9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput
Ik vind het slecht dat het 45 dagen van te voren helemaal vast ligt, en ik vind het slecht dat het automatisch met een jaar verlengt wordt en niet een maand, zoals met vrijwel alle andere abo's die ik heb.
Maar ik heb maar genoegen genomen met de helft van het geld terug. Ik ben wel flink geïrriteerd en ben het er niet mee eens. Ik had een vergelijkbaar gesprek, wellicht iets emotioneler
Hoe het dan ook in de wet staat, ik vind het echt slecht hoe Vimexx dit regelt, alles ruikt ernaar dat ze proberen te zorgen dat je te laat opzegt als je weg wilt, om er nog 1 jaartje uit te trekken. Zo ga ik zelf zeker niet met m'n klanten om, dat is toch super korte termijn denken? Wat een irritatie wekken ze zo op zeg.
[ Voor 19% gewijzigd door teek2 op 14-08-2024 12:32 ]
Net daarom ben ik daar alles aan het weghalen. Klanten zijn wispelturig dus 45 dagen is veel te vroeg.teek2 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:29:
Ik vind het slecht dat het 45 dagen van te voren helemaal vast ligt.
Waar ga jij heen? Zit er ook over te denken maar de prijzen van concurrenten trekken me nog niet genoeg voor de moeite. Ik heb automatische incasso nu uit en in praktijk doen ze gelukkig nooit moeilijk als ik vraag of ze de automatisch aangemaakte factuur willen verwijderen en daarmee de blokkade van een pakket af kan. Dat is gewoon op de juiste manier vragen, ook geen gedreig of iets nodig.dragonfly4 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:55:
[...]
Net daarom ben ik daar alles aan het weghalen. Klanten zijn wispelturig dus 45 dagen is veel te vroeg.
Je krijgt dan de rest van de dag om wijzigingen aan je pakketten door te voeren of het op te zeggen tot er 's nachts automatisch een nieuwe factuur wordt aangemaakt. Maar zonder automatische incasso is natuurlijk alleen interessant bij een behapbaar aantal klanten en/of pakketten en diensten, want je moet het dan zelf in de gaten gaan houden en handmatig gaan betalen.
Elk pagina bezoek naar de backend (wp-admin) kost minimaal 30 seconde. Ook geen oplossing van hun kant behalve de standaard “praatje”.
Waarschijnlijk worden de shared hosting pakketten verder afgeknepen los van de prijs verhogingen. Dat wordt voortaan een ander aanraden.
Alternatieven ?
Zelf draaien op een VPS. Ik heb hier destijds een guide voor geschreven: Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroutekitkat007 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:27:
Jaren geleden alles overgezet naar Vimexx en constant aangeraden aan andere maar ik merk dat zelfs de simpelste websites op shared hosting traag zijn. Onlangs nog een klant op aangesloten. 2 pagina’s een paar simpele plug-ins.
Elk pagina bezoek naar de backend (wp-admin) kost minimaal 30 seconde. Ook geen oplossing van hun kant behalve de standaard “praatje”.
Waarschijnlijk worden de shared hosting pakketten verder afgeknepen los van de prijs verhogingen. Dat wordt voortaan een ander aanraden.
Alternatieven ?
Hiermee kun je bij partijen terecht die niet aan deze belachelijke prijsverhogingen doen.
Ze hebben dit weekend ineens verplicht dat iedere call een useragent moet hebben. Wanneer dat niet het geval is resulteert dit in een 403 error. Is dit een normale gang van zaken vinden jullie? Het heeft diverse calls op xml files bij mij gesloopt. Nu is dit nog wel simpel te verhelpen maar het zorgt voor onverwacht werk zo'n plotse wijziging zonder dat Vimexx verder zelfs details bekend maakt.Wietsee. schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:53:
Ik heb ineens diverse 403 errors (by administrative rules), voor het simpel uitlezen in php van een xml bestand op dezelfde server. Iemand anders problemen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/RNMgFdQ1DffWk0GUNPxEkqnk.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Wietsee. op 15-10-2024 15:18 ]
Al meer dan een maand geleden heb ik ervoor gemaild, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Blijkbaar is het heel moeilijk om de oorzaak van het probleem te vinden:
Er lijkt geen enkele mogelijkheid te zijn om intern te monitoren dat de performance slecht is, tenzij ze op dat moment juist ingelogd zijnHet probleem is bekend maar het speelt gelukkig niet vaak voor, maar als het gebeurt moeten we precies op dat moment ingelogd zijn en dat maakt het zo lastig.
Ondertussen blijf je wel gewoon betalen voor service die verder ondermaats is.Ik begrijp dat het vervelend is, en we hebben dit in onderzoek, maar we zijn nog bezig met een onderzoek. Wanneer dit opgelost is durf ik je nu niet te zeggen. Zeer spijtig als je hierdoor bepaald [sic] om naar een andere webhoster te gaan.In ieder geval excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,
Iemand anders die dit herkent? Of die tips heeft om mail te verhuizen naar een andere hoster? Bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Wietsee. op 05-11-2024 15:44 ]
Ik heb ook aan de helpdesk gevraagd waarom ze niet even een mailtje van tevoren sturen maar de medewerker gaf aan dat ze dat expres niet doen om kwaadwillenden niet wijzer te maken.
Het 403 probleem ken ik ook, soms klagen mijn klanten daar weer over en dan is het weer zo'n dag. Ik wou aanvankelijk nog meer pakketten erbji doen (ultra of extreme) maar zit erg te twijfelen omdat het erop lijkt dat het links en rechts toch behoorlijk afgeknepen wordt.
En de prijzen stijgen weer fors door komend jaar.
