@
Ger Discussies gaan ik niet uit de weg, maar kaart die dan evt aan onder de review zodat ik evt kan toelichten waarom iets het geval is. Om dit topic in een theoretische discussie om te toveren lijkt mij onhandig, evt vervolgreactie svp dan ook even onder de relevante review zodat dit niet off-topic gaat?
Om het meteen maar kort te sluiten, en niet dit in een PM ogenschijnlijk stil af te wikkelen. Kwalijk zou het niet aankaarten van minpunten zijn, dat lijkt mij geen discussie, maar de eindscore is een discussie die al -heel- veel keer gevoerd is. Ik heb vaker aangegeven dat ik minpunten als overwegingen zie, die je zelf moet afwegen. 5 sterren =/= iedereen moet kopen. 5 sterren is een echt uitstekend product waarbij je alsnog naar de nodige opmerkingen moet kijken om de keuze er wel of niet op te laten vallen. Ik heb gevraagd of ik halve sterren kan geven, dat kan niet. Dat geeft weinig flexibiltieit, dus probeer ik te zorgen dat die samenvatting bovenaan je een heel goed beeld geeft van het product, ik denk dat dat doel bereikt wordt momenteel.
Inhoudelijk voor de genoemde producten, hebben we die discussie ook gehad:
Mbt de EV2456, ik ken de nodige schermen, dit is echt top-end 1200p 24". Geen goed scherm, maar een uitstekend scherm, gewoon een 9/10 score product. Het feit dat je specifiek 24"/1200p moet zoeken is duidelijk aangekaart, dus als je andere wensen hebt weet je genoeg. Als ik puntenaftrek moet geven omdat hij niet voor iedereen is maar een specifieke doelgroep ga ik het niet met je eens zijn. (Tenminste, totdat de doelgroep alleen in het hoofd van de designer bestaat).
Mbt de TP-Link AC1900 (waarvan ik er overigens meerdere heb gekocht nadat ik er 1 had gekregen, dito voor de EAP225 en de EAP245 heb ik inmiddels tig keer gekocht en nooit gekregen), ik heb die dingen in meerdere real world omgevingen draaien sinds eerder dit jaar met 100% uptime en tevreden endusers. Ik had ze in de tijd 4 sterren gegeven, ik heb de score naar 5 aangepast omdat ik er maanden verder dik van overtuigd ben. Zijn nog genoeg dingen om bij stil te staan, maar er is een duidelijke doelgroep voor voor wie ze gewoon een dikke 9 waard zijn.
Mbt de status gesponsord, ook dit is een herhaling van 10 eerdere topics, maar hopelijk helpt het je gemoedsrust: het blijft een misverstand dat reviewers zo maar alles van iedereen krijgen en mogen houden. Het meeste wordt echt enkel uitgeleend aan reviewers. Problemen ontstaan omdat dingen soms niet worden opgehaald of later worden afgeschreven, vandaar dat er veiligheidshalve (bijna) overal maar deels gesponsord bij staat om evt discussies te voorkomen. Ik weiger 'geleend' te schrijven wanneer er van een fabrikant soms wel eens iets blijft liggen, zelfs op het moment dat het product in kwestie al lang is geretourneerd. Uiteindelijk vind ik het zelf niet relevant waar het vandaan komt, zodra ik niet achter mn content zou staan zou ik per direct stoppen, maar ik snap dat jij dat niet per sé hoeft te geloven
Again, discussies prima, maar dan svp verder inhoudelijk en op de punten in plaats van een ietwat suggestief over evt zuiverheid. Je bedoelt het vast niet verkeerd, maar tegen "hij doet wel heel veel met producten met goede scores" en gerelateerde insinuaties kan ik weinig doen en na 4 jaar en de nodige keren dat deze discussies tot verder niets leiden begint het wel een beetje vermoeiend te worden. Ik heb ook vaker aangegeven dat ik soms slechte producten voor mn neus krijg waar ik geen tijd in wil steken (noch een verplichting heb dat te doen), dus ja ik doe vooral producten waar ik zelf enthousiast van wordt. Vergeet ook niet dat ik dit grotendeels tot diep in de nacht doe omdat ik het leuk vind tov iemand die het mss leuk vind om tv te kijken.
Onder de streep sta ik 100% achter wat ik schrijf. Breng een evt inhoudelijke discussie over die reviews met alle plezier ter sprake bij de gerelateerde review, dan krijg je antwoord. Ik vind het fijn dat je de reviews waardeert, en ik hoop dat wanneer je zelf op basis van de review met die producten wat doet dat je je ook kan vinden in mijn ervaring, maar of het mijn review is of die van een ander (user hier, pro review site, youtuber, whatever), uiteindelijk moet jij de keuze maken of je ze vertrouwt. Ik hoop dat na die grofweg 500x2000 woorden (denk nog wel meer) genoeg leesvoer is om je (hopelijk) te overtuigen dat wat ik schrijf zuiver is, maar ben realitisch genoeg dat niet iedereen mij gaat willen vertrouwen. Daarop kan ik enkel zeggen: so be it, als je mij niet vertrouwt heeft het ook geen zin om een discussie aan te gaan. (en nee @ger, ik weet dat jij dat niet zegt, maar ik loop lang genoeg mee dat ik weet dat er een paar zure gezichten een dergelijke discussie weer met plezier zien zitten

Dat is puur tijdverlies en zal nimmer ergens toe leiden )
FirePuma142 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:44:
[...]
Lijkt me vooral ook een voorbeeld van cijfererosie die je voornamelijk bij games ziet, bijna alles zit tussen een 7,5 en een 10. Overigens word ik helemaal gestoord van dit soort reviews met 1631 foto's en teksten van Bijbelse proporties. Gewoon, plop, een alinea of 5 en een foto of drie, niet deze semi-journalistiek en artistiek bedoelde foto's van gebruiksaanwijzingen en afdekdopjes.
Agreed, cijfers zijn niet interessant, weten wat de relevante overwegingen zijn bij een evt aanschaf wel. Blindstaren op scores is dan ook weinig zinvol, reviews die bewust dingen uit de weg gaan is kwalijk.
As for the review stijl, je goed recht, ieder zn ding. De één vind videoreviews top, de ander leest liever tussendoor, en hoewel ik soms ook liever een half paginatje zou doen krijgen we dan weer een reactie dat iemand een andere specifieke foto juist weer had gezien. Dat er een enorme verschuiving is geweest naar "review moet x lang zijn anders geen +3" is absoluut waanzin overigens, dat denk ik althans, maar uiteindelijk hoop ik dat mensen reviews maken waar ze zelf plezier aan beleven, hoe dat er dan uit komt te zien.