Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.286 views

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Google linkt vanaf begin 2016 naar snellere en lichtere ...

Lijkt me ook niet echt op 0 te horen, maar op +1, ik zie niet waarom mijn post wél offtopic zou zijn.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:21:
CH4OS in 'nieuws: Google linkt vanaf begin 2016 naar snellere en lichtere ...

Lijkt me ook niet echt op 0 te horen, maar op +1, ik zie niet waarom mijn post wél offtopic zou zijn.
Hij staat nu goed op +1, maar er waren/zijn slechts 3 moderaties op. Het is wel wat aan de vroege kant om het hier te melden, hou dat a.u.b. in de gaten de volgende keer :).

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

raro007 in 'nieuws: Windows 10-update veranderde privacy-instellingen van som...

Eerder -1 dan 0 denk ik, met name gezien de laatste zin?

damaded in 'nieuws: Windows 10-update veranderde privacy-instellingen van som...

Eerder +1 dan +2 lijkt me? Zo informatief is het nu ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Eens en eens. Die laatste heeft nog een paar zetjes nodig.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is inderdaad geen -1. Ik heb je net een zetje ophoog gegeven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Bor schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:57:
[...]

Dat is inderdaad geen -1. Ik heb je net een zetje ophoog gegeven.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ircghost schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:43:
Hij staat nu goed op +1, maar er waren/zijn slechts 3 moderaties op. Het is wel wat aan de vroege kant om het hier te melden, hou dat a.u.b. in de gaten de volgende keer :).
Ik had niet naar moderaties gekeken, wel qua tijd. :)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Seth_Chaos in 'nieuws: Sony verkoopt 30,2 miljoen PlayStation 4-consoles'

Wat doet dit op +2? De informatie in de post is onjuist dus informatief lijkt me een nogal vreemde score.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Webwinkels beginnen met levering Lumia 950 en 950 XL'

In de reactie geef ik de werkelijkheid weer, wat is daar -1 aan?

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Foutje van mijn kant, had 'm verkeerd gelezen. De discussie neigt imo wel naar zwaar off-topic, maar dit is een 0.

Loller1 in 'nieuws: Webwinkels beginnen met levering Lumia 950 en 950 XL'
Geen +2, maar 0 imo.
Martinspire in 'nieuws: Webwinkels beginnen met levering Lumia 950 en 950 XL'
Geen +2 maar +1 wel ontopic in de thread maar voor de rest niet bijster informatief over de 950(XL).
RoccoS in 'nieuws: Webwinkels beginnen met levering Lumia 950 en 950 XL'
Idem.
Blokker_1999 in 'nieuws: Webwinkels beginnen met levering Lumia 950 en 950 XL'
Ook absoluut geen +2.

[ Voor 49% gewijzigd door Migrator op 25-11-2015 17:35 . Reden: Mismods toegevoegd ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Windows 10-update veranderde privacy-instellingen van so...

Naast dat het één grote onleesbare letterbrij is (de alinea's waren zeker op?) lijkt het me ook nog eens een complottheorie en dus een -1? Iig zeker geen +2....

Virussen? Scan ze hier!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'reviews: De populairste Androids van 2015: zes high-end smart...
Kan hier iemand eens naar dit draadje kijken. Ik hoef geen +2, maar -1 lijkt me ook niet juist.

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
e_balk in 'nieuws: Star Wars Battlefront krijgt meer gratis uitbreidingen naa...

Leuke reactie, onder een nieuwsartikel over SimCity. Maar oh wacht, het nieuwsbericht ging over gratis updates voor Star Wars: Battlefront. En daar heeft het bericht niets mee te maken. Zwaar onterechte +2, hoort meer een 0 te zijn IMO.
Het niet gecharmeerd zijn van DLC of van DRM is een verhaal dat we ondertussen wel van honderden zo niet duizenden eerdere posts op tweakers (en al die andere sites) kennen. Dit verhaal wordt zo vaak precies hetzelfde herhaald, dat begint echt te vervelen. Datzelfde verhaal steeds maar weer onder ieder game-gerelateerd nieuwsbericht. En dan ook nog eens steeds maar weer met +2 of +3 beoordeeld. IMO tijd dat die berichten anders gemodereerd worden. Zeker als ze over SimCity gaan en het nieuwsbericht gaat over Star Wars. Je begint bijna met tegenzin de comments van een game-artikel te lezen.

Het modereren is toch geen populariteitsgevecht of wel? Het maar hard genoeg roepen van een populaire mening (DLC zuigt/is te duur/is uit het oorspronkelijk spel geknipt, DRM zuigt) mag toch niet altijd in een +2 of +3 eindigen? Vroeger kregen posts een +2 of +3 als er echt nieuwe en essentiële informatie in stond, als je er echt iets van leerde en wijzer werd. Tegenwoordig zijn het onder de game-artikels altijd maar weer dezelfde uitgekauwde verhalen die op +2 of +3 staan. Naar mijn mening dan.

Edit: inmiddels staat de betreffende reactie netjes op 0 in plaats van +2. Bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door dusty-2011 op 26-11-2015 01:28 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Multiscope: meerderheid Nederlandse consolebezitters hee... mag naar de +1. Zonder onderbouwing of bron hoort deze niet op de +2 te eindigen.

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:21
LocK_Out in 'nieuws: Ubisoft stelt open bèta Rainbow Six Siege tijdelijk ui...

is dit echt een +3 of ben ik een beetje te vroeg?

ik was te vroeg, sorry!

Cogency in 'nieuws: Ubisoft stelt open bèta Rainbow Six Siege tijdelijk uit v...
game posts trekken toch wel veel meningvoters aan geloof ik

[ Voor 36% gewijzigd door InGen10 op 26-11-2015 13:32 ]

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 12:40

HaX0r

n00b

HaX0r in 'nieuws: Star Wars Battlefront krijgt meer gratis uitbreidingen naas...

Reactie op deze reactie krijgt een +2, wellicht kan die van mij ook wat omhoog? Dacht er nuttige en ontopic info in gezet te hebben.

Niet geschoten is altijd mis.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
HaX0r schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:31:
HaX0r in 'nieuws: Star Wars Battlefront krijgt meer gratis uitbreidingen naas...

Reactie op deze reactie krijgt een +2, wellicht kan die van mij ook wat omhoog? Dacht er nuttige en ontopic info in gezet te hebben.
Die reactie op jou is zeker geen +2 en staat nu prima, jouw reactie vind ik een +1 waard en daar staat die nu ook goed.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 20:36

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 12:40

HaX0r

n00b

Ircghost schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:57:
[...]

Die reactie op jou is zeker geen +2 en staat nu prima, jouw reactie vind ik een +1 waard en daar staat die nu ook goed.
Bedankt, dat vind ik ook ja. Hij stond op het moment van schrijven op -1, vandaar de melding.

Niet geschoten is altijd mis.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vind deze geen -1 waard:
WhatsappHack in 'nieuws: Telegram breidt functionaliteit uit met administrato...
^ Sure, dat is deels een mening. Maar de post onder mij die ook zijn mening geeft, die krijgt wel een +1? Dat is meningmodden. Ook mijn uitgebreide reactie daarop, vol met bronnen en juridische uitleg, krijgt linea recta een -1.
WhatsappHack in 'nieuws: Telegram breidt functionaliteit uit met administrato...
^ Een vraag stellen is -1?
^ Ook geen flame/troll, of wat dan ook.

Daarnaast zou ik toch willen verzoeken of er eens gekeken kan worden naar de -1 moderaties op al mijn posts in die thread.
Ook op deze post bijvoorbeeld zitten, ik gok dezelfde mensen, consistent mij een -1 te geven:

Nu staat die post wel op +1 omdat er een aantal +2 moderaties zijn omdat het een uitgebreide onderbouwde post is, maar ik ben toch benieuwd waarom toevallig zo'n beetje a* mijn posts in dat draadje stuk voor stuk minimaal 4x of hoger een -1 krijgen. Telkens 4x een -1 op de posts die door anderen als +1 of +2 worden gemodereerd, dat valt gewoon erg op.
Ben dus benieuwd of er toevallig steeds dezelfde user(s) mij een -1 zitten te geven, ongeacht wat ik post.
Kijk maar naar de moderaties:
Et cetera.

Ik zou willen verzoeken daar toch eens naar te kijken, het lijkt me ongewenst dat mensen op alle posts die ik maak een -1 zitten te geven omdat ze de schurft hebben aan de content van die posts. :)

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 26-11-2015 21:02 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 12:16
Ik wil toch even mijn woordje kwijt op jouw bericht. Het is geen aanval op jou, het is ook niet persoonlijk, maar je spreekt voor je uit en daar reageer ik op.

De eeuwig durige discussie zodra er iets over Telegram of Whatsapp gemeld wordt, begint m'n strot nu wel uit te komen. Elke keer is weer hetzelfde liedje, waarbij jij toch een groot deel van mee zingt.

Om meteen op jouw post te reageren, op je eerste link naar een post heb ik een nulletje gegeven, maar die twee berichten die na die post komen een -1 (dus ook degene die gereageerd heeft op jou). Ja, ik ben een fan van Telegram. Nee, dit is niet meningmodden.

Waarom niet? Jij schrijft zo'n ontzettend lang betoog, dat het nog niet eens in de buurt komt van off-topic, laat staan on-topic. Die discussie die gevoerd wordt, heeft totaal niks met het nieuwsbericht te maken. Degene waarom (vooral) jij vaak gedownmod wordt, is omdat jij het constant van de kerktoren aan het roepen bent. Vooral pro-telegram kan dit niet waarderen, maar ook de normale mens.

We weten onderhand nu wel dat WhatsApp volgens jou nog steeds het nieuwe testament is van de chat apps. Dat andere het niet met je eens zijn, kan gebeuren. Echter, wat beide kampen nou eens moeten gaan realiseren, is dat het een nieuwsartikel is, geen discussiethread. Voor zo'n soort discussies is legio plek op het forum, niet op de front page.

Ik ben nu ook druk bezig om een beetje al die mening-gemodde posts even normaal te krijgen (ben echter een gewone modder, dus het heeft niet direct veel zin). Daar ben jij ook een onderdeel van, maar je mede-tweakers komen ook echt aan de beurt.

• WhatsappHack
  • Niet online
De eeuwig durige discussie zodra er iets over Telegram of Whatsapp gemeld wordt, begint m'n strot nu wel uit te komen. Elke keer is weer hetzelfde liedje, waarbij jij toch een groot deel van mee zingt.
Dat klopt. Ik heb immers veel verstand van de beide messengers, de technieken en het hele juridische aspect eromheen. :)
WhatsApp heb ik even hard afgekraakt een aantal jaren geleden toen het nog een van de meest smerige messengers was die je je maar kon voorstellen op het gebied van veiligheid.

Als er inaccurate zooi wordt gepost, dan reageer ik daar op.
Ik begrijp niet zo goed wat daar mis mee is... Wat moet ik dan doen, niet reageren?
Ik start zelf die discussies niet he? Hou dat in gedachte! Ik zie een reactie staan, waarin iets staat dat WhatsApp afkraakt; maar niet accuraat is. Daar reageer ik op.
Als de reacties die die discussie opstarten een +1 waard zijn, dan kan het gewoon niet zo zijn dat mijn posts een -1 zijn. Als je genoeg hebt van die discussie, moet je ook de posts die de discussie starten per direct een -1 geven... Al zou ik dat zonde vinden, want die discussies zijn imho zeer interessant.

Dit argument zou misschien ingebracht kunnen worden om een -1 te rechtvaardigen "omdat ik altijd reageer" (al vind ik dat geen gegronde reden, maar dat terzijde) mits de posts die ook elke keer onder zo'n thread te vinden zijn ("Waarom gebruikt iedereen WhatsApp? Telegram is veel beter/veiliger!") ook een -1 zouden krijgen.
Maar hee... Dat gebeurt niet.

Dan is het toch meningmodden, of niet? :)
Om meteen op jouw post te reageren, op je eerste link naar een post heb ik een nulletje gegeven, maar die twee berichten die na die post komen een -1 (dus ook degene die gereageerd heeft op jou). Ja, ik ben een fan van Telegram. Nee, dit is niet meningmodden.

Waarom niet? Jij schrijft zo'n ontzettend lang betoog, dat het nog niet eens in de buurt komt van off-topic, laat staan on-topic. Die discussie die gevoerd wordt, heeft totaal niks met het nieuwsbericht te maken. Degene waarom (vooral) jij vaak gedownmod wordt, is omdat jij het constant van de kerktoren aan het roepen bent. Vooral pro-telegram kan dit niet waarderen, maar ook de normale mens.
Wacht even... Dus een lange uitgebreide post maken, met citaten en quotes, dat is ongewenst??
Moeite steken in je reactie, dat is niet goed en verdient een -1 omdat je veel informatie geeft?
Met andere woorden: als ik het bij een one-liner had gehouden, dan was het wel een +1 of misschien zelfs een +2 waard? :X Nu breekt mijn klomp.
Eerder werd er, notabene in dit topic, nog gemekkerd dat ik te weinig onderbouwing en bronnen geef; en als ik die er wel expliciet bij stop: dan is het opeens teveel en is het *WEER* niet goed? :X

Daarnaast, de reactie erboven die mij aanvalt, die is ook lang; met een stuk minder onderbouwing (voornamelijk uit context gerukte foute interpretaties) en die staat steenvast op een +1.

Dan kan je wel zeggen dat het geen meningmodden is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Ik reageer namelijk in beginsel al op een post, die een +1 heeft; eerder zelfs een +2 geloof ik.
Als mijn post off-topic of een -1 is, dan was die post dat ook. Maar om de een of andere reden is mijn post wel 0/-1, maar de post waar ik op reageer is een +1/+2? En dan ook de reacties op mijn post, die dan evenhard off-topic/ongewenst zouden moeten zijn: weer een +1, geen -1/0.

Het is keer op keer hetzelfde liedje en dezelfde argumenten:
Wat andere mensen posten, of het nou off-topic is of niet, dat krijgt een +1.
Wat ik post, of het nou even hard off/ontopic is of niet, dat krijgt altijd een -1.
Ik kan het blijven herhalen, maar: **dat is onmogelijk**. :X Als de posts waarop ik reageer, die exact hetzelfde onderwerp aansnijden, ontopic zijn: dan moeten mijn posts dat ook zijn... Daar kan je gewoon absoluut niet omheen. Dat is pure meningmodderij, en daar is de vorige keer ook al een uitgebreide discussie over geweest, waar meerdere keren opgeroepen werd om dit meten met twee maten onmiddelijk tot een einde te brengen.

Het generale idee is blijkbaar:
WhatsappHack mag niet meer reageren op de reacties onder een Telegram topic, ongeacht dat de commentaren volstaan met desinformatie: hij mag daar niet op reageren, noch de boel verbeteren. Doet hij dat wel, dan modden we het naar -1, net zolang tot hij gewoon opgeeft en niet meer reageert; en we hem succesvol de mond hebben gesnoerd...

Dat is eh... Nogal jammer. :)
Maar wel een redelijk goede tactiek, want met dat constante meten met twee maten en -1 toekennen aan posts waar ik behoorlijk veel tijd en werk insteek om ze te onderbouwen wordt het inderdaad een beetje ergerlijk om dan uberhaupt nog bijdragen te leveren. Maar dan denk ik ook dat ik in het algemeen maar stop met enige bijdragen te leveren op Tweakers, wordt er nu wel een beetje erg moe van.

Dat is niet per se een aanval op jou, maar ik zie weer dezelfde slippery slope argumenten voorbij komen; en het is gewoon meten met twee maten...

Dat je die discussie zat bent kan ik me wel voorstellen hoor. Het is immers een erg lastige discussie, en er is heel erg veel foute marketing die in de rondte is gegaan.
Maar ik vind het gewoon niet kloppen dat de -1 moderatie argumenten kennelijk enkel van toepassing zijn op mijn posts, maar niet op de posts van de mensen die uberhaupt begonnen met de discussie.
Dat kan gewoon niet kloppen. :P

Even goede vrienden dus hoor, daar niet van! :)
En ik dank je voor het plaatsen van je motivatie, ongeacht dat ik het er niet zo mee eens ben. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 26-11-2015 20:51 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• WhatsappHack
  • Niet online
Iets heel anders trouwens, volgens mij is dit geen +3 waard:
WhatsappHack in 'reviews: De populairste Androids van 2015: zes high-end smar...

