Danke!Migrator schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:13:
Zijn inderdaad geen nulletjes. Drie van de vier hadden slechts 2x 0 gekregen, en de reactie waar je op reageerde 2x +1. Dat is een beetje scheef want nette discussie. +1 van mij.
Daar ben ik het niet mee eens, zie bijvoorbeeld de reactie van Nightfox; die beaamt dat er een probleem is in bepaalde gebouwen; en daar wat ervaring aan toevoegt hoe dat nou zit.De met een * gemarkeerde reacties vind ik een +1 i.p.v. een 0, maar de rest zijn reacties in de trand van "ik ook" oftewel reacties die al veel vaker geplaatst zijn.
Waarom is dat off-topic/irrelevant? Het is ontopic, het gaat over het onderwerp waar het artikel om gaat, het is zeker niet irrelevant want het heeft te maken met de materie, et cetera.
Sinds wanneer is een reactie die iets herhaalt of beaamt, en dan nog aangevuld met eigen ervaring hoe zij het zien, dan offtopic of irrelevant? Dat is toch juist nuttig? Mensen die hun ervaring delen is cruciaal; daarom hebben we hier ook zo'n prachtige review sectie. Nu ga je geen review schrijven over je bereik in een supermarkt, maar dat is dus precies waar die comment sectie voor is.
Maar dan ben je dus off-topic/irrelevant bezig, als je iets bevestigd of je eigen licht er op schijnt?
Maar de persoon die zegt "Ik ben het daar niet mee eens en ervaar dat probleem niet", die zegt geen "ik ook", en dat zou wel een +1 zijn?
Snap je m'n probleem een beetje? Dat resulteert in behoorlijk oneerlijke beoordelingen van reacties.
Ik snap niet hoe het off-topic/irrelevant kan zijn als het gewoon puur gaat om de materie waar het nieuwsartikel om gaat. Als het nou een one-liner is met "Ik ook.", en verder niets: ja, dan kan ik er wel inkomen.
Maar gewoon een nette post, met uitleg erbij *waarom* iemand het zo ziet/ervaart: dat kan toch geen 0 zijn?
Oh? Sinds wanneer is dat dan?Ik vind persoonlijk niet dat er te streng gemodereerd wordt hier. Je modereert om te sorteren op relevantie voor iemand die de reacties leest, niet op strikt on/offtopic. Als je hier ook alles op +1 zou zetten dan hou je helemaal geen sortering meer over.
Volgens mij modereer je op de inhoud van de reactie, ik heb nog nooit gehoord (noot: dat zegt niet perse veel
Dan krijg je nog meer mensen die een first post willen maken omdat ze dan hogere beoordelingen kunnen krijgen dan iemand die later op de dag z'n steentje bijdraagt in de comments; dat gaat nergens over.
Een reactie moet beoordeeld worden op z'n inhoud, niet op z'n "hoe komt dit eruit te zien tijdens het sorteren?"
Heb er werkelijk nog nooit eerder van gehoord dat je moet modereren op basis van de sortering.
(Ik gebruik die hele sortering zelf ook totaal niet, overigens.)
En waarom mogen die eerste reacties wel een +1 krijgen, maar de anderen; die even ontopic zijn, krijgen dat niet? Dat vind ik een beetje oneerlijk en ook lichtjes meten met twee maten.De minder positieve reacties krijgen inderdaad vaker een 0. Dit is niet vanwege de mening, maar vanwege het feit dat er veel meer negatieve reacties zijn dan positieve. De latere negatieve reacties zijn niets meer dan een herhaling van zetten en dus een 0. De eerste paar reacties met een negatieve ondertoon staan netjes op +1.
Waarom heeft de een meer recht om z'n mening te geven dan de ander? Dan kun je net zo goed zeggen "Als jou mening al neergepend is, dan mag je niet posten dat je je daarbij aansluit; ook niet met reden".
Daar komt het eigenlijk op neer, je vind het off-topic/irrelevant als mensen hun mening geven als iemand anders al een soortgelijke mening gepost heeft. Maar voor die persoon is het wel degelijk relevant, voor de mensen die het lezen kan het ook absoluut relevant zijn ("Is het maar 1 persoon met deze mening, of zijn er meerdere die deze problemen ervaren?")... Maar als je dan gaat modereren op basis van "Ik wil de sortering beinvloeden", dan loop je dus het risico dat mensen niet kunnen zien of de mening wijdverspreid is.
Ik kan het dus, respectfully, absoluut niet eens zijn met je beredenering.
Ik wil dat elke reactie an sich gewoon beoordeeld wordt op z'n inhoud, en niet op basis van "iemand anders heeft dat al gezegd" of "Dit komt overeen met een ander, dus ik wil de sortering beinvloeden".En nogmaals, juist alles op +1 is iets wat je niet wil. Zoals ook in de ModFAQ staat is er wel een kleine drempel voor een +1 i.p.v. 0. Alles op +1 zou betekenen dat alles even relevant is en dat is niet zo.
Het is oneerlijk om de ene reactie wel, en de ander niet een bepaalde beoordeling te geven; zeker niet als de inhoud gewoon prima in orde en ontopic is.
Naar mijn weten zou er gemodereerd moeten worden naar inhoud van de reactie, en niet perse of 't een herhaling van zetten is.
We kunnen 't natuurlijk oneens zijn, maar ik vind t apart om zo te redeneren in ieder geval.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)