[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Drardollan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:56:
Wel een update op mijn ticket. Kreeg natuurlijk alle drog-redenen te horen dat geld terugstorten niet nodig was. Ik ben behoorlijk uitgevaren (wel netjes) tegen de medewerker met als clue: zorg dat het goedkomt, dan zijn we van elkaar af.

Uiteindelijk bleek het mogelijk, na gebruik van het screenshot wat hier gepost is van de verwijderde forum thread.
De medewerkers zelf kunnen er ook niets aan doen. Begrijp dat je kwaad bent, ben ik ook.
Ergens heb ik medelijden met de medewerkers die de klachten moet afhandelen.

Maar goed, hetzij zo. Ik ben ook bijna van ze af. Had gelukkig geen tegoed open bij ze.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
WeHoDo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:12:
[...]

De medewerkers zelf kunnen er ook niets aan doen. Begrijp dat je kwaad bent, ben ik ook.
Ergens heb ik medelijden met de medewerkers die de klachten moet afhandelen.
Daarom ben ik ook netjes gebleven.

Eerst gevraagd, toen ik geen bevredigend antwoord kreeg (lees: afwijzing) nogmaals. Daarna met het screenshot gezwaaid en vriendelijk aangedrongen. Uiteindelijk kwam het wel goed, en daar ben ik blij mee.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Drardollan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:15:
[...]

Daarom ben ik ook netjes gebleven.

Eerst gevraagd, toen ik geen bevredigend antwoord kreeg (lees: afwijzing) nogmaals. Daarna met het screenshot gezwaaid en vriendelijk aangedrongen. Uiteindelijk kwam het wel goed, en daar ben ik blij mee.
Waar ik benieuwd naar hoeveel domeinnamen zijn verhuist. Als ik het zo lees op diverse fora's zijn, het duizenden.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:01
WeHoDo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:17:
Waar ik benieuwd naar hoeveel domeinnamen zijn verhuist. Als ik het zo lees op diverse fora's zijn, het duizenden.
Ik denk dat dat zich vooral in de toekomst moet uitwijzen. Ik heb nog domeinnamen tot 2023 staan, en het zou zonde zijn om die nu al te verhuizen. De einddatum zou overgenomen worden door een andere partij, maar daar zie ik 06-2019.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Geen idee, dat soort statistieken hoor of zie je nooit helaas.
Napsju schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat dat zich vooral in de toekomst moet uitwijzen. Ik heb nog domeinnamen tot 2023 staan, en het zou zonde zijn om die nu al te verhuizen. De einddatum zou overgenomen worden door een andere partij, maar daar zie ik 06-2019.
Wat betekent dat Versio ze per jaar betaald ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Drardollan op 04-12-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:19:
Eh.... goed punt. Ik heb meer dan 1000 namen dus ik val binnen die level 10 korting volgens mij. Ik weet niet waar ik die 3.99 vandaan had. Volgens mij recente facturatie; daar wordt 3.99 per .nl gerekend. Maar .net slaat de hoofdprijs: 13.30 EUR :')
Het merendeel van de mensen hier vallen niet onder de bulkprijzen, vandaar dat het voor een aantal mensen dan dus ook even gek over komt ;-)
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:19:
hier dus. Het hele level 1 tot 10 is geschapt dus en het valt nu onder 'groothandel'.
Lang leve de perfecte communicatie en correspondentie van Versio.
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:28:
Nja je ontkomt er niet aan dat versio goedkoper blijft ten opzichte van anderen, vergelijk https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=3 maar eens met anderen. Het gaat niet om of je 1 domein hebt maar teminste 100 of meer. Voor mij is het wel grofweg 1000 euro duurder het jaar. Maar een andere aanbieder kan op langere termijn en zeker met de mix van .nl, .be, .net en dergelijk niet tippen aan de prijzen van versio momenteel.
Ik ben er al een hele tijd niet geweest en lees er weinig negatiefs over, maar is OpenDomainRegistry (ODR) niet iets die qua prijzen net even wat beter zit? Ik weet niet of ze DNSSEC e.d. leveren maar misschien ook een bezoekje waard voor je met zoveel domeinnamen en TLD's. Op deze GOT pagina worden al een aantal tarieven vergeleken, maar denk dat ODR qua prijs het goedkoopste is van allemaal.
BliXem schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:43:
Hartstikke leuk dat je voor een paar centen een domeinnaam wilt, maar je ziet zelf dat dit uiteindelijk onhaalbaar wordt en de prijzen omhoog gaan. Als bedrijven geen winst maken gaan deze snel over de kop.
Tuurlijk kan het wel, maar als je naast de prijs van domeinnaam registraties ook de hosting te goedkoop op de markt zet dan gaat het nooit goed komen. De prijs van domeinnamen had dus niet omhoog gehoeven als de hosting tegen reële prijzen was aangeboden.

Het nadeel is natuurlijk geweest (en dat zal (Versio kennende) ook zo blijven), de kwaliteit van de support en ondersteuning (a.k.a. klantenservice) is ruk. Dus zelfs nu met de prijsverhogingen blijft het een onbetrouwbare cencurerende partij.
Napsju schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:20:
De einddatum zou overgenomen worden door een andere partij, maar daar zie ik 06-2019.
Niet alle partijen hanteren de eind-datum wanneer je tussentijds naar een ander bedrijf verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
[...]

Uit betrouwbare bron vernomen dat dit +/-1200 zijn in 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drardollan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:55:
[...]

Ik vind Versio helemaal niet goedkoop. En ik kan me ook niet voorstellen dat je het paneel echt makkelijk vind. Er zijn veel betere op de markt, bekijk die van TransIP eens bijvoorbeeld.

Met veel domeinnamen kan je prima goede prijzen krijgen bij een betrouwbare partij, volume brengt korting met zich mee.

Paneel van Vimexx is wennen, alles wat je nodig hebt is te vinden. Maar is niet je van het.
Versio was goedkoop. Geloof me maar. Ik heb / had 1600+ domeinnamen. Waar dacht je dat deze voordeliger tussen alle aanbieders zoals Transip en dergelijk waren? Bij Versio natuurlijk. Het scheelde voor mij duizenden euro's op jaarbasis eerlijk gezegd. Transip is een rukbedrijf; het weigert stelselmatig een automailer in te stellen met wanneer een domein verloopt. Nee hoor, als je ff niet oplet zit je zo aan een nieuwe verlenging vast. Ik vond het rot want sommige klanten gaven ineens aan nee ik wil het niet meer maar vanuit mijn kant werd het wel verlengd ( te late opzegging ).

Transip heeft een enorm netwerk en toepassingen, maar weigeren een automailer in te stellen. Waarom? Omdat het een verdien-model is en ze dondersgoed weten dat er tich klanten zijn die het vergeten zijn dat ze een verlenging eraan hebben komen.

Anyway. Versio was goedkoop. Nu nog steeds als je de meeste aanbieders her en der vergelijkt. Wellicht dat ik ze eerdaags ga mailen met een vraagstelling. Ik kan de hele toko gewoon verhuizen (elders) en tegen inkoop m'n domeinnamen onderbrengen.
WeHoDo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:55:
[...]

Behalve de prijsstijging, gaat het voornamelijk ook over de communicatie.
Deze is er niet geweest, waardoor velen zich in de maling zijn genomen, door dat deze verlengd zijn met dubbele bedragen.
Het is overgenomen, zo schijnt, en die kijken louter naar de cijfers en willen gewoon winst gaan maken. Het meest voor de hand liggende is de prijzen van domeinnamen procentueel verhogen wat zorgt dat versio op jaarbasis wellich tienduizenden euro's meer pakt. Bedoel 10 klanten zoals ik hebben we het over 10k op jaarbasis alleen al. Los van de grote jongens die over de 10k aan domeinnamen zitten (als ze die uberhaubt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:53:
Versio is voor mij wel goedkoper geworden. Wist het (nog) niet zeker maar er zit wel degelijk een verschil in in domeinregistratie qua prijs:

https://web.archive.org/w.../domeinnamenvoorkostprijs

Kijk ik naar verlenging van een huidig domein:

[...]

En kijk ik naar de prijzen nu voor registratie, verlenging:

[...]

Scheelt 1,34 per .nl domein. echter belgie gaat met een dikke euro omhoog, van 4,00 naar 4,99. En een berg andere extensies die ook fors gestegen zijn. Ik weet niet wat ik er van denken moet. Het zou jammer zijn als ze niet meer de goedkoopste waren in NL.
Huh?
Je kan toch zien dat .nl verlengen omhoog gaat van 2,99 naar 5,99 per jaar?
Dat is duurder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASS-Ware schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:43:
[...]

Huh?
Je kan toch zien dat .nl verlengen omhoog gaat van 2,99 naar 5,99 per jaar?
Dat is duurder hoor.
Je snapt het niet. Ik zit met meer dan 1000 domeinnamen en val dan onder de 'groothandelsprijzen'. Voor mij gelden er andere tarieven dan voor iemand die een enkele domeinnaam heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:10:
[...]

Je snapt het niet. Ik zit met meer dan 1000 domeinnamen en val dan onder de 'groothandelsprijzen'. Voor mij gelden er andere tarieven dan voor iemand die een enkele domeinnaam heeft.
Misschien handig om dat er dan bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
Ik ben van mening dat de laatste algemene voorwaarden helemaal niet geldig zijn omdat deze enkel via een nieuwsbericht op hun website zijn gecommuniceerd en niet actief richting de klant.

[ Voor 63% gewijzigd door waterstof op 05-12-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
waterstof schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:12:
Ik ben van mening dat de laatste algemene voorwaarden helemaal niet geldig zijn omdat deze enkel via een nieuwsbericht op hun website zijn gecommuniceerd en niet actief richting de klant.
Dat heb je helemaal correct. Die zijn hooguit geldig op nieuwe aanvragen na publicatie. Voor lopende zaken niet.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ze zich er niet op beroepen zover ik kan zien. Heb er tenminste niemand over gehoord.
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:20:
[...]
Versio was goedkoop. Geloof me maar. Ik heb / had 1600+ domeinnamen. Waar dacht je dat deze voordeliger tussen alle aanbieders zoals Transip en dergelijk waren? Bij Versio natuurlijk. Het scheelde voor mij duizenden euro's op jaarbasis eerlijk gezegd. Transip is een rukbedrijf; het weigert stelselmatig een automailer in te stellen met wanneer een domein verloopt. Nee hoor, als je ff niet oplet zit je zo aan een nieuwe verlenging vast. Ik vond het rot want sommige klanten gaven ineens aan nee ik wil het niet meer maar vanuit mijn kant werd het wel verlengd ( te late opzegging ).
Ik heb geen zin om een betoog voor TransIP of welke provider dan ook te gaan houden, maar dan heb jij je zaakjes toch slecht voor elkaar?

Ik had een vergelijkbaar aantal domeinnamen in beheer en in mijn administratiesysteem ving ik dit op. Dagelijks werden de actuele einddatums gecontroleerd en automatisch facturen klaargezet. Ik stuurde altijd 14 dagen vooraf een factuur (wij hanteerden een betaaltermijn 14 dagen) en het is nooit voorgekomen dat wij moesten betalen voor een op te zeggen domein. Als een klant een domein kwijt wilde dan reageerde hij wel binnen die 14 dagen op de factuur.
Hiermee voldeden we ook direct aan de Wet van Dam. Geen automatische verlenging maar een mailtje met instructies en een factuur.

Als het overigens een probleem is in je bedrijf dan kan je overwegen een provider te zoeken die per maand inkoopt bij oa SIDN.

[ Voor 59% gewijzigd door Drardollan op 05-12-2018 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik ben zoetjes aan mijn domeinnamen aan het verplaatsen van Versio naar een andere partij, ik heb er nog maar 20 gedaan, en krijg deze mail:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte gewaardeerde klant,

Wij hebben opgemerkt dat u het afgelopen uur veel domeinnamen heeft wegverhuisd. Wij maken ons zorgen en willen graag weten waarom u 20 domeinnamen heeft wegverhuisd.

Versio is een registrar bij SIDN, EURid, DNS Belgium en Nominet. Wij kunnen u -mede vanwege onze omvang- de meest aantrekkelijke domeinnaam tarieven aanbieden. Wilt u zo vriendelijk zijn om ons te contacteren en aan te geven waarom u deze domeinnamen heeft wegverhuisd? Indien u ergens anders lagere tarieven heeft gevonden: Wij kunnen lagere tarieven aanbieden dan iedere andere partij. Wij kunnen nog lager gaan dan de tarieven die vermeld staan op onze website.

Wij willen graag aan al uw wensen voldoen. Maak uw wensen daarom zo snel mogelijk duidelijk aan ons zodat wij toekomstige wegverhuizingen kunnen voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Versio https://www.versio.nl/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oh NU maken ze zich zorgen?
En nu kunnen ze lager gaan dan de tarieven die vermeld staan op onze website?
Jammer, de botte actie van vrijdag een mail sturen over tig % hogere prijzen die zaterdag ingaan ... nee, laat maar.

Edit:
Ik was nog lekker bezig om wat meer domeinnamen te verhuizen.
Is het toeval dat de website van Versio opeens niet meer werkt?

Edit2:
Ah, dat duurde niet lang, hij doet het weer.

[ Voor 5% gewijzigd door ASS-Ware op 05-12-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Versio heeft nu de 3-sterren waardering met een score van een 5,9 op Trustpilot.com maar weg gehaald van hun frontpage. Ze zijn er dus wel degelijk van op de hoogte.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 22:19
Napsju schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:33:
Versio heeft nu de 3-sterren waardering met een score van een 5,9 op Trustpilot.com maar weg gehaald van hun frontpage. Ze zijn er dus wel degelijk van op de hoogte.
Staat nog steeds op hun frontpage dat ze 4,5 ster hebben bij Trustpilot o.b.v. 1053 reviews

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ze op hun website geen enkel nieuwsbericht wijden aan dit feestelijke nieuws en het feit dat ze nieuwe pakketten e.d. introduceren. Het verbaast me niks, maar vind het wel opmerkelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Wouterkaas op 05-12-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Maar stond in het midden, onder de kop en iPhone:

Afbeeldingslocatie: https://www.webhosters.nl/app/screenshots/www.versio.nl

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik kreeg zojuist weer een mail.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte gewaardeerde klant,

Wij hebben opgemerkt dat u het afgelopen uur veel domeinnamen heeft wegverhuisd. Wij maken ons zorgen en willen graag weten waarom u 6 domeinnamen heeft wegverhuisd.

Versio is een registrar bij SIDN, EURid, DNS Belgium en Nominet. Wij kunnen u -mede vanwege onze omvang- de meest aantrekkelijke domeinnaam tarieven aanbieden. Wilt u zo vriendelijk zijn om ons te contacteren en aan te geven waarom u deze domeinnamen heeft wegverhuisd? Indien u ergens anders lagere tarieven heeft gevonden: Wij kunnen lagere tarieven aanbieden dan iedere andere partij. Wij kunnen nog lager gaan dan de tarieven die vermeld staan op onze website.

Wij willen graag aan al uw wensen voldoen. Maak uw wensen daarom zo snel mogelijk duidelijk aan ons zodat wij toekomstige wegverhuizingen kunnen voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Versio https://www.versio.nl/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik zo'n gewaardeerde klant ben, waarom reageren ze dan niet op mijn antwoord op de vorige mail?
Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Als iemand een custom-price kan krijgen dan neem ik aan dat we dat hier ook wel gaan vernemen.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongs, dat is een automailer. Die heb ik zovaak al gehad.

Edit: Ben benieuwd hoeverre de staff achter versio zichzelf nu niet achter de oren krabben gaat, en die wijziging wellicht zelfs terug zal draaien.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Die smeekmailtjes _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Dat is een automatische mail ja. Wel rare praktijken dit van Versio. Heb er 45 domeinen, voornamelijk NL, maar volgens mij is 5,99 nog steeds wel goedkoop. Vind ik nog net niet de moeite waard om voor over te stappen... vimexx bijv 3,89.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
YoshiBignose schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:28:
Dat is een automatische mail ja. Wel rare praktijken dit van Versio. Heb er 45 domeinen, voornamelijk NL, maar volgens mij is 5,99 nog steeds wel goedkoop. Vind ik nog net niet de moeite waard om voor over te stappen... vimexx bijv 3,89.
Dat is dan €94,50 excl. btw weg gegooid, en dat elk jaar weer. Zonde van je geld. :)

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
Wouterkaas schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:53:
[...]

Staat nog steeds op hun frontpage dat ze 4,5 ster hebben bij Trustpilot o.b.v. 1053 reviews

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ze op hun website geen enkel nieuwsbericht wijden aan dit feestelijke nieuws en het feit dat ze nieuwe pakketten e.d. introduceren. Het verbaast me niks, maar vind het wel opmerkelijk.
Oei, dat is niet echt netjes. Een onjuist aantal Trustpilot sterren op je website neerzetten. Dat klinkt een beetje als misleiding.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Napsju schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:41:
[...]

Dat is dan €94,50 excl. btw weg gegooid, en dat elk jaar weer. Zonde van je geld. :)
Ja maar daar moet ik eerst tijd aan besteden en ik vind het Versio paneel wel erg goed werken.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Geld is 1 van de redenen om ergens weg te gaan. Als het geld (zoals gezegd een kleine 100 euro) niet boeit dan begrijp ik dat goed, verhuizen kost ook tijd. En tijd is geld.

Voor mij zijn de kosten nog niet eens de reden om weg te gaan. Of ik nu 50 cent of 2,50 per maand betaal, ik eet er geen boterham minder om. Maar het hele circus eromheen heeft mij misselijk gemaakt.

Als voorbeeld kan ik mijn ANWB lidmaatschap geven. Ik heb nog een oude overeenkomst die voordeliger is dan de huidige (ik heb Europa Instap incl vervangend vervoer buitenland, vervangend vervoer buitenland zit normaal niet in dat pakket). Deze blijft gewoon voor mij beschikbaar zolang ik geen wijzigingen aanbreng. Top opgelost wat mij betreft, zo kan het dus ook.

Versio had het ook prima op die manier kunnen oplossen. Huidige pakketten bevriezen, nieuwe aanbieden en voor vaste klanten een leuke overgangskorting.

Versie heeft echter gekozen voor een agressieve manier. En dat bevalt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Da's 90 euro per jaar duurder he ...
Wat ik jammer vind aan Vimexx, is dat ze bij automatische incasso 68 (!!!) dagen voor het verlopen van je domeinnaam al verlengen en zonder automatische incasso 20 dagen van tevoren.
Versio doet dat 2 dagen van tevoren, vind ik beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
waterstof schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:39:
[...]

Oei, dat is niet echt netjes. Een onjuist aantal Trustpilot sterren op je website neerzetten. Dat klinkt een beetje als misleiding.....
Inderdaad niet echt netjes. Maar het valt me ook op dat er veel minder reviews op trustpilot staan dan enkele dagen geleden, er werden hier al over tientallen reviews gesproken terwijl er welgeteld nu nog 5 staan. Of mis ik iets? Ik ging er altijd vanuit dat trustpilot redelijk trustful was ...

/Edit: gevonden: stond op alleen Engelse reviews...

[ Voor 5% gewijzigd door wildcheese op 06-12-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildcheese schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:15:
[...]

Inderdaad niet echt netjes. Maar het valt me ook op dat er veel minder reviews op trustpilot staan dan enkele dagen geleden, er werden hier al over tientallen reviews gesproken terwijl er welgeteld nu nog 5 staan. Of mis ik iets? Ik ging er altijd vanuit dat trustpilot redelijk trustful was ...

/Edit: gevonden: stond op alleen Engelse reviews...
Kijk je wel op de goede pagina bij TrustPilot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:26:
Jongs, dat is een automailer. Die heb ik zovaak al gehad.
Hoelang bestaat die smeek-auto-mailer al? Of pas sinds de aanpassing aan de tarieven?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
waterstof schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:39:
[...]
Ach, als dat het enige is dat versio 'niet echt netjes doet (of heeft gedaan' :+
(Ben het met je eens dat het gewoon erg slecht is hoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:01:
[...]

Hoelang bestaat die smeek-auto-mailer al? Of pas sinds de aanpassing aan de tarieven?
Heel lang.

Maar ik zat al die tijd al binnen level 10 (hoogste korting) en lager dan dat gingen ze denk ik niet. Ik denk dat ze alleen goedkopere tarieven voor je kunnen bieden als ze elders aan je verdienen (denk aan servers, dedicated hosting, rackspace of iets in die trend). Geen enkele ISP gaat geld bijleggen om jou als klant te houden. Al heb je 10k aan domeinnamen.

Ik heb een paar reseller pakketjes voor de minder belangrijkere websites. Dat draaide toen allemaal op AMD opteron's met 64GB geheugen volgens mij. Over de afgelopen jaren hebben ze dat geupgrade maar ook PHP en dergelijk heeft een schop gehad en Mysql is vervangen door MariaDB bijv. Het is een stuk sneller geworden en de uptime ook een stuk beter.

Maar je ontkomt er niet aan dat bij goedkope hosting sites er vaak uitliggen omdat andere users op dezelfde server gewoon een berg overlast veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, voor:
.gratis Globaal € 14,99
Nu:
19.35 EUR
Hoeveel procent is dat? Dit is niet normaal meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46
En nog steeds adverteren met .nl voor 99 cent. Dat is 5.99 met cashback (als besteedbaar tegoed) van 5 euro voor de eerste paar domeinen, registreer je er meer of verleng je ze betaal je fors meer.
Iets met misleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit 'm vooral in consumenten, daar waar het recht lichtjes wordt geschonden. Zakelijke klanten hebben weinig keuze dan te verhuizen als het niet langer meer bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik kreeg vanmorgen het bericht dat mijn webhosting automagisch verlengd was, echter heb ik de bekende "wij hebben iets te vieren" email niet gehad. Dit weet ik 99% zeker.

Nu heb ik ze gevraagd met bewijs te komen dat ik het mailtje inderdaad verzonden is maar zou zelf ook graag met bewijs komen dat deze echt niet bij mij aangekomen is.

Weet iemand of het via gmail mogelijk is te zien wat er allemaal aan mij geadresseerd is ?

Edit:

Ze hebben ondertussen zelf toegegeven dat het mailtje niet naar mij verzonden is.

Hier meer: Webhosting, verlengd maar mail prijsverhoging niet ontvangen

[ Voor 18% gewijzigd door ImNotnoa op 07-12-2018 15:15 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ergens had ik een review geschreven, krijg een uur later een aanbieding met wij kunnen goedkoper. Ik stuur vervolgens de link over groothandelsprijzen van versio, dag later het antwoord terug:
Deze prijzen zijn wel erg laag. Kan in ieder geval niet lagere prijzen bieden dan dit.
Ik denk zelf ook dat Versio deze prijzen gaat verhogen.
Oftewel, versio is ondanks de stijging voor grote partijen, nog steeds goedkoop. Ja je levert wellicht honderden euro's in, maar bijna niemand tipt aan https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=3 om eerlijk te zijn.

Ik laat het gewoon staan. Schijt. Er is zoveel negatiefs over de afgelopen dagen geschreven. bedoel je verhuisd niet ff een duizendtal domeinnamen. Zeker niet namen waar een A record op staat en die zonder input verloren gaat als je die zomaar overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:34:
Ergens had ik een review geschreven, krijg een uur later een aanbieding met wij kunnen goedkoper. Ik stuur vervolgens de link over groothandelsprijzen van versio, dag later het antwoord terug:

[...]

Oftewel, versio is ondanks de stijging voor grote partijen, nog steeds goedkoop. Ja je levert wellicht honderden euro's in, maar bijna niemand tipt aan https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=3 om eerlijk te zijn.

Ik laat het gewoon staan. Schijt. Er is zoveel negatiefs over de afgelopen dagen geschreven. bedoel je verhuisd niet ff een duizendtal domeinnamen. Zeker niet namen waar een A record op staat en die zonder input verloren gaat als je die zomaar overzet.
Bij o.a. Vimexx.nl kost domeinnaam 3.99
Versio hier ook exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch maar een support ticket geopend. Ik val blijkbaar niet onder groothandelsprijzen. Daarop staat dat je voor .be 4.99 betaald. Er is net 6.04 in rekening gebracht voor een dezelfde .be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Daarvoor hebben ze API’s uitgevonden. Dat kan je gewoon automatiseren.

Maar lees net dat je ook meer betaald, lekker geregeld he bij Versio?

Wel een positieve noot: mijn tegoed is gisteren netjes uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08

[...]

Waarom dan niet je eigen DNS hosten?
Bij dit soort aantalen denk ik dat het aanschaffen van een dedicated server ook nog wel eens interessant kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn servers niet bij versio. Een paar resellet pakketjes en dat is het. Voor de rest gebruik ik het puur voor domeinnaamregistratie's, wel zo goedkoop. Ik zat voorheen bij Transip maar die zijn ook onbeschoft duur in verhouding met anderen. Leuk zo'n paneel maar daar zit je maar 1x in.

Dus ja: versio was goed, tot nu de prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
Is het mogelijk om voor een domein dat gekoppeld is aan een dns-template (alle mail, dmarc, dkim etc) een extra a record toe te voegen specifiek voor dit domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:32
Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:37:
Ik heb toch maar een support ticket geopend. Ik val blijkbaar niet onder groothandelsprijzen. Daarop staat dat je voor .be 4.99 betaald. Er is net 6.04 in rekening gebracht voor een dezelfde .be.
Dat is toch precies het verschil tussen respectievelijk excl. en incl. BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:37:
Heb je voor de lol al n's uitgerekend hoeveel het bedrag is als je die 21% er vanaf haalt.
€ 6,04 / 1.21 = € 4,99
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt,

maar moet men dan niet het bedrag excl btw vermelden voor ondernemers / zakelijke klanten? Wat is dat nou voor iets stoms. :X :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:48:
Goed punt,

maar moet men dan niet het bedrag excl btw vermelden voor ondernemers / zakelijke klanten? Wat is dat nou voor iets stoms. :X :D
Als ik kijk naar mijn laatste factuur (eind vorige maand);

Staat er de prijs van € 3,99 en daaronder wordt de BTW berekend.
Als ik kijk in mijn Online Portemonnee dan wordt daar een bedrag van € 6,07 (incl) vanaf gehaald.

Logisch want die BTW moet je via de belasting zelf terughalen met je BTW aangifte. Zou wel mooi zijn natuurlijk, dan zet ik n.l. even mijn particuliere account om als onderneming ;-)

Je factuur moet inclusief & exclusief BTW bevatten, de Online Portemonnee hoeft niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Portemonnee is wat anders dan de werkelijke factuur. De online portemonnee heeft een maximum van -1000 euro en dat is in dit geval incl. De prijs klopt dus wel en val dus wel onder groothandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Zojuist ook een reactie geplaatst, maar die lijkt weg te zijn. Anyway...

Weet iemand waar je bij trustpilot kunt doorgeven dat versio onjuiste trustpilot informatie op hun site gebruikt? Lijkt mij tov nieuwe klanten niet echt okay en zelfs misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Ik blijf het vreemd vinden dat ze een onjuiste trustpilot waardering op hun site hebben staan, kunnen wij dat ergens melden?

EDIT: Dit was het verdwenen bericht, het is weer terug :) Sorry voor de dubbele post.

[ Voor 26% gewijzigd door waterstof op 09-12-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
BliXem schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:11:
[...]

Uit betrouwbare bron vernomen dat dit +/-1200 zijn in 2 dagen.
Inmiddels ruim een week verder, en nog steeds heeft Versio niet ingezien dat het geen slimme zet was. Zie o.a. hier op Tweakers en Trustpilot. Weet jouw betrouwbare bron hoe het er nu voor staat?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:12:
Je hebt gelijk. Portemonnee is wat anders dan de werkelijke factuur. De online portemonnee heeft een maximum van -1000 euro en dat is in dit geval incl. De prijs klopt dus wel en val dus wel onder groothandel.
;)
waterstof schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:03:
Weet iemand waar je bij trustpilot kunt doorgeven dat versio onjuiste trustpilot informatie op hun site gebruikt? Lijkt mij tov nieuwe klanten niet echt okay en zelfs misleidend.
Je zou het mogelijk kunnen proberen bij de RCC (Reclame Code Commissie) maar ik geef het weinig kans. In principe toont de TrustPilot-badge alleen de ervaring maar geen product/dienst omschrijving. Bij dwaling/misleiding spreekt men vaak over belangrijke, product of dienst, informatie die is achtergehouden.

TrustPilot vind ik overigens niet echt betrouwbaar qua reviews (als het gaat om Versio). Het merendeel aan de reviews aldaar zijn gebaseerd op de actie voor een gratis NL-domeinnaam. Waarbij men deze gratis domein kreeg als men een positieve review achterliet bij TrustPilot. Logisch dus dat de score zo hoog is!
waterstof schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:15:
Ik blijf het vreemd vinden dat ze een onjuiste trustpilot waardering op hun site hebben staan, kunnen wij dat ergens melden?
Zoals gezegd; Neen. Het zijn geen specificaties aangaande producten of diensten dus is het in principe geen misleiding.
Napsju schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:34:
Inmiddels ruim een week verder, en nog steeds heeft Versio niet ingezien dat het geen slimme zet was. Zie o.a. hier op Tweakers en Trustpilot. Weet jouw betrouwbare bron hoe het er nu voor staat?
Ze kunnen er weinig meer tegen doen, als ze de prijsverhoging ongedaan maken, maakt het hen nog ongeloofwaardiger. Persoonlijk zou ik mij direct gaan afvragen wat de volgende stappen zullen zijn bij Versio om toch te zorgen dat ze de prijsverhoging er doorheen gedrukt krijgen. Want links of rechtsom, ze willen geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedere vorm van online reviews kan met een korrel zout worden genomen. Exact zoals @Verwijderd aankaarte er een actie was waar je gratis een .nl / .be kon verdienen als je een review schreef over versio, en later aan de hand van een support of chat ticket de review-link deelde met versio.

Het is geen realtime Trustpilot dingetje; maar een momentopname. Die heeft versio zelf in het design staan prakken hoogstwaarschijnlijk. Ik heb geen antwoord op mijn ticket overigens gehad; alles wat met de prijsstijging te maken heeft wordt denk ik in /dev/null gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Toch weer een reactie gekregen:

Bedankt voor je bericht en excuses voor de late reactie.
De reden dat we onze prijzen hebben verhoogd is omdat we de afgelopen tijd geïnvesteerd hebben in de kwaliteit van onze diensten op zowel technisch gebied als ondersteuningsgebied. Dit willen we blijven doen om het voor de gebruiker gemakkelijker te maken. Om deze reden hebben we de prijzen van ook de domeinnamen verhoogd. We verkocht de domeinnamen altijd tegen kostprijs of soms zelfs lager.
Ik zie dat je de meeste domeinnamen al verhuisd hebt en wens je dan ook veel succes bij je nieuwe provider.

Dus ze hebben "de afgelopen tijd geïnvesteerd in de kwaliteit van onze diensten op zowel technisch gebied als ondersteuningsgebied"?
Ik neem daar alleen domeinnamen af en zet ze direct over op andere nameservers.
Welke kwaliteit?
Ach, laat ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Nouja ik denk dat iedereen het er over eens is dat Versio een investering in kwaliteit goed zou kunnen gebruiken...

Maar ondertussen worden er schijnbaar nog steeds forumposts verwijderd... die verbetering van de support lijkt dus nogal tegen te vallen. En technisch... sja je moet er maar in geloven denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik duik in een gemiddelde hostingpakket dat ik daar heb,
185.182.56.8 server 624
624 users voor een resellermachine. Vroeger was dat ook al zo, dat zo'n bak nooit alles voor de volle 100% kon bedienen zonder eruit te klappen, met regelmaat te rebooten en noem maar op. Maar ik denk dat de hosting tegenwoordig aanzienlijk is verbeterd en softwarematig het e.a ook aangescherpt is. Je kunt nu verschillende PHP versies selecteren waar dat vroeger nog 1 was. Je hebt lets encrypt erbij die veel hosters weigeren te gebruiken omdat ze daarmee geen betaalde certificaten meer kunnen verkopen. Je kunt kiezen uit een zooi applicaties via installatron en wordt automatisch bijgewerkt voor je.

De responstijd ligt vrij laag hoewel ik dat niet uitgebreid ben gaan benchmarken ofzo, bedoel mensen die vroeger het e.a hadden bij Versio weten hoe erg dat kon zijn.

Dat ze geinvesteerd hebben denk ik wel dat dat klopt. Maar die investeringen lagen niet in de domeinnamen natuurlijk en die winst moet ergens vandaan worden gehaald. Als je duizenden klanten hebt met een avg van 150.000 tot 350.000 domeinnamen onder je dan is verhoging van 40 cent al explosief veel op de jaarlijkse balans.

Ik krijg erg veel aanbiedingen nadat ik reviews her en der heb geplaatst, maar als ik men de groothandelsprijzen toestuur en vraag of ze goedkoper kunnen, haakt men al af. Versio is nog steeds voordeliger. Daar ontkom je niet aan. Het paneel is ook gewoon eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 00:22:
Iedere vorm van online reviews kan met een korrel zout worden genomen. Exact zoals @Verwijderd aankaarte er een actie was waar je gratis een .nl / .be kon verdienen als je een review schreef over versio, en later aan de hand van een support of chat ticket de review-link deelde met versio.

Het is geen realtime Trustpilot dingetje; maar een momentopname. Die heeft versio zelf in het design staan prakken hoogstwaarschijnlijk. Ik heb geen antwoord op mijn ticket overigens gehad; alles wat met de prijsstijging te maken heeft wordt denk ik in /dev/null gezet. :P
Trustpilot is het inmiddels aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Ik heb op één website na inmiddels alles naar Vimexx gemigreerd. Wat mij opvalt is dat Vimexx veel betere loadtijden heeft vlgs statuscake: de site die nu nog bij Versio draait wordt zelfs langzamer de laatste paar weken.

Avg load time voor een WP site op Versio is 4,5 sec (was paar weken terug 2 sec voor dezelfde site) en een vergelijkbare WP site op Vimexx heeft een avg load time van 1,2s. Zijn uiteraard wel kleine verschillen mogelijk omdat het ook van de WP site zelf afhangt, maar dan nog niet zo'n groot verschil.

Op zich zijn dit soort tijden voor de sites die er draaien geen enkel probleem, maar dat Versio zegt dat alles beter wordt kan ik nog niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
wildcheese schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:29:
Ik heb op één website na inmiddels alles naar Vimexx gemigreerd. Wat mij opvalt is dat Vimexx veel betere loadtijden heeft vlgs statuscake: de site die nu nog bij Versio draait wordt zelfs langzamer de laatste paar weken.

Avg load time voor een WP site op Versio is 4,5 sec (was paar weken terug 2 sec voor dezelfde site) en een vergelijkbare WP site op Vimexx heeft een avg load time van 1,2s. Zijn uiteraard wel kleine verschillen mogelijk omdat het ook van de WP site zelf afhangt, maar dan nog niet zo'n groot verschil.

Op zich zijn dit soort tijden voor de sites die er draaien geen enkel probleem, maar dat Versio zegt dat alles beter wordt kan ik nog niet zien.
Als je naar dit kijkt, zou je denken dat het juist langzamer moet zijn: https://www.webhosters.nl/webhosting-snelheidstest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wordpress is niet echt een betrouwbare benchmark ofzo. Wordpress is ontzettend loch en draait op iedere server wel moeizaam als je daar niet de juiste configuratie voor ingesteld hebt. Wordpress rekent grofweg 50MB om 1 pagina te openen per bezoeker. Ik vindt dat belachelijk veel.

PHP versie voor wordpress is enorm van invloed. Zie hier het verschil met load times en aantal queries wordpress verwerken kan per PHP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ls8sd9DQYfSlmeRu7LHF5voS/full.png

Als je bij Versio nog op 5.6 zit ofzo en bij de ander op 7.0 met fatsoenlijke caching, dan ja dan is het rap. Ik heb echt net een hoop wordpress websites op PHP 7.2 gezet omdat ik wou wachten tot ook de plugins en theme's hier rijp voor waren. Enorm verschil.

Maar ook dit kan je in versio uitvoeren > PHP selector onder domains. Je moet wel zorgen dat je scriptwerk er 'klaar' voor is anders krijg je een shitload aan foutmeldingen of een blanco pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:49:
Wordpress is niet echt een betrouwbare benchmark ofzo. Wordpress is ontzettend loch en draait op iedere server wel moeizaam als je daar niet de juiste configuratie voor ingesteld hebt. Wordpress rekent grofweg 50MB om 1 pagina te openen per bezoeker. Ik vindt dat belachelijk veel.

PHP versie voor wordpress is enorm van invloed. Zie hier het verschil met load times en aantal queries wordpress verwerken kan per PHP:

<cut>

Als je bij Versio nog op 5.6 zit ofzo en bij de ander op 7.0 met fatsoenlijke caching, dan ja dan is het rap. Ik heb echt net een hoop wordpress websites op PHP 7.2 gezet omdat ik wou wachten tot ook de plugins en theme's hier rijp voor waren. Enorm verschil.

Maar ook dit kan je in versio uitvoeren > PHP selector onder domains. Je moet wel zorgen dat je scriptwerk er 'klaar' voor is anders krijg je een shitload aan foutmeldingen of een blanco pagina.
Uiteraard zit ik op de laatste PHP, beide op 7.2. Ik gebruik statuscake meer voor uptime dan voor de loadtimes, maar was wel even opvallend om het vergelijk te zien tussen Vimex en Versio tijdens de verhuizing naar Vimexx.

Overigens waren er blijkbaar tijdelijk problemen, Versio is nu weer terug naar dezelfde loadtime als voordat het feest was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

Tazzios

..

Tazzios schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:47:
Zojuist gemerkt dat mijn extra opgebouwde schijfruimte is verdwenen. Was dat ook al bekend? Ik heb zojuist een ticket bij ze aangemaakt voor navraag.
Na een lange mail wisseling waar in eerst werd aan gegeven dat er bij mijn pakket niets verandert zou zijn heb ik ter compensatie van mijn nu missende 3GB 30 euro terug gekregen.
Op de website hebben ze de +90MB per maand vermelding nu eindelijk ook verwijdert.

Dus mocht je een pakket van de 'Speciale webhosting pakketten' kun je dus even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
wildcheese schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:42:
[...]

Uiteraard zit ik op de laatste PHP, beide op 7.2.
Uhm, misschien offtopic maar "de laatste PHP" is 7.3. En daarin hebben ze ook weer perfomance improvements gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:02:
[...]

Uhm, misschien offtopic maar "de laatste PHP" is 7.3. En daarin hebben ze ook weer perfomance improvements gemaakt.
Ja maar een nieuwe PHP deploy je niet zomaar even op een server. Zeker niet als het net een week uit is. Het kan voor de meest rare storingen zorgen en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Laatst online: 08-09 19:42
Ik heb ook enkel domeinnamen op Versio. Wat is nu de aangewezen domeinboer sinds de prijzen verhoogd zijn? Wel graag met fatsoenlijke DNS beheertools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Skalders schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:35:
Ik heb ook enkel domeinnamen op Versio. Wat is nu de aangewezen domeinboer sinds de prijzen verhoogd zijn? Wel graag met fatsoenlijke DNS beheertools.
TransIP is heel fijn!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
TransIP heeft het beste controlepaneel wat ik ooit gezien heb.
Als je weinig domeinen hebt zijn ze niet goedkoop, maar bij 100+ kan je ze gerust naar betere prijzen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Transip is niet fijn. Ze weigeren al jaren een 'automailer' in te stellen die meld of een domeinnaam binnenkort verloopt of niet. Als je dus even niet oplet en duizenden namen daar hebt staan kunnen de kosten jaarlijks explosief stijgen. Eerste jaar is cheap, correct, maar het vervolgjaar betaal je het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Laatst online: 08-09 19:42
Transip zijn voor .be domeinnamen even duur als Versio nu is na de prijsverhogingen (€6,99 /jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
ik gebruik de DNS beheertools van Cloudflare - dan kan je je domein namen bij iedere el cheapo registrar onderbrengen en DNS beheer gwn vanuit de Cloudflare portal doen. Je kunt dan ook de site via Cloudflare laten lopen of dat uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Laatst online: 19-05 21:35
Ik ben net zelf persoonlijk er op fijne wijze achter gekomen dat de prijzen van mijn hosting pakket omhoog zijn gegaan met meer dan 100%. Ik ben 5 dagen geleden verlengt en moet plots meer dan 70 euro betalen ipv 30 voor mijn "nieuwe" pakket. Dat wil ik niet.

Ik ben gaan zoeken naar mails over een prijswijziging, en ik kwam alleen een nieuwsbrief tegen. Wat zijn hierin mijn rechten? Ik heb echt een enorme hekel aan dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
thijsken schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:37:
Ik ben net zelf persoonlijk er op fijne wijze achter gekomen dat de prijzen van mijn hosting pakket omhoog zijn gegaan met meer dan 100%. Ik ben 5 dagen geleden verlengt en moet plots meer dan 70 euro betalen ipv 30 voor mijn "nieuwe" pakket. Dat wil ik niet.

Ik ben gaan zoeken naar mails over een prijswijziging, en ik kwam alleen een nieuwsbrief tegen. Wat zijn hierin mijn rechten? Ik heb echt een enorme hekel aan dit soort praktijken.
Ik studeer geen rechten, maar ik ben bang dat je rechten enkel zijn om je contract niet te verlengen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Zit nu al dagen te wachten op een antwoord van hun support.

Website van een klant was afgesloten ivm me spam. het probleem was opgelost en moest ze laten weten zodra het probleem was opgelost zodat ze het account kunnen unspenden.

Na een week was de website van een klant nog offline omdat er geen reactie kwam op het ticket.

Vandaag de boel verhuisd, ver weg van Versio.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Nila Misschien ook even op Trustpilot posten?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jezus wat irritant. https://www.versio.nl/

Die het opmerkt krijgt een koekje. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Trustpilot is er nu helemaal verdwenen bedoel je?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

Tazzios

..

hun site lade even niet maar nu weer vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soort lazy-loading ofzo. Je klikt ergens op. De pagina slaat blanco. En dan pas komt in 1 keer de hele pagina in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
Gewoon erg traag volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

En de volgende in de reeks plotse verhogingen: https://www.neostrada.nl/nieuwe-pakketten.html

Nu, op zich niets verbazingwekkends, na de verhoging van Versio had ik ook wel vermoed dat Neostrada (valt onder zelfde hoofdbedrijf) de prijzen ging verhogen.
Maar de manier waarop is wel merkwaardig, ze gebruiken namelijk alle zelfde argumenten als Versio: sneller, meer ruimte en meer features... en een verhoogde prijs. Al hebben ze hier wel duidelijk de prijsverhoging in vermeld.

Het lijkt er dus op dat we een prijsverhoging kunnen verwachten voor alle bedrijven onder TWS op zeer korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Override.nl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 20:43
Kevjoe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:29:
En de volgende in de reeks plotse verhogingen: https://www.neostrada.nl/nieuwe-pakketten.html

Nu, op zich niets verbazingwekkends, na de verhoging van Versio had ik ook wel vermoed dat Neostrada (valt onder zelfde hoofdbedrijf) de prijzen ging verhogen.
Maar de manier waarop is wel merkwaardig, ze gebruiken namelijk alle zelfde argumenten als Versio: sneller, meer ruimte en meer features... en een verhoogde prijs. Al hebben ze hier wel duidelijk de prijsverhoging in vermeld.

Het lijkt er dus op dat we een prijsverhoging kunnen verwachten voor alle bedrijven onder TWS op zeer korte termijn.
Kunnen we geen crowdfunding actie starten en zelf een soortgelijke hosting opstarten.

Ik word moe van al die inversteringsbedrijven die alles opkopen om vervolgens de prijzen omhoog te gooien en de kwaliteit te verslechteren.... Ook al zeggen ze dat het beter en sneller wordt daar mijn metingen juist laten zien dat het iets langzamer aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alsof een investeringsbedrijf bepaald of iemand zijn of haar zaak de deur uit doet hoor. Dat besluit komt gewoon vanaf hogerhand af (eigenaar achter versio) en die besluit het te verkopen.

Versio draait echt al heel lang mee. Ik kan me goed voorstellen dat je op ten duur er ook een beetje klaar mee bent en een andere wending in zult gaan. Dat de keuze van een investeringsmaatschappij vervolgens de nek een beetje om gaat draaien ben ik met je eens.

Maar het is wel verbeterd over de afgelopen jaren bij Versio. Ze zijn nog steeds goedkoop ten opzichte van andere aanbieders. Ga maar eens de vergelijking treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Override.nl schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Kunnen we geen crowdfunding actie starten en zelf een soortgelijke hosting opstarten.

Ik word moe van al die inversteringsbedrijven die alles opkopen om vervolgens de prijzen omhoog te gooien en de kwaliteit te verslechteren.... Ook al zeggen ze dat het beter en sneller wordt daar mijn metingen juist laten zien dat het iets langzamer aan het worden is.
Kwaliteitsverslechtering? Onzin. Ze hebben aardig wat geïnvesteerd... Voor 0,99 per maand ga je dit niet kunnen aflossen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Override.nl schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:54:
[...]

En dan? Alles beter en goedkoper doen? Op basis van welke kennis en ervaring?

Dat bedrijven als Versio zo kut zijn komt gewoon doordat er geen geld voor R&D of überhaupt fatsoenlijk onderhoud is. Kun je wel een nieuw hostingproduct op de markt zetten voor dumpprijzen, maar dan zit je met exact het zelfde probleem.

Het is te hopen dat die investeringsmaatschappij het probleem inziet en daadwerkelijk gaat proberen er wat van te maken, maar met investeringsmaatschappijen is de kans idd wel groot dat ze alleen de zeepbel nog wat groter proberen te blazen, om 'm weer door te verkopen vlak voordat'ie barst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWS gaat nu een vergelijkbaar kunstje uithalen bij Neostrada als bij Versio. Ruim 60% verhoging op Reseller Plus. Absurd gewoon!

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R&D ? :')

Sorry maar probeer eens een technisch probleem voor te leggen bij Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:36:
Ruim 60% verhoging op Reseller Plus bij Neostrada. Absurd gewoon!
Van €10 p/m naar € 24,99 p/m bedoel je 8)7

De domeinnamen lijken niet (veel) te zijn verhoogd.

[ Voor 11% gewijzigd door Chloortablet op 07-01-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PerryMr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Van €10 p/m naar € 24,99 p/m bedoel je 8)7

De domeinnamen lijken niet (veel) te zijn verhoogd.
Ik betaal nu € 10,- ex per maand (dacht dat het €12,- ex was). Dit wordt nu € 19,99 ex. dus een verdubbeling zelfs.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:04:
[...]

Ik betaal nu € 12,- ex per maand. Dit wordt nu € 19,99 ex. dus ruim 66%
Dan zit je er wel meteen voor 3 jaar aan vast. Voor 1 jaar hebben ze er € 24,99 van gemaakt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PerryMr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Dan zit je er wel meteen voor 3 jaar aan vast. Voor 1 jaar hebben ze er € 24,99 van gemaakt ;w
Je hebt gelijk! Het is nog erger dan ik al dacht. 8)7 ;w
Ik heb wat verhuizingen te regelen de komende tijd. Met gierende banden... ;w

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar jullie weten dat SIDN, ICAN of wie dan ook de prijzen gaat verhogen, de hostingpartijen ook automatisch meegaan hierin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:10:
Maar jullie weten dat SIDN, ICAN of wie dan ook de prijzen gaat verhogen, de hostingpartijen ook automatisch meegaan hierin?
Ja, maar in mijn geval betreft het enkel hosting en dan is een verhoging van 100% niet recht te praten mijns inziens. We hebben het hier wel over jaarcontracten (1, 2 & 3-jarig). Dan kan je aankomen met mooie verhalen over investeringen die gedaan zijn e.d., maar bij mij kom je hier niet mee weg. Dan is het gewoon ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik herken je probleem hoor. Maar ik heb rond zitten kijken; en de effort die ik doen moet ten opzichte van de besparing, laat maar zitten. Ik heb geen 5 websites ofzo. Ik heb er bijna meer dan 3000 inmiddels. Een derde hiervan zit bij partijen zoals bij Versio omdat die nog niet echt belangrijk zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:17:
Nee, ik herken je probleem hoor. Maar ik heb rond zitten kijken; en de effort die ik doen moet ten opzichte van de besparing, laat maar zitten. Ik heb geen 5 websites ofzo. Ik heb er bijna meer dan 3000 inmiddels. Een derde hiervan zit bij partijen zoals bij Versio omdat die nog niet echt belangrijk zijn ofzo.
En dat weten ze... Je bent als het ware gegijzeld, want in jouw geval ga je niet even duizenden sites verhuizen en is het dus slikken of stikken. Juist dat stoot me tegen de borst. Gelukkig gaat het bij mij om slechts enkele sites bij Neostrada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het dragen hoor. En ik reken dat enigzins op jaarbasis dan ook weer door aan de klant(en). Maar leuk is anders. Je kiest voor een partij op dat moment en je mag er ook vanuit gaan (overgenomen of niet) dat ze diezelfde service c.q kwaliteit bieden. Maar de hostingmarkt is gewoon enorm verzadigd en iedereen wil geld verdienen. Ben benieuwd hoeveel mensen hun namen c.q hosting inmiddels weggetrokken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:36:
TWS gaat nu een vergelijkbaar kunstje uithalen bij Neostrada als bij Versio. Ruim 60% verhoging op Reseller Plus. Absurd gewoon!
Van € 9,99 naar € 24,99 is +/- 150% verhoging (250% t.o.v. origineel); maakt het nog schandaliger.
edit:
Sterker nog, ze hebben de reseller pakketten ook nog eens gehalveerd, dus een prijsverhoging van 300%

[ Voor 16% gewijzigd door McOrmick op 08-01-2019 10:58 . Reden: Halvering van specs geconstateerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 14:25
Net een aantal slapende domeinnamen overgezet van Versio naar Vimexx, Gaat snel en zo te zien begint Vimexx pas te facturen als de registratie bij SIDN verlengt moet worden.

Moet nog een stel, maar die met verlenging in januari en februari zijn weg bij Versio.

Gewoon uit principe, want ik had blijkbaar de mail gemist met de prijsverhogingen, zag het op de bank opeens veranderen ;-)

Toegevoegd:
en inderdaad een algemeen mailtje dat ze zien dat ik domeinen weghaal,

""Wij kunnen u -mede vanwege onze omvang- de meest aantrekkelijke domeinnaam tarieven aanbieden. Wilt u zo vriendelijk zijn om ons te contacteren en aan te geven waarom u deze domeinnamen heeft wegverhuisd? Indien u ergens anders lagere tarieven heeft gevonden: Wij kunnen lagere tarieven aanbieden dan iedere andere partij. Wij kunnen nog lager gaan dan de tarieven die vermeld staan op onze website."

Maar goed, dat hadden ze eerder moeten bedenken.

[ Voor 41% gewijzigd door TT050 op 08-01-2019 15:16 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
TT050 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:05:
Wij kunnen nog lager gaan dan de tarieven die vermeld staan op onze website."
Lekker proactief wel :+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 14:25
Fatsoenlijkheidshalve toch nog even gereageerd op de mail van Versio dat ze goedkoper kunnen etc, maar dan moet je wel meer afnemen etc, vertellen ze pas na een uitgebreide mailwisseling.

De helpmedewerker doet zijn best, maar beschadigd de relatie er alleen maar meer mee.

Dus dit is de tweede provider die ik nu actief afraad.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste