Acties en links in reviews en topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Mede-auteur:
  • Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 10:27

Ginz

Beste tweakers

De laatste tijd zien we steeds vaker dat mensen een review of blog maken over een bepaald artikel om er vervolgens een of meer van te verloten. Ook zien we meer reviews met kortingscodes of referralcodes. Dat is niet de bedoeling.

We bemerkten steeds vaker dat dit soort posts met weggeefacties achteraf toch gesponsord bleken. Daarom zien we dit als reclame/marketing en dat is volgens de algemene voorwaarden niet toegestaan.

Ja, er zijn mensen die volkomen ter goeder trouw handelen en niet worden gesponsord door shop of fabrikant bij de verloting. Helaas is dat voor ons niet te verifiëren, vandaar dat we één lijn hebben moeten trekken.

Ja, via Tweakers doen we ook wel eens weggeefactie maar daarbij is volkomen transparant wie iets weggeeft en wat de verwachtingen zijn voordat je inschrijft. Bovendien garanderen wij altijd de onafhankelijkheid van de reviewer, je mag schrijven in je review wat je wil zonder dat dit gevaar oplevert voor je beloning.

Kortom: je review, topic, of post is en blijft van harte welkom. Maar dan zonder verloting, korting, links met referral etc. etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Moonsugar op 25-10-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bij blogs is er geen "Rapporteer" functie, welk meldpunt kan hiervoor gebruikt worden?

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Schop een Modje is de algemene route om alles te rapporteren waarvoor geen specifieke rapporteerfunctie is. Vervolgens zal het wel op het bordje van zeef of ander kantoorpersoneel komen, want de gewone forum- en frontpage-crew kan geen wijzigingen aanbrengen in tweakblogs. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
Het blijkt dat niet iedereen op de hoogte is van bovenstaande. In december waarschuwen we nog, vanaf januari gaan we er strenger op controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

zeef schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:06:
Het blijkt dat niet iedereen op de hoogte is van bovenstaande. In december waarschuwen we nog, vanaf januari gaan we er strenger op controleren.
Duidelijk, dank voor de opheldering.

Maar uh, Sticky mss? Er is bij 'reviewers' onderling over dit topic namelijk nogal wat gesproken, en terwijl de meeste toch fanatieke Tweakurts zijn werd niemand er echt wijs uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zeef
Stucky it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 07-05 08:45

Kiswum

Gadget reviewer

Het is geen sticky meer :( Kan dat weer worden aangepast, de kennis over de regels lijkt namelijk te zijn weggezakt.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Deze is intussen weg. Maar een nieuwe giveaway hier: Foritain's Wall-of-Text: Mr & Mrs Foritain say THANKS! <3 :D

Acties en links in reviews, topics en/of tweakblogs

Zijn weggeefacties nu wel of niet toegestaan al dan niet afhankelijk van de user?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 02:32:

Zijn weggeefacties nu wel of niet toegestaan al dan niet afhankelijk van de user?
@Ginz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Vooralsnog zijn weggeefacties niet verboden. Sluit niet uit dat dat gaat komen, maar tot die tijd is het toegestaan.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ginz schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:51:
Vooralsnog zijn weggeefacties niet verboden. Sluit niet uit dat dat gaat komen, maar tot die tijd is het toegestaan.
Nogal tegenstrijdig of ik heb een wijziging gemist.
De laatste tijd zien we steeds vaker dat mensen een review of blog maken over een bepaald artikel om er vervolgens een of meer van te verloten. [...] Dat is niet de bedoeling.
We bemerkten steeds vaker dat dit soort blogs met weggeefacties achteraf toch gesponsord bleken. Daarom zien we dit als reclame/marketing en dat is volgens de algemene voorwaarden niet toegestaan.
en toch wel toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ginz gaat er vanuit dat het nu wel op een goede en eerlijke manier kan.
Het bericht van Zeef moet hierboven nog worden aangepast, dan klopt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
PcDealer schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Nogal tegenstrijdig of ik heb een wijziging gemist.

[...]

[...]

en toch wel toegestaan.
Ik was niet (goed) op de hoogte van dit topic. Het feit dat weggeefacties (voorlopig) toegestaan waren, is omdat ik, zoals ik in de eerste zin zeg, niet op de hoogte was van dit beleid.

Maar, ik heb altijd "voorlopig" gezegd, wat insinueert dat ik hier nog wel eens naar zou kijken. Dat zal ik nu, met dit topic in gedachten wel even iets hoger op de lijst zetten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:50:
Ginz gaat er vanuit dat het nu wel op een goede en eerlijke manier kan.
Waarom denk jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Eigenlijk omdat het is toegestaan.

Ik lees zojuist dat hij niet op de hoogte was van dit topic. Tot nu toe is het in ieder geval nog toegestaan 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:45:
Eigenlijk omdat het is toegestaan.

Ik lees zojuist dat hij niet op de hoogte was van dit topic. Tot nu toe is het in ieder geval nog toegestaan 😊
Nee, dat is het niet. Sinds het begin van dit topic is het nooit toegestaan. Wie is er medeauteur? Verder is de enige wijziging is de link die Dirk toevoegde in 2018. Het wordt nu gedoogd zoals ik het begrijp.

Kijk nog eens de opmerkingen door over sticky en wat er is geschreven over de onderlinge reviewers discussie. Persoon van onderwerp @Foritain zou beter moeten weten (op basis van dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Bedankt voor de tag, altijd fijn om te kunnen reageren/corrigeren, zou natuurlijk jammer zijn als iemand onnodig een vervelende regelbreker lijkt.

Echter zal jou vast niet ontgaan zijn dat onderaan het betreffende blogje duidelijk staat "Ik heb uiteraard netjes contact gezocht of content met giveaway op blogs wel ok is.". Dit stond er sinds begin November ergens.

Dat deed ik nadat enkele giveaways werden toegestaan, uiteraard volledig bewust van het eerdere standpund. Het was dus gewoon keurig toegestaan. Ik kan mij voorstellen dat sommige topics niet consistent zijn met de huidige regels, maar zoals Ginz al zei staat dat reeds op hun agenda, en ik vermoed dat daar aardig wat serieuze zaken op staan. Geen reden tot paniek in elk geval.

Maar uiteraard bedankt voor je betrokkenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Foritain schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:50:
Bedankt voor de tag, altijd fijn om te kunnen reageren/corrigeren, zou natuurlijk jammer zijn als iemand onnodig een vervelende regelbreker lijkt.
Het minste wat ik kan doen :)
Echter zal jou vast niet ontgaan zijn dat onderaan het betreffende blogje duidelijk staat "Ik heb uiteraard netjes contact gezocht of content met giveaway op blogs wel ok is.". Dit stond er sinds begin November ergens.
Ik was je voor (oktober): PcDealer in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs".
Dat deed ik nadat enkele giveaways werden toegestaan, uiteraard volledig bewust van het eerdere standpunt. Het was dus gewoon keurig toegestaan.
Helaas zonder inhoudelijke opvolging. Ik heb @kanem0chi om een reactie gevraagd aangezien zijn blog met een winactie kort na mijn melding is verwijderd terwijl die van jou wel bleef staan. Misschien is het niet gerelateerd, maar omdat een reactie sinds 19 januari jl. is uitgebleven, kan ik daar nog geen conclusie aan verbinden. Andere giveaways heb ik gemist/niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Conclusies trekken lijkt mij meer een taak voor Dhr Ginz. Ter verduidelijking: ik heb toestemming gevraagd en gekregen. Vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Foritain schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:11:
Conclusies trekken lijkt mij meer een taak voor Dhr Ginz.
Iedereen kan zelf conclusies trekken.
Ter verduidelijking: ik heb toestemming gevraagd en gekregen. Vooraf.
Ja, dat schreef je. Ik had vooraf verduidelijking gevraagd en dat is er niet gekomen. Feit is dat de blog van @kanem0chi weg is en die van jou is gebleven.

Pagina: 1