Meldingen 'onreine' productreviews

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Door dit soort overdrijvingen kan het zijn dat je bericht(en) niet serieus in behandeling wordt genomen door de crew. Houd het bij de feiten en anders zo dicht mogelijk bij de feiten, want de genoemde review behandeld meer dan 1% van de heatsink covers of zaken die daar direct mee te maken hebben. Op veel foto's is de nieuwe situatie ook zichtbaar. De teksten boven en onder de foto's hebben ook rekening gehouden met de heatsink covers.
Met alle respect, maar jij bent geen crew. De crew is de enige die uitsluitsel kan geven over wat ermee gebeurt, en zoals het nu lijkt is dat helemaal niks. Jammer en erg scheef als je het vergelijkt met de policy die op de rest van Tweakers.net wel consequent gehandhaafd wordt.

Oh, en dat zo'n cover wel eens op de foto staat maakt niet dat de review daar over gaat. Ik zou niet weten hoe je een uitgebreide review over heatsink-covers moet schrijven want zo boeiend zijn ze niet, maar dat staat los van het feit dat nu het overgrote gedeelte van de review daar totaal niet over gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Oh, en dat zo'n cover wel eens op de foto staat maakt niet dat de review daar over gaat. Ik zou niet weten hoe je een uitgebreide review over heatsink-covers moet schrijven want zo boeiend zijn ze niet, maar dat staat los van het feit dat nu het overgrote gedeelte van de review daar totaal niet over gaat.
Bedankt voor de verduidelijking, ik kon er weinig vat op krijgen waar de review over ging. Het product is inderdaad een cover, maar ik zie dat de review voor het overgrote deel gaat over de koeler waarop de cover wordt geplaatst. Ik zou verwachten dat er een vergelijking zou worden gemaakt tussen de koelprestaties met en zonder cover.
Stappen, eitje: Backplate erdoor, standoffs over de schroeven, clips orienteren voor front-to-back of bottom-to-top airflow, clips vastschroeven, en beetje koelpasta erop. Vastschroeven met de meegeleverde schroevendraaier (of elke lange schroevendraaier), en we zijn er al.
We kenden de NH-D15 al, dus dat hij zich weer als een krachtpatser toonde kwam niet als verrassing. Dit ding koelt als een beest, zo simpel is het. De NH-D15 is niet goedkoop, maar dit is wel Noctua en die gasten hebben hun zaken toch erg goed op orde. Kwaliteit top, afwerking echt top, details zoals de verpakking van accessoires en installatie top, en de 6 jaar garantie plus het feit dat ze je nieuwe mounting kits toesturen wanneer er een nieuw platform uit komt is gewoon heel chic. Je betaalt ervoor, maar je krijgt ook echt wat, en dat vinden we zowel cruciaal als gewoon heel dik ok.

Hoewel we op de 8700K Noctua nu de leiding zien nemen zal het de discussie wat lucht versus water betreft niet permanent sluiten. Top-end air en top-end (niet custom) water ligt dicht bij elkaar, en de inherente voordelen van beide concepten zijn onveranderd. Luchtkoelers hebben minder kans op defecten, maar het gemak waarmee je alles op en rond je moederbord kan bereiken met een AIO valt ook genoeg voor te zeggen plus het enorme gewicht van deze D15 constructie is iets waar je rekening mee moet houden wanneer je je pc veel verplaatst. Niet elke case heeft ruimte voor radiatoren, maar de NH-D15 met het Chromax pakket erop is even goed een uitdaging om te passen, want het beest is echt bizar groot.

De eerste lijn Chromax accessoires was aardig, maar de nieuwe lijn met o.a. de NA-HC3 kit voor de D15 plus de chromax.black.swap fan line-up is duidelijk beter. Het geeft aantrekkelijke combinaties, plus je hebt direct alle kleur opties tot je beschikking. Het is geen RGB, maar met de 6 kleuren pakt Noctua de meest gangbare build kleuren toch prima mee. Het is kwalitatief ook gewoon mooi spul; dat hadden we van Noctua wel verwacht, maar het moet worden gezegd. Het enige wat ik echt te klagen kan vinden is dat er nog letters op het zwarte fan frame staan, die je ook niet uit het zicht verborgen krijgt. Wanneer je als fabrikant weinig misstappen begaat dan vallen ook de kleintjes toch wel op.
Ik zie dus in verhouding te veel koeler en te weinig over de specifieke eigenschappen van de covers. Zelfs geen verschil met of zonder cover. Of ik moet verkeerd lezen. Sowieso is het mijn voorkeursonderwerp niet en is het helemaal zoekwerk binnen een review van een drie producten.

Ik zie deze review meer als uithangbord voor een complete Noktua koelingoplossing en meerbepaald de koeler, dan een review van de cover. De cover is naar verhouding nauwelijks besproken. Als @Foritain een review post op zijn eigen site en 1 op 1 dupliceert naar reviewsites, dan moet je ergens concessies doen en dat lijkt hier aan de hand. Vandaar ook dat niet wordt uitgelegd hoe product is bemachtigd. Hoewel een paar zinnen makkelijk toegevoegd kunnen worden.

TLDR:
Of het onrein is weet ik niet, maar puur zeker niet.

Kiswum schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Het is een gecombineerde review. Doordat je bij een review slechts 1 product kan kiezen, kun je niet meerdere producten kiezen bij een review over diverse producten, waarbij duidelijk een overeenkomst te zien is.
Weg met die gecombineerde reviews! Het product dat gelinkt is moet gereviewed worden en de testresultaten moeten weergeven wat de toevoegde waarde is van de cover op het gebied van koeling. Prima dat bijbehorende accessoires kort worden besproken, maar die behoren een eigen review te hebben. Bijkomend voordeel: met 1 test drie reviews!
De eerste zin in de review geeft aan:
Noctua NH-D15 + NA-HC3 & NF-A15 Chromax.black.swap kits

Om hoeveel producten denk je dan dat de review gaat?
Boeit niet, het moet vooral gaan over de NA-HC3 en de rest is bijzaak. Hier is het allemaal op zijn kop gezet.
Gadverdamme. Ik hoop echt niet dat dit de norm wordt. 1 product 1 review tm: nieuw slogan van de PW.
Echter zag je daarbij veel duidelijker dat het een gecombineerde review was. Dat is iets wat Foritain nog wel zou kunnen verbeteren.
Is het hierdoor onrein of is het praktisch voor de lezer?
Onpraktisch en verwarrend voor de lezer zoals hier en ook daar aangetoond.
Het zou onrein zijn als de review gekopieerd en geplakt zou zijn van een andere review. In dit geval lijkt het erop dat het op veel punten is aangepast en de testmethode voor de koeler is tevens aangepast met een nieuwe testmethode.
Dat is het in feite ook: https://www.techtesters.e...hromax-black-swap-review/. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 18-02-2020 02:26 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Met alle respect, maar jij bent geen crew. De crew is de enige die uitsluitsel kan geven over wat ermee gebeurt, en zoals het nu lijkt is dat helemaal niks. Jammer en erg scheef als je het vergelijkt met de policy die op de rest van Tweakers.net wel consequent gehandhaafd wordt.

Je hebt gelijk dat de covers maar een klein deel van de review en het geheel vormen, maar ze zijn ook zinloos zonder het geheel. Ik laat de review dan ook als geheel staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Je hebt gelijk dat de covers maar een klein deel van de review en het geheel vormen, maar ze zijn ook zinloos zonder het geheel. Ik laat de review dan ook als geheel staan.
Ik vind dit een vreemde redenering. Cpu's zijn ook zinloos zonder moederbord, RAM en andere randapparatuur. Maar als ik een review schrijf die voor 90% mijn moederbord behelst en slechts 10% mijn cpu zou ik die review eerder plaatsen onder de categorie moederborden. Sterker nog, als ik hem alsnog zou presenteren als review van de cpu, terwijl de review daar eigenlijk niet over gaat, zou hij waarschijnlijk verplaatst of verwijderd worden. Deze situatie is niet anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Daar ben ik het wel mee eens, kijk eens naar de pluspunten en minpunten bijvoorbeeld. Van de 11 punten gaat er wel 1 specifiek over de cover zelf. Het eerste pluspunt gaat niet eens over het gelinkte product 8)7

De hele inleiding? Gaat over de koeler.

Vervolgens 13 foto's van de koeler + specsheets + wat gelul in de ruimte over hoe awesomesauce Noctua wel niet is Hoezo advertorial voor Noctua?

Dan eindelijk een klein stukje over waar het nou eigenlijk om gaat.

En de rest van de review gaat weer over de koeler 8)7

Dus het is gewoon een review van de koeler, met misschien 10% inhoud over het daadwerkelijk gelinkte product. Tja, zoals @Asmodeus zegt is dat alsof je je review over je CPU volplempt met hoe awesome je mobo wel niet is.

Natuurlijk kun je niet een review van 10 kantjes met 40 foto's maken over een paar veredelde stukjes alu die je koeler wat mooier maken, maarja, dan is dat maar zo toch? Over RAM en fans kun je ook geen hele epistels schrijven, moeten we het dan maar okay vinden dat mensen direct maar hun mobo/kast erbij gaan reviewen? Dat lijkt mij toch niet bepaald wenselijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:51
RobinHood schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:33:
Daar ben ik het wel mee eens, kijk eens naar de pluspunten en minpunten bijvoorbeeld. Van de 11 punten gaat er wel 1 specifiek over de cover zelf. Het eerste pluspunt gaat niet eens over het gelinkte product 8)7

De hele inleiding? Gaat over de koeler.
Geen idee hoe je komt op dat er maar 1 specifiek over de cover gaat, kom er toch echt op minimaal 6 uit ;)
Waarom maken jullie er zo een enorm probleem van? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jochemd13 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Geen idee hoe je komt op dat er maar 1 specifiek over de cover gaat, kom er toch echt op minimaal 6 uit ;)
Welke dan? En let ook op het woordje "specifiek" ;)

+1: Nope, gaat over hoe geweldig de koeler is, en dat de accessoires, niet eens specifiek deze accessoire, goed zijn.
+2: Koelprestaties hebben niks te maken met de covers.
+3: Geluid heeft niks te maken met covers
+4: Is algemeen, niet specifiek
+5: idem
+6: Tja, de koeler heeft ook kleurtjes -> niet specifiek
+7: Ah, eindelijk iets wat echt over het gelinkte product gaat.
-1: Algemeen
-2: Gaat over de koeler
-3: Gaat over de koeler
-4 Gaat over de koeler.

Je haalt de 6 wel, met 5 algemene dingen die ook over de koeler gaan.
Omdat er wat Tweakers zijn, waaronder ik, die het nogal zat zijn dat de "gebruikersreviews" worden gebruikt voor betaalde reviews, die regelmatig stijf staan van de marketing, niet transparant zijn over de herkomst van het product en "toevallig" worden er ook regelmatig allemaal randzaken bij gesleept, al is het normaal niet zo bont als deze "review".

Foritain mag van mij best die covers reviewen, ik hou hem niet tegen, maar ik vind het gewoon niet bepaald netjes dat hij maar een klein stukje over de covers schrijft, waardoor meer dan driekwart van de review niet over het product gaat. Dat lijkt mij gewoon niet de bedoeling van userreviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemd13 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Enorm probleem is een groot woord. Zoals @RobinHood al aankaart komt het commerciële aspect mij ook de neus uit, maar dat is niet eens de primaire reden om dit te melden.

Als ik op GoT een topic zie in het onjuiste subforum, gebruik ik TR om dat te melden aan de mods die het verplaatsen/sluiten. Als ik een off-topic reactie zie op de frontpage modereer ik hem op 0, en als dat niet lukt doet een Powermod dat. Als een review op de verkeerde plaats staat...gebeurt er blijkbaar niets. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Hier twee Engelse reviews, de reviews moeten in het Nederlands zijn.:

productreview: Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7 review door Anony_Mouse97

Dit noem ik geen review, maar door het plaatje is het wel een review geworden.
productreview: Ulefone Gemini Pro Zwart review door yellevr

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:23:

Dit noem ik geen review, maar door het plaatje is het wel een review geworden.
productreview: Ulefone Gemini Pro Zwart review door yellevr
Staat niet voor niets stijf op 0 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Mijn excuses als ik het in het verkeerde subforum heb geplaatst, maar wat 'ie in z'n review over Tweakers.net heeft vind ik niet kunnen: productreview: Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller review door Verwijderd
heb voor deze review een tweakers account aan moeten maken.
hoewel er geen financiele gegevens aan het tweaker account gekoppeld zijn, vraagt de tweaker crew wel om drakonische wachtwoord vereisten.
totaal onredelijk, zeer jammer.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:36:
Mijn excuses als ik het in het verkeerde subforum heb geplaatst, maar wat 'ie in z'n review over Tweakers.net heeft vind ik niet kunnen: productreview: Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller review door Verwijderd

[...]
Hij heeft blijkbaar geen abonnement afgesloten, want dan zijn er wel betaalgegevens bekend. Miepen over een account om een review te kunnen schrijven staat inderdaad los van de review. Ach, ik ben blij dat Tweakers redelijk veilig is met haar wachtwoordbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:36:

[...]
Staat ook stijf op 0. Kreeg mooi van repliek: boomr in 'productreview: Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller review d....

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 13-01-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Het viel me in de tracker op dat er opeens 3 reviews van een onbekend product geplaatst waren. Alle 3 door totaal nieuwe accounts
productreview: Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin) review door keesvanderhoorn
productreview: Fossil Q Venture FTW6003 Zilver (Zilver) review door Verwijderd
productreview: Fossil Q Venture FTW6003 Zilver (Zilver) review door Skaye

Dat lijkt me onreine boel

edit: voor de duidelijkheid: ze werden geplaatst om 9:48, 11:16 en 12:51, de tekst is wel anders en geen 5 sterren, dus niet overduidelijke spam, desalniettemin verdacht mijns inziens

[ Voor 10% gewijzigd door afraca op 16-01-2018 13:42 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

afraca schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:36:
Het viel me in de tracker op dat er opeens 3 reviews van een onbekend product geplaatst waren. Alle 3 door totaal nieuwe accounts
productreview: Fossil Q Explorist FTW4003 Zilver (Bruin) review door keesvanderhoorn
Niks verdacht aan deze review hoor. Het is wel een eyecatcher en dikke 10, dikke 10 en dikke 10 ;)
Gewoon 0.
Ik zie zo niets geks aan deze +1.
edit: voor de duidelijkheid: ze werden geplaatst om 9:48, 11:16 en 12:51, de tekst is wel anders en geen 5 sterren, dus niet overduidelijke spam, desalniettemin verdacht mijns inziens
Dat is wel opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

afraca schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:36:
productreview: Fossil Q Venture FTW6003 Zilver (Zilver) review door Verwijderd
productreview: Fossil Q Venture FTW6003 Zilver (Zilver) review door Skaye

Dat lijkt me onreine boel

Lijkt erop dat deze verkregen zijn via https://www.theinsidersne...fossilgroupfossil1712.htm en dus niet zijn gekocht zoals de reviews aangeven. Denk dat dit het enige is dat aangepast moet/kan worden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Yorinn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Lijkt erop dat deze verkregen zijn via https://www.theinsidersne...fossilgroupfossil1712.htm en dus niet zijn gekocht zoals de reviews aangeven. Denk dat dit het enige is dat aangepast moet/kan worden.
Ene Kiswum heeft daar rond 13:26 ok een berichtje achtergelaten zie ik ;)

Ik verwacht dat de mensen de kopjes niet goed snappen, waardoor ze die borg gelijk laten staan als een normale aankoop. Doordat het verder normale reviews zijn, vind ik ze niet onrein (mits men de juiste status van het product aanpast).

Hier kun je zien dat er enkele gebruikers overeenkomen, waardoor je kunt zien dat zij het product inderdaad niet volledig hebben aangeschaft, maar dat het gedeeltelijk is gesponsord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als hij het product heeft teruggestuurd en de borg heeft teruggekregen klopt dat. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dirk schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:16:
Als hij het product heeft teruggestuurd en de borg heeft teruggekregen klopt dat. :)
Aan het einde van een waarborgcampagne verschijnt er een retourlabel op de campagnepagina. Je kunt dit label makkelijk printen, op je pakket plakken en kosteloos terugzenden.

Zorg ervoor dat je product schoon en volledig is.
Stuur het terug in de verpakking waarin je het toestel hebt ontvangen, inclusief het verpakkingsmateriaal.
Plak het label zonder het te kreuken en zorg ervoor dat de barcode duidelijk zichtbaar is.
Actie
Start 20/12/2017
Einde 24/01/2018

De actie loopt tot en met 24 januari, als ik de voorwaarde zie, dan zal het geld pas dagen tot weken na de actie worden teruggestort. Voor meer info, check de reacties uit de vorige actie: https://www.theinsidersne...ungsportwearables1711.htm

Het product is geleend, als de borg terug is gekregen. De gebruikers zouden het nu dus nog op deels gesponsord moeten laten staan.

p.s. Houd deze actie ook even in de gaten. Huawei Mate 10 Lite. Daarvan zal de Pricewatch ook worden overladen door reviews, check of de status van deze reviews klopt. Die zouden op gesponsord of deels gesponsord moeten staan als blijkt dat ze van The Insiders komen.
https://www.theinsidersne.../huaweimate10lite1712.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 17-01-2018 09:13 . Reden: Info over Mate 10 Lite toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
Wat goed dat je op T.net een categorie moet kiezen. Kom dezelfde reviews ook tegen op andere sites, maar dan staat het er niet bij dat het een promotieactie is. Ik geef daar toch een ander gewicht aan dan een review van een "echte" tweaker die het product zelf heeft gekocht :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pricewatch: Liebherr SBSbs 8673 Premium BioFresh NoFrost

Nieuwe user, koelkast van 3000 euro die 'geleend' is en een enigszins bedenkelijke review.
Kan iemand checken of dit 'rein' is? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:48
stin00 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:24:
pricewatch: Liebherr SBSbs 8673 Premium BioFresh NoFrost

Nieuwe user, koelkast van 3000 euro die 'geleend' is en een enigszins bedenkelijke review.
Kan iemand checken of dit 'rein' is? :)
+ Lekker koel
+ Goeie kast
+ Toppie koelkast

- Beetje moker groot
- Verder wel goeie
_O-

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14
Deze lijkt spam te zijn voor een winkel: productreview: Nikon D750 Body Zwart review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Die zou dan op zijn minst de naam van de winkel goed moeten schrijven. Het is namelijk Kamera express en die hoeft het hier echt niet van te hebben :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zolang de productreview daadwerkelijk als productreview is bedoeld en niet als shopreview, en het noemen van de winkelnaam hooguit incidenteel voorkomt, ga ik op dit soort zaken niet ingrijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:45:
Zolang de productreview daadwerkelijk als productreview is bedoeld en niet als shopreview, en het noemen van de winkelnaam hooguit incidenteel voorkomt, ga ik op dit soort zaken niet ingrijpen. :)
Dan zou ik in elk geval verwachten dat het merendeel over het product gaat.

Inhoud:
Leuke full frame met verschillende mogelijkheden en handiger in de hand dan een D800. voor wie een D7000 wil vervangen is dit een aanrader
24 woorden, 115 karakters, 138 karakters (inclusief spaties).

Introductie:
Vervanger voor NIKON D7000, nu full frame. Concurentiele prijs en de mogelijkheid om uw eigen toestel te verkopen daarom opnieuw gekozen voor camera express in Wilrijk. vakundig personeel en degelijke objectieve informatie zijn zeker een pluspunt
36 woorden, 211 karakters, 246 karakters (inclusief spaties).

Introductie:
Vervanger voor NIKON D7000, nu full frame. Concurentiele prijs en de mogelijkheid om uw eigen toestel te verkopen daarom opnieuw gekozen voor camera express in Wilrijk. vakundig personeel en degelijke objectieve informatie zijn zeker een pluspunt
29 woorden, 174 karakters, 202 karakters (inclusief spaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zelfs dit reviewtje is meer dan alleen de lead... Je bent nu echt te erg aan het mierenneuken. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Dirk schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:54:
Zelfs dit reviewtje is meer dan alleen de lead... Je bent nu echt te erg aan het mierenneuken. 8)7
Mierenneuken? Ik vind ben het daar niet mee eens. Je ziet erg vaak dit soort reviews over Kamera Express, en je vraagt je dan af of mensen hier op een of andere manier voor gecompenseerd worden.

Het zijn productreviews, daar hoort simpelweg niets over de webwinkel te staan, niet een klein zinnetje, niet 85% van de review.

Als ik op een vergelijkingspagina 10 camera's vergelijk, wil ik niet dat er bij 6 van die camera's in het sterrenoordeel ook de aankoopervaring verwerkt zit. Dat vertekent het beeld.

pricewatch: Canon EOS 80D body Zwart

Kijk bij deze camera, helemaal vol met Kamera Express reviews, slaat gewoon nergens op

[ Voor 12% gewijzigd door WCA op 07-03-2018 09:02 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Moet toch zeggen dat ik het met @GreNade eens ben, het voegt geen waarde toe aan de productreview zelf. Datzelfde geldt voor zinnen als "de aflevering was erg snel" of "ik had hem met korting gekocht".

Dit zegt niks over het product zelf en zal ook niet helpen een beter beeld te krijgen over een bepaald product. Ook uit bovenstaande voorbeeld waarbij ik quote "Vervanger voor NIKON D7000, nu full frame. " voegt het niks toe aan de productreview, als daarentegen gezegd zou worden "als ik deze camera vergelijk met mijn vorige camera, de NIKON D7000, kan ik zeggen dat punten X, X en X van de nieuwe camera technologisch verbeterd zijn, hierbij kan ik de verschillen n.a.v. foto's onderbouwen" zou dit wel correct zijn.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:54:
Ik kan echt geen pijl trekken op wanneer je wel en wanneer je niet ingrijpt. Deze productreview gaat duidelijk meer over de winkel dan over het product. Bovendien is het overdreven positief/reclame voor de winkel (inruilen en prijspijl) Je hebt volgens mij om minder reviews verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

GreNade schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:57:
[...]

Mierenneuken? Ik vind ben het daar niet mee eens. Je ziet erg vaak dit soort reviews over Kamera Express, en je vraagt je dan af of mensen hier op een of andere manier voor gecompenseerd worden.

Het zijn productreviews, daar hoort simpelweg niets over de webwinkel te staan, niet een klein zinnetje, niet 85% van de review.

Als ik op een vergelijkingspagina 10 camera's vergelijk, wil ik niet dat er bij 6 van die camera's in het sterrenoordeel ook de aankoopervaring verwerkt zit. Dat vertekent het beeld.

pricewatch: Canon EOS 80D body Zwart

Kijk bij deze camera, helemaal vol met Kamera Express reviews, slaat gewoon nergens op
Jij stipt iets anders aan: het noemen van de winkelnaam is blijkbaar niet incidenteel. Dan krijgen we een soortgelijke situatie als eerder met Foka en moeten we nagaan hoe vaak het daadwerkelijk gebeurd. Zoals het bij deze review genoemd wordt is geen probleem, mits het noemen van de winkelnaam niet structureel gebeurd en mogelijk wordt aangemoedigd door de winkel.

Als ik even verder kijk zie ik het ook voorkomen bij pricewatch: Nikon D5300 + 18-55mm f/3.5-5.6 Zwart, pricewatch: Nikon D750 Body Zwart, pricewatch: Nikon D3400 + AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Zwart, om zo een paar producten te noemen, dus het lijkt inderdaad structureel te gebeuren.

@mooijekind11, kun jij de winkel daarop aanspreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Deze review lijkt de verkeerde status te hebben. In plaats van gesponsord staat dat het is gekregen (als in: van familie, bij een abonnement, zonder wederdienst).
productreview: Lenovo Xiaoxin TB-8804F Goud review door DukeN

Waarom lijkt de status verkeerd?:
Een link naar een webshop terwijl het is gekregen (je krijgt niets gratis via een webshop, tenzij je het product wint, maar dat zie ik nergens staan).
Hetzelfde geldt voor een referral code via het YT kanaal en dezelfde code staat in het artikel op de eigen website.
De getoonde website heeft een klantenservice op de website van Duken NL.

De review is prima / uitstekend zoals het is, maar alleen de status lijkt niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:44:
De review is prima / uitstekend zoals het is, maar alleen de status lijkt niet te kloppen.
Gecorrigeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Voor enkele nieuwkomers is een blik reviews open getrokken om de Thermosmart V3 te testen.
pricewatch: ThermoSmart V3

Op het eerste gezicht zien de reviews er goed en verzorgd uit, maar enkele plussen en minnen kwamen wel heel erg overeen. Het kan zijn dat de ene een beetje heeft afgekeken bij de ander, maar ik zou in ieder geval de gesponsorde reviews in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:24:
Voor enkele nieuwkomers is een blik reviews open getrokken om de Thermosmart V3 te testen.
pricewatch: ThermoSmart V3

Op het eerste gezicht zien de reviews er goed en verzorgd uit, maar enkele plussen en minnen kwamen wel heel erg overeen. Het kan zijn dat de ene een beetje heeft afgekeken bij de ander, maar ik zou in ieder geval de gesponsorde reviews in de gaten houden.
Dat is via een test & review actie van IBOOD, er zullen in totaal 5 reviews komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Ik zal het volgende week intern even meenemen over Kamera Express. :)

Vaak gaat het per ongeluk verkeerd. Shops vragen aan klanten om, na aankoop van een product, een review te schrijven. De mensen komen mogelijk nooit op Tweakers en weten niet dat er een onderscheid is tussen shop- en product-reviews. Vervolgens worden er halve product/shop-review geschreven.

Heb bij de Canon EOS 80D de naam van de shop weggehaald, kwam namelijk bij iets van 8 reviews voor en dan komt het wel erg over als reclame :/

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pricewatch: LG 49UJ635V Zwart

Review van triviant: geeft een beoordeling terwijl ie het toestel nooit in huis heeft gehad

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:51:
pricewatch: LG 49UJ635V Zwart

Review van triviant: geeft een beoordeling terwijl ie het toestel nooit in huis heeft gehad
Ik ken Jeroen en het is ook mogelijk dat hij zich onhandig uitdrukt waardoor er een verkeerd beeld kan ontstaan. De technische informatie die hij erbij zet is imho nogal nuttig en zelfs belangrijk bij aanschaf.
Het linkje werkt voor mij niet en dat is iig jammer (dat linkje maakt wellicht meer duidelijk......).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ontbrekende specificaties moeten gewoon bij het product aangevuld worden, reviews zijn voor praktijkervaringen en daar was hier duidelijk geen sprake van. De review is dus weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:10:
Ontbrekende specificaties moeten gewoon bij het product aangevuld worden, reviews zijn voor praktijkervaringen en daar was hier duidelijk geen sprake van. De review is dus weg. :)
Alhoewel ik het begrijp is de nuttige info tav de resolutie nu helemaal niet meer vindbaar.
Zelf lees ik liever iets belangrijks op de verkeerde plek ipv dat het compleet verdwenen is......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Er staat nu een opmerking bij de productspecificaties. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:42

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Mij viel deze op:
NZXT Grid+ V3 Review
Volgens mij waren Engelse reviews niet toegestaan?

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Jup, weg dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:33
Is er weer een actie gaande?
De LG oled tv's vliegen je om de oren..

pricewatch: LG OLED55C6V Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ewoud75 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:19:

Zouden zijn gekocht. Er zit een Engelse bij: productreview: LG OLED55C6V Zwart review door chinnathambi P

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 28-03-2018 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ewoud75 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:19:

Er is slechts 1 review uit 2018, ik weet niet hoe het met andere Oled's is, maar met dit aantal reviews in 2 jaar tijd zie ik niets vreemds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Pas op voor iphone X 256GB review van christiaanRo pricewatch: Apple iPhone X 64GB Grijs enorm vaag en spam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ludwig005 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:12:
Pas op voor iphone X 256GB review van christiaanRo pricewatch: Apple iPhone X 64GB Grijs enorm vaag en spam.
Gewoon nep toch? productreview: Apple iPhone X 256GB Zilver review door christiaanRo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Dan moeten we hem verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
productreview: Samsung Galaxy S8+ Zwart review door christiaanRo
productreview: Nikon Coolpix S7000 Zwart review door christiaanRo
productreview: iHealth Activity Meter Watch Blauw review door christiaanRo

Allemaal niet echt het toppunt van reviewkwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Jochemd13 lijkt mij een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Nou ja vergis je niet. Dat soort mensen bestaan :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:48
Of hij nou een troll of een zak hooi is, in beide gevallen is het waardeloos.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Wordt alleen niks aan gedaan, admin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Jochemd13 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:15:
productreview: Samsung Galaxy S8+ Zwart review door christiaanRo
productreview: Nikon Coolpix S7000 Zwart review door christiaanRo
productreview: iHealth Activity Meter Watch Blauw review door christiaanRo

Allemaal niet echt het toppunt van reviewkwaliteit...
productreview: Apple iPhone X 256GB Zilver review door christiaanRo

Die snap ik dan helemaal niet :')

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

't Is allemaal weer weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar wat me net opviel:

ik zoek een shop uit, die heeft 4,5 a 5 sterren
Ik besteld een online key (zou binnen een minuut binnen moetenzijn), er gebeurt niets.
Ik lees de inhoudelijke reviews, zie een hele waslijst van 1-2 sterren met gedoe verhalen.

Op het ook klopt het gemiddelde helemaal niet?! Leer er wel van niet enkel op het gemiddelde af te gaan maar ook inhoudelijk te lezen.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Boefmans schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:18:
Nee, maar wat zie je in de titel van dit topic staan? Het gaat hier over Productreviews. Het bestelproces heeft weinig te maken met een product dat is getest.
Ik besteld een online key (zou binnen een minuut binnen moetenzijn), er gebeurt niets.
Ik lees de inhoudelijke reviews, zie een hele waslijst van 1-2 sterren met gedoe verhalen.

Op het ook klopt het gemiddelde helemaal niet?! Leer er wel van niet enkel op het gemiddelde af te gaan maar ook inhoudelijk te lezen.
Het kan zijn de waslijst van reviews de laatste 3 maanden online waren gezet en dat het daarvoor wel tip-top in orde was.

Ik weet niet precies wat je vraag is, maar onderbouwde vragen kun je kwijt via een nieuw topic onder: Pricewatch

Mistanden over productreviews kun je hier kwijt:
[ShR] Meldingen Shopreview - deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Boefmans schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:18:

Dus je hebt inititeel niet goed gekeken alleen naar de eerste de beste score gekeken.
Er staat bij hoe/over welke periode de score wordt berekend volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Het is weer zo ver:
pricewatch: HP 721458-B21 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En weer weg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
Goed gezien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed
productreview: Cooler Master Cavalier SC102 Thermal Compound kit review door ...
productreview: LG 24MP68VQ Zwart review door rayg
productreview: LG 22MP68VQ-P Class Full HD IPS LED Monitor Zwart review door ...
productreview: LG 23MP68VQ-P Zwart review door rayg

Deze kan er ook wel bij denk ik? Deze gebruiker heeft überhaupt een negatief karma, wist niet eens dat dat mogelijk is!

Edit: volgens mij snapt deze gebruiker niet helemaal hoe Reviews werken 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik heb er wat opgeruimd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Lijkt me niet echt de bedoeling om een review dan maar te laten staan:
productreview: ASRock AB350 Pro4 review door dirkjesdirk
Let op: deze review had ik per abuis eerst bij de full ATX versie gezet. Ik heb zelf de micro ATX versie.
Deze is werkelijk in bezit:
productreview: ASRock AB350M Pro4 review door dirkjesdirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik kwam een engelstalige review tegen. Lijkt mij niet de bedoeling productreview: Asus MG279Q Zwart review door nokite

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdtd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-08 21:14
aliberto schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:19:
Ik kwam een engelstalige review tegen. Lijkt mij niet de bedoeling productreview: Asus MG279Q Zwart review door nokite
Ik heb door het account van degene van de review gekeken, en hij heeft wel meerdere reviews achtergelaten.
Echter, hij reageert wel op comment en de reviews zelf lijken mij goed i elkaar te zitten dus ik denk dat we hier te maken hebben met een tweaker die geen nederlands als eerste taal spreekt, en niet met spam.

Zijn er eigenlijk wel regels over de schrijftaal? :?

Ryzen 9 3900x - MSI MEG X570 UNIFY - ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 - 128GB HyperX Fury black @3200mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
wtdtd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:24:
[...]

Ik heb door het account van degene van de review gekeken, en hij heeft wel meerdere reviews achtergelaten.
Echter, hij reageert wel op comment en de reviews zelf lijken mij goed i elkaar te zitten dus ik denk dat we hier te maken hebben met een tweaker die geen nederlands als eerste taal spreekt, en niet met spam.

Ik ben er In het verleden al een paar tegen gekomen en deze waren verwijderd. Anders kunnen we net zo goed allemaal in het engels gaan schrijven. Aangezien Tweakers Nederlands georiënteerd is lijkt het me niet de bedoeling dat we hier engelstalige reviews gaan lezen. Want dan kan iedereen/gesponsorde personen over de hele wereld hier reviews plaatsen .

Zie ook eerder bericht : Dirk in "Meldingen 'onreine' productreviews"

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdtd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-08 21:14
Ok.

Ryzen 9 3900x - MSI MEG X570 UNIFY - ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 - 128GB HyperX Fury black @3200mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

[...]

Ja er zijn inderdaad regels, het linkje is inmiddels hieronder geplaatst. Met slechts 1 comment in 2 jaar tijd zie ik niet dat deze persoon heel erg actief is / veel reageert (op de ENG. reviews na dan) ;).

De reviews zijn inderdaad geen spam, maar eerder onrein vanwege de voertaal. Wat men wel zou kunnen doen is een Engelstalige review in een blog plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
pricewatch: HP Omen 25 Zwart

Verwijst door naar een website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

3 kasten, 3 reviews hands-on, in 1 dag van 1 user?
Ik denk dat er hier iets niet klopt.
Waarschijnlijk heeft de persoon slechts 1 kleur in bezit, maar geeft ze voor het gemak/credits, allemaal maar een review.

Echter lijkt hier ook een implementatie niet te zijn toegevoegd. Bij een product met meerdere kleuren (bijv. smartphones), dan kun je de reviews van de andere kleuren ook zien. Bij deze kasten is dat niet het geval.

productreview: Sharkoon Skiller SGC1 Window Red review door Arctic Secrets
productreview: Sharkoon Skiller SGC1 Blue review door Arctic Secrets
productreview: Sharkoon Skiller SGC1 Green review door Arctic Secrets

Edit: van de producten zijn geen reviews gemaakt, maar het zijn slechts hands-on reviews. Hierdoor komen ze wel voor in de tracker, maar niet in het review overzicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 26-04-2018 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De klacht over de monitor wordt onderbouwd met een link naar meer klachten. Dat is wat anders dan jij suggereert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Kiswum schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:04:
Waarschijnlijk heeft de persoon slechts 1 kleur in bezit, maar geeft ze voor het gemak/credits, allemaal maar een review.

Echter lijkt hier ook een implementatie niet te zijn toegevoegd. Bij een product met meerdere kleuren (bijv. smartphones), dan kun je de reviews van de andere kleuren ook zien. Bij deze kasten is dat niet het geval.

Edit: van de producten zijn geen reviews gemaakt, maar het zijn slechts hands-on reviews. Hierdoor komen ze wel voor in de tracker, maar niet in het review overzicht.
Arctic Secrets is een webshop, ik weet niet of het de bedoeling is dat die reviews gaan plaatsen aangezien die 100% biased zijn, altijd.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
PcDealer schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:00:
[...]

De klacht over de monitor wordt onderbouwd met een link naar meer klachten. Dat is wat anders dan jij suggereert.
Voor zo ver ik weet horen er gewoon geen linkjes in een review, het ziet er dan ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cees62
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-08 15:53
Niet zeker of het hier hoort maar:
pricewatch: Insta360 Nano Zilver

Ik ben aan het rondkijken voor een 360 camera.
Iemand geeft deze camera 1 ster.
Als je dan de tekst leest, van 1 jaar geleden, blijkt dat vriend Alan de leverancier 1 ster geeft maar de camera een "super product" noemt.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:18

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik weet niet of dit de moeite waard is, maar: productreview: JBL Charge 3 Zwart review door GiLuX

En als hij kritiek krijgt op de review dan geeft hij dit toe: GiLuX in 'productreview: JBL Charge 3 Zwart review door GiLuX'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

DeMwoan schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:46:
Ik weet niet of dit de moeite waard is, maar: productreview: JBL Charge 3 Zwart review door GiLuX

En als hij kritiek krijgt op de review dan geeft hij dit toe: GiLuX in 'productreview: JBL Charge 3 Zwart review door GiLuX'
|:( 8)7

En de review ook nog laten voor wat het is...
Eigenlijk is het hierdoor inderdaad een onreine / bewust niet-eerlijke review geworden/gebleven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
productreview: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed review door Foritain
Ik vind de spam voor andere producten die er weinig of zelfs totaal niks mee te maken hebben eigenlijk niet normaal....

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jochemd13
De award voor beste review ooit gaat naar deze:
pricewatch: Asus ROG Strix GL503VM-FY140T

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Volgens mij wil die melden dat het toetsenbord niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

*knip*

Dit is een meldingstopic, geen discussietopic.

[ Voor 102% gewijzigd door Dirk op 04-05-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
*knip*

Dit is een meldingstopic, geen discussietopic.

[ Voor 94% gewijzigd door Dirk op 04-05-2018 14:06 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Opgeruimd. :)
-The_Mask- schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 00:19:
productreview: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed review door Foritain
Ik vind de spam voor andere producten die er weinig of zelfs totaal niks mee te maken hebben eigenlijk niet normaal....
Er staan erg veel randzaken in deze review, maar om het nou spam te noemen gaat mij weer erg ver...
DeMwoan schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:46:

Dat is gewoon een 0 waard, dat ga ik niet verwijderen.
cees62 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:59:
Niet zeker of het hier hoort maar:
pricewatch: Insta360 Nano Zilver

Ik ben aan het rondkijken voor een 360 camera.
Iemand geeft deze camera 1 ster.
Als je dan de tekst leest, van 1 jaar geleden, blijkt dat vriend Alan de leverancier 1 ster geeft maar de camera een "super product" noemt.
Jammer.
Het is dus effectief een shopreview en het is Engelstalig, weg dus.
Kiswum schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:04:

Weg. :)
GreNade schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:09:
[...]

Arctic Secrets is een webshop, ik weet niet of het de bedoeling is dat die reviews gaan plaatsen aangezien die 100% biased zijn, altijd.
Nee, dat is niet de bedoeling. :)
PcDealer schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:00:
[...]

Het is zo te zien niet bedoeld als spam, dus ik laat het staan.
aliberto schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:19:
[...]

aliberto schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:50:
[...]

Ik ben er In het verleden al een paar tegen gekomen en deze waren verwijderd. Anders kunnen we net zo goed allemaal in het engels gaan schrijven. Aangezien Tweakers Nederlands georiënteerd is lijkt het me niet de bedoeling dat we hier engelstalige reviews gaan lezen. Want dan kan iedereen/gesponsorde personen over de hele wereld hier reviews plaatsen .

Zie ook eerder bericht : Dirk in "Meldingen 'onreine' productreviews"
Wie goed Nederlands kan, moet de reviews ook in het Nederlands schrijven, want anders is dan kans groot dat de productreviews in een hoog tempo verengelsen, maar hier zie ik geen enkele aanwijzing dat de schrijver het Nederlands machtig is, dus deze reviews laat ik, bij uitzondering, staan.
Kiswum schreef op maandag 23 april 2018 @ 23:15:
Lijkt me niet echt de bedoeling om een review dan maar te laten staan:
productreview: ASRock AB350 Pro4 review door dirkjesdirk

[...]

Deze is werkelijk in bezit:
productreview: ASRock AB350M Pro4 review door dirkjesdirk
Ik heb de dubbele review weggehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:29:
[...]

Er staan erg veel randzaken in deze review, maar om het nou spam te noemen gaat mij weer erg ver...
Jij vindt het serieus geen spam?

Er staat gewoon zelfs #ad onder de advertentie, hoe kun je dat nu geen spam noemen? Hoe wil je zoiets dan noemen?

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 04-05-2018 14:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als jij de hele regel leest en de grap niet herkent, zul te toch bij jezelf te rade moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus als je het in een grap verwerkt mag het? Beetje naïef om te denken dat het geen spam is, terwijl duidelijk het merk en type wordt genoemd i.p.v. gewoon een ruitenreiniger. Neemt niet weg dat het maar één van de zoveel voorbeelden is...

[ Voor 79% gewijzigd door -The_Mask- op 04-05-2018 19:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zie ook niet echt in waarom in een review van een CPU het ook nog eens uitgebreid moet gaan over mobo's, koelers, RAM en zelfs een frickin' voeding 8)7 En dan laat ik dat Chinese ding en de "grap" over de Karcher nog achterwege..., uiteraard worden daarbij nog wat producten extra uitgelicht met een foto + bijbehorende PR-wank.

Het eerste deel van de review is gewoon een normale Foritain review zoals we gewend zijn, maar de andere helft is gewoon een, in mijn ogen ranzige, advertorial. Wat krijgen we straks, ook nog een beschrijving over welke chips het lekkerst is bij het gamen? 8)7

Jammer dat het discussie-topic over dit soort reviews is dichtgezet, want ik vind dit zelf toch wel voer voor een, normale, discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als je een nieuw topic wil openen over hoeveel er aan randzaken in een review verwerkt mogen worden, dan is dat geen probleem hoor. Ik hoop alleen dat iedereen zich dan een beetje kan gedragen en de boel niet weer uit de hand loopt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Op zich is er weinig mis met deze review: productreview: Xiaomi Redmi Note 5 4GB ram, 64GB opslag Zwart review door Verwijderd

Het is echter frappant dat deze nieuwe gebruiker hetzelfde eruit ziet als deze nieuwe gebruiker:
productreview: Xiaomi Redmi Note 4 (3GB intern, 64GB opslag) Zilver review do...

Vanwege de dubbele profielen is deze review onrein, met met de nominaties voor "nieuwkomer van de maand" in gedachten.

Waarom maakt deze persoon zoveel profielen aan? (er is er nog minimaal 1 extra profiel en daar is de gebruiker een tijd geleden op aangesproken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De accounts vertonen wat overeenkomsten, maar ik kan geen definitieve koppeling leggen. De overeenkomsten kunnen ook puur toevallig zijn. Op dit moment kun je er dus vanuit gaan dat er niets bijzonders aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dirk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:49:
De accounts vertonen wat overeenkomsten, maar ik kan geen definitieve koppeling leggen. De overeenkomsten kunnen ook puur toevallig zijn. Op dit moment kun je er dus vanuit gaan dat er niets bijzonders aan de hand is.
Bedankt voor het controleren, met een DM naar de gebruiker(s) weet je het antwoord direct ;)
Ik zal er verder niet actief naar op zoek gaan, maar ik meld me wel als er meer bekend is en ik verwacht dat het vrij snel zal zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dirk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:49:
Eh, kijk eens naar de foto's in de review:

https://ic.tweakimg.net/i...inal/1FfFng3iaCpgTZk.jpeg komt uit productreview: Xiaomi Redmi Note 5 4GB ram, 64GB opslag Zwart review door Verwijderd

http://i63.tinypic.com/6nw8wl.jpg komt uit productreview: Xiaomi Redmi Note 4 (3GB intern, 64GB opslag) Zilver review do...

Gewoon overduidelijk hetzelfde persoon. Ja, andere kapsels en een andere bril, maar als ik mijn haar in een staart doe ga ik ook niet opeens posten op een ander profiel :+

Enige andere mogelijkheid is dat twee personen dezelfde westerling ergens in China hebben gevonden en hem hebben gevraagd of hij een selfie wou maken, maar de kans daarop lijkt me eerlijk gezegd best klein :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

als je bij tv's kijk zitten er heel recent een boel newbie accounts tussen, die nog nooit wat gepost hebben op het forum. Enkel 1 review en die dan ook nog eens heel positief is over de ene webshop waar ze hem hebben gekocht. Wat een service, hele snelle levering.

Is er dan echt niets aan te doen voor Tweakers om de lat tot het plaatsen van een review iets hoger te leggen? Hier word toch niemand wijzer van?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

RobinHood schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:58:
[...]

Eh, kijk eens naar de foto's in de review:
Waarom zou ik? Ik kijk naar IP-adressen, sessies en andere logs... 8)7

Maar goed, uit diezelfde logs blijkt dat de login voor het oude account een jaar geleden is kwijtgeraakt, waarna er dit jaar een nieuw account is aangemaakt. Daarbij zijn er geen V&A-reviews of andere belangrijke historie verdoezeld. Er is dus geen sprake van schadelijk misbruik, alhoewel het natuurlijk ook niet zo hoort. Ik ga hier dan ook alsnog niet hard op ingrijpen.
RoyK schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 01:07:
als je bij tv's kijk zitten er heel recent een boel newbie accounts tussen, die nog nooit wat gepost hebben op het forum. Enkel 1 review en die dan ook nog eens heel positief is over de ene webshop waar ze hem hebben gekocht. Wat een service, hele snelle levering.

Is er dan echt niets aan te doen voor Tweakers om de lat tot het plaatsen van een review iets hoger te leggen? Hier word toch niemand wijzer van?
Is dat recent of alweer een paar maanden oud? Want daar is een tijdje terug op ingegrepen.

[ Voor 33% gewijzigd door Dirk op 08-05-2018 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dirk schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Waarom zou ik? Ik kijk naar IP-adressen, sessies en andere logs... 8)7

Maar goed, uit diezelfde logs blijkt dat de login voor het oude account een jaar geleden is kwijtgeraakt, waarna er dit jaar een nieuw account is aangemaakt. Daarbij zijn er geen V&A-reviews of andere belangrijke historie verdoezeld. Er is dus geen sprake van schadelijk misbruik, alhoewel het natuurlijk ook niet zo hoort. Ik ga hier dan ook alsnog niet hard op ingrijpen.
Jouw eerste post was "we zien wat overeenkomsten in de accounts", vandaar dat ik dus zei "kijk eens naar de poppetjes", want "wat overeenkomsten" vat ik niet op als "het is hetzelfde persoon" ;)

En dan kom je later in een, voor mij wat kattige, reactie erop terug en vertel je het hele verhaal. Tja, als je dat nou direct had gezegd, was het voor iedereen duidelijk geweest hoe de steel in de vork zit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nu begrijp je mijn reactie verkeerd, dat was zelfspot. Ik had überhaupt niet naar de foto's gekeken, en op basis van de logs kon ik geen directe koppeling maken, dat jaar tussentijd maakte de link onduidelijk. Ik had het probleem dus gewoon wat minder technisch moeten aanpakken. :)

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Let op:
Productreview melden? Gebruik daarvoor de nieuwe rapporteerknop bovenaan de review.