WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
- HaTe
- Registratie: Mei 2007
- Laatst online: 15:37
:strip_icc():strip_exif()/u/219593/lamas_60x60icon.jpg?f=community)
Ik kan uit ervaring vertellen dat iig één van de servers bestaat uit een 'doodgewone' Athlon64 3000+ met 512MB ram. Mijn gok is dus dat ze gewoonweg een hoop ruimte tegen voordelig tarief kunnen huren, welke gebruikt wordt icm. relatief 'oude' servers waardoor ze prima voor deze lage prijzen de boel kunnen aanbieden.HaTe schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:37:
De vraag: Is dit echt wel goede hosting of zal het bedrijf (eenmansbedrijf) failliet gaan? Nog meer ervaringen?
Waarschijnlijk gaat dat nog meer op doordat de gemiddelde consument die een pakketje koopt voor 50 cent per maand exbtw. niet al te hoge eisen zal stellen en ongetwijfeld ook bij lange na niet al het beschikbare verkeer zal gebruiken
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Mij sprak vooral aan dat ik goedkoop meerdere domeinen onder 1 pakket kan plaatsen. Wat ik wel heb gedaan is dat ik al mijn domeinnamen bij Transip heb lopen. Bij zo'n nieuw bedrijf met zulke prijzen durf ik het niet aan om mijn domeinnamen te plaatsen. Bovendien moet je ontzettend oppassen met nieuwe domeinnamen aanvragen via Versio, omdat bij de normale aanvraagprocedure de domeinnamen in bezit komen van Versio zelf! De reden hiervoor is dat ze dan sneller domeinnamen kunnen registreren (geen papierwerk met handtekeningen nodig van de klant, zeggen ze op de website).
De server waarop ik gehost wordt:
Processor Name AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
Processor Speed (MHz) 2009.155
Total Memory 500660 kB
Hij zei dat het wisselt waar nieuwe klanten op komen. Hij kon mij garanderen dat nieuwe klanten deze week (tot dinsdag) op een server met E2180 kwamen. Volgende week is het weer een 3000 of een dualcore met 1,6Ghz.Processor Name Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2180 @ 2.00GHz
Vendor ID GenuineIntel
Processor Speed (MHz) 2000.155
Processor Name Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2180 @ 2.00GHz
Vendor ID GenuineIntel
Processor Speed (MHz) 2000.155
Total Memory 2075708 kB
Free Memory 76392 kB
Total Swap Memory 2650684 kB
Free Swap Memory 2598816 kB
System Uptime 91 Days, 9 Hours and 39 Minutes
Apache 2.2.10 Running
DirectAdmin Running
Exim 4.67 Running
MySQL 5.0.67 Running
Named 9.3.4 Running
ProFTPd 1.3.2 Running
sshd Running
dovecot 1.1.6 Running
Heeft iemand ervaring met een van deze features bij versio ? (vooral de auto update van wordpress moet voor mij gewoon werken)
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Problemen met de persoon zelf zijn aannemelijker, maar dat is wel een doomscenario.
De adres gegevens staan alleen niet op de website (altans, ik zag ze niet). Wettelijk verplicht en vraag me ook af waarom dan niet.
Zelf vraag ik me af waarom mensen voor een paar euro risico willen lopen. Vaak hebben ze ook een bedrijf in hun achterhoofd dat misschien paar euro duurder is maar wel bekend bij ze is.
[ Voor 24% gewijzigd door Bender op 22-02-2009 23:52 ]
Schrijf een recensie!
Voor het schrijven van een recensie krijgt u 1 euro terug. Let er op dat u op de volgende twee websites een recensie moet schrijven (het hoeft niet lang te zijn!) om 1 euro terug te krijgen.
U moet dus op beide websites uw mening geven om 1 euro terug te krijgen!
http://www.webhosters.nl/...sio/ervaringen/toevoegen/
https://www.ispgids.com/deelervaring/versio
Zodra u dat heeft gedaan kunt u een reply sturen op dit mailtje. Stuur uw betalingsgegevens (PayPal mag ook!) mee, er wordt dan zo snel mogelijk 1 euro op uw rekening gestort.
[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 03-12-2009 23:05 ]
En hoe denk je dat al die andere hosters aan hun ervaringen komen?Paquito schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:04:
Het is iig duidelijk waar al die goede ervaringen vandaan komen
[...]
In het stukje tekst wordt verteld dat je 1 Euro krijgt als je een recensie schrijft.. er staat nergens dat je het geld alleen krijgt als je een goede recensie schrijft, oftewel er wordt om recensies gevraagd, deze kunnen goed of slecht zijn, dit is aan de schrijver om te bepalen.
Verder lijkt me de hardware van Versio zoals hierboven wordt aangegeven wel erg traag voor webhosting, ook zijn het geen echte serversystemen.
Andere vreemde zaken:
0,99 administratiekosten bij elke betaling
Domeinnamen op eigen naam registreren

[ Voor 19% gewijzigd door Paquito op 07-12-2009 08:53 ]
al met al vind ik het erg goed lopen (maar ben nog wat afwachtend)
Edit
Van hun blog het volgenden (positieve) gehaald:
Deze week komen we met een belangrijke update, het veranderen van de houder gegevens van alle domeinnamen via ons klanten panel wordt gratis. U kunt dan dus op elk gewenst moment in ons klanten panel de houder gegevens van elk domeinnaam gratis real time wijzigen. Dit geldt voor alle domein extensies behalve .be en .eu.
[ Voor 41% gewijzigd door Roytoch op 07-12-2009 11:05 ]
Welles
Dat betekent dat als je nu een domein via Versio registreert, dat hij dan op jouw naam staat?roy.ahuis schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:51:
Het registreren van domeinnamen op naam van de hoster kan riskant zijn. In geval van een conflict met de hoster heb je volgens mij naar het SIDN toe geen poot om op te staan. Ik zou in ieder geval mijn domeinen niet zomaar op naam van een ander persoon (of rechtspersoon) zetten...
Edit
Van hun blog het volgenden (positieve) gehaald:
[...]
Daar lijkt 't wel op ja, mocht je zeker willen zijn dat je goed zit dan kun je 't altijd nog bij 'n andere partij regelen natuurlijk, zoals bijv TransIP, MijnDomein of de tig andere prijzenstunters. Het instellen van 'n domein via DirectAdmin stelt ook weinig voor verder.Woodpecker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:35:
[...]
Dat betekent dat als je nu een domein via Versio registreert, dat hij dan op jouw naam staat?
En inderdaad addertjes onder het gras zoals € 0,99 ct. per betaling, en inderdaad het domein op de naam van Versio registreren (dus ben jij niet de eigenaar maar hun) wat tegen de SIDN regels in is.
Ook die reviews waar je voor betaald krijgt is tegen de regels in van die websites, maar ik kan wel begrijpen dat ze dit doen. Zou ik er ook bijna voor over hebben gezien je hierdoor vertrouwen wint.
Intentionally left blank.

To be continued
Ze hebben echter ook snellere servers:
Dit is gewoon bij het goedkoopste pakket.Processor Name Intel(R) Xeon(R) CPU X3330 @ 2.66GHz
Vendor ID GenuineIntel
Processor Speed (MHz) 2666.853
Total Memory 5188404 kB
Free Memory 809944 kB
Total Swap Memory 8388600 kB
Free Swap Memory 7962536 kB
[ Voor 22% gewijzigd door Spitie op 03-08-2010 12:02 ]
Signature
Intel(R) Xeon(R) CPU X3460 @ 2.80GHz
Total Memory 4148032 kB
Free Memory 1138968 kB
Total Swap Memory 8388600 kB
Free Swap Memory 8388540 kB
Niet slecht voor 11 euro
Edit: En heb de flash header op de frontpage van versio geblokkeerd, nogal irritant ding
[ Voor 15% gewijzigd door Joep op 04-08-2010 02:54 ]
Het probleem waar ik tegen aan liep was als je een CMS hebt lopen dat de laadtijden dan erg lang zijn. Dat komt waarschijnlijk omdat er veel users op één server zitten.
Ook had ik dat het Admin panel erg langzaam was en dat ik daar time-outs kreeg. Dat is toen grotendeels opgelost door 'Folder Usage account'-functie uit te zetten.
Het probleem is er echter nog wel, al zij het in mindere mate.
[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 04-08-2010 03:13 ]
Lekker dan.Geachte heer/mevrouw,
Dit is een bekende bug in proftpd welke wij niet zo kunnen oplossen. Zodra de volgende update voor proftpd is uitgebracht zal dit probleem opgelost zijn. Tot die tijd kan het verder geen kwaad aangezien niks gewijzigd kan worden.
Ik heb een email gestuurd naar Reshad, met antwoord op de vraag waarom ik gebanned ben. Daarna heb ik gevraagd of en wanneer ik weer wordt geunbanned, maar daar heb ik nog geen antwoord op helaas.
Toch jammer dat dit nu opeens gebeurd. Ik had net vorige week betaald voor verlenging.
Maar ik heb nog wel vertrouwen dat het goed komt.
Hier de screenshot die Reshad mij heeft gestuurd met bewijs dat ik iets fout doe.. Ik wordt er alleen niet veel wijzer van:

Wie wel?
[ Voor 31% gewijzigd door HaTe op 23-01-2011 01:06 ]
Anoniem: 26306
Als je je script zo had gemaakt dat hij bijvoorbeeld hooguit eens per minuut een nieuwe afbeelding maakt (en dan ook alleen als er een nieuwe nummer wordt gespeeld), en zorgt dat je dat als bestand opslaat en misschien met fpassthru of readfile naar de output schrijft, is de belasting voor de server behoorlijk lager. Dat kan zeer veel schelen.
Kortom, waarschijnlijk een gebrek aan ervaring en inzicht van jouw kant
Daarom snap ik ook niet dat hij nu na 1,5 jaar opeens problemen oplevert.
Bedankt voor je vooroordeel
[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 23-01-2011 01:22 ]
Er zullen nu wel iets meer gebruikers op het zelfde servertje zitten waar jij nu op zit. Versio staat er om bekend om een (hele) hoop gebruikers op één server te gooien waardoor de server vaak op zijn max zit. En jij valt nu opeens op omdat je iets meer resources blijkbaar gebruikt en dan bannen ze je gelijk inderdaad.HaTe schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:15:
Nee. Jij weet dus echt niets van mijn scriptje. Ik heb hem zo efficient mogelijk gemaakt. In een cronjob haalt hij 1x per minuut de data op en dan maakt hij er een gif plaatje van. Kijk maar naar de url van mijn avatar. Dat is een gif.
Daarom snap ik ook niet dat hij nu na 1,5 jaar opeens problemen oplevert.
Bedankt voor je vooroordeel
Maar wat wil je ook voor hosting van 50 eurocent p/m.
Anoniem: 26306
Een URL is trouwens ook niet altijd wat het lijkt, het kan bijvoorbeeld prima een URL zijn die je laat rewriten naar een script waarbij je alsnog dynamisch een GIF genereert. Ik ga uit van de meest waarschijnlijke situatie, en dat is dat jij ergens iets doet dat niet klopt. Like it or not. Overigens moet je toch echt eens naar de URL gaan kijken uit de screenshot die jou is toegestuurd. Welke URL's staan daar precies?
De requests worden allemaal vanaf de server zelf gemaakt. Wordt er ergens een curl of wget request gedaan? Zo ja, waarom precies? Kun je verklaren waarom er zoveel processen tegelijk lopen? Kun je niet gewoon de PHP binary aanroepen?
Sowieso horen cronjobs als deze eigenlijk zo te worden geschreven dat er maximaal één tegelijkertijd kan draaien. Dat lijkt niet het geval.
Ik kan je met behoorlijke zekerheid zeggen dat het niet normaal is dat er zoveel processen de "gracefully finishing" status hebben ("G" in de 4e kolom). Die status kom je normaal sowieso niet zo vaak tegen. Begin eens met je script debuggen, laat je processen misschien te lang doordraaien?
Het is echter ook nog mogelijk dat er iets verkeerd is geconfigureerd, of dat er een bug zit in bijvoorbeeld PHP. Daar ga ik echter niet vanuit.
Er waren idd 2 crons die onnodig waren, die ook elke minuut werden uitgevoerd.
En of dat scriptje wel optimaal is weet ik eigenlijk ook niet zeker, ik heb er al 1,5 jaar niet naar gekeken.
@Hierboven: Waar kan ik vinden wat er in die screenshot staat betekent? Waarom staat er geen tijd bij?
[ Voor 42% gewijzigd door HaTe op 23-01-2011 02:03 ]
Er staat geen tijd bij omdat het een snapshot is van de huidige situatie, m.a.w. er draaien op dat moment een hoop Apache processen voor jouw vhost.
Zoals Cheatah al aangaf hebben ze allen de status "G", dat is wel apart. Google helpt niet echt..
Dubbelcheck wel je cronjobs, het is beter als je direct php-cli aanroept ipv. een request maakt (dan vind je dit sowieso niet terug in de Apache status
Mijn ervaringen zijn gewoon positief. Je krijgt waarvoor je betaald, de service in het aanmelden, registratie en kunnen uploaden naar de server is gewoon perfect.
Nu draai ik er een site op die niet enorm veel load trekt dus met bijv. een druk fora oid weet ik niet wat de prestaties zijn. Maar voor mijn websitje ( fotografie ) heb ik nergens geen klagen mee. Prima up-time, snel en ruimte genoeg voor de prijs die je ervoor betaald.
Denk niet dat je voor een kleine 15 euro een domeinnaam en serverruimte hebt die draait als deze.
En de server waarop ik draai heeft de volgende specs:
Processor Name Intel(R) Xeon(R) CPU X3460 @ 2.80GHz |
Vendor ID GenuineIntel |
Processor Speed (MHz) 2792.983 |
Processor Name Intel(R) Xeon(R) CPU X3460 @ 2.80GHz |
Vendor ID GenuineIntel |
Processor Speed (MHz) 2792.983 |
Total Memory 4147992 kB |
Free Memory 194608 kB |
Total Swap Memory 8388600 kB |
Free Swap Memory 8363060 kB |
System Uptime 106 Days, 16 Hours and 11 Minutes |
Apache 2.2.17 Running |
DirectAdmin 1.37.0 Running |
Exim 4.67 Running |
MySQL 5.1.54 Running |
Named 9.3.6 Running |
ProFTPd 1.3.3d Running |
sshd Running |
dovecot 1.2.16 Running |
Php 5.2.16 Installed |
Ik kan ze aanraden iig, zeker voor bijv. kleine sites zoals ik die heb.
www.remcovandesanden.nl
Making an ass of myself since the 70's
Ik zat eerst bij een niet nader te noemen webhost, geweldige hosting, werkte prima goede uptime etc.
Maar ik wil is wat anders proberen.
Nu lijkt Versio me wel wat, en die hardware die ik nu zie lijkt mij niet verkeerd. Ik heb alleen dingen gehoord als dat je website geblokkeerd word bij teveel connecties, terwijl je bandbreedte nog lang niet gebruikt is en dat Versio soms redelijk veel downtime heeft vergeleken andere hosters?
En die 1 euro administratiekosten, daar heb ik ook wel vragen bij.
Verder wilde ik op hun site de voorwaarden bekijken maar de pagina werkt niet.
En..Hoe zit dat nou precies met die domeinregistratie?
Is er misschien iemand die dit op een rij voor mij kan zetten (De addertjes onder het gras uitleggen etc)?
Ik zit op een: Intel(R) Xeon(R) CPU X3460 @ 2.80GHz
Het stoort me trouwens dat er een refferal link in je post staat. Daarmee lijkt het dat je hele andere intenties met je post hebt
[ Voor 11% gewijzigd door Masselink op 01-02-2011 16:05 ]
Koffie en meer...
Er zijn niet zoveel addertjes onder het gras. Alleen die één euro administratiekosten. En het verlengen van een domein is een euro duurder dan het afsluiten, dus die ene euro blijf je eigenlijk betalen. Maar dan nog is het spotgoedkoop.Intraphyx schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:41:
Ik ben nu ook op zoek naar hosting.
Ik zat eerst bij Antagonist, geweldige hosting, werkte prima goede uptime etc.
Maar ik wil is wat anders proberen.
Nu lijkt Versio me wel wat, en die hardware die ik nu zie lijkt mij niet verkeerd. Ik heb alleen dingen gehoord als dat je website geblokkeerd word bij teveel connecties, terwijl je bandbreedte nog lang niet gebruikt is en dat Versio soms redelijk veel downtime heeft vergeleken andere hosters?
En die 1 euro administratiekosten, daar heb ik ook wel vragen bij.
Verder wilde ik op hun site de voorwaarden bekijken maar de pagina werkt niet.
En..Hoe zit dat nou precies met die domeinregistratie?
Is er misschien iemand die dit op een rij voor mij kan zetten (De addertjes onder het gras uitleggen etc)?
Ik vond het afsluiten wel wat omslachtiger dan bij Antagonist. Je moet zelf nog de nameserver instellen ofzo. Maargoed dat is ook een kleine moeite en eenmalig.
Ook heb ik al verschillende keren korte downtime gehad wat ik bijv. bij antagonist nog nooit gehad heb. En dus die idiote bug met de FTP server die ze wel heel makkelijk afdeden. Maargoed voor mijn hobbywebsite vind ik dat allemaal niet zo erg.
Je moet je trouwens niet zomaar laten verleiden door bepaalde hardware. Reken er maar op dat ze bij iedere shared hosting provider de servers gewoon volstouwen tot ze aan de max. capaciteit zitten. Snellere server betekent gewoon meer accounts per server. Toen met die FTP-bug had ik even geteld hoeveel er op mijn server zaten, was iets in de 600.
-edit-
Ohja en vroeger deden ze domeinen op hun eigen naam registreren, dus moest je er ook goed aan denken zelf de eigenaar te veranderen naar je eigen naam via de website van versio. Maar volgens mij zijn ze daarmee gestopt.
[ Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 01-02-2011 16:06 ]
maar hoe bedoel je referral link? Ik zeg alleen wat ik van mijn oude host vond
Maar goed, ik heb het al verwijderd, snap dat dit over Versio moet gaan.
Ik had trouwens totaal geen andere intenties met die post, vroeg me gewoon af hoe het zat met alles wat ik er over hoorde.
@mcDavid
Oke bedankt! Maar gelden die administratiekosten alleen bij afsluiten, of bij elke transactie?
Bedankt ook voor het duidelijk maken van dat domein-gedoe.
Heb daar trouwens nog wel 1 vraag over; Stel ik bestel een paar domeinen bij transip, kan ik die dan gewoon gebruiken op de webhosting van Versio?
En over je laatste vraag: Ja, dat kan perfect. Doe het zelf ook namelijk.
Heb je dat ergens voor nodig dan? Ik weet wel wat het is maar ik heb geen idee waarom ik er specifiek om zou moeten vragen. Tegen de tijd dat de IPv4 adressen te duur worden gaan ze vanzelf wel over. Nieuwe switch, DNS resolven en klaar. Of zie ik dat te makkelijk?zx9r_mario schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:08:
Ze hebben nog steeds geen ipv6, veel van die budgethosters blijken achter te lopen met ipv6 implementaties.
Jawel hoor, ik heb zelf ook een priveserver met DirectAdmin, en ben sinds juni 2010 volledig via IPv6 bereikbaar:gxpower schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:42:
DirectAdmin ondersteund nog geen IPv6 dus dan wordt het lastig.

Wat ik bedoel is dat de link een link is van het refferal program. Je ontvangt dus geld voor het doorsturen van mensen naar versio (als ze een account afsluiten)Intraphyx schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:56:
@Masselink Bedankt voor je feedback!
maar hoe bedoel je referral link? Ik zeg alleen wat ik van mijn oude host vondEn aangezien ze in hetzelfde segment liggen is het toch niet zo'n probleem om er naar te verwijzen naar een concurrent op een onafhankelijk forum.
Maar goed, ik heb het al verwijderd, snap dat dit over Versio moet gaan.
Ik had trouwens totaal geen andere intenties met die post, vroeg me gewoon af hoe het zat met alles wat ik er over hoorde.
Koffie en meer...
Ben erg tevreden over Versio, echt is wel te merken dat ze heel erg hard aan groeien zijn. Hopelijk kunnen ze die groei bijbenen.
[ Voor 14% gewijzigd door Stouten op 02-02-2011 10:55 ]
Of het nou je eigen schuld is of die van hun door gebrekkig communiceren dat maar even in het midden gelaten.. Heb zelf ook even bij Versio gezeten en helaas was ik vergeten bij mijn vrouw een email account aan te passen wat resulteerde in een ban omdat ze een niet der pop mail account kon openen.
Waarom de verhalen voornamelijk positief zijn is dat je naar mijn mening door een positieve review korting kan verdienen. Zelf ook bij Versio gezeten maar voor korte duur. Als je per ongeluk een paar keer verkeerd je email login invoert krijg je een IP ban. Dat heb ik zelf ondervonden en een feedback was er niet. Je komt er achter door op het forum te zoeken wat er aan de hand is. En dan moet je nog maar afwachten wanneer de ban er af gaat. Natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die geen problemen met Versio hebben maar ze houden zeker niet van negatieve reviews.
Klein voorbeeld: Copy email:
Dat het mis gegaan is met het inloggen oke maar de toonzetting van de mail was krachtiger dan de review die ik toen had geplaatst. Ik heb zelf al bij diverse webhosters gezeten maar nog nooit meegemaakt dat als je een paar keer verkeerd inlogt gelijk een IP ban krijgt en als je dan een ervaring op ISPGids zet waarin je aangeeft deze situatie te betreuren dan ben je wel een beetje pissig als je dan zo een email krijgt. Tot slot maar de review verwijderd en ik kan zeggen dat men daarna erg moeilijk deed mijn domeinnaam vrij te geven en dat uiteindelijk de nieuwe webhoster contact op moest nemen met SIDN om de verhuizing in goede banen te leiden. Maar dat mailtje van Versio heeft mij wel een vreemd smaakje gegeven.U was inderdaad op de blacklist geplaatst omdat u 10 keer in 5 minuten met verkeerde gegevens hebt geprobeerd in te loggen in POP.
Wij zijn echter verontwaardigd dat u de schuld hiervan op ons afschuift (uw ervaring op ISPGids.com), wij weigeren dan ook uw IP adres van de blacklist te verwijderen aangezien u zelf de persoon bent die met verkeerde gegevens heeft geprobeerd in te loggen. Wij werken er hard aan om al onze klanten tevreden te houden, en met een beetje geduld zou uw IP adres ook al van de blacklist verwijderd zijn, wij weigeren dit echter te doen zolang uw ervaring op ISPGids.com niet is verwijderd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Joost G********** (achternaam even verwijderd)
Professional Service: support@versio.nl
Dat er iets fout ging aan de kant van de gebruiker kan gebeuren maar een IP ban verwacht je niet gelijk.
Dat zou het zelfde zijn als iedereen die bij tweakers over de scheef gaat gelijk een ip ban krijgt ipv een waarschuwing!
Helaas zijn mijn ervaringen met goedkope hosters dan niet zo positief en denk ik Pay peanuts, get monkeys of zoiets. Dan betaal ik liever wat meer maar krijg er dan wel goede service voor terug.
Ik zit nu ineens hard te twijfelen of ik wel moet verlengen of toch maar over moet stappen naar iets anders. Voorwaarde is wel dat het niet (veel) duurder wordt. (mijn domeinen verlopen begin maart)
[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 02-02-2011 14:39 ]
Pay peanuts get monkeys!!
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Of je ipv6 nodig hebt?mcDavid schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:27:
[...]
Heb je dat ergens voor nodig dan? Ik weet wel wat het is maar ik heb geen idee waarom ik er specifiek om zou moeten vragen. Tegen de tijd dat de IPv4 adressen te duur worden gaan ze vanzelf wel over. Nieuwe switch, DNS resolven en klaar. Of zie ik dat te makkelijk?

Aangezien de ipv4 adressen nu allemaal verdeeld zijn. In Azië zijn in de zomer de adressen op en in Europa eind dit jaar. Daarna krijg je alleen maar ipv6 adressen. Als jouw klanten straks met ipv6 jouw site willen benaderen of emailen, lijkt mij ipv6 wel handig.
De verwachting is dat menig webhoster failliet zal gaan door ipv6 (en degene die denken ipv6 niet nodig te hebben)
http://www.computable.nl/...at-failliet-aan-ipv6.html
Bovendien is het implementeren van IPv6 op alle websites binnen een DA server op dit moment enorm veel werk en ook zijn er aardig wat aanpassingen nodig aan de software die er gebruikt word (dovecot, exim, apache, etc).
[ Voor 41% gewijzigd door DutchTSE op 03-02-2011 14:36 ]
Geachte heer/mevrouw,
Mijn collega geeft aan dat dit mogelijk is maar dat we dan alle software op de server moeten recompilen met ipv6 ingeschakeld, dit kost ons te veel werk als maar één klant hier behoefte aan heeft.
Professional Service: sales@versio.nl
http://www.versio.nl/
Hoezo Professional?
Ja nu leg je keurig uit waarom versio het nodig heeft, maar niet waarom een klant het nodig zou hebben.zx9r_mario schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:45:
[...]
Of je ipv6 nodig hebt?![]()
![]()
![]()
Aangezien de ipv4 adressen nu allemaal verdeeld zijn. In Azië zijn in de zomer de adressen op en in Europa eind dit jaar. Daarna krijg je alleen maar ipv6 adressen. Als jouw klanten straks met ipv6 jouw site willen benaderen of emailen, lijkt mij ipv6 wel handig.
De verwachting is dat menig webhoster failliet zal gaan door ipv6 (en degene die denken ipv6 niet nodig te hebben)
http://www.computable.nl/...at-failliet-aan-ipv6.html
eachte heer/mevrouw,
We zijn nu begonnen met het overzetten van server 4 naar ons high availabilty cloud. Waar u rekening mee moet houden is dat de IP adressen van de server vervangen worden:
91.198.27.135 --> 195.88.32.206
91.198.27.150 --> 195.88.32.207
Als u een reseller bent en u maakt gebruik van de bovenstaande IP adressen in uw private nameservers of DNS, zorg er dan voor dat u de wijzigingen direct door voert.
Als u gebruik maakt van onze nameservers (ns7.versio.nl en ns8.versio.nl) dan is het raadzaam om de nameservers van uw domeinnamen nogmaals te wijzigen naar ns7.versio.nl en ns8.versio.nl om er zo voor te zorgen dat de nieuwe ip adressen opgepakt worden.
U hoeft zich geen zorgen te maken over downtime, de oude server 4 zal nog anderhalve dag blijven draaien zodat iedereen de mogelijkheid heeft gehad de IP adressen om te zetten.
Zodra de verhuizing voltooid is ontvangt u bericht van ons..
[ Voor 66% gewijzigd door zx9r_mario op 13-02-2011 10:23 ]
Het verbaasd me dat de mods hier niet ingrijpen.
Quote van het "partner programma" van Versio:
Wanneer iemand zich ... registreert als klant dan krijgt u [als referentie] 25% van wat deze klant uitgeeft aan webhosting, reseller hosting en VPSen. Ook bij verlenging van webhosting, reseller hosting en VPS abonnementen krijgt u 25% van wat de klant uitgeeft.
Edit: @ hierbeneden: Als WTF hierboven dat ook eens zou doen...
[ Voor 48% gewijzigd door Joep op 23-02-2011 16:38 ]
Ik heb hem weggehaald ja
[ Voor 128% gewijzigd door Luc79Ehv op 15-03-2011 21:48 . Reden: reactie verwijderd ivm oplossen geschil door versio ]
...Omdat ze dreigden je niet te helpen zolang die reactie hier stond?Luc79Ehv schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:19:
(reactie verwijderd ivm oplossen geschil door versio)
Ga niet bij deze host voor zakelijk kritische dingen. Leuk voor een hobbysite, maar echt niet meer.
Zeer slechte en vooral onprofessionele support hier.
Het was maar eventjes...
[ Voor 12% gewijzigd door Djie op 28-04-2011 14:19 ]
Ik merk wel dat sinds dat ze over zijn gegaan op de nieuwe servers/clusters/'high availabilty cloud' het laden van de website een stuk langer duurt. Vooral de eerste keer openen duurt lang. Als hij eenmaal is geopend is het wel te doen. En dit merk ik op meerdere websites. Iemand meer last van?Djie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:18:
Volgens mij ligt Versio er momenteel helemaal uit.... in iedergeval mijn website en die van versio zelf. Iemand bevestiging?
Het was maar eventjes...
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Hier bij mij gaat het nog redelijk snel, zowel de eerste pagina weergave als de weergaven daarna.Twazerty schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:21:
[...]
Ik merk wel dat sinds dat ze over zijn gegaan op de nieuwe servers/clusters/'high availabilty cloud' het laden van de website een stuk langer duurt. Vooral de eerste keer openen duurt lang. Als hij eenmaal is geopend is het wel te doen. En dit merk ik op meerdere websites. Iemand meer last van?
Wel vind ik het een beetje vervelend dat het niet gemeld wordt, wanneer ze weer een of andere onderhoudsbeurt hebben. Die zetten ze dan wel op hun status-pagina, maar de gebruikers worden niet van te voren gewaarschuwd. Dan ligt je site offline en vraag je jezelf af wat er nou aan de hand is.
Jep, same here. Ook bij verschillende sites. Dacht even dat het probleem aan mijn kant lag, maar blijkbaar dus toch niet. En DirectAdmin ligt er hier ook (weer) uit momenteel trouwensTwazerty schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:21:
[...]
Ik merk wel dat sinds dat ze over zijn gegaan op de nieuwe servers/clusters/'high availabilty cloud' het laden van de website een stuk langer duurt. Vooral de eerste keer openen duurt lang. Als hij eenmaal is geopend is het wel te doen. En dit merk ik op meerdere websites. Iemand meer last van?

edit: laatste lag wel degelijk aan mijn kant
[ Voor 4% gewijzigd door sleeplift op 28-04-2011 21:57 ]
Yup, same here, mij werd gevraagd nog even geduld te hebben en dat men aan een oplossing werkt. Maar ik heb er nu sinds een paar dagen 1 serieus domein draaien (plus een boel meuk domeinen) en dan ben ik niet zo geduldig. Ik kijk het aan tot volgende week en anders maar weer terug naar een cms vriendelijke host.Twazerty schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:21:
[...]
Zelf is bij mij de websites/directadmin/ftp's/databases weer niet te bereiken op de vps die ik heb, zij hebben gisteren onderhoud gepleegd dus ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden!
Een update: Alles netjes en snel opgelost, als in de site/directadmin etc werkt allemaal weer. Helaas geen bevestiging of oorzaak vooralsnog te horen gekregen. Inmiddels te horen gekregen dat een ander VPS overload veroorzaakte. Maar wel snel afgehandeld, vanochtend 7:30 helpdesk gemaild en om 8:30 aan telefoon gehad en is dus nu opgelost, voor mij een goede ervaring dus.
[ Voor 44% gewijzigd door Djie op 18-05-2011 12:04 ]
100*1MB*30 is maar 3GB per maand! Je zou zelfs aan het starter pakket genoeg hebben, die heeft 20GB dataverkeer per maand!
[ Voor 44% gewijzigd door HaTe op 21-06-2011 17:42 ]
Aha, aangezien ik wel verhalen las dat ze je site zo maar offline kunnen zetten als ze vinden dat je de server te zwaar belast. Zelfs als je niet het dataverkeer bent overschreden!HaTe schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:41:
Dat kan makkelijk!
100*1MB*30 is maar 3GB per maand! Je zou zelfs aan het starter pakket genoeg hebben, die heeft 20GB dataverkeer per maand!
Dataverkeer heeft niet zozeer met belasting van de server te maken, met name processor tijd om een request te verwerken of het aantal requests is van belang bij belasting van de server. Men meet hoeveel geheugen of processor tijd je verbruikt, kom je boven een (regelmatig)bepaalde waarde dan kunnen ze in derdaad actie ondernemen. In begin had ik dat probleem dus en ook inderdaad offline gezet, na een mail was het probleem duidelijk en hebben ze de site weer online gezet. Ik heb een paar aanpassingen gedaan om tijdelijk de requests minder te maken. Vervolgens overgestapt op VPS.apekoek schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:40:
[...]
Aha, aangezien ik wel verhalen las dat ze je site zo maar offline kunnen zetten als ze vinden dat je de server te zwaar belast. Zelfs als je niet het dataverkeer bent overschreden!
[ Voor 8% gewijzigd door Djie op 22-06-2011 17:32 ]
Ik wil graag een andere hosting proberen, en vraag me af wat jullie de beste vinden?
Dus met de beste prijs/prestatie verhouding als het ware.
Ik heb verder geen problemen er mee.
Nu snap ik wel dat ze liefst niet willen hebben dat er zoveel belasting is, maar daar kan ik vrij weinig aan doen. En daarnaast was voor mij het feit dat meneer ook niet het geld wou terug storten eigenlijk wel genoeg om nooit meer iets bij versio af te nemen. leuk en aardig voor je persoonlijke site, maar als je iets meer dan dat verwacht moet je verder zoeken.
Sinds de start van dit topic.JPtjee007 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:20:
En hoe lang ben jij al klant als ik vragen mag HaTe?
Ik heb gewoon het goedkoopste pakket en gebruik het om zooi op te dumpen en ik heb een paar kleine cronjobs draaien (voor mijn avatar o.a.).
Ik gebruik per maand hooguit 1GB aan dataverkeer en ik heb er 700MB op staan.
[ Voor 36% gewijzigd door HaTe op 29-06-2011 19:07 ]
Lastig was dat de nieuwe provider in eerste instantie een autorisatiecode wilde hebben, maar dit werd na een korte e-mail uitwisseling uiteindelijk ook opgelost.
Overigens is het in tegenstelling tot wat soms gedacht wordt wel mogelijk om autorisatiecodes voor .eu-domeinen op te vragen, zie hier.
Tenzij je heel erg om privacy geeft, is het dus beter om een domeinnaam op eigen naam te hebben (ook bij faillissement van van de provider).

Al mijn domeinen zijn uit de lucht met de melding:
Fijn dat ze daar ook even een berichtje over sturen ofzo.This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

Heb ik ook een keer gehad, daarna goed contact overgehad en waarschuwde me van te voren als ik teveel resources ging gebruiken en is er gezamelijk naar een oplossing gezocht.mcDavid schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:00:
Weer een leuke actie van versio:
Al mijn domeinen zijn uit de lucht met de melding:
[...]
Fijn dat ze daar ook even een berichtje over sturen ofzo.![]()
![]()
Ben trouwens nog nooit een hosting partij tegengekomen waarbij ze eerst op een reactie van je wachten...
antagonistDjie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:59:
[...]
Heb ik ook een keer gehad, daarna goed contact overgehad en waarschuwde me van te voren als ik teveel resources ging gebruiken en is er gezamelijk naar een oplossing gezocht.
Ben trouwens nog nooit een hosting partij tegengekomen waarbij ze eerst op een reactie van je wachten...
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Goed contact met de versio-helpdesk heb ik nog nooit gehad. Heb vandaag maar een e-mail gestuurd dat ik verwacht dat ze binnen 24 uur mijn account weer actief maken.Djie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:59:
[...]
Heb ik ook een keer gehad, daarna goed contact overgehad en waarschuwde me van te voren als ik teveel resources ging gebruiken en is er gezamelijk naar een oplossing gezocht.
Als ik niet toevallig mijn website even bekeken had, had ik voor het zelfde geld weken lang geen e-mail ontvangen enzo.
Ik ben sinds een aantal maanden klant bij Versio, en bevalt me prima.
Veel dataverkeer en bandbreedte voor een lage prijs!
Servers staan fysiek in nederland en zijn snel.
Ik ben er ook al lange tijd tevreden overyannickie111 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:06:
Ik ben sinds een aantal maanden klant bij Versio, en bevalt me prima.
Werkt hier prima!Djie schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:35:
Volgens mij zijn er momenteel wat problemen bij Versio, kan mijn eigen website en die van henzelf niet bereiken
Ook versio.nl zelf? Vreemd...krijg een timeout meldingRemcoDelft schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:38:
[...]
Ik ben er ook al lange tijd tevreden overEr zijn genoeg hosts die aanzienlijk minder leveren voor aanzienlijk meer geld.
[...]
Werkt hier prima!

http://www.downforeveryoneorjustme.com/www.versio.nlDjie schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:40:
[...]
Ook versio.nl zelf? Vreemd...krijg een timeout melding
Vreemd die site werkt ook niet haha (ook niet zonder /sitenaam), zal wel aan vage verbinding hier liggen dat de helft van internet down lijkt haha. Gelukkig kan ik Tweakers nog bereiken
Idd het was een storing bij mijn provider, toch vreemd dat ik het merendeel van de sites wel kon bereiken
[ Voor 13% gewijzigd door Djie op 27-10-2011 16:26 ]
Andere DNSserver proberen?Djie schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:49:
[...]
Vreemd die site werkt ook niet haha (ook niet zonder /sitenaam), zal wel aan vage verbinding hier liggen dat de helft van internet down lijkt haha. Gelukkig kan ik Tweakers nog bereiken
Ze bieden nu pakketten aan met een 100+ uptime-garantie:
http://www.versio.nl/webhosting-zonder-downtime.php
Nu ken ik niet veel van netwerken, maar 100% uptime garanderen lijkt me maar een vreemde en riskante uitspraak
De hele website staat ook vol met dingen als:
Ook niet echt professioneelWarning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/admin/domains/versio.nl/public_html/webhosting-zonder-downtime.php on line 75
Zitten inderdaad nogal wat fouten in de update, ook is vraag en aanbod weg, waar ik nog voor 3-4 euro aan punten had staan.
En wat is het voordeel van een joomla hostingpakket, terwijl die 2 keer zo duur is als een normale, waar je ook joomla op kunt zetten?
Tsja, en ook die onbeperkt dataverkeer pakketten.... Ze vinden het vast niet goed om enkele TB's te verstoken, dus dat "onbeperkt".Bv202 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:50:
Inderdaad, ze mogen wel wat meer details geven over die pakketten voor specifieke applicaties (Joomla, Wordpress, Magento). En ik mis Drupal
En dan kiezen voor hosting in andere landen, leuk, maar nuttig... euhm nee.
Ik ben nog niet echt enthousiast over de update, ze hebben zoveel comotie gemaakt, en dan zdit, jammer vind ik.
Edit:
Ik heb even gechat met een medewerker, om antwoord te krijgen op mijn vragen.
Vraag en Antwoord is tijdelijk uitgeschakeld, deze komt als het goed is weer terug.
En over de speciale joomla-pakketten: deze zijn voor joomla "geoptimaliseerd", met mysql caching. Lijkt mij niet echt merkbaar, voor een kleine site, behalve de veel hogere prijs.
[ Voor 23% gewijzigd door yannickie111 op 14-11-2011 17:28 ]
Dit topic is gesloten.