Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.286 views

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

freaky1515 in 'nieuws: LG integreert Google Play in webOS op tv's'
Geen +2

MartijnAbel in 'nieuws: Vodafone test gebruik 5GHz-band voor 4g-netwerken'

Klachten over moderatie kan de gebruiker in dit topic melden. -1

[ Voor 41% gewijzigd door Zeehond op 18-11-2015 22:17 ]

200 fish found!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

beyazz06 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:48:
post aangepast, persoonlijke deel weggelaten:
beyazz06 in 'nieuws: Turkse overheid blokkeert toegang tot Reddit - update'

De rest van de reactie is onderbouwd een reactie op ".oisyn", een -1 vind ik daarom niet terecht, graag rechttrekken :)
Wat ook gewoon geldt voor mijn eigen posts daar.
.oisyn in 'nieuws: Uber stopt met taxidienst UberPop in Nederland'
Meningmodding galore.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:18:
+1 lijkt me prima voor deze twee;
Die eerste geef ik extra +2 omdat het een tegengeluid uit de praktijk laat horen:
- oude techniek is gevaarlijk
vs
- oude techniek werkt perect in een multinational met voldoende middelen om te investeren in nieuwe, maar het om moverende redenen niet doet

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 19-11-2015 11:24 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
PcDealer schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:22:
[...]

Die eerste geef ik extra +2 omdat het een tegengeluid uit de praktijk laat horen:
- oude techniek is gevaarlijk
vs
- oude techniek werkt perect in een multinational met voldoende middelen om te investeren in nieuwe, maar het om moverende redenen niet doet
Dat staat helemaal niet in die post :? Er is helemaal geen reden genoemd om niet te investeren in een nieuwe omgeving. Je trekt een conclusie die je niet kunt trekken en verbind hier een incorrecte score aan imho. Bovendien gaat het om oude niet onderbouwde informatie uit 2008! Irrelevant dus.

De vele +3's die deze reactie krijgt komen al helemaal niet overeen met de richtlijnen uit de modfaq.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 19-11-2015 11:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:32:
[...]

Dat staat helemaal niet in die post :? Er is helemaal geen reden genoemd om niet te investeren in een nieuwe omgeving. Je trekt een conclusie die je niet kunt trekken en verbind hier een incorrecte score aan imho.
Zo dan. Het punt dat ik wil maken verandert echter niet.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 19-11-2015 11:42 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
PcDealer schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:34:

[...]

Zo dan. Het dat ik wil maken verandert echter niet.
Of de oude techniek perfect werkte (nogmaals, we spreken over 2008!) staat ook niet beschreven in het reactie. Wat er wel staat is speculatie over wat voor systeem het was:

"Vermoedelijk allemaal dezelfde hardware modules die mbv een specifieke cijfercode (op te zoeken in een referentie manual) tot een bepaalde functie gebracht konden worden."

Deze oude en incomplete info valt wat mij betreft niet onder de noemer informatief. Zeker gezien het om oude info gaat (en de historische waarde zeer beperkt is zonder extra info) kan ik deze reactie op geen enkele manier aan de +2 rijmen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:37:
[...]

Of de oude techniek perfect werkte (nogmaals, we spreken over 2008!) staat ook niet beschreven in het reactie. Wat er wel staat is speculatie over wat voor systeem het was:
Ik ga ervan uit de de poster als doel het om aan te geven dat oude (29 jaar minimaal!) techniek prima nog kan werken. Hij heeft het immers zelf gezien. Zelfs bij een bedrijf met een miljardenwaarde (waarbij ik dan weer aanneem dat het voldoende middelen heeft om indien nodig te investeren in nieuwe techniek). Hiermij komt deze post boven het koren van +1 uit. Dat het praktijkvoorbeeld minimaal 7 jaar oud is, maakt het nog niet irrelevant.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 19-11-2015 11:46 ]

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
Geen idee waarom je zo hamert op 2008, hij geeft een voorbeeld van een systeem uit 1979 die nog steeds, stabiel en productief, draait. En of ie dat nou had gezien in 2001, 2008 of nu in 2015 doet niets af aan feit dat het praktijkvoorbeeld een erg oud systeem is wat nog steeds ingezet werd in een groot bedrijf.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
PcDealer schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:45:
[...]

Ik ga ervan uit de de poster als doel het om aan te geven dat oude techniek prima nog kan werken. Hij heeft het immers zelf gezien. Zelfs bij een bedrijf met een miljardenwaarde (waarbij ik dan weer aanneem dat het voldoende middelen heeft om indien nodig te investeren in nieuwe techniek). Hiermij komt deze post boven het koren van +1 uit.
Informatie uit 2008 is op dit vlak nauwelijks tot helemaal niet relevant. Aangevuld met het feit dat de poster niet lijkt te weten wat voor systeem het was doet de indruk geven dat de poster al helemaal niet op de hoogte is of het systeem wel zo goed werkte of niet. Voor hetzelfde geld was men al jaren bezig het systeem door iets compleet anders te vervangen. De informatie die jij uit de post haalt zit er gewoon niet in.

Er is onvoldoende inzicht in deze post om een +2 of +3 te verantwoorden overeenkomstig de modfaq.
Een +2 is twijfelachtig maar een +3 is gewoon echt een mismod.
jaquesparblue schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:48:
Geen idee waarom je zo hamert op 2008, hij geeft een voorbeeld van een systeem uit 1979 die nog steeds, stabiel en productief, draait. En of ie dat nou had gezien in 2001, 2008 of nu in 2015 doet niets af aan feit dat het praktijkvoorbeeld een erg oud systeem is wat nog steeds ingezet werd in een groot bedrijf.
Ook hier; Informatie uit 2008 is op dit vlak gewoon niet relevant meer. Waarschijnlijk draait het betreffende systeem al niet meer. Of het systeem al die tijd stabiel en productief heeft gedraaid is volstrekt onduidelijk. Zoals aangegeven heeft de poster helemaal geen idee wat voor systeem het uberhaubt was. Als je dat al niet weet zul je ook geen info hebben over betrouwbaarheid / stabiliteit etc.
PcDealer schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:45:
[...]

Ik ga ervan uit de de poster als doel het om aan te geven dat oude (29 jaar minimaal!) techniek prima nog kan werken.
Dat staat niet in de post. Dat is een conclusie die je zelf trekt als lezer.
Ook hier; Voor hetzelfde staat het systeem al jaren tot grote ergernis en is men al tijden bezig het eea te vervangen of te repareren. De poster heeft gezien het feit dat hij niet weet wat voor systeem dit is hier totaal geen inzicht in.
Dat het praktijkvoorbeeld minimaal 7 jaar oud is, maakt het nog niet irrelevant.
Dat maakt het in dit geval redelijk irrelevant. 7 jaar is in hardware land gewoon gigantisch lang (systemen worden doorgaans niet voor niets in plm 4 jaar afgeschreven).

[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 19-11-2015 11:58 ]

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:49:
[...]

Informatie uit 2008 is op dit vlak nauwelijks tot helemaal niet relevant. Aangevuld met het feit dat de poster niet lijkt te weten wat voor systeem het was doet de indruk geven dat de poster al helemaal niet op de hoogte is of het systeem wel zo goed werkte of niet. Voor hetzelfde geld was men al jaren bezig het systeem door iets compleet anders te vervangen. De informatie die jij uit de post haalt zit er gewoon niet in.

Er is onvoldoende inzicht in deze post om een +2 of +3 te verantwoorden overeenkomstig de modfaq.
Een +2 is twijfelachtig maar een +3 is gewoon echt een mismod.

[...]

Ook hier; Informatie uit 2008 is op dit vlak gewoon niet relevant meer. Waarschijnlijk draait het betreffende systeem al niet meer. Of het systeem al die tijd stabiel en productief heeft gedraaid is volstrekt onduidelijk. Zoals aangegeven heeft de poster helemaal geen idee wat voor systeem het uberhaubt was. Als je dat al niet weet zul je ook geen info hebben over betrouwbaarheid / stabiliteit etc.

[...]

Dat staat niet in de post. Dat is een conclusie die je zelf trekt als lezer.
Ook hier; Voor hetzelfde staat het systeem al jaren tot grote ergernis en is men al tijden bezig het eea te vervangen of te repareren. De poster heeft gezien het feit dat hij niet weet wat voor systeem dit is hier totaal geen inzicht in.

[...]

Dat maakt het in dit geval redelijk irrelevant. 7 jaar is in hardware land gewoon gigantisch lang (systemen worden doorgaans niet voor niets in plm 4 jaar afgeschreven).
Ik heb net gebeld op verzoek van een ander forum lid. Het systeem draait nog zonder storing en er zijn geen plannen voor vervanging.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Verwijderd in 'reviews: Star Wars Battlefront: sfeervolle shooter', de discussie daarop en Seroczynski in 'reviews: Star Wars Battlefront: sfeervolle shooter' ook terug naar een +1 ipv +2.

DLC Ja/Nee discussie lijkt me echt iets voor een apart topic.

[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 19-11-2015 12:20 ]

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Eigenlijk kan de gehele DLC discussie wel op off-topic, maar gezien het een volledige discussie is die ook weer deels betrekking heeft op battlefront is het een beetje tricky. Ik ga grotendeels voor 0.

Er gaat ook een groot deel over hoe het schrijven van reviews op Tweakers, dat mag wel naar de -1. Begint vanaf hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 19-11-2015 13:14 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:17:
[...]

Ik heb net gebeld op verzoek van een ander forum lid. Het systeem draait nog zonder storing en er zijn geen plannen voor vervanging.
Dat veranderd de objectieve waarde van de post en hiermee de moderatie niet. Er mist gewoon te veel informatie terwijl mensen wel conclusies trekken. Daar gaat het scheef in dit geval.

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 19-11-2015 13:25 ]

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:17:
[...]

Dat veranderd de objectieve waarde van de post en hiermee de moderatie niet. Er mist gewoon te veel informatie terwijl mensen wel conclusies trekken. Daar gaat het scheef in dit geval.
Daar ben ik het niet mee eens, maar ik denk niet dat het nodig is om over mijn eigen post moderatie in discussie te gaan.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:18:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, maar ik denk niet dat het nodig is om over mijn eigen post moderatie in discussie te gaan.
Als aanvulling; je geeft nu in je post aan dat je een PLC beschreef? Dat is in geen manier te vergelijken met een groot computersysteem of een computers uit het nieuwsartikel. Op hoofdlijnen appels en peren en daarmee ook irrelevant (en reden om niet hoger dan +1 te scoren).

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 19-11-2015 13:29 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02
Dit heeft dan wel niets met moderatie te maken, maar deze reactie zou toch wel nader door moderators bekeken mogen worden: Anoniem: 505288 in 'reviews: Star Wars Battlefront: sfeervolle shooter'

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Kaap schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:30:
Dit heeft dan wel niets met moderatie te maken, maar deze reactie zou toch wel nader door moderators bekeken mogen worden: Anoniem: 505288 in 'reviews: Star Wars Battlefront: sfeervolle shooter'
Thanks voor het melden, het heeft de aandacht. :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@svenvNL
voor 1, 2 en 4 ben ik het met je eens, 3 vind ik een twijfel geval. De rest vind ik niet zo heel slecht op +2 staan. 5 en 7, ze vertellen ongeveer het zelfde, maar er zit maar 3 minuten tijd tussen het platsen van bijde posts.

edit info staat in het artikel. Inderdaad geen +2

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 19-11-2015 15:14 ]

200 fish found!

Verwijderd

Zeehond schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:09:
@svenvNL
voor 1, 2 en 4 ben ik het met je eens, 3 vind ik een twijfel geval. De rest vind ik niet zo heel slecht op +2 staan. 5 en 7, ze vertellen ongeveer het zelfde, maar er zit maar 3 minuten tijd tussen het platsen van bijde posts.

edit info staat in het artikel. Inderdaad geen +2

3 is de ondertussen bekende Ballmer vs Nadella ceo strijd. Het heeft niks met het hele onderwerp behalve dan dat de editor van Microsoft afkomt.

5 en 7 vertellen wat er ook in de laatste alinia vertelt word. Verder zijn ze wel zeer kort om een +2 te creëren. A is niet B. Meer word er niet gezegd.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 15:19 . Reden: Zeehond had eerder aangepast dan ik gepost.... ]

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

NO_Excuses in 'reviews: XFX Radeon R9 380X: gat in AMD's line-up gevuld'
Deze kleine thread mag wel wat aandacht krijgen.
-1 boosts op mijn simpele, maar ware reacties.
De "berekening" van NO_Excuses die volgt slaat kant noch wal en dan mag ik dus (IMO) wat losser reageren. Off topic zeker, maar IMO niet ongewenst. En NO_Excuses reacties voegen weinig toe, behalve onzin.

Eat the bugs, live in a pod

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
HMC in 'reviews: XFX Radeon R9 380X: gat in AMD's line-up gevuld'
Je berekeningen hebben mij overtuigd. Dit is echt solide Numberphile. Vooral de formule's en axioma's zijn goed onderbouwd. Procenten optellen en aftrekken, en ongerelateerde prijzen zelfs in de formule's verwerken, Ik ben onder indruk. _/-\o_
@HMC Sorry, verwacht je nu echt dat dit meer dan -1 is?

[ Voor 24% gewijzigd door Dorus op 19-11-2015 17:30 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, 0.
Niets wat ik zeg is aanstootgevend, en de professor in je college zou ook zomaar zo kunnen reageren.

En die anderen ook. Het draadje groeit, en als zo'n nonsens berekening +1 kan krijgen dan kunnen mijn sarcastische reacties daarop ook op z'n minst 0 krijgen. Herinner je nog de "grappig" moderatie van vroeger?

Jeroenneman stond zelfs op +2 met zijn "maak jij het even beter dan!"
Het gaat compleet uit de bocht met mods hier de laatste tijd, en ik wilde dat met een avondje wat meer op de reacties zelf ingaan, in plaats van op het topic zelf, aantonen.

Als iemand totale nonsense praat, mag je daar best een beetje sarcastisch op ingaan zonder afgestraft te worden. Als dat reageren netjes, maar sarcastisch gaat is dat gewoon 0, niet -1.

Zo'n "berekening" op +1, is gewoon niet Tnet-waardig

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dit is gewoon een ad hominem (gehuld in sarcasme) en dus een -1. Jij had misschien gehoopt op een 0, maar dit gewoon hartstikke ongewenst. Hoe vroeger gemodereerd werd is van nul belang.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is een vrij duidelijke -1, gewoon trollen.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 20:36

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ok, troll wel dan, dus -1 inderdaad, ik ben overtuigd, maar "ad hominem"? Really? Op de persoon?
Ik val hem niet aan, ik ga slechts in op zijn berekening. Verder totaal geen kwade bedoelingen.
Ik slik m'n -1, maar ad hominem is het niet.

• Dorus
HMC schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:42:
Ja, 0.
Niets wat ik zeg is aanstootgevend, en de professor in je college zou ook zomaar zo kunnen reageren.

En die anderen ook. Het draadje groeit, en als zo'n nonsens berekening +1 kan krijgen dan kunnen mijn sarcastische reacties daarop ook op z'n minst 0 krijgen. Herinner je nog de "grappig" moderatie van vroeger?

Jeroenneman stond zelfs op +2 met zijn "maak jij het even beter dan!"
Het gaat compleet uit de bocht met mods hier de laatste tijd, en ik wilde dat met een avondje wat meer op de reacties zelf ingaan, in plaats van op het topic zelf, aantonen.

Als iemand totale nonsense praat, mag je daar best een beetje sarcastisch op ingaan zonder afgestrafd te worden. Als dat reageren netjes, maar sarcastisch gaat is dat gewoon 0, niet -1.

Zo'n "berekening" op +1, is gewoon niet Tnet-waardig
Die andere die je noemt heb ik allen gecorrigeerd en staan nu goed. Natuurlijk, beetje sarcasme afentoe ben ik ook niet vies van, maar hier werdt helemaal niet duidelijk waarom het dan niet zou kloppen. (uit de rest haal ik ook niet veel ) daarom staat de hele discussie op 0 en de diepte punten op - 1. Lijkt mij terecht.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

In nieuws: KPN-klanten kampen met storing op vaste aansluiting - update 2 staan een hoop reacties op +1 waar niet veel meer in staat dan hier ook storing, of ik heb ook geen internet, of hier werkt het internet wel.

Ik vraag me af of het interessant is om van iedereen apart in dat topic te weten of hij wel of niet internet heeft. Kunnen die reacties niet op 0? Ik heb een lijstje gemaakt, maar die werd nog al erg lang dus heb die maar niet in dit topic neer geplempt.

edit,
Inmiddels staat het gros op 0 zie mijn reactie van 20-11-2015 17:40 uur voor een lijstje met reacties die nog een paar zetjes nodig hebben.

edit

Deze reactie arnoud_h in 'nieuws: KPN-klanten kampen met storing op vaste aansluiting - up... was eerder gepostmaar zegt het zelfde als deze White_Collar in 'nieuws: KPN-klanten kampen met storing op vaste aansluiting .... Die tweede staat op +3 en die eerst op +1. Klopt niet helemaal naar mijn idee, maar zou ook niet durven te zeggen wat hier juist is. Die eesrte op +2 zetten en de tweede op +1? Het verschil is dat die tweede iets meer tekst bevat en om een +2 vraagt.

[ Voor 46% gewijzigd door Zeehond op 20-11-2015 17:41 ]

200 fish found!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Brein wil met systeem automatisch grootschalige uploaders o...

Maak er van wat je wil maar een +2 is het niet en de +3 die word uitgedeeld is het al helemaal niet waard.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon een 0, staat-ie nu ook vrij stevig op.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

De eerste een zetje gegeven en de tweede nog wat steviger gemaakt.
De vele 'ik ook'-reacties in het storingentopic rücksichtslos op de nul gezet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 17:30 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

ppl in 'nieuws: Microsoft maakt Visual Studio Code opensource' Wat maakt dat een -1 terwijl dit niet anders is dan de strekking van de reactie waarop gereageerd wordt en welke met een +1 wordt bekroond? Wellicht omdat meneer z'n reactie is gaan wijzigen...

Aaargh! in 'nieuws: Microsoft maakt Visual Studio Code opensource' Dit is een valide vraag die sinds de aankondiging van het product al vrij vaak wordt gesteld. Als ik naar de rest van de reacties kijk mag deze ook wel op +1 (of de rest op op 0).

MadMarky in 'nieuws: Microsoft maakt Visual Studio Code opensource' Zelfde strekking. Krijgt ook een serieuze reactie.

BitJager in 'nieuws: Microsoft maakt Visual Studio Code opensource' Hoe aardig ook, het heeft niets met de inhoud van het artikel te maken waardoor dit eerder een 0 reactie is (zie vorig punt).

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Verwijderd

/me werpt als dank een vette haring richting -zeehond
klik - blik - nul - repeat

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zeehond schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:49:
Deze reactie arnoud_h in 'nieuws: KPN-klanten kampen met storing op vaste aansluiting - up... was eerder gepostmaar zegt het zelfde als deze White_Collar in 'nieuws: KPN-klanten kampen met storing op vaste aansluiting .... Die tweede staat op +3 en die eerst op +1. Klopt niet helemaal naar mijn idee, maar zou ook niet durven te zeggen wat hier juist is. Die eesrte op +2 zetten en de tweede op +1? Het verschil is dat die tweede iets meer tekst bevat en om een +2 vraagt.
Die van White_Collar krijgen we nooit van ons leven meer van +3 af, dus kan je net zo goed laten staan.
Die eerste biedt ook dezelfde tip, doch zonder de technische uitleg. Hoewel ik eigenlijk voor beiden een +2 voldoende zou vinden (vragen om +2 vind ik een beetje raar trouwens), heb ik die van Arnoud om het wat eerlijker te maken naar +2 geboost... Wel zo tof als hij ook wat punten krijgt voor de goede tip. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

WhatsappHack schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:08:
[...]

Die van White_Collar krijgen we nooit van ons leven meer van +3 af, dus kan je net zo goed laten staan.
Die eerste biedt ook dezelfde tip, doch zonder de technische uitleg. Hoewel ik eigenlijk voor beiden een +2 voldoende zou vinden (vragen om +2 vind ik een beetje raar trouwens), heb ik die van Arnoud om het wat eerlijker te maken naar +2 geboost... Wel zo tof als hij ook wat punten krijgt voor de goede tip. :)
Die van White_Collar komt inderdaad niet meer van de +3 af nee. Ik kan er nog wel een +2 in zien. Zelf heb ik hem een +1 gegeven omdat hij vraag om een +2 in een thread waar dat niet thuis hoort. (er staat nog wel andere nuttige info in zijn post vandaar die +1)

Maar eigenlijk als ik streng zou kijken is het gewoon een -1 vanwege die vraag om een +2 daar. Als hij vindt dat hij een +2 moet krijgen moet hij in dit topic zijn.

Maar waar het mij vooral om ging is dat die van Arnoud op +1 stond terwijl hij ook een +2 verdient, omdat hij immer (wel minder uitgebreid) het zelfde zegt als White_Collar, en hij eerder was.

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Brein wil met systeem automatisch grootschalige uploaders o...

Er is een hele reeks reacties (incl eentje van mij) als offtopic/irrelevant gemod die gewoon ontopic zijn. :/

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nukar in 'nieuws: KPN komt tv-klanten tegemoet met gratis Programma Gemist en...

Lijkt me niet, dat álle reacties hieronder +1 zijn, aangezien het er best offtopic / slowchat aan toe gaat. Kan wellicht beter op het form verder.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_David_ schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:09:
[...]

+3 is hij inderdaad zeker niet, maar +1 toch wel imo.
Je hebt gelijk, was een copy/paste fout. Ik bedoelde regmaster in 'nieuws: CDA wil inlichtingendiensten meer bevoegdheden geven vo... die je hieronder zelf al noemt. Staat inmiddels zelfs op +2...
Een 0 vind ik zelfs nog riant, ik vind dit één grote rant (die ook nog eens onleesbaar is, een echte letterbrij), een -1 vind ik ook prima. Maar meer dan een 0 is het idd onder geen enkele voorwaarde.

Virussen? Scan ze hier!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
blouweKip in 'nieuws: CDA wil inlichtingendiensten meer bevoegdheden geven vo... is inderdaad niet meer dan een +1. Er is nog wel even wat hulp nodig om deze goed te krijgen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Flotter in 'downloads: Sony PlayStation 4 3.11' is echt niet meer dan een +1. Deze reactie krijgt nu ten onrechte veelvuldig +3.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Bor schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:48:
blouweKip in 'nieuws: CDA wil inlichtingendiensten meer bevoegdheden geven vo... is inderdaad niet meer dan een +1. Er is nog wel even wat hulp nodig om deze goed te krijgen.
Bor schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:48:
Flotter in 'downloads: Sony PlayStation 4 3.11' is echt niet meer dan een +1. Deze reactie krijgt nu ten onrechte veelvuldig +3.
Beiden staan inmiddels weer recht. :)

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: Rise of the Tomb Raider momenteel onspeelbaar in het Nederlands'
Huh? Waarom -1?
Komt het doordat er nu een sloot aan reacties voor die van mij staan, zodat men niet ziet waar ik op reageerde? Of is het weer eens een -1 boost van een enkel iemand?

Niets ongewenst aan. Ik reageer op iemand, en die reageert daar weer tamelijk interessant op, dus omdat ik hem geen +1 kan geven, dan maar een reactie.

Off misschien, maar kan zelfs +1 zijn als het meteen achter zijn reply zou staan. Maar met het nieuwe time warp systeem komen sommige reacties niet meer goed tot hun recht.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
"Dat is wel interessant." (als gehele reactie) valt wat mij betreft onder "Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn." Maximaal zou ik een 0 overwegen.

• HMC

HMC

Pluviophile

De context is dus de reactie waar ik op reageerde. Maar nu zitten er al vele reacties tussen dus is het inderdaad totaal irrelevant.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Mag ik mijn eigen reactie eens voorleggen, waarom is deze -1/ is dat terecht?

D-Day in 'nieuws: Consumentenbond ontvangt meeste klachten over provider Onli...
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:59:
Jouw bijdrage had maar 2 à 3 moderaties. De 2* -1 overheersten. Rechtgetrokken.
Helder, bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door D-Day op 24-11-2015 09:25 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Verwijderd

Jouw bijdrage had maar 2 à 3 moderaties. De 2* -1 overheersten. Rechtgetrokken.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik zie er nog prima een +1 in. Hij gaat lichtelijk off-topic over kernenergie, maar hij maakt ook opmerkingen over auto's die rijden op compressed energie. En laten we niet vergeten dat kernenergie ook een vorm van stroom is. Dus al met al, prima on-topic reactie.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Rob Coops in 'nieuws: Stichting Brein schikt met twee Nederlandse Popcorn Tim...
Dit lijkt me vanwege de vele mafiavergelijkingen geen +2, maar een -1. Heeft ook 34x +3 :F

nst6ldr in 'nieuws: Stichting Brein schikt met twee Nederlandse Popcorn Time-...
Imo een 0, geen +2; bespreking van aanbod van Netflix is niet ontopic bij een artikel over een schikking van Brein en een stel PT-ontwikkelaars.
vali in 'nieuws: Stichting Brein schikt met twee Nederlandse Popcorn Time-ont...
Geen +2, niet informatief.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Migrator schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:26:
Rob Coops in 'nieuws: Stichting Brein schikt met twee Nederlandse Popcorn Tim...
Dit lijkt me vanwege de vele mafiavergelijkingen geen +2, maar een -1. Heeft ook 34x +3 :F
Deze blijkbaar populaire mening is inderdaad geen +3 of +2 waard. Hier is wel wat hulp nodig nog!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nst6ldr in 'nieuws: Stichting Brein schikt met twee Nederlandse Popcorn Time-...
Imo een 0, geen +2; bespreking van aanbod van Netflix is niet ontopic bij een artikel over een schikking van Brein en een stel PT-ontwikkelaars.
+1. Het is ontopic binnen de discussie die door robcoenen is gestart.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

PcDealer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:20:
[...]
+1. Het is ontopic binnen de discussie die door robcoenen is gestart.
Ik vind de reactie danig offtopic dat ik daar niet in mee ga. Ik vind een +2 voor robcoenen in 'nieuws: Stichting Brein schikt met twee Nederlandse Popcorn Tim... dan ook te veel.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Migrator schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:42:
[...]

Ik vind de reactie danig offtopic dat ik daar niet in mee ga.
Dus je bent eigenlijk tegen discussies op de FP n.a.v. een opmerking van iemand...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dit is uiteraard geen +3, zo zonder onderbouwing :) PhillyD in 'reviews: HTC One A9: matige midranger voor een premiumprijs'

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:06:
[...]

Dus je bent eigenlijk tegen discussies op de FP n.a.v. een opmerking van iemand...
De discussie moet gaan over de inhoud van het artikel, niet over een willekeurige opmerking bij het artikel. In dit geval is de oorspronkelijke opmerking al maar half gerelateerd aan het artikel, en de reacties gaan nog verder offtopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
Beetje raar dat ik een 0 krijg. jaquesparblue in 'nieuws: Fallout 4 krijgt bètapatch die geheugengebruik moet...

En dat een post met nog minder info een +1 krijgt. DennusB in 'nieuws: Fallout 4 krijgt bètapatch die geheugengebruik moet verbe...

Of mag je tegenwoordig niet meer negatief reageren?

• Dorus
Je zou hem hooguit op 0 kunnen zetten als zijnde dubbelpost van die andere, maar je geeft voldoende extra informatie om +1 waardig te zijn hoor :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Die krijgt van mij nog een -1 boost. Ik betwijfel wel of die nog vanzelf op de juiste score komt.

200 fish found!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Een -1 is zwaar overdreven imho. Hij staat nu op +1 en dat lijkt me een prima moderatie.
Zie niet in waarom die vergelijking een troll/flame en derhalve ongewenst zou zijn. Ik maak de vergelijking zelf ook, omdat het ook gewoon zeer dubieuze handelswijze is; maar daar kan dus over gediscussieerd worden onder het topic. :P Omdat ik die vergelijking maak zouden al m'n posts dan een -1 waard zijn? :/ Dat vind ik raar. Het is ontopic. Dat het een andere mening is dan het kamp dat die developers criminelen noemt (wat wel consequent een +1 krijgt) moet geen -1 als resultaat hebben, mits onderbouwd is *waarom* jij vindt dat het crimineel is wat ze doen.

Ik vind dat Rob Coops het onderbouwd heeft waarom hij dat vindt. Of dat correct is of niet, is een ander verhaal; en staat open voor discussie. (Die levendig gevoerd wordt, overigens.)
Dus ik geef hem geen +1 omdat ik het met hem eens ben, maar omdat het gewoon ontopic is...
Dat er een harde vergelijking aan vast zit, lijkt me niet dat het daarom maar een -1 moet zijn.

Geen +3/+2 nee, maar een -1 vind ik dan echt het andere uiterste. :X

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:18:
[...]

De discussie moet gaan over de inhoud van het artikel, niet over een willekeurige opmerking bij het artikel. In dit geval is de oorspronkelijke opmerking al maar half gerelateerd aan het artikel, en de reacties gaan nog verder offtopic.
Waar kan ik dat vinden in de FAQ? Er wordt specifiek thread genoemd, en daar worden dus ook afgesplitste discussies mee bedoeld.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
In welke faq staat dat? Ik dacht dat we die achterhaalde informatie uit de tijd dat we maar 4 scoremogelijkheden hadden overal wel verwijderd hadden...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:19:
In welke faq staat dat? Ik dacht dat we die achterhaalde informatie uit de tijd dat we maar 4 scoremogelijkheden hadden overal wel verwijderd hadden...
Op de meest logische plek denk ik:
Meer -> Over Tweakers -> Tweakers faq -> Moderatie
http://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Bij de +1 staat dat niet. Bij de +2 en +3 moeten we maar eens kijken of we het willen het willen herformuleren, je zou daar inderdaad eventueel nog de suggestie uit kunnen halen dat een volledig offtopic reactie toch een hogere score zou mogen krijgen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Dirk schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:26:
Bij de +1 staat dat niet. Bij de +2 en +3 moeten we maar eens kijken of we het willen het willen herformuleren, je zou daar inderdaad eventueel nog de suggestie uit kunnen halen dat een volledig offtopic reactie toch een hogere score zou mogen krijgen.
Op zich wel een goed punt. Soms kan er een interessante discussie ontstaan die niet over het eigenlijke artikel gaan, maar wel degelijk informatief zijn. Er was hier eerder al een keer over gepraat, dacht ik, het zou te overwegen zijn om een offtopic-informatief moderatie toe te kunnen voegen. Maar ik kan me voorstellen dat dat het modereren enkel complexer zal maken. :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Faeron in 'nieuws: Google linkt vanaf begin 2016 naar snellere en lichtere am...

Ik snap even niet wat deze op +1 doet, 0 is voldoende. Het meeste heeft niets met het onderwerp van het artikel te maken en lijkt vooral een anti Google / pro privacy post te zijn, met beweringen er in die niet onderbouwd zijn en soms gewoon niet eens kloppen.

Offtopic: Dit is de 4000e post in deze thread *O*

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 25-11-2015 09:51 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem