Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.021 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

94 and counting.

Ik dacht eerst -1 totdat ik zag waar het artikel over ging.
Toch wel een beetje grappig. Ik houd het bij 0.

Blijkbaar vinden veel tweakers het een essentiële aanvulling op het artikel om te vermelden dat een vibrator bedoeld is voor gebruik in een vagina. Zou dit nieuwe informatie voor ze zijn of stellen ze daarmee dat dit niet gebruikt zou mogen worden op andere manieren? Vragen, vragen.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37

MazeWing

The plot thickens...

Geeft maar weer eens aan dat er sterk behoefte is aan een "grappig" rating. Dit hoeft niets eens +1 te zijn

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Ok, dat topic is niet bepaald 'inhoudelijk', maar de grappen zijn best 'vrijdag' materiaal..... Er wordt echter nog wel flink gemis-modded, want zowel -1's als +3's vliegen je om de oren daar... Bijna alles kan onder 0/1 wel geschaard worden.... Als een mod nog zin heeft in een middagje "koffie proesten" dan kan die daar zijn lol wel op met reacties fixeren :D

-edit-
Nog 5x een -1 die gewoon 0 zijn (niet schokkerend, niet relevant... gewoon 0) en slechts 1x een -1 waar ik nog over twijfel om te beoordelen op 0... De rest staat nu op 0 / +1 en een enkele +2 waar ik niet van zie wat daar nou zo +2 aan is :P Veel plezier toegewenst aan de volgende die zijn boosts gaat op lopen maken ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Freaky_Angelus op 09-12-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Atomsk in 'nieuws: Fabrikant 'connected vibrator' schikt in zaak over doorstu...
In dat draadje is iemand bezig om alles waar hij het mee eens is +3 te geven en alles waar hij het niet mee eens is een -1.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Er wordt bij dat item inderdaad scheef gemodereerd. Ik heb meerdere mensen een e-mail gestuurd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

JDVB schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:50:
[...]
94 and counting.

Ik dacht eerst -1 totdat ik zag waar het artikel over ging.
Toch wel een beetje grappig. Ik houd het bij 0.

Blijkbaar vinden veel tweakers het een essentiële aanvulling op het artikel om te vermelden dat een vibrator bedoeld is voor gebruik in een vagina. Zou dit nieuwe informatie voor ze zijn of stellen ze daarmee dat dit niet gebruikt zou mogen worden op andere manieren? Vragen, vragen.
Het is internetspeak. Vibrator? Daar moet een K*t in. Omdat het zo ''lomp'' klinkt ervaren groepen mensen dat als grappig.

Daarnaast, echt geslaagde grappen zijn +1 en ook niet veel meer. Deze zou ik geen +1 geven omdat de combinatie met een vibrator teveel voor de hand ligt.
MazeWing schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:06:
[...]

Geeft maar weer eens aan dat er sterk behoefte is aan een "grappig" rating. Dit hoeft niets eens +1 te zijn
Dit geeft juist aan dat er geen ''grappig'' rating moet worden toegevoegd. Grappen zijn het moeilijkst om te beoordelen, want wat de een grappig vind, vind de ander smakeloos. Een grap valt niet in een rating af te vangen, daarom is er een stelregel dat echt geslaagde grappen op +1 mogen, en de rest op 0, want het zijn gewoon onschuldige opmerkingen.

Grappen die massaal +3 krijgen vanwege het ''grappig'' aspect is dan wel weer verkeerd en gewoon een mismod.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

droner in 'nieuws: 'Aantal Russische internetaanvallen op Duitse politieke pa...

Imho geen +3, maar hooguit een krappe +1.

Wordt in die hele newspost flink verbaal op elkaar in gebeukt met trolls, jij-bakken en compleet off-topic posts...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-10 08:54

PDZ

📍Damwâld

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:11

SomerenV

It's something!

Er zijn wel meer reacties die niet goed gemodereerd zijn. Maar er is bijna geen beginnen aan om alles aan te halen uit dat soort berichten. Wordt (helaas) meer gemodereerd op basis van onderbuikgevoelens dan fatsoenlijke inhoud. Meestal trekt het vrij snel recht, maar zeker in het begin zijn de verhoudingen echt te scheef voor woorden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie bestaat geheel uit klachten over de moderatie. In dat geval vind ik een -1 ook verdedigbaar. Een 0 of -1 kunnen in dit geval beide. De vorm van deze reactie zorgt ervoor dat ik eerder voor 0 zou kiezen. Dergelijke zaken horen niet op de FP.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 09-12-2016 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Bor schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:42:
[...]

Die reactie bestaat geheel uit klachten over de moderatie. In dat geval vind ik een -1 ook verdedigbaar. Dergelijke zaken horen niet op de FP. Een 0 of -1 kunnen in dit geval beide.
Jep mee eens, dat had ik in dit forum moeten plaatsen. My bad. Ik lees heel veel comments en komt me soms de neus uit hoe iedereen -1 gemod wordt omdat het niet in de lijn is van iets positiefs over Windows. Maarja dat moet dan natuurlijk weer in het "Discussie over het frontpage-moderatiesysteem" topic.

