De eeuwig durige discussie zodra er iets over Telegram of Whatsapp gemeld wordt, begint m'n strot nu wel uit te komen. Elke keer is weer hetzelfde liedje, waarbij jij toch een groot deel van mee zingt.
Dat klopt. Ik heb immers veel verstand van de beide messengers, de technieken en het hele juridische aspect eromheen.

WhatsApp heb ik even hard afgekraakt een aantal jaren geleden toen het nog een van de meest smerige messengers was die je je maar kon voorstellen op het gebied van veiligheid.
Als er inaccurate zooi wordt gepost, dan reageer ik daar op.
Ik begrijp niet zo goed wat daar mis mee is... Wat moet ik dan doen, niet reageren?
Ik start zelf die discussies niet he? Hou dat in gedachte! Ik zie een reactie staan, waarin iets staat dat WhatsApp afkraakt; maar niet accuraat is. Daar reageer ik op.
Als de reacties die die discussie opstarten een +1 waard zijn, dan kan het gewoon niet zo zijn dat mijn posts een -1 zijn. Als je genoeg hebt van die discussie, moet je ook de posts die de discussie starten per direct een -1 geven... Al zou ik dat zonde vinden, want die discussies zijn imho zeer interessant.
Dit argument zou misschien ingebracht kunnen worden om een -1 te rechtvaardigen "omdat ik altijd reageer" (al vind ik dat geen gegronde reden, maar dat terzijde) mits de posts die ook elke keer onder zo'n thread te vinden zijn ("Waarom gebruikt iedereen WhatsApp? Telegram is veel beter/veiliger!") ook een -1 zouden krijgen.
Maar hee... Dat gebeurt niet.
Dan is het toch meningmodden, of niet?

Om meteen op jouw post te reageren, op je eerste link naar een post heb ik een nulletje gegeven, maar die twee berichten die na die post komen een -1 (dus ook degene die gereageerd heeft op jou). Ja, ik ben een fan van Telegram. Nee, dit is niet meningmodden.
Waarom niet? Jij schrijft zo'n ontzettend lang betoog, dat het nog niet eens in de buurt komt van off-topic, laat staan on-topic. Die discussie die gevoerd wordt, heeft totaal niks met het nieuwsbericht te maken. Degene waarom (vooral) jij vaak gedownmod wordt, is omdat jij het constant van de kerktoren aan het roepen bent. Vooral pro-telegram kan dit niet waarderen, maar ook de normale mens.
Wacht even... Dus een lange uitgebreide post maken, met citaten en quotes, dat is ongewenst??
Moeite steken in je reactie, dat is niet goed en verdient een -1 omdat je veel informatie geeft?
Met andere woorden: als ik het bij een one-liner had gehouden, dan was het wel een +1 of misschien zelfs een +2 waard?

Nu breekt mijn klomp.
Eerder werd er, notabene in dit topic, nog gemekkerd dat ik te weinig onderbouwing en bronnen geef; en als ik die er wel expliciet bij stop: dan is het opeens teveel en is het *WEER* niet goed?
Daarnaast, de reactie erboven die mij aanvalt, die is ook lang; met een stuk minder onderbouwing (voornamelijk uit context gerukte foute interpretaties) en die staat steenvast op een +1.
Dan kan je wel zeggen dat het geen meningmodden is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Ik reageer namelijk in beginsel al op een post, die een +1 heeft; eerder zelfs een +2 geloof ik.
Als mijn post off-topic of een -1 is, dan was die post dat ook. Maar om de een of andere reden is mijn post wel 0/-1, maar de post waar ik op reageer is een +1/+2? En dan ook de reacties op mijn post, die dan evenhard off-topic/ongewenst zouden moeten zijn: weer een +1, geen -1/0.
Het is keer op keer hetzelfde liedje en dezelfde argumenten:
Wat andere mensen posten, of het nou off-topic is of niet, dat krijgt een +1.
Wat ik post, of het nou even hard off/ontopic is of niet, dat krijgt altijd een -1.
Ik kan het blijven herhalen, maar: **dat is onmogelijk**.

Als de posts waarop ik reageer, die exact hetzelfde onderwerp aansnijden, ontopic zijn: dan moeten mijn posts dat ook zijn... Daar kan je gewoon absoluut niet omheen. Dat is pure meningmodderij, en daar is de vorige keer ook al een uitgebreide discussie over geweest, waar meerdere keren opgeroepen werd om dit meten met twee maten onmiddelijk tot een einde te brengen.
Het generale idee is blijkbaar:
WhatsappHack mag niet meer reageren op de reacties onder een Telegram topic, ongeacht dat de commentaren volstaan met desinformatie: hij mag daar niet op reageren, noch de boel verbeteren. Doet hij dat wel, dan modden we het naar -1, net zolang tot hij gewoon opgeeft en niet meer reageert; en we hem succesvol de mond hebben gesnoerd...
Dat is eh... Nogal jammer.
Maar wel een redelijk goede tactiek, want met dat constante meten met twee maten en -1 toekennen aan posts waar ik behoorlijk veel tijd en werk insteek om ze te onderbouwen wordt het inderdaad een beetje ergerlijk om dan uberhaupt nog bijdragen te leveren. Maar dan denk ik ook dat ik in het algemeen maar stop met enige bijdragen te leveren op Tweakers, wordt er nu wel een beetje erg moe van.
Dat is niet per se een aanval op jou, maar ik zie weer dezelfde slippery slope argumenten voorbij komen; en het is gewoon meten met twee maten...
Dat je die discussie zat bent kan ik me wel voorstellen hoor. Het is immers een erg lastige discussie, en er is heel erg veel foute marketing die in de rondte is gegaan.
Maar ik vind het gewoon niet kloppen dat de -1 moderatie argumenten kennelijk enkel van toepassing zijn op mijn posts, maar niet op de posts van de mensen die uberhaupt begonnen met de discussie.
Dat kan gewoon niet kloppen.
Even goede vrienden dus hoor, daar niet van!
En ik dank je voor het plaatsen van je motivatie, ongeacht dat ik het er niet zo mee eens ben.
[
Voor 5% gewijzigd door
WhatsappHack op 26-11-2015 20:51
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)