Toon posts:

[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

http://tweakers.net/ext/f/IwFd6Bc0WMGFOamUa2j5fT8h/full.gif

Versio webhosting, ervaringen, reviews en meer

Versio staat bekend als goedkope webhosting partij voor o.a webhosting, resellerhosting, domeinnaam registratie, cloudVPS en meer. Juist door de goedkope prijs is het een interessante webhosting partij voor diegene die goedkoop een webhoster zoekt en zijn website hosten wil. Het doel van dit topic is ervaringen delen. Het vorige deeltje tikte bijna de 1000 posts aan dus het is tijd voor een deel 2. :)

Kwaliteit versio

Over de kwaliteit verschillen de meningen. De ene zegt dat versio relatief slome servers heeft en support dat niet beargumenteren kan. De ander is tevreden want het hosten van een statische website vergt natuurlijk bijna niets. De support kaart nagenoeg met regelmaat aan dat zij last hebben van DDOS aanvallen.

Wat wel zo is is dat bewezen, de servers van Versio vaak aan overselling doen. Dit houdt in dat op 1 fysieke machine enorm veel gebruikers kunnen worden geplaatst. Hiermee is het technisch mogelijk om meer dan 2000 websites per machine te hosten. Mensen die de hostingwereld wat beter kennen en met name ingaan op technische achtergrond, weten dat zoiets niet gezond kan zijn.

Een server heeft een bepaalde limiet aan handelingen, geheugengebruik, en hoeveel bezoekers het tegelijk af kan handelen. Doordat je met meer dan 2000 websites actief bent, kan het voorkomen dat een website langzaam wordt of zelfs niet bereikbaar. Mijn ervaring is is dat de support van versio relatief snel en gemakkelijk tickets oppakt en inhoudelijk ook goed beantwoord en / of verhelpt.

Prijzen versio webhosting

Versio hanteert goedkope prijzen voor webhosting. Voor een actueel overzicht kan je het beste naar de website van versio zelf surfen. Met name registratie van domeinnamen zijn opzich interessant, mede omdat je werkt met levels. Heb je tot minder dan 100 domeinnamen? Dan is je level status 1. Groei je door naar 500 domeinnamen? Dan kan je een level 5 status verwachten waarbij korting wordt geboden op registratie, verhuizing of vernieuwing van je domeinnamen. Deze info vind je tevens op de website van Versio terug.

Zo is het mogelijk naast webhosting ook resellerhosting af te nemen. Er is ook een feature voor mensen die serieus veel opslag en / of verkeer nodig hebben. De prijs is hier dan ook naar. Als extratje bij de wat grotere paketten ontvang je elke maand gratis extra opslag en / of dataverkeer.

Uptime versio

De uptime van versio wordt gegarandeerd op 99.9% met uitzondering van downtime. Als versio eruit ligt, dan antwoord support van versio dat het vaak gaat om een DDOS. Wij kunnen helaas niet zien of dat nu waar is of niet. Wat wel zo is is dat er in het verleden met regelmaat overlast te ontdekken was bij versio, en dat hierdoor sites eruit lagen. Mijn ervaring met het melden van een trage of niet bereikbare website was in orde.

Geadvanceerd...

Ben je van mening dat de server waarop je staat echt traag is? Dan kan je relatief eenvoudig via directadmin (uitgaande van een resellerhostingpakket) controleren hoe 'vol' jouw server staat. Log in op je panel, en klik bij "extra features" op "System information". Hier zie je een klein overzicht met status op een server, en belangrijker, geheugengebruik:

lolol @ mysql status :D Zolang de swap memory niet extreem in gebruik is zit de performance van een server meestal wel goed. Linux neemt enorm veel geheugen bewust in beslag, omdat het deze inzet voor caching. Het niet gebruiken van vrij geheugen zou zinloos zijn op een server, en caching via het geheugen is 100x sneller dan traditionele storage of harde schijf opslag. Als je een pagina terug gaat, en weer naar "extra features" gaat en vervolgens optie "nameservers", kan je hier een indicatie krijgen van hoeveel users er op een machine staan:

Voor een shared webhosting en / of resellerhosting is dit een normaal beeld. Elke webhoster kan tussen de 200 en 1200 users per machine 'hosten' afhankelijk van hoever de hardware dat ook toelaat. Er zullen ongetwijfeld ook inactieve users staan, dus een echte harde cijfer is het niet. Als je van mening bent dat je machine traag is kan je vanuit versio control panel een verhuizing aanvragen naar een andere machine.

Overige info

Versio accepteert in de regel alle vormen van websites (Normaal, adult, etc) met in achtneming van de nederlandse wet. Ook is de verantwoording van het bijhouden van je website (Denk aan wordpress of joomla) jouw verantwoording. Wanneer je website gehacked wordt (dit komt voor) en je website overlast geeft op de server of globaal door deel te nemen in een botnet of spammen, dan wordt je suspended. Dat mag versio doen omwille stabiliteit en / of reputatie op hun server(s). Het is raadzaam je website up to date te houden. Gebruik je wordpress? Check de volgende plugins in acht die je website niet alleen veiliger maken maar ook sneller:

Wordpress super cache = Zet je wordpress om naar een statische website, sneller en enorm uitgebreid. Zie hier voor een tuturial

Wordfence = Malware scanner, en biedt de mogelijkheid een site te herstellen naar originele bestanden.

WP Denyhosts = Anti-bruteforce plugin, deel wereldwijd 'slechte ip adressen' die bruteforce's proberen.

Voor niet wordpress of joomla sites zijn er tips je website te versnellen. Dit heet caching en verloopt meestal via htaccess / apache. Een handige site met uitleg versnellen htaccess staat wat zinvolle info in. Kortweg plak je deze info in je '.htaccess' in de public_html van je website. Versio accepteert deze settings ook. Krijg je een 500 foutmelding? Haal dan de door jou geplaatste instelling in je htaccess weer weg en check waar het misgaat. Ook server foutmeldingen (Web error log) kunnen raadzaam zijn.

Tot slot

De prijs is de voornaamste reden dat men kiest voor Versio. Met name de registratie van domeinnamen zijn spotgoedkoop. Ook voor verlenging dus. Zie voor een tabel de website van versio, op dit moment hebben zij een actie voor .eu 0,99 cent de registratie.

Er zijn users geweest die een incassobureau van Versio hebben gehad. De algemene voorwaarden van versio zijn duidelijk. Wees tijdig met het opzeggen of laat openstaande rekeningen niet uitlopen. Zorg ook dat email van versio ten alle tijde gewhitelist, om te voorkomen dat je laatste herinneringen mogelijk niet ontvangt.

Als je een issue hebt met je website, is het raadzaam de FAQ van versio eerst door te nemen. Kom je er niet uit? Open dan een ticket, en onderbouw duidelijk waarom je denkt dat je website kuren vertoont. Ook kan het topic worden gebruikt voor algemene nieuwsberichten, meldingen en / of issues. Happy posting. :Y)

[Voor 23% gewijzigd door Equator op 01-05-2018 07:07. Reden: referral verwijderd]

M'n magische bol werken.

Als die prijsstijging je niet bevalt, kan je toch ook gewoon vooruit inkopen?

Vertel mij eens waar jij een 60 maanden contract kunt vinden met die specs voor die prijzen.

Wil je echt absolute uptime? Nou dan staat op de website een mooie link LINKS in het tabel met daarin 100% uptime garantie. Dat kost iets meer, maar dat schopt natuurlijk tegen de schenen hier van de krentedraaiers die voor 6 euro voorop willen zitten en nog eisen gaan stellen ook.

Bij Transip is hetzelfde aan de gang. Het eerste jaar voor een .nl domein 3,99, bij verlenging gewoon de volle mep. Wil je ook transip aansprakelijk gaan stellen dat het domein het vervolgjaar bijna 50% duurder is? Ja de tab actie staat vermeld maar op zo'n plek dat je 'm bijna niet ziet.

Je kunt bij versio na een jaar gewoon ontbinden. En wat nou ja maar dan moet ik alles overzetten .... Het is gewoon 1 druk op de knop in directadmin, een .tar.gz downloaden, die uppen op je nieuwe hostingomgeving, klik op restore, nameserver of A record wijzigen, klaar is kees. Heb jij je 6 tot 10% korting ook weer in eigen zak gestoken ... krent. :')

Ik ben relatief tevreden over de hosting, support. Ik stel geen eisen, want ik hoef niet veel te verwachten. Datzelfde geldt voor de websites die draaien bij versio. Voor basic shit is het prima. Als je tips zoekt om je website te verbeteren, te versnellen, is bepaalde uitleg in de startpost zinvol, want het kan ook nut hebben nut.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:17
zo ziet mijn directadmin eruit, ik krijg hem echt niet aangezet:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben wat wezen spelen met een degelijk, caching plugin voor wordpres, en heb eindelijk wat gevonden dat ook bruikbaar is op versio. Sterker zelfs; het versnelt je website aanzienlijk 8)7

Wat uitleg:
Basically when Apache gets a request for a page on your blog, it fires up a PHP process, PHP takes the human-readable WordPress code and compiles it to something the server can then run and then that talks to MySQL, etc etc. This happens every time a page request is made, and this is horribly inefficient.
Op servers van versio is dat natuurlijk 'vragen' om problemen, want een beetje load zorgt er al voor dat je website zo traag als stront wordt. Ik heb accestimes voorbij zien komen van 7 seconden ( 8)7 ) om puur een frontpage op te kunnen starten van wordpress op versio.

De plugin van wp super cache is een all-in-one caching plugin, die van je hele website een statisch pakket maakt. Dit haalt de overhead een beetje weg wat vermeld staat in bovenstaande uitleg. Het voordeel is is dat je website vele malen sneller zal zijn, maar er een side-effect is zoals vertraagd verwerken van 'comments' op bijvoorbeeld een artikel. Iemand die geen reactie mogelijkheid heeft op z'n wordpress site heeft dat ook helemaal niet nodig. Ik zal de meest ideaale configuratie voor Versio hier neerplempen:

Zorg eerst dat je de plugin van wp super cache geinstalleerd en geactiveerd hebt. Je moet mogelijk enkele dingen rechten toe gaan wijzen zoals /wp-content/, wp-config.php en .htaccess (eenmalig, 777, hierna kan het terug naar 644 en voor /wp-content/ op 755). Als alles goed staat kan je bovenstaande optie probleemloss aanvinken en opslaan.

Klik nu op advanced, en kies voor optie 1, mod rewrite (snelste, meest effectieve). Vink vervolgens "Compress pages" (optie 1) aan en "dont cache pages for known users" anders krijgt een bezoeker een admin bar in beeld die per ongeluk mee gecached wordt - de rest hoef je niets mee te doen, scroll iets naar onderen en klik op update status.

Let op: Gzip was populair terug in de dagen van 56k6 tijd, en zal op drukke servers alleen nog maar meer 'load' geven waardoor het langzamer wordt. Gebruik gzip alleen wanneer je dat echt denkt nodig te hebben.

Nu de magic trick

Preload houdt eigenlijk in dat het al je pagina's, posts, tags en dergelijk op zal slaan als 'statische html'. Dit is vele malen sneller te 'serveren' dan het iedere keer opnieuw aanroepen van een dynamische pagina. Op een snelle server maakt dit weinig uit, maar op versio is het het verschil tussen bruikbaar en onbruikbaar. :+ Vink beide opties aan, en stel qua tijd ongeveer 960 minuten in. Als je site vaak wordt gebruikt in het actueel houden van content, dan kan je het aantal minuten iets terugschroeven.

Klik nu op update settings, en ram preload cache now in. Test je website snelheid nu maar eens vergeleken met dynamisch vs statisch.

Het preload heeft 1 nadeel; voor bijv blog comments kan het zijn dat deze pas verwerkt worden na de update ronde van bijv 960 minuten. Ook een webshop kan tricky zijn bij het plaatsen van nieuwe items of het bewerken ervan. Voor sites die eigenlijk set & forget zijn is zoiets als dit ideaal. De snelheid gaat omhoog, versio heeft minder zwaar belaste servers ( ;) ) en het is ook prettiger voor bezoekers.

[Voor 3% gewijzigd door Jism op 29-06-2015 06:44]

M'n magische bol werken.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:43
Het cachen van een pagina scheelt inderdaad aanzienlijk. Heb toevallig deze week met een underpowered server getest.

De test ging over cores vs MHz maar het zal duidelijk zijn dat de cached pagina probleemloos 100 users tegelijkertijd kan afhandelen terwijl de niet gecachte pagina bij 5 users tegelijk al flink omhoog schiet.

Overigens had ik bij versio ook met caching nog ruzie met de hosting. Het was daar redelijk normaal om 1800ms te zien in plaats van de 19-34 die ik nu heb. Als een pagina een tijd niet werd bezocht dan schiet hij zelfs naar 8000+ms op de eerste load. Dat laatste is desastreus als het bij de google bot gebeurd.

Verder raad ik aan W3Totalcache te gebruiken in plaats van WP SuperCache. Het "primen" van cache kan daar uren duren. Verder zeurt de plugin aan je hoofd over mobile version plugins en mist het functionaliteit als cache control headers op plaatjes, css e.d plaatsen.

[Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 21-07-2015 21:48]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heb een Pureblade SSD (met FreeBSD) servertje bij TransIP, collega van draait al tijden zijn websites bij Versio met een reseller pakket en was er erg content over, dacht ach wat? Zet eens even een website over naar Versio. Mooi toch? Wil(de) graag wat gemak inbouwen zodat iemand anders ook wat DirectAdmin voor mij kan afhandelen omdat ik zelf niet zoveel tijd heb (immers is het reseller pakket prima voor mensen die snel 1-2-3 klik een website met MySQL DB etc willen hebben.

Heb nu één Wordpress site bij Versio opgebouw met het OnlineNL pakket (moest meteen voor een halfjaar betalen - ook lekker handig :)) en meteen aantal momenten waarop de site eruit ligt. Niet dat ik het erg vind dat de website er 1 minuut uit ligt op de nachtelijke momenten, maar zou het helpen om een hoger pakket te nemen zodat ik wat minder zwaar 'shared' zit of blijft zit zo bedroevend? Wil hier gee nvergelijking trekken met andere providers aangezien mijn VPS waarschijnlijk niet te vergelijken is met het shared webgedeelte bij Versio maar voordat ik een bak geld naar Versio breng misschien wel even handig te weten wat jullie ervaren.

(ja DNS loopt via Cloudflare)

• reinders00
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-05 21:43

Dit heeft Versio zojuist op twitter gezet. Tot het einde van het contractjaar blijf je dus hetzelfde betalen. Nu is dus de vraag naar welke andere provider over te stappen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Maar stond in het midden, onder de kop en iPhone:

Lekker!

Wordpress is niet echt een betrouwbare benchmark ofzo. Wordpress is ontzettend loch en draait op iedere server wel moeizaam als je daar niet de juiste configuratie voor ingesteld hebt. Wordpress rekent grofweg 50MB om 1 pagina te openen per bezoeker. Ik vindt dat belachelijk veel.

PHP versie voor wordpress is enorm van invloed. Zie hier het verschil met load times en aantal queries wordpress verwerken kan per PHP:

Als je bij Versio nog op 5.6 zit ofzo en bij de ander op 7.0 met fatsoenlijke caching, dan ja dan is het rap. Ik heb echt net een hoop wordpress websites op PHP 7.2 gezet omdat ik wou wachten tot ook de plugins en theme's hier rijp voor waren. Enorm verschil.

Maar ook dit kan je in versio uitvoeren > PHP selector onder domains. Je moet wel zorgen dat je scriptwerk er 'klaar' voor is anders krijg je een shitload aan foutmeldingen of een blanco pagina.

M'n magische bol werken.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Lol, ik had bij deze partij een domein en hosting lopen met de volgende prijzen per jaar:
€0,99 voor het domein
€5,88 voor de hosting

Schijnbaar had ik automatisch verlening aangezet (standaard staat dit volgens hen uit), en zijn deze beide pakketten verlengd voor in totaal €76,22 (€36.30 voor de hosting en €39.92 voor het domein) 8)7

Ik heb inmiddels een ticket ingeschoten met de vraag om deze kosten te verklaren. Heb ik ergens toch een addertje onder het gras gemist waarvan zij claimen dat ze er niet zijn? :9
Kan iemand bevestigen, of bij bestelling c.q verhuizing van een domein NAAR versio, automatisch de extensie .online toegevoegd wordt onder het mom van Gratis domein actie?

i.e ik verhuis net een .nl naar versio toe, en ineens staat er de .online extensie bij als tweede domein. Ik kijk op de prijzen pagina > eerste jaar gratis, tweede jaar 28 euro.

Versio begint jammergenoeg meer en meer te lijken op een graaihostingpartij. De aangevinkte hosting / SSL was tot hier al aan toe, maar dat .online er ineens bij ... Dit is me de tweede keer dat het me overkwam, de vorige dacht ik ook al he ik heb toch geen .online erbij besteld ... ?

edit: snap het al.

Bij vervolgpagina stoppen ze er een GRATIS button van een .online extensie bij.

[Voor 12% gewijzigd door Jism op 04-03-2019 21:24]

M'n magische bol werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Napsju schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:08:
[...]

Zou kunnen. Hoe kom ik daar? Ik zie het niet in DirectAdmin.
Daar kom jij niet in. Dat moet je aankaarten bij versio, is mijn IP geblokkeerd? En dan moet je even het IP adres meesturen van waar je er niet mee op lijkt te komen.

CSF is software firewall van Directadmin zelf. Als je paar keer verkeerd inlogt met FTP, POP3/IMAP en troep dan wordt je erin gezet. Dan weigert de server connecties vanaf dat ip zeg maar. Alles lijkt dan offline maar dat is alleen voor jou.

[Voor 11% gewijzigd door Jism op 01-04-2019 11:32]

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:15
Vraagje mbt email domein bij versio.
ik heb een domein staan bij versio maar die wil ik voor email gebruiken om dit daarna onder microsoft 365 of een protonmail etc etc onder te brengen. Is dit mogelijk? Ik ben er achter gekomen dat ik op die domein wel een email adres kan maken in versio.

[Voor 24% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-05-2020 18:17]

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zouden Versio en Neostrada onder hetzelfde moeder bedrijf vallen denk je? :+

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW lucht/lucht warmtepomp

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Luc45 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:04:
misschien hebben ze toch ingezien dat die prijsverhogingen niet zo'n goed idee waren :p
Nee hoor, ze zijn gewoon op zoek naar manieren om nóg meer geld te verdienen

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW lucht/lucht warmtepomp

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15

AW_Bos

🌄

Lrrr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:11:
[...]

Als je van de Versio DNS naar een externe DNS switcht, gooit Versio je domein direct uit hun DNS-servers. Dus dan resolvet hij inderdaad niet meer via de Versio DNS-servers.

Had laatst last van hetzelfde probleem tijdens een DNS-verhuizing...
Hoe moet ik hem dan op Cloudflare zetten?
Ik heb DNS uitgezet, en daarna de Cloudflare nameservers ingesteld..

Lijkt me niks mis mee? Ook bij Cloudflare DNS verwijst hij naar mijn server.

Bij een andere domein staat het exact zo, en dat werkt prima.
ik vermoed dat hun boel ergens bugt?

[Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 06-08-2021 22:14]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Klik! _/-\o_ :w

Lekker!

joopv11 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:23:
Voor wat het waard is: drie dagen geleden overgestapt van Versio naar Cloud86 en nu al drie dagen geen enkele spam email.
Bij Versio waren dit er ongeveer 50 per dag ...
Omdat er geen fatsoenlijke spamfilter geconfigureerd is laat staan dat je zelf Spam assasin hebt ingesteld. Als je uitgaat van een normale directadmin omgeving dan ja krijg je alles wat er gestuurd wordt. Ik gebruik eigen servers en maak gebruik van zowel Spamassasin in combinatie met RDspam

Sinds ik Rdspam gebruik is het aantal spam mails echt drastisch verminderd. Je kunt ook zelf onder spam assasin en SPAM Filters in Directadmin het e.a instellen en finetunen. Werkt prima.

Maar de andere hoster waarvan je zegt geen spam meer te ontvangen laat waarschijnlijk alles via 1 ding lopen en controleert ook op de legitimiteit van de emails. Dat is in mijn geval precies hetzelfde en werkt supergoed voor ruim 2700 websites.

Versio is gewoon goed voor je hobby site. Iets professioneels wordt je vaak al gepushed naar een eigen VPS waar voor hun de marge groter op is terwijl als je bij een goede hoster gewoon zit dat alles inbegrepen (moet) zijn vindt ik.
GoGoHaRrY schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:22:
Zeker als je ook nog ene pakket afneemt met "Premium DDoS bescherming" .......
Het onderliggende probleem bij Versio is de overselling die al jaren plaatsvindt. Tenzij je een eigen server afneemt waarbij alle resources voor jou zijn. Overselling houdt in dat er veel meer websites op een server worden gezet dan dat het fysiek aan kan. En dat verklaart de vele reboots, timeouts en toestanden.

Iemand heeft zijn internationale webcams bij mij ondergebracht, hij is me "dankbaar" voor hetgeen dat het altijd online is, altijd responsief en vooral snel.

[Voor 16% gewijzigd door Jism op 20-10-2021 15:59]

M'n magische bol werken.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:59

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Het zal je businessmodel maar zijn: surfen op onwaarheden, gekortwiekte service en belachelijke prijsstijgingen :/

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Lrrr schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:03:
[...]

Lijkt me geen excuus om het als Versio niet aan te kondigen. Als klant neem je een product af bij Versio, niet bij DirectAdmin. En ik mag hopen dat Versio zelf de changelogs wel leest voordat ze iets updaten.
Nee,

Als je een licentie op directadmin hebt, dan pushed directadmin als het ware updates naar je server toe. Dat is onderdeel en lijkt me ook logisch als er een zero day gaande is.

Soms doen of maken ze een verandering eraan. heel sporadisch dat ze iets echt ingrijpends veranderen, maar ik heb het 1x in een paar jaar tijd gehad dat er iets omgezet was wat ik niet terug kon draaien. Ook zit er sinds kort standaard aangevinkt onder filemanager als je iets verwijderen wilt, dat het eerst de prullenbak in gaat ipv direct weg. Ook zoiets. Ik vink het standaard altijd uit als ik een handeling doe via filemanager.
AW_Bos schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:31:
[...]

De meeste veranderingen die ervoor zorgen dat functies anders werken zijn overigens wel instelbaar in de DA-configuratie. Vaak staan ze niet eens standaard aan.
Zie bovenstaand bericht. De update kan ook gewoon via Exim of Dovecot komen. Ik heb werkelijk geen idee maar als je mail verwijderd dan is het logisch dat die trashcan over tijd ook automatisch geleegd wordt. Ik weet niet maar een server met duizenden gebruikers of duizenden mailboxen en dagelijks daar mail van weggooien wat eindigt in een prullenbak kost gewoon storage.

Versio zal waarschijnlijk zeggen dat ie z'n mail maar in een ander mapje moet slepen als het echt zo'n probleem is. Ik persoonlijk bewaar mail al sinds 2002 volgens mij ( 8)7 ) en mail dat niet belangrijk is of weg moet gaat er gewoon uit. De rest kan je in een archief gooien en daarmee klaar.

M'n magische bol werken.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 07:31

MazeWing

passionate & cynical

Wat een waardeloze partij is dat Versio.

Al jaren heb ik daar een domeinnaam waar niets mee gedaan werd. Ik had automatische verlenging uitstaan, maar kennelijk moet je dit ook nog eens apart doen per domeinnaam.
Vorig jaar werd ik al verrast met een mail over automatische verlenging en heb ik het maar bij laten zitten en mijn portemonnee aangevuld (iets van 7 euro destijds).

Ik heb toen in de mail duidelijk aangegeven dat ik niet langer gebruik wens te maken van de diensten en wil dat mijn domeinnaam wordt stopgezet. Dit stond tevens in mijn eerste mail die ik stuurde.

Zojuist kreeg ik weer een mail, maar nu was het €12,09 voor de verlenging. Ik ben nog eens gaan kijken en wat schetst mijn verbazing:

Eerste pagina van het klantenportaal. Duidelijk is te zien dat automatische verlenging UIT staat. Er staat ook duidelijk onder deze knop "uw producten"

Verduidelijking van de bovengenoemde knop. Nu wordt er gesproken over "al uw producten"

En nu blijkt opeens dat Domeinnamen, ondergebracht onder "mijn producten" een apart product is dat schijnbaar niet valt onder "al uw producten". Dit terwijl het duidelijk is ondergebracht onder "mijn producten"

Gezien de duidelijke knop op de hoofdpagina en de daarbij horende uitleg mag ik verwachten dat automatische verlenging voor al mijn producten uit staat. En ik niet per product nog moet kijken of dit inderdaad het geval is.

Voor mij is het nu een principe kwestie en ik ga dit keer niet inbinden. Ook al gaat het maar om €12,09 vind ik dat er sprake is van misleiding en onduidelijkheid. Daarnaast heb ik in een mail van november 2020 al aangegeven dat ik niet langer gebruik wens te maken van hun diensten.

Alles staat inmiddels op de mail en ik ben in afwachting van het antwoord.

Wat denken jullie?

[Voor 14% gewijzigd door MazeWing op 30-11-2021 09:00]

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

Lrrr schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:03:
[...]

Lijkt me geen excuus om het als Versio niet aan te kondigen. Als klant neem je een product af bij Versio, niet bij DirectAdmin. En ik mag hopen dat Versio zelf de changelogs wel leest voordat ze iets updaten.

Heb het gevonden. Het staat standaard aangevinkt in DA / admin account. Dus ja, DA heeft die update "gepushed". Niet versio. Versio neemt alleen een license af bij DA per server.

Ik heb het standaard ook aanstaan; en toegegeven met 1000 mailboxen kost het niet prunen van een prullenmand na 30 dagen toch echtwel kostbare storage.

[Voor 20% gewijzigd door Jism op 30-12-2021 00:00]

M'n magische bol werken.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee