Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.278 views

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Die laatste heeft van mij een 0 gekregen maar er is nogal wat nodig om die van de +3 af te krijgen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yurn in 'reviews: Een einde aan strikte netneutraliteit: trager YouTube en sn...

53x +3 voor enkel een paar vragen lijkt me ook niet echt nodig... meer dan een +1 kan ik er niet in zien?

Virussen? Scan ze hier!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Bor schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:10:
Deze post bestaande uit eigenlijk niet veel meer dan voorbeelden van andere, soms totaal ongerelateerde zaken waar ook gespioneerd zou worden is geen +3 als ik de modfaq er naast leg.

Enai in 'nieuws: Panasonic leidt dataverkeer van smart-tv-apps om via eigen s...
Hmmmmm. Discutabel. Ik vind dat hij in een leuke post op een mooie manier weergeeft hoe het er tegenwoordig aan toe gaat in de wereld en hoeveel haken en ogen overal aan zitten.. Je kan er niet omheen dat hij in zekere zin een punt heeft. Of dat met een +3 'beloond' moet worden is een tweede. Een +2 zou ik schappelijker vinden..

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Op zich kan ik prima leven met een +2 maar +3 is wel echt iets te gortig inderdaad. Had de reactie eerst op +1 maar hij geeft wel een soort antwoord op de vraag van zijn parent-reactie. En hij heeft gewoon ook wel echt een punt. Dus ik heb er toch een +2 van gemaakt; voordeel van de twijfel :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 14:57
StefanTs in 'nieuws: Thecus brengt nieuwe vijf-bay-nas uit'
Witlof in 'nieuws: Thecus brengt nieuwe vijf-bay-nas uit'
Geen idee waarom beiden een aantal keer +3 krijgen, maar meer dan +1 kan ik er niet voor geven.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 15:16
Deze, vooral die van sn0x0r (staat nog op +2), hebben nog wat duwtjes nodig. Volstrekt offtopic.

Edit: ook geen +2: necessaryevil in 'nieuws: Nederlandse netneutraliteit verdwijnt na beslissing...

[ Voor 16% gewijzigd door Dorus op 28-10-2015 14:55 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:36

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:19:
Yurn in 'reviews: Een einde aan strikte netneutraliteit: trager YouTube en sn...

53x +3 voor enkel een paar vragen lijkt me ook niet echt nodig... meer dan een +1 kan ik er niet in zien?
Deze heeft nog wat zetjes nodig.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Saffie_time schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:02:
Die laatste heeft van mij een 0 gekregen maar er is nogal wat nodig om die van de +3 af te krijgen.
Waarom 0? Een goeie reactie als je het mij vraagt, maar inderdaad geen +3. Ik vind 'em informatief, dus +2, want veel leesvoer over wel degelijk gerelateerde zaken.

0 voelt voor mij als compensatie-mod.
Het is zeker geen off topic reactie. +1, of als het je interesseert dan een +2 omdat je hoopt dat sommige andere Tweakers die links gaan lezen.

Eat the bugs, live in a pod

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:52

Saffie_time

Why use this? 42!

+2 Vind ik overdreven aangezien dat voor de 'gemiddelde' tweaker toch wel als bekende kost mag worden gezien.
+1 Kan wel maar de manier waarop het geschreven is, had wat mij betreft wat 'netter' en minder 'kleinerend' gemogen. Vandaar dus de 0 alhoewel hoe langer ik erover nadenk ik meer neig naar +1.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Verwijderd

fritek373 in 'nieuws: Plaintext-wachtwoorden miljoenen accounts gratis hostin...
de link is dezelfde link als de eerste in het artikel. Reactie is dus geen +2 imo.

Verwijderd

Dat [Verwijderde gebruiker] erg aanwezig is op de FP is tot daar aan toe. Maar in nieuws: Plaintext-wachtwoorden miljoenen accounts gratis hostingbedrijf ligge... maakt hij het wel erg bont door diverse malen dezelfde boodschap te herhalen. Ik gaf de eerste oorspronkelijk een nul, want het raakte kant noch wal. Bij ontdekking van nummer twee en drie lijkt hij er op uit te zijn voornamelijk te willen ergeren; alledrie die flodders heb ik een -1 toegekend. Mocht hij een vierde boodschap met dezelfde strekking plaatsen, verzoek ik om ingrijpen door een moderator.
Verwijderd in 'nieuws: Plaintext-wachtwoorden miljoenen accounts gratis ho...

• Dorus
Die heeft tenminste nog iets (in de verte) met het topic te maken, die andere van hem daar helemaal niet, en staat wel op +1 :x

Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse Senaat stemt in met door techbedrijven bekriti...

Overigens, als ik zie dat het Vendar is begin ik bij -1 te redeneren, en ga ik daarna een rede zoeken om er 0 of beter van te maken.

Ik zie in het betoog om geen ICT technologie (sociale media etc) te gebruiken, en in zijn betoog over wetenschap, religie, eeuwig leven en nog veel meer (ik raak de draad kwijt), nog niet eens een 0.

Even op een rijtje:
max 0:
Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse Senaat stemt in met door techbedrijven bekriti...

-1:

Of vinden juli mij nu te streng?

[ Voor 35% gewijzigd door Dorus op 28-10-2015 22:02 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hij is al meerdere keren aangesproken op die lappen tekst van hem die compleet offtopic zijn, dus een -1 is zeker niet fout.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dorus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:54:
[...]

Overigens, als ik zie dat het Vendar is begin ik bij -1 te redeneren, en ga ik daarna een rede zoeken om er 0 of beter van te maken.
Ook al heeft Vendar een naam om lang en off-topic te schrijven is dit een beetje jammer imo.
Ik zie in het betoog om geen ICT technologie (sociale media etc) te gebruiken, en in zijn betoog over wetenschap, religie, eeuwig leven en nog veel meer (ik raak de draad kwijt), nog niet eens een 0.

Even op een rijtje:
max 0:

-1:

Of vinden juli mij nu te streng?
Dat niet, dit kun je als FP vervuiling zien. Daarom vind ik deze laatste reactie een -1. Een punt aftrek vanwege de lengte in dat geval. De anderen op 0 vind ik prima, maar het blijft bijzonder dat Vendar zo lang en off-topic blijft schrijven :/

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Dorus
Migrator schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

Ook al heeft Vendar een naam om lang en off-topic te schrijven is dit een beetje jammer imo.

[...]

Dat niet, dit kun je als FP vervuiling zien. Daarom vind ik deze laatste reactie een -1. Een punt aftrek vanwege de lengte in dat geval. De anderen op 0 vind ik prima, maar het blijft bijzonder dat Vendar zo lang en off-topic blijft schrijven :/
Zoals David aangeeft, hij is al eerder gewaarschuwd. Daarnaast ben ik niet strenger dan voor andere: Verhalen waar ik de draag in kwijt raak omdat er geen touw aan vast te knopen is, hebben geen enkele waarde. Sterker nog, ze zijn vermoeiend en ontmoedigen daardoor mensen om nog reacties te lezen, dus -1.

Geef mij maar eens in 1-2 regels de kern van dit betoog: Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse Senaat stemt in met door techbedrijven bekriti...
Als je dat lukt wil ik er wel een 0 van maken.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dorus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:29:
[...]

Zoals David aangeeft, hij is al eerder gewaarschuwd. Daarnaast ben ik niet strenger dan voor andere: Verhalen waar ik de draag in kwijt raak omdat er geen touw aan vast is te knopen hebben geen enkele waarde. Sterker nog, ze zijn vermoeiend en ontmoedigen daardoor mensen om nog reacties te lezen, dus -1.
Dus je hebt bij meerdere mensen dat je standaard bij de -1 begint? Zoals ik zei, da's een verkeerde insteek imo.
Geef mij maar eens in 1-2 regels de kern van dit betoog: Verwijderd in 'nieuaws: Amerikaanse Senaat stemt in met door techbedrijven bekriti...
Als je dat lukt wil ik er wel een 0 van maken.
"Zonder technologie heb je ook niet de problemen die met die technologie meekomen"
Maar Vendar zou Vendar niet zijn als hij daar geen heel verhaal over zou schrijven. Ik vind het niet lang genoeg voor een -1, maar ik vind het niet fout als je dat wel geeft onder het mom van FP vervuiling en (grotendeels) zeer zwaar off-topic.

• Dorus
Nee ik bedoel juist dat ik hem hetzelfde beoordeel dan andere. Dat ik een andere insteek neem (vanaf -1 redeneren), komt vooral omdat minder moeite is, uiteindelijk kom ik hetzelfde uit. Overigens heb ik hem ook gewoon +1 gegeven in andere reacties in dat draadje, welke wel gewoon netjes (en kort) waren.

Overigens, jou samenvatting mist zijn punt. Hij begint daar wel mee, maar gaat verder met hele andere dingen (we moeten in de breedte een oplossing zoeken, en daarna, bedrijven beheren alles wat we online doen, wat eng!), hij gaat dus al offtopic op zijn eigen post.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:28

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Jolke
Enai in 'nieuws: Panasonic leidt dataverkeer van smart-tv-apps om via eigen s...
Deze staat wel erg stevig op +3, terwijl hij dat niet waard is.

Niklaws in 'video: Nieuwe beelden van Ratchet & Clank getoond'
Geen +2

Edit:
Deze is ook geen +2:
Tourmaline in 'downloads: XnConvert 1.71'

[ Voor 12% gewijzigd door Jolke op 29-10-2015 11:36 ]

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:25

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

http://tweakers.net/reacties/bekijk/7982809/

Toegegeven, het voegt niks zinnigs toe.

Het lijkt mij niet meer dan een vage bevestiging van waarop gereageerd wordt. Geen troll, geen aanval en geen ongewenst gedrag.

Mij lijkt een 0 hier toepasselijk, en lijkt een -1 me te cru.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Beesje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:33:
http://tweakers.net/reacties/bekijk/7982809/

Toegegeven, het voegt niks zinnigs toe.

Het lijkt mij niet meer dan een vage bevestiging van waarop gereageerd wordt. Geen troll, geen aanval en geen ongewenst gedrag.

Mij lijkt een 0 hier toepasselijk, en lijkt een -1 me te cru.
Deze post is totaal overbodig en niet interessant voor wie dan ook. Dat valt wat mij betreft onder onderstaande:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
De bijbehorende score is -1 in dit geval.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

FaceDown in 'nieuws: Laptops en all-in-ones kunnen half 2016 8k-weergave bieden'
Geen +2

Balance in 'nieuws: Laptops en all-in-ones kunnen half 2016 8k-weergave bieden'
+3 lijkt me wat overdreven voor deze. Max +1

Edit
Max +1 moet max +2 zijn

[ Voor 40% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2015 15:39 ]

200 fish found!

• Jolke

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Jolke schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:32:
[...]

Ik vind die balance geen +3 waard, maar informatief vind ik het wel. +2 imo.
Oeps is eigenlijk een typo moet zijn max +2. Ik heb hem zelf namelijk ook een +2 gegegeven want informatief is zijn reactie inderdaad wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2015 15:39 ]

200 fish found!

Verwijderd

Waarschijnlijk verkeerde topic maar wist niet waar ik het anders moest droppen, RoD heeft in de eerste post van het draadje de referral verwijderd, dan moet ie hier volgens mij ook weg: Vickiieee in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus X-smartphone'

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:05:
Waarschijnlijk verkeerde topic maar wist niet waar ik het anders moest droppen, RoD heeft in de eerste post van het draadje de referral verwijderd, dan moet ie hier volgens mij ook weg: Vickiieee in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus X-smartphone'
Daar mag je je eigen topic zo maar voor openen/maken op Geachte Redactie

Je hebt verder wel helemaal gelijk.

Verwijderd

Sterker nog, je zou het als spam kunnen aanmerken: Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:19:
[...]

Nee dat hoort niet in GR, de redactie heeft niks te maken met de moderatie van de reacties :)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

HMC schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:19:
[...]

De redactie kan daar niet zoveel mee, hier in FM zitten juist de mensen met de juiste rechten. Je krijgt op dit soort meldingen het snelste in het topic naar welke aardvark linkt. Vickiieee zou toch overigens moeten weten dat referrals niet de bedoeling zijn. Of wellicht kom je zonder referral niet op de pagina. Maakt verder ook niet uit.

• HMC

HMC

Pluviophile

Migrator schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

De redactie kan daar niet zoveel mee, hier in FM zitten juist de mensen met de juiste rechten. Je krijgt op dit soort meldingen het snelste in het topic naar welke aardvark linkt. Vickiieee zou toch overigens moeten weten dat referrals niet de bedoeling zijn. Of wellicht kom je zonder referral niet op de pagina. Maakt verder ook niet uit.
_david_:Nee dat hoort niet in GR, de redactie heeft niks te maken met de moderatie van de reacties
Wow, dan begrijp ik dat deel dus helemaal verkeerd. :?
Ik vond zijn verzoek/vraag wel terecht. Dus beter hier? Gaat toch niet over mods? Dan beter topic op GR aanmaken toch?

Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Maar dat ligt uiteraard an mij. :)

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 29-10-2015 17:30 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ingrijpen op reacties hoort hier, ingrijpen op artikelen in GR. Dat is toch niet zo lastig?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terab...

Alsof een hoster door 1 slechte ervaring gelijk maar een rot bedrijf is. Ik snap de waarschuwing, maar zie het probleem niet zo + zeuren over de moderatie, kom ik niet verder dan offtopic.

Volgens de Spam FAQ, vallen referral links - tenzij vermeld of in signatures - onder spam.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 29-10-2015 19:37 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

CEx in 'nieuws: Plaintext-wachtwoorden miljoenen accounts gratis hostingbedri...
Geen +2

Edit1
coptician in 'nieuws: Microsoft werkt aan oplossing voor schermproblemen Sur...

Vind dit ook niet echt een +2. Vind eerlijk gezegd deze reactie en de daarop volgende discusie een beetje off-topic. Maar ik weet niet of ik daarmee te streng ben.

Edit2
Kid_Stevie in 'nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte...
Gewoon +1

[ Voor 58% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2015 20:48 ]

200 fish found!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ik vraag me af sinds wanneer een vraagstelling (geen mening!) die misschein niet welgevallig is of dat in ieder geval lijkt, automatisch -1 zou moeten zijn.
Buggle in 'nieuws: Europarlement wil dat Snowden bescherming als mensenrechte...

Maar ik geef toe, de originele post was misschien te karig in de uitleg en niet automatisch voor iedereen onmiddelijk op waarde schatbaar. Maar zelfs dan is dat geen reden voor een -1. Een afwijkende mening op Tweakers is geen -1. Dat is in het uiterste geval (poneren van een mening zonder enige achtergrond of uitwijding) een 0.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topicberichten zonder enige toegevoegde waardee, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Nee, jouw reactie staat prima op -1.

Verwijderd

_David_ schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:05:
[...]

[...]

Nee, jouw reactie staat prima op -1.
Omdat je je het er niet mee eens bent Het tweakers modssysteem is doodziek

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:08:
Omdat je je het er niet mee eens bent Het tweakers modssysteem is doodziek
Jouw post mag wel wat meer onderbouwing hebben. Waarom vind je dat het geen -1 is? Zoals de post nu is, is de -1 de hoogst mogelijke score. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar jouw post voegt echt totaal niets toe aan de discussie, zijn beschuldigingen zonder bewijzen (Snowden zit bij de FSB) en om het even af te maken, noem je iedereen die jou niet gelooft maar gelijk landverrader. Je neemt niet eens moeite het te staven. ;) Vervolgens kom je naar dit topic, met een link en welgeteld twee worden als "onderbouwing".

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 29-10-2015 23:19 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

En nu hij hem leeggehaald heeft is het helemaal een -1.

Verwijderd

Ik kan er ook wel wat in zetten zodat hij -2 wordt ok?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:19:
Als je gewoon je post onderbouwd had en op een wat vriendelijkere toon er neer had gezet, had je geen -1 gehad. Nu had je post totaal geen discussie waarde en zet je er ook nog even bij (kort door de bocht wellicht) dat als 'we' je niet geloven, we landverraders zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 29-10-2015 23:34 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Europarlement wil dat Snowden bescherming als mensenrechtena...

"Die lul", "lapzwans", "Hansie"... sorry, maar dat is toch echt flamen en dus -1... waarom dat zoveel +1 en +2 krijgt is me een raadsel...

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:07:
Verwijderd in 'nieuws: Europarlement wil dat Snowden bescherming als mensenrechtena...

"Die lul", "lapzwans", "Hansie"... sorry, maar dat is toch echt flamen en dus -1... waarom dat zoveel +1 en +2 krijgt is me een raadsel...
Niks anders dan een -1 inderdaad. Heeft nog wel wat zetjes nodig.

Overigens vind ik ook ignitem in 'nieuws: Europarlement wil dat Snowden bescherming als mensenrecht... geen +2, dit lijstje was al 30m eerder in de reacties gepost (als link naar plaatje weliswaar, maar toch) door letatcest.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeroenneman in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 10 begin 2016 tot 'aanbevolen...

Dat is een -1 imho, geen +1 waar hij nu staat, gezien de 1e zin en algehele toonzetting. Krijgt 6x +3...

Denk dat deze user wel even nagekeken mag worden, hij geeft aan op mening te modden...

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:05:

Denk dat deze user wel even nagekeken mag worden, hij geeft aan op mening te modden...
Is onder de aandacht.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:19:
Als je hier een reactie komt melden zonder onderbouwing en wél onderbouwde uitleg krijgt, waarom de reactie op -1 staat; dan is het minste wat je kunt doen normaal reageren.

Met deze instelling hoef je niet weer een reactie te komen melden in elk geval.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:44:
[...]

Als je hier een reactie komt melden zonder onderbouwing en wél onderbouwde uitleg krijgt, waarom de reactie op -1 staat; dan is het minste wat je kunt doen normaal reageren.

Met deze instelling hoef je niet weer een reactie te komen melden in elk geval.
Ik reageer hier zolang ik hier kan reageren. *knip*

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 30-10-2015 12:27 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:13:
[...]
Ik reageer hier zolang ik hier kan reageren. *knip*
Je reageert maar een eind weg; zolang je het maar normaal doet. Opmerkingen als de hierboven weggeknipte, vallen daar niet onder.

Verwijderd

Modbreak:Genoeg

[ Voor 86% gewijzigd door Cloud op 30-10-2015 12:33 ]

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Imo is dit geen 0, maar een +1, ik ga namelijk gewoon in op de reactie boven mij en het heeft zeker relevantie met betrekking tot OnePlus, frequenties of de keramische achterkant.
Vickiieee in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus X-smartphone'
Vickiieee in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus X-smartphone' (zie ook reactie hier onder, die wel een +1 krijgt).

Daarnaast vind ik deze reactie op zich wel een 0, want weinig te maken met onderwerp etc.
Uzuhl in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus X-smartphone'
Echter vind ik de reacties daaronder van mij en Stin00 géén 0, want we gaan in op de 'discussie', sterker nog, we proberen een mede-tweaker te helpen. Helaas zonder succes, maar om daar nu een 0 voor te geven..

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik vind die eerste 2 reacties niet echt ontopic, aangezien ze over een referral link gaan die weggeknipt zijn, ook de discussie in je laatste link vind ik niet echt relevant, de rest heb ik op +1 gezet :)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
mdgf in 'nieuws: OnePlus presenteert OnePlus X-smartphone'

Informatie die ook in het artikel staat + eigen mening over iets anders klein is geen +2

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16
Loller1 in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 10 begin 2016 tot 'aanbevolen upd...

Deze thread is een heerlijke verzameling van meningmodden en niet onderbouwde mededelingen zonder feiten. Deze staat dan weer op 0 terwijl dit op +1 mag. Zo staan er nog wel meer in, waarvan sommigen gewoon direct weg mogen.

DelonBalboa in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 10 begin 2016 tot 'aanbevolen...
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 10 begin 2016 tot 'aanbevolen update''

En zo ongeveer alle reacties van [Verwijderde gebruiker] hier :X

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
JanW schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:59:
Loller1 in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 10 begin 2016 tot 'aanbevolen upd...

Deze thread is een heerlijke verzameling van meningmodden en niet onderbouwde mededelingen zonder feiten. Deze staat dan weer op 0 terwijl dit op +1 mag. Zo staan er nog wel meer in, waarvan sommigen gewoon direct weg mogen.

DelonBalboa in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 10 begin 2016 tot 'aanbevolen...
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 10 begin 2016 tot 'aanbevolen update''

En zo ongeveer alle reacties van [Verwijderde gebruiker] hier :X
De gebruiker Imade heeft de aandacht, bedankt voor het melden :).

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zeehond schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:05:
De inhoud van deze reacties hebben weinig relevantie met wat er in het nieuwsbericht staat. -> off-topic
Het zal er wel vanaf hangen hoe hoog je de lat voor on-topic legt, en in de praktijk lijkt dat nog al eens te variëren. Ik zie artikelen waar enorme threads die toch wel aardig off-topic zijn nog met +1 worden beoordeeld terwijl in andere gevallen het kantelpunt naar 0 al vrij snel bereikt wordt. Persoonlijk vind ik het in dit geval nog wel on topic als de reacties over Linux of Linux distributies in zijn algemeen gaan. Als de nadruk op Windows ligt gaat het wat mij betreft wat te ver off-topic. Maar goed, zoals altijd blijft dat persoonlijk.
Falco in 'nieuws: Canonical brengt Ubuntu 16.04 LTS op 21 april 2016 uit'
Zolang deze gebruiker niets van een linkje heeft is deze ook gewoon 0.
Bronvermelding is een principe dat centraal staat in wetenschappelijk publicaties, maar hier op Tweakers is het geen vereiste. Als de informatie onjuist of onbetrouwbaar is zorgt een reactie cq correctie er meestal wel voor dat de oorspronkelijke reactie op 0 belandt.
Ik zie zelf toch graag iets meer motivatie als gevraagd wordt een reactie van +2 te halen. Het risico op deze manier is toch data alles op +1 belandt bij gebrek aan uitzonderlijk inzicht en kennis. Bovendien ben ik er voorstander van om zoveel mogelijk het moderatiesysteem (en daarmee de gebruikers die de beoordeling toekennen) hun werk te laten doen en alleen de uitwassen hier aan te kaarten.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het doel van deze thread is om reacties te melden die na enige tijd nog steeds op een verkeerde score staan, niet alleen de "uitwassen"

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

_David_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:52:
Het doel van deze thread is om reacties te melden die na enige tijd nog steeds op een verkeerde score staan, niet alleen de "uitwassen"
Als het geen uitwas is zal het echter ook niet iedereen duidelijk zijn waarom de score niet juist is, en vooral in die gevallen zie ik dus graag een verklaring. Het doel van dit topic is om reacties op de juiste score te krijgen, niet op de gewenste score.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Tribits schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:55:
[...]

Als het geen uitwas is zal het echter ook niet iedereen duidelijk zijn waarom de score niet juist is, en vooral in die gevallen zie ik dus graag een verklaring. Het doel van dit topic is om reacties op de juiste score te krijgen, niet op de gewenste score.
Ah, op die fiets. :P

Geen +2 lijkt mij toch te betekenen: "voldoet niet aan de voorwaarden die gesteld worden aan een +2"

En daar ben ik het wel mee eens m.b.t de 2 reacties die -zeehond meldt

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

_David_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:58:
[...]

Geen +2 lijkt mij toch te betekenen: "voldoet niet aan de voorwaarden die gesteld worden aan een +2"
Te makkelijk, als je in staat bent om de content van de reactie objectief te beoordelen en op basis van die beoordeling tot de conclusie komt dat het niet aan de criteria voor een +2 voldoet dan is een korte toelichting een kleine moeite.

Als de eisen zou absoluut zouden zijn dat er maar een enkele andere correcte score mogelijk is hadden we hier wel een modbot gehad die alle andere scores zou bestraffen, maar dat was geloof ik ook niet zo'n succes.

Let wel: dit gaat alleen om reacties waar redelijkerwijs enige discussie/twijfel over mogelijk is. Voor het rechtzetten van alle andere dwalingen volstaat het melden van de reactie en de juiste score verder gewoon prima :Y.

• Dorus
Als je het met enkele uit die lijst niet eens bent, draag dat dan gewoon aan. Zo twijfelde ik ook over een aantal of ze niet toch +1 konden zijn, uiteindelijk heb ik alleen die van anvar op +1 laten staan.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Tribits schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:50:
[...]

Het zal er wel vanaf hangen hoe hoog je de lat voor on-topic legt, en in de praktijk lijkt dat nog al eens te variëren. Ik zie artikelen waar enorme threads die toch wel aardig off-topic zijn nog met +1 worden beoordeeld terwijl in andere gevallen het kantelpunt naar 0 al vrij snel bereikt wordt. Persoonlijk vind ik het in dit geval nog wel on topic als de reacties over Linux of Linux distributies in zijn algemeen gaan. Als de nadruk op Windows ligt gaat het wat mij betreft wat te ver off-topic. Maar goed, zoals altijd blijft dat persoonlijk..
De een zal mischien iets strenger zijn met modderen als de ander. Ik ga geen reacties een +1 geven omdat ze te maken hebben met linux waar het nieuws bericht ook over gaat maar waarvan de inhoud verder weinig relevantie heeft met de inhoud van het nieuwsbericht.

Bronvermelding is een principe dat centraal staat in wetenschappelijk publicaties, maar hier op Tweakers is het geen vereiste. Als de informatie onjuist of onbetrouwbaar is zorgt een reactie cq correctie er meestal wel voor dat de oorspronkelijke reactie op 0 belandt
Ook hier ben ik het niet mee eens. De gebruiker meldt.dat Mir ubuntu 16:04 niet gaat halen, er mag dan wel een linkje bij mag als je zoiets vermeldt. Onuist info is een 0. Nu zeg ik niet dat de info in de reactie van Falco onjuist is, maar als er niet gemakkelijk gecontrolleerd kan worden of info juist is lijkt mij het geen rede om er dan wel maar een +1 van te maken.

Ik zie zelf toch graag iets meer motivatie als gevraagd wordt een reactie van +2 te halen. Het risico op deze manier is toch data alles op +1 belandt bij gebrek aan uitzonderlijk inzicht en kennis. Bovendien ben ik er voorstander van om zoveel mogelijk het moderatiesysteem (en daarmee de gebruikers die de beoordeling toekennen) hun werk te laten doen en alleen de uitwassen hier aan te kaarten.
Reactie 1 voegt naar mijn idee niet echt iets nutigs toe wat aansluit op de inhoud van het nieusbericht. De inhoud van de reactie heeft naar mijn idee zelfs vrij weinig te maken zelfs met het onderwerp en de inhoud van het artikel.
Reactie 2 is ook niet erg informatief. Waar LTS voor staat, is ook gewoon in de eerste regel van het nieuwsbericht te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Zeehond op 30-10-2015 20:01 . Reden: Fix typo die = de ]

200 fish found!

• Jolke

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Nee, met een +2 hadden we sowieso niet echt een probleem, en we gaan een +3 niet maar 1 punt omlaag fixeren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd

Haas_nl in 'geek: YouTube-gebruiker draait Nintendo 64-emulator op Android Wear'
Toch geen -1 om te vragen of Android Wear Doom draait?

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Carlos0_0 in 'reviews: Apple MacBook Pro: net ietsje sneller'

Mag m.i. wel op de +2. Geeft kennis over wat de trackpads allemaal kunnen (en waarom je wellicht geen touchscreen nodig hebt) en daar het een review is hoeven we niet té streng te zijn en is dit een 'boven het maaiveld' reactie :)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Jolke
Dirk schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:05:
Nee, met een +2 hadden we sowieso niet echt een probleem, en we gaan een +3 niet maar 1 punt omlaag fixeren.
Ook +2 vind ik hem eigenlijk niet waard.

Razwer in 'nieuws: Politie voorziet agenten van Galaxy S5 om bekeuringen uit ...
Geen +3

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
_David_ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:32:
[...]

[...]

Waarom? dit kan imo ook prima op 0.
Volgens mij is dat nog steeds gewoon een rant/flame.....

Het grote adblocking topic

• Dirk
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Waarom niet? Hij geeft een mooi stukje achtergrond over het beslissingsproces welk toestel te kiezen. Eventueel zou je nog voor een +2 kunnen gaan, maar een +1 vind ik wel heel zuinig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

productreview: Samsung SM951 (NVMe) 256GB review door DivadaviD

Dit hoort geen +3 (na mijn moderatie +2) te zijn. Dit is een +1 waard.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

En die status heeft ie nu. Wie daar een +3 aan heeft toegekend (iets met ziende & blind)? Daarvoor mis ik vergelijkingsmateriaal en diepgang.

• HMC

HMC

Pluviophile

Trommelrem in 'nieuws: Zelfrijdende auto Google rijdt voorzichtiger in de buu...
Zorgelijke gedachtegang, maar niet ongewenst. 0 of +1 niet duidelijk. 0 van mij.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 13:20
Ik vraag me wel eens af op wat voor score ik een reactie zoals deze moet zetten:

Verwijderd in 'nieuws: Snapchat eigent zich gebruik foto's toe in nieuwe voorwa...

IMHO is deze reactie ontopic, het heeft met het onderwerp te maken, al is het wel erg direct omschreven.
Aan alle moderaties op deze reactie te zien, zijn er ook enkele ''fun-modders'' actief, wat dit is echt geen +2 of +3 waard..

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer dan een 0 kan ik er toch echt niet van bakken hoor. Dit is compleet niet relevant.

Virussen? Scan ze hier!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Je kan er nog de humor van inzien en dan max een +1 er aan hangen maar dat is toch echt de limiet.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Bor

Bor

Topicstarter
+2 voor deze reactie lijkt mij wat aan de hoge kant;

NLsandman in 'nieuws: Britse politie arresteert derde verdachte in TalkTalk-h...

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Tomazzo in 'nieuws: Facebook wordt coulanter met gebruik van nicknames'

Een verhaal waar ongetwijfeld veel mensen zich in kunnen vinden maar ik kan er verder niet veel meerwaarde in vinden. Gezien het onderwerp van 'namen' is het strikt genomen zelfs off topic.

[ Voor 49% gewijzigd door Ircghost op 01-11-2015 22:14 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Ircghost schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:12:
Tomazzo in 'nieuws: Facebook wordt coulanter met gebruik van nicknames'

Een verhaal waar ongetwijfeld veel mensen zich in kunnen vinden maar ik kan er verder niet veel meerwaarde in vinden. Gezien het onderwerp van 'namen' is het strikt genomen zelfs off topic.
Het is een populaire mening vermoed ik maar inhoudelijk is het inderdaad geen +3 (of +2). Deze heeft nog wel even wat hulp nodig.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Tja , weet niet of je alleen gefocust moet zijn op de kop van een artikel en dat reacties daarover alleen ontopic zijn. Misschien toch wat breder inzetten . Het is een reactie over het gebruik van Facebook in het algemeen en het artikel gaat over die site.

De woordkeuze van de poster is niet altijd netjes,maar anders had ik weinig problemen met een +2.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Normaal klaag ik er niet echt over; maar gezien die discussies over "snel laag modereren" in het andere topic hier (dat +2 topic), ben ik toch benieuwd waarom mijn reacties hier off-topic zouden zijn (Zeker gezien de mensen met wie ik aan 't praten ben wél +1 krijgen en het gewoon over T-Mobile (en andere providers) gaat):
WhatsappHack in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van i...
WhatsappHack in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van i...
WhatsappHack in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van i... (De reacties erboven staan ook op 0, en ik zou niet weten waarom; het gaat over het onderwerp waar het artikel over gaat... Dat is normaliter +1.)

Hier nog random een paar reacties waarvan ik niet snap waarom ze op 0 staan:
GJA in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwoners N...
Jordymt in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwone...
Pi83 in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwoners ...
Verwijderd in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwoners ...
MadDogMcCree in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van...
Titan_Fox in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwo...
SMSfreakie in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inw...
Hermanvh in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwon... (Twijfelgeval, misschien)
Snoop in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwoners...
Verwijderd in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inw...
mr_zippey in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwo...
Stufferdt in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwo...
Trommelrem in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inw...
defixje in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van inwone...

Dit gaat al tijden bij veel topics zo, is dit allemaal niet veels te streng gemodereerd?
(En belangrijker: zijn het niet toevallig altijd dezelfde Tweaker(s) die lage scores geven?)
Veel van die reacties vind ik gewoon ontopic...
Wat wel opvalt is dat het vrijwel uitsluitend de wat minder positieve reacties zijn die deze beoordeling krijgen.

Even een random thread erbij pakken:
nieuws: Zelfrijdende auto Google rijdt voorzichtiger in de buurt van kinderen
(Ik zal niet alle 0 reacties erbij gaan pakken, enkel een vergelijking)

237 reacties, 61 krijgen 0. Dan zou bijna 25% van de reacties off-topic zijn? :P Dat kan toch niet kloppen? :)
Er zullen er vast een aantal absoluut off-topic zijn, maar als je er snel doorheen skimmed zie je ook daar: er staan er een behoorlijk aantal op 0 die gewoon on-topic over het onderwerp bezig zijn...
Dit zie je constant gebeuren, hele threads vol met 0 moderaties; en dat vind ik erg raar.

Kan hier dus nog wel een paar artikelen posten waarvan ik me zit te verbazen over de enorme hoeveelheden 0 moderaties, maar dat schiet niet zo op... Het lijkt een inherent probleem te zijn aan het type moderaties wat op het moment gegeven worden. Heel apart om te zien.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

WhatsappHack schreef op maandag 02 november 2015 @ 01:50:
Normaal klaag ik er niet echt over; maar gezien die discussies over "snel laag modereren" in het andere topic hier (dat +2 topic), ben ik toch benieuwd waarom mijn reacties hier off-topic zouden zijn (Zeker gezien de mensen met wie ik aan 't praten ben wél +1 krijgen en het gewoon over T-Mobile (en andere providers) gaat):
WhatsappHack in 'nieuws: T-Mobile: eind 2015 4g-dekking voor 99 procent van i... (De reacties erboven staan ook op 0, en ik zou niet weten waarom; het gaat over het onderwerp waar het artikel over gaat... Dat is normaliter +1.)
Zijn inderdaad geen nulletjes. Drie van de vier hadden slechts 2x 0 gekregen, en de reactie waar je op reageerde 2x +1. Dat is een beetje scheef want nette discussie. +1 van mij.
De met een * gemarkeerde reacties vind ik een +1 i.p.v. een 0, maar de rest zijn reacties in de trand van "ik ook" oftewel reacties die al veel vaker geplaatst zijn.
Dit gaat al tijden bij veel topics zo, is dit allemaal niet veels te streng gemodereerd?
(En belangrijker: zijn het niet toevallig altijd dezelfde Tweaker(s) die lage scores geven?)
Veel van die reacties vind ik gewoon ontopic...
Wat wel opvalt is dat het vrijwel uitsluitend de wat minder positieve reacties zijn die deze beoordeling krijgen.
Ik vind persoonlijk niet dat er te streng gemodereerd wordt hier. Je modereert om te sorteren op relevantie voor iemand die de reacties leest, niet op strikt on/offtopic. Als je hier ook alles op +1 zou zetten dan hou je helemaal geen sortering meer over. Of het dezelfden zijn die deze scores geven kan ik niks over zeggen, maar lijkt me ook niet extreem relevant voor het punt dat je maakt. De minder positieve reacties krijgen inderdaad vaker een 0. Dit is niet vanwege de mening, maar vanwege het feit dat er veel meer negatieve reacties zijn dan positieve. De latere negatieve reacties zijn niets meer dan een herhaling van zetten en dus een 0. De eerste paar reacties met een negatieve ondertoon staan netjes op +1.
Even een random thread erbij pakken:
nieuws: Zelfrijdende auto Google rijdt voorzichtiger in de buurt van kinderen
(Ik zal niet alle 0 reacties erbij gaan pakken, enkel een vergelijking)

237 reacties, 61 krijgen 0. Dan zou bijna 25% van de reacties off-topic zijn? :P Dat kan toch niet kloppen? :)
Er zullen er vast een aantal absoluut off-topic zijn, maar als je er snel doorheen skimmed zie je ook daar: er staan er een behoorlijk aantal op 0 die gewoon on-topic over het onderwerp bezig zijn...
Dit zie je constant gebeuren, hele threads vol met 0 moderaties; en dat vind ik erg raar.
Ook hier ben ik even langs wat 0's gegaan, maar de meesten staan daar terecht op. Drogredenen, foutieve informatie, opmerkingen die reeds vaker gemaakt zijn enzovoort. En nogmaals, juist alles op +1 is iets wat je niet wil. Zoals ook in de ModFAQ staat is er wel een kleine drempel voor een +1 i.p.v. 0. Alles op +1 zou betekenen dat alles even relevant is en dat is niet zo.
Kan hier dus nog wel een paar artikelen posten waarvan ik me zit te verbazen over de enorme hoeveelheden 0 moderaties, maar dat schiet niet zo op... Het lijkt een inherent probleem te zijn aan het type moderaties wat op het moment gegeven worden. Heel apart om te zien.
Het is vooral jouw ervaring denk ik.

Wat wel echt een probleem is dat een enkele moderator de score kan bepalen. Het zou het moderatiesysteem goed doen als elke post meerdere keren wordt gemodereerd, dan krijg je veelal een beter beeld van de juiste score en voorkom je dat bijv. jouw reacties onterecht op 0 stonden vanwege de beslissingen van een enkele moderator.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 09:50
Verwijderd in 'nieuws: Battletech-Kickstarter behaalt al zijn doelen' - komt op mij nogal trollerig over, daarom vind ik dit geen +1.
Met
Het laat ook wel een beetje zien dat Don Mattrick en zijn Vriendjes geen Hol gaven om eerdere eigen IP's
En de term XDoos

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• HMC

HMC

Pluviophile

Ha. Ik dacht wel dat dat soort reacties zouden komen. Ik dacht zelfs hetzelfde maar heb me ingehouden. Het was echter ook te verwachten dat ze veel +3's zouden krijgen.
Gaan we proberen recht te zetten.

Die tweede MetalPool in 'video: Er zit een soldaat in iedereen in Call of Duty: Black Ops ... lijkt mij zelfs off, dus 0.

Edit:
Prachtige video over precies waar ik van houd, en me mee bezig houd, en een benijdenswaardig persoon, maar dit is geen +3. Max +1, beter 0.
Bram Nauta in 'video: Polderpioniers - De baanbrekende chips van Bram Nauta'

Een knip. Hoort op 0, en volgens velen zelfs op -1.
Oscar Mopperkont in 'video: Polderpioniers - De baanbrekende chips van Bram N...

[ Voor 36% gewijzigd door HMC op 02-11-2015 18:42 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem