Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.773 views

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Thomas schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:16:
Dit staat onder een 0 score, en het moderatiesysteem is natuurlijk niet om mee te spelen, dat staat buiten kijf! Kortom, tijd voor actie heren!
Behalve dan dat er in de ModFAQ duidelijk staat:
In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews.
En:
Naast nieuwsberichten zijn er ook andere zaken waar reacties op geplaatst kunnen worden, bij .geeks, downloads, .plans en productreviews. Deze reacties kunnen ook gemodereerd worden, maar zal wat minder streng zijn in vergelijk met reacties op nieuwsberichten. Hieronder staat per categorie uitgelegd wat de verschillen zijn ten opzichte van de normale moderatierichtlijnen bij nieuwsartikelen.
Dus ook met +1 staan alle felicitaties in principe op een prima score. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 01-12-2016 23:23 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

WhatsappHack schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:21:
[...]

Behalve dan dat er in de ModFAQ duidelijk staat:

[...]

Dus ook met +1 staan alle felicitaties in principe op een prima score. ;)
Je hebt me tuk!

• unilythe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-06 10:37
unilythe in 'nieuws: 'Nvidia gaat GTX 1060-versie voorzien van GP104-gpu''

-1 omdat mensen het niet met me eens zijn?
Beschrijving van -1: "Deze reactie is een flamebait, troll, of belediging van een andere gebruiker".
Dat deed ik totaal niet.

Ik zie wel vaker dat reacties gedownvote (en daardoor hidden) worden alleen omdat iemand het er niet mee eens is. Dan komt user moderatie bijna neer op censuur omdat iemand een andere mening heeft.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
TheSiemNL in 'nieuws: Apple werkt aan voorkomen spam in iCloud-agenda'

Ik begrijp niet wat hier ongewenst aan is? Volgens mij heeft hij namelijk gewoon gelijk: op iOS kun je hooguit andere apps installeren en de Mail app verwijderen, maar zodra je ergens op een link van een emailadres klikt, wil hij weer de Mail app installeren. Het wordt dus inderdaad door je strot geduwd.

De -1 en 0 moderaties lijken mij eerder van mensen die zulke kritiek op Apple niet waarderen...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 16:59

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
unilythe schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:44:
unilythe in 'nieuws: 'Nvidia gaat GTX 1060-versie voorzien van GP104-gpu''
Ik zie wel vaker dat reacties gedownvote (en daardoor hidden) worden alleen omdat iemand het er niet mee eens is. Dan komt user moderatie bijna neer op censuur omdat iemand een andere mening heeft.
Je reactie past beter op een 0 inderdaad, een -1 is te weinig klopt. En inderdaad modereren op mening is zeker niet de bedoeling :)
Ger schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:37:
TheSiemNL in 'nieuws: Apple werkt aan voorkomen spam in iCloud-agenda'
Ik begrijp niet wat hier ongewenst aan is? Volgens mij heeft hij namelijk gewoon gelijk: op iOS kun je hooguit andere apps installeren en de Mail app verwijderen, maar zodra je ergens op een link van een emailadres klikt, wil hij weer de Mail app installeren. Het wordt dus inderdaad door je strot geduwd.

De -1 en 0 moderaties lijken mij eerder van mensen die zulke kritiek op Apple niet waarderen...
Het is misschien de toon, 'door je strot duwen' had ook wel wat anders gekund. En er is een edit geweest, dus het zou kunnen dat hij eerst alleen de eerste regel had staan en pas daarna een beetje argumentatie toe ging voegen.

De reactie staat nu op een 0 en dat is denk ik wel okay.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Tjolk
Cloud schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:46:
Het is misschien de toon, 'door je strot duwen' had ook wel wat anders gekund. En er is een edit geweest, dus het zou kunnen dat hij eerst alleen de eerste regel had staan en pas daarna een beetje argumentatie toe ging voegen.

De reactie staat nu op een 0 en dat is denk ik wel okay.
Die edit was binnen een minuut, dus ik denk niet dat hij binnen die minuut al 31x -1 heeft ontvangen. ;)

En tjsa, de verwoording is misschien niet héél chic, maar het is toch wel een érg veel gebruikte verwoording die net zo goed voor producten van concurrenten gebruikt wordt (services van Google die je door de strot geduwd worden bij Android). Natuurlijk kun je dat ook anders verwoorden, maar om daar nou punten voor af te trekken...

Maar goed, het zal me wel.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
aar
Ger schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:52:
[...]

Die edit was binnen een minuut, dus ik denk niet dat hij binnen die minuut al 31x -1 heeft ontvangen. ;)

En tjsa, de verwoording is misschien niet héél chic, maar het is toch wel een érg veel gebruikte verwoording die net zo goed voor producten van concurrenten gebruikt wordt (services van Google die je door de strot geduwd worden bij Android). Natuurlijk kun je dat ook anders verwoorden, maar om daar nou punten voor af te trekken...

Maar goed, het zal me wel.
Hoe netjes een statement gebracht is wel degelijk van belang voor de score van een reactie. Misschien niet expliciet verwoord in de ModFAQ maar het werkt wel mee. Je kunt een bepaald argument op allerlei manieren brengen, waarvan sommige simpelweg 'netter' of 'beter' overkomen. Daar doe je niets aan en dit is vaak de factor die meeweegt of een reactie een +2 of +3 is. Datzelfde verschil speelt ook bij lagere scores gewoon mee natuurlijk :)

Ik zeg niet dat de reactie dús maar op -1 gemodereerd moet worden maar ik snap wel dat het niet eenvoudig een +1 is. Je kunt veel zeggen over 'door je strot duwen' en spreektaal maar er zijn legio mooiere manieren om hetzelfde uit te drukken:
Helaas wordt je gedwongen iCloud te hebben als je een iPhone of iPad wilt gebruiken. De standaard mail app is bijvoorbeeld niet om te zetten van Mail naar bijvoorbeeld Outlook voor iOS. Hierdoor heb je zelfs spam als je niet eens gebruik wilt maken van iCloud.
Minder "one-liner"-achtig, hetzelfde punt maar duidelijker gebracht en (nog als extraatje) teruggekoppeld aan het onderwerp.

Dit zou het wel een duidelijke +1 zijn; vind je ook niet?

Bottom-line: ja, je inderdaad kunt lager scoren door schrijfstijl. We willen juist nette reacties omhoog halen voor de lezer.

edit:
Over de edit-timing: vergeet niet dat iedereen niet elke minuut zijn view ververst hé. De -1's kunnen nog een tijd doorgegaan zijn terwijl hij zijn reactie al had gewijzigd, simpelweg omdat ze al zichtbaar waren. Toegegeven het is een kort tijdsbestek, dus het zal niet de hoofdreden voor de -1's zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 02-12-2016 11:15 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Tjolk
Oh, ik snap de redenatie ook wel hoor. Het wordt alleen totaal niet consequent doorgevoerd. Sommige topics staan vol met dergelijke kwalificaties op +1 of nog hoger, anderen zoals deze krijgen "om die reden" een 0. Gebeurt niet alleen bij Apple, maar bij alle -laten we zeggen "gevoelige"- onderwerpen.

In dit geval zou ik eigenlijk denken: streep al die -1 beoordelingen eens weg en die +2 ook (want dat is net zo goed een meningmoderatie). Dan kom je uit op 19/20 betreffende 0/+1. Effectief op dit moment een +1 maar dat kan over 2 minuten weer net zo goed omslaan in een 0. Precies goed dus, want het hangt daar een beetje tussenin. Maar dan heb je het dus over zinnige moderaties in plaats van Appleknuffelaars/-haters.
Cloud schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:13:
Ik zeg niet dat de reactie dús maar op -1 gemodereerd moet worden maar ik snap wel dat het niet eenvoudig een +1 is. Je kunt veel zeggen over 'door je strot duwen' en spreektaal maar er zijn legio mooiere manieren om hetzelfde uit te drukken:
Toevallig kom ik zojuist deze tegen, die toch heel beschaafd op +1 staat met exact dezelfde woorden.
johnbetonschaar in 'nieuws: Belgische consumentenorganisatie stapt naar recht...

Zoals ik al zei: totaal niet consequent. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat hier iets anders aan de hand is dan simpele meningmoderaties. Dat jij dit als powermod probeert recht te lullen goed te praten vind ik eigenlijk erg slap een beetje jammer. :>
Cloud schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:13:
Over de edit-timing: vergeet niet dat iedereen niet elke minuut zijn view ververst hé. De -1's kunnen nog een tijd doorgegaan zijn terwijl hij zijn reactie al had gewijzigd, simpelweg omdat ze al zichtbaar waren.
;w

[ Voor 50% gewijzigd door Tjolk op 02-12-2016 13:40 ]

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
In de categorie, leuke discussie maar er staat een veel meer afwijkende reactie 1 lager..

Dit is echt geen +3...

Even wat correcties erop dus :D

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Paterpor in 'nieuws: Overwatch verkozen tot 'Game of the Year' bij Game Awards' is een nette reactie maar in mijn ogen geen +3 / +2. Een reactie als deze zou het beste op +1 uit kunnen komen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Ger schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:23:
Oh, ik snap de redenatie ook wel hoor. Het wordt alleen totaal niet consequent doorgevoerd. Sommige topics staan vol met dergelijke kwalificaties op +1 of nog hoger, anderen zoals deze krijgen "om die reden" een 0. Gebeurt niet alleen bij Apple, maar bij alle -laten we zeggen "gevoelige"- onderwerpen.

In dit geval zou ik eigenlijk denken: streep al die -1 beoordelingen eens weg en die +2 ook (want dat is net zo goed een meningmoderatie). Dan kom je uit op 19/20 betreffende 0/+1. Effectief op dit moment een +1 maar dat kan over 2 minuten weer net zo goed omslaan in een 0. Precies goed dus, want het hangt daar een beetje tussenin. Maar dan heb je het dus over zinnige moderaties in plaats van Appleknuffelaars/-haters.

[...]
Toevallig kom ik zojuist deze tegen, die toch heel beschaafd op +1 staat met exact dezelfde woorden.
johnbetonschaar in 'nieuws: Belgische consumentenorganisatie stapt naar recht...

Zoals ik al zei: totaal niet consequent. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat hier iets anders aan de hand is dan simpele meningmoderaties. Dat jij dit als powermod probeert recht te lullen goed te praten vind ik eigenlijk erg slap een beetje jammer. :>

[...]
;w
Sorry maar de reactie van jantje.vlaam is welgeteld 2 regels terwijl die van johnbetonschaar 3 alineas is. Dat vind toch echt wel een flink verschil wat het verschil in eindscore echt wel goed maakt.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Dit is dus niet een +2 waard

Het is onderbuikgevoel gemixt met random wat rondschreeuwen. Hooguit een +1, maar eerder nog een 0 omdat het weinig van doen heeft met het artikel en niet onderbouwd is met feiten. Maar goed, zodra het woordje Rusland valt gaat alle redelijkheid de deur uit en is alles wat anti-Rusland is meteen het beste.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Verwijderd

In dit artikel zijn vrijwel alle moderaties verkeerd ('meningmodden'): nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Russische centrale b...

Is het een idee om iedereen die hier een -1 of +3 uitdeelt, de modrechten af te nemen?

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:43:
In dit artikel zijn vrijwel alle moderaties verkeerd ('meningmodden'): nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Russische centrale b...

Is het een idee om iedereen die hier een -1 of +3 uitdeelt, de modrechten af te nemen?
Lijkt me niet, gezien er meerdere reacties zijn die daadwerkelijk een -1 verdienen...
Neem dit als voorbeeld:
Omed in 'nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Russische c...
En een -1 voor deze kan ik ook ergens wel begrijpen, al zou een 0 misschien terechter zijn: Marcva in 'nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Russische...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Verwijderd

Die reacties misschien wel, maar ook inhoudelijke reacties hebben veel meningmoderaties gekregen:

unclero in 'nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Russisch...
SomerenV in 'nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Russisc...
Triblade_8472 in 'nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Ru...
unclero in 'nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Russisch...

Volgens mij stonden die allemaal op -1 of 0 een tijdje terug. Nu zijn de moderaties al beter. Maar toch, wat gebeurt er met de mensen die -1 of +3 stemmen in zo'n geval? Is dat niet een fantastisch moment om de bezem te halen door 'corrupte moderaties'?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:43:
Lijkt me een zeer slecht idee. Waarom zou iermand die bijvoorbeeld deze post een -1 gaf zijn modrechten moeten verliezen? Vind jij dat die post iets anders dan een -1 verdient en zo ja, wat zou hij volgens jou moeten zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Daar had ik al op gereageerd toch? Zie vorige reactie, eerste zin.

Deze staat ook nog steeds op -1 wat gewoon schandalig is mijns inziens: unclero in 'nieuws: 'Internetcriminelen stalen 45 miljoen dollar van Russisch...

16 keer een -1, komt dat niet heel sterk over als meningmodden voor een reactie die beschaafd en goed beargumenteerd is?

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Oef/ :S Ik voel me aangesproken. Ik heb die beide laatste aangehaalde posten -1 gegeven.

WTF kan ik niets mee. Geen boodschap, geen mening. Ongewenst.

Die over vrije media in "Het Westen" is "biased" en alle andere media zijn slecht, of zo, met z'n fancy links. Ongewenst

Eat the bugs, live in a pod

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een klaagzang over dure upgrades onder een Apple artikel is natuurlijk vaste prik, maar deze keer staat deze strak bovenaan met een +3. Aangezien het hier om een simpele opsomming van prijzen gaat zonder ook maar iets van verdieping, context of nieuwe inzichten hoort dit mijns inziens maximaal een +1 te zijn. Met op dit moment 269 +3 stemmers zie ik dat niet meer op de natuurlijke manier gebeuren... Misschien dat deze gefixeerd kan worden op de +1 die het daadwerkelijk is...?

• Freaky_Angelus
De reactie er direct onder is ook geen +2

Laten we even eerlijk zijn hier zeg... items op noemen of als reactie gaan vertellen dat het bij jou thuis leuk werkt zijn beiden amper informatief of op enige wijze toevoegend aan de discussie op het artikel. +1..... met moeite... Tjoekie heeft hier echt een goed punt, veel te meniningmod-modus..

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen -1. De reactie staat inmiddels op een betere score, namelijk +1.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12 23:49

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Flaat in 'reviews: Apple MacBook Pro: Touch Bar heeft zijn prijs'
Dit krijgt 99x +3 8)7

De moderatie bij die review zijn zoals verwacht weer een drama, maar dit slaat helemaal nergens op.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ger schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:23:
[...]
Zoals TheCapK ook aangeeft, is gewoon niet dezelfde reactie. Ja dezelfde vier woorden staan erin maar er is véél meer tekst en uitleg. Appels en peren wat mij betreft. Het is niet zo zwart wit als "als bevat woord X dan wordt score Y"; afgezien van het e.e.a. aan krachttermen en verwensingen uiteraard.
Ik kan me toch echt niet voorstellen dat hier iets anders aan de hand is dan simpele meningmoderaties. Dat jij dit als powermod probeert recht te lullen goed te praten vind ik eigenlijk erg slap een beetje jammer. :>
Ik zeg nergens dat meningmoderaties niet meespelen, al lijk jij dat wel uit mijn reactie op te maken blijkbaar. Om er dan ook nog bij te zeggen dat ik meningmoderaties probeer 'recht te lullen' blijkbaar? En je praat over 'consequent doorvoeren' alsof ik persoonlijk diegene ben die alle reacties op de juiste score plaatst..

Wat ik wel deed:
Ik geef een mogelijke verklaring voor de lagere score van de reactie, terwijl deze wel een goede boodschap lijkt te hebben. Ongeacht de mening die een reactie brengt, maakt mindere schrijfstijl & woordkeuze het lastiger om hogere scores te halen.

Dat is als zo sinds ik modereer en waarschijnlijk nog veel eerder. We modereren op kwaliteit dus reacties die op dat gebied minder zijn, scoren lager. Schrijfstijl is belangrijk. Of dat daadwerkelijk de reden is dat iedereen deze reactie lager gemodereerd heeft kan ík niet zeggen maar het speelt mee.

Misschien is de reactie inderdaad wel op basis van mening lager gemodereerd. Maar gebruikers die twijfelden tussen twee scores neigden door de schrijfstijl wel dergelijk eerder naar de lagere.
[...]
;w
Dat soort toevoegingen heb ik helemaal niets aan, laat dat gewoon weg.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die staat inderdaad te laag. De reactie kan nog wel wat moderaties gebruiken om op een beter passende score uit te komen.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Hallo, wanneer wordt Koning Willy is een keer aangepakt, letterlijk het enige wat hij op tweakers doet is in nieuwsberichten over Playstation negatief zijn en reacties uitlokken. Hij verpest de ene reactie zone na de ander.
nieuws: Sony brengt Wipeout-games opnieuw uit met grafische verbeteringen
video: Naughty Dog kondigt The Last of Us 2 aan
Z'n reacties zijn niet te missen als je ze zoekt.

• Koning Willy
  • Laatst online: 05-12-2023
Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:17:
Hallo, wanneer wordt Koning Willy is een keer aangepakt, letterlijk het enige wat hij op tweakers doet is in nieuwsberichten over Playstation negatief zijn en reacties uitlokken. Hij verpest de ene reactie zone na de ander.
nieuws: Sony brengt Wipeout-games opnieuw uit met grafische verbeteringen
video: Naughty Dog kondigt The Last of Us 2 aan
Z'n reacties zijn niet te missen als je ze zoekt.
Blijkbaar is het direct quoten van Tweakers over hun HDR TV reviews een -1 waard. :F
Of het aanwijzen dat Sony mensen aan het misleiden is (niks geleerd van No Man Sky) door games te labelen als "4K" terwijl ze dat niet zijn.

Maarja, kan het wel begrijpen in een topic over een PS4 game...

[ Voor 3% gewijzigd door Koning Willy op 04-12-2016 20:27 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-12 13:44

Redneckerz

A place to be.

Koning Willy schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:26:
[...]

Blijkbaar is het direct quoten van Tweakers over hun HDR TV reviews een -1 waard. :F
Of het aanwijzen dat Sony mensen aan het misleiden is (niks geleerd van No Man Sky) door games te labelen als "4K" terwijl ze dat niet zijn.

Het verkeerd lezen van een reactie is wel iets anders.
Mizgala28 in 'nieuws: Sony brengt Wipeout-games opnieuw uit met grafische ver... - Hier wordt gesproken over een Nintendo DS.
Koning Willy in 'nieuws: Sony brengt Wipeout-games opnieuw uit met grafische ... - Jij zegt 3DS. En ja, dat is een home console.

Daarnaast is native 4K, Checkerboarding vanaf 1440p (Volgens mij is dat ook effectief 2K resolutie) en checkerboarding vanaf 1800p (dat is 3200x1800) naar 4K wel aanzienlijke verschillen maar het is ook een effectief systeem.

Verder ga ik hier overigens niet op in, wil je die discussie wel aan gaan, stuur dan een DM :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Koning Willy
Redneckerz schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:31:
[...]
Jij zegt 3DS. En ja, dat is een home console.
Een 3DS is geen console, maar een handheld/portable.
Nvidia Shield is toch ook geen PC?

[ Voor 8% gewijzigd door Koning Willy op 04-12-2016 20:34 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Koning Willy schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:33:
[...]

Een 3DS is geen console, maar een portable.
Welke je thuis kan gebruiken, dus een home console. Of nog beter een portable home console als je toch op semantiek wil gooien :)

Ik zie je eventuele DM tegemoet!

EDIT:
Nvidia Shield is toch ook geen PC?
Maar een handheld console is wel weer een home device. ;)

Kan een Nvidia Shield x86 programma's draaien native?? Lijkt me niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Redneckerz op 04-12-2016 20:39 ]

• Nieuwevolger
Koning Willy schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:26:
[...]

Jou doel is gewoon om mensen te irriteren, letterlijk het enige wat jij doet op tweakers is in console topics over pc's te beginnen en reacties uit te lokken. Als je over Pc's wilt praten raat ik je andere topics aan.

• Koning Willy
Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:35:
[...]

Jou doel is gewoon om mensen te irriteren, letterlijk het enige wat jij doet op tweakers is in console topics over pc's te beginnen en reacties uit te lokken. Als je over Pc's wilt praten raat ik je andere topics aan.
En jij doet precies het tegenovergestelde, alleen zonder feiten.

Mijn enige vraag aan jou is, om mij EEN comment aan te wijzen waar ik leugens verspreid.
Ik word bijna onmiddellijk -1 zelfs als ik een TV review van Tweakers direct quote.
Iemand beweert dat een TV van 465 euro HDR kan weergeven, terwijl Tweakers zelfs bij de KS8000 van 2000 euro sceptisch over was.

Ik ga hier overigens geen debat voeren, stuur maar een DM

[ Voor 26% gewijzigd door Koning Willy op 04-12-2016 20:43 ]

• Nieuwevolger
Koning Willy schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:38:
[...]

En jij doet precies het tegenovergestelde, alleen zonder feiten.
Mijn enige vraag aan jou is, om mij EEN comment aan te wijzen waar ik leugens verspreid.
Ik word bijna onmiddellijk -1 zelfs als ik een TV review van Tweakers direct quote.

Ik ga hier overigens geen debat voeren, daar is DM voor.
Jij noemt inderdaad feiten op die totaal niks met het topic te maken hebben. Het bericht gaat over een game en jij begint alweer over tv's, valse advertenties en pc hardware.

• Koning Willy
Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:41:
[...]

Jij noemt inderdaad feiten op die totaal niks met het topic te maken hebben. Het bericht gaat over een game en jij begint alweer over tv's, valse advertenties en pc hardware.
Ik heb geen enkele post gemaakt, enkel gereageerd op andere mensen.
Stuur mij anders een link.

Ik krijg zelfs een -1 voor iets simpel als dit:
Je hebt het niet nodig, maar het spel is prettiger op 60FPS dan op 30FPS.

[ Voor 15% gewijzigd door Koning Willy op 04-12-2016 20:44 ]

• Nieuwevolger
Koning Willy schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:42:
[...]

Ik heb geen enkele post gemaakt, enkel gereageerd op andere mensen.
Stuur mij anders een link.

Ik krijg zelfs een -1 voor iets simpel als dit:

[...]
Verwijderd in 'nieuws: Sony brengt Wipeout-games opnieuw uit met grafische ver... Dit is weer typisch z'n reactie van jou waarmee je de PS4 (pro) onder uit wilt halen. Enigste doel van jou is in de reacties om consoles onder uit te halen. Dan kan jij wel zeggen dat je alleen maar feiten verteld, maar jij doet dit letterlijk bij elk bericht over console's. Maak lekker een pc masterrace topic aan en ga daar maar met dit soort berichten rond slingeren, zodat je niet elk topic verpest met off topic berichten. Snap ook niet dat moderators er niks aan doen om die eindeloze console vs pc discussies te stoppen.

• Koning Willy
Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:50:
[...]

Verwijderd in 'nieuws: Sony brengt Wipeout-games opnieuw uit met grafische ver... Dit is weer typisch z'n reactie van jou waarmee je de PS4 (pro) onder uit wilt halen. Enigste doel van jou is in de reacties om consoles onder uit te halen. Dan kan jij wel zeggen dat je alleen maar feiten verteld, maar jij doet dit letterlijk bij elk bericht over console's. Maak lekker een pc masterrace topic aan en ga daar maar met dit soort berichten rond slingeren, zodat je niet elk topic verpest met off topic berichten. Snap ook niet dat moderators er niks aan doen om die eindeloze console vs pc discussies te stoppen.
Onderuit wilt halen met feiten vs false advertising?
Moderators moeten volgens jou, feiten verwijderen (niet alleen van mij), en het leugens laten staan? 8)7
Niet alleen over de spel, maar ook over de HDR TV's comments, waarbij ik dus letterlijk tekst overneem uit de Tweakers review?
Uncharted 4 draait op native 2560x1440 zonder checkerboard, Watch Dogs 2 draait op 3200x1800 met checkerboard, beide zijn GEEN 4K

Wikipedia: 4K resolution
YouTube: \[4K] Let's Play: Uncharted 4 PS4 Pro Gameplay + Initial Analysis

[ Voor 15% gewijzigd door Koning Willy op 04-12-2016 20:56 ]

• Nieuwevolger
Koning Willy schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:54:
[...]

Onderuit wilt halen met feiten vs false advertising?
Moderators moeten volgens jou, feiten verwijderen (niet alleen van mij), en het leugens laten staan? 8)7
Niet alleen over de spel, maar ook over de HDR TV's comments, waarbij ik dus letterlijk tekst overneem uit de Tweakers review?
Uncharted 4 draait op native 2560x1440 zonder checkerboard, Watch Dogs 2 draait op 3200P met checkerboard, beide zijn GEEN 4K

Wikipedia: 4K resolution
YouTube: \[4K] Let's Play: Uncharted 4 PS4 Pro Gameplay + Initial Analysis
Ja en dat moet je zeggen in een topic zeggen over wipe out? Ik zie jou verder ook nooit wat inhoudelijks zeggen over het onderwerp, alleen maar op andere reageren en verbeteren.

• Koning Willy
Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:57:
[...]

Ja en dat moet je zeggen in een topic zeggen over wipe out? Ik zie jou verder ook nooit wat inhoudelijks zeggen over het onderwerp, alleen maar op andere reageren en verbeteren.
Waarom vertel je dit tegen mij, en niet tegen de OP?
Checkerboard 4K en HDR zijn niet offtopic, het gaat toch over Wipeout.

Dorstlesser in 'nieuws: Sony brengt Wipeout-games opnieuw uit met grafische v...
Vrijwel de enige selling point van de collectie is dat het een grafische update naar 4K en HDR is. Daarmee is het ook reclame voor de PS4 Pro. Dan vind ik het erg vreemd dat de trailer alleen in 1080p online staat, zonder HDR en vol met compressie artefacten. Waarom gebeurt zo iets? Het is toch jezelf in de voet schieten als je zegt direct de concurrentie aan te willen gaan met de PC op het gebied van graphics en dan je producten zo adverteert aan je doelgroep.

Persoonlijk heb ik geen 4K/HDR apparatuur en ben ook niet van plan die binnenkort te kopen, maar ik ben wel benieuwd waarom Sony hier niet de simpele stap heeft genomen het filmpje in 4K/HDR te renderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Koning Willy op 04-12-2016 20:59 ]

• Nieuwevolger
Koning Willy schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:59:
[...]

Waarom vertel je dit tegen mij, en niet tegen de OP?
Checkerboard 4K en HDR zijn niet offtopic, het gaat toch over Wipeout.

Dorstlesser in 'nieuws: Sony brengt Wipeout-games opnieuw uit met grafische v...

[...]
Hij heeft het tenminste nog over de game en trailer zelf, daarna begin jij allemaal verschillende tv's op te noemen. Maar bijvoorbeeld deze reactie, probeer je weer zoveel mogelijk van Sony af te kraken Koning Willy in 'video: Naughty Dog kondigt The Last of Us 2 aan' Waarom heb je toch altijd de drang om alles van consoles af te kraken. Zoals ik al eerder zei, ga lekker naar pc topics toe.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Kan dit even per DM worden voortgezet? Want dit is wel bijzonder offtopic allemaal en zou eerder in een eigen thread thuishoren. En Koning Willy voel vrij mij een DM te sturen :)

• Koning Willy
Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:04:
[...]

Hij heeft het tenminste nog over de game en trailer zelf, daarna begin jij allemaal verschillende tv's op te noemen. Maar bijvoorbeeld deze reactie, probeer je weer zoveel mogelijk van Sony af te kraken Koning Willy in 'video: Naughty Dog kondigt The Last of Us 2 aan' Waarom heb je toch altijd de drang om alles van consoles af te kraken. Zoals ik al eerder zei, ga lekker naar pc topics toe.
Ik kraak niks af. Volgens jou logica kraakt Digital Foundry consoles ook elke keer af als ze laten zien hoe slecht een game draait of welke resolutie een PS4 Pro game draait?

Wil je trouwens een paar comments van jezelf zien?

Nieuwevolger in 'nieuws: Ubisoft belooft uitgebreide optimalisaties pc-versie...
Nieuwevolger in 'nieuws: 'Xbox One meer verkocht dan PS4 in VS afgelopen kwar...
Nieuwevolger in 'nieuws: Ubisoft belooft uitgebreide optimalisaties pc-versie...

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze discussie gaat wel erg offtopic voor het mismoderatie topic. Als er geen mismoderaties worden aangedragen dan stel ik voor dat jullie deze discussie elders voortzetten.

• Koning Willy
Bor schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:11:
Deze discussie gaat wel erg offtopic voor het mismoderatie topic. Als er geen mismoderaties worden aangedragen dan stel ik voor dat jullie deze discussie elders voortzetten.
Ik heb hun een DM gestuurd

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Dank je Bor voor het opmerken. Ik zat al te kijken welke mod er in FM actief is en kon contacteren.

Anyhow, carry on :)

• Nieuwevolger
Er is verder ook geen plek om mensen te rapporteren die zitten te trollen.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:14:
[...]

Er is verder ook geen plek om mensen te rapporteren die zitten te trollen.
Schop een Modje ?

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik heb het nog eens gelezen, maar kan echt geen enkele reden vinden voor een -1.
Sterker nog, gezien de context en de discussie waar het om gaat vind ik 't zelfs gewoon een +1; maar dat is aan all you moderators.
WhatsappHack in 'nieuws: Xs4all kampt sinds zaterdagochtend met een storing'

Als ik kijk zie ik dat al mijn posts onder dat artikel 6x -1 heeft. (En die ik hierboven link dan 7x) Dus grote kans dat de post daarom op -1 staat, er zijn nog geen serieuze mods langsgekomen.
Ik kan niet ontsnappen aan de indruk dat wellicht wederom één persoon al m'n posts een -1 boost heeft gegeven. (Misschien dezelfde die laatst gewaarschuwd is en wellicht niets om zijn/haar modrechten geeft :P)

Overigens weet ik niet of deze nou wel een +2 waard is, alhoewel het misschien wel zou kunnen gezien de context... Maar het artikel gaat niet perse over een storing bij *zakelijk* internet... Dat er wel (")zakelijke klanten(") getroffen zijn is echter ook weer waar, en dan zou 't misschien een toelaatbare score zijn; dus vandaar twijfel en derhalve report ik hem maar. :)
WhatsappHack in 'nieuws: Xs4all kampt sinds zaterdagochtend met een storing'

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 05-12-2016 01:57 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Je eerste reactie is uit de min.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52

jdh009

FP ProMod
jdh009 in 'nieuws: Amazon toont fysieke supermarkt zonder kassa's'

Is mijn reactie echt zo erg dat dit gemod wordt naar een -1? Sluit mijn inziens gewoon aan op de wel of geen bonuskaar discussie die je misschien als geheel/deels kunt opvatten als 0 of 1 maar -1? Tevens zijn meerdere van dezelfde soort reacties gewoon beoordeeld met een 1.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 05-12-2016 18:45 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
jdh009 schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:43:
jdh009 in 'nieuws: Amazon toont fysieke supermarkt zonder kassa's'

Is mijn reactie echt zo erg dat dit gemod wordt naar een -1? Sluit mijn inziens gewoon aan op de wel of geen bonuskaar discussie die je misschien als geheel/deels kunt opvatten als 0 of 1 maar -1? Tevens zijn meerdere van dezelfde soort reacties gewoon beoordeeld met een 1.
Staat inmiddels op 1.

Ik vind het niet offtopic, maar dat vind ik niet zo snel.

Ik kwam meer opmerkzame -1 tegen in die thread. Heb er een aantal omhoog gemod. Vind het altijd zo sneu als er veel grijs op 0 staan, en dan heeft iemand iets op -1 gezet "want oneens". Zo jammer.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:18

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Deze reactie staat op 0, maar is keurig on topic (imo.) Misschien een puntje hoger krikken?

Verwijderd in 'nieuws: Amazon toont fysieke supermarkt zonder kassa's'

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Yariva schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:44:
Deze reactie staat op 0, maar is keurig on topic (imo.) Misschien een puntje hoger krikken?

Verwijderd in 'nieuws: Amazon toont fysieke supermarkt zonder kassa's'
Mwah. 2 of 3 subjectieve zinnetjes (met sterke mening) zonder verdere argumentatie of bewijslast mag wmb prima op 0.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-12 22:46
Iemand is een beetje boos op Tweakers. -1 of -2?
Serieus Tweakers? 1 Wii U game en 2 3DS games is alles wat jullie Nintendo fans gunnen? Niet alleen dat maar die 3DS games zijn ook nog eens ontzettend oud. Was een copie van Pokemon Sun of Moon of Mario Maker 3DS teveel van jullie gevraagd? Playstation krijgt alle liefde en Nintendo krijgt van jullie de middelvinger. Wie heeft die Nintendo prijzen bedacht? Een aap? Misschien volgend jaar het bepalen van prijzen aan de community overlaten. Want jullie kunnen daar duidelijk niks van. :(
Waarom zou je aan deze kut actie mee willen doen? Kijk eens even voor het gemak wat voor achterlijke keuzes ze gemaakt hebben op het gebied van weg te geven Nintendo games. Dat soort gedrag gaat geen normaal denkend mens toch steunen?
Die tijden zijn al jaren voorbij kerel. We leven anno 2016 en niet meer in WW2 waar je je muil niet open mocht trekken van het regime.
Als je alleen een 3DS hebt moet je niet bij deze kut actie zijn merk ik. Mijn hemel wat een kut keuzes zeg. Ze hadden net zo goed geen Nintendo games mogen aanbieden als dit het geen is wat ze Nintendo fans gunnen.

[ Voor 83% gewijzigd door zeef op 06-12-2016 14:10 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:41

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Wow, hoe ondankbaar kun je zijn bij gratis dingen. Ik ga er naar kijken.

[ Voor 39% gewijzigd door Ircghost op 06-12-2016 11:21 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:41

botoo

💀 too old to die young

LOL, een verwend kindje die niet in z'n schoen vind wat 'ie verlangd heeft?
_O-

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 06-12-2016 14:11 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

zeef schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:05:
Iemand is een beetje boos op Tweakers. -1 of -2?
Hij heeft gelijk. Het is ook een kut actie. *

* = Als je geen 2DS/3DS/3DS XL hebt, that is ;)
Is dat nu echt nodig, of had dat intern of bij Schop een Mod kunnen worden geplaatst? Dat de (Sinds een paar maanden) 18 jarige complete nonsens schrijft is 1 ding, maar dit hoeft nu ook weer niet.

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 06-12-2016 14:11 ]

• zeef
Redneckerz schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:57:
[...]

Hij heeft gelijk. Het is ook een kut actie. *

* = Als je geen 2DS/3DS/3DS XL hebt, that is ;)

[...]

Is dat nu echt nodig, of had dat intern of bij Schop een Mod kunnen worden geplaatst? Dat de (Sinds een paar maanden) 18 jarige complete nonsens schrijft is 1 ding, maar dit hoeft nu ook weer niet.
Ik vroeg me af wat jullie vinden.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:39:
Iemand die de spelregels niet leest.
Als je een prijs wint, dan roep je heel hard 'Yes! Bedankt', ook als je niet blij bent.
Jullie zijn goed bezig met deze verloting Zeef! <+:)

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

zeef schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:39:
[...]

Dat lijkt mij toch wel op zichzelf al duidelijk? :?

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 12:23

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Redneckerz schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:02:
[...]

Dat lijkt mij toch wel op zichzelf al duidelijk? :?
Dat soort opmerkingen wordt voldoende in de min gestopt, maar de vraag of het een -2 moet zijn is wel een andere. Om toch de vraag even te beantwoorden, de quotes en posts die nu nog leesbaar zijn, zijn niet -2 waardig.
Dat wat niet meer zichtbaar tja.

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 06-12-2016 13:27 ]

• zeef
JDVB schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:26:
[...]

Dat soort opmerkingen wordt voldoende in de min gestopt, maar de vraag of het een -2 moet zijn is wel een andere. Om toch de vraag even te beantwoorden, de quotes en posts die nu nog leesbaar zijn, zijn niet -2 waardig.
Dat wat niet meer zichtbaar tja.
Dank. :) Dat was inderdaad waar ik benieuwd naar ben.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

^^ De rest is inderdaad geen -2.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

zeef schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:35:
[...]

Dank. :) Dat was inderdaad waar ik benieuwd naar ben.
Hoe meer er blijft staan hoe meer dat in het nadeel van de poster is. Er wordt hem dus een plezier gedaan door dat op -2 te zetten. Zijn profiel is erg eenvoudig te herleiden tot persoonsgegevens namelijk. Hij maakt zichzelf compleet belachelijk, de vraag is mijns inziens in dit geval meer hoeveel we deze gebruiker tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.
De quotes in dit forum kan hij nu niets meer mee.
Zelfs wanneer hij zijn eigen berichten verwijderd blijft in dit forum een negatief beeld van hem hangen, dat gemakkelijk aan zijn persoon te verbinden is.
Tot op zekere hoogte is dat eigen schuld dikke bult.

Om even aan te geven hoe het ook anders zou kunnen:
Als dit geenstijl was geweest had hij nu (met link naar een screenshot van zijn profiel) op de front-page gestaan.

• zeef
JDVB schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:56:
[...]

Hoe meer er blijft staan hoe meer dat in het nadeel van de poster is. Er wordt hem dus een plezier gedaan door dat op -2 te zetten. Zijn profiel is erg eenvoudig te herleiden tot persoonsgegevens namelijk. Hij maakt zichzelf compleet belachelijk, de vraag is mijns inziens in dit geval meer hoeveel we deze gebruiker tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.
De quotes in dit forum kan hij nu niets meer mee.
Zelfs wanneer hij zijn eigen berichten verwijderd blijft in dit forum een negatief beeld van hem hangen, dat gemakkelijk aan zijn persoon te verbinden is.
Tot op zekere hoogte is dat eigen schuld dikke bult.

Om even aan te geven hoe het ook anders zou kunnen:
Als dit geenstijl was geweest had hij nu (met link naar een screenshot van zijn profiel) op de front-page gestaan.
Gelukkig is dit geen GeenStijl. ;) Ik zal de link aanpassen.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Artikel over BREIN, ik weet het de reactie is niet heel erg oud (lees: staat er nog maar pas) maar ik denk dat als we niet snel zijn, deze nooit meer van een +3 af gaat komen.

Verwijderd in 'nieuws: Hof geeft Brein ongelijk: usenetprovider NSE maakte geen...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:02
De reactie hierboven wilde ik inderdaad ook al melden, lijkt extreem gemeningmod te worden.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Brein en Tweakertjes, dat gaat nu eenmaal niet samen door één deur en meningmodden in Brein artikelen is de standaard.

Ik kan eigenlijk geen andere reden bedenken voor deze overdreven antipatie dan dat de tweakertjes (maar niet alleen tweakertjes) zich aangevallen voelen in hun hun gratis content vergaring, er zijn zoveel andere items die veel belangrijker zijn maar waar lauwtjes op gereageerd wordt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:02
Volgens mij wordt mijn eigen reactie nu ook gemening mod, een +1 lijkt mij de juiste waarde, zeker geen 0 of -1 Dennism in 'nieuws: Hof geeft Brein ongelijk: usenetprovider NSE schond geen ...

• Freaky_Angelus
botoo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:44:
Ik kan eigenlijk geen andere reden bedenken voor deze overdreven antipatie dan dat de tweakertjes (maar niet alleen tweakertjes) zich aangevallen voelen in hun hun gratis content vergaring, er zijn zoveel andere items die veel belangrijker zijn maar waar lauwtjes op gereageerd wordt.
Er zijn genoeg redenen en na een A4 te tikken bedacht ik me dat dit mismoderatie moest blijven ;)

Was mooi verhaal, maar hou het in kort op 'de wijze van vervolgen' / 'spreken uit naam van' / 'de principiele dubieuze aard van op deze wijze de markt onder dwang / controle houden' / boekhouding... ronduit bedrijfmatige werkwijze.

In ieder geval, waar zeker de meerderheid om verkeerde redenen tegen Brein is, is het bij mij meer de wijze waarop ze bezig zijn. Neemt niet weg, dat meningmodden maakt je net zo erg als Brein ;) Ook iets met hypocriet.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Brein's werkwijze neigt imho idd meer naar misbruik van juridische mogelijkheden dan goed gebruik van die mogelijkheden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:41

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Maar dit is niet het topic om dat te bespreken :)

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24
Balkenende_IV in 'nieuws': HTC brengt Desire 650 uit in NL

Ik weet niet wat hier in godesnaam gebeurt, maar alle reacties die onder dit bericht komen lijken mij niet de bedoeling van deze site. -2 waardige discussie?

Jezus saves and takes half damage.

• Meg
  • Niet online

Meg

Maupertus schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:23:
Balkenende_IV in 'nieuws': HTC brengt Desire 650 uit in NL

Ik weet niet wat hier in godesnaam gebeurt, maar alle reacties die onder dit bericht komen lijken mij niet de bedoeling van deze site. -2 waardige discussie?
-1 lijkt me ook gewoon een goede score hiervoor hoor. :+

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:22

Shabbaman

Got love?

Waarom is mijn post off topic/irrelevant? Shabbaman in 'reviews: Star Wars Battlefront: Rogue One-dlc - Nieuwe content ...

Er wordt in het artikel gesuggereerd dat deze gamemode uit BF1 afkomstig is. Dat is niet zo, want het zat al in Battlefront.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Het begint echt op te vallen dat zodra je ook maar enige vorm van kritiek op AMD hebt dat je standaard een -1 krijgt. Sn0wblind in 'nieuws: AMD werkt aan grote Crimson ReLive-driverupdate voor videokaa...

Zie alle replies vanaf dat punt. Maakt niet uit of je bronnen aanleverd of niet.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Sn0wblind schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:51:
Het begint echt op te vallen dat zodra je ook maar enige vorm van kritiek op AMD hebt dat je standaard een -1 krijgt. Sn0wblind in 'nieuws: AMD werkt aan grote Crimson ReLive-driverupdate voor videokaa...

Zie alle replies vanaf dat punt. Maakt niet uit of je bronnen aanleverd of niet.
Dat is inderdaad erg frustrerend en irritant. Ook ik ervaar dat. Ik heb de comment plus die daaronder, op 0 gezet voor je, aangezien ik het geen -1 waard vind :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Bor

Bor

Topicstarter
Sn0wblind schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:51:

Ik heb eens even gekeken en een aantal mensen een waarschuwing gegeven die inderdaad wel erg makkelijk met de -1 omsprongen. De -1 is niet bedoelt voor "niet mee eens" of het omlaag modden van een reactie die (niet expres) en onwaarheid verkondigd. Hopelijk wordt het hiermee iets beter. De reacties kunnen zo te zien allemaal via de normale weg nog op een juiste score uitkomen.

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:30

Cbr

Heel af en toe dan loop ik door een pagina om de reacties te modden en krijg ik het gevoel.... "Hier wordt wat sterk ge-downmod"

Voor de niet-Apple en niet-Andriod fans onder ons:
Zouden jullie eens door nieuws: Apple ontkent brandgevaar iPhone 6 na waarschuwing Chinese consumente... heen willen lopen en deze willen modden?

• Freaky_Angelus
Cbr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:24:
Zouden jullie eens door nieuws: Apple ontkent brandgevaar iPhone 6 na waarschuwing Chinese consumente... heen willen lopen en deze willen modden?
Leuke pagina, heb een paar -1's laten staan, de meeste waren 0 en een enkeling zelfs +1... maar zelfs met boosts kom ik i.i.g. niet ver genoeg om de actieve downmod's te compenseren op een paar :D

-edit- Hmmm, nog geen +3's... het is een wonder!

En duidelijk is AFGPoro iemand die actief de woede heeft aangewakkerd... wordt duidelijk gemod op persoon en niet zozeer op zijn individuele opmerkingen (ze zijn niet allemaal -1.... )

[ Voor 13% gewijzigd door Freaky_Angelus op 07-12-2016 12:01 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Cbr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:24:
Heel af en toe dan loop ik door een pagina om de reacties te modden en krijg ik het gevoel.... "Hier wordt wat sterk ge-downmod"

Ik heb de huidige reacties doorlopen en her en der wat mensen aangesproken op hun moderaties. Zo te zien staan de meeste scores al iets beter onder dat item.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik snap niet dat dit soort reacties +3's en +2's krijgen. Eerder een +1 of zelfs een 0.

MarvinJames in 'nieuws: Onderzoekers vinden exploitkit die malware verspreidt via pi...

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12 13:38
2 eigen reacties waarvan ik vind dat ze beide geen -1 verdienen. De een is wellicht enigszins bot, maar is niet -1 waardig. De andere snap ik al helemaal niet.

Luca in 'nieuws: HTC brengt Desire 650-smartphone met achterkant van rubbe...
Luca in 'nieuws: HTC brengt Desire 650-smartphone met achterkant van rubbe...

[ Voor 26% gewijzigd door Luca op 07-12-2016 13:55 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Aaargh! in 'nieuws: Gerucht: Intel stapt over op gpu-licentie van AMD Radeon'
Dit lijkt me geen +3, deze reactie lijkt me feitelijk onjuist, zie ook mijn reactie hierop:
JDVB in 'nieuws: Gerucht: Intel stapt over op gpu-licentie van AMD Radeon'

Het niet verlenen van een licentie (al dan niet onder dwang) houdt de vooruitgang tegen, niet het patent.

• Bor

Bor

Topicstarter
+3 voor deze reactie lijkt mij overdreven. Ik kom zelf niet verder dan een netto +1 eigenlijk:
SinergyX in 'nieuws: Windows 10-update zorgt voor internetproblemen bij sommi...

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Bor schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:24:
[...]

Ik heb eens even gekeken en een aantal mensen een waarschuwing gegeven die inderdaad wel erg makkelijk met de -1 omsprongen. De -1 is niet bedoelt voor "niet mee eens" of het omlaag modden van een reactie die (niet expres) en onwaarheid verkondigd. Hopelijk wordt het hiermee iets beter. De reacties kunnen zo te zien allemaal via de normale weg nog op een juiste score uitkomen.
Dank! Het is wel iets wat me erg opvalt al een lange tijd, iets wat mij overigens ook echt stoorde maar verassend ook berichten van anderen over ontving die hetzelfde ervaren.

• Bor

Bor

Topicstarter
De reactie die -zeehond al aandraagt staat nog op +2 wat echt te hoog is voor een simpele quote die we vaker terug zien, al dan niet in deze vorm.

TagForce in 'nieuws: Onderzoekers vinden exploitkit die malware verspreidt vi...

• Freaky_Angelus
Bor schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:45:
De reactie die -zeehond al aandraagt staat nog op +2 wat echt te hoog is voor een simpele quote die we vaker terug zien, al dan niet in deze vorm.

TagForce in 'nieuws: Onderzoekers vinden exploitkit die malware verspreidt vi...
Ja, in de categorie waarschuwingen op -1 zou hier een waarschuwing op +3 ook best mogen... Zelfs de +2 zijn nogal dubieus... maar we zijn er iig bijna ;) nog een paar +1 reacties (+ boosts) en hij staat wel correct. Niet de wereld van informatie, maar het sluit wel aan in het plaatje...

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
nieuws: Google Drive laat gebruikers WhatsApp-back-ups beheren vanuit webinte...

Wat te doen met de pertinente onzin die hier in de reacties staan? Op 0 of -1?

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Axa komt volgend jaar met fietssloten met 2g-verbinding v...

Lijkt me geen +2. Ik neig eerder naar offtopic te gaan, maar snap ook wel wat ie bedoeld, daarom denk ik dat +1 prima verdedigbaar is. Informatief wil ik het (ook gezien de reacties) niet noemen.

• WhatsappHack
  • Niet online
MadEgg in 'nieuws: Google Drive laat gebruikers WhatsApp-back-ups beheren van...

Lijkt me geen -1?
Misschien niet lekker onderbouwd, maar ongewenst...?

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 08-12-2016 15:38 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze reactie zou in mijn ogen geen +3 / +2 zijn gezien er geen must read of echt interessante inzichten worden gedeeld en het in feite niet eens direct over het onderwerp uit het nieuwsitem gaat. Een +1 lijkt mij de juiste score in dit geval: Ayporos in 'nieuws: 'Spotify breekt plannen om Soundcloud over te nemen af''

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem