Toon posts:

Meldingen 'onreine' productreviews

Pagina: 1
Acties:

• Foritain
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Ik kijk nog altijd scheel of zie geen topic om vage / foute productreviews te melden. Veel zijn er niet, maar af en toe...

productreview: iDroid Tango A5 5" Dual-sim Blauw review door albertneal786
gallery: albertneal786

Juistem...

• Foritain
  • Niet online
pricewatch: iDroid Tango A5 5" Dual-sim Blauw

Al die reviews zijn inderdaad wel.. twijfelachtig. Zoals hierboven al vermeld.

• Foritain
  • Niet online
Interessant punt dat oer die Seasonics. Dat zijn toch goed aangeschreven modellen ;)

Nu kan je altijd wel wat discussieren over een sterretje hier of daar, maar hoe gaat Tweakers om met inhoudelijk twijfelachtige 'reviews'?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
productreview: Apple Magic Mouse review door technosnufsx

gloednieuwe account, ook verdacht spammy. Heb mar een mooie tip gegeven mbt embed, maar ik vermoed dat de intentie is om naar hun youtube page te sturen.

• Foritain
  • Niet online

• Foritain
  • Niet online
Ik heb wat twijfels bij een aantal reviews. Alle zes betreffen MSI producten en hoewel ze wel 'echt' lijken geschreven zitten er duidelijk herkenbare elementen tussen al deze reviews (o.a opbouw / plaatje onder etc) en komen ze van 6 accounts van de afgelopen paar weken en wisten ze allemaal precies op de dag van registratie de weg naar een productreview te vinden. Verder zie ik geen activiteit op die accounts.

Misschien betreft het een MSI actie via een bepaalde (web)shop om een review te schrijven? Desondanks voelt het ietwat vreemd.

productreview: MSI X99S SLI PLUS review door PhiMae
productreview: MSI 970 Gaming review door JPandora
productreview: MSI Z97S SLI Krait Edition review door Brandonb
productreview: MSI 970 Gaming review door Danny.t
productreview: MSI Z97S SLI Krait Edition review door stingra
productreview: MSI Z97 GAMING 5 review door Jordi.vdb

• Foritain
  • Niet online
pricewatch: Vogel's SoundMount® (NEXT 8365) - Draaibare TV-muurbeugel met geï...

Drie reviews in enkele uren, twee van accounts die vandaag zijn gemaakt, één iets oudere account zonder verdere activiteit. Het zal wel in orde zijn, maar het viel wel op dus wilde ze toch even aankaarten.
Het is toch zo dat reviews in het Nederlands moeten? Gezien deze al even online staat krijg ik spontaan neigingen ;)

• Foritain
  • Niet online
Foritain schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:51:
pricewatch: Vogel's SoundMount® (NEXT 8365) - Draaibare TV-muurbeugel met geï...

Drie reviews in enkele uren, twee van accounts die vandaag zijn gemaakt, één iets oudere account zonder verdere activiteit. Het zal wel in orde zijn, maar het viel wel op dus wilde ze toch even aankaarten.

[...]

Het is toch zo dat reviews in het Nederlands moeten? Gezien deze al even online staat krijg ik spontaan neigingen ;)
Dat product heeft weer een opvallend aantal newbie reviews met verder weinig activiteit. Apart.

Andere 'onreine' review:
productreview: Samsung Galaxy S7 32GB Zwart review door traffic

Frustratie mbt S3 botvieren op de S7. Niet echt gepast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
productreview: Doom (2016), PC (Windows) review door Ahmed0770

Wat was de huidige stance (hurr) op Engels in reviews? Overigens zou ik 100% voor zijn om dit te accepteren, maar ik meen dat het momenteel simpelweg niet mag?

• Foritain
  • Niet online
productreview: Dell XPS 15 (9530-4621) review door Erendiz

In eerste instantie dacht ik 'een beetje rant-y', maar wel één die ik goed kan voorstellen als je ervaring zo loopt. Echter dat laatste stukje vind ik wel wat apart in een review. Ik heb totaal niets met Dell, maar in reviews gaan suggereren dat bedrijven je profiel checken en je zelfs blokkeren omdat je niet-blank-niet-westers bent? Say what now.

Oftewel de vraag: is dat de bedoeling? mag dat? Hoe gaan we daar mee om? De basis blijkt m.i. een ervaring en een mogelijk terechte klacht over de service, maar dit zijn nogal beschuldigingen.

edit:
nu dubbel:
productreview: Dell XPS 15 9550 (CNX5503) review door Erendiz

[Voor 15% gewijzigd door Foritain op 23-06-2016 16:52]

• Foritain
  • Niet online
TheByteBoy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:47:
De reviews van de pricewatch: Xerox WorkCentre 6605V_DN zijn ook opvallend.
Printer is bijna 600 euro, en al 3,5 jaar op de markt. 0 reviews tot eind maart 2016. Sinds die tijd zijn er 14 reviews geschreven, vrijwel alleen maar door newbies, en met een minimale lengte. Er is vrijwel geen enkele printer met zoveel reviews en al zeker niet in die prijsklasse.
Tja: http://reviewclub.nl/projects/xerox-workcenter-6605/

Dat de meningen over "wat een goede review is" verschillen mag duidelijk zijn :D Geen enkele is ook maar ietwat onderbouwd en allemaal laten ze een nare smaak achter. Wat ik mij vooral afvraag is of er daadwerkelijk zo veel testsamples zijn verstuurd, of dat er stiekem een handje wordt geholpen door het PR bedrijf in kwestie. Zelfde met de eerder genoemde Olympus camera zijn het wel erg veel reviews die allemaal in een paar tellen geschreven lijken te zijn, maar ga dat maar eens bewijzen.

• Foritain
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:20:
[...]

gallery: tynergy
Lijkt hij vaker te doen, maar hij zit hier al een tijdje

plus

[...]
Ik heb zelf geen problemen met Engelse reviews, heck als het zou kunnen zou ik dat zelf ook doen. Maar helaas mag het niet :'(

• Foritain
  • Niet online
Dirk in "Meldingen 'onreine' productreviews"

Iets met policy.

Wat mij betreft zou ik het ook liever in het Engels doen, maar dan is de kans idd groot dat Engelstalig snel een meerderheid zal worden. Gok dat meerdere fanatieke reviewers daar dan wel in zullen volgen. Is daar overigens ooit een discussie over gevoerd? Uit interesse, lijkt mij dat her nml ook wel wat voordelen aan zitten.

• Foritain
  • Niet online
Opmerkelijk veel newbie reviews in de laatste dagen van deze:
pricewatch: Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)

• Foritain
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:05:
Bij Samsung zijn de Galaxy Gear Fit 2 reviews in trek. Vandaag zijn er 5 reviews geplaatst door Newbies, is dit een actie of onreine reviews (dat is bijna 1 per uur)?

product: Samsung Galaxy Gear Fit 2
Is al een tijdje bezig. Moet ergens een actie lopen. Op zich valt er voor een aantal van de reviews wel wat te zeggen, maar het is wel veel prul.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
@Kiswum @Dirk

Ik pak Gebruikers reviews verdwenen hier weer verder, om het overzicht te behouden. Dirk zijn reactie mbt reviewclub en theinsiders.eu is daar vrij duidelijk.

Om meteen maar weer even die eerdere spam aan Galaxy Gear Fit 2 reviews aan te kaarten:
product: Samsung Galaxy Gear Fit 2

Was dus al verdacht met die mega newbie spam, en een paar keer hierboven genoemd, maar nu vrij concreet:
https://www.theinsiders.eu/campaigns/info/2/13044/info.htm
https://www.theinsiders.e...lloffameonlinebooster.htm

Hoewel slechts één tweakers.net review op die wall of fame staat, zijn het gros van die newbie reviews ook in Okt/Nov 2016 geplaatst.

* Foritain is in NBA finals modus en past @Dirk een mooie assist ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:30:
Verdacht veel Samsung Tab S3 reviews, waarbij het voor een aantal de eerste activiteit is op Tweakers.

pricewatch: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart

Verder valt het op dat ze allemaal 5 sterren geven.

Wellicht is deze info belangrijk die ik uit een van de reacties heb gehaald:

[...]

Meer info over deze campagne kun je hier lezen:
https://www.theinsiders.e...10/samsunggalaxytabs3.htm
De S3 reviews vloeien weer lekker binnen :D

productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart review door Paula232 :F

pricewatch: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver

Anderzijds zouden we erg positief moeten zijn dat meer vrouwen naar Tweakers komen -en- reviews schrijven en daarbij ook nog eens zaken als 4 speakers en AMOLED schermen kennen! Te gek! _/-\o_

Ja, bewijstlast etc etc, i know.

[Voor 20% gewijzigd door Foritain op 12-06-2017 10:14]

• Foritain
  • Niet online
productreview: Riitek Rii mini i28 review door tweakopi

Ik ben geen amazon held, maar dat is volgens mij gewoon een referal link? (Lijkt geen kwade bedoeling, dus ook fkes dm gestuurd)

[Voor 11% gewijzigd door Foritain op 14-06-2017 21:43]

• Foritain
  • Niet online
Eerder in dit topic staan er links naar de actie waar die reviews volgens mij vandaan komen. 'Geleend' lijkt dar niet echt in te passen iig.

Aangeven 'deels gesponsord' is echter gewoon correct en op zich is dat dan ook ok zo toch?

Of het echter wenselijk is dat we dit soort review-overzichten krijgen... tja, dat denk ik dan weer niet :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Eerstvolgende die aan komt zetten met 4 speakers opmerkingen zal er aan geloven ;) Ik heb wel wat ideetjes met die S-Pen inmiddels, en ook daar zullen 'de kleuren vanaf spatten'.

Maar serieus, Tweakers doet zo veel leuke dingen nauw met Samsung samen, en dan krijg je dit. Het is geen geheim wie aan die kant dit soort 'mooie' acties opzet en/of wie daar eventueel een einde aan kan breien als het de spuigaten uit loopt en/of ongewenst is (wat gezien de schoonmaak het geval lijkt).

Blijft wel een lastig onderwerp natuurlijk. Afgelopen weekend had Asus een event en kregen 50 mensen een muis mee naar huis met een briefje dat als je een review schrijft je nog wat swag kan winnen (ofzo, details ontgaan mij even). Het concept is niet nieuw en 100x eerder ging het ook goed, het gaat hier vooral scheef omdat het er zo ty.. ontzettend veel zijn volgens mij? Maar waar trek je dan de grens, zeker als nu al zo duidelijk te herkennen is als een actie.

• Foritain
  • Niet online
https://tweakers.net/productreview/user/961929/

Minder Even veel kleuter, even goed onzinreviews.

[Voor 8% gewijzigd door Foritain op 26-08-2017 01:02]

• Foritain
  • Niet online
@Ger Discussies gaan ik niet uit de weg, maar kaart die dan evt aan onder de review zodat ik evt kan toelichten waarom iets het geval is. Om dit topic in een theoretische discussie om te toveren lijkt mij onhandig, evt vervolgreactie svp dan ook even onder de relevante review zodat dit niet off-topic gaat?

Om het meteen maar kort te sluiten, en niet dit in een PM ogenschijnlijk stil af te wikkelen. Kwalijk zou het niet aankaarten van minpunten zijn, dat lijkt mij geen discussie, maar de eindscore is een discussie die al -heel- veel keer gevoerd is. Ik heb vaker aangegeven dat ik minpunten als overwegingen zie, die je zelf moet afwegen. 5 sterren =/= iedereen moet kopen. 5 sterren is een echt uitstekend product waarbij je alsnog naar de nodige opmerkingen moet kijken om de keuze er wel of niet op te laten vallen. Ik heb gevraagd of ik halve sterren kan geven, dat kan niet. Dat geeft weinig flexibiltieit, dus probeer ik te zorgen dat die samenvatting bovenaan je een heel goed beeld geeft van het product, ik denk dat dat doel bereikt wordt momenteel.

Inhoudelijk voor de genoemde producten, hebben we die discussie ook gehad:

Mbt de EV2456, ik ken de nodige schermen, dit is echt top-end 1200p 24". Geen goed scherm, maar een uitstekend scherm, gewoon een 9/10 score product. Het feit dat je specifiek 24"/1200p moet zoeken is duidelijk aangekaart, dus als je andere wensen hebt weet je genoeg. Als ik puntenaftrek moet geven omdat hij niet voor iedereen is maar een specifieke doelgroep ga ik het niet met je eens zijn. (Tenminste, totdat de doelgroep alleen in het hoofd van de designer bestaat).

Mbt de TP-Link AC1900 (waarvan ik er overigens meerdere heb gekocht nadat ik er 1 had gekregen, dito voor de EAP225 en de EAP245 heb ik inmiddels tig keer gekocht en nooit gekregen), ik heb die dingen in meerdere real world omgevingen draaien sinds eerder dit jaar met 100% uptime en tevreden endusers. Ik had ze in de tijd 4 sterren gegeven, ik heb de score naar 5 aangepast omdat ik er maanden verder dik van overtuigd ben. Zijn nog genoeg dingen om bij stil te staan, maar er is een duidelijke doelgroep voor voor wie ze gewoon een dikke 9 waard zijn.

Mbt de status gesponsord, ook dit is een herhaling van 10 eerdere topics, maar hopelijk helpt het je gemoedsrust: het blijft een misverstand dat reviewers zo maar alles van iedereen krijgen en mogen houden. Het meeste wordt echt enkel uitgeleend aan reviewers. Problemen ontstaan omdat dingen soms niet worden opgehaald of later worden afgeschreven, vandaar dat er veiligheidshalve (bijna) overal maar deels gesponsord bij staat om evt discussies te voorkomen. Ik weiger 'geleend' te schrijven wanneer er van een fabrikant soms wel eens iets blijft liggen, zelfs op het moment dat het product in kwestie al lang is geretourneerd. Uiteindelijk vind ik het zelf niet relevant waar het vandaan komt, zodra ik niet achter mn content zou staan zou ik per direct stoppen, maar ik snap dat jij dat niet per sé hoeft te geloven ;)

Again, discussies prima, maar dan svp verder inhoudelijk en op de punten in plaats van een ietwat suggestief over evt zuiverheid. Je bedoelt het vast niet verkeerd, maar tegen "hij doet wel heel veel met producten met goede scores" en gerelateerde insinuaties kan ik weinig doen en na 4 jaar en de nodige keren dat deze discussies tot verder niets leiden begint het wel een beetje vermoeiend te worden. Ik heb ook vaker aangegeven dat ik soms slechte producten voor mn neus krijg waar ik geen tijd in wil steken (noch een verplichting heb dat te doen), dus ja ik doe vooral producten waar ik zelf enthousiast van wordt. Vergeet ook niet dat ik dit grotendeels tot diep in de nacht doe omdat ik het leuk vind tov iemand die het mss leuk vind om tv te kijken.

Onder de streep sta ik 100% achter wat ik schrijf. Breng een evt inhoudelijke discussie over die reviews met alle plezier ter sprake bij de gerelateerde review, dan krijg je antwoord. Ik vind het fijn dat je de reviews waardeert, en ik hoop dat wanneer je zelf op basis van de review met die producten wat doet dat je je ook kan vinden in mijn ervaring, maar of het mijn review is of die van een ander (user hier, pro review site, youtuber, whatever), uiteindelijk moet jij de keuze maken of je ze vertrouwt. Ik hoop dat na die grofweg 500x2000 woorden (denk nog wel meer) genoeg leesvoer is om je (hopelijk) te overtuigen dat wat ik schrijf zuiver is, maar ben realitisch genoeg dat niet iedereen mij gaat willen vertrouwen. Daarop kan ik enkel zeggen: so be it, als je mij niet vertrouwt heeft het ook geen zin om een discussie aan te gaan. (en nee @ger, ik weet dat jij dat niet zegt, maar ik loop lang genoeg mee dat ik weet dat er een paar zure gezichten een dergelijke discussie weer met plezier zien zitten ;) Dat is puur tijdverlies en zal nimmer ergens toe leiden )
The Killer schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:44:
[...]

Lijkt me vooral ook een voorbeeld van cijfererosie die je voornamelijk bij games ziet, bijna alles zit tussen een 7,5 en een 10. Overigens word ik helemaal gestoord van dit soort reviews met 1631 foto's en teksten van Bijbelse proporties. Gewoon, plop, een alinea of 5 en een foto of drie, niet deze semi-journalistiek en artistiek bedoelde foto's van gebruiksaanwijzingen en afdekdopjes.
Agreed, cijfers zijn niet interessant, weten wat de relevante overwegingen zijn bij een evt aanschaf wel. Blindstaren op scores is dan ook weinig zinvol, reviews die bewust dingen uit de weg gaan is kwalijk.

As for the review stijl, je goed recht, ieder zn ding. De één vind videoreviews top, de ander leest liever tussendoor, en hoewel ik soms ook liever een half paginatje zou doen krijgen we dan weer een reactie dat iemand een andere specifieke foto juist weer had gezien. Dat er een enorme verschuiving is geweest naar "review moet x lang zijn anders geen +3" is absoluut waanzin overigens, dat denk ik althans, maar uiteindelijk hoop ik dat mensen reviews maken waar ze zelf plezier aan beleven, hoe dat er dan uit komt te zien.

• Foritain
  • Niet online
Nee hoor pcdealer, mijn persoonlijke mening over het concept doet niets af aan het feit dat die status die erboven staat zonder uitzondering 100% correct wordt ingevuld. Wanneer er enige twijfel over bestaat weet Tweakers mij te vinden, wees gerust dat ze dit controleren en handhaven. Trek aub geen conclusies uit jouw eigen onvolledige informatie of stukjes quote uit een topic om dat vervolgens als feit te presenteren

• Foritain
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:11:
[...]
Sinds 1/1,5 jaar wordt een review ook bij alle artikelen zichtbaar gemaakt. Als je specifiek op een bepaalde kleur gaat staan, dan zie je ook de reviews van de andere kleuren zoals bij de reviews van deze blauwe smartphone: pricewatch: Sony Xperia XZ1 Compact Blauw

Vroeger waren er geen koppelingen naar andere kleuren, er waren tevens geen badges te verdienen om aan te geven hoeveel je ongeveer van een productgroep weet. Ik ben benieuwd wat Tweakers hiervan vindt.
Dat dus. Voorheen was het een lastige afweging tussen 'ik wil geen spammer zijn' en 'ik denk dat de review van de versie met blauw randje voor mensen die de variant met rood randje bekijken ook nuttig is'. Al ben ik zelf nog altijd niet voor het samenvoegen van meerdere capaciteit-HDD's in één groep.

Maar tegenwoordig kan je via pricewatch aanpassingen gewoon invullen 'specificaties verbeteren' en dan in de opmerkingen box een verzoek doen producten samen te voegen. Soms doen ze dat, soms niet omdat er vast redenen zijn. Dus het probleem bestaat volgens mij dus niet meer, en als er een keertje nog ergens iets dubbel staat vanwege het niet samenvoegen. Wat is dan 'erger' tussen beetje extra karma voor iemand vs meer/minder praktisch nut voor de doelgroep van het product.

Overigens, die fans had ik ook echt in alle kleuren he Herman. Dat is wat anders

• Foritain
  • Niet online
Dirk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:45:
[...]

Opgeruimd. :)

[...]

Die mag @Foritain zelf even kopiëren naar de pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4C3200C16. De CAS latency is verschillend, dus de benchmarkresultaten kloppen niet voor dit geheugen.
Goed punt, ik check zo even of er niets aangepast moet worden en dan koppel ik hem correct.

Niet dat het veel uit maakt overigens, zitten praktisch binnen foutmarge van elkaar. Maar voor de correctheid natuurlijk wel zo netjes :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee