[Vimexx] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
ik zit bij webreus met mijn domein en ben na 3 jaar toch niet tevreden.
te vaak vage mail problemen, en als je die lui wil benaderen je kan ze niet bellen wel mailen en de ene keer heb de volgende dag bericht en dan weer na 3 dagen.

dus ik ben maar aan het rond kijken.

voor mij is belangrijk :
  • mail moet goed werken
  • Website niet te krap qua mogelijkheden en ruimte
  • helpdesk bereikbaar
  • pakket scherp geprijsd
  • hoge waardering klanten
nu heb ik Vimexx gevonden https://www.vimexx.nl/webhosting

ze voldoen eigenlijk aan al mijn eisen, maar ik vind het wat bijzonder dat er op tweakers niks te vinden is.

wat me ook aansprak, je kan met ze chatten, neem je het plus pakket krijg je aardig wat ruimte en onbeperkt data verkeer, en SSL certificaten , onbeperkt database, en e-mail en anti spam, zie niks staan over anti virus , maar goed heb overal lokaal virusscanners draaien. gratis NL domein

je kan met een demo in de console kijken, ziet er logisch en gebruiks vriendelijk uit.

het is duurder dan webreus maar je krijgt er wel wat voor terug zoals het lijkt.

wat vinden julie ?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rilution
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 14:25
Ik ben nu ongeveer een half jaar klant bij Vimexx (plus pakket) en ben er positief over.
Mail werkt prima en de klantenservice reageert lekker snel. Via chat binnen een paar seconden/minuten en op mailtjes meestal binnen 2 uur, voor zover ik daar in aanraking mee ben gekomen.
Nadeel is dat het (nog) een relatief kleine partij is. Dus wellicht verstandig om je domeinnaam ergens anders onder te brengen, ook al bieden ze een gratis NL domein aan. Maakt het overstappen naar een andere hosting partij ook makkelijker, mocht het je toch niet bevallen.

Geen feature-packed webhosting, maar een prima alternatief als je van webreus af wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:51
De Versio copy hostingbedrijf. Bieden ongeveer gelijke pakketten en prijzen aan. Verder valt mij op dat ze veel positieve ervaringen krijgen op ispgids, maar wat mij daarbij opvalt is dat klanten pas 1 maand klant zijn en vervolgens al een recensie plaatsen. Beetje rare gang van zaken.

En ik vraag mij ook af waarom je een stichting hebt oprichten als hostingbedrijf.

Meer info: http://www.webhostingtalk...osting/191251-vimexx.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Er klopt niets van.

Vimexx is niet ingeschreven bij de KvK en zou dus onder die stichting vallen en dan niet als nevenvestiging maar gewoon volledig bedrijfsonderdeel zijn van die stichting. Over die stichting is verder niets te vinden.
Juridisch ben ik niet onderlegd maar iets gaat hier niet goed en ik verwacht ook niet dat dit eeuwig door blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Gadgeteer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:26:
Er klopt niets van.

Vimexx is niet ingeschreven bij de KvK en zou dus onder die stichting vallen en dan niet als nevenvestiging maar gewoon volledig bedrijfsonderdeel zijn van die stichting. Over die stichting is verder niets te vinden.
Juridisch ben ik niet onderlegd maar iets gaat hier niet goed en ik verwacht ook niet dat dit eeuwig door blijft gaan.
Goed uitgezocht. Ik zou als autobedrijf vimex.nl ook vimexx.nl claimen als ik hun was ;-) dan is het sowieso al direct over en moeten ze van naam wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Gadgeteer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:26:
Er klopt niets van.

bedoel je dat ze op een gegeven moment gewoon afzakken met hun kwaliteit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
dj.verhulst schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:21:
[...]

bedoel je dat ze op een gegeven moment gewoon afzakken met hun kwaliteit ??
In deze vorm verwacht ik niet dat ze lang door kunnen. Een stichting met commerciele activiteiten is toch niet toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Gadgeteer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 07:11:
[...]

In deze vorm verwacht ik niet dat ze lang door kunnen. Een stichting met commerciele activiteiten is toch niet toegestaan?
jawel,, ik ben verbonden aan een bv met een stichting waar een aantal horeca dingen aanhangen, en een aantal werkbedrijven, hovenier, klussenbedrijf, bouwvak dienst verlening. en schoonmaak,

wij moeten gewoon BTW aangifte doen en accijnzen afdragen, zolang je maar betaald vinden ze alles best bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Een BV met een stichting = 2 inschrijvingen bij KvK? Een BV is natuurlijk gewoon bedoeld om winst te maken.

Bij Vimexx staat alleen de stichting DIGI NL geregistreerd bij de KvK, nergens een link met een BV. Vimexx heb ik nergens kunnen terugvinden. Ik vindt het allemaal wat vaag en dat schept bij mij in ieder geval geen vertrouwen voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
zijn er geen keurmerken of branche verenigingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-05 15:51
Ik heb alleen ervaring met domeinregistratie bij Vimexx, leuk geprijsd en zeer tevreden over de snelheid (en kunde) van de klantenservice. Heb er nu ongev. een half jaar lang +/- 10 domeinen geregistreerd en gaat erg goed! Maar over de hosting en dergelijke durf ik je dus niks te vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11-2024
Hier tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen met Vimexx.

Wordt altijd snel geholpen via Chat / Ticketsysteem, heb er nu 100+ domeinnamen staan.
Ben klant sinds september vorig jaar.

Was in het begin wat huiverig ivm bovenstaande stichting verhaal, maar als klant nergens last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik ga binnen kort een blog voor een kennis daar maken bij Vimexx, en als het lekker loopt, verhuis ik zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Waarom wordt er gekozen voor vimexx? Is dit vanwege de domeinnaamprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11-2024
BliXem schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:54:
Waarom wordt er gekozen voor vimexx? Is dit vanwege de domeinnaamprijzen?
In mijn geval de aantrekkelijke prijzen maar zeker ook het serviceniveau, zijn weinig bedrijven die een dusdanig serviceniveau ( snelle reacties, feedback waar echt iets mee gedaan wordt ) aanbieden en ook nog prijsvechter zijn.
Meestal moet je kiezen tussen één van de twee opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Thonar schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:48:
[...]

In mijn geval de aantrekkelijke prijzen maar zeker ook het serviceniveau, zijn weinig bedrijven die een dusdanig serviceniveau ( snelle reacties, feedback waar echt iets mee gedaan wordt ) aanbieden en ook nog prijsvechter zijn.
Meestal moet je kiezen tussen één van de twee opties
Als startende bedrijf kun je dit wel aanbieden ja, maar je zult zien dat ze straks zo hard groeien dat ze het niet eens meer aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710845

BliXem schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Als startende bedrijf kun je dit wel aanbieden ja, maar je zult zien dat ze straks zo hard groeien dat ze het niet eens meer aankunnen.
We zullen dit juist wél blijven aanbieden! We hebben alle servers in eigen beheer in BIT, te Ede. Hebben tientallen jaren ervaring en weten als team juist welke stappen we wél moeten zetten om dit goed en wel te blijven doen. Zo is iedereen geschoold én heeft iedereen de kennis om elke klant overal mee te helpen.

Eventueel hebben we meer informatie en meer uitleg over keuzes ook verwoord op https://www.vimexx.nl/infrastructuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
Anoniem: 710845 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:30:
[...]

We zullen dit juist wél blijven aanbieden! We hebben alle servers in eigen beheer in BIT, te Ede. Hebben tientallen jaren ervaring en weten als team juist welke stappen we wél moeten zetten om dit goed en wel te blijven doen. Zo is iedereen geschoold én heeft iedereen de kennis om elke klant overal mee te helpen.

Eventueel hebben we meer informatie en meer uitleg over keuzes ook verwoord op https://www.vimexx.nl/infrastructuur
Je hoeft mij niet te overtuigen. Om nu een nieuwe account aan te maken voor 1 reactie...
Kun je mij uitleggen waarom er voor een STOCK foto is gekozen op linkedin? Je hebt toch niets te verbergen, of wel?

Zie hier: http://www.webhostingtalk...ting/191251-vimexx-2.html, beter nog, wellicht kun je beter daar eens reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 20:19
Wat me nog veel meer stoort is dat Vimexx een pakket heeft met 'Onbeperkt' dataverkeer en ruimte. Dataverkeer kan ik nog bij komen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik mijn TB's aan backups bij hun voor die 7euro per maand mag laten staan...

Misschien kan @mgerritsen65 daar een toelichting op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 23:49
Is er in die tijd al meer bekend over Vimexx? De recensies zijn nog steeds erg goed. Maar ik las ook zaken als een fake linkedIn profiel, stichtingen op andere adressen etc. En die vragen zag ik nog net beantwoord op het forum. Daarnaast als je inmiddels zoveel klanten hebt, zou je zeggen dat ze ook met foto in at media staan, of minstens op congressen/meetings etc?

Kortom, zouden jullie het aandurven daar te hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

meermarco schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:52:
Is er in die tijd al meer bekend over Vimexx? De recensies zijn nog steeds erg goed. Maar ik las ook zaken als een fake linkedIn profiel, stichtingen op andere adressen etc. En die vragen zag ik nog net beantwoord op het forum. Daarnaast als je inmiddels zoveel klanten hebt, zou je zeggen dat ze ook met foto in at media staan, of minstens op congressen/meetings etc?
Hoe reageerde Vimex zelf, toen je hen die vragen stelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Ze leggen het anders gewoon uit op hun site, dus stop maar met gissen: https://www.vimexx.nl/over-ons

En waarom dan een stichting?

De uitleg is eigenlijk heel eenvoudig; een stichting kent geen eigenaren, we hebben dus niets te maken met aandeeloverdrachten (lees: veranderingen van eigenaar) of dividendpolitiek. Natuurlijk voelen we ons allemaal wel een beetje eigenaar maar de stichting is Vimexx. Een stichting staat voor bedrijfscontinuïteit omdat een stichting alleen functioneert binnen de doelen die gesteld zijn. En dat doel is een doel voor de lange termijn: het zijn van een stabiele webhoster die elke klant de persoonlijke aandacht kan geven die hij verdient.

Geen addertjes onder het gras dus maar juist een duidelijke keuze voor een stabiele toekomst. De vraag die hierna meestal opkomt: wat is dan jullie verdienmodel ? Dat is het geheim van de smid, of eigenlijk ook weer niet. Onze overhead is laag, alle investeringen zijn en worden betaald met eigen vermogen dus is er geen afhankelijkheid van banken of andere financieerders. De omzet blijft in de stichting en wordt niet alleen hergeïnvesteerd in de nieuwste en veiligste hardware-toepassingen maar ook in onze programmeurs, vormgevers en niet te vergeten de mensen van onze servicedesk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:19
Een stichting is ook lekker makkelijk met schuldeisers na een faillissement.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maniac19800
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07-2021
Ik heb mijn eigen bedrijf en diverse domeinnamen daar ook staan. Tot nu toe geen problemen bijna jaar klant. Ook de support is super via de live chat of via het makkelijke ticket systeem. Ze antwoorden ook in het weekend en lossen problemen ook daadwerkelijk op. Zelfs als ik er niet uitkom dan loggen ze in via teamviewer en dan fixen ze je email ofzo noem maar op.

Sup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Veel argwaan, maar geen gestaafd door negatieve ervaringen. Wel positieve ervaringen. En niet alleen op vergelijkingssites, maar gewoon hier, door mede-tweakers.

Ik ben ook op zoek. Wil webmail, een beetje ruimte, en het onderbrengen van mijn domein. Dit lijkt mij een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 11:46
Ik ben op hun website uitgekomen door het zoeken naar een hoster die Let's Encrypt aanbiedt.
Mijn huidige provider is Antagonist, zij bieden geen Let's Encrypt SSL aan en zijn ook nog eens serieus in prijs gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

gysman11 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:27:
Veel argwaan, maar geen gestaafd door negatieve ervaringen. Wel positieve ervaringen. En niet alleen op vergelijkingssites, maar gewoon hier, door mede-tweakers.

Ik ben ook op zoek. Wil webmail, een beetje ruimte, en het onderbrengen van mijn domein. Dit lijkt mij een prima optie.
En, nog iets afgenomen daar? Ik ben ook wel benieuwd naar het webhostinggedeelte. E-mail (en webmail) doe ik via Google Apps of Office 365 dus dat zit sowieso wel snor. Tenminste als de DNS ook stabiel is bij Vimexx. :)
BlackShadow schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:27:
Ik ben op hun website uitgekomen door het zoeken naar een hoster die Let's Encrypt aanbiedt.
Mijn huidige provider is Antagonist, zij bieden geen Let's Encrypt SSL aan en zijn ook nog eens serieus in prijs gestegen.
Ook daarom zit ik te kijken om het hier eens te proberen. Misschien alleen voor klanten die ik zelf toch geen toegang geef, en/of die met eenvoudige websites. En voor SSL sites, want daar ben ik nu bij mijn huidige leverancier 20 euro per stuk per jaar (zijn van Comodo, dacht ik) voor kwijt. Dat scheelt toch 400 euro per jaar voor 20 SSL sites. Is dat Let's Encrypt SSL compatible met dit Google Chrome nieuwsbericht van vandaag? nieuws: Google stelt volgend jaar Certificate Transparency voor Chrome verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-05 16:47
Anoniem: 426269 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:11:
[...]

En, nog iets afgenomen daar? Ik ben ook wel benieuwd naar het webhostinggedeelte. E-mail (en webmail) doe ik via Google Apps of Office 365 dus dat zit sowieso wel snor. Tenminste als de DNS ook stabiel is bij Vimexx. :)

[...]

Ook daarom zit ik te kijken om het hier eens te proberen. Misschien alleen voor klanten die ik zelf toch geen toegang geef, en/of die met eenvoudige websites. En voor SSL sites, want daar ben ik nu bij mijn huidige leverancier 20 euro per stuk per jaar (zijn van Comodo, dacht ik) voor kwijt. Dat scheelt toch 400 euro per jaar voor 20 SSL sites. Is dat Let's Encrypt SSL compatible met dit Google Chrome nieuwsbericht van vandaag? nieuws: Google stelt volgend jaar Certificate Transparency voor Chrome verplicht
Nog ervaringen opgedaan? Zit er aan te denken om van mijn VPS mail server over te stappen omdat ik mij steeds zorgen maak of de mailserver het nog wel doet omdat het zo rustig is met de mail 8)7
Wil graag iets stabiels en hier kan ik ook nog mijn website onderbrengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

thomas1907 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:13:
[...]
Nog ervaringen opgedaan? Zit er aan te denken om van mijn VPS mail server over te stappen omdat ik mij steeds zorgen maak of de mailserver het nog wel doet omdat het zo rustig is met de mail 8)7
Wil graag iets stabiels en hier kan ik ook nog mijn website onderbrengen
Nee, het is er nog niet van gekomen hier. :) Maar mail zou ik zelf toch sowieso niet daar onderbrengen daar, ik had het al over Office 365 of Google Apps (heet nu G Suite), maar dat zijn natuurlijk betaalde diensten. Bij Zoho kan je echter ook mailen onder je eigen domeinnaam, en dat is tot 25 gebruikers gratis en elke gebruiker heeft 5GB tot zijn beschikking. Dus daarvoor hoef je op zich nergens wat af te namen, je kan nu die VPS mail server al inruilen voor Zoho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 06:40:
[...]

Nee, het is er nog niet van gekomen hier. :) Maar mail zou ik zelf toch sowieso niet daar onderbrengen daar, ik had het al over Office 365 of Google Apps (heet nu G Suite), maar dat zijn natuurlijk betaalde diensten. Bij Zoho kan je echter ook mailen onder je eigen domeinnaam, en dat is tot 25 gebruikers gratis en elke gebruiker heeft 5GB tot zijn beschikking. Dus daarvoor hoef je op zich nergens wat af te namen, je kan nu die VPS mail server al inruilen voor Zoho. :)
Ben vandaag overgestapt op Zoho! Alles werkt meteen (DKIM,SPF,DCAM) _/-\o_

Vind alleen het interface niet zo mooi, gebruik 99% niet (alleen mailen) dus heb op mijn VPS alleen nog Rainloop draaien :) En de oude mailserver (SMTP verzenden uit) voor als er ergens nog een wild mailtje vandaan komt waar de DNS nog niet geupdate is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gadgeteer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 07:11:
Dat mag wel, ook zonder extra bedrijfsonderdelen zoals een B.V.
Als stichting betaal je ook gewoon BTW en mogelijk allerlei andere belastingen, dat is sterk afhankelijk van de activiteit die je uit voert. Een stichting as-such is niet gelimiteerd tot zuivere non-profit zaken.

Ik ben zelf mede-oprichter van een stichting die, onder andere, ook virtual private servers levert. Daar moeten we BTW over afdragen maar we betalen ook BTW over de diensten die we inkomen.

Waar ik bij Vimexx wel grote moeite mee heb, is dat ze "stichting" als bestuursvorm hebben gekozen, maar deze niet gebruiken waar 'ie voor bedoeld is: non-profit activiteiten. Op geen enkele manier presenteert Vimexx zich als stichting, enkel bij de contactgegevens zie je dat het onderdeel is van een stichting.

Van zulke constructies word ik zelf niet heel enthousiast. Een stichting moet je zuiver houden en moet een non-profit karakter kennen. Helaas is de wetgever daar by far niet streng genoeg in. (Willen ze ook niet, want dat zou de NL staat te veel geld kosten. Er zijn *heel* veel stichtingen die dankzij die constructie minder belasting betalen, maar alsnog wel belasting en juist omdat het een vorm is die in NL zo werkt, kiezen ze er voor om in Nederland een stichting op te richten. Inkomstenbron voor de staat, door een oogje dicht te knijpen wat betreft het doel waarvoor een stichting eigenlijk bedoeld is.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 00:43:
[...]
Hehehe, heel goed! :)
Ik ben zojuist ook over met mijn 'main' zakelijke domein van Google Apps naar Zoho (free plan).

Ik vind de interface van de webmail van Zoho er beter uitzien dan die van Google Apps en Gmail. Eindelijk weer het onderwerp in beeld bij elk mailtje, en de emailadressen bij FROM en TO ook in beeld. :)

Je kan alleen de kolommen niet resizen. Ik zou anders de lijst met emails wat smaller willen maken (naar links schuiven) zodat het gedeelte van de e-mail wat groter is en meer in het midden van je scherm komt. Ik hoop dat ze dat ook nog een keer erin bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:14
Ik overweeg ook vimexx, omdat ze wel goede reviews hebben. Hier is het wat minder enthousiast, vooral vanwege de constructie als stichting etc.
Maar wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:12

MCP cloud

Op het web sinds 1998

valkenier schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:47:
Ik overweeg ook vimexx, omdat ze wel goede reviews hebben. Hier is het wat minder enthousiast, vooral vanwege de constructie als stichting etc.
Maar wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Heb pas al mijn domeinnamen hier naar toe verhuist ivbm slechte service vorige aanbieder.
En beval erg goed, mooie en easy interface........

Plus punten vind ik :) inci in de prijs.

DNS sec
Whois Privacy (.nl / .com)
Controle paneel

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit dat precies met DKIM? Ik gebruik het (nog) niet. Maar stel, ik ga wel met DKIM werken en ik zet zo'n DKIM record als TXT record in de DNS van mijn domeinnaam erbij. Is dat alles? Als ik een mailtje stuur vanuit de webmail kan ik me voorstellen dat er iets van die DKIM wordt 'meegestuurd'. Maar als ik bijvoorbeeld van mijn webhostingaccount een mailtje stuur, stuurt die dan wel iets van die DKIM key mee die in de TXT record van de DNS staat? Anders kan iedereen nog steeds van allerlei webservers mailtjes sturen die van je domein lijken te komen, toch?

En dan de vervolgvraag om on-topic te blijven: Werkt DKIM ook allemaal bij Vimex, vanuit de mail, of mail uitbesteed via Zoho/Google/MS, maar juist ook vanaf Vimexx websites die mailtjes versturen, bijvoorbeeld met PHPmailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:11:
[...]

Hoe zit dat precies met DKIM? Ik gebruik het (nog) niet. Maar stel, ik ga wel met DKIM werken en ik zet zo'n DKIM record als TXT record in de DNS van mijn domeinnaam erbij. Is dat alles? Als ik een mailtje stuur vanuit de webmail kan ik me voorstellen dat er iets van die DKIM wordt 'meegestuurd'. Maar als ik bijvoorbeeld van mijn webhostingaccount een mailtje stuur, stuurt die dan wel iets van die DKIM key mee die in de TXT record van de DNS staat? Anders kan iedereen nog steeds van allerlei webservers mailtjes sturen die van je domein lijken te komen, toch?

En dan de vervolgvraag om on-topic te blijven: Werkt DKIM ook allemaal bij Vimex, vanuit de mail, of mail uitbesteed via Zoho/Google/MS, maar juist ook vanaf Vimexx websites die mailtjes versturen, bijvoorbeeld met PHPmailer?
DKIM is inderdaad een TXT record, die (heb ik) aan laten maken in het zoho control panel voor mijn domein, dan krijg ik het TXT record die ik in mijn DNS moet plaatsen van TransIP.
Dan gaat Zoho kijken of het DKIM record bestaat, als dat zo is zet hij het aan.

Alles wat dan verstuurd word via de mail server van Zoho (oid) krijgt dan de DKIM key meegestuurd, de ontvangende server checkt dan of die (DKIM in mail, en DNS) hetzelfde zijn.
Zo ja : Mail is van het domein
Zo nee : Mail is spoofed

Dus als het goed is, als je DKIM insteld, en je gebruikt de SMTP server van Zoho (Of Vimexx) dan werkt het allemaal. Is goed te checken via http://dkimvalidator.com/

//edit
Heb alleen ervaring met Zoho, en mailinabox met dit :)
Ik gebruik nu dus Zoho als mijn mail, met een Rainloop Webmail op mijn VPS die met mijn mailaccount via de SMTP van Zoho verstuurd, werkt allemaal super!

[ Voor 6% gewijzigd door thomas1907 op 19-01-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:36:
[...]
Dus als het goed is, als je DKIM insteld, en je gebruikt de SMTP server van Zoho (Of Vimexx) dan werkt het allemaal. Is goed te checken via http://dkimvalidator.com/
O ja, zo werkt het natuurlijk. Dan moet ik voor mijn PHPmailer mailtjes vanaf de webserver natuurlijk met isSMTP (die van Zoho) versturen i.p.v. de huidige isMail, anders krijg je de DKIM niet mee. Mijn TXT record met Zoho DKIM is zojuist geverifieerd dus dat is mooi.

Nu vraag ik me wel af als ik nou niets aan mijn webscriptjes doe, dus gewoon op isMail laat staan, en ik heb ook nog een paar Wordpress sites die niet op SMTP staan, of de email dan slechter bezorgd gaat worden nu omdat er inmiddels bij Zoho en in mijn DNS een DKIM record is gekoppeld, en je dus vanaf de webserver geen DKIM signature meestuurt. Of wordt het dan gewoon genegeerd en wordt mail dan behandelt alsof er gewoon geen DKIM was aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:58:
[...]

O ja, zo werkt het natuurlijk. Dan moet ik voor mijn PHPmailer mailtjes vanaf de webserver natuurlijk met isSMTP (die van Zoho) versturen i.p.v. de huidige isMail, anders krijg je de DKIM niet mee. Mijn TXT record met Zoho DKIM is zojuist geverifieerd dus dat is mooi.

Nu vraag ik me wel af als ik nou niets aan mijn webscriptjes doe, dus gewoon op isMail laat staan, en ik heb ook nog een paar Wordpress sites die niet op SMTP staan, of de email dan slechter bezorgd gaat worden nu omdat er inmiddels bij Zoho en in mijn DNS een DKIM record is gekoppeld, en je dus vanaf de webserver geen DKIM signature meestuurt. Of wordt het dan gewoon genegeerd en wordt mail dan behandelt alsof er gewoon geen DKIM was aangemaakt?
Dat verschilt per mailserver, bij Zoho kan je het instellen wat er met de mail gebeurt die de DKIM check faalt.
https://mail.zoho.com/cpanel/index.do#spamcontrol/dkim

Voor wordpress gebruik ik :
https://nl.wordpress.org/plugins/postman-smtp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Dat verschilt per mailserver, bij Zoho kan je het instellen wat er met de mail gebeurt die de DKIM check faalt.
https://mail.zoho.com/cpanel/index.do#spamcontrol/dkim

Voor wordpress gebruik ik :
https://nl.wordpress.org/plugins/postman-smtp/
Ha, okee, dankje, supernuttige info!

Ja, als het per mailserver verschilt, dan maakt het denk ik niets uit nu ik in mijn Zoho het DKIM record heb toegevoegd. Het is dus maar net zoals het bij de ontvangende partij staat ingesteld. Wat ik begrijp is dat wanneer ik nu direct vanuit Zoho mailtjes stuur, is dat er meer kans is dat ze niet in de spambox van de ontvanger belanden, want ik hem er nu naast SPF ook een DKIM op gezet. En voor mailtjes die ik met de webserver verstuur, daar komt op dit moment nog geen DKIM record mee, maar dat was eerst ook al niet zo, dus dat zal dan geen verschil maken met eerst. Per saldo is het er nu dus al beter op geworden. En het webstuurgedeelte kan ik dus nog verbeteren door in de toekomst ook DKIM mee te gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:15:
[...]

Ha, okee, dankje, supernuttige info!

Ja, als het per mailserver verschilt, dan maakt het denk ik niets uit nu ik in mijn Zoho het DKIM record heb toegevoegd. Het is dus maar net zoals het bij de ontvangende partij staat ingesteld. Wat ik begrijp is dat wanneer ik nu direct vanuit Zoho mailtjes stuur, is dat er meer kans is dat ze niet in de spambox van de ontvanger belanden, want ik hem er nu naast SPF ook een DKIM op gezet. En voor mailtjes die ik met de webserver verstuur, daar komt op dit moment nog geen DKIM record mee, maar dat was eerst ook al niet zo, dus dat zal dan geen verschil maken met eerst. Per saldo is het er nu dus al beter op geworden. En het webstuurgedeelte kan ik dus nog verbeteren door in de toekomst ook DKIM mee te gaan sturen.
Volgens mij is het zo dat mailservers die DKIM aan hebben staan (Gmail etc) nu juist je mail helemaal niet ontvangen als je het niet via de SMTP van Zoho stuurt, omdat je DKIM check failed, en het dus aangemerkt word als "mail niet van de "echte" mailserver van domein.nl"
Zodra je DKIM en/of SPF hebt ingesteld moet je eigenlijk alleen via die mailserver mailen

[ Voor 4% gewijzigd door thomas1907 op 19-01-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:20:
[...]
Volgens mij is het zo dat mailservers die DKIM aan hebben staan (Gmail etc) nu juist je mail helemaal niet ontvangen als je het niet via de SMTP van Zoho stuurt, omdat je DKIM check failed, en het dus aangemerkt word als "mail niet van de "echte" mailserver van domein.nl"
Zodra je DKIM en/of SPF hebt ingesteld moet je eigenlijk alleen via die mailserver mailen
Okee, ja, daar zeg je wat. Ik had het zojuist met een webserver mailtje getest op jouw link http://dkimvalidator.com/ en die kwam gewoon binnen, maar dan zonder DKIM: This message does not contain a DKIM Signature.

Zojuist ook een webservermailtje zonder DKIM naar Gmail geprobeerd en als ik de bron bekijk zie ik daar wel de Received-SPF: pass bijstaan maar natuurlijk geen DKIM pass. Maar hij komt wel aan dus. Aan de andere kant, misschien duurt het even (een paar uur tot een dag?) voordat Gmail ziet dat nu ook DKIM is enabled. En dat ze morgen dan misschien de boel blokkeren zonder DKIM zoals jij zegt.

Ik ga dit nog even goed in de gaten houden en testen... :)

Dan nog wat over Vimexx: Nu heb ik een klant waarvoor ik ongeveer 1x per kwartaal circa 10.000 mailtjes verstuur, zijn mailinglist, alles opt-in uiteraard. Na contact met Vimexx werd duidelijk dat de max daar slechts 500-1000 mailtjes per dag is. Dat het er meestal maar 100 zijn en eens per kwartaal 10x zoveel dan de max, dat maakte niet uit. Dus toen nog maar even niet een testaccount gekocht. Maar als ik via SMTP ga versturen dan gaat het toch helemaal niet meer via hun maar gewoon via Zoho/Google/MS?

Nou, net effe gekeken, dan gaat dus de max van Zoho gelden, 250 emails per dag, haha. :) Dat wist ik even niet, dat dat voor free accounts slechts 250 mailtjes is. Bij Gmail is het 500 per dag zie ik nu. Voor Google Apps for Work (ook de nog gratis variant van vroeger?) 10.000 mailtjes per dag. Bij Antagonist ook max 500 per dag standaard ingesteld, zie ik.

// toch nog even extra gekeken op Vimexx: Bij Vimexx zie ik wel dit staan: https://www.vimexx.eu/help/mailbox-vol-mailbox-vergroten (staat ook limiet op, 0 is onbeperkt). Maar is de 0 daar wel in te vullen, is het wel onbeperkt? Ze zeiden van niet, maar misschien is er wat veranderd.

Nou ja, ik heb dus wat keuzes te maken nu. Maar het ziet er naar uit dat ik nog even bij mijn huidige webhost blijf waar ik zonder problemen 10.000 mails per dag mag sturen. :)

// edit: Ik heb wel al tijden de SPF TXT record overal bij staan. En alle mails komen over het algemeen goed aan hoor, ook die van websites waar ik dus nooit via SMTP mee verstuur. Dat de SPF gewoon meekomt is omdat in het SPF TXT record ook de iprange van de webserver is vermeld. Dus dat gaat goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 19-01-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een account bij Vimexx afgenomen en het bevalt uitstekend. De snelheid is hoog. Eigenlijk nog wel iets sneller dan mijn huidige webhost. Alleen afgelopen zondag overdag was de boel enkele uren traag, vooral met FTP. Ik heb het nu bijna 2 weken, komende zondag nog even opletten maar. Want als dit gebeurt doordeweeks dan is dat niet bruikbaar voor mijn MKB klanten. Die betalen liever 20 euro per maand dat het wel stabiel is, dan dat de boel een paar uurtjes per maand of laat staan per week traag is.

Zelfs DKIM standaard goed ingesteld. Daar had mijn huidige nog geen verstand van.

De gratis SSL-certificaten zijn ook supereenvoudig te installeren. Eigenlijk was het maar 1 invulschermpje invullen. Werkt perfect. Daar is een grote besparing te halen omdat ik normaal 20 euro per jaar ervoor betaal. Dat tikt wel aan bij 100 klanten.

Tot nu toe aangenaam verrast. Alleen nog even in de gaten houden of er geen hick-ups meer komen zoals afgelopen zondag. Nieuwe klanten ga ik vast al bij Vimexx neerzetten. Ik kan ze altijd weer verplaatsen.

Domeinnamen regel ik sowieso elders. Dat hou ik gescheiden. Als ik soms zie hoe hosters niet meewerken met het niet geven van verhuiscode's, nee daar heb ik geen zin in. Lekker los houden die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniac19800
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07-2021
Ga ervoor zou ik zeggen gysman11.

Sup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 19:43

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Anoniem: 426269 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:34:
Domeinnamen regel ik sowieso elders. Dat hou ik gescheiden. Als ik soms zie hoe hosters niet meewerken met het niet geven van verhuiscode's, nee daar heb ik geen zin in. Lekker los houden die hap.
Even iets anders: Wat ik mij eigenlijk afvraag: Als ik domeinnamen bij A afneem, een budgetbedrijfje met budgetapparatuur, en hosting bij B (state of the art hoster), gaat dat dan ten kosten van de snelheid / bereikbaarheid van je website? Of gaat het hele dataverkeer niet via A naar B?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:01

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

ma9ma schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:29:
[...]

Even iets anders: Wat ik mij eigenlijk afvraag: Als ik domeinnamen bij A afneem, een budgetbedrijfje met budgetapparatuur, en hosting bij B (state of the art hoster), gaat dat dan ten kosten van de snelheid / bereikbaarheid van je website? Of gaat het hele dataverkeer niet via A naar B?
Wat heeft je vraag precies met Vimexx te maken?

Maar om antwoord op je vraag te geven: Nee, het verkeer gaat dan niet via A naar B en heeft zolang DNS goed werkt en ingesteld is geen invloed op de snelheid. Maar uiteraard loop je bij een budget hoster natuurlijk wel meer kans op brakke nameservers dan bij een goede hoster...

Plus dat je bij een budget hoster bijvoorbeeld het risico loopt dat je domein ineens verlopen is omdat je geen waarschuwing voor verlenging hebt gekregen of dat ze je gegevens doorverkopen. Dat hoeft uiteraard niet zo te zijn, maar je hebt hier wel meer kans op dan dan bij een goede hoster lijkt me.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ma9ma schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:29:
Nee, er is geen verschil. De DNS regelt waar gekeken moet kijken voor de website.

Maar je moet juist niet je domeinnaam afnemen bij een budgethoster. Doe dat anders bij TransIP ofzo. Die verlengen toch automatisch? Van klanten heb ik wel al veel klachten gehad van mijndomein.nl. Die stuurt een mailtje dat je moet inloggen om je facturen te betalen. Klanten vergeten dat wel eens, dus kregen ze meteen een incassobureau op hun dak, dus met aardige meerkosten voor een jaarlijkse verlenging van een domeinnaam.

Vimexx verlengt standaard niet automatisch. Dan moet je eerst geld in je online wallet (prepaid dus) hebben gestopt. Dat tegoed moet hoger zijn dan je diensten die verlengen, anders verlengen ze niet en gaan ze op zwart. Dat vind ik wel een nadeel. En daarom zet ik mijn domeinnamen er ook niet neer. Voor de hosting maakt het niet heel veel uit, als je niet op tijd tegoed stort, dan gaat het weliswaar op suspend, maar niet verloren als je snel betaalt en zodra je dat doet, is de boel weer up. Als ze een domeinnaam opheffen is dat minder natuurlijk. Al weet ik niet hoe lang ze hem aanhouden. Maar het is niet leuk als je 100 euro uit-quarantaine-haal kosten moet betalen omdat Vimexx niet automatisch verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 17:12
"helpdesk bereikbaar"

Geen telefoonnummer dat je kunt bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn er zoveel, die geen telefoonnummer hebben. Ook niet echt handig, dat bellen. Dan kan je klanten in de loop der tijd 3x hetzelfde 'probleem' gaan uitleggen. In een e-mail kunnen ze het rustig teruglezen.

Dat merk ik hier zelf ook "Oh, daar heb je die weer, die heeft 2 maanden geleden ook al exact hetzelfde gevraagd nadat ik hem er 4 maanden geleden ook al telefonisch doorheen had geloodsd". Ik pak de reeds geforwarde e-mail met uitleg erbij en forward hem nogmaals, ziet ie ook meteen dat ie al 3x dezelfde vraag aan het stellen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Vind alleen het interface niet zo mooi, gebruik 99% niet (alleen mailen) dus heb op mijn VPS alleen nog Rainloop draaien :) En de oude mailserver (SMTP verzenden uit) voor als er ergens nog een wild mailtje vandaan komt waar de DNS nog niet geupdate is
Ze hebben nu naast Roundcube en Squirrel ook Rainloop als webmail bij Vimexx.

In de tussentijd heb ik naast een gewoon pakket nu ook een resellerpakket bij ze genomen. Het bevalt goed, er staan al wat klanten op. Zo makkelijk, dat gratis SSL installeren via hun DirectAdmin control panel. Scheelt me honderden euros per jaar vergeleken met mijn eerdere provider.

Ik zie ook Dmarc en Dkim records standaard ingesteld staan in de DNS. Maar maakt niet zoveel uit voor mij, want de meeste klanten van me zitten toch via Google Apps of Office 365 met hun e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:36:
[...]

Ze hebben nu naast Roundcube en Squirrel ook Rainloop als webmail bij Vimexx.

In de tussentijd heb ik naast een gewoon pakket nu ook een resellerpakket bij ze genomen. Het bevalt goed, er staan al wat klanten op. Zo makkelijk, dat gratis SSL installeren via hun DirectAdmin control panel. Scheelt me honderden euros per jaar vergeleken met mijn eerdere provider.

Ik zie ook Dmarc en Dkim records standaard ingesteld staan in de DNS. Maar maakt niet zoveel uit voor mij, want de meeste klanten van me zitten toch via Google Apps of Office 365 met hun e-mail.
Zit zelf nu bij Neostrada nadat ik mijn eigen KvK heb gekregen, deze kende ik al (had er ooit een domein) en de reseller accounts zijn ook niet verkeerd :)
Hier cPanel, met inderdaad LetsEncrypt. Bevalt heel goed tot nu toe, en de performance is ook niet verkeerd!

Heb zelf Rainloop geinstalleerd op een subdomein voor mijn klanten 8)

[ Voor 3% gewijzigd door thomas1907 op 21-04-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:40:
[...]

Zit zelf nu bij Neostrada nadat ik mijn eigen KvK heb gekregen, deze kende ik al (had er ooit een domein) en de reseller accounts zijn ook niet verkeerd :)
Hier cPanel, met inderdaad LetsEncrypt. Bevalt heel goed tot nu toe, en de performance is ook niet verkeerd!

Heb zelf Rainloop geinstalleerd op een subdomein voor mijn klanten 8)
Is Neostrada niet gewoon een eerdere onderneming van de mensen van Vimexx? Toen ik een tijdje geleden alles wat probeerde uit te pluizen op Google kwam ik tot de conclusie dat het hetzelfde was maar dan met iets andere pakketten. Maar ja, dus cPanel i.p.v. DirectAdmin, dat is ook al een verschil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Anoniem: 426269 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:46:
[...]

Is Neostrada niet gewoon een eerdere onderneming van de mensen van Vimexx? Toen ik een tijdje geleden alles wat probeerde uit te pluizen op Google kwam ik tot de conclusie dat het hetzelfde was maar dan met iets andere pakketten. Maar ja, dus cPanel i.p.v. DirectAdmin, dat is ook al een verschil natuurlijk.
Nee, dat klopt niet. Uit betrouwbare bronnen mogen vernemen dat Tom Denkers van Versio achter Vimexx zit.
Dat met die Marianne, dat klopt allemaal niet, die heeft een kennel en doet eigenlijk niets met ICT.
Meer info: https://www.webhostingtal...ing/191251-vimexx-13.html
Aangezien dit allemaal heel erg vaag opgericht is, verbaasd het mij dat er zo veel mensen klant zijn geworden.

[ Voor 21% gewijzigd door BliXem op 21-04-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
BliXem schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:36:
[...]

Aangezien dit allemaal heel erg vaag opgericht is, verbaasd het mij dat er zo veel mensen klant zijn geworden.
Bij Neostrada of Vimexx? Wat is er dan mis met Vimexx want ik snap het niet echt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
thomas1907 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:22:
[...]

Bij Neostrada of Vimexx? Wat is er dan mis met Vimexx want ik snap het niet echt 8)7
Nee, ik heb het over Vimexx. Persoonlijk vind ik een partij die zich zo verstopt en een opgezet LinkedIn profiel gebruikt, mag je gewoon niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O jee, nu wordt ik wel een beetje zenuwachtig hoor. Ik dacht namelijk eindelijk dat ik goede reseller hoster gevonden had. Ik zie ook dit berichtje hier Anoniem: 710845 in "Ervaringen Vimexx" en dat is ook het enige bericht van 'Marianne Gerritsen' hier op Tweakers onder die naam. Dat is dan weer een beetje minder allemaal. :)

Nou ja, we houden het in de gaten. Mijn domeinnamen en e-mail breng ik sowieso toch ergens anders onder. Ik hoop er dan maar op dat ze geleerd hebben van het verleden en nu alles verbeterd hebben. Ik heb 2 maal de support chat gebruikt en dat was erggoed. Problemen/vragen waren wel opgelost daarna en ik kon weer verder.

Maar wat is dan wel een goede NL webhoster die redelijk betaalbaar is en die gratis Letsencrypt aanbiedt? Neostrada dus o.a.? :) Van bijv. Antagonist hoorde/las ik de laatste tijd ook mindere verhalen. En hun voorwaarden passen op een bierviltje zeggen ze, maar als je een pakketje van 12 euro probeert te registeren krijg je een Engelse PDF van 10 pagina's voor je kiezen waarin bij artikel 5 punt 12 staat dat je niet mag resellen "The customer is not permitted to resell and/or relet the Service" ook al heeft dat pakket helemaal geen resellertoegang. Die partij valt voor mij dus gelijk al af omdat wat ze zeggen niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:40:
[...]
Die pakketten zien er zeker niet verkeerd uit, vooral de reseller want die is onbeperkt zie ik nu. :)

Hoe zit het met het verlengen van je account? Bij Vimexx moet je die met prepaid saldo betalen, dat vind ik minder. Krijg je bij Neostrada gewoon een mailtje/notificatie dat je moet betalen met een betalingstermijn?

Enne, ik zie dit staan voor als je domeinen elders staan: https://www.neostrada.nl/...ern-domein-toevoegen.html
Kan je niet gewoon net als in DirectAdmin een website of account aanmaken en dan de domeinnaam invullen en gewoon bij degene waar je domein is gehost de nameservers van Neostrada invullen? Of moet je dit altijd zoals op deze manier 'extern domein toevoegen' doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 07:32:
[...]

Die pakketten zien er zeker niet verkeerd uit, vooral de reseller want die is onbeperkt zie ik nu. :)

Hoe zit het met het verlengen van je account? Bij Vimexx moet je die met prepaid saldo betalen, dat vind ik minder. Krijg je bij Neostrada gewoon een mailtje/notificatie dat je moet betalen met een betalingstermijn?

Enne, ik zie dit staan voor als je domeinen elders staan: https://www.neostrada.nl/...ern-domein-toevoegen.html
Kan je niet gewoon net als in DirectAdmin een website of account aanmaken en dan de domeinnaam invullen en gewoon bij degene waar je domein is gehost de nameservers van Neostrada invullen? Of moet je dit altijd zoals op deze manier 'extern domein toevoegen' doen?
Je moet in je Neostrada account een extern domein toevoegen, die zet dan alle DNS records goed etc.
Daarna kan je de nameservers goed zetten en een account in cPanel aanmaken voor dat domein (beetje hetzelfde als in directadmin)
Bij Neostrada heb ik gewoon via ideal betaald en als het goed is krijg ik een mailtje wanneer ik moet verlengen.
Je kan ook ieder moment overstappen van small naar medium zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:28:
Je moet in je Neostrada account een extern domein toevoegen, die zet dan alle DNS records goed etc.
Daarna kan je de nameservers goed zetten en een account in cPanel aanmaken voor dat domein (beetje hetzelfde als in directadmin)
Oow, dat klinkt wel erg omslachtig. In DirectAdmin zeg ik gewoon nieuwe website toevoegen waarbij ik een domeinnaam invul (ook al is ie elders geregistreerd) en dan is het klaar.

Moet bovenstaande voor elke website opnieuw? Of is dit eenmalig voor de hoofdaccount?

Bij Vimexx heb ik voor (de aanvraag van) mijn 2 pakketten helemaal geen domeinnaam hoeven invullen. Dat is wel handig in mijn geval. Dan krijg je gewoon een link als dit https://web0111.zxcs.nl:2222/ om naar je pakket te gaan. En daar maak je gewoon websites aan en vul je gewoon voor elke website simpel een domeinnaam in, of ie nou wel of niet bij Vimexx geregistreerd staat.

Dat zal wel een verschil tussen cPanel en DirectAdmin zijn dan. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 22-04-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:43:
[...]

Oow, dat klinkt wel erg omslachtig. In DirectAdmin zeg ik gewoon nieuwe website toevoegen waarbij ik een domeinnaam invul (ook al is ie elders geregistreerd) en dan is het klaar.

Moet bovenstaande voor elke website opnieuw? Of is dit eenmalig voor de hoofdaccount?

Bij Vimexx heb ik voor (de aanvraag van) mijn 2 pakketten helemaal geen domeinnaam hoeven invullen. Dat is wel handig in mijn geval. Dan krijg je gewoon een link als dit https://web0111.zxcs.nl:2222/ om naar je pakket te gaan. En daar maak je gewoon websites aan en vul je gewoon voor elke website simpel een domeinnaam in, of ie nou wel of niet bij Vimexx geregistreerd staat.

Dat zal wel een verschil tussen cPanel en DirectAdmin zijn dan. :)
Ja is opzich omslachtig, maar neostrada gebruikt niet de records in cPanel maar dat van hun eigen panel op de website. Had ook al gevraagd waarom :P
Het is alleen bij externe domeinen, want bij domeinen die je verhuist naar NeoStrada is het simpelweg meteen klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

thomas1907 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:45:
[...]
Ja is opzich omslachtig, maar neostrada gebruikt niet de records in cPanel maar dat van hun eigen panel op de website. Had ook al gevraagd waarom :P
Het is alleen bij externe domeinen, want bij domeinen die je verhuist naar NeoStrada is het simpelweg meteen klaar :)
Okee duidelijk, goed om te weten, bedankt voor de info. De volgende wordt dan een Neostrada Reseller Small, die kan uitgroeien via een Reseller Beginner tot een Reseller Plus. En meer dan die laatste zul je nooit nodig hebben, want die onbeperkte webruimte en verkeer. Nou ja, als je het binnen de 250 accounts houdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:45:
[...]
Nou, inmiddels is het Neostrada Reseller Pakket Small hier up-and-running, met alvast 1 Wordpress website met Let's Encrypt certificaat ingesteld. Dat ging allemaal best goed. Handige tutorials in Support, ik heb geen chat of support nodig gehad verder. Qua snelheid zijn Vimexx en Neostrada schat ik ongeveer even snel. Misschen Neostrada toch nog wel ietsje sneller. Ik zal het eens gaan testen met 2 dezelfde websites, als ik tijd over heb. :)

Wel vind ik cPanel vergeleken met DirectAdmin nogal onoverzichtelijk. Het is veel uitgebreider, zo te zien, dat dan weer wel. Maar ja, ik heb geloof ik niet veel meer nodig dan er in DirectAdmin zit, dat is al teveel. :)

Met mijn Neostrada reselleraccount moet je inderdaad eerst een extern domein toevoegen in het 'main' Neostrada inlogsysteem (als het elders staat), daarna de accounts via WHM doen (en de pakketten ook, maar dat is maar eenmalig, totdat er weer eentje bijkomt). En daarna pas via CPanel de rest. En als je daarna je DNS wilt aanpassen van je externe domein dan moet je dat weer doen in het 'main' Neostrada CMS, want ook al zit er in Cpanel ook een DNS Zone icoontje, daar zit niet veel onder, alleen een MX record zo te zien. Misschien is dat wel dat vinkje wat je in DirectAdmin kan aan-/uitvinken als je e-mail wel/niet via de DirectAdmin server wil laten lopen. Klopt dat? In het Neostrada systeem moet je dus op 3 verschillende plekken je ding doen, terwijl je in DirectAdmin met 1 inlog overal doorheen kunt vliegen. Dat dan weer wel. Maar ik hoop dat het went en dat zal ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:24:
[...]

Nou, inmiddels is het Neostrada Reseller Pakket Small hier up-and-running, met alvast 1 Wordpress website met Let's Encrypt certificaat ingesteld. Dat ging allemaal best goed. Handige tutorials in Support, ik heb geen chat of support nodig gehad verder. Qua snelheid zijn Vimexx en Neostrada schat ik ongeveer even snel. Misschen Neostrada toch nog wel ietsje sneller. Ik zal het eens gaan testen met 2 dezelfde websites, als ik tijd over heb. :)

Wel vind ik cPanel vergeleken met DirectAdmin nogal onoverzichtelijk. Het is veel uitgebreider, zo te zien, dat dan weer wel. Maar ja, ik heb geloof ik niet veel meer nodig dan er in DirectAdmin zit, dat is al teveel. :)

Met mijn Neostrada reselleraccount moet je inderdaad eerst een extern domein toevoegen in het 'main' Neostrada inlogsysteem (als het elders staat), daarna de accounts via WHM doen (en de pakketten ook, maar dat is maar eenmalig, totdat er weer eentje bijkomt). En daarna pas via CPanel de rest. En als je daarna je DNS wilt aanpassen van je externe domein dan moet je dat weer doen in het 'main' Neostrada CMS, want ook al zit er in Cpanel ook een DNS Zone icoontje, daar zit niet veel onder, alleen een MX record zo te zien. Misschien is dat wel dat vinkje wat je in DirectAdmin kan aan-/uitvinken als je e-mail wel/niet via de DirectAdmin server wil laten lopen. Klopt dat? In het Neostrada systeem moet je dus op 3 verschillende plekken je ding doen, terwijl je in DirectAdmin met 1 inlog overal doorheen kunt vliegen. Dat dan weer wel. Maar ik hoop dat het went en dat zal ook wel. :)
Normaal kan je alles ook alleen in cPanel doen, maar Neostrada heeft dat (jammer genoeg) anders gedaan.

Ik vind het oude thema van cPanel ook veel overzichtelijker dan het nieuwe thema (kan je instellen) dus misschien helpt dat!
Heb nu een multisite lopen (voor voorbeelden van webdesigns) en daarnaast een hoofdsite, en alles werkt perfect!

Nu alleen nog een goed thema zoeken van Wordpress met unlimited licentie, daar zijn lastig goede thema's van te vinden helaas :/

[ Voor 6% gewijzigd door thomas1907 op 01-05-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:27:
[...]

Normaal kan je alles ook alleen in cPanel doen, maar Neostrada heeft dat (jammer genoeg) anders gedaan.

Ik vind het oude thema van cPanel ook veel overzichtelijker dan het nieuwe thema (kan je instellen) dus misschien helpt dat!
Heb nu een multisite lopen (voor voorbeelden van webdesigns) en daarnaast een hoofdsite, en alles werkt perfect!

Nu alleen nog een goed thema zoeken van Wordpress met unlimited licentie, daar zijn lastig goede thema's van te vinden helaas :/
Ja, het is een beetje omslachtig. Ik geloof dat DirectAdmin toch meer mijn ding is. :)

Ik merk nu bij Neostrada dat sommige mailtjes van een webpagina via mail($to,$subject,$message,$headers) niet aankomen. Bij mijn oude host en Vimexx met DirectAdmin was dat geen probleem, ook als er voor $to een Ziggo mailadres wordt opgegeven. Blijkbaar staat het bij Neostrada wat strenger afgesteld. Want e-mail op die manier naar een Ziggo adres wordt niet afgeleverd, en ook een Neostrada forwarder emailadres van betreffende domein naar dat Ziggo adres werkt niet. Het werkt alleen als ik voor dat domein echt een Neostrada emailadres (een echte, losse box) aanmaak. Dus daarvoor zal ik dan nog een oplossing moeten gaan vinden, met smtp versturen misschien. Maar mijn Wordpress websites staan ook gewoon afgesteld met normaal 'mail'. Ehhh, effe denken...

Ik weet alleen niet wat dat nou precies is, bij Neostrada, die 25, 50 of 250 x 1 vCPU's. Qua snelheid lijkt het qua geveoel even snel, die reseller accounts, bij Vimexx en Neostrada. Want ik heb bij beiden pakketten nu en het is allebei lekker snel.

Ja een goed theme voor Wordpress met unlimited licentie, dat lijkt me ook wel wat. Avada wordt zo afgezaagd inmiddels en de auto-updates werken natuurlijk ook maar op 1 website. Dat registreren van themes zie je steeds vaker de laatste tijd. Op zich wel goed, dan kunnen de makers zich ook wat beter beschermen. Want als je op Themeforest een theme koopt, dan zou je dat als er geen beveiliging op zit op een heleboel verschillende websites kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Anoniem: 426269 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:24:
[...]

Ja, het is een beetje omslachtig. Ik geloof dat DirectAdmin toch meer mijn ding is. :)

Ik merk nu bij Neostrada dat sommige mailtjes van een webpagina via mail($to,$subject,$message,$headers) niet aankomen. Bij mijn oude host en Vimexx met DirectAdmin was dat geen probleem, ook als er voor $to een Ziggo mailadres wordt opgegeven. Blijkbaar staat het bij Neostrada wat strenger afgesteld. Want e-mail op die manier naar een Ziggo adres wordt niet afgeleverd, en ook een Neostrada forwarder emailadres van betreffende domein naar dat Ziggo adres werkt niet. Het werkt alleen als ik voor dat domein echt een Neostrada emailadres (een echte, losse box) aanmaak. Dus daarvoor zal ik dan nog een oplossing moeten gaan vinden, met smtp versturen misschien. Maar mijn Wordpress websites staan ook gewoon afgesteld met normaal 'mail'. Ehhh, effe denken...

Ik weet alleen niet wat dat nou precies is, bij Neostrada, die 25, 50 of 250 x 1 vCPU's. Qua snelheid lijkt het qua geveoel even snel, die reseller accounts, bij Vimexx en Neostrada. Want ik heb bij beiden pakketten nu en het is allebei lekker snel.

Ja een goed theme voor Wordpress met unlimited licentie, dat lijkt me ook wel wat. Avada wordt zo afgezaagd inmiddels en de auto-updates werken natuurlijk ook maar op 1 website. Dat registreren van themes zie je steeds vaker de laatste tijd. Op zich wel goed, dan kunnen de makers zich ook wat beter beschermen. Want als je op Themeforest een theme koopt, dan zou je dat als er geen beveiliging op zit op een heleboel verschillende websites kunnen gebruiken.
Ik stuur standaard met al mijn wordpress websites via SMTP, nooit probleme mee gehad :)
Heb wel gehad dat smtp.zoho.eu werd geredirect naar www.totaalholding.nl oid, maar een support chatje van 5min had dat opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomas1907 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:35:
[...]

Ik stuur standaard met al mijn wordpress websites via SMTP, nooit probleme mee gehad :)
Heb wel gehad dat smtp.zoho.eu werd geredirect naar www.totaalholding.nl oid, maar een support chatje van 5min had dat opgelost _/-\o_
Oeps, oh ja, dat is zo, je gebruikte altijd al smtp en voor Wordpress https://nl.wordpress.org/plugins/postman-smtp/ dat zei je hier al. :)

// Edit: Nou, Neostrada heb ik inmiddels weer opgeheven hier. De reden was dat PHP mail niet werkt en het omslachtige driedubbele control panel. Bij mijn oude host en bij Vimexx werkt de mailfunctie van PHP wel direct en het control panel van DirectAdmin vind ik dus 10x fijner dan dat van Cpanel. Dus vandaar. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 12-08-2017 13:16 ]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:05
Ik heb al een tijdje het probleem dat wanneer ik een bestand bewerk of wijzig, deze niet meteen realtime gewijzigd wordt.

Lijkt op een caching probleem (server-side). Wanneer ik mijn lokale cache verwijderd heeft dit geen effect.

Hebben meerdere mensen dit probleem?

Edit:

Opgelost dmv het uitschakelen van de "opcache" module.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryan_ op 28-09-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-04 21:55
Maar vooralsnog niemand hier met echte Vimexx ervaringen?

Zit al jaren bij PC Extreme, nu met All-in-One pakket voor denachtvlinders.nl, maar kijk toch regelmatig rond naar alternatieven.

Deze review klinkt erg goed, maar is dan misschien wel gekleurd.

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Langzamerhand komen er ook negatieve recensies die, na een paar dagen overigens blijven staan, en die niet worden weggepoetst...

Zie ook: http://www.webhosters.nl/...viders/vimexx/ervaringen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@freakenstein Jawel hoor, hier sinds een half jaar goede ervaringen met Vimexx. Het is erg snel. Ik heb in het begin twee keer support nodig gehad, een instelling aan/uit zetten in de PHP opties was dat, en dat ging direct via de chat. Ik ben eigenlijk nog niet beter tegengekomen wat dat betreft.

Tsja, de negatieve ervaringen uit de link van @BliXem, dat zijn waarschijnlijk 2 mensen die de support niet goed vinden en gratis websitebouw/programmeerhulp willen ofzo, denk ik bijna. En iemand die zegt dat zijn WP sites gehacked zijn en overgaat op upload.com. Maar da's wel effe andere koek, een eigen server beheren. Daar staat niet kant en klaar een DirectAdmin pakket op, dus da's appels met peren vergelijken.

De eerste 2 maanden heb ik daar dagelijks fuultime aan een eigen webprojectje gewerkt met PHP/MySQL. Ik heb 1 keer op zondagavond gemerkt dat de FTP langzaam ging. Da's alles. Voor de rest ging alles super en heb geen downtime gemerkt. Er draait ook nog een WP site van een kennis al een half jaar en daar heb ik ook nog geen klachten over gehoord. Pas even die site weer geupdate en ook daar geen problemen. Vooralsnog ben ik dus tevreden. Ik zal binnenkort is wat andere sites van mij verhuizen naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Anoniem: 426269 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:06:
@freakenstein

Tsja, de negatieve ervaringen uit de link van @BliXem, dat zijn waarschijnlijk 2 mensen die de support niet goed vinden en gratis websitebouw/programmeerhulp willen ofzo, denk ik bijna. En iemand die zegt dat zijn WP sites gehacked zijn en overgaat op upload.com. Maar da's wel effe andere koek, een eigen server beheren. Daar staat niet kant en klaar een DirectAdmin pakket op, dus da's appels met peren vergelijken.
Wat je nu aangeeft is de grootste onzin wat ik ooit gelezen heb. Overigens bieden ze gratis een websitebouw programma aan, dus je opmerking slaat op niets.
Ik vind het knap dat er zoveel mensen overstappen naar hen terwijl het niet duidelijk is wie het bedrijf runt. Als je op 'over ons' klikt zie je een afbeelding van een groot datacenter, ze doen net of ze daar zitten...

Ik vertrouw het niet. Mijn mening.

[ Voor 13% gewijzigd door BliXem op 31-10-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BliXem schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
Wat je nu aangeeft is de grootste onzin wat ik ooit gelezen heb. Overigens bieden ze gratis een websitebouw programma aan, dus je opmerking slaat op niets.
Ik vind het knap dat er zoveel mensen overstappen naar hen terwijl het niet duidelijk is wie het bedrijf runt. Als je op 'over ons' klikt zie je een afbeelding van een groot datacenter, ze doen net of ze daar zitten...

Ik vertrouw het niet. Mijn mening.
Wat is hier de grootste onzin aan wat je ooit gelezen hebt? Wat loop je hier nu te doen? Een linkje geven van allemaal positeve reacties behalve van 2 mensen die zonder reden zeggen dat de support niet goed is, terwijl anderen super tevreden zijn over de support en wel met een onderbouwing komen. En dan is er welgeteld nog 1 andere negatieve reactie maar die neemt een eigen server bij https://www.upcloud.com/ en dat is zoals ik al zei niet echt te vergelijken met een webhostingpakketje van een euro (niet dat er iets mis is met die Vimexx (reseller)pakketten).

En als ze een een gratis websitebouw-programma aanbieden, hoeft daar natuurlijk helemaal geen oneindige support op te zitten. Als deze 'support' vragen daar uberhaupt al over gaan en niet over zelf in elkaar geprutste websites die nooit upgedate zijn en gehacked zijn en dat soort ongein.

En zoals ik ook al zei, ik ben wel erg tevreden over Vimexx, vooral over de support en snelheid. Maar whatever. Ik ga hier verder geen energie meer in steken.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 01-11-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1000795

Kan iemand mij helpen.
Ik heb nu een Blade VPS Server bij TransIp waar ik al mijn klanten op zet.

Nu zit ik te kijken naar Vimexx en dan een Reseller Hosting pakket. Dan krijg ik dus een apart gedeelte van een shared server speciaal voor mijn klanten.
Ga ik hier verschil in merken tov Transip, en dan vooral in stabiliteit en snelheid?

Graag hoor ik van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolsilent
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07-2022
-

[ Voor 98% gewijzigd door lolsilent op 04-12-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:57
Ik heb nagenoeg al mijn domeinen weggehaald bij Vimexx, enkel nog de hosting daar. Diverse onduidelijkheden waren ondanks mijn positieve ervaringen de druppel om toch over te stappen.

Sinds kort zitten 'Stichting Digi NL, Holding Digi NL B.V., Vimexx B.V., Vimexx People B.V.' weer op een nieuwe locatie, een woonhuis wel te verstaan.
Zelf weten ze ook niet zo goed waar ze zitten, op de website staat nog gewoon het oude adres 8)7.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uPNAfbt.png

Daarnaast staat mij dit ook niet aan in hun AV, nu weet ik niet of het bij andere partijen beter is.
Klant kan uitsluitend uit de bevestiging van Vimexx, waarin vermeld wordt dat de gevraagde
domeinnaam is geregistreerd, het feit van registratie vernemen. Een factuur voor
registratiekosten is geen bevestiging van registratie.
Wanneer je een bij Vimexx geregistreerd domein intikt op sidn.nl is ook opvallend dat de 'houder' rij ontbreekt...

Verder heeft Marianne inderdaad niets met het bedrijf te maken, en bevindt de eigenaar Tom zich inderdaad in Deventer (zie paar post terug). Daar ik regelmatig in Deventer kom kan ik bevestigen dat dit klopt. Zo ken ik een bedrijf dat ook opdrachten voor Vimexx uitvoert en binnenkort een nieuwe website gaat opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 27-04-2018 23:08 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:31
Bij het bestellen van een domeinnaam moet je in de winkelwagen even op het tandwieltje klikken. Daar kun je de houdergegevens invoeren. Standaard staan deze inderdaad op blanco/anoniem.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Wietsee. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:01:
Ik heb nagenoeg al mijn domeinen weggehaald bij Vimexx, enkel nog de hosting daar. Diverse onduidelijkheden waren ondanks mijn positieve ervaringen de druppel om toch over te stappen.

Sinds kort zitten 'Stichting Digi NL, Holding Digi NL B.V., Vimexx B.V., Vimexx People B.V.' weer op een nieuwe locatie, een woonhuis wel te verstaan.
Zelf weten ze ook niet zo goed waar ze zitten, op de website staat nog gewoon het oude adres 8)7.
[afbeelding]

Daarnaast staat mij dit ook niet aan in hun AV, nu weet ik niet of het bij andere partijen beter is.

[...]

Wanneer je een bij Vimexx geregistreerd domein intikt op sidn.nl is ook opvallend dat de 'houder' rij ontbreekt...

Verder heeft Marianne inderdaad niets met het bedrijf te maken, en bevindt de eigenaar Tom zich inderdaad in Deventer (zie paar post terug). Daar ik regelmatig in Deventer kom kan ik bevestigen dat dit klopt. Zo ken ik een bedrijf dat ook opdrachten voor Versio uitvoert en binnenkort een nieuwe website gaat opleveren.
Dat komt ook omdat het een Versio kloon is. Tom Denkers was de systeembeheerder van Versio. Nadat Tom weg is gegaan heeft Versio aangegeven niet meer verder te willen met Denkers aangezien hij alles qua server installatie/onderhoud regelde voor Versio. Er zal ongetwijfeld in het contract hebben gestaan dat Denkers niets ernaast mocht doen vandaar dat Marianne in het spel kwam als dekmantel.

Denkers heeft natuurlijk goed opgelet nu het waarschijnlijk ook op dezelfde manier gaat als bij Versio, 'medewerkers' werken gewoon vanuit huis en krijgen per ticket betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik heb een aantal weken geleden Vimexx aangeschaft en ik ben er zeer zeker tevreden mee. Voor minder dan 8 euro per jaar heb ik een .nl domein/host/email. Dat is toch geweldig?

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:42
Vimexx is nu down. Mijn website dus ook. Kan nergens een telefoonnummer vinden, weet er iemand meer?

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
kakanox schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:53:
Vimexx is nu down. Mijn website dus ook. Kan nergens een telefoonnummer vinden, weet er iemand meer?
Zo te zien hebben ze wat problemen met stroomvoorziening: https://twitter.com/vimexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526397

Ik ben onderhand alweer zo een 2 jaar klant bij ze. Veel voor weinig. Alleen nu al de gehele ochtend alle diensten offline. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar het kan nooit kwaad eens verder te kijken.

Zijn er serieuze concurrenten van Vimexx, die op hetzelfde prijsniveau zitten - of iets duurder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 13:01

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Anoniem: 526397 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:20:
Zijn er serieuze concurrenten van Vimexx, die op hetzelfde prijsniveau zitten - of iets duurder?
Antagonist wat mij betreft. Mijn eigen hobbydingen heb ik bij Antagonist en Vimexx staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:42
rens-br schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:55:
Zo te zien hebben ze wat problemen met stroomvoorziening: https://twitter.com/vimexx
Twitter - ik was al bijna weer vergeten dat het bestond :X

Inmiddels bij mij weer alles online zag ik.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
dank aan dit forum. vimexx.nl is niet bereikbaar, dat DNS het niet deed was ik al achter. Maar nu kan ik het volgen op twitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597985

Vimexx blijft de goedkoopste en heeft een fantastische reputatie tot gisteren, door toedoen van BIT, het datacenter waar al onze sites in gehost worden, was een Black Building Test aan het doen waarbij pardoes "zeggen ze" de stroom werd onderbroken waardoor alle webservers, ook die van Vimexx zelf werden getroffen. BIT heeft het tot twee keer toe ('s middags met de monteur van de UPSen) de stroom onderbroken, en daardoor had Vimexx het nakijken. Vimexx en haar klanten zijn het slachtoffer van een test waarbij de stroom dus geheel van alle systemen kan worden afgenomen, voor een onbepaalde tijd want BIT laat ons niet weten hoe lang de onderbreking heeft geduurd, en vervolgens mag de hoster de rotzooi opruimen die ontstaat door een, in mijn ogen, domme fout van BIT.
Voor mij is bij BIT aansprakelijk en niet Vimexx, dus zouden alle pijlen via Vimexx op BIT (datacenter) moeten worden gericht als het gaat om schadevergoedingen, zoals bijvoorbeeld De Westland Kros, want die draait op een webserver die de gehele dag van 9:00 tot zeker 23:30 eruit heeft gelegen na de bewuste onderbreking(en), om voor ons onbekende redenen, waar men tickets voor het evenement verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:57
Anoniem: 597985 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:36:
Voor mij is bij BIT aansprakelijk en niet Vimexx, dus zouden alle pijlen via Vimexx op BIT (datacenter) moeten worden gericht als het gaat om schadevergoedingen.
Jij hebt een SLA afgesproken? Waarschijnlijk niet, schadevergoedingen kun je vergeten.
Vimexx is nooit aansprakelijk voor schadevergoeding tot schade van Opdrachtgever in verband met
tijdelijke buitengebruikstelling of functionele aanpassing of verbetering.
Meer lees plezier

[ Voor 26% gewijzigd door Wietsee. op 13-06-2018 09:54 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:21

Gotiniens

Fairly odd Tim

precies,

Ten eerste, ja bij zon black building test wordt inderdaad het stroom van het gebouw afgesloten, maar daarbij is het natuulijk niet de bedoeling dat alle servers in het gebouw stroomloos worden. De UPS etc zou dit op moeten pakken. Dit soort tests worden meerdere keren per jaar uitgevoerd, en zijn cruciaal voor de dienstverlening. Ik weet niet precies wat er bij BIT mis is gegaan, maar er waren waarschijnlijk meerdere dingen die niet reageerden zoals het moet.

Ten tweede, In de voorwaarden van Vimexx staat heel duidelijk dat ze geen garanties bieden over uptime. Dat is een van de redenen waarom ze zo goedkoop kunnen zijn. Als je nu gaat klagen geeft gewoon aan dat je je niet goed genoeg hebt ingelezen in de dienst die je hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theUgly
ik heb alleen domeinen geregistreerd by vimexx. Hosting van de feitelijke servers neem ik af bij een andere partij maar de DNS verwijzingen werkten niet.

ik begrijp niet goed wat dat met de stroomstoring te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:31
ns1.zxcs.nl t/m ns3.zxcs.nl hadden storing gisteravond, dus als je niet zelf je DNS-hosting doet klopt dat inderdaad

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12
nescafe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:53:
ns1.zxcs.nl t/m ns3.zxcs.nl hadden storing gisteravond, dus als je niet zelf je DNS-hosting doet klopt dat inderdaad
Eerder op de dag was alleen ns1.zxcs.nl onbereikbaar. Logisch gezien de gedistribueerde opzet.

Dat ze later alle 3 storing zouden hebben zou niet mogen en is toch wel zorgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theUgly
Rukapul schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:57:
[...]

Eerder op de dag was alleen ns1.zxcs.nl onbereikbaar. Logisch gezien de gedistribueerde opzet.

Dat ze later alle 3 storing zouden hebben zou niet mogen en is toch wel zorgelijk.
superslecht inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:12

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Anoniem: 597985 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:36:
Vimexx blijft de goedkoopste en heeft een fantastische reputatie tot gisteren, door toedoen van BIT, het datacenter waar al onze sites in gehost worden, was een Black Building Test aan het doen waarbij pardoes "zeggen ze" de stroom werd onderbroken waardoor alle webservers, ook die van Vimexx zelf werden getroffen. BIT heeft het tot twee keer toe ('s middags met de monteur van de UPSen) de stroom onderbroken, en daardoor had Vimexx het nakijken. Vimexx en haar klanten zijn het slachtoffer van een test waarbij de stroom dus geheel van alle systemen kan worden afgenomen, voor een onbepaalde tijd want BIT laat ons niet weten hoe lang de onderbreking heeft geduurd, en vervolgens mag de hoster de rotzooi opruimen die ontstaat door een, in mijn ogen, domme fout van BIT.
Voor mij is bij BIT aansprakelijk en niet Vimexx, dus zouden alle pijlen via Vimexx op BIT (datacenter) moeten worden gericht als het gaat om schadevergoedingen, zoals bijvoorbeeld De Westland Kros, want die draait op een webserver die de gehele dag van 9:00 tot zeker 23:30 eruit heeft gelegen na de bewuste onderbreking(en), om voor ons onbekende redenen, waar men tickets voor het evenement verkoopt.
nah....niet DE goedkoopste wel met domeinnamen niet met hosting.....
Heb hier ook mijn doms staan.. hosting ergens anders..