Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
- David Mulder in 'nieuws: Landsadvocaat: staat niet aansprakelijk voor schade ... hoe in de wereld is dat een -1...
- Lightmanone1984 in 'nieuws: Landsadvocaat: staat niet aansprakelijk voor scha... max +1
- Amanoo in 'nieuws: Landsadvocaat: staat niet aansprakelijk voor schade filmpi... ... dit zou dubieus een +2 kunnen zijn (niks informaties volgens mij aan, gewoon herhaling van populaire mening)... een +3 verdiend toch echt moderator acties...
Sorry, maar vind dat dat makkelijk een een -1 verdiend... zo sterk als die comment is is dat wel degelijk op het gebied van flamen terecht gekomen en zeker 'ongewenst' op tweakers.net.WhatsappHack schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:37:
Vind een -1 voor deze wat overdreven:
Verwijderd in 'nieuws: Google: volgende week voldoen alle EU-zoekopdrachten aan...
Politiek beladen, en mogelijk niet accuraat, maar geen troll/flame/schelden...
Wat hij zegt, daar kán het vergeetrecht idd voor misbruikt worden; criminelen die hun info verbergen. Niets mis mee dat te benoemen. Dat gedoe met Oekraïne is volslagen speculatie (die onderste steen blijft nog ff wel ff onder), en eigenlijk ook offtopic omdat het vergeetrecht op personen slaat en niet op regeringen/politiek e.d., maar daardoor niet meteen een troll/flame.
Een 0 zou dan terecht zijn, ondanks dat het eerste stuk +1 is, maar een -1 omdat je een sterke opvatting hebt over een (nog altijd erg mysterieuze) situatie? Nah...
Er zijn wel ergere posts met sterke meningen die gewoon +1 of hoger krijgen, dat ligt er maar net aan of je iets verkondigd dat iedereen wil horen of wat de meeste liever niet (willen) horen/geloven.
Naja, dat is mijn mening over die post. Vind een -1 zwaar overtrokken op een nette post, waar de enige misdaad blijkbaar een sterke mening is.
De mening is wellicht overdreven en mogelijk onwaar, maar is daarmee niet meteen ongewenst. (Niet mee eens != ongewenst. Dat is meningmodden.)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik heb het er niet over dat de mening sterk is (hij is extreem zwak en oppervlakkig), maar dat de manier hoe de mening word gebracht zo sterk is dat het ongewenst word. Hij spreekt een gigantisch negatief waardeoordeel uit op een extreem sterke en oppervlakkige manier. Het is geen nu.nl hier.WhatsappHack schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:08:
Dus een sterke mening geven is een -1...? Die snap ik niet. Oo
Wat hij zegt, daar kán het vergeetrecht idd voor misbruikt worden; criminelen die hun info verbergen. Niets mis mee dat te benoemen. Dat gedoe met Oekraïne is volslagen speculatie (die onderste steen blijft nog ff wel ff onder), en eigenlijk ook offtopic omdat het vergeetrecht op personen slaat en niet op regeringen/politiek e.d., maar daardoor niet meteen een troll/flame.
Een 0 zou dan terecht zijn, ondanks dat het eerste stuk +1 is, maar een -1 omdat je een sterke opvatting hebt over een (nog altijd erg mysterieuze) situatie? Nah...
Er zijn wel ergere posts met sterke meningen die gewoon +1 of hoger krijgen, dat ligt er maar net aan of je iets verkondigd dat iedereen wil horen of wat de meeste liever niet (willen) horen/geloven.
Naja, dat is mijn mening over die post. Vind een -1 zwaar overtrokken op een nette post, waar de enige misdaad blijkbaar een sterke mening is.
De mening is wellicht overdreven en mogelijk onwaar, maar is daarmee niet meteen ongewenst. (Niet mee eens != ongewenst. Dat is meningmodden.)
Die is nu +1.
Miscommunicatie; ik bedoelde ook dat mening sterk gebracht wordt; niet dat hij sterk onderbouwd is.Ik heb het er niet over dat de mening sterk is (hij is extreem zwak en oppervlakkig), maar dat de manier hoe de mening word gebracht zo sterk is dat het ongewenst word.
Maar heel sterk in de "gigantisch overdreven!" sfeer is het nou ook weer niet... Het komt sterker over, omdat hij iets behoorlijk negatiefs zegt over de Oekraïne; maar dat maakt het niet opeens "super sterke taal" oid, en het maakt het ook niet ongewenst puur omdat hij ze niet zit te bejubelen en iets heel *positiefs* over ze zegt....
Het is hier geen nu.nl, daarom staan er ook geen + en - bij de reacties voor meningmods; maar scores voor objectieve oordelen...
We kunnen het eens zijn dat de inhoud van de post met een korreltje zout genomen kan worden, al kunnen we ook niet bewijzen dat hij geen gelijk heeft
Juist omdat het geen nu.nl is, moet die post derhalve op minimaal een 0; niet een -1.
Maar goed, we zullen het daar waarschijnlijk niet over eens worden; dus hou ik er maar mee op.
Het is ook niet zo heel boeiend, 1 post die fout op -1 staat; wilde alleen even kwijt dat ik het zwaar overtrokken vind om aan zo iets een -1 te geven, zeker als de rest gewoon +1 is en het off-topic gedeelte heel netjes (eg: zonder schelden) blijft.
Fijn weekend!
[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 06-03-2016 03:33 ]
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe Europese regels moeten vergelijkingssites transpa...
Ietjes onderop plaats ik een sarcastische reply waarvan ik eigenlijk verwachte dat hij een 0 zou krijgen maar yolo. Krijg ik een +2.
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe Europese regels moeten vergelijkingssites transpa...
Volgens mij is iemand aan het mis-modden geweest. Even een onderzoekje aub.
Geen idee wat hier +3 aan is. En dat al bijna 200 keer!
CMD-Snake in 'nieuws: Landsadvocaat: staat niet aansprakelijk voor schade fil...
Is imo ook geen +2. Wel zijn beide reacties ontopic en dus een score van +1.
En zo zijn er nog wel meer posts, maar ja, het onderwerp is nogal gevoelig voor meningmodden.
[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2016 16:57 ]
Mooie complottheorie, maar zonder enige onderbouwing vind ik het vrij ongewenst en dus -1?
Virussen? Scan ze hier!
Mee eens, behalve dat de eerste nauwelijks te lezen is doordat het 1 alinea is, is het zeer zeker geen +3.CptChaos schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:47:
Amanoo in 'nieuws: Landsadvocaat: staat niet aansprakelijk voor schade filmpi...
Geen idee wat hier +3 aan is. En dat al bijna 200 keer!
CMD-Snake in 'nieuws: Landsadvocaat: staat niet aansprakelijk voor schade fil...
Is imo ook geen +2. Wel zijn beide reacties ontopic en dus een score van +1.
En zo zijn er nog wel meer posts, maar ja, het onderwerp is nogal gevoelig voor meningmodden.
Het is jammer dat het al meer dan 48 uur geleden is, waardoor ik niets kan veranderen aan de huidige score.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik zag het ook helaas vrij laat pas, ben niet het hele weekend online geweest.Kiswum schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:28:
Mee eens, behalve dat de eerste nauwelijks te lezen is doordat het 1 alinea is, is het zeer zeker geen +3.
Het is jammer dat het al meer dan 48 uur geleden is, waardoor ik niets kan veranderen aan de huidige score.
Scraxxy in 'nieuws: Amazon brengt encryptie terug naar Fire OS'wildhagen schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:31:
innerchild in 'nieuws: Amazon brengt encryptie terug naar Fire OS'
Mooie complottheorie, maar zonder enige onderbouwing vind ik het vrij ongewenst en dus -1?
Heeft dan eigenlijk dezelfde strekking in de post, maar zegt het op een wat vriendelijkere manier. Lijkt me dat deze ook -1 is dan.
EDIT:
Oops!
Het lijkt er op dat iemand met een maandagochtendhumeur alles op 0/irrelevant/offtopic heeft gezet.
Terwijl als het gaat op uitbreiding van de dekking elke opmerking over waar het het wel of niet ligt of wat de ervaringen ermee zijn on topic zijn.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Geen +2, totaal niet informatief of zelfs relevant aan het artikel.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dit is max een 0
silvernightnl in 'nieuws: iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS - up...
Geen +2
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
De 1e reactie is totaal niet relevant en hoort in GR (al hebben ze daar ook niks aan die troep reactie)
Wat jij informatief vindt aan de 2e ontgaat mij.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Had die tweede zelf wel op +2 gezet. Toen ik bij dat artikel kwam (vrij vroeg, toen had het de update nog niet), waren er wel 5-6 reacties van die strekking (allen +2
De GR regel zou ik wel toepassen als er bijv. alleen maar geroepen wordt dat het artikel niet klopt, desnoods met een externe bron. Dat kan (en moet) gewoon vie GR. Dat soort reacties zijn er jammer genoeg ook veel te vinden daar.
[ Voor 8% gewijzigd door Dorus op 08-03-2016 01:39 ]
Die +1 is dan een 'mee eens' moderatie, da's niet echt wat je van een Promod mag verwachten.pcgek schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:50:
Gezien het (waardeloze) artikel zijn het passende reacties die wat toevoegen. Ik heb er respectievelijk een +1 en een +2 aan gehangen.
De berg +3's en +2's zijn wel weer heel erg fout.
Dat arnoudwokke er hier als redacteur heel grappig een gifje bijhaalt is wmb al helemaal geen reden om gelauwerd te worden met pluspunten, maar dat zie we tegenwoordig veel vaker, Arnoud heeft een schare aan (*)likkers die hem plussen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Een +2 is deze post imo niet waard, ontopic is het daarentegen wél, dus +1.
Als je geen constructieve bijdrage kan leveren reageer dan niet joh!botoo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:18:
[...]
Die +1 is dan een 'mee eens' moderatie, da's niet echt wat je van een Promod mag verwachten.
Komt niet door het gifje, maar simpelweg omdat het Arnoud is is off-topic een +1 waard. arnoudwokke in 'nieuws: Officiële versie Mac-app Transmission bevatte ransomw... is ook niks meer dan een 0...botoo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:18:
[...]
Dat arnoudwokke er hier als redacteur heel grappig een gifje bijhaalt is wmb al helemaal geen reden om gelauwerd te worden met pluspunten, maar dat zie we tegenwoordig veel vaker, Arnoud heeft een schare aan (*)likkers die hem plussen.
Wat? bedoel je nu dat een Promod niet op een mismod gewezen mag worden? Ivoren toren much?pcgek schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:51:
[...]
Als je geen constructieve bijdrage kan leveren reageer dan niet joh!
En wat betreft niet constructief bijdragen? Daar moest ik toch wel even om lachen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Waarschijnlijk zegt dat meer over hoe jij er eerder mee omgingbotoo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:08:
[...]
Wat? bedoel je nu dat een Promod niet op een mismod gewezen mag worden? Ivoren toren much?
En wat betreft niet constructief bijdragen? Daar moest ik toch wel even om lachen
Goed, laat ik het uitleggen. Met een 'titel', in dit geval 'Promod', heb je een voorbeeldfunctie (als zijnde iemand die het naadje van de kous weet wb modereren) en zou je een bepaalde moderatie moeten kunnen verdedigen. Ook users met een voorbeeldfunctie kunnen fouten maken maar die vallen, juist door die titel, meer op.pcgek schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:21:
Waarschijnlijk zegt dat meer over hoe jij er eerder mee omgingTis gewoon nergens voor nodig om er een titel bij te slepen,het maakt je reactie erg zwak namelijk.
Het zou je sieren om ipv gefrustreerd op mijn reactie te reageren op je moderatie, er inhoudelijk op in te gaan, daar kunnen anderen dan weer van leren. Ik ben van mening dat het een mismod is en jij zou kunnen verdedigen waarom dat niet zo is (ik kan er ook naast zitten natuurlijk).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
O, en daar ben jij voor aangenomen om mensen daarop te wijzen? Had op een normale manier uitleg gevraagd dan had je die gekregen. Het is actie reactie botoo.botoo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:41:
[...]
Goed, laat ik het uitleggen. Met een 'titel', in dit geval 'Promod', heb je een voorbeeldfunctie (als zijnde iemand die het naadje van de kous weet wb modereren) en zou je een bepaalde moderatie moeten kunnen verdedigen. Ook users met een voorbeeldfunctie kunnen fouten maken maar die vallen, juist door die titel, meer op.
Het zou je sieren om ipv gefrustreerd op mijn reactie te reageren op je moderatie, er inhoudelijk op in te gaan, daar kunnen anderen dan weer van leren. Ik ben van mening dat het een mismod is en jij zou kunnen verdedigen waarom dat niet zo is (ik kan er ook naast zitten natuurlijk).
Net wat ik al eerder voorzichtig aangaf,naar mijn mening was het artikel zo'n miskleun(had niet geplaatst moeten worden) dat ik dat door middel van een moderatie tot uiting heb gebracht. Maargoed, gelukkig hebben we niet vaak van deze ''speciale'' gelegenheden.
Meningmodden dus.pcgek schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:38:
[...]
Net wat ik al eerder voorzichtig aangaf,naar mijn mening was het artikel zo'n miskleun(had niet geplaatst moeten worden) dat ik dat door middel van een moderatie tot uiting heb gebracht. Maargoed, gelukkig hebben we niet vaak van deze ''speciale'' gelegenheden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Lijkt me eerder ontopic (+1 dus) net als watercoolertje in 'reviews: Samsung Galaxy S7: lichtsterk, lekvrij en luxueus', wel een misser voor de reviewer.
EDIT:
En inmiddels gefixed zo te zien.
Ik wil me verder nergens mee bemoeien, maar Botoo reageert op een heel andere toon dan jij dat doet. Wellicht worden de posts van Botoo niet zo aanvallend bedoeld, zoals jij ze wel lijkt op te vatten? Hoezo dan actie reactie?pcgek schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:38:
O, en daar ben jij voor aangenomen om mensen daarop te wijzen? Had op een normale manier uitleg gevraagd dan had je die gekregen. Het is actie reactie botoo.
[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 08-03-2016 17:05 ]
maniak in 'nieuws: Problemen servers Panasonic maken applicaties smart-tv's o...
Geen +2
Deze kan denk ik ook wel gewoon op +1.
[ Voor 68% gewijzigd door Zeehond op 08-03-2016 20:50 ]
200 fish found!
PhillyD in 'reviews: Samsung Galaxy S7: lichtsterk, lekvrij en luxueus'
CorbataGames in 'reviews: Samsung Galaxy S7: lichtsterk, lekvrij en luxueus'
Verwijderd
roelboel in 'nieuws: Franse wet die overhandigen versleutelde data verplicht ...
Kan die misschien een modfix krijgen?
Fireshade in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine syste... 0 of +1
-The_Mask- in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine syst... magere +2?
Aapje in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine systemen' 0 of +1
necessaryevil in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine s... 0
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Staat nog maar 14 punten van +1 af, met een beetje hulp gaan we hem zo ook wel goed krijgenVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:18:
Ik hoef niet uit te leggen dat dit geen +3 is....
roelboel in 'nieuws: Franse wet die overhandigen versleutelde data verplicht ...
Dus, paar extra duwtjes zijn gewenst
Verwijderd
Dat er tegenweer komt tegen jouw niet-beargumenteerde rant tegen Seasonic is geen meningmod.
Het is niet netjes om via moderatie de discussie op de frontpage te proberen te winnen...
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 13:44 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Zijn allemaal o-topic en daar staan ze ook op. Meer of minder hoeft niet.-The_Mask- schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:21:
Weer een aantal meningmodders:
Fireshade in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine syste... 0 of +1
-The_Mask- in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine syst... magere +2?
Aapje in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine systemen' 0 of +1
necessaryevil in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine s... 0
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
AMD Nieuwsdiscussie
Als een post onjuist is hoor je dat met argumenten (in een reactie) te weerleggen. Daar hebben andere users ook nog wat aan-The_Mask- schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:54:
Ze stonden alleen op +2 wat ze sowieso duidelijk niet waren, maar de laatste lijkt mij echt wel een 0 dat is gewoon onzin.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Terwijl jij je eigen posts als +2 inschat, terwijl er geen enkel feit weergegeven wordt, alleen maar je eigen mening...
Als je het allemaal zo goed weet, dan is het geen probleem een goed beargumenteerd verweer te schrijven. En dat wordt dat vanzelf ook hoog beloont.
En als je dat niet snel kan, dan heb je ook geen reden van klagen.
NB: Moderaties gaan primair over het feit OF er argumenten en feiten worden gepresenteerd, niet WELKE argumenten of feiten dat zijn.
Alleen bij zaken die overduidelijk totale onzin zijn, (homeopathie, telekinese e.d.) kan dat in de moderatie weerspiegelt worden... Dat is hier absoluut niet het geval.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 14:49 ]
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Mensen hebben vaak nogal verschillende meningen over wat "onjuistheden" zijn. Daarom dat dat deel van de FAQ alleen over overduidelijke en bekende onjuistheden gaat, hetgeen vertaald is als "feitelijke" onjuistheden. (Hetgeen ik geen goede omschrijving vind...)
Als slechts een enkeling bekend is met die onjuistheid, dan is het onnozel het omlaag te modereren. Niemand anders kan dat immers dan weten... Dan moet je juist een reactie schrijven.
Als iedereen bekend is met een onjuistheid, EN het is ook objectief vast te stellen dat het onjuist is, en niet slechts de mening van velen, dan Voegt het niets meer toe om te reageren, en dán kun je de moderatie er op aan passen.
In de posts hierboven was er geen sprake van dat soort overwegingen. Geen van alleen verdienen een nul. Dat is dan gewoon een meningmod van jouw kant.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 16:41 ]
Een meningmod is beoordelen op feitelijke juistheid niet, maar het is wel handig als de kennis over de feitelijke onjuistheid ook gedeeld wordt.
[ Voor 26% gewijzigd door Migrator op 09-03-2016 16:44 ]
necessaryevil in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine s...alleen Seasonic gebruikt A-merken zoals Nippon Chemicon en Rubycon.
Om maar een voorbeeld te noemen? Dat is toch duidelijk niet waar, dat is echt geen rocketscience iedereen die wel eens een review heeft gelezen weet dat dat niet klopt.
productreview: be quiet! Dark Power Pro 11 650W review door -The_Mask- Nippon Chemicon en Rubycon.Be Quiet gebruikt Teapo's.
Dus ik snap niet hoe je hier een +1 aan kan geven. Je geeft aan een lange post met allemaal onzin toch ook geen +3? Krijg meer het idee nu dat je de post op lengte beoordeelt in plaats van op inhoudt.
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Geen +3
Verwijderd in 'nieuws: Persoonsgegevens burgers Rotterdam en Oegstgeest waren toega...
Zonder bron imo geen +2
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als ik de hele zin zo lees moet je 'alleen' in de betreffende reactie lezen als 'echter'.-The_Mask- schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:50:
Dus men denkt werkelijk dat alleen Seasonic bijvoorbeeld kwaliteitscondensators gebruikt en andere fabrikanten niet?
Niet dat de bewering dan klopt, maar dan resteert alleen nog de onjuiste aanname dat Be Quiet uitsluitend Teapo's gebruikt. De rest van de informatie met betrekking tot Teapo caps lijkt van Anandtech af te komen, maar is dus verder niet zo relevant.Be Quiet gebruikt Teapo's. Ik geloof niet dat dit de allerslechtste zijn, alleen Seasonic gebruikt A-merken zoals Nippon Chemicon en Rubycon.
Al met al toch een beetje jammer dat een paar reacties met feitelijke onjuistheden nu op dezelfde score staan als de correcties daarop. Dat strookt qua moderatie niet met het onderscheid maken tussen nuttige en minder nuttige reacties.Furthermore, the use of Teapo capacitors in a PSU of this league is disappointing. It's not that Teapo capacitors are bad - as a matter of fact, Teapo's products are nearly on par with Nippon Chemi-Con's and Rubycon's. However, the key word here is "nearly" and we cannot easily justify their use in a product with such a high price tag.
Worden referrals hier normaal gesproken niet onder spam geschaard?MAX3400 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:49:
teek2 in 'downloads: ownCloud Server 9.0'
Referral-link posten met wat uitleg voor een +3 ?
[ Voor 12% gewijzigd door Tribits op 09-03-2016 17:53 ]
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
De referral is inderdaad hartstikke ongewenst en moet worden weggehaald, maar een +2 zie ik nog wel in de reactie als dat gebeurd isMAX3400 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:49:
teek2 in 'downloads: ownCloud Server 9.0'
Referral-link posten met wat uitleg voor een +3 ?
Bewerking klopt dan idd ook nog niet, maar het is ook een verkeerde aanname dat Seasonic alleen condensators van Japanese afkomst gebruiken, aangezien ze ook in sommige series OST condensators gebruiken.Tribits schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:49:
[...]
Niet dat de bewering dan klopt, maar dan resteert alleen nog de onjuiste aanname dat Be Quiet uitsluitend Teapo's gebruikt.
Ik dacht idd dat het de bedoeling was meer onderscheid te maken en niet alles standaard op +1 of 0 te zetten.Al met al toch een beetje jammer dat een paar reacties met feitelijke onjuistheden nu op dezelfde score staan als de correcties daarop. Dat strookt qua moderatie niet met het onderscheid maken tussen nuttige en minder nuttige reacties.
Daarnaast als ik de reacties hierboven lees is ook deze reactie meer dan informatief voor de meesten: -The_Mask- in 'nieuws: Corsair brengt twee sfx-voedingen uit voor kleine syst...
Dus nog maar een keer.-The_Mask- schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:21:
Weer een aantal meningmodders:
AMD Nieuwsdiscussie
Bij typische opinie topics kan dat nog wel, maar als het om onderwerpen gaat waar het om exacte kennis draait dan wordt het toch een ander verhaal. Natuurlijk kan iedereen wel eens overtuigd raken door een betoog dat goed klinkt maar desondanks niet juist is, dus dat is nou niet direct een doodzonde als je er eens naast zit. Als je echter weinig of niets van het betreffende onderwerp afweet lijkt het me verstandiger om er qua moderatie maar vanaf te blijven. Ik ben zelf doorgaans ook vrij terughoudend als het gaat om modereren van reacties op artikelen waar ik beperkte kennis van heb, zeker als er veel exacte kennis in de reacties terugkomt.-The_Mask- schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:00:
[...]
Ik dacht idd dat het de bedoeling was meer onderscheid te maken en niet alles standaard op +1 of 0 te zetten.
Bij sommige artikelen krijg ik overigens wel eens het idee dat er hier wat moderators actief zijn die het vooral te doen is om snel wat karma te scoren. Als ik binnen een half uur tijd een artikel van meer dan 100 on-gemodereerde reacties terug zie vallen naar 0 dan krijg ik toch wel mijn bedenkingen.
Ik geef uitleg dat verschillen kunnen voortkomen en dit is ter info voor iemands post. Wordt beloond met 0..
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Als je op de datum van de post klikt kom je ook op een link van die post, maar dan eentje die meteen gemodereerd kan worden ipv single reactie view. Deze dus CMSTRR in 'nieuws: Samsung gebruikt verschillende camerasensoren voor Galaxy S7'CMSTRR schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:11:
http://tweakers.net/reacties/bekijk/8309733/
Ik geef uitleg dat verschillen kunnen voortkomen en dit is ter info voor iemands post. Wordt beloond met 0..
ToppieDirk schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:31:
Daar had je wel iets langer kunnen wachten, jouw reactie was nog maar 15 minuten oud en maar 1 keer gemodereerd. Hij is ook gewoon vanzelf goedgekomen, niet door de melding hier.
Ah got itDorus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:56:
[...]
Als je op de datum van de post klikt kom je ook op een link van die post, maar dan eentje die meteen gemodereerd kan worden ipv single reactie view. Deze dus CMSTRR in 'nieuws: Samsung gebruikt verschillende camerasensoren voor Galaxy S7'
Lijkt me eerder een +1.
EDIT:
Oops! Reactie staat er nog maar een half uur, had ik nog niet gezien toen ik hier postte.
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2016 00:16 ]
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:18:
Ik hoef niet uit te leggen dat dit geen +3 is....
Staat nog steeds héél stevig op +2. Zonder modfix komt-ie daar echt niet meer vanaf.Dorus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:41:
[...]
Staat nog maar 14 punten van +1 af, met een beetje hulp gaan we hem zo ook wel goed krijgen
Dus, paar extra duwtjes zijn gewenst
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Advocaat van de duivel: Een +2 zou wat betreft het verkondigde inzicht, dat wellicht niet bij 'het grote publiek' aanwezig is, nog kunnen. Qua argumentatie echter niet.
Die opmerking kom ik werkelijk bij ieder privacy onderwerp meerdere keren tegen hoor, die is echt voldoende uitgewoond.
Boven het maaiveld uitsteken doet-ie sowieso niet nmm. Dan had-ie hem toch ten minste van 1 uitgewerkt argument mogen voorzien in plaats van zo'n losse opmerking die je om 22:00 in de kroeg plaatst.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Verwijderd in 'nieuws: Patch voor ernstig lek in encryptiebibliotheek libotr ko...Komt omdat men nog in dat onzinnige C programmeert. Als men C++ met STL of Garbage Collection had gebruikt dan was dit zeer waarschijnlijk niet mogelijk.
Goed werk van dit Duits bedrijf BTW.
-1? serieus? Dit is gewoon een +1.
Maurits van Baerle in 'nieuws: 'Europese Commissie bereidt klacht voor in med...
Ik zie alleen +1's en +3's op die reactie, dus waar klaag je over?commentator schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:24:
Dus omdat mensen het niet eens zijn met mijn mening is het maar meteen offtopic -1?
Maurits van Baerle in 'nieuws: 'Europese Commissie bereidt klacht voor in med...
Virussen? Scan ze hier!
Sorry, het moest 1 itempje omhoog zijn:wildhagen schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:28:
[...]
Ik zie alleen +1's en +3's op die reactie, dus waar klaag je over?
commentator in 'nieuws: 'Europese Commissie bereidt klacht voor in mededingin...
Dat zijn de reacties daar weer op
[ Voor 3% gewijzigd door commentator op 10-03-2016 17:39 ]
!mark in 'reviews: PSN Digital Showcase - Sony let op de kleintjes'
Zijn er meer, maar krijg ze niet goed als link.
Ik wil benadrukken dat een post als deze alleen maar discussie uitlokt en herhaalrecept insteekt. Voegt niets toe.
Edit:
http://tweakers.net/reacties/bekijk/8313031/
Nu heeft iemand vriendjes op de kop getikt (op mijn post waarin ik een OT discussie wil vermijden) om -1 te geven. Dit is binnen 1minuut gebeurd.
Edit 2: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8313239/
Ook irrelevant? Totaal niet. Toch beoordeeld met -1 en 0.
Als dit is waar tweakers naar toe gaat hou ik de eer aan mezelf en laat de ik de kinderen lekker vrij op hun speelveldje en wens ik jullie verder veel succes
[ Voor 58% gewijzigd door CMSTRR op 10-03-2016 20:16 ]
Lijkt me toch wel heel erg mening moderaten
Sn0wblind in 'nieuws: AMD voegt ondersteuning voor Vulkan 1.0 toe in 16.3-driver'
Puur een reactie op iemand die Nvidia bashed dat ze met een gesloten standaard zou komen naar aanleiding hiervan terwijl ze al de USB-c/Thunderbolt ondersteuning voor externe GPU's hebben doorgevoerd een tijd terug.
Sn0wblind in 'nieuws: AMD voegt ondersteuning voor Vulkan 1.0 toe in 16.3-driver'
Hier waar ik het toelicht dat het een standaard is die vanuit Intel al gepushed is zoals zij deze overigens ruim een half jaar geleden gepresenteerd hebben.
Dit kan wel naar 0
Hetzelfde geldt voor een deel van de reacties daaronder, offtopic gezeur.
Geen +2, eigenlijk gewoon off topic.
LCP in 'reviews: Een eerste blik op Android N - Twee vensters op de toekomst'
Zelfde verhaal.
[ Voor 25% gewijzigd door Tribits op 11-03-2016 15:36 ]
tijnvw in 'nieuws: NASA voert succesvolle test uit met raketmotor voor bemand...
Gody in 'nieuws: Nederlandse mobiele netwerken hebben bijna volledige 4g-dekk...
MediaZoo in 'nieuws: Caiway verdubbelt snelheid en verlaagt prijzen van kabel...
Geen +2
henk1994 in 'nieuws: GitHub implementeert veelgevraagde +1-knop'
Dit kan naar -1
heeft -1 gehad maar is gewoon ontopic en relevant.
Geen+2 waard
reviews: Binnenkort: 4g op wifi-frequentie - Lte-advanced pro is de opstap na...
[ Voor 62% gewijzigd door CMSTRR op 11-03-2016 18:34 ]
Dirk schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:31:
Daar had je wel iets langer kunnen wachten, jouw reactie was nog maar 15 minuten oud en maar 1 3 keer gemodereerd. Hij is ook gewoon vanzelf goedgekomen, niet door de melding hier.
Komt vast goed, maar alsnog begint er een patroon te vormen en ik zou graag willen dat iemand van tweakers eens checkt welke namen herhaaldelijk voorbij komen die -1 doen puur om te irriteren.
Behalve dat jij helemaal niet kunt weten of het elke keer dezelfde persoon is en of ze het doen om te irriteren. Zulke meldingen is dit topic gewoon niet voor bedoeld.CMSTRR schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:38:
[...]
Komt vast goed, maar alsnog begint er een patroon te vormen en ik zou graag willen dat iemand van tweakers eens checkt welke namen herhaaldelijk voorbij komen die -1 doen puur om te irriteren.
Kijk en door knip zal er nooit een stap ondernomen worden tweakers te verbeteren.Migrator schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:39:
[...]
Behalve dat jij helemaal niet kunt weten of het elke keer dezelfde persoon is en of ze het doen om te irriteren. Zulke meldingen is dit topic gewoon niet voor bedoeld.
1. Het betreft mismoderatie. Where the f moet ik t dan posten?
2. Het is iets wat gecheckt kan worden lijkt me een kleine moeite.
Zoals je merkt ligt de irritatie hoog genoe g dat ik mijn eerder geposte bericht van 2/3 dagen geleden ga naleven.
De mazzel
Als dit is waar tweakers naar toe gaat hou ik de eer aan mezelf en laat de ik de kinderen lekker vrij op hun speelveldje en wens ik jullie verder veel succes
[ Voor 12% gewijzigd door Dirk op 12-03-2016 14:11 . Reden: Iets vriendelijker mag ook wel... ]
Ja, het is mismoderatie, maar goed, de Topicwarning hier staat er niks voor niks. Als iedereen elke foute score zou melden dan is er door de bomen het bos niet meer te zien. Zo wordt "een kleine moeite" (en zó klein is die moeite niet als er misbruik geconstateerd wordt) toch best vervelend. Er zijn bovendien systemen om modmisbruikers op te sporen.CMSTRR schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:10:
[...]
1. Het betreft mismoderatie. Where the f moet ik t dan posten?
2. Het is iets wat gecheckt kan worden lijkt me een kleine moeite.
Ja, dat ligt toch echt aan jou. Hoe moeilijk is het om het systeem langer dan een kwartier de tijd te geven alvorens je je reacties meldt, en je gewoon aan de hier geldende regels te houden?Zoals je merkt ligt de irritatie hoog genoe g dat ik mijn eerder geposte bericht van 2/3 dagen geleden ga naleven.
De mazzel
[...]
Dat hele nieuwsbericht is vol met fanboy moderatiesTribits schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:30:
wappiewappie in 'nieuws: Gerucht: Geforce GTX 1080 met Pascal-gpu en 8GB gddr...
Geen +2, eigenlijk gewoon off topic.
Net gigantisch veel -1 op 0 gezet, berichten zijn niet beledigend of iets dergelijks maar voegen niks toe.
Kan prima op +1 in plaats van +2. een flink aantal van de reacties in discussie daaronder is nu ook niet bepaald ontopic, om nu van elk traject te weten van iedere provider hoe goed de mobiele verbinding is
[ Voor 19% gewijzigd door Zeehond op 11-03-2016 23:34 ]
200 fish found!
Yepz, die stond ook al in de lijst van _David_, maar het lijkt er op dat die met al onze zetjes vooralsnog niet naar +1 is gegaan. Als ik nu een boost eraan zou uitgeven zou ie nog steeds op 1.75 uitkomen (en dus nog steeds ruim +2); heeft nog aardig wat zetten nodig.Zeehond schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:30:
Gody in 'nieuws: Nederlandse mobiele netwerken hebben bijna volledige 4g-dekk...
Kan prima op +1 in plaats van +2. een flink aantal van de reacties in discussie daaronder is nu ook niet bepaald ontopic, om nu van elk traject te weten van iedere provider hoe goed de mobiele verbinding is
Gelukt, met een boost.WhatsappHack schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 03:33:
[...]
Yepz, die stond ook al in de lijst van _David_, maar het lijkt er op dat die met al onze zetjes vooralsnog niet naar +1 is gegaan. Als ik nu een boost eraan zou uitgeven zou ie nog steeds op 1.75 uitkomen (en dus nog steeds ruim +2); heeft nog aardig wat zetten nodig.
Eat the bugs, live in a pod
Vind ik geen +2 waard.
Geen +2
JanvdVeer in 'nieuws: President Obama benadrukt noodzaak van een encryptie-ba...
Geen +3, +2 kan nog.
en
EucalyptaVIII in 'downloads: Asus RT-AC87U 3.0.0.4.378.9529' (geen +1)
Zijn dit nou posts die de score waard zijn? Naar mijn idee zijn ze offtopic (0 dus). Al begrijp ik aan de andere kant de bedoelingen van beide posters.
Dit mag best een +1 zijn. In het aartikel stond een verkeerde link en deze is aangepast na deze reactie.
200 fish found!
Pluigje in 'geek: BBC maakt 360-gradenvideo van de LHC op CERN'
Gebeurd wel vaker en is vanaf dat moment eigenlijk ook niet anders dan logisch, om heel eerlijk te zijn. Je kunt moeilijk verwachten dat ook daar nog eens op gecontroleerd moet worden alvorens een afweging voor een moderatie te maken. Daarnaast zou dat het modereren ook wel heel erg vertragen, waardoor de kans dat foute moderaties blijven staan (omdat het te lang duurt om een juiste moderatie te krijgen) veel groter wordt.Zeehond schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:59:
tinzarian in 'downloads: USB Drive Letter Manager 5.1.5.0'
Dit mag best een +1 zijn. In het aartikel stond een verkeerde link en deze is aangepast na deze reactie.
[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2016 19:04 ]
Dat is een reactie die in Geachte Redactie hoort zo te zien. 0 is een prima score in dit geval.Zeehond schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:59:
tinzarian in 'downloads: USB Drive Letter Manager 5.1.5.0'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Klopt., echter was het in dit geval wel duidelijk omdat de auteur van het artikel eronder heeft gereageerd dat hij het artikel heeft aangepast.CptChaos schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:02:
Gebeurd wel vaker en is vanaf dat moment eigenlijk ook niet anders dan logisch, om heel eerlijk te zijn. Je kunt moeilijk verwachten dat ook daar nog eens op gecontroleerd moet worden alvorens een afweging voor een moderatie te maken. Daarnaast zou dat het modereren ook wel heel erg vertragen, waardoor de kans dat foute moderaties blijven staan (omdat het te lang duurt om een juiste moderatie te krijgen) veel groter wordt.
Ik dacht dat het in dit geval niet gelde omdat de reactie wel toegevoegde waarde had aan het nieuwsbericht, tot dat het nieuwsbericht werd gewijzigd. Al zie ik wel dat het bericht al 3 minuten later gewijzigd was en de reactie nu ook weer niet heel lang van toegevoegde waarde was.Bor schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:39:
[...]
Dat is een reactie die in Geachte Redactie hoort zo te zien. 0 is een prima score in dit geval.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 12-03-2016 19:56 ]
200 fish found!
Nou ja, het is niet alleen geklaag over iets dat niet werkt, de poster voegt op dat moment daadwerkelijk iets toe aan het artikel. Ja,de reactie daalt in waarde na aanpassing van het artikel,maar je zou de poster toch minimaal kunnen belonen met een +1 voor zijn bijdrage? Van mij een +1 dus.Bor schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:39:
[...]
Dat is een reactie die in Geachte Redactie hoort zo te zien. 0 is een prima score in dit geval.
Dit topic is gesloten.
![]()
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem