Sowieso moet er even iemand met de botte bijl door de comments heen onder de MacBook review. Ik heb zelden zoveel aannames, fanboy onzin, flames, trolls en andere ongein gezien waar mensen ook nog een +3 voor krijgen...
Visgek82 in 'reviews: Apple MacBook: zijn tijd (te) ver vooruit' geen +2
--
ASNNetworks in 'nieuws: Ubisoft kondigt Assassin's Creed: Syndicate aan' geen +2
--
ASNNetworks in 'nieuws: Ubisoft kondigt Assassin's Creed: Syndicate aan' geen +2
[ Voor 35% gewijzigd door Daantjeeuh op 13-05-2015 08:59 ]
Robbio85 in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
ph4ge in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Nas T in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Deze zijn toch zeker geen +2? +1 lijkt mij ruim voldoende.
Edit: en deze ook: Kevin Mol in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
ph4ge in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Nas T in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Deze zijn toch zeker geen +2? +1 lijkt mij ruim voldoende.
Edit: en deze ook: Kevin Mol in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
[ Voor 14% gewijzigd door Dorus op 13-05-2015 10:20 ]
Ik wilde dit soort onzin ook melden (315 x +3, doe normaal) maar die hele comment section is een grote fanboy/flamebait discussie waarvan ik denk dat het weinig interessants gaat brengen.VanStino schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:38:
Loller1 in 'reviews: Apple MacBook: zijn tijd (te) ver vooruit'
Lijkt me absoluut geen +3. Gaan we nu echt op elke review beginnen wenen over dat ons favoriete apparaat een mindere beoordeling heeft gekregen?
Jezus saves and takes half damage.
Die reactie is wel een heel grote puinhoop ja:

Zo fout heb ik ze toch maar zelden gezien

Virussen? Scan ze hier!
acemoo in 'nieuws: Samsung introduceert Artik-socs voor internet-of-things-toepassingen'
Lijkt me absoluut geen +3.
@wildhagen, misschien een stomme vraag, maar waar krijg je die scorekaart te zien? Is dat alleen voor die reactie?
Nvm heb het gevonden
Lijkt me absoluut geen +3.
@wildhagen, misschien een stomme vraag, maar waar krijg je die scorekaart te zien? Is dat alleen voor die reactie?
Nvm heb het gevonden
[ Voor 5% gewijzigd door miicker op 13-05-2015 11:34 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
De reacties eronder ook, incl die van mij. Alles wordt massaal omhoog gestemd.wildhagen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:31:
Die reactie is wel een heel grote puinhoop ja:
[afbeelding]

Deze: (niet van mij)
Heeft +3..Belachelijk om dergelijke minpunten goed te praten met 'hij is zo lekker licht', 'hij is zo mooi' en de 'afmetingen zijn echt een merkbaar voordeel'.
(SavageBrother in 'reviews: Apple MacBook: zijn tijd (te) ver vooruit')
Nevermind, (bijna) allemaal rechtgetrokken.
[ Voor 37% gewijzigd door StrongArmLance op 13-05-2015 11:42 ]
Verwijderd
De reactie is inmiddels gefixeerd.
'de community' ziet de combinatie anti-redactie + anti-apple als 'verlichtend'.. tja...ik snap het niet waarom zoiets zo gewaardeerd wordt. Spotlight waardig was het niet.
Sowieso is het zo dat als je kritisch bent bij 'sommige' onderwerpen op deze site je kan rekenen op bijval met veel +3'tjes, en dat er een paar 'heilige' huisjes waar je ook inhoudelijk kritisch op kan zijn maar dat dan moet bekopen. Met een groot aantal stemmen die je post neutraliseren.
Dat is allemaal een beetje meningmodden in plaats van op de inhoud en kwaliteit van argumenten.
'de community' ziet de combinatie anti-redactie + anti-apple als 'verlichtend'.. tja...ik snap het niet waarom zoiets zo gewaardeerd wordt. Spotlight waardig was het niet.
Sowieso is het zo dat als je kritisch bent bij 'sommige' onderwerpen op deze site je kan rekenen op bijval met veel +3'tjes, en dat er een paar 'heilige' huisjes waar je ook inhoudelijk kritisch op kan zijn maar dat dan moet bekopen. Met een groot aantal stemmen die je post neutraliseren.
Dat is allemaal een beetje meningmodden in plaats van op de inhoud en kwaliteit van argumenten.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 11:51 ]
Verwijderd
Verwijderd in 'reviews: Apple MacBook: zijn tijd (te) ver vooruit'
Lijkt me geen -1 waard?
Lijkt me geen -1 waard?

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:19 ]
Ik denk dat men denkt dat je trollt. Meer dan een 0 kan ik er echter ook niet van maken.
Jezus saves and takes half damage.
Kevin Mol in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Dit lijkt me niet echt een +2 waard, een +1 lijkt me wel voldoende?
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 671607 in 'nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval - update 2'
Lijkt me prima kandidaat voor een -2 of een -3, dit gaat echt over de schreef.
En die user valt me sowieso al vaker op, en dan bedoel ik niet in positieve zin...
edit: excuus, dit was dus bedoeld als edit van mijn vorige reply
En die user valt me sowieso al vaker op, en dan bedoel ik niet in positieve zin...

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 13-05-2015 13:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
Alleen de naam al.. Kan de reactie niet meer zien dus vermoed dat hij naar de -2 verhuist iswildhagen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:50:
Anoniem: 671607 in 'nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval - update 2'
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Geen +2:
yannienl in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
rammes in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Luuk1983 in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
yannienl in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
rammes in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Luuk1983 in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Hier is dit topic niet voor bedoeld, maar het heeft de aandacht. Voortaan mag dit in Schop een ModjeVerwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:23:
Ik twijfel aan het nut van deze gebruiker: gallery: schijtpaler
Yup, ik noemde hem eerder ook al, hij heeft zelf ook al die vraag onderaan geeditwildhagen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:25:
Kevin Mol in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Dat hele draadje staat vol met +2 reacties waarvan het mij een mysterie is waarom ze op +2 zouden moeten.
Robbio85 in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
i-chat in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Hark in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
geekeep in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
MAX3400 in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Pyrone89 in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Azerion in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten'
Verwijderd
MAX3400 in 'nieuws: Lek in virtuele drive maakt aanval op hostsysteem vm's mogelijk'
Bijzonder dat ik hier 2x een -1 krijg? Ik reageer on-topic, in redelijk net NL.
Wil iemand de mis-moderator daar even op aanspreken ?(Stuur de persoon een verplicht FAQ over hoe het moderatie systeem precies werkt of zo..)
Bijzonder dat ik hier 2x een -1 krijg? Ik reageer on-topic, in redelijk net NL.
Wil iemand de mis-moderator daar even op aanspreken ?(Stuur de persoon een verplicht FAQ over hoe het moderatie systeem precies werkt of zo..)
Zoals uit de reacties eromheen blijkt zit je zelf onjuiste feiten te verspreiden. Dat komt normaal al op maximaal 0, en met opmerkingen als 'Dat lees je (volgens mij) niet goed' verbaast een -1 mij niet heel erg. 0 lijkt mij ook goed hier, maar ik zou -1 geen mismoderatie noemen (daarnaast is een verdwaalde mismod ook geen rede om mensen aan te spreken, dan kunnen we wel de hele dag bezig blijven).
Ik vind dit eigenlijk gewoon 0, wat voegt dit nou bij aan het artikel of een discussie?
Worden de mods hier soms niet gewoon moe van, van dit soort onzin? Zoals op MacBook review topic. Velen zijn gewoon trolls. Echt overduidelijk. Ben gaan lezen, want vaak aangehaald hier, maar mijn God. 
Wat een knullig gebrabbel
Een baan om niet te benijden?
(grappig bedoeld)
Wel respect. Jullie hebben waarschijnlijk versterking nodig. (geen application for an extra job van mijn kant)
Ik krijg zelf zelfs steeds meer het idee dat comments en/of scores gewoon uitgeschakeld kunnen worden, alhoewel dat echt KEIHARD ingaat tegen de filosofie en historie van deze site, die toch echt een deel van mijn historie en jeugd en ouder worden heeft gezien.
Maar soms, zucht.
Edit: Oh, dit is trouwens reactie op die schijtpaler-discussie
Wat een knullig gebrabbel
Een baan om niet te benijden?
Wel respect. Jullie hebben waarschijnlijk versterking nodig. (geen application for an extra job van mijn kant)
Ik krijg zelf zelfs steeds meer het idee dat comments en/of scores gewoon uitgeschakeld kunnen worden, alhoewel dat echt KEIHARD ingaat tegen de filosofie en historie van deze site, die toch echt een deel van mijn historie en jeugd en ouder worden heeft gezien.
Maar soms, zucht.
Edit: Oh, dit is trouwens reactie op die schijtpaler-discussie
[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 13-05-2015 18:04 ]
Eat the bugs, live in a pod
Klein duwtje naar +1? A Lurker in 'nieuws: 'Intel Skylake GT4e-gpu is 50 procent krachtiger dan Broadwell GT3e''
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Verwijderd
De ENORM uitgebreide informatieve bovenste reactie op nieuws: Telegram groeit naar 62 miljoen actieve gebruikers heeft 3 'ongewenst' oordelen.
Dat is niet zo erg, zolang de reactie op een correct niveau staat. Zie ook de topicwarning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Virussen? Scan ze hier!
Zo'n beetje alle +2 reacties van WhatsappHack in
nieuws: Telegram groeit naar 62 miljoen actieve gebruikers
Zo te zien is er flink wat gemening-mod, waarbij hij zelfs een aantal Spotlight moderaties heeft gekregen bij de verschillende reacties voor iets dat hoogstens ontopic is.
Moet eerlijk zeggen dat zijn berichten m.b.t. Whatsapp promotie op nieuwsberichten van mobiele messengers vrij vermoeiend zijn en vaak onzin/leugens/ongefundeerde meningen bevatten.
nieuws: Telegram groeit naar 62 miljoen actieve gebruikers
Zo te zien is er flink wat gemening-mod, waarbij hij zelfs een aantal Spotlight moderaties heeft gekregen bij de verschillende reacties voor iets dat hoogstens ontopic is.
Moet eerlijk zeggen dat zijn berichten m.b.t. Whatsapp promotie op nieuwsberichten van mobiele messengers vrij vermoeiend zijn en vaak onzin/leugens/ongefundeerde meningen bevatten.
Pardon?
Ik doe niet aan WhatsApp promotie noch aan onzin, leugens en ongefundeerde meningen.
Als je me daarvan wilt beschuldigen, maak het dan maar hard...
Ik word er een beetje moe van dat mensen mij vals beschuldigen om hun favoriete product in een beter daglicht te krijgen; en nu zelfs al gaan roepen dat ik een leugenaar ben als ze het niet met me eens zijn.
Hou een beetje je gemak en hou het respectvol? Als je het niet met me eens ben, dan beargumenteer je het maar. Daar is geen smaad/laster voor nodig...
Ik doe niet aan WhatsApp promotie noch aan onzin, leugens en ongefundeerde meningen.
Als je me daarvan wilt beschuldigen, maak het dan maar hard...
Ik word er een beetje moe van dat mensen mij vals beschuldigen om hun favoriete product in een beter daglicht te krijgen; en nu zelfs al gaan roepen dat ik een leugenaar ben als ze het niet met me eens zijn.
Hou een beetje je gemak en hou het respectvol? Als je het niet met me eens ben, dan beargumenteer je het maar. Daar is geen smaad/laster voor nodig...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Kleine greep uit jouw eerste 5-6 reacties (na 6 reacties ben ik gestopt), wat een goed beeld geeft hoe ongefundeerd/bedrieglijk je posts zijn imo.
...WhatsApp is qua veiligheid/privacy bescherming veel en veel beter dan Telegram
...de dienst die alles op mijn telefoon opslaat en nergens anders: WhatsApp
Wat Telegram zoal verkeerd doet:
1.) Bewust kapotte crypto gebruiken
...Die crypto is gebroken.
...Al je data verzamelen, en net doen alsof het heel veilig wordt opgeslagen. Dat is een leugen.
...Gebruikers bewust misleiden
...Telegram is een enorm onveilige dienst; en moet je enkel gebruiken als het je helemaal niets boeit dat al je contacten, berichten, foto's en video's worden opgeslagen in een cloud waarbij ze alles met die data mogen doen.
...WhatsApp doet geen van dat alles. Ze kijken niets van je in. Ze slaan totaal niets van die data op
Er staat in de privacy policy enkel dat ze het niet gratis mogen weggeven, maar er staat nergens dat ze t niet mogen verkopen... Beter lezen, in plaats van je laten misleiden.
WhatsApp heeft die beveiliging wel, overigens.
...ze alles van je hebben en ongelimiteerd mogen doorverkopen
...het extreem onveilige Telegram
...Telegram heeft nu wel vaak genoeg bewezen zeer onbetrouwbaar te zijn, en dat het enorme leugenaars zijn die de boel misleiden om data van de klanten te bemachtigen en te mogen verkopen, inclusief de secret chats.
... marketing leugentjes van Telegram
Ik onderbouw ze, en ze zijn geen van alle gelogen. Waar staan die leugens waar jij het over hebt dan precies? Wat is er gelogen aan die post? Helemaal niets.
Sorry vriend, maar dat het een waarheid is die je liever niet hoort, maakt mij nog geen leugenaar; noch maakt het mijn posts ongefundeerd.
Verder lijkt het me niet dat deze discussie hier gevoerd moet worden. Dat kunnen we eventueel voortzetten in de reacties onder de relevante topics.
Maar je ongefundeerde opmerkingen dat ik een leugenaar zou zijn, en dat is de werkelijke leugen hier: die hou je in het vervolg maar lekker voor je... Ik hoef me niet uit te laten maken voor leugenaar omdat iemand het niet met me eens is.
Back on topic...
Sorry vriend, maar dat het een waarheid is die je liever niet hoort, maakt mij nog geen leugenaar; noch maakt het mijn posts ongefundeerd.
Verder lijkt het me niet dat deze discussie hier gevoerd moet worden. Dat kunnen we eventueel voortzetten in de reacties onder de relevante topics.
Maar je ongefundeerde opmerkingen dat ik een leugenaar zou zijn, en dat is de werkelijke leugen hier: die hou je in het vervolg maar lekker voor je... Ik hoef me niet uit te laten maken voor leugenaar omdat iemand het niet met me eens is.
Back on topic...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd in 'nieuws: Telegram groeit naar 62 miljoen actieve gebruikers'
Fijn zo'n reactie maar het is ELKE keer hetzelfde. Zou deze een fixed 1 of 0 kunnen krijgen.
Begin er beetje moe van te worden elke keer het zelfde te lezen.
Fijn zo'n reactie maar het is ELKE keer hetzelfde. Zou deze een fixed 1 of 0 kunnen krijgen.
Herhaling van:SRich schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:46:
Verwijderd in 'nieuws: Telegram groeit naar 62 miljoen actieve gebruikers'
https://tweakers.net/reacties/bekijk/7654636/
zo te zien.
Kan me herinneren dan nul07 soortgelijke recycle-posts neerplantte m.b.t. VPN verbindingen.
Danny in 'nieuws: Openbaar Ministerie is geen voorstander van decryptiebevel'
Sorry, maar waarom krijgt dat in 's hemelsnaam maar liefst 44x (!) +3? Veel meer dan een gewone +1 zie ik er niet in.
Sorry, maar waarom krijgt dat in 's hemelsnaam maar liefst 44x (!) +3? Veel meer dan een gewone +1 zie ik er niet in.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval - update 2'
Niks anders dan een FiPo. -1 derhalve
Niks anders dan een FiPo. -1 derhalve
Nu ben ik niet een user die dergelijke mismods aan de kaak stelt. Maar dit:
.oisyn in 'nieuws: Ubisoft stopt vrijwel met ontwikkeling voor Xbox 360 en PlayStation 3'
18x +2 voor des-informatie. Geen enkele zichzelf respecterende game site meldt charts van VGchartz omdat ze uit de duim gezogen zijn en dergelijke getallen aan andere sites tracht te verkopen. Als je op NeoGAF een topic met deze nep getallen probeert te openen wordt deze zonder pardon gelocked.
Dit kan dus duidelijk een zetje naar beneden gebruiken. De nummer 4 op de Karmaranglijst van Games zou beter moeten weten.
.oisyn in 'nieuws: Ubisoft stopt vrijwel met ontwikkeling voor Xbox 360 en PlayStation 3'
18x +2 voor des-informatie. Geen enkele zichzelf respecterende game site meldt charts van VGchartz omdat ze uit de duim gezogen zijn en dergelijke getallen aan andere sites tracht te verkopen. Als je op NeoGAF een topic met deze nep getallen probeert te openen wordt deze zonder pardon gelocked.
Dit kan dus duidelijk een zetje naar beneden gebruiken. De nummer 4 op de Karmaranglijst van Games zou beter moeten weten.
[ Voor 4% gewijzigd door Redneckerz op 14-05-2015 11:52 ]
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Graag wat (externe) onderbouwing aan je reactie op de fp toevoegen. Nu roep je zomaar wat, en ik geen idee hoe dat op waarde te schatten.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zonder goede bron voor je claim kan niemand verder immers zien wie er gelijk heeft wat betreft de cijfers. Als de cijfers kloppen zie ik geen probleem met de post van .oisyn op +2.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Het is algemeen bekend en het wordt zelfs op de Wiki gesteld.
Wikipedia: VG Chartz
De kritische notes hebben allemaal links naar pagina's waar je dat kan lezen.
Er zijn vele "bronnen" die hun getallen in twijfel trekken en zeker niet de minste.
Komt erop neer dat die site niet op een gevestigde site als Tweakers gebruikt moet worden om statements te onderbouwen. Dat is voorzover ik weet ook nog nooit gebeurd.
In de comments mag dat natuurlijk wel, maar dan lijkt me een +2 teveel van het goede.
Er zijn vele "bronnen" die hun getallen in twijfel trekken en zeker niet de minste.
Komt erop neer dat die site niet op een gevestigde site als Tweakers gebruikt moet worden om statements te onderbouwen. Dat is voorzover ik weet ook nog nooit gebeurd.
In de comments mag dat natuurlijk wel, maar dan lijkt me een +2 teveel van het goede.
Eat the bugs, live in a pod
Een -1 omdat ik aangeef dat een bepaalde laptop geen unibody design maar een plastic binnenkant heeft.
(geen Apple fanboy hier btw)
-ION- in 'reviews: Apple MacBook: zijn tijd (te) ver vooruit'
[ Voor 4% gewijzigd door -ION- op 14-05-2015 13:25 ]
Hij staat nu goed-ION- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:24:
Een -1 omdat ik aangeef dat een bepaalde laptop geen unibody design maar een plastic binnenkant heeft.
damaded in 'nieuws: Openbaar Ministerie is geen voorstander van decryptiebevel'
Op de man, jammer want inhoudelijk is het een goede reactie. Wel -1
Mag je ook gewoon een punt aftrek voor geven. 1e zin is niet netjes, de rest wel dus een 0 is dan een mooi compromis!SRich schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:35:
[...]
Hij staat nu goed
damaded in 'nieuws: Openbaar Ministerie is geen voorstander van decryptiebevel'
Op de man, jammer want inhoudelijk is goede reactie. Wel -1
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Is dat veranderd dan, want vroeger was het zo dat om welke reden dan ook er een -1 gegeven kon worden (flame, op de man, trol) gelijk heel de reactie ongeacht de inhoud een -1 is/was.k1n8fisher schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:38:
[...]
Mag je ook gewoon een punt aftrek voor geven. 1e zin is niet netjes, de rest wel dus een 0 is dan een mooi compromis!
StM in 'nieuws: Onderzoeker vindt vier beveiligingsproblemen in driver Linux-kernel - update' +3 lijkt me wat hoog zonder bronnen. Wat mij betreft een prima +2
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
RobinJ1995 in 'nieuws: Onderzoeker vindt vier beveiligingsproblemen in driver Linux-kernel - update'
Voor meer info kijk hier: link
Is dat een +2 of +3 tegenwoordig?
batjes in 'nieuws: Onderzoeker vindt vier beveiligingsproblemen in driver Linux-kernel - update'
Dit is geen -1 ondanks dat ie dat 5x heeft gehad.
Voor meer info kijk hier: link
Is dat een +2 of +3 tegenwoordig?
batjes in 'nieuws: Onderzoeker vindt vier beveiligingsproblemen in driver Linux-kernel - update'
Dit is geen -1 ondanks dat ie dat 5x heeft gehad.
[ Voor 31% gewijzigd door SRich op 14-05-2015 18:37 ]
Het is algemeen bekend. Die reactie van mijzelf staat nu inmiddels op 0 voor de edit (Voor het geval daar ook weer puntenaftrek op wordt gegeven)Dirk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:00:
Graag wat (externe) onderbouwing aan je reactie op de fp toevoegen. Nu roep je zomaar wat, en ik geen idee hoe dat op waarde te schatten.
Ach ja, ik was even vergeten dat we dat moeten doen als we iets claimen (Stom, want ik verwacht het ook van een ander). De bron is inmiddels aan de originele post op de FP toegevoegd. Daarin wordt verwezen dat VGchartz volgens eigen zeggen speciale technologie gebruikt om de cijfers te destilleren. Helaas kan dat niet geverifieerd worden, en hebben zij ook regelmatig kritiek gekregen dat ze hun cijfers doorverkopen naar andere websites (Omdat zij de enige zijn die zogenaamd zulke accurate cijfers naar boven weten te halen)Migrator schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:18:
Zonder goede bron voor je claim kan niemand verder immers zien wie er gelijk heeft wat betreft de cijfers. Als de cijfers kloppen zie ik geen probleem met de post van .oisyn op +2.
En dat is precies wat ik bedoeldeHMC schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:18:
Het is algemeen bekend en het wordt zelfs op de Wiki gesteld.
Ik dank u allen voor het oppakken van het bericht
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Dit is absoluut geen +2:
dasiro in 'geek: 'Opvolger' klassieke Snake-game komt naar smartphones'
Een +1 is prima in dit geval.
En de volgende zijn gewoon offtopic als je het mij vraagt (0 dus):
HKLM_ in 'geek: 'Opvolger' klassieke Snake-game komt naar smartphones'
En de volgende zijn gewoon offtopic als je het mij vraagt (0 dus):
HKLM_ in 'geek: 'Opvolger' klassieke Snake-game komt naar smartphones'
[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 14-05-2015 19:42 ]
Deze heeft nog wat zetjes nodig...Bor schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:40:
Dit is absoluut geen +2:
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Gaat lastig worden om die nog van +2 af te halen. Ik heb in ieder geval een poging gedaan.
Is -1 niet een beetje streng voor deze reacties?
Forsakeneyes in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
flowerp in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
flowerp in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Deze vind ik overigens niet echt +2 waard:
4Lph4Num3r1c in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Verwijderd in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Forsakeneyes in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Deze vind ik overigens niet echt +2 waard:
4Lph4Num3r1c in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Verwijderd in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Europese mobiele providers komen met 'adblock'-abonnement'
Ik weet dat deze er krap 20 minuten staat, maar er zijn zelfs al diverse +3 meningmodders op actief geweest.
EDIT:
En staat intussen goed.
EDIT2:
hahaha2223 in 'nieuws: Gerucht: Europese mobiele providers komen met 'adblock'-abonnement' wordt ook fout gemodereerd, als eerst de reactie erboven eens goed gelezen wordt en daarna pas de reactie, is denk ik toch wel duidelijk, waarom deze geen -1 is. Leest men direct de reactie, zonder de context te begrijpen, dan is het inderdaad een -1. Maar iemand straffen omdat diegene zelf niet leest, is ook wat overbodig imo. Deze is daarom gewoon +1.
Ik weet dat deze er krap 20 minuten staat, maar er zijn zelfs al diverse +3 meningmodders op actief geweest.
EDIT:
En staat intussen goed.
EDIT2:
hahaha2223 in 'nieuws: Gerucht: Europese mobiele providers komen met 'adblock'-abonnement' wordt ook fout gemodereerd, als eerst de reactie erboven eens goed gelezen wordt en daarna pas de reactie, is denk ik toch wel duidelijk, waarom deze geen -1 is. Leest men direct de reactie, zonder de context te begrijpen, dan is het inderdaad een -1. Maar iemand straffen omdat diegene zelf niet leest, is ook wat overbodig imo. Deze is daarom gewoon +1.
[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 15-05-2015 11:20 ]
Richh in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
10x +2 voor een reactie die met het artikel absoluut niets te maken heeft?
Ik heb hem +1 gegeven.VanStino schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:20:
Deze staat nog vrij stevig op +2 op dit moment terwijl de post inderdaad niet direct gerelateerd is aan het artikel.VanStino schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:20:
theunevers in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
Dit is geen 4x +3 waard.
VanStino in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
Dit is naar mijn inzicht een +2, mooie toevoeging.
kaaas in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
Jerrythafast in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
Zijn daartegenin geen +1 maar gewoon offtopic
Dit is geen 4x +3 waard.
VanStino in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
kaaas in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
Jerrythafast in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
[ Voor 80% gewijzigd door SRich op 15-05-2015 12:31 ]
Een 0 is wmb al prima.
Zulke reacties moeten we inderdaad vaker een +2 geven, nu blijven er te weing +2's over bij de nieuwsartikelen.VanStino in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
Een geintje mag best op +1.kaaas in 'nieuws: HTC presenteert waterdichte telefoon met Snapdragon 810-soc'
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
DennusB in 'nieuws: Microsoft levert Candy Crush standaard mee in Windows 10'
Net zo als zijn reactie, is hier maar 1 score mogelijk : -1
henk717 in 'nieuws: Microsoft levert Candy Crush standaard mee in Windows 10'
Reactie is aantoonbaar deels onjuist, plus een rant. maakt het een 0 of -1 geen +2 waar die nu op staat
Maruten in 'nieuws: Microsoft levert Candy Crush standaard mee in Windows 10'
Ook geen geweldige reactie 0 dus
Rex in 'nieuws: Microsoft levert Candy Crush standaard mee in Windows 10'
10x onterecht een -1. Kunnen die aan een onderzoekje onderworpen worden ?
Net zo als zijn reactie, is hier maar 1 score mogelijk : -1
henk717 in 'nieuws: Microsoft levert Candy Crush standaard mee in Windows 10'
Reactie is aantoonbaar deels onjuist, plus een rant. maakt het een 0 of -1 geen +2 waar die nu op staat
Maruten in 'nieuws: Microsoft levert Candy Crush standaard mee in Windows 10'
Ook geen geweldige reactie 0 dus
Rex in 'nieuws: Microsoft levert Candy Crush standaard mee in Windows 10'
10x onterecht een -1. Kunnen die aan een onderzoekje onderworpen worden ?
[ Voor 66% gewijzigd door SRich op 15-05-2015 13:15 ]
Verwijderd
Firstpost die niets toevoegt hoort niet op +1 te staan: Gravit0n in 'nieuws: Gerucht: Europese mobiele providers komen met 'adblock'-abonnement'
Over de toevoeging kan gediscussieerd worden in dit geval. Een +1 of 0 vind ik beide verdedigbaar.Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:29:
Firstpost die niets toevoegt hoort niet op +1 te staan: Gravit0n in 'nieuws: Gerucht: Europese mobiele providers komen met 'adblock'-abonnement'
Imho geen +3: Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Europese mobiele providers komen met 'adblock'-abonnement'
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 15-05-2015 14:34 ]
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Europese mobiele providers komen met 'adblock'-abonnement'
Een grote lap tekst maakt nog geen +3, het is veel mening zonder veel onderbouwing en zonder bronnen.
Wat Bor in zijn edit erbij gezet heeft dus.
Een grote lap tekst maakt nog geen +3, het is veel mening zonder veel onderbouwing en zonder bronnen.
Wat Bor in zijn edit erbij gezet heeft dus.
offtopic:
Damn ninja-edits
Damn ninja-edits
[ Voor 9% gewijzigd door Migrator op 15-05-2015 14:37 ]
Verwijderd in 'nieuws: Europees onderzoek: sluiten illegale downloadsites heeft nauwelijks nut'
Dat deze reactie bovenstaande stond had ik wel verwacht, toch meld ik hem even.
Geen +3, puur mening.
Geen +3, puur mening.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik kan er ook geen +3 van maken. Niet meer dan een breed uitgezette mening inderdaad._David_ schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:05:
Verwijderd in 'nieuws: Europees onderzoek: sluiten illegale downloadsites heeft nauwelijks nut'
Geen +3, puur mening.
Verwijderd
Een topic over copyright legaal/illegaal downloaden staat weer vol met meningmods.
Staat op +3, het is een onderbouwd standpunt,wellicht prima voor een informatieve post van +2, maar niet spotlight waardig
mphilipp in 'nieuws: Europees onderzoek: sluiten illegale downloadsites heeft nauwelijks nut'
Staat ook op het randje van +3, om de argumenten 'omdat het kan' & 'de muziekindustrie was te laat met online'. Veelste hoog.
Tegelijk, lijkt een goed beargumenteerd tegengeluid op +1 hangen, David Mulder in 'nieuws: Europees onderzoek: sluiten illegale downloadsites heeft nauwelijks nut' haakt in op de essentie, de kern van de discussie maar wordt toch ondergewaardeerd, waarschijnlijk alleen door mening die wordt aangehangen.
Staat op +3, het is een onderbouwd standpunt,wellicht prima voor een informatieve post van +2, maar niet spotlight waardig
mphilipp in 'nieuws: Europees onderzoek: sluiten illegale downloadsites heeft nauwelijks nut'
Staat ook op het randje van +3, om de argumenten 'omdat het kan' & 'de muziekindustrie was te laat met online'. Veelste hoog.
Tegelijk, lijkt een goed beargumenteerd tegengeluid op +1 hangen, David Mulder in 'nieuws: Europees onderzoek: sluiten illegale downloadsites heeft nauwelijks nut' haakt in op de essentie, de kern van de discussie maar wordt toch ondergewaardeerd, waarschijnlijk alleen door mening die wordt aangehangen.
Bij dezeRoD schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:05:
[...]
Gaat lastig worden om die nog van +2 af te halen. Ik heb in ieder geval een poging gedaan.
SuikerBrood in 'nieuws: Microsoft laat mobielvriendelijke sites prominenter naar voren komen in Bing'
SuikerBrood in 'nieuws: Microsoft laat mobielvriendelijke sites prominenter naar voren komen in Bing'
Absoluut geen +2.
Absoluut geen +2.
Mee eens, goede reactie die ook de andere kant van het verhaal belicht. Nog één zetje naar +2 nodig.
En naar die 10x -1 en 11x 0 mag imo wel gekeken worden, dat lijken me duidelijk meningmods.
Geen -1: flowerp in 'nieuws: Blu-Ray Disc Association meldt voltooiing van ultra-hd blu-ray-specificatie'
Toen is misschien niet erg vriendelijk, maar een 0 lijkt me laag genoeg
Toen is misschien niet erg vriendelijk, maar een 0 lijkt me laag genoeg
Jij kan hem wel effectief op een +1/2 zetten want ons lukt dat niet meer met 192x +3Bor schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:21:
[...]
Ik kan er ook geen +3 van maken. Niet meer dan een breed uitgezette mening inderdaad.
Toch wel typisch dat de reactie die niet pro-downloaden/het goedpraten van downloaden is niet eens op +2 kan komenMigrator schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:40:
[...]
Mee eens, goede reactie die ook de andere kant van het verhaal belicht. Nog één zetje naar +2 nodig.
En naar die 10x -1 en 11x 0 mag imo wel gekeken worden, dat lijken me duidelijk meningmods.

Deze vind ik zeker wel een +2 waard idd. Heeft nog wel een paar zetjes nodig.
Virussen? Scan ze hier!
mrmartijn in 'nieuws: Camera-drone Lily volgt gebruiker autonoom'
Zonder enige bron is dit geen +2.
Edit:
Zelfde voor deze trouwens:
Meliscool in 'nieuws: Microsoft wil gebruikers illegale Windows 10 'aantrekkelijk aanbod' doen'
Zonder enige bron is dit geen +2.
Edit:
Zelfde voor deze trouwens:
Meliscool in 'nieuws: Microsoft wil gebruikers illegale Windows 10 'aantrekkelijk aanbod' doen'
[ Voor 38% gewijzigd door _David_ op 16-05-2015 16:45 ]
Niemand_Anders in 'nieuws: Belgische Privacycommissie: Facebook overtreedt de wet'
Dat lijkt me geen -1.
Dat lijkt me geen -1.
jeff2 in 'downloads: Adobe Reader XI 11.0.11'
-1 gekregen omdat iemand het niet eens is of het niet kan hebben.
Die staat inmiddels op +1.CMSTRR schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:13:
jeff2 in 'downloads: Adobe Reader XI 11.0.11'
De volgende is zonder onderbouwing niets waard;
janbal in 'downloads: Adobe Reader XI 11.0.11'
Als dat al een sneer is...botoo schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 01:09:
An sich een nette post behalve dat je met een sneer naar de reviewer nou niet echt punten scoort. Ik weet ook niet wat er voor je edit stond maar als die sneer de boventoon voerde dan kan ik me een negatieve score wel voorstellen.

Jeroenneman in 'nieuws: Microsoft wil gebruikers illegale Windows 10 'aantrekkelijk aanbod' doen'
imo geen +2 waard
imo geen +2 waard
Verwijderd
Daarop aansluitend: is mijn reactie op die post hier echt maar een on-topic waard? Mijns inziens heb ik daar wat punten ingebracht die ik verder nog niet of niet uitgewerkt had teruggezien.
De frontpage lijkt wat streng gemodereerd de laatste tijd, maar dat vind je natuurlijk altijd van je eigen posts
KorneelB in 'geek: Eerste trailer van tweede film over Steve Jobs verschijnt'
Zeker geen +3.
Wat mij betreft +1
Zeker geen +3.
Wat mij betreft +1
Bij de beide artikelen over de cookiemuur staan er een aantal reacties (vanwege meningmods) te hoog:
Croga in 'nieuws: Uitgever Tweakers, AD en de Volkskrant voert cookiemuur weer in' Geen +2, aantal kort-door-de-bocht aannamen die daarna gelukkig ook ontkracht worden.
drogeworst in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug' Geen +2, veel mening en weinig onderbouwing. De reactie wordt verder meermaals ontkracht in de reacties op hem, waarvan bijvoorbeeld deze reactie of mijn eigen reactie niet onverdiend op +2 zouden staan, maar dat is aan anderen om te beslissen
Migrator in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug' Geen +2.
Welja in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug'
Allebei imo geen +2.
Croga in 'nieuws: Uitgever Tweakers, AD en de Volkskrant voert cookiemuur weer in' Geen +2, aantal kort-door-de-bocht aannamen die daarna gelukkig ook ontkracht worden.
drogeworst in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug' Geen +2, veel mening en weinig onderbouwing. De reactie wordt verder meermaals ontkracht in de reacties op hem, waarvan bijvoorbeeld deze reactie of mijn eigen reactie niet onverdiend op +2 zouden staan, maar dat is aan anderen om te beslissen
Migrator in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug' Geen +2.
Allebei imo geen +2.
edit:
Maupertus in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug' Hoort in GR; geen +2.
[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 18-05-2015 10:08 ]
Nas T in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug'
Lijkt mij zeker geen +3. Eerder +1, eventueel een +2.
Lijkt mij zeker geen +3. Eerder +1, eventueel een +2.
[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 18-05-2015 11:21 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Idd, die +3's zijn weer meningmodden.
Thamell in 'reviews: Asus Zenwatch: geeky chic'
Eerste keren lijkt het echt onzin wat hij zegt, krijgt +1, zonder enige vorm van onderbouwing, tablet zijn blijkbaar onmisbaar vandaag de dag. en dan geeft hij in zijn derde reactie ( Thamell in 'reviews: Asus Zenwatch: geeky chic' ) eindelijk een argument, wat nog redelijk is ook, staat die opeens op 0

nevermind, was slechts 1 beoordeling
, dacht de thread is al wel even oud
deze heeft 6x ongewenst...: Thamell in 'reviews: Asus Zenwatch: geeky chic'
nevermind, boosts ingezet en klaahrrr
Eerste keren lijkt het echt onzin wat hij zegt, krijgt +1, zonder enige vorm van onderbouwing, tablet zijn blijkbaar onmisbaar vandaag de dag. en dan geeft hij in zijn derde reactie ( Thamell in 'reviews: Asus Zenwatch: geeky chic' ) eindelijk een argument, wat nog redelijk is ook, staat die opeens op 0

nevermind, was slechts 1 beoordeling

deze heeft 6x ongewenst...: Thamell in 'reviews: Asus Zenwatch: geeky chic'
nevermind, boosts ingezet en klaahrrr
[ Voor 21% gewijzigd door StrongArmLance op 18-05-2015 12:58 ]
Waarom dit 9x +3 en 6x +2 krijgt is mij absoluut een raadsel 
Migrator in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug'
Verbaast mij vooral dat de reacties waar je naar refereert niet op +2 staan, eentje heb ik zelf op +2 gekregen door er een boost tegenaan te gooien.Migrator schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:27:
Waarom dit 9x +3 en 6x +2 krijgt is mij absoluut een raadsel
Neko Koneko in 'nieuws: AMD belooft deze week Project Cars-driver uit te brengen'
geen 2+ natuurlijk
edit: hij is aangepast zo te zien
geen 2+ natuurlijk
edit: hij is aangepast zo te zien
[ Voor 7% gewijzigd door WCA op 18-05-2015 14:01 ]
Share and Enjoy!
trab_78 in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug'
Geen +2, niks informatief aan.
Virtlink in 'nieuws: Overheid gaat experimenteren met internetstemmen'
Is gewoon een kopie van deze reactie: japborst in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen methode voor veilig online stemmen' met een aantal aanvullingen, maar dus geen +2 IMO.
Is gewoon een kopie van deze reactie: japborst in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen methode voor veilig online stemmen' met een aantal aanvullingen, maar dus geen +2 IMO.
Ik vind die reactie met een aantal aanvullingen meer een +2 waard dan puur link dumpen.
Ik zie ook geen +2 in die post. Het is niet informatief maar puur slechts een redelijke kort door de bocht mening zonder echt goede onderbouwing. Inmiddels staat deze post op +1._David_ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:35:
trab_78 in 'reviews: Koekje erbij? De cookiemuur komt terug'
Mooi 
Verwijderd in 'nieuws: Start-up wil usb-opslag via internet toegankelijk maken met Brease'
Geen +3, er staat niks in die reactie behalve een algemeen PR praatje, niet informatief of zelfs spotlight imo
Verwijderd in 'nieuws: Start-up wil usb-opslag via internet toegankelijk maken met Brease'
Geen +3, er staat niks in die reactie behalve een algemeen PR praatje, niet informatief of zelfs spotlight imo
Die staat ook al op +1. Daar was slechts 1 +1 moderatie voor nodig.
Als je dan ff kijk heb je gezien dat ik hem een boost heb moeten geven, en toen was er nog 1 zetje nodig.Bor schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:31:
[...]
Die staat ook al op +1. Daar was slechts 1 +1 moderatie voor nodig.
monojack in 'nieuws: Gerucht: Apple wil ontwikkelaars meer ruimte geven op Apple Watch'
Geen +2, is een prima +1
Geen +2, is een prima +1
Je hebt slechts een moderatie met weging 2x gedaan. Kortom, er waren slechts 3 moderaties op +1 nodig. Dat noem ik nog niet direct een hele grove mismod. De kans dat die post op de normale manier recht getrokken zou worden (zonder hulp hier uit het TMF (nee niet de muziekzender)) was behoorlijk groot. Zoals in de "let op" bovenaan dit topic staat; laten we ons concentreren op echte foute scores en niet op een enkele verdwaalde moderatie.SRich schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:49:
[...]
Als je dan ff kijk heb je gezien dat ik hem een boost heb moeten geven, en toen was er nog 1 zetje nodig.
Geen +2: miicker in 'nieuws: Start-up onthult plannen voor embedded bitcoinminers in smart devices'
Onderstaande zou wel een +2 kunnen krijgen vind ik. Interessante uitleg / stelling.
bbob in 'nieuws: Start-up onthult plannen voor embedded bitcoinminers in smart devices'
Onderstaande zou wel een +2 kunnen krijgen vind ik. Interessante uitleg / stelling.
bbob in 'nieuws: Start-up onthult plannen voor embedded bitcoinminers in smart devices'
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem