beschuldiging dat er sprake is van een propagandamachine tegen de Russen.
Ongefundeerde aannames en beschuldigingen en komt niet met bronnen en feiten.

[ Voor 44% gewijzigd door Cerebro op 01-01-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Welke score zou je er zelf aan hangen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebro
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Heb mijn post aangepast naar aanleiding van jouw vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zonder onderbouwing is deze reactie niet meer dan een +1 in mijn ogen: Verwijderd in 'downloads: Mumble 1.2.18'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Ik zie in het artikel "KPN stopt met aanleg glasvezel in Eindhoven" dat de reactie van gebruiker slaay hoog scoort, al vraag ik me af waarom, aangezien de gemelde communicatie weinig (concreets) toevoegt aan het artikel. Ik heb het vermoeden dat hier is gemodereerd met het idee: mail van de gemeente Eindhoven? +3.
Het bericht lezende, kan ik niet zeggen wat de post nou concreet aan informatie toevoegt aan het artikel, het lijkt meer een bevestiging te zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nas T schreef op maandag 2 januari 2017 @ 05:51:
Ik zie in het artikel "KPN stopt met aanleg glasvezel in Eindhoven" dat de reactie van gebruiker slaay hoog scoort, al vraag ik me af waarom, aangezien de gemelde communicatie weinig (concreets) toevoegt aan het artikel. Ik heb het vermoeden dat hier is gemodereerd met het idee: mail van de gemeente Eindhoven? +3.
Het bericht lezende, kan ik niet zeggen wat de post nou concreet aan informatie toevoegt aan het artikel, het lijkt meer een bevestiging te zijn.
De communicatie geeft een uitgebreide visie vanuit de gemeente (althans, ten tijde dat die mail geschreven werd.) en voegt in mijn ogen informatie toe over de reikwijdte van de afspraken (intentieverklaringen zo te zien, dus niet eens contracten.) die ik zo 1,2,3 niet in het artikel kon vinden, en nog steeds niet kan vinden.
Dat geeft wel extra nuance en maakt de context duidelijker, en kan a.) reacties van de gemeente in een ander licht zetten b.) het besluit van KPN duidelijker maken. Veel Tweakers dachten, getuige de comments, dat KPN contracten niet nakwam en derhalve de antichrist is. De mailcommunicatie liet wat anders zien. :)

Derhalve lijkt het mij zeker een (zeer) waardevolle bijdrage, en lijkt het me minstens een +2; en denk ik dat +3 ook best wel te rechtvaardigen is, of op z'n minst niet echt een mismoderatie is.
Ik zou hem lekker op +3 laten staan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 02-01-2017 06:06 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:24

Tripl3 D

Brother in Arms

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

casparvl in 'nieuws: KPN kiest in Hengelo voor upgrade koper in plaats van gl...

Heeft intussen 33x +3 gekregen, terwijl deze reactie niet +3 waardig is, eerder +1 maximaal.
Nas T schreef op maandag 2 januari 2017 @ 05:51:
Het is een eerdere berichtgeving van de gemeente Eindhoven, over glasvezel in Eindhoven. :) Ik begrijp even niet waarom dat niets toevoegt aan het artikel. :) Het verduidelijkt alleen maar en laat zien dat de Gemeente Eindhoven nu een ander antwoord heeft. Destijds kreeg de user o.a. het volgende antwoord:
3) Voor wat betreft de periode van aanleg is in de SOK tussen gemeente en Reggefiber vastgelegd dat Reggefiber er naar streeft om de vraagbundeling in alle wijken op 31 december 2015 heeft afgerond en dat de fysieke aanleg eind december 2016 is afgerond.
Waar KPN nu op terugkomt.

[ Voor 67% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Lenovo introduceert 15,6"-gamelaptops in nieuwe Legion-...

Heeft een paar tikjes naar +1 nodig, dan staat deze ook weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bbob in 'nieuws: Hackers gebruikten Tor-node van Nederlandse onderzoeker ...

Absoluut geen +2, wat mij betreft een 0. Hij heeft echter behoorlijk wat zetjes nodig.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
.oisyn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:54:
bbob in 'nieuws: Hackers gebruikten Tor-node van Nederlandse onderzoeker ...

Absoluut geen +2, wat mij betreft een 0. Hij heeft echter behoorlijk wat zetjes nodig.
Hij staat inmiddels op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:50

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Deze mag ook wel naar beneden naar 0 of +1: Emgeebee in 'nieuws: 'Malware op laptop energiebedrijf VS niet afkomstig van.... Interessant verhaal, maar niet on-topic. Ik denk alleen dat een fixatie nodig is om die nog weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:58
nieuws: 'Windows 10 Creators Update komt in april uit'

Ongeveer alle posts van Mic2000 staan op -1 in dit news topic.
Misschien was het niet verstandig wat hij gedaan heeft of hoe hij met de installatie van W10 is omgegaan, maar om nou alle posts van hem op "-1" te waarderen???

Blijft toch een probleem dat het moderatie systeem voor like/dislike gebruikt wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door ArnoutV op 03-01-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wordt een opmerking over het upgraden van en naar naar Windows 10 inderdaad ook bijzonder slecht beoordeeld. Veel off-topic of zelfs ongewenst, terwijl de opmerking toch verre van irrelevant is als het om de gebruikscijfers van Windows 10 gaat. De prevalentie van Windows 10 is hoe dan ook beïnvloed door het beleid dat Microsoft gevoerd heeft, los van wat je van het OS vindt.

Ik heb het idee dat er de laatste tijd weer erg veel met de emotie gemod wordt. Als je het ergens niet mee eens bent is dat niet vanzelf een 0 of erger.

Verwijderd in 'nieuws: Steam Hardware Survey: Meer dan 50 procent gebruikers zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ph4ge in 'nieuws: 'Malware op laptop energiebedrijf VS niet afkomstig van Rus...
ph4ge in 'nieuws: 'Malware op laptop energiebedrijf VS niet afkomstig van Rus...

Beiden lijken me geen +2 (dat is puur meningmodden), maar een 0. Het is geheel offtopic, en bevat ook nog eens inhoudelijke onjuistheden. Geld overigens voor die hele subdraad waarin ze staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wildhagen schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:09:

Beiden lijken me geen +2 (dat is puur meningmodden), maar een 0. Het is geheel offtopic, en bevat ook nog eens inhoudelijke onjuistheden. Geld overigens voor die hele subdraad waarin ze staan.
IMO Kan die hele draad op -1, compleet offtopic en dan ook nog vol met onzin.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat mij betreft kunnen de reacties op 0 of -1, afhankelijk van of het nog inhoudelijk hout snijdt. Die van ph4ge vind ik daarom nog wel een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor die 2e reactie van ph4ge vind ik een -1 ook goed te rechtvaardigen, die laatste alinea is toch wel een tikje op de man.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

totaalgeenhard in 'nieuws: Mattel ontwikkelt speaker met persoonlijke assiste...

Lijkt me geen +2. Veel offtopic en (imo) daarna semi ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, die stond net op +2. Nu ook weer, overigens. Al vind ik de post van sapphire eerder +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:50

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
De reactie van teek kan ook wel gewoon naar +1, eigenlijk alles wat daarboven staat mag naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

teek2 in 'nieuws: Mattel ontwikkelt speaker met persoonlijke assistent voor k...

Geen +3, wel +1.

EDIT: Dit is de reactie die Ircghost bedoeld. :+

De reactie blijft overigens +3 scoren, nauwelijks de juiste moderatie.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Foritain in 'reviews: Kaby Lake voor de desktop: de kleine stap van 6700K naa...
puur een plug voor twee user reviews is imo geen +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vind ik wel een nuttige aanvulling, van mij een +2. Hoe dan ook vind ik dit geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:23:
[...]

Vind ik wel een nuttige aanvulling, van mij een +2. Hoe dan ook vind ik dit geen mismod.
Het zijn zijn eigen reviews, daar ga ik geen +2 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Wha, je punt is zeker valide Dirk dat je eigen materiaal promoten wat uhm... makkelijk is, maar het is wel informatie en voegt ook wel toe aan het artikel. Ik kan +1 (gemakzucht eigen reviews) en +2 (het is wel aanvullend) beiden begrijpen ;)

In principe kan ik een -1 voor "niet wenselijk; niet je eigen reviews pluggen" ook zelfs begrijpen, maar die is wel zwaar gezien er verder weinig mis is met de reactie. De punt aftrekken ligt dan voor de hand, maar technisch is dat niet objectief :P

-edit-
zou eerder een pm vanuit jullie met "zeg... niet zo openlijk je eigen reviews pluggen... dat wordt niet gewaardeerd", adviseren dan een punt aftrek via het mod-systeem.

[ Voor 15% gewijzigd door Freaky_Angelus op 04-01-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dirk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Dat had ik even gemist. Dan wordt het inderdaad anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:47:
Aan de andere kant; er is wel een verschil tussen de ene userreview en de andere. Foritain is wat dat betreft wel een van de betere (zo niet beste) reviewers alhier op Tweakers, zo niet ook op andere sites.

Dus ik kan me wel voorstellen dat men het waardeert. Immers worden sommige +3 posts ook daarop gelaten, onder het mom van 'persoonlijke waardering'.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Als ik de reactie van Foritain zo lees (''Misschien aardig voor de Tweaker met nog tijd over:'') heb ik niet het idee dat hij kwaad in de zin heeft met het plaatsen van die 2 links, laat staan dat hij het intentioneel doet om te pluggen.

Misschien eens een keer over het hart strijken en aannemen dat Foritain er geen kwade bijbedoelingen mee had? Zeg nou zelf, zijn reviews zijn dusdanig uitgebreid dat ze echt wel iets toevoegen aan de postings..

EDIT:
Verwijderd in 'plan: Nieuw betaalsysteem voor abonnementen - Development-iteratie 9...
30x! +1 voor een oneliner die alleen een bevestiging maakt lijkt mij geen +1?

[ Voor 17% gewijzigd door Redneckerz op 04-01-2017 16:59 . Reden: Toevoeging moderatie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Lijkt me inderdaad ook wat hoog. Wordt denk ik lastig om op +0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Niets mis met die reactie, als je het sarcasme begrijpt en waar hij op reageerde.
Humor mag SOMS toch nog wel op de FP?

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 04-01-2017 20:45 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

HMC schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:45:
[...]

Niets mis met die reactie, als je het sarcasme begrijpt en waar hij op reageerde.
Humor mag SOMS toch nog wel op de FP?
Als ik kijk naar de reactie waar hij op reageert kan ik hoogstens een verwijzing naar Gambieter ontdekken. Welk sarcasme er wordt gebezigd, het is mij te subtiel om op te vallen, helaas.

Desondanks maakt het met of zonder sarcasme m.i geen +1. Humor is trouwens altijd een 0 tenzij het een sterke grap betreft, waarna deze op +1 komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Redneckerz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:05:
[...]
Als ik kijk naar de reactie waar hij op reageert kan ik hoogstens een verwijzing naar Gambieter ontdekken. Welk sarcasme er wordt gebezigd, het is mij te subtiel om op te vallen, helaas.

Desondanks maakt het met of zonder sarcasme m.i geen +1. Humor is trouwens altijd een 0 tenzij het een sterke grap betreft, waarna deze op +1 komt. :)
Een reactie in een plan mag doorgaans soepeler gemod worden. Zie ook de modfaq. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

tweaker2010 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:00:
[...]

Een reactie in een plan mag doorgaans soepeler gemod worden. Zie ook de modfaq. ;)
Die is sowieso wat lastig te vinden, maar dat er soepeler gemod kan worden bij een .plan betekent niet expliciet dat luchtige opmerkingen op +1 komen te staan. Uit de FAQ:

Onder +1 ontopic:
Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.
Geslaagde grappen zijn dan vooral de grappen die uitzonderlijk grappig zijn (en dat is dan nog subjectief natuurlijk)

Onder .plans en reviews, waar je soepeler mag modereren:
Voor de rest kunnen deze reacties hoger gemodereerd worden naarmate de inhoud sterker en/of interessanter is.
De grap van Repr is hier geen schoolvoorbeeld van.

Maar de post staat inmiddels op 0, dus dit dient vooral ter info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Redneckerz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Die is sowieso wat lastig te vinden, maar dat er soepeler gemod kan worden bij een .plan betekent niet expliciet dat luchtige opmerkingen op +1 komen te staan. Uit de FAQ:

Onder +1 ontopic:

[...]

Geslaagde grappen zijn dan vooral de grappen die uitzonderlijk grappig zijn (en dat is dan nog subjectief natuurlijk)

Onder .plans en reviews, waar je soepeler mag modereren:

[...]

De grap van Repr is hier geen schoolvoorbeeld van.

Maar de post staat inmiddels op 0, dus dit dient vooral ter info. :)
Vanwaar kom je op uitzonderlijk grappig? Geslaagde grappen zijn wat mij betreft nieuwe grappen die niet misplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Dirk schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:42:
[...]

Vanwaar kom je op uitzonderlijk grappig? Geslaagde grappen zijn wat mij betreft nieuwe grappen die niet misplaatst zijn.
Dat is wat ik onder ''geslaagde grappen'' versta.
Tevens heb ik nog geen uitleg gekregen van wat de ''grap'' zou inhouden in die post. Ik kan hoogstens aannemen dat Repr zich sterk heeft gemaakt voor het verwijderen van de avatar's, wat dan de grap zou wezen.

Zoals ik al eerder stelde: De grap zal nogal subtiel zijn dat het mij niet opvalt, maar ik zie hem graag uitgelegd, evenals waarom zon grap op +1 behoort te staan. Ik zie er nu alleen maar een licht sarcastische opmerking in met ''Hmm vreemd'' met wink smilie.

Omwille van offtopic is het misschien handiger als HMC, of misschien jijzelf, het resulterende antwoord via PM wordt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Redneckerz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:33:
[...]

Dat is wat ik onder ''geslaagde grappen'' versta.
Tevens heb ik nog geen uitleg gekregen van wat de ''grap'' zou inhouden in die post. Ik kan hoogstens aannemen dat Repr zich sterk heeft gemaakt voor het verwijderen van de avatar's, wat dan de grap zou wezen.

Zoals ik al eerder stelde: De grap zal nogal subtiel zijn dat het mij niet opvalt, maar ik zie hem graag uitgelegd, evenals waarom zon grap op +1 behoort te staan. Ik zie er nu alleen maar een licht sarcastische opmerking in met ''Hmm vreemd'' met wink smilie.

Omwille van offtopic is het misschien handiger als HMC, of misschien jijzelf, het resulterende antwoord via PM wordt gedaan.
Moet ik het echt uitleggen?
Repr reageerde op mij. Ik stelde een retorische vraag over waarom gif's als avatar uberhaupt ter discussie staan. Die was grappig bedoeld, omdat ik een gifje als avatar gebruik.
Repr reageerde daarop met een wederzijds antwoord, omdat hij ook een gifje gebruikt. ;(

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

HMC schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:41:
[...]

Moet ik het echt uitleggen?
Repr reageerde op mij. Ik stelde een retorische vraag over waarom gif's als avatar uberhaupt ter discussie staan. Die was grappig bedoeld, omdat ik een gifje als avatar gebruik.
Repr reageerde daarop met een wederzijds antwoord, omdat hij ook een gifje gebruikt. ;(
Anders vraag ik het niet he ;) Iedereen heeft weleens een brain-fart moment.

En oke, begrepen. Inderdaad een subtiele grap dus. De featurerequest was met name geplaatst voor users die zeer irritante en flikkerende avatars hebben die epilepsie kunnen veroorzaken.

Dank voor de uitleg.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem