Master of questionable victories and sheer glorious defeats
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Idem met bovenstaande van Tribits. Review gaat over de prijs, niet het product. Prijs is nog volop in ontwikkeling dus er is nog niets over te zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 19-04-2017 09:06 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
eh?
+3 waardig.Foritain schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:41:
productreview: Macro's programmeren met VBA review door Jonathan11
eh?
Of moet het toch via dit topic
Maar goed het gaat hier over:
productreview: Chipolo Plus Zwart review door kanem0chi
Chipolo had mijn overige reviews gelezen, alsook mijn review over de Classic en contacteerde mij of ik de nieuwe 'plus' variant wilde testen, zonder financiële compensatie en mijn bevindingen daarover wilde opschrijven, omdat ik een goed referentie kader heb ten opzichte van de Chipolo Classic, aslook de vraag of ik op mijn YouTube kanaal er 3 weg wil geven.
Tevens staat het filmpje in de review met de titel: [3* INT. GIVE AWAY] The Chipolo Plus evolved big from the Chipolo Classic?
De give away wordt wat mij betreft via de review kenbaar gemaakt.
Give away via je eigen YT kanaal: prima, maar volgens mij mag je er niet naar verwijzen/kenbaar maken via je blog/review op Tweakers.
Zie: Prijsvragen in reviews, topics en/of tweakblogs
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Hee Herman! Was gezellig samen in Spanje voor iBuyGou hea? Veel gechat via FB daarna etc, maar dan niet mij een berichtje hierover kunnen sturen? De review staat nu een maand online, met openheid, transparantie, duidelijke en volledige achtergrond informatie hoe ik aan mijn review-product ben gekomen, waar andere nog veel van kunnen leren.Nu probeer ik zo volledig mogelijk te beschrijven hoe ik er aan gekomen ben aangezien de community hier naar vraagt. Ik kan het ook allemaal weglaten en de andere discussie starten welke al meerdere malen op het forum is gevoerd.
Hoi Martijn,kanem0chi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:20:
[...]
De review staat nu een maand online, met openheid, transparantie, duidelijke en volledige achtergrond informatie hoe ik aan mijn review-product ben gekomen, waar anderen nog veel van kunnen leren.Nu probeer ik zo volledig mogelijk te beschrijven hoe ik er aan gekomen ben aangezien de community hier naar vraagt. Ik kan het ook allemaal weglaten en de andere discussie starten welke al meerdere malen op het forum is gevoerd.
Hoe lang de review online staat, doet er niet toe. Waar ik wel benieuwd naar ben of de weggeefactie inderdaad in de video staat. Als dat zo is was, dan heeft Kiswum gelijk dat het niet strookt met het vorig jaar afgekondigde beleid m.b.t. reclame/sponsoring.
De video heb je zelf verwijderd?
This video is unavailable.
Sorry about that.
Kiswum had natuurlijk ook gewoon even een berichtje kunnen sturen naar Martijn en hem erop wijzen (heeft Foritain ook wel eens bij mij gedaan?) in plaats van op zo'n manier een beetje schijnheilig te doen. Verder no offense, maar Kiswum en Martijn kennen elkaar wel redelijk goed en zelfs persoonlijk dus het is wel wat jammer om dat op zo'n manier te doen.PcDealer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:55:
[...]
Hoi Martijn,
Hoe lang de review online staat, doet er niet toe. Waar ik wel benieuwd naar ben of de weggeefactie inderdaad in de video staat. Als dat zo is was, dan heeft Kiswum gelijk dat het niet strookt met het vorig jaar afgekondigde beleid m.b.t. reclame/sponsoring.
[...]
video staat gewoon nog online bij mij?PcDealer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:55:
[...]
Hoi Martijn,
[...]
Doet het nu wel
Ik kon hem op je kanaal ook niet vinden.
Inderdaad een weggeefactie in de video waarnaar wordt gelinkt.
[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 07-05-2017 13:12 ]
In dit topic staat het volgende:
Met andere woorden er mogen geen weggeef acties gedaan worden via tweakers. Echter verloopt de weggeef actie in dit geval via youtube en staat het geheel los van de user review op tweakers. Ook kan er niet op de weggeef actie via tweakers gereageerd worden, alleen via youtube. De enige link die er op staat is de standaard link naar de youtube site die in de balk van de youtube video controls staat.Beste tweakers
De laatste tijd zien we steeds vaker dat mensen een review of blog maken over een bepaald artikel om er vervolgens een of meer van te verloten. Ook zien we meer reviews of tweakblogs met kortingscodes of referalcodes (buiten het Aanbiedingen en Kortingscodes-forum om). Dat is niet de bedoeling.
We bemerkten steeds vaker dat dit soort blogs met weggeefacties achteraf toch gesponsord bleken. Daarom zien we dit als reclame/marketing en dat is volgens de algemene voorwaarden niet toegestaan.
Ja, er zijn mensen die volkomen ter goeder trouw handelen en niet worden gesponsord door shop of fabrikant bij de verloting. Helaas is dat voor ons niet te verifiëren, vandaar dat we één lijn hebben moeten trekken.
Ja, via Tweakers doen we ook wel eens weggeefactie maar daarbij is volkomen transparant wie iets weggeeft en wat de verwachtingen zijn voordat je inschrijft. Bovendien garanderen wij altijd de onafhankelijkheid van de reviewer, je mag schrijven in je review wat je wil zonder dat dit gevaar oplevert voor je beloning.
Kortom: je review, topic, post of blog is en blijft van harte welkom. Maar dan zonder verloting, korting, links met referral etc. etc.
Daarnaast is Kanem0chi geheel transparant over hoe deze review tot stand is gekomen, lijkt mij juist alleen maar een goede zaak. Zouden andere reviewers nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Dan nog even off-topic: beetje vreemde gang van zaken dit Kiswum...
Dit is ook mijn gedachte achter de review en als deze al een maand online staat en erg geen feedback op is gekomen van geen enkele mod of andere persoon, dan is dit meer 'zoeken' en proberen te backstabben naar mijn idee. Bedankt voor je bericht Oezie.
Naar mijn idee speel ik hier volledig open kaar, hoe het product is verkregen, onder welke omstandigheden etc, wat voor de lezer de mogelijkheid geeft om een goed beeld te vormen hoe zij tegen de review aan kunnen kijken. Er zijn zat andere reviewers die geen enkele achtergrond informatie geven, waarbij ik dat bij mijn laatste 5 a 6 reviews al juist wel probeer te doen.
PcDealer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:08:
[...]
Inderdaad een weggeefactie in de video waarnaar wordt gelinkt.
[ Voor 36% gewijzigd door kanem0chi op 07-05-2017 13:23 ]
Dat zegt natuurlijk helemaal niets, ik quote:kanem0chi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:21:
^ Dit.
Dit is ook mijn gedachte achter de review en als deze al een maand online staat en erg geen feedback op is gekomen van geen enkele mod of andere persoon, [...]
Meldingen zijn in zo'n geval erg nuttig, als crew zien we zeker niet alles.
Dirk in "Gebruikers Review, reclame maken, mag dat?"
Ik kan me niet voorstellen dat dit een actie is om jou bewust in kwaad licht te zetten. Als jij van anderen verwacht dat ze jou direct benaderen, dan zou ik dat ook van jou kunnen verwachten met zo'n opmerking in plaats van openbaar iemand voor iets uit te maken.dan is dit meer 'zoeken' en proberen te backstabben naar mijn idee.
Wel ff mijn stukje lezen hè. Dat maakt de boel wat duidelijker.PcDealer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:51:
[...]
Dat zegt natuurlijk helemaal niets, ik quote:
[...]
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat dit een actie om jou bewust in kwaad licht te zetten. Als jij van anderen verwacht dat ze jou direct benaderen, dan zou ik dat ook van jou kunnen verwachten met zo'n opmerking in plaats van openbaar iemand voor iets uit te maken.
Dat is niet van invloed op mijn reactie.Danny.G schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:07:
[...]
Wel ff mijn stukje lezen hè. Dat maakt de boel wat duidelijker.
Dat is het wel degelijk. Want waarom zoiets via een topic doen terwijl je elkaar persoonlijk kent. Is toch meer een beetje onder het mom van naaien (kwaad daglicht), niet? Als een bekende/collega jou hier zou melden in plaats van dat ie je ff een berichtje stuurde, zou je dat natuurlijk ook niet zo tof vinden. Al helemaal wanneer je elkaar al ontmoet hebt.
Afijn, mijn zegje. Probeer het breder te bekijken.
No hard feelings richting Kiswum trouwens..
[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 07-05-2017 14:42 ]
Ik zeg dat het niet zo is. Niet mijn feit omdraaien naar jouw mening.
En toch maakt hij door het plaatsen van deze video en de verwijzing naar de actie reclame voor de weggeefactie. Dat mag niet en moet dus weg. De actie mag niet op Tweakers, de verwijzingen ook niet. Dat er geen eerdere meldingen zijn geweest zegt niets: lang niet iedereen is bekend met de regels rondom reclame in reviews en lang niet iedereen weet de juiste kanalen te vinden.oezie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:17:
[...]
In dit topic staat het volgende:
[...]
Met andere woorden er mogen geen weggeef acties gedaan worden via tweakers. Echter verloopt de weggeef actie in dit geval via youtube en staat het geheel los van de user review op tweakers. Ook kan er niet op de weggeef actie via tweakers gereageerd worden, alleen via youtube. De enige link die er op staat is de standaard link naar de youtube site die in de balk van de youtube video controls staat.
Daarnaast is Kanem0chi geheel transparant over hoe deze review tot stand is gekomen, lijkt mij juist alleen maar een goede zaak. Zouden andere reviewers nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Dan nog even off-topic: beetje vreemde gang van zaken dit Kiswum...
En laten we ophouden elkaar de koppen in te slaan over de manier van melden, dat is hier niet relevant.
Maargoed, ik wil best de zin weghalen en ook gelijk alle informatie weg hoe ik er aan ben gekomen want dan kan nog steeds het verkeerd worden opgevat als "niet volledige informatie gegeven".
Haha wat, meen je dit nou? Jouw feit? Je verdraait je eigen mening om naar een feit. Het is dat ik toevallig het een en ander weet maar dat weet jij dus kennelijk niet dus dan moet je er ook niet mee bezig zijn..PcDealer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:44:
[...]
Ik zeg dat het niet zo is. Niet mijn feit omdraaien naar jouw mening.
Danny is out.
Je video met giveaway staat er nog in. Dat is hier de reden van de melding. Niet de discussie over transparantie m.b.t. hoe men aan de producten komt.kanem0chi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:52:
productreview: Chipolo Plus Zwart review door kanem0chi zinnetje is aangepast voor alle lovers
kanem0chi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:52:
productreview: Chipolo Plus Zwart review door kanem0chi zinnetje is aangepast voor alle lovers
enReview achtergrond info: is niet belangrijk genoeg om te vermelden hoe ik er aan ben gekomen (gekocht, gekregen, betaalde review) en onder welke voorwaarden aan de hand van feedback op het forum. Transparantie 2.0
volgens mij stroken die twee niet helemaal met elkaar.Naar mijn idee speel ik hier volledig open kaar, hoe het product is verkregen, onder welke omstandigheden etc, wat voor de lezer de mogelijkheid geeft om een goed beeld te vormen hoe zij tegen de review aan kunnen kijken.
Of je geeft openheid over wat je doet (zie ook je eigen website) of niet. Ga dan niet zo'n lullig zinnetje neer zetten.
Reclame is een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten. Dat is duidelijk niet het doel van deze video en is het dus duidelijk geen reclame voor een weggeef actie. De video is een uitbreiding op de review zoals tweakers dat zelf ook doet.Dirk schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:45:
[...]
En toch maakt hij door het plaatsen van deze video en de verwijzing naar de actie reclame voor de weggeefactie. Dat mag niet en moet dus weg. De actie mag niet op Tweakers, de verwijzingen ook niet. Dat er geen eerdere meldingen zijn geweest zegt niets: lang niet iedereen is bekend met de regels rondom reclame in reviews en lang niet iedereen weet de juiste kanalen te vinden.
En laten we ophouden elkaar de koppen in te slaan over de manier van melden, dat is hier niet relevant.
Misschien moet Tweakers eens de regels aanpassen waardoor het minder vrij voor interpretatie is...
Er werd openheid van zaken gegeven, blijkbaar wordt dat niet op prijs gesteld. Dan mag er best een uitleg staan waarom de zin is aangepast. Dat jij dat een lullig zinnetje vind is jouw mening.Kenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:16:
volgens mij stroken die twee niet helemaal met elkaar.
Of je geeft openheid over wat je doet (zie ook je eigen website) of niet. Ga dan niet zo'n lullig zinnetje neer zetten.
Natuurlijk ook hypocrisie ten top. Tweakers houdt wel lekker acties met Samsung en T-Mobile (allemaal producten winnen, uitjes en what not) wat logischerwijs puur commercieel bedoeld is en gewoon een vorm van marketing is en dan wordt er moeilijk gedaan over zoiets.
Iets met verschillende maten meten.
Er wordt helemaal geen openheid gegeven. Dat heeft hij juist weggehaald onder het mom van "het is ook nooit goed".oezie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:21:
[...]
Reclame is een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten. Dat is duidelijk niet het doel van deze video en is het dus duidelijk geen reclame voor een weggeef actie. De video is een uitbreiding op de review zoals tweakers dat zelf ook doet.
Misschien moet Tweakers eens de regels aanpassen waardoor het minder vrij voor interpretatie is...
[...]
Er werd openheid van zaken gegeven, blijkbaar wordt dat niet op prijs gesteld. Dan mag er best een uitleg staan waarom de zin is aangepast. Dat jij dat een lullig zinnetje vind is jouw mening.
En giveaways zijn zo'n beetje de standaard marketing tool voor kleine / beginnende fabrikanten. Dus het is gewoon reclame.
Heeeeee KenziKenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:28:
[...]
Er wordt helemaal geen openheid gegeven. Dat heeft hij juist weggehaald onder het mom van "het is ook nooit goed".
En giveaways zijn zo'n beetje de standaard marketing tool voor kleine / beginnende fabrikanten. Dus het is gewoon reclame.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 07-05-2017 18:23 . Reden: Echte naam verwijderd. ]
Bij Tweakers staat er heel duidelijk "in samenwerking met" of "Advertorial". Tweakers is daar nooit onduidelijk in. Sommige reviewers wel. Dat heeft helemaal niks te maken met hypocrisie.Danny.G schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:26:
Opmerkelijk hoe het vaak dezelfden zijn die erover vallen en hoe het vaak dezelfden zijn die juist geen commentaar krijgen.![]()
Natuurlijk ook hypocrisie ten top. Tweakers houdt wel lekker acties met Samsung en T-Mobile (allemaal producten winnen, uitjes en what not) wat logischerwijs puur commercieel bedoeld is en gewoon een vorm van marketing is en dan wordt er moeilijk gedaan over zoiets.
Iets met verschillende maten meten.
Tja, sommige reviewers kunnen ook "bedrijfsmatige, betaalde *user* reviews" of ""in samenwerking met" of "Advertorial"" erbij zettenKenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:33:
[...]
Bij Tweakers staat er heel duidelijk "in samenwerking met" of "Advertorial". Tweakers is daar nooit onduidelijk in. Sommige reviewers wel. Dat heeft helemaal niks te maken met hypocrisie.
[ Voor 14% gewijzigd door kanem0chi op 07-05-2017 15:35 ]
Dat heb je goed gezien. Dat is inderdaad wat hij daar aangeeft want blijkbaar wordt het niet gewaardeerd.Kenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:28:
[...]
Er wordt helemaal geen openheid gegeven. Dat heeft hij juist weggehaald onder het mom van "het is ook nooit goed".
Daarom wordt de giveway niet georganiseerd via Tweakers maar via Youtube. Er wordt door Dirk ook gerept over de reclame voor de giveaway en dus niet de giveaway ansicht. Die video is simpelweg geen reclame.Kenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:28:
[...]
Een giveaway is een reclame tool. Een producent / winkel geeft geen dingen weg zonder daar iets voor terug te willen; naambekendheid, publiciteit, verkopen etc. Dus reclame.oezie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:36:
[...]
Dat heb je goed gezien. Dat is inderdaad wat hij daar aangeeft want blijkbaar wordt het niet gewaardeerd.
[...]
Daarom wordt de giveway niet georganiseerd via Tweakers maar via Youtube. Er wordt door Dirk ook gerept over de reclame voor de giveaway en dus niet de giveaway ansicht. Die video is simpelweg geen reclame.
Als we dan eens door de 'user' review sectie van Tweakers heen gaan, dan kunnen van alle grote reviewers hier minimaal + 80% (ben ik van mening) eruit gefilterd worden, want gratis product, in ruil voor een review = dus reclame.. want producent / fabrikant zijn naam, webshop zijn naam, applicatie zijn naam etc komt in beeld. Maar daar word niks mee gedaan?Kenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:42:
[...]
Een giveaway is een reclame tool. Een producent / winkel geeft geen dingen weg zonder daar iets voor terug te willen; naambekendheid, publiciteit, verkopen etc. Dus reclame.
[ Voor 12% gewijzigd door kanem0chi op 07-05-2017 15:50 ]
Precies dit! Zo een beetje alle grote user reviewers worden gesponserd en geven 0 openheid van zaken. Grappig dat daar dan niet mee gedaan wordt... Tot zover de 'user' reviewskanem0chi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:48:
[...]
Als we dan eens door de 'user' review sectie van Tweakers heen gaan, dan kunnen van alle grote reviewers hier minimaal 80% (ben ik van mening) eruit gefilterd worden, want gratis product, in ruil voor een review = dus reclame.. Maar daar word niks mee gedaan?
Niks houd je tegen een report te maken in dit topic over die reviews. Dat kalimero gedrag van "maar andere doen het ook"oezie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:50:
[...]
Precies dit! Zo een beetje alle grote user reviewers worden gesponserd en geven 0 openheid van zaken. Grappig dat daar dan niet mee gedaan wordt... Tot zover de 'user' reviews

onder je eigen account reageren werkt makkelijker dan
Het gaat nog steeds om de reclame voor de weggeef actie en niet de weggeef actie zelf. Lees anders eventjes terug.Kenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:42:
Een giveaway is een reclame tool. Een producent / winkel geeft geen dingen weg zonder daar iets voor terug te willen; naambekendheid, publiciteit, verkopen etc. Dus reclame.
Bovendien geld dat al voor een review opzich... Die zorgt ook voor naamsbekendheid, vandaar dat je tegenwoordig ook steeds vaker de vraag krijgt om een review op een bekende site achter te laten. Sterker nog dan maak je vaak nog kans op een waardebon o.i.d.
Kun je daar iets meer over kwijt?kanem0chi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:34:
[...][...] user-reviews een beetje op de schop moeten.
Wat suggereer jij hiermee? Stuur me anders even berichtje, dan kunnen we kennis maken.Kenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:53:
onder je eigen account reageren werkt makkelijker dan
Dat stond dan ook bij Martijn zijn review.... Wat niet gewaardeerd werd en daarom paste hij het aan.Kenzi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:33:
[...]
Bij Tweakers staat er heel duidelijk "in samenwerking met" of "Advertorial". Tweakers is daar nooit onduidelijk in. Sommige reviewers wel. Dat heeft helemaal niks te maken met hypocrisie.
Kortom: hypocrisie.
[ Voor 5% gewijzigd door Dirk op 07-05-2017 18:32 ]
pricewatch: Arduino 101
De enige review is van user 'jannerd'.
Geen enkele inhoudelijke review. Hij schrijft een zin dat het waarschijnlijk om een clone gaat, dat deze te duur is en dat die wel ergens anders gehaald kan worden.
Complete onzin, nu het hier niet gaat om een Arduino Uno maar om een Arduino 101. Maar buiten dat heeft de "review" geen enkele inhoud.
Hier nog een onzin review van hem:
productreview: Acer K202HQLb Zwart review door jannerd
[ Voor 15% gewijzigd door Lennyz op 08-05-2017 13:39 ]
Vind eigenlijk geen enkele review een review, een grote grap
Hier twijfel ik ook nog over: pricewatch: PNY NVIDIA Quadro M6000
Hier ook geen enkele toevoeging: pricewatch: HP Intel Xeon X7560, x4 Tray
[ Voor 48% gewijzigd door Jochemd13 op 08-05-2017 17:45 ]
[ Voor 72% gewijzigd door zeef op 11-05-2017 12:27 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik heb de gebruiker er ook van op de hoogte gebracht. Achter de Google links, staan inderdaad 2 referrals. Het is een "newby", maar als de links bewust zijn aangebracht, dan is dit een goed moment om te weten dat ze niet zijn toegestaan. De rest van de review is verder prima.Hupske schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:42:
productreview: Xiaomi Roidmi Bluetooth Car Charger FM Transmitter review door... bevat een affiliate link. 2 zelfs!
Ik hoop dat hij iets met de informatie uit mijn DM doet
Overigens, dit een volgende keer aan mij of mijn collega's over laten, het is beter als zo'n bericht van de moderators komt.
[ Voor 53% gewijzigd door Dirk op 18-05-2017 23:32 ]
Ontopic:
Hij heeft een gedeelte aangepast, maar ik verwacht dat de user de referrals nog wel weg zal halen.
Komt helemaal goed!
Edit: @PcDealer Klopt. Inmiddels is het aangepast
Die nieuwe is goed gespot. Tevens ook geen nieuwe tweaker, die zal inmiddels toch wel bekend moeten zijn met de regels
[ Voor 59% gewijzigd door Hupske op 21-05-2017 13:07 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik zie ze niet (meer).Hupske schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:01:
De links zijn nog niet aangepast. En hij is zich er bewust van.
productreview: Xiaomi Mijia Car DVR Camera Zwart review door BlakHawk
Referral: ?lkid=10636208Voor €61 is het een prima camera.
Tevens een link naar een YT video met daarin ook die referrallink.
Nooit van gehoord.Hupske schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:01:
Die nieuwe is goed gespot. Tevens ook geen nieuwe tweaker, die zal inmiddels toch wel bekend moeten zijn met de regels
productreview: Skyhigh Mini 0805P Zwart review door BlakHawk
Gek genoeg twee referral id's:
&lkid=10569337
&lkid=10569342 die wel overeenkomt met die in de geëmbedde YT video
productreview: Viofo A118C Zwart review door BlakHawk
Voor hetzelfde product 2 referrals...
?lkid=10271629
&lkid=10424151
&lkid=10414904
Kan iemand bevestigen dat de id's inderdaad referrals zijn van Gearbest? Begin nu aan mijzelf te twijfelen.
[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 21-05-2017 18:54 ]
Kun je de link openen als je alles na .html weghaalt? Zo ja, dan is het een referral of een traceerbare link. Die moet men dus gewoon weghalen.PcDealer schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:04:
Kan iemand bevestigen dat de id's inderdaad referrals zijn van Gearbest? Begin nu aan mijzelf te twijfelen.
De producten zijn gratis gekregen en daar is de gebruiker duidelijk en eerlijk over:
Het zijn wel allemaal links waar een luchtje aan zit.Deze dashcam heb ik van Gearbest.com ontvangen om te testen.
Deze review mag wel weg...
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Het waren zoveel verschillende referrals...Kiswum schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:05:
[...]
Kun je de link openen als je alles na .html weghaalt? Zo ja, dan is het een referral of een traceerbare link. Die moet men dus gewoon weghalen.
Keurig gedaan. Alleen deze mag wel wat korter: BlakHawk in 'productreview: Viofo A118C Zwart review door dfrenner' naar https://www.conrad.nl/nl/...houd-1-rollen-806742.htmlDirk schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:15:
Ik heb de belofte dat het vanavond aangepast wordt, we hebben dus nog een uurtje of twee.
Snap alleen niet waarom er nou tweemaal dezelfde YT video in moet?PcDealer schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:04:
[...]
Ik zie ze niet (meer).
productreview: Xiaomi Mijia Car DVR Camera Zwart review door BlakHawk
.
Het is trouwens meer een unboxing dan een review
[quote]Ik test de cams natuurlijk relatief kort, dus op de lange termijn kan ik er niets over roepen.[/quote]
[quote]De dashcam is inmiddels weer verwijderd om ruimte te maken voor de volgende[/quote]
Je hebt gelijk! Ik ook niet.Kenzi schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:29:
[...]
Snap alleen niet waarom er nou tweemaal dezelfde YT video in moet?
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart
Verder valt het op dat ze allemaal 5 sterren geven.
Wellicht is deze info belangrijk die ik uit een van de reacties heb gehaald:
Meer info over deze campagne kun je hier lezen:Ik mocht deze tablet testen via The Insiders tegen een gereduceerd tarief.
https://www.theinsiders.e...10/samsunggalaxytabs3.htm
Ik pak Gebruikers reviews verdwenen hier weer verder, om het overzicht te behouden. Dirk zijn reactie mbt reviewclub en theinsiders.eu is daar vrij duidelijk.
Om meteen maar weer even die eerdere spam aan Galaxy Gear Fit 2 reviews aan te kaarten:
product: Samsung Galaxy Gear Fit 2
Was dus al verdacht met die mega newbie spam, en een paar keer hierboven genoemd, maar nu vrij concreet:
https://www.theinsiders.eu/campaigns/info/2/13044/info.htm
https://www.theinsiders.e...lloffameonlinebooster.htm
Hoewel slechts één tweakers.net review op die wall of fame staat, zijn het gros van die newbie reviews ook in Okt/Nov 2016 geplaatst.
* Foritain is in NBA finals modus en past @Dirk een mooie assist
De S3 reviews vloeien weer lekker binnenKiswum schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:30:
Verdacht veel Samsung Tab S3 reviews, waarbij het voor een aantal de eerste activiteit is op Tweakers.
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart
Verder valt het op dat ze allemaal 5 sterren geven.
Wellicht is deze info belangrijk die ik uit een van de reacties heb gehaald:
[...]
Meer info over deze campagne kun je hier lezen:
https://www.theinsiders.e...10/samsunggalaxytabs3.htm
productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart review door Paula232

pricewatch: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver
Anderzijds zouden we erg positief moeten zijn dat meer vrouwen naar Tweakers komen -en- reviews schrijven en daarbij ook nog eens zaken als 4 speakers en AMOLED schermen kennen! Te gek!
Ja, bewijstlast etc etc, i know.
[ Voor 20% gewijzigd door Foritain op 12-06-2017 10:14 ]
Uit de richtlijnen van de ACM:Foritain schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:14:
[...]
productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart review door Paula232![]()
Ja, bewijstlast etc etc, i know.
Geen verdere activiteit, username met een kennelijk onwillekeurig nummer er in, taalgebruik die niet gewoon is voor een alledaagse gebruiker.Controleer of reviews echt zijn en zorg voor systemen die nep reviews kunnen
herkennen.
[ Voor 99% gewijzigd door Thombias op 12-06-2017 11:22 ]
Ik ben geen amazon held, maar dat is volgens mij gewoon een referal link? (Lijkt geen kwade bedoeling, dus ook fkes dm gestuurd)
[ Voor 11% gewijzigd door Foritain op 14-06-2017 21:43 ]
Ad is verwijderd.Foritain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:41:
productreview: Riitek Rii mini i28 review door tweakopi
Ik ben geen amazon held, maar dat is volgens mij gewoon een referal link? (Lijkt geen kwade bedoeling, dus ook fkes dm gestuurd)
productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver review door Stitchnic
Nieuwe gebruiker, weet de USB-c poort niet te vinden zonder Google. Waarom in een keer uit "eigen beweging" zo'n review te plaatsen. De tablet zou volledig/zelf gekocht zijn.
Toevallig staat hier dezelfde review van dezelfde gebruiker, wellicht kunnen we daar nog meer gebruikers tegen die hier dezelfde review hebben geplaatst zonder een eerlijk oordeel.:
https://www.theinsiders.e.../15910/internalreview.htm
Jammer dat de gebruikers zich niet houden aan de regels van The Insiders (en de reeks van Tweakers).
https://www.theinsiders.e...en_SamsungGalaxyTabS3.pdf
[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 15-06-2017 00:01 ]
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
pclinde schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:32:
Nog een Tab S3 review; productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver review door D01 Weet het niet helemaal, maar gezien eerdere vermeldingen.

Wat moet ik hier nu weer van denken? Een apparaat met twee productreviews, beide voeren ze feitelijk maar één minpunt aan (namelijk dat de accu niet uit te wisselen is met duurdere modellen) en beide geven ze op basis daarvan de laagst mogelijke waardering. Oftewel zijn het twee kopers die zich domweg slecht geïnformeerd hebben, oftewel hebben ze het apparaat nooit in hun bezit gehad. Sowieso reviews waar je als koper weinig tot niets aan hebt.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Het is raar, want beide accounts staan al langer geregistreerd en eentje heeft zelfs 28K karma...+Tribits schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:51:
pricewatch: Makita HP457 (koffer + 74-delig accessoires set)
Wat moet ik hier nu weer van denken? Een apparaat met twee productreviews, beide voeren ze feitelijk maar één minpunt aan (namelijk dat de accu niet uit te wisselen is met duurdere modellen) en beide geven ze op basis daarvan de laagst mogelijke waardering. Oftewel zijn het twee kopers die zich domweg slecht geïnformeerd hebben, oftewel hebben ze het apparaat nooit in hun bezit gehad. Sowieso reviews waar je als koper weinig tot niets aan hebt.
productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart review door P00RTJE
productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart review door mearlyh
productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart review door rdamm010
Dan nog 2 accounts FemkevdK en enjoylife17 die sinds gisteren geregistreerd zijn en de Tab S3 "geleend" hebben en met een summiere review komen. Verdacht veel SG Tab S3 reviews.
Aangeven 'deels gesponsord' is echter gewoon correct en op zich is dat dan ook ok zo toch?
Of het echter wenselijk is dat we dit soort review-overzichten krijgen... tja, dat denk ik dan weer niet

My favorite programming language is solder.
Maar serieus, Tweakers doet zo veel leuke dingen nauw met Samsung samen, en dan krijg je dit. Het is geen geheim wie aan die kant dit soort 'mooie' acties opzet en/of wie daar eventueel een einde aan kan breien als het de spuigaten uit loopt en/of ongewenst is (wat gezien de schoonmaak het geval lijkt).
Blijft wel een lastig onderwerp natuurlijk. Afgelopen weekend had Asus een event en kregen 50 mensen een muis mee naar huis met een briefje dat als je een review schrijft je nog wat swag kan winnen (ofzo, details ontgaan mij even). Het concept is niet nieuw en 100x eerder ging het ook goed, het gaat hier vooral scheef omdat het er zo ty.. ontzettend veel zijn volgens mij? Maar waar trek je dan de grens, zeker als nu al zo duidelijk te herkennen is als een actie.
Aangegeven staat dat de review deels gesponsord is maar in de reviewtekst is er niks over terug te lezen waarom of door wie ze gesponsord zijn? Als je dat tegen de regels die Tweakers (Zeef) heeft opgesteld voldoen ze hier niet aan. Vandaar dat ik het ook meld zodat ik en anderen weten of deze reviews door de beugel kunnen of niet.Foritain schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:10:
Aangeven 'deels gesponsord' is echter gewoon correct en op zich is dat dan ook ok zo toch?
Waar staat dat in de regels? Er zijn alleen 6 opties gegeven waartussen gekozen moet worden.Chocoball schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:15:
[...]
Aangegeven staat dat de review deels gesponsord is maar in de reviewtekst is er niks over terug te lezen waarom of door wie ze gesponsord zijn? Als je dat tegen de regels die Tweakers (Zeef) heeft opgesteld voldoen ze hier niet aan. Vandaar dat ik het ook meld zodat ik en anderen weten of deze reviews door de beugel kunnen of niet.
Ik quote mezelf even. Insiders gebruikers moeten aangeven waar hun review komt. Ze voldoen niet aan hun eigen richtlijnen. Bij Tweakers komt het over als spam.Kiswum schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:49:
Lijkt op een gesponsorde review:
productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver review door Stitchnic
Nieuwe gebruiker, weet de USB-c poort niet te vinden zonder Google. Waarom in een keer uit "eigen beweging" zo'n review te plaatsen. De tablet zou volledig/zelf gekocht zijn.
Toevallig staat hier dezelfde review van dezelfde gebruiker, wellicht kunnen we daar nog meer gebruikers tegen die hier dezelfde review hebben geplaatst zonder een eerlijk oordeel.:
https://www.theinsiders.e.../15910/internalreview.htm
Jammer dat de gebruikers zich niet houden aan de regels van The Insiders (en de reeks van Tweakers).
Er kunnen 2 dingen gebeuren. Wij melden alle twijfel gevallen (ik kan hierover ook melding maken bij het platform) of Tweakers neemt contact op met het platform voor transparantie en dat ze aangeven wat gewenst is bij reviews.
Het product kan geleend zijn. Hiervoor zal de gebruiker na de review het product terugsturen zodat de gebruiker het voorschot terugkrijgt. Het voorschot is een bedrag van zo'n €250,- vandaar dat het eigenlijk allemaal deels gesponsord reviews zijn en nimmer volledig zijn gekocht. Reviews met dat predicaat en nagenoeg dezelfde info als de andere reviews, kunnen als nep worden gemarkeerd.
De actie loopt overigens nog enkele dagen, daarna zijn we denk ik van deze reviews af en van ze verder met VR sets icm een 360 graden camera.
PcDealer schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:55:
[...]
Waar staat dat in de regels? Er zijn alleen 6 opties gegeven waartussen gekozen moet worden.
Wat moet het doen
Bij het plaatsen van een productreview moet je vanaf vandaag (13 juni 2017) aangeven hoe je aan het product bent gekomen en of en zo ja wat de (eventuele) beloning voor je review is.
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 27-06-2017 20:42 ]
Wat precies quote je dan?
Het wordt daar inderdaad genoemd, maar verder niet. Het lijkt erop dat onder het "noemen" wordt verstaan het invullen van het keuzemenu. @zeef wijdt er ook niet over uit. Als ik kijk naar alle reviews die ik heb gezien sinds het invoeren van die regels, ben ik er nog geen tegen gekomen die naast de dropdown iets zegt over de herkomst.
Ik denk dus dat het op dit punt niet duidelijk is.
Uitleg status afkomst product was bij uitstek geschikt om je grieven daarover te uiten en bij duidelijkheid daarover hier te reageren inzake onreine reviews.
Vooropgesteld: ik ben ook van mening dat het melden van de herkomst noodzakelijk was en is en had liever een voorwoord gehad, maar dacht dat tweakers oplossing op deze wijze met de 6 opties voldoende vond.
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 28-06-2017 14:20 ]
Het gehele bericht is te zien in die quote, maar het gaat hierom:
Wij letten er op. Niet continu, maar die items hebben onze aandacht.Kiswum schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:16:
[...]
Ik quote mezelf even. Insiders gebruikers moeten aangeven waar hun review komt. Ze voldoen niet aan hun eigen richtlijnen. Bij Tweakers komt het over als spam.
Er kunnen 2 dingen gebeuren. Wij melden alle twijfel gevallen (ik kan hierover ook melding maken bij het platform) of Tweakers neemt contact op met het platform voor transparantie en dat ze aangeven wat gewenst is bij reviews.
Het product kan geleend zijn. Hiervoor zal de gebruiker na de review het product terugsturen zodat de gebruiker het voorschot terugkrijgt. Het voorschot is een bedrag van zo'n €250,- vandaar dat het eigenlijk allemaal deels gesponsord reviews zijn en nimmer volledig zijn gekocht. Reviews met dat predicaat en nagenoeg dezelfde info als de andere reviews, kunnen als nep worden gemarkeerd.
De actie loopt overigens nog enkele dagen, daarna zijn we denk ik van deze reviews af en van ze verder met VR sets icm een 360 graden camera.
Die is kennelijk weg.Shmotten schreef op zondag 9 juli 2017 @ 00:03:
Geen idee of dit in dit topic thuis hoort maar ik kon geen andere manier vinden. De enige review op dit product lijkt mij niet heel serieus.
De review van pjotr is...misschien iets te bondig.
(ik wist even geen andere plek om dit aan te kaarten)
De beschrijving is gewoon spam met referrals zonder de beloofde productspecificaties:En waar het 'Chinees' vandaan komt in de titel? De prijs natuurlijk, want deze smartwatch is vaak voor minder dan 100 euro te vinden bij 1 webshop.. en de links, specificaties en overige info is te vinden in de beschrijving van de video.
Gadget Articles & Reviews: De Chinese 'Smart' Rolex
Hetzelfde hier:Gepubliceerd op 3 jul. 2017·Many reviewers already discussed this.. but the Xiaomi Huami Amazfit is amazing, but it has 3 downsides that you need to know of. If you can handle and/or live with it, you can grab one often for less than €90 here ➽ https://goo.gl/uEFAcQ other colours/accessories can be found here ➽ https://goo.gl/zAbz8Y. DON'T CLICK HERE if you hate tech, hate summer and hate discounts ➽ https://goo.gl/PTY0AW
✔ Any microphone suggestions? Mine's broken af and I need a good one, while being on a budget haha!
➽ Help me to reach 5.000 subscribers and 1.000.000 channel views. Subscribe for free here: https://goo.gl/j7RqLr
☕️ Buy me a coffee: https://www.paypal.me/MartijnWester (Donation!)
Curious what kind of gear I use to make videos? My list is below, I update this list whenever there is a gear upgrade:
✔ My Xiaomi 4K Camera: https://goo.gl/WYc31W
✔ Current Smartphone: https://goo.gl/zdR8rw
✔ Xiaomi Laptop: https://goo.gl/pJm8ji
✔ 400$ Drone: https://goo.gl/meIKAc
Other video gear
- Microphone: https://goo.gl/TSbMIq
- Zomei Tripod: https://goo.gl/ttODvM
- Mini-Tripod: https://goo.gl/uWrjYW
- Drone Bag: https://goo.gl/1ZvhtD
- Smartwatch: https://goo.gl/QYc0az
➽ Follow me on my Social Media Channels, support me via PayPal or purchase via my affiliate links:
Instagram: https://goo.gl/8bRZ9B
Facebook: https://goo.gl/V5vwZp
Website: http://www.martijnwester.com
Or mail me at info@martijnwester.com
Die van mij kostte minder dan 42 Euro, ik heb alle details, linkjes en specs in de beschrijving van de video gezet
Gadget Articles & Reviews: Draad-loos.
[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 10-07-2017 23:13 ]
Lijkt me niet op zijn plaats in een review aangezien PDM ook niet besproken mag worden in het China Shopping forum.(Priority Direct Mail zorgt voor snelle verzending en geen importkosten trouwens).
Producten van buiten de EU hebben nou eenmaal kans op importkosten.
Je zou mij natuurlijk ook gewoon een berichtje kunnen sturen in plaats het via zo'n geniepige manier te doen, met een tussenpersoon en niet even direct contact.. Is toch niet zo lastig? Ik wist niet dat het niet eens vermeld mocht worden.Kenzi schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 06:22:
productreview: Umidigi G Zwart review door Luca
[...]
Lijkt me niet op zijn plaats in een review aangezien PDM ook niet besproken mag worden in het China Shopping forum.
Producten van buiten de EU hebben nou eenmaal kans op importkosten.
Nu we toch bezig zijn:
Haal jij ook eventjes de goo.gl linkjes en affiliate codes uit je blogposts?
Klik en klik
[ Voor 18% gewijzigd door Luca op 12-07-2017 15:48 ]
Geniepig? Dit is een openbaar topic, wat is daar geniepig aan.Danny.G schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:40:
[...]
Je zou mij natuurlijk ook gewoon een berichtje kunnen sturen in plaats het via zo'n geniepige manier te doen, met een tussenpersoon en niet even direct contact.. Is toch niet zo lastig? Ik wist niet dat het niet eens vermeld mocht worden.
Nu we toch bezig zijn:
Haal jij ook eventjes de goo.gl linkjes en affiliate codes uit je blogposts?![]()
Klik en klik
Tussenpersoon? Geen idee waar je het over hebt.
Dit topic is voor het melden van product reviews waar iets niet klopt. Dat is toch exact wat hier aan de hand is.
Je zegt zelf dat je het niet wist. (je komt toch wel eens in het China shoppen topic? Daar staat hret nota bene in de mod). Dan is het toch alleen maar beter dat er openbaar bekend is dat het niet mag.
Misschien iets minder fel reageren, dat zou de sfeer een stuk ten goede komen.
Zoiets kan volgens mij prima even gemeld worden bij de betreffende persoon in plaats van in een dergelijk topic te doen (wat je blijkbaar graag doet), zonder mij even te taggen. Dit is al eerder een discussie geweest, toen ging het over @kanem0chi (zie, ik tag wel) en de heksenjacht.Kenzi schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:07:
[...]
Geniepig? Dit is een openbaar topic, wat is daar geniepig aan.
Tussenpersoon? Geen idee waar je het over hebt.
Dit topic is voor het melden van product reviews waar iets niet klopt. Dat is toch exact wat hier aan de hand is.
Je zegt zelf dat je het niet wist. (je komt toch wel eens in het China shoppen topic? Daar staat hret nota bene in de mod). Dan is het toch alleen maar beter dat er openbaar bekend is dat het niet mag.
Misschien iets minder fel reageren, dat zou de sfeer een stuk ten goede komen.
En over tussenpersoon: als iets niet mag en jij weet dat ik gewoon actief ben op Tweakers, dan kun je ook denken "Goh, laat ik hemzelf direct een berichtje doen of iets plaatsen onder de review in plaats van het zo te doen, zonder mij er überhaupt bewust van te maken - ik kreeg dit namelijk toegestuurd van iemand. En dit is niet de eerste keer dat dat gebeurt.
Ik kom weinig in het China topic, te weinig om te weten dat het niet mag. Ik reageer overigens niet echt fel, ik reageer terecht zo.
Verder is er wel een sterke voorkeur voor dat gebruikers niet elkaar op dit soort fouten wijzen, maar dit via de crew spelen. Dan kan de klager gecorrigeerd worden wanneer hij onterecht klaagt, maar ook heeft de crew veel betere middelen om verandering af te dwingen, om te gaan met geïrriteerde reacties, et cetera.
Laatste reactie, maar stel je niet zo aan.
Die heksenjacht daar begon je zelf mee door iedereen die niet jouw mening deelde persoonlijk aan te vallen.
Dat soort perikelen heeft de sfeer tussen een aantal reviewers al aardig verziekt.
Iemand wijst je via dit topic op iets wat niet correct is.
In plaats van dan de dramaqueen uit te hangen en beginnen over genieping en heksenjacht,
zeg dan gewoon "hey sorry, wist ik niet, zal het fixen, thanks".
Als je niet tegen openbare kritiek kan misschien moet je dan geen openbare reviews schrijven.
Hah Dirk. Ik heb totaal geen problemen met kritiek, zo heeft @Foritain mij eerder bijvoorbeeld ook al eens laten weten in een PM dat ik iets deed dat niet mocht. Daar heb ik geen enkel probleem mee; dat waardeer ik enorm en dat liet ik ook gewoon weten. Communiceer gewoon met mij/anderen persoonlijk als je weet dat diegene actief ben, daar heeft iedereen het meeste aan volgens mij? Ik zoek geen fouten bij een ander.Dirk schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:19:
Dit vind ik wel een felle reactie, je gaat direct in de tegenaanval en zoekt fouten bij de ander, een erg onaangename manier van discussiëren.
Verder is er wel een sterke voorkeur voor dat gebruikers niet elkaar op dit soort fouten wijzen, maar dit via de crew spelen. Dan kan de klager gecorrigeerd worden wanneer hij onterecht klaagt, maar ook heeft de crew veel betere middelen om verandering af te dwingen, om te gaan met geïrriteerde reacties, et cetera.
En via de crew spelen doe ik totaal niet aan. Als iets me niet zint, dan zeg ik dat tegen diegene, had je ook wel kunnen weten.. Geen idee waarom je daar over begint.
Die passieve agressie is ook compleet ongepast zeg

Dat ik iemand of iets steun, wil niet zeggen dat ik iets creëer. Dat die sfeer is ontstaan, is dus niet mijn schuld.Kenzi schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:19:
[...]
Laatste reactie, maar stel je niet zo aan.
Die heksenjacht daar begon je zelf mee door iedereen die niet jouw mening deelde persoonlijk aan te vallen.
Dat soort perikelen heeft de sfeer tussen een aantal reviewers al aardig verziekt.
Iemand wijst je via dit topic op iets wat niet correct is.
In plaats van dan de dramaqueen uit te hangen en beginnen over genieping en heksenjacht,
zeg dan gewoon "hey sorry, wist ik niet, zal het fixen, thanks".
Als je niet tegen openbare kritiek kan misschien moet je dan geen openbare reviews schrijven.
Mijn hele punt is dus ook dat het totaal overbodig is om dit openbaar te plaatsen, omdat je simpelweg ook even een berichtje had kunnen sturen naar mij of onder de review zodat ik het normaal gesproken ook meteen had kunnen lezen. Nu is dat in een specifiek topic geplaatst zonder mij er even bij te noemen.
Als een collega iets doet wat je niet snapt of wat hij eigenlijk niet mag doen, dan spreek je hem er ook op aan toch?
Voor de rest no biggie hoor, heb het al lang aangepast. Voor de rest laat ik het hier bij.
Productreview melden? Gebruik daarvoor de nieuwe rapporteerknop bovenaan de review.