De hosting van mijn starter pakket is altijd uitstekend geweest, met veel functionaliteit. Geen klachten.WeHoDo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:17:
Behalve de prijs, was de hosting of VPS van Versio wel van kwaliteit?
Dat valt dan nog mee. Ik heb net per email mijn hostingpakket opgezegd, gebruikte het alleen als monitor service van een server bij een andere partij.reinders00 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:13:
[Afbeelding]
Dit heeft Versio zojuist op twitter gezet. Tot het einde van het contractjaar blijf je dus hetzelfde betalen. Nu is dus de vraag naar welke andere provider over te stappen.
Ben wel benieuwd naar een nieuwe partij voor mijn domeinen. Versio was wel erg scherp qua prijs, en prima controlepaneel (DNS, etc)! Even zoeken.
Gebruik zelf het start pakket puur voor mail maar er zitten best veel en goede opties in. Niet altijd even logisch ingedeeld maar voor dat geld uitstekend. Maar van 50 cent naar 2,50 per maand, das wel een verschil. Gelukkig tot eind contract dezelfde diensten, daarna maar eens kijken.
Ik zie dat het goedkoopste pakket van Vimexx net wat goedkoper is dan dat het goedkoopste abonnement van Versio met de huidige prijs. Zal eens uitzoeken wat de ervaringen daarvan zijn. Maar dat ik mijn pakketten overzet dat is zeker.
Vimexx heeft ook aantrekkelijke prijzen voor domeinen, nog beter dan Versio voor de verhoging: https://www.vimexx.eu/domeinnaam. Lijkt goede optie!!reinders00 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:36:
Ik zie dat het goedkoopste pakket van Vimexx net wat goedkoper is dan dat het goedkoopste abonnement van Versio met de huidige prijs. Zal eens uitzoeken wat de ervaringen daarvan zijn. Maar dat ik mijn pakketten overzet dat is zeker.
Ik zie inderdaad dat ze duurder zijn geworden. Verlengingen waren 1-2 jaar geleden nog 3,99 zo uit mijn hoofd. Nu 5,99. 10% is veel per jaar. Ze mogen natuurlijk de prijzen wel iets wijzigen jaarlijks door de inflatie.
eh, mailtje gehad van Versio op 30-11-2018
och is maar +/- 400% verhoging, hoezo wat te vieren?
Oja, het gaat morgen in!
En de prijs gaat van 0,50 naar 2,50 per maandBeste klant,
We willen iets met je vieren. Elk jaar weet Versio namelijk hoger in de top 10 van grootste hostingpartijen van Nederland te komen. Wat dit voor jou inhoudt? Een nieuw en beter hostingpakket
....
WAT BETEKENT DIT VOOR MIJ?
Een snellere website, betere bescherming van je data en nog snellere support wanneer je dit nodig hebt. Je huidige STARTER-pakket wordt hiervoor vervangen voor het nieuwe BRONS-pakket. Om dit mogelijk te maken gaat de prijs voor jouw pakket veranderen, maar hier krijg je dan ook het nodige voor terug!

Oja, het gaat morgen in!
Niet 1-2 jaar geleden, gisteren nog was een .nl verlenging 3,99. En van 3,99 naar 5,99 is geen 10%, maar toch echt 50%BliXem schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:01:
Ik zie inderdaad dat ze duurder zijn geworden. Verlengingen waren 1-2 jaar geleden nog 3,99 zo uit mijn hoofd. Nu 5,99. 10% is veel per jaar. Ze mogen natuurlijk de prijzen wel iets wijzigen jaarlijks door de inflatie.

Ja ik kreeg het mailtje ook. Eerst denk je: oh de zaken gaan goed en ik krijg een gratis upgrade naar een beter pakket. En dan ineens lees je dat je prijs aangepast wordt en moet je naar de site om te ontdekken dat het gewoon een ordinaire (en exorbitante) prijsverhoging gaat.
Versio, het was een leuke periode, maar hier ga ik niet in mee.
Versio, het was een leuke periode, maar hier ga ik niet in mee.
Nou, dit dus! Sodeknetter zeg, dit slaat nergens opNietGiftig schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:03:
eh, mailtje gehad van Versio op 30-11-2018
[...]
En de prijs gaat van 0,50 naar 2,50 per maand![]()
Oja, het gaat morgen in!

Wie gaat er mee massaal verhuizen? Ik zag Neostrada staan, maar heb er geen ervaring mee.
Ik heb bij het aangaan van mijn overeenkomst direct voor het hele jaar betaald. Gaan ze nu voor de resterende maanden extra geld (willen) incasseren?
Daar zit ik dus niet op te wachten en ik lees nu in hun algemene voorwaarden van oktober 2018 dat ze te allen tijde gewoon de prijs mogen aanpassen. Het is mij vooralsnog onduidelijk of dit er ook al in stond toen ik mijn webhosting bestelde...Als dat niet zo is dan gaat het nog leuk worden.
Echt ongelooflijk dat ze onder het mom van een jubileum al hun klanten een mes in de rug lijken te steken.
Daar zit ik dus niet op te wachten en ik lees nu in hun algemene voorwaarden van oktober 2018 dat ze te allen tijde gewoon de prijs mogen aanpassen. Het is mij vooralsnog onduidelijk of dit er ook al in stond toen ik mijn webhosting bestelde...Als dat niet zo is dan gaat het nog leuk worden.
Echt ongelooflijk dat ze onder het mom van een jubileum al hun klanten een mes in de rug lijken te steken.
[Voor 4% gewijzigd door Wouterkaas op 30-11-2018 23:24]
Ik kreeg het ook, je zou er bijna vrolijk van worden... ik nomineer dit alvast voor de "Bullshitaward van het Jaar" en de "Klantvriendelijkheid is onze laatste prioriteit"-award.
Mijn starter pakket vervalt op 21/12, wordt dus niet meer verlengd - maar ik was al langer bezig met alles bij Versio weg te halen: domeinnamen ben ik aan het weghalen en hosting zat er al lang niet meer (enkel als testomgeving).
Dit is wel een enorme prijsstijging, en niet alleen voor de websites: ook de domeinnamen gaan flink omhoog.
Dit zal hun best wel heel wat klanten kosten.
Mijn starter pakket vervalt op 21/12, wordt dus niet meer verlengd - maar ik was al langer bezig met alles bij Versio weg te halen: domeinnamen ben ik aan het weghalen en hosting zat er al lang niet meer (enkel als testomgeving).
Dit is wel een enorme prijsstijging, en niet alleen voor de websites: ook de domeinnamen gaan flink omhoog.
Dit zal hun best wel heel wat klanten kosten.
Sja wat wil je... Versio verkoopt domeinnamen al onder de kostprijs... Dus je weet van te voren dat ze je op een andere manier moeten naaien om winst te kunnen maken...
Ik heb het gevoel daar net zo hard genaaid te gaan worden.Nss schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:39:
[...]
Vimexx heeft ook aantrekkelijke prijzen voor domeinen, nog beter dan Versio voor de verhoging: https://www.vimexx.eu/domeinnaam. Lijkt goede optie!!
Ja, en dat je een prijsverhoging 'moet' doorvoeren is nooit leuk, maar dat je het op deze manier communiceert, dan probeer je gewoon iedereen voor de gek te houden.
Vandaag maar even kijken wat de alternatieven zijn. Baal er wel van, had net als ingesteld, wildcard certificaten, dmarc record, dane record etc.
Vandaag maar even kijken wat de alternatieven zijn. Baal er wel van, had net als ingesteld, wildcard certificaten, dmarc record, dane record etc.
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Is dat een onderbuikgevoel, of heb je concrete ervaringen?Jeffrey87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:02:
[...]
Ik heb het gevoel daar net zo hard genaaid te gaan worden.
Er zijn meerdere artikelen te vinden over Vimexx over hun aparte bedrijfsvorm (Stichting), dat geeft me een beetje een raar gevoel. Dus ja onderbuikgevoel.Nss schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:54:
[...]
Is dat een onderbuikgevoel, of heb je concrete ervaringen?
Plus Vimexx is van een oud-Versio medewerker (sysadmin).
[Voor 14% gewijzigd door Jeffrey87 op 01-12-2018 09:49]
Ik zie er eigenlijk niet zoveel geks aan. En ga er verder vanuit dat je als je echt gaat voor een goedkope hosting, er altijd wel iets is. De artikelen over de onduidelijkheden zijn in elk geval een paar jaar oud, qua hosting zelf lijkt dat gefixt te zijn en de ervaringen zijn zo te zien goed - voor mij een serieuze kandidaat.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Leg dat eens uit dan ipv alleen hier zo'n loos statement te doen? Of verwijs naar een bron?Jeffrey87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:33:
[...]
Er zijn meerdere artikelen te vinden over Vimexx over hun aparte bedrijfsvorm (Stichting), dat geeft me een beetje een raar gevoel. Dus ja onderbuikgevoel.
Plus Vimexx is van een oud-Versio medewerker (sysadmin).
Er zijn meerdere artikelen, en nee toch is het een onderbuik gevoel?
[Voor 51% gewijzigd door NimRod1337 op 01-12-2018 10:34]
Vimexx is onderdeel van Stichting Digi NL (de stichting waar op alle domeinnamen worden geregistreerd). Dit allemaal is weer in het beheer van Denkers ICT, waar Tom Denkers, oud systeembeheerder van Versio achter zit.NimRod1337 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:26:
[...]
Leg dat eens uit dan ipv alleen hier zo'n loos statement te doen? Of verwijs naar een bron?
Er zijn meerdere artikelen, en nee toch is het een onderbuik gevoel?
Een stichting mag geen winst maken, een BV wel. Vimexx zit weer achter een BV verstopt. Ik vind het allemaal een rare constructie, en wellicht heb je inmiddels bij Versio mogen zien dat "if it's too good to be true, it probably is".
Eerst met extreem lage tarieven duizenden klanten binnen halen, en dan ineens je tarieven met een factor x verhogen.
Overigens zeg ik niet dat het geen goede zaak is, maar ik zeg dat ik mijn twijfels heb.
[Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 01-12-2018 10:47]
Bijna elke stichting is in het leven geroepen om winst te maken. Stichtingen mogen deze winst alleen niet aanwenden puur en alleen voor de bestuurders (behalve onkosten etc.), maar hoofdzakelijk voor het doel waar de stichting statutair voor is opgericht. Waarschijnlijk is dat in dit geval "help Vimexx de winter door". Ik denk dat het een fiscale constructie is, als klant heb je daar helemaal niets mee van doen. En die prijsstijgingen merk ik nog weinig van.Jeffrey87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:46:
[...]
Vimexx is onderdeel van Stichting Digi NL (de stichting waar op alle domeinnamen worden geregistreerd). Dit allemaal is weer in het beheer van Denkers ICT, waar Tom Denkers, oud systeembeheerder van Versio achter zit.
Een stichting mag geen winst maken, een BV wel. Vimexx zit weer achter een BV verstopt. Ik vind het allemaal een rare constructie, en wellicht heb je inmiddels bij Versio mogen zien dat "if it's too good to be true, it probably is".
Eerst met extreem lage tarieven duizenden klanten binnen halen, en dan ineens je tarieven met een factor x verhogen.
Overigens zeg ik niet dat het geen goede zaak is, maar ik zeg dat ik mijn twijfels heb.
Ik vind het raar dat in de e-mail niet de oude en de nieuwe prijs staat. Versio is sowieso niet erg transparant qua prijzen, je moet ook zoeken om de inclusief BTW prijs te zien.
Het gebeurt niet vaak dat ik me aan de kant van bedrijven schaar, maar ik zie met versio het probleem ook niet helemaal. Ze hebben jarenlang goedkope hosting geboden die over het algemeen goed genoeg functioneerde, en nu gaan ze een andere kant op door zich te richten op een hoger segment. Jammer voor mij maar volgens mij een beslissing die een bedrijf kan maken zonder dat ik het idee heb dat ze daarin 'too good to be true' zijn geweest?Jeffrey87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:46:
Helpdesk, zegt dat bestaande contracten gewoon blijven lopen ik me niet zorgen hoef te maken.
Helaas stukje copy paste werk want mijn contract loop in januari af.... Maak je geen zorgen er veranderd niks aan je contract tot volgende maand.....fml
Helaas stukje copy paste werk want mijn contract loop in januari af.... Maak je geen zorgen er veranderd niks aan je contract tot volgende maand.....fml
Antwoord van Versio:
Goedenavond,
Bedankt voor je bericht. De tariefswijziging is enkel van toepassing op nieuwe bestellingen en verlengingen. Er zal voor je resterende looptijd niets gewijzigd worden. Wel hebben we je alvast de nieuwe specificaties gegeven. Je hebt dus alvast meer gekregen zonder er meer voor te betalen.
Mocht je hierover nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Fijne avond!
Met vriendelijke groet,
Christiaan
Goedenavond,
Bedankt voor je bericht. De tariefswijziging is enkel van toepassing op nieuwe bestellingen en verlengingen. Er zal voor je resterende looptijd niets gewijzigd worden. Wel hebben we je alvast de nieuwe specificaties gegeven. Je hebt dus alvast meer gekregen zonder er meer voor te betalen.
Mocht je hierover nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Fijne avond!
Met vriendelijke groet,
Christiaan
Ik heb zojuist mijn websites iig stopgezet voor verlenging. Van iets van 12 euro pj naar 36+ per jaar. gaat hem niet worden. Belachelijk gewoon...
Making an ass of myself since the 70's
Maar dan moeten ze daar transparant en eerlijk over zijn, niet al je klanten met een feestelijk mailtje mededelen dat ze per direct geüpgrade worden en pas verderop noemen dat de prijs ook verandert en de nieuwe prijs achter een link zetten.incaz schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:13:
[...]
Het gebeurt niet vaak dat ik me aan de kant van bedrijven schaar, maar ik zie met versio het probleem ook niet helemaal. Ze hebben jarenlang goedkope hosting geboden die over het algemeen goed genoeg functioneerde, en nu gaan ze een andere kant op door zich te richten op een hoger segment. Jammer voor mij maar volgens mij een beslissing die een bedrijf kan maken zonder dat ik het idee heb dat ze daarin 'too good to be true' zijn geweest?
En dan moeten ze ook niet hun algemene voorwaarden zodanig aanpassen dat ze ten eerste zonder tijdige aankondiging (was 2 maanden) de prijs mogen aanpassen van lopende overeenkomsten en ze ten tweede zichzelf ontslaan van de plicht om hun klanten proactief te informeren over toekomstige wijzigingen in de voorwaarden. Dat heeft m.i. weinig tot niets te maken met je als bedrijf richten op een hoger segment, tenzij je redeneert dat men in dat segment niets geeft om geld.

Ze passen de prijs van lopende contracten toch niet aan?
Wat een kneuzen. Dit gaat ze veel klanten kosten, mensen kiezen niet voor niets voor 50 cent per maand hosting. Dat zijn vaak onbelangrijke websites.
Ik had het enkel nog lopen omdat ik geen zin had om de boel te verhuizen, die 6 euro per jaar waren me dat niet waard. Nu gaat dat dus wel gebeuren.
Wel fijn, heb in augustus alles nog verlengd. Dus heb rustig de tijd.
Ik had het enkel nog lopen omdat ik geen zin had om de boel te verhuizen, die 6 euro per jaar waren me dat niet waard. Nu gaat dat dus wel gebeuren.
Wel fijn, heb in augustus alles nog verlengd. Dus heb rustig de tijd.
Gelukkig lijkt het daar voor nu wel op gezien een aantal reacties vanuit Versio, maar dat komt niet naar voren in de aanvankelijke mail. Zoals ik die lees krijg ik per direct een nieuw pakket en hoort daar een andere prijs bij.incaz schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:40:
Ze passen de prijs van lopende contracten toch niet aan?
Reeds meer dan 6 jaar klant bij versio. Ik host ook een onbelangrijke website + domeinnaam bij hun waar ik niet veel geld aan wil uitgeven (het brengt me namelijk ook helemaal niets op).
In augustus nog verlengd, dus voor volgend jaar wordt het een overstap naar een andere webhost.
Langs de ene kant geen zin in al het gedoe om gegevens en databanken te verhuizen, maar van 16€ voor domein + hosting per jaar naar 37€ per jaar is me toch wat te veel van het goede.
In augustus nog verlengd, dus voor volgend jaar wordt het een overstap naar een andere webhost.
Langs de ene kant geen zin in al het gedoe om gegevens en databanken te verhuizen, maar van 16€ voor domein + hosting per jaar naar 37€ per jaar is me toch wat te veel van het goede.
Ook hier heb ik alle automatische verlengingen (3 domijn namen en hostpakket) stopgezet. Heb nog even de tijd en dan ben ik na vele jaren weg bij versio. Ze denken zeker bij versio dat ze de enige zijn?? Echt niet.shaggy8675 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:20:
Ik heb zojuist mijn websites iig stopgezet voor verlenging. Van iets van 12 euro pj naar 36+ per jaar. gaat hem niet worden. Belachelijk gewoon...
[Voor 3% gewijzigd door bt1441 op 01-12-2018 15:41]
Heb er nu 10 domeinen + starters pakket, nu dus Brons
Heb de domeinen alleen voor email, en maak gebruik van POP3 dus geen opslag bij Versio
Dat de prijs van de hosting 400% omhoog gaat is deel 1, maar de prijs voor verlenging stijgt ook met 50%
Maar waar ik het meest de pest oven in heb is het luchtige toontje van hun mails.
En daarin maar niet vermelden wat er veranderd in de prijs, maar je laten zoeken op de website
Behandeld worden als imbeciel, dat wil ik niet.
Heb de domeinen alleen voor email, en maak gebruik van POP3 dus geen opslag bij Versio
Dat de prijs van de hosting 400% omhoog gaat is deel 1, maar de prijs voor verlenging stijgt ook met 50%
Maar waar ik het meest de pest oven in heb is het luchtige toontje van hun mails.
En daarin maar niet vermelden wat er veranderd in de prijs, maar je laten zoeken op de website
Behandeld worden als imbeciel, dat wil ik niet.
Beste klant,
We willen iets met je vieren.
...
Maar dat is niet alles wat we je te bieden hebben.
...
Om dit mogelijk te maken gaat de prijs voor jouw pakket veranderen, maar hier krijg je dan ook het nodige voor terug!
Ik ben zelf een beetje aan het vergelijken geslagen. Vimexx is qua prijs best interessant.
Wat ik het voordeel van Versio vind, is dat ze best veel mogelijkheden bieden. Denk aan
- Automatische Let's Encrypt wildcard certificaten via Direct Admin,
- DNS management in Direct Admin
- DNSSEC, DMARC, Dane, HSTS, DKIM
- 2FA voor Direct Admin en de website zelf
- Mogelijkheid PHP versie te kiezen
- SSH access
Vaak is het maar moeilijk erachter te komen of andere aanbieders dit ook hebben. Heeft iemand hier enige ervaring mee, in hoeverre ander aanbieders hierin meegaan?
Wat ik het voordeel van Versio vind, is dat ze best veel mogelijkheden bieden. Denk aan
- SSH access
Vaak is het maar moeilijk erachter te komen of andere aanbieders dit ook hebben. Heeft iemand hier enige ervaring mee, in hoeverre ander aanbieders hierin meegaan?
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Ik heb zelf even een topic geopend over domeinnaam prijzen, aangezien dit topic meer over hosting / vps gaat.
Domeinnaam prijzen
Domeinnaam prijzen
PSN: plexforce (ps4)
Door niet te reageren op hun bericht ga je akkoord. Het is net als bij verzekeringen. Je MOET reageren en weigeren akkoord te gaan met de voorgestelde wijziging.
Bij alle bedrijven die webhosting en domeinnamen aanbieden die ik tegenkom worden de prijzen altijd exclusief btw getoond. Onderaan in de footer van alle websites staat dan ook "Prijzen excl 21% BTW" zoals bij Vimexx of bij TransIP "Dit tarief geldt voor het 1e jaar en is exclusief btw.".WeHoDo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:20:
[...]
Boven aan de pagina staat Consument prijsoverzicht. Dan zijn de prijzen ook incl btw.
Maar dat is niet het geval. Hierin schieten ze ook te kort.
Ruim 6 jaar lang meer dan een zeer tevreden klant geweest bij Versio! Onlangs (vrijdag avond laat) een e-mail binnen gekregen dat er iets te vieren valt met alle leuke verbeteringen van Versio. Onderin de e-mail staat een klein linkje met de mededeling dat er nieuwe tarieven zijn door de wijzigingen in de pakketten. Na het klikken van de link is te zien dat per direct de prijzen zijn verhoogt met 400%. Mijn webhosting pakket is dus van €0.50 cent in de maand naar €2.50 euro per maand gegaan zonder ook maar enige aankondiging van deze absurde prijsverhoging!
Inmiddels met 2 werknemers contact gehad via de chat en e-mail. Alle vragen worden genegeerd en beantwoord met dezelfde standaard response berichtjes. Als ik dan vraag of mijn vragen beantwoord kunnen worden, wordt er niet meer gereageerd of wordt exact hetzelfde bericht gekopieerd.
Het is extra vervelend omdat mijn webhosting product binnen 14 dagen verlengd moet worden en dat zonder enige aankondiging de prijzen dik verhoogd zijn. Als ik dat een paar dagen eerder had gedaan had ik nog in het oude tarief was gebleven... ik vind 2.50 per maand (in plaats 0.50) voor een simpele hobby projectje ineens wel heel duur worden. Alle resources van mijn oude pakket gebruikte ik ook bij lange na niet en anders had ik wel een ander pakket genomen als dat nodig was.
Het is hun goedrecht om de prijzen te verhogen, maar hoe dat nu is gegaan vind ik vreemd en belachelijk. Als ik dan een paar vragen stel krijg ik gewoon niks meer te horen en wordt ik genegeerd...
Inmiddels met 2 werknemers contact gehad via de chat en e-mail. Alle vragen worden genegeerd en beantwoord met dezelfde standaard response berichtjes. Als ik dan vraag of mijn vragen beantwoord kunnen worden, wordt er niet meer gereageerd of wordt exact hetzelfde bericht gekopieerd.
Het is extra vervelend omdat mijn webhosting product binnen 14 dagen verlengd moet worden en dat zonder enige aankondiging de prijzen dik verhoogd zijn. Als ik dat een paar dagen eerder had gedaan had ik nog in het oude tarief was gebleven... ik vind 2.50 per maand (in plaats 0.50) voor een simpele hobby projectje ineens wel heel duur worden. Alle resources van mijn oude pakket gebruikte ik ook bij lange na niet en anders had ik wel een ander pakket genomen als dat nodig was.
Het is hun goedrecht om de prijzen te verhogen, maar hoe dat nu is gegaan vind ik vreemd en belachelijk. Als ik dan een paar vragen stel krijg ik gewoon niks meer te horen en wordt ik genegeerd...
Heel bizar heb meer dan 1000 domeinnamen daar staan. Flinke prijsverhoging.
Check dit forum: WeHoDo in "Domeinnaam prijzen"caroncaron schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:35:
Heel bizar heb meer dan 1000 domeinnamen daar staan. Flinke prijsverhoging.
Leuk, denk je. Alle .nl extensies zijn ruim duurder geworden. Waar zit het prijsverschil nu precies in? Ik heb daar 1600 namen staan ofzo. Dit is overduidelijk duurder geworden.Echter, als klant neem je veel domeinen af bij Versio. Dat laat ons niet ongemoeid en daarom kom je in aanmerking voor Groothandel prijzen. Hiermee registreer, verleng en verhuis je extra voordelig je domeinnamen. Dit hebben we al voor je geactiveerd. Mocht je hier vragen over hebben of dit gedeactiveerd zien, neem dan gerust contact met ons op.
M'n magische bol werken.
Meeste zijn standaard functies van DirectAdmin, zo bijzonder is het allemaal niet.Samueldw schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:24:
Ik ben zelf een beetje aan het vergelijken geslagen. Vimexx is qua prijs best interessant.
- SSH access
Wat overigens een leuk statement zou zijn is als iedereen zijn nieuwe schuifruimte voor 100% vol zou zetten. Ik garandeer je dat de hele boel in elkaar stort, zoveel schijfruimte hebben ze niet bij Versio namelijk. Allemaal goedkope, weet ik hoevaak overboekte, storage.
[Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 02-12-2018 10:19]
Oké, thanks.
Ik ben voor dat plan. En dan allemaal verschillende files, zodat ze niets hebben aan deduplication :-)
Is gelijk alle SSD storage vol, houden ze te weinig cache over, zakt de snelheid in, ik zie het wel zitten. En dan massaal de support mailen en geld terug vragen.
Ik ben voor dat plan. En dan allemaal verschillende files, zodat ze niets hebben aan deduplication :-)
Is gelijk alle SSD storage vol, houden ze te weinig cache over, zakt de snelheid in, ik zie het wel zitten. En dan massaal de support mailen en geld terug vragen.
Wat win je daar nu in vredesnaam mee?Samueldw schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:12:
Oké, thanks.
Wat veel beter zou zijn is om deze opmerkelijke gang van zaken in de media te brengen, te beginnen bij de Tweakers frontpage. Zonder de functionaliteit voor braaf betalende klanten (die hier niets aan kunnen doen) in gevaar te brengen zet je dan vraagtekens bij Versio's manier van werken en voorkom je zonder meer een toestroom aan (nieuwe) klanten, tenzij Versio gaat terugkomen op deze abrupte beslissing.
Ik ben met je eens dat het niet zo netjes is, maar het zal wel de alarmbellen laten rinkelen, daar bij Versio.
Het is nog maar de vraag hoeveel je wint met het in de media brengen van dit verhaal. 'There's no such thing as bad publicity'. Ik ben bang dat uiteindelijk veel klanten gewoon blijven, omdat de prijs nog altijd in het budget segment zit en overstappen veel gedoe met zich meebrengt.
En nieuwe klanten zijn dit over een maandje weer vergeten. Zij kijken naar prijs en de reviews van afgelopen jaren. En de prijs is flink opgehoogd, maar zit nog steeds aan de onderkant van de markt.
Het is nog maar de vraag hoeveel je wint met het in de media brengen van dit verhaal. 'There's no such thing as bad publicity'. Ik ben bang dat uiteindelijk veel klanten gewoon blijven, omdat de prijs nog altijd in het budget segment zit en overstappen veel gedoe met zich meebrengt.
En nieuwe klanten zijn dit over een maandje weer vergeten. Zij kijken naar prijs en de reviews van afgelopen jaren. En de prijs is flink opgehoogd, maar zit nog steeds aan de onderkant van de markt.
Ik was naar aanleiding van de mail ook even verbijsterd, maar goed. Versio wil kennelijk deze kant op. Uiteindelijk ben ik jarenlang zeer tevreden gebruiker geweest en staat het mij vrij om mijn diensten ergens anders af te nemen.
Wat mij opvalt is dat Versio bijzonder veel klanten heeft die het starterspakket enkel gebruikten als mailserver voor geregistreerde domeinen. Eventueel als eenvoudige hosting van placeholders voor geparkeerde of niet cruciale domeinen. Voor dit type gebruik was het starterspakket met 0,50ct uitstekend geschikt.
In mijn geval heb ik prettig gebruik gemaakt van de mailservers van Versio. In het verleden heb ik weleens een Hosted Exchange omgeving op een VPS gevirtualiseerd, maar het is bijzonder veel werk om voor persoonlijke domeinen continu de blacklisting van de IP's te bewaken. Vooral de Microsoft MX's tevreden houden blijkt een eindeloze opgave helaas.
Nu Versio de prijs van het starterpakket heeft veranderd naar 2,50 komt dit dicht in de buurt bij de prijzen die andere partners vragen voor Hosted Exchange. Dergelijke diensten zijn beschikbaar vanaf ongeveer 4 á 5e per maand. Daarmee is dat nog steeds een duurdere oplossing, maar wel één met bijzonder veel meer functionaliteit.
Voor mezelf begin ik er niet aan om mijn IP's van de blacklists te houden. Maar nu er een bijzonder grote stroom klanten vrijkomt met deze behoeftes wordt het misschien interessant om deze dienst professioneel aan te bieden. Op het moment zijn de tarieven voor Hosted Exchange namelijk vrij hoog. De boel in de lucht houden is met een beetje bulk een stuk lucratiever.
Wat mij opvalt is dat Versio bijzonder veel klanten heeft die het starterspakket enkel gebruikten als mailserver voor geregistreerde domeinen. Eventueel als eenvoudige hosting van placeholders voor geparkeerde of niet cruciale domeinen. Voor dit type gebruik was het starterspakket met 0,50ct uitstekend geschikt.
In mijn geval heb ik prettig gebruik gemaakt van de mailservers van Versio. In het verleden heb ik weleens een Hosted Exchange omgeving op een VPS gevirtualiseerd, maar het is bijzonder veel werk om voor persoonlijke domeinen continu de blacklisting van de IP's te bewaken. Vooral de Microsoft MX's tevreden houden blijkt een eindeloze opgave helaas.
Nu Versio de prijs van het starterpakket heeft veranderd naar 2,50 komt dit dicht in de buurt bij de prijzen die andere partners vragen voor Hosted Exchange. Dergelijke diensten zijn beschikbaar vanaf ongeveer 4 á 5e per maand. Daarmee is dat nog steeds een duurdere oplossing, maar wel één met bijzonder veel meer functionaliteit.
Voor mezelf begin ik er niet aan om mijn IP's van de blacklists te houden. Maar nu er een bijzonder grote stroom klanten vrijkomt met deze behoeftes wordt het misschien interessant om deze dienst professioneel aan te bieden. Op het moment zijn de tarieven voor Hosted Exchange namelijk vrij hoog. De boel in de lucht houden is met een beetje bulk een stuk lucratiever.
Bij mij is het net het omgekeerde, ik heb verschillende domeinnamen op het starterspakket zitten waarbij alle mail via Microsoft Exchange 365 loopt. Dit kost mij iets minder dan 5 euro per maand per gebruiker voor exchange.Oyster schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:44:
Ik was naar aanleiding van de mail ook even verbijsterd, maar goed. Versio wil kennelijk deze kant op. Uiteindelijk ben ik jarenlang zeer tevreden gebruiker geweest en staat het mij vrij om mijn diensten ergens anders af te nemen.
Ik denk niet dat je dit zelf goedkoper kan aanbieden.
Op Trustpilot gaan klanten ook helemaal los. Morgen is het maandag, dus misschien ziet Versio deze nieuwe week zelf ook in dat het niet zo handig van ze was.
Lekker!
Van 13 reviews gaan ze waarschijnlijk niet heel hard schrikken. Van een artikel pontificaal op Tweakers wel eerder.
Ik ben niet op de hoogte van de Nederlandse wetten, maar hoe kan ik het geld dat ik in mijn online portemonnee terug opnemen? Volgens Versio is dit niet mogelijk en ze geven volgend wetartikel:
Artikel 3:5, eerste lid van de Wet op het financieel toezicht:
"Het is verboden in Nederland in de uitoefening van een bedrijf buiten besloten kring opvorderbare gelden van anderen dan professionele marktpartijen aan te trekken, ter beschikking verkrijgen of ter beschikking te hebben."
Volgens mij is dan zelfs de volledige online portemonnee niet wettig?
Artikel 3:5, eerste lid van de Wet op het financieel toezicht:
"Het is verboden in Nederland in de uitoefening van een bedrijf buiten besloten kring opvorderbare gelden van anderen dan professionele marktpartijen aan te trekken, ter beschikking verkrijgen of ter beschikking te hebben."
Volgens mij is dan zelfs de volledige online portemonnee niet wettig?
Mocht je willen overstappen, check even op tws.eu welke hosters allemaal onder tws vallen. Zonde als je binnenkort weer moet overstappen....
I intend to live forever. So far, so good.
Voor .com kan iedereen flinke prijsverhogingen verwachten bij elke registrar. Ze gaan namelijk bij de registry de prijzen de komende jaren verhogen.
http://domainincite.com/2...eject-com-price-increases
https://domainnamewire.co...verisign-com-price-hikes/
http://domainincite.com/2...eject-com-price-increases
https://domainnamewire.co...verisign-com-price-hikes/
Ik vraag me af of je dat überhaupt zo mag verwoorden in je algemene voorwaarden. Volgens mij is een bedrijf verplicht om bestaande klanten er op te wijzen als algemene voorwaarden wijzigen. Dit kunnen ze doen door een standaard bericht met een verwijzing naar de nieuwe algemene voorwaarden / een wijzigingsdocument.Thom2289 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:55:
Ik vind deze passage ook heel gedurfd:
Per 31 oktober 2018 zijn onze aangepaste algemene voorwaarden, privacyverklaring, disclaimer en cookieverklaring in werking getreden. Hetgeen wij aangepast hebben is dat wij jou niet bij iedere wijziging hoeven te informeren en hebben we onze privacy maatregelen aangescherpt om jouw privacy te blijven waarborgen. Zo blijft jouw mailbox schoon en kunnen wij de beste kwaliteit blijven leveren die je van ons gewend bent!
https://www.versio.nl/nie...-algemene-voorwaarden-558
Ik zou het echter heel vreemd vinden als ze door het opnemen van deze regel in hun algemene voorwaarden hier onder uit zouden kunnen komen...
enHoe vaak moet ik mijn algemene voorwaarden voorleggen aan de klant?
...
Let op: Wanneer je de voorwaarden wijzigt, geef je klanten waar je al eerder zaken mee hebt gedaan wél de nieuwe algemene voorwaarden wanneer ze een nieuwe overeenkomst willen sluiten.
https://www.sprout.nl/how...leggen%20aan%20de%20klant?
Anyway - als ik het allemaal zo lees in dit topic dan ben ik blij dat ik geen klant ben van Versio. Ik zit al jaren prima bij TransIP en Antagonist. Betaal ik inderdaad iets meer, maar bij beide heb ik dit soort grappen en grollen nog niet zien langskomenMag ik algemene voorwaarden gedurende de overeenkomst wijzigen?
Deze vraag is vooral relevant voor ondernemers die een dienst leveren waarvoor langdurige contracten worden afgesloten. Het kan dan gebeuren dat je gedurende het contact de algemene voorwaarden wilt wijzigen. Dat is in principe toegestaan, mits je een bepaling hiervoor hebt opgenomen in het oorspronkelijke contract. Daarnaast ben je verplicht om de klant te informeren over de gewijzigde voorwaarden. Zolang de klant niet nadrukkelijk akkoord is gegaan met de nieuwe versie, gelden de oude voorwaarden. Daarnaast heeft de klant bij wijzigingen in zijn nadeel het recht om de overeenkomst per direct te beëindigen.
https://www.sprout.nl/how...20overeenkomst%20wijzigen?

[Voor 21% gewijzigd door gooos op 03-12-2018 09:43]
Prima ontdekking hoor!Samueldw schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:24:
- SSH access

Heb even een blik geworpen op de site en vind daar.......
- Hoe installeer ik Lets Encrypt SSL op mijn website?
- Hoe wijzig ik de DNS records van mijn domein?
- Informatie over DNSSEC, DMARC, HSTS
- Hoe stel ik de PHP versie per domeinnaam in?
- Hoe schakel ik SSH toegang in?
Denk wel dat ik hiernaar overga als over 6 maanden mijn contract verloopt.
[EDIT] Ik zie dat er ook een Vimexx topic is op het Tweakers forum.
[Voor 3% gewijzigd door SwerveShot op 03-12-2018 10:15]
Als statement heb ik per direct mijn domeinen verhuist naar Vimexx. Top service dat de huidige looptijd gerespecteerd wordt!
Hosting heb ik betaald tot augustus, dus laat ik lekker staan bij Versio. Online portemonnee ga ik over in conclaaf.
--
Nieuw dieptepunt: Versio heeft de discussie(s) van het eigen forum gewoon weggegooid.
Hosting heb ik betaald tot augustus, dus laat ik lekker staan bij Versio. Online portemonnee ga ik over in conclaaf.
--
Nieuw dieptepunt: Versio heeft de discussie(s) van het eigen forum gewoon weggegooid.
[Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 03-12-2018 10:46]
Wanneer je een helpdesk ticket inschiet met de eis dat je je saldo wil opnemen maken ze een terugbetaal knop voor je aan!Drardollan schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:33:
Als statement heb ik per direct mijn domeinen verhuist naar Vimexx. Top service dat de huidige looptijd gerespecteerd wordt!
--
Oh dat heb ik net gedaan, eens kijken wat er gaat gebeurenJesse water schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:56:
[...]
Wanneer je een helpdesk ticket inschiet met de eis dat je je saldo wil opnemen maken ze een terugbetaal knop voor je aan!

Dat is geen nieuw dieptepunt hoor, dat beleid (alle vormen van kritiek verwijderen) voeren ze al jaren. Blader maar eens terug in dit topic.Drardollan schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:33:
Versio is voor mij wel goedkoper geworden. Wist het (nog) niet zeker maar er zit wel degelijk een verschil in in domeinregistratie qua prijs:
https://web.archive.org/w.../domeinnamenvoorkostprijs
Kijk ik naar verlenging van een huidig domein:
https://web.archive.org/w.../domeinnamenvoorkostprijs
Kijk ik naar verlenging van een huidig domein:
En kijk ik naar de prijzen nu voor registratie, verlenging:Automatische verlenging (1 jaar) 12345678.nl - 4.34 EUR
Scheelt 1,34 per .nl domein. echter belgie gaat met een dikke euro omhoog, van 4,00 naar 4,99. En een berg andere extensies die ook fors gestegen zijn. Ik weet niet wat ik er van denken moet. Het zou jammer zijn als ze niet meer de goedkoopste waren in NL..nl Nederland € 2,99
M'n magische bol werken.
Dit topic is nieuw voor me, zo te zien is er iets samengevoegd. Had nooit eerder problemen, dus nooit gekeken.mcDavid schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:12:
[...]
Dat is geen nieuw dieptepunt hoor, dat beleid (alle vormen van kritiek verwijderen) voeren ze al jaren. Blader maar eens terug in dit topic.
Maar dat kan toch niet in 2018? Daar kom je als bedrijf toch niet meer mee weg zou je zeggen. Echt krankzinnig.
Ach, de grootste kritiek-zeikers zijn mensen die een paar centen willen betalen en verwachten dat ze 99.9% uptime in hosting hebben. Feit was is dat versio vooral vroeger veelal gebruik maakte van oudere servers die vaak overselled waren. Veels te veel users voor wat het aankon op piekuren. En dat bracht behoorlijk wat storingen met zich mee. Je bent vrij om te gaan staan waar je wilt w.b.t hosting. Als je goede hosting wilt zul je ervoor moeten betalen. Ik heb een aantal resellerpakketjes voor BE/NL en een xxxx aantal domeinnamen. Ik zie dat er wat voordeliger is geworden maar ook weer prijziger aan de andere kant.
Als versio inderdaad overgenome is dan is het denk ik einde van de prijsstunt en moet er op langere termijn gewoon winst worden gemaakt. Zonde! Want het was wel een bedrijf waar je tegen inkoop gewoon een legio aan domeinnamen kon pakken.
Als versio inderdaad overgenome is dan is het denk ik einde van de prijsstunt en moet er op langere termijn gewoon winst worden gemaakt. Zonde! Want het was wel een bedrijf waar je tegen inkoop gewoon een legio aan domeinnamen kon pakken.
M'n magische bol werken.
Nu ben ik niet iemand die klaagt over de uptime bij Versie. Ik had alleen hobby websites en misschien zijn die wel eens down geweest, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Maar als je als bedrijf een uptime garantie biedt, dan kan je toch die uptime verwachten? Ook al is de prijs extreem laag? Of mogen bedrijven ineens van alles beloven en als ze er zich niet aan houden, mag de klant niet klagen omdat het "zo goedkoop is"?Jism schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:21:
Ach, de grootste kritiek-zeikers zijn mensen die een paar centen willen betalen en verwachten dat ze 99.9% uptime in hosting hebben. Feit was is dat versio vooral vroeger veelal gebruik maakte van oudere servers die vaak overselled waren. Veels te veel users voor wat het aankon op piekuren. En dat bracht behoorlijk wat storingen met zich mee. Je bent vrij om te gaan staan waar je wilt w.b.t hosting. Als je goede hosting wilt zul je ervoor moeten betalen. Ik heb een aantal resellerpakketjes voor BE/NL en een xxxx aantal domeinnamen. Ik zie dat er wat voordeliger is geworden maar ook weer prijziger aan de andere kant.
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
Dit is echt al jaren gaande en gewoon bekend, zie bijv: Mabili in "Versio Hosting - ervaringen"Drardollan schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:57:
[...]
Dit topic is nieuw voor me, zo te zien is er iets samengevoegd. Had nooit eerder problemen, dus nooit gekeken.
Maar dat kan toch niet in 2018? Daar kom je als bedrijf toch niet meer mee weg zou je zeggen. Echt krankzinnig.
Ze doen er zelf alles aan de negativiteit te censureren, wat ook de enige manier is dat ze nog bestaansrecht hebben.
edit:
In de praktijk komt deze "garantie" er op neer dat je, als je erover klaagt ten minste, (een deel van) je geld terug krijgt. Dan heb je het meestal over een paar cent.maussie95 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:30:
[...]
Maar als je als bedrijf een uptime garantie biedt, dan kan je toch die uptime verwachten? Ook al is de prijs extreem laag?
Je kunt beter een partij hebben die geen garanties geeft maar wel een realistische inspanning levert om fatsoenlijke service te leveren...
[Voor 32% gewijzigd door mcDavid op 03-12-2018 13:05]
Mee eens, als men iets garandeert, wat maakt 't dan uit hoeveel men ervoor vraagt?maussie95 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:30:
[...]
Nu ben ik niet iemand die klaagt over de uptime bij Versie. Ik had alleen hobby websites en misschien zijn die wel eens down geweest, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Maar als je als bedrijf een uptime garantie biedt, dan kan je toch die uptime verwachten? Ook al is de prijs extreem laag? Of mogen bedrijven ineens van alles beloven en als ze er zich niet aan houden, mag de klant niet klagen omdat het "zo goedkoop is"?
Hmz, het artikeltje is prima geschreven, maar de titel is zeer dubieus. "Versio-klanten klagen..." Wat opmerkelijk is, is de abrupte prijsstijgingen, dat mensen daarover klagen is een logisch gevolg. Op deze manier ligt de nadruk op 't klagen en komt 't over alsof dát opmerkelijk, of zelfs vreemd/over-the-top is.
Weet iemand of Versio ook de prijs van plan is te gaan verhogen als je je abonnement al voor vijf jaar vooruit betaald hebt?
Ik had dezelfde vraag, dit was de reactie van Versio:rbommel schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:59:
Weet iemand of Versio ook de prijs van plan is te gaan verhogen als je je abonnement al voor vijf jaar vooruit betaald hebt?
Er was toen een aanbieding van 12,39 voor 5 jaar hosting met domeinnaam. Ik snap wel dat deze prijzen niet houdbaar zijn.De tariefswijziging is enkel van toepassing op nieuwe bestellingen en verlengingen. Jouw pakket zal pas weer worden verlengd op 23-12-2019. Er zal voor je resterende looptijd niets gewijzigd worden. Wel hebben we je alvast de nieuwe specificaties gegeven.
Ik heb jaren een eigen webhosting bedrijf gehad. Ook in de budget markt. Dus ik weet alles van oversellen en kritiek. Wij zijn kritiek nooit uit de weg gegaan, altijd open en eerlijk gehandeld. Dat werd gewaardeerd, de kritiek was zo minimaal dat ik echt zou moet zoeken in mijn archieven om een voorbeeld te vinden.Jism schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:21:
Maar ook wij deden dingen fout. Net als Versio dat ongetwijfeld doet en/of gedaan heeft. Ik heb daar geen moeite mee, voor 50 cent verwacht ik weinig. Een redelijke uptime stemt mij al tevreden. Ik vind wel dat je open en eerlijk moet handelen, en dat doen ze gewoon niet. En dat bevalt mij geenzins.
Uiteraard moet je betalen voor goede hosting, mee eens. Dat doe ik dan ook. Belangrijke dingen zitten bij de grotere jongens als TransIP. Versio was voor mij echt een no-nonsens bij provider voor minder belangrijke zaken. Ze hoorden mij nooit zeuren, ik betaalde netjes en verwachtte weinig. Maar ik verwacht wel fatsoenlijk behandeld te worden, en daarmee hebben ze nu echt veel verknoeid.
Je kunt updates, upgrades, externe storingen, prima buiten de 99.9% uptime garantie gooien hoor. Als je de realistische lijn dan trekt dan lag versio er ontzettend vaak uit. Ik host nu geen kritische websites daar dus ik kan daar ook niet over oordelen. Maar vroeger was het met regelmaat raak dat een server uitzichzelf constant rebootte daar.maussie95 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:30:
[...]
Nu ben ik niet iemand die klaagt over de uptime bij Versie. Ik had alleen hobby websites en misschien zijn die wel eens down geweest, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Maar als je als bedrijf een uptime garantie biedt, dan kan je toch die uptime verwachten? Ook al is de prijs extreem laag? Of mogen bedrijven ineens van alles beloven en als ze er zich niet aan houden, mag de klant niet klagen omdat het "zo goedkoop is"?
Ik heb eigen servers (elders) en heb daar over een heel jaar bijna 100% behaald, incl. updates en dergelijk. Dat is pas performance. Load van iedere bak ligt onder de 2%.
M'n magische bol werken.
Volledig OT; maar dat 'ge-jij' en 'ge-jou' van dat bedrijf stuit me flink tegen de borst. Wel net zo netjes om je klanten met u aan te spreken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat Versio 1) een verademing was t.o.v. WebReus (die inmiddels prijstechnisch wel weer interessant is), zowel qua uptime als qua support, en 2) de performance echt niet zo schandalig was/is als hier af en toe wordt geopperd (de transfer speed bleef hangen op ~2MB/s, ok, maar blogs en backend waren/zijn echt wel voldoende responsief).Jism schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:05:
[...]
Je kunt updates, upgrades, externe storingen, prima buiten de 99.9% uptime garantie gooien hoor. Als je de realistische lijn dan trekt dan lag versio er ontzettend vaak uit. Ik host nu geen kritische websites daar dus ik kan daar ook niet over oordelen. Maar vroeger was het met regelmaat raak dat een server uitzichzelf constant rebootte daar.
Ik heb eigen servers (elders) en heb daar over een heel jaar bijna 100% behaald, incl. updates en dergelijk. Dat is pas performance. Load van iedere bak ligt onder de 2%.
[Voor 4% gewijzigd door guillaume op 04-12-2018 15:00]
Ik zit voor mijn hosting (Reseller) ook bij Antagonist, maar voor mijn domeinnamen nog bij Versio.Anyway - als ik het allemaal zo lees in dit topic dan ben ik blij dat ik geen klant ben van Versio. Ik zit al jaren prima bij TransIP en Antagonist. Betaal ik inderdaad iets meer, maar bij beide heb ik dit soort grappen en grollen nog niet zien langskomen
Er is toch een best verschil tussen 9,05 euro voor .nl bij Antagonist en 5,99 (nieuwe prijs) bij Versio, 72 domeinnamen, elk jaar weer.
Ja, maar het is eerlijk gezegd ook niet aan de redactie van Tweakers, of wat voor nieuwssite dan ook (buiten de Telegraafguillaume schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:35:
[...]
Mee eens, als men iets garandeert, wat maakt 't dan uit hoeveel men ervoor vraagt?
[...]
Hmz, het artikeltje is prima geschreven, maar de titel is zeer dubieus. "Versio-klanten klagen..." Wat opmerkelijk is, is de abrupte prijsstijgingen, dat mensen daarover klagen is een logisch gevolg. Op deze manier ligt de nadruk op 't klagen en komt 't over alsof dát opmerkelijk, of zelfs vreemd/over-the-top is.

[Voor 10% gewijzigd door Wouterkaas op 03-12-2018 17:02]
In plaats van "Versio verhoogt zijn domeinregistratie- en webhostingprijzen tot 450%"? Dat vind ik én veel neutraler dan "Klanten klagen over..." (impliceert geen oordeel) én interessanter als click baitWouterkaas schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:59:
[...]
Ja, maar het is eerlijk gezegd ook niet aan de redactie van Tweakers, of wat voor nieuwssite dan ook (buiten de Telegraaf), om te oordelen of een prijsstijging al dan niet oke is, dus ik snap wel dat je uit journalistiek oogpunt op deze titel uitkomt.

[Voor 5% gewijzigd door guillaume op 03-12-2018 17:07]
Hier nog een Versio klant. Ik heb een hobby website en een paar prive mailboxen bij versio staan sinds 2011. Ik snap dat een bedrijf winst moet maken, maar ik voel mij als klant bij de beer genomen. Je neemt mensen toch niet serieus als een dergelijke prijsverhoging slechts 2 dagen vantevoren wordt aangekondigd?
Uptime en performance boeien mij totaal niet. Ik heb zelfs nog nooit bij Versio een klacht ingediend over wat dan ook met betrekking tot performance. Wel heb een keer geklaagd over de kosten die in rekening gebracht worden bij een ideal of paypal betaling. Die waren veel te hoog en in strijd met de wet. Toen ik daarop te horen kreeg dat ze maling aan de wet hadden was ik al behoorlijk telleurgesteld.
Met de laatste mail is voor mij het dieptepunt bereikt. Ik betaal graag iets meer om bij een partij te zitten die mij wel als een klant behandelt, al is het twee keer zo duur als bij Versio.
Uptime en performance boeien mij totaal niet. Ik heb zelfs nog nooit bij Versio een klacht ingediend over wat dan ook met betrekking tot performance. Wel heb een keer geklaagd over de kosten die in rekening gebracht worden bij een ideal of paypal betaling. Die waren veel te hoog en in strijd met de wet. Toen ik daarop te horen kreeg dat ze maling aan de wet hadden was ik al behoorlijk telleurgesteld.
Met de laatste mail is voor mij het dieptepunt bereikt. Ik betaal graag iets meer om bij een partij te zitten die mij wel als een klant behandelt, al is het twee keer zo duur als bij Versio.
Maar ja, wie is nu de goedkoopste .nl registar zonder DNS, hosting en al die andere toeters en bellen? Vimexx komt met €3,89 ex. BTW aardig in de buurt van Versio's oude prijzen.
[Voor 27% gewijzigd door iApp op 03-12-2018 18:00]
An a day keeps the doctor away.
Inmiddels staan ze op een gemiddelde van 6,9 op Trustpilot, in het oranje kleurtje. Vanmorgen was dat met een 7,6 nog ruim groen. Misschien schrikt Versio daar nog van?Napsju schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:16:
Op Trustpilot gaan klanten ook helemaal los. Morgen is het maandag, dus misschien ziet Versio deze nieuwe week zelf ook in dat het niet zo handig van ze was.
Lekker!
Lol "Maffia" 
Typisch nederlands weer. Ik weet niet ik heb es op 50k aan kosten gezeten qua servers, domeinnamen en troep. 30 euro op jaarbasis is lunch op een vroege ochtend.
Ik zal aan het einde van de streep eens moeten kijken in hoeverre de prijsverhoging effect heeft gehad. De .nl worden iets goedkoper maar andere extensies zoals be worden wat duurder.

Typisch nederlands weer. Ik weet niet ik heb es op 50k aan kosten gezeten qua servers, domeinnamen en troep. 30 euro op jaarbasis is lunch op een vroege ochtend.

Ik zal aan het einde van de streep eens moeten kijken in hoeverre de prijsverhoging effect heeft gehad. De .nl worden iets goedkoper maar andere extensies zoals be worden wat duurder.
M'n magische bol werken.
Waar haal je het vandaan dat nl-domeinnamen verlaagd zijn?Jism schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:32:
Lol "Maffia"
Als ik Versio.nl bekijk, dan zie ik dat de verlengprijs nu € 5,99 bedraagt terwijl dit in september nog maar € 3,99 was. Als ik dus even ga rekenen dan praat je dus niet over een verlaging maar € 2,00 verhoging.
Als ik vervolgens kijk naar de staffel prijzen dan zie ik daar ook niet echt een voordeel, evenmin in de cache.
Dus goedkoper??
Sterker nog, de prijzen van .NL was 2,98 ipv 3,99. Dus 3 euro verschil.DarkForce schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:53:
[...]
Waar haal je het vandaan dat nl-domeinnamen verlaagd zijn?
Als ik Versio.nl bekijk, dan zie ik dat de verlengprijs nu € 5,99 bedraagt terwijl dit in september nog maar € 3,99 was. Als ik dus even ga rekenen dan praat je dus niet over een verlaging maar € 2,00 verhoging.
Als ik vervolgens kijk naar de staffel prijzen dan zie ik daar ook niet echt een voordeel, evenmin in de cache.
Dus goedkoper??
is er iemand die het geld uit zijn online portemonnee terug heeft gekregen?
voordat de thread in het versio forum werd verwijderd heb ik daar een reactie van 1 persoon gezien die wel zijn geld had teruggekregen, maar corresponderen lukt nu niet meer daar ze het verwijder hebben.
voordat de thread in het versio forum werd verwijderd heb ik daar een reactie van 1 persoon gezien die wel zijn geld had teruggekregen, maar corresponderen lukt nu niet meer daar ze het verwijder hebben.
Waarschijnlijk omdat je bulk prijzen had? Ik betaalde al sinds 2016 € 3,99 voor een verlenging.WeHoDo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 00:12:
[...]
Sterker nog, de prijzen van .NL was 2,98 ipv 3,99. Dus 3 euro verschil.
Ik vergelijk echt de individuele (non-bulk) prijzen, mede omdat het merendeel van de mensen er hooguit een handjevol van hebben. Maar zit eraan te denken mijn domeinnamen maar onder te gaan brengen bij Freenom of Oxxa aangezien dit voor een paar domeinnamen toch weer een paar euro scheelt ;-)
(het is tenslotte maar een hobby voor me).
Zojuist aangevraagd, kan tot 10 (werk)dagen duren en daarna nog eens 5. In mijn geval gevraagd om uitbetaling op PayPal.yeahfree schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 00:17:
Dat Versio topics verwijderd is niets nieuws, net zo min als dat ze mensen blokkeren van het forum en socialmedia accounts. Zodra je negatieve zaken aan het licht brengt, een discussie tracht te voeren over de slechte zaken dan treden ze direct hard op. Zo ben ik al jaar en dag geblokkeerd.
[Voor 39% gewijzigd door DarkForce op 04-12-2018 00:43]
Eh.... goed punt. Ik heb meer dan 1000 namen dus ik val binnen die level 10 korting volgens mij. Ik weet niet waar ik die 3.99 vandaan had. Volgens mij recente facturatie; daar wordt 3.99 per .nl gerekend. Maar .net slaat de hoofdprijs: 13.30 EURDarkForce schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:53:
[...]
Waar haal je het vandaan dat nl-domeinnamen verlaagd zijn?
Dus goedkoper??

Ik weet niet hoor... Ik trek alles weg als het moet naar een andere aanbieder. Edit: heb wat mails de deur uit gedaan met Make me your best offer

Wedden dat ze goedkoper dan versio aan kunnen bieden.
Edit: https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=3
hier dus. Het hele level 1 tot 10 is geschapt dus en het valt nu onder 'groothandel'.
[Voor 8% gewijzigd door Jism op 04-12-2018 01:23]
M'n magische bol werken.
Ik heb 87x een .net domein registratie staan. Pak ik de facturatie van vorige maand erbij betaalde ik 10.49 per .net domein (verlenging). De nieuwe prijs nu (Groothandel) bedraagt 10.99 per domein. Dat is dus een verhoging van 50 cent per extensie, x 87 maakt 43,50 meerprijs.
Een .nl heb ik er meer dan 1000 van geloof ik; daar betaalde ik voorheen 3.59 per domein. Nu is dat 3.99 per domein geworden. Ook een verhoging van 40 cent. x1000 spreken we over 400 euro meerprijs op jaarbasis. Voor .be is het helemaal raak; daar betaalde ik voorheen 4.59 voor (ik heb er 500+ staan bij versio), nu is dat 4.99. Ook weer 50 cent omhoog. Ook hier geldt 495 euro op jaarbasis meerprijs.
Waar het in de email goedkoper lijkt te klinken zie ik dus helemaal niets van. Ik snap er ook geen reet van meer met al die tabellen en overzichten om eerlijk te zijn. Denk dat Versio hier zichzelf mee enorm in de voet geschoten heeft. Dit gaat hun klanten kosten.
Ten opzichte van andere aanbieders; zijn ze (toegegeven) nog steeds goedkoop. Sommige rekenen gewoon nog steeds 10 euro voor een .nl extensie. Transip bijv is nog steeds knetterduur met het eerste jaar de inkoops en vervolgjaar het dubbele. Denk dat het verdienmodel van Versio langzamerhand ook niet draagbaar werd meer.
Iedereen onder de hostingwereld vroeg zich ook af hoe versio dit kon blijven doen onder de inkoops van SIDN verkopen.
Een .nl heb ik er meer dan 1000 van geloof ik; daar betaalde ik voorheen 3.59 per domein. Nu is dat 3.99 per domein geworden. Ook een verhoging van 40 cent. x1000 spreken we over 400 euro meerprijs op jaarbasis. Voor .be is het helemaal raak; daar betaalde ik voorheen 4.59 voor (ik heb er 500+ staan bij versio), nu is dat 4.99. Ook weer 50 cent omhoog. Ook hier geldt 495 euro op jaarbasis meerprijs.
Waar het in de email goedkoper lijkt te klinken zie ik dus helemaal niets van. Ik snap er ook geen reet van meer met al die tabellen en overzichten om eerlijk te zijn. Denk dat Versio hier zichzelf mee enorm in de voet geschoten heeft. Dit gaat hun klanten kosten.
Ten opzichte van andere aanbieders; zijn ze (toegegeven) nog steeds goedkoop. Sommige rekenen gewoon nog steeds 10 euro voor een .nl extensie. Transip bijv is nog steeds knetterduur met het eerste jaar de inkoops en vervolgjaar het dubbele. Denk dat het verdienmodel van Versio langzamerhand ook niet draagbaar werd meer.
Iedereen onder de hostingwereld vroeg zich ook af hoe versio dit kon blijven doen onder de inkoops van SIDN verkopen.
[Voor 19% gewijzigd door Jism op 04-12-2018 01:55]
M'n magische bol werken.
Dat is prima en snapt iedereen waarschijnlijk wel. Alleen de manier waarop is gewoon ronduit waardeloos, maar wel typerend voor versio is mijn ervaring.Jism schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:49:
Denk dat het verdienmodel van Versio langzamerhand ook niet draagbaar werd meer.
Zojuist gemerkt dat mijn extra opgebouwde schijfruimte is verdwenen. Was dat ook al bekend? Ik heb zojuist een ticket bij ze aangemaakt voor navraag.
Hieronder een screenshot van hetgeen je vermeld; maak er gebruik van 😉yeahfree schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 00:17:
https://www.dropbox.com/s...ersio-screenshot.jpg?dl=0
Ik heb al meer dan 24 uur een ticket open. Zonder reactie. Ik denk dat ze het nogal druk hebben met al het gezeik.yeahfree schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 00:17:
Ik heb al best vaak mijn saldo van online portemonnee opgehaald (partnerprogramma).Beavershots schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:08:
[...]
Hieronder een screenshot van hetgeen je vermeld; maak er gebruik van 😉
Gister na dit 'feestelijk nieuws' mijn saldo direct weer helemaal opgevraagd, ben benieuwd wanneer dit uitbetaald wordt.
Wel is het zo, ik denk als je geen betaalknop ziet, dat je dit saldo zelf gestort hebt. Dit was ooit met het idee dat je zelf gestort geld niet kon opnemen (want dan zijn ze een bank), maar tergstortingen of uitbetalingen van het partnerprogramma wel.
Dit doet me ook weer denken aan het nieuws, jaren geleden, dat versio 4% rente ging bieden op het saldo in je online portemonnee. Als er een bedrijf is dat ik mijn geld niet toevertrouw is het versio wel. Zelfs de bitcoinkoers in 2018 vind ik nog betrouwbaarder, voorspelbaarder en stabieler

Je kan tot een bepaald bedrag zelf terug storten als je bent ingelogd. Voor laatste 6.50 wat ik nog had staan is vrijgegeven nadat ik medewerker van versio heb gesproken via chat. Online saldo staat nu op 0.Beavershots schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:08:
[...]
Hieronder een screenshot van hetgeen je vermeld; maak er gebruik van 😉
[Voor 4% gewijzigd door bt1441 op 04-12-2018 15:49]
Mijn 2,41 kan ik anders niet zomaar terugstorten.bt1441 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:55:
[...]
Je kan tot een bepaald bedrag zelf terug storten als je bent ingelogd. Voor laatste 6.50 wat ik nog had staan is vrijgegeven wat ik via de versio chat heb geregeld. Online saldo staat nu op 0.
Ik krijg als ik op de site inlog ineens een reactie in de chat op mijn vraag van gisteren. Verder heb ik daar niets van gehoord (ticket gemaakt via mail, geen enkele update ontvangen). Wat een t****-toko blijkt dit te zijn. Jaren tevreden klant geweest, maar dit valt mij echt zwaar tegen.
En maakt mij tevens trots, in de tijd dat ik een hostingbedrijf had heb ik nooit dergelijke discussies met mijn klanten hoeven voeren.
[Voor 21% gewijzigd door Drardollan op 04-12-2018 15:42]
Nja je ontkomt er niet aan dat versio goedkoper blijft ten opzichte van anderen, vergelijk https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=3 maar eens met anderen. Het gaat niet om of je 1 domein hebt maar teminste 100 of meer. Voor mij is het wel grofweg 1000 euro duurder het jaar. Maar een andere aanbieder kan op langere termijn en zeker met de mix van .nl, .be, .net en dergelijk niet tippen aan de prijzen van versio momenteel.
M'n magische bol werken.
Volgens mij is Vimexx goedkoper - zelfs als je de Versio pricing voor 100 of meer hoger dan bij Vimexx 1 domein: https://www.vimexx.eu/domeinnaam ..of mis ik iets?Jism schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:28:
Nja je ontkomt er niet aan dat versio goedkoper blijft ten opzichte van anderen, vergelijk https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=3 maar eens met anderen. Het gaat niet om of je 1 domein hebt maar teminste 100 of meer. Voor mij is het wel grofweg 1000 euro duurder het jaar. Maar een andere aanbieder kan op langere termijn en zeker met de mix van .nl, .be, .net en dergelijk niet tippen aan de prijzen van versio momenteel.
Ik gebruik Cloudflare voor het DNS beheer, waardoor bij verhuizing alle settings bewaard blijven
Hartstikke leuk dat je voor een paar centen een domeinnaam wilt, maar je ziet zelf dat dit uiteindelijk onhaalbaar wordt en de prijzen omhoog gaan. Als bedrijven geen winst maken gaan deze snel over de kop.
@wildcheese Het is echt procentueel. En wat weerhoudt Vimexx ervan om volgend jaar ook een prijsverhoging door te voeren?
Versio is in dat opzicht welk makkelijk qua paneel (management). Ik ga er nog over nadenken wat ik ermee doe.
Versio is in dat opzicht welk makkelijk qua paneel (management). Ik ga er nog over nadenken wat ik ermee doe.
M'n magische bol werken.
Ik vind Versio helemaal niet goedkoop. En ik kan me ook niet voorstellen dat je het paneel echt makkelijk vind. Er zijn veel betere op de markt, bekijk die van TransIP eens bijvoorbeeld.Jism schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:50:
@wildcheese Het is echt procentueel. En wat weerhoudt Vimexx ervan om volgend jaar ook een prijsverhoging door te voeren?
Met veel domeinnamen kan je prima goede prijzen krijgen bij een betrouwbare partij, volume brengt korting met zich mee.
Paneel van Vimexx is wennen, alles wat je nodig hebt is te vinden. Maar is niet je van het.
Behalve de prijsstijging, gaat het voornamelijk ook over de communicatie.Jism schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:50:
Deze is er niet geweest, waardoor velen zich in de maling zijn genomen, door dat deze verlengd zijn met dubbele bedragen.
Wel een update op mijn ticket. Kreeg natuurlijk alle drog-redenen te horen dat geld terugstorten niet nodig was. Ik ben behoorlijk uitgevaren (wel netjes) tegen de medewerker met als clue: zorg dat het goedkomt, dan zijn we van elkaar af.
Uiteindelijk bleek het mogelijk, na gebruik van het screenshot wat hier gepost is van de verwijderde forum thread.
Uiteindelijk bleek het mogelijk, na gebruik van het screenshot wat hier gepost is van de verwijderde forum thread.