Adult maakt in de regel niet zoveel uit. Als het maar geen spam is. Ik combineer zowel adult als normaal op hetzelfde ip en haal daarmee goede resultaten hoor.
Google zegt zelf ook dat een mixed server met een gezond beeld in orde is, maar dat het niet moet gaan lijken op 99.999 domeinnamen met adult en 1x 'normaal'.
Het probleem bij versio en de goedkope hosting is juist dat men van hostingpakket adult site A gaat linken naar site B op hosting pakket B, en dat het een cris cross aan het worden is van iedereen die hoger gevonden wil worden.
Dat zou reden genoeg zijn om voor google een iets lagere notering te kunnen hanteren. Maar dat is niet bewezen dat google dat daadwerkelijk doet. Het siert je in ieder geval niet om met een nette site tussen een netwerk van adult sites te staan inderdaad.
Ik heb geen 1300MS geconstateerd bij websites van mij op Versio. De keer dat dat wel zo was, een bericht naar support gestuurd, en het probleem was over. Je moet een hoster ook in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen en niet ervanuit gaan dat de situatie nu voor altijd zo zou zijn.
Echt, ik ben er van overtuigd dat bijna 80% op zo'n server rotzooi is, outdated, meedraait in een botnet of slecht geschreven scripts aan het gebruiken is wat een hoge load veroorzaakt.
De verandering naar PHP 5.5 (Waarom niet 5.6 trouwens?) moet ook een hoop verbeteren. Alle scripts dat met 5.3 geschreven is zal weliswaar niet meer werken op 5.5+ maar de snelheidswinst is er echt. Ik zit dat nu met name te testen en zie gewoon progressie met overstap naar PHP 5.6.
Versio is inderdaad in de schreef gegaan door machines te oversellen. De hardware kan het aantal websites gewoon echt niet aan en ondanks de brokken ram die erop staan (128GB) is de IO ook niet afdoende meer om alles tegelijk te draaien. Ze sturen inderdaad uit op gebruik van een VPS als je 'het' beter hebben wilt. Zo verdienen ze er wat meer aan. Niet iedereen gebruikt caching of past truucs toe om de I/O te offloaden ...
Echter zet ik m'n vragen bij de HOST op waarop die VPS cloud draait. Ik kan je vertellen dat een slecht geconfigureerde HOST enorm veel problemen en outtages kan geven. Omdat ik ook het vermoeden heb dat Versio van commercieele software gebruik maakt voor management van VPS Clouds enzo, denk ik dat het daar nog een beetje in de (semi) kinderschoenen staat en niet echt volwassen genoeg (nog) acht om er gebruik van te maken.
offtopic:
Resource beperking geloof ik niet zo... Met I/O limit wordt gewoon een limiet op de aantal handles die je op de storage server kunt verrichten. Met storage kan bedoeld worden file of databasesysteem. Juist door users te beperken is het dan ook niet mogelijk dat iemand met het maken van een backup of file restore, al het mogelijke I/O opslokt en de rest niets meer over heeft. Je hebt gewoon een X percentage dat je per cycle gebruiken mag en daarmee moet je het doen

Als het maken van een backup bij Versio tergend langzaam is dan is of de I/O constant bezet of je bent gewoon limited.
[Voor 31% gewijzigd door Jism op 26-07-2015 03:41]
M'n magische bol werken.