25% erbij voor mijn hosting die 12 maanden geleden nog 54 cent was, dit jaar 1,99 en nu 2,50 gaat worden. (en nog steeds 45 cent voor nieuwe klanten is)

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-11-2024 14:57 ]
Ik gebruik het eigenlijk niet, dus wil er weg gaan, maar kom er nu (pas) achter dat Vimexx werkt met jaar verlengingen, wat eigenlijk gewoon niet mag (wet van Dam).
Eens kijken of het lukt om het toch met een maand opzegtermijn te beëindigen.
Net nog het laatste restje "leuk voor ooit" domeintjes eruit gegooid bij Vimexx. Ik heb nu alleen nog mijn drie primaire domeinen bij ze gehost.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Idd hier ook een .com opgezegd €20 beetje te gek worden...Heroic_Nonsense schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:44:
Nou - verhoging nummer twee dit jaar.
Net nog het laatste restje "leuk voor ooit" domeintjes eruit gegooid bij Vimexx. Ik heb nu alleen nog mijn drie primaire domeinen bij ze gehost.
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Wie lopen hier nog meer tegen aan? Ik heb melding gemaakt bij de ACM en het zou mooi zijn als degenen die in hetzelfde schuitje zitten dit ook doen.De Wet van Dam geldt alleen voor nieuwe producten en niet voor verlengingen en is daarom hier niet geldig.
Inderdaadplofkip schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:02:
Ze weigeren zich aan de wet van Dam te houden. Sterker nog, dit is één van de reacties die ik kreeg, wat een kennisniveau daar![]()
[...]
Wie lopen hier nog meer tegen aan? Ik heb melding gemaakt bij de ACM en het zou mooi zijn als degenen die in hetzelfde schuitje zitten dit ook doen.
Abonnement voor telefoon, internet en televisie
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode?
Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd.
U kunt dan altijd uw abonnement opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Bron? Dit lees ik namelijk nergens terug.robbvdb schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:16:
Zolang je per maand betaalt is het dus zo. Als je per jaar betaalt kan dit anders zijn, zeker als je al betaald hebt.
En in tegenstelling tot wat je beweert; https://www.iusmentis.com...n%20worden%20terugbetaald.
[ Voor 31% gewijzigd door plofkip op 02-12-2024 12:38 ]
Daarop zal best een uitzondering zijn en ergens een uitspraak waar het anders uitpakte.
Als je per maand betaalt, ligt vanzelfsprekend duidelijk vast dat je een overeenkomst op basis van een maandprijs hebt afgesloten. Dat maakt het een stuk eenvoudiger dat vast te stellen.
Een verschil zal ook nog zijn of jij als particulier of als bedrijf de dienst bij ze afneemt. Je geniet dan niet zomaar 'consumentenbescherming' - en ja, nu komt er iemand aan met 'reflexwerking' en de uitzonderingen die dan gelden.
Ook is er een verschil of jij een 'persoonlijke website' hebt, of dat het 'zakelijk' gebruikte websites en domeinen zijn.
Ook de eventuele korting op basis van loyaliteit -omdat je voor een jaarprijs gaat i.p.v. een maandprijs, kan het nodige uitmaken.
Al met al net wat ingewikkelder dan de uitleg op de link die je meestuurt. Voor je domeinnamen geldt de hele uitleg al niet!
Je domein betaal je voor een jaar. Is niet tussentijds 'op te zeggen', maar maakt vaak wel deel uit van je contract bij Vimex.
Ik heb dit een paar jaar geleden gehad bij Vimexx en een kennis van mij exact dezelfde situatie. Sterker nog, zowel mijn kennis als ik hadden de automatische verlenging 3 maanden van te voren uitgezet. Maar deze stond 'ineens' weer aan. Ofwel makkelijk cashen. Vimexx bleef ook elke keer mijn tickets zonder oplossing sluiten.plofkip schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:02:
Ze weigeren zich aan de wet van Dam te houden. Sterker nog, dit is één van de reacties die ik kreeg, wat een kennisniveau daar![]()
[...]
Wie lopen hier nog meer tegen aan? Ik heb melding gemaakt bij de ACM en het zou mooi zijn als degenen die in hetzelfde schuitje zitten dit ook doen.
Uiteindelijk akkoord gegaan met de 50% om maar van die pauperpartij af te komen. Eén van de redenen dat ik Vimexx nooit meer zal aanraden bij vrienden of kennissen.
[ Voor 4% gewijzigd door Nemean op 02-12-2024 18:40 ]
Ik in het verleden ook, heb in mijn supportcase indertijd laten doorschemeren dat ik tijd en moeite zou gaan steken om mijn gelijk te gaan halen en toen haalden ze vrij snel bakzeilplofkip schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:02:
[...]
Maar je hebt geen keus, je wordt bij Vimexx gedwongen per jaar te verlengen.robbvdb schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:31:
Het lijkt zo dat als je betaalt per jaar, je een overeenkomst aangaat voor een jaar - immers op basis van een jaarprijs-.
Daarop zal best een uitzondering zijn en ergens een uitspraak waar het anders uitpakte.
Als je per maand betaalt, ligt vanzelfsprekend duidelijk vast dat je een overeenkomst op basis van een maandprijs hebt afgesloten. Dat maakt het een stuk eenvoudiger dat vast te stellen.
En dat zou ook helemaal niks uit mogen maken, je hebt gewoon het recht om met een maand opzegtermijn de dienst op te zeggen.
Ik ben consument.Een verschil zal ook nog zijn of jij als particulier of als bedrijf de dienst bij ze afneemt. Je geniet dan niet zomaar 'consumentenbescherming' - en ja, nu komt er iemand aan met 'reflexwerking' en de uitzonderingen die dan gelden.
Het is een persoonlijke website.Ook is er een verschil of jij een 'persoonlijke website' hebt, of dat het 'zakelijk' gebruikte websites en domeinen zijn.
Loyaliteit doet Vimexx niet aan.Ook de eventuele korting op basis van loyaliteit -omdat je voor een jaarprijs gaat i.p.v. een maandprijs, kan het nodige uitmaken.
Nee hoor, van bovenstaande is namelijk geen sprake.Al met al net wat ingewikkelder dan de uitleg op de link die je meestuurt.
Prima, maar het gaat hier om een hostingpakket.Voor je domeinnamen geldt de hele uitleg al niet! Je domein betaal je voor een jaar. Is niet tussentijds 'op te zeggen', maar maakt vaak wel deel uit van je contract bij Vimex.
Tot nu toe nog niet, ook al hebben ze wel toegegeven dat ze fout zaten met:robbvdb schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:57:
Dan scoor jij 10 van de 10 punten @plofkip en zullen ze bij jou wel toegeven verwacht ik
Maar nog geen uitzicht op een positieve uitkomst.De Wet van Dam geldt alleen voor nieuwe producten en niet voor verlengingen en is daarom hier niet geldig.
Inmiddels al wel de incasso gestorneerd van mijn domeinnaam, heb ik in ieder geval iets leverage
Hier is het nu ook super traag, via IMAP.Sevenanths schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:48:toon volledige bericht
Mijn mail bij Vimexx gaat sinds een paar maanden tergend traag, vooral na de middag. Het gaat dan om inloggen op webmail, maar ook elke actie die je klikt in die webmail moet je ~30s of langer wachten. Dat kan toch zo niet?
Al meer dan een maand geleden heb ik ervoor gemaild, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Blijkbaar is het heel moeilijk om de oorzaak van het probleem te vinden:
[...]
Er lijkt geen enkele mogelijkheid te zijn om intern te monitoren dat de performance slecht is, tenzij ze op dat moment juist ingelogd zijn. Ik vind dat hallucinant. Een bende vijftienjarigen zou het beter aanpakken.
[...]
Ondertussen blijf je wel gewoon betalen voor service die verder ondermaats is.
Iemand anders die dit herkent? Of die tips heeft om mail te verhuizen naar een andere hoster? Bedankt!
Ik heb al mijn producten bij Vimexx op automatische incasso en automatische verlenging staan.
Het negeren van de .online domeinen had ik niet moeten doen... Ik krijg nu een factuur voor de verlenging van de .online domeinen van meer dan 50 euro per stuk. Vind ik niet leuk en kan ik moeilijk uitleggen aan mijn vrouw (het is een hobby om projectjes te koppelen aan eigen domeinen, daarom bij Vimexx omdat het dan nog een beetje binnen de perken blijft).
Dus aan een ieder: heb je gratis het eerste jaar .online domeinen gekregen en doe je er niet wat mee: zeg deze tijdig op!!
Nog beter: Gooi deze uit je winkelwagen tijdens het bestelproces. Of nog veel beter: Weg blijven bij een partij als Vimex die dit als verkoopstrategie hanteert. Walgelijk, anders kan ik het niet noemen. Zelf was het mij indertijd bij het bestelproces al opgevallen. Alles direct geannuleerd en naar een ander hostingbedrijf gegaan.GEi schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:58:
Dus aan een ieder: heb je gratis het eerste jaar .online domeinen gekregen en doe je er niet wat mee: zeg deze tijdig op!!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik gooi ze ook altijd uit het mandje. Wat moet je er überhaupt mee. En als ik twijfel of ik een domein echt ga gebruiken zet ik automatisch verlengen uit. Je krijgt dan regelmatig een mail met een waarschuwing dat je domeinnaam gaat vervallen per x datum. Dan maak ik dan een keuze.TFHfony schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:04:
[...]
Nog beter: Gooi deze uit je winkelwagen tijdens het bestelproces. Of nog veel beter: Weg blijven bij een partij als Vimex die dit als verkoopstrategie hanteert. Walgelijk, anders kan ik het niet noemen. Zelf was het mij indertijd bij het bestelproces al opgevallen. Alles direct geannuleerd en naar een ander hostingbedrijf gegaan.
Inmiddels na veel communicatie over en weer is het product stop gezet en een creditatie gedaan.plofkip schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:26:
[...]
Tot nu toe nog niet, ook al hebben ze wel toegegeven dat ze fout zaten met:
[...]
Maar nog geen uitzicht op een positieve uitkomst.
Inmiddels al wel de incasso gestorneerd van mijn domeinnaam, heb ik in ieder geval iets leverage
Maar ze bleven erbij dat ze niets met de wet van Dam te maken hadden

Geïnspireerd door jouw succes ga ik nu eens in de clinch met ze over een verlenging van een domein (.online inmiddels €64,12
De factuur met achterlijke verhoging kwam net al binnen, dus ik heb hem opgezegd! Pro forma factuur trouwens als je goed oplet. Er is dus eigenlijk wettelijk niets factuur aan!
Opzeggen kan niet automatisch via het dashboard, omdat ze willen dat ik hem eerst betaal. Nu ticket aangemaakt en eens kijken hoe support het oppakt.
[ Voor 11% gewijzigd door DennisV1984 op 23-01-2025 13:00 ]
Naar welke provider ben jij nu aan het overstappen als ik vragen mag?DennisV1984 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:00:
Ik ben ook alle domeinnamen aan het weg halen bij Vimexx, gaat werkelijk nergens over, die prijsverhogingen.
Ik weet dat je het niet aan mij vroeg, maar ik ben naar https://www.oxxa.com/PageFault schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:42:
[...]
Naar welke provider ben jij nu aan het overstappen als ik vragen mag?
Dat maakt niet uit, dit topic gaat over ervaringen in het algemeen, dus jouw tip is zeer welkom!plofkip schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:45:
[...]
Ik weet dat je het niet aan mij vroeg, maar ik ben naar https://www.oxxa.com/
Bij mij de eerste weggehaald. Ik kreeg een paar uur de tijd om binnen het portal om het annuleren van de verlenging te blokkeren door het domein op te zeggen. Tot middernacht letterlijk.DennisV1984 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:00:
Ik ben ook alle domeinnamen aan het weg halen bij Vimexx, gaat werkelijk nergens over, die prijsverhogingen.
Omdat ik de hele dag onderweg was, heb ik dat mail-account niet bekeken en ook natuurlijk niet ingelogd bij Vimexx die dag. Toen ik hem na middernacht wel zag was het al niet meer mogelijk.
Binnen de openstaande ticket maar eens aangegeven 'dat een paar uur de mogelijkheid geven tot annuleren niet erg netjes is', maar vooral ook dat een 'pro forma factuur' die ze sturen helemaal geen recht op een betaling geeft, maakte dat ze het zelfde nog een keer aangeboden hebben.
Nu wel direct de volgende ochtend ingelogd en weg dat domein daar!
Nu nog voor de rest van het pakket (meerdere zakelijke websites) een goed alternatief vinden.
Regelmatig komt mail vanuit hun mailservers niet aan (op Hotmail en MS-vergelijkbare) en de snelheid van de servers is ook niets om over naar huis te schrijven. Dat op zowel mail als web.
Iemand nog goede alternatieven? Moeten een paar WP-sites op draaien die wel stabiel en vlot moeten werken. Liefst allemaal voor een beetje normale prijs. Niet heel veel traffic.
Ik ben overgestapt naar mijn.hostPageFault schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:42:
[...]
Naar welke provider ben jij nu aan het overstappen als ik vragen mag?
Ik heb nog een 30 tal domeinen bij Vimexx, maar ik verlies de resterende maanden als ik die nu uitporteer (.com, .info). Bij .nl kan ik de resterende maanden meenemen, die zijn dan ook allemaal weg.
PerlinNoise in "[Vimexx] Ervaringen & Discussie"robbvdb schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:25:
[...]
Iemand nog goede alternatieven? Moeten een paar WP-sites op draaien die wel stabiel en vlot moeten werken. Liefst allemaal voor een beetje normale prijs. Niet heel veel traffic.
Okay, dat ziet er goed uit. Ik zoek alleen domein registratie, geen hosting etc.DennisV1984 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:40:
[...]
Ik ben overgestapt naar mijn.host
Ik heb nog een 30 tal domeinen bij Vimexx, maar ik verlies de resterende maanden als ik die nu uitporteer (.com, .info). Bij .nl kan ik de resterende maanden meenemen, die zijn dan ook allemaal weg.
Komt je adres en telefoonnummer in de WHOIS database te staan? Ik heb daar slechte ervaringen mee met spam (Zelfs via de post!).
Heb je alleen de domeinregistratie overgezet of ook de complete hosting?DennisV1984 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:40:
[...]
Ik ben overgestapt naar mijn.host
Ik heb nog een 30 tal domeinen bij Vimexx,
Als je hosting ook hebt overgezet, hoe is je ervaring daarmee dan in vergelijking met Vimexx?
"Je dient de ongewenste producten nog voor middernacht op te zeggen om een volgende verlenging te voorkomen. Mochten je producten niet voor middernacht opgezegd zijn dan zal ons systeem automatisch een nieuwe verlenging aanmaken waar een betaalplicht aan hangt."
Omdat ik niet elk uur van de dag mijn e-mail controleer, heb ik de automatische verlenging niet op tijd stopgezet en moet ik nu alsnog alles betalen. Prima. Ik heb de facturen netjes voldaan en direct al mijn producten opgezegd. Ik hoop dat het hen waard was om voor de prijs van twee domeinen een klant kwijt te raken die anders nog jaren zeven domeinen en twee hostingpakketten had afgenomen.
Zelfs als Vimexx formeel volgens de regels handelt, is dit niet de manier om met klanten om te gaan. Dit beleid verpakken als iets dat ‘in het belang van de klant’ zou zijn, is ronduit schaamteloos. Bestaat dit bedrijf nu alleen nog maar om geld te verdienen aan mensen die vergeten hun abonnement op te zeggen? Gelukkig zijn er genoeg alternatieven en hoef ik geen zaken meer te doen met ze.
Ik heb inmiddels een lijst opgezocht van andere bedrijven binnen TeamBlue, zodat ik in de toekomst zowel privé als zakelijk geen zaken meer doe met deze partij.
Je hebt hun FACTUREN niet betaald, je hebt hun PRO FORMA FACTUREN betaald.Nirmed schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:22:
Ik heb de facturen netjes voldaan en direct al mijn producten opgezegd.
Dat had je niet moeten en hoeven doen. Lees maar eens waar PRO FORM voor staat.
Het is en blijft een vies clubje! Ben benieuwd hoe lang mensen dit nog pikken en niet doorhebben als ze naar één van de andere Team Blue bedrijven overstappen.
Bij mij gaat -vanwege de houding van Team Blue- alles daar weg zodra het kan. Bah wat een bedrijfjes zijn het geworden
Voor de mensen die zich afvragen hoe zoiets aan te pakken
Daar gaat ie....
==================================================================================
Hallo,
Aangaande de 2 openstaande bestellingen xxxxx en xxxxxx heb ik de vraag of die nog geannuleerd kunnen worden ? Ik begrijp uit het feit dat ik ze niet online kan annuleren dat ik eigenlijk net te laat ben daarmee en dus een beroep doe op een stukje coulance. Ik ben jaren een low- of zeg maar no maintanance klant geweest. Het bedrijf is verliesgevend en stopt. De website/hosting/email wordt dus ook niet overgeplaatst naar een concurrent en kan met onmiddellijke ingang verwijderd worden. Kan ik op dat stukje coulance rekenen ? We hebben het over 2 weken.
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
yy
==================================================================================
10-01-2025 09:28 xx
Goedemorgen yy,
Bedankt voor je bericht! Goed dat je hierover contact opneemt. We kijken graag mee wat er mogelijk is. Deze bestelling is gestart omdat je product binnen 45 dagen komt te vervallen en wij geen opzegging hebben ontvangen voor 27-12-2024. Hierdoor is je product verlengd en ben je hier helaas te laat mee. Zonder tijdige opzegging kan dit helaas niet worden geannuleerd.
We raden je aan je administratie te controleren op https://my.vimexx.nl/subscriptions om verdere teleurstellingen te voorkomen.
Meer informatie over onze werkwijze vind je op https://www.vimexx.nl/hel...bonnementsvorm-bij-vimexx.
Laat het gerust weten als je hierover vragen hebt!
Met vriendelijke groet,
xx
17-01-2025 16:39 yy
Hallo xx,
Bedankt voor je uitleg, alhoewel e.e.a. mij wel al duidelijk was. De conclusie is dus dat ik niet op coulance hoef te rekenen. Technisch gezien is het een koud kunstje de bestelling te annuleren met een berichtje/telefoontje naar de juiste afdeling, maar de wil ontbreekt dus gewoon.
Ik ga natuurlijk onderzoeken in hoeverre jullie met deze handelswijze in jullie recht staan. Betreurenswaardig vind ik het in ieder geval, aangezien het slechts bestellingen betreft. De te leveren diensten waarvoor de betreffende kosten in rekening worden gebracht moeten nog in zijn volledigheid geleverd worden, er zijn in het geheel geen onkosten gemaakt en er is toch echt nog ruim voldoende tijd (een maand op het moment van melden) de bestellingen te annuleren. Zo ga je niet om met klanten, ook niet met kleine klanten, al zeker niet als het al jaren lang no maintenance klanten zijn, ook al staat het in je algemene voorwaarden (wie vond dat een goed idee?). Ik weet waar mijn volgende website NIET gehost gaat worden en natuurlijk ga ik even aansluiten op tweakers en andere plekken om mijn verhaal te doen als Vimexx volhard in starheid. Zo maak je dus om honderd euro van een jarenlang tevreden klant een vijand. De logica ontgaat me gewoon. Dan gaat het om maar dik honderd euro, maar voor mij is dit een principe kwestie. Ik vind dit echt niet kunnen en zorg echt wel dat ik voor minstens het dubbele aan "bad publicity" ga bezorgen als die bestellingen niet geannuleerd worden voordat ik ze noodgedwongen betaald heb om verder gedoe te vermijden. Sorry, maar als vriendelijk vragen niks uithaalt...
Een prettig weekend,
yy
17-01-2025 16:44 xx
Beste yy,
Bedankt voor je bericht.
Ik had je graag geholpen, maar helaas ben je ver buiten de verlengdatum. Als je op de dag dat je de factuur ontving contact had opgenomen, hadden we de order nog kunnen tegenhouden. Helaas zijn de producten inmiddels al ingekocht.
Mocht ik je verder kunnen helpen, hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
xx
22-01-2025 07:54 yy
Wat een gedrocht.
22-01-2025 07:57 yy
Niet kunnen en niet willen zijn 2 heel verschillende dingen. Hou op mij wijs te maken dat de order niet meer geannuleerd kan worden.
22-01-2025 14:16 xx
Beste yy,
Bedankt voor je bericht.
Ik begrijp dat je graag meer duidelijkheid wilt over de mogelijkheid tot annuleren. Zoals eerder aangegeven is het helaas niet mogelijk om dit voor je te annuleren op dit moment. De producten kunnen op dit moment uitsluitend na betaling worden opgezegd.
Ik begrijp dat dit wellicht niet het antwoord is waar je op had gehoopt, maar ik wil je graag ondersteunen waar mogelijk. Mocht je nog vragen hebben over het opzegproces of hulp nodig hebben bij een andere kwestie, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.
Ik hoop je met deze informatie voldoende te hebben geholpen.
Met vriendelijke groet,
xx
27-01-2025 12:52 yy
Hallo xx,
Ik begrijp dat jij in deze ook maar gewoon je werk naar beste eer en geweten probeert te doen en dat doe je zelfs nog best goed ook, wil ik best wel zeggen. Voor je werkgever heb ik echter geen goed woord meer over en daar gaat die zeker nog van merken. Vimexx verstopt zich in deze achter een systeem en voorwaarden die in het geheel niet nodig zijn en wat mij betreft ontzettend stinken naar geldklopperij. Als het al niet onwettelijk is, is het zeker van moreel bedenkelijk niveau. Hoe kun je het innen van geld voor nooit geleverde diensten anders interpreteren ? Dat er volledig geautomatiseerd een bestelling geplaatst wordt, ok. Dat die niet gewoon geannuleerd kan worden, zolang de dienst nog niet geleverd is en er nog geen kosten zijn gemaakt, is echt ronduit belachelijk en getuigt van een mateloze starheid en hooghartigheid die al meer bedrijven geen goed heeft gedaan. Dit is verder een nutteloze exercitie dus heb ik ook geen enkele behoefte aan willekeurig welke reactie, anders dan "we hebben hier het licht gezien, we gaan onze voorwaarden en systemen onmiddellijk aanpassen". Daar reken ik maar niet al te hard op.
yy
27-01-2025 16:42 xx
Beste yy,
Dank voor jouw bericht. We begrijpen het standpunt en waarderen je feedback enorm. Hoewel we ons systeem niet direct kunnen aanpassen, nemen we deze opmerkingen mee in onze verbeteringen van de toekomst.
Met vriendelijke groet,
xx
07-02-2025 03:49 yy
Dat zal wel. M.a.w. ik geloof er niks van, maar wees gerust, ik ben er klaar mee. Openstaande "bestellingen", die hier bij jullie dus geen bestellingen zijn, maar onherroepelijke aankopen, worden zo meteen betaald om uit de hand lopende incassokosten te vermijden, waarmee jullie recht op dat geld niet erkend wordt, maar daarover later meer. Alle tastbare producten die je overal kunt kopen, kun je binnen termijn x retourneren, aldus consumentenrecht, maar Vimexx heeft echt wat bijzonders, laat me niet lachen... een virtueel product, zo gecompliceerd dat zelfs annuleren ruim voor levering gewoon echt onmogelijk is..... en je hoeft er maar naar te kijken en je geld is weg. Ik had het voor die amper €100 liever niet hoeven doen, maar aangezien dit voor mij nogal principieel is, is de advocaat inmiddels geïnformeerd en zij ziet hier wel een leuk "hobbyprojectje" in, letterlijk wat ze zei. Waarschijnlijk horen jullie op korte termijn van haar en hou vooral ook [Vimexx] Ervaringen & Discussie in de gaten waar ik deze absurd surrealistische gang van zaken natuurlijk even ga delen en natuurlijk ga ik nog even wat plekken zoals trustpilot langs. Een heel spoor..... en het mooie is dat ik het simpelweg bij de feiten hoef te houden, dus voorzie ik weinig problemen als jullie denken mij aan te kunnen pakken wegens smaad of laster.
Ik ben niet bang wat kosten te maken. Ik heb geld genoeg en tijd genoeg..... en een overschot aan principes en drive om belachelijke dingen aan de kaak te stellen.
Game on
07-02-2025 04:49 yy
"Verschil pro forma factuur en verkoopfactuur
De pro forma factuur betekenis is anders dan die van een normale of reguliere factuur. Pro forma betekent ‘voor de vorm’, dus het is geen rechtsgeldig document. De klant verplicht zich tot niets, dus hoeft ook niet te betalen. De (verkoop)factuur vraagt pas officieel om de betaling."
--Screenshots toegevoegd waarop de “download proforma factuur”-button te zien is.--
07-02-2025 05:14 yy
In aanvulling op bovenstaand bericht van 07-02-2025 04:49 de opmerking dat ik dus geen enkele wettelijke verplichting heb een pro forma factuur te betalen. Ik heb geen verkoopfactuur gezien en zelfs als die nu alsnog komt ga ik hem niet betalen, aangezien ik een maand voor leverdatum heb aangegeven niet in het product geïnteresseerd te zijn.
Zijn jullie nu bereid deze waanzin te stoppen of zien we ons voor de rechter ? Ik ben heel benieuwd wat die ervan vindt en heb daar wel een paar euro voor over. Ook ben ik benieuwd of jullie zover willen gaan in het klantje pesten en heb ik ook daar wel een paar euro voor over.
07-02-2025 09:21 xx
Hi yy,
Omdat ik merk dat wij beide er samen niet uitkomen, neem ik de ticket even over. Laat ik vooropstellen dat mijn collega's voor een groot deel keurig onze protocollen en bedrijfsvoering hebben gevolgd, echter hadden zij wel eerder aan de bel mogen trekken. Deze discussie is voor jou niet fijn, maar ook voor ons niet. Je hebt ook helemaal gelijk gezien dit een proforma betreft. Samen met de administratie heb ik jouw order(s) bekeken en heb ik deze voor je geannuleerd. Omdat voor de producten automatisch verlengen nog aan staat zal het systeem wel vannacht proberen om opnieuw een order te maken, het is dus raadzaam om voor vannacht (± 00:00) de verlengmethode van je producten te herzien en voor de producten welke je niet wenst te verlengen automatisch verlengen uit te schakelen. Houd er rekening mee dat je domeinen/producten spoedig hun aflopen datum naderen.
Terugkomend op het niet eerder aan de bel trekken van mijn collega's zal ik deze ticket dan ook met mijn collega's bespreken om soortgelijke kwesties te voorkomen.
Mocht je toch nog vragen hebben of mocht het voor vannacht niet zijn gelukt verneem ik dat graag en maak ik het opnieuw voor je in orde.
Met vriendelijke groet,
xx
08-02-2025 00:00 yy
Hallo xx,
Kijk, zo kan dat ook. Jammer dat ik zo ver ben moeten gaan voordat ik gehoord werd. Vriendelijk vragen had echt genoeg en eigenlijk niet eens nodig moeten zijn. Fijn dat ik uiteindelijk wel nog gehoord ben. Ik zal zo sportief zijn op tweakers ook dit nog even toe te voegen in het kader van de volledigheid. De protocollen en bedrijfsvoering, met name het volledig ontbreken van de mogelijkheid een volledig automatisch tot stand gekomen bestelling te annuleren, zou ik toch nog eens goed onder de loep nemen als ik Vimexx was.
Met vriendelijke groet,
yy
2x Edit ivm met toevoegen laatste 4 berichten en een kleine triomfantelijke
[ Voor 26% gewijzigd door Rockit op 08-02-2025 00:19 ]
Ik hou het in mijn laatste bericht naar Vimexx netjes, omdat ze uiteindelijk bereid zijn gebleken tot een oplossing te komen. Dat verandert verder weinig aan het beeld dat ik van ze heb. Zie hoe ver ik ben moeten gaan, t/m dreigen met advocaten en rechters; begrijp dat daar het e.e.a. aan opbouw en tijd in gaat zitten en het e.e.a. aan vaardigheden en persoonlijke kenmerken voor vereist zijn. Vimexx zet in op die grootste groep mensen die op 1 van die zaken tekort schiet en dus uiteindelijk maar gewoon betaald.
Alleen met het heel spoedig verschijnen van een laagdrempelige mogelijkheid - Lees: Annuleer button - om een volledig automatisch tot stand gekomen bestelling te annuleren, zouden ze hun gezicht in deze enigszins kunnen redden.
... And today I celebrate the Pitbull in me..... again....
Ik had je vraag gemist. Domeinregistratie verloopt nu via OVH. Daar ben je niet verplicht om x-dagen voordien te verlengen of te betalen.crazyboy01 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:48:
[...]
Waar ga jij heen? Zit er ook over te denken maar de prijzen van concurrenten trekken me nog niet genoeg voor de moeite. Ik heb automatische incasso nu uit en in praktijk doen ze gelukkig nooit moeilijk als ik vraag of ze de automatisch aangemaakte factuur willen verwijderen en daarmee de blokkade van een pakket af kan. Dat is gewoon op de juiste manier vragen, ook geen gedreig of iets nodig.
Je krijgt dan de rest van de dag om wijzigingen aan je pakketten door te voeren of het op te zeggen tot er 's nachts automatisch een nieuwe factuur wordt aangemaakt. Maar zonder automatische incasso is natuurlijk alleen interessant bij een behapbaar aantal klanten en/of pakketten en diensten, want je moet het dan zelf in de gaten gaan houden en handmatig gaan betalen.
[ Voor 89% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-02-2025 20:31 ]
Nu blijkt dat ze de daadwerkelijke verlenging nog niet gedaan hadden, terwijl ik wel gewoon betaald heb natuurlijk dus uiteindelijk mis ik bij de nieuwe registrar een heel jaar. Natuurlijk ook zelf kunnen zien dat ze het nog niet gedaan hadden maar was een beetje verblind door emotie en handelde daar ook naar. Kan ik hier nog iets mee? Wel support benaderd maar werd weer, naar mijn mening, bot te woord gestaan maar uiteindelijk wilde ze toch een ticket aanmaken. Ben dit nu aan het afwachten maar verwacht dat ze moeilijk gaan doen.
Het issue daarmee is dat de hostingmarkt een moving target is. Consilidatie gebeurd aan de lopende band, vrijwel maandelijks wordt een kleine(re) hoster opgekocht door een grote(re) speler of investeerder.D3F schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:21:
Wat een horrorverhalen. Zit er met twee domeinen, dus gelukkig niets geks maar als ik zo lees ga ik op tijd overstappen. Misschien leuk voor Tweakers om eens een soort speciale Best Buy voor hosting, VPS'en en dergelijke te doen.
En daarbij:: een enkele ervaring zegt niet bijster veel. Goede segmentatie van resources is moeilijk en vrijwel elke partij doet aan overselling. De dedicated hosters die dat niet doen zijn niet interessant voor hobbymatig gebruik.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Wel nog de afgelopen weken de spam moeten doorstaan dat mijn pakketten gingen aflopen, maar dit weekend de domeinnaam zonder issues overgezet naar strato.
Heb voor de bekende naam gekozen, hopelijk gedraagt deze club zich wel een beetje…
Of maak ik een foutje?
Ik zou het niet weten, heb de mail via proton lopenrobbvdb schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 00:49:
Volgens mij ondersteunt Strato geen TLSA bij mail, dus gedoe bij mail naar Hotmail-ontvangers enzo.
Of maak ik een foutje?
Minder dan 30% van de Nederlandse domeinen heeft DANE/TLSA geïmplementeerd. De overige domeinen zullen toch niet allemaal een probleem hebben met Hotmail?robbvdb schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 00:49:
Volgens mij ondersteunt Strato geen TLSA bij mail, dus gedoe bij mail naar Hotmail-ontvangers enzo.
Of maak ik een foutje?
/f/image/hzlJBzhhCMCgoDdtQYM7W5Eb.png?f=fotoalbum_large)
https://stats.sidnlabs.nl/nl/mail.html#dane
Hotmail.com heft zelf ook geen DANE:
https://www.huque.com/bin/danecheck-smtp?domain=hotmail.com
Uiteraard staan mijn mail-adressen op de server juist (diverse tests uiteraard gedaan) en sta ik of de server niet op blacklists etc.
Kwam deze wel tegen: https://www.sidn.nl/nieuw...ruik-van-spf-dkim-en-dane
Herkenbaar.robbvdb schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:06:
Ik weet het oprecht niet, weet wel dat ik (alleen!) bij hotmail.xxx , live.xxx, outlook.xxx en andere Microsoft-gerelateerde email-adressen heb dat mijn daarnaar verstuurde mail regelmatig in de spam komt (of zelfs daar niet eens).
Uiteraard staan mijn mail-adressen op de server juist (diverse tests uiteraard gedaan) en sta ik of de server niet op blacklists etc.
Kwam deze wel tegen: https://www.sidn.nl/nieuw...ruik-van-spf-dkim-en-dane
10/10 mail score, nooit spam verzonden, spf, dkim, dmarc, arc, dane alles erop en eraan. Microsoft slikt de mail niet.
Uiteindelijk wel gelukt na ticket bij Microsoft.
Lange weg, veel geduld maar de voorwaarde is wel dat het jouw ip-adressen zijn, en niet die van een shared hosting.
Vroeger wel eens serieus tijd aan besteed, zonder succes trouwens. Ik kwam toen niet door de veste heen van Microsoft.DennisV1984 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:27:
[...]
Herkenbaar.
10/10 mail score, nooit spam verzonden, spf, dkim, dmarc, arc, dane alles erop en eraan. Microsoft slikt de mail niet.
Uiteindelijk wel gelukt na ticket bij Microsoft.
Lange weg, veel geduld maar de voorwaarde is wel dat het jouw ip-adressen zijn, en niet die van een shared hosting.
Soms werkt het ook gewoon wel, dan weer niet. Als klanten bellen da ze geen mail hebben gehad dan weet ik al wel weer hoe laat het is.
Helaas gebruik ik wel shared-hosting i.c.m. de mailserver bij Vimexx. Misschien nog eens op termijn serieus tijd aan besteden dat anders te gaan doen. Waar tijd natuurlijk altijd een dingetje is als (kleine) ondernemer.
Maar hoe kan ik ook mijn contacten synchroniseren? Ik heb ze via een .csv geïmporteerd in Roundcube, maar ik kan nergens vinden hoe ik deze kan sychroniseren met mijn telefoon of Thunderbird.
De contacten die je in die roundcube hebt geimporteerd kunnen niet worden gesynchroniseerd met je telefoon of je pc. Zover ik weet zijn de contacten in roundcube geïsoleerd.
Wat kan je wel doen?
- maak op je server een map Baikal aan en installeer daar baikal (https://sabre.io/baikal/)
- als dat draait kun je op je pc Thunderbird gebruiken. Maak voor de e-mail een verbinding met je mailserver en voor je contacten en agenda een verbinding met je baikal-server
- op je telefoon komt ongeveer dezelfde setup met Thunderbird voor de mail.
- Contacten en Agenda zijn op Android en iOS apart geregeld. Om de reguliere contacten en agenda op je telefoon te laten synchroniseren met jouw baikal server heb je de app DAVx5 nodig (https://www.davx5.com/)
- Mocht je ook nog (alleen-lezen) willen abonneren op een Office365-agenda, dan kun je op je telefoon ook nog de app ICSx5 (https://icsx5.bitfire.at) installeren die ervoor zorgt dat ook de items van de werkagenda op je telefoonagenda te zien zijn.
Het wordt even een klein avontuur, maar is stap voor stap uitvoerbaar.
Dit heb ik uiteindelijk gedaan. Het is wel even wat werk, maar het werkt goed. Ik vind het alleen jammer dat mail, agenda en contacten niet op 1 plek zitten. Als Roundcube ook CardDav zou ondersteunen zou dat fijner zijn, ook omdat je daar ook 2fa hebt.S.Paternotte schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:36:toon volledige bericht
De roundcube bij vimexx biedt een webmail interface tot jouw mailserver bij vimexx, maar dat helpt je niets voor je contacten.
De contacten die je in die roundcube hebt geimporteerd kunnen niet worden gesynchroniseerd met je telefoon of je pc. Zover ik weet zijn de contacten in roundcube geïsoleerd.
Wat kan je wel doen?
- maak op je server een map Baikal aan en installeer daar baikal (https://sabre.io/baikal/)
- als dat draait kun je op je pc Thunderbird gebruiken. Maak voor de e-mail een verbinding met je mailserver en voor je contacten en agenda een verbinding met je baikal-server
- op je telefoon komt ongeveer dezelfde setup met Thunderbird voor de mail.
- Contacten en Agenda zijn op Android en iOS apart geregeld. Om de reguliere contacten en agenda op je telefoon te laten synchroniseren met jouw baikal server heb je de app DAVx5 nodig (https://www.davx5.com/)
- Mocht je ook nog (alleen-lezen) willen abonneren op een Office365-agenda, dan kun je op je telefoon ook nog de app ICSx5 (https://icsx5.bitfire.at) installeren die ervoor zorgt dat ook de items van de werkagenda op je telefoonagenda te zien zijn.
Het wordt even een klein avontuur, maar is stap voor stap uitvoerbaar.
Kansloos bedrijf geworden die alleen maar aan winstmaximalisatie denkt en weinig meer is van wat het ooit was.
De hosting overzetten is even iets werk voor me, voornamelijk omdat het geen dagelijkse kost voor me is. Ik denk dat dat ook veel mensen tegenhoudt. Maar met deze prijzen en matige prestaties van de shared-hosting is de keuze van weggaan op een gegeven moment toch een feit.
Klopt niet iedereen is even technisch of een Tweaker maar gelukkig hebben sommige hosting providers tegenwoordig gratis verhuisservice.Of pas vanaf een bepaald pakket gratis (zoals bij cloud86).robbvdb schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:22:
De hosting overzetten is even iets werk voor me, voornamelijk omdat het geen dagelijkse kost voor me is. Ik denk dat dat ook veel mensen tegenhoudt. Maar met deze prijzen en matige prestaties van de shared-hosting is de keuze van weggaan op een gegeven moment toch een feit.
Kan dus komen te vervallenIk denk dat dat ook veel mensen tegenhoudt
[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 29-05-2025 16:54 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe