If you choose not to decide, you still have made a choice.
Om even te reageren, ik heb deze ook een +3 gegeven. Het gaat hier om een reactie van Foritain, winnaar van de gouden Henk award. Ik vind de reactie een goede aanvulling op het artikel.Bor schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:07:
[...]
Die post is aangepakt inmiddels. Bedankt voor de melding.
Foritain in 'reviews: Tweakers Awards 15/16: de uitslag' is echt geen +3 wat mij betreft. Daar is nog wel wat hulp nodig.
Als we zelfs in dit soort gevallen geen +3 mogen uitdelen schaf dan die +3 categorie maar af.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Het is leuk om te lezen, absoluut, maar op welke grond is dit een +3? Wellicht zie ik iets over het hoofd maar echt must read vind ik hem niet. Als ik de post puur op inhoud bekijk zie ik het ook niet. Dan blijft voor mij het feit dat de poster de winnaar is van een award over. Leuk maar +2 zou wat mij betreft voldoende zijn.Acheron schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:22:
[...]
Om even te reageren, ik heb deze ook een +3 gegeven. Het gaat hier om een reactie van Foritain, winnaar van de gouden Henk award. Ik vind de reactie een goede aanvulling op het artikel.
Als we zelfs in dit soort gevallen geen +3 mogen uitdelen schaf dan die +3 categorie maar af.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb zelf de award show niet bekeken en heb deze informatie zo snel niet in het artikel kunnen vinden. Vandaar van mij de +3.
Ik ken Foritain persoonlijk niet en ben ook niet bekend met zijn reviews.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Dat iemand een rete goede reviewer is maakt zijn reacties toch niet +3? Dat vind ik echt geen goede argumentatie. Posts horen beoordeeld te worden op inhoud en niet op wie de reactie plaatst.Jolke schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:46:
An sich had +2 ook wel gekunt, maar ik vind +3 niet storend. Ik heb zelf ook een +3 gegeven aan de post van Foritain. Het is een aanvulling op het artikel en hij is een retegoede reviewer.
Dat ben ik met je eens. Dat hij een retegoede reviewer is, is niet de reden van +3. maar wel dat ik zijn reactie bij het artikel vind passen. +2/+3, het kan wat mij betreft allebei, maar blijkbaar is een ruime meerderheid voor +3.Bor schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:48:
[...]
Dat iemand een rete goede reviewer is maakt zijn reacties toch niet +3? Dat vind ik echt geen goede argumentatie. Posts horen beoordeeld te worden op inhoud en niet op wie de reactie plaatst.
Zo'n hack een bazenactie noemen? Volgens mij is dit een politiek gemotiveerde terroristische aanslag waardoor waarschijnlijk doden gaan vallen. Lijkt mij een -1, of zelfs een -2.
edit: boost aangevinkt, en staat inmiddels op -1.
[ Voor 5% gewijzigd door Johan9711 op 08-02-2016 13:41 ]
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
stin00 in 'nieuws: OnePlus verlaagt prijs OnePlus 2'
Oké, het is inhoudelijk geen hoogstaande reactie, maar -1 is wel wat overdreven?
Geen +2; lijken me allemaal mee-eens-mods
Over mee eens moderaties gesproken, dit is max een +1.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Beetje jammer dat er maar liefst 19 mensen zijn die de reactie van Zendith (vraag of in het artikel geen Gigabyte bedoeld wordt) met 0 wordt beoordeeld: lijkt mij een oprechte vraag van iemand die wil weten hoe dat zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Pietervs op 08-02-2016 18:54 . Reden: Juiste URL ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Aangezien veel mensen een weging hebben van 2x zijn het waarschijnlijk minder dan 19 mensenPietervs schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:41:
Zendith in "Micron werkt aan tlc-nand-chip van768Gbit
Beetje jammer dat er maar liefst 19 mensen zijn die de reactie van Zendith (vraag of in het artikel geen Gigabyte bedoeld wordt) met 0 wordt beoordeeld: lijkt mij een oprechte vraag van iemand die wil weten hoe dat zit.
Ik ben het wel met die moderaties eens. Het is voor de discussie niet een relevante opmerking maar een eenvoudige vraag die met wat eigen onderzoek zelf beantwoord had kunnen worden. Volgens de modfaq is de 0 dan de juiste score:
(...) De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen (...) blijven steken op het 0-niveau.
Deze heeft nog maar weinig zetjes naar de +1 nodig_David_ schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:47:
Alxndr in 'nieuws: Titanfall 2 krijgt singleplayer-campagne'
[ Voor 15% gewijzigd door Migrator op 08-02-2016 21:30 ]
Niks +2 of +3 aan deze reactie, imo een 0.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dat is inderdaad gewoon een +1. Ik zal eens even naar de uitschieter kijken._David_ schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:47:
Alxndr in 'nieuws: Titanfall 2 krijgt singleplayer-campagne'
arbraxas in 'nieuws: Burgercoalitie: 'AIVD heeft van rechtbank carte blanche ... zou ook niet meer dan +1 moeten scoren. Daar is nog wel wat hulp nodig.
[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 08-02-2016 22:26 ]
Kan ook prima op 0 i.p.v. +1.
200 fish found!
En de reactie daarop stelt ook niet zoveel voor. Met die niet werkende link kom ik niet voorbij de 0, mogelijk +1 als hij de link fixed. Zeker niet +3._David_ schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:21:
arbraxas in 'nieuws: Burgercoalitie: 'AIVD heeft van rechtbank carte blanche ...
Niks +2 of +3 aan deze reactie, imo een 0.
Imo kan hij ook prima op 0.Bor schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:25:
[...]
arbraxas in 'nieuws: Burgercoalitie: 'AIVD heeft van rechtbank carte blanche ... zou ook niet meer dan +1 moeten scoren. Daar is nog wel wat hulp nodig.
Zelfde geldt voor bed76 in 'nieuws: Burgercoalitie: 'AIVD heeft van rechtbank carte blanche voo...
cappie in 'nieuws: Lek in website farmaceutisch bedrijf maakte handel met voo...
Totaal niet on-topic, vooral "blame the system" en kapitalisme bashen.
[ Voor 29% gewijzigd door kamustra op 09-02-2016 07:48 ]
Die kunnen beiden prima op 1. Ik zie niet in waarom ze off-topic zouden zijn. Het is geen Godwin argument, maar een terechte verwijzing naar het verleden._David_ schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:41:
[...]
Imo kan hij ook prima op 0.
Zelfde geldt voor bed76 in 'nieuws: Burgercoalitie: 'AIVD heeft van rechtbank carte blanche voo...
Onzin reactie, zou niet boven de +1 mogen komen. Je zou zelfs geen dag oude browser willen gebruiken, want dan ben je al kwetsbaar voor 0-days. Daarnaast komen er meer punten naar voren in het artikel.
Buiten het feit om dat hij begint met 'non-nieuws', is het juist wel een volledige on topic reactie. Hij zegt juist dat je niet kunt verwachten dat iets als Steam constant de nieuwste updates blijft doorvoeren omdat zij een volledig aangepaste versie draaien. Ik denk dat je zijn bericht verkeerd interpreteert.Dorus schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:54:
Blokker_1999 in 'nieuws: Steam gebruikt verouderde Chromium-browser'
Onzin reactie, zou niet boven de +1 mogen komen. Je zou zelfs geen dag oude browser willen gebruiken, want dan ben je al kwetsbaar voor 0-days. Daarnaast komen er meer punten naar voren in het artikel.
On-topic wel ja, maar maakt dat het +2 of +3 waardig?Ircghost schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:14:
[...]
Buiten het feit om dat hij begint met 'non-nieuws', is het juist wel een volledige on topic reactie. Hij zegt juist dat je niet kunt verwachten dat iets als Steam constant de nieuwste updates blijft doorvoeren omdat zij een volledig aangepaste versie draaien. Ik denk dat je zijn bericht verkeerd interpreteert.
Oh dat zeker niet nee, gewoon on-topic (+1). Maar uit je reactie dacht ik te vernemen dat je zelfs een +1 nog te hoog vondDorus schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:19:
[...]
On-topic wel ja, maar maakt dat het +2 of +3 waardig?
Nee, +1 vind ik goed hoor, ik schreef "niet erboven"Ircghost schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:20:
[...]
Oh dat zeker niet nee, gewoon on-topic (+1). Maar uit je reactie dacht ik te vernemen dat je zelfs een +1 nog te hoog vond.
SidewalkSuper in 'nieuws: Test-Aankoop: Apple misleidt consument met opslagcl...
Zie de topicwarning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties
Virussen? Scan ze hier!
Tjm De Groot in 'nieuws: Burgercoalitie: 'AIVD heeft van rechtbank carte blan...
Iemand voor NSB-er uit maken is imho zover over de schreef dat een -2 te rechtvaardigen is. Zeker omdat het verder toch niks toevoegt.
Virussen? Scan ze hier!
Donewildhagen schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:00:
Maakt niet uit
Tjm De Groot in 'nieuws: Burgercoalitie: 'AIVD heeft van rechtbank carte blan...
Iemand voor NSB-er uit maken is imho zover over de schreef dat een -2 te rechtvaardigen is. Zeker omdat het verder toch niks toevoegt.
Sorry maar dit slaat nergens op, ik plaats niets wat ongewenst is, hooguit irrelevant. Het is gewoon on-topic.
Verwijderd
Wat wel echt nieuw is dat je in Adobe Muse nu responsive kan bouwen!
sdk1985 in 'nieuws: Intel maakt overklokken non-K-Skylake-processors onmogeli...
Informatief verhaal, bronvermelding, en ik zeg niet eens iets negatiefs over AMD
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 09-02-2016 17:15 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Kun je aub de volgende keer gewoon de topic warning lezen voor het posten? Zo snel en met zo'n kleine afwijking is niet de bedoeling voor dit topic.sdk1985 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:14:
Belachelijkste mening mod van 2016 te pakken, 2x-1.
sdk1985 in 'nieuws: Intel maakt overklokken non-K-Skylake-processors onmogeli...
Informatief verhaal, bronvermelding, en ik zeg niet eens iets negatiefs over AMD.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Prima +2, maar voor een +3 wat weinig toevoeging aan de beschikbare info.
Verwijderd in 'nieuws: Test-Aankoop: Apple misleidt consument met opslagclaims i...
Weinig informatief dus geen +2.
phochs in 'nieuws: Steam gebruikt verouderde Chromium-browser'
Vraag over nieuwswaarde in deze vorm is een 0.
loki504 in 'nieuws: Steam gebruikt verouderde Chromium-browser'
Mini-rant "clickbait" dus 0 of -1, maar geen +1.
Bitage in 'nieuws: Intel maakt overklokken non-K-Skylake-processors onmogelij...
Ik zie hier niks informatiefs in... +1 lijkt me dus beter dan +2.
watercoolertje in 'nieuws: Intel maakt overklokken non-K-Skylake-processors o...
Geen +2, heeft niks met het artikel te maken (vooruit, het woord 'overklokken') dus een 0.
[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 09-02-2016 17:28 ]
Mee eens, ik vind het erg vreemd dat die post een enorme +3 heeft en mijn post met voor mijn gevoel met meer info met 1 stem op +1 zit. Ik geeft het systeem nog even de ruimte, maar ik was benieuwd of zijn hoge +3 hier bij zou staan.Migrator schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:22:
Sammiege in 'nieuws: Test-Aankoop: Apple misleidt consument met opslagclaims ...
Prima +2, maar voor een +3 wat weinig toevoeging aan de beschikbare info.
(Verschil in tijd tussen zijn en mijn post is 9 minuten.)
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Het lijkt überhaupt weer een mogelijke campagne te zijn, zie ook deze 2x -2 stemmen met dezelfde timing: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8198257/.Ircghost schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:21:
[...]
Kun je aub de volgende keer gewoon de topic warning lezen voor het posten? Zo snel en met zo'n kleine afwijking is niet de bedoeling voor dit topic.
[...]
In het verleden is er een keer een (groepje) tweaker(s) geweest die al mijn post begon te minmodden. Er is toen een user geweest die mijn 7x achter elkaar een -1 moderatie gaf. Deze persoon heeft toen een waarschuwing gehad.
Dus liever niet nee... Het alternatief is dat ik paranoia alles moet gaan aanmelden via pm's
Los hiervan vindt ik het voor tweakers beter als er een keer actie wordt ondernomen dan dat we gaan doen alsof er niets beter kan. Natuurlijk wordt dit probleem minder zichtbaar naar mate de "normale" stemmers ook een duit in het zakje doen. Het is echter een terugkerend probleem. Dezelfde stemmers blijven dit doen. Het gaat me niet om de totaal score, het gaat me om dat het überhaupt gebeurd.
Het is niet zo alsof het onmogelijk is om dit probleem aan te pakken. Zie bijvoorbeeld Stemmen met gevoel voorkomen. Er zijn vast nog 20 manieren te verzinnen om hier iets aan te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 09-02-2016 17:43 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik snap ook het hoge aantal +3's niet, maar goed. Dat het aantal moderaties op die post zelf zo groot is is wel te verklaren: die reactie staat immers bovenaan. Jouw reactie verdiende imho ook meer dan een +1 omdat je wat uitlegt over wat de zaak op kan leveren en waarom dat voor de consument voordelig is dus die heb ik een handje geholpen. Wel een groot nadeel van het modsysteem, zeker bij oudere berichten: reacties die hoog gesorteerd staan krijgen veel meer moderaties dan laag gesorteerde reacties en in het tweede geval is de eindscore bepaald door één moderator en dat wil nog wel eens slecht uitpakken.
De eerste (arbraxas in 'nieuws: Burgercoalitie: 'AIVD heeft van rechtbank carte blanche ...) is in deze vorm een godwin zonder enige toegevoegde waarde(imo) en bij de 2e reactie werkt de link niet.Ircghost schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:55:
[...]
Die kunnen beiden prima op 1. Ik zie niet in waarom ze off-topic zouden zijn. Het is geen Godwin argument, maar een terechte verwijzing naar het verleden.
Bitage in 'nieuws: Intel maakt overklokken non-K-Skylake-processors onmogelij...
Geen +2, weer een boel mee eens moderaties.
[ Voor 20% gewijzigd door _David_ op 09-02-2016 17:47 ]
nieuws: Microsoft toont weer uitgebreide releasenotes bij Windows 10-updates
Altijd hetzelfde gedoe bij Windows 10 artikelen...Bor schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:34:
Bij onderstaand topic worden nogal wat reacties geplaatst die niet over het onderwerp in het nieuwsitem gaan en daardoor niet ontopic zijn (zoals klaagzang over Windows 10 zonder ook maar iets over updates of releasenotes). Daar mag het eea naar 0 gezet worden.
nieuws: Microsoft toont weer uitgebreide releasenotes bij Windows 10-updates
Er blijven helaas niet veel ontopic reacties over
[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 09-02-2016 22:20 ]
Richh in 'nieuws: Google laat weer adblocker-apps toe in Play Store'
Kan naar 0.
[ Voor 63% gewijzigd door Zeehond op 09-02-2016 22:57 ]
200 fish found!
Kan denk ik wel naar 0, onderhand standaard reactie bij alles wat met google te maken heeft. De reacties die op hem reageren lijken me ook off-topic aangezien het niet veel relevantie heeft met het nieuwsbericht.
PostHEX in 'nieuws: Gmail voert waarschuwing bij e-mail over onbeveiligde ver...
Punt aftrek voor moderatie gezeur onderaan de reactie +1 > 0.
[ Voor 61% gewijzigd door Zeehond op 09-02-2016 23:54 ]
200 fish found!
YangWenli in 'nieuws: Google laat weer adblocker-apps toe in Play Store'
Ben van mening dat ik bij deze topic meerdere relevante posts heb geplaatst en dat de de -1 scores niet terecht zijn.
Modfaq quote:
"Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie"
[ Voor 14% gewijzigd door Gordian Knot op 10-02-2016 09:11 ]
Geef me maar weer een -1 score, maar zoek maar eens op wat hij te zeggen had
Hmm, vast geen hoge rapportcijfers voor taal
zoek het maar eens op Richh...
Maar ja, je zal je centjes er wel mee verdienen en vandaar dat je zo fel reageert.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 10-02-2016 09:31 ]
200 fish found!
Ik moet toch, geloof voor de derde keer in twee pagina's, de topic warning aanhalen:Gordian Knot schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:10:
Ik modereer niet zoveel, maar heb de modfaq erop nageslagen en krijg tot 2x toe een -1 score waarbij ik vermoed dat een user die het niet met mij eens is, zo z'n gram probeert te halen. Zal z'n naam niet noemen noch heb ik hem op eenzelfde score getrakteerd.
YangWenli in 'nieuws: Google laat weer adblocker-apps toe in Play Store'
Ben van mening dat ik bij deze topic meerdere relevante posts heb geplaatst en dat de de -1 scores niet terecht zijn.
Modfaq quote:
"Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie"
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Er is geen enkele relevantie met het artikel zo te zien. De betreffende post is inmiddels al op 0 uitgekomen wat een goede score is in dit geval.Migrator schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:22:
Die staat nu op 0. Dan rest nog Verwijderd in 'nieuws: Microsoft toont weer uitgebreide releasenotes bij Windows ... waarvan ik de relevantie m.b.t. het artikel niet zie. Ligt dat aan mij?
Die eerste +3 reacties zijn eigenlijk gewoon on-topic - zeker door de ondertoon die inzit.
dakka in 'nieuws: Stichting Brein wil Torrents Time-plug-in offline halen'
FreshMaker in 'nieuws: Stichting Brein wil Torrents Time-plug-in offline halen'
mjl in 'nieuws: Stichting Brein wil Torrents Time-plug-in offline halen'
Ook geen +2.
[ Voor 58% gewijzigd door Jolke op 10-02-2016 09:46 ]
Verwijderd
Moet toch echt 0 of +1 zijn.
Die -1 is mening-modden.
Het is een inhoudelijk verhaal over het onderwerp, zonder grote beledigingen ed.
Edit:
Overigens moet dit topic soieso even goed in de gaten gehouden worden, er wordt heel veel gemeningmod...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 10:13 ]
Het is 1 grote troll. De manier waarop hij begint is al een flinke sneer, daarna beledigt hij de doelgroep en schrijft hij het af als weinig doordacht. en ga zo maar door.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:10:
Verwijderd in 'nieuws: KPN begint met voorverkoop van Fairphone 2'
Moet toch echt 0 of +1 zijn.
Die -1 is mening-modden.
Het is een inhoudelijk verhaal over het onderwerp, zonder grote beledigingen ed.
Edit:
Overigens moet dit topic soieso even goed in de gaten gehouden worden, er wordt heel veel gemeningmod...
Nee, die staat daar prima op de -1.
Jouw eigen reactie daarop is ook ongewenst omdat er eerst een betoog komt omtrent het modereren. dat is ook ongewenst. Klagen over de moderaties kan hier, zoals je zelf blijkbaar toch ook wel weet.
[ Voor 11% gewijzigd door TheCapK op 10-02-2016 10:57 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
JIj stelt dat er gemoderdeerd dient te worden op de laagste modereerbare zinssnede.
Waar heb jij je powermod status dan gehaald, MBO chemie?
Ja dat was geen vriendelijke opmerking, maar er mag van powermods wel verwacht worden dat ze snappen dat een -1 niet bedoeld is voor:
"eerste zinnen zijn niet aardig, de rest niet boeiend" daar is de 0 voor.
In jouw optiek is zeggen dat je de doelgroep totaal van de wereld vindt, genoeg voor een -1, volgens mij is dat toch echt niet de bedoeling.
Iemand zit alles -1 te modden, heel irritant.
Offtopic niet ongewenst, er is iemand die ook alle andere reacties ongewenst zit te modden.kamustra schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:25:
En terecht, je vraag is volledig off-topic.
Zo offtopic vind ik het trouwens niet. Het gaat toch over mobiele providers in Belgie? Dat je het offtopic vindt ok maar ongewenst vind ik weer wat anders.
[ Voor 23% gewijzigd door mkools24 op 10-02-2016 12:28 ]
In je reactie meermaals vragen stellen over de moderatie wordt ook niet geapprecieerd.
is deze post werkelijk +3 waard? Ik snap het punt, het wordt ook meerdere malen intussen al aangehaald (niet alleen in deze nieuwspost), maar dit is gewoon (60+ keer) mening modden.
Met inmiddels 73x +3 betwijfel ik of we die ook nog wel goed krijgen.CptChaos schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:27:
De reactie in kwestie blijft echter wel +3 meningmods krijgen.
200 fish found!
Ook hier is in mijn reactie (10 februari 2016 15:51) weer sprake van "mening modden". Het is geen flame, troll of belediging en om mijn standpunt duidelijk te maken trek ik een parallel naar de wapenwet in de VS. Kennelijk zijn gebruikers het hier niet mee eens, maar het is zeker geen -1!
Misschien zou het eens ene goed idee zijn om bij de modscore de namen van modders erbij te zetten, daarmee los je dergelijke zaken volgens mij makkelijk op.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Als je dan toch persoonlijk wil worden: Als je verder kijkt zie je dat ik ook een afgeronde HBO opleiding op mijn naam heb staan...Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:10:
Volgens mij, correct me if i am wrong, dient er gemodereerd te worden op het geheel.
JIj stelt dat er gemoderdeerd dient te worden op de laagste modereerbare zinssnede.
Waar heb jij je powermod status dan gehaald, MBO chemie?
Ja dat was geen vriendelijke opmerking, maar er mag van powermods wel verwacht worden dat ze snappen dat een -1 niet bedoeld is voor:
"eerste zinnen zijn niet aardig, de rest niet boeiend" daar is de 0 voor.
In jouw optiek is zeggen dat je de doelgroep totaal van de wereld vindt, genoeg voor een -1, volgens mij is dat toch echt niet de bedoeling.
En JA als de eerste zin niet aardig is en de rest off-topic (tot zwaar off-topic) dan is de -1 wel gerechtvaardigd. Misschien moet je zelf de ModFAQ eens goed doolezen...
Die staat op 0, niet op -1. Daanaast is die reactie wel erg jong, geef het systeem ook even de tijd om het recht te trekken.u_nix_we_all schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:16:
Ik snap niet goed waarom mijn reactie hier op -1 staat. Lijkt me dat daar wat creatief gemod is ?
[ Voor 60% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2016 16:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nu wel ja. Hij stond vrij snel na plaatsen meteen al op -1 , dus had de indruk dat daar een beetje raar gemod werd, maar je hebt gelijk, het systeem doet zijn werkwildhagen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:18:
[...]
Die staat op 0, niet op -1. Daanaast is die reactie wel erg jong, geef het systeem ook even de tijd om het recht te trekken.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Die reactie krijgt ook niet zoveel +3 (of überhaupt) mods meer, teller staat nu op 74, maar ik ben desondanks nog wel bang, dat hij niet echt zakken gaat. Iemand die hem kan fixeren op de juiste moderatie misschien?Zeehond schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:29:
[...]
Met inmiddels 73x +3 betwijfel ik of we die ook nog wel goed krijgen.
@hieronder, was twee tekens vergeten idd, dank!
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 10-02-2016 16:40 ]
Denk niet dat je dat nog recht gaat trekken... Mijn eigen reactie in dat topic vind ik ook geen +3, maar zodra de naam Brein in een topic komt, wordt er op mening gemod en niet op inhoud.CptChaos schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:23:
[...]
Die reactie krijgt ook niet zoveel +3 (of überhaupt) mods meer, teller staat nu op 74, maar ik ben desondanks nog wel bang, dat hij niet echt zakken gaat. Iemand die hem kan fixen op de juiste moderatie misschien?
ThanosReXXX in 'nieuws: Stichting Brein wil Torrents Time-plug-in offline h...
Geen +3
ThaStealth in 'nieuws: Stichting Brein wil Torrents Time-plug-in offline halen'
Peatsmoke in 'nieuws: Stichting Brein wil Torrents Time-plug-in offline halen'
Geen +2
Fixer in 'nieuws: Square Enix maakt systeemeisen pc-versie Hitman bekend'
Geen +2, staat al in het artikel.
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: CTIVD: inhoudelijke opbrengst onderscheppen communic...
Geen +2
[ Voor 27% gewijzigd door _David_ op 10-02-2016 19:23 ]
Geen +3
Ik ben misschien wat snel met melden, maar voor je het weet staat zoiets op 50x +3.
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Nou ik kan dit geen spotlight noemen. Ik denk zelf eerder 2+ hooguit.
Persoonlijk vind ik de moderatie bij dat nieuwsitem sws wat matig.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Stond op +2, nu op +1, en kan wel naar 0
200 fish found!
Niet meer dan een +1 imo.Jochemd13 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:17:
HtheB in 'nieuws: Wii- en iPhone-hacker Bushing is overleden'
Nou ik kan dit geen spotlight noemen. Ik denk zelf eerder 2+ hooguit.
Persoonlijk vind ik de moderatie bij dat nieuwsitem sws wat matig.
Windows phone doet ook mee aan het insider programma maar het is onduidelijk of deze nieuwe tier ook daar beschikbaar zal zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 11-02-2016 07:42 ]
6x 0, dat lijkt me een boost geweest. Niets off-topic aan imo.Bor schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 07:42:
Mijn reactie hier krijgt off-topic maar is volgens mij gewoon een heel relevante vraag; Bor in 'nieuws: Microsoft komt met 'Release Preview'-ring in Insiders-programma'
Windows phone doet ook mee aan het insider programma maar het is onduidelijk of deze nieuwe tier ook daar beschikbaar zal zijn.
krijgt op de één of andere manier een +1 terwijl hij opmerkingen plaats zoals "het is al langer bekend dat ruim kwart van zijn abonnees nep zijn", wat van mij betreft zelfs een -1 bijna zou kunnen verdienen (rest van de comment red het nog redelijk). En op de één of andere manier staat mijn comment: David Mulder in 'nieuws: Eerste YouTube-video's die alleen met betaald abo te... -1 daar op...
Jouw reactie staat inmiddels op +1 zie ik. De parent hiervan op 0 (daar mist ook onderbouwing).David Mulder schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:27:
Mizgala28 in 'nieuws: Eerste YouTube-video's die alleen met betaald abo te zi...
krijgt op de één of andere manier een +1 terwijl hij opmerkingen plaats zoals "het is al langer bekend dat ruim kwart van zijn abonnees nep zijn", wat van mij betreft zelfs een -1 bijna zou kunnen verdienen (rest van de comment red het nog redelijk). En op de één of andere manier staat mijn comment: David Mulder in 'nieuws: Eerste YouTube-video's die alleen met betaald abo te... -1 daar op...
Voegt zo weinig toe dat een -1 me juist lijkt.
En de +2's en +3's op de parent mogen nagekeken worden.
Is gewoon een +1 (of een 0)
Niets ongewenst aan als je het mij vraagt.
Verwijderd in 'nieuws: 'Midrange-smartphone Alcatel One Touch heeft doos die ...
Was een +1 aangezien er een discussie ontstond over het aanwezige RAM. Wellicht offtopic voor het artikel. Maar met die laatste zin is het een punt aftrek dus een 0.
Praetextatus in 'nieuws: 'Midrange-smartphone Alcatel One Touch heeft doos di...
Is gewoon +1. Linkje kan wat mij betreft ook wel in het artikel. En linkje plus 3 woorden is geen +2 in mijn optiek.
Enige toevoeging aan het artikel?
Zeker geen +1. Max een 0.
200 fish found!
Geen +1: Het gaat over datalekken dus het oude riedeltje altijd maar herhalen is niet echt on-topic maar wordt gewoon vervelend.
De +3 modders snap ik helemaal niet
DaFifthSense in 'nieuws: Softwarelek gaf toegang tot Belgische röntgenfoto's ...
Idem hier, ook heel erg algemeen, datalek (nu ja, mogelijk), dus weer hetzelfde liedje afspelen. Europees referendum er bij halen is helemaal off-topic
[ Voor 37% gewijzigd door kamustra op 12-02-2016 09:00 ]
Die tweede heeft nog wat zetjes nodig!
Geen +2, en al helemaal geen +3 die hij wel veel krigt...
Virussen? Scan ze hier!
WhatsappHack in 'nieuws: Belgische overheid overweegt klacht tegen sociale me...
Is dit een -1?
Verwijderd in 'nieuws: Immersion klaagt Apple aan vanwege schending octrooien ha...
Hij gaat in tegen de gevestigde orde, maar ik zie niet in waarom het uiten van z'n mening een -1 waard is.
[ Voor 34% gewijzigd door WhatsappHack op 12-02-2016 18:53 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dit topic is gesloten.
![]()
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem