Ik heb nu toch weer problemen bij Versio. Ik heb een website die zo'n 9000 bezoekers per dag trekt, met zo'n 800-1000 per uur in de avond. Volgens Versio veroorzaakt dit een te hoge belasting op de server.
Ik heb het goedkoopste pakket. Het gekke is dat er 2 maanden geleden nergens over gezeurd is, terwijl er toen evenveel bezoekers waren (misschien nog wel meer) en de website minder efficiënt was.
Ik heb nadat ik de eerste waarschuwing kreeg, caching toegepast, waardoor de bezoekers alleen nog een (grotendeels) statische pagina op hoeven te halen. Deze pagina's kunnen elke 8 minuten (of 20 voor minder belangrijke pagina's) opnieuw aangemaakt worden. Eerst gebeurde dit meerdere malen per minuut, tot wel 100x per minuut op de hoofdpagina's.
Qua bandbreedte kom ik ook bij lange na niet aan het limiet van 20GB. Ik gebruik nog niet eens 1GB per maand! En zelfs dat is al erg ruim genomen.
Ik wacht nog op reactie van Versio, want ik snap echt niet waar dit probleem nou opeens vandaan komt. Ik snap ook dat ik met meerdere mensen op de server zit en dat de capaciteit niet onbeperkt is. Ook denk ik dat ze mij misschien wel op kosten willen jagen, aangezien ze mij een VPS server aanbevelen.
Ik heb ze nu om een rapport gevraagd, of iets waarin ik kan zien dat blijkt dat ik echt de server zoveel belast.
Wat denken jullie?
offtopic:
Sorry voor al dat "ik"

[
Voor 6% gewijzigd door
HaTe op 16-01-2012 19:24
]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs