aar
Ger schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:52:
[...]
Die edit was binnen een minuut, dus ik denk niet dat hij binnen die minuut al 31x -1 heeft ontvangen.
En tjsa, de verwoording is misschien niet héél chic, maar het is toch wel een érg veel gebruikte verwoording die net zo goed voor producten van concurrenten gebruikt wordt (services van Google die je door de strot geduwd worden bij Android). Natuurlijk kun je dat ook anders verwoorden, maar om daar nou punten voor af te trekken...
Maar goed, het zal me wel.
Hoe netjes een statement gebracht is wel degelijk van belang voor de score van een reactie. Misschien niet expliciet verwoord in de ModFAQ maar het werkt wel mee. Je kunt een bepaald argument op allerlei manieren brengen, waarvan sommige simpelweg 'netter' of 'beter' overkomen. Daar doe je niets aan en dit is vaak de factor die meeweegt of een reactie een +2 of +3 is. Datzelfde verschil speelt ook bij lagere scores gewoon mee natuurlijk
Ik zeg niet dat de reactie dús maar op -1 gemodereerd moet worden maar ik snap wel dat het niet eenvoudig een +1 is. Je kunt veel zeggen over 'door je strot duwen' en spreektaal maar er zijn legio mooiere manieren om hetzelfde uit te drukken:
Helaas wordt je gedwongen iCloud te hebben als je een iPhone of iPad wilt gebruiken. De standaard mail app is bijvoorbeeld niet om te zetten van Mail naar bijvoorbeeld Outlook voor iOS. Hierdoor heb je zelfs spam als je niet eens gebruik wilt maken van iCloud.
Minder "one-liner"-achtig, hetzelfde punt maar duidelijker gebracht en (nog als extraatje) teruggekoppeld aan het onderwerp.
Dit zou het wel een duidelijke +1 zijn; vind je ook niet?
Bottom-line: ja, je inderdaad kunt lager scoren door schrijfstijl. We willen juist nette reacties omhoog halen voor de lezer.
edit:
Over de edit-timing: vergeet niet dat iedereen niet elke minuut zijn view ververst hé. De -1's kunnen nog een tijd doorgegaan zijn terwijl hij zijn reactie al had gewijzigd, simpelweg omdat ze al zichtbaar waren. Toegegeven het is een kort tijdsbestek, dus het zal niet de hoofdreden voor de -1's zijn
[
Voor 7% gewijzigd door
Cloud op 02-12-2016 11:15
]