Meldingen 'onreine' productreviews

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Chill heren, als er iets niet door de beugel kan of wellicht verkeerd is, dan hebben we het recht/plicht om het hier te melden. Dit deed ik toen en dat zal ik de volgende keer wellicht ook weer hier doen in plaats van op de persoon. Waarom? Omdat de crew dat liever zo ziet, hier is geen discussie voor nodig.

Hoe doe ik het op het werk? Dan spreek ik de persoon zelf aan, want zo gaat dat in het echte leven en nee, het forum/internet is niet het echte leven ;).
PcDealer schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:11:
Spam:

[...]

De beschrijving is gewoon spam met referrals zonder de beloofde productspecificaties:

[...]

Hetzelfde hier:

[...]
Op zich kan ik me hier wel in vinden, maar wat er op YT staat als tekst is niet interessant. Het gaat erom wat er in de video wordt verteld of weergegeven. Ik vind het zelf niet gepast op Tweakers, maar op Youtube is het heel normaal om met gebaren en theater dingen aan te prijzen. Als de crew dat ok vind, dan hoeven we daarover niets meer te zeggen.
Kenzi schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 06:22:
productreview: Umidigi G Zwart review door Luca

[...]

Lijkt me niet op zijn plaats in een review aangezien PDM ook niet besproken mag worden in het China Shopping forum.
Producten van buiten de EU hebben nou eenmaal kans op importkosten.
Ik kom al een tijdje niet echt meer in het China shopping forum, maar het is voor mij ook nieuw dat je de bezoekers er niet op mag wijzen dat de fabrikant importkosten vergoed als je een optie aanvinkt of kiest voor PDM (verzendmethode). Je mag toch ook gewoon aangeven dat je een artikel ook via een Europees distributiecentrum mag laten verzenden, zodat je geen importkosten hebt. Dat is niet omzeilen, maar dat is een risico afkopen.

Wat mij betreft is dat niet echt een voorbeeld van een onreine review.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:25:
Chill heren, als er iets niet door de beugel kan of wellicht verkeerd is, dan hebben we het recht/plicht om het hier te melden. Dit deed ik toen en dat zal ik de volgende keer wellicht ook weer hier doen in plaats van op de persoon. Waarom? Omdat de crew dat liever zo ziet, hier is geen discussie voor nodig.
@zeef heeft inderdaad aangegeven blij te zijn met de feedback aangezien de crew niet alles kan zien.
Op zich kan ik me hier wel in vinden, maar wat er op YT staat als tekst is niet interessant.
Als de user expliciet verwijst naar meer uitleg elders (wat er niet blijkt te zijn) dan vindt de user het interessant genoeg om er melding van te maken.

Is je blog weg @Kenzi ?

Als ik het goed zie in de cache, zijn de genoemde blogposts uit 2015. Niet echt noemenswaardig en hier zie ik geen referral, althans een waar Kenzi voordeel van geniet.

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 12-07-2017 22:44 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Kiswum schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:25:
Meldingen van verkeerde/foute/verdachte zaken zijn altijd goed. Maar wij hebben er geen probleem mee als je elkaar met een kleinigheidje/schoonheidsfoutje helpt. Leven en laten leven. ;)
Ik kom al een tijdje niet echt meer in het China shopping forum, maar het is voor mij ook nieuw dat je de bezoekers er niet op mag wijzen dat de fabrikant importkosten vergoed als je een optie aanvinkt of kiest voor PDM (verzendmethode). Je mag toch ook gewoon aangeven dat je een artikel ook via een Europees distributiecentrum mag laten verzenden, zodat je geen importkosten hebt. Dat is niet omzeilen, maar dat is een risico afkopen.
Het is nogal een grijs gebied. Waar we geen zin in hebben is meewerken aan belastingontduiking, vandaar de terughoudendheid bij de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

zeef schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:05:
[...]

Meldingen van verkeerde/foute/verdachte zaken zijn altijd goed. Maar wij hebben er geen probleem mee als je elkaar met een kleinigheidje/schoonheidsfoutje helpt. Leven en laten leven. ;)

[...]

Het is nogal een grijs gebied. Waar we geen zin in hebben is meewerken aan belastingontduiking, vandaar de terughoudendheid bij de crew.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn twijfels over de terughoudendheid over PDM inmiddels geuit in het juiste topic. Het lijkt me goed dat ik daarover verder discussieer met de admins van het Shopping forum. Uiteraard mogen jullie je er ook in mengen:

Shopping Forum - Feedbacktopic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

zeef schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:05:
[...]

Beste @zeef : zie hier: ehtweak in "Shopping Forum - Feedbacktopic"
Laten we alsjeblieft de dingen wel juist benoemen! ;)

Er is een verschil tussen ~ontduiking versus ~ontwijking! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 21:43
Deze review lijkt me niet in de haak/serieus:
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-FY578T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Opgeruimd. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:19

Chocoball

瞧好吧!

Geen idee wat dit voor review is maar wel erg vaag
productreview: Samsung UE55KS9000 Zwart review door wilco vd sloot

Deze is ook vrij summier gaat meer over de winkel dan over de TV
productreview: Samsung UE49KS9000 Zwart review door Roel62

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 19-07-2017 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

De eerste heb ik weggehaald, de tweede gaat nog over het product en heb ik dus laten staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:35
Zouden jullie de volgende reviews ook willen verwijderen aangezien deze op geen enkele manier bijdragen aan de score? Sterker nog, ze zorgen ervoor dat de scores niet serieus te nemen zijn.

productreview: Samsung SL-X7600GX review door FrisoSjoerd (FrisoSjoerd)
productreview: HP StorageWorks MSA 2040 SFF DC-power Chassis review door FrisoSjoerd (FrisoSjoerd)
productreview: Cisco M-ASR1002X-8GB= review door FrisoSjoerd (FrisoSjoerd)
productreview: Sony FWD-100ZD9501 Zwart review door FrisoSjoerd (FrisoSjoerd & _TheBeaver_)
productreview: Boretti CAA-VK review door _TheBeaver_ ( _TheBeaver_)
productreview: Playseat Xtreme Elite TopGear review door _TheBeaver_ ( _TheBeaver_)

Nog een toevoeging erop:
productreview: Axis Q1932-E review door Flamin-no-go (Flamin-no-go)
productreview: Boretti CAA-VK review door Flamin-no-go (Flamin-no-go)

[ Voor 10% gewijzigd door HuJuh op 21-07-2017 11:49 . Reden: Nog twee onzin reviews toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat heet een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:01
Jammer, niet verwacht..

productreview: Teufel MUTE BT (Zwart) review door pclinde
->
https://www.teufelaudio. nl/koptelefoons/mute-bt-p16262.html?var=16263/
=
https://www.teufelaudio. nl/?ac_type=warenkorb&ac_name=update&rf_set_country=1&wt_ref=https%3A%2F%2Ftweakers.net%2F&wt_t=1500634219106&vw_type=artikel&vw_name=detail&vw_id=16262&delivery_country=118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
kanem0chi schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:55:
Jammer, niet verwacht..

->
=
https://www.teufelaudio. nl/?ac_type=warenkorb&ac_name=update&rf_set_country=1&wt_ref=https%3A%2F%2Ftweakers.net%2F&wt_t=1500634219106&vw_type=artikel&vw_name=detail&vw_id=16262&delivery_country=118
Wat is hier precies mee aan de hand? Normale review toch?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is die ?var=xxxx/ wellicht een referral?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:12:
Is die ?var=xxxx/ wellicht een referral?
Ja, refferal, vandaar ook de uitgebreide beschrijving over waar aan te schaffen. bekijk de lange link. :)

Link kan daarnaast ook zonder de VAR gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:11:
Spam:

[...]

De beschrijving is gewoon spam met referrals zonder de beloofde productspecificaties:

[...]

Hetzelfde hier:

[...]
Ik lees dit als toezeggen van verbetering n.a.v. mijn opmerking, maar er is niets gewijzigd:
Waarom zet je de specs niet gewoon hier neer i.p.v. naar spam de omschrijving te verwijzen? Neem dan in elk geval een link naar de productpagina van Xiaomi op in je blog post.
Gadget Articles & Reviews: De Chinese 'Smart' Rolex
Product pagina van Huami ook goed, die is in het Engels, Chinees is zo lastig :P Maar je hebt wel gelijk :)
Gadget Articles & Reviews: De Chinese 'Smart' Rolex
Waarom is dit anders dan Prijsvragen in reviews, topics en/of tweakblogs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

kanem0chi schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:55:
Jammer, niet verwacht..

->
=
Ik voel een hoop oud zeer? Tot mijn weten heb ik gewoon de link uit de webshop gepakt. Iets met slapende honden wakker maken? Vind het jammer dat je alles aangrijpt om een bepaald punt te maken.

Ik heb een edit gedaan, eens kijken wat het nu doet.

[ Voor 3% gewijzigd door pclinde op 21-07-2017 15:17 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
pclinde schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:15:
[...]

Ik voel een hoop oud zeer? Tot mijn weten heb ik gewoon de link uit de webshop gepakt. Iets met slapende honden wakker maken? Vind het jammer dat je alles aangrijpt om een bepaald punt te maken.

Ik heb een edit gedaan, eens kijken wat het nu doet.
Viel me gewoon op, net zoals boven jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

kanem0chi schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:22:
[...]

Viel me gewoon op, net zoals boven jou :)
Duidelijk. Bij deze: het was niet mijn bedoeling. Ik vermoed dat ik per ongeluk de shoplink van een ander artikel gepakt heb tijdens vooronderzoek, zie de uitgaande link op deze pagina. In de praktijk kopie/plak gedaan met meerdere vensters en toevallig een link gepakt.

[ Voor 8% gewijzigd door pclinde op 21-07-2017 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kanem0chi
pclinde schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Duidelijk. Bij deze: het was niet mijn bedoeling. Ik vermoed dat ik per ongeluk de shoplink van een ander artikel gepakt heb tijdens vooronderzoek, zie de uitgaande link op deze pagina. In de praktijk kopie/plak gedaan met meerdere vensters en toevallig een link gepakt.
Ik zie niet echt hoe die link en jouw link overeen komen met "tweakers" en "id" erin, maargoed. Het gebeurt ons allemaal wel eens zullen we maar zeggen ;)

De link op de pagina waar jij naar verwijst.. http://s.altrk.
net/l/fv1k4xd/url(https%3A%2F%2Fwww.teufelaudio.nl%2Fkoptelefoons%2Fmute-bt-p16262.html%3Flang%3Dnl

Ook een affiliate link, maar nergens iets of wat dan ook met t.net erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kanem0chi schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:31:
[...]

Ik zie niet echt hoe die link en jouw link overeen komen met "tweakers" en "id" erin, maargoed. Het gebeurt ons allemaal wel eens zullen we maar zeggen ;)

De link op de pagina waar jij naar verwijst.. http://s.altrk.
net/l/fv1k4xd/url(https%3A%2F%2Fwww.teufelaudio.nl%2Fkoptelefoons%2Fmute-bt-p16262.html%3Flang%3Dnl

Ook een affiliate link :)
8)7 Zal vast ook een foutje zijn, per ongeluk....

[code]
https://www.teufelaudio.n...ynru0JQPJCOBqKN6trBf_6ffm
[/code]

i stand corrected! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 21-07-2017 16:01 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
Fietsbel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:33:
[...]

8)7 Zal vast ook een foutje zijn, per ongeluk....

code:
1
https://www.teufelaudio.nl/?partner_id=aff-nl.zbx.376.deepl.text.t&pt=2Dynru0JQPJCOBqKN6trBf_6ffm
In de review is het nu goed. De pagina die hij aanhaalde, daar hebben wij niks mee te maken. Hij gaf alleen aan dat hij via die pagina de shop link vandaan haalde. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Volgens mij heb ik de oorsprong een soort van gevonden. Klik maar op Teufel/Bekijk.

Edit: alsnog wijkt deze wat af. :D

Nogmaals edit: of de link is afkomstig vanuit Google Shopping. Laat ik het zo zeggen: ik wil het tegendeel bewijzen, alleen heb ik geen idee waar ik de link moeten vinden.

En nogmaals edit: sorry @kanem0chi dat ik wat geïrriteerd reageerde, het kwam voor mij heel onverwachts. Nu stop ik met editen. :)

[ Voor 65% gewijzigd door pclinde op 21-07-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 23:29
productreview: JBL Flip Roze review door PoesjesZijnLeuk

Voegt helemaal niks toe dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Dat is geen productreview.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Aaahh, super chill! Dan zal ik al mijn tweakblog posts even gaan voorzien van affiliate codes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Nope, Dat is ook daar verboden. Alleen ik kan er niets mee en dit topic is er niet voor. Dat laat ik dus aan @zeef over om af te handelen. Meldingen mogen in Schop een Modje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zeef
Danny.G schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:41:
[...]

Aaahh, super chill! Dan zal ik al mijn tweakblog posts even gaan voorzien van affiliate codes :D
Feel free.. heb nog geen bans gezet deze week.... })
Dirk schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:31:
Nope, Dat is ook daar verboden. Alleen ik kan er niets mee en dit topic is er niet voor. Dat laat ik dus aan @zeef over om af te handelen. Meldingen mogen in Schop een Modje
Klachten over beschrijvingen van YT filmpjes die niet direct zichtbaar zijn via de tweakblogs zelf, daar gaan we niets aan doen.

Tweakblogs zijn zo vrij mogelijk, binnen de grenzen van de AV. Overigens zolang we het platform nog in de lucht houden. Daar zit wel een eindigheid aan op termijn.

[ Voor 56% gewijzigd door zeef op 26-07-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Weg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik krijg sterk het idee dat mijn posts worden genegeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Jouw reacties gaan het meest over tweakblogs, daarop is Dirk in "Meldingen 'onreine' productreviews" van toepassing.

Dus ja, jouw reacties negeer ik, ik heb geen zin om alles hard weg te modereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Dirk schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:34:
Jouw reacties gaan het meest over tweakblogs, daarop is Dirk in "Meldingen 'onreine' productreviews" van toepassing.
Daarbovenop gaat het om een beschrijving bij 'n video op YouTube, waar de tweakers regeltjes niet gelden. Op het moment dat er op de link in dat tweakblog geklikt wordt zit je niet meer op tweakers, maar op YouTube, dus waarom zouden in godsnaam die regels dan doorgetrokken moeten worden?
Dan zou je bij wijze van spreken enkel nog naar Youtube filmpjes mogen linken waar de maker ervan geen monetization heeft aanstaan, want, ja, da's anders ook reclame...

[ Voor 16% gewijzigd door dodge_911 op 25-07-2017 20:18 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:34:
Je gaat voorbij aan het feit dat mijn meldingen er eerder waren dan die post en het wel degelijk gaat over een productreview (verpakt als blog). Daarbij waren Kiswum in "Meldingen 'onreine' productreviews" en Dirk in "Meldingen 'onreine' productreviews" eerder van toepassing. Toen mochten we kennelijk wel blogs melden :?
Dus ja, jouw reacties negeer ik, ik heb geen zin om alles hard weg te modereren.
Afgezien daarvan vind ik het ronduit stuitend dat een mod op deze wijze met users om gaat en heb ik naar mijn mening mijn posts goed onderbouwd. Als de crew het niet met mij eens is, mag toch op zijn minst verwachten dat er serieus mee omgegaan wordt? Dit is toch een professionele site met even zo professionele medewerkers? En duidelijkheid geven over jullie beleid wil je ook niet.

Daarnaast noem ik zeef in "Meldingen 'onreine' productreviews" waarin staat dat tweakblogs gebonden zijn aan regels en er users zijn die de gaten/rek opzoeken zoals zeef in "Algemene discussie: Gebruikersreviews en reclame." omschrijft.

In feite is de praktijk in de aangehaalde blogs hetzelfde als met zoveel worden omschreven in Prijsvragen in reviews, topics en/of tweakblogs:
Kortom: je review, topic, post of blog is en blijft van harte welkom. Maar dan zonder verloting, korting, links met referral etc. etc.
Dus mijn conclusie moet zijn gezien alle posts, dat ik een productreview blog mag schrijven, verwijzen naar productinformatie op een pagina van derden (waar de toegezegde informatie niet staat) die uitsluitend bestaat uit affiliate links. Mooi precedent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dodge_911 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Daarbovenop gaat het om een beschrijving bij 'n video op YouTube, waar de tweakers regeltjes niet gelden. Op het moment dat er op de link in dat tweakblog geklikt wordt zit je niet meer op tweakers, maar op YouTube, dus waarom zouden in godsnaam die regels dan doorgetrokken moeten worden?
Dan zou je bij wijze van spreken enkel nog naar Youtube filmpjes mogen linken waar de maker ervan geen monetization heeft aanstaan, want, ja, da's anders ook reclame...
Ik denk dat er een verschil in zit tussen de mensen die een informatief filmpje plaatsen (waarvan monetization aanstaat) die daadwerkelijk ook iets toevoegd of gewoon grappig is etc, en de mensen waarvan heel duidelijk is dat het ze puur om het geld / reclame te doen is.
Die laatste categorie verpest het een beetje voor de rest.

zal vast wel weer felle reacties van bepaalde kanten hierop gaan krijgen maar dit is mijn mening.

Tweakblogs zou geen vrijplaats moeten zijn om precies dat te gaan doen wat niet mag in product reviews.
(nogmaals, mijn mening, ben best te overtuigen met argumenten, niet met beenhakken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Mijn visie hierop is het volgende (ik bepaal zelf niet het beleid, dat is volledig aan de MOD's van Tweakers, wij kunnen slechts een advies uitbrengen.):
Als een review wordt besproken in een blog, dan hoort het naar mijn idee hier bij: Melding onreine reviews. Als een blog iemand beledigd, uitscheld, etc. dan hoort het onder het algemene Schop een Modje topic.

Wat is naar mijn idee niet toegestaan in een YT filmpje die via de ingebouwde speler van de (smartphone) browser kan worden gezien:
- Teksten met een affliate of verkorte links erin. Deze is namelijk direct te zien vanaf het Tweakers platform
- Give-aways, al dan niet via de titel. Er mag simpelweg niets over worden gezegd of als tekst worden weergegeven in de getoonde video/
- Continu een merk groot in beeld van de sponsor. Even noemen en even laten weergeven op de verpakking bij een unboxing moet kunnen, mits het inhoudelijk iets toevoegt. Bij sommige merken is het lastig om het merk uit beeld te laten zoals een Macbook of iPad ;)
-

Curieus, maar wel storend:
- In een productreview laten zien waar een product vandaan komt door er live naartoe te browsen en uit te leggen hoe je het product op de site van de webwinkel kunt vinden. Dit kan je eenvoudig via een link in je review zetten of via een link op je YouTube kanaal.
- In de video mensen aanzetten om naar je YT kanaal te gaan en zich te abonneren, iets te doneren of om je affliate links te bekijken. Dit kan eenvoudig worden aangemerkt met: "Voor meer informatie, check dan deze video op mijn YT kanaal". Hier gaat het dan om informatie die niet zoveel met de review te maken hebben, maar randzaken zoals je affliate links.

Toegestaan:
- Alle affliate linkjes die je maar wilt plaatsen, maar dan op je YouTube kanaal.
- Doneer knoppen plaatsen op je YT kanaal.
- Aan het einde van de video via previews aangeven welke andere video's interessant kunnen zijn.

Ik ben het eens met @Kenzi . Wat je in teksten niet mag doen in reviews, is ook niet toegestaan in een video.

Naar mijn idee plaatst @dodge_911 geen verkleinde URL's of affliate links in zijn blogs en laat het ook niet zien in de video zelf (het staat alleen op zijn YT kanaal, maar dat mag gewoon). Je komt pas op zijn pagina als je er zelf voor kiest om die te bezoeken. Je ziet het niet direct vanaf een Tweakers pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kiswum schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:49:
Ik ben het eens met @Kenzi . Wat je in teksten niet mag doen in reviews, is ook niet toegestaan in een video.
Die ge-embed wordt in een review/blogpost op Tweakers. Wel effe erbij vermelden.
Kiswum schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:49:
Naar mijn idee plaatst @dodge_911 geen verkleinde URL's of affliate links in zijn blogs en laat het ook niet zien in de video zelf (het staat alleen op zijn YT kanaal, maar dat mag gewoon). Je komt pas op zijn pagina als je er zelf voor kiest om die te bezoeken. Je ziet het niet direct vanaf een Tweakers pagina.
Daar heb ik dan ook genoeg heisa om gehad in het verleden en is ook de reden dat mijn tweakblogs ers summier zijn geworden.

Maar ik blijf erbij, je kan de Tweakers regels op Youtube niet handhaven.
Dat zou net hetzelfde zijn als ik me, hier in België, aan de Nederlandse vuurwapenwetgeving (dit als voorbeeld omdat er tussen .be en .nl op dat gebied een groot verschil is) zou moeten houden.

Daarnaast heb ik nog steeds geen echte vermelding gevonden waarom er geen verkorte links zouden mogen gebruikt worden, verkorte links die affiliate links bevatten erbuiten gelaten, dat spreekt voor zich, want affiliate links zijn niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
dodge_911 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:00:
[...]

^ +3

Op geen enkele manier is te zien wat ik in de beschrijving van de video plaats, te zien op T.net. Stop een keer met hierover door te drammen @PcDealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

dodge_911 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Die ge-embed wordt in een review/blogpost op Tweakers. Wel effe erbij vermelden.

[...]
Daarmee doel ik op hetzelfde als hier:

"Wat is naar mijn idee niet toegestaan in een YT filmpje die via de ingebouwde speler van de (smartphone) browser kan worden gezien."

Inderdaad embedded video's die via de browser zijn te zien.
Daarnaast heb ik nog steeds geen echte vermelding gevonden waarom er geen verkorte links zouden mogen gebruikt worden, verkorte links die affiliate links bevatten erbuiten gelaten, dat spreekt voor zich, want affiliate links zijn niet toegestaan.
Op het apparaat van de bezoeker kun je niet zien waar de verkorte link naartoe gaat. Dit moet te zien zijn voordat je op de link klikt. Het kan namelijk ook op een dubieuze website uitkomen. Vooralsnog mag het voor Tweakers wel worden gebruikt.

De vraag is eigenlijk waarom wil je een verkorte link gebruiken? Statistieken, Affiliates, omdat je blog anders over de 65500 tekens uitkomt of wellicht een geheel andere reden? Geef ons een reden waarom het danwel belangrijk zou zijn.

Ik zie zelf het nut niet om verkorte links te gebruiken, vooral doordat een normale link plaatsen geen tot minder moeite kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kiswum schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:29:
[...]
De vraag is eigenlijk waarom wil je een verkorte link gebruiken? Statistieken, Affiliates, omdat je blog anders over de 65500 tekens uitkomt of wellicht een geheel andere reden? Geef ons een reden waarom het danwel belangrijk zou zijn.
Stats en tracking omdat ik wel graag eens zie hoeveel mensen er naar aanleiding van mijn review wat kopen. Idem voor affiliate links, zodat de shop/fabrikant die me wat opstuurt kan zien dat het hen ook af en toe wat oplevert als ze me spul ter review zenden.

En ik heb destijds toch waarschuwingen van @zeef gehad vw gebruik van verkorte URL's zonder affiliate, omdat 1 of andere user vond dat ik trackte door goo.gl linkjes te gebruiken.

Maar dat is dus waar ik nu net op doel, de een zegt/denkt dit, de ander zegt/denkt dat, maar er wordt niets over gezegd in de regels. Het onbreekt hier aan duidelijkheid. Ik heb geen probleem om me aan de regels te houden, maar dan moet ik wel weten wat ik mag en niet mag, en niet zoals het er nu aan toegaat, afhankelijk van de mod in kwestie.

Trouwens, kreeg ik van jou een tijd geleden geen DM met een soort van waarschuwing dat het niet echt mocht dat ik gewoon nog maar sprak over een link op mijn YT page?

[ Voor 36% gewijzigd door dodge_911 op 26-07-2017 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Kiswum schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Ik zie zelf het nut niet om verkorte links te gebruiken, vooral doordat een normale link plaatsen geen tot minder moeite kost.
Ikzelf heb ook de voorkeur bij verkorte URLs vooral door de statistieken. Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zijn toch dol op statistieken? :D Tenminste, ik vind het erg interessant om te zien hoeveel mensen ergens nou op klikken en of deze URLs elders - ook buiten Tweakers - gedeeld en geopend worden. Soms zie je echt de meest gekke dingen wat ik wel kan waarderen. Ik vind het dan ook jammer dat het niet meer mag, maar ga er nou ook weer niet dood van. :P Vanuit Tweakers' gedachtegang kan ik het begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Klachten over beschrijvingen van YT filmpjes die niet direct zichtbaar zijn via de tweakblogs zelf, daar gaan we niets aan doen. Tweakblogs zijn zo vrij mogelijk en inderdaad, onze 'macht' is beperkt tot het eigen platform.

Overigens zolang we het platform nog in de lucht houden. Daar zit wel een eindigheid aan op termijn. Wees daar vast op voorbereid.

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 26-07-2017 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

dodge_911 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:54:
[...]

Stats en tracking omdat ik wel graag eens zie hoeveel mensen er naar aanleiding van mijn review wat kopen. Idem voor affiliate links, zodat de shop/fabrikant die me wat opstuurt kan zien dat het hen ook af en toe wat oplevert als ze me spul ter review zenden.
Danny.G schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:02:
[...]

Ikzelf heb ook de voorkeur bij verkorte URLs vooral door de statistieken. Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zijn toch dol op statistieken? :D Tenminste, ik vind het erg interessant om te zien hoeveel mensen ergens nou op klikken en of deze URLs elders - ook buiten Tweakers - gedeeld en geopend worden. Soms zie je echt de meest gekke dingen wat ik wel kan waarderen. Ik vind het dan ook jammer dat het niet meer mag, maar ga er nou ook weer niet dood van. :P Vanuit Tweakers' gedachtegang kan ik het begrijpen.
De lijn tussen statistieken en commercie is heel dun. Je kunt met diezelfde statistieken een hoop doorsluisen naar je opdrachtgever en aangeven wat jij als persoon voor hen oplevert. Tweakblogs en reviews zijn niet direct bedoelt om daar commercieel gezien beter van te worden. Als je er op voorhand al beter van wordt, dan moet je het expliciet vermelden in de vorm van: advertorial of gesponsord (zie nieuwe richtlijnen bij productreviews). Ik hoef jullie niet uit te leggen dat verkorte links vaak worden gebruikt om iets te maskeren, zoals een affliate link. Doordat de gebruiker op voorhand niet kan zien waar de link naartoe gaat, klik ik zelf niet meer op dergelijke links. 9/10 keer is het een link om er zelf beter van te worden en de objectiviteit van het geheel staat daarmee voor mij op het spel.
Trouwens, kreeg ik van jou een tijd geleden geen DM met een soort van waarschuwing dat het niet echt mocht dat ik gewoon nog maar sprak over een link op mijn YT page?
Ja dat klopt, we hebben via DM contact gehad.
Ik heb in de afgelopen 12 maanden 2 keer aangegeven dat het verstandig was om affliate links niet meer in je blogs op te nemen en om voorzichtig om te springen met links die je in je blog gebruikt om mensen naar je affliate link toe te laten gaan. Deze informatie was in geschreven of gesproken tekst verwerkt in je blog/embedded film. Beide keren heb je er gehoor aan gegeven waardoor het tussen ons is gebleven. Deze informatie heb ik niet doorgespeeld naar een moderator. Alles is daardoor tussen ons opgelost.

Kortom statistieken zijn leuk en ik heb het in verleden ook gebruikt in mijn reviews (puur voor de teller, maar niet per link). Momenteel heb ik in mijn Tweakblog heb ik een Analytics link (wordt gewoon aangeboden door Tweakers). Deze link laat vooral zien wanneer er traffic naar de blog gaat, maar zegt niets over de individuele links of andere info.

Deze statistieken leveren mij geen persoonlijke credits/geld op, waardoor het commercieel gezien niets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kiswum schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:01:
Deze statistieken leveren mij geen persoonlijke credits/geld op, waardoor het commercieel gezien niets oplevert.
Omdat jij de GA data goed genoeg vindt, moet iedereen dat maar goed genoeg vinden?
Mag ik misschien een beetje genoegdoening van mijn tests door te weten hoeveel mensen door mijn review een kabeltje van $5 kopen? Ja, toch, denk ik...
Je mag daarover een mening hebben, maar die mening mag je niet gaan doortrekken als regel voor anderen.

Voor mij houdt de discussie hier op, ik overtreed met m'n Tweakblogs geen enkele van de geldende (geschreven en ongeschreven) regels.

[ Voor 10% gewijzigd door dodge_911 op 27-07-2017 11:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
Dit topic is voor meldingen, niet voor meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het is weer tijd voor een nieuwe actie bij The Insiders. De GearVR + 360 graden camera samen voor slechts €199,-
https://www.theinsiders.e...agnesamsunggear360vr.html

Als je bent uitgeloot, dan kun je het product kopen/lenen voor een gereduceerd bedrag van €199,-.
• Optie 1: de Samsung Gear 360 + VR (en SD-kaart) wordt gehouden en dus aangekocht voor de exclusieve Insidersprijs van €199 - In dit geval zal de waarborgsom niet worden terugbetaald en zal de
persoon in kwestie dus de eigenaar van het apparaat worden.

• Optie 2: de Samsung Gear 360 + VR (en SD - kaart) terugzenden. Het terugzenden kan gebeuren
zonder verzendkosten. In dit geval zal de waarborgsom terugbetaald worden.
bron: https://www.theinsiders.e...den_SamsungGear360_VR.pdf

Als de gebruikers netjes vermelden dat het een deels gesponsord, geleend product is (en volgens de eigen Insiders voorwaarden vermelden dat het product via hen is gesponsord), dan is er niets aan de hand.

Hier alvast de eerste review die op de verkeerde (aankoop) status staan:
RuudMC registratie van de user: 28-07
productreview: Samsung New Gear VR + Gear VR Controller review door RuudMC
productreview: Samsung Gear 360 (2017) Wit review door RuudMC

Als de mods af en toe onder deze producten kijken, hoeven wij ze niet straks massaal te rapporteren:
pricewatch: Samsung Gear 360 (2017) Wit
pricewatch: Samsung New Gear VR + Gear VR Controller

De status: Geleend of deels gesponsord is correct. Men hoeft daardoor alleen te bekijken of men de review van deze (nieuwkomers) objectief vindt of niet.

Voorbeeld: Deze nieuwkomer heeft de status wel juist benoemd bij de producten: Treeclimber2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:57:
Het is weer tijd voor een nieuwe actie bij The Insiders. De GearVR + 360 graden camera samen voor slechts €199,-
https://www.theinsiders.e...agnesamsunggear360vr.html

Als je bent uitgeloot, dan kun je het product kopen/lenen voor een gereduceerd bedrag van €199,-.
Kan het product niet gewoon gekocht zijn? Ik zie verschillende betrouwbare aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

PcDealer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:26:
[...]

Kan het product niet gewoon gekocht zijn? Ik zie verschillende betrouwbare aanbieders.
Net een registratie, 2 peperdure producten en er zijn veel overeenkomsten met alle andere users die beide producten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Mooie reclame, over enkele dagen komt de VR review online ;)?
productreview: Samsung Gear 360 (2017) Wit review door Verwijderd

Newbie, gratis verkregen en een review erover geplaatst. Leuke tekst, maar eerder voor een advertorial en niet vanuit een consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:44:
Mooie reclame, over enkele dagen komt de VR review online ;)?
productreview: Samsung Gear 360 (2017) Wit review door Verwijderd

Newbie, gratis verkregen en een review erover geplaatst. Leuke tekst, maar eerder voor een advertorial en niet vanuit een consument.
Inderdaad, ik lees twee zinnen en zie dat het een regelrechte advertentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

productreview: Honor 9 Grijs review door HendrikH96

Dat is een shopreview, geen productreview. Die ene ster beïnvloedt de score zodanig dat ik de telefoon niet zou kopen, maar dat is dus ten onrechte

[ Voor 4% gewijzigd door mvh op 01-08-2017 17:38 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

deblaauwn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:37:

Dat is een shopreview, geen productreview. Die ene ster beïnvloedt de score zodanig dat ik de telefoon niet zou kopen, maar dat is dus ten onrechte
Je hebt gelijk, maar ieder serieus persoon zou de achtergrond van die ene ster willen weten en zo zien dat de productreview in dit geval onzin is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Inderdaad, ik lees twee zinnen en zie dat het een regelrechte advertentie is.
Deze wordt getest bij the insiders. (Link)

Dus we kunnen er binnenkort nog meer verwachten van dit soort wervende reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

productreview: Onda Xiaoma41 review door mission

Referal / Tracking link verstopt achter Goo.gl link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Dat is niet de enige, eens zien of hij het zelf wil aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

deblaauwn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:37:

Foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dirk schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:36:
Dat is niet de enige, eens zien of hij het zelf wil aanpassen. :)
Hij mag dan ook even naar zijn eigen blogs kijken. Was deze al opgevallen? (De blog uit 2016 laat ik voor dat het is.)

Van alles en nog wat meer: Thieye i60e Sports cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Blogs doe ik niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien @zeef wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En als die ook niets doet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

zeef schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:52:
[...]

En als die ook niets doet? :+
Je mogelijk grappig bedoelde opmerking komt (bij mij) niet zo over.

Sterker nog, het is olie op het vuur en had het in de reden gelegen voor jou en @Dirk om dan de juiste procedure aan te geven of duidelijk te maken wat het beleid is. Aan duidelijkheid schort het hier nogal. Eerst tientallen posts laten doormodderen en het ons zelf laten uitzoeken om vervolgens pas doodleuk aan te geven "doen we niets mee".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
PcDealer schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

Je mogelijk grappig bedoelde opmerking komt (bij mij) niet zo over.

Sterker nog, het is olie op het vuur en had het in de reden gelegen voor jou en @Dirk om dan de juiste procedure aan te geven of duidelijk te maken wat het beleid is. Aan duidelijkheid schort het hier nogal. Eerst tientallen posts laten doormodderen en het ons zelf laten uitzoeken om vervolgens pas doodleuk aan te geven "doen we niets mee".
Als er handelen noodzakelijk is, dan doen we dat. Noch @Dirk noch ik zijn hierover verantwoording verschuldigd. Zeker niet op de manier waarop je er naar vraagt.

Onze richtlijnen zijn duidelijk, maar er is ook een mate van redelijkheid en billijkheid waarbinnen je die gaat toepassen. Om nu op hoge toon te gaan eisen dat een blog uit februari nog wordt aangepast vind ik op z'n zachtst gezegd wat overdreven.

Uitwassen, structureel wangedrag etc etc, dat pakken we aan. Anders was het hier al lang een puinhoop. Aan de andere kant is het ook vervelend als werkelijk elke misstap wordt gezien als een aanslag op het systeem. Dat is het niet en dat wordt het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 14-08-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

zeef schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

Als er handelen noodzakelijk is, dan doen we dat. Noch @Dirk noch ik zijn hierover verantwoording verschuldigd. Zeker niet op de manier waarop je er naar vraagt.
Als crew behoor je duidelijkheid te geven. Dat wegzetten als je zelf moeten verantwoorden, vind ik vreemd en onnodig.
Onze richtlijnen zijn duidelijk,
Nou... pas na meerdere opmerkingen is het duidelijk geworden dat trafficfarming toegestaan is. Daarvoor werd het in het midden gelaten.
Om nu op hoge toon te gaan eisen dat een blog uit februari nog wordt aangepast vind ik op z'n zachtst gezegd wat overdreven.
Ik ben erg benieuwd waar je dat ziet.
Uitwassen, structureel wangedrag etc etc, dat pakken we aan. Anders was het hier al lang een puinhoop. Aan de andere kant is het ook vervelend als werkelijk elke misstap wordt gezien als een aanslag op het systeem. Dat is het niet en dat wordt het niet.
Ik weet niet waar je op doelt, maar als tweakers direct duidelijk is over wat wel en niet mag, is er geen puinhoop omdat we met zijn allen hierop kunnen toezien (wat ook wordt verzocht). In onderhavig geval ziet @Kiswum een referrallink waarvan (denk ik) genoegzaam bekend mag zijn dat het niet de bedoeling is en sinds 2017 op wordt toegezien/opgetreden. Zie Prijsvragen in reviews, topics en/of tweakblogs.. Meer is het niet. Dat is duidelijkheid.

Nietzeggende opmerkingen van de crew tornen echter aan die duidelijkheid. Ook als in gelijke gevallen de ene keer meteen wordt ingegrepen en bij de volgende wordt aangegeven "gaan we niets mee doen". Jullie hebben zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Officieel moeten opmerkingen over blogs naar Lieve Adjes worden gestuurd. Dirk heeft inderdaad gelijk dat hij daar niets aan doet.
In het bericht dat Dirk naar Mission stuurde, hoopte ik dat er een extra bericht achteraan gestuurd kon worden (dat scheelt namelijk weer een bericht van een andere mod of oppermod #Zeef).
Dat ene extra berichtje/opmerking zorgt ervoor dat hij niet op dezelfde voet verder gaat in Blogs. Mogelijk weet hij niet dat refferals zowel in reviews als blogs verboden zijn.

Persoonlijk vind ik de vele Samsung reclames over de Gear 360 en Gear VR zorgelijker. Hoe kan het dat er zoveel nieuwe gebruikers aan het reviewen zijn geslagen en dat de teksten zoveel op elkaar lijken? Marketingmachine Insiders is uiteraard bezig en op een enkeling na, zijn het regelrechte reclame uitingen:
pricewatch: Samsung Gear 360 (2017) Wit
pricewatch: Samsung New Gear VR + Gear VR Controller

Een van de spaarzame gebruikers waarbij het marketing virus niet is toegeslagenkomt van ASF86. Hij heeft er een nette eigen review van gemaakt:
https://tweakers.net/productreview/user/294922/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
PcDealer schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:31:

Nou... pas na meerdere opmerkingen is het duidelijk geworden dat trafficfarming toegestaan is. Daarvoor werd het in het midden gelaten.
Onzin. Enige is dat onze tijd ook maar een keer gebruikt kan worden en dan maken we een afweging. Gaan we ons inzetten op een kleine overtreding uit het verre verleden of houden we ons liever bezig met de wat grotere of terugkerende problemen? Wij kiezen dan veelal voor de laatste twee.

Ik sluit nu echt de discussie over tweakblogs. Die hoort hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20

De review van Hendrik staat er nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Oeps my bad @Angeloonie @wouterg00 :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:12

OB1

pricewatch: PNY NVIDIA Quadro K5000

Deze drie reviews kunnen wel weg.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
Knap dat je de game voor elk platform hebt gekocht ;)

https://tweakers.net/productreview/user/960981/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
En dan nog dit op zijn profiel plaatsen:
Biografie

Ga vooral NIET aan mij vragen WAAROM ik de domste reviews en reacties plaats op Tweakers. Ik gebruik Tweakers gewoon als ik me verveel oké?
Hij geeft zelf al aan dat geen van zijn reviews serieus te nemen zijn.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

yodeluxe schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:28:
[...]

En dan nog dit op zijn profiel plaatsen:

[...]

Hij geeft zelf al aan dat geen van zijn reviews serieus te nemen zijn.
Die gast is corrupt, dat geeft ook nog zelf toe :D #CorruptingFire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Alle reacties zijn ook corrupt: https://tweakers.net/sear...hString%5D=CorruptingFire https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/960981

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 25-08-2017 14:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Tja, dat was een irritante kleuter die dacht dat hij in geval van verveling ons wel lastig kon gaan vallen... Nu denkt hij dat niet meer. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
https://tweakers.net/productreview/user/961929/

Minder Even veel kleuter, even goed onzinreviews.

[ Voor 8% gewijzigd door Foritain op 26-08-2017 01:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik durf wel te wedden dat het dezelfde pipo is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Wow! Waarom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

In de war met "wishlist"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
Die wilde ik ook net aangeven. De reviews van TechReviews zijn niet veel meer dan 'Mooi [insert product]' en 'geen nadelen'.

Misschien de user even duidelijk maken dat dit toch echt niet de bedoeling is, zeker aangezien hij het ook meerdere dagen doet dus het is óf bewust, óf hij snapt het echt niet.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Ik was ook van plan om TechReviews even te vermelden, 101 mooie reviews. Come on! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hier idem dito. Het was mij ook al opgevallen. @Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Tja, 101 reviews offline halen is gewoon een gedoe... Het komt nog wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
productreview: LG 49SJ810V Wit, Zilver review door Verwijderd

Veel interesse in deze TV maar ik vertrouw deze review niet. Iemand met maar 1 bericht en een extreem positieve review. Exact dezelfde review staat op verschillende andere websites.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gigagiel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:16:
productreview: LG 49SJ810V Wit, Zilver review door Verwijderd

Veel interesse in deze TV maar ik vertrouw deze review niet. Iemand met maar 1 bericht en een extreem positieve review. Exact dezelfde review staat op verschillende andere websites.....
Inderdaad o.a. https://www.kieskeurig.nl...oduct/3575038-lg-49sj810v, http://www.mediamarkt.nl/..._lg-49sj810v-1502830.html, https://www.plattetv.nl/p...ws/lg-49sj810v-18091.html

Verschillende gebruikersnamen (Trevor001 en Edward B. en JanssenT)...

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 01-09-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
nvm

[ Voor 10% gewijzigd door Jochemd13 op 01-09-2017 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Ah, moet het weer? 8)7

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Ik denk niet dat dit een echte review van de iPhone X is: productreview: Apple iPhone X 64GB Grijs review door WinterX. Bijzondere plus- en minpunten.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:23
Ik krijg het idee dat het meerendeel van de shop reviews bij Media Markt NL fake zijn. Ik zie de laatste tijd alleen maar vijf sterren reviews van vooral nieuwe users en dat terwijl Media Markt er om bekend staat landelijk een enorm slechte aftersales te hebben. Vergeleken met andere websites zoals Trustpilot en Kieskeurig is Tweakers een stuk positiever. Wordt er niet gescand op ip-adres bij het achterlaten van een review met meerdere accounts?

[ Voor 15% gewijzigd door P-Rock op 24-09-2017 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
productreview: Honeywell Lyric T6R review door CeesdeKoper
Is een shopreview, niet een productreview.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
Matige review, zeer algemene informatie wat ik ook wel zou kunnen bedenken. Niet review-waardig op deze manier
productreview: Sony FWD-100ZD9501 Zwart review door Stein03

Edit: meer :P
pricewatch: Samsung QM105D - 105" Large Format Display Zwart
pricewatch: Microsoft RServer License/SoftwareAssurancePack Government OLP 1L...
pricewatch: HP D6000 Dual I/O Module Disk Enclosure 210TB

[ Voor 59% gewijzigd door Jochemd13 op 12-10-2017 15:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik ben van Schop naar een Modje & Twijfelachtige reclames uiteindelijk hier beland. Ik zal mijn verhaal hier wederom plaatsen:

Het lijkt erop dat er door een 3e partij of meerdere partijen de LG G6 telefoon erg hoog wil laten positioneren. Na wat speurwerk ben ik tot een patroon gekomen die veelal overeen komt met elkaar. Als ik mijn huiswerk goed heb gedaan zijn er van de 32 reviews zeker 20 twijfelachtig netjes gezegd. Kunnen er misschien meer zijn. Kan iemand er even naar kijken want dit lijkt mij niet de bedoeling. Als mijn bevindingen waar zijn dan zit er duidelijk iets fout in het review systeem, misschien in toekomst nodige maatregelen nemen om dit soort wanpraktijken tegen te gaan, want in het geval van de LG G6 is het wel heel extreem:

Twijfelachtige reviews LG G6

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Deze reviews bleven bij mij onder de radar, doordat ze niet in mijn tracker voorbij komen. Op het moment dat het een "uitgebreide review" is, dan had ik het hier ook wel geplaatst.
Mooie vondst!

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Let op:
Productreview melden? Gebruik daarvoor de nieuwe rapporteerknop bovenaan de review.