Toon posts:

[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Dat is een automailer, en die hebben ze echt al jaren. Het is niet zo dat ze je domeinnamen onder de inkoops/kostprijs gaan geven, dat moeten ze echt vanuit een ander product weg weten te halen.

M'n magische bol werken.

• Tiemen050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-09 14:55
Jism schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:48:
Dat is een automailer, en die hebben ze echt al jaren. Het is niet zo dat ze je domeinnamen onder de inkoops/kostprijs gaan geven, dat moeten ze echt vanuit een ander product weg weten te halen.
Het gaat mij om de manier van communiceren, die vind ik niet normaal zakelijk.

En het lijkt er op dat ze door lage prijzen klanten hebben geprobeerd aan te trekken. Dat is legitiem. Maar dan vervolgens zulke prijsverhogingen en een beroerde communicatie, daar wil ik zakelijk geen zaken mee doen.
Snoeiirritant. Plaats je een bestelling (nu) voor een domein, meerdere wellicht, dan staat standaard op de vervolgpagina het goedkoopste hostingpakket geselecteerd, en op die vervolgpagina (SSL) weer de goedkoopste commodo ssl.

Ik weet niet; als dit zo blijft dan smeer ik 'm. Echt ik heb zoveel aanbiedingen gehad. Maar het opdringen als je ff niet oplet moet echt niet.
Het bestelproces is aangepast en niet elke klant vind de manier van bestellen fijn net als de vorige bestelproces, helaas kunnen wij daarin nooit alle klanten tevreden mee stellen.

Het is jammer om te horen dat je het nieuwe bestelproces vervelend vind, maar dat word niet teruggedraaid.

[Voor 29% gewijzigd door Jism op 18-01-2019 07:54]

M'n magische bol werken.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 06:40
Jism schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:10:
Snoeiirritant. Plaats je een bestelling (nu) voor een domein, meerdere wellicht, dan staat standaard op de vervolgpagina het goedkoopste hostingpakket geselecteerd, en op die vervolgpagina (SSL) weer de goedkoopste commodo ssl.

Ik weet niet; als dit zo blijft dan smeer ik 'm. Echt ik heb zoveel aanbiedingen gehad. Maar het opdringen als je ff niet oplet moet echt niet.

[...]
Wat een dramatisch slecht Nederlands in dat bericht van versio ook...

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52
Vimexx gaat mee in de bijzondere manier van communiceren: _/-\o_
We hebben iets te vieren!

Vimexx is door vergelijkingssite Webhosters.nl voor het derde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot het best beoordeelde webhostingbedrijf van Nederland. En daar zijn we uiteraard best een beetje trots op!

Natuurlijk realiseren wij ons dat we deze erkenning hebben gekregen door de positieve reviews die jullie, als trouwe klanten, hebben geplaatst. Namens het hele team van Vimexx, bedankt hiervoor!

Ook dit jaar zitten we niet stil en gaan we weer een aantal nieuwe features uitrollen die voor een nog groter gebruiksgemak zullen zorgen. Hiernaast zullen we ook eenvoudig te beheren cloudoplossingen gaan aanbieden zodat je naast je webhosting ook kan genieten van fantastische cloudopslag.

Tenslotte wordt onze support nog uitgebreider zodat we jullie bij vragen of problemen nog sneller kunnen helpen. Wist je al dat we ook in het weekend bereikbaar zijn?

Naast al dit positieve nieuws, nog een laatste bericht:

Het zal niet iedereen ontgaan zijn dat een aantal van onze collega-hostingbedrijven de prijzen zonder duidelijke aankondiging flink verhoogd hebben. Veel mensen maken zich daar terecht boos over en vragen zich af wie er gaat volgen.

Vimexx is een gezond bedrijf met een stabiele organisatie, we hebben alles in eigen beheer en zijn dus ook geheel onafhankelijk in onze bedrijfsbeslissingen. Met de prijzen die we hanteren is een gezonde bedrijfsvoering voor Vimexx geen probleem.

Dus nee, bij Vimexx geen onverwachte prijsverhogingen!

We staan graag voor je klaar!

Vimexx

Met vriendelijke groet,
Team Vimexx.nl
Maar gelukkig hebben we daar voorlopig dus niks te vrezen.

Lekker!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 17:19
Jism schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:10:

[...]
Beetje vreemd, naar mijn mening..

[Voor 10% gewijzigd door Mundatin op 28-02-2019 09:05]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 21:00
Voor mensen die wat geld willen uitsparen met letsencrypt certificaten bij versio heb ik enkele scripts gemaakt die samen met certbot en de versio api DNS verificatie kunnen uitvoeren:

https://github.com/ToinneGuust/VersioLetsencrypt

Dit natuurlijk in het geval de hosting niet bij versio zit.

[Voor 11% gewijzigd door deleenheir op 01-02-2019 10:46]

"If it works, don't fix it"

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Lol, ik had bij deze partij een domein en hosting lopen met de volgende prijzen per jaar:
€0,99 voor het domein
€5,88 voor de hosting

Schijnbaar had ik automatisch verlening aangezet (standaard staat dit volgens hen uit), en zijn deze beide pakketten verlengd voor in totaal €76,22 (€36.30 voor de hosting en €39.92 voor het domein) 8)7

Ik heb inmiddels een ticket ingeschoten met de vraag om deze kosten te verklaren. Heb ik ergens toch een addertje onder het gras gemist waarvan zij claimen dat ze er niet zijn? :9

• Whis!
  • Niet online
*knip* per ongeluk 2x gesubmit

[Voor 92% gewijzigd door Whis! op 18-02-2019 08:55]

Kan iemand mij uitleggen waarom die lazy load op heel de site uitgevoerd staat? Willen ze een hogere sitespeed? Of een hogere 'verblijfstijd' middels analytics?

Het is snoeiirritant dat op iedere klik die je maakt @ versio.nl er teminste 3 tot 4 seconden 'laden' tussen zit. amateurs!

M'n magische bol werken.

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 16:38
Ben er nu achter gekomen dat Versio in tegenstelling tot mijn andere .com host geen masked redirect aanbied.
Dus ik dacht goedkoop weg te komen met een oud gratis ziggo ftp, maar nu eindigt mijn .nl op een ziggo domein.... FUUUUUUU
Terwijl mijn .com adres die ik bij namecheap met veel tevredenheid host, wel netjes redirect en je niet ziet dat de site gewoon op een ziggo gehost wordt.
Kortom die domeinen bij Versio zijn alleen te gebruiken als je bij hun ook de hosting doet, beetje absurd.
Verder baal ik ook want er was in het begin wat mis gegaan met mijn betaling waardoor 2x afgeschreven was.
En in plaats van dat terug te storten op mijn creditcard hadden ze het op een online portomonee gezet.
Gevolg is dus dat ik nu of 15 euro kon weg gooien of nog 1 jaar bij hun te blijven.
Nu de redirect niet gemasked kan worden is het dus 15 euro weg gegooid. AFZETTERS!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 16:38
Whis! schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:54:
Lol, ik had bij deze partij een domein en hosting lopen met de volgende prijzen per jaar:
€0,99 voor het domein
€5,88 voor de hosting

Schijnbaar had ik automatisch verlening aangezet (standaard staat dit volgens hen uit), en zijn deze beide pakketten verlengd voor in totaal €76,22 (€36.30 voor de hosting en €39.92 voor het domein) 8)7

Ik heb inmiddels een ticket ingeschoten met de vraag om deze kosten te verklaren. Heb ik ergens toch een addertje onder het gras gemist waarvan zij claimen dat ze er niet zijn? :9
[Afbeelding]
Volgens mij staat die standaard uit, tot je een credit card of een betalings mogelijkheid toevoegd dan wordt die aangezet, automatisch. Edit- bij mij stond die ook weer aan...
Kan iemand bevestigen, of bij bestelling c.q verhuizing van een domein NAAR versio, automatisch de extensie .online toegevoegd wordt onder het mom van Gratis domein actie?

i.e ik verhuis net een .nl naar versio toe, en ineens staat er de .online extensie bij als tweede domein. Ik kijk op de prijzen pagina > eerste jaar gratis, tweede jaar 28 euro.

Versio begint jammergenoeg meer en meer te lijken op een graaihostingpartij. De aangevinkte hosting / SSL was tot hier al aan toe, maar dat .online er ineens bij ... Dit is me de tweede keer dat het me overkwam, de vorige dacht ik ook al he ik heb toch geen .online erbij besteld ... ?

edit: snap het al.

Bij vervolgpagina stoppen ze er een GRATIS button van een .online extensie bij.

[Voor 12% gewijzigd door Jism op 04-03-2019 21:24]

M'n magische bol werken.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Jism schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:23:
Kan iemand bevestigen, of bij bestelling c.q verhuizing van een domein NAAR versio, automatisch de extensie .online toegevoegd wordt onder het mom van Gratis domein actie?

i.e ik verhuis net een .nl naar versio toe, en ineens staat er de .online extensie bij als tweede domein. Ik kijk op de prijzen pagina > eerste jaar gratis, tweede jaar 28 euro.

Versio begint jammergenoeg meer en meer te lijken op een graaihostingpartij. De aangevinkte hosting / SSL was tot hier al aan toe, maar dat .online er ineens bij ... Dit is me de tweede keer dat het me overkwam, de vorige dacht ik ook al he ik heb toch geen .online erbij besteld ... ?

edit: snap het al.

[Afbeelding]

Bij vervolgpagina stoppen ze er een GRATIS button van een .online extensie bij.
ja klopt had ik laatst ook. Direct ff automatisch verlengen UIT zetten!

Op basis van alle bovenstaande reacties heb ik maar ff accountje aangemaakt bij https://www.opendomainregistry.net . (ben nog wachtende op overeenkomst, dus geen ervaring yet)
Voor een NL domein 3,80 per jaar (prepaid) en anders 3,68 ex btw.

Ik ben nu bezig om een scriptje te maken om via de API mijn domeinen automatisch van Versio naar ODR te gaan schieten. Met 250+ is dit handmatig niet te doen.
Of heb je zoiets al gemaakt @Jism ? :*)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Just-Michael
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:33
Ook mijn Zilver NL webhosting pakket werd verlengd met de nieuwe prijs. Ik was hier niet van op de hoogte.

Na dit topic gelezen te hebben heb ik eens in mijn mailbox gekeken en daar staat inderdaad een email met deze feestelijke verhoging.

Ik heb contact opgenomen dat ik het pakket wil opzeggen of een downgrade ook goed vind. Dat zou alsnog duurder zijn dan voorheen, maar goed. Hier heb ik geen reactie op gehad.

Voor enkele kleine sites had ik niet eens het Zilver NL pakket nodig, maar met deze nieuwe prijs wil ik het niet eens en daarom heb ik de incasso geblokkeerd en de 2 websites die nog actief waren overgezet. Ook heb ik al mijn domeinnamen daar weggehaald.
Walgelijke bedrijfsvoering als je het mij vraagt.
Altaphista schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Op basis van alle bovenstaande reacties heb ik maar ff accountje aangemaakt bij https://www.opendomainregistry.net . (ben nog wachtende op overeenkomst, dus geen ervaring yet)

Ik ben nu bezig om een scriptje te maken om via de API mijn domeinen automatisch van Versio naar ODR te gaan schieten. Met 250+ is dit handmatig niet te doen.
Ik snap 1 ding niet... als je domeinnamen overzet naar Versio, je kunt de bestaande whois en dns of nameserver gegevens nooit meenemen zoals ze zijn. Je MOET de whois en NS aanpassen bij een inkomende verhuizing. Waarom is dat bij Versio wel en anderen niet :?

M'n magische bol werken.

• Whis!
  • Niet online
Just-Michael schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:05:
Ook mijn Zilver NL webhosting pakket werd verlengd met de nieuwe prijs. Ik was hier niet van op de hoogte.

Na dit topic gelezen te hebben heb ik eens in mijn mailbox gekeken en daar staat inderdaad een email met deze feestelijke verhoging.

Ik heb contact opgenomen dat ik het pakket wil opzeggen of een downgrade ook goed vind. Dat zou alsnog duurder zijn dan voorheen, maar goed. Hier heb ik geen reactie op gehad.

Voor enkele kleine sites had ik niet eens het Zilver NL pakket nodig, maar met deze nieuwe prijs wil ik het niet eens en daarom heb ik de incasso geblokkeerd en de 2 websites die nog actief waren overgezet. Ook heb ik al mijn domeinnamen daar weggehaald.
Walgelijke bedrijfsvoering als je het mij vraagt.
Ik heb na mijn automatische verlenging alle diensten op dezelfde dag nog opgezegd. Onder de nieuwe prijzen die niet juist zijn gecommuniceerd en de nieuwe algemene voorwaarden die zij nergens hebben aangekondigd wens ik namelijk geen overeenkomst met hun te hebben. Toch eisen ze dat ik het openstaande bedrag voor een volledig jaar betaal omdat zij claimen dat ze de kosten al gemaakt hebben, terwijl ik geen toegang meer heb tot de hosting en domein.

Inmiddels zijn we in mijn helpdesk-ticket tig berichtjes verder en een oplossing is nog ver te zoeken. :z

Hier nog een linkje naar hoe zij de algemene voorwaarden hebben aangepast, let ook vooral op het volgende zinnetje: https://www.versio.nl/nie...-algemene-voorwaarden-558
Per 31 oktober 2018 zijn onze aangepaste algemene voorwaarden, privacyverklaring, disclaimer en cookieverklaring in werking getreden. Hetgeen wij aangepast hebben is dat wij jou niet bij iedere wijziging hoeven te informeren
Er staan verder ook echt een paar drastische veranderingen in de nieuwe algemene voorwaarden, waaronder het feit dat je niet meer mag opzeggen bij een prijsverhoging. In de oude algemene voorwaarden stond dit wel opgenomen:
Opdrachtgever heeft bij een prijsverhoging het recht de Overeenkomst te beëindigen, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.
Dit hebben ze er dus vakkundig uitgesloopt en nergens kenbaar gemaakt, behalve op hun eigen nieuwspagina. :?
Waarbij de AV stilzwijgend kan worden aangepast naar verloop van tijd. Daar heb je immers voor 'getekend' bij signup.

M'n magische bol werken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap het niet helemaal, ik heb automatische verlenging uitgezet en nu heb ik een negatief saldo omdat mijn hosting verlengt is met een jaar. Waar is die knop dan voor?

edit, en WTF 36,30? Vorig jaar koste dat 9,51.

[Voor 12% gewijzigd door Marzman op 14-03-2019 14:10]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 17:21
Ik kreeg van de week spam van versio (geen idee dat ze überhaupt mijn gegevens nog hadden) waarin ze doen voorkomen alsof het wettelijk verplicht zou zijn om SSL te gebruiken op je site?

Behalve dat ik dus ff een verwijderverzoek moet doen, lijkt me dat dit ook wel aan te geven is bij de reclamecodecommissie of zo? Het is immers klinkklare onzin.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mcDavid schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:33:
Ik kreeg van de week spam van versio (geen idee dat ze überhaupt mijn gegevens nog hadden) waarin ze doen voorkomen alsof het wettelijk verplicht zou zijn om SSL te gebruiken op je site?

Behalve dat ik dus ff een verwijderverzoek moet doen, lijkt me dat dit ook wel aan te geven is bij de reclamecodecommissie of zo? Het is immers klinkklare onzin.
Ik heb dezelfde 'spam' gehad. Wat wel bijzonder is, ik ben nooit lid / klant geweest van Versio, dus waar ze exact de gegevens vandaag gehaald hebben is mij een grote vraag.

Overigens was het mailtje wel iets genuanceerder. Ze claimen dat SSL verplicht is wanneer je een formulier hebt volgens de nieuwe AVG wet.

• mcDavid
Jup, hetgeen klinklare onzin is.

Het is op zich wel een goed idee, maar zeker niet per definitie verplicht.

Edit: Overigens direct reactie gehad dat mijn gebruikersaccount gesloten is. Of daarbij ook mijn persoonsgegevens verwijderd zijn, is vooralsnog onduidelijk :')

Maar goed, de support email blijkt op het moment dus in ieder geval even te werken.

[Voor 58% gewijzigd door mcDavid op 14-03-2019 14:00]

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik heb dat mailtje ook ontvangen, maar deze zat dus ook echt in het mapje "spam" :P.

Ik heb alleen maar domeinnamen bij versio staan, verder niets. Begrijp deze actie dus niet helemaal. SSL regel ik namelijk zelf wel indien nodig.

Het is dat ze voor domeinnamen nog zo goedkoop zijn, anders was ik ook al weg.
Niet verplicht? Alles wat naw gegevens verwerkt wordt moet met ssl.

[Voor 4% gewijzigd door Jism op 14-03-2019 22:25]

M'n magische bol werken.

• bendeh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 10:05
Hebben jullie ook last van de DNS-storing bij Versio?

https://www.versio.nl/status

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 08:47

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb de mail ook gehad. Ik ben helemaal geen klant bij Versio maar ik heb 7 jaar geleden 1 keer een mail gestuurd naar de sales afdeling. Blijkbaar sta je dan automatisch op de spamlist mailinglist van Versio. Aangezien ze blijkbaar erg begaan zijn met de AVG heb ik ze direct gevraagd om een overzicht van alle gegevens die ze van mij hebben, inclusief mijn aanmelding voor hun mailinglist. Ik heb tot nu toe nog niets van ze gehoord maar ze hebben officieel natuurlijk 1 maand de tijd om de gegevens te verzamelen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52
bendeh schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:43:

Ik denk het. Via het klantenpaneel kom ik niet op directadmin van het hostingpakket. via domeinnaam:2222 kom ik er gelukkig wel.

Lekker!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 07:11

Zelfde hier. Website niet meer bereikbaar. Alleen Cache nog.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jup, mijn paar domeinen (zonder hosting) werken ook niet. Best knap dat je met een fail-over de DNS offline kan krijgen... :o

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• bendeh
Inderdaad dit is in de 10 jaar dat ik daar klant ben nog niet eerder gebeurd, wel hinderlijk met 100+ domeinen..

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Yup, VPS niet meer bereikbaar (elders dan versio, domein alleen bij versio).
Zelfs een domein waarvan alle DNS records verdwenen zijn (.xyz domein).

Al lang klant, nooit eerder meegemaakt..

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Mijn domeinen staan gewoon in de lijst, maar de DNS-records zijn wel allemaal weg.
Die komen vast wel terug uit een backup, I hope. Ik heb geen idee hoe dit ingesteld was.

[Voor 46% gewijzigd door AW_Bos op 15-03-2019 11:53]

• Web-Brielle
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:52:
Mijn domeinen staan gewoon in de lijst, maar de DNS-records zijn wel allemaal weg.
Die komen vast wel terug uit een backup, I hope. Ik heb geen idee hoe dit ingesteld was.
Bij mij staan alle domeinen bij versio. Zelfs klanten met een eigen account, staan bij versio. Verschrikkelijk gedoe dit :X :F

• krakendmodem
Ja, een domein waar ik een nas achter heb hangen werkt niet meer. Op IP kan ik de nas wel bereiken. Ping naar domein werkt ook niet.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Volgens mij hangt hun Twitterbot ook :/ :+
Beste klant, wij hebben helaas te maken met een DNS storing. Wij zijn ermee bezig om de storing te verhelpen. Houd de link in de gaten voor updates: https://www.versio.nl/status Excuses voor het ongemak!
Vraagt iemand door wanneer die update komt, krijgt hij wederom het zelfde bericht terug.

• bendeh
Ik kreeg van de chat 1,5 uur geleden bericht dat het maximaal een uur zou duren..

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

krakendmodem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:57:
Ja, een domein waar ik een nas achter heb hangen werkt niet meer. Op IP kan ik de nas wel bereiken. Ping naar domein werkt ook niet.
Dat klopt inderdaad. De domeinnamen worden niet meer geresolved, dus gekoppeld aan IP-adressen.
Vergelijk het gerust met iemand die je een brief wilt sturen, en niet het adres weer waar je woont, maar enkel de coördinaten van je huis weet. Zijn auto in stapt, de coördinaten in de TomTom invoert, en naar het huis rijdt.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:04
Kan gebeuren zo'n storing, heb de afgelopen 6 jaar geen last gehad bij Versio. Even afwachten dan maar.

AdGuard Home

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

crypt0rr schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:03:
Kan gebeuren zo'n storing, heb de afgelopen 6 jaar geen last gehad bij Versio. Even afwachten dan maar.
Kan gebeuren?... tja...
Het is wat anders dan een serverstoring waarbij er 1.000 sites platliggen. Nu ligt het meerendaal of haast bijna alles plat, maar dan op de plek waar de domeinnamen vertaald wordt. Toch een grotere impact. Plus het feit dat DNS niet voor niets een fail-over nodig heeft bij de domeinuitgever (like SIDN, DNS.be etc..).

[Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 15-03-2019 12:09]

• crypt0rr
AW_Bos schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:05:
[...]

Kan gebeuren?... tja...
Het is wat anders dan een serverstoring waarbij er 1.000 sites platliggen. Nu ligt het meerendaal of haast bijna alles plat, maar dan op de plek waar de domeinnamen vertaald wordt. Toch een grotere impact. Plus het feit dat DNS niet voor niets een fail-over nodig heeft bij de domeinregistrars.
Ja, je hebt gelijk, zoiets zou niet mogen gebeuren en zeker niet bij een domeinregistrar. Dat wilt niet wegnemen dat het toch kan voorkomen.

AdGuard Home

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Inderdaad. In mijn bericht doelde ik op een domeinnaamuitgever. Die vraagt altijd meerdere nameservers, en die moeten geloof ik zelfs verdeeld zijn over twee verschillende netwerken. Sommige hostings hebben zelfs 3 of meer als fail-over.

[Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 15-03-2019 12:11]

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 12:43
Altaphista schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Nooit gehoord van deze partij, op de contact pagina staat het volgende:
Technical support
harm@opendomainregistry.net

Harm regelt de technische support? :+

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Tamerciaga schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:20:
[...]

Nooit gehoord van deze partij, op de contact pagina staat het volgende:
Technical support
harm@opendomainregistry.net

Harm regelt de technische support? :+
Hij kan ook gewoon het aanspreekpunt zijn. Je moet niet meteen de verwachtingen scheppen dat Harm misschien de enige is.

• dollieexloo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 17:40
Waar ik nu wel benieuwd naar ben is of de mensen die een 100% uptime hosting pakket hebben of die hier ook last van hebben?
Ik denk van wel, maar officieel zou dat niet mogen toch? Of doelt die 100% uptime letterlijk alleen op het hosting gedeelte?

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 08:30
DNS storing... dat verklaard waarom facebook moeilijk deed bij het inplannen van artikel url's.. Hopelijk lossen ze het snel op.

De Vlaamse stek voor uw Home Cinema en Filmkennis

Weet je wat nog storender is, als je een domein verhuisd, en je vult de code later in; deze de dns settings niet meeneemt c.q reset naar zero.

Mag je na verhuizing opnieuw alles instellen.

M'n magische bol werken.

• bendeh
Je kunt nu de bestaande DNS-instellingen niet meer inzien, ik heb toen de storing net was (toen kon je nog wel DNS-instellingen inzien) één domein verhuisd naar Vimexx en die is inmiddels wel up. Had ik het maar met meer belangrijke domeinen gedaan, maar je verwacht niet dat zoiets meer dan 2 uur duurt..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Royeboi
Arrogante reacties heeft men wel tijd voor bij Versio in elk geval:

https://twitter.com/Versio/status/1106519903396352001

• Buitenaerts
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06-09 21:41
Ik heb iets van 250 domeinen ofzo bij hun, dit is echt slecht dit kan niet ook niet een keer in de 10 jaar dns is normaliter redundant opgebouwd en als het goed is servers in andere datacenters en andere subnets...

Dit moet gewoon niet kunnen.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Royeboi schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:47:
Arrogante reacties heeft men wel tijd voor bij Versio in elk geval:

https://twitter.com/Versio/status/1106519903396352001
Als ze nou eens aangeven: Of het probleem gevonden is? Of ze al met herstel bezig zijn ? Wat de verwachte planning is? Misschien nog een mogelijke oorzaak in Jip & Janneke taal.

Maar daar hebben ze blijkbaar behoorlijk moeite mee :X

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:41
Dit is voor mij de druppel. Prijzen omhoog en dan blijkt dat ze hun zaakjes totaal niet voor elkaar hebben. Zodra ze up zijn verhuis ik alles weg bij deze TWS oplichters bende die niet alleen zichzelf naar een faillissement helpen maar hun klanten ook.

• Royeboi
AW_Bos schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Als ze nou eens aangeven: Of het probleem gevonden is? Of ze al met herstel bezig zijn ? Wat de verwachte planning is? Misschien nog een mogelijke oorzaak in Jip & Janneke taal.

Maar daar hebben ze blijkbaar behoorlijk moeite mee :X
Precies. Uiteraard is degene die achter het Twitter schermpje aan het typen is niet degene die het probleem zou kunnen verhelpen, maar als CS medewerker mag je op z'n minst verwachten dat een normaal en gepast antwoord gegeven wordt in plaats van te gaan roepen ''Wat verwacht je nou van ons?''

Behoorlijk amateuristisch, nog afgezien van het feit dat dit al 2,5 uur duurt zonder enig zicht op een tijd-frame of tussendoor-update.

• dollieexloo
Via versio support kreeg ik dit net binnen:
Het probleem is inmiddels bij ons bekend en er vind nu herstel werkzaamheden plaats door een restore uit te voeren. Hierin kan niet individueel gekeken worden voor elke website wanneer het weer bereikbaar is, maar zou langzaam weer online moeten komen.
Ik begrijp dat je een tijd wil maar deze kan ik helaas niet geven.

• Web-Brielle
  • Niet online
dollieexloo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:05:
Via versio support kreeg ik dit net binnen:

[...]
Ze hebben een mooie status pagina, is toch alleen copy paste lijkt me.
Wel de druppel voor mij, alles gaat naar een andere partij :)

• Derugash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:46
Web-Brielle schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Ze hebben een mooie status pagina, is toch alleen copy paste lijkt me.
Wel de druppel voor mij, alles gaat naar een andere partij :)
Bij mij was de druppel de plots verdubbelde prijzen, was al bezig mijn domeinnamen over te hevelen. Helaas pas net begonnen, dus alsnog een hoop overlast hierdoor. :(

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Royeboi schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Precies. Uiteraard is degene die achter het Twitter schermpje aan het typen is niet degene die het probleem zou kunnen verhelpen, maar als CS medewerker mag je op z'n minst verwachten dat een normaal en gepast antwoord gegeven wordt in plaats van te gaan roepen ''Wat verwacht je nou van ons?''

Behoorlijk amateuristisch, nog afgezien van het feit dat dit al 2,5 uur duurt zonder enig zicht op een tijd-frame of tussendoor-update.
Inderdaad. je zou zeggen dat als de webcare niet voldoende informatie kan verstrekken dat zij liever even aan de techniek vragen wat de status is, i.p.v. de klanten af te bekken.

• crypt0rr
Derugash schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:09:
[...]

Bij mij was de druppel de plots verdubbelde prijzen, was al bezig mijn domeinnamen over te hevelen. Helaas pas net begonnen, dus alsnog een hoop overlast hierdoor. :(
Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Ook rustig aan alles aan het verhuizen, prijzen zijn voor mij ook de reden.

AdGuard Home

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

+/- 20 minuten geleden

De klachten zijn niet uit de lucht: https://twitter.com/Versio/status/1106491689580023808

Nadat er wat mensen doorvragen....

88% van de restore _O_

[Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 15-03-2019 13:18]

• Web-Brielle
  • Niet online
Laten we het hopen!

• dollieexloo
Is dit trouwens te voorkomen (voor je eigen website) als je je DNS via bijvoorbeeld cloudflare laat gaan? Of heb je dan nog steeds het probleem omdat je je domein bij versio geregistreerd hebt en daar de cloudflare nameservers ingesteld heb staan?

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

dollieexloo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:26:
Is dit trouwens te voorkomen (voor je eigen website) als je je DNS via bijvoorbeeld cloudflare laat gaan? Of heb je dan nog steeds het probleem omdat je je domein bij versio geregistreerd hebt en daar de cloudflare nameservers ingesteld heb staan?
Volgens mij kan je bij cloudflare naast een nameserver ook gewoon de DNS-records invullen, en dus werkt de site wel, omdat de route via één nameserver gaan, en die van CloudFlare.

Daarom werkt Versio.nl wel, en een paar andere sites van mij, viel me net op.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Update:

Man..man..man... :/

• Buitenaerts
*knip*. Doe ff normaal.

[Voor 86% gewijzigd door rens-br op 15-03-2019 15:59]

• krakendmodem
We zijn nu enkele uren verder, het is toch wel een stevige downtime. Ik kan de licht geïrriteerde reactie van Versio mij wel voorstellen.

Nu heb ik gelukkig alleen maar "simpele" domeinnamen waar verder niks bijzonders van afhangt, dus ik kan hier nog mee leven. Natuurlijk kan ik mij ook voorstellen dat er bedrijven zijn die hier absoluut niet blij mee zijn, en dat die wel acties gaan ondernemen.

Het verhuizen van een domeinnaam + opnieuw instellen van een DNS bij een andere partij zal wellicht zelfs sneller gaan :+ dan dat Versio de boel online heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Buitenaerts
krakendmodem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:53:
We zijn nu enkele uren verder, het is toch wel een stevige downtime. Ik kan de licht geïrriteerde reactie van Versio mij wel voorstellen.

Nu heb ik gelukkig alleen maar "simpele" domeinnamen waar verder niks bijzonders van afhangt, dus ik kan hier nog mee leven. Natuurlijk kan ik mij ook voorstellen dat er bedrijven zijn die hier absoluut niet blij mee zijn, en dat die wel acties gaan ondernemen.

Het verhuizen van een domeinnaam + opnieuw instellen van een DNS bij een andere partij zal wellicht zelfs sneller gaan :+ dan dat Versio de boel online heeft.
Het is gewoon shit, ik heb alleen domeinen bij versio de rest staat bij leaseweb/microsoft azure maar mijn klante beginnen nu aardig te zeiken. Ik heb ooit voor versio gekozen omdat het toen goedkoop was, maar na de laatste prijs verhoging wilde ik alles gaan migreren maar nog geen tijd voor gehad... ga er nu toch wel wat meer vaart achter zetten denk ik zo...

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:26
De grote vraag is naar wie gaan we overstappen en hoe kunnen we er zeker van zijn dat die partij het beter voor elkaar heeft, vooral dat laatste vind ik lastig.

• mcDavid
krakendmodem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:53:

Ligt eraan... één domeintje verhuizen is idd een paar minuten en dan wordt'ie bij je nieuwe registrar gepropageerd. Maar als je reseller bent en honderden domeinen + bijbehorende DNS records hebt, dan doe je dat niet zomaar even natuurlijk.

• Devaqto
Buitenaerts schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:56:
[...]

Het is gewoon shit, ik heb alleen domeinen bij versio de rest staat bij leaseweb/microsoft azure maar mijn klante beginnen nu aardig te zeiken. Ik heb ooit voor versio gekozen omdat het toen goedkoop was, maar na de laatste prijs verhoging wilde ik alles gaan migreren maar nog geen tijd voor gehad... ga er nu toch wel wat meer vaart achter zetten denk ik zo...
Ik begrijp je frustratie, maar ze bieden gratis DNS hosting bij domeinregistratie. Als je echt om uptime geeft richt je zelf nameservers in (waar je het zelf in de hand hebt) of je regelt het via een DNS boer zoals Cloudflare.

Vind ook wel grappig dat ik op Twitter die mensen hoor klagen dat ze financieel gevaar lopen, als dat zo is had je je wel beter ingedekt ;)

• J ten brink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2021
Buitenaerts schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:56:
[...]

Hier exact hetzelfde. Heb een aantal domeinnamen naar Vimex gebracht maar nog langs niet alles. Nu veel klanten die zonder website en e-mail zitten.

• mcDavid
llevering schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:58:
De grote vraag is naar wie gaan we overstappen en hoe kunnen we er zeker van zijn dat die partij het beter voor elkaar heeft, vooral dat laatste vind ik lastig.
Dat laatste is juist makkelijk, vrijwel iedere partij heeft zijn systemen beter voro elkaar dan versio :+
Maar in de praktijk: kies een degelijke naam en niet een prijsvechter.

• Derugash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:46
Even tussendoor - ik vond transip altijd geweldig, tot ze hun telefonische support hebben opgegeven. Zaken waar je een hoop heen en weer krijgt via ticketsystemen afhandelen is echt een ramp, want je moet elke keer weer (lang) wachten op een antwoord.

• llevering
mcDavid schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:01:
[...]

Dat laatste is juist makkelijk, vrijwel iedere partij heeft zijn systemen beter voro elkaar dan versio :+
Maar in de praktijk: kies een degelijke naam en niet een prijsvechter.
Scherp, maar helaas waar :)

@Tamerciaga Ik heb zelf een nameserver, alleen had moet iemand DNS resolving doen voor m'n nameserver zelf en je denkt altijd 'how hard can it be', maar het is stiekem dus toch lastiger als gedacht blijkt nu :X

• dollieexloo
llevering schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:58:
Op dit moment ben ik aan het kijken/testen of neostrada wat voor mij is. Maar ik ben ook zeer benieuwd naar de meningen van anderen.

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:47
dollieexloo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:04:
[...]

Op dit moment ben ik aan het kijken/testen of neostrada wat voor mij is. Maar ik ben ook zeer benieuwd naar de meningen van anderen.
Erg blij mee. Momenteel 2x een vps daar draaien en nog wat ander spul. Ik had mijn domeinen altijd bij Versio omdat ze gewoon goedkoper waren, maar na vandaag ga ik alles migreren naar Neostrada.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• mcDavid
Neostrada is ook TWS en had laatst ook zo'n extreme prijsverhoging doorgevoerd toch?

TransIP heb ik goeie ervaring mee, Antagonist ook maar die zijn meer gefocust op hosting ipv domeinregistratie (edit: oh, kun je ook gewoon losse domeinen bij bestellen)

[Voor 12% gewijzigd door mcDavid op 15-03-2019 14:10]

• krakendmodem
De huidige bedrijven die onder TWS vallen zijn:

Yourhosting
Versio
Savvii
Realhosting
Vip internet
PCextreme
Revices
Realtimeregister
Resello (sinds oktober 2018 afgesplitst van TWS)
Neostrada
deHeeg
Axarnet (2019)

https://www.webhosters.nl...webhosting-solutions-tws/

Mocht ik gaan besluiten om de boel te gaan verhuizen, dan (mogelijk) niet bij deze providers. Is natuurlijk stemmen met je voeten, maar zo'n investeerder neemt niet voor niets de boel over lijkt mij.

Vergelijkbaar met wat KPN doet bijvoorbeeld. (al ben ik over KPN dan wel tevreden)

• Buitenaerts
Tamerciaga schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Ik begrijp je frustratie, maar ze bieden gratis DNS hosting bij domeinregistratie. Als je echt om uptime geeft richt je zelf nameservers in (waar je het zelf in de hand hebt) of je regelt het via een DNS boer zoals Cloudflare.

Vind ook wel grappig dat ik op Twitter die mensen hoor klagen dat ze financieel gevaar lopen, als dat zo is had je je wel beter ingedekt ;)
Klopt dat was ik ook mee bezig vorig jaar, maargoed ik heb iets van 280 domeinen bij hun dat doe je niet even snel...

Maargoed dat van die financiële schade roep ik niet want zo gek ik is het nu ook weer niet maar wel mega irritant dat iedereen ook tegen mij loopt te zeveren :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devaqto
Buitenaerts schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Klopt dat was ik ook mee bezig vorig jaar, maargoed ik heb iets van 280 domeinen bij hun dat doe je niet even snel...

Maargoed dat van die financiële schade roep ik niet want zo gek ik is het nu ook weer niet maar wel mega irritant dat iedereen ook tegen mij loopt te zeveren :)
Ik ken het :P

Goede les vandaag :)

• dollieexloo
Een deel van mijn domeinnamen werken weer.

• llevering
dollieexloo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:20:
Zojuist werkt bij mij ook alles weer (maar bij mij hoefde er maar 1 domein te resolven, die waarop mijn NS draait)

• crypt0rr
Hier werken diverse domeinnamen weer!

AdGuard Home

• Buitenaerts
dollieexloo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:20:
Inderdaad hier ook :)

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Mijnes werkt ook weer :)

• llevering
Ik monitor via m'n eigen DNS monitoringsservice ook nog andere domeinen bij Versio en volgens mij is alles terug. :)

• bendeh
Bij mij ook, eindelijk..

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Nu benieuwd of Versio met een uitleg komt.

• Web-Brielle
  • Niet online
Yes, alles weer online!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Hier werkt het gros ook weer. Tijd om even cloudflare ns erin te proppen.

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• crypt0rr
Hier nog wel issues om de records in het klantportaal te zien / wijzigen.

AdGuard Home

• Just-Michael
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:33
En zo hebben ze het weer voor elkaar om de slechte verhalen van afgelopen maanden op diverse fora en websites m.b.t. weg te drukken door een storing die -uiteraard- opgelost is.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

crypt0rr schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:27:
Hier nog wel issues om de records in het klantportaal te zien / wijzigen.
Yep, niks te zien, of te herstellen. Blijft blanco.

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• krakendmodem
Hier ook weer online.
Jivebunny schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:33:
[...]

Yep, niks te zien, of te herstellen. Blijft blanco.
Dat lukt mij ook niet helaas.

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:47
Zojuist in de mail:

Het is opgelost!
Helaas hebben wij te maken gehad met een storing in onze DNS servers en een gerichte DDos aanval op onze nameservers. Hierdoor heb je hinder ondervonden in jouw web-verbindingen. Tevens kunnen e-mails hierdoor niet aangekomen zijn. Die e-mails zijn gebounced en de verzender is daarvan automatisch op de hoogte gesteld. Of zij ze opnieuw afleveren bij ons is aan de verzendende mailserver.
DNS beheer staat nog even uit, dit zal ook spoedig aangezet worden.
Wij zullen de storing evalueren en actie ondernemen om te zorgen dat het niet nogmaals voorkomt.
Excuses voor het ongemak en bedankt voor jouw geduld.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

krakendmodem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:40:
Hier ook weer online.

[...]

Dat lukt mij ook niet helaas.
Ze werken er blijkbaar nog aan. Mooi dat ze dat pas melden nadat ze fijn weekend riepen en iemand er om moest vragen... https://twitter.com/Versio/status/1106553148498497543

• fjwest
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-03-2019
Ik heb de NS-servers naar FreeDNS van 1984hosting.com laten leiden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY