PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik ben helemaal geen stagiair
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Maar afgezien daarvan begrijp ik sowieso niet wat dit artikel op Tweakers moet. Het is gewoon moddergooien van die ene persoon naar het bedrijf, of zijn klachten nu gegrond zijn of niet. Dit is niet de manier om zoiets op te lossen. Wat Tweakers nu met zo'n sensatiebericht wil snap ik dus niet.
Dat een hostingprovider zijn klanten op deze manier het mond wil snoeren, vind ik nieuws.The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:30:
Openbare bronnen.
Maar afgezien daarvan begrijp ik sowieso niet wat dit artikel op Tweakers moet. Het is gewoon moddergooien van die ene persoon naar het bedrijf, of zijn klachten nu gegrond zijn of niet. Dit is niet de manier om zoiets op te lossen. Wat Tweakers nu met zo'n sensatiebericht wil snap ik dus niet.
Je moet toegeven dat het er op deze manier een beetje gek uit ziet toch?Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:28:
Hij wilde liever niet met zijn volledige naam genoemd worden, maar de tweet was geen probleem.
Over de nieuwswaarde hoor je mij niet trouwens, het gaat echt te ver dat een bedrijf haar klanten op deze manier wil laten zwijgen.
Wat heeft DualDev als bedrijf ermee te maken, afgezien van het feit dat Van Hoesel het bedrijf blijkbaar eens genoemd heeft in een tweet? Ik kan me niet voorstellen dat ze een nuttige reactie zouden kunnen geven.MAX3400 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:31:
[...]
Hebben jullie DualDev niet om een reaktie gevraagd?
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 03-01-2012 15:33 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Hebben jullie DualDev niet om een reaktie gevraagd gezien de mogelijke betrokkenheid bij concurrentie?Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:30:
[...]
Dat een hostingprovider zijn klanten op deze manier het mond wil snoeren, vind ik nieuws.
En zoals Dhr. Bashir aangeeft; wat moet T.net hierbij... Het is nu een artikel waarvan ik niet vind dat er voldoende hoor & wederhoor is toegepast.
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2012 15:33 . Reden: In italics wat toegevoegd ]
Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:28:
Hij wilde liever niet met zijn volledige naam genoemd worden, maar de tweet was geen probleem.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Het is een klacht tussen 2 partijen en volgens mij kunnen wij, op basis van wat in het artikel staat, niet bepalen wie hier nu de schuldige is.
Stond inderdaad wat gek, heb er in overleg met de klant zijn volledige naam van gemaakt.Cloud schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:31:
[...]
Je moet toegeven dat het er op deze manier een beetje gek uit ziet toch?In elk geval kan ik me de reacties op het artikel wel enigszins voorstellen.
Over de nieuwswaarde hoor je mij niet trouwens, het gaat echt te ver dat een bedrijf haar klanten op deze manier wil laten zwijgen.
[...]
Wat heeft DualDev als bedrijf ermee te maken, afgezien van het feit dat Van Hoesel het bedrijf blijkbaar eens genoemd heeft in een tweet? Ik kan me niet voorstellen dat ze een nuttige reactie zouden kunnen geven.
Huh? Onvoldoende wederhoor? We hebben toch een reactie?MAX3400 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:31:
[...]
Hebben jullie DualDev niet om een reaktie gevraagd gezien de mogelijke betrokkenheid bij concurrentie?
En zoals Dhr. Bashir aangeeft; wat moet T.net hierbij... Het is nu een artikel waarvan ik niet vind dat er voldoende hoor & wederhoor is toegepast.
Doen we ook niet, we schrijven er enkel over zonder partij te kiezen.The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:33:
Het is een klacht tussen 2 partijen en volgens mij kunnen wij, op basis van wat in het artikel staat, niet bepalen wie hier nu de schuldige is.
[ Voor 12% gewijzigd door Joost op 03-01-2012 15:34 ]
Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:34:
[...]
Huh? Onvoldoende wederhoor? We hebben toch een reactie?
Mogelijk ben ik niet wakker maar in het artikel zie ik geen reaktie van DualDev over de positie van Dhr. van Woesel bij/omtrent DualDev. Juist weer een aantijging van Versio aan het adres van van Woesel.In zijn tweets is Van Hoesel positief over een concurrent van Versio, DualDev. De klant zegt echter geen banden te hebben met dat bedrijf.
[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2012 15:36 ]
Ik zie niet in wat DualDev ermee te maken heeft als Van Hoesel al heeft aangegeven geen banden met de provider te hebben.MAX3400 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:35:
[...]
[...]
Mogelijk ben ik niet wakker maar in het artikel zie ik geen reaktie van DualDev over de positie van Dhr. van Woesel bij/omtrent DualDev.
Tja, een reaktie van iemand die nu beschuldigd wordt van smaad door Versio... Lijkt me dan niet de meest betrouwbare bron om iets te ontkennen/bekrachtigen.Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:36:
[...]
Ik zie niet in wat DualDev ermee te maken heeft als Van Hoesel al heeft aangegeven geen banden met de provider te hebben.
Maar ja, ik zal wel weer te ver doordenken.
Het had gekund, maar het is geen cruciaal onderdeel van het verhaal. DualDev is geen pijler onder het verhaal en dan moeten we de moeite voor het halen van een extra reactie afwegen tegen de zeer beperkte meerwaarde voor het artikel.MAX3400 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:39:
[...]
Tja, een reaktie van iemand die nu beschuldigd wordt van smaad door Versio... Lijkt me dan niet de meest betrouwbare bron om iets te ontkennen/bekrachtigen.
Maar ja, ik zal wel weer te ver doordenken.
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 03-01-2012 15:43 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maar de hoofdgedachte achter het plaatsen van dit artikel is om aan te tonen hoe slecht een bedrijf zijn klanten behandeld als ik jouw opmerking goed begrijp?Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:30:
[...]
Dat een hostingprovider zijn klanten op deze manier het mond wil snoeren, vind ik nieuws.
Dit artikel op een site als Tweakers.net kan toch grote imagoschade opleveren voor het bedrijf maar jullie vinden dus dat dat niet opweegt tegen het feit dat dit een conflict is van 1 persoon met dit bedrijf. Wie weet wat er allemaal in het verleden aan de hand is geweest tussen deze twee partijen en ik kan ook heel goed begrijpen dat het bedrijf niet blij is met zulke (bijna kinderachtige) acties. Het bedrijf voor vanalles en nog wat uitmaken is tot daar aan toe, maar daarbij nog even aangeven dat hij er plezier in heeft en ook nog eens erg flauw een domeinnaam registreren om ze nog eens wat na te trappen maakt deze jongeman (pas 18 volgens zijn website) toch wel een erg twijfelachtig. Om maar niet te spreken over het feit dat ie dan ook nog eens graag naar Tweakers stapt met het hele gebeuren. Daar komt bovenop dat hij inmiddels ook al weg is als klant bij dit bedrijf.
Ik vind het echt enorm discutabel allemaal.
[ Voor 8% gewijzigd door The Realone op 03-01-2012 15:52 ]
Ik niet. Afgaande op wat er staat gaat er een gerechtelijke uitspraak komen op de vraag of je je als klant op Twitter op deze manier mag uitlaten over een bedrijf waar je niet tevreden over bent.The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:51:
[...]
Lijkt mij nieuwswaardig.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Hoge Raad in Amerika heeft al eens uitspraak bekrachtigt dat een Tweet een mening is; neemt niet weg dat er een verschil is tussen een mening en een feit. Woesel maakt in zijn tweets gebruik van eenzijdig geconstateerde feiten -> dus wel/niet bewijsbaar -> voor de rechter uitvechten.ralpje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:02:
[...]
Ik niet. Afgaande op wat er staat gaat er een gerechtelijke uitspraak komen op de vraag of je je als klant op Twitter op deze manier mag uitlaten over een bedrijf waar je niet tevreden over bent.
Lijkt mij nieuwswaardig.
Ik herken het artikel niet in je commentaar, eerlijk gezegd..oisyn schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:43:
Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het überhaupt heeft om andere willekeurige meningen van de beste man in kwestie (en dus ook dat hij positief is over DualDev) in het artikel op te nemen. What's next, "verder houdt hij van boerenkool met worst, maar niet van spruitjes"?
We hebben er aardig wat tijd in gestoken om dit goed uit te zoeken, en we hebben het genuanceerd gebracht. De hoofdgedachte is dat het opmerkelijk is dat een klant juridische stappen aan z'n broek krijgt omdat hij klaagt over een bedrijf. Dat kan inderdaad forse imagoschade opleveren, maar dat speelt wat mij betreft geen rol. We schrijven ook vaak genoeg positief over bedrijven (ook over Versio). De vraag of media-aandacht positief of negatief voor een bedrijf uitpakt is simpelweg niet iets waar we rekening mee kunnen houden. Uiteraard proberen we om niemand ten onrechte op wat voor manier dan ook te beschadigen.The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:51:
[...]
Maar de hoofdgedachte achter het plaatsen van dit artikel is om aan te tonen hoe slecht een bedrijf zijn klanten behandeld als ik jouw opmerking goed begrijp?
Dit artikel op een site als Tweakers.net kan toch grote imagoschade opleveren voor het bedrijf maar jullie vinden dus dat dat niet opweegt tegen het feit dat dit een conflict is van 1 persoon met dit bedrijf. Wie weet wat er allemaal in het verleden aan de hand is geweest tussen deze twee partijen en ik kan ook heel goed begrijpen dat het bedrijf niet blij is met zulke (bijna kinderachtige) acties. Het bedrijf voor vanalles en nog wat uitmaken is tot daar aan toe, maar daarbij nog even aangeven dat hij er plezier in heeft en ook nog eens erg flauw een domeinnaam registreren om ze nog eens wat na te trappen maakt deze jongeman (pas 18 volgens zijn website) toch wel een erg twijfelachtig. Om maar niet te spreken over het feit dat ie dan ook nog eens graag naar Tweakers stapt met het hele gebeuren. Daar komt bovenop dat hij inmiddels ook al weg is als klant bij dit bedrijf.
Het algemeen belang is wat mij betreft in dit geval groter dan dat van Versio.
Dan wil ik graag "het bewijs" zien dat Woesel aan T.net heeft getoond over het wellus/nietus omtrent de officiele klachten van Woesel aan het adres van Versio.Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:07:
[...]
Lijkt gewoon of hij versio echt kapot wil maken.
Offtopic:
Ligt dit aan mij, of is versio het enige hostingbedrijf dat in het nieuws komt op tweakers? Zowel positief als negatief.
Dat is gezien de nieuwswaarde van het artikel toch helemaal niet relevant?MAX3400 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:10:
[...]
Dan wil ik graag "het bewijs" zien dat Woesel aan T.net heeft getoond over het wellus/nietus omtrent de officiele klachten van Woesel aan het adres van Versio.
Want? Als je het artikel leest lijkt dat minstens zo belangrijk want daar hangt het dus om; als je ontevreden bent over ingediende klachten die niet worden opgelost en daarna ga je ongenuanceerd Tweeten, kan ik me er iets bij voorstellen dat Versio hier iets goed te maken heeft.ralpje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:11:
[...]
Dat is gezien de nieuwswaarde van het artikel toch helemaal niet relevant?
Maar dan wel de brief/mail van Versio posten met de eis tot Tweet-verwijdering maar niet het bewijs van de consument posten, vind ik dan weer krom.
VergelijkJoost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:07:
Ik herken het artikel niet in je commentaar, eerlijk gezegd.
met iets alsVolgens Bashir gaat het om een 'stelselmatige' poging om zijn bedrijf te beschadigen. Ook beschuldigt hij de klant ervan banden te hebben met een concurrent. In zijn tweets is Van Hoesel positief over een concurrent van Versio, DualDev. De klant zegt echter geen banden te hebben met dat bedrijf.
Volgens Bashir gaat het om een 'stelselmatige' poging om zijn bedrijf te beschadigen. Ook beschuldigt hij de klant ervan banden te hebben met een concurrent. In zijn tweets is Van Hoesel weliswaar positief over een concurrent van Versio, maar de klant ontkent banden te hebben met dat bedrijf.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Het gaat om vertrouwelijke klachten, die we ook als zodanig behandelen. In normaal Nederlands: die klachten staan in mijn inbox en ik kan je verzekeren dat ze correct zijn, maar ik hou ze privé.MAX3400 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:10:
[...]
Dan wil ik graag "het bewijs" zien dat Woesel aan T.net heeft getoond over het wellus/nietus omtrent de officiele klachten van Woesel aan het adres van Versio.
Dat lijkt mij pas nieuwswaardig als er een uitspraak is geweest.ralpje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:02:
[...]
Ik niet. Afgaande op wat er staat gaat er een gerechtelijke uitspraak komen op de vraag of je je als klant op Twitter op deze manier mag uitlaten over een bedrijf waar je niet tevreden over bent.
Lijkt mij nieuwswaardig.
Wat is er precies zo interessant aan juridische stappen naar aanleiding van smaad? Dat is volgens mij toch niks nieuws? Er is, volgens mij, nog altijd een verschil tussen klagen over een bedrijf of doelbewust proberen een bedrijf zwart te maken. Als hij gewoon wat tweet over het feit dat hij het niet eens is met de dienstverlening is er niks aan de hand. Maar hij heeft er blijkbaar plezier in en doet er alle moeite voor om maar zoveel mogelijk aandacht te krijgen. Je kunt mij niet met een stalen gezicht vertellen dat jij vindt dat deze persoon op een nette manier handeld.Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:07:
[...]
We hebben er aardig wat tijd in gestoken om dit goed uit te zoeken, en we hebben het genuanceerd gebracht. De hoofdgedachte is dat het opmerkelijk is dat een klant juridische stappen aan z'n broek krijgt omdat hij klaagt over een bedrijf. Dat kan inderdaad forse imagoschade opleveren, maar dat speelt wat mij betreft geen rol. We schrijven ook vaak genoeg positief over bedrijven (ook over Versio). De vraag of media-aandacht positief of negatief voor een bedrijf uitpakt is simpelweg niet iets waar we rekening mee kunnen houden. Uiteraard proberen we om niemand ten onrechte op wat voor manier dan ook te beschadigen.
Versio gaat de juridische weg bewandelen omdat zij denken dat ze in hun recht staan en dat wat die jongen doet inderdaad strafbaar is. Daar is volgens mij niks mis mee en heeft weinig met "de mond snoeren" te maken.
Nogmaals, het gaat hier om 1 persoon die op een, naar mijn mening, ronduit vreemde manier een bedrijf in een kwaad daglicht wil stellen terwijl hij inmiddels niet eens klant meer is. Als dat dan het algemene belang is waar jij over praat snap ik nog steeds niet goed waarom dat nou opweegt tegen de imagoschade van Versio.
http://cl.ly/D21w
Dat heb ik ondertussen al tig keren genoemd. Dit is een artikel wat voor Versio flinke imagoschade op kan leveren. En dat hoeft je er ook niet van te weerhouden iets te plaatsen, maar als het van een dermate discutabele bron komt als deze jongen dan moet je je wel afvragen of dat het wel waard is. Wat hebben wij, als lezer, er nu aan om dit te weten? Wat is ons belang? Dat een bedrijf mogelijk juridische stappen tegen ons neemt als we ze zwart proberen te maken? Is dat zo vreemd dan?Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:19:
Ik vind dit nu nieuwswaardig, en niet pas als er een uitspraak is geweest. Waarom zou een medium pas ergens over mogen schrijven als een rechter er zich over heeft uitgesproken? Ik zie daar echt geen enkele reden voor.
Ondertussen lees ik wel tientallen reacties waarin Versio ineens gehekeld wordt.
Wat heb je er uberhaubt aan om T.net te lezen? Waarom kom je eigenlijk op T.net? Om technieuws te lezen, lijkt me toch. En dit gaat over een hostingbedrijf, dat stappen wil ondernemen vanwege Tweets. Past perfect op T.net. En of het discutabel is weet jij niet, want je hebt het bronmateriaal niet gezien, omdat Joost dat niet gaat tonen. Als je daar geen genoegen mee neemt houdt het op.The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:26:
[...]
Dat heb ik ondertussen al tig keren genoemd. Dit is een artikel wat voor Versio flinke imagoschade op kan leveren. En dat hoeft je er ook niet van te weerhouden iets te plaatsen, maar als het van een dermate discutabele bron komt als deze jongen dan moet je je wel afvragen of dat het wel waard is. Wat hebben wij, als lezer, er nu aan om dit te weten? Wat is ons belang? Dat een bedrijf mogelijk juridische stappen tegen ons neemt als we ze zwart proberen te maken? Is dat zo vreemd dan?
Ondertussen lees ik wel tientallen reacties waarin Versio ineens gehekeld wordt.
Hoezo discutabele bron? Ik vind het helemaal niet discutabel. Versio heeft toegegeven dat ze Van Hoesel willen aanklagen, dus discutabel is deb ron allerminst.The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:26:
[...]
Dat heb ik ondertussen al tig keren genoemd. Dit is een artikel wat voor Versio flinke imagoschade op kan leveren. En dat hoeft je er ook niet van te weerhouden iets te plaatsen, maar als het van een dermate discutabele bron komt als deze jongen dan moet je je wel afvragen of dat het wel waard is. Wat hebben wij, als lezer, er nu aan om dit te weten? Wat is ons belang? Dat een bedrijf mogelijk juridische stappen tegen ons neemt als we ze zwart proberen te maken? Is dat zo vreemd dan?
Eerlijk gezegd: ja, ik vind het vreemd dat een bedrijf zo fel reageert tegenover een klant (ookal vertrekt deze). Dat vind ik nieuwswaardig. Ik snap het bezwaar dat het maar één geval is.
Waarom staat dit stukje in het artikel:Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:07:
[...]
Ik herken het artikel niet in je commentaar, eerlijk gezegd.
Wat is het doel van die informatie? Het artikel gaat over juridische stappen om zogenaamde smaad naar aanleiding van twitter berichten over dat bedrijf. Waarom is het vermelden van andere meningen die op zich niets met Versio te maken hebben relevant? Wat wil de auteur (jij dus) daarmee aangeven?In zijn tweets is Van Hoesel positief over een concurrent van Versio, DualDev. De klant zegt echter geen banden te hebben met dat bedrijf.
.edit: ah, als ik de herformulatie in pedorus in "Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om twee" lees dan valt bij mij het kwartje en lijkt het ook een stuk minder arbitrair
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 03-01-2012 16:46 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Om technieuws te lezen waar ik wat aan heb ja. Niet om een moddergevecht te aanschouwen waar ik niet eens een fatsoenlijk oordeel over kan vellen op basis van de gegeven informatie.RoD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:28:
[...]
Wat heb je er uberhaubt aan om T.net te lezen? Waarom kom je eigenlijk op T.net? Om technieuws te lezen, lijkt me toch. En dit gaat over een hostingbedrijf, dat stappen wil ondernemen vanwege Tweets. Past perfect op T.net. En of het discutabel is weet jij niet, want je hebt het bronmateriaal niet gezien, omdat Joost dat niet gaat tonen. Als je daar geen genoegen mee neemt houdt het op.
En of ik het discutabel vind kan ik perfect zelf uitmaken. Met discutabel doelde ik overigens (overduidelijk) op de acties van die persoon en dus zijn geloofwaardigheid. Zijn tweets zijn niet echt netjes te noemen en hij registreerde "uit wraak" het domein VersioBV.nl (waarom vraag ik je?).
Nogmaals, vinden jullie dan wel dat deze jongen zich netjes gedraagt en dat zijn acties er niet op gericht zijn Versio in een kwaad daglicht te stellen?
Want (mogelijke) smaad is iets waar bedrijven zich niets van aan moeten trekken, ook al is bedrijfsimago zo verschrikkelijk belangrijk tegenwoordig?Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:29:
[...]
Eerlijk gezegd: ja, ik vind het vreemd dat een bedrijf zo fel reageert tegenover een klant (ookal vertrekt deze). Dat vind ik nieuwswaardig.
Maar alsnog vindt je dat niet opwegen tegen eventuele gevolgen?Ik snap het bezwaar dat het maar één geval is.
- Pauperhosting.
- Kapot maken (dacht ik ergens gelezen te hebben).
- Ik zie uit naar uw antwoord, ik hoop dat we dit op een nette manier kunnen afronden zonder dat bepaalde media of personen de zaak meenemen en opblazen. (LOL?)
- domein VersioBV.nl
en uit de correspondentie, Versio:
- Het feit dat u dreigt met publicatie bevestigt smaad. Mijn advocaat zal u graag te woord staan.
en zo nog wel een paar twijfelachtige opmerkingen in de correspondentie in de emails.
Heeft de redactie overigens een blik geworpen op de site van de heer van Hoesel voordat dit als nieuws werd gebracht? Een blik op die site zegt wel genoeg eigenlijk.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Verder vind ik het volgende stukje uit de mailwisseling waar eerder naar gelinkt werd ook veelzeggend, zeker voor iemand die een flink aantal spel- en gramaticafouten maakt.
Het gaat hier om een puber die denkt onaantastbaar te zijn, en een bedrijf dat denkt met juridische stappen iets te kunnen bereiken. Wow, wat een nieuwswaarde...Allereerst is het 'het twitteraccount' en niet 'de'
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Zoiets vermoed ik eigenlijk ook, of dat er iets al eerder speelde tussen die cliënt en bedrijf, of dat de heer van Hoesel gewoon een beetje media geil is en nog wat meer aandacht zoekt voor zijn fantastische site.Antaresje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:18:
Ik snap ook niet helemaal wat dit artikel op de frontpage doet. Zijn er eerdere banden tussen de redactie en de hoofdrolspeler?
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Twitter is user-generated, maar t.net nieuws is dat niet. Ik vraag me dus af of t.net met dit soort berichten niet meedoet met de smaadactie?
Zou toch wat zijn als een nieuwsmedium niet meer over dit soort dingen kan schrijven. Laten we even realistisch blijvenGomez12 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:33:
Als client veroordeeld wordt voor smaad kan t.net dan eigenlijk ook niet aangeklaagd worden?
Twitter is user-generated, maar t.net nieuws is dat niet. Ik vraag me dus af of t.net met dit soort berichten niet meedoet met de smaadactie?
Keerzijde is dan : Ik begin een smaadcampagne en gooi het in de media en smaadcampagne krijgt impact x100.Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:36:
[...]
Zou toch wat zijn als een nieuwsmedium niet meer over dit soort dingen kan schrijven. Laten we even realistisch blijven
Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
En daarmee kan dit topic net zo goed gesloten worden.Joost schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:31:
Andere hier aangedragen bezwaren vind ik niet belangrijk voor de nieuwswaarde.
Dat is altijd het effect van programma's als radar en kassa bijvoorbeeld. 10 klagende mensen en een bedrijf staat in een kwaad daglicht. Soms terecht, maar naar mijn mening is het heel erg vaak onterecht.Gomez12 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:45:
[...]
Keerzijde is dan : Ik begin een smaadcampagne en gooi het in de media en smaadcampagne krijgt impact x100.
Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Tweakers doet het nu deels naar aanleiding van 1 klacht van een persoon die overduidelijk met een haat-campagne bezig is. De voorwaarden die hij ook in zijn brief zet.. Te zot voor woorden. Alsof ik van de bakker ga eisen hoe hij zijn broden bakt.
Het feit dat die gozer gedreigd wordt met juridische stappen vanwege tweets en meningen op internet is ansich wel nieuwswaardig.
Totaal niet; er is pas tientallen keren aangifte gedaan door mensen als MDI, Geert Wilders, Engelse voetballers etc. omtrent "dreigende" uitlatingen op internet. En hoe vaak is recentelijk wel niet een school ontruimd omdat een leerling het leuk vond om op Hyves/FB/Twitter een bommelding te doen.Danfoss schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:00:
[...]
Het feit dat die gozer gedreigd wordt met juridische stappen vanwege tweets en meningen op internet is ansich wel nieuwswaardig.
Ook wel (een ietsje) mee eens. Maar ik volg de gedachte van het bedrijf hier niet achter (om gelijk te dreigen met smaad), alsmede de juridisch knullig opgestelde emails van het bedrijf.Danfoss schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:00:
Dat vat in een notendop de hele discussie samen en onze aanleiding hierover te publiceren. Ik heb de hele thread doorgelezen en vind dat er behoorlijk wat zaken met de haren worden bijgesleept. Prima als iemand vindt dat dit niet op Tweakers.net past, maar daar denk ik dus anders over - net zo goed als dat andere mensen berichten over elektrische auto's, navigatiesystemen of wat dan ook hier niet vinden passen.Danfoss schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:00:
[...]
De redactie maakt de afweging of we iets nieuws vinden of niet: dit doen we niet op basis van totale willekeur maar op basis van zaken waar we inmiddels eigenlijk best goed over na hebben gedacht en in voorkomende gevallen ook echt nog wel vooraf discussie voeren. Het nieuwsbericht van vandaag is er zo een, maar we kwamen tot de conclusie dat we het nieuwswaardig genoeg vinden om te melden dat er een bedrijf is dat een Nederlander is die gedreigd wordt met juridische stappen vanwege een tweet.
Niet alleen heb ik er wel vertrouwen in dat zij over gegevens beschikken die de claim van de klant ondersteunen (of ze dat nu hier willen delen of niet), wat googlewerk levert ook meerdere aparte verhalen over Versio op. Zou zouden ze een behoorlijke vinger in de pap hebben bij ispgids en negatieve recensies daar zelfstandig verwijderen. Ze betalen zoals gezegd klanten voor het plaatsen van positieve reviews maar ook lees ik meedere mensen die naar aanleiding van negatieve tweets of reacties op sites als ipsgids dezelfde mail als in deze casus kregen: je haalt je reactie / recensie / tweet weg of we klagen je aan wegens smaad. In geen enkel geval is het ook daadwerkelijk tot een zaak gekomen, dus ik ben benieuwd wat hier uit komt. Gezien de grote media-aandacht nu kan Versio het gebeuren al niet meer laten vallen en gaan ze af als een gieter als ze géén zaak aanspannen, terwijl ze zelf wellicht al weten dat ze geen poot hebben om op te staan.
Die zaken worden er juist bijgehaald omdat het perfecte tegenargumenten zijn waarom je zoiets nou net niet moet publiceren.Wilbert de Vries schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:05:
[...]
Dat vat in een notendop de hele discussie samen en onze aanleiding hierover te publiceren. Ik heb de hele thread doorgelezen en vind dat er behoorlijk wat zaken met de haren worden bijgesleept.
Dat heeft te maken met het feit dat mensen vinden dat die categorieën geen plaats hebben op Tweakers.net terwijl dit ook juist een morele kwestie is. Daarnaast is nu al door meerdere mensen duidelijk gemaakt dat dit juist niet interessant is omdat het allemaal het werk van 1 persoon is en het overduidelijk is dat de 2 partijen elkaar gewoon even het leven zuur willen maken.Prima als iemand vindt dat dit niet op Tweakers.net past, maar daar denk ik dus anders over - net zo goed als dat andere mensen berichten over elektrische auto's, navigatiesystemen of wat dan ook hier niet vinden passen.
Laten we het er dan op houden dat we van mening verschillen.The Realone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:11:
[...]
Die zaken worden er juist bijgehaald omdat het perfecte tegenargumenten zijn waarom je zoiets nou net niet moet publiceren.
[...]
Dat heeft te maken met het feit dat mensen vinden dat die categorieën geen plaats hebben op Tweakers.net terwijl dit ook juist een morele kwestie is. Daarnaast is nu al door meerdere mensen duidelijk gemaakt dat dit juist niet interessant is omdat het allemaal het werk van 1 persoon is en het overduidelijk is dat de 2 partijen elkaar gewoon even het leven zuur willen maken.
Ja zeker nieuwswaarde, want nu is het twitter - een redelijk vrij medium- met een groot bereik. De volgende keer is het een review in SF of een gesprek in het café. Het gaat er uiteindelijk om dat een professionele (?) partij gaat dreigen om negatieve publiciteit ipv de discussie te zoeken met die ontevreden klant.Antaresje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:18:
<>
Het gaat hier om een puber die denkt onaantastbaar te zijn, en een bedrijf dat denkt met juridische stappen iets te kunnen bereiken. Wow, wat een nieuwswaarde...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nogmaals, smaad is niks nieuws en ook smaad op het internet niet. Het enige mogelijk interessante is een eventuele gerechtelijke uitspraak over dit conflict. Maar daar is in dit geval (vooralsnog) geen enkele sprake van. Er worden zo vaak allerlei uitspraken gedaan op het internet en er wordt ook maar al te vaak gedreigd met juridische stappen terwijl er uiteindelijk niks van komt.franssie schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:15:
[...]
Ja zeker nieuwswaarde, want nu is het twitter - een redelijk vrij medium- met een groot bereik. De volgende keer is het een review in SF of een gesprek in het café. Het gaat er uiteindelijk om dat een professionele (?) partij gaat dreigen om negatieve publiciteit ipv de discussie te zoeken met die ontevreden klant.
Het internet staat vol met conflicten tussen bedrijven en hun klanten.
En "geen connecties met Dualdev", dit is anders toch wel erg ver niet?

Dit topic is gesloten.