Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.788 views

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jelv in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdheden vei...

Had deze reeds gemeld, maar hij blijft +3 mods krijgen (34x op het moment). Graag meer zetjes naar beneden dus. Ik heb zelf mijn moderatie aangepast, van +2 naar 0. At second thought heeft het weinig met het artikel zelf te maken, immers.

EDIT @ 14:34: De reactie heeft een aantal +3 mods erbij gekregen en heeft nu 40x +3 (totaal).
Het zal inmiddels een 'persoonlijke waardering' zijn geworden, denk ik zo en wordt dus lastig goed te zetten zo.

EDIT @ 17:53: Tussen ergens 16:00 en nu heeft de post in kwestie 46x +3 (totaal) gekregen, er worden dus nog altijd mening moderaties gegeven en niemand die er verder iets aan doet heb ik zo het idee. Men vindt de score dus wel prima, geloof ik zo, jammer, want de post gaat over iets anders dan waar het artikel over gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2016 18:01 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Die eerste staat +1 nu, lijkt me beter.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Meg in 'plan: Tweakers Awards 2016/2017: het nomineren gaat beginnen'

De scores die 0 krijgen zijn toch geen "0" waard, zijn allen attente gebruikers die Tweakers willen helpen bij het "technisch" probleem..

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Anthony schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:39:
Meg in 'plan: Tweakers Awards 2016/2017: het nomineren gaat beginnen'

De scores die 0 krijgen zijn toch geen "0" waard, zijn allen attente gebruikers die Tweakers willen helpen bij het "technisch" probleem..
Dergelijke opmerkingen horen in Geachte Redactie gezien ze op de frontpage al heel snel niets meer toevoegen. Een reactie in Geachte Redactie komt terecht bij de mensen die hier ook echt iets mee kunnen. De kans dat zij een reactie op de frontpage lezen is niet bijzonder groot. Een 0 is in dit soort gevallen een juiste score.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-12 13:44

Redneckerz

A place to be.

CH40S schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:41:
Jelv in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdheden vei...

Had deze reeds gemeld, maar hij blijft +3 mods krijgen (34x op het moment). Graag meer zetjes naar beneden dus. Ik heb zelf mijn moderatie aangepast, van +2 naar 0. At second thought heeft het weinig met het artikel zelf te maken, immers.

EDIT @ 14:34: De reactie heeft een aantal +3 mods erbij gekregen en heeft nu 40x +3 (totaal).
Het zal inmiddels een 'persoonlijke waardering' zijn geworden, denk ik zo en wordt dus lastig goed te zetten zo.

EDIT @ 17:53: Tussen ergens 16:00 en nu heeft de post in kwestie 46x +3 (totaal) gekregen, er worden dus nog altijd mening moderaties gegeven en niemand die er verder iets aan doet heb ik zo het idee. Men vindt de score dus wel prima, geloof ik zo, jammer, want de post gaat over iets anders dan waar het artikel over gaat.
Om even op in te haken:
bbob in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdheden... - Dit lijkt mij geen +2.
Jvds1987 in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdheden... - Dit lijkt mij geen 14x +3, maar vooral meningmod.
HuisRocker in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdhed... - Ook dit is geen +3.
Verwijderd in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdheden v... - 3 zinnen, maar lijkt mij geen +2?
tweaknico in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdhede... - Idem dito.

En daarnaast een hele reeks ongemodde reacties, want de levensduur van moderaties is nu eenmaal beperkt tot een uurtje ofzo op dagen met veel postings:
Vrijdag in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdheden ..., Khrome in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdhe..., Vrijdag in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdheden ..., Verwijderd in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegdhed... en TheDutchChief in 'nieuws: 'Nieuwe aftapwet mist effectief toezicht op bevoegd... als voorbeelden.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Reactie van post: 22 november 2016 19:48
Reactie van melding: 22 november 2016 20:15.

Beetje kort, niet? ;) Zo krijgt het systeem niet de kans de moderaties te ''normaliseren'', sort to say.

Ik ben er ook schuldig aan hoor :)

• Meg
  • Niet online

Meg

Redneckerz schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:53:
[...]

Reactie van post: 22 november 2016 19:48
Reactie van melding: 22 november 2016 20:15.

Beetje kort, niet? ;) Zo krijgt het systeem niet de kans de moderaties te ''normaliseren'', sort to say.

Ik ben er ook schuldig aan hoor :)
Hoelang duurt dat 'normaliseren'? :o

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Markimoo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:53:
[...]

Hoelang duurt dat 'normaliseren'? :o
Beetje natte vingerwerk (Kijk gewoon eens alle nieuwtjes op een dag na gedurende een week), uurtje, 2 uurtjes. Dat kan natuurlijk stevig afwijken van het hoeveelheid nieuws op een dag, wat populair is, wat niet, etc.. Populair en aandachttrekkend nieuws zal veel meer worden gemodereerd dan ander, minder populair nieuws, natuurlijk.

Binnen 30 minuten is wel echt te kort though. Je zal dan zien dat moderaties soms massaal +3 hebben terwijl dat helemaal niet zo is, of zelfs -1 terwijl dat niet zo is. Het grootste gedeelte van de tijd worden deze ''mismods'' met de tijd wel weer rechtgetrokken, een klein gedeelte van de tijd is dat niet zo en dan is het discussiëren geblazen.

Het zou leuk zijn als we wat concrete data hadden over de ''aandachtsspanne'' van moderaties. Wanneer stopt het modererende publiek met modden? In de voorbeelden aangehaald kan dat heel snel zijn, anderzijds ook lang. ''Het gevoel'' zegt dat het nogal kort is, dus wie weet.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH40S schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:41:

Inmiddels is de post 56x +3 (in totaal) en uiteraard is er geen crew (Op Ircghost na, die ook om wat zetjes vroeg) die er wat aan doet, terwijl de moderatie voor deze post wel degelijk fout is en nu waarschijnlijk bestempeld wordt als 'persoonlijke waardering' omdat er zoveel +3 gemod wordt.

Blijkt maar weer hoe belangrijk zij de moderaties (en daarmee het nut van dit topic) vinden.

• Bor

Bor

Topicstarter
CH40S schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:06:
[...]
Inmiddels is de post 56x +3 (in totaal) en uiteraard is er geen crew (Op Ircghost na, die ook om wat zetjes vroeg) die er wat aan doet, terwijl de moderatie voor deze post wel degelijk fout is en nu waarschijnlijk bestempeld wordt als 'persoonlijke waardering' omdat er zoveel +3 gemod wordt.

Blijkt maar weer hoe belangrijk zij de moderaties (en daarmee het nut van dit topic) vinden.
Die reactie staat inmiddels op een acceptabele score. Opmerkingen als de laatste zin mag je in het vervolg achterwege laten. Op dat soort ongefundeerde insinuaties zit niemand te wachten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:31:
Die reactie staat inmiddels op een acceptabele score. Opmerkingen als de laatste zin mag je in het vervolg achterwege laten. Op dat soort ongefundeerde insinuaties zit niemand te wachten.
Ongefundeerd? Het is op basis van ervaringen die ik heb alhier, het is niet de eerste keer dat zoiets als dit namelijk gebeurd (ikzelf heb al meerdere malen dergelijke posts aangegeven en kan me een feedback topic herinneren (die ik inmiddels niet meer zie) waarin ik het ook had aangekaart), waar vervolgens niemand lering uit lijkt te willen trekken. Dat kun jij ongefundeerd vinden, maar dan steek je gewoon je kop in het zand. ;)

Maar fijn dat de post nu op juiste moderatie staat.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2016 22:47 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CH40S schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:33:
[...]
Ongefundeerd? Het is op basis van ervaringen die ik heb alhier, het is niet de eerste keer dat zoiets als dit namelijk gebeurd en niemand lijkt er lering uit te willen trekken. Dat kun jij ongefundeerd vinden, maar dan steek je gewoon je kop in het zand. ;)
Hier mag je het bij laten. Dat jij het niet altijd eens bent met genomen beslissingen is inmiddels bekend. Met dit soort opmerkingen draag je niet bij aan een prettige sfeer. Ik steek mijn tijd liever in opbouwende reacties. Hiermee is deze discussie dan ook afgelopen.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Bor schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:35:
[...]

Hier mag je het bij laten. Dat jij het niet altijd eens bent met genomen beslissingen is inmiddels bekend. Met dit soort opmerkingen draag je niet bij aan een prettige sfeer. Ik steek mijn tijd liever in opbouwende reacties. Hiermee is deze discussie dan ook afgelopen.
Ik steek mijn tijd ook graag in het verbeteren van de moderatievisibiliteit en consistentie op Tweakers. ;)

Zou je even je oog kunnen werpen op de links een paar posts boven je? Ook een aantal +2 en +3 posts die volgens mij niet helemaal goed staan. Daarnaast is het aantal ongemodde reacties ook opvallend. Er blijkt echt een ''aandachtsspanne'' te zijn waarin men modereert, en na die tijd er gelijk mee ophoudt. Dat is niet echt effectief gebruik van het systeem.

Cynisch bekeken zou ik dat zelfs als een rebelse reactie op het hele systeem willen bestempelen.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geen -1:
Aaargh! in 'nieuws: Nieuw logo moet tonen of sd-kaarten Android-apps goed kun...
Verwijderd in 'nieuws: Mogelijke specificaties van Qualcomm Snapdragon 835-... (Okee, ik snap de -1's wel; maar vind het eerlijker voor minstens een 0.)
WhatsappHack in 'nieuws: Telegram zet Telegraph-blogplatform online'
TereZz in 'nieuws: Onderzoekers luisteren af via koptelefoon door wijzigen ge...
En ik snap ook niet helemaal waarom dit *massaal* een -1 krijg, misschien mis ik iets: Uzuhl in 'nieuws: Valve voegt ondersteuning voor OSVR toe aan Steam'

Een +3 voor deze post lijkt me redelijk overdreven:
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Facebook ontwikkelt censuurtool om Chinese ma...

Daarnaast lijkt het erop dat onder 1 topic iemand al m'n posts een -1 heeft gegeven, dat is niet zo netjes.
Deze posts hebben dus ook maar één moderatie, maar de meesten zijn tegen de 24 uur oud - dus denk dat ik het wel kan melden nu.
Een lijstje:
WhatsappHack in 'nieuws: WhatsApp moet Nederlandse vertegenwoordiger aanwijzen'

Geen +3:
Dhr_Oane in 'nieuws: WhatsApp moet Nederlandse vertegenwoordiger aanwijzen'

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Meg
  • Niet online

Meg

Heb een aantal reacties weer goed kunnen zetten voor je. :-) Maar waarom gaat alles bij jouw altijd zo snel op -1?

[ Voor 31% gewijzigd door Meg op 23-11-2016 15:55 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
Markimoo schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:54:
Heb een aantal reacties weer goed kunnen zetten voor je. :-) Maar waarom gaat alles bij jouw altijd zo snel op -1?
Dank :)

Over het algemeen gaat het prima met de moderaties eigenlijk, alleen onder topics met dat specifieke onderwerp is het vaak heel erg snel raak; een niet al te populaire mening in combinatie met wat mensen die een hekel aan me hebben omwille van deze mening en vervolgens al mijn posts, ongeacht wat er in staat, een -1 geven. :P En als er dan maar één persoon lijkt te modereren die het toevallig niet eens is met de niet-zo-populaire mening die ik hier uitdraag óf mij niet mag is het natuurlijk snel gedane zaak. :)

De moderaties onder andere artikelen krijgen normaliter wél nette en eerlijke moderaties.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

WhatsappHack schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:11:
[...]

Dank :)

Over het algemeen gaat het prima met de moderaties eigenlijk, alleen onder topics met dat specifieke onderwerp is het vaak heel erg snel raak; een niet al te populaire mening in combinatie met wat mensen die een hekel aan me hebben omwille van deze mening en vervolgens al mijn posts, ongeacht wat er in staat, een -1 geven. :P En als er dan maar één persoon lijkt te modereren die het toevallig niet eens is met de niet-zo-populaire mening die ik hier uitdraag óf mij niet mag is het natuurlijk snel gedane zaak. :)

De moderaties onder andere artikelen krijgen normaliter wél nette en eerlijke moderaties.
Heeft ook wel wat met de stijl van reageren te maken, ipv op de persoon zelf. Je bent daar niet de enige in. :)

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Heb die -1 gever van jou onderzocht en die heeft een mailtje mogen ontvangen...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook een paar -1 scores die ik niet helemaal snap bij deze reactie:
u_nix_we_all in 'nieuws: Nieuw logo moet tonen of sd-kaarten Android-apps goe...

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Meg
  • Niet online

Meg

Kan er ook één zijn van een ervaren moderator, maar je bericht staat op +1 dus is het heel erg?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Markimoo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:22:
[...]

Kan er ook één zijn van een ervaren moderator, maar je bericht staat op +1 dus is het heel erg?
De uiteindelijke score maakt me ook niet veel uit, het is meer dat ik niet begrijp wat er -1, dus ongewenst is aan mijn bijdrage.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Meg
  • Niet online

Meg

u_nix_we_all schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:25:
[...]

De uiteindelijke score maakt me ook niet veel uit, het is meer dat ik niet begrijp wat er -1, dus ongewenst is aan mijn bijdrage.
Vast een troll, zou me er niet te druk over maken. Als het nodig is doen de PowerMods wel actie ondernemen. :+

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12 11:28

bskibinski

Frontend Developer

Bij nieuws: 'Apple en LG werken samen aan 3d-camera voor volgende iPhone'

Wordt er heel vreemd gemod:
Eerst iemand die alles op -1 heeft gezet (niet alleen mijn reacties) en daarna bepaalde posts naar +3 gooit.

Accessibility first

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Markimoo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:45:
[...]
Vast een troll, zou me er niet te druk over maken.
Dat is niet altijd het geval.
Markimoo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:45:
[...]
Als het nodig is doen de PowerMods wel actie ondernemen. :+
Idem dito.

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
NU in ieder geval wel...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Bor

Bor

Topicstarter
bskibinski schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:44:
Bij nieuws: 'Apple en LG werken samen aan 3d-camera voor volgende iPhone'

Wordt er heel vreemd gemod:
Eerst iemand die alles op -1 heeft gezet (niet alleen mijn reacties) en daarna bepaalde posts naar +3 gooit.
Ik heb hier actie op ondernomen. Bedankt voor de melding :)

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Meestal zal die moderatie m'n reet roesten maar -1 ongewenst slaat echt helemaal nergens op.
evilution in 'geek: Enigma's en cryptophones in Duivendrechts achterafzaaltje'

Is geen troll maar gewoon ontopic. Lees je anders even in.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Bor

Bor

Topicstarter
evilution schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:31:
Meestal zal die moderatie m'n reet roesten maar -1 ongewenst slaat echt helemaal nergens op.

Hoewel de Navajo inderdaad belangrijk waren in het overbrengen van berichten (hier is zelfs een redelijk bekende film over gemaakt als ik het goed heb) komt "heeft het museum ook een Navajo indiaan" nogal een soort van racistisch over als je het mij vraagt. Net alsof een bepaalde bevolkingsgroep tentoongesteld moet worden. Ik denk dat veel mensen om die reden een -1 uitdelen. Je informatie is ontopic maar het is net hoe je het brengt. Je bedoelt het ongetwijfeld anders. Misschien kun je de tekst wat aanpassen?

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Bor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:36:
[...]

Hoewel de Navajo inderdaad belangrijk waren in het overbrengen van berichten (hier is zelfs een redelijk bekende film over gemaakt als ik het goed heb) komt "heeft het museum ook een Navajo indiaan" nogal een soort van racistisch over als je het mij vraagt. Net alsof een bepaalde bevolkingsgroep tentoongesteld moet worden. Ik denk dat veel mensen om die reden een -1 uitdelen. Je informatie is ontopic maar het is net hoe je het brengt. Je bedoelt het ongetwijfeld anders. Misschien kun je de tekst wat aanpassen?
Als dat racistisch overkomt wil je dat er wel erg graag in zien en snap je waarschijnlijk gewoon de relevantie niet. Nee, ik ga mijn tekst niet aanpassen, het is volkomen ontopic bedoeld en nee, niet als het tentoonstellen van N.A.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Meg
  • Niet online

Meg

Je edit geeft in mijn ogen iig meer waarde voor een -1 dan een + of +1. :+

• Bor

Bor

Topicstarter
evilution schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:48:
[...]

Als dat racistisch overkomt wil je dat er wel erg graag in zien en snap je waarschijnlijk gewoon de relevantie niet. Nee, ik ga mijn tekst niet aanpassen, het is volkomen ontopic bedoeld en nee, niet als het tentoonstellen van N.A.
Als ik naar de moderaties kijk krijg ik het gevoel dat dit de reden is waarom mensen een -1 geven. De reactie erna met uitleg krijgt immers wel een positieve moderatie.

Met de edit die je nu hebt geplaatst is het in ieder geval niet meer dan een -1. Dat vind ik jammer want met een kleine edit had je snel op een goede score kunnen uitkomen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MenN in 'nieuws: Nederlandse vloggers moeten voortaan sponsoring video's duid...

Een +3 lijkt me zeer extreem overdreven, gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Maar dat zou je niet hoeven te benadrukken, toch? ;)

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:01
Het is bijzonder jammer dat kritische reacties richting AMD vaak door fanboys op -1/0 worden gezet en positieve verdedigingen +2 of hoger. Ongeacht de inhoud.
!mark in 'nieuws: 'Nieuwe engineering sample AMD Zen-octacore heeft kloksnelh...
Richh in 'nieuws: 'Nieuwe engineering sample AMD Zen-octacore heeft kloksnelh...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:09

botoo

💀 too old to die young

evilution schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:31:

* botoo +2 geboost
Ik wist dat van die Navajo dus niet en wmb is dat een hele interessante toevoeging op cryptologie tijdens WWII, in feite waren die Najavo 'cryptologers' beter bekend als code talkers.

Als users je reactie als racistisch bestempelen dan zegt dat meer over de users dan over de reactie. Policor als absurditeit wmb of onwetendheid gepaard aan overgevoeligheid.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

runelaenen in 'reviews: Planet Coaster: oude verslaving in nieuw jasje'

+2? Het is hoogstens +1, imo is het eigenlijk zelfs 0, want andere game dan die van de review.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
!mark schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:13:
Het is bijzonder jammer dat kritische reacties richting AMD vaak door fanboys op -1/0 worden gezet en positieve verdedigingen +2 of hoger. Ongeacht de inhoud.
!mark in 'nieuws: 'Nieuwe engineering sample AMD Zen-octacore heeft kloksnelh...
Het is geen -1, maar verder dan een 0 kom ik niet omdat je bron slecht is. De meting daar zegt namelijk helemaal niks over je statement en het is een slechte meting.
Dat is geen +3, +2 zou nog kunnen. Deze uitleg klopt namelijk wel en bevat ook nog wat nuttige informatie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• !mark
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:35:
[...]
Het is geen -1, maar verder dan een 0 kom ik niet omdat je bron slecht is. De meting daar zegt namelijk helemaal niks over je statement en het is een slechte meting.
Mwah ik kom in tegenstelling tot velen nog met een bronvermelding; als een bron 100% correct moet zijn om je gewoon "on-topic" te laten zijn kun je 90% van alle reacties op 0 gooien.

Ik ben benieuwd overigens heel benieuwd wat je precies slecht aan de bron vind; ja ok het is een meting van een heel systeem en niet de CPU alleen maar een review welke echt van alleen de CPU's meet kun je niets vinden; dan beter dit dan helemaal niets als onderbouwing gebruiken. De resultaten komen verder ook gewoon overeen met andere sites(voorbeeld).

Ook opgemerkt mag worden dat het verschil zo groot is tussen beide systemen dat de CPU wel méér moet verbuiken; 50+watt krijg je anders nooit verklaard.

----
Wat ik echter nog veel erger vind is dat dit ooit +2 kan krijgen doelend op de 2de alinea:
madmaxnl in 'nieuws: 'Nieuwe engineering sample AMD Zen-octacore heeft kloksn...

• -The_Mask-
  • Niet online
!mark schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:05:
[...]

Mwah ik kom in tegenstelling tot velen nog met een bronvermelding; als een bron 100% correct moet zijn om je gewoon "on-topic" te laten zijn kun je 90% van alle reacties op 0 gooien.
De bron moet iig goed zijn en een goede meting bevatten. Al genoeg mensen die onzin bronnen gebruiken, bijvoorbeeld sites als CPUboss, cpubenchmark.net of userbenchmark.com. Zulke reacties kunnen idd vaak gewoon direct op 0 omdat ze meestal toch van geen kant kloppen net als die sites welke alleen maar onzin verspreiden. Om zulke reacties met onzin dan een +2 of +3 te geven lijkt mij nogal gek.
Ik ben benieuwd overigens heel benieuwd wat je precies slecht aan de bron vind; ja ok het is een meting van een heel systeem en niet de CPU alleen maar een review welke echt van alleen de CPU's meet kun je niets vinden; dan beter dit dan helemaal niets als onderbouwing gebruiken.
Een goede bron zou een site zijn welke het DC verbruik meet door de 4 pins ATX12V of 8 pins EPS connector. Dan meet je het verbruik van de CPU + het verlies van het VRM. Maar heb je dus niet een SSD, HDD, moederbord, geheugen, fans, etc erbij en daarna ook nog eens het verlies van de voeding.

Zulke metingen zijn gewoon onzinnig namelijk, ene moederbord kan ook veel meer verbruiken dan de andere en als je het ene systeem meet met videokaart en de andere zonder dan geeft het ook een scheef beeld. Je hebt zoveel onduidelijkheden en verschillen dat je nooit een fatsoenlijke meting kan doen.
Wat ik echter nog veel erger vind is dat dit ooit +2 kan krijgen doelend op de 2de alinea:
madmaxnl in 'nieuws: 'Nieuwe engineering sample AMD Zen-octacore heeft kloksn...
Dat is idd geen +2.

AMD Nieuwsdiscussie

• WhatsappHack
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:35:
[...]

[...]

Dat is geen +3, +2 zou nog kunnen. Deze uitleg klopt namelijk wel en bevat ook nog wat nuttige informatie.
Dat je de bron slecht vindt of het niet voldoende onderbouwt, maakt het niet opeens offtopic en al helemaal niet ongewenst.
Hij doet z'n best het te onderbouwen - als je het niet met hem eens bent of de bron niet sterk genoeg vindt, dan kun je reageren op zijn post en dat uitleggen, wellicht voorzien van bronnen die het tegendeel beweren.

Maar om het dan met -1 of max 0 te modereren? Dat vind ik onzin. Hij reageert ontopic en waagt een poging. Misschien weet hij er niet genoeg vanaf om alles te snappen en heel diep te gaan - dan is t aan de community om dat recht te zetten met reacties. ;) Dat de post dan kwalitatief blijkbaar niet helemaal goed is; daar is de "reageer" knop voor uitgevonden. Niet de modereer knop. Toch? :)

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 25-11-2016 18:49 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het niet klopt is het gewoon een 0. Een totale onzin post kan nooit +2 of +3 zijn. Als je een post niet kunt beoordelen omdat je niet de kennis hebt moet je hem gewoon niet beoordelen.
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 56% gewijzigd door -The_Mask- op 25-11-2016 19:05 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• !mark
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:17:
[...]

De bron moet iig goed zijn en een goede meting bevatten. Al genoeg mensen die onzin bronnen gebruiken, bijvoorbeeld sites als CPUboss, cpubenchmark.net of userbenchmark.com. Zulke reacties kunnen idd vaak gewoon direct op 0 omdat ze meestal toch van geen kant kloppen net als die sites welke alleen maar onzin verspreiden. Om zulke reacties met onzin dan een +2 of +3 te geven lijkt mij nogal gek.

[...]
Tot op zekere hogere eens; sites waar we het allemaal over eens zijn dat ze louter onzin en kolder publiceren zoals CPUboss, hwcompare en GPUboss moet je niet willen.
Echter zijn websites als hwi, guru3D of techpowerup ook gewoon goed aangeschreven websites die inhoudelijk niet onderdoen voor tweakers.

Nergens zeg ik dat het +2 moet zijn (dat zou het zelfs niet zijn als het (volgens jouw) wel correct zou zijn)). Echter vind ik dat als er een klein foutje(nogmaals volgens jouw) zit in een poging tot nuttige/argumenteerde bijdrage maar waar wel veel moeite is gedaan om het uit te zoeken iets gewoon on-topic moet zijn. Reacties als"Ik Hoop dat Zen het Intel moelijk gaat maken", of "Ik heb nu proccesor X en wacht met spanning af" krijgen standaard ook vrijwel altijd +1; en dat voegt als potentie voor een discussie helemaal 0.0 toe.
Een goede bron zou een site zijn welke het DC verbruik meet door de 4 pins ATX12V of 8 pins EPS connector. Dan meet je het verbruik van de CPU + het verlies van het VRM. Maar heb je dus niet een SSD, HDD, moederbord, geheugen, fans, etc erbij en daarna ook nog eens het verlies van de voeding.
Als ik dat kon vinden had ik het zeker gepost. Des al niettemin vind ik dat je tot op zekere hoogte zeker metingen van hele systemen kunt gebruiken als het andere niet de vinden is; mits het verschil erg groot is. Uiteraard gaat zoiets niet werken voor echt precieze metingen wanneer het om kleine verschillen gaat.

Overigens zijn SSD/HDD, fans, etc. allemaal constantes; welke in beide systemen praktisch hetzelfde verbruiken. Verlies in de voeding kun je ook wegstrepen*.

Dan houd je alleen nog geheugen, videokaart en mobo over.
Als het verschil met correctie voor DDR4/DDR3 en de videokaart (zie mijn post aldaar, die hoe verrassend ook een -1 heeft :X ) nog steeds ruim 30w moet je toch wel een voorzichtige aanname kunnen doen. Zo'n groot verschil in alleen nog het moederbord gaat er bij mij niet in; behalve bij moederborden met ik weet niet hoeveel extra chips; maar die zijn hier niet gebruikt bij de test.

*
Natuurlijk zal een hogere belasting een hogere efficiëntie geven bij deze meetwaardes; maar dit verstrekt mijn argumentatie alleen maar omdat het Intel systeem minder verbruikt en dus meer verliest ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
!mark schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:15:
[...]
Reacties als"Ik Hoop dat Zen het Intel moelijk gaat maken", of "Ik heb nu proccesor X en wacht met spanning af" krijgen standaard ook vrijwel altijd +1; en dat voegt als potentie voor een discussie helemaal 0.0 toe.
Dat zijn bij mij dan ook gewoon typische 0 posts, daar geef ik geen +1 voor.
nog steeds ruim 30w moet je toch wel een voorzichtige aanname kunnen doen
Je moet niet vergeten dat Intel tegenwoordig met hun i3, i5 of i7's op de standaard socket 1151 en 1150 moederborden het opgegeven TDP niet eens haalt qua verbruik. TDP dat Intel opgeeft mag dan wel 95W zijn, maar dat is zeer ruim en wordt gewoon niet gehaald, al helemaal niet als alleen de CPU belast wordt en niet de IGP. AMD heeft in hun FX CPU's geen IGP zitten en in een Athlon X4 staat die uit. Als alleen zo'n CPU dan tot 95W kan verbruiken, zonder IGP dan is dit natuurlijk al een stuk hoger. En kan gemakkelijk de 30W verklaren.

AMD Nieuwsdiscussie

• WhatsappHack
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:00:
Als het niet klopt is het gewoon een 0. Een totale onzin post kan nooit +2 of +3 zijn. Als je een post niet kunt beoordelen omdat je niet de kennis hebt moet je hem gewoon niet beoordelen.

[...]
Een totale onzin post is 0 of zelfs -1 als t gewoon trollen is. Een post die een statement maakt en dat probeert te onderbouwen met een bron, die blijkbaar sowieso al summier te vinden zijn, is gewoon een +1 - ongeacht dat de bron niet alles bevestigd, maar eerder lichtelijk ondersteunt. Het is dan geen totale onzin namelijk... Het draagt blijkbaar ook nog eens zeker bij aan de discussie, want er volgt meteen een +3 reactie van iemand die blijkbaar getriggered werd door zijn post. Duidelijk on topic dus. ;)
Je actief mengen in een discussie over het onderwerp en dat proberen te onderbouwen kan niet offtopic zijn. Oo Als t niet klopt: discussie, niet meteen modden. ;(

Hij reageert gewoon ontopic. Dat het misschien (ik oordeel daar nu niet over) niet 100% accuraat is of de bron niet heel sterk is (mening) is imho geen reden voor 0 of -1, dat soort lage moderaties slopen discussies imho. Ben het met !mark eens dat als je dat gaat doen inderdaad bijna alles wel op 0 gezet kan worden... Dat lijkt me nogal overdreven.
Het is krom dat reacties die enkel iets bevestigen of akkoord geven wel een +1 krijgen, maar iemand die ook op het onderwerp zelf (wat echt de definitie van "on topic" is!) reageert een 0 zou moeten krijgen want "je bron is imho niet sterk".

Je modereert wel heel erg streng dan hoor, maar goed... Ieder z'n ding I guess, vond het alleen nogal overdreven om het zo streng te beoordelen - vandaar reactie. :)

Afijn, fijn weekend!! :)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 26-11-2016 00:12 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, zijn eerste 3 reacties gaan nog wel (daar is een 0 nog wel voldoende), maar de rest is idd pure crap.

Virussen? Scan ze hier!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:27

Coffee

Coffee

Reactie over een mening op een interface for gecategoriseerd als ongewenst terwijl de commenter wel gewoon een punt heeft.

Hij wijst erop dat Windows applicaties vaak inconsistent zijn qua UI/UX design. En merkt daarnaast op dat applicaties op Mac OS minder last hebben van inconsistent design keuzes van de betreffende developers.

iAR in 'nieuws: 'Microsoft werkt aan nieuw design voor interface Windows...

[ Voor 31% gewijzigd door Coffee op 26-11-2016 13:35 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Meg
  • Niet online

Meg

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
HooksForFeet in 'plan: Doe de Achmea Treasure Hack en win een van de twintig ... is wat mij betreft absoluut geen +3. Er wordt onder dat item behoorlijk op mening gemod.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:59

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:52:
HooksForFeet in 'plan: Doe de Achmea Treasure Hack en win een van de twintig ... is wat mij betreft absoluut geen +3. Er wordt onder dat item behoorlijk op mening gemod.
Lijkt mij verstandig dat die zo snel mogelijk naar 0 gaat. Alhoewel het een valide discussie op een andere plek zou kunnen zijn, is het geen +3 onder dit artikel. Inhoudelijk is het sowieso niet meer dan +1 als het al niet een ongefundeerde schreeuw was, die op deze manier niet zorgt voor extra discussie maar alleen flamerig overkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 29-11-2016 09:14 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bor schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:52:
Met 88x +3 heeft die nog wel flink wat zetjes nodig om daar van af te komen.

200 fish found!

• Meg
  • Niet online

Meg

Zeehond schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:52:
[...]

Is dat wel mogelijk zonder ingreep van een PowerMod?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Markimoo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:03:
[...]

Als alle pro en powermods de reactie modderen zou het nog wel moeten lukken, maar het kan dan wel nog even duren.

200 fish found!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Flagg in 'nieuws: Petitie terugtrekken spionagewet haalt drempel voor debat i...

Lijkt me niets meer dan een flame, door 'het volk' als dom weg te zetten en imo iets te generaliserend.
Zeehond schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:52:
Intussen 97x op +3 (in totaal). Ik heb hem een +1 gegeven. Men uit klaarblijkelijk de persoonlijke waardering voor de post.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2016 11:39 ]

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Markimoo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:03:
[...]

Je kan met een hele groep mods met x3 weging die nog wel op de juiste plek krijgen, maar sneller is dat een mod de moderatie fixeert, wat nu ook gebeurd is. Helaas is de consistentie in deze acties nog niet altijd op het verwachtte niveau.

In ieder geval is het hier goed opgepakt :)

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Kan mij dan iemand uitleggen wat dit op +3 te zoeken heeft?
Ik kan er echt met de beste wil van de wereld niet meer dan een 0 van maken.
71x+3...

AOC in 'plan: Doe de Achmea Treasure Hack en win een van de twintig Ra...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

_Pussycat_ in 'nieuws: Gerucht: Cyanogen sluit hoofdkantoor en zet oprichter ...

Geen +2, +1 is voldoende.
Saffie_time schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:43:
Kan mij dan iemand uitleggen wat dit op +3 te zoeken heeft?
Ik kan er echt met de beste wil van de wereld niet meer dan een 0 van maken.
71x+3...

AOC in 'plan: Doe de Achmea Treasure Hack en win een van de twintig Ra...
Is inmiddels gefixeerd zie ik. :)

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2016 15:18 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Halo_Master in 'nieuws: Gerucht: volgende iPad heeft 10,9"-scherm in maat beh...
Alleen vermoedens, geen +2.

basnaber in 'nieuws: Gerucht: volgende iPad heeft 10,9"-scherm in maat behuiz...
Vind hem grof/ beledigend zeker geen +1 (of +3 die hij ook gekregen heeft). Heb zelf -1 gegeven

[ Voor 77% gewijzigd door Zeehond op 30-11-2016 00:34 ]

200 fish found!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Zeehond schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:31:
basnaber in 'nieuws: Gerucht: volgende iPad heeft 10,9"-scherm in maat behuiz...
Vind hem grof/ beledigend zeker geen +1 (of +3 die hij ook gekregen heeft). Heb zelf -1 gegeven
Ik snap niet hoe je dat als grof/beledigend kan zien of je projecteert de opmerking als een belediging op de vorige reactie. Zo ja, sorry maar dan is er iets mis met je... Iets ervaren als beledigend maakt de initiële reactie nog niet beledigend. Dat is een typische slachtoffer rol / afschuiven van problemen.

Ik lees dit als zelfspot door te stellen dat waar de vorige persoon nog in zijn kleding de bezels zag wegvallen deze persoon het in zijn buik zelf zag wegzinken. Vermakelijk doch ontopic, zeker niet, maar ook niet beledigend, grof of anderzijds een -1. Gewoon een 0, zoals die nu heeft.

De twee er onder zijn ook niet -1... om precies dezelfde reden, niet nuttig maar ook niet beledigend tenzij je je alles aantrekt. Het zijn correcte opmerkingen over inderdaad de waarheid voor een hoop van ons dat het 'winterlaagje' meer een 'jaarrond laagje' is, iets wat tevens meer firstworldproblem dan thirdworldproblem is... Ook daar, niet meer dan gewoon offtopic opmerkingen die verder kloppen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:31:
Ik zie daar een stukje zelfspot. Een -1 vind ik echt te zwaar in dit geval. Het is net hoe je het leest. Ik zie het niet als opmerking over de poster waarop gereageerd is.

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:12

PDZ

📍Damwâld

De tiid hâldt gjin skoft.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
De reactie is niet echt geweldig, en zeker een -1 waard. Maar aangezien het toch helemaal onderaan en goed in het rood staat, lijkt het mij dat de reactie wel goed staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 30-11-2016 09:13 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

(jarig!)
De -2 is voor veel extremere gevallen. Dit is 'gewoon' ongewenst maar niet tegen de policy of over de schreef op wat voor een manier dan ook.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen +2, omdat bronartikel selectief geciteerd wordt, terwijl het artikel zelf iets anders verteld, zie ook mijn reactie op deze reactie.

marcelvb in 'nieuws: FBI gebruikte niet-publieke kwetsbaarheid om pc kinderpo...

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 12:23

JDVB

✅ ⟵ vinkje

CH40S schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:21:
Geen +2, omdat bronartikel selectief geciteerd wordt, terwijl het artikel zelf iets anders verteld, zie ook mijn reactie op deze reactie.

marcelvb in 'nieuws: FBI gebruikte niet-publieke kwetsbaarheid om pc kinderpo...
1 op de 10 berichten is daar +2 of hoger. Kunnen er wel een aantal meer een stukje lager.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JDVB schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:27:
1 op de 10 berichten is daar +2 of hoger. Kunnen er wel een aantal meer een stukje lager.
Ik zie het nu ook inderdaad; Verwijderd in 'nieuws: FBI gebruikte niet-publieke kwetsbaarheid om pc kinderporn... bijvoorbeeld. Als er een bronvermelding zou komen was het bericht zeker de +2 waard geweest, omdat die mist vind ik het enkel +1.

Zo is GeoBeo in 'nieuws: FBI gebruikte niet-publieke kwetsbaarheid om pc kinderporn... ook geen +2, maar gewoon +1, misschien zelfs 0.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 30-11-2016 09:38 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bor schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:28:
[...]

Ik zie daar een stukje zelfspot. Een -1 vind ik echt te zwaar in dit geval. Het is net hoe je het leest. Ik zie het niet als opmerking over de poster waarop gereageerd is.
Freaky_Angelus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:04:
[...]

Ik snap niet hoe je dat als grof/beledigend kan zien of je projecteert de opmerking als een belediging op de vorige reactie. Zo ja, sorry maar dan is er iets mis met je... Iets ervaren als beledigend maakt de initiële reactie nog niet beledigend. Dat is een typische slachtoffer rol / afschuiven van problemen.

Ik lees dit als zelfspot door te stellen dat waar de vorige persoon nog in zijn kleding de bezels zag wegvallen deze persoon het in zijn buik zelf zag wegzinken. Vermakelijk doch ontopic, zeker niet, maar ook niet beledigend, grof of anderzijds een -1. Gewoon een 0, zoals die nu heeft.

De twee er onder zijn ook niet -1... om precies dezelfde reden, niet nuttig maar ook niet beledigend tenzij je je alles aantrekt. Het zijn correcte opmerkingen over inderdaad de waarheid voor een hoop van ons dat het 'winterlaagje' meer een 'jaarrond laagje' is, iets wat tevens meer firstworldproblem dan thirdworldproblem is... Ook daar, niet meer dan gewoon offtopic opmerkingen die verder kloppen.
Ik las het dus in eerste instantie als reactie over de poster waar hij op reageerd en zag er dus geen zelfspot in. (En mij mij is niets mis hoor, maar heb geleerd dat je normaal zoiets gewoon niet zegt over een ander). Zie idd nu dat je het ook als zelfspot kan lezen dus heb er een 0 van gemaakt. Heb inmiddels daar even mijn moderaties gecorigeerd bij Die andere 2 zijn idd geen -1 achteraf gezien ben ik bij die gewoon veel te streng geweest.

200 fish found!

• Donvermicelli
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik snap niet waarom een reactie die on-topic is en die meer kanten van het verhaal probeert uit te lichten massaal naar -1 gemod wordt?

-link-

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Donvermicelli schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:47:
Ik snap niet waarom een reactie die on-topic is en die meer kanten van het verhaal probeert uit te lichten massaal naar -1 gemod wordt?

-link-
Ik vind een -1 ook onterecht voor je opmerking. De enige reden die ik kan bedenken is dat je het onhandig verwoord door te zeggen: "vrolijk meer van dit soort porno verspreid" en "belastingbetaler geen belasting betaalt zodat overheids instanties". Vooral die laatste is zo'n dooddoener, daar kun je erg weinig mee in een discussie.

Je punt is echter valide, als in, je mag daar commentaar op hebben, gezien de gebruikte methode bijzonder en zeker niet zondermeer geaccepteerd is. Zoals degene onder je uitlegt heeft het ook een goede reden, maar die mag je best in twijfel trekken.

Ik zou je een +1 willen geven, maar ik geef je een 0 vanwege een kleine punt aftrek voor het moderatiecommentaar + een kleine punt aftrek voor de dooddoener.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: FBI gebruikte niet-publieke kwetsbaarheid om pc kinderporno...

Ja, ik gebruik een quote van Edward Snowden. Dat maakt mijn post niet informatief, imo. +1 lijkt me voldoende. Kan hem niet zelf modden... :+

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 12:23

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Verwijderd in 'nieuws: Minister: gebrekkige mobiele dekking komt vaak door re...
Dat lijkt mij geen -1.
Naief wellicht, een onjuist gefundeerde mening wellicht, maar waarschijnlijk wel de mening die ten grondslag ligt aan de regels waar dit topic over gaat.

Het lijkt me dat hier erg veel op ge-mening-mod wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door JDVB op 30-11-2016 15:08 ]

• Freaky_Angelus
  • Laatst online: 20-09-2024
Zeehond schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:38:
En mij mij is niets mis hoor, maar heb geleerd dat je normaal zoiets gewoon niet zegt over een ander.
Het is puur of je je aangevallen voelt of niet ;) Als je beledigingen 'zoekt' zijn ze vaak ook wel te vinden. Als je uit gaat van het slechte in mensen, zijn er vaak genoeg opvattingen ook zo te draaien.

Vang je iets op dat negatief klinkt, kijk dan eerst eens of het mogelijk anders op te vatten is...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Freaky_Angelus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:52:
[...]

Het is puur of je je aangevallen voelt of niet ;) Als je beledigingen 'zoekt' zijn ze vaak ook wel te vinden. Als je uit gaat van het slechte in mensen, zijn er vaak genoeg opvattingen ook zo te draaien.

Vang je iets op dat negatief klinkt, kijk dan eerst eens of het mogelijk anders op te vatten is...
Daar zijn onze meningen dan over verdeeld. Ik ben slechts een derde persoon die daar aan het modderen was dus voor mij is er geen reden om mij aangevallen te voelen.

Verder modereer ik redelijk wat reacties en bij verre de meeste heb ik het wel in de gaten, maar het is mensen werk, en daarbij zie je soms wel eens wat over het hoofd (en dan zijn er gelukkig genoeg mede moderators die elkaar daar op kunnen wijzen :)).

Duidelijk was hoe ik de reactie in eerste instantie interpreteerde, lijkt me niet zo vreemd dat ik het dus ook niet netjes vond overkomen. Mijn inziens ook een beetje een nutteloze discussie om daar nu nog tot in den treuren over door te gaan gezien ik inmiddels ook zelf al heb aangegeven een -1 niet correct is en het inmiddels gecorrigeerd heb.

En wees gerust, ik zit echt niet de hele dag dag naar beledigingen te zoeken en vervolgens hier reacties te plaatsen over dat ik posts beledigend vind overkomen.want idd dan kun je in alles wel iets vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 30-11-2016 18:51 ]

200 fish found!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:51

Hebski

Less is more!

• Bor

Bor

Topicstarter
JDVB schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:49:
Verwijderd in 'nieuws: Minister: gebrekkige mobiele dekking komt vaak door re...
Dat lijkt mij geen -1.
Naief wellicht, een onjuist gefundeerde mening wellicht, maar waarschijnlijk wel de mening die ten grondslag ligt aan de regels waar dit topic over gaat.

Het lijkt me dat hier erg veel op ge-mening-mod wordt.
Dat is inderdaad geen -1. Ik zal eens kijken naar de moderaties bij deze post. Inmiddels staat de reactie op een 0 trouwens wat mij een beter passende score lijkt dan de -1.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Madshark in 'nieuws: Plex maakt Media Player gratis en komt met add-on voor K...

Heeft een terecht punt, dat zeker, maar dat maakt een post nog niet automatisch +2 lijkt me. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
CH40S schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:48:
Madshark in 'nieuws: Plex maakt Media Player gratis en komt met add-on voor K...

Heeft een terecht punt, dat zeker, maar dat maakt een post nog niet automatisch +2 lijkt me. :)
Die reactie staat op +1 inmiddels. Zo te zien was een enkele moderatie voldoende om de reactie op die score te krijgen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:58:
Die reactie staat op +1 inmiddels. Zo te zien was een enkele moderatie voldoende om de reactie op die score te krijgen.
Ik zie nu overigens ook dat PostHEX in 'nieuws: Plex maakt Media Player gratis en komt met add-on voor Kodi' ook op +2 staat, wat mij ook niet echt de juiste moderatie lijkt. Zelf heb ik hem +1 gegeven, maar blijkbaar zijn voor die wel meerdere zetjes nodig. Ik snap dat men graag zou willen dat er hardware transcoding in zou willen hebben (er wordt al jaren om gevraagd op de Plex forums zelf), maar dat maakt een post imo niet +2 "Informatief".

Bliksem B in 'nieuws: Plex maakt Media Player gratis en komt met add-on voor ...

Deze post gaat over Kodi, hoe is dit +2 gezien het onderwerp Plex is?

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 01-12-2016 09:51 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:09

botoo

💀 too old to die young

Heel begrijpelijke reactie op het eeuwige commenteer bij Apple nieuws, maar wel volledig offtopic (zelfs een -1 is verdedigbaar) en beslist geen +3 waar de 'mee eens' modders mee gestemd hebben.
mOrPhie in 'nieuws: 'Tim Cook mailt klant: Apple begint levering Airpods in k...
Met normale moderaties niet meer recht te krijgen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• MrAndy9797
  • Laatst online: 14-12 17:26
Nog altijd op zoek naar de belediging of flaimbait / troll in mijn reactie... Wie helpt? 8)7

Nee even serieus, de inhoud is hetzelfde als onderstaande reacties die wel een fatsoenlijke beoordeling krijgen... Ook als ik probeer iets te verduidelijken (R2) wordt het naar mijn mening verkeerd gemoddereerd. Ik ga gewoon in op de discussie van het onderwerp lijkt me.

R1
R2

[ Voor 4% gewijzigd door MrAndy9797 op 01-12-2016 10:11 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

botoo schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:03:
Heel begrijpelijke reactie op het eeuwige commenteer bij Apple nieuws, maar wel volledig offtopic (zelfs een -1 is verdedigbaar) en beslist geen +3 waar de 'mee eens' modders mee gestemd hebben.
mOrPhie in 'nieuws: 'Tim Cook mailt klant: Apple begint levering Airpods in k...
IMO is de reactie gewoon ontopic, of uiterlijk 0. De reactie is geen flame of troll.
MrAndy9797 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:10:
Nog altijd op zoek naar de belediging of flaimbait / troll in mijn reactie... Wie helpt? 8)7

Nee even serieus, de inhoud is hetzelfde als onderstaande reacties die wel een fatsoenlijke beoordeling krijgen... Ook als ik probeer iets te verduidelijken (R2) wordt het naar mijn mening verkeerd gemoddereerd. Ik ga gewoon in op de discussie van het onderwerp lijkt me.

R1
R2
Ik heb de reacties even bekeken, van de eerste reactie snap ik wel dat die op -1 komt, want vind dat die eerste zin gaat er blijkbaar van uit dat iedereen die het artikel leest maar moet weten wat Sailfish is en zo niet, ben je blijkbaar 'dom', want het is basiskennis volgens jou (zo laat je het overkomen althans) De tweede reactie is idd een 0.

Je hoeft overigens linkjes van reacties op de FP niet per se onder een eigen tekst te zetten, dan zou ik het bericht beter begrepen hebben, het forum heeft namelijk een eigen parser voor dergelijke linkjes.

MrAndy9797 in 'nieuws: Jolla toont Sailfish OS op ronde smartwatch' en MrAndy9797 in 'nieuws: Jolla toont Sailfish OS op ronde smartwatch'

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 01-12-2016 10:25 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:03:
Die reactie hoort inderdaad niet op +3 te staan. Er zijn een heel groot aantal "mee eens" stemmers zo te zien. De score is vastgezet op 0. Ik zal straks eens beter naar de moderaties kijken.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
MrAndy9797 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:10:

R1
R2
Je krijgt van mij ook 2x -1 omdat het nutteloze opmerkingen zijn, die geen toegevoegde waarde hebben aan welke discussie dan ook. Dat zou in het beste geval een 0 kunnen zijn, maar omdat het daarmee onnodig op de man speelt, is een -1 verdedigbaar.

• MrAndy9797
  • Laatst online: 14-12 17:26
Ircghost schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:32:
[...]

Je krijgt van mij ook 2x -1 omdat het nutteloze opmerkingen zijn, die geen toegevoegde waarde hebben aan welke discussie dan ook. Dat zou in het beste geval een 0 kunnen zijn, maar omdat het daarmee onnodig op de man speelt, is een -1 verdedigbaar.
Dat begrijp ik wel ergens zoals je het zegt. Maar van de andere kant heeft de reactie waarop ik reageer dan ook geen toegevoegde waarde en speel ik dus niet op de man maar op de reactie. Ik beledig niemand én het is geen troll of flamebait, dus is een -1 naar mijn mening onterecht en vind ik een 0 wel mogelijk. Het lijkt me overigens ook een punt te zijn dat er tich van Jolla / Sailfish artikels verschenen zijn op tweakers, dat het dus vreemd is om even de wikipedia in de reactie te gaan spelen, waarop ik reageer?

Het is absoluut niet mijn bedoeling om op de man te spelen, maar altijd op de inhoud. Graag zou ik toch even willen weten of je dit kan herzien. Het is namelijk altijd een kwestie van interpretatie.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
MrAndy9797 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:53:
[...]

Dat begrijp ik wel ergens zoals je het zegt. Maar van de andere kant heeft de reactie waarop ik reageer dan ook geen toegevoegde waarde en speel ik dus niet op de man maar op de reactie. Ik beledig niemand én het is geen troll of flamebait, dus is een -1 naar mijn mening onterecht en vind ik een 0 wel mogelijk. Het lijkt me overigens ook een punt te zijn dat er tich van Jolla / Sailfish artikels verschenen zijn op tweakers, dat het dus vreemd is om even de wikipedia in de reactie te gaan spelen, waarop ik reageer?

Het is absoluut niet mijn bedoeling om op de man te spelen, maar altijd op de inhoud. Graag zou ik toch even willen weten of je dit kan herzien. Het is namelijk altijd een kwestie van interpretatie.
Het bericht waar je op reageert is inderdaad ook niet erg nuttig en heeft nagenoeg geen meerwaarde, maar is in zoverre wel on-topic. Wat dat betreft is de score van 0 dus ook terecht.

Ik denk dat je de situatie heel erg bekijkt vanuit je eigen belevingswereld. Misschien kan het helpen om een stapje terug te doen, en te begrijpen dat mensen ook willen lezen en leren over dingen die voorheen relatief onbekend waren voor hen. Nogmaals, het lijkt mij inderdaad ook wat onnodig om een wikipedia linkje te geven voor iets wat heel makkelijk op te zoeken is, maar je had er ook anders (of niet) op kunnen reageren. Ik denk dat het dus vooral in de bewoording zit.

Deze reactie: brick5492 in 'nieuws: Jolla toont Sailfish OS op ronde smartwatch' is een goed voorbeeld van hoe je inhoudelijk had kunnen reageren. :)

• _Peter2_
  • Laatst online: 16-12 13:58

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ja vreemde score inderdaad, staat nu op 0. Met een 0 en een +1 kan ik beide nog wel leven.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik weet dat het topic niet echt de bedoeling heeft omdat het een "verdwaalde" moderatie is I guess, maar weet niet waar anders te vermelden;
Het valt me op dat onder plan: Dank jullie allemaal! werkelijk *alle* reacties 1x een -1 hebben gekregen, ongeacht van wie of wat er in staat. Misschien iemand die niet zo blij is dat Tweakers gewonnen heeft :P Maar die moderaties lijken me niet de bedoeling.

-edit-
Ah, de dader biedt zich blijkbaar zelf al aan :P Trollolo. :)
Anoniem: 845955 in 'plan: Dank jullie allemaal!'

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 01-12-2016 21:47 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

^ Die is bij de mensen onder de aandacht die er wat mee kunnen

200 fish found!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lezen jullie even mee?

plan: Dank jullie allemaal!

Vrijwel alles +1, maar:
..opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt...
Dit staat onder een 0 score, en het moderatiesysteem is natuurlijk niet om mee te spelen, dat staat buiten kijf! Kortom, tijd voor actie heren!
Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem