Meldingen 'onreine' productreviews

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een nieuwe gebruiker moet ergens beginnen... Ik zie niets bijzonders.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
Ik heb zelf een review bij een verkeerd model geplaatst. Kan iemand deze review voor mij verwijderen?
pricewatch: Logitech G502 Hero

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 04-12-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:26
Dirk schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:17:
Een nieuwe gebruiker moet ergens beginnen... Ik zie niets bijzonders.
Ook niet als die nieuwe gebruiker vervolgens 0 pageviews/Tweakotine meer bij elkaar sprokkelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Playa del C. schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:21:
Ik heb zelf een review bij een verkeerd model geplaatst. Kan iemand deze review voor mij verwijderen?
pricewatch: Logitech G502 Hero
Dat kun je zelf via https://tweakers.net/productreview/user/376266/. :)
theblindman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:04:
[...]

Ook niet als die nieuwe gebruiker vervolgens 0 pageviews/Tweakotine meer bij elkaar sprokkelt?
Ja. Je hebt eendagsvliegen die een enkele reactie plaatsen en dan weer verdwijnen, en op dezelfde manier heb je eendagsvliegen die een enkele review plaatsen en dan weer verdwijnen. Zolang het om een enkele review gaat, zoek ik er niets bijzonders achter.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

theblindman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:27:
pricewatch: Google Pixel 3 XL 128GB Zwart

User heeft speciaal een account gemaakt om deze (karige) review te plaatsen, vind ik verdacht? :)
Je vraagt ons of jij dat verdacht vindt? Maar goed, "excellente", seems legit.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
productreview: Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce review door XenogamerHD

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:51
productreview: Lian Li PC-Y6A review door EEstar

Gezien de review (en ook de leeftijd van de reviewer) gok ik dat dit gewoon een grappenmaker is.

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 05-12-2018 12:55 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Opgeruimd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 19:20

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:40
Review met vreemd eindoordeel *1 ster* ? : productreview: NZXT H700i Zwart review door rigbuilder

zie reviews andere users : pricewatch: NZXT H700i Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tja, voor zover ik kan zien is het wel een daadwerkelijke ervaring met dit product, dus ik laat de review staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:46

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik heb het gevoel dat een aantal van de reviews van deze game niet up to scratch zijn: pricewatch: Fortnite, PC (Windows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Militia Pilot schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:06:
Ik heb het gevoel dat een aantal van de reviews van deze game niet up to scratch zijn: pricewatch: Fortnite, PC (Windows)
Dat is vorige maand al aangegeven, maar er wordt helaas niet op ingegrepen: stin00 in "Meldingen 'onreine' productreviews"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Dirk schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:47:
Tja, voor zover ik kan zien is het wel een daadwerkelijke ervaring met dit product, dus ik laat de review staan.
Okido as u say so :)

Kun je deze ook even beoordelen : productreview: Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB review door mrzhao

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tja, een product hoort niet na een half jaar defect te gaan, en zeker niet op zo'n manier.

Sowieso, dit is ook weer een complete ervaring, dus ik laat de review staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er dan totaal geen kwaliteitseis aan productreviews op Tweakers? Ik bedoel, reviews waar naast plus- en minpunten (nou ja, in dit geval is het enige pluspunt "niks"), alleen "Stoopid" wordt geplaatst, of een review waar meerdere keren "buged" als minpunt wordt opgegeven, horen in mijn inzicht niet thuis op een site als Tweakers waar je wel wat meer niveau mag verwachten van gebruikers. Het is storend dat zulke reviews dan kennelijk door de beugel kunnen omdat de gebruiker wel waarschijnlijk de "ervaring" met het product heeft. Ik snap dat er niet hardhandig gemodereerd hoeft te worden op gebruikersreviews, maar dit zijn nogal duidelijke voorbeelden van reviews die het niveau verlagen en beter in de prullenbak kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Er moet een daadwerkelijke productervaring zijn, de review moet aan de AV voldoen en de review moet in het Nederlands geschreven zijn. Verder zijn er geen eisen.

Zou je dat toch graag aangescherpt willen zien, open dan een apart discussietopic daarover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 07-10 20:12

Kiswum

Gadget reviewer

Wellicht was de score eerst *3, maar als de fan gaat lekken en je gevolgschade krijgt, dan kan ik de *1 wel voorstellen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Kiswum schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:28:
[...]

Wellicht was de score eerst *3, maar als de fan gaat lekken en je gevolgschade krijgt, dan kan ik de *1 wel voorstellen.
True :) al is lekken bij een closed loop meestal end user abuse, out of de box een lekkage heb je pech met een doa , als het werkt dan werkt het je kan aan zon gesloten set ook niks aanpassen en spontaan lekken lijkt me echt een onzin story :) anders heeft Cooler Master wel een uitdaging met hun quality control....

Enfin eindeloos onderwerp :p

[ Voor 27% gewijzigd door Gipsy King op 12-12-2018 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

pricewatch: Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart)
Wel erg veel gesponsorde reviews in korte tijd weggezet...
Opvallend dat het product er niet altijd erg goed uit komt bij de Minpunten, terwijl iedereen erg positief is over het product... Blijf dit soort 'geënsceneerde' acties jammer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DeComponeur schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:57:
pricewatch: Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart)
Wel erg veel gesponsorde reviews in korte tijd weggezet...
Opvallend dat het product er niet altijd erg goed uit komt bij de Minpunten, terwijl iedereen erg positief is over het product... Blijf dit soort 'geënsceneerde' acties jammer vinden...
Dit was een actie van IBOOD. Ze zochten reviewers die de koptelefoon voor 50 euro wilden kopen en testen. Hierdoor zijn er nu 10 gesponsorde reviews waarvan een groot deel van zeer bedenkelijke kwaliteit is. Maar hier is helaas weinig 'onreins' aan aangezien het gewoon echte reviews zijn. Het is alleen jammer dat plus- en minpunten erg slecht worden uitgelicht, dit kan een vertekend beeld geven.

Slimme marketing van Audo-Technica. Helemaal bizar dat mensen én 50 euro betalen én een review moeten schrijven voor een koptelefoon die hooguit 100 tot 125 euro waard is als het aanbod wat groter wordt. Gratis reclame aangezien die 50 piek per headset de kosten wel zal dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

stin00 schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:47:
[...]

Dit was een actie van IBOOD. Ze zochten reviewers die de koptelefoon voor 50 euro wilden kopen en testen. Hierdoor zijn er nu 10 gesponsorde reviews waarvan een groot deel van zeer bedenkelijke kwaliteit is. Maar hier is helaas weinig 'onreins' aan aangezien het gewoon echte reviews zijn. Het is alleen jammer dat plus- en minpunten erg slecht worden uitgelicht, dit kan een vertekend beeld geven.

Slimme marketing van Audo-Technica. Helemaal bizar dat mensen én 50 euro betalen én een review moeten schrijven voor een koptelefoon die hooguit 100 tot 125 euro waard is als het aanbod wat groter wordt. Gratis reclame aangezien die 50 piek per headset de kosten wel zal dekken.
Eh, mijn punt is juist dat er wel iets 'onreins' aan is (toegegeven, alles relatief)
Jij noemt het slimme marketing en gratis reclame, dat is wat mij betreft niet fris (onrein :+ )

De kwaliteit van deze acties-gesponsorde 'reviews' halen vaak (niet altijd) het niveau naar benden, terwijl Tweakers bekend staat om reviews waar je echt iets aan hebt... zo ben ook ik hier ooit beland. ;)
Graag laat ik het verder over aan de medewerkers van Tweakers of dit past en gewenst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De reviews lijken wel eerlijk geschreven te zijn. Hetzelfde geldt voor deze de onderstaande "actie" reviews. Het is geleend, maar mogelijk zit er toch een verrassing bij van bijvoorbeeld het Tweakers Testpanel of de reviewclub:
product: Samsung QLED Series Q8D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 17:12
product: Samsung The Frame (2018)
Gaat meer over de cashback (wat eigenlijk niks met de werking van de tv te maken heeft).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:51
Nav een Frontpage post over Fortnite geprobeerd te kijken bij de Reviews wat er nou echt leuk is aan het spel en waarom het zo populair is. De reviews zijn over het algemeen al dramatisch, maar deze zijn wel het deleten waard:

productreview: Fortnite, Windows review door Ate0910

productreview: Fortnite, Windows review door Verwijderd

productreview: Fortnite, Windows review door Verwijderd

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 14:28

pclinde

TechGaming.nl

productreview: Asus ROG Swift PG278QR Zwart review door Verwijderd

Een nare ervaring met een Asus scherm, echter denk ik dat de review zelf tekstueel wat anders geformuleerd kan worden... Met name de hoofdletters en slotzin.

Edit: wel begrijp ik zijn frustraties, maar op deze wijze: not done.

[ Voor 15% gewijzigd door pclinde op 08-01-2019 22:55 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Okee, hier ga ik toch een keer wat aanpassen en 3 woorden weghalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dirk schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:41:
Okee, hier ga ik toch een keer wat aanpassen en 3 woorden weghalen...
''KLOTE" mag misschien ook wel vervangen worden door "NARE"? Door het foutieve hoofdlettergebruik heeft het al een Google-review gehalte, dat hoeft denk ik niet aangedikt te worden door "klote". We hebben hier qua reviews op Tweakers wel wat hoog te houden. Anders kunnen users net zo goed de reviews bij een product zoals op bol.com lezen, nietwaar :P

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het zou kunnen, maar nee, de ingreep moet echt zo minimaal mogelijk blijven. Het blijft de review van een gebruiker en het moet niet mijn verhaal worden. Alleen een kinderachtige naamsverbastering die veel verder over de schreef ging heb ik er dus uitgehaald.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gipsy King
Niet echt onrein , maar dit artikel : pricewatch: Gigabyte B700H & pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro (zullen er vast nog meer zijn) hebben de laatste 2 weken veel reviews gekregen omdat Gigabyte dit runt met een promotie , schrijf een review en maak kans op Steam te goed. Gehoord van Megekko :)

Hoe word zoiets gemeld dan ? 1 user vermelde wel netjes ''De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van deze review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.'' maar de rest ? :)

** Edit **

Staat nu ook online : https://www.megekko.nl/pr...igabyte-PSU-GP-B700H-700W & https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Gratis Steam tegoed bij dit Gigabyte product!

+STEAM TEGOED
Koop dit artikel en schrijf een review! Dan mag je namelijk gratis Steam tegoed claimen bij Gigabyte, wat je bijvoorbeeld kunt uitgeven aan een nieuwe game!

Deze actie is geldig t/m 31-01-2019

** Edit **

Inmiddels ook de pagina bij Gigabyte gevonden : https://nl.aorus.com/blog-detail.php?i=392

Afbeeldingslocatie: https://nl.aorus.com/upload/Product/F_201812031743886QcopT.JPG

** Edit **

Hieronder zie je wat dit soort acties teweeg brengen.

Product link : pricewatch: Gigabyte G750H

Pricewatch : categorie: Voedingen

Voorheen kreeg dit product bijna geen hits , nu staat het op nummer 1 meest bekeken / hyped :

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=532661&deliveryCountry=NL

[ Voor 57% gewijzigd door Gipsy King op 06-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
productreview: Call of Duty: Black Ops 4, PS4 review door Krokogamer

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
productreview: Samsung UE32N5000 Zwart review door MASTER NO PRO
Grappig dat dit zo lang online staat.

edit: Als ik zo ff doorlees zijn het niet bepaald behulpzame reviews die deze meneer schrijft, dus als er een mod tijd voor heeft, wil je er dan naar kijken :)

[ Voor 41% gewijzigd door Jochemd13 op 15-01-2019 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

New Yorker schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:02:
productreview: Call of Duty: Black Ops 4, PS4 review door Krokogamer
Opgeruimd. :)
Jochemd13 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:30:
productreview: Samsung UE32N5000 Zwart review door MASTER NO PRO
Grappig dat dit zo lang online staat.

edit: Als ik zo ff doorlees zijn het niet bepaald behulpzame reviews die deze meneer schrijft, dus als er een mod tijd voor heeft, wil je er dan naar kijken :)
En ook aangepakt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Even weer het 'onreine' topic wakker schudden ;) ( zie ook Bioblade hierboven)
Inmiddels meer dan 30 summiere beoordelingen door veel Newbies van de pricewatch: Gigabyte B700H
Er is maar 1 die zegt: Product deels gesponsord :?
Erg jammer dit, het voegt nauwelijks tot niets toe...

[ Voor 3% gewijzigd door DeComponeur op 01-02-2019 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
DeComponeur schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:07:
Even weer het 'onreine' topic wakker schudden ;) ( zie ook Bioblade hierboven)
Inmiddels meer dan 30 summiere beoordelingen door veel Newbies van de pricewatch: Gigabyte B700H
Er is maar 1 die zegt: Product deels gesponsord :?
Erg jammer dit, het voegt nauwelijks tot niets toe...
En dan lees je dit : https://nl.hardware.info/...n-marketingkosten-snijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Volgens mij is dit niet de bedoeling...
productreview: HP ProBook 430 G5 2SY25ET review door ajvdvegt

Deze laptop heb ik 'gekregen' voor m'n werk. Dwz, een laptop die er super veel op lijkt, namelijk de ProBook 430 5g 1MF54AV (deze staat niet op Tweakers, maar is via online configurators wel te verkrijgen). Het voornaamste verschil (volgens mij): ik heb geen 3G/4G/5G verbindingsmogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

DeComponeur schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:33:

Deze laptop heb ik 'gekregen' voor m'n werk. Dwz, een laptop die er super veel op lijkt, namelijk de ProBook 430 5g 1MF54AV (deze staat niet op Tweakers, maar is via online configurators wel te verkrijgen). Het voornaamste verschil (volgens mij): ik heb geen 3G/4G/5G verbindingsmogelijkheden.
Review over een werklaptop of een review over een product die niet exact overeenkomt met het gelinkte artikel?

Ik ben namelijk ook van plan om een review over mijn werklaptop te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Kiswum schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:51:
[...]
Review over een werklaptop of een review over een product die niet exact overeenkomt met het gelinkte artikel?
Ha leuk, ik was inderdaad niet duidelijk genoeg.
Ik bedoelde dat je niet zomaar (lukraak) een review onder een soortgelijk artikel kunt zetten. Tweakers stelt technologie op de proef en dat houdt volgens mij ook in dat het om de details gaat.
De kwalificatie in de korte review : 'voornaamste verschil (volgens mij)' is daarbij een 'ondertreffende' trap.
Uiteraard kan @ajvdvegt het bewuste artikel ook zelf even aanmelden.
Ik weet niet of dat altijd lukt en het is wel een gedoetje https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/
maar een reviewtje schrijven is meestal meer werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

In het geval van je voorbeeld, is het toevoegen van een product lastiger dan het schrijven van die ene review.

Je moet in principe alle specs van de laptop kennen en noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:21:
Je moet in principe alle specs van de laptop kennen en noteren.
Kennelijk een build to order basismodel. Daarvan zijn alle soecs benodigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Connor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 10:20
Ik was dus ook aan het kijken naar de Gigabyte B750Hmaar ik vond dat er verdacht veel en blije reviews bij het product stonden. Als je wat verder Googled kom je op Newegg een aantal meldingen van doorgebrande moederborden e.d. tegen: https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16817233015

Vervolgens hier in dit forum gezocht en dit topic gevonden.

Is hier iets aan te doen door Tweakers? Wordt er actief naar dit soort dingen gekeken?

[ Voor 15% gewijzigd door Connor op 12-02-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Connor
Maar iets van 1% van de userreviews heeft echt toegevoegde waarde, de overige 99% is voornamelijk nutteloos. Misschien dat die op Tweakers gemiddeld gezien van een iets beter niveau zijn. Maar in principe kun je er wel vanuit gaan dat de schrijver niet echt een idee heeft waar die over schrijft. Dit zie je trouwens ook steeds meer terug bij de zogenoemde "professionele" reviews. Ook hier blijkt de schrijver steeds minder kennis over het onderwerp te hebben waar die over schrijft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Deze mag ook wel aangepast worden : productreview: Asus Radeon VII review door Timdeplatvis111

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

DeComponeur schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:33:

Weg, staat inderdaad bij het verkeerde product.
Gipsy King schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:16:
Deze mag ook wel aangepast worden : productreview: Asus Radeon VII review door Timdeplatvis111
Ook weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 21:53

ikt

pricewatch: Samsung 860 QVO 2TB

Volgens mij weet rayg het verschil niet tussen GiB en GB, en dat het handig is om wat ruimte vrij te laten op een SSD.

Edit:
Sorry voor de heksenjacht, maar de rest van de reviews is ook van twijfelachtige kwaliteit: https://tweakers.net/productreview/user/385415/

(CPUs negatief beoordelen omdat het wel past maar chipset niet klopt, bijvoorbeeld :+)

[ Voor 33% gewijzigd door ikt op 06-03-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Nog een leuke gevonden die onterecht door Tweakers zelf geplaats is >:)
pricewatch: Fractal Design Define R6 USB-C Zwart
De link verwijst naar een ouder model uit 2017 Define R6 op harware.info
Uiteraard wel vergelijkbaar, met name de usb specificaties zijn anders:
Een usb-c poort ontbreekt dus, en ook usb 3.1 wordt helaas niet ondersteund.
Op de foto's is te zien dat de USBC ontbreekt, terwijl deze er (tegenwoordig) wel op zit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

User Kenmerkend post gisteravond en vannacht 7 identieke reviews met 1 ster bij Netgear produkten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Azqi schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:23:
User Kenmerkend post gisteravond en vannacht 7 identieke reviews met 1 ster bij Netgear produkten.
Volgens zijn reactie heeft hij alleen R7000 gekocht.
Kenmerkend in 'nieuws: Netgear brengt XR300-gamingrouter in april uit voor 20...

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Azqi schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:23:
Opgeruimd.
DeComponeur schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:11:
Nog een leuke gevonden die onterecht door Tweakers zelf geplaats is >:)
pricewatch: Fractal Design Define R6 USB-C Zwart
De link verwijst naar een ouder model uit 2017 Define R6 op harware.info
Uiteraard wel vergelijkbaar, met name de usb specificaties zijn anders:
Een usb-c poort ontbreekt dus, en ook usb 3.1 wordt helaas niet ondersteund.
Op de foto's is te zien dat de USBC ontbreekt, terwijl deze er (tegenwoordig) wel op zit
Die review staat ook al gekoppeld bij het juiste product zie ik: pricewatch: Fractal Design Define R6 Black. @WoutF, kun jij de onjuiste koppeling (laten) opruimen?
Weg.
ikt schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:46:
pricewatch: Samsung 860 QVO 2TB

Volgens mij weet rayg het verschil niet tussen GiB en GB, en dat het handig is om wat ruimte vrij te laten op een SSD.

Edit:
Sorry voor de heksenjacht, maar de rest van de reviews is ook van twijfelachtige kwaliteit: https://tweakers.net/productreview/user/385415/

(CPUs negatief beoordelen omdat het wel past maar chipset niet klopt, bijvoorbeeld :+)
Slechte reviews mogen mensen zelf herkennen, ik zie hier wel persoonlijke ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Wat doen jullie met reviews die louter uit een YT video bestaan? Kan dit niet beter in een blog of is je video op deze manier aan de man brengen prima?
productreview: Devil May Cry 5, Windows review door 8GUS

Edit: Bij het bekijken van het kanaal viel het kwartje. Ik zou het bij blogfilms houden om meer subs te krijgen en je kanaal niet op deze manier te pushen:
Papa Probeert Gaming: Nu nog een Game kanaal beginnen?!!

[ Voor 33% gewijzigd door Kiswum op 18-03-2019 19:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Kiswum schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:19:
Wat doen jullie met reviews die louter uit een YT video bestaan? Kan dit niet beter in een blog of is je video op deze manier aan de man brengen prima?
productreview: Devil May Cry 5, Windows review door 8GUS
De video is duidelijk niet voor Tweakers gemaakt
Bijvoorbeeld de quote na 15 seconden 'In de link onder deze video vind je een goede samenvatting...'
Leuk dat iemand zo'n video maakt, maar het is meer een promo van zijn eigen kanaal denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
productreview: NZXT H500 Overwatch Edition review door Serlierpatrick

Deze review klinkt onbetrouwbaar. Product geleend ?

Dit is een exclusieve case waar er maar 20 van waren binnengekomen voor de benelux. De voorraad bii megekko (enige met fysieke voorraad in NL) is sinds launch dag ongewijzigd. De voorraad bij Tones.BE en Alternate.BE idem. Verder zijn er volgens record geen uitgeleverd.

Review samples liggen bij guru3d. & techtesters.eu

Hij kan dus fysiek niet over deze case beschikking hebben gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
pricewatch: Kingston DataTraveler SE9 G2 128GB Zilver

Slingeraap geeft hier 5x een review met één ster ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het klinkt als een eerlijke review met deze quote:
Ik heb de 8,16,32,64 en 128 GB versies van deze serie. Soms doen ze het niet in een poort van mijn pc, laptop of htpc. En soms weer wel, er is geen pijl op te trekken. Soms pas na een paar keer proberen, of pas met een hub er tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gipsy King schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:49:
productreview: NZXT H500 Overwatch Edition review door Serlierpatrick

Deze review klinkt onbetrouwbaar. Product geleend ?

Dit is een exclusieve case waar er maar 20 van waren binnengekomen voor de benelux. De voorraad bii megekko (enige met fysieke voorraad in NL) is sinds launch dag ongewijzigd. De voorraad bij Tones.BE en Alternate.BE idem. Verder zijn er volgens record geen uitgeleverd.

Review samples liggen bij guru3d. & techtesters.eu

Hij kan dus fysiek niet over deze case beschikking hebben gehad :)
De importeur weet waar hij het over heeft. Ik zie dat de aloude reviewband nog lekker warm is ;) Is het niet eens tijd om je account om te zetten naar een bedrijfsaccount?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
FirePuma142 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:10:
[...]

De importeur weet waar hij het over heeft. Ik zie dat de aloude reviewband nog lekker warm is ;) Is het niet eens tijd om je account om te zetten naar een bedrijfsaccount?
Die discussies is al gevoerd met @Ginz , gaat niet gebeuren.

Mijn openheid zou gestraft worden terwijl er genoeg achter de schermen accounts zouden kunnen zijn.... Etc. Etc.

Buiten dat is bioblade / bioblade , ik kom hier al heel wat jaren langer, alsdat ik werk.

Verder ga ik er ook niet op in , als je verder wilt klagen kun je bij Ginz terecht.

Fijn weekend :)

[ Voor 28% gewijzigd door Gipsy King op 22-03-2019 23:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gipsy King schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:09:
[...]

Die discussies is al gevoerd met @Ginz , gaat niet gebeuren.

Mijn openheid zou gestraft worden terwijl er genoeg achter de schermen accounts zouden kunnen zijn.... Etc. Etc.

Buiten dat is bioblade / bioblade , ik kom hier al heel wat jaren langer, alsdat ik werk.

Verder ga ik er ook niet op in , als je verder wilt klagen kun je bij Ginz terecht.

Fijn weekend :)
Een apart account voor zakelijke bezigheden is toch geen straf? Dat zou het meest zinnige alternatief zijn. Sterker nog, dat zou verreweg het meest transparant zijn en in de verste verte geen straf voor je openheid. Bij een straf zou je beperkt moeten worden in je doen en laten, of sancties moeten worden opgelegd en daar is in dat geval geen sprake van.

In de huidige situatie blijft het juist meer diffuus, omdat een user die je werk als importeur niet kent, geen bewuste keuze kan maken of je spreekt als user of vanuit commercieel perspectief. Sterker nog, voor 99,9% van de users is je zakelijke status onbekend omdat je er bepaald niet te koop mee loopt.

Ik zou het heroverwegen @Ginz, ik vrees dat hiermee juist een achter-de-schermen-account mee in leven wordt gehouden hoe onbedoeld wellicht ook.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:16
productreview: Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart) review door Squawking

Review in het Engels (is NL niet verplicht hier?). De poster spreekt ook gewoon NL blijkt uit zijn post historie.

Daarnaast eigenlijk gewoon een rant richting Samsung door een iPhone user omdat de watch zijn iPhone niet geheel ondersteund (iets wat andersom überhaupt niet werkt, dus de rant is nogal onterecht, maar die discussie zou gevoerd kunnen worden, alleen niet in het Engels).

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 26-03-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:46

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

productreview: Raspberry Pi 3 Model B+ review door Verwijderd

Er staat een refferal in, dat is volgens mij niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Hij doet het alweer.
productreview: Netgear Orbi (RBK53) Whole Home AC3000 review door Kenmerkend

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Arjant2 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:10:
productreview: Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart) review door Squawking

Review in het Engels (is NL niet verplicht hier?). De poster spreekt ook gewoon NL blijkt uit zijn post historie.

Daarnaast eigenlijk gewoon een rant richting Samsung door een iPhone user omdat de watch zijn iPhone niet geheel ondersteund (iets wat andersom überhaupt niet werkt, dus de rant is nogal onterecht, maar die discussie zou gevoerd kunnen worden, alleen niet in het Engels).
Weg.
Heb je naar de goede review gelinkt? Ik zie geen referral?
New Yorker schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:27:
Hij doet het alweer.
productreview: Netgear Orbi (RBK53) Whole Home AC3000 review door Kenmerkend
Weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
Dirk schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:23:
[...]

Heb je naar de goede review gelinkt? Ik zie geen referral?
Referral is ondertussen uit de review gehaald lijkt het op, gisteren stond die er nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC
Is denk ik niet goed geplaatst. De Newbe heeft het over
De windforce fans hebben een probleem … Gekend probleen sinds november al, nog niet opgelost

De kans is groot dat ie deze heeft...
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Review van de productreview: Corsair Carbide 678C Low Noise Zwart review door Jochemd13 waarin staat "Geleend". Hierover staat niets vermeld in de review. Gek genoeg staat de "geleende" kast ook te koop: V&A aangeboden: Corsair Carbide 678C Low Noise Zwart

Review van de productreview: Corsair Carbide 275Q Quiet Midi Tower Case review door Jochemd13 waarin staat "Geleend". Hierover staat niets vermeld in de review. Gek genoeg staat de "geleende" kast ook te koop:
V&A aangeboden: Corsair Carbide 275Q Quiet Midi Tower Case

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 01-04-2019 02:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
PcDealer schreef op maandag 1 april 2019 @ 02:22:
Review van de productreview: Corsair Carbide 678C Low Noise Zwart review door Jochemd13 waarin staat "Geleend". Hierover staat niets vermeld in de review. Gek genoeg staat de "geleende" kast ook te koop: V&A aangeboden: Corsair Carbide 678C Low Noise Zwart

Review van de productreview: Corsair Carbide 275Q Quiet Midi Tower Case review door Jochemd13 waarin staat "Geleend". Hierover staat niets vermeld in de review. Gek genoeg staat de "geleende" kast ook te koop:
V&A aangeboden: Corsair Carbide 275Q Quiet Midi Tower Case
Je hoeft niet zo verlegen te zijn hoor ;), mag me ook wel taggen als je vragen hebt.
De Corsairs zijn geleend onder het mom van dat Corsair ze voor een review opstuurt, en ze eigenlijk daarna terug moeten. Bij deze cases werd echter achteraf pas verteld dat ik ze mocht houden, oftewel ten tijde van het plaatsen van de review waren ze dus nog geleend :*)

Ook als je iets mist bij de reviews, gewoon zeggen want ik sta altijd open voor feedback.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Jochemd13 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:02:
[...]

Je hoeft niet zo verlegen te zijn hoor ;), mag me ook wel taggen als je vragen hebt.
De Corsairs zijn geleend onder het mom van dat Corsair ze voor een review opstuurt, en ze eigenlijk daarna terug moeten. Bij deze cases werd echter achteraf pas verteld dat ik ze mocht houden, oftewel ten tijde van het plaatsen van de review waren ze dus nog geleend :*)

Ook als je iets mist bij de reviews, gewoon zeggen want ik sta altijd open voor feedback.
Helaas staan veel mensen niet open voor feedback over dit soort zaken (niet persoonlijk). Het is dan veiliger om het open en eerlijk in dit topic te zetten.
De reviews zou je overigens nog wel met 1 klik op de knop aan mogen passen, anders kan men aan je oprechtheid twijfelen. Maar goed, die beslissing aan jezelf of een mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 22:27
Kiswum schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:10:
[...]

Helaas staan veel mensen niet open voor feedback over dit soort zaken (niet persoonlijk). Het is dan veiliger om het open en eerlijk in dit topic te zetten.
De reviews zou je overigens nog wel met 1 klik op de knop aan mogen passen, anders kan men aan je oprechtheid twijfelen. Maar goed, die beslissing aan jezelf of een mod.
Aan de andere kant is zijn review gebaseerd op basis van zijn kennis dat hij ze weer moest terugsturen. Mogelijk was de review anders geweest als hij van tevoren had geweten ze te mogen houden.
En als dat niet uit maakt omdat je altijd objectief zou moeten zijn dan kunnen we het beter helemaal weglaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

iAdema schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:15:
[...]

Aan de andere kant is zijn review gebaseerd op basis van zijn kennis dat hij ze weer moest terugsturen. Mogelijk was de review anders geweest als hij van tevoren had geweten ze te mogen houden.
Om Jochemd13 een steuntje in de rug te geven:
Ik ken de reviews van Jochemd13 inmiddels wel, ik denk dat de inhoud van gesponsorde of verkregen reviews, wel hetzelfde zal zijn. Daarover ik bij hem geen twijfels :)
En als dat niet uit maakt omdat je altijd objectief zou moeten zijn dan kunnen we het beter helemaal weglaten :)
Het is verplicht om te vermelden hoe je aan een product komt. Dat veld moet dus altijd zijn ingevuld, daar kunnen we tegenwoordig niet meer aan onderuit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 22:27
In dat geval zal het niks uitmaken inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jochemd13 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:02:
[...]

Jouw nick staat al in de titels, dus extra taggen vond ik niet nodig. De tam tam (importeur @Gipsy King werkt kennelijk prima ;)
Bij deze cases werd echter achteraf pas verteld dat ik ze mocht houden, oftewel ten tijde van het plaatsen van de review waren ze dus nog geleend :*)
Nu je ze verkoopt ben je betaald voor het bedrag van je eventuele opbrengst straks
Mijn ervaring met Techtesters is dat er wel een reactie wordt gegeven op feedback in de trant van "Ik vraag het na" of "Ik pas het straks aan". Allemaal mooi weer voor de bühne, maar in de praktijk gebeurt er niets. Dus helaas ben jij "de dupe" van je team.

Dat je je reviews nog niet hebt aangepast n.a.v. jouw nieuwe informatie vind ik wel vreemd, te meer omdat je wel hier reageert, maar nog steeds niets hebt gewijzigd. Ook dat past in hetzelfde straatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
PcDealer schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:48:
[...]
Jouw nick staat al in de titels, dus extra taggen vond ik niet nodig. De tam tam (importeur @Gipsy King) werkt kennelijk prima ;)
Je moet jezelf toch echt beter inlezen. Wij zijn geen Corsair distributeur ;)(O.a. Copaco , binnen de Benelux) Wijsneusje :X

@Ginz wellicht eens een keer mensen aanpakken op het verspreiden van onzinverhalen en mijn naam te besmeuren ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Gipsy King op 01-04-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
PcDealer schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:48:

[...]

Dat je je reviews nog niet hebt aangepast n.a.v. jouw nieuwe informatie vind ik wel vreemd, te meer omdat je wel hier reageert, maar nog steeds niets hebt gewijzigd. Ook dat past in hetzelfde straatje.
Wat valt er aan te passen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gipsy King schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:50:
[...]

Je moet jezelf toch echt beter inlezen. Wij zijn geen Corsair distributeur ;)(O.a. Copaco , binnen de Benelux) Wijsneusje :X
Excuus, ik dacht dat Corsair ook in het rijtje hoorde omdat je er vaak op zie reageren.
@Ginz wellicht eens een keer mensen aanpakken op het verspreiden van onzinverhalen en mijn naam te besmeuren ;)
Knipoog niet nodig. Transparantie en een duidelijk beeld van de verhoudingen is een groot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
PcDealer schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:07:
[...]
Excuus, ik dacht dat Corsair ook in het rijtje hoorde omdat je er vaak op zie reageren.
[...]

Knipoog niet nodig. Transparantie en een duidelijk beeld van de verhoudingen is een groot goed.
Ik reageer op goede inhoudelijke reviews waar ik in geïnteresseerd ben, i dont care about any brand. Dat heb ik al meerdere malen aangegeven. Buiten dat word ik niet betaald op Commissie Basis of targets , dus of Brand A of B of C er nu 0 of 10.000 verkoopt van een artikel. Voor mij maakt het geen ruk uit ;)

Ook voor onze eigen merken (JPF) staan we open voor alle feedback. of het nu goed of slecht is. Alleen maar goed om door te spelen naar de merken. Kunnen ze er nog wat van leren als ze ervoor openstaan ;)

Buiten dat hebben de merken die (JPF) distribueert binnen de Benelux mij niet nodig om beter te worden , dat zou wel erg zielig zijn ;) het zijn stuks voor stuk Brands die goede tot high-end producten hebben en ook allemaal voorzien zijn van een eigen marketing afdeling waar wij als distributeur 0.0 onderdeel van zijn.

Wel weet ik van alle goederenstromen (resellers) af en van waar review materialen zich bevinden, dit is echter alleen maar om te controleren of het ook echt getest word, en dan praten we niet eens over die ene end user die zo af en toe eens wat post op Tweakers, maar meer over de grote tech sites , zoals HWI/Tweakers zelf , guru3d, Techpowerup Techtesters Etc.

En ja ook ik heb persoonlijke voorkeuren qua merken , mag dat ?

[ Voor 30% gewijzigd door Gipsy King op 01-04-2019 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koozza
  • Laatst online: 04-10 17:03

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

productreview: Sennheiser CX 2.00G (Zwart) review door Stevanov Ik vond deze Lipsum tekst niet echt nuttig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Koozza schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:36:
productreview: Sennheiser CX 2.00G (Zwart) review door Stevanov Ik vond deze Lipsum tekst niet echt nuttig :+
productreview: WD TV Mini Media Player review door Stevanov

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Laatst online: 04-10 17:03

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Was me nog niet opgevallen, maar ze lijken aangepast te zijn naar lipsum. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jochemd13 schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:54:
[...]

Wat valt er aan te passen dan?
Hoe je aan het product komt bijvoorbeeld? Het onderwerp van gesprek... PcDealer in "Meldingen 'onreine' productreviews" en herhaald door Kiswum in "Meldingen 'onreine' productreviews".

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 04-04-2019 10:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Heeft LG een blik marketeers uit de blik getrokken, heeft dit te maken met het LG event dat onlangs werd gehouden (alle producten zijn gekocht) of is er een actie gaande van een of andere webwinkel?

pricewatch: LG WK7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3vn2a33DGaveP3aoxwXkWjG9/medium.png

Edit, er staat zelfs een Franse review tussen.
productreview: LG WK7 review door Verwijderd

Edit: Tevens gekocht voor zo'n 70-80 euro. Normale prijs ligt rond de €150,- Het zouden gesponsorde / deels gesponsorde reviews moeten zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 10-04-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nog steeds op geleend @Jochemd13 en exact de reden om het in de openheid te gooien omdat jullie keer op keer niet betrouwbaar blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 17:13
@Kiswum : Mijn gedachte ook... 1 of andere marketing actie gaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Al gemeld door Kiswum. "Opeens" tig reviewers van een speaker van LG, die hem zeker allemaal vandaag gekocht hebben.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
PcDealer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:30:
Nog steeds op geleend @Jochemd13 en exact de reden om het in de openheid te gooien omdat jullie keer op keer niet betrouwbaar blijken.
Zoals het er nu staat is ten tijde van de plaatsing van de review en daar blijft het bij.

Ontopic: Lijkt op een actie van iets van dat Insider/Reviewclub gebeuren, in die richting dan. Wellicht dat er bij een paar gevraagd kan worden naar de echte afkomst want zoveel reviews op één dag die allemaal zelfgekocht zijn is wel erg vreemd.

[ Voor 27% gewijzigd door Jochemd13 op 10-04-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jochemd13 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:27:
[...]

Zoals het er nu staat is ten tijde van de plaatsing van de review en daar blijft het bij.
De ACM vindt dat er van transparantie sprake moet zijn en de lezer het "verhaal" achter de review moet weten. Dat verhaal is gewijzigd.
Eerst doe je of je neus bloedt ondanks twee verzoeken tot aanpassing, daarna weet je niet waar het over gaat en tot slot weiger je categorisch. Andermaal blijkt dat bovenstaand citaat niks waard is en bovendien in strijd met de regels van de ACM:
•Wees transparant over het verhaal achter de review, zoals ‘reviewers mochten het product gratis testen’, ‘de reviewer heeft een beloning ontvangen voor het schrijven van de review’, ‘de review is aangepast na contact met het bedrijf’ etc.
https://www.acm.nl/nl/pub...rantie-bij-online-reviews
Voor tweakers zelf ben ik van mening dat de regels ondanks hun toezegging niet worden nageleefd:
Na contact met de ACM hebben vier grote reviewwebsites laten weten deze regels voortaan toe te gaan passen. ACM ziet ook een belangrijke rol weggelegd voor brancheorganisaties om hun leden op de regels te wijzen.

ACM ziet nu geen aanleiding om handhavend op te treden. Mochten de bedrijven de aanwijzingen van de ACM niet of onvoldoende opvolgen dan kan de ACM alsnog ingrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

WOW nieuw record denk ik.
inmiddels bijna 30 'reviews' vandaag geplaatst pricewatch: LG WK7

Wel erg toevallig allemaal, 21 Newbies op dezelfde dag. :?
Er is een newbie die schrijft nu ruim een maand in bezit en gebruik
een andere newbie is nu een maand in het bezit

En gezamenlijk afgesproken om op 10 april iets te plaatsen op Tweakers….
Iedereen heeft het product gekocht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Re: LG WK7 review stortvloed: http://nl-nl.forum.ibood....ent-page-2/#first-comment

Relevante posts op pagina 2&3. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe iBOOD werkt, maar ik was ook nieuwsgierig nadat ik eerder vandaag (toe nog) 17 product reviews voor dit artikel in de sidebar zag verschijnen.

In de gelinkte forumthread melden kopers(?) het plaatsen van een review (op Tweakers) in de meeste gevallen met vermelding van gebruikersnaam op Tweakers.

LG WK7 was 'dag aanbieding' €79,95 op 4 maart jl., ongeveer een maand geleden dus https://androidworld.nl/n...smart-speaker-aanbieding/

[ Voor 30% gewijzigd door zonder.h op 10-04-2019 20:07 . Reden: aanvullende informatie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De Franstalige review heb ik offline gegooid, voor de rest heb ik onvoldoende reden. Zo te zien zijn de producten inderdaad een maand geleden gekocht in een aanbieding en is de reviewactie iets nieuws van vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk op 10-04-2019 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Dirk schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:45:
De Franstalige review heb ik offline gegooid, voor de rest heb ik onvoldoende reden. Zo te zien zijn de producten inderdaad een maand geleden gekocht in een aanbieding en is de reviewactie iets nieuws van vandaag.
Tja ik vind dit op zijn zachtst gezegd niet wenselijk.
Tweakers heeft nu een (on)gecontroleerd bombardement met (flut)reviews, iets wat de kwaliteit nogal naar beneden haalt. Bovendien zijn er inmiddels meer dan 30 geplaatst op dezelfde dag.
Als je de berichten leest op ibood gaat de 'tweakersreviewlol' er wel behoorlijk af -O-
Ze schijnen trouwens per mail benadert te zijn.
Heb @Verwijderd hier gevraagd om even te reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@PcDealer waarom zou hij het moeten aanpassen? Zijn review is geschreven met de kennis die hij toen had: het product was aan hem geleend en hij moest het terugsturen. Als later blijkt dat hij het mag houden wat heeft dat dan voor invloed op zijn review? Zijn review is naar waarheid geschreven en daar gaat het om.

Daarnaast vind ik de toon die je aanslaat naar @Jochemd13 (en ook de rest van het Techtesters team) redelijk ongepast. Je had een vermoede dat de review niet naar waarheid was geschreven en daar had je een goede reden voor, Jochem heeft gewoon duidelijk gemaakt dat je vermoede onterecht is en dat zijn review gewoon klopt, je kan je er ook bij neer leggen in plaats van hier je frustraties uiten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

miicker schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:29:
@PcDealer waarom zou hij het moeten aanpassen? Zijn review is geschreven met de kennis die hij toen had: het product was aan hem geleend en hij moest het terugsturen. Als later blijkt dat hij het mag houden wat heeft dat dan voor invloed op zijn review? Zijn review is naar waarheid geschreven en daar gaat het om.
Het gaat mij niet om de review an sich. Wel om de transparantie met betrekking tot het verkrijgen van het product. Zie mijn citaten in PcDealer in "Meldingen 'onreine' productreviews" Dat mogelijk de reviews niet anders zouden zijn geweest als hij de producten wel moest toesturen, betekent niet dat dit geen invloed zal hebben op toekomstige reviews van die fabrikant of distributeur. Maar belangrijker is het ontbreken van transparantie die lezers en de ACM wensen. Daaraan wordt nu niet voldaan.
Daarnaast vind ik de toon die je aanslaat naar @Jochemd13 (en ook de rest van het Techtesters team) redelijk ongepast. Je had een vermoede dat de review niet naar waarheid was geschreven en daar had je een goede reden voor, Jochem heeft gewoon duidelijk gemaakt dat je vermoede onterecht is en dat zijn review gewoon klopt, je kan je er ook bij neer leggen in plaats van hier je frustraties uiten.
Ik heb uitgelegd wat waaraan ten grondslag ligt. Wat is er precies ontkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je hoeft reviews helemaal niet later aan te passen om info die je later krijgt. De transparantie-eis geldt op het moment van schrijven, daar is gewoon aan voldaan.

Pas als hij hem later (zelfs voor de vormgeving) na die kennis aanpast is een toevoeging dat hij hem, later gekregen heeft gewenst. Zonder wijziging is het gewoon een review met de kennis van het moment van schrijven.

[ Voor 40% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-04-2019 06:01 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DeComponeur schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:10:
[...]

Tja ik vind dit op zijn zachtst gezegd niet wenselijk.
Tweakers heeft nu een (on)gecontroleerd bombardement met (flut)reviews, iets wat de kwaliteit nogal naar beneden haalt. Bovendien zijn er inmiddels meer dan 30 geplaatst op dezelfde dag.
Als je de berichten leest op ibood gaat de 'tweakersreviewlol' er wel behoorlijk af -O-
Ze schijnen trouwens per mail benadert te zijn.
Heb @Verwijderd hier gevraagd om even te reageren...
Vind zo'n reviewstortvloed inderdaad op z'n zachts gezegd nogal ondoorzichtig overkomen. Alsof er opeens 30+ man dezelfde speaker kopen én allemaal op dezelfde dag beoordelen in flut reviews. En LG staat weer mooi bovenaan in de PW als je zoekt op speakers.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

En deze kan trouwens niet... een voeding uit 2018 waar je 3 jaar plezier van hebt gehad :? :+

pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

3 jaar plezier van gehad, ineens bij inschakelen een knal en stop eruit gevlogen. Ding open geschroefd en idd onderdelen gesprongen. Blijkt dat ding nog in de garantie te zitten! maar nu niet meer, seal verbroken, Azerty wil niet helpen. . 3jr vind ik een te korte levensduur voor voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

En er komen steeds meer Newbies met Samsungs bij ...
product: Samsung QLED Series Q70R
product: Samsung QLED Series Q90R

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Let op:
Productreview melden? Gebruik daarvoor de nieuwe rapporteerknop bovenaan de review.