Voor wat meer context:donleo123 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:06:
pricewatch: Getac B300 BE53BSDBEDXX
Spreekt voor zich lijkt mij.
Echt een prut laptop ik dacht dat ik er op kon gamen maar dit ding kan niks excuseer mij wat de hek?
- productreview: LG 27UL850-W Zilver review door Stevenossevoort
- productreview: LG 27UL850-W Zilver review door Devaho

< dit stukje webruimte is te huur >
Dat is niet nieuw.aex351 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:51:
. Worden automatisch met +3 en +2's beoordeeld. Het mag duidelijk zijn waarom deze 'reviews' een melding verdienen in deze thread.
De eerste had ik best een +2 willen geven, maar door teveel marketing saus daar vanaf gezien. De tweede vind ik niet meer dan een +1, maar krijgt zo te zien 1x +3 en de andere al 3x +3...
En als je weer bij andere modellen gaat kijken zien we weer dezelfde type namen op een ander account reviews plaatsen.
Zijn dit fake reviews of betaalde reviews door de fabrikant? Vrijwel altijd wordt aangegeven dat het product gekocht is, maar dan ga je toch niet 80 websites af om een review achter te laten..
Tweakers zou eigenlijk een minimale karma vereiste moeten hebben voor productreviews, het staat nu vol met bedenkelijke reviews.
Samsung spendeert veel geld aan het plaatsen van fake reviews.
Dat zou eigenlijk niet moeten mogen.
Men doet wel meer van dit soort bedenkelijke dingen:
https://androidworld.nl/n...uawei-consument-nep-foto/
https://www.cultofmac.com...eviews-about-htc-devices/
https://www.theverge.com/...ting-negative-htc-reviews
Maar het is al jaren zo hoor..
Lijkt wel een vertaalde 'review' en alleen maar reclame...
...Hoewel ik voordien enkel IOS toestellen gebruikte, was het zeer makkelijk om snel en vlot met dit toestel overweg te kunnen. Hij is zeer gebruiksvriendelijk, intuïtief vind je je weg door de apps en mogelijkheden. Vooral de 40 MP Super Sensing camera heeft mij zeer bekoord:...
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Er doen veel vrouwen mee met review clubs waar iedereen zich voor kan inschrijven. Dit is hier al vaker benadrukt.MadDogMcCree schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 02:06:
Ik was een beetje aan het rondsnuffelen bij reviews en het valt me op dat er bij deze TV pricewatch: Samsung 49Q70R Zwart fake reviews lijken te staan. Wanneer ik namelijk op de websites van Samsung, BCC, Mediamarkt en Coolblue kom je werkelijk overal dezelfde namen tegen. Petersen, Van Dongen, Rooster, Sas(kia), Franke, Deb(bie). Alle reviews zijn ook bijna gelijkaardig. Wat ook opvalt is dat er héél veel vrouwennamen zijn bij Samsung TV reviews, best vreemd gezien Tweakers grotendeels door mannen wordt bezocht.
En als je weer bij andere modellen gaat kijken zien we weer dezelfde type namen op een ander account reviews plaatsen.
Zijn dit fake reviews of betaalde reviews door de fabrikant? Vrijwel altijd wordt aangegeven dat het product gekocht is, maar dan ga je toch niet 80 websites af om een review achter te laten..
Tweakers zou eigenlijk een minimale karma vereiste moeten hebben voor productreviews, het staat nu vol met bedenkelijke reviews.
Je leent een product of je koopt een product met hoge korting en er wordt van je verwacht dat je je stem laat horen op social media en review kanalen.
https://nl.reviewclub.com/nl
https://www.theinsidersnet.com/nl-nl/
https://www.testpanel.nl/
Hier is niets mis mee, mits het erin staat en dat je een eerlijke eigen mening geeft.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
productreview: Ziggo Mediabox Next review door Marxbench
Aan een TP worden toch eisen gesteld m.b.t. de kwaliteit van de review?DeComponeur schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:31:
Nog één, reviewer Marxbench zit in testpanel
productreview: Ziggo Mediabox Next review door Marxbench
Afgezien van het Engels is de Newbie zich niet bewust van wat Tweakers is
productreview: HP Omen X 35 Zwart review door Thomas Lamberts
Inmiddels binnen een maand maar liefst 60 'reviews' waarvan bijna de helft gemaakt door Newbies
Leuk voor de Tweakers aanwas, slecht voor het niveau
De minst slechte is door meerdere overmatig gewaardeerd denk ik...
productreview: Gigabyte Aorus X570 ELITE review door Mmore
Ik waardeer zijn eerlijkheid:DeComponeur schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:25:
pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE
Inmiddels binnen een maand maar liefst 60 'reviews' waarvan bijna de helft gemaakt door Newbies
.Momenteel loopt er een actie op alle X570 Gigabyte moederborden waarbij je, afhankelijk van het type model, 10 tot 30 euro aan Steam giftcards kan krijgen voor het schrijven van een review. Dat zal de reden zijn dat je relatief veel reviews voor deze moederborden hier op Tweakers voorbij ziet komenIk heb mijn review dan ook gemarkeerd als deels gesponsord
Ik zie het probleem niet. Staat netjes dat hij deels gesponsored is.. precies zoals het moetDeComponeur schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:25:
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ach ja 'probleem' alles is relatiefcorset schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:21:
[...]
Ik zie het probleem niet. Staat netjes dat hij deels gesponsored is.. precies zoals het moet

Het is leuk dat mensen gestimuleerd worden om een review te schrijven, maar van de inmiddels 68 zijn er slechts een paar die een beetje 'Tweakerswaardig' zijn...
Ik vind het leuker en zuiverder als mensen uit eigen overweging een uitgebreide review schrijven zonder dat daar iets tegenover staat, that's al.
Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.
Schop een ModjeTweakingRens schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:02:
Ik hoop dat dit het juiste topic is, maar ik heb per ongeluk een review voor hardwarewebwinkel bij Informatique geplaatst. Had gehoopt dat ik m'n eigen reviews kon verwijderen maar dat is blijkbaar niet mogelijk.
Dit heeft te maken met Aorus en MSI (wellicht ook nog anderen) die aardig wat Steam tegoed bieden in ruil voor een review op T.net (of Alternate) van hun nieuwe X570 mamaplankjes.DeComponeur schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:25:
Meen €25 bij MSI en een 240mm CM AiO waterkoeler en bij Aorus €30 Steam tegoed voor de topmodellen.
[ Voor 7% gewijzigd door mjab93 op 31-08-2019 01:11 ]
Dit is niet het juiste topic, maar ik heb wel de juiste knopjes, en in dit uitzonderingsgeval wil ik hem wel voor je verwijderen.TweakingRens schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:02:
Ik hoop dat dit het juiste topic is, maar ik heb per ongeluk een review voor hardwarewebwinkel bij Informatique geplaatst. Had gehoopt dat ik m'n eigen reviews kon verwijderen maar dat is blijkbaar niet mogelijk.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
En als je m leent lijkt me deze tekst een beetje vreemd (afgezien van de typefouten)
Ik ben zeer blij en terverden over de Lg G8s. De telefoon is snel, heeft een mooi scherm, lange accuduur en nog veel meer... Ik kan ruim een, soms twee dagen door gaan met de telefoon zonder hem op te laden.!
Je doelt op:
?Deze review alleen geplaatst zodat ik 25 euro aan steam codes zou krijgen via een MSI offer. De codes die ik kreeg waren al gebruikt. MSI waardeloze 'servicedesk' stopt gewoon steeds met reageren. Waardeloos en onvriendelijk.
Toevallig: https://nl.reviewclub.com/nl/product/lg-g8s-thinq-3DeComponeur schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:45:
Nieuw record: Binnen 1 dag 4x geleendpricewatch: LG G8s ThinQ Zwart
En als je m leent lijkt me deze tekst een beetje vreemd (afgezien van de typefouten)
Ik ben zeer blij en terverden over de Lg G8s. De telefoon is snel, heeft een mooi scherm, lange accuduur en nog veel meer... Ik kan ruim een, soms twee dagen door gaan met de telefoon zonder hem op te laden.!
Die moeten naderhand allemaal terug, dat geldt voor al hun producten. Geleend klopt in dit geval wel, maar ik weet niet of ze er daarna nog iets voor terug krijgen (ik dacht van niet).
Bij Reviewclub krijg je alles met het idee dat je het leent, vaak moet het gewoon terug maar soms hoor je achteraf (dus na het schrijven van de review) dat je het over kan kopen.Kiswum schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:17:
[...]
Die moeten naderhand allemaal terug, dat geldt voor al hun producten. Geleend klopt in dit geval wel, maar ik weet niet of ze er daarna nog iets voor terug krijgen (ik dacht van niet).
Weg
Anoniem: 181786
Ik stuit vandaag voor het eerst op dit topic en dit baart mij toch wel zorgen. In al mijn naïviteit dacht ik dat de productreviews van Tweakers afkomstig waren die de producten ook zelf gekocht hadden.MadDogMcCree schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 02:06:
Dat blijkt dus met regelmaat niet zo te zijn. Zowel het kopen als dat deelnemers van Tweakers het posten. (en met deelnemer bedoel ik iemand die wat meer doet dan reviews droppen)
Mijn inziens is hiermee het imago van het Tweakers productreview platform in het geding. Buiten het reactief content verwijderen ben ik benieuwd of Tweakers nog voornemens is om andere zaken te implementeren om dat wat allemaal beschreven staat in dit topic te voorkomen?
Vielen die banners dan eigenlijk niet op, die sinds vorig jaar boven veel +2/+3 reviews staan?
Nee. Kan dat met AdBlock te maken hebben?Kiswum schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:47:
"In al mijn naïviteit dacht ik dat de productreviews van Tweakers afkomstig waren die de producten ook zelf gekocht hadden."
Vielen die banners dan eigenlijk niet op, die sinds vorig jaar boven veel +2/+3 reviews staan?
Ik krijg op de frontpage ook niet de reclame artikelen te zien die sinds enige tijd gewoon tussen de andere berichten op de tijdlijn staan.
Edit; nu ik er op let zie ik idd "product deels gesponsord" staan en "De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van deze review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf."
Dan is het Tweakers gebruikersreviews deel het al vrij diep gezonken dus en volstrekt niet meer representatief. Als Tweaker vind ik dit een zeer onwenselijke ontwikkeling.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 08-09-2019 11:06 ]
Zonder die gesponsorde of geleende content, zouden het aantal reviews een stuk lager liggen. Tevens zou de kwaliteit niet zo hoog hebben gestaan als nu.Anoniem: 181786 schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:02:
[...]
Nee. Kan dat met AdBlock te maken hebben?
Ik krijg op de frontpage ook niet de reclame artikelen te zien die sinds enige tijd gewoon tussen de andere berichten op de tijdlijn staan.
Edit; nu ik er op let zie ik idd "product deels gesponsord" staan en "De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van deze review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf."
Dan is het Tweakers gebruikersreviews deel het al vrij diep gezonken dus en volstrekt niet meer representatief. Als Tweaker vind ik dit een zeer onwenselijke ontwikkeling.
Zo'n 8 jaar geleden (toen ik begon met reviewen), was er ook veel content dat niet werd aangeschaft door de reviewer (enkele of-reviewers staan nog in de Karma top-20), maar dat werd ook niet openlijk aangegeven door de reviewers. Nu moet men dat wel doen, zodat het iets duidelijker is voor iedere bezoeker van de reviews. Uiteraard telt vooral de inhoud van de review, om te kunnen zien of het een betrouwbare review is of een advertorial van een gebruiker.
Ik neem genoegen met lagere kwaliteit van reviews indien het dan oprecht is door mensen die het met hun eigen geld hebben moeten aaschaffen en dus al een weloverwogen keuze hebben moeten maken.Kiswum schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:50:
[...]
Zonder die gesponsorde of geleende content, zouden het aantal reviews een stuk lager liggen. Tevens zou de kwaliteit niet zo hoog hebben gestaan als nu.
Dat zou ook voorkomen moeten worden. Maar dat er toen geen goede implementatie was wil niet zeggen dat het er nu beter op is geworden.Zo'n 8 jaar geleden (toen ik begon met reviewen), was er ook veel content dat niet werd aangeschaft door de reviewer (enkele of-reviewers staan nog in de Karma top-20), maar dat werd ook niet openlijk aangegeven door de reviewers. Nu moet men dat wel doen, zodat het iets duidelijker is voor iedere bezoeker van de reviews. Uiteraard telt vooral de inhoud van de review, om te kunnen zien of het een betrouwbare review is of een advertorial van een gebruiker.
Ik vind dit echt wederom weer een minpunt van Tweakers. Dit is zo te zien wel beleid hier. Schijnbaar gaat het commerciële belang al enige tijd voor de rest. Ik ga de komende vakantie maar eens heroverwegen of ik nog wel lid wil zijn.
Dit topic is zelfs in het leven geroepen door iemand die bijna alles gesponsord krijgt.Anoniem: 181786 schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:22:
[...]
Ik neem genoegen met lagere kwaliteit van reviews indien het dan oprecht is door mensen die het met hun eigen geld hebben moeten aaschaffen en dus al een weloverwogen keuze hebben moeten maken.
[...]
Dat zou ook voorkomen moeten worden. Maar dat er toen geen goede implementatie was wil niet zeggen dat het er nu beter op is geworden.
Ik vind dit echt wederom weer een minpunt van Tweakers. Dit is zo te zien wel beleid hier. Schijnbaar gaat het commerciële belang al enige tijd voor de rest. Ik ga de komende vakantie maar eens heroverwegen of ik nog wel lid wil zijn.
Maar hij is iemand die het schrijven zeer serieus neemt en waar iedereen iets aan heeft.
Bij het lezen van zijn (soms veel te uitgebreide
Om hier onderscheid in te kunnen maken zou het handig zijn als bijvoorbeeld de Karmascore direct zichtbaar zou zijn van de reviewer, kun je in elk geval zien hoe serieus je de review moet/kunt nemen.
Ben het met je eens dat je gesponsorde reviews nooit helemaal zuiver kunt nemen ook/zelfs al zijn ze dat wel... Maar tevens is het zo dat je hier op Tweakers onderaan een onterechte of te optimistische review, wel onmiddellijk commentaar krijgt
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wil je niet namens mij of eventuele anderen spreken?DeComponeur schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:55:
[...]
Bij het lezen van zijn (soms veel te uitgebreide) reviews krijg je niet het idee dat er een ander belang speelt, alle voor en tegens zijn uiterst netjes en zorgvuldig beargumenteerd.
De review staat er nog steeds. Hier wordt de vloer inderdaad niet kapot gelopen door mods of admins.
[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 13-09-2019 09:05 ]
Ik heb zelf ook aan die acties meegedaan maar dan wel voor producten die ik met eigen centjes gekocht heb en ik gebruik heb/had, je gaat echter ook veel meer 'extreme' reviews krijgen - mensen die het product de hemel in prijzen omdat ze denken dat ze voor een negatieve review geen beloning krijgen en aan de andere kant heb je de gefrustreerde pubers die niks kregen en daarom het product r*k vinden

[ Voor 48% gewijzigd door mjab93 op 13-09-2019 00:46 ]
Select * from fish
Drempels opwerpen is uiteraard geen optie, maar bijvoorbeeld de Karmascore of 'uitgebreidereviewscore' (deze reviewer heeft 20 reviews geschreven met een gemiddeld cijfer van 1,8 oid) direct zichtbaar maken,Zeehond schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 01:52:
Punt is dat als overal beperkingen zouden worden toegepast voor nieuwe users vanwege ongetwijfeld goede te bedenken reden, nieuwe users ongeveer niets meer kunnen op deze website. Te hoge drempels wil je ook niet hebben wil je ook gebruikers met wel goede bedoelingen een kans geven zonder dat ze maar meteen weer vertrekken.
zou wat mij betreft (en ik denk vele anderen
Select * from fish
Dat zou een beginnetje kunnen zijnZeehond schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:53:
@DeComponeur gebruikers met als ik mij vergis < 100 karma krijgen al een indicatie bij hun gebruikersnaam.
https://tweakers.net/info/faq/karma/
Wanneer krijg ik een badge?
Je krijgt een badge als je minimaal 750 karmapunten op een onderwerp hebt gescoord en je behoort tot de vijf gebruikers met de meeste karma op het onderwerp. Er zijn twee ranglijsten: een overall ranglijst van gebruikers die de meeste karma op een onderwerp hebben geproduceerd sinds het ontstaan van Tweakers, en een ranglijst van het afgelopen jaar. De aanvoerder van de overall ranglijst is karmakeizer van het onderwerp. De andere gebruikers in de ranglijst hebben de status van karmakoning.
Populaire onderwerpen waarop in totaal meer dan 250.000 karmapunten zijn geproduceerd hebben een toptien in plaats van een topvijf.
@Zeehond doelt op de "Newbie" status.DeComponeur schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:48:
[...]
Dat zou een beginnetje kunnen zijnmaar volgens mij is het >750 karma en niet weggelegd voor iedereen
https://tweakers.net/info/faq/karma/
[i]Wanneer krijg ik een badge?
https://tweakers.net/productreview/user/1243630/
[ Voor 3% gewijzigd door John Stopman op 30-09-2019 00:40 ]
Wust um yn 'e moele ha? :p
Mods?New Yorker schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:41:
Engelse review productreview: Asus ROG Swift PG27UQ Zilver, Zwart review door haevaristo
Weg
Select * from fish
Link:https://tweakers.net/pricewatch/1400412/fifa-20-ps4/reviews/
Ik doe het meestal, maar ik heb er de afgelopen tijd geen tijd voor vrijgemaakt en dan wordt het alleen maar meer...Zeehond schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:43:
Meeste mods kunnen niets met reviews. Ik weet eigenlijk niet wie er wel allemaal iets mee kunnen
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik kwam inderdaad het zelfde melden.EmielZ schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:23:
Naar mijn idee heeft Fifa 20 een drietal 'fake reviews' te pakken van gebruikers die allemaal een dag voor release het spel in huis hebben. Tevens zijn alle drie de accounts op de dag van het schrijven van de reviews gemaakt, staat er niets zinnigs in over Fifa zelf en wordt als voornaamste/enige pluspunt de snelle levering door gamplanetxl genoemd. Dit is de plek om die te melden als ik het goed heb toch?
Link:https://tweakers.net/pricewatch/1400412/fifa-20-ps4/reviews/
pricewatch: FIFA 20, PS4
3 Nieuwe gebruikers met een zeer controversiële mening tegenover de Tweaker accounts die al wat langer actief zijn.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Weg. Reviews zien we graag idd. in de Nederlandse taal.
De reviews waren opzicht legitiem, maar gingen niet over het product zelf maar over de aankoopervaring. Deze heb ik daarom verwijderd.Yariva schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:51:
[...]
Ik kwam inderdaad het zelfde melden.
pricewatch: FIFA 20, PS4
3 Nieuwe gebruikers met een zeer controversiële mening tegenover de Tweaker accounts die al wat langer actief zijn.
Select * from fish
productreview: FIFA 20, PS4 review door nieuwepcmeti7
Weg
Bedankt, dit voldeed in dit geval niet inderdaad. De review heb ik verwijderd.New Yorker schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:11:
Geen woord en geen enkele plus en min punten.
productreview: FIFA 20, PS4 review door nieuwepcmeti7
Select * from fish
productreview: MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi review door RimedZoey
In... Klingon. Of Frans. Een van de twee. In ieder geval niet in het Nederlands.
Bedankt, de review is verwijderd.Umbrah schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:12:
Weer een gekke:
productreview: MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi review door RimedZoey
In... Klingon. Of Frans. Een van de twee. In ieder geval niet in het Nederlands.
Select * from fish
[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 11-10-2019 16:34 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Zo te zien heeft de gebruiker wel ervaring met het product zelf in ieder geval en regels worden er verder niet echt overtreden. Inhoudelijk is het wel niet de meest sterke review, maar daar laat ik het aan de lezer over om te beslissen hoeveel waarde aan de review gehecht moet worden
Select * from fish
Er is weer eens een bulk jammerlijke 'geleende' en hand son onreine meuk geplaatst.
Hier wordt niemand blij van

De reviews zijn inhoudelijk gewoon prima en de schrijvers geven het netjes aan dat het product (deels) gesponsord is. Die herkomst statussen hebben we niet voor niets uiteraard. Het is geen voorsortering om bij meer dan x (deels) gesponsorde reviews de boel weg te gooien. Ik zie geen reden om hier in te grijpen. Wat mij betreft kunnen lezers hier prima zelf een beslissing maken hoeveel waarde ze aan de review hechten.DeComponeur schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:05:
product: Fossil Gen 5
Er is weer eens een bulk jammerlijke 'geleende' en hand son onreine meuk geplaatst.
Hier wordt niemand blij vanbehalve de 'plaatsers' die er ongetwijfeld iets aan over houden...
Select * from fish
Select * from fish
Google translate, willekeurig hoofdletter gebruik, half Engels, newbie... Ticks all the boxes.
En dan over dit even:
Ik snap het. Veel fossil spam. Niet erg, want inderdaad... allemaal wel legitiem voor zover ik kan zien in de absurde ruis. De tracker ziet er helaas wel een beetje... fossiel uit. Misschien is het mogelijk om in de tracker op de startpagina ("linkerbalk") recente reviews voor een product te aggregeren?Zeehond schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:49:
[...]
De reviews zijn inhoudelijk gewoon prima en de schrijvers geven het netjes aan dat het product (deels) gesponsord is. Die herkomst statussen hebben we niet voor niets uiteraard. Het is geen voorsortering om bij meer dan x (deels) gesponsorde reviews de boel weg te gooien. Ik zie geen reden om hier in te grijpen. Wat mij betreft kunnen lezers hier prima zelf een beslissing maken hoeveel waarde ze aan de review hechten.
Ik kom hier toch op terug na de influx van vandaag. Duidelijk haastwerk, zonder alinea's, m.i. te veel "gekocht", enz.Zeehond schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:49:
[...]
De reviews zijn inhoudelijk gewoon prima en de schrijvers geven het netjes aan dat het product (deels) gesponsord is. Die herkomst statussen hebben we niet voor niets uiteraard. Het is geen voorsortering om bij meer dan x (deels) gesponsorde reviews de boel weg te gooien. Ik zie geen reden om hier in te grijpen. Wat mij betreft kunnen lezers hier prima zelf een beslissing maken hoeveel waarde ze aan de review hechten.
Bedank, ik heb de review verwijderd.Umbrah schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:18:
Weer een: productreview: Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door FrancKa
Google translate, willekeurig hoofdletter gebruik, half Engels, newbie... Ticks all the boxes.
Ik meende dat er een pagina is waar dat op gebeurd omdat er een keer een gebruiker juist aangaf dat zijn review daardoor minder zichtbaar was, kan het alleen even zo niet vindenEn dan over dit even:
[...]
Ik snap het. Veel fossil spam. Niet erg, want inderdaad... allemaal wel legitiem voor zover ik kan zien in de absurde ruis. De tracker ziet er helaas wel een beetje... fossiel uit. Misschien is het mogelijk om in de tracker op de startpagina ("linkerbalk") recente reviews voor een product te aggregeren?
Het haastwerk zie ik niet echt terug eerlijkgezegd. Wel is het een populair product voor wat ik kan zien. Het nieuwsartikel over de aankondiging in augustus werd al goed gelezen.PcDealer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:54:
[...]
Ik kom hier toch op terug na de influx van vandaag. Duidelijk haastwerk, zonder alinea's, m.i. te veel "gekocht", enz.
Select * from fish
productreview: Fossil Gen 5 The Carlyle HR Smoke Stainless Steel Zilver (Zilv...Zeehond schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:21:
[...]
Het haastwerk zie ik niet echt terug eerlijkgezegd. Wel is het een populair product voor wat ik kan zien. Het nieuwsartikel over de aankondiging in augustus werd al goed gelezen.
productreview: Fossil Gen 5 The Carlyle HR Dark Brown Leather Zwart (Bruin) r...
Ik dacht dat je op reviews met de status gekocht doelde. Maar hiervoor ga ik geen reviews verwijderen.
Select * from fish
Ik heb nergens verwijderen genoemd. Ik doel op:Zeehond schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:57:
[...]
Ik dacht dat je op reviews met de status gekocht doelde. Maar hiervoor ga ik geen reviews verwijderen.
En dat bestrijd ik.De reviews zijn inhoudelijk gewoon prima
Verschil tussen reviews hoe goed ze zijn heb je altijd en de mening over een review verschilt ook nog per gebruiker.PcDealer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:01:
[...]
Ik heb nergens verwijderen genoemd. Ik doel op:
[...]
En dat bestrijd ik.
Select * from fish
Is er ergens een productreview faq? Ik kan het niet vinden.Zeehond schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:07:
[...]
Verschil tussen reviews hoe goed ze zijn heb je altijd en de mening over een review verschilt ook nog per gebruiker.
Handleiding "User Productreview" (draft) kan gebruikt worden bij het schrijven van een review.PcDealer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:12:
[...]
Is er ergens een productreview faq? Ik kan het niet vinden.
Select * from fish
Dat is userdriven en heeft geen enkele zeggenschap.Zeehond schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:49:
[...]
Handleiding "User Productreview" (draft) kan gebruikt worden bij het schrijven van een review.
Omdat de woorden 'review' en 'FAQ' erg vaak voorkomen, kan het geen kwaad forum topics die er over gaan, op te sommen op https://tweakers.net/productreview/manager/zoeken/ ?
Die vraag heb ik ook maar in MF geplaatst: Extra leesvoer bij het starten van een Productreview
[ Voor 9% gewijzigd door biomass op 18-10-2019 20:55 . Reden: MF ]
Er is nog https://tweakers.net/info/faq/review/ wat een officiële FAQ is, maar dat moet zeker niet als een afvink lijstje worden gezien of een review in orde is.PcDealer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:12:
[...]
Dat is userdriven en heeft geen enkele zeggenschap.
Select * from fish
* Engels
* Null statement in de tekst (gare API van de reviewbot?)
* Klaagt over fakes
Inmiddels 10 gebruikers die zeggen het product gekocht te hebben, erg dubieus lijkt mij....
Wat erbij is gekomen staat zo’n beetje bij alle reviews aangegeven dat het gesponsord is. 10 gekochte reviews vind ik niet echt vreemd aangezien, zoals ik een paar post terug aangaf, aan de views te zien het een populair product lijktDeComponeur schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:37:
product: Fossil Gen 5 @Zeehond Er is weer een hele meuk bijgekomen
Inmiddels 10 gebruikers die zeggen het product gekocht te hebben, erg dubieus lijkt mij....
Select * from fish
https://www.theinsidersne.../32808/fossilgen51909.htmAan het eind van het proces levert de tester zijn eindoordeel: de zogenoemde smart review. Deze wordt geplaatst in ‘een relevant online omniversum’, aldus Steenbakkers. Voor Fossil, dat hier niet zelf online verkoopt, gaat het bijvoorbeeld om Coolblue, fonQ en wehkamp, maar ook om prijsvergelijkingssites als Kieskeurig en Tweakers. Steenbakkers: ‘The Insiders voegt op een strategische manier authentieke reviews toe aan organische reviews, die vaak niet verder gaan dan “mooi dingetje”. Het vertrekpunt is het eind: tevreden kopers. Door de beoordelingen – positief of negatief – weten consumenten wat een product behelst. Zowel het volume als de kwaliteit van de reviews verhoogt de conversie, weten we.’
https://twinklemagazine.n...up-the-insiders/index.xml
Hoe lang mag deze onzin nog doorgaan? Tientallen zo niet honderderen fake reviews. Allemaal accounts op dezelfde dag aangemaakt als de review, verder 0 activiteit. De werkwijze van PlatteTV is al jaren ontzettend dubieus.
Ik zou wel graag eens een reactie willen hoe de mods dit zien.
[ Voor 11% gewijzigd door Justevo op 28-10-2019 13:04 ]
Inderdaad, snap best dat ze geld opleveren voor Tweakers, maar tegen manipulatie van de reviews zou echt hard moeten worden opgetreden.Justevo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:03:
https://tweakers.net/shopreview/6924/plattetv/shopreviews/
Hoe lang mag deze onzin nog doorgaan? Tientallen zo niet honderderen fake reviews. Allemaal accounts op dezelfde dag aangemaakt als de review, verder 0 activiteit. De werkwijze van PlatteTV is al jaren ontzettend dubieus.
Je zit in het verkeerde topic, in [ShR] Meldingen Shopreview - deel 5 kun je terecht met shopreviews. Shopreviews worden door kantoorpersoneel bekeken.Justevo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:03:
https://tweakers.net/shopreview/6924/plattetv/shopreviews/
Select * from fish
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb wel eens betere reviews gelezen
Select * from fish
Dit is geen productreview maar een melding van een foutieve prijs in de Pricewatch
Bedankt, review is verwijderd aangezien dit idd niet over het product zelf gaat.Rutger schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:01:
productreview: Gigabyte NVMe SSD 512GB review door J3S5Efun
Dit is geen productreview maar een melding van een foutieve prijs in de Pricewatch
Select * from fish
Hier kun je de HONOR 9X voor €299 halen (in de Flash Sale voor €199!) KLIK HIER
Hier zo'n bit.ly link die naar een betaalde / referral link gaat. De regels zijn bekend bij de gebruiker.
Dit is waar de link naartoe gaat:
https://www.hihonor.com/n...%20Launch_PC&utm_term=CPC
Edit:
Zoekopdracht alleen al in deze thread:
Meldingen 'onreine' productreviews
[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 10-11-2019 10:32 ]
Bedankt, ik heb de referral eruit gehaald.Kiswum schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:30:
productreview: Honor 9X (4GB intern) 128GB Blauw review door Techrvw
Hier kun je de HONOR 9X voor €299 halen (in de Flash Sale voor €199!) KLIK HIER
Hier zo'n bit.ly link die naar een betaalde / referral link gaat. De regels zijn bekend bij de gebruiker.
Dit is waar de link naartoe gaat:
https://www.hihonor.com/n...%20Launch_PC&utm_term=CPC
Edit:
Zoekopdracht alleen al in deze thread:
Meldingen 'onreine' productreviews
Select * from fish
1) is dat van belang dan?Foritain schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:15:
[...]
1) Is dat een review?
2) Ginz in "Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs"
3)
2) die had ik gemist, staat niet in de ts en op PcDealer in "Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs" is geen inhoudelijke reactie meer geweest v.z.i.w.
3) welterusten
1) Wat heeft dit voor nut om dit te delen?
2) Het heeft niks met het topic te maken
3) Het is gewoon irritant
Don't let perfect be the enemy of good.
Je hebt gelijk!
Nu snap ik hem
Je hebt gelijk!
Dat weggeefacties mogen leken eerst te zijn gedoogd, maar dankzij de uitspraak van @Ginz is het letterlijk toegestaan. Foritain en anderen mogen dus inderdaad weggeefacties opzetten, ook gewoon via een Tweakblog:
Ginz in "Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs"
en /of dit
Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 12-11-2019 19:22 ]
1: het mocht nietKiswum schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:22:
Kan iemand van de redactie de onderstaande links aanpassen met de juiste informatie.
Dat weggeefacties mogen leken eerst te zijn gedoogd, maar dankzij de uitspraak van @Ginz is het letterlijk toegestaan. Foritain en anderen mogen dus inderdaad weggeefacties opzetten, ook gewoon via een Tweakblog:
en /of dit
Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"
2: iemand vraag toestemming het krijgt het
3: er worden vragen gesteld
4: het mag
5: tegenstrijdigheid aangekaart
6: stil
7: niets in de stucky aangepast
Select * from fish
Daarop heb je wel een reactie gekregen:PcDealer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:36:
[...]
1) is dat van belang dan?
2) die had ik gemist, staat niet in de ts en op PcDealer in "Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs" is geen inhoudelijke reactie meer geweest v.z.i.w.
3) welterusten
Dat er daar nog niets aan veranderd is, klopt. En verwacht ook niet dat dat gaat veranderen onder mijn leiding.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Minpunt 'minder aandacht van m'n vriendje....tja.......poging tot humor? En 'goede kwaliteit blijkbaar' maar wat is er goed aan dan?"Voor mijn vriend gekocht slechtste keuzen ooit zie hem nu helemaal niet meer
Pluspunten
goeie kwaliteit blijkbaar
Minpunten
minder aandacht
Eindoordeel
Score: 4"
en
Beide reviews voegen wmb niets toe om tot de keuze te komen of dit wel of geen goed scherm is. De specificaties opnoemen als minpunten, tja, dan kan je elk apparaat wat niet aan je wensen voldoet wel afschieten met 1 ster..LG UltraGear 27GL850 Zwart
LG UltraGear 27GL850 Zwart
De 27 inch is te groot en is duidelijk geen 4k scherm. Duur voor de gewone PC gebruiker. Fel in het donker HDR is niet top
Pluspunten
LG
Minpunten
Te groot 27 Inch
Geen 4k scherm
Duur
Eindoordeel
Score: 1
Ik dacht, ik meld het even, ook via de mail gedaan, maar tot zo ver nog niet gezien of er ook actie wordt ondernomen of dat beide 'reviews' binnen de normen van acceptabel worden beschouwd.
[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 27-11-2019 18:39 ]
De eerste die je noemt heb ik vanmiddag bekeken en was als het goed is al weg aangezien er geen ervaring met het product zelf was. De andere heb ik inmiddels ook bekeken maar laat ik staan. Er lijkt wel ervaring te zijn met het scherm. Hoeveel waarde een lezer aan de review hecht laat ik verder bij de lezer.Lord_Dain schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:15:
pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart
[...]
Minpunt 'minder aandacht van m'n vriendje....tja.......poging tot humor? En 'goede kwaliteit blijkbaar' maar wat is er goed aan dan?
en
[...]
Beide reviews voegen wmb niets toe om tot de keuze te komen of dit wel of geen goed scherm is. De specificaties opnoemen als minpunten, tja, dan kan je elk apparaat wat niet aan je wensen voldoet wel afschieten met 1 ster..
Ik dacht, ik meld het even, ook via de mail gedaan, maar tot zo ver nog niet gezien of er ook actie wordt ondernomen of dat beide 'reviews' binnen de normen van acceptabel worden beschouwd.
Bedankt voor het melden
Select * from fish
Graag gedaan, ik moest me ff goed inbeelden maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad als een 'review' gekwalificeerd kan worden, ook al is het nog zo erbarmelijk onderbouwd en haalt dit de gemiddelde review score onderuit van een product. Als het gemiddeld genoeg gebeurt, is het onderaan de streep voor alle producten hetzelfdeZeehond schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:34:
[...]
De eerste die je noemt heb ik vanmiddag bekeken en was als het goed is al weg aangezien er geen ervaring met het product zelf was. De andere heb ik inmiddels ook bekeken maar laat ik staan. Er lijkt wel ervaring te zijn met het scherm. Hoeveel waarde een lezer aan de review hecht laat ik verder bij de lezer.
Bedankt voor het melden.
ik was er bijna ingetrapt. Ik heb een TV gevonden waar ik een goed gevoel bij heb. 14 reviews en best positief, dat komt ook nog mooi uit. Totdat het me opviel dat het bijna allemaal Newbies zijn die reviews hebben geplaatst. Accounts met maar 1 actie in hun hele tweakers cariere.
Je kan me veel vertellen, maar ik geloof er geen snars van
Waarom stelt Tweakers niet gewoon een grens in dat je pas een review kan plaatsen als je XXX aan karma hebt bereikt?