Yessss, puik werk!
Moet hem hieronder maar weer even op een aantal dingen wijzen. Ik kan er ook weinig van maken helaas..
Haha, lol!
hassanjassan in 'nieuws: Cyanogen gaat Microsoft-apps meeleveren met Cyanogen OS'
Heeft nog een paar zetjes nodig voor de -1! Heb een boost geprobeerd, maar net niet genoeg helaas..
Hmmmm. Vind het zelf eigenlijk meer een 0. Zodoende ook daar op gemoddert. (

)
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:13:
[...]
Ongeacht van de persoonlijke voorkeur,
Als je groots nu microsoft nieuwe Apps op CM in een discussielijntje associeert met 'bloatware', Omdat het mogelijk overbodige standaard meegeleverde Apps op een telefoon, dan denk ik dat je een groot aantal apps in de Google eigenlijk ook net zo voorgeïnstalleerd mee zijn.
Het is gek als je om de associatie met bloatware wel toe te passen op microsoft, maar als die direct gesteld wordt met google's apps dat die dan ongewenst is.
Ook zit in de comment informatie over waarom Oppo de roottoegang, waarmee je dus in de gewenste paar klikken die ongewenste apps kan verwijderen, heeft stopgezet.
Als je dan op zoek bent naar een platform met zo weinig mogelijke ongewenste software out of the box, dan is het toch ook niet gek dat Mr. Blackberry, Blackberry voordraagt? Het is een os leverancier die op bbm en wat encryptiesoftware na, ook een os-aanbieder die geen belang heeft bij allerlei 'diensten' die ze aan iedereen willen vergeven.
M.b.t. het
dikgedrukte stuk: we hebben het hier over CyanogenOS i.c.m. met Microsoft (apps). In deze context spreek ik over meegeleverde apps die dan wellicht niet gewenst zijn. Ik heb
nérgens geschreven dat ik die meegeleverde apps van Google niet net zo vervelend vind.
Op mijn OnePlus One staan standaard (en kan ik zo niet verwijderen, daar komt meer bij kijken):
- Gmail;'
- Google (zoekfunctie);
- Google Drive;
- Google Instellingen;
- Google+;
- Hangouts;
- Play Boeken;
- Play Films;
- Play Games;
- Play Kiosk;
- Play Music.
Dat zijn, bij elkaar, gewoon 11 (!) apps. Geloof me, daar ben ik ook echt niet blij mee. Want 8/11 gebruik ik ook écht NIET. Als het kon, dan had ik deze ook verwijderd. (Ja, een dezer dagen ga ik mijn OPO rooten e.d.)
Overigens zou ik als ik jou was de discussie nog eens doorlezen, ook de parents, want
Lekker Ventje in 'nieuws: Cyanogen gaat Microsoft-apps meeleveren met Cyanogen OS' noemt de standaard meegeleverde Google apps al, en daar gaat de discussie op voort.
Your argument is invalid.
M.b.t. het
schuingedrukte stuk: ik volg je niet helemaal, maar zie het punt hierboven.
M.b.t. het
onderstreepte stuk: Uuhhmmm.. Oppo ≠ OnePlus.

Onthoud dat.

Dus dat je met Oppo op de proppen komt is leuk en alles, maar volledig irrelevant, want Oppo ≠ OnePlus. Daarnaast zou ik ook niet weten waarom het artikel relevant is in dit opzicht in de context van de discussie.
M.b.t. het laatste gedeelte: hier sla je de plank dus even volledig mis hé. Blackberry heeft namelijk Blackberry OS. Het besturingssysteem zoals Blackberry dat ontwikkeld heeft. Als je dus een Blackberry koopt, zitten daar ook
standaard meegeleverde apps bij

.
Ze richten zich op Blackberry OS en de Blackberry's, met BBM hebben ze nooit voet aan de grond kunnen krijgen omdat het niet populair werd. Maar ze hebben het wel geïntroduceerd voor Android e.d. om te kunnen communiceren via BBM met een BB gebruiker. En daarnaast is Android nog altijd van Google, dus dat een aantal apps standaard meegeleverd worden is niet meer dan logisch. Het is hun eigen OS en het zijn hun eigen apps.
Als Blackberry net zo groot zou zijn als Google zouden ze hetzelfde doen.
Overigens kan deze nog steeds een zetje naar de -1 gebruiken:
Verwijderd in 'nieuws: Cyanogen gaat Microsoft-apps meeleveren met Cyanogen OS'