Toon posts:

[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

http://tweakers.net/ext/f/IwFd6Bc0WMGFOamUa2j5fT8h/full.gif

Versio webhosting, ervaringen, reviews en meer

Versio staat bekend als goedkope webhosting partij voor o.a webhosting, resellerhosting, domeinnaam registratie, cloudVPS en meer. Juist door de goedkope prijs is het een interessante webhosting partij voor diegene die goedkoop een webhoster zoekt en zijn website hosten wil. Het doel van dit topic is ervaringen delen. Het vorige deeltje tikte bijna de 1000 posts aan dus het is tijd voor een deel 2. :)

Kwaliteit versio

Over de kwaliteit verschillen de meningen. De ene zegt dat versio relatief slome servers heeft en support dat niet beargumenteren kan. De ander is tevreden want het hosten van een statische website vergt natuurlijk bijna niets. De support kaart nagenoeg met regelmaat aan dat zij last hebben van DDOS aanvallen.

Wat wel zo is is dat bewezen, de servers van Versio vaak aan overselling doen. Dit houdt in dat op 1 fysieke machine enorm veel gebruikers kunnen worden geplaatst. Hiermee is het technisch mogelijk om meer dan 2000 websites per machine te hosten. Mensen die de hostingwereld wat beter kennen en met name ingaan op technische achtergrond, weten dat zoiets niet gezond kan zijn.

Een server heeft een bepaalde limiet aan handelingen, geheugengebruik, en hoeveel bezoekers het tegelijk af kan handelen. Doordat je met meer dan 2000 websites actief bent, kan het voorkomen dat een website langzaam wordt of zelfs niet bereikbaar. Mijn ervaring is is dat de support van versio relatief snel en gemakkelijk tickets oppakt en inhoudelijk ook goed beantwoord en / of verhelpt.

Prijzen versio webhosting

Versio hanteert goedkope prijzen voor webhosting. Voor een actueel overzicht kan je het beste naar de website van versio zelf surfen. Met name registratie van domeinnamen zijn opzich interessant, mede omdat je werkt met levels. Heb je tot minder dan 100 domeinnamen? Dan is je level status 1. Groei je door naar 500 domeinnamen? Dan kan je een level 5 status verwachten waarbij korting wordt geboden op registratie, verhuizing of vernieuwing van je domeinnamen. Deze info vind je tevens op de website van Versio terug.

Zo is het mogelijk naast webhosting ook resellerhosting af te nemen. Er is ook een feature voor mensen die serieus veel opslag en / of verkeer nodig hebben. De prijs is hier dan ook naar. Als extratje bij de wat grotere paketten ontvang je elke maand gratis extra opslag en / of dataverkeer.

Uptime versio

De uptime van versio wordt gegarandeerd op 99.9% met uitzondering van downtime. Als versio eruit ligt, dan antwoord support van versio dat het vaak gaat om een DDOS. Wij kunnen helaas niet zien of dat nu waar is of niet. Wat wel zo is is dat er in het verleden met regelmaat overlast te ontdekken was bij versio, en dat hierdoor sites eruit lagen. Mijn ervaring met het melden van een trage of niet bereikbare website was in orde.

Geadvanceerd...

Ben je van mening dat de server waarop je staat echt traag is? Dan kan je relatief eenvoudig via directadmin (uitgaande van een resellerhostingpakket) controleren hoe 'vol' jouw server staat. Log in op je panel, en klik bij "extra features" op "System information". Hier zie je een klein overzicht met status op een server, en belangrijker, geheugengebruik:

lolol @ mysql status :D Zolang de swap memory niet extreem in gebruik is zit de performance van een server meestal wel goed. Linux neemt enorm veel geheugen bewust in beslag, omdat het deze inzet voor caching. Het niet gebruiken van vrij geheugen zou zinloos zijn op een server, en caching via het geheugen is 100x sneller dan traditionele storage of harde schijf opslag. Als je een pagina terug gaat, en weer naar "extra features" gaat en vervolgens optie "nameservers", kan je hier een indicatie krijgen van hoeveel users er op een machine staan:

Voor een shared webhosting en / of resellerhosting is dit een normaal beeld. Elke webhoster kan tussen de 200 en 1200 users per machine 'hosten' afhankelijk van hoever de hardware dat ook toelaat. Er zullen ongetwijfeld ook inactieve users staan, dus een echte harde cijfer is het niet. Als je van mening bent dat je machine traag is kan je vanuit versio control panel een verhuizing aanvragen naar een andere machine.

Overige info

Versio accepteert in de regel alle vormen van websites (Normaal, adult, etc) met in achtneming van de nederlandse wet. Ook is de verantwoording van het bijhouden van je website (Denk aan wordpress of joomla) jouw verantwoording. Wanneer je website gehacked wordt (dit komt voor) en je website overlast geeft op de server of globaal door deel te nemen in een botnet of spammen, dan wordt je suspended. Dat mag versio doen omwille stabiliteit en / of reputatie op hun server(s). Het is raadzaam je website up to date te houden. Gebruik je wordpress? Check de volgende plugins in acht die je website niet alleen veiliger maken maar ook sneller:

Wordpress super cache = Zet je wordpress om naar een statische website, sneller en enorm uitgebreid. Zie hier voor een tuturial

Wordfence = Malware scanner, en biedt de mogelijkheid een site te herstellen naar originele bestanden.

WP Denyhosts = Anti-bruteforce plugin, deel wereldwijd 'slechte ip adressen' die bruteforce's proberen.

Voor niet wordpress of joomla sites zijn er tips je website te versnellen. Dit heet caching en verloopt meestal via htaccess / apache. Een handige site met uitleg versnellen htaccess staat wat zinvolle info in. Kortweg plak je deze info in je '.htaccess' in de public_html van je website. Versio accepteert deze settings ook. Krijg je een 500 foutmelding? Haal dan de door jou geplaatste instelling in je htaccess weer weg en check waar het misgaat. Ook server foutmeldingen (Web error log) kunnen raadzaam zijn.

Tot slot

De prijs is de voornaamste reden dat men kiest voor Versio. Met name de registratie van domeinnamen zijn spotgoedkoop. Ook voor verlenging dus. Zie voor een tabel de website van versio, op dit moment hebben zij een actie voor .eu 0,99 cent de registratie.

Er zijn users geweest die een incassobureau van Versio hebben gehad. De algemene voorwaarden van versio zijn duidelijk. Wees tijdig met het opzeggen of laat openstaande rekeningen niet uitlopen. Zorg ook dat email van versio ten alle tijde gewhitelist, om te voorkomen dat je laatste herinneringen mogelijk niet ontvangt.

Als je een issue hebt met je website, is het raadzaam de FAQ van versio eerst door te nemen. Kom je er niet uit? Open dan een ticket, en onderbouw duidelijk waarom je denkt dat je website kuren vertoont. Ook kan het topic worden gebruikt voor algemene nieuwsberichten, meldingen en / of issues. Happy posting. :Y)

[Voor 23% gewijzigd door Equator op 01-05-2018 07:07. Reden: referral verwijderd]

M'n magische bol werken.

Marzman schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:53:
2000 domeinen zoals in jouw geval zou ik toch liever geautomatiseerd betalen.
Versio biedt geautomatiseerd betalen ...
uknowSam schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:58:
[...]

Maar als iemand een een tip heeft om mijn site in het ram te laten blijven hoor ik het graag :)!
http://www.limecanvas.com...ing-caching-and-htaccess/ > hier staat wat zinvols over caching met htaccess. Je zou bijv example 3 in je htaccess kunnen knallen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<ifModule mod_headers.c>
# Turn on Expires and set default expires to 3 days
ExpiresActive On
ExpiresDefault A259200

# Set up caching on media files for 1 month
<filesMatch ".(ico|gif|jpg|jpeg|png|flv|pdf|swf|mov|mp3|wmv|ppt)$">
ExpiresDefault A2419200
Header append Cache-Control "public"
</filesMatch>

# Set up 2 Hour caching on commonly updated files
<filesMatch ".(xml|txt|html|js|css)$">
ExpiresDefault A7200
Header append Cache-Control "private, must-revalidate"
</filesMatch>

# Force no caching for dynamic files
<filesMatch ".(php|cgi|pl|htm)$">
ExpiresDefault A0
Header set Cache-Control "no-store, no-cache, must-revalidate, max-age=0"
Header set Pragma "no-cache"
</filesMatch>
</ifModule>

En eventueel wat spelen met de expires-tijdstip. Gebruik bij joomla een dynamisch naar statisch plugin en je zit aardig dicht in de buurt ermee.

M'n magische bol werken.

• Vacla
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-03-2019
bij de webhosting van versio zeer tevreden, helpen goed bij een probleem

• uknowSam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11-2022
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:10:
[...]

Versio biedt geautomatiseerd betalen ...

[...]

http://www.limecanvas.com...ing-caching-and-htaccess/ > hier staat wat zinvols over caching met htaccess. Je zou bijv example 3 in je htaccess kunnen knallen:

En eventueel wat spelen met de expires-tijdstip. Gebruik bij joomla een dynamisch naar statisch plugin en je zit aardig dicht in de buurt ermee.
Ik heb momenteel zelf aanpassing gedaan dat files 1 maand in cache moet blijven. Maar dit heeft niet echt zin aangezien je pas time till first byte pas na 8 seconden is. En bij 9 seconden is die al geladen.

Het probleem is dat versio mijn site uit het ram gooit. Dus ook al zit het site in je browser cache dan moet je nog 8 seconden wachten tot first byte.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 21:40
8 seconden is ook als er van een disk gelezen moet worden bizar idioot lang hoor. Heb dat nog nooit meegemaakt (behalve bij versio dus)
Storage is gewoon druk, overvol, bezet. Zal vast ook wel per user een I/O limit zijn ingesteld.

Als je dat met 900 andere users op 1 machine deelt... 8)7

M'n magische bol werken.

• uknowSam
mcDavid schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:24:
8 seconden is ook als er van een disk gelezen moet worden bizar idioot lang hoor. Heb dat nog nooit meegemaakt (behalve bij versio dus)
Idd, dat is erg lang. Ik heb het gevoel dat versio massa is. Dat op 1 server meer dan 1000 sites. Dan is het logisch dat de schijf bijna 100% load heeft en ram altijd vol....

Dus er zijn maar 2 oplossing?

1. Auto refresh op chrome zetten met mijn domein want dan blijft die in cache
2. overstappen?

• mcDavid
1 is geen oplossing, dus er blijft maar één oplossing over :P
Je zou ook gewoon een ticket kunnen overwegen?

M'n magische bol werken.

• mcDavid
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:30:
En riskeren dat je account volledig geblokkeerd wordt omdat ze het niet met je eens zijn?

• uknowSam
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:30:
Dit heb ik gedaan en ze zeiden dit is normaal het moet van schijf naar ram verplaats worden. Ik vroeg wat de oplossing is en ze zeiden "meer bezoekers want dan blijft het in ram"

P.s ze waren met mij eens. Maar kunnen niks aan doen.

[Voor 7% gewijzigd door uknowSam op 29-03-2015 19:31]

Meld je website dan eens aan op startpagina's, zorg dat je wat bezoekers binnenhaalt. Website is er toch ook om bekeken te worden? :D

@mcDavid... Het eerste de beste bedrijf die mij toegang ontzegt aan de hand van een support ticket kan een advocaat op z'n dak verwachten. Het lijkt mij onnemelijk dat je gebanned wordt omwille het stellen van een vraag. Zal wel meespelen hoe jou reactie tov support is geweest.

M'n magische bol werken.

• uknowSam
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:32:
Meld je website dan eens aan op startpagina's, zorg dat je wat bezoekers binnenhaalt. Website is er toch ook om bekeken te worden? :D

@mcDavid... Het eerste de beste bedrijf die mij toegang ontzegt aan de hand van een support ticket kan een advocaat op z'n dak verwachten. Het lijkt mij onnemelijk dat je gebanned wordt omwille het stellen van een vraag. Zal wel meespelen hoe jou reactie tov support is geweest.
Was het zo makkelijke maar om meer bezoekers te krijgen. Helaas is dat geen oplossing.

Ik heb nu op laptop ingesteld wanneer het start dat chrome moet starten en mijn site en die refresh iedere 30 minuten. Dus het is overdag iets sneller, maar dit is niet de beste oplossing.

Dit is voor mij geen degelijk product, en is ook niet zoals mijn verwachting. Kan me geld terug vragen maarjah dat is ook maar 8 euro en dan zit je ook zonder hosting :|
Nou, ik weet wel wat manieren. Mail andere site beheerders eens en vraag om een linkruil. Zet desnoods je website URL in je signature, altijd tweakers die uit interesse klikken enz.

M'n magische bol werken.

• uknowSam
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:37:
Nou, ik weet wel wat manieren. Mail andere site beheerders eens en vraag om een linkruil. Zet desnoods je website URL in je signature, altijd tweakers die uit interesse klikken enz.
Niet eens zo slechte idee haha.

Heb ook mijn Facebook pagina etc. Maar meer dan 4 kliks per dag is het nog niet.

Dit is balen dat je dit soort dingen niet op het begin weet. En de 14 dagen waar je mag testen merk je dit niet.
As you go you learn. ;) Dit is iets dat veel hosters doen, het cachen van actieve sites, en de wat mindere op de achtergrond zetten. Het deelt de resources die een server heeft op een goede manier. Wil je ook met de trein mee moet je wat bezoekers binnenharken.

Het valt mij wel op zodra je een site optimaliseerd met o.a coding en caching, dat het ook op versio relatief snel zal draaien. Maar je merkt wel het verschil tussen versio en een wat duurdere host. Versio doet op drukkere momenten er wat langer over.

M'n magische bol werken.

• uknowSam
Het draait prima hier! 400ms seconden voor ene best zware site MAAR als die eenmaal in de ram staat.

Weet jij welke hosting het wat langer in de ram houden?
Zoals eerder verteld, wehosted.nl biedt ook goedkope hosting aan, mischien dat je het daar proberen kan. Ik zou het gooien op meer bezoekers binnenhalen, caching inschakelen enz. :)

M'n magische bol werken.

• mcDavid
uknowSam schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:05:
Het draait prima hier! 400ms seconden voor ene best zware site MAAR als die eenmaal in de ram staat.

Weet jij welke hosting het wat langer in de ram houden?
Bij een normale hostingpartij hoeft je site echt niet in het RAM te staan om datsoort accesstimes te halen.
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:32:
Voor die paar stuivers? Snap best dat Mabili dat destijds niet gedaan heeft maar gewoon opgestapt is.

[Voor 42% gewijzigd door mcDavid op 29-03-2015 21:13]

• uknowSam
Hmm duidelijke dat versio erg traag is :| Had ik het maar eerder geweten...
mcDavid schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:09:
[...]

Bij een normale hostingpartij hoeft je site echt niet in het RAM te staan om datsoort accesstimes te halen.

[...]
Nee dat doet apache automatisch... bestanden die niet vaak worden opgevraagd hoeven ook niet in de cache te staan.
Voor die paar stuivers? Snap best dat Mabili dat destijds niet gedaan heeft maar gewoon opgestapt is.
Ook hier, common dat iemand na 10 foutieve inlogs in de firewall wordt gezet. Dat komt vanuit Config server & firewall wat standaard bij een centos / linux distro meekomt. Niet versio z'n schuld. Log 10x verkeerd in op je directadmin scherm en hetzelfde gebeurd je ook. Gebeurd bij elke hoster.

M'n magische bol werken.

• uknowSam
Ik denk dat hij bedoeld minder lang duurt dan normale hosters van HDD naar RAM. Want idd 8 seconden kan niet :| Zelf klik ik altijd dan al weg

• mcDavid
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:31:
[...]

Nee dat doet apache automatisch... bestanden die niet vaak worden opgevraagd hoeven ook niet in de cache te staan.
Wat doet dat ter zake? Bij iedere host is het perfect normaal dat je site ALTIJD binnen een halve seconde op zijn minst een response geeft. Heck, een halve seconde vind ik zelfs al traag, maar vooruit als je niet meer in cache staat en een lomp script/CMS laadt mag dat een keer gebeuren. 8 seconden is gewoon idioot langzaam en zou ik nooit accepteren. Watvoor smoesjes over cache je hoster ook verzint.
Ook hier, common dat iemand na 10 foutieve inlogs in de firewall wordt gezet. Dat komt vanuit Config server & firewal wat standaard bij een centos / linux distro meekomt. Niet versio z'n schuld. Log 10x verkeerd in op je directadmin scherm en hetzelfde gebeurd je ook. Gebeurd bij elke hoster.
Misschien is het een stockholm syndroom of iets dergelijks maar je gaat vollédig aan de essentie voorbij. Ja, het kan gebeuren dat je een keer op een blacklist terecht komt. Maar het is volstrekt van de zotte als je als dienstverlener een klant moedwillig op een blacklist laat staan omdat je het niet met hem eens bent over een review. En dit zelfs als chantage middel gebruikt.
Toen ik ervaarde dat een website aan de trage kant zat, en daar een support ticket voor opende, loste ze dat probleem op en de website is een stuk sneller dan voorheen. uknownsam kaart zelf al aan dat hij niet over voldoende bezoekers beschikt om in de cache te geraken. Lijkt me voor de hand liggend dat je of meer bezoekers probeert binnen te halen (Waarvoor heb je anders een website?) of gewoon verkast naar de 50 cent per maand hosters eerder aangegeven in dit topic.

Een hoster afbranden omdat je zelf 10x verkeerd inlogt lijkt mij onterecht, omdat het niet versio is maar de software die dat doet en op foutieve inlogs triggert in 5 minuten tijd.

Ik heb zelf ook managed dedicated servers en ja daar komen dagelijks tal van berichten aan voorbij met foutieve inlogs. 95% daarvan is ruis, pogingen tot bruteforce aanvallen en een kleine 5% legitiem 'onbedoeld'.

Je betaald 0,50 cent per maand voor het goedkoopste pakket. Wat verwacht je nou? Weet je wat het draaien van hardware aan stroom kost, of een rack in beheer in een datacenter kost? Zorg voor wat bezoekers en je probleem is opgelost. Dat ze mij wel bereidwillend helpen is mogelijk omdat ik niet meteen op het forum ga platbranden over hoe kut de support wel niet is. Ik doe m'n huiswerk en zorg voor een ticket met onderbouwing. Mischien ben ik wat interessanter voor hun omdat ik jaarlijks meer in het laatje breng dan menig 50 cent webhostingpakket.

M'n magische bol werken.

• uknowSam
Het is inderdaad 50 cent, jij zegt dan dat je niks mag verwachten? Maar als ik pakket van 4 euro exclusief BTW kies ,dan blijft hij net zolang in ram als de pakket van 50 cent.

Ik wil een beetje meer betalen maar versio biedt niet wat ik wil hebben. (Of ieder klant met weinig bezoekers).

Ik heb versio niet alleen gekozen vanwege prijs maar ook vanwege de vooral positief recensie. Wat ik achteraf niet snap

[Voor 23% gewijzigd door uknowSam op 29-03-2015 21:55]

Gast, stuur dan wat bezoekers, dan heb je dat probleem niet meer. Of verhuis je website gewoon. Ook op een andere hostingpartij zal je buiten de cache vallen, en nog afhankelijk zijn van hoesnel de storage de website voor je op kan halen.

M'n magische bol werken.

• Anoniem: 646678
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Die positieve recensies zijn bijna allemaal gekocht.. (Gratis .nl domeinnaam bij een positieve recensie)

Als een website een acces time van 8 seconden heeft dan kan je ook niet veel bezoekers verwachten (ik druk weg als een website langer dan 2-3 seconden laad, en ik zal hierin vast niet de enige zijn).

Dat met de cache vind ik persoonlijk echt een bullshit verhaal. Als je website niet in de cache staat moet deze nog steeds binnen. <100ms worden opgehaald, en niet de eerder genoemde 8 seconden.

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 22:39
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:02:
Gast, stuur dan wat bezoekers, dan heb je dat probleem niet meer. Of verhuis je website gewoon. Ook op een andere hostingpartij zal je buiten de cache vallen, en nog afhankelijk zijn van hoesnel de storage de website voor je op kan halen.
Waarschijnlijk wel maar die doen er nog niet 8 seconden over.
Het is al eerder uitgelegd, er is sprake van overselling. En juist doordat dat gebeurd staat zo'n server tot aan de nok toe vol met sites. Hoe voller, bezetter en vooral drukker, hoe meer dan ten koste gaat van latency en / of tijden om een pagina te openen. Volgens mij staat er een optie om je site te verhuizen als je denkt dat je op een drukke server staat.

Het instellen van cache zorgt ervoor dat je bij de eerste hit, alle bestanden aan gaat bieden bij de bezoeker, zodat als hij terugkomt, bestanden van zijn apparaat, pc of laptop worden geladen en hiermee overhead vanaf de server wegneemt.

Denk aan CSS, images, javascripts enz. De laadtijd versnel je hiermee aanzienlijk en hoef je niet bij de tweede request opnieuw van de server alles weg te halen.

Snap je waar ik heen wil? Als je een dynamische website zoals wordpress hebt, dan heb je met zo'n plugin zoals zencache een feature dat je al je website gegevens in een berg statische bestanden kunt zetten (Gewoon html, zonder alles opnieuw dynamisch op te halen) wat een website aanzienlijk versnelt.

Ik kijk niet vreemd op hoor van hosting van 50 cent of 4 euro per maand. Het komt ook niet in je op ofzo waarom anderen wel duurder zijn? :> Als het 8 seconden nodig heeft dan zou ik de boel daar ook weghalen of verplaatsen als ik er met de support niet uit zou komen. Je wil niet weten wat ik jaarlijks kwijtben aan server(s) en / of goede stevige resellerhosting... :D Versio is lunchgeld.

Een website bouwen en hosten is makkelijk, het afstemmen en finetunen is een tweede zaak en vergt een beetje technische kennis. Maar de winst is merkbaar en ook jouw website kan het beter doen bij een goedkope webhosting partij.

[Voor 3% gewijzigd door Jism op 29-03-2015 22:41]

M'n magische bol werken.

• mcDavid
uknowSam schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:52:

Ik heb versio niet alleen gekozen vanwege prijs maar ook vanwege de vooral positief recensie. Wat ik achteraf niet snap
Dat is prima te snappen als je leest dat ze mensen die negatieve reviews plaatsen chanteren door ze op blacklists te zetten, korting geven aan mensen die positieve reviews plaatsen, en op hun eigen fora alle vormen van kritiek klakkeloos verwijderen zonder er op in te gaan. Voor meer dan genoeg voorbeelden: Zie vorige topic.
mcDavid schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:41:
[...]

Dat is prima te snappen als je leest dat ze mensen die negatieve reviews plaatsen chanteren door ze op blacklists te zetten, korting geven aan mensen die positieve reviews plaatsen, en op hun eigen fora alle vormen van kritiek klakkeloos verwijderen zonder er op in te gaan. Voor meer dan genoeg voorbeelden: Zie vorige topic.
Zal allemaal best, maar ik heb die ervaringen niet. Ik zie alleen een aantal servers die overvol staan, en common knowledge dat men afschuift op versio en niet wat eigen onderzoek doet. Het is makkelijk een andere partij de schuld te geven. Als de websites die ik draaide eruit zouden liggen dan zou ik ze wijzen op downtime, en of ze daar op reageren moeten.

Je moet ook niet verwachten dat je voor de prijzen die versio vraagt voor reseller of webhosting dat je daar top service voor terug kunt verwachten. Of dat je daar letterlijk 99.9% uptime kunt verwachten of op een server zit die altijd snel zal zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat er genoeg lui bij zitten die overal wordpress sites op kwakken zonder enige optimalisatie(s) en daarmee de load gigantisch hoog maken. Wat doet versio? Die capt gewoon de IO per hele user, en dan mag je gewoon een x percentage van de beschikbare resources gebruiken. Als je dan slim bent benut je vormen van caching op waarop je het maximale eruit haalt.

Ook bij andere hostingpartijen geldt dat wanneer je overlast veroorzaakt, je eruit wordt gezet. Log je verkeerd in 10x, krijg je ook een ban. Versio is ook niet verplicht support te bieden op een gehackte website wanneer die deelneemt in een botnet of spam-machine. Jij neemt hosting af, tot hier en niet verder.

Overigens is er niks mis mee met marketing waaronder het schrijven van een recensie in ruil voor een gratis domein. Want er zijn legitiem ook gebruikers tussen die wel tevreden zijn over de hosting, en niet een bak delen die overvol staat (Zoals ik dus). Dat je er gebruikers tussenhebt zitten die wel een review schrijven voor een gratis .nl , tja. Een beetje je huiswerk doen (staat wat info in de startpost) en je kunt ook je website beter krijgen.

[Voor 4% gewijzigd door Jism op 29-03-2015 22:57]

M'n magische bol werken.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:47
uknowSam schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:52:
Het is inderdaad 50 cent, jij zegt dan dat je niks mag verwachten? Maar als ik pakket van 4 euro exclusief BTW kies ,dan blijft hij net zolang in ram als de pakket van 50 cent.

Ik wil een beetje meer betalen maar versio biedt niet wat ik wil hebben. (Of ieder klant met weinig bezoekers).

Er zijn regelmatig acties vanuit versie voor een gratis domein bij het achterlaten van feedback. Ook ik kwam op basis van de ISP gids bij versio uit vorig jaar.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tot zo ver heb ik ook goede ervaringen, heb er drie domeinen naartoe verwezen (1 om te testen, 1 site en 1 waar ik eigenlijk niks mee doe) en dat lijkt goed te draaien. 1 review voor een euro zal ik niet zo snel schrijven, dat klinkt inderdaad een beetje shady (als je niks kreeg zou ik het eerder doen), maar het werkt vast goed voor de klanten waar ze zich op richten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:19
* Waarschuwing voor alle versio gebruikers *
Ik ben 3 jaar klant, tot voor kort zeer tevreden.

Nu viel mij op bij de 3de verlenging dat elk jaar de prijzen steeds hoger worden voor de webhosting.
Nu zou een normale prijsverhoging geen enkel probleem zijn maar wat mij heel erg stort is dat ze op de website gewoon de normale tarieven hebben staan (waar ik 3 jaar geleden mee begonnen ben) en er nergens gepraat wordt over dat het voor bestaande klanten elk jaar duurder wordt.

Normaal zou je verwachten dat er in dat geval een tekst bij staat in de zin van "Actietarief alleen eerste jaar geldig" of iets in die trand.
Nergens praten ze hier over actietarieven en claimen zelf geen addertjes te hebben.

Nou wel dus, in de algemene voorwaarden (wat bijna niemand leest) is terug te vinden dat het elk jaar duurder wordt, alleen voor bestaande klanten.
http://www.versio.nl/59-w...s_verhoogd?search=prijzen

Hoe bizar is deze situatie?

Ik heb een hele lange mail/ticket discussie liggen en uiteindelijk krijg ik alleen dit jaar 0% verhoging maar volgend jaar is die weer gewoon 5%.
Wel werd mij aangeraden elk jaar gewoon een nieuw klantnummer aan te maken zodat je steeds de huidige tarieven blijft betalen (alleen moet je dan steeds alles overzetten).

1 medewerker waar ik vrij goed contact mee heb (ik ga zijn naam niet noemand ivm privacy) geeft zelfs toe dat hij dit ook niet netjes vind en dat het wel erg ver weg gestopt is.
Niemand kan opmaken uit de huidige webhosting pagina (http://www.versio.nl/webhosting) dat die prijzen alleen voor het eerste jaar zijn.

Ik betaal nog liever meer bij een provider die wel eerlijk is, dus jammer dat ik net weer verlengt ben met een jaar maar volgend jaar ben ik weg met al mijn sites. Tevens neem ik de mensen mee die ik lid heb gemaakt daar.

Wees dus gewaarschuwd want het kan aardig oplopen omdat je steeds 5% over je laatste bedrag betaald wat dus elk jaar steeds hoger is.

Zou dit juridisch gezien wel eens mogen of valt dit onder misleiding?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• sdk1985
Bij bestellen heb ik wel ooit gelezen dat de tarieven jaarlijks verhoogd worden en dat je om dat te voorkomen beter voor meerdere jaren kunt bestellen. Dat dit standaard per user is terwijl het "officiële tarfief niet wordt aangepast bleek overigens nergens uit. Maar goed ik hield het zelf maar 3 maanden vol bij Versio :P.
Jism schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:50:
Je moet ook niet verwachten dat je voor de prijzen die versio vraagt voor reseller of webhosting dat je daar top service voor terug kunt verwachten. Of dat je daar letterlijk 99.9% uptime kunt verwachten of op een server zit die altijd snel zal zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat er genoeg lui bij zitten die overal wordpress sites op kwakken zonder enige optimalisatie(s) en daarmee de load gigantisch hoog maken. Wat doet versio? Die capt gewoon de IO per hele user, en dan mag je gewoon een x percentage van de beschikbare resources gebruiken. Als je dan slim bent benut je vormen van caching op waarop je het maximale eruit haalt.
Volgens de Versio support, iig vorig jaar, zijn de beperkingen per user al lange tijd afgeschaft. Een enkele magento website kan dus de server vertragen. Weet natuurlijk niet of ze met het "nieuwe platform" wel weer user limits hebben ingesteld. Iemand die daar op zit zou dit wel kunnen checken (als er bij DA resource graphs te vinden zijn met cpu usage en I/O dan is dat een stap in de goede richting want die waren er niet. Natuurlijk kan het dan alsnog gewoon een DA plugin zijn maar zonder die graphs is het in ieder geval geen cloudlinux).

[Voor 70% gewijzigd door sdk1985 op 30-03-2015 18:15]

Is 5% echt een schokkend bedrag?

Laten we uitgaan van het duurste webhostingpakket, a 47,88 incl per jaar.

Het vervolgjaar zou 50,27 gaan kosten (+ 5%) en dat jaar erop 52.78. Een derde jaar 55,49.

Je hebt daar 15GB opslag en 200GB traffic per maand voor terug (+ 90MB Extra / + 1.2GB storage extra per maand), 100 domeinnamen.

Ik kom bij andere, populaire webhostingpartijen, geen specs zoals bovenstaand tegen voor hetzelfde geld. Integendeel, die zijn wat prijziger, zeg maar gerust richting de 110 tot 130 euro per jaar. Ik trek nu 3 populaire hostingbedrijven naar voren zoals yourhosting, antagonist en hostnet.

Dan de domeinnamen, op de website staat een handig overzicht met prijzen, ik vind ze bij andere partijen echt niet goedkoper hoor, zelfs niet bij aangesloten SIDN partners. Ik weet niet hoe ze het doen maar de prijs is wel gunstig. Zeker als je meer dan 2000 domeinnamen in wilt brengen. Enige nadeel, het bulk registratie werkt niet zoals het zou moeten maar so be it.

Over 3 jaar tijd vind ik een verhoging van 7,61 geen wereldschokkend bedrag. Je hebt toegang tot support (die ook betaald moeten worden lijkt mij) en je hebt webhosting wat je bij andere partijen niet goedkoper vinden kunt 8)7

Stabiliteit c.q snelheid is een ander verhaal als je op een drukke server staat, maar ook hier zijn middelen voor om hier iets tegen te doen.

M'n magische bol werken.

• mcDavid
Dus goedkoop zijn geeft je niet alleen het recht om:
- instabiel te zijn
- traag te zijn
- problemen van je klanten te ontkennen
- reviews te kopen
- klanten te chanteren
maar ook nog om misleidende prijzen te adverteren?

't Wordt steeds gekker met jou zeg. Werk je zelf voor Versio of zo Jism? Of krijg je ook extra korting voor je posts hier?
Ik heb gisteren inhoudelijk ook al op je bericht gepost, maar je herhaalt jezelf elke keer, chantage, omkoping, traag, instabiel etc... Waarom ontdek ik die dingen niet bij versio? Ik maak een ticket aan en deze wordt binnen 24 uur opgelost. Website weer snel, was dat zo moeilijk?

Nee ik werk niet voor versio. Van m'n leven niet. Ik heb vroeger ooit in de hosting gestaan, ook een half rack mogen beheren. Nou spannend hoor. Maar ik weet dat er misstanden zijn die eindgebruikers bij de hostingpartij neerleggen wat niet waar is of waar kan zijn, en dat je door zelf wat huiswerk kunt doen ook een hoop zelf op kunt lossen. Die tips zijn al eerder gegeven.

M'n magische bol werken.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 20:45

Saven

Administrator

mcDavid schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:21:
- instabiel te zijn
- traag te zijn
- reviews te kopen
- klanten te chanteren

't Wordt steeds gekker met jou zeg. Werk je zelf voor Versio of zo Jism? Of krijg je ook extra korting voor je posts hier?
Als het in de algemene voorwaarden staat is het niet misleiden hoor. Dat jij die niet leest is je eigen schuld ;)

Daarnaast heeft kwaliteit een prijs. Dat is net zoiets als die huis-tuin-en-keukenmoeders die een laptop van 300 euro kopen voor hun zoon omdat die ook "gewoon" werkt net als een laptop van 1200 euro. Wil je kwaliteit en service, zoek dan een ander.

[Voor 3% gewijzigd door Saven op 30-03-2015 21:36]

Exact. You get what you pay for. En met betrekking tot het schrijven van een positieve review met als beloning een domeinnaam is gewoon marketing. De eindgebruiker besluit hier een review te schrijven, versio zet ze niet daartoe. Dat hun klanten ijverig op een gratis .nl domein zitten te wachten ....

M'n magische bol werken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarom gebruik je van die rare links in je posts naar Versio? Doe je mee aan hun partnerprogramma ofzo? Lijkt me niet helemaal de bedoeling hier dergelijke links te gebruiken.

/▌

Ik heb een degelijke startpost met info geschreven, behoorlijk wat input en effort erin gezet, op z'n minst mag ik daar iets in ruil voor terugvragen lijkt mij, zeker als het om de reputatie van versio gaat (zo blijkt in dit en vorig topic). Het lijkt wel een wespennest hier man.

M'n magische bol werken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[edit]laat ook maar, de TS van deel 1 deed hetzelfde.

[Voor 99% gewijzigd door Marzman op 30-03-2015 22:23]

/▌

• knorde
Jism schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:52:
Is 5% echt een schokkend bedrag?
Laten we uitgaan van het duurste webhostingpakket, a 47,88 incl per jaar.
Het vervolgjaar zou 50,27 gaan kosten (+ 5%) en dat jaar erop 52.78. Een derde jaar 55,49.
En dat loopt leuk op voor versio zo.
Helemaal geen probleem als dat van tevoren duidelijk vermeld wordt.
Wel een probleem als dat lekker ver weg in de algemene voorwaarden gestopt wordt, klanten zien de prijzenpagina en gaan daar vanuit. Als trouwe klant betaal je steeds meer en meer en zie je nog steeds die prijzen op de site zoals ze ooit waren. Pas dan alles jaarlijks aan en niet alleen huidige klanten. Als er nou bij staat dit is alleen de eerste periode of iets dergelijks maar dit vind ik gewoon pure misleiding. Ze adverteren nota bene nog met "geen addertjes". Ik vind het echt wel een addertje.
mcDavid schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:21:
- instabiel te zijn
- traag te zijn
- reviews te kopen
- klanten te chanteren

Precies! Dat de prijs evengoed goedkoop is neemt niet weg dat hier zeker wel sprake is van misleiding. En dat is nou juist het punt wat ik zo vind tegenvallen!

[Voor 25% gewijzigd door knorde op 31-03-2015 00:09]

Andere hostingpartijen adverteren ook met prijzen eerste maand, kleine lettertjes dat het om een actietarief gaat op waarop de volgende maand meer in rekening gebracht wordt. Niets nieuws onder de zon.

M'n magische bol werken.

• knorde
Jism schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 00:16:
Andere hostingpartijen adverteren ook met prijzen eerste maand, kleine lettertjes dat het om een actietarief gaat op waarop de volgende maand meer in rekening gebracht wordt. Niets nieuws onder de zon.
Je zegt precies wat ik bedoel, dat doet versio dus niet.

[Voor 3% gewijzigd door knorde op 31-03-2015 00:24]

Nee dat is lekker om op ISPGids te gaan bladeren, te selecteren op prijs / kwaliteit / review verhouding om erachter te komen dat de geboden prijzen voor webhosting om een actietarief en niet de daadwerkelijke tarief gaat. 8)7

Je krijgt bij versio dan toch ook exact waar je voor betaald het eerste jaar? Je kunt na een jaar gewoon opzeggen hoor. Of switchen van klantnummer bijv. Of voor lief nemen dat je voor 2,39 (Twee euro en negenendertig cent) extra betaald het vervolgjaar.

Like, serious.. waar hebben we het over gasten. Alle belangrijkste punten staan in de AV vermeld. Wedden dat je die bij andere hosters ook tegen zult komen? Of een boeteclausule wanneer je overlast veroorzaakt etc..

Echt, het geld dat ik kwijt ben per jaar bij Versio is peanuts in verhouding met een dozijn managed dedicated servers. 2,39 euro per jaar is 20 cent per maand! En nog krijg je extra daarbij....

M'n magische bol werken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 21:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Jism schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:52:
Ik heb een degelijke startpost met info geschreven, behoorlijk wat input en effort erin gezet, op z'n minst mag ik daar iets in ruil voor terugvragen lijkt mij, zeker als het om de reputatie van versio gaat (zo blijkt in dit en vorig topic). Het lijkt wel een wespennest hier man.
Modbreak:Dat krijg je ook, eeuwige roem etc.. Maar ik heb de linkjes wel aangepast. We staan ze nergens toe, dus ook hier niet. Je mag een dergelijke link in je signature zetten, maar bewust een tinyurl link posten om de afiliate link te verbergen (wat niet lukt op Tweakers) is gewoon misleiding en valt gewoon onder spam.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is een behoorlijke stijging die ze verstopt hebben, bij de goedkoopste pakketten stijgt het zelfs met 10 procent per jaar. 10 procent van 6 euro is weinig, maar het jaar daarna is het 21 procent meer als nieuwe klanten en het jaar daarna 33 procent, 46 procent etc.

Elk jaar een nieuw pakket aanvragen en je websites opnieuw inrichten is het ook niet helemaal natuurlijk.

/▌

• knorde
Jism schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 01:27:
Nee dat is lekker om op ISPGids te gaan bladeren, te selecteren op prijs / kwaliteit / review verhouding om erachter te komen dat de geboden prijzen voor webhosting om een actietarief en niet de daadwerkelijke tarief gaat. 8)7
Ik neem aan dat in de meeste gevallen iedereen toch wel even op de site van de provider zelf gaat kijken alvorens je besteld. Tot nu toe is het bij elke provider (behalve bij versio) heel duidelijk dat het het eerste jaar om een actie tarief gaat. Zoals het hoort dus!
Je krijgt bij versio dan toch ook exact waar je voor betaald het eerste jaar? Je kunt na een jaar gewoon opzeggen hoor. Of switchen van klantnummer bijv. Of voor lief nemen dat je voor 2,39 (Twee euro en negenendertig cent) extra betaald het vervolgjaar.
Je vergeet dat het daar dus niet bij blijft. Hoe vaak heb ik al niet aangegeven dat een normale prijsverhoging geen enkel probleem is. Echter ga je elk jaar steeds meer en meer betalen wat een aantal jaren later behoorlijk kan oplopen. En het ergste is dan dat je lekker mag kijken dat die beginprijzen nog steeds op de site staan zonder ook maar 1 woord te reppen over een tijdelijk tarief.
Like, serious.. waar hebben we het over gasten. Alle belangrijkste punten staan in de AV vermeld. Wedden dat je die bij andere hosters ook tegen zult komen? Of een boeteclausule wanneer je overlast veroorzaakt etc..

Echt, het geld dat ik kwijt ben per jaar bij Versio is peanuts in verhouding met een dozijn managed dedicated servers. 2,39 euro per jaar is 20 cent per maand! En nog krijg je extra daarbij....
Nee bij andere hosters is me gelijk al duidelijk dat iets om een actietarief gaat of niet, dus het is niet weg gestopt maar gelijk duidelijk wat je kosten zijn. Uiteraard is het logisch dat misbruik e.d. gewoon in de algemene voorwaarden vermeld staan maar dat zijn voor de hand liggende dingen dus geen misleiding.

Ik denk wel dat het los zal lopen met die prijzen.

Klanten die webhosting bestellen en daadwerkelijk doorgroeien in hun 'needs' zullen echt niet meer met het goedkoopste pakket blijven maar juist willen uitbreiden. En de eendagsvliegen zullen de hosting binnen een jaar alweer hebben opgezegd.

Ook andere hosters stunten met prijzen die voor de actieperiode geldt, ook bij transip (Zie bladeVPS bijv, of domeinnaamregistratie, registratie vs verlenging bijv). De maand daarop of het jaar daarop is de prijs soms wel 40% duurder.

10% op 6 euro is 60 cent ...

M'n magische bol werken.

• knorde
Jism schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:30:
Ook andere hosters stunten met prijzen die voor de actieperiode geldt, ook bij transip (Zie bladeVPS bijv, of domeinnaamregistratie, registratie vs verlenging bijv). De maand daarop of het jaar daarop is de prijs soms wel 40% duurder.

10% op 6 euro is 60 cent ...
En daar wordt heel duidelijk aangegeven dat het om een actietarief gaat, ik hoop dat je nu eens snapt dat het daar om draait, niet om het bedrag.
https://www.transip.nl/vps/
Daar zie je heel duidelijk dat het een actietarief is.

Vergelijk dat nou eens met http://www.versio.nl/webhosting
Kun je op die pagina erachter komen dat het een actietarief is?
Nee dus, staat gewoon maandelijks zonder sterretje of zo wat de indruk wekt dat het vaste prijzen zijn.

[Voor 15% gewijzigd door knorde op 31-03-2015 09:36]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ach ja ik zie het wel, op dit moment zit ik goed en hopelijk moet ik inderdaad 'doorgroeien' naar een ander pakket. Begin je dan ook weer met het 'actietarief' of zouden ze doortellen? Maar het lijkt me geen provider voor het MKB die extern een statische pagina hebben laten maken waar ze vervolgens 10 jaar niet naar omkijken. Terwijl dat toch de klantjes zijn die voor een stabiel inkomen kunnen zorgen.

/▌

Als die prijsstijging je niet bevalt, kan je toch ook gewoon vooruit inkopen?

Vertel mij eens waar jij een 60 maanden contract kunt vinden met die specs voor die prijzen.

Wil je echt absolute uptime? Nou dan staat op de website een mooie link LINKS in het tabel met daarin 100% uptime garantie. Dat kost iets meer, maar dat schopt natuurlijk tegen de schenen hier van de krentedraaiers die voor 6 euro voorop willen zitten en nog eisen gaan stellen ook.

Bij Transip is hetzelfde aan de gang. Het eerste jaar voor een .nl domein 3,99, bij verlenging gewoon de volle mep. Wil je ook transip aansprakelijk gaan stellen dat het domein het vervolgjaar bijna 50% duurder is? Ja de tab actie staat vermeld maar op zo'n plek dat je 'm bijna niet ziet.

Je kunt bij versio na een jaar gewoon ontbinden. En wat nou ja maar dan moet ik alles overzetten .... Het is gewoon 1 druk op de knop in directadmin, een .tar.gz downloaden, die uppen op je nieuwe hostingomgeving, klik op restore, nameserver of A record wijzigen, klaar is kees. Heb jij je 6 tot 10% korting ook weer in eigen zak gestoken ... krent. :')

Ik ben relatief tevreden over de hosting, support. Ik stel geen eisen, want ik hoef niet veel te verwachten. Datzelfde geldt voor de websites die draaien bij versio. Voor basic shit is het prima. Als je tips zoekt om je website te verbeteren, te versnellen, is bepaalde uitleg in de startpost zinvol, want het kan ook nut hebben nut.

M'n magische bol werken.

• knorde
@Jism:
Jij wilt het gewoon niet snappen wat wij bedoelen, het heeft volgens mij dan ook geen enkele zin meer om het er met jou verder over te hebben.

[Voor 9% gewijzigd door knorde op 31-03-2015 11:41]

Hoeft ook niet. Je kunt je beklag hierover gewoon bij versio doen of als het daar niet lukt een kort geding spannen. Zo dring je ook af dat versio het wel op de juiste manier zal moeten vermelden.

De prijsstijging kan je ook gewoon afkopen door meerdere jaren vooruit te betalen. Ik snap ook niet waar je je druk over maakt van een hostingpakket dat geen drol kost in verhouding met andere partijen.

M'n magische bol werken.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 14:46
Ik krijg ook steeds vaker klachten van me bezoekers die melden dat de website offline ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 18:35
De Webalizer van versio ligt al van februari plat, geen enkele update meer....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heb die pas aangezet en wordt bij mij gewoon geupdate. Staat hij aan in je panel?

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• razerBE
Marzman schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:40:
Heb die pas aangezet en wordt bij mij gewoon geupdate. Staat hij aan in je panel?
hoe zet ik dit aan ?
deed het maanden prima, zelf heb ik niks aangepast.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ticket aanmaken, komt nog wel eens voor dat de stats niet meer bijwerken.

Anders kan het zijn dat vanuit Directadmin zelf besloten is de support op webalizer te staken. Dat hebben ze voorheen met Awstats ook gedaan, die 10x beter was dan Webalizer.

Dat stomme webalizer meet een hit ook vanaf het hoofddomein naar een andere pagina als refferer.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• razerBE
zo ziet mijn directadmin eruit, ik krijg hem echt niet aangezet:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is webalizer niet klikbaar? Anders het domein aanvinken, en dan rechtsonder de stats link maken.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• razerBE
Jism schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:37:
Is webalizer niet klikbaar? Anders het domein aanvinken, en dan rechtsonder de stats link maken.
heb ik reeds gedaan en dan krijg ik: Stats links created

maar na eens uit te loggen en opnieuw in te loggen zie ik geen veranderingen.
gisteren dit ook geprobeerd maar ook toen zonder succes.
of tenzij ik die stats op andere manier kan opvragen ?

*edit*
via filezilla zie ik voor mijn public_html een mapje waar awstats staat en dat is leeg, ook een mapje genoemd: stats en daar kan ik tot februari 2015 mijn stats zien.

[Voor 16% gewijzigd door razerBE op 05-04-2015 16:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ja hij maakt een snelkoppeling, bijv /awstats/ of /stats/ , je moet de website ook bezoeken gevolgd met /awstats/ of /stats/ om zo wat statistieken in te kunnen zien.

Je kan het ook met een wachtwoord beveiligen, echter moet je daarvoor de filemanager in en klikken op protect op het behorende mapje.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• razerBE
via filemanager kan ik afbeeldingen opvragen. wel raar dat ik de stats niet op de gewone manier kan zien.
dinsdag eens de support raadplegen al verwacht ik er niet veels van :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

razerBE schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:39:
[...]

heb ik reeds gedaan en dan krijg ik: Stats links created

maar na eens uit te loggen en opnieuw in te loggen zie ik geen veranderingen.
gisteren dit ook geprobeerd maar ook toen zonder succes.
of tenzij ik die stats op andere manier kan opvragen ?

*edit*
via filezilla zie ik voor mijn public_html een mapje waar awstats staat en dat is leeg, ook een mapje genoemd: stats en daar kan ik tot februari 2015 mijn stats zien.
Veranderingen zie je ook pas morgen.

/▌

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:30
Dat word dus nooit meer Versio voor mij.

Domein geregistreerd (.eu) op 3 April, DNS/Nameservers naar cloudflare gezet (zoals ik altijd doe), volgende ochtend op 4 april, geen DNS helemaal niks. Dus ik maar even een ticket gemaakt, krijg mooi een antwoord een aantal uur later:

Geachte Wesley,

De DNS wordt zo te zien nog niet herkend. Kunt u het DNS beheer eens even aanzetten op het domein, dan weer uitzetten en nadien de nameservers nog eens herinstellen?

Van zodra dit is doorgevoerd ontvangen we graag een seintje.

Met vriendelijke groet,
Naam - Level 1 Helpdesk Medewerker

Prima! Dus ik heb dat gedaan, en tot op de dag van vandaag, nog steeds helemaal niks.
Lekkere bende daar, bah.

Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit

Waarom zit je in DNS beheer als je schrijft de nameservers om te zetten naar die van Cloudflare?

Heel DNS settings bij versio worden genegeerd zodra je de nameservers omzet.

M'n magische bol werken.

• BlazeMuis
Jism schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:06:
Waarom zit je in DNS beheer als je schrijft de nameservers om te zetten naar die van Cloudflare?

Heel DNS settings bij versio worden genegeerd zodra je de nameservers omzet.
Ik denk dat je het niet echt snapt, lees mijn post nog eens een keertje goed door ;)

Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wesley17 schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat je het niet echt snapt, lees mijn post nog eens een keertje goed door ;)
Dat doen we, maar Versio heeft niks meer met jouw DNS te maken als jij zelf de nameservers omzet. Ticket inschieten bij CloudFlare dus.

• BlazeMuis
DennusB schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:36:
[...]

Dat doen we, maar Versio heeft niks meer met jouw DNS te maken als jij zelf de nameservers omzet. Ticket inschieten bij CloudFlare dus.
Nee kijk, de nameservers blijven maar op die zero1.axc.nl en zero2.axc.nl of w/e versio's nameservers zijn staan, terwijl ik die in het control panel naar de nameservers van Cloudflare gezet heb.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wesley17 schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:40:
[...]

Nee kijk, de nameservers blijven maar op die zero1.axc.nl en zero2.axc.nl of w/e versio's nameservers zijn staan, terwijl ik die in het control panel naar de nameservers van Cloudflare gezet heb.
Ah, dat is inderdaad iets anders dan je eerst omschreef. Vaag! :P

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wesley17 schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:40:
[...]

Kan wel 24 uur duren, afhankelijk van de ttl?
U kunt de nameservers wijzigen door gebruik te maken van de knop hieronder. Het duurt maximaal 24 uur voordat de wijziging verwerkt is over het gehele internet.

[Voor 19% gewijzigd door Soldaatje op 06-04-2015 15:54]

• BlazeMuis
Soldaatje schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:48:
[...]

Kan wel 24 uur duren, afhankelijk van de ttl?

[...]
Kweet daar alles van, werk zelf ook bij een host. Maar het is al 24+ uur geleden (3 april).. dusja...

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Even in het controlpanel van Versio terugzetten naar de default Versio nameservers. Paar minuten later (ca. 15min bijv) nog eens even terugzetten naar die van Cloudflare.

Als het goed is kun je via de whois zien of de nameservers gewijzigd zijn.

Bij de .eu TLD zijn wijzigingen als ik het mij goed kan herinneren vrijwel direct van kracht. Trouwens, wijzigingen worden veelal direct doorgevoerd maar de zoneupdates volgen vaak in een tijdspanne van 1-2 uur bij .eu/.be/.nl etc.

[Voor 28% gewijzigd door DarkForce op 06-04-2015 16:04]

Idd, even 'resetten' en vervolgens opnieuw doorvoeren.

Aan een whois controle kan je checken of ze doorgevoerd zijn of niet. Ik heb er nooit problemen mee gehad bij Versio. Wat ik wel weet is dat DNS beheer gewoon niet werkt als je de nameservers extern gaat zetten.

M'n magische bol werken.

• sdk1985
Is er iemand met een reseller pakket waarbij ik even een dagje een subaccount kan krijgen om de pageloads van mijn website bij Versio te testen? Heb enige tijd geleden Versio opgezegd ivm de prestatieproblemen er zou nu het e.e.a. anders zijn (aparte MySQL server).

Versio timmert aan de weg:

https://www.secure.versio.nl/customer
Versio heeft vorige week de uitgaande e-mail filtering van SpamExperts in gebruik genomen op alle webhosting en reseller hosting servers.

Dit betekent dat e-mails die verzonden worden vanaf een webhosting of reseller hosting account van Versio, eerst via servers van Versio gecontroleerd worden op spam en virussen voordat ze definitief worden verzonden naar de geaddresseerde(n). Indien een e-mail spam is of een virus bevat, dan wordt de e-mail in quarantaine gezet en niet verzonden. De filtering moet voorkomen dat IP adressen van webhosting en reseller hosting servers op blacklists komen te staan van spamfilters.

E-mails die verzonden worden door gebruikers op de webhosting en reseller hosting servers worden via automatische algoritmes gefilterd op servers die in het bezit zijn van Versio met software van SpamExperts. Het aantal blacklists van de webhosting en reseller hosting servers is sinds ingebruikneming van het filter fors afgenomen. Dit zorgt er voor dat e-mails die verzonden worden vanaf een Versio webhosting of reseller hosting account vrijwel nooit meer gemarkeerd wordt als spam of ongewenst.
Ze zijn de servers ook aan het migreren naar PHP 5.5. Beide zijn een verbetering ansich. Vooral dat email gebeuren, zo is de kans dat jouw email account of IP in een blacklist komt aanzienlijk kleiner.

Dus.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 08:41
Versio gaat ook de rest van de servers allemaal voorzien van PHP 5.5. Enorm goede ontwikkeling, heel blij mee. :)

Lees het volledig bericht

Alle webhosting en reseller hosting servers krijgen op korte termijn een upgrade naar PHP 5.5. De servers 1 t/m 20 zijn al voorzien van deze PHP upgrade.

De exacte planning voor de upgrade is als volgt:
In de nacht van dinsdag 19 mei op woensdag 20 mei: Servers 21 t/m 40.
In de nacht van woensdag 20 mei op donderdag 21 mei: Servers 41 t/m 60.
In de nacht van dinsdag 26 mei op woensdag 27 mei: Servers 61 t/m 80.
In de nacht van woensdag 27 mei op donderdag 28 mei: Servers 81 t/m 100.
In de nacht van dinsdag 9 juni op woensdag 10 juni: Servers 101 t/m 120.
In de nacht van woensdag 10 juni op donderdag 11 juni: Servers 121 t/m 140.
In de nacht van dinsdag 16 juni op woensdag 17 juni: Servers 141 t/m 160.

De upgrade naar PHP 5.5 is noodzakelijk aangezien PHP 5.5 erg veel bugfixes en verbeteringen bevat, waaronder een gemiddelde performance toename van 30 tot 50%. Door middel van deze PHP update pakken we ook direct het probleem met rechten aan, waardoor u in de toekomst geen rechtenaanpassingen aan bestanden en mappen meer hoeft te doen om een script te laten werken.

[Voor 0% gewijzigd door Equator op 09-05-2015 21:21. Reden: referral /affiliatie verwijderd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-06 16:35
Waarom niet ineens naar PHP 5.6?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 11:40
DenBeke schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:06:
Waarom niet ineens naar PHP 5.6?
Omdat voor business hosting vaak de net-niet-cutting-edge gebruikt wordt. Ook nog heel wat CMS systemen die 5.3 > 5.5 nodig hebben. Ik bied een PHP switcher aan waardoor hosting klanten zelf kunnen kiezen wat ze gebruiken 4.x > 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 & 5.6

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-06 16:35
iworx schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:01:
[...]

Omdat voor business hosting vaak de net-niet-cutting-edge gebruikt wordt. Ook nog heel wat CMS systemen die 5.3 > 5.5 nodig hebben. Ik bied een PHP switcher aan waardoor hosting klanten zelf kunnen kiezen wat ze gebruiken 4.x > 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 & 5.6
Uiteraard, maar is PHP 5.6 niet voorzien als vooral bugfix release, waarbij PHP 5.6 de overgang naar PHP 7 moet versoepelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 08:41
Zojuist een nieuwsbrief ontvangen, voor mensen die een hosting pakket zoeken een leuke actie.

Koop nu een Starter Nederland webhosting pakket van €0,50 euro per maand en krijg één gratis .EU domein registratie! Deze actie geldt ook voor de Starter België en Starter Engeland pakketten. Gebruik kortingscode FREE-EU-REG en voeg de domeinnaam toe tijdens de bestelling van het Starter pakket om gebruik te kunnen maken van deze actie. De kortingscode vult u in op de betalingspagina, boven de betalingsopties. De kortingscode is geldig tot en met 31 mei en werkt alleen voor nieuwe .EU registraties.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben wat wezen spelen met een degelijk, caching plugin voor wordpres, en heb eindelijk wat gevonden dat ook bruikbaar is op versio. Sterker zelfs; het versnelt je website aanzienlijk 8)7

Wat uitleg:
Basically when Apache gets a request for a page on your blog, it fires up a PHP process, PHP takes the human-readable WordPress code and compiles it to something the server can then run and then that talks to MySQL, etc etc. This happens every time a page request is made, and this is horribly inefficient.
Op servers van versio is dat natuurlijk 'vragen' om problemen, want een beetje load zorgt er al voor dat je website zo traag als stront wordt. Ik heb accestimes voorbij zien komen van 7 seconden ( 8)7 ) om puur een frontpage op te kunnen starten van wordpress op versio.

De plugin van wp super cache is een all-in-one caching plugin, die van je hele website een statisch pakket maakt. Dit haalt de overhead een beetje weg wat vermeld staat in bovenstaande uitleg. Het voordeel is is dat je website vele malen sneller zal zijn, maar er een side-effect is zoals vertraagd verwerken van 'comments' op bijvoorbeeld een artikel. Iemand die geen reactie mogelijkheid heeft op z'n wordpress site heeft dat ook helemaal niet nodig. Ik zal de meest ideaale configuratie voor Versio hier neerplempen:

Zorg eerst dat je de plugin van wp super cache geinstalleerd en geactiveerd hebt. Je moet mogelijk enkele dingen rechten toe gaan wijzen zoals /wp-content/, wp-config.php en .htaccess (eenmalig, 777, hierna kan het terug naar 644 en voor /wp-content/ op 755). Als alles goed staat kan je bovenstaande optie probleemloss aanvinken en opslaan.

Klik nu op advanced, en kies voor optie 1, mod rewrite (snelste, meest effectieve). Vink vervolgens "Compress pages" (optie 1) aan en "dont cache pages for known users" anders krijgt een bezoeker een admin bar in beeld die per ongeluk mee gecached wordt - de rest hoef je niets mee te doen, scroll iets naar onderen en klik op update status.

Let op: Gzip was populair terug in de dagen van 56k6 tijd, en zal op drukke servers alleen nog maar meer 'load' geven waardoor het langzamer wordt. Gebruik gzip alleen wanneer je dat echt denkt nodig te hebben.

Nu de magic trick

Preload houdt eigenlijk in dat het al je pagina's, posts, tags en dergelijk op zal slaan als 'statische html'. Dit is vele malen sneller te 'serveren' dan het iedere keer opnieuw aanroepen van een dynamische pagina. Op een snelle server maakt dit weinig uit, maar op versio is het het verschil tussen bruikbaar en onbruikbaar. :+ Vink beide opties aan, en stel qua tijd ongeveer 960 minuten in. Als je site vaak wordt gebruikt in het actueel houden van content, dan kan je het aantal minuten iets terugschroeven.

Klik nu op update settings, en ram preload cache now in. Test je website snelheid nu maar eens vergeleken met dynamisch vs statisch.

Het preload heeft 1 nadeel; voor bijv blog comments kan het zijn dat deze pas verwerkt worden na de update ronde van bijv 960 minuten. Ook een webshop kan tricky zijn bij het plaatsen van nieuwe items of het bewerken ervan. Voor sites die eigenlijk set & forget zijn is zoiets als dit ideaal. De snelheid gaat omhoog, versio heeft minder zwaar belaste servers ( ;) ) en het is ook prettiger voor bezoekers.

[Voor 3% gewijzigd door Jism op 29-06-2015 06:44]

M'n magische bol werken.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:15
Ik heb niet gecontroleerd of dit al vaker voorbij is gekomen in dit topic, maar:
http://www.versio.nl/59-w...pakket-jaarlijks-verhoogd

Whut?!
Dat nieuwe klanten voordeeltjes krijgen is algemeen bekend, maar bij versio gaan ze een stapje verder door bestaanden/loyale klanten te naaien door elk jaar een hogere prijs te vragen. |:( |:(

De helpdeskmedewerker gaf geen antwoorden, alleen "zo heeft de eigenaar het bedacht". Voor vragen kunt u terecht bij de chat (daar was ik).
Wat een onzin.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is hier al een keer eerder ter sprake gekomen, daarvoor wist ik dat ook niet. Het is inderdaad een vreemde manier om met klanten om te gaan. Nu zijn ze wel erg goedkoop, ik laat het maar zo tot ze zich uit de markt hebben geprijsd :p

/▌

• sdk1985
Het cachen van een pagina scheelt inderdaad aanzienlijk. Heb toevallig deze week met een underpowered server getest.

De test ging over cores vs MHz maar het zal duidelijk zijn dat de cached pagina probleemloos 100 users tegelijkertijd kan afhandelen terwijl de niet gecachte pagina bij 5 users tegelijk al flink omhoog schiet.

Overigens had ik bij versio ook met caching nog ruzie met de hosting. Het was daar redelijk normaal om 1800ms te zien in plaats van de 19-34 die ik nu heb. Als een pagina een tijd niet werd bezocht dan schiet hij zelfs naar 8000+ms op de eerste load. Dat laatste is desastreus als het bij de google bot gebeurd.

Verder raad ik aan W3Totalcache te gebruiken in plaats van WP SuperCache. Het "primen" van cache kan daar uren duren. Verder zeurt de plugin aan je hoofd over mobile version plugins en mist het functionaliteit als cache control headers op plaatjes, css e.d plaatsen.

[Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 21-07-2015 21:48]

• knorde
yannickie111 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:04:
Ik heb niet gecontroleerd of dit al vaker voorbij is gekomen in dit topic, maar:

Whut?!
Dat nieuwe klanten voordeeltjes krijgen is algemeen bekend, maar bij versio gaan ze een stapje verder door bestaanden/loyale klanten te naaien door elk jaar een hogere prijs te vragen. |:( |:(

De helpdeskmedewerker gaf geen antwoorden, alleen "zo heeft de eigenaar het bedacht". Voor vragen kunt u terecht bij de chat (daar was ik).
Wat een onzin.
Check: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43987974

Dit was dan ook de reden om per direct op te stappen.
Ik ben overgestapt naar neostrada.
Neostrada is wel heel uitzonderlijk als je het vergelijkt met menig andere provider. Enorm goedkoop, enorm snelle servers, en ook nog eens enorme snelle support en altijd meedenkend met de klant (altijd reactie binnen 15 min. tijdens kantoortijden).

Hele andere koek dan versio als je het mij vraagt.

Wp cron handmatig uitschakelen via wp config en deze met een manual cron instellen scheelt ook. Het schijnt dat per wp bezoeker er steeds een cron gestart wordt.

M'n magische bol werken.

• sdk1985
Jism schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 05:11:
Wp cron handmatig uitschakelen via wp config en deze met een manual cron instellen scheelt ook. Het schijnt dat per wp bezoeker er steeds een cron gestart wordt.
Aangezien er bij Versio geen (cpu) limieten bestaan tussen diverse users lijkt me dat een druppel op een gloeiende plaat en daarmee dus niet zo nuttig. Los van caching (dat scheelt een tripje naar de trage MySQL server en een berg cpu power) ben je vooral afhankelijk van wat "iedereen" doet.

[Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 22-07-2015 12:39]

Waar denk je dat zo'n cronjob cycle uit bestaat?

CPU > DB > CPU > Apache

Het blijkt dus dat Wp-cron elke keer per bezoeker aangeroepen wordt op een wordpress website, by default. Ook als je dus caching ingesteld hebt. Check je apache logs maar eens na (Of teminste apache status pagina als je die hebt). Iedere keer zie je dit voorbij komen:

code:
1
POST /wp-cron.php?doing_wp_cron=randomnummer

Trek je die eruit, en stel je het handmatig in (Een set & forget website heeft wellicht 1x per dag maar nodig) en dan zal ook dat schelen in de snelheid. Tja versio... je moet het doen met de riemen die je hebt daar. :P

M'n magische bol werken.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
sdk1985 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:45:
Het cachen van een pagina scheelt inderdaad aanzienlijk. Heb toevallig deze week met een underpowered server getest.
[afbeelding]
De test ging over cores vs MHz maar het zal duidelijk zijn dat de cached pagina probleemloos 100 users tegelijkertijd kan afhandelen terwijl de niet gecachte pagina bij 5 users tegelijk al flink omhoog schiet.

Overigens had ik bij versio ook met caching nog ruzie met de hosting. Het was daar redelijk normaal om 1800ms te zien in plaats van de 19-34 die ik nu heb. Als een pagina een tijd niet werd bezocht dan schiet hij zelfs naar 8000+ms op de eerste load. Dat laatste is desastreus als het bij de google bot gebeurd.

Verder raad ik aan W3Totalcache te gebruiken in plaats van WP SuperCache. Het "primen" van cache kan daar uren duren. Verder zeurt de plugin aan je hoofd over mobile version plugins en mist het functionaliteit als cache control headers op plaatjes, css e.d plaatsen.
Heb je toevallig wat settings die je voor W3 Total Cache hebt ingesteld ? Ik heb de plugin op een test website geïnstalleerd (die wordt gehost bij Versio). Er is al wat verschil merkbaar, maar ik ben ervan overtuigd dat het nog beter kan..
Aanvallen op wordpress (Hoevaak zie je wel niet POST Wp-login.php in je logs voorbij komen?) gebeurd onwijs vaak. Ik denk dat grotendeels de hoge load bij versio hier ook aan te danken is.

Ik heb sinds kort een script op root niveau dat de apache status elke 30 seconden controleert, en zodra het minimaal 5 connecties naar wp-login.php of xmlrpc.php ziet dat het dan gelijk het IP blokkeert via CSF B)

Het voordeel? Alle spambots met geautomatiseerde rotzooi wordt eruit gefilterd en in de blacklist gezet. Op langere termijn wordt het dan ook heel erg rustig op je wordpress site.

Echter is zoiets alleen mogelijk voor OF een eigen VPS / Dedicated. Zulks kan je niet op een shared bak installeren tenzij versio dat zelf doet.

Script wat ik heb hebben vele interesse in. :)
yannickie111 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:04:

Whut?!

Wat een onzin.
Gegeven advies klopt dan toch ook? Koop gelijk voor een aantal jaren in om het voordeligste eruit te halen. En wat is maximaal 5% stijging bovenop de bestaande hostingprijs? Die disussie is hier of in het vorig topic al eerder aangehaald. Het gaat om een paar luttele dubbeltjes.

[Voor 37% gewijzigd door Jism op 23-07-2015 23:29]

M'n magische bol werken.

• sdk1985
nextware schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:19:
[...]

Heb je toevallig wat settings die je voor W3 Total Cache hebt ingesteld ? Ik heb de plugin op een test website geïnstalleerd (die wordt gehost bij Versio). Er is al wat verschil merkbaar, maar ik ben ervan overtuigd dat het nog beter kan..
Belangrijkste is de realisatie dat standaard caching uitstaat voor ingelogde users (=jezelf). Testen dus via een andere browser en/of in private browsing.

Op een shared server kun je het beste alleen Page Cache en Browser Cache inschakelen.

Database cache levert dan niets op, je hebt immers al static html via page caching. Minify kan interessant zijn maar in mijn geval wordt het dan één groot bestand in plaats van meerdere kleine files die parallel in worden geladen. Je pagina is dan langer wit.

Page Cache zelf is dan weer uit te rusten met de Cache Preload op basis van de sitemap. In dat geval moet je wel de garbage collection interval op dezelfde pagina flink verhogen. Staat standaard op 1 uur oid.

Browser cache zorgt dat plaatjes en css cache control headers krijgen en dus niet steeds opnieuw worden gedownload. Zelf gebruik ik daar een extra vinkje bij css "Prevent caching of objects after settings change ". Hierdoor komt er een random query string achter je css files die je bij aanpassingen aan de website kunt veranderen (met 1 knop genaamd change media query string). Scheelt bandbreedte en goed voor je SEO.

Tot slot raad ik ook aan over te stappen op iets als Disqus voor comments. Dan scheelt aanzienlijk omdat je dan meestal geen user accounts meer nodig hebt op je website (en dus geen social media login plugin), geen askimet (of andere spam detection) en de comments vervangen worden door één regeltje php code aan jou kant van het verhaal.
Jism schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:06:
Aanvallen op wordpress (Hoevaak zie je wel niet POST Wp-login.php in je logs voorbij komen?) gebeurd onwijs vaak. Ik denk dat grotendeels de hoge load bij versio hier ook aan te danken is.

Ik heb sinds kort een script op root niveau dat de apache status elke 30 seconden controleert, en zodra het minimaal 5 connecties naar wp-login.php of xmlrpc.php ziet dat het dan gelijk het IP blokkeert via CSF B)

Het voordeel? Alle spambots met geautomatiseerde rotzooi wordt eruit gefilterd en in de blacklist gezet. Op langere termijn wordt het dan ook heel erg rustig op je wordpress site.

Echter is zoiets alleen mogelijk voor OF een eigen VPS / Dedicated. Zulks kan je niet op een shared bak installeren tenzij versio dat zelf doet.

Script wat ik heb hebben vele interesse in. :)
Klinkt interessant, pastebin? Bij mij gaat iemand die 5 connecties tegelijk open zet overigens überhaupt meteen op de csf ban :+ . Maar ik zie het nut er zeker van in... Limit login attempts is niet ideaal en helaas blijkt een wachtwoord op wp-admin zetten niet echt mogelijk omdat veel Ajax via die folder loopt. Load more pages knoppen krijgen dan ineens een leuke login popup...

[Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2015 02:31]

CSF checkt alleen SSH, FTP, Imap / Mail, directadmin en dergelijk als 'bruteforce' attempts. Niet /wp-login.php of xmlrpc.php. Daar is waar het met een aanval, op hoge load kijken komt. Als een gehackte server loopt te hakken op 1 van die 2 url's dan gaat je server met genoeg connecties gewoon onderuit.

CSF op connectielimiet is wel oke maar het stopt bovenstaande niet. Iemand kan met 1 thread ook 'heel snel' de ene na de andere user/pass combo met een bruteforce gaan rammen. Mijn script was niet feilloos, want iemand die aan de voorzijde van je website inlogt (Dus wp-login.php?blaat ) omzeilt dat. Maar dat was snel opgelost door gewoon alles met een string na wp-login.php? aan te pakken B)

Blijkbaar omzeilt het ook wordfence, met een login limit. Alles op wp-login.php? kwam er gewoon aan voorbij....

Het klopt dat veel gebruik maakt van ajax vanuit wp-admin. Dat is dus ook het 'nare' eruit... ook al schrijf je plugin writers aan met haal dat er aub uit want $args .. doen ze niet.

Het script is net 5 a 10 regels, en vergt root access met toegang tot een apache status pagina, plus cronjob om de 30 seconden. Die vist dan alle POSTS op uit apache status naar wp-login.php en xmlrpc.php, als meer dan 5x dat wordt gevonden met 1 ip adres in een bepaalde tijd > Csf. Geloof me maar dat het werkt. Krijg ook netjes een mailer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Connecties: 5

190.101.77.238: Array
(
    [0] => Adding 190.101.77.238 to csf.deny and iptables DROP...
    [1] => DROP  all opt -- in !lo out *  190.101.77.238  -> 0.0.0.0/0
    [2] => LOGDROPOUT  all opt -- in * out !lo  0.0.0.0/0  -> 190.101.77.238
)

Edit: je merkt soms echt een verschil tussen het laden van een wordpress site en een 'gewone' met mysqli in elkaar geprakte website.

[Voor 15% gewijzigd door Jism op 24-07-2015 07:57]

M'n magische bol werken.

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 18:05
Europa is iets wat wij met zijn allen delen. Geef Europa daarom cadeau! Met onderstaande kortingscode kan uw relatie een gratis .EU domein registreren bij Versio. Kent u iemand die nog niet de .EU variant van zijn of haar domein heeft geregistreerd? Geef die persoon dan nu deze code cadeau en vier samen Europa!

Uw unieke kortingscode: CELEBRATE-EU-WITH-XXXXXX-XXXXXXX
  • De kortingscode kan niet door uzelf gebruikt worden, maar is om weg te geven aan iemand anders.
  • De kortingscode kan ingevuld worden op de betaalpagina (boven de betalingsopties) wanneer één los .EU domein registratie besteld wordt.
  • De kortingscode kan maar één keer gebruikt worden en wij kunnen een kortingscode niet heractiveren.
  • De kortingscode is geldig tot en met 7 augustus.
Wilt u dergelijke e-mails niet meer ontvangen? Ga dan naar uw klanten paneel, klik links op 'Uw instellingen' en daarna op 'Uw gegevens'. Onderaan de pagina kunt u de periodieke nieuwsbrief uitzetten.
Je kan de code dus wel niet zelf gebruiken, maar ruilen kan natuurlijk wel O-)

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:15
GigaPixels schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:31:
[...]

Je kan de code dus wel niet zelf gebruiken, maar ruilen kan natuurlijk wel O-)
DM :9
Ik zie geen heil in een gratis .eu domein, dus bij deze:

code:
1
CELEBRATE-EU-WITH-Jeroen-EYAQCZM

Gebruiken bij registratie ^

M'n magische bol werken.

• RubenVermeulen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-06 23:14
CELEBRATE-EU-WITH-Ruben-5227071
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee