Meldingen 'onreine' productreviews

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
Oeps, dat was mij ook opgevallen, even vergeten dat hier een speciaal topic voor was.
Arjant2 in "reviews Samsung 2019 TV modellen"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kunnen we de reviews van de iBood actie niet allemaal weggooien?

Zeer onsmakelijk zo'n actie van iBood. Vooral omdat ze zelf vermelden: "noem iBood niet in je review, het gaat tenslotte om het product".

Uhuh. Tig nutteloze reviews van de WK7 en PK5 van LG.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Jeroenneman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:36:
Kunnen we de reviews van de iBood actie niet allemaal weggooien?

Zeer onsmakelijk zo'n actie van iBood. Vooral omdat ze zelf vermelden: "noem iBood niet in je review, het gaat tenslotte om het product".

Uhuh. Tig nutteloze reviews van de WK7 en PK5 van LG.
Helemaal mee eens!
Als je ontmoedigd wordt om eerlijk te zijn in je review (aan te geven hoe je aan iets komt), dan moeten dat soort reviews worden verbannen.

Kortom, veel reviews van 1 product, dan moeten ze worden geinspecteerd. Als daaruit blijkt dat iemand niet volledig eerlijk mag zijn, dan moeten alle reviews worden weggehaald (zeer vervelend voor die ene persoon die net op dezelfde dag een eerlijke review heeft geplaatst).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:36:
Mag ik vragen waar je deze bewering op baseert? Ik ben me er niet van bewust dat mij iets dergelijks ooit is gevraagd. Mij is alleen verzocht om hier een review te plaatsen. Zonder enige andere voorwaarden vooraf. Ik heb naar eer en geweten uren besteed aan het maken van die review.

Zo te zien heeft iedereen bij de PK5 netjes de optie gekozen waarmee boven de review wordt gemeld:

"Product volledig gesponsord" in rode letters en in een blauwe balk:
"De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review."

Dit is een optie die door Tweakers hier zelf is gecreëerd. Blijkbaar is dat voor Tweakers volledig acceptabel. Ik begrijp ook niet goed wat hier onduidelijk aan is of niet netjes aan zou zijn. Ik heb geen leverancier genoemd omdat dat met die meldingen verder niets toevoegt. Wat maakt het met die boodschap erbij nog uit wie het ding geleverd heeft? Daar wordt verder niets door veranderd en dat vermelden heeft geen toegevoegde waarde. Dus meldde ik het niet.

Ik keek af en toe even of er naar de review gekeken werd. Na enkele uren had ik iets van 18 views en stond ik bovenaan de lijst met een reviewscore van +2. Vrij kort daarna bijna het dubbele maar was die score gedaald naar +1. Zoveel extra views in zo korte tijd deed mij vermoeden dat mensen ergens op reageerden. Ik keek toen even door de actieve topics hier en kwam al snel dit topic tegen.

Het lijkt erop dat mensen de bovenste review lezen en dan allemaal, beïnvloed door de negatieve suggestie hier, een lage waardering achterlaten. Eerder vanmiddag stonden er nog minstens 4 reviews met een +2 score en nu nog maar eentje. Dat valt wel op.

Ik vind dat ik hier volkomen onterecht verdacht wordt gemaakt en in diskrediet wordt gebracht. Het zal niemand verbazen dat ik dat niet echt kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ter info @DanTheDroid ik vond de productreview: LG PK5 review door Verwijderd een uitstekende review. Als je ook nog in de tekst uitlegt hoe je aan het product komt, vind ik het een +3 waard.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

DeComponeur schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:08:
En deze kan trouwens niet... een voeding uit 2018 waar je 3 jaar plezier van hebt gehad :? :+

pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

3 jaar plezier van gehad, ineens bij inschakelen een knal en stop eruit gevlogen. Ding open geschroefd en idd onderdelen gesprongen. Blijkt dat ding nog in de garantie te zitten! maar nu niet meer, seal verbroken, Azerty wil niet helpen. . 3jr vind ik een te korte levensduur voor voeding.
Zal eerder een verkeerde type keuze zijn geweest als je product kiest krijg je dropdown lijst als de Corsair RM650 (2014) onderstaat en de Corsair RM650x boven driemaal raden welke ze aanklikken.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:36:
[...]

Mag ik vragen waar je deze bewering op baseert? Ik ben me er niet van bewust dat mij iets dergelijks ooit is gevraagd. Mij is alleen verzocht om hier een review te plaatsen. Zonder enige andere voorwaarden vooraf. Ik heb naar eer en geweten uren besteed aan het maken van die review.

Zo te zien heeft iedereen bij de PK5 netjes de optie gekozen waarmee boven de review wordt gemeld:

"De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review."

Dit is een optie die door Tweakers hier zelf is gecreëerd. Blijkbaar is dat voor Tweakers volledig acceptabel. Ik begrijp ook niet goed wat hier onduidelijk aan is of niet netjes aan zou zijn. Ik heb geen leverancier genoemd omdat dat met die meldingen verder niets toevoegt. Wat maakt het met die boodschap erbij nog uit wie het ding geleverd heeft? Daar wordt verder niets door veranderd en dat vermelden heeft geen toegevoegde waarde. Dus meldde ik het niet.

Ik keek af en toe even of er naar de review gekeken werd. Na enkele uren had ik iets van 18 views en stond ik bovenaan de lijst met een reviewscore van +2. Vrij kort daarna bijna het dubbele maar was die score gedaald naar +1. Zoveel extra views in zo korte tijd deed mij vermoeden dat mensen ergens op reageerden. Ik keek toen even door de actieve topics hier en kwam al snel dit topic tegen.

Het lijkt erop dat mensen de bovenste review lezen en dan allemaal, beïnvloed door de negatieve suggestie hier, een lage waardering achterlaten. Eerder vanmiddag stonden er nog minstens 4 reviews met een +2 score en nu nog maar eentje. Dat valt wel op.

Ik vind dat ik hier volkomen onterecht verdacht wordt gemaakt en in diskrediet wordt gebracht. Het zal niemand verbazen dat ik dat niet echt kan waarderen.
Je hebt gelijk hoor, Tweakers.net bepaalt of dit wel of niet kan,
De ergernis bij velen komt voort uit het feit dat er veel 'niet serieuze reviews' lees: reacties op een commerciële vraag of aanbieding, tussen staan.
Tweakers werd ooit geboren als een community en op het moment dat de commercie de overhand krijgt wordt dat de bepalende factor. Inmiddels is Tweakers al lang geen filantropie meer en dat vind ik niet zo'n bezwaar... maar er zijn grenzen. We (ik ben maar zo brutaal dat ik voor alle Tweakers spreek >:) ) willen graag dat mensen wat uitgebreider aandacht besteden aan alles wat ze/we hier plaatsen.
Kortom jij hebt het uitstekend gedaan, zowel in je review als je reactie hier. Enige puntje van kritiek zou kunnen zijn dat een (gedeeltelijk) gesponsord product minder objectief beoordeelt zou kunnen worden, maar als het er bij staat kan de lezer zelf de beoordeling beoordelen. Maar we zien vaak dat Newbies het er niet bijvertellen dat ze het product (gedeeltelijk) gesponsord hebben gekregen, twintig woorden typen en dat was het. Het Netto resultaat is dat de schepping hier niets aan heeft en de Newbie een korting heeft gekregen en Tweakers vervuild wordt.
Tja, de kwaliteit gaat op die manier enorm achteruit en doorgewinterde Tweakers balen daarvan, best jammer... Thats all. Het is aan Tweakers.net om in te schatten of dit schadelijk dit is.
Ik zag dat jou review nu 58 views heeft, 5x is beoordeeld, 1 iemand heeft een onterechte 0 uitgedeeld

Edit: weer een stapeltje gevonden waarvan een aantal weinig zinvol zijn en enkel en alleen geplaatst om (een) korting te krijgen op het product. Dat is niet een lekkere motivering die het schrijven van een goede kwaliteitsreview zou moeten stimuleren. ;(
pricewatch: AKG N700nc (Zilver)

[ Voor 6% gewijzigd door DeComponeur op 01-05-2019 00:35 ]

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:36:
[...]

Als jij je aangesproken voelt, dan is dat jouw gevoel.

Het gaat er mij om dat iBood een reviewactie houdt, waarbij ze zelf vermelden op de poster op de site dat ze liever niet hebben dat je hen noemt. (Zal deze zo nog even pasten, het betreft de poster waarin ze de actie promoten)

Reviews moeten geschreven worden om anderen te helpen, niet om op iBood te kunnen melden "yo, review getikt, doe mij op de kansenlijst voor een gratis speaker".
Want daardoor krijg je allerlei low effort reviews, alleen maar bedoeld om op iBood kans te maken op een prijs.

Als jij sowieso een review had geschreven, ook zonder dat er iets tegenover stond, dan vind ik daar niets mis mee.

* Overigens heb ik er weinig mee te maken wat andere mensen voor score aan je review geven, en zou ik je vooral niet teveel aan trekken van een virtueel cijfertje op een website. Ook denk ik dat de meeste bezoekers van Tweakers dit topic niet kennen, ook na meerdere jaren niet. Ik heb je review in ieder geval niet beoordeeld. Het gaat me meer om de algemene tendens van winacties gekoppeld aan reviews.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenneman op 01-05-2019 07:40 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@DanTheDroid, bij het beoordelen van de reviews waren er 2 reviews beschikbaar. Die van jouw en deze:

productreview: LG PK5 review door Verwijderd

De ene was gesponsord en zag er netjes uit en op basis daarvan heb ik een score achter gelaten.
De andere staat momenteel op de status: gekregen en lijkt van een actie afkomstig te zijn. Op basis van (vermoedelijk) verkeerde status en informatie, heb ik mijn score daarop achter gelaten.

Het lijkt erop dat mijn gegeven scores voor beide reviews terecht zijn. De ene heeft een +2 en de ander heeft van mijn een +1 ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedereen meer reviews leest dan schrijft. De wens dat die reviews het waard zijn om te lezen zal dan ook breed gesteund worden lijkt me. Ook door mij. Als mensen weg kunnen komen met een niet adequate tegenprestatie voor wat ze krijgen, of dat nu een gratis product is of een (substantiële) korting, dan is dat een kwestie van het niet maken, en naleven, van duidelijke harde afspreken hierover. In hoeverre dat evt. gebeurt, in het verleden of heden, kan ik niet goed beoordelen. Ik ben geen slechte reviews jager.

Ik weet alleen wat voor eisen er gesteld werden aan het mogen houden van de PK5 speaker zonder er achteraf een factuur voor te krijgen. Dat begon al met deze tekst op de pagina waar potentiële reviewers uitgenodigd werden zich aan te melden:
Als de review tijdig online staat en uitgebreid genoeg is, en daar gaan we natuurlijk vanuit, dan mag je de speaker houden, als dank voor jouw moeite. Een paar goede voorbeelden van uitgebreide reviews vind je hier.
Hieruit mag je concluderen dat men zich het recht voorbehoudt om een review die niet uitgebreid genoeg is af te keuren, waarna alsnog die factuur (€99) volgt. Redelijk motiverend om het dus wel goed te doen lijkt me.

Uit de e-mail die volgt nadat je bent geselecteerd:
We vinden het belangrijk dat potentiële klanten door jouw review goed geïnformeerd worden over deze speaker en zo een goede beslissing kunnen nemen over hun eventuele aankoop. We vragen je daarom om een uitgebreide review te schrijven. Om jezelf hierin houvast te geven kun je jouw review opdelen in verschillende tussenkopjes. Gebruik maken van diverse foto’s en filmpjes maakt je review daarnaast een stuk duidelijker en bovendien completer. Qua tussenkopjes kun je denken aan:

[opsomming]
En in een latere mail:
Heb je jouw review geplaatst? Dan raad ik je aan nog even onderstaande korte checklist nog even langs te lopen, zodat jouw review nuttig is voor toekomstige geïnteresseerden!
[ ] Is je review voorzien van verhelderende foto’s?
[ ] Is je review opgedeeld in alinea’s, met tussenkopjes, zodat hij goed leesbaar is?
[ ] Belicht je in jouw review alle facetten van deze speaker?
[ ] Is je review zo uitgebreid, zodat geïnteresseerden alle benodigde informatie uit jouw review kunnen halen en alle andere reviews overbodig zijn?
[ ] Zou je het fijn vinden om je eigen review te lezen als je deze LG PK5 mogelijk wilt kopen, maar nog twijfelt en zo de knoop wilt doorhakken?
Me dunkt dat er gehamerd wordt op het schrijven van een uitgebreide en waardevolle review. Met name dat voorlaatste punt in die checklist legt de lat behoorlijk hoog.

Of andere firma's slordiger zijn weet ik dus niet. Maar ik vind dat men hier toch echt wel de nodige moeite doet om nuttige en waardevolle reviews te bevorderen, en daar heeft iedereen wat aan. Er waren nog geen reviews van de PK5. Nu staan er 10. Zelfde bij die Soundcore Flare. Ik neem aan dat Tweakers dat als winst beschouwt en daarom aan dit soort constructies meewerkt.
Jeroenneman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:37:

Het gaat er mij om dat iBood een reviewactie houdt, waarbij ze zelf vermelden op de poster op de site dat ze liever niet hebben dat je hen noemt. (Zal deze zo nog even pasten, het betreft de poster waarin ze de actie promoten)
Ik ben benieuwd. Ik ken alleen wat je vindt als je bij iBood op Community klikt en dan onder Wedstrijden kijkt. Daar staat alles voor iedereen te lezen. Niks geheimzinnigs.

Overigens kan ik daar niets vinden over de WK7 speaker die in één adem met de PK5 door je werd genoemd. Is dat wellicht een actie uit een andere hoek?
Kiswum schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:48:
@DanTheDroid, bij het beoordelen van de reviews waren er 2 reviews beschikbaar. Die van jouw en deze:

productreview: LG PK5 review door Verwijderd

De ene was gesponsord en zag er netjes uit en op basis daarvan heb ik een score achter gelaten.
De andere staat momenteel op de status: gekregen en lijkt van een actie afkomstig te zijn. Op basis van (vermoedelijk) verkeerde status en informatie, heb ik mijn score daarop achter gelaten.

Het lijkt erop dat mijn gegeven scores voor beide reviews terecht zijn. De ene heeft een +2 en de ander heeft van mijn een +1 ontvangen.
Dit begrijp ik niet goed. Twee beschikbaar? Toen ik mijn review postte stonden en al acht andere reviews. Die van mij en Chief88 waren de twee laatste. Ik de voorlaatste. Of bedoel je dat er misschien mensen zijn (zoals jij) die alle reviews checken en dat deze op het moment dat jij ze checkte als enige twee nóg niet door jou gecheckt waren? Bij die laatste zie ik inderdaad dat daar niet de volledig juiste categorie is gekozen, alleen "Gekregen" zonder de vermelding dat de review de tegenprestatie is. Ik vermoed ook dat dit een slordigheidje is van iemand die niet alle opties goed gelezen heeft. Dat zou desnoods even met deze persoon gecommuniceerd kunnen worden. Hij postte ook als laatste en zat het dichtst tegen de deadline aan vermoed ik. Iets te haastig geweest misschien.
PcDealer schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:12:
Ter info @DanTheDroid ik vond de productreview: LG PK5 review door Verwijderd een uitstekende review. Als je ook nog in de tekst uitlegt hoe je aan het product komt, vind ik het een +3 waard.
Dank je. Ik heb mijn best gedaan om niet alleen de gangbare en meest voor de hand liggende zaken te behandelen maar ook wat andere punten te bespreken die je juist niet bij de meeste andere reviews zult vinden, zodat mensen altijd wat extra's meenemen van het lezen van mijn review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@DanTheDroid
Dit begrijp ik niet goed. Twee beschikbaar? Toen ik mijn review postte stonden en al acht andere reviews. Die van mij en Chief88 waren de twee laatste. Ik de voorlaatste. Of bedoel je dat er misschien mensen zijn (zoals jij) die alle reviews checken en dat deze op het moment dat jij ze checkte als enige twee nóg niet door jou gecheckt waren? Bij die laatste zie ik inderdaad dat daar niet de volledig juiste categorie is gekozen, alleen "Gekregen" zonder de vermelding dat de review de tegenprestatie is. Ik vermoed ook dat dit een slordigheidje is van iemand die niet alle opties goed gelezen heeft. Dat zou desnoods even met deze persoon gecommuniceerd kunnen worden. Hij postte ook als laatste en zat het dichtst tegen de deadline aan vermoed ik. Iets te haastig geweest misschien.
Ten eerste, bedankt voor je gehele uitleg over de actie. Op het eerste gezicht, zien de eisen voor een goede review er hetzelfde uit als bij Tweakers Testpanels. Prima dus.

Ik zag in mijn tracker hier op Tweakers 2 reviews over het product. Bij het reageren op dit bericht, heb ik waarschijnlijk niet goed naar de overige reviews gekeken vanaf mijn smartphone. Zoals je aangeeft, zijn er dus meerdere reviews geplaatst, voordat jij het had gedaan.

Tot eind 2018 checkte ik zo goed als alle reviews en gaf ik hen ook scores voor de reviews. Dit deed ik doordat er mensen genomineerd konden worden voor reviewer / review nieuwkomer van de maand. Helaas is dat er niet meer en heeft het voor mij geen nut meer om zo'n 70 reviews per maand door te nemen om hier een selectie uit te halen. Nu geef ik reviews af en toe een score als ik er toevallig op terecht kom. Mijn review-check uren zijn voorbij, maar ik blijf nog wel scores uitdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ja dit lijkt me niet helemaal in de haak. Ook erg opvallend allemaal nieuwe accounts met alleen een goede beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter verduidelijking, omdat ik alleen nog maar in dit topic heb gepost: [NickChange] 'DanTheDroid' -> 'DanDroid'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
pricewatch: Samsung QLED 55Q90R Zwart

2 nieuwe reviews met beide 1 ster beoordeling en niet bepaald geloofwaardig.
Lijkt me een tegen reactie op de actie waarbij ineens veel nieuwe leden een review plaatsen.
Ziet er uit als gewoon flamen om OLED te promoten.

Om nog maar even wat bewijs te geven voor het flamen/nep review:
Verwijderd in 'nieuws: Samsung maakt prijzen bekend van nieuwe 8k- en 4k-tv's in ...

Hier in dit nieuwsbericht geven beide personen (da queen staat er een klein stukje boven) een negatieve reactie op de Samsung 2019 reeks en zijn duidelijk voorstander van Oled. Daarna kopen ze beide toch ineens de Samsung tv om hem vervolgens te bashen?

[ Voor 112% gewijzigd door Arjant2 op 05-05-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat was slechts 1 persoon...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
productreview: M7 SAT801 Satellietontvanger review door van Bergen

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat was een oudje. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dit heeft weinig met het product zelf van doen? productreview: Ziggo Mediabox Next review door placebo01

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij is weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
https://tweakers.net/pric...qled-qe55q67r-zilver.html

13 5-sterren reviews door newbie accounts, geen enkele in detail, én een grote prijsdrop waardoor ie op de pricewatch intropagina komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Croqy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:33:
https://tweakers.net/pric...qled-qe55q67r-zilver.html

13 5-sterren reviews door newbie accounts, geen enkele in detail, én een grote prijsdrop waardoor ie op de pricewatch intropagina komt
Was dat deze actie?
https://www.theinsidersne...28316/samsungqled1905.htm

Hier de andere acties:
https://www.theinsidersnet.com/nl-nl/campaigns/overview/

Zolang ze eerlijk worden beschreven is er niets aan de hand. Als het zo summier en onvolledig is, dan heb je er niets aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Kiswum op 17-05-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ik heb een vraag over het aanmoedigingsbeleid tot schrijven van reviews van CDROM-LAND Breda. Ik krijg net de volgende mail met een verzoek tot het schrijven van een review, waar ik hierna een cashback van €5 voor krijg. Met andere woorden: CDRLB wil me betalen voor een review.
We willen je vragen om je aankoop en CD-ROM-LAND te beoordelen via Tweakers.net. Voor het schrijven van een review willen we je natuurlijk graag belonen en daarom bieden we een cashback van €5,- aan bij het schrijven van een review. Indien je de review hebt geschreven kun je ons een reply sturen met daarin de link naar de geschreven review en je IBAN nummer waar we de cashback van €5,- op terug kunnen storten. (Let op! De review dient wel geschreven te worden via de sterbeoordeling op de CD-ROM-LAND pagina van Tweakers)
Het komt me zo voor dat reviews gestuurd zullen zijn door het financiële aspect ervan, in plaats van een legitieme inhoud op basis van onbevooroordeelde ervaring met de webshop.

Heb verder niets tegen CDRL, bestel er graag, maar vind dit soort manieren van (positieve) reviews pushen niet heel schoon klinken.

Wat is de mening van Tweakers.net hierover?

[ Voor 29% gewijzigd door Allubz op 18-05-2019 14:17 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Allubz schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:17:
Met andere woorden: CDRLB wil me betalen voor een review.

[...]

Wat is de mening van Tweakers.net hierover?
Dat zolang niet gestuurd wordt op positieve reviews en er niet aan cherrypicking wordt gedaan er niks aan de hand is. Zie ook regeling ACM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

productreview: Tesla Model 3 review door pehhpeh

Het werven van Tesla ambassadeurs lijkt me ongewenst in een review ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DeComponeur schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:16:
productreview: Tesla Model 3 review door pehhpeh

Het werven van Tesla ambassadeurs lijkt me ongewenst in een review ...
Plus een referral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Opvallend dat al deze +2/+3 reviews allemaal een gelijk aantal +0's hebben, lijkt bijna met opzet en niet helemaal de bedoeling: pricewatch: LG 27UK850-W Zilver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Jochemd13 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:04:
Opvallend dat al deze +2/+3 reviews allemaal een gelijk aantal +0's hebben, lijkt bijna met opzet en niet helemaal de bedoeling: pricewatch: LG 27UK850-W Zilver
Kwam denk ik door het Testpanel actie. Sommige hadden het vermoeden dat alleen de +3 review de monitor zou winnen. Hierdoor is er vermoedelijk vals gespeeld door de concurrentie weg te (laten) spelen.
In dit geval zit gewoon de beste inhoudelijke review winnen en dat staat los van de scores vanuit het publiek.

Daarnaast krijgen een aantal bekende reviewers standaard een aantal 0 en +1 scores van gebruikers, bij zeer complete en duidelijke reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:42

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Jochemd13 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:04:
Klopt, heb ik destijds al aangekaart bij Ginz...

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
productreview: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB review door Tasty01

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:53:
productreview: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB review door Tasty01
404 Not Found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Kiswum schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:12:
[...]

Kwam denk ik door het Testpanel actie. Sommige hadden het vermoeden dat alleen de +3 review de monitor zou winnen. Hierdoor is er vermoedelijk vals gespeeld door de concurrentie weg te (laten) spelen.
In dit geval zit gewoon de beste inhoudelijke review winnen en dat staat los van de scores vanuit het publiek.

Daarnaast krijgen een aantal bekende reviewers standaard een aantal 0 en +1 scores van gebruikers, bij zeer complete en duidelijke reviews.
Het zou daarom goed zijn om gewoon eens de namen van degene te laten zien wie wat gestemd heeft. Dan kan de community daar zelf een oordeel over vormen. En er actie op ondernemen door zo iemand te reporten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

pricewatch: Samsung QLED 43Q60R Zwart
Zeer matig en allemaal geleend of gesponsord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-The_Mask- schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:39:
Waarom denk dat die een 404 geeft? :p
Omdat het is verwijderd zonder terugkoppeling op jouw opmerking.
aex351 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:44:
[...]

Het zou daarom goed zijn om gewoon eens de namen van degene te laten zien wie wat gestemd heeft. Dan kan de community daar zelf een oordeel over vormen. En er actie op ondernemen door zo iemand te reporten.
Zie Dirk in "Downmodders actief in reviews"

[ Voor 54% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2019 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

5.7 Het Lid mag de ervaringen, beoordelingen en besprekingen die hij toevoegt aan de Shop- en Productreviews op de Website ook op andere sites plaatsen, waaronder sites van hemzelf of van derden. Echter, het Lid zal dergelijke ervaringen, beoordelingen en besprekingen, en daarmee vergelijkbare ervaringen, beoordelingen en besprekingen, niet op sites van hemzelf of van derden plaatsen indien deze sites met een commercieel oogmerk worden geëxploiteerd. Indien Tweakers of de Crew vaststelt dat een Lid in strijd handelt met het voorgaande, dan kan Tweakers de toevoegingen van het Lid aan de Shop- en/of Productreview van de Website verwijderen.
productreview: Sharkoon TG4 (RGB leds) review door Jochemd13
productreview: Cooler Master MasterMouse MM830 review door Jochemd13
productreview: Sharkoon VG6-W Rood review door Jochemd13
productreview: Corsair Carbide 275Q Quiet Midi Tower Case review door Jochemd13
productreview: Razer Hammerhead USB-C (Groen, Zwart) review door Jochemd13
productreview: Corsair Carbide 678C Low Noise Zwart review door Jochemd13
productreview: Gigabyte Aorus C300 Glass review door Jochemd13

https://www.techtesters.eu/author/jochem/

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Techtesters.eu heeft geen winstoogmerk. Eventuele advertentieinkomsten gaan louter richting het dekken van de kosten om deze website draaiende te houden en te verbeteren. Wij doen dit niet full-time en zijn financieel onafhankelijk, hierdoor kunnen we jou verzekeren dat al onze reviews zonder invloeden van buiten (bijvoorbeeld fabrikanten) tot stand komen. Onze reviews bevatten enkel en alleen onze eigen, onafhankelijke mening.
https://www.techtesters.eu/over-techtesters-eu/

You're welcome :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dat heb ik gezien, maar zo simpel is het niet. Zeker niet met reclame op de site, monetized YouTube-videos en affiliate-links in de Youtube descriptions. Er wordt wel heel hard geprobeerd om geld te verdienen.

Het is het summum van Wij van WC-Eend om dat simpelweg aan te nemen omdat het op de website staat. We doen het niet voor de winst, maar nemen met groot genoegen stapels aan dure hardware aan. En voeren reclame. En monetizen onze YouTube video's. En voeren affilate-links. Maar wees gerust, we zijn financieel onafhankelijk. Het is zo verschrikkelijk tegenstrijdig.

[ Voor 30% gewijzigd door FirePuma142 op 05-06-2019 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat is ook zeer oude informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 22:19

iStijn

Tech-fanaat

FirePuma142 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:37:
[...]

Dat heb ik gezien, maar zo simpel is het niet. Zeker niet met reclame op de site, monetized YouTube-videos en affiliate-links in de Youtube descriptions. Er wordt wel heel hard geprobeerd om geld te verdienen.

Het is het summum van Wij van WC-Eend om dat simpelweg aan te nemen omdat het op de website staat. We doen het niet voor de winst, maar nemen met groot genoegen stapels aan dure hardware aan. En voeren reclame. En monetizen onze YouTube video's. En voeren affilate-links. Maar wees gerust, we zijn financieel onafhankelijk. Het is zo verschrikkelijk tegenstrijdig.
Ik vind het wel humor dat je doet alsof een medium platform als Techtesters niet betrouwbaar is omdat ze geld verdienen aan reviews en daarom dus niet onafhankelijk zijn.

Het platform waar je deze posts op plaatst verdient toevallig bakken met geld aan reviews, naar alle waarschijnlijkheid velen malen meer dan dat Techtesters verdient. Vergeet niet dat de Persgroep zeer commercieel is en uit is op winst. Dat is dan ook vrij logisch. Dus waarom is het dan zo raar dat Techtesters ook geld verdient aan reviews?

Moeten we dan alle reviews van Tweakers zelf ook gaan verwijderen? Omdat ze zelf ook niet onafhankelijk zijn?

Het feit dat Techtesters geweerd wordt is voor mij een reden om van Tweakers af te stappen en om dan ook mijn abonnement stop te zetten.

En ik ben niet zo'n die-hard Techtesters fanboy die hier even zijn punt duidelijk wilt maken. Ik ben tegen censuur en daar lijkt dit enorm op.

Ik ga geen geld geven aan een bedrijf dat zo werkt, dat is naar mijn mening 'unfair'.

Zeg wat je vind, maar ik vind het oprecht sneu dat een grote community als Tweakers dit soort streken uithaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

iStijn schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:18:
[...]

Ik vind het wel humor dat je doet alsof een medium platform als Techtesters niet betrouwbaar is omdat ze geld verdienen aan reviews en daarom dus niet onafhankelijk zijn.
Het is geen humor, het is bloedserieus.
Het platform waar je deze posts op plaatst verdient toevallig bakken met geld aan reviews, naar alle waarschijnlijkheid velen malen meer dan dat Techtesters verdient. Vergeet niet dat de Persgroep zeer commercieel is en uit is op winst. Dat is dan ook vrij logisch. Dus waarom is het dan zo raar dat Techtesters ook geld verdient aan reviews?
De core business van de Persgroep is journalistiek, niet reviews produceren. Groot verschil. Journalistieke onafhankelijkheid betekent voor een reviewer in dienst van Tweakers ook dat producten nimmer mogen worden aangenomen, laat staan mee naar huis of erger nog voor gewin worden verkocht. Het creeert een afhankelijkheid voor een bedrijf(je) waar reviewen de core business is: zonder medewerking van marketeers om reviewexemplaren te schenken en/of tijdelijk ter beschikking te stellen is het bedrijf niet meer levensvatbaar. Tweakers ligt daar geen seconde wakker van.
Moeten we dan alle reviews van Tweakers zelf ook gaan verwijderen? Omdat ze zelf ook niet onafhankelijk zijn?
Nee, zie hier boven.
Het feit dat Techtesters geweerd wordt is voor mij een reden om van Tweakers af te stappen en om dan ook mijn abonnement stop te zetten.
Doe wat je wil, we leven in een vrij land.
En ik ben niet zo'n die-hard Techtesters fanboy die hier even zijn punt duidelijk wilt maken. Ik ben tegen censuur en daar lijkt dit enorm op.
Censuur? Ik denk dat je niet precies weet wat dat betekent.
Ik ga geen geld geven aan een bedrijf dat zo werkt, dat is naar mijn mening 'unfair'.
De enige die zich hier naar mijn mening unfair gedraagt is Techtesters.
Zeg wat je vind, maar ik vind het oprecht sneu dat een grote community als Tweakers dit soort streken uithaalt.
Ik weet niet op welke streken je doelt :)

Begrijp goed, als de door mij aangewezen reviews mogen blijven staan betekent dat dat het toegestaan is om op Tweakers geplaatste reviews commercieel te exploiteren omdat ik als commercieel exploitant zelf aangeef dat dit alleen maar bedoeld is om eventuele kosten te dekken. De 20 opeenvolgende reviews in een enkele maand die ik een tijdje terug bekeek vertegenwoordigden alleen al een bedrag van +/- €1000. Let wel, dat is echt alleen maar om de website draaiende te houden en te verbeteren. Hosting is maximaal tientjeswerk, is de rest dan puur voor verbeteren? Dat gelooft toch helemaal niemand denk ik?

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 05-06-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

-verkeerde topic-

[ Voor 78% gewijzigd door Dutchredgaming op 14-06-2019 19:55 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Een review van de 12 GB versie wordt gebruikt bij zowel productreview: OnePlus 7 Pro (12GB intern) 256GB Blauw review door Frozen als productreview: OnePlus 7 Pro (8GB intern) 256GB Zwart review door Frozen

Makkelijk karmapunten farmen zo.

Is het publiceren van reviews alhier en ook op (commerciële) sites van derden niet aan banden gelegd juncto art. 5.7 van de AV :?

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2019 02:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
PcDealer schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 02:47:
Een review van de 12 GB versie wordt gebruikt bij zowel productreview: OnePlus 7 Pro (12GB intern) 256GB Blauw review door Frozen als productreview: OnePlus 7 Pro (8GB intern) 256GB Zwart review door Frozen

Is het publiceren van reviews alhier en ook op (commerciële) sites van derden niet aan banden gelegd juncto art. 5.7 van de AV :?
De telefoon is toch identiek? Enkel RAM verschilt.
Iets met spijkers en laag water, imho.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
FirePuma142 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:59:
[...]
Begrijp goed, als de door mij aangewezen reviews mogen blijven staan betekent dat dat het toegestaan is om op Tweakers geplaatste reviews commercieel te exploiteren omdat ik als commercieel exploitant zelf aangeef dat dit alleen maar bedoeld is om eventuele kosten te dekken. De 20 opeenvolgende reviews in een enkele maand die ik een tijdje terug bekeek vertegenwoordigden alleen al een bedrag van +/- €1000. Let wel, dat is echt alleen maar om de website draaiende te houden en te verbeteren. Hosting is maximaal tientjeswerk, is de rest dan puur voor verbeteren? Dat gelooft toch helemaal niemand denk ik?
Dit klopt natuurlijk volkomen. Eén zo'n bannertje bovenaan de pagina levert per maand al op wat je aan eventuele kosten voor zo'n website zal hebben. Die disclaimer is dus ronduit gelul. De rest van de inkomsten (en producten) gaan dus ongetwijfeld naar de reviewers. Prima natuurlijk, maar dan lijkt het me toch wel commercieel.
Ik zou zeggen: pas de regels aan hier op Tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dodge_911 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:57:
[...]

De telefoon is toch identiek? Enkel RAM verschilt.
Iets met spijkers en laag water, imho.
Dus afwijkende specificaties en niet identiek. Daarnaast schuif je mijn andere argumenten voor het gemak ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Volgens mij mag een review niet meer dan 1x worden geplaatst. Tenzij je het product in die andere uitvoering en kleur hebt. bijvoorbeeld bij een koeler, andere fabrieksopstelling van een laptop of andere kleur smartphone.

Verder kan er wel een verschil in performance zijn bij 8/12GB, echter is het bij dit soort smartphones alleen zichtbaar in benchmarks en niet bij dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:00:
Volgens mij mag een review niet meer dan 1x worden geplaatst. Tenzij je het product in die andere [...] kleur hebt. bijvoorbeeld [...] of andere kleur smartphone.
Een andere kleur is een uitvoering van 1 product zoals je kunt selecteren in de PW. Dat zou wat zijn: bij elke kleur een nieuwe review plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 22:19

iStijn

Tech-fanaat

Om even terug te komen op onreine reviews en dan m.b.t. het maken van reclame in je reviews voor o.a. je eigen website.

De beste Kiswum hierboven maakt ook vrij veel reclame voor zijn eigen website. Dit is onder andere meerdere malen terug te vinden op zijn Tweakers Profiel, maar ook in zijn reviews staat gewoon het linkje.

Ik citeer uit meerdere reviews van Kiswum: "Alle reviews en blogs zijn tevens te zien op mijn website: www.kiswum.com"

Dit lijkt mij niet echt de bedoeling.

Hier een voorbeeld van een review:https://tweakers.net/prod...i-9-se-(128gb)-zwart.html

Onderin staat de link naar zijn website.

In dit geval worden ook reviews dubbel gepost (zowel op zijn website als op Tweakers), de achterliggende gedachte hiervan is voor mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

iStijn schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:57:
Onderin staat de link naar zijn website.
Ik laat voor nu in het midden of dat in strijd is met de av. Een link in het profiel of signature in elk geval niet.
In dit geval worden ook reviews dubbel gepost (zowel op zijn website als op Tweakers), de achterliggende gedachte hiervan is voor mij onduidelijk.
Ik zie geen aanwijzingen voor het commercieel uitbuiten van de website i.t.t. andere reviewers. Althans er wordt niet aangegeven dat er samenwerkingen mogelijk zijn of dat er een bedrijf achter de website zit. In dat geval is het duidelijk in lijn met de onlangs gecommuniceerde regels.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2019 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Uit de algemene voorwaarden:
5.7 Het Lid mag de ervaringen, beoordelingen en besprekingen die hij toevoegt aan de Shop- en Productreviews op de Website ook op andere sites plaatsen, waaronder sites van hemzelf of van derden. Echter, het Lid zal dergelijke ervaringen, beoordelingen en besprekingen, en daarmee vergelijkbare ervaringen, beoordelingen en besprekingen, niet op sites van hemzelf of van derden plaatsen indien deze sites met een commercieel oogmerk worden geëxploiteerd.
Je mag reviews op meerdere locaties plaatsen. Het mogen echter geen commerciële websites zijn (het mag officieel niet bij Hardware.info). Ik heb tot nu toe altijd geld geweigerd bij het reviewen van producten of bij het publiceren van blogs.
Hierdoor ben ik zelf niet commercieel actief. In ruil voor een review accepteer ik overigens weleens cadeaus in de vorm van het product dat ik heb getest (zoals van Testpanels van Tweakers). In al mijn reviews is via 1/enkele zinnen te zien en uitgelegd of het product is gekregen, geleend of gekocht. Als het goed is, is aan de kwaliteit en score van zo'n review nooit te zien hoe ik het testproduct in huis haalde. De kwaliteit van de reviews is voor mijn gevoel daardoor altijd gelijk.

Mijn volledige reviews plaats ik op Tweakers, Hardware.info en op mijn eigen website: kiswum.com. Ik plaats dus geen teasers of halve reviews op deze website. Je hoeft dus niet naar mijn site te gaan om de rest van de review te lezen.

De reden waarom ik mijn reviews niet alleen bij Tweakers plaats, maar ook bij de buren, is doordat ik mijn kennis zoveel mogelijk wil delen en ik gun hwi meer bezoekers op hun website. Het kost mij ongeveer een uur om het over te zetten en ik win er absoluut niets mee, zelfs geen karma punten.

Ik geef ook aan dat mijn reviews en blogs op mijn eigen website zijn te vinden, zodat men op 1 website alle interessante informatie kan vinden. Daarop staan er naast Nederlandse reviews, ook Engelse reviews en beursverslagen op mijn website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

PcDealer schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 02:47:

De dubbele review is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dirk schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:57:
[...]

De dubbele review is weg.
Dirk dit vind ik toch een beetje vreemd. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Galaxy S10 512GB Groen dan staat een review die bijvoorbeeld bij de S10 128GB wit is geplaatst ook bij de S10 512GB groen. Waarom mag ik dan ook geen review bij de 8GB RAM versie plaatsen van de OnePlus 7 Pro? Dat is toch vreemd?

[ Voor 22% gewijzigd door Frozen op 15-06-2019 22:10 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar zijn verschillende uitvoeringen samengevoegd tot een enkel product. De reviews staan dan bij alle uitvoeringen. Iemand van het kantoor, zoals @Mooijekind, zou in dit geval kunnen beoordelen of deze producten ook kunnen worden samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:06:
[...]

Dirk dit vind ik toch een beetje vreemd. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Galaxy S10 512GB Groen dan staat een review die bijvoorbeeld bij de S10 128GB wit is geplaatst ook bij de S10 512GB groen. Waarom mag ik dan ook geen review bij de 8GB RAM versie plaatsen van de OnePlus 7 Pro? Dat is toch vreemd?
Omdat voor zover ik het kan zien (niet de review volledig gelezen, maar gezocht op "S10") wordt de S10-serie getest en inderdaad ook de individuele toestellen S10e/S10/S10+. Zo blijkt bijvoorbeeld de camera in de S10e af te wijken van de andere twee en ook iets met de afdrukscanner.

In deze review wordt ook bevestigd dat geheugen wel degelijk uit kan maken:
De S10e heeft 6GB werkgeheugen, waar de andere S10-modellen 8GB tot 12GB hebben. Dat merk je af en toe als je bijvoorbeeld teruggrijpt naar een app die je een tijdje terug hebt geopend. Deze moet dan bij de S10e eerder opnieuw laden dan bij de andere twee. Toch is er met 6GB wat ons betreft prima te leven en we hebben de S10-modellen niet op agressief geheugenmanagement betrapt.
reviews: Samsung Galaxy S10-serie - Meer technologie achter de schermen
Edit: mij taggen en dan de tekst verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PcDealer schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:18:
[...]

Omdat voor zover ik het kan zien (niet de review volledig gelezen, maar gezocht op "S10") wordt de S10-serie getest en inderdaad ook de individuele toestellen S10e/S10/S10+. Zo blijkt de camera in de S10e af te wijken van de andere twee en ook iets met de afdrukscanner.

In deze review wordt ook bevestigd dat geheugen wel degelijk kan maken:

[...]

Edit: mij taggen en dan de tekst verwijderen?
Het gaat erom dat die reviews die bij de S10 128GB wit zijn geplaatst, ook bij de S10 512GB Groen te lezen zijn. Die afwijking is net zo significant als de OP7Pro. Ofwel amper significant.
De S10e heeft 6GB werkgeheugen, waar de andere S10-modellen 8GB tot 12GB hebben. Dat merk je af en toe als je bijvoorbeeld teruggrijpt naar een app die je een tijdje terug hebt geopend. Deze moet dan bij de S10e eerder opnieuw laden dan bij de andere twee. Toch is er met 6GB wat ons betreft prima te leven en we hebben de S10-modellen niet op agressief geheugenmanagement betrapt.
Prima, wat voor de ene telefoon geldt hoeft niet voor de andere te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:21:
[...]

Het gaat erom dat die reviews die bij de S10 128GB wit zijn geplaatst, ook bij de S10 512GB Groen te lezen zijn. Die afwijking is net zo significant als de OP7Pro. Ofwel amper significant.
Ik ben er nog niet uit hoe ik daar in sta.

In elk geval acht ik de Tweakers redactie a.k.a. @Andrasman onafhankelijk t.o.v. gebruikers die karma farmen en fabrikanten proberen te paaien via hun bedrijf.

Wat voor mij buiten kijf staat, is dat wel vermeld moet worden of de 128 GB-versie qua prestaties afwijkt van de 256 GB-versie om deze te mogen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PcDealer schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:33:
[...]

Ik ben er nog niet uit hoe ik daar in sta.

In elk geval acht ik de Tweakers redactie a.k.a. @Andrasman onafhankelijk t.o.v. gebruikers die karma farmen en fabrikanten proberen te paaien via hun bedrijf.

Wat voor mij buiten kijf staat is dat wel vermeld moet worden of de 128 GB-versie qua prestaties afwijkt van de 256 GB-versie om deze te mogen koppelen.
Wat jij onafhankelijk acht doet er niet toe.
1. De OnePlus 7 Pro 128gb verschilt niet meer van de OnePlus 7 Pro 256GB dan de Samsung Galaxy S10 128GB verschilt van de Samsung Galaxy S10 512GB.
2. De review van tweakers staat ook bij alle telefoons, 64GB, 128GB en 256GB. Moet daar dan ook bijgezet worden of de prestaties afwijken?
3. Chris is net zo onafhankelijk als ik dat ben. Zo heeft Tweakers er bijvoorbeeld baat bij als er geen negatieve reviews worden geschreven, want als er veel negatieve reviews worden geschreven betekent dat mogelijk dat minder fabrikanten met ze willen samenwerken. Daarnaast heb ik een technische studie gedaan waardoor ik met veel technische kennis en onafhankelijkheid naar producten kan kijken, dus wat jij onafhankelijk acht mag je natuurlijk zelf weten. Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik zo objectief mogelijk reviews schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:41:
[...]

Daarnaast heb ik een technische studie gedaan waardoor ik met veel technische kennis en onafhankelijkheid naar producten kan kijken, dus wat jij onafhankelijk acht mag je natuurlijk zelf weten. Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik zo objectief mogelijk reviews schrijf.
Wanneer vermeldt je de andere technische redacteur op je website?

Als je zo objectief bent en met onafhankelijkheid naar producten kan kijken, dan zal het geen enkel probleem zijn om je objectieve kwalificatie te onderbouwen met bewijs toch?
De telefoon is sneller en voelt sneller aan dan welke andere telefoon op de markt, Samsungs, Apples en Huawei’s hebben het nakijken.
Waarom krijgen alle geteste producten een goud of zilver award? Dat is toch raar? Een reward hoe dan ook.

Verder zouden alle reviews van jouw verwijderd moeten worden van hier, of je eigen website zoals gesteld in PcDealer in "Meldingen 'onreine' productreviews"

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PcDealer schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:52:
[...]

Wanneer vermeldt je de andere technische redacteur op je website?

Als je zo objectief bent en met onafhankelijkheid naar producten kan kijken, dan zal het geen enkel probleem zijn om je objectieve kwalificatie te onderbouwen met bewijs toch?

[...]

Waarom krijgen alle geteste producten een goud of zilver award? Dat is toch raar? Een reward hoe dan ook.

Verder zouden alle reviews van jouw verwijderd moeten worden van hier, of je eigen website zoals gesteld in PcDealer in "Meldingen 'onreine' productreviews"
Zoals iemand hierboven plaatste:
5.7 Het Lid mag de ervaringen, beoordelingen en besprekingen die hij toevoegt aan de Shop- en Productreviews op de Website ook op andere sites plaatsen, waaronder sites van hemzelf of van derden. Echter, het Lid zal dergelijke ervaringen, beoordelingen en besprekingen, en daarmee vergelijkbare ervaringen, beoordelingen en besprekingen, niet op sites van hemzelf of van derden plaatsen indien deze sites met een commercieel oogmerk worden geëxploiteerd.
Heb ik een commerciëel oogmerk? Nope.

Wat is er commercieel aan het plaatsen van een review, van een geleend apparaat waar ik 24 uur tijd in heb gestoken? Niets. Je bent echt aan het strooien met losse flodders en spijkers op laag water aan het zoeken. Kan je daarmee stoppen?

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 16-06-2019 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:57:

Heb ik een commerciëel oogmerk? Nope.
Is dit geen commercieel oogmerk (nadruk door mij)?
Indien je graag contact wilt zoeken met TechBeLike kan dat natuurlijk, wij zijn nooit vies van een goede babbel: zeker niet als er bitterballen aanwezig zijn! Lijkt een samenwerking je helemaal het einde, wil je graag adverteren op onze website of heb je andere vragen of opmerkingen? Hieronder kan je alles achterlaten, dat is wel zo eenvoudig namelijk. Als je dus het contactformulier invult komen wij zo snel mogelijk met antwoorden bij je terug!

https://www.techbelike.com/contact/
Daarnaast staat er ook een banner onder je contact formulier. Zijn dat merken waar je als bedrijf mee samenwerkt?
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.techbelike.com/wp-content/uploads/2018/07/samenwerking.png

Valt dat niet onder het mom "sites van hemzelf of van derden plaatsen indien deze sites met een commercieel oogmerk worden geëxploiteerd"? Het is voor mij als lezer in ieder geval niet echt duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd1 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:06:
[...]

Is dit geen commercieel oogmerk (nadruk door mij)?

[...]

Daarnaast staat er ook een banner onder je contact formulier. Zijn dat merken waar je als bedrijf mee samenwerkt?
spoiler:

Valt dat niet onder het mom "sites van hemzelf of van derden plaatsen indien deze sites met een commercieel oogmerk worden geëxploiteerd"? Het is voor mij als lezer in ieder geval niet echt duidelijk. ;)
offtopic:
Met Belsimpel had ik ook een Samenwerking, namelijk dat ik de OnePlus 7 Pro mocht lenen voor 4 weken om een review te schrijven. Advertenties op een website betekent niet gelijk dat er winst gedraaid moet worden. Ik heb wel hosting kosten, kosten van testapparatuur etc. Moet ik dat dan allemaal uit eigen zak ophoesten als ik dat bijvoorbeeld ook krijgen na het plaatsen van een review? ;) Het uitgangspunt is dat de reviews eerlijk zijn, dat zijn ze. In een oneerlijke review geef je niet alle negatieve punten aan zoals ik wel doe, (overigens nog uitgebreider dan tweakers): productreview: OnePlus 7 Pro (12GB intern) 256GB Blauw review door Frozen

Moet er bij mij winst gedraaid worden? Nee. Maak ik winst? Nee, ook niet eens.

Dat zijn een aantal bedrijven met wie ik heb samengewerkt om reviews te schrijven de afgelopen jaren. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:17:
[...]

offtopic:
Met Belsimpel had ik ook een Samenwerking, namelijk dat ik de OnePlus 7 Pro mocht lenen voor 4 weken om een review te schrijven. Advertenties op een website betekent niet gelijk dat er winst gedraaid moet worden. Ik heb wel hosting kosten, kosten van testapparatuur etc. Moet ik dat dan allemaal uit eigen zak ophoesten als ik dat bijvoorbeeld ook krijgen na het plaatsen van een review? ;) Het uitgangspunt is dat de reviews eerlijk zijn, dat zijn ze. In een oneerlijke review geef je niet alle negatieve punten aan zoals ik wel doe, (overigens nog uitgebreider dan tweakers): productreview: OnePlus 7 Pro (12GB intern) 256GB Blauw review door Frozen

Moet er bij mij winst gedraaid worden? Nee. Maak ik winst? Nee, ook niet eens.

Dat zijn een aantal bedrijven met wie ik heb samengewerkt om reviews te schrijven de afgelopen jaren. :)
Nogmaals, ik ben maar een simpele voorbijganger. Als jij het als hardcore reviewer niet zeker weet dan weet ik het als voorbijganger die niet echt reviewt ook niet. :P

Het was dan ook niet zozeer kritiek, meer een opmerking dat het voor de simpele voorbijganger wel kan lijken alsof er een commercieel oogmerk is. Een commercieel oogmerk vereist niet dat er daadwerkelijk winst gemaakt wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd1 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Nogmaals, ik ben maar een simpele voorbijganger. Als jij het als hardcore reviewer niet zeker weet dan weet ik het als voorbijganger die niet echt reviewt ook niet. :P

Het was dan ook niet zozeer kritiek, meer een opmerking dat het voor de simpele voorbijganger wel kan lijken alsof er een commercieel oogmerk is. Een commercieel oogmerk vereist niet dat er daadwerkelijk winst gemaakt wordt. ;)
offtopic:
Ik waardeer je reactie en je hebt gelijk, commerciëel oogmerk vereist inderdaad niet dat er daadwerkelijk winst gemaakt wordt. Wel dat het het doel is om winst te maken. Ook dat doel heb ik niet, mijn doel is om lekker in mijn vrije tijd bezig te zijn met tech en dat met zo veel mogelijk mensen te mogen delen. Daarnaast studeer ik full-time, dus het is louter hobby. :Y

Desalniettemin wil ik graag terug naar de discussie over mijn OnePlus 7 Pro 12GB review die ik ook bij de 8GB versie had gezet. Ik ben van mening dat de review daar prima stond.
  1. Producten zijn niet gekoppeld, dus de review van de OnePlus 7 Pro (12GB intern) 256GB Blauw is dan niet te lezen bij de 8GB versie en de 6GB versie, terwijl ze amper van elkaar verschillen. De review is dus wel degelijk relevant op die locatie.
  2. Producten die net zo veel van elkaar verschillen zijn de Samsung Galaxy S10 128GB Wit en de Samsung Galaxy S10 512GB Groen. Reviews die bij de één staan, zijn ook bij de ander te lezen.
  3. Tweakers.net heeft zelf 1 versie gereviewd en geeft zelfs niet eens aan welke (hoeveelheid geheugen, hoeveelheid RAM), daarmee geeft de redactie ook al aan dat de verschillen minimaal zijn. Deze review staat bij de 6GB, 8GB en 12GB versie.
Waarom kan ik dan geen review plaatsen als deze net zo relevant is als een S10 128GB Wit bij een S10 512GB groen?
Betekent dat dan als ik een review plaats van een product waarbij ik niet precies aan geef welke specificaties het product heeft, ik hem ook op alle 3 de locaties mag plaatsen?

@Ginz

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 15-06-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:42:
[...]

offtopic:
Ik waardeer je reactie en je hebt gelijk, commerciëel oogmerk vereist inderdaad niet dat er daadwerkelijk winst gemaakt wordt. Wel dat het het doel is om winst te maken. Ook dat doel heb ik niet, mijn doel is om lekker in mijn vrije tijd bezig te zijn met tech en dat met zo veel mogelijk mensen te mogen delen. Daarnaast studeer ik full-time, dus het is louter hobby. :Y

Desalniettemin wil ik graag terug naar de discussie over de OnePlus 7 Pro 12GB bij de 8GB versie. Ik ben van mening dat de review daar prima stond.
  1. Producten zijn niet gekoppeld, dus de review van de OnePlus 7 Pro (12GB intern) 256GB Blauw is dan niet te lezen bij de 8GB versie en de 6GB versie, terwijl ze amper van elkaar verschillen. De review is dus wel degelijk relevant op die locatie.
  2. Producten die net zo veel van elkaar verschillen zijn de Samsung Galaxy S10 128GB Wit en de Samsung Galaxy S10 512GB Groen. Reviews die bij de één staan, zijn ook bij de ander te lezen.
  3. Tweakers.net heeft zelf 1 versie gereviewd en geeft zelfs niet eens aan welke (hoeveelheid geheugen, hoeveelheid RAM), daarmee geeft de redactie ook al aan dat de verschillen minimaal zijn.
Waarom kan ik dan geen review plaatsen als deze net zo relevant is als een S10 128GB Wit bij een S10 512GB groen?
Als de review verder hetzelfde is (zowel de jouwe als die van Tweakers) is het dan niet beter om de producten te mergen (voor de reviews althans)? Zoals, als ik je reactie goed begrijp, bij de genoemde Samsung het geval is.

Lijkt me sowieso handiger, bijvoorbeeld voor reacties. Anders krijg je bijvoorbeeld twee verschillende reactie threads voor wat effectief (zoals ik het begrijp) hetzelfde / een zeer vergelijkbaar product is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Frozen, maar benchmark resultaten gebruiken van een "andere" uitvoering schept wel wat verwarring. Ik, als "muggenzifter", vraag me meteen af waarom ik 12GB als werkgeheugen bij de benchmarks zie staan bij een 8GB product? Als je ze beiden hebt getest, dan ook die test-resultaten bij het juiste exemplaar vermelden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

hardware-lover schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:46:
@Frozen, maar benchmark resultaten gebruiken van een "andere" uitvoering schept wel wat verwarring. Ik, als "muggenzifter", vraag me meteen af waarom ik 12GB als werkgeheugen bij de benchmarks zie staan bij een 8GB product? Als je ze beiden hebt getest, dan ook die test-resultaten bij het juiste exemplaar vermelden?
Tweakers heeft 1 review gebakken en plaatst de reviews ook op alle locaties, waarmee ze dus ook aangeven dat de verschillen heel erg klein zijn. Daarnaast vermeld ik, in tegenstelling tot tweakers, wel precies welke telefoon ik heb getest. Dus het is meteen duidelijk hoe de resultaten tot stand zijn gekomen. De resultaten van de 8 en de 12GB versie verschillen amper, dus dan is er bij zetten dat de resultaten afkomstig zijn van de 12GB versie toch genoeg?

Of moet ik net als tweakers niet erbij zetten welke versie ik precies heb getest en het dan maar overal neerzetten omdat de resultaten toch hetzelfde zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd1 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Het was dan ook niet zozeer kritiek, meer een opmerking dat het voor de simpele voorbijganger wel kan lijken alsof er een commercieel oogmerk is.
Ik kan dat zelfs hard maken.
Wanneer heb ik een onderneming?

KVK gebruikt drie criteria om te bepalen of je een onderneming hebt. Deze sluiten aan bij de criteria die de Belastingdienst gebruikt om te bepalen of je btw-plichtig bent.]
https://www.kvk.nl/inschr...eria-van-een-onderneming/
Criteria voor een ondernemingUitleg
Je levert goederen en/of diensten.Goederen: je verkoopt bijvoorbeeld fietsen.
Diensten: je bent bijvoorbeeld klusjesman, journalist of boekhouder.
SBI-code: 72192 - Technisch speur- en ontwikkelingswerk
SBI-code: 6202 - Advisering en ondersteuning op het gebied van informatietechnologie
Het onderzoeken, rapporteren en adviseren over producten, diensten en organisaties in de IT. Deze rapportages worden geschreven door Aerospace Engineers en gepubliceerd op onze website.
Je vraagt hier een meer dan symbolische vergoeding voor.Het gaat dus niet om vrijwilligerswerk of een hobby die alleen maar geld kost.
Je neemt deel aan het (normale) economische verkeer.Als je een fiets opknapt en verkoopt aan familie of vrienden, dan ben je geen ondernemer.

Omdat @Frozen is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel voldoet hij aan de voorwaarden anders mag hij zich niet inschrijven. Het streven is dan ook winst en dat staat gelijk aan commercieel:
de commercie betreffend; = handels-: commerciële televisie gericht op het maken van winst
https://www.vandale.nl/gr...nds/betekenis/commercieel
[...]

]Ik waardeer je reactie en je hebt gelijk, commerciëel oogmerk vereist inderdaad niet dat er daadwerkelijk winst gemaakt wordt. Wel dat het het doel is om winst te maken. Ook dat doel heb ik niet, mijn doel is om lekker in mijn vrije tijd bezig te zijn met tech en dat met zo veel mogelijk mensen te mogen delen. Daarnaast studeer ik full-time, dus het is louter hobby. :Y
Dan behoor je niet ingeschreven te staan bij de KvK (met het leveren van reviews voor opdrachtgevers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frozen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:50:
[...]
Tweakers heeft 1 review gebakken en plaatst de reviews ook op alle locaties, waarmee ze dus ook aangeven dat de verschillen heel erg klein zijn. Daarnaast vermeld ik, in tegenstelling tot tweakers, wel precies welke telefoon ik heb getest. Dus het is meteen duidelijk hoe de resultaten tot stand zijn gekomen. De resultaten van de 8 en de 12GB versie verschillen amper, dus dan is er bij zetten dat de resultaten afkomstig zijn van de 12GB versie toch genoeg?

Of moet ik net als tweakers niet erbij zetten welke versie ik precies heb getest en het dan maar overal neerzetten omdat de resultaten toch hetzelfde zijn?
In mijn beleving voegt een 2e review dan helemaal niets toe, indien er helemaal geen verschillen zouden zijn. Zijn ze echter verschillend, neem dan die resultaten mee, als zijn ze gering als resultaat. Vind jij de verschillen verwaarloosbaar, dan zou je die conclusie in één review kunnen verwerken. Dat maakt die ene review completer, waardevoller en de andere volledig overbodig?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PcDealer schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:50:
[...]

Ik kan dat zelfs hard maken.

[...]

Criteria voor een ondernemingUitleg
Je levert goederen en/of diensten.Goederen: je verkoopt bijvoorbeeld fietsen.
Diensten: je bent bijvoorbeeld klusjesman, journalist of boekhouder.
SBI-code: 72192 - Technisch speur- en ontwikkelingswerk
SBI-code: 6202 - Advisering en ondersteuning op het gebied van informatietechnologie
Het onderzoeken, rapporteren en adviseren over producten, diensten en organisaties in de IT. Deze rapportages worden geschreven door Aerospace Engineers en gepubliceerd op onze website.
Je vraagt hier een meer dan symbolische vergoeding voor.Het gaat dus niet om vrijwilligerswerk of een hobby die alleen maar geld kost.
Je neemt deel aan het (normale) economische verkeer.Als je een fiets opknapt en verkoopt aan familie of vrienden, dan ben je geen ondernemer.

Omdat @Frozen is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel voldoet hij aan de voorwaarden anders mag hij zich niet inschrijven. Het streven is dan ook winst en dat staat gelijk aan commercieel:

[...]

[...]

Dan behoor je niet ingeschreven te staan bij de KvK (met het leveren van reviews voor opdrachtgevers).

[YouTube: Webinar: Heb ik een hobby of een bedrijf?]
Niet alles is zo zwart-wit als jij dat nu noemt. Ik voldoe bijvoorbeeld bij lange na niet aan het urencriterium https://www.belastingdien...voorwaarden_urencriterium. Ik heb contact opgenomen met de belastingdienst en KVK en mijn situatie uitgelegd. Zij gaven aan dat het handig was om mij in te schrijven ondanks dat ik amper uren maak, o.a. voor de aftrek van btw en de professionaliteit om zo makkelijker contact te kunnen leggen met bedrijven.
1. Het is de belastingdienst die bepaalt of je ondernemer bent en niet de KVK.
2. Een stichting oprichten brengt veel meer kosten met zich mee dan even in te schrijven bij de KVK om zo makkelijker contact te leggen met bedrijven. Daarna heeft een stichting vooral een maatschappelijk doel en komen daar veel meer kosten en regeltjes bij kijken.

Verder laten we dat lekker maar aan de rechter of aan tweakers over of ik een commerciëel oogmerk heb, jij hoeft dat niet voor hen uit te zoeken. Jouw naam als PCdealer is ook commerciëel. ;)

hardware-lover schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:59:
[...]

In mijn beleving voegt een 2e review dan helemaal niets toe, indien er helemaal geen verschillen zouden zijn. Zijn ze echter verschillend, neem dan die resultaten mee, als zijn ze gering als resultaat. Vind jij de verschillen verwaarloosbaar, dan zou je die conclusie in één review kunnen verwerken. Dat maakt die ene review completer, waardevoller en de andere volledig overbodig?
Als je nu zoekt op OnePlus 7 Pro 8GB krijg je mijn review niet te zien, ondanks dat hij wel relevant is. Mijn review voegt dus kennis toe over een bepaald product. Daar gaat het om, dat mensen dus zoeken op OnePlus 7 Pro 8GB (omdat dat de meest populaire versie is gezien zijn prijs en kleurstelling) maar die dus niet bij mijn review komen die gewoon relevant is. Het koppelen van het product zou heel erg fijn zijn en ook dé oplossing en als dat niet mogelijk is plaats ik de review wel op andere locaties met summiere aanpassingen. Dat is ook een oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Frozen op 16-06-2019 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:00:
[...]

Niet alles is zo zwart wit als jij dat nu noemt. Ik voldoe bijvoorbeeld bij lange na niet aan het urencriterium https://www.belastingdien...voorwaarden_urencriterium. Ik heb contact opgenomen met de belastingdienst en KVK en mijn situatie uitgelegd. Zij gaven aan dat het handig was om mij in te schrijven ondanks dat ik amper uren maak, o.a. voor de aftrek van btw en de professionaliteit om zo makkelijker contact te kunnen leggen met bedrijven.
Ondernemer voor de belastingdienst of ondernemer voor de KvK zijn twee verschillende zaken, wat ook op de door mij gepostte link staat. Als de tekst daar niet klopt, is het niet mijn fout. Zoals iemand al zei: "dat het voor de simpele voorbijganger wel kan lijken" (dat je ondernemer bent). Je hebt een eenmanszaak ingeschreven die zich bezig houdt met het leveren van reviews.
Verder laten we dat lekker maar aan de rechter of aan tweakers over of ik een commerciëel oogmerk heb, jij hoeft dat niet voor hen uit te zoeken.
Zolang niet een overduidelijke gang van zaken met bewijs wordt gestaafd, doet Tweakers er doorgaans niets mee. Ik moet dat dus wel uitzoeken, anders worden mijn argumenten terzijde geschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

Als je nu zoekt op OnePlus 7 Pro 8GB krijg je mijn review niet te zien, ondanks dat hij wel relevant is. Mijn review voegt dus kennis toe over een bepaald product. Daar gaat het om, dat mensen dus zoeken op OnePlus 7 Pro 8GB (omdat dat de meest populaire versie is gezien zijn prijs en kleurstelling) maar die dus niet bij mijn review komen die gewoon relevant is. Het koppelen van het product zou heel erg fijn zijn en ook dé oplossing.
Dat is dan idd een valide reden om er een aparte review van te hebben. Maar dan zou er op zijn minst, om het te verduidelijken, en opmerking over de benchmark-resultaten in kunnen staan als je de gegevens van een "ander" model gebruikt voor die review. Voor mij zou het als lezer al voldoende zijn, los van wat hier nu wel of niet is toegestaan op Tweakers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hardware-lover schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:10:
[...]

Dat is dan idd een valide reden om er een aparte review van te hebben. Maar dan zou er op zijn minst, om het te verduidelijken, en opmerking over de benchmark-resultaten in kunnen staan als je de gegevens van een "ander" model gebruikt voor die review. Voor mij zou het als lezer al voldoende zijn, los van wat hier nu wel of niet is toegestaan op Tweakers.
Ervan uitgaande dat de resultaten gelijk zijn.
[...]

Niet alles is zo zwart-wit als jij dat nu noemt. Ik voldoe bijvoorbeeld bij lange na niet aan het urencriterium https://www.belastingdien...voorwaarden_urencriterium. Ik heb contact opgenomen met de belastingdienst en KVK en mijn situatie uitgelegd. Zij gaven aan dat het handig was om mij in te schrijven ondanks dat ik amper uren maak, o.a. voor de aftrek van btw en de professionaliteit om zo makkelijker contact te kunnen leggen met bedrijven.
2. Een stichting oprichten brengt veel meer kosten met zich mee dan even in te schrijven bij de KVK om zo makkelijker contact te leggen met bedrijven. Daarna heeft een stichting vooral een maatschappelijk doel en komen daar veel meer kosten en regeltjes bij kijken.

Verder laten we dat lekker maar aan de rechter of aan tweakers over of ik een commerciëel oogmerk heb, jij hoeft dat niet voor hen uit te zoeken. Jouw naam als PCdealer is ook commerciëel. ;)

[...]

Als je nu zoekt op OnePlus 7 Pro 8GB krijg je mijn review niet te zien, ondanks dat hij wel relevant is. Mijn review voegt dus kennis toe over een bepaald product. Daar gaat het om, dat mensen dus zoeken op OnePlus 7 Pro 8GB (omdat dat de meest populaire versie is gezien zijn prijs en kleurstelling) maar die dus niet bij mijn review komen die gewoon relevant is.
Ik ben het met je eens dat je review zeer relevant is zelfs. De omweg op dit moment is Alternatieven
Maar het blijft een ander product met andere prestaties. Wellicht een idee voor je om in Mooie Features een post te maken om bij het ene product de mogelijkheid te bieden naar reviews van soortgelijke producten in dezelfde familie?
Het koppelen van het product zou heel erg fijn zijn en ook dé oplossing en als dat niet mogelijk is plaats ik de review wel op andere locaties met summiere aanpassingen. Dat is ook een oplossing.
Dan krijgen we dit weer: Gecombineerde reviews

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2019 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

hardware-lover schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:10:
[...]

Volledig mee eens, of het gedeelte van de benchmarks volledig schrappen (en plaatsen dat resultaten van de vergelijkbare OnePlus 7 Pro 12GB gevonden kan worden in bla die bla review met bla die bla linkje) als we helemaal pietluttig gaan doen. :)
PcDealer schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:08:
[...]
Zolang niet een overduidelijke gang van zaken met bewijs wordt gestaafd, doet Tweakers er doorgaans niets mee. Ik moet dat dus wel uitzoeken, anders worden mijn argumenten terzijde geschoven.
Ik snap niet waarom je dat "moet" uitzoeken, geeft dat je dan een kick of? Maar of je anderen dan zo publiekelijk de grond in moet nagelen gebaseerd op aannames en wat dingen die je hebt gevonden op het internet is weer een ander punt... :/

Hoe dan ook, als Tweakers vragen heeft over de gang van zaken of wat dan ook, dan had ik echt wel een belletje van onze grote machtige community manager gehad met een aantal vragen. Dan had ik hem misschien ook mijn belastingaangifte etc. gestuurd maar dat gaat jou momenteel niet zo veel aan. :P

PcDealer schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:14:
[...]

Ervan uitgaande dat de resultaten gelijk zijn.

[...]

Ik ben het met je eens dat je review zeer relevant is zelfs. De omweg op dit moment is Alternatieven
Maar het blijft een ander product met andere prestaties. Wellicht een idee voor je om in Mooie Features een post te maken om bij het ene product de mogelijkheid te bieden naar reviews van soortgelijke producten in dezelfde familie?

[...]

Dan krijgen we dit weer: Gecombineerde reviews
Nah, tweakers heeft schaarse Devtijd dus dat kan beter worden besteed aan andere dingen. Een productkoppeling lijkt me niet zo lastig, maar aangezien dat niet kon volgens Rens-BR in dit topic (Oneplus 7 Pro producten aan elkaar koppelen) heb ik de reviews op de relevante locaties geplaatst. Waarvan jij er nu ééntje met 2000 views heb laten weghalen, gefeliciteerd. (y)

Nu denk ik dat met een kleine aanpassing (ofwel het verwijderen van de sectie "hardware" of een zin waarin staat dat de resultaten afkomstig zijn van de 12GB versie) de review binnen een mum van tijd weer online staat.

[ Voor 29% gewijzigd door Frozen op 16-06-2019 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:19:
[...]

Ik snap niet waarom je dat "moet" uitzoeken, [...]?
Het staat precies uitgelegd in jouw citaat.
Hoe dan ook, als Tweakers vragen heeft over de gang van zaken of wat dan ook, dan had ik echt wel een belletje van onze grote machtige community manager gehad met een aantal vragen.
Misschien ziet die persoon jouw reviews niet. Het forum en met name dit topic is er op gericht om zaken aan te kaarten en daarom ben ik ontvankelijk. Misschien meldt die persoon naar aanleiding van de opmerkingen alhier alsnog met vragen bij jou. Immers, je voldoet niet aan art. 5.7 AV.

Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2019 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PcDealer schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:27:
[...]

Het staat precies uitgelegd in jouw citaat.

[...]

Misschien ziet die persoon jouw reviews niet. Het forum en met name dit topic is er op gericht om zaken aan te kaarten en daarom ben ik ontvankelijk. Misschien meldt die persoon naar aanleiding van de opmerkingen alhier alsnog met vragen bij jou. Immers, je voldoet niet aan art. 5.7 AV.

Gefeliciteerd met je verjaardag *O*
Dat is jouw mening, waarin je blijkbaar volhardend bent. Je bent bezig met een kruistocht op publiek domein, om mij de grond in te boren met claims die niet hard te maken zijn. Ik vraag je nogmaals vriendelijk om daarmee te stoppen. Nogmaals:
Verder laten we dat lekker maar aan de rechter of aan tweakers over of ik een commerciëel oogmerk heb, jij hoeft dat niet voor hen uit te zoeken.
offtopic:
bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 16-06-2019 00:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:31:
Ik kaart het aan zodat Tweakers het uit kan zoeken en daarover een uitspraak kan doen. Vergelijk het met Formule 1: de stewards zoeken niet actief naar misstanden. Pas na daarop te zijn gewezen, gaan ze er mee aan de slag. Ze melden "under investigation" en geven dan hun conclusie.
Je bent bezig met een kruistocht op publiek domein, [...]
Dan zal wel blijken dat ik in het ongelijk word gesteld voorzien van argumentatie zodat het voor iedereen duidelijk is, toch? En laten we wel wezen, je zoekt wel vaker (bewust) de grenzen van het beleid op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
[...]
3. Chris is net zo onafhankelijk als ik dat ben. Zo heeft Tweakers er bijvoorbeeld baat bij als er geen negatieve reviews worden geschreven, want als er veel negatieve reviews worden geschreven betekent dat mogelijk dat minder fabrikanten met ze willen samenwerken. Daarnaast heb ik een technische studie gedaan waardoor ik met veel technische kennis en onafhankelijkheid naar producten kan kijken, dus wat jij onafhankelijk acht mag je natuurlijk zelf weten. Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik zo objectief mogelijk reviews schrijf.
[...]

offtopic:
Maar wat is het nu? Heb je nu een studie afgerond ten bate van hetgeen jij nu uitoefent, én volg je nu die studie die ik zie aan de TU? Want die studie heeft hier natuurlijk niet veel mee te maken. Gezien je leeftijd, is de kans dat je voor je huidige studie een volwaardige studie hebt gedaan, ook niet erg aannemelijk, dus ik begrijp de vraag naar het bewijs van jouw autoriteit op dit gebied.
[...]
En fin, inschrijving kvk, partnerships met gevestigde merken, moeten bellen met belastingdienst, en last but not least bovenstaand verweer; Het komt allemaal wat streberig over, met wel heel veel moeite voor iemand die gewoon zijn hobby uitoefent, met aantoonbare tegenstrijdigheden in motivatie dan wel verdediging. Kosten voor de hobby trachten te compenseren... Is het dan nog een hobby?

Misschien dat je voor de wet geen commercieel winstoogmerk hebt, maar daar is alles mee gezegd. Er zijn veel gaten te schieten in het verhaal in ieder geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

FlowSnake schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:32:
[...]

[...]

Maar wat is het nu? Heb je nu een studie afgerond ten bate van hetgeen jij nu uitoefent, én volg je nu die studie die ik zie aan de TU? Want die studie heeft hier natuurlijk niet veel mee te maken. Gezien je leeftijd, is de kans dat je voor je huidige studie een volwaardige studie hebt gedaan, ook niet erg aannemelijk, dus ik begrijp de vraag naar het bewijs van jouw autoriteit op dit gebied.

[...]

En fin, inschrijving kvk, partnerships met gevestigde merken, moeten bellen met belastingdienst, en last but not least bovenstaand verweer; Het komt allemaal wat streberig over, met wel heel veel moeite voor iemand die gewoon zijn hobby uitoefent, met aantoonbare tegenstrijdigheden in motivatie dan wel verdediging. Kosten voor de hobby trachten te compenseren... Is het dan nog een hobby?

Misschien dat je voor de wet geen commercieel winstoogmerk hebt, maar daar is alles mee gezegd. Er zijn veel gaten te schieten in het verhaal in ieder geval.
Als je de bachelor hebt afgerond, heb je een technische studie gedaan. Als je bezig bent met de master ben je dus nog bezig met de technische studie en heb je een technische studie gedaan. Zo lastig is dat toch niet?

Ik ben zo vriendelijk om überhaupt nog een verweer te geven. Toch ben je bezig om kosten wat het kost gaten te vinden, terwijl dat niet eens aan jullie is. Als Tweakers twijfels heeft over mijn intenties kunnen ze zoals gewoonlijk contact met mij opnemen, daarvoor hoeven ze geen karaktermoord te plegen op een publiekelijk forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
Frozen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:54:
[...]

Als je de bachelor hebt afgerond, heb je een technische studie gedaan. Als je bezig bent met de master ben je dus nog bezig met de technische studie en heb je een technische studie gedaan. Zo lastig is dat toch niet?

Ik ben zo vriendelijk om überhaupt nog een verweer te geven. Toch ben je bezig om kosten wat het kost gaten te vinden, terwijl dat niet eens aan jullie is. Als Tweakers twijfels heeft over mijn intenties kunnen ze zoals gewoonlijk contact met mij opnemen, daarvoor hoeven ze geen karaktermoord te plegen op een publiekelijk forum.
Dat is niet wat ik stelde. Ik stelde duidelijk dat de kans dat je een volwaardige studie hebt afgerond die iets bijdraagt aan hetgeen jij nu beoefent, klein is. Je dekt je nu al in als 'een technische studie'.

Kortom, jouw huidige richting, heeft niets met consumentenelektronica te maken, terwijl jij stelt dat jouw huidige technische studie als een kwalificatie geldt en waarde toevoegt. In dat opzicht is een student technische bedrijfskunde net zo goed in staat objectief de technische hoogstand en kwaliteit van de rakketerij te beoordelen omdat diegene 'een technische studie' heeft gedaan.

Als je het wil gooien op het objectief onderzoeken, dan geldt zo'n beetje elke studie als kwalificerend.

Concluderend;

Dit zal je verdere carrière of wat dan ook niet schaden, iets dat karaktermoord doorgaans wel doet. Ik vind het allemaal wel erg dramatisch, en dat voor slechts een hobby ;(

Maar even zonder dollen; je hebt je eigen motivaties al laten doorschemeren, meer positieve reviews dragen bij aan $. Dus (bijna) dubbele reviews die ook nog eens zeer positief uitvallen dragen meer bij, en we weten allemaal hoe interlinking tussen sites de traffic goed kan verhogen.

Ik schoot de gaten in het verhaal puur omdat de BS er vanaf druipt. Ik heb hier geen moeite voor hoeven doen, je hebt nota bene zelf de tegenstrijdigheden opgenoemd.

Verder boeit het me geen moer, en zal ik gewoon jouw reviews lezen, net als enig andere review, alvorens ik tot de koop overga. Ik maak zelf wel een weging tussen de reviews, en laat geen reviewer bepalen welke parameters voor mij meer belangrijk of minder belangrijk zijn in de punten ;) Dat bepaal ik zelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

FlowSnake schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:30:
[...]

Dat is niet wat ik stelde. Ik stelde duidelijk dat de kans dat je een volwaardige studie hebt afgerond die iets bijdraagt aan hetgeen jij nu beoefent, klein is. Je dekt je nu al in als 'een technische studie'.

Kortom, jouw huidige richting, heeft niets met consumentenelektronica te maken, terwijl jij stelt dat jouw huidige technische studie als een kwalificatie geldt en waarde toevoegt. In dat opzicht is een student technische bedrijfskunde net zo goed in staat objectief de technische hoogstand en kwaliteit van de rakketerij te beoordelen omdat diegene 'een technische studie' heeft gedaan.

Als je het wil gooien op het objectief onderzoeken, dan geldt zo'n beetje elke studie als kwalificerend.

Concluderend;

[...]

Ik schoot de gaten in het verhaal puur omdat de BS er vanaf druipt.
Dat lijkt mogelijk zo, echter als Aerospace Engineer beschik je over kennis over o.a. de volgende facetten:
* Vibraties & differentiaalvergelijkingen: dus alles wat met speakers en geluid te maken heeft. Maar ook vibraties in raketten, door het geluid van de motoren ja. Hoe moet je anders vliegtuigmotoren stiller maken?
* Physics: elektriciteit, licht, etc.
* Computational modelling and Numerical analysis, Python: computerkracht, berekeningen etc.
* Structural analysis, statics, dynamics, production & manufacturing: bijvoorbeeld het maken van behuizingen van smartphones, stabiliteit, wat daar allemaal bij komt kijken etc.
* Systems engineering
* Technical writing

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat het voor jou niet duidelijk is, betekent niet dat het niet waar is. ;)

offtopic:
Verder is het altijd belangrijk om kritisch te blijven in het beoordelen van informatie op het internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 16-06-2019 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowSnake
Frozen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Dat lijkt mogelijk zo, echter als Aerospace Engineer beschik je over kennis over o.a. de volgende facetten:
* Vibraties & differentiaalvergelijkingen: dus alles wat met speakers en geluid te maken heeft. Maar ook vibraties in raketten, door het geluid van de motoren ja. Hoe moet je anders vliegtuigmotoren stiller maken?
* Physics: elektriciteit, licht, etc.
* Computational modelling and Numerical analysis, Python: computerkracht, berekeningen etc.
* Structural analysis, statics, dynamics, production & manufacturing: bijvoorbeeld het maken van behuizingen van smartphones, stabiliteit, wat daar allemaal bij komt kijken etc.
* Systems engineering
* Technical writing

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat het voor jou niet duidelijk is, betekent niet dat het niet waar is. ;)

offtopic:
Verder is het altijd belangrijk om kritisch te blijven in het beoordelen van informatie op het internet.
offtopic:
Ik vind dit echt bizar om te vernemen van iemand die een studie heeft afgerond, en nu bezig is met zijn master. Ik hoef toch niet uit te leggen dat het geen jij nu hebt geleerd en toegepast jou dan niet kwalificeert op al die overlappende vakgebieden? En dan hebben we het nog maar over de theorie. De praktijk moet je straks nog gaan toepassen, waaruit uiteindelijk gaat blijken of je het wel echt beheerst en kan toepassen.

Volgens diezelfde theorie kan iemand die is afgestudeerd als MAROF nu een raketmotor repareren?

Hier laat ik het bij, de argumentatie wordt hoe langer, hoe gekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je gaat er prat op dat je vanwege je studie goed zou zijn in zelfreflectie en onderbouwd conclusies kan trekken. Het tegendeel wordt steeds duidelijker:
- je negeert gevraagde onderbouwing van door jou geponeerde stellingen;
- je dicht bepaalde autoriteit en kennis aan je reviews toe vanwege je studie (ad verecundiam), wat @FlowSnake probeert duidelijk te maken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08 19:54
Jongens, misschien even ten overvloede, maar is dit niet een beetje te zot voor woorden wat hier gebeurd?
Mij inziens lijkt dat deze discussie meer iets is voor een persoonlijk gesprek, aangezien er hier denk ik weinig anderen zijn die dit gesprek als een nuttige toevoeging beschouwen aan dit topic.
Ik snap dat de lijn tussen commercieel en hobby een beetje vaag soms is, maar zullen we dit aan de staff van Tweakers overlaten om hier verder over te beslissen. Aangezien het hier om een vrij "bekend" profiel gaat, lijkt me dat ze daar best tijd voor hebben om dit uit te zoeken (als ze dat ondertussen nog niet hebben gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is inderdaad wel genoeg geweest. We zullen dit intern verder bespreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik begrijp niet waarom deze discussie zolang moet doorgaan. Wat betreft dubbele producten zou ik zeggen wacht even maandag sowieso af om te kijken of er wat met Dirk in "Meldingen 'onreine' productreviews" gedaan kan worden. Verder lijkt het mij helemaal niet nodig om nu iemand zijn privé leven hier helemaal op de kop te gaan keren in dit topic en allerlei conclusies voor die persoon eraan te trekken, bovenstaande is echt nergens voor nodig. Als iets te ver gaat, dan kijkt de crew er wel naar en bespreekt dat met die persoon. Kritisch zijn mag best maar deze discussie gaat mijn inziens veel te ver hier in dit topic en is niet meer op een niveau waarop het voor iedereen een beetje leuk blijft.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pricewatch: Spigen universele Fietshouder tot 6 inch

Ik kan mij niet voorstellen dat de reviewer dit product heeft, maar verder is het ook geen gebruikservaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rooieduvel

Rooieduvel

Valt mij op dat MPIU8686 wel heel veel reviews plaatst over apparatuur die hij gekocht zou hebben en dan telkens dezelfde tekst loopt te plaatsen. Dit over verschillende modellen van laptops.

https://tweakers.net/productreview/user/1128253/

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Rooieduvel schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:09:
Valt mij op dat MPIU8686 wel heel veel reviews plaatst over apparatuur die hij gekocht zou hebbenen dan telkens dezelfde tekst loopt te plaatsen. Dit over verschillende modellen van laptops.

https://tweakers.net/productreview/user/1128253/
Inderdaad:

productreview: MSI GS65 8RF-038NL review door MPIU8686
productreview: MSI GS65 8RF-039BE (Belgisch mdoel) review door MPIU8686
productreview: MSI GS65 8RF-040NL review door MPIU8686
productreview: MSI GS65 8RF-078 Stealth Thin (Duits model) review door MPIU8686
productreview: MSI GS65 8RF-041BE (Belgisch model) review door MPIU8686

etc, etc...

Nu al 34 (!) reviews in ~5 dagen tijd, veelal copy-paste op praktisch exact hetzelfde ding. Hij heeft dezelfde SSD bijvoorbeeld 8x gereviewed, en ondanks dat het copy-paste werk is krijgt hij er beoordelingen op...

Het neemt de hele pagina over, en ondanks 0 community posts (frontpage/forum) krijgt hij er blijkbaar karmakoning punten voor. Erg irritant.

Een keer zelfs compleet verkeerde product aan item gereviewed. Er is helaas geen -1 op review beoordelingen...

[ Voor 3% gewijzigd door Umbrah op 29-07-2019 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De MSI laptop reviews zijn duidelijk alleen maar hands-on ervaringen en ook daar plaatst deze persoon de SSD resultaten.

Het lijkt erop dat deze persoon in een computerwinkel werkt en deze producten voorbij ziet komen, maar niet daadwerkelijk in huis heeft.

Waarom zou iemand zowel een Belgische als Nederlandse versie van een gaming laptop aanschaffen (wat wordt beweerd met de status van de review)?

Het zijn producten die hij in handen kreeg van klanten, bij elk nieuw product komt informatie naar boven van de voorgaande "reviews" een hij heeft de producten niet gekocht aangezien de producten van klanten zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Kiswum op 30-07-2019 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:10:

Het zijn producten die hij in handen kreeg van klanten, bij elk nieuw product komt informatie naar boven van de voorgaande "reviews" een hij heeft de producten niet gekocht aangezien de producten van klanten zijn.
Ik geloof ook niet dat die user ze allemaal "gekocht" heeft. Zeker niet als je ziet hoeveel Samsung ssd reviews er zijn geplaatst en zelf schrijft elke paar jaar ze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Laatst online: 12-09 13:50
Wel heeeel errug veel reviews van MPIU8686, in zo'n korte periode. Reviews zien er allemaal hetzelfde uit. Idd veel copy / paste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooieduvel

Rooieduvel

Nu zelfs 6 reviews in 4 minuten tijd... dit is echt gewoon kopieergedrag van het ergste soort.
Hij heeft misschien 1 GP72 6QF getest, maar gooit een review op 6 varianten tegelijk...
Dit lijkt echt op karmapunten sprokkelen, badges verzamelen en review vervuiling.

[ Voor 18% gewijzigd door Rooieduvel op 30-07-2019 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@Dirk of een andere admin, wat vind jij hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Inderdaad, weer zes reviews erbij, en toevallig net ná @xekjiram een goede beknopte review had geplaatst. Letterlijk een kwartier erna. Gevolg? productreview: Asus VivoBook Flip TP202NA-EH001T review door xekjiram is direct weg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dit is gewoon veel te veel, de hele zooi gaat offline tot ik een goede uitleg heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Umbrah schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:47:
Inderdaad, weer zes reviews erbij, en toevallig net ná @xekjiram een goede beknopte review had geplaatst. Letterlijk een kwartier erna. Gevolg? productreview: Asus VivoBook Flip TP202NA-EH001T review door xekjiram is direct weg.
Die review gaat niet weg door een andere review. Hooguit naar beneden verplaatst in het overzicht bij dat product als de nieuwe meer tekst heeft of op datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De Sony WF-1000xm3 is erg populair deze week.

Gekocht, gesponsord, deels gesponsord, vanalles wat. Graag even bekeken welke de juiste status hebben. Ik verwacht dat de reviews uit augustus deels gesponsord zijn en niet zijn aangeschaft.

pricewatch: Sony WF-1000XM3 (Zwart)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Kiswum schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:36:

Gekocht, gesponsord, deels gesponsord, vanalles wat. Graag even bekeken welke de juiste status hebben. Ik verwacht dat de reviews uit augustus deels gesponsord zijn en niet zijn aangeschaft.

Verkeerde verwachting. Ze zijn sinds vrijdag 9 augustus gewoon te koop en op deze dag ook ontvangen. Ik heb ze bij Coolblue gekocht en vandaag ook een eerlijke review geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Kiswum schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:36:

And still going on... vandaag 13 augustus:
15:47 Sony WF-1000XM3 (Zwart) review door Jorruchie
14:43 Sony WF-1000XM3 (Zilver) review door Meelanor
14:39 Sony WF-1000XM3 (Zwart) review door jelle81
zeer opvallend, geen enkele Newbie :? Zijn deze Tweakers aangeschreven,@honey lijkt een uitzondering ;)

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Let op:
Productreview melden? Gebruik daarvoor de nieuwe rapporteerknop bovenaan de review.