Volgende keer beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weer meningmodden:

Visgek82 in 'nieuws: Linux-onderhouder weert AMD-drivercode uit kernel'

Op zijn minst een 0, maar 'dood paard' strijkt sommige Linux-gebruikers tegen de haren in, dus modden ze -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 13:17
Christiano007 in 'nieuws: Gerucht: gratis variant Spotify krijgt meer vrije m...

Zou geen -1 moeten zijn. Over 0 of 1 valt te discussiëren, ik neig naar 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Die is zelfs nu een +3 daar deze 17x die waardering heeft gekregen. Ik snap wel dat je blij wordt van meer prijzen, maar dat gaat wel wat tegen de +3 waardering in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die eerste vind ik wel een +2 waard, in een post die gaat over het verloten van prijzen. Ja, het is makkelijk scoren voor zeef, maar dat vind ik niet de belangrijkste afweging hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:01:
Weer meningmodden:

Visgek82 in 'nieuws: Linux-onderhouder weert AMD-drivercode uit kernel'

Op zijn minst een 0, maar 'dood paard' strijkt sommige Linux-gebruikers tegen de haren in, dus modden ze -1.
Omdat het ook een flame is en Linux een dood paard noemen onzin is, dus de -1 is terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, ik vind dat wel een beetje zwaar hoor. Ik denk dat voor die reactie een 0 op zich prima kan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Ik vind van niet als je de toon leest waarin het wordt gezegd. ''Dood paard'' wordt niet in een vriendelijke context gebruikt, maar weergegeven als een negatief vehikel wat bovendien ook onjuist is. Daarnaast lees ik geen onderbouwing waaruit zou moeten blijken dat Linux juist graag die AMD tech zou willen hebben.

Gezien de context zou ik op een -1 komen.

En dat van Zeef en zijn +2 is inderdaad ''makkelijk scoren'' omdat hij nu eenmaal in die positie zit, maar ik ben dan wel benieuwd wat dan de ''belangrijkere'' afweging is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25
Mbt. 'scoren': ik doneer graag mijn karma aan een goed doel, ;) Het is leuk nieuws dat er meer prijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Daarom vraag je natuurlijk ook om een +3 in het abo forum? ;) (met de note er bij dat als er een x aantal plus abbonee's gehaald worden, dat er dan extra prijzen bij komen.)

[ Voor 48% gewijzigd door _David_ op 10-12-2016 16:15 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25
_David_ schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:14:
Daarom vraag je natuurlijk ook om een +3 in het abo forum? ;) (met de note er bij dat als er een x aantal plus abbonee's gehaald worden, dat er dan extra prijzen bij komen.)
Ja, al is misschien een nieuwe .plan in de loop van volgende week een nog beter idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze reactie zou wat mij betreft geen -1 moeten zijn; adje123 in 'nieuws: Gerucht: gratis variant Spotify krijgt meer vrije muziekk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Want? Het bericht is naar mijn idee niet meer dan 0, -1 kan ik althans ook nog wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie zou inderdaad niet op -1 moeten staan. We helpt deze naar een beter passende score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

CH40S schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:19:
[...]
Want? Het bericht is naar mijn idee niet meer dan 0, -1 kan ik althans ook nog wel begrijpen.
Wat is er dan 0 of -1 aan? Is gewoon een ontopic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

_David_ schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:26:
[...]

Wat is er dan 0 of -1 aan? Is gewoon een ontopic reactie.
Mja, at second thought is het wel ontopic idd. Al blijf ik het een wat vreemde manier vinden; als het abo 1 euro was geweest... Maar goed, dat is een mening en dat hoeft geen -1 of 0 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

bilgy_no1 in 'nieuws: Obama laat onderzoek naar hacks rond Amerikaanse verkie...

Ditsoort beweringen waarvan een groot aantal ongefundeerd of gebaseerd op onderbuikgevoelens hoort nooit en te nimmer op +3. Hooguit een +1 voor de moeite die 'ie ervoor gedaan heeft, maar liever een 0 of -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

PDZ schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:44:
bilgy_no1 in 'nieuws: Obama laat onderzoek naar hacks rond Amerikaanse verkie...

Ditsoort beweringen waarvan een groot aantal ongefundeerd of gebaseerd op onderbuikgevoelens hoort nooit en te nimmer op +3. Hooguit een +1 voor de moeite die 'ie ervoor gedaan heeft, maar liever een 0 of -1
Ik wordt altijd een beetje moe van dit slag mensen dat overal een antwoord voor tracht te vinden en elke link aangrijpt als ''bewijs''.

Ik bedoel, sommige dingen zijn gewoon dead on obvious, waarom dan post na post met eindeloos veel links plaatsen om mensen te trachten te overtuigen van hoe gek ''zij'' zijn, en ''hun'' de waarheid in pacht hebben.

Steevast de bekende namen die voorbij komen: Koch, Rothschild, Bilderberg, Soros. Alleen al met die 4 namen kom je al heel ver in de wereld van de zogeheten ''echte waarheid''.

Mensen zouden zich eens meer druk moeten maken om hun naasten, maar dat is een ouderwetse gedachte in de huidige maatschappij.

End rant hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jortio
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik wordt altijd een beetje moe van dit slag mensen dat overal een antwoord voor tracht te vinden en elke link aangrijpt als ''bewijs''.
En dat vind ik dus weer een heel verkeerd signaal. Ten eerste is dit een overtrokken generalisatie, aangezien er gewoon bronnen worden opgevoerd, zonder dat daarbij "elke link" van toepassing is. Die mag je wel of niet betrouwbaar vinden, maar daar komt ook vaak een stuk subjectiviteit om de hoek kijken. Hoe dan ook, veel van de bronnen zijn in dit geval gewoon te verifiëren via diverse andere wegen.

En ten tweede moet het juist worden toegejuichd dat er nog mensen zijn die de moeite nemen om stellingen te onderbouwen, ook als je het er niet mee eens bent. Juist het lukraak plaatsen van claims zonder enige onderbouwing, verdient een kritische noot.
Mensen zouden zich eens meer druk moeten maken om hun naasten, maar dat is een ouderwetse gedachte in de huidige maatschappij.
Hoort volstrekt niet thuis in dit topic, aangezien het niet aan de moderators is om te bepalen welke zaken ons wel of niet direct of indirect raken, inclusief onze naasten. Ontopic = ontopic en offtopic = offtopic. Elke andere kwalificatie t.a.v. prioriteiten richting naasten o.i.d. irrelevant of zelfs aanmatigend. Misschien is een dagboek of je eigen rant blog daarvoor een beter idee...

[ Voor 4% gewijzigd door Jortio op 12-12-2016 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10 21:22
Ik ben er absoluut niet mee eens, sommige mensen hebben wel echt een valide punt en dat zie je ook terug aan de punten. Genoeg Tweakers die er niet mee eens zijn en laten zich horen. Dit is een hele normale eigenschap van een mens. Je ziet duidelijk dat de meeste Tweakers er niet mee eens zijn en nu probeer je als moderator het "volk" stil te krijgen door de reacties een 0 te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Xieoxer op 11-12-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Xieoxer schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:03:
[...]

Ik ben er absoluut niet mee eens, sommige mensen hebben wel echt een valide punt en dat zie je ook terug aan de punten. Genoeg Tweakers die er niet mee eens zijn en laten zich horen. Dit is een hele normale eigenschap van een mens. Je ziet duidelijk dat de meetste Tweakers er niet mee eens zijn en nu probeer je als moderator het "volk" stil te krijgen door de reacties een 0 te geven.
Die populistische praatjes mogen wel achterwege blijven. We stellen het niet op prijs als er op de man wordt gespeeld, en dat geldt net zo goed in dit geval. Mensen bij nickname noemen om er beklag over te doen, daar gaan we geen punten voor uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
RoD schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:29:
[...]

Die populistische praatjes mogen wel achterwege blijven. We stellen het niet op prijs als er op de man wordt gespeeld, en dat geldt net zo goed in dit geval. Mensen bij nickname noemen om er beklag over te doen, daar gaan we geen punten voor uitdelen.
Hoezo populistische? Ik kan alleen maar concluderen dat de moderators er niet zo blij mee zijn dat Tweakers zich laten horen en punten geven op reacties die daadwerkelijk wel een valide punt hebben. Je kunt als moderator er voor kiezen om de discussie stil te leggen door reacties een 0 te geven en hopen dat het wel over waait maar waarom zou je dat willen? Het is toch raar dat mensen iets winnen zonder dat ze iets bijdragen aan Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Xieoxer schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:50:
[...]

Hoezo populistische? Ik kan alleen maar concluderen dat de moderators er niet zo blij mee zijn dat Tweakers zich laten horen en punten geven op reacties die daadwerkelijk wel een valide punt hebben. Je kunt als moderator er voor kiezen om de discussie stil te leggen door reacties een 0 te geven en hopen dat het wel over waait maar waarom zou je dat willen? Het is toch raar dat mensen iets winnen zonder dat ze iets bijdragen aan Tweakers?
Het maakt ons echt niet uit wát je precies vindt, maar mensen bij naam en toenaam noemen om er je beklag over te doen, dat doen we hier niet. Simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xieoxer
RoD schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:53:
[...]

Het maakt ons echt niet uit wát je precies vindt, maar mensen bij naam en toenaam noemen om er je beklag over te doen, dat doen we hier niet. Simpel.
Als dat de redenen is dan kan ik mij daar deels in vinden, maar dan ga ik nu ook vanuit dat jullie de laatste reacties op het artikel met rust laten. Deze reacties hebben inmiddels ook 2/3 gekregen omdat ze er niet mee eens zijn. Ze noemen op dit moment nog geen namen, dus als ik me goed begrijp laat je deze reacties met rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Xieoxer schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:07:
[...]

Als dat de redenen is dan kan ik mij daar deels in vinden, maar dan ga ik nu ook vanuit dat jullie de laatste reacties op het artikel met rust laten. Deze reacties hebben inmiddels ook 2/3 gekregen omdat ze er niet mee eens zijn. Ze noemen op dit moment nog geen namen, dus als ik me goed begrijp laat je deze reacties met rust?
Het moderatie systeem is gebaseerd op kwaliteit, niet op wel of niet mee eens. (zie ook de Mod FAQ)

Dus ook de volgende reacties horen niet op +2:
Anton.net in 'reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas: De winnaars zijn bek...
Verwijderd in 'reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas: De winnaars zijn bek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:51

Hupske

AFCA

Niet een idee om alle winnaars die een bedankje hebben gedaan wel op +2 te zetten? Zodat het duidelijk is dat ook de winnaar het waardeert en de tweakers die kritiek hebben op (in)actieve tweakers zien dat de winnaars wel wat actiever zijn?
Plus het is volledig on-topic natuurlijk, want het wordt wel gevraagd bij de voorwaarden :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
hupske schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:25:
Niet een idee om alle winnaars die een bedankje hebben gedaan wel op +2 te zetten?
Dat lijkt mij helemaal niet de bedoeling. Een bedankje is niet per definitie reden voor een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Ik volg je niet helemaal. Kun je iets verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Jortio schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:14:
[...]
En dat vind ik dus weer een heel verkeerd signaal. Ten eerste is dit een overtrokken generalisatie, aangezien er gewoon bronnen worden opgevoerd, zonder dat daarbij "elke link" van toepassing is. Die mag je wel of niet betrouwbaar vinden, maar daar komt ook vaak een stuk subjectiviteit om de hoek kijken. Hoe dan ook, veel van de bronnen zijn in dit geval gewoon te verifiëren via diverse andere wegen.
Het is dan ook een rant ;) maar ik ben wel van mening dat je niet altijd alles maar moet onderzoeken om maar een reactie te plaatsen. Je kan ook de boel de boel laten voor dat ene moment, toch?
Jortio schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:14:
[...]
Hoort volstrekt niet thuis in dit topic, aangezien het niet aan de moderators is om te bepalen welke zaken ons wel of niet direct of indirect raken, inclusief onze naasten. Ontopic = ontopic en offtopic = offtopic. Elke andere kwalificatie t.a.v. prioriteiten richting naasten o.i.d. irrelevant.
Oh ja, sorry voor de persoonlijke rant in dit topic, dat kan natuurlijk niet. :+ Je zou eens niet robotisch reageren en eens een zuchtje emotie vertonen in de vorm van een rant. :N
PDZ schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:24:
[...]

Ik volg je niet helemaal. Kun je iets verduidelijken?
De behoefte een tegengeluid te willen laten horen puur om het tegengeluid te willen laten horen. En dan zeggen: ''Het ligt aan de media dat dit niet wordt opgepikt''. Ja, mehoela. Nog even en je krijgt Alex Jones linkjes. Soms is gezond verstand ook goed, je hoeft niet altijd zulke tegengeluiden te laten horen in de hoop dat je er iemand anders mee ''bekeert'' sort to say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10 02:50
Basjuh84 in 'nieuws: 'Apple kampt met synchronisatieproblemen geluid bij AirP...

Ik vond dit wel een aardig voorbeeld, deze reactie krijgt 20x +3 spotlight terwijl in de post zelf staat dat de reactie off-topic is. Bovendien wordt tweakers vergeleken met oudezeikwijven, het is niet echt bedoeld als flame bait of troll maar wel lichtelijk denigrerend. Tot slot keert de persoon zich tegen de vele reacties in het topic over het ontbreken van een 3,5 jack op een Iphone, maar gezien het feit dat het nieuwsbericht gaat over het feit dat Apple moeite heeft om het alternatief op de markt te zetten lijkt mij dit wel degelijk een relevant onderdeel van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:29:
Mwah, ik vind dat wel een beetje zwaar hoor. Ik denk dat voor die reactie een 0 op zich prima kan.
Niet lullig bedoeld maar oprecht als constructieve feedback... :)
Als je wilt stellen dat het al een flame/troll is om Windows "Windhoos" te noemen (wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"), dan zou het wel zo consistent zijn om "dood paard" ook als flame/troll te zien als men dat over Linux zegt. ;)

Een 0 is inderdaad een prima score trouwens hoor voor die post, maar vond t apart dat je zo fel reageerde op een Microsoft opmerking (die geenszins trollend bedoeld was overigens), maar het bij een Linux opmerking opeens wél acceptabel vindt - terwijl "dood paard" zeggen over een stuk software toch veel dichter in de buurt zit van flamebait dan een geenszins denigrerende term zoals Windhoos. :)

Moet wel scherp blijven he :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 12-12-2016 05:08 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die kan inderdaad gewoon naar +1 wat nu ook de netto score is. Het is een nette reactie in mijn ogen.
Enigszins offtopic wellicht maar in dit geval wat mij betreft voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 12-12-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

LocoDenishr92 in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de...

Een vreselijk verhaal, maar 44x +3? Krijg het idee dat deze score wordt gegeven om als ''voorbeeld'' te dienen van hoe het niet moet via een persoonlijk verhaal. Of dat +3 waard is? Ik vind van niet.

EDIT: Oh, dat nieuwtje heeft wel meer flagrante mismodders:
kittenfreak in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik o... - geen 70x +2, en ook geen 28x! +3 voor een enkele zin.
Verwijderd in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de... - 55x +2 en 35x! +3? Er zijn dus een aantal gebruikers actief die flink wat +3 geven voor in essentie +1 posts (zoals deze) :N :/
Spinner in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de... - Geen +2.
Lanithro in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op d... - Geen +2, dus waarom dan 8x +3?
gintoki in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de... - Geen +2.
mark-k in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de ... - Geen +2.
Verwijderd in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de... - Geen +2.
Verwijderd in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik ... - Geen +2, toch iemand die 2x +3 geeft 8)7
bbob in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op d... - Geen +2. Inhoudelijk reageren betekent niet gelijk meteen +2, maar gewoon +1. Voor een +2 verwacht ik bronlinkjes of een langer betoog.
Coffee in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de ... - Geen +2, wel weer iemand die 2x +3 geeft.
Cid Highwind in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik ... - Geen +3.

[ Voor 79% gewijzigd door Redneckerz op 12-12-2016 13:33 . Reden: Toevoegingen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:51
MarvinJames in 'nieuws: Super Nintendo World gaat in 2020 open in Universal-pretpark...

Anisch een leuk grapje maar +3 is wel een beetje to much niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Redneckerz schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:21:
LocoDenishr92 in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de...

Een vreselijk verhaal, maar 44x +3? Krijg het idee dat deze score wordt gegeven om als ''voorbeeld'' te dienen van hoe het niet moet via een persoonlijk verhaal. Of dat +3 waard is? Ik vind van niet.
Persoonlijke ervaringen kunnen wel beloond worden met wat extra's maar inderdaad of dat voor dit geval een +3 moet zijn? Een +2 vind ik overigens goed te verdedigen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Cloud schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:28:
[...]

Persoonlijke ervaringen kunnen wel beloond worden met wat extra's maar inderdaad of dat voor dit geval een +3 moet zijn? Een +2 vind ik overigens goed te verdedigen.
Dat zou nog kunnen juist omdat het als een voorbeeld dient. +3 is te gek, dat moeten juist pareltjes van reacties zijn.

Zie mijn edit, overigens. Veel mensen die +3 geven voor in essentie +1 posts en bijzonder veel +2 posts die een betoog houden, maar dat niet perse +2 (wat toch voor wat meer inhoud/bronvermelding moet wezen) hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoDenishr92
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 22:43
Redneckerz schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:21:

Ik vroeg me ook al af waarom zoveel mensen het een +3 gaven. :/
Minstens een +1 waard dat dan weer wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

LocoDenishr92 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:08:
[...]

Ik vroeg me ook al af waarom zoveel mensen het een +3 gaven. :/
Minstens een +1 waard dat dan weer wel :9
Ondertussen 89x! +3. Dat gaat lastig worden om die terug te krijgen op een +2 waar hij hoort, tenzij er een fixatie plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Inmiddels een paar uur verder en de +3's op LocoDenishr92 in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de... zijn verdubbeld. Denk dat deze moeilijk nog recht te zetten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Dat staat letterlijk 1 berichtje boven je ookal. Ik hou het nog even in de gaten, maar ik ben het er mee eens dat het lastig wordt om die nog goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met inmiddels 92x +3 lijkt het me zo goed als onmogelijk dat die nog van de +3 af gaat komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Gefixeerd op +2. Dan staat die alsnog bovenaan, maar goed :+

[ Voor 46% gewijzigd door Ircghost op 12-12-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuurtjes in 'nieuws: Biosupdate ontgrendelt 128 streamprocessors AMD RX 460'

Volgens mij is dit een flinke mismod. Misschien dat het woord 'smerig' de poster duur is komen te staan maar het komt wel oprecht over. Dus zeker geen flame en ook zeker niet offopic. Had dit niet gewoon een +1 moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:01

MadEgg

Tux is lievvv

Blijkbaar is het not done om kritisch te zijn tegenover autorijders, maar -1 vind ik niet helemaal op zijn plaats op mijn reacties:

MadEgg in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de ...
MadEgg in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de ...

Deze zelfs 11x op -1, maar gelukkig met 12 x +1 wel weer rechtgetrokken: MadEgg in 'nieuws: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de ...

Er wordt flink emotioneel gemod, daar geloof ik.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ircghost schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:19:
Dat staat letterlijk 1 berichtje boven je ookal.
En dat had ik moeten zien omdat? :? Kijk even naar het tijdsverschil tussen de berichten. :)

On-topic; Verwijderd in 'nieuws: Rechter: Usenetprovider moet klantgegevens drie uploaders l... lijkt me hoogstens +1 en geen +3 wat hij nu heeft.

EDIT:
Intussen gezakt naar +2, maar lijkt me ook niet echt de juiste moderatie. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 10:49

Boost9898

Software developer

In het genoemde topic stel ik gewoon een vraag met daarop volgend ren mening, hoe ik erover denk.

Vanuit de community heb ik een prima toelichting gekregen maar helaas ook een hoop minnetjes, niet echt nodig. Het is in mijn ogen gewoon ontopic, er wordt gewoon een relevante vraag gesteld. ;)

Boost9898 in 'nieuws: 'Apple weert Samsung Pay Mini-app uit App Store''

Edit: Bedankt voor het aanpassen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Boost9898 op 12-12-2016 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Boost9898 schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:37:
In het genoemde topic stel ik gewoon een vraag met daarop volgend ren mening, hoe ik erover denk.

Vanuit de community heb ik een prima toelichting gekregen maar helaas ook een hoop minnetjes, niet echt nodig. Het is in mijn ogen gewoon ontopic, er wordt gewoon een relevante vraag gesteld. ;)

Boost9898 in 'nieuws: 'Apple weert Samsung Pay Mini-app uit App Store''
Eens, het is gewoon ontopic. Staat nu op +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

De volgende reacties zijn met +3 beoordeeld. Naar mijn mening hoogstens +1, maar eerder een 0:

netfast in 'nieuws: 'Tweede Kamer wil strenger toezicht op hackwet'' (30 x +3)

Verwijderd in 'nieuws: 'Tweede Kamer wil strenger toezicht op hackwet''

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik vind het allemaal wel meevallen. Zo bijzonder is gvd nou ook weer niet. Wel een punt aftrek van mij omdat zijn hele schrijfstijl wazig is. Zijn reactie daarna ook 1 punt aftrek omdat hij er een ad hominum van maakt. De berichten van Madegg kunnen wel allemaal op +1 (er is daar het een en ander gemismod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Fixed! De hele discussie eronder tot en met twancoable is wel -1 waardig (te rechtvaardigen iig) voor beide partijen, denk ik... Maar deze vind ik -1 wel erg streng:
dgh in 'nieuws: Apple maakt AirPods beschikbaar'
Ik vond zelf een +1 nog terecht voor die post, hij vertelt ontopic waarom hij geen bedrade koptelefoon wil en dat hij het daarom niet eens is - lijkt me prima thuishoren in een discussie onder een topic mbt draadloze oordopjes. :P

Het gaat na die reactie wel heel snel bergafwaarts...

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 14-12-2016 03:10 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door Stranger__NL op 31-01-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Playa del C. in 'nieuws: AMD demonstreert Ryzen-cpu met 8 cores en 16 threads op ...

+3 Spotlight 3
+1 On-topic 13
0 Off-topic / Irrelevant 8
-1 Ongewenst 23

Op Tweakers is zo ontzettend veel fanboy-moderatie, dat ik durf te stellen dat bij FrontPage berichten over AMD of Intel of nVidia het beter is om de moderatie in zijn geheel uit te schakelen.
In ieder geval: ik spreek in dit bericht over een nieuwe AMD processor uit eigen ervaring, omdat ik een paar jaar geleden een AMD Bulldozer cpu bij launch heb gekocht. Daarnaast heb ik de hele stream live gezien en heb ik een gefundeerde mening over het nieuwsbericht. Ook leuk om te zien dat drie mensen de moderatie hebben geprobeerd te fixen met een +3.

Vervolgens gebeurt er nog dit: Playa del C. in 'nieuws: AMD demonstreert Ryzen-cpu met 8 cores en 16 threads op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:21

botoo

💀 too old to die young

Vanaf Audione0 in 'nieuws: Apple trekt 3.1.1-update voor watchOS terug na problemen... is de hele (moderatie geneuzel) subthread -1 waard maar er zijn daar ook een paar mismodders +3's aan het uitdelen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen +3, CriticalHit_NL in 'nieuws: Battlefield 1-update voegt nieuw speelveld en toes...

Tweekzor in 'nieuws: 'Tweede Kamer wil strenger toezicht op hackwet'' zeker geen +3, het is immers zijn mening, geen gemiste info van de redactie.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 14-12-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
CH40S schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:48:
.... geen gemiste info van de redactie.
Even los van eens zijn op de twee posts, iets hoeft geen 'gemiste info' te zijn om +3 te zijn. Een topic/discussie kan best een kant gaan 'uitwerken' die niet per se bij het originele bericht diepgaand benoemd moest worden. Daar kan prima diepgaande en waardevolle informatie worden behandeld, zonder dat nou de redactie iets gemist heeft. +3 is best mogelijk los van de kwaliteit van de redactie (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Freaky_Angelus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:30:
Even los van eens zijn op de twee posts, iets hoeft geen 'gemiste info' te zijn om +3 te zijn.
Dat snap ik, maar een brief / email die iemand naar een kamerlid wil sturen, lijkt me nou niet echt iets wat +3 materiaal is. :) Daarnaast is veel persoonlijke mening / inzicht, zoals hij zelf ook schrijft, met veel linkjes erbij is dat hoogstens +2, meningen zijn normaal +1. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 14-12-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Er is weer lekker een minner bezig vanaf hier: supersnathan94 in 'nieuws: Apple trekt 3.1.1-update voor watchOS terug na pro...

Een +1 is het misschien niet, maar naar mijn mening zeker geen -1. Een 0 lijkt me beter/meer vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mithrildor in 'nieuws: Amazon maakt Prime Video-dienst beschikbaar in Nederla...
+3 is m.i. veel te hoog voor wat niet meer is dan een samenvatting van het artikel. +1 lijkt me mooi zat. Er wordt 0,0 nieuwe info aangedragen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• WhatsappHack
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:23:
Er is weer lekker een minner bezig vanaf hier: supersnathan94 in 'nieuws: Apple trekt 3.1.1-update voor watchOS terug na pro...

Een +1 is het misschien niet, maar naar mijn mening zeker geen -1. Een 0 lijkt me beter/meer vanzelfsprekend.
Het is een discussie die er eigenlijk niet thuishoort - commentaar op moderaties hoort uitsluitend hier. Je krijgt dan al heel snel -1, want 0 (offtopic) en een punt aftrek omdat het moderatiegezeur is.

Maar die post is nog redelijk normaal en niet echt gezeur... Heb um naar 0 geboost. :)

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:23:

Zemelen over moderaties is volgens mij geen punten waard (hooguit minpunten), en iets anders zie ik niet in die reeks reacties.

[edit]
@WhatsappHack: het is uitsluitend moderatie gezeur en ook al is het netjes verwoord het is en blijft ongewenst en daarmee -1

[ Voor 8% gewijzigd door botoo op 15-12-2016 01:46 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• WhatsappHack
  • Niet online
Misschien ook wel ja. Naja, majority rules - zo te zien komt ie nog wel op z'n plek qua score. :)

• ArcticLight
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-10 11:19
Bizhock in 'nieuws: Activision brengt zes nieuwe speelvelden naar Modern Warf...

Op deze reactie wordt er in de reacties daaronder een beetje doorgediscussieerd over de oorzaak van de lag bij CoD, weliswaar off-topic maar dat lijken me allemaal 0 in plaats van -1 reacties niet?

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

WhatsappHack schreef op donderdag 15 december 2016 @ 00:47:
Het is een discussie die er eigenlijk niet thuishoort - commentaar op moderaties hoort uitsluitend hier. Je krijgt dan al heel snel -1, want 0 (offtopic) en een punt aftrek omdat het moderatiegezeur is.

Maar die post is nog redelijk normaal en niet echt gezeur... Heb um naar 0 geboost. :)
botoo schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:44:
Zemelen over moderaties is volgens mij geen punten waard (hooguit minpunten), en iets anders zie ik niet in die reeks reacties.

[edit]
@WhatsappHack: het is uitsluitend moderatie gezeur en ook al is het netjes verwoord het is en blijft ongewenst en daarmee -1
Daar hebben jullie zeker een punt. Maar ja, als iemand aan mij vraagt waarom ik gedownmod word, reageer ik daar gewoon eerlijk op. Wat had ik anders moeten antwoorden? Ik ben natuurlijk niet verplicht om te antwoorden, maar zelf hou ik er niet van om mensen te negeren die een vraag aan mij hebben..

Maar goed. Het zal wel.

• Freaky_Angelus
CH40S schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:44:
Dat snap ik, maar een brief / email die iemand naar een kamerlid wil sturen, lijkt me nou niet echt iets wat +3 materiaal is. :)
Je hebt mijn eerste zin verkeerd begrepen... die reactie is zonder discussie een +1 op zijn best (enige informatie en op discussie aansluitend), de rest ging over +3 optiek algemeen.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo omlaag gedownmod is?
coolbvrobin in 'nieuws: Amazon begint met levering per drone bij enkele klant...
Afgezien de 1ste 2 zinnen .
'Was de rest on topic en serieus...

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-10 12:36
geekeep in 'nieuws: Evernote stelt in privacybeleid dat zijn werknemers notit...
geekeep in 'nieuws: Evernote stelt in privacybeleid dat zijn werknemers notit...

Geen -1?
Het is slechts een kritische noot richting de mogelijkheid die Evernote gaat bieden m.b.t. inzage privé gegevens.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 19:05

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Naar mijn mening echt geen +3. Zal nog wel een tijdje duren voordat die +3 weg is. Hij citeert alleen maar het bericht. Het is dus helemaal geen nieuwe informatie.

eldering in 'nieuws: Hoogleraar over aftapwet: buitenlandse diensten kijken v...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anonymoussaurus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:19:
Naar mijn mening echt geen +3. Zal nog wel een tijdje duren voordat die +3 weg is. Hij citeert alleen maar het bericht. Het is dus helemaal geen nieuwe informatie.

eldering in 'nieuws: Hoogleraar over aftapwet: buitenlandse diensten kijken v...
Sterker nog, de conclusies die hij impliceert kloppen ook niet. In Nederland is zijn militaire leerstoelen gewoon apart geregeld. Vrijwel alle leerstoelen lopen via het Ministerie van Defensie.
DaniëDaniëlWW2 in 'nieuws: Hoogleraar over aftapwet: buitenlandse diensten kijken ...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
coolbvrobin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:38:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo omlaag gedownmod is?
coolbvrobin in 'nieuws: Amazon begint met levering per drone bij enkele klant...
Afgezien de 1ste 2 zinnen .
'Was de rest on topic en serieus...
Ik vermoed dat dit komt door jouw schrijfstijl. Op zich zou het een krappe +1 kunnen zijn maar zoals je al in de reacties kunt lezen hebben mensen het idee dat je het niet echt serieus bedoeld door de zinsopbouw, halve zinnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

In dit topic:
nieuws: Asus introduceert behuizing voor externe grafische kaart

deze reactie lijkt me zeker niet ontopic (verwijzing niet gelezen) maar een -1 vind ik wat cru...
Verwijderd in 'nieuws: Asus introduceert behuizing voor externe grafische kaart'

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse politie begint met gezichtsherkenning bij ...

Die 29 +3's zijn pure meningmodders, dit is nooit meer dan een +1 waard natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tinker in 'nieuws: Duitsland wil verspreiding nepnieuws tegengaan met wetgeving'

Dit soort niet-onderbouwde beschuldigingen lijkt mij eerder een -1 dan de +1 waar hij nu op staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Gaarne uw aandacht voor een drietal reacties van mij van afgelopen week, die iedere keer misgemodereerd zijn, te weten:

terradrone in 'nieuws: Besluit of T-Mobile strijdig handelt met netneutralite...

terradrone in 'nieuws: Toezichthouder: T-Mobile mag tak voor vast internet va...

terradrone in 'nieuws: Toezichthouder: T-Mobile mag tak voor vast internet va...

Het gaat telkens om reacties welke ontopic, keurig van taalgebruik en uiterst correct zijn. Vriendelijk verzoek ik u deze van een juiste moderatie te voorzien. Vriendelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Facebook test het blokkeren van advertenties over 'pijn...

arnovos in 'nieuws: Facebook test het blokkeren van advertenties over 'pijnli...

Beiden zijn geen +3, maar ja, Facebook he... ;)

Edit:
Wellicht moet Arnovos nog wzt tikjes naar +1 krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Robin de Eerste in 'nieuws: 'FBI nu ook overtuigd van Russische inmenging in ...

Die mag wel naar -1 lijkt me, hij scheert hier met zijn domme vooroordelen even 1.5 miljard mensen over één kam. Nog veel generaliserender (en dommer) kan het haast niet :X

Chris Smoove in 'nieuws: 'FBI nu ook overtuigd van Russische inmenging in pre...

Geen +1, maar eerder een -1, wegens trollen lijkt me.

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 17-12-2016 16:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
wildhagen schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:40:
Robin de Eerste in 'nieuws: 'FBI nu ook overtuigd van Russische inmenging in ...

Die mag wel naar -1 lijkt me, hij scheert hier met zijn domme vooroordelen even 1.5 miljard mensen over één kam. Nog veel generaliserender (en dommer) kan het haast niet :X
Ik ben echt mijn best aan het doen om deze reacties anders te lezen dan kortzichtig, onwetend en racistisch (onwetend / mogelijk zelfs onbedoeld). Zijn reacties getuigen in ieder geval niet bepaald van een open geest; het is een type geloof dat per definitie discrimineert... Volgens mij het voorbeeld van discriminatie op basis van geloofsovertuiging ;), maar... holy hell. Snap in ieder geval de -1 wel ja.. Hoe beleefd je dit ook verwoord (het is best net taalgebruik), het is niet respectvol naar anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Ramon in 'nieuws: Justitie zette arrestatieteam in om versleuteling te voorko...

Ik vind -1 een beetje raar voor mijn reactie in dit topic. Volgens mij ben ik ontopic dus een +1 lijkt me normaal?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem