Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
drernie schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:43:
[...]

De randen worden inderdaad warm. Ik weet niet met welke tv je deze vergelijkt, maar ik vind de breedte van de bezels erg gering, zeker in vergelijking met mijn oude loewe.
oke.

dat is dus een sasmung kwaaltje. maar heeft dit ook effect op de levensduur van de tv.

en weten jullie misschien ook of er van deze ook een 65 inch uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
weet niet of dit anders is bij andere merken en of dit persé een negatieve invloed heeft op de levensduur. Ik vind het niet vreemd dat er warmte ontstaat. In the USA is er nog een 48, 65 en 78 inch variant. Geen idee of die ook deze kant opkomen. De 65 inch is qua prijs wel aantrekkelijk.

http://www.samsung.com/us/video/4k-suhd-tv

[ Voor 26% gewijzigd door drernie op 29-11-2015 22:51 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Laatst online: 19-06 14:12
Vindt de bezels inderdaad aan de dikke kant, zeker als ik het vergelijk met mijn 55h7000, dikte valt ook erg tegen...

Dat is omgerekend 1800 voor de 65js8500!, waarom zijn die dingen bij ons zo duur....

[ Voor 41% gewijzigd door sfinx333 op 29-11-2015 23:04 ]

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
sfinx333 schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:02:
Vindt de bezels inderdaad aan de dikke kant, zeker als ik het vergelijk met mijn 55h7000, dikte valt ook erg tegen...

Dat is omgerekend 1800 voor de 65js8500!, waarom zijn die dingen bij ons zo duur....
Een factor zal waarschijnlijk de belastingen zijn. Brandstofprijzen in de usa zijn ook veel lager.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
drernie schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:41:
[...]

Was dat recent? In feite moet je het pas in NL aangeven. Ik ben één keer door de douane staande gehouden omdat ik met een buitenlands kenteken reed.
Dit zal een jaar of twee geleden zijn geweest. Wel is het zo dat de goederen in een bestelbusje werden vervoerd wat het voor de douane wat makkelijk geweest zal zijn om er tussenuit te pikken.
sfinx333 schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:02:

De prijzen op de website van Samsung US zijn wel zonder BTW. Deze zijn afhankelijk van de staat waar je het product in koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Dimens schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:27:
[...]

Dit zal een jaar of twee geleden zijn geweest. Wel is het zo dat de goederen in een bestelbusje werden vervoerd wat het voor de douane wat makkelijk geweest zal zijn om er tussenuit te pikken.

[...]

De prijzen op de website van Samsung US zijn wel zonder BTW. Deze zijn afhankelijk van de staat waar je het product in koopt.
Een busje valt meer op zeker momenteel met mensensmokkel. Als particulier met een onopvallende Auto zou ik mij geen zorgen maken voor de Douane in NL. De CH Douane daarentegen....
De salestax is relatief laag vergeleken met de belastingen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
Ik heb gisteren een UE32J6200AW gekocht. Ik krijg alleen Netflix niet aan de praat. Er staat de hele tijd dat SmartHub ge-update wordt. Na 'm een uurtje aan te hebben laten staan, was er niks veranderd. De NPO app doet het wel. De WiFi werkt dus naar behoren.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07 08:02
Ik ben van plan de Samsung UE48JU7500L of UE55JU7500L aan te schaffen. Dit vooral vanwege de erg lage inputlag. Nu heb ik zelf nooit eerder een televisie voor meer dan 800 euro aangeschaft, dus zit ik nog wel flink te dubben. Is de kwaliteit van 't beeld nou veel beter dan bijvoorbeeld een model rond de 800 euro? En daarnaast: weten jullie zo snel nog een goed alternatief met erg late inputlag?

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hoi Allen,

ik heb een vraag, ik ben in het bezit van ee 55ju7000 serie van samsung en heb daarop aangesloten diverse apparaten middels een pioneer vsx923, Eerst liep ik tegen het probleem aan dat als ik de tv inschakelde met de logitec harmony hij na een paar seconden van de cab/satelite ingang naar de TV ingang sprong (cable sat is de horizonbox) nu heb ik de anynet ++ optie uitgezet en ervaar ik dat probleem niet meer.

Maar als ik de anynet optie uitzet kan ik ook geen geluid afspelen van de tv naar de receiver bijvoorbeeld als ik youtube gebruik en de anynet optie staat uit dan komt er geen geluid uit de speakers. zet ik anynet aan dan doet hij het wel.

Echter als anynet aanstaat en ik open de youtube of netflix als ik tv aan het kijken ben via de horizion box dan doet springt de receiver ook niet automatisch over naar TV terwijl de receiver dit wel met me oude tv deed

kan iemand me helpen?

ARC staat aan op de receiver.

kunnen jullie me misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:37

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hey guys,

Wie weet het verschil tussen de JU6800 en JU6870?

Verschillen tuners ofzo? Op basis van het land?

In de vergeljking zie ik verschillen bij de refresh rate en dat de 70 niet geschikt is voor Ziggo, en nog wat gekke verschillen zoals Facebook/skype, maar verder identiek zijn 8)7

http://tweakers.net/price.../457241;463542/categorie/

[ Voor 55% gewijzigd door Fraggert op 02-12-2015 13:56 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Beste Experts op dit forum ;),

Enige tijd ben ik al aan het zoeken naar een geschikte televisie voor thuis.
Uiteindelijk ben ik bij deze televisie terecht gekomen;

pricewatch: Samsung UE48J5100AW Zilver, Zwart
De Samsung UE48J5100AW

Nou wil ik de TV voornamelijk gaan gebruiken om simpelweg tv te kijken en om te gamen.

Nou is mijn vraag of iemand ervaringen heeft met deze serie?
En hoe groot de inputlag is. Ik heb online gezocht naar de inputlag, maar kan deze nergens vinden.

Thx!

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
sfinx333 schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:06:
Zo, dat scheelt nogal.... Ritje Zwitserland zou voor mij in de leasewagen wel uit kunnen...
Passen er 2 in? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Liggend wel! Maar heb deze tvs uitgebreid getest en ben tot de conclusie gekomen dat elke led/LCD last heeft van banding of clouding, de één wat meer dan de ander maar overal zat iets in, heb daarom een oled gekocht. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:46

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik ga later vandaag de nieuwe aanwinst van m'n ouders bekijken, een UE50JU6870U. Helaas hebben ze me ook al gebeld ivm een probleem icm de Cisco 8485 recorder. Na enig zoeken op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat het een "handshake" probleem is tussen TV en recorder. Ik ga de suggestie vanuit Samsung zoals beschreven in dit topic op het Ziggo community forum proberen in de hoop dat dit het probleem verhelpt:

https://community.ziggo.n...e-update-2219/index2.html

Mocht het niet werken, zit ik er aan te denken om een HDD via USB aan de TV te koppelen, zodat m'n ouders daarop hun programma's kunnen opnemen. De Cisco hebben we dan niet meer nodig; smart card in de TV en opnemen op de losse HDD. Nu twijfel ik of dit gaat werken, want volgens m'n ouders werd hun in de winkel verteld dat je in zo'n opstelling alleen het programma kunt opnemen dat je op dat moment kijkt. Dit lijkt mij onzin, want wat is dan het nut van een recorder? Met de uitleg in de handleiding kan ik echter niet 100% uitsluiten dat ze in de winkel gelijk hebben. Kan iemand hier duidelijkheid verschaffen?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ruud2001 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:42:
Mocht het niet werken, zit ik er aan te denken om een HDD via USB aan de TV te koppelen, zodat m'n ouders daarop hun programma's kunnen opnemen. De Cisco hebben we dan niet meer nodig; smart card in de TV en opnemen op de losse HDD. Nu twijfel ik of dit gaat werken, want volgens m'n ouders werd hun in de winkel verteld dat je in zo'n opstelling alleen het programma kunt opnemen dat je op dat moment kijkt. Dit lijkt mij onzin, want wat is dan het nut van een recorder? Met de uitleg in de handleiding kan ik echter niet 100% uitsluiten dat ze in de winkel gelijk hebben. Kan iemand hier duidelijkheid verschaffen?
Volgens de specificaties in de pricewatch heeft deze tv 1 tuner. Dan lijkt het me inderdaad je alleen het kanaal kan opnemen wat je ook bekijkt.

Maar al zou je een model hebben met twee tuners (hier staat bijv een hu7500) dan is dat nog geen complete oplossing. De Tv kan dan alsnog maar 1 kanaal ontsleutelen via de CI+ module.

Dus je kunt dan vervolgens 1 gecodeerd kanaal bekijken en 1 ongecodeerd kanaal opnemen of vice versa. Maar dan loop je weer tegen het feit aan dat de meeste ongecodeerde zenders niet in HD zijn. Ziggo biedt er wel een paar aan natuurlijk NPO 1,2,3 en Ziggo sport, maar anders ben je verplicht om in SD kwaliteit op te nemen/ te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 01:23
ben al enige tijd op zoek naar een goede 55 inch televisie. Nu zat ik aan een samsung 6-serie te denken, m.n. UE55JU6000. Goede prijs (< 900).
Nu hebben mijn ouders recentelijk een UE40JU6740 aangeschaft en alhoewel ik het een mooie tv vind is de kijkhoek toch wel erg beperkt.
dit ga ik echter niet oplossen door een hogere serie (UE55JU7000) aan te schaffen, of wel? Het ligt gewoon aan de PVA panelen die Samsung gebruikt?
Betekent dit dat LG overblijft (IPS paneel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
sfinx333 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:33:
[...]

Liggend wel! Maar heb deze tvs uitgebreid getest en ben tot de conclusie gekomen dat elke led/LCD last heeft van banding of clouding, de één wat meer dan de ander maar overal zat iets in, heb daarom een oled gekocht. .
Welke? Want de prijzen komen steeds dichter bij elkaar te liggen en begin steeds meer te twijfelen :-p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
maxtrash schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:53:
ben al enige tijd op zoek naar een goede 55 inch televisie. Nu zat ik aan een samsung 6-serie te denken, m.n. UE55JU6000. Goede prijs (< 900).
Nu hebben mijn ouders recentelijk een UE40JU6740 aangeschaft en alhoewel ik het een mooie tv vind is de kijkhoek toch wel erg beperkt.
dit ga ik echter niet oplossen door een hogere serie (UE55JU7000) aan te schaffen, of wel? Het ligt gewoon aan de PVA panelen die Samsung gebruikt?
Betekent dit dat LG overblijft (IPS paneel)?
Ik vind het heel grappig dat iedereen zo moeilijk doet over de kijkhoek.
Wij kwamen toendertijd uit op de Samsung 40M87BD waarvan de kijkhoek perfect was voor onze hele brede zitbank. In de uiterste hoek kreeg je nog steeds dezelfde kleuren.
Nu met onze 48JU7000 is de kijkhoek niet minder dan voorheen. Wellicht dat iedereen heel erg verwend is geraakt, maar gewoon bekijken is mijn advies. Ongeveer weten tot waar je kunt zitten. Maar in mijn ogen is de kijkhoek erg goed bij onze huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
gisteren zat mijn vader op 40-45 graden er voor en moest ik de tv bijdraaien omdat het er slecht uit zag. Dit speelde toch echt niet bij zijn vorige samsung uit de 6-serie. Zal het nog eens rustig bekijken als ik tijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfinx333
Flamingo BB schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:06:
[...]

Welke? Want de prijzen komen steeds dichter bij elkaar te liggen en begin steeds meer te twijfelen :-p.
Ik heb de LG EG910V gekocht, die is wel duurder maar man wat een wereld van verschil! even ter info, had eerst een Panasonic plasma 42" 8 jaar gehad, heb begin dit jaar de Sony 55W828B gehad, retour gestuurd wegens clouding, had daarna de 55H7000 die gaat weg wegens banding en straks dus de LG oled, voor mij beslist geen lcd/led meer..

en o ja de kijkhoeken bij oled zijn geweldig!

[ Voor 4% gewijzigd door sfinx333 op 08-12-2015 09:04 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

kevinr1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:20:
Beste Experts op dit forum ;),

Enige tijd ben ik al aan het zoeken naar een geschikte televisie voor thuis.
Uiteindelijk ben ik bij deze televisie terecht gekomen;

pricewatch: Samsung UE48J5100AW Zilver, Zwart
De Samsung UE48J5100AW

Nou wil ik de TV voornamelijk gaan gebruiken om simpelweg tv te kijken en om te gamen.

Nou is mijn vraag of iemand ervaringen heeft met deze serie?
En hoe groot de inputlag is. Ik heb online gezocht naar de inputlag, maar kan deze nergens vinden.

Thx!
Ik heb ergens gelezen dat 5100 zelfde scherm als 5500 is maar dan zonder smarttv. Toevallig heeft tweakers een review over de 5500 en daarbij is de inputlag heel goed. Bij mij is vandaag de UE48J5500AW binnengekomen dus ben benieuwd. Kan vanavond pas ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf geinteresseerd in de js9000. Denk dat deze na maart nog wel in prijs zal zakken. Ik lees enkel veel negatieven over de kijkhoek. Is dit echt zo frapant? Ik heb een 3zit, gaat dit in elke zit dan zo een groot verschil geven?

Heb nu een sony ex500 van 2010, de kijkhoeken zijn meer dan voldoende voor mij. Zijn de schermen er op dat vlak achteruit gegaan?

De oleds hebben dit probleem niet maar die zijn echt zo duur. Denk ook niet dat die modellen volgend jaar plost voor de helft te koop gaan zijn, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
  • Laatst online: 11-09 08:14
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:47:
Ik ben zelf geinteresseerd in de js9000. Denk dat deze na maart nog wel in prijs zal zakken. Ik lees enkel veel negatieven over de kijkhoek. Is dit echt zo frapant? Ik heb een 3zit, gaat dit in elke zit dan zo een groot verschil geven?

Heb nu een sony ex500 van 2010, de kijkhoeken zijn meer dan voldoende voor mij. Zijn de schermen er op dat vlak achteruit gegaan?

De oleds hebben dit probleem niet maar die zijn echt zo duur. Denk ook niet dat die modellen volgend jaar plost voor de helft te koop gaan zijn, wel?
Betreffende de kijkhoek, geen idee. Als ik in de pricewatch de JS9000 uitzet tegen de OLED modellen is de prijs niet het probleem lijkt me. Wellicht is de vergelijking Samsung high end 4k tegen een instap (?) LG OLED niet helemaal eerlijk.

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRaD schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:18:
[...]

Betreffende de kijkhoek, geen idee. Als ik in de pricewatch de JS9000 uitzet tegen de OLED modellen is de prijs niet het probleem lijkt me. Wellicht is de vergelijking Samsung high end 4k tegen een instap (?) LG OLED niet helemaal eerlijk.
Ik maak de vergelijking eerder met de oleds die ook 4K en Hdr binnen hun mogelijkheden hebben. Hoewel die tvs ook wel hun probleempjes hebben. De perfecte tv bestaat niet uiteraard :)

De 55' js9000 leek mij goede optie door scherpe beeld en lage input (hoewel ik enkel single player doe). Als de kijkhoeken dan zo schandalig slecht zijn is dat wel een serieuze afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
  • Laatst online: 11-09 08:14
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:55:
[...]

Ik maak de vergelijking eerder met de oleds die ook 4K en Hdr binnen hun mogelijkheden hebben. Hoewel die tvs ook wel hun probleempjes hebben. De perfecte tv bestaat niet uiteraard :)

De 55' js9000 leek mij goede optie door scherpe beeld en lage input (hoewel ik enkel single player doe). Als de kijkhoeken dan zo schandalig slecht zijn is dat wel een serieuze afknapper.
Wat het nog meer verwarrend maakt, is dat ze (in ieder geval bij de ju6***) een IPS panel (=bredere kijkhoek) gebruiken bij de 55", terwijl de andere uitvoeringen een VA panel meegekregen hebben.

Kwam deze video tegen op Rtings, succes met je keuze :)

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DRaD schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:54:
[...]

Wat het nog meer verwarrend maakt, is dat ze (in ieder geval bij de ju6***) een IPS panel (=bredere kijkhoek) gebruiken bij de 55", terwijl de andere uitvoeringen een VA panel meegekregen hebben.
Dat is puur bij de 55JU6800(JS7000) van dat IPS paneel, geldt niet voor de JS9000. Nu je het zegt, kon het ook nog bij een paar andere modellen voorkomen maar iig niet de JS9000 serie (edit: was bij de 55JU6400).
Filmpje is iig van de 55JS9000 d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 14-12-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Ik weet dat dit forum voor de 2015 modellen is maar toch lijkt het mij een mooie plek om deze vraag achter te laten, ik overweeg om een ue48JU7000 te kopen maar ik heb al een paar keer op verschillendne fora gelezen dat je dan beter voor het 2014 model kan gaan, de ue48HU7500. Omdat deze een beter paneel heeft en goedkoper is. Het prijsverschil is ontstaan omdat het een ouder toestel is. Is er iemand die kan oderbouwen of dat wel of niet waar is want ik neem aan dat het paneel wat in de 2015 modellen is toch weet beter is?
Bedankt voor het meedenken alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Pindakaasman schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:22:
Ik weet dat dit forum voor de 2015 modellen is maar toch lijkt het mij een mooie plek om deze vraag achter te laten, ik overweeg om een ue48JU7000 te kopen maar ik heb al een paar keer op verschillendne fora gelezen dat je dan beter voor het 2014 model kan gaan, de ue48HU7500. Omdat deze een beter paneel heeft en goedkoper is. Het prijsverschil is ontstaan omdat het een ouder toestel is. Is er iemand die kan oderbouwen of dat wel of niet waar is want ik neem aan dat het paneel wat in de 2015 modellen is toch weet beter is?
Bedankt voor het meedenken alvast.
Ik dacht dat het paneel ongeveer hetzelfde was, wat natuurlijk kan als ze nog geen substantieel nieuw paneel voor handen hebben, maar wel een nieuwe TV uit willen brengen voor het nieuwe seizoen. Tweakers vergelijk geeft wel aan dat de JU7000 een 1300Hz geoptimaliseerde refresh rate heeft, tov 1000Hz vorig jaar. Zal wel weer een marketing term zijn.

Het lijkt erop dat de meeste innovatie zit in andere dingen dan het beeld. Het 2015 model heeft Tizen, het nieuwe besturingssysteem van Samsung wat ze nu op diverse producten gebruiken. Een modern OS dat werkt zoals webOS met een Wii-mote afstandsbediening, wat ik persoonlijk erg prettig vind werken. Daarnaast heeft het 2015 model een apart doosje voor je aansluitingen (HDMI, USB, etc), zodat er maar 1 kabel van je TV hoeft te komen. Ook zal er wel een betere CPU e.d. in zitten, want wil je op het 2014 model hetzelfde krijgen moet je een "Evolution Kit" kopen.

Verder geeft Tweakers nog aan dat het 2015 model 5GHz wifi heeft (zou ik persoonlijk handig vinden). Maar wat daar van klopt weet ik niet, want er staat ook dat het 2015 geen Bluetooth heeft, wat het juist wel heeft, waardoor je weer een externe koptelefoon kunt gebruiken. Ook is het 2015 30W zuiniger, wat weer een paar tientjes per jaar scheelt bij veel gebruik. http://tweakers.net/price...re/listing/385753;439570/

Voor die 100 euro zou ik dus niet een oud model kopen.

---

Wat ik wel nog steeds belachelijk vind is de advertenties die Samsung nu regelmatig vertoont boven in beeld onder een film (die je dus moet weg klikken). Is dat ook uit te zetten?

Daarnaast heb ik nu twee keer gehad dat muziek van een radiostation app op de TV werd hervat bij het aanzetten van de TV, maar de app was zelf niet aan. Nu was ik in de veronderstelling dat apps niet op de achtergrond kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hou er ook rekening mee dat de HU7500 een veel trager (input lag) paneel is dan de JU7000..als je een gamer bent zou ik zeker voor de JU7000 gaan en de HU7500 laten liggen..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Only schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:31:
Hou er ook rekening mee dat de HU7500 een veel trager (input lag) paneel is dan de JU7000..als je een gamer bent zou ik zeker voor de JU7000 gaan en de HU7500 laten liggen..
Is dat verschil echt merkbaar? ik las ergens anders weer juist dat je de ju7000 moet kopen als je zonder merkbare impultlag wil gamen en daarom koos ik eigenlijk voor dit model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vlgns mij zeggen jullie allebei hetzelfde ;) ? (edit: lees net terug naar boven over de HU7500 vraag) En input lag ligt natuurlijk niet alleen aan het paneel, grote kans dat het nog precies dezelfde is.
Wat je leest over die game mode bij de lage inputlag Samsungs van 2015 is dat het beeld niet bepaald mooi is en je (bijna?) niks kan aanpassen aan de instellingen. Maar verder geen ervaring mee dus misschien is er in dit topic nog wat feedback over geweest ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 17-12-2015 12:28 ]

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:02
Had, vanwege een reactie op een zoekopdracht resultaat, het in een ander model topic geplaatst, maar denk dat het hier hoort.

Over de UE55JU6800 en HDMI. Is deze 1.4 of 2.0?
Ik heb hem net binnen. Maar kan er ook niets over vinden.
Mooie tv, wel in de hoeken klein beetje clouding. Zelfs wat meer dan mijn 2012 oude HD Samsung naast elkaar. Zwart is wel zwarter en zie de donkere nuances duidelijker.
Ga vanavond een 4k testfilm zoeken en kijken of deze af te spelen is via een MacBookPro. Ook even kijken wat ik met de USB aansluiting kan doen. Films opzetten en dan afspelen.

Weet iemand of er een speedtest ( LAN) bestaat voor op de TV. Had ooit eens dat gelezen, maar google is niet altijd je vriend.

• Arunia
Lord Anubis schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:49:
Had, vanwege een reactie op een zoekopdracht resultaat, het in een ander model topic geplaatst, maar denk dat het hier hoort.

Over de UE55JU6800 en HDMI. Is deze 1.4 of 2.0?
Ik heb hem net binnen. Maar kan er ook niets over vinden.
Mooie tv, wel in de hoeken klein beetje clouding. Zelfs wat meer dan mijn 2012 oude HD Samsung naast elkaar. Zwart is wel zwarter en zie de donkere nuances duidelijker.
Ga vanavond een 4k testfilm zoeken en kijken of deze af te spelen is via een MacBookPro. Ook even kijken wat ik met de USB aansluiting kan doen. Films opzetten en dan afspelen.

Weet iemand of er een speedtest ( LAN) bestaat voor op de TV. Had ooit eens dat gelezen, maar google is niet altijd je vriend.
Voor zover volgens Google zou hij 4x hdmi 2.0a moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Hellokes

Vandaag de Samsung UE40JU7000 gekocht

Iemand goeie settings voor games en films ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Laatst online: 17:02
Oke, alhoewel ik met de oudere YouTube filmpjes goed kon bekijken, lukte dat niet met de nieuwe.
Heb een andere kabel ethernet kabel genomen en deze niet op mijn oude Netgear hub DS108 aangesloten.
Nu werkt het perfect. Reden onduidelijk.

Geluid valt tegen en de verticale clouding balken die ik soms zie irriteert wat. Deze waren niet zichtbaar op de 46D6500. Geluid daar is ook behoorlijk beter op.

Ik heb met mijn Solo2 The Flash (1-10) op genomen en op de Solo2 de reclame er uit geknipt. Het resultaat, een .TS bestand gekopieerd naar een SSD schijf en aangesloten op de TV. Beeld is goed, echter daar waar ik geknipt hebt, stop het afspelen en blijft ongeveer gelijk aan de reclame tijd stilstaan. Na deze 'tijd'/pauze speelt het verder tot de volgende weggeknipte pauze. En dan weer pauze. Iemand enig idee hoe dat kan?
Ik ga deze vraag ook op Sat4All het VU+ stellen of iemand daar weet of er iets is met interne tijdcode problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 48j5500 en 48j6200?
Wat ik zelf kan vinden is dat de J6200 10Hz heeft en de J5500 60Hz.
Ook zie je bij de J6200 niet de power led rechtsonderaan duidelijk onderaan het scherm, voor de rest zie ik geen verschill.

Alleen dat de J5500 meestal duurder is dan de 6200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

G.Scholtens schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:38:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 48j5500 en 48j6200?
Wat ik zelf kan vinden is dat de J6200 10Hz heeft en de J5500 60Hz.
Ook zie je bij de J6200 niet de power led rechtsonderaan duidelijk onderaan het scherm, voor de rest zie ik geen verschill.

Alleen dat de J5500 meestal duurder is dan de 6200.
J6200 heeft 120hz paneel en de J5500 60hz. J6200 heeft wel hogere inputlag (40ms~).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
ionn schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:09:
[...]

J6200 heeft 120hz paneel en de J5500 60hz. J6200 heeft wel hogere inputlag (40ms~).
Meer vershillen kon ik qua specs ook al niet vinden, inputlag maakt me niks uit tv word niet gebruikt voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Beste tweakers,

Helaas hier ook een luxe probleem 😉
Momenteel ben ik in het bezit van een Samsung 46c7700 tv met 3D ( wat bijna niet gebruikt wordt)
Nu zit ik te kijken naar een nieuwe tv en valt de keuze eigenlijk op 3 toestellen.
De 50inch. 50ju6870.
De 55 inch 55ju6445. Of 55ju6870. Luxere variant.
Twijfel zelf nog een beetje over de maat, kom nu van 46 inch . ( slechts enkele cm groter)
Wel is het zo dat ik me heb laten vertellen dat de 6800 serie wel degelijk beter is. Ook nano cristal ....?
Tov van de 50 inch6800 en 55 inch zit 300 euro verschil wat toch wel veel is in mijn ogen,
Tussen 55ju6445 en 55ju6870 zit om en nabij 80 euro verschil.

Kan iemand mij misschien doorslaggevend advies geven, aangezien ik zo langzamerhand overload heb😉
Zelf geef ik voorkeur uit naar 55 , maar 300 blijft een boel centjes...
Zal er nog een daling gaan plaatsvinden de komende maand ...

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik word er ook een beetje gek van. Er zijn zoveel modellen van Samung in de 6-serie en ik kan weinig verschillen ontdekken. Ja, vanaf de JU68* heb je quantum dots. Maar wat dan bijv. het verschil is tussen 55ju6800 en de 55ju6870? En hoe belangrijk zijn die quantum dots eigenlijk? Vermoedelijk hebben ze beperkt nut, zeker als je je televisie niet laat calibreren.

uiteindelijk hebben alle tv's in de 6-serie 1 tuner, 50/60 Hz paneel en géén 3d. Paneel (IPS of PVA) is een beetje een lottery. Waarschijnlijker is dat de 55 inch een IPS-paneel is en de 50 inch een PVA (in ieder geval geldt dat voor de 55JU6800).

Als je echt beter wil moet je naar de 7-serie kijken: 2 tuners, 100/120 Hz PVA Samsung paneel en wel 3D. Uiterlijk is ook iets anders (niet per se mooier overigens).

Zelf vind ik 1799 echter te duur, zeker omdat ik op black friday een aanbod kreeg voor 200 euro korting + 150 cashback van Samsung (die er nu niet meer is).

alternatieven? Lg --> IPS paneel met slechte contrastwaardes. Sony --> buggy android OS. Panasonic CX700 --> goed alternatief, persoonlijk vind ik geen time-shift en geen plex een beetje jammer. Maar voor 1049 misschien wel beter dan een Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 11-09 15:21
De cashback heb ik deze week nog gevonden op de site van samsung (meen tot 14 januari 2016)

https://www.samsung.com/nl/promotions/#/

Ontvang een tablet twv 400 euro (of de helft in cash) bij aanschaf van flatscreen

mijn keuze is gevallen op de UE55JU7000, die hopelijk morgen afgeleverd wordt (2 dagen later dan toegezegd, foutje in de planning van de transporteur...)

[ Voor 68% gewijzigd door NielsTn op 23-12-2015 21:24 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• maxtrash
NielsTn schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:53:
mijn keuze is gevallen op de UE55JU7000, die hopelijk morgen afgeleverd wordt (2 dagen later dan toegezegd, foutje in de planning van de transporteur...)
je weet dat die niet mee doet in de promo?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Is LocalSet (de landinstelling) nog van belang voor het weergeven van ongecodeerde TV signalen? Ik ben van plan om een UE48J6250SU te halen in Duitsland (is een J6200 met satteliettuner als extraatje voor zover ik zie). Mijn provider is caiway, die heeft de basiszenders gewoon ongecodeerd op de lijn zitten. Ik gebruik momenteel ook geen CI+ module. Het zou echter wel fijn zijn dat die incidenteel wel kan werken (bijv Fox sports). Weet iemand of dit met Localset te ondervangen is en of er wellicht nog meer nadelen aan een Duitse Samsung kleven? Het prijsverschil is 150 euro, dit is voor mij nog wel aardig de moeite.

De wijzen komen uit het Oosten!

• NielsTn
maxtrash schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:02:
[...]

je weet dat die niet mee doet in de promo?
damn.. even nagekeken, promo geldt voor:
Galaxy Tab S2 (zwart of wit) cadeau of 200 euro retour
UE48JS8500LXXN, UE48JS9000LXXN, UE55JU7500LXXN, UE55JS8000LXXN, UE55JS8500LXXN, UE55JS9000LXXN, UE65JU7500LXXN, UE65JS8500LXXN, UE65JS9000LXXN, UE65JS9500LXXN, UE78JU7500LXXN, UE78JS9500LXXN en UE88JS9500LXXN

dan had ik helaas zo'n curved model uit de 7000-serie moeten nemen. :X

[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 24-12-2015 08:46 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 12-09 20:58
Ik was ook benieuwd of dit mogelijk was. En kwam dit tegen:
http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=85&t=9649#p79137
http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=85&t=9649
http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=85&t=9744

De kans is heel groot dat het gaat werken. Zou je mij op hoogte willen houden als je overgaat tot aanschaffen en het naar behoren werkt? Ben van plan om een ue50j6250SA te kopen bij mediamarkt.de en te gebruiken met een ziggo cam module.
NoepZor schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:34:
Is LocalSet (de landinstelling) nog van belang voor het weergeven van ongecodeerde TV signalen? Ik ben van plan om een UE48J6250SU te halen in Duitsland (is een J6200 met satteliettuner als extraatje voor zover ik zie). Mijn provider is caiway, die heeft de basiszenders gewoon ongecodeerd op de lijn zitten. Ik gebruik momenteel ook geen CI+ module. Het zou echter wel fijn zijn dat die incidenteel wel kan werken (bijv Fox sports). Weet iemand of dit met Localset te ondervangen is en of er wellicht nog meer nadelen aan een Duitse Samsung kleven? Het prijsverschil is 150 euro, dit is voor mij nog wel aardig de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik ben reeds "overgegaan tot aanschaf", morgen haal ik hem op. Ik zal zodra ik er aan toe kom even laten weten of het mogelijk is de locale aan te passen naar EU benelux. Ik heb cadeaukaarten gekocht afgelopen woensdag, daardoor kost de TV mij 419 euro. Geen gekke prijs voor een 48" tv met 100hz paneel. Vergelijkbare in NL (J6200) kost 650 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
zijn er mensen die een 55JS8000 hebben en hun ervaringen hier willen delen.

of met de Samsung UE55JS9000. vandaag gezien bij de MM en moet zeggen de curved valt op zich wel mee, zover ik het in de winkel kon zien.

ben eigenlijk ziet zo fan van curved maar deze leek mee te vallen. wat zijn de bevindingen van JS9000 met BV games, en jullie complete belevenis van deze top tv

[ Voor 14% gewijzigd door harley2009 op 27-12-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee wat het verschil is tussen de Samsung UE50JU6800W en Samsung UE50JU6870U? Ik kan het eigenlijk niet achterhalen op het internet.

Ik twijfel nog tussen de 50 en 55 inch variant (zit op 4 meter en volgens wat standaard tabelletjes moet 55 inch kunnen, maar het lijkt toch wat groot...). Bij 55 inch ga ik dan voor de Samsung UE55JU7000L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Laatst online: 12-09 10:25
Iemand ervaring met de pricewatch: Samsung UE50JU6800W Zilver ?
Ik twijfel namelijk tussen deze en http://tweakers.net/price...016;438752;443620;456840/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:59:
Heeft iemand een idee wat het verschil is tussen de Samsung UE50JU6800W en Samsung UE50JU6870U? Ik kan het eigenlijk niet achterhalen op het internet.

Ik twijfel nog tussen de 50 en 55 inch variant (zit op 4 meter en volgens wat standaard tabelletjes moet 55 inch kunnen, maar het lijkt toch wat groot...). Bij 55 inch ga ik dan voor de Samsung UE55JU7000L.
Vlgns mij is de UE50JU6870UXZG een import model met als vrijwel enige verschil de tuners en vlgns de specs HbbTV voor 'HbbTV1.0(DE,AT,SZ)' vs 'HbbTV 1.0(PL,HU,BE,NL,LU)' op de 6800.
Maar ik kom ook een JU6870LXXN tegen en JU6870UXXN welke beide voor NL/Benelux zouden moeten zijn. Volgens het code systeem zou de LX achter 6870 moeten betekenen dat ie geen DVB-C tuner heeft maar dat lijkt me sterk. UX komt wel overeen met in de specs vermelde DVB-T2/C/S2.
In ieder geval de meest veilige keus is de normale 6800WXXN ...

edit: LXXN lijkt er eerder op dat ie een dubbele tuner heeft met DVB-T/C/S2 zoals bij de 55JU7000LXXN of het is gewoon DVB-T ipv T2 als verschil tov UXXN (en niet dat het ook nog een dubbele tuner is).

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 28-12-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
karakedi schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:00:
De kans is heel groot dat het gaat werken. Zou je mij op hoogte willen houden als je overgaat tot aanschaffen en het naar behoren werkt?
Ik heb het werkend gekregen op de UE48J6250. Het service menu moet opgeroepen worden met [INFO] - [FACTORY] Ik heb een HTC One met IR blaster er in. In de eerste instantie had ik de app geinstalleerd die op samygo werd genoemd, IR pattern ingevoerd maar geen respons op de TV. Dacht nog, nee hè, zal het bij mij wel niet werken. Maar na verder zoeken bleek dat de telefoon geen IR verstuurde vanuit die app (schijnt sinds lollipop te zijn). Een Samsung service remote app gaf ook geen resultaat. Uiteindelijk kon ik via de app IR remote. Ik heb de knoppenset 1 gepakt (daar werkt de INFO van) en een andere knop aangepast met de IR code voor de FACTORY knop. Vervolgens koud kunstje om de Local set naar EU Benelux te wijzigen en een factory reset uit te voeren. Daarna gaf de TV netjes een locatielijstje met Nederland België en Luxemburg. De HD zenders staan netjes op 1 2 3 enzovoorts, dit was bij de Duitse local set niet het geval (HD zenders stonden in de 9xx reeks). Ik ga er stiekem van uit dat de CI+ module ook werkt, maar dit heb ik niet kunnen testen.

Verder bevalt de TV goed na een paar uurtjes, goede zwartwaarden, interface is vrij snel en tv ziet er wel prima uit. Voor 409 euro wat ik uiteindelijk betaald heb geen slechte koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
pricewatch: Samsung UE55JU6000W Zwart

Iemand een goede review van deze tv? Ik kan via google gewoon niks vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:13
Ben wel erg benieuwd naar de input lag van de UE55JU6000. Maar krijg idd vrij weinig van dit model gevonden.

[ Voor 31% gewijzigd door Zalaroth op 29-12-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Laatst online: 06-11-2024
De nieuwe tv's voor 2016 komen er weer aan, wanneer kunnen we prijsdalingen op 2015 modellen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whats-the-nam3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:34:
De nieuwe tv's voor 2016 komen er weer aan, wanneer kunnen we prijsdalingen op 2015 modellen verwachten?
Goeie vraag! Ik wil een Samsung JU7000 halen maar wacht bewust tot de btw-actie van Mediamarkt er weer aankomt (zou 27 januari moeten zijn).

Echter, een prijsdaling wegens de komst van de 2016 lijn moet ook de komende maanden zichtbaar worden. Dus de vraag is wat meer voordeel oplevert, de btw-actie of de prijsdaling?

Iemand hier ervaring mee uit voorgaande jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double post

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Officieel zal de ju7000 wel niet meedoen. Samsung lijkt de officiële prijzen strak op 1799 te houden (55 inch in mijn geval). De praktijk zal uitwijzen hoe ze hier mee omgaan.

Prijsverlaging naar 1499 en daar bovenop btw korting zou mooi zijn, je kunt altijd hopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Sinds gisteren avond de 48Ju7000 in huis, mooi ding.
Klein vraagje; ik kan mijn model nummer van de ziggo horizon box (SMT G7401) niet vinden in de lijst zodat de remote de box kan bedienen. Ik heb nu een ander model gekozen, ik kan wel zappen maar alleen op de smart remote en guide werkt bv ook niet. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 00:15
Ik ben ook van plan om de 48ju7000 aan te schaffen heb je een mooide deal kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Heb mijn oude tv ingeruild , 1200 euro. Maar ga morgen bellen want heb een dode pixel en bij het openen zaten er vingerafdrukken op het scherm..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Na vandaag weer zo'n suffe melding over een nutteloos spel te hebben gekregen, toch maar eens google in gedoken.
Je moet naar menu, smart en dan samsung account. Hier een account aanmaken of als je er een hebt omdat je ooit een samsung telefoon hebt gehad oid, daar dan mee inloggen.
Dan onderaan de optie kiezen en dan de optie voor spellen openen. Daar krijg je een optie om een vinkje uit te zetten. Dit doen en dan weer weg. Dit zou de melding weg moeten halen.
Why?! Moet je een account hebben om van die melding af te komen.
Het blijft verder een fijne tv, maar kom op samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51
pricewatch: Samsung UE55JU6650S Zilver, Zwart

In hoeverre is dit een goed scherm? Heeft maar 50 Hz, maar wel micro dimming, of valt de micro dimming tegen ivm de local dimming die bijv, een Panasonic CX800 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Arunia schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:38:
Na vandaag weer zo'n suffe melding over een nutteloos spel te hebben gekregen, toch maar eens google in gedoken.
Je moet naar menu, smart en dan samsung account. Hier een account aanmaken of als je er een hebt omdat je ooit een samsung telefoon hebt gehad oid, daar dan mee inloggen.
Dan onderaan de optie kiezen en dan de optie voor spellen openen. Daar krijg je een optie om een vinkje uit te zetten. Dit doen en dan weer weg. Dit zou de melding weg moeten halen.
Why?! Moet je een account hebben om van die melding af te komen.
Het blijft verder een fijne tv, maar kom op samsung.
Ohw... ik zag sporadisch een banner voorbij komen, maar kon nergens deze uitzetten.
Zou het helpen om Samsung-account daarna op te heffen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
NielsTn schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Ohw... ik zag sporadisch een banner voorbij komen, maar kon nergens deze uitzetten.
Zou het helpen om Samsung-account daarna op te heffen??
Tja. Dat zou je moeten proberen. Ben bang van niet. Het zal ook niet helpen voor de update of services down banners lijkt me. Maar ging mij dan ook vooral om de spel reclame banners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Laatst online: 25-07 08:02
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds vorige maand de Samsung UE55JU7500 in mijn bezig (om precies te zijn de UE55JU7590T) en ben tot nu toe vrij tevreden. Een van mijn minpunten was de "game-meldingen", maar nu zie ik hoe deze gelukkig kunnen worden uitgeschakeld. Ik zit echter nog met 't volgende.

Zodra ik mijn Home Cinema Set (Samsung HT-TZ212, alleen voor audio). Via Anynet heb aangesloten gaat deze netjes aan zodra ik de televisie inschakel, kan de audio worden geregeld en gaat deze netjes uit als ik televisie kijk via de ingebouwde DVB-C tuner met CI+. Wanneer ik schakel naar HDMI blijft deze ook netjes aan.

Als ik echter de televisie heb uitgeschakeld op HDMI en vervolgens de TV weer inschakel gaat de Home Cinema Set ook aan, maar schakelt deze na 30 seconden weer uit! Dit terwijl er in die tijd wel audio werd doorgegeven, 't volume te regelen is en de televisie ook aan geeft dat de audio via de Home Cinema Set loopt. Als ik vervolgens handmatig de Home Cinema Set inschakel blijft deze ook netjes aan.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak kan zijn? Laatste firmware is geïnstalleerd en met de Samsung support kom ik tot nu toe helaast niet verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

Sjah schreef op maandag 11 januari 2016 @ 04:51:
pricewatch: Samsung UE55JU6650S Zilver, Zwart

In hoeverre is dit een goed scherm? Heeft maar 50 Hz, maar wel micro dimming, of valt de micro dimming tegen ivm de local dimming die bijv, een Panasonic CX800 heeft?
Alle local dimming/micro dimming of hoe ze het ook noemen is eigenlijk waardeloos als het geen FALD is. FALD = Full Array Local Dimming wat inhoud dat de dimming in zo klein mogelijke vakjes op het scherm geregeld kan worden. Bij de meeste tv's zijn deze vlakken behoorlijk groot wat betekent dat ook de delen welke niet gedimd moeten worden "meegaan" met de dimming. Het enige wat een beetje leuk werkt is cinema black welke de boven en onder kant van het scherm volledig dimt. Met films is dat handig zodat deze balken ook echt zwart zijn.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
NoepZor schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:59:
Ik ben reeds "overgegaan tot aanschaf", morgen haal ik hem op. Ik zal zodra ik er aan toe kom even laten weten of het mogelijk is de locale aan te passen naar EU benelux. Ik heb cadeaukaarten gekocht afgelopen woensdag, daardoor kost de TV mij 419 euro. Geen gekke prijs voor een 48" tv met 100hz paneel. Vergelijkbare in NL (J6200) kost 650 euro.
Dat is geen gek bedrag voor een 48 inch tv... Wat zijn dat voor mysterieuze cadeau kaarten? :+

Overigens vond ik in de winkel de kleur rood erg flets op de J6200, bijvoorbeeld van het Netflix logo.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Was een actie van MM Duitsland, kreeg je voor 50 euro een 60 euro cadeaukaart. Dit is ongeveer gelijk aan het kortingspercentage van de BTW actie hier in NL. Ik heb 8 kaarten gehaald. Verder was de TV toen ik hem besteld heb 499 euro. Is een week geleden nog in de aanbieding geweest bij de Duitse Expert voor 479, met Mediamarkt/saturn die meegingen.

Kleuren vind ik niets mis mee, de kleuren vind ik in de "dynamic" stand zelfs te fel. In de winkel staan de TV's natuurlijk allemaal anders en verre van optimaal ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
Geinige actie.

Ik overwoog de J6200 zelf ook, op basis van o.a. consumentenbond. Echter ik werd niet enthousiast genoeg van de TV voor €650 euro. Los van de kleur leek Tizen ook niet veel voor te stellen. Maar voor dat bedrag had ik hem zeker wel willen hebben! (Nu heb ik een 4K Android Tv van 1000 euro waar ik wel enthousiast van werd ivm het wegdoen van de HTPC dankzij ingebouwde Kodi :P).

Zou overigens niet weten hoe ik zelf de kleuren zou moeten verbeteren. Neem aan dat je dan apperatuur moet aanschaffen die iets kan uitlezen?

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 12-01-2016 13:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

NoepZor schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:38:
Was een actie van MM Duitsland, kreeg je voor 50 euro een 60 euro cadeaukaart. Dit is ongeveer gelijk aan het kortingspercentage van de BTW actie hier in NL. Ik heb 8 kaarten gehaald. Verder was de TV toen ik hem besteld heb 499 euro. Is een week geleden nog in de aanbieding geweest bij de Duitse Expert voor 479, met Mediamarkt/saturn die meegingen.

Kleuren vind ik niets mis mee, de kleuren vind ik in de "dynamic" stand zelfs te fel. In de winkel staan de TV's natuurlijk allemaal anders en verre van optimaal ingesteld.
Movie mode is ook de beste keuze altijd en zit vaak dichtsbij qua goede kleuren. Van alle samsung tv reviews wordt movie mode altijd aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TTLCrazy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:56:
[...]

Alle local dimming/micro dimming of hoe ze het ook noemen is eigenlijk waardeloos als het geen FALD is. [...]
En wat voor prijzen praat je dan over.... voor zeg een 55 incher, en zeg een 48 incher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:32:
[...]

En wat voor prijzen praat je dan over.... voor zeg een 55 incher, en zeg een 48 incher?
Niet; alleen de JS9500 heeft FALD en die is er pas vanaf 4200 en 65" ... Bij de CX800 ook pas vanaf 55" en met 8 of 12 zones kan je dat nauwlijks fald noemen ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 12-01-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa dan heb je het dus over high-end, beetje makkelijk om dat aan te prijzen, en alles dat minder is maar weg te gommen. Dat zeg ik niet tegen jou apis, btw. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 12-01-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
cx800 voor 1750 euro afgelopen week bij de mm. binnenkort de btw dagen en kun je je slag slaan voor een cx800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
sdk1985 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:22:
...
Zou overigens niet weten hoe ik zelf de kleuren zou moeten verbeteren. Neem aan dat je dan apperatuur moet aanschaffen die iets kan uitlezen?
Ik heb jaren terug een dvd van firm Burosch besteld. Veel beelden om grijstinten/contrast/helderheid af te stellen. Bevalt me prima en is betaalbaar.

Of maak evt gebruik van een THX optimizer, die op sommige dvds als extra is bijgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

NielsTn schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:22:
[...]

Ik heb jaren terug een dvd van firm Burosch besteld. Veel beelden om grijstinten/contrast/helderheid af te stellen. Bevalt me prima en is betaalbaar.

Of maak evt gebruik van een THX optimizer, die op sommige dvds als extra is bijgesloten
Met zo een dvd ben ik ook begonnen, daar kan je een behoorlijk resultaat mee krijgen. Beter nog als er een kleurenfilter bij zit. Ik heb zelf een colorimeter gekocht en daar krijg je het perfect mee afgeregeld. Maar dat is voor als je echt 100% goed wil hebben. De meeste mensen zijn niet zo kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik kreeg vanmorgen FW 1440 aangeboden op mijn 55JU6400. Heeft iemand een idee wat de verbeteringen zijn?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Samsung is niet zo scheutig met vermelden wat de veranderingen zijn helaas. Ik heb zelf ook meerdere malen vergeefs gezocht. het beste is wachten op andere gebruikers en dan hun gebruikers ervaringen afwachten. Soms gaat er meer stuk dan dat er gemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
beet je rond gekeken op het net voor de 2016 modellen. ziet er allemaal mooi uit van Sasmung, alleen jammer dat ze weer alles vol op de curved gooien. zoals Samsung het zegt, het is dit wat de consument wil...

ik wil gewoon een mooie flat tv, hopelijk komen er ook flat's tv van Sasmung uit in 2016 die betaalbaar zijn.

anders maar eens luisteren/lezen wat de super uhd tv's van lg gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
harley2009 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:29:
beet je rond gekeken op het net voor de 2016 modellen. ziet er allemaal mooi uit van Sasmung, alleen jammer dat ze weer alles vol op de curved gooien. zoals Samsung het zegt, het is dit wat de consument wil...

ik wil gewoon een mooie flat tv, hopelijk komen er ook flat's tv van Sasmung uit in 2016 die betaalbaar zijn.
Heb jij een overzicht gevonden dat een beetje uitputtend is, of enkel de topmodellen? Heb gezocht maar vind weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Sjah schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:30:
[...]

Heb jij een overzicht gevonden dat een beetje uitputtend is, of enkel de topmodellen? Heb gezocht maar vind weinig.
http://www.fwdmagazine.nl...-suhd-gamma/#!prettyPhoto

hier lees je dat het meer curved is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Laatst online: 11-09 13:31
Toch apart dat je bij Samsung ziet dat ze meer voor curved gaan en LG daarentegen zet meer in op flat. Wil zelf ook een flat S-UHD dus zal het waarschijnlijk een 55js8000 worden. Alle S-UHD modellen zijn over twee weken tijdens de BTW dagen bij de Mediamarkt in actie. Tevens zal er tijdens die dagen net als andere jaren een Cashback actie zijn variërend van 200 en 400 euro Cashback wat het goede deal maakt voor mij. De JS8000 kost dan nog 1500 euro ipv 2299 nu. Zo zullen bijna alle S-UHD modellen van 2015 goede deals worden.

Hopelijk laat Samsung hun hele line-up nog zien binnen twee weken zodat ik eventueel nog kan switchen naar een 2016 model als dat interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
appeltje eitje schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:24:
Toch apart dat je bij Samsung ziet dat ze meer voor curved gaan en LG daarentegen zet meer in op flat. Wil zelf ook een flat S-UHD dus zal het waarschijnlijk een 55js8000 worden. Alle S-UHD modellen zijn over twee weken tijdens de BTW dagen bij de Mediamarkt in actie. Tevens zal er tijdens die dagen net als andere jaren een Cashback actie zijn variërend van 200 en 400 euro Cashback wat het goede deal maakt voor mij. De JS8000 kost dan nog 1500 euro ipv 2299 nu. Zo zullen bijna alle S-UHD modellen van 2015 goede deals worden.

Hopelijk laat Samsung hun hele line-up nog zien binnen twee weken zodat ik eventueel nog kan switchen naar een 2016 model als dat interessant is.
dat hoop ik ook dat we nog wat meer nieuws krijgen misschien nog een alternatief de LG UH9500. zal nog wel even duren voordat die komt en wat die gaat kosten maar het zou een optie kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je kan de JS8000 nu ook al voor rond de 1900 EUR bemachtigen. I.c.m. de Samsung promotie kan je dan of een tab S2 erbij krijgen of 200 EUR retour. Sowieso als je winkels gaat vragen wat hun laagste prijs is kan je bij velen een goede korting krijgen. Zeker bij de duurdere modellen. Ik heb dit zelf gedaan en de laagste prijs die mij werdt aangeboden voor de JS8000 was 1850,- EUR. Toen had ik al een bod geaccpteerd voor 1900 en alles al geregeld dus ik vond het wel goed. Maar het loont zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
[b]TTLCrazy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:28:

Je kan de JS8000 nu ook al voor rond de 1900 EUR bemachtigen. I.c.m. de Samsung promotie kan je dan of een tab S2 erbij krijgen of 200 EUR retour. Sowieso als je winkels gaat vragen wat hun laagste prijs is kan je bij velen een goede korting krijgen. Zeker bij de duurdere modellen. Ik heb dit zelf gedaan en de laagste prijs die mij werdt aangeboden voor de JS8000 was 1850,- EUR. Toen had ik al een bod geaccpteerd voor 1900 en alles al geregeld dus ik vond het wel goed. Maar het loont zeker.
Ik verwacht dat andere winkels en/of webshops ook nog wel kortingen gaan geven als Mediamarkt eind januari met die btw dagen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
TTLCrazy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:28:
[...]

Dan heb je zeker een goede deal gedaan als je ook van de tab actie gebruik hebt gemaakt. Ik had toen de js8000 op de markt kwam (toen nog 2499) een prijs bedongen van 2050 incl een Samsung S6 telefoon al afgesproken. Twijfelde alleen op dat moment nog wel of ik hem wilde en de eerste reviews wilde lezen. Heb ergens half december besluit gemaakt deze te gaan halen alleen pas wel met de BTW dagen van de MM. Wist dat ze al jaren dan goede cashback acties vanuit Samsung hebben dus vandaar dat ik hem niet met de tab actie heb gekocht. Scheelt toch weer een paar honderd euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
Denken jullie dat er veel verschil zit tussen JS8000 en Oled tv van LG in dezelfde prijsklasse,met de btw actie wordt de JS8000 eigenlijk een koopje.Alleen ja geen OLED....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Hoe werkt dat dan met die cashback? Ik vind dat niet terug op bijvoorbeeld de website van Mediamarkt. En zit er ook nog een bepaalde datum aan de cashback vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:42
Reverb_ schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:54:
Hoe werkt dat dan met die cashback? Ik vind dat niet terug op bijvoorbeeld de website van Mediamarkt. En zit er ook nog een bepaalde datum aan de cashback vast?
Dat verbaasd me niet omdat het geen cashback is :) , het zijn btw dagen dus word het bedrag wat je aan korting krijgt al ingehouden op het aankoopbedrag.

Misschien mis ik iets maar volgens mij is 21% korting van 2299 gewoon 480 eraf wat uitkomt op 1820 euro. Dus hoe je aan die 1500 euro komt is voor mij een raadsel

[ Voor 52% gewijzigd door Dragons op 14-01-2016 13:31 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
@Dragons: samsung komt met nieuwe cashback actie vanaf 26 januari. 400 euro cashback op js8000.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Dragons schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:23:
[...]

Dat verbaasd me niet omdat het geen cashback is :) , het zijn btw dagen dus word het bedrag wat je aan korting krijgt al ingehouden op het aankoopbedrag.

[...]

Misschien mis ik iets maar volgens mij is 21% korting van 2299 gewoon 480 eraf wat uitkomt op 1820 euro. Dus hoe je aan die 1500 euro komt is voor mij een raadsel
Een bedrag in de winkel is 121%........ dus reken maar uit. 2299 ÷ 1.21= 1900 - 400 (cashback Samsung)= 1500 op de kop af. De BTW actie is altijd al zo geweest, het is geen zuivere 21% korting.

[ Voor 13% gewijzigd door appeltje eitje op 14-01-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Reverb_ schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:54:
Cashback wordt nooit van te voren aangekondigd door Samsung, dan zouden ze nu geen S-UHD modellen uit 2015 meer verkopen. De cashback zal pas waarschijnlijk op de dag zelf op de website staan van Samsung, waarschijnlijk niet op de website van MM. Gewoon naar de winkel gaan die dag is het handigst, daar zijn de aanbiedingen vaak toch net iets anders dan online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Amaze86 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:35:
Denken jullie dat er veel verschil zit tussen JS8000 en Oled tv van LG in dezelfde prijsklasse,met de btw actie wordt de JS8000 eigenlijk een koopje.Alleen ja geen OLED....
Zelf wilde ik ook het liefst een OLED tv. Deze zijn echter nog te duur en ik wil ook nog afwachten hoe deze schermen zich gaan gedragen na verloop van tijd. Je hoort verhalen over inbranden etc. Wellicht allemaal spookverhalen, maar ik wacht to de techniek zich zelf bewezen heeft en er een oled tv met HDR en UHD voor een normale prijs te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
TTLCrazy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:16:
[...]

Zelf wilde ik ook het liefst een OLED tv. Deze zijn echter nog te duur en ik wil ook nog afwachten hoe deze schermen zich gaan gedragen na verloop van tijd. Je hoort verhalen over inbranden etc. Wellicht allemaal spookverhalen, maar ik wacht to de techniek zich zelf bewezen heeft en er een oled tv met HDR en UHD voor een normale prijs te vinden is.
Aangezien OLED een techniek is met self luminated pixels, zal inbranding blijven bestaan. Hierin kan enkel de snelheid waarmee inbranding ontstaat verlaagd worden door de levensduur van de pixels te verbeteren.

De meeste verhalen zullen van smartphonegebruikers komen, en dat is niet zo gek ook. Smartphones tonen veel statische beelden waardoor slijtage van bepaalde pixels sneller verloopt dan anderen, waardoor de zichtbare inbranding optreed.

Televisies hebben daar door bewegende beelden veel minder last van waardoor de pixels veel gelijkmatiger slijten en de kans op zichtbaar inbranding veel lager ligt. Ook maken de meeste OLED-televisies gebruik van witte subpixels met een kleurenfilter. Hierdoor zit er geen slijtageverschil tussen de subpixels, zoals bij de OLED-panelen van Samsung in veel smartphones wel het geval is.

Toestellen van LG maken ook gebruik van een algoritme waarmee de slijtage van de pixels recht getrokken wordt. Andere fabrikanten met panelen van LG zullen hier vermoedelijk ook gebruik van maken.

Al met al kun je zeggen dat in de huidige OLED-televisie bij normaal gebruik vermoedelijk geen inbranding meer zal ontstaan. Al zou ik een lichte vorm van inbranding voor lief nemen tegenover de nadelen van LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Amaze86 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:50:
@Dragons: samsung komt met nieuwe cashback actie vanaf 26 januari. 400 euro cashback op js8000.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ben hier ook wel benieuwd naar. Hopelijk doet de 48hu7500 mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

G.Scholtens schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:10:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar. Hopelijk doet de 48hu7500 mee
Dat is een model van vorig jaar, ik neem aan dat je de JU7000 bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
TTLCrazy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:16:
[...]

Dat is een model van vorig jaar, ik neem aan dat je de JU7000 bedoelt.
Nee bedoel de 48hu7500. Vind dit een zeer mooi toestel. 100hz en 4k.
Vind de prijs van 1089 nog te hoog, valt niet bij mij in het budget helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Om hele verklaarbare redenen kan ik die hier niet vermelden helaas, sorry daarvoor. Gaat om de gehele S-UHD lijn en volgens mij niet de UHD lijn (alleen weet ik dan niet 100% zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:42
G.Scholtens schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:24:
[...]

Nee bedoel de 48hu7500. Vind dit een zeer mooi toestel. 100hz en 4k.
Vind de prijs van 1089 nog te hoog, valt niet bij mij in het budget helaas.
Alleen PlatteTV en Klein verkopen die Hu7500 nog steeds, dus geen btw voordeel helaas

[ Voor 61% gewijzigd door Dragons op 14-01-2016 15:31 ]

-

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste