Vimexx heeft niet half in de gaten hoe belachelijk dat bestellingen-beleid is. Ja, ook ik
was "slachtoffer". Ik kan het hele verhaal nog eens uittypen... of ik deel gewoon de communicatie....
Voor de mensen die zich afvragen hoe zoiets aan te pakken

, goed lezen, helemaal tot het happy end.
Daar gaat ie....
==================================================================================
Hallo,
Aangaande de 2 openstaande bestellingen xxxxx en xxxxxx heb ik de vraag of die nog geannuleerd kunnen worden ? Ik begrijp uit het feit dat ik ze niet online kan annuleren dat ik eigenlijk net te laat ben daarmee en dus een beroep doe op een stukje coulance. Ik ben jaren een low- of zeg maar no maintanance klant geweest. Het bedrijf is verliesgevend en stopt. De website/hosting/email wordt dus ook niet overgeplaatst naar een concurrent en kan met onmiddellijke ingang verwijderd worden. Kan ik op dat stukje coulance rekenen ? We hebben het over 2 weken.
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
yy
==================================================================================
10-01-2025 09:28 xx
Goedemorgen yy,
Bedankt voor je bericht! Goed dat je hierover contact opneemt. We kijken graag mee wat er mogelijk is. Deze bestelling is gestart omdat je product binnen 45 dagen komt te vervallen en wij geen opzegging hebben ontvangen voor 27-12-2024. Hierdoor is je product verlengd en ben je hier helaas te laat mee. Zonder tijdige opzegging kan dit helaas niet worden geannuleerd.
We raden je aan je administratie te controleren op
https://my.vimexx.nl/subscriptions om verdere teleurstellingen te voorkomen.
Meer informatie over onze werkwijze vind je op
https://www.vimexx.nl/hel...bonnementsvorm-bij-vimexx.
Laat het gerust weten als je hierover vragen hebt!
Met vriendelijke groet,
xx
17-01-2025 16:39 yy
Hallo xx,
Bedankt voor je uitleg, alhoewel e.e.a. mij wel al duidelijk was. De conclusie is dus dat ik niet op coulance hoef te rekenen. Technisch gezien is het een koud kunstje de bestelling te annuleren met een berichtje/telefoontje naar de juiste afdeling, maar de wil ontbreekt dus gewoon.
Ik ga natuurlijk onderzoeken in hoeverre jullie met deze handelswijze in jullie recht staan. Betreurenswaardig vind ik het in ieder geval, aangezien het slechts bestellingen betreft. De te leveren diensten waarvoor de betreffende kosten in rekening worden gebracht moeten nog in zijn volledigheid geleverd worden, er zijn in het geheel geen onkosten gemaakt en er is toch echt nog ruim voldoende tijd (een maand op het moment van melden) de bestellingen te annuleren. Zo ga je niet om met klanten, ook niet met kleine klanten, al zeker niet als het al jaren lang no maintenance klanten zijn, ook al staat het in je algemene voorwaarden (wie vond dat een goed idee?). Ik weet waar mijn volgende website NIET gehost gaat worden en natuurlijk ga ik even aansluiten op tweakers en andere plekken om mijn verhaal te doen als Vimexx volhard in starheid. Zo maak je dus om honderd euro van een jarenlang tevreden klant een vijand. De logica ontgaat me gewoon. Dan gaat het om maar dik honderd euro, maar voor mij is dit een principe kwestie. Ik vind dit echt niet kunnen en zorg echt wel dat ik voor minstens het dubbele aan "bad publicity" ga bezorgen als die bestellingen niet geannuleerd worden voordat ik ze noodgedwongen betaald heb om verder gedoe te vermijden. Sorry, maar als vriendelijk vragen niks uithaalt...
Een prettig weekend,
yy
17-01-2025 16:44 xx
Beste yy,
Bedankt voor je bericht.
Ik had je graag geholpen, maar helaas ben je ver buiten de verlengdatum. Als je op de dag dat je de factuur ontving contact had opgenomen, hadden we de order nog kunnen tegenhouden. Helaas zijn de producten inmiddels al ingekocht.
Mocht ik je verder kunnen helpen, hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
xx
22-01-2025 07:54 yy
Wat een gedrocht.
22-01-2025 07:57 yy
Niet kunnen en niet willen zijn 2 heel verschillende dingen. Hou op mij wijs te maken dat de order niet meer geannuleerd kan worden.
22-01-2025 14:16 xx
Beste yy,
Bedankt voor je bericht.
Ik begrijp dat je graag meer duidelijkheid wilt over de mogelijkheid tot annuleren. Zoals eerder aangegeven is het helaas niet mogelijk om dit voor je te annuleren op dit moment. De producten kunnen op dit moment uitsluitend na betaling worden opgezegd.
Ik begrijp dat dit wellicht niet het antwoord is waar je op had gehoopt, maar ik wil je graag ondersteunen waar mogelijk. Mocht je nog vragen hebben over het opzegproces of hulp nodig hebben bij een andere kwestie, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.
Ik hoop je met deze informatie voldoende te hebben geholpen.
Met vriendelijke groet,
xx
27-01-2025 12:52 yy
Hallo xx,
Ik begrijp dat jij in deze ook maar gewoon je werk naar beste eer en geweten probeert te doen en dat doe je zelfs nog best goed ook, wil ik best wel zeggen. Voor je werkgever heb ik echter geen goed woord meer over en daar gaat die zeker nog van merken. Vimexx verstopt zich in deze achter een systeem en voorwaarden die in het geheel niet nodig zijn en wat mij betreft ontzettend stinken naar geldklopperij. Als het al niet onwettelijk is, is het zeker van moreel bedenkelijk niveau. Hoe kun je het innen van geld voor nooit geleverde diensten anders interpreteren ? Dat er volledig geautomatiseerd een bestelling geplaatst wordt, ok. Dat die niet gewoon geannuleerd kan worden, zolang de dienst nog niet geleverd is en er nog geen kosten zijn gemaakt, is echt ronduit belachelijk en getuigt van een mateloze starheid en hooghartigheid die al meer bedrijven geen goed heeft gedaan. Dit is verder een nutteloze exercitie dus heb ik ook geen enkele behoefte aan willekeurig welke reactie, anders dan "we hebben hier het licht gezien, we gaan onze voorwaarden en systemen onmiddellijk aanpassen". Daar reken ik maar niet al te hard op.
yy
27-01-2025 16:42 xx
Beste yy,
Dank voor jouw bericht. We begrijpen het standpunt en waarderen je feedback enorm. Hoewel we ons systeem niet direct kunnen aanpassen, nemen we deze opmerkingen mee in onze verbeteringen van de toekomst.
Met vriendelijke groet,
xx
07-02-2025 03:49 yy
Dat zal wel. M.a.w. ik geloof er niks van, maar wees gerust, ik ben er klaar mee. Openstaande "bestellingen", die hier bij jullie dus geen bestellingen zijn, maar onherroepelijke aankopen, worden zo meteen betaald om uit de hand lopende incassokosten te vermijden, waarmee jullie recht op dat geld niet erkend wordt, maar daarover later meer. Alle tastbare producten die je overal kunt kopen, kun je binnen termijn x retourneren, aldus consumentenrecht, maar Vimexx heeft echt wat bijzonders, laat me niet lachen... een virtueel product, zo gecompliceerd dat zelfs annuleren ruim voor levering gewoon echt onmogelijk is..... en je hoeft er maar naar te kijken en je geld is weg. Ik had het voor die amper €100 liever niet hoeven doen, maar aangezien dit voor mij nogal principieel is, is de advocaat inmiddels geïnformeerd en zij ziet hier wel een leuk "hobbyprojectje" in, letterlijk wat ze zei. Waarschijnlijk horen jullie op korte termijn van haar en hou vooral ook
[Vimexx] Ervaringen & Discussie in de gaten waar ik deze absurd surrealistische gang van zaken natuurlijk even ga delen en natuurlijk ga ik nog even wat plekken zoals trustpilot langs. Een heel spoor..... en het mooie is dat ik het simpelweg bij de feiten hoef te houden, dus voorzie ik weinig problemen als jullie denken mij aan te kunnen pakken wegens smaad of laster.
Ik ben niet bang wat kosten te maken. Ik heb geld genoeg en tijd genoeg..... en een overschot aan principes en drive om belachelijke dingen aan de kaak te stellen.
Game on
07-02-2025 04:49 yy
"Verschil pro forma factuur en verkoopfactuur
De pro forma factuur betekenis is anders dan die van een normale of reguliere factuur. Pro forma betekent ‘voor de vorm’, dus het is geen rechtsgeldig document. De klant verplicht zich tot niets, dus hoeft ook niet te betalen. De (verkoop)factuur vraagt pas officieel om de betaling."
--Screenshots toegevoegd waarop de “download proforma factuur”-button te zien is.--
07-02-2025 05:14 yy
In aanvulling op bovenstaand bericht van 07-02-2025 04:49 de opmerking dat ik dus geen enkele wettelijke verplichting heb een pro forma factuur te betalen. Ik heb geen verkoopfactuur gezien en zelfs als die nu alsnog komt ga ik hem niet betalen, aangezien ik een maand voor leverdatum heb aangegeven niet in het product geïnteresseerd te zijn.
Zijn jullie nu bereid deze waanzin te stoppen of zien we ons voor de rechter ? Ik ben heel benieuwd wat die ervan vindt en heb daar wel een paar euro voor over. Ook ben ik benieuwd of jullie zover willen gaan in het klantje pesten en heb ik ook daar wel een paar euro voor over.
07-02-2025 09:21 xx
Hi yy,
Omdat ik merk dat wij beide er samen niet uitkomen, neem ik de ticket even over. Laat ik vooropstellen dat mijn collega's voor een groot deel keurig onze protocollen en bedrijfsvoering hebben gevolgd, echter hadden zij wel eerder aan de bel mogen trekken. Deze discussie is voor jou niet fijn, maar ook voor ons niet. Je hebt ook helemaal gelijk gezien dit een proforma betreft. Samen met de administratie heb ik jouw order(s) bekeken en heb ik deze voor je geannuleerd. Omdat voor de producten automatisch verlengen nog aan staat zal het systeem wel vannacht proberen om opnieuw een order te maken, het is dus raadzaam om voor vannacht (± 00:00) de verlengmethode van je producten te herzien en voor de producten welke je niet wenst te verlengen automatisch verlengen uit te schakelen. Houd er rekening mee dat je domeinen/producten spoedig hun aflopen datum naderen.
Terugkomend op het niet eerder aan de bel trekken van mijn collega's zal ik deze ticket dan ook met mijn collega's bespreken om soortgelijke kwesties te voorkomen.
Mocht je toch nog vragen hebben of mocht het voor vannacht niet zijn gelukt verneem ik dat graag en maak ik het opnieuw voor je in orde.
Met vriendelijke groet,
xx
08-02-2025 00:00 yy
Hallo xx,
Kijk, zo kan dat ook. Jammer dat ik zo ver ben moeten gaan voordat ik gehoord werd. Vriendelijk vragen had echt genoeg en eigenlijk niet eens nodig moeten zijn. Fijn dat ik uiteindelijk wel nog gehoord ben. Ik zal zo sportief zijn op tweakers ook dit nog even toe te voegen in het kader van de volledigheid. De protocollen en bedrijfsvoering, met name het volledig ontbreken van de mogelijkheid een volledig automatisch tot stand gekomen bestelling te annuleren, zou ik toch nog eens goed onder de loep nemen als ik Vimexx was.
Met vriendelijke groet,
yy
2x Edit ivm met toevoegen laatste 4 berichten en een kleine triomfantelijke

toevoeging aan het begin.
[
Voor 26% gewijzigd door
Rockit op 08-02-2025 00:19
]