[ Voor 60% gewijzigd door WhatsappHack op 26-11-2015 20:53 ]

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 12:16
WhatsappHack schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:49:
[...]
Dit argument zou misschien ingebracht kunnen worden om een -1 te rechtvaardigen "omdat ik altijd reageer" (al vind ik dat geen gegronde reden, maar dat terzijde) mits de posts die ook elke keer onder zo'n thread te vinden zijn ("Waarom gebruikt iedereen WhatsApp? Telegram is veel beter/veiliger!") ook een -1 zouden krijgen.
Maar hee... Dat gebeurt niet.

Dan is het toch meningmodden, of niet? :)
Nee, ik reageer nu op jou omdat jij er wat van zegt. Als een pro-telegram begon te klagen dat jij steeds over whatsapp begint, had ik hetzelfde verhaal getypt. En B: Ligt aan de context. Wordt het zo maar geroepen, dan is het net zo hard een -1 waard.
Wacht even... Dus een lange uitgebreide post maken, met citaten en quotes, dat is ongewenst??
Dat heb ik inderdaad verkeerd gedaan. Het is geen -1 waard, maar een 0 (naar mijn mening). Het is geen troll/bait oid, maar wel ongewenst in een artikel waar nieuwe functionaliteiten worden belicht.
Moeite steken in je reactie, dat is niet goed en verdient een -1 omdat je veel informatie geeft?
Met andere woorden: als ik het bij een one-liner had gehouden, dan was het wel een +1 of misschien zelfs een +2 waard? :X Nu breekt mijn klomp.
Nee, misschien heb ik mezelf verkeerd verwoord. Het is (voor mij) ongewenst om grotendeels reacties te lezen die niets met het nieuwsartikel te maken heeft. Maakt niet uit of dit nou pro-mening of contra-mening is.
Eerder werd er, notabene in dit topic, nog gemekkerd dat ik te weinig onderbouwing en bronnen geef; en als ik die er wel expliciet bij stop: dan is het opeens teveel en is het *WEER* niet goed? :X
Ik zeg er alleen wat van, mijn mening is geen wet; ik reageer enkel erop. :)
Daarnaast, de reactie erboven die mij aanvalt, die is ook lang; met een stuk minder onderbouwing (voornamelijk uit context gerukte foute interpretaties) en die staat steenvast op een +1.
Dat hij op +1 staat, wil niet zeggen dat ik het daar mee ens ben.
Dan kan je wel zeggen dat het geen meningmodden is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Ik reageer namelijk in beginsel al op een post, die een +1 heeft; eerder zelfs een +2 geloof ik.
Als mijn post off-topic of een -1 is, dan was die post dat ook. Maar om de een of andere reden is mijn post wel 0/-1, maar de post waar ik op reageer is een +1/+2? En dan ook de reacties op mijn post, die dan evenhard off-topic/ongewenst zouden moeten zijn: weer een +1, geen -1/0.
Na een on-topic post kan het gewoon off-topic gaan, toch?
Het is keer op keer hetzelfde liedje en dezelfde argumenten:
Wat andere mensen posten, of het nou off-topic is of niet, dat krijgt een +1.
Wat ik post, of het nou even hard off/ontopic is of niet, dat krijgt altijd een -1.
Ik kan het blijven herhalen, maar: **dat is onmogelijk**. :X Als de posts waarop ik reageer, die exact hetzelfde onderwerp aansnijden, ontopic zijn: dan moeten mijn posts dat ook zijn... Daar kan je gewoon absoluut niet omheen. Dat is pure meningmodderij, en daar is de vorige keer ook al een uitgebreide discussie over geweest, waar meerdere keren opgeroepen werd om dit meten met twee maten onmiddelijk tot een einde te brengen.

Het generale idee is blijkbaar:
WhatsappHack mag niet meer reageren op de reacties onder een Telegram topic, ongeacht dat de commentaren volstaan met desinformatie: hij mag daar niet op reageren, noch de boel verbeteren. Doet hij dat wel, dan modden we het naar -1, net zolang tot hij gewoon opgeeft en niet meer reageert; en we hem succesvol de mond hebben gesnoerd...
Voel je je alsjeblieft niet door mij aangevallen. Ik laat enkel weten wat ik er over vind. En het is dat jij er wat van zegt, dat ik jou kan quoten. De pro-telegrammers hebben ook gewoon met mijn moderaties te maken.
Dat je die discussie zat bent kan ik me wel voorstellen hoor. Het is immers een erg lastige discussie, en er is heel erg veel foute marketing die in de rondte is gegaan.
Maar ik vind het gewoon niet kloppen dat de -1 moderatie argumenten kennelijk enkel van toepassing zijn op mijn posts, maar niet op de posts van de mensen die uberhaupt begonnen met de discussie.
Dat kan gewoon niet kloppen. :P
Voor mij zijn ze niet enkel op jouw posts toepasselijk.
Even goede vrienden dus hoor, daar niet van! :)
En ik dank je voor het plaatsen van je motivatie, ongeacht dat ik het er niet zo mee eens ben. ;)
Ja, er zit in mijn verhaal een mening in ja. Ik interpreteer het anders. Zelf heb ik geen ervaring met al die juridische onderwerpen, maar wel ervaring met het lezen van nieuwsberichten. Ik vind het fijn dat we nog vriendjes zijn, laten we dit blijven. 8)

Kleine noot: Mochten mijn moderaties verkeerd zijn beargumenteerd, hoor ik dit graag.

• WhatsappHack
  • Niet online
Dat heb ik inderdaad verkeerd gedaan. Het is geen -1 waard, maar een 0 (naar mijn mening). Het is geen troll/bait oid, maar wel ongewenst in een artikel waar nieuwe functionaliteiten worden belicht.
Die beargumentatie kan ik wel volgen.
Nee, misschien heb ik mezelf verkeerd verwoord. Het is (voor mij) ongewenst om grotendeels reacties te lezen die niets met het nieuwsartikel te maken heeft. Maakt niet uit of dit nou pro-mening of contra-mening is.
Ook daar kan ik me een stuk beter in vinden dan de eerdere argumentatie, of althans mijn interpratie daarvan.
Dank voor de clarificatie!

Dat is ook een stuk eerlijker modereren, waar ik steeds op stuk loop is dat mijn posts op -1 eindigen; en die van anderen die over exact hetzelfde gaan alleen dan de tegenovergestelde mening hebben *wel* op +1 eindigen. Dat is gewoon leip. Dan moeten ze beiden op 0, en dat gebeurt consistent niet. En daar erger ik me aan, snapje? :)
(Ik zeg niet dat jij zo modereert overigens, het is enkel dat dit constant is wat er gebeurt. En dat is vervelend.)
Na een on-topic post kan het gewoon off-topic gaan, toch?
Zeker! Maar als de content hetzelfde onderwerp behandeld, alleen de mening tegenovergesteld is, dan kan het dus niet zo zijn dat de ene ontopic is; en de ander offtopic/ongewenst. En dat is dus precies de reden dat ik het verzoek indien om de moderaties gelijk te trekken zodat ze of allemaal op een 0/+1 komen te staan, of als het perse moet: dat ze allemaal op -1 komen te staan. Niet enkel mijn posts, want dan is het gewoon oneerlijk. :P
Voel je je alsjeblieft niet door mij aangevallen. Ik laat enkel weten wat ik er over vind. En het is dat jij er wat van zegt, dat ik jou kan quoten. De pro-telegrammers hebben ook gewoon met mijn moderaties te maken.
Nee ik zag het niet als aanval, maar zag de redenatie als het goedkeuren van de -1 moderaties waar de rest wel op een +1 blijft hangen.
Als ik dat fout heb geinterpreteerd, dan bied ik daarvoor bij dezen onmiddelijk mijn oprechte excuses aan.

Mensen die, ongeacht voorkeur voor het platform, de posts objectief behandelen verdienen een pluim.
Zo ben ik het met sommige posts onder dat topic voslagen oneens, maar ken ik ze toch een 0 of +1 toe (afhankelijk van content). Zo hoort het ook volgens mij. :P
Ik vind het fijn dat we nog vriendjes zijn, laten we dit blijven.
Lijkt me een goed plan. ;)
Ik heb voor de duidelijkheid ook totaal geen ill-will tegen mensen die m'n posts geen +1 of +2 toekennen ofzo; enkel de -1 moderaties zonder goede reden zijn om knettergek van te worden. :)

Enfin, dank voor je opheldering!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik ook niet, da's een gewone 0. Relevantie met nieuwe functies in Telegram is er niet.
Maar de post onder mij die ook zijn mening geeft, die krijgt wel een +1? Dat is meningmodden.
Die staat nu goed op -1.
Ook mijn uitgebreide reactie daarop, vol met bronnen en juridische uitleg, krijgt linea recta een -1.
Niet gek voor een reactie met zoveel sneren naar de user waarop je reageert. Terecht -1.
Nope...
Op het randje. Zonder blikken of blozen zeggen dat Telegram data mag verkopen kun je een beetje als trollen zien. Het mag wellicht volgens hun eigen ToS. Maar mag het ook volgens de wet? Daar mag je wat genuanceerder zijn. 0 van mij.

• WhatsappHack
  • Niet online
Niet gek voor een reactie met zoveel sneren naar de user waarop je reageert. Terecht -1.
Dat valt toch wel mee? :)
Ik zeg enkel dat ie moet leren lezen... Wat me niet een geheel onterechte opmerking lijkt.

Maar afijn, ik mot me daar maar bij neerleggen.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

WhatsappHack schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:30:
[...]

Ik zeg enkel dat ie moet leren lezen... Wat me niet een geheel onterechte opmerking lijkt.

Het doet echt enorm veel afbreuk aan je reactie. Plaats geen persoonlijke aanvallen en sneren (waarmee je in dit specifieke geval begint en eindigt) en ga alleen in op de inhoud. Ook al vind je de user waarop je reageert vervelend, laat dat niet blijken in je reacties, want daardoor krijg je dus lagere waarderingen ;)

The Zep Man in 'nieuws: Tweaker brengt tool uit om Lumia's te rooten en custo...
Ik vind deze wat karig voor een +2. Wat vinden jullie?

Heathcliff in 'nieuws: Tweaker brengt tool uit om Lumia's te rooten en custom...
Is imho een nette +2, maar niet meer dan dat.

• WhatsappHack
  • Niet online
Migrator schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:37:
Het doet echt enorm veel afbreuk aan je reactie. Plaats geen persoonlijke aanvallen en sneren (waarmee je in dit specifieke geval begint en eindigt) en ga alleen in op de inhoud. Ook al vind je de user waarop je reageert vervelend, laat dat niet blijken in je reacties, want daardoor krijg je dus lagere waarderingen ;)
Stop making sense man. ;)
Daar moet ik je gelijk in geven... Hoeveel sneren er ook naar mij worden gegeven, en hoe ik me daar ook aan kan irriteren: ik zou er niet aan mee moeten doen door hetzelfde te gaan doen in mijn reactie... Al is het ook maar 1 sneer.

Ik heb die passage dan ook onmiddelijk aangepast.

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:39
WhatsappHack schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:30:
[...]

Komt voor de bakker. Hoewel beargumenteren dat al mijn punten niet valide zijn omdat ik niet kan lezen, terwijl ik regelrecht uit de ToS citeer, is nogal zwak.

Mijn (doch informatieve) 'sneer' richting jou is nu terecht -1 gemod, ik had enkel de behoefte te reageren op het hoge (onterechte) halleluja-Whatsapp gehalte. Zoals ik al zei; die ellenlange betogen die íedere keer weer langskomen bij Telegram nieuws voegen niks toe. Daarnaast zijn de bronnen die je aanhaalt óf achterhaald óf niet relevant, zoals bijvoorbeeld https://whispersystems.org/blog/private-groups/. Hierin stel je dat Whatsapp groepsgesprekken versleutelt. Die bron heeft echter slechts betrekking op Whisper, niet op Whatsapp's implementatie van Whisper (want dat is besproken in mijn recentere(!) aangehaalde bron).

Trouwens, ik heb nergens gezegd dat Telegram de heilige graal is, maar hoe jij Whatsapp weerspiegelt is gewoonweg onjuist. Ik snap ook niet hoe jij uit de ToS kan halen dat Whatsapp een "ijzersterke juridische privacy bescherming" biedt, wat keer op keer door jou beweerd wordt.

Gezien de moderaties op jouw nieuwsreacties ben ik niet de enige die ze verre van informatief vind. Maar goed, voel je vrij om alsnog een reply te plaatsen en Whatsapp's naam te zuiveren (btw, geekeep gebruikt ook Whatsapp :+ )

• WhatsappHack
  • Niet online
Komt voor de bakker. Hoewel beargumenteren dat al mijn punten niet valide zijn omdat ik niet kan lezen, terwijl ik regelrecht uit de ToS citeer, is nogal zwak.
Ja, alleen je argumentatie bij dat citaat laat zien dat je het of niet volledig hebt gelezen; of niet hebt begrepen wat de implicaties zijn; noch wat de scope is.
Zoals het cookie verhaal, dat enkel van toepassing is op de WhatsApp site (wat er ook zo staat), maar jij vervolgens doortrekt naar de WhatsApp dienst.
En dat heb ik ook uitgelegd... Dan lijkt het me niet onterecht dat ik zeg dat je beter moet lezen. ;)

Al heb ik dat nu dus verwijderd.
Mijn (doch informatieve) 'sneer' richting jou is nu terecht -1 gemod, ik had enkel de behoefte te reageren op het hoge (onterechte) halleluja-Whatsapp gehalte.
Er is geen halleluja-WhatsApp gehalte. Ik reageer enkel op reacties die stellen "Telegram is super geniaal veilig, WhatsApp is kut en barslecht beveiligd."
Vervang "WhatsApp" eens voor "Signal", en je zal een zelfde reactie van mij krijgen. ;)
De vergelijking wordt steeds in de comments gemaakt tussen Telegram en WhatsApp, daar ga ik op in. Lijkt me niet onredelijk.

Mij hoor je niet roepen dat WhatsApp de veiligtse oplossing op de markt is, enkel dat het een stuk veiliger is dan Telegram. Waarvan akte.
Zoals ik al zei; die ellenlange betogen die íedere keer weer langskomen bij Telegram nieuws voegen niks toe.
Tja. Als de reacties die stellen dat Telegram extreem veilig is blijven verschijnen zolang dit absoluut niet waar is; zal je mij in de reacties terugvinden om dit te weerleggen. Don't shoot the messenger. (No pun intended :'))
En dat lijkt me toch ook meer dan redelijk. Als die reacties niet zouden mogen, moeten de instigatie posts ook meteen weggemod worden. :)

Ik reageer slechts. En ellenlange reacties... Eh... De enige lange reactie die ik heb geplaatst was in reactie op een mega post van jou. :P
Wat u niet wilt dat u geschied... Et cetera. Klagen over een lange reactie van mij op een lange reactie van jou... Hmz.
Trouwens, ik heb nergens gezegd dat Telegram de heilige graal is, maar hoe jij Whatsapp weerspiegelt is gewoonweg onjuist. Ik snap ook niet hoe jij uit de ToS kan halen dat Whatsapp een "ijzersterke juridische privacy bescherming" biedt, wat keer op keer door jou beweerd wordt.
Volgens mij heb ik dat toch al een paar keer uitgelegd, inclusief beargumentering van de EFF, onze overheid en de Canadese overheid, juridische stukken, reacties van de Federal Trade Committee, en ga zo maar door. Het is dus niet zo dat dit louter mijn mening is, maar ook de mening van vooraanstaande instanties op dit gebied...
Als je wil, kan ik best wel een keer de uitgebreide analyse inclusief extra bronnen naar je toe DM'en. Ik heb ze in de reacties al een paar keer geplaatst, maar als je het wil dan heb ik er totaal geen probleem mee om dit nog eens apart aan jou toe te sturen. Het is immers mijn hobby om me bezig te houden met dit soort zaken.

Maar goed, dit hoort verder volgens mij allemaal thuis in discussies onder het nieuwsartikel; en is het hier volslagen off-topic!
Ik stel voor dat we dan ook daar de discussie voortzetten in plaats van hier, of anders de discussie naar DM verhuizen. :)

Fijne avond!!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ligt het aan mij, of is dit topic sinds ongeveer de laatste 3 weken steed meer een plaats voor gebruikers om hun discusies voor te zetten of te beginnen in plaats van het melden van mismods.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 26-11-2015 22:30 ]

200 fish found!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:49
Lanithro in 'nieuws: Nieuwe Raspberry Pi Zero kost 5 dollar'
Ik snap de +2 en +3 hier niet. Hij heeft gelijk, maar om nou te zeggen dat het zo'n briljante post is... nee. +1 zou ik zeggen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Zeehond schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:29:
Ligt het aan mij, of is dit topic sinds ongeveer de laatste 3 weken steed meer een plaats voor gebruikers om hun discusies voor te zetten of te beginnen in plaats van het melden van mismods.
:Y
Ik zeg ook, laten we verder gaan met het melden van mismoderaties hier.

Lanithro in 'nieuws: Nieuwe Raspberry Pi Zero kost 5 dollar'
Imo een 0.

[ Voor 19% gewijzigd door Jolke op 27-11-2015 10:05 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

MazeWing

The plot thickens...

MazeWing in 'nieuws: LG Electronics kondigt reorganisatie in de directie aan'
Het kan aan mij liggen, maar waarom deze post -1 krijgt is mij een raadsel. Waarschijnlijk Apple haters die weer eens op -1 gedrukt hebben...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Jolke
Je haalt hier de reactie van prutser001 aan, die prima op +1 staat.
MazeWing schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:07:
MazeWing in 'nieuws: LG Electronics kondigt reorganisatie in de directie aan'
Het kan aan mij liggen, maar waarom deze post -1 krijgt is mij een raadsel. Waarschijnlijk Apple haters die weer eens op -1 gedrukt hebben...
Prima reactie voor een 0 als score. Heeft niets met het artikel te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Jolke op 27-11-2015 10:10 ]

• flexity
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-11 12:41
Jolke schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:07:
[...]

Je haalt hier de reactie van prutser001 aan, die prima op +1 staat.

[...]

Prima reactie voor een 0 als score. Heeft niets met het artikel te maken.
Zeker prima score als 0, scroll iets verder naar beneden en dan zie je dat ik -1 krijg. Daarover heb ik het. |:( :X

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

flexity schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:18:
[...]

Zeker prima score als 0, scroll iets verder naar beneden en dan zie je dat ik -1 krijg. Daarover heb ik het. |:( :X
Het is nog steeds niet duidelijk over welke reactie je het hebt. Doe alsjeblieft een rechtermuisklik op de datum en tijd van de reactie die je wilt melden, kopieer de link en post die hier.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
drvinnie in 'nieuws: Google laat gebruikers in VS Play-credit via e-mail sche... is een GR opmerking (die ik daar al geplaatst heb).

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24

liberque

Vrijzinnig!

Ik voel me lichtelijk ondergewaardeerd in liberque in 'nieuws: Brein dwingt uploader 826 torrents van Kickass af te halen' maar goed ik ben dan ook een beetje ijdel :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd in 'reviews: StarCraft II: Legacy of the Void - Verplichte kost voor ...
Iemand heeft hem op het laatste moment op +3 gegooid.
Mod moet hem fixeren

Weg

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

+1 beter? :)
Geen fixatie nodig, want ik kan na 48u nog steeds reacties modereren O-)

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24

liberque

Vrijzinnig!

+1 beter? :)
Kusje :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Daar ga ik ook maar even achteraan :)

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Sorry, ik ben er vroeg bij...
HMC in 'nieuws: Gerucht: Nvidia gaat GeForce GTX 960 Ti uitbrengen'
spNk in 'nieuws: Gerucht: Nvidia gaat GeForce GTX 960 Ti uitbrengen' geeft mij een 0 en reageert op mij. Dat is een schande, want wat ik zeg is waar en bovendien ontopic.

Eat the bugs, live in a pod

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die reacties staan er koud 10 minuten... iets langer wachten mag ook wel weer, geef het modsysteem ook ff een kans zeg...

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 27-11-2015 16:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

• HMC

HMC

Pluviophile

Iets met kudde's en zo. Onkunde. Nu al weer veel meer 0's.
Komt hier vrij vaak langs. Als iets op wat voor score dan ook staat, gaat men vaak blindelings mee in die score.

Als dan iemand begint met een 0 te geven (of +3, in het andere spectrum) en er dan op reageert zullen er vele volgers zijn.

offtopic:
Edit: Dus heb ik maar een ctrl-c-ctrl-v gedaan op de reactie op mij die wel al op spotlight staat .
En ja,ik weet dat die kopie van mij -1 is. Soms is het gewoon ridicuul wat er op FP aan de gang is.

[ Voor 25% gewijzigd door HMC op 27-11-2015 16:56 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd in 'nieuws: Zweedse rechtbank: internetprovider hoeft The Pira...
Deze loze kreet verdient in mijn ogen niets meer dan een 0. Degenen die +2 of +3 hebben gegeven zijn wellicht het onderzoeken waard.

Bij het bekijken van de afwijkende reacties kom je soms de belachelijkste reacties tegen die een aantal +3's hebben ontvangen, zoals oropher3 in 'nieuws: Brein dwingt uploader 826 torrents van Kickass af te halen' :/

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Migrator schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:44:
Verwijderd in 'nieuws: Zweedse rechtbank: internetprovider hoeft The Pira...
Deze loze kreet verdient in mijn ogen niets meer dan een 0. Degenen die +2 of +3 hebben gegeven zijn wellicht het onderzoeken waard.
Die staat nu goed.

200 fish found!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 14:45

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Sp3ci3s8472 in 'nieuws': Gerucht: Nvidia gaat GeForce GTX 960 Ti uitbrengen
Volgens mij is het grootste deel van mijn post ontopic en wel degelijk een goede vraag wat betreft de nieuwe kaart van Nvidia. Lijkt mij dus eerder een +1 dan 0. Het is in ieder geval veel meer ontopic dan de reactie waar ik op reageer en de reacties daar onder (die ik naar 0 heb geboost).
HMC schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:26:
Sorry, ik ben er vroeg bij...
HMC in 'nieuws: Gerucht: Nvidia gaat GeForce GTX 960 Ti uitbrengen'
spNk in 'nieuws: Gerucht: Nvidia gaat GeForce GTX 960 Ti uitbrengen' geeft mij een 0 en reageert op mij. Dat is een schande, want wat ik zeg is waar en bovendien ontopic.
Het maakt iets minder uit, maar is in veel gevallen nog niet genoeg. Wat het enigzins genoeg maakt is de delta color compression, helaas werkt dat niet in alle situaties. Je wil deze kaart ook niet in SLI zetten en dan op 4k games gaan spelen.
Ik zou ook twijfelen tussen 0 en +1 omdat je antwoord niet helemaal correct is en je maar 1 factor belicht wat betreft geheugen bandbreedte.

[ Voor 50% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-11-2015 01:34 ]

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 09:40
Juice. in 'nieuws: Internetprovider Tweak kampte met storingen vanwege ddos.... Is dan wel mijn eigen reactie, maar vind een 0 niet op zijn plaats.

Idem voor deze reactie: Juice. in 'nieuws: Internetprovider Tweak kampte met storingen vanwege ddos.... Deze heeft een -1, hoewel ik deze Tweaker duidelijk wil maken dat de OP de zin waarin verteld wordt wat ik in mijn 1e post over praat verwijderd heeft.

• HMC

HMC

Pluviophile

Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:29:

[...]

Het maakt iets minder uit, maar is in veel gevallen nog niet genoeg. Wat het enigzins genoeg maakt is de delta color compression, helaas werkt dat niet in alle situaties. Je wil deze kaart ook niet in SLI zetten en dan op 4k games gaan spelen.
Ik zou ook twijfelen tussen 0 en +1 omdat je antwoord niet helemaal correct is en je maar 1 factor belicht wat betreft geheugen bandbreedte.
Ik had het trouwens inderdaad over busbreedte (aantal "draadjes") moeten hebben en niet over geheugenbandbreedte.
Die eerste post van mij staat op 0. Dat mag. Maar een hele zooi -1's ook. Dat snap ik niet.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 in 'nieuws: Zweedse rechtbank: internetprovider hoeft The Pirate Bay ...

Wat is er +2 aan deze post? Alinea een klopt (imo) niet en alinea 2 is offtopic.

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Juice. schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 02:00:
Juice. in 'nieuws: Internetprovider Tweak kampte met storingen vanwege ddos.... Is dan wel mijn eigen reactie, maar vind een 0 niet op zijn plaats.

Idem voor deze reactie: Juice. in 'nieuws: Internetprovider Tweak kampte met storingen vanwege ddos.... Deze heeft een -1, hoewel ik deze Tweaker duidelijk wil maken dat de OP de zin waarin verteld wordt wat ik in mijn 1e post over praat verwijderd heeft.
Die tweede reactie van jou is zodanig aanvallend dat de -1 heel goed te begrijpen is. Als je dit anders had weggezet zou dat de score anders hebben doen uitvallen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 09:40
k1n8fisher schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:49:
[...]

Die tweede reactie van jou is zodanig aanvallend dat de -1 heel goed te begrijpen is. Als je dit anders had weggezet zou dat de score anders hebben doen uitvallen.
Het probleem is dat je geen emotie bij teksten kunt geven die je zelf hebt. Het is namelijk niet aanvallend bedoeld maargoed, als andere dat zo zien is het inderdaad terecht.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Timfonie in 'nieuws: Nederlands kabinet dient voorstel in om hacken op afstan...

Een +3 lijkt me zwaar overdreven? En dan maar liefst 31x +3....

Ik kom zelf niet verder dan een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• HMC

HMC

Pluviophile

wildhagen schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:24:
Timfonie in 'nieuws: Nederlands kabinet dient voorstel in om hacken op afstan...

Een +3 lijkt me zwaar overdreven? En dan maar liefst 31x +3....

Ik kom zelf niet verder dan een +1.
Zo, dat ging snel. :P

Edit:
Ik wil niet lullig doen, maar deze stond tot net nog op +3.
Ik heb 'em eraf kunnen krijgen, maar nog wel wat meer zetjes gebruiken.
Petje72 in 'reviews: Hardware 112: de allereerste cd-speler van Philips'
Tof dat hij zelf even langs komt om te bedanken, maar is zeker geen spotlight, en volgens mij ok niet echt informatief.
Ik weet het, soms te streng, maar dit lijkt me +1.

[ Voor 31% gewijzigd door HMC op 28-11-2015 11:42 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05

Eagle Creek

Breathing security

Stel nu dat ik een post zie die +3 heeft gekregen (en een aantal +2 en +1). Ik vind het totaal geen +3 waard en wil hier graag een corrigerend oordeel op uitbrengen. Ik zou dan geneigd zijn om een +2 uit te delen, ware het niet dat de mediaan het totaal dan op +3 laat staan.

Is het dan mijn taak om er een boost +0 of zelfs -1 van te maken om de mediaan naar beneden te brengen of is dat juist ongewenst gedrag?

Graag jullie mening.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Dat laatste is ongewenst. Volg de modFAQ, zie het punt compensatiemod.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 14:43 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:42:
Dat laatste is ongewenst. Volg de modFAQ, zie het punt compensatiemod.
Ja en daar kan ik het dus onvoldoende eenvoudig uit opmaken, vandaar mijn vraag.

Ik neem aan dat je hierbij doelt op de sectie m.b.t. "Strategisch stemmen". Maar hoewel dat wel beschrijft dat dit niet gewenst is, geeft het de lezer (me) dus geen alternatief.

Is het alternatief het melden in dit topic? En -zoja- wie kan dan op welke wijze een correctie uitvoeren?

[ Voor 29% gewijzigd door Eagle Creek op 28-11-2015 14:45 ]

Verwijderd

Mmm. Ik lees daaruit toch echt dat je geen lagere of hogere waardering aan een bijdrage mag toekennen, dan wat deze werkelijk verdient. Als je dan een -1 gaat toekennen om een +3 recht te trekken (jouw woorden) dan is dat een 'compensatiemod'. En dat is niet de bedoeling.
Bijdragen zullen altijd wat verschillen in moderatie kennen, al was het maar dat een bijdrage met +2 voor de een gesneden koek is en voor de ander echt nieuw is. Een bijdrage die eindigt op een onjuiste beoordeling (of daarop dreigt te eindigen) kun je in dit topic aandragen.

Iemand die pas begint met modereren krijgt een weging van 1. Geoefende moderatoren krijgen een weging van 2. Met de boostfunctie kun je eenmalig een moderatie een weging van 6 meegeven (dat is gelijk aan de weging van het oordeel van een ProMod).

Loopt het echt de spuigaten uit (populariteitsstemmen, scheldpartijen e.d.) dan zijn er hogere machten (moderatoren met meer rechten) die e.e.a. kunnen fixeren of laten verdwijnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 14:58 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zal dit topic verder niet vervuilen, zie DM :).

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Eagle Creek schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:44:
[...]
Is het alternatief het melden in dit topic? En -zoja- wie kan dan op welke wijze een correctie uitvoeren?
Ja, jij geeft gewoon de score die je normaal ook had gegeven, ongeacht de mediaan, en als hij dan nog niet goed staat dat kan je hem hier melden.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd in 'nieuws: Xs4all kampt met landelijke internetstoring - upd...

Inhoud draagt weinig bij en moderatie klacht in de edit moet in FM dus -1.

200 fish found!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:26

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Zerora in 'nieuws: Lenovo werkt samen met Razer aan gamingdesktops'

+2 waarom? Hij verkondigt hier puur zijn mening.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In deze vorm mag hij idd naar -1 wegens moderatiegezeur.

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

sylvester79 in 'nieuws: Xs4all kampt met landelijke internetstoring - update'

Een +3 voor deze vind ik wel wat veel. Ik denk toch max +2. Er staan informatieve stukken in zijn reactie, maar ook gedeeltes die onder geachte redactie horen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zeehond op 28-11-2015 17:55 ]

200 fish found!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zeehond schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:52:
sylvester79 in 'nieuws: Xs4all kampt met landelijke internetstoring - update'

Een +3 voor deze vind ik wel wat veel. Ik denk toch max +2. Er staan informatieve stukken in zijn reactie, maar ook gedeeltes die onder geachte redactie horen.
Dit was precies het bericht waar mijn vraag over ging :).

Is inmiddels een +2 geworden. Is dat dan dankzij dit topic waarbij een collega-tweaker met magische modrechten ( :+ ) erg veel tegenstemmen uitvoert?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Eagle Creek schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:38:
[...]

Dit was precies het bericht waar mijn vraag over ging :).

Is inmiddels een +2 geworden. Is dat dan dankzij dit topic waarbij een collega-tweaker met magische modrechten ( :+ ) erg veel tegenstemmen uitvoert?
Dat is niet door een moderator gedaan met magische modrechten ;) . Hier komen nog al wat moderators die moderen met weging 6. Dus als een paar zo'n reactie moderen staat ie snel genoeg op +2. tel daar ook nog de ervaren moderators bij op die boost gebruiken (zoals ik vaak doe bij reacties die die sterk op de verkeerde scoren staan) om een reactie op een goede scoren te krijgen.

CMSTRR in 'nieuws: Xs4all kampt met landelijke internetstoring - update'

Kan naar 0
Bekende avatar maar is iemand anders.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeehond op 28-11-2015 22:10 ]

200 fish found!

• WhatsappHack
  • Niet online

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

De eerste reeks hebben niets van doen met het nieuwsbericht. Ik zie in elk geval de relatie tussen de reportage en de vermeende politieke kleur van de NOS niet. Hooguit Verwijderd in 'nieuws: Ddos-aanval haalt websites NPO en NOS offline' mag naar +1.

drdelta in 'nieuws: Ddos-aanval haalt websites NPO en NOS offline' is ook m.i. geen +1.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 07:12 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die hele discussie daar over propaganda en de vermeende politieke kleur van de NOS is gewoon offtopic.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

_David_ schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:21:
Die hele discussie daar over propaganda en de vermeende politieke kleur van de NOS is gewoon offtopic.
Kan je dit ook nog onderbouwen? Want dit heeft namelijk te maken met oorzaak en gevolg. Dit is een gerichte aanval op de nieuwssite van de staat, als jij hier geen correlatie in kan zien met de kleur van diezelfde staat en het nieuws die vanuit die visie wordt geschreven, dan zou ik misschien toch maar die reacties gaan lezen.

Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat 'terroristen' nieuwssites platgooien, omdat zij vinden dat er geen eerlijk nieuws naar buiten komt.

Verder mag je mij even uitleggen wat volgens jouw wel ontopic zou zijn. Een uitleg over wat precies DDOS is? Informatie over de huidige servers van de NOS?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Allerlei observaties over de NOS zijn inderdaad niet ontopic, omdat mensen in de speculatiesfeer terechtkomen. Bovendien wordt er ingevuld wat die ddos aanvallers voor reden hebben gehad, wat in zichzelf ook invullen is.

Op het moment dat mensen commentaar geven over de aard of achtergrond van de ddos aanval zelf beschouw ik dat als ontopic. Of een opmerking relevantie heeft is ook afhankelijk wat een lezer eruit oppikt. Wat een versleten argument is voor de een, is nieuw voor de ander, omdat die nog maar drie maanden Tweaker is.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dus in een nieuwsbericht waar het onbekend is waarom precies de site is neergehaald, is speculatie waarom offtopic?

Serieus, wat voor reacties wil je zien onder dat artikel?

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 29-11-2015 12:34 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Als je redeneert dat de NOS offline is door een DDOS omdat de aanvallers het niet eens zijn met de objectiviteit of kleur van de NOS, dan is inhoudelijke discussie daarover wel degelijk ontopic. Ook al is dat zelf speculatie, dan nog lijkt mij discussie over de NOS in een nieuwsbericht over de NOS wel degelijk ontopic. Geen +2 of iets dergelijks waard, maar de 10 vs 25 reacties over dat onderwerp die iets mee niveau hebben mogen van mij dan nog wel op +1. De root post die dat aansnijd staat overigens wel (terecht) op 0.

Ik bedoel, die reacties die ik link zijn allemaal stukke beter dan bijv. deze (die goed op 0 staat)

Mochten we wel de lijn volgen dat alle speculatie op 0 moet, en alle reacties op iets wat speculatief is ook, dan mogen we onder deze ook heel veel nullen gaan uitdelen: nieuws: Websites NPO zijn weer bereikbaar na ddos-aanval - update
(hint: ik vind van niet.)

[ Voor 41% gewijzigd door Dorus op 29-11-2015 14:50 ]

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dus in een nieuwsbericht waar het onbekend is waarom precies de site is neergehaald, is speculatie waarom offtopic?
Ten eerste kan ik hier niet als moderator spreken, ik modereer als gebruiker wat mee als ik dat nodig vind, niet veel anders dan jij dus waarschijnlijk. Nodig is bij mij om een reactie belicht te krijgen, of omdat de kwaliteit ervan het verdiend. In mijn eerste post is niet mijn persoonlijke opstelling verwoordt, maar ik tracht te verwoorden waar moderatoren een grens zullen leggen.

Is ontopic al een zacht gegeven, relevantie is dat nog meer. Voor mij wordt bijvoorbeeld speculatie relevant wanneer met argumentatie wordt onderbouwd waarom de speculatie aannemelijk kan zijn. Anderen vinden alleen een linkje naar een site relevantie hebben en gelden als "hard bewijs". Bij dit laatste wordt dan voor het gemak voorbij gegaan aan de onzekerheid over de kwaliteit van de bron.

Een verschil bestaat ook nog of de door Tweakers gestelde regels naar de geest of naar de letter worden uitgevoerd. Een exacte interpretatie van de Tweakers richtlijnen levert een engere definitie op van reactie score dan dat de regels naar de geest worden uitgevoerd, en er meer ruimte wordt genomen door te stellen dat een reactie aan de discussie bijdraagt. Zo is een versleten argument voor mij niet minder relevant. Dat iemand hierbij een stokpaardje berijdt of de discussie bij herhaling in dezelfde topics langskomt zou sec de moderatie niet moeten beïnvloeden. Hierbij zou ik als maatstaf die drie maanden vers van de pers tweaker in gedachten houden. Is een reactie voor die persoon relevant, dan is ze in ieder geval niet irrelevant. Het kan tweakers toch moeilijk worden verweten dat de nieuwssite Tweakers met bepaalde berichtgeving in herhaling valt, wat op zich ook niet erg is. Dat de discussie die op een zich herhalend topic dan ook een herhaling van zetten wordt is dan meer een gegeven dan iets wat te vuur en te zwaard moet worden uitgebannen.

Een ander aspect wat bij het modereren iets meer aandacht mag hebben is respect voor elkaars achtergrond. Hier gaan we voorbij de inhoudelijkheid van de nieuwssite en richting community. Mensen die minder handig zijn met geschreven tekst hebben sneller een offtopic te pakken dan anderen. Vanuit de regels misschien wel correct, de reactie mankeert wat. Maar moet de Frontpage een facet zijn van je community of heeft de Frontpage een andere rol? Zou de Frontpage een facet van je community zijn, dan zou de moderatie ook wat meer rekenschap kunnen geven aan de verschillen in achtergrond van degenen die reageren. Dit laatste staat direct tegenover de terechte angst van de moderatoren dat de FP afglijdt naar een soort fok.nl.

Als ik een moderatie systeem een missie zou willen meegeven is dat ze onliners, en losse vlodders (ik heb die CPU ook...) ontmoedigd, maar dat een constructieve bijdrage aan de discussie gewoon ontopic is. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat iemand een foute veronderstelling doet in een reactie maar hierop wordt gewezen door een ander. Indirect heeft die ander door de voorzet van de een de gelegenheid gekregen om een punt te maken wat de discussie als geheel verder helpt. De moderatie krijgt dan een wat meer aanmoedigende rol dan misschien nu het geval is. Deze benadering hoeft ook helemaal niet te betekenen dat de kwaliteit als geheel op de helling gaat, misschien zelfs in tegendeel.

Over het geheel gesproken ben ik best tevreden met de moderatie bij Tweakers, en blijft het een van de beste online beïnvloedingssystemen die ik zelf heb gezien.

edit; @dorus hierboven: helemaal met je eens

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:23

Tribits

Onkruid vergaat niet

Wat speculatie met betrekking tot de mogelijke motieven van de DDOS'ers zijn wat mij betreft op zich niet off-topic, maar waar het wat mij betreft wel een beetje schimmig wordt is als er op een bepaald moment een soort van consensus ontstaat dat de gekleurde berichtgeving van de NOS de oorzaak is en op basis van dat gegeven verder wordt gediscussieerd. Wat dan weer grotendeels ontbreekt is de nuance dat het hier mogelijk gaat om een aanval die totaal niet politiek/journalistiek gemotiveerd is, zoals dat bijvoorbeeld het geval was bij de Ziggo aanvallen.

Verder vraag ik me af waarom dergelijke discussies op de frontpage gevoerd zouden moeten worden. Niet dat ik iemand in zijn vrijheid wil beperken om ergens berichten te plaatsen of te reageren, maar als je een diepgaande discussie wilt voeren over de neutraliteit van de journalistiek lijkt het forum me daar over het algemeen een betere plaats voor. In sommige gevallen zie je zelfs dat er een discussie op de frontpage gevoerd wordt die niet meer is dan een slap aftreksel van een kwalitatief betere discussie op het forum. Dat heeft dan wat mij betreft ook weinig meerwaarde.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Jolke
Tribits schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:32:
[...]

Verder vraag ik me af waarom dergelijke discussies op de frontpage gevoerd zouden moeten worden. Niet dat ik iemand in zijn vrijheid wil beperken om ergens berichten te plaatsen of te reageren, maar als je een diepgaande discussie wilt voeren over de neutraliteit van de journalistiek lijkt het forum me daar over het algemeen een betere plaats voor. In sommige gevallen zie je zelfs dat er een discussie op de frontpage gevoerd wordt die niet meer is dan een slap aftreksel van een kwalitatief betere discussie op het forum. Dat heeft dan wat mij betreft ook weinig meerwaarde.
Dit dus: het forum geeft veel meer mogelijkheid om te discussiëren. Op FP wordt het al snel een wellus-nietus-verhaal, die dan - terecht - weggemod wordt.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Tribits schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:32:
Wat voor reacties verwacht jij dan op zo'n artikel? Wat zou volgens jou nuttig en on-topic zijn?

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:23

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zoals gezegd beschouw ik enige speculatie over de reden van de aanval niet als off-topic. Daarnaast zou specifieke informatie over de aanval welkom geweest zijn. Misschien wat achtergrond informatie over de maatregelen die er in het verleden al genomen zijn, misschien wat informatie over de specifieke aard en ernst van deze aanval. Misschien informatie over de maatregelen die de NPO had moeten nemen maar niet genomen heeft. Als dergelijke reacties nu nog zouden komen dan zouden ze volledig ondergesneeuwd raken onder alle speculatie en andere weinig relevante discussie.

Los daarvan hoeven er wat mij betreft niet specifiek vrachten reacties onder een onderwerp te staan. Als niemand er iets over te melden heeft dan zie ik dat liever terug in het ontbreken van reacties of een beperkt aantal reacties, dan dat ik 100+ reacties zie waar ik me vervolgens doorheen moet worstelen om te kijken of er nog iets tussen staat met noemenswaardige relevantie tot het onderwerp. Meer data staat niet gelijk aan meer informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Tribits op 29-11-2015 17:25 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

maar waar het wat mij betreft wel een beetje schimmig wordt is als er op een bepaald moment een soort van consensus ontstaat dat de gekleurde berichtgeving van de NOS de oorzaak is en op basis van dat gegeven verder wordt gediscussieerd
Dat ervoer ik net ook toen ik nog eens door de topic heen ging. Inderdaad een hellend vlak. Een criterium kan zijn dat als een discussie in herhaling valt of na een aantal reacties alleen nog zelfbevestiging wordt toegevoegd de deelthread offtopic raakt. Maar dan loop ik hier het wiel uit te vinden vermoed ik. Deze situatie vind ik zelf inderdaad ook het lastigste om te modereren. Ontopic houden gaat erg wringen, Het is wel goed te beseffen dat het modereren van veel reacties behoorlijk fuzzy logic kan zijn.
Op FP wordt het al snel een wellus-nietus-verhaal, die dan - terecht - weggemod wordt.
Is inderdaad ook geen constructieve bijdrage meer, meer een loopgraven oorlog, die net als het voorbeeld hierboven in herhaling valt en zo irrelevant raakt.
Verder vraag ik me af waarom dergelijke discussies op de frontpage gevoerd zouden moeten worden.
Die vraag durfde ik in mijn vorige reactie niet te beantwoorden, en bouwde de indien...dan... in de reactie in. Wanneer we vaststellen dat de Frontpage een andere rol heeft dan bijvoorbeeld het forum (wat natuurlijk op zich logisch is) dan is het faciliteren van een duidelijke koppeling naar het forum om uit te nodigen voor vervolg discussie nog een escape (hier spreekt de technocraat). Het verschil in kwaliteit tussen FP en forum is misschien te verklaren doordat de FP tweakers een andere doelgroep zijn dan de forum Tweakers. Het aanmoedigen van het vergroten van de overlap tussen beide groepen is al een tijd beleid van Tweakers. Het forum wordt dan een soort overdrukventiel voor de Frontpage (weet trouwens niet of de huidige Forum bezoekers hier blij mee zouden zijn).
ie niet meer is dan een slap aftreksel van een kwalitatief betere discussie op het forum. Dat heeft dan wat mij betreft ook weinig meerwaarde
Wat ik net al suggereerde, misschien wel voor die nieuwe tweaker die net komt kijken, we moeten modereren met het hele publiek in gedachten.

[ Voor 7% gewijzigd door teacup op 29-11-2015 17:55 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Aan de andere kant kan je je ook afvragen of dit echt een probleem is. Hoeveel kwaad kan het dat mensen daarover praten?

In veel gevallen zijn er maar een paar berichten die echt toegevoegde waarde hebben op het nieuwsartikel (de +2/+3 over het algemeen), en de rest is een discussie over het onderwerp en direct gerelateerde situaties. Nu kan je wel die discussie naar het forum willen verplaatsen, maar dat maakt het dat je onder de artikelen alleen nog maar +2/+3 ziet, en de rest staat allemaal op 0/-1.

Dit is wel wat overdreven, maar toch, de niet altijd perfect ontopic discussie hoort er gewoon bij.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Op het moment dat een discussie in een cirkeltje begint te gaan mag je gerust 0 (of -1) modereren, onder het mom van dubbelpost. Vaak komen er op dat punt ook persoonlijke aanvallen bij en dan is het snel gedaan.

Echter, iets omlaag modereren omdat het wel eens fout zou kunnen gaan als er nog meer reacties komen is vrij onzinnig. Mijn pleit was overigens ook niet om al die reacties over de NOS op +1 te zetten, maar slechts een handje vol die iets inhoudelijk meer toevoegde dan de rest. Dat is ook direct het criterium waar ik primair naar kijk op de FP: Voegt deze reactie iets toe aan de discussie? Zo ja, dan kan hij best op +1. Er staan nu 17/97 reacties op +1. Als we daar 24/97 van maken raakt er echt niks 'ondergesneeuwd'.

Wat jullie hierboven allemaal noemen:
Daarnaast zou specifieke informatie over de aanval welkom geweest zijn. Misschien wat achtergrond informatie over de maatregelen die er in het verleden al genomen zijn, misschien wat informatie over de specifieke aard en ernst van deze aanval. Misschien informatie over de maatregelen die de NPO had moeten nemen maar niet genomen heeft.
Dat zouden stuk voor stuk +2 en +3 reacties zijn, mits ze een betrouwbare bron hadden.

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dit wordt mijn laatste post hierover. Bij mijn weten hoort de discussie over het aanpassen van de moderatie meer in Verbeteringen moderatiesysteem thuis. Als we kijken in de reviews: Tweakers moderatie faq schrijft Tweakers het volgende erover (details weggehaald):
Het moderatiesysteem heeft twee belangrijke doelstellingen.

De eerste en belangrijkste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers [...] ongewenste berichten, zoals flamebaits, trolls en first posts, wegfilteren of de selectie beperken tot de meest waardevolle reacties.

De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het ontmoedigen van users die ongewenste berichten posten. De beloning en bestraffing vinden plaats door middel van het uitdelen van zogenaamde karmapunten. [...]

Het beoordelen van een reactie is niet altijd eenvoudig. Vaak zijn meerdere uitkomsten mogelijk afhankelijk van bijvoorbeeld het kennisniveau van de moderator. Wat voor de ene persoon een waardevolle reactie is, heeft voor de andere persoon geen toegevoegde waarde. Om toch te komen tot een beoordeling die overeenkomst met de gemiddelde verwachting van de Tweakers.net-bezoeker wordt er gewerkt met een semi-democratisch moderatiesysteem waarin alle bezoekers, dus niet alleen crewleden, kunnen deelnemen. De uiteindelijke score van een reactie is de mediaan van alle beoordelingen.
Aan het bovenstaande is weinig verkeerd. Een discussie die steeds terugkomt is de balans tussen moderatoren en gewone gebruikers, of de mate van het democratisch gehalte van de moderatie. Wat mij wel opvalt is dat zijdelings uit die moderatie FAQ moet worden gedestilleerd welke reacties wenselijk zijn. Deze Tweakers FAQ tab handelt over de FP. Op deze pagina verwacht ik eigenlijk meer terug te vinden hoe Tweakers zich dat samenspel tussen redactie (artikel) en tweakers (reacties) voorstelt. Tweakers zou op die plek ook kunnen aangeven wat zij in reacties verwacht. Een discussie over dit laatste hoort trouwens ook in een ander topic terug, al kan ik er zo geen aanwijzen.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

andreetje in 'nieuws: Ddos-aanval haalt websites NPO en NOS offline - update'

Ik heb dit nu een 0 gegeven, maar ik vraag me af of dit niet onder zwaar off-topic valt en dus -1.

Richh in 'nieuws: Italiaanse rechter oordeelt dat modchips toch illegaal zijn'
Best wel oude reactie, maar +3 :S

Ik meld hem even mocht iemand hem nog willen recht zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Zeehond op 29-11-2015 23:17 ]

200 fish found!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Zeehond schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:52:
[

Richh in 'nieuws: Italiaanse rechter oordeelt dat modchips toch illegaal zijn'
Best wel oude reactie, maar +3 :S

Ik meld hem even mocht iemand hem nog willen recht zetten.
Staat nu goed :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Jolke
Zeehond schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:52:
andreetje in 'nieuws: Ddos-aanval haalt websites NPO en NOS offline - update'

Ik heb dit nu een 0 gegeven, maar ik vraag me af of dit niet onder zwaar off-topic valt en dus -1.

[...]
De reactie is grotendeels 0, maar hier en daar zitten wel wat -1 opmerkingen. In totaal vind ik het dan nog eerder een 0 dan -1.
Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem