Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 20:54
Iemand een idee wanneer de 2015 modellen van Samsung te koop zijn ?

Ik ben aan 't oriënteren voor een nieuwe tv maar wil wel even vergelijken of het de moeite waard is om een 2015 of een 2014/13 model aan te schaffen.

Ik zit wel te denken aan een Smart TV, is het de moeite waard om het Tizen OS van de 2015 modellen te gebruiken ?

Ik heb nog een Apple TV 3 en een Raspberry liggen, zou 1 van deze moeten inzetten voor het Smart gedeelte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:42
De samsung collectie zal naar verwachting begin april te koop zijn.
Naar verwachting zullen er altijd wel prijs dalingen zijn, maar daar kunnen wij natuurlijk ook niks over zeggen.
Dit is per retailer verschillend.

Ik wacht zelf ook op de nieuwe collectie en ga dan voor het 43inch model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:51
Vanaf eind week 12 bij de mediamarkt en sommige modellen kan je bij diverse sites al reserveren.
Ik ga waarschijnlijk de 40ju7000 bestellen en mischien ook de 55js9000.
Voor de zekerheid eerst in het echt nog even testen.
Vorig jaar een philips topmodel gekocht en die was qua beeld top maar in gebruik niet.

[ Voor 29% gewijzigd door feddesman op 17-03-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Ze zijn vanaf April officieel leverbaar, maar het duurt altijd even voordat de volledige lijn goed leverbaar is.
Ik heb de nieuwe modellen trouwens gezien en vind ze een beetje tegenvallen:(
LG en Panasonic daarentegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2023
(jarig!)
Waarom vind je ze dan tegenvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik zou precies het zelfde willen weten, en erg nieuwsgierig hoe het tizen gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 23:45

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Alle modellen staan sinds vandaag nu op de Samsung website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Splinter Cell schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:16:
Alle modellen staan sinds vandaag nu op de Samsung website.
Niet alle modellen zijn al beschikbaar voor de Benelux helaas.
Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-03 21:48
Zou iemand mij duidelijkheid kunnen geven over het JS8500 model?
Ik lees op verschillende pagina's dat dit een FLAT-model zou zijn, maar verschillende pagina's melden dan weer dat dit ook een CURVED-model zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paupert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-04 08:22
JS8500 is curved. Alle S-UHD tv's zijn curved. Hoogste model die plat is is de JU7000, alleen dit is weer geen S-UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:42
Op expert.nl staan nu ook al enkele modellen te koop, echter nog geen specificaties bij alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op onderstaande site staan foto's plus specificaties van de 2015 modellen.
http://www.homecinemamaga...e-up-met-tizen-smart-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Wil ze toch graag in het echt bekijken ( 7000,9000).Diverse shops gecontacteerd maar nergens in de showroom helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:51
Dan zou je eens op klein.nl kijken. Volgens de website is de JU7000 op voorraad, niet allemaal, maar er is wel wat al beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
BliXem schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:01:
Dan zou je eens op klein.nl kijken. Volgens de website is de JU7000 op voorraad, niet allemaal, maar er is wel wat al beschikbaar.
Bedankt!ik ga morgen de 55ju7000 in leiden bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Mocht je toch gaan kijken, kun je eens foto's maken van de achterkant en de voorkant? Dan kan ik me voorbereiden met het ophangen van dit model aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-03 21:48
http://www.eshop.nl/winke...e/Samsung_UE48JS9000.html

De JS9000 voor de prijs van de JS8500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Vandaag een bezoekje gedaan in een xl store van klein.
1 conclusie supermooie lijn van samsung 2015.

9000
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg8.jpg

7000

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 18:43
zijn de UE55JU7000L 55 met hdmi 2.0 en HDCP 2.2 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
harley2009 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:13:
zijn de UE55JU7000L 55 met hdmi 2.0 en HDCP 2.2 ???
Connecteurs HDMI 2.0 et HDCP 2.2 :)
http://www.hdfever.fr/2015/02/18/samsung-ju7000/
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg5.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door feddesman op 23-03-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
ik heb een samsung wireless m7 speaker ik neem toch aan dat deze ook gaat werken met de 2015 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Mooie foto's! :) Als dit toestel (7000) bij plattetv op voorraad is, bestel ik 'm direct en ruil ik mijn HU7500 om.

[ Voor 78% gewijzigd door BliXem op 23-03-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
BliXem schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:30:
Mooie foto's! :) Als dit toestel (7000) bij plattetv op voorraad is, bestel ik 'm direct en ruil ik mijn HU7500 om.
Welk formaat?
Vanaf morgen hadden ze de 40 inch op voorraad (1 stuks)

Ik wilde mn philips8008 40 inch omruilen maar de bijbetaling (899)is nog te hoog.

[ Voor 12% gewijzigd door feddesman op 23-03-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
(jarig!)
BliXem schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:30:
Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
(jarig!)
Michel242186 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:12:
ik heb een samsung wireless m7 speaker ik neem toch aan dat deze ook gaat werken met de 2015 modellen?
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
feddesman schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:41:
[...]

Welk formaat?
Vanaf morgen hadden ze de 40 inch op voorraad (1 stuks)

Ik wilde mn philips8008 40 inch omruilen maar de bijbetaling (899)is nog te hoog.
De 55", als het goed is hebben ze deze al voor mij gereserveerd.
Altijd beter om een 2015 model te hebben natuurlijk, en er zijn wat problemen met het scherm in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ze zijn nu bij plattetv te bestellen zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-10-2023
Hallo allemaal, ik lees best veel enthousiaste reacties op de nieuwe 2015 modellen en zo was ik ook zaterdag toen ik ze bij de MediaMarkt zag zijn. Na er een nachtje geslapen te hebben heb ik zondag het toestel UE40JU7000 maar meteen gehaald en meteen tegen een probleem van de early adopter aangelopen en dat is Tizen.

De Smart hub is namelijk nog leeg. Dwz. er staan nog maar 13 apps in, bij mij dan, niemand, ook Samsung zelf kan niet zeggen of dit bij alle 2015 modellen het geval is of alleen bij mij.

Vandaag is de Twitter app er bij gekomen zie ik .. (dus mijn Smart Hub werkt wel gewoon), maar daar is ook alles mee gezegd. Als er van de 13 nou 10 interessante apps zijn (Pathe/Videoland/FoxSports/NPO gemist/Netflix/Plex...) nou noem maar op wat voor jouw interessant is, dan was het niet zo'n probleem. Maar het zijn natuurlijk van die fantastisch apps zoals Math for Kids/Calm Radio/ToonsTV/Alphabet 2012/TanGram/Audi TV/Aqua TV trial). Oftewel, de enige - voor mij - bruikbare app is YouTube en thats'it. Zelfs de apps die je in diverse filmpjes (tijdens demo op CES2015 bijvoorbeeld) voorbij ziet komen zijn niet te vinden. Dat niet alles beschikbaar is met een nieuw software platform kan ik me voorstellen, vind ik ook wel logisch. Maar zeg dat dan, communiceer daar eerlijk over. Probeer een planning af te geven,...zorg dat je tijdens je introductie in ieder geval wat hebt, nou ja, iets meer dan 12 onzinnige apps en 1 app die ieder merk heeft.

Contact met Samsung opgenomen en die weten het zelf ook niet.. nee meneer, Netflix wordt niet ondersteund, kijk maar op onze website. Ja maar mevrouw, daar staat gewoon het Netflix icoontje hoor... en ook als ik zoek op de Samsung site naar Netflix, krijg ik een pagina waar staat dat het ondersteund wordt, ... Uh,..

De volgende medewerker zegt: De toestellen zijn al eerder op de markt dan onze ondersteuning en wanneer de "NL" apps beschikbaar komen, dat kunnen we niet zeggen.

Conclusie, indien Smart hub belangrijk is, wacht nog even.. en UHD ... ja, ik heb het ook genomen met oog op de toekomst, maar zolang er geen content is (Netflix app waar ben je dan??) ... zou ik nog even goed nadenken, dat ga ik ook doen, want als er de komende dagen niets bij komt, dan ga ik hem terugbrengen en koop ik wel een ander - goedkoper!!) toestel waar dit wel werkt en misschien ook nog wel van een ander merk.

Als Apple fan boy is dit voor mij weer een bevestiging, dat Apple nadenkt voordat ze iets uitbrengen en Samsung alleen maar de eerste wil zijn ofzo, zelfs hun eigen medewerkers weten het niet, of mogen er niets over zeggen. Ik ging er juist vanuit dat Samsung de grootste/beste "app" store op Smart TV gebied heeft, dat werd mij ook netjes door de verkoper medegedeeld. Alle apps uit de huidige store zijn ook al beschikbaar, nou waarschijnlijk niet dus. Of ben ik toch de uitzondering? Morgen nog maar eens bij de Mediamarkt bij mijn werk naar binnenlopen, hopen dat ze hem daar nu dan wel uitgepakt hebben en of ze hem even van de Winkel Demo af kunnen halen, want ben benieuwd wat daar te vinden is...

Sorry, dit is deels frustratie over een dure aankoop die verkeerd uitpakt :)
Kortom: Dit is mijn ervaring met de 2015 modellen!! En dat wil ik jullie even meegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
snap je frustratie...jammer ook dat samsung niet voor android tv heeft gekozen dat was helemaal een topper geweest.

mij boeit het hele smart gedoe niet zo...ik sluit mijn pc op de tv aan en maak mijn eigen smart tv wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Snowbro-M schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:12:
Hallo allemaal, ik lees best veel enthousiaste reacties op de nieuwe 2015 modellen en zo was ik ook zaterdag toen ik ze bij de MediaMarkt zag zijn. Na er een nachtje geslapen te hebben heb ik zondag het toestel UE40JU7000 maar meteen gehaald en meteen tegen een probleem van de early adopter aangelopen en dat is Tizen.

Sorry, dit is deels frustratie over een dure aankoop die verkeerd uitpakt :)
Kortom: Dit is mijn ervaring met de 2015 modellen!! En dat wil ik jullie even meegeven :)
Ja dat is wel een nadeel maar ook wel logisch.Gun ze even wat tijd om de apps om te zetten naar tizen samsung kennende gaat dat meestal wel vlot.

Hoe is het met 'normale' tv kijken?
Ik bedoel gewoon over de kabel ,Beeldkwaliteit en overschakelen naar andere kanalen?
Ik kan de ju7000 nergens vinden waar die op de kabel is aangesloten dus kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Snowbro-M schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:12:
Als Apple fan boy is dit voor mij weer een bevestiging, dat Apple nadenkt voordat ze iets uitbrengen en Samsung alleen maar de eerste wil zijn ofzo, zelfs hun eigen medewerkers weten het niet, of mogen er niets over zeggen. Ik ging er juist vanuit dat Samsung de grootste/beste "app" store op Smart TV gebied heeft, dat werd mij ook netjes door de verkoper medegedeeld. Alle apps uit de huidige store zijn ook al beschikbaar, nou waarschijnlijk niet dus. Of ben ik toch de uitzondering? Morgen nog maar eens bij de Mediamarkt bij mijn werk naar binnenlopen, hopen dat ze hem daar nu dan wel uitgepakt hebben en of ze hem even van de Winkel Demo af kunnen halen, want ben benieuwd wat daar te vinden is...
Toen ik dit deed lezen moest ik gelijk denken aan Apple en de iPhone 6 plus. Toen die werd uitgebracht waren ook alleen maar de apps van apple zelf compatibel met de hogere resolutie van de iPhone 6 plus.
Dus ook in de geval geduld is een schone zaak :)

Wel bedankt voor je input want wij willen ook een andere tv en ik denk dat het ook een samsung 2015 model gaat worden, en vroeg mij wel af welke apps er al beschikbaar waren voor Tizen. De apps doe van mij belangrijk zijn is Youtube en Plex. Uitzending gemist en Spotify zijn wat minder belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
feddesman schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:09:
Hoe is het met 'normale' tv kijken?
Ik bedoel gewoon over de kabel ,Beeldkwaliteit en overschakelen naar andere kanalen?
Ik kan de ju7000 nergens vinden waar die op de kabel is aangesloten dus kan het niet testen.
Beeldkwaliteit vind ik iets persoonlijks. Veel mensen vinden bijvoorbeeld de beeldkwaliteit van Sony beter, maar zwart ziet er in mijn ogen echt uit als zwart en de kleuren komen op mij realistisch over. Ik zie geen lichte vlekken in het zwart, dus dat ziet er erg goed uit. In principe kijk ik alleen naar de HD kanalen en die zijn allemaal gewoon super scherp. Dus over beeldkwaliteit ben ik erg tevreden, maar dat was ik over mijn vorige UE37D6750 (normaal HD Led scherm) ook.

Wat betreft met snelheid tijdens zappen; je merkt een kleine vertraging tussen het schakelen van HD zenders. Switchen tussen SD kanalen lijkt iets sneller dan tussen de HD kanalen (ongeacht of dit een gecodeerd kanaal is). Dit is vergelijkbaar met mijn vorige toestel en in mijn ogen verwaarloosbaar.

Ik heb ook een CI+ (UPC) kaart geïnstalleerd voor de zenders achter de decoder. Gelukkig werkt dit prima (ondanks dat toestel nog niet is gecertificeerd door/voor UPC). Na het aanzetten van de TV (instant On <2 seconden) zie ik, sinds installatie CI+ kaart dat hij heel even gaat authenticeren en daarna komt dit scherm niet meer terug.

Geluid heb ik nog niet echt getest, maar is prima voor normaal gebruik, staat het toestel in je huiskamer en ga je films kijken, dan is een home-cinema set natuurlijk veel beter.

Verder vind ik het Tizen menu voor TV handelingen mooi. Even de touch remote aantikken en links verander je het geluid, rechts de zenders, met een mooie snelle zenderlijst. Boven in het beeld kies je voor menu (beeld/geluid/etc) instellingen, source wijzigen en onderin open je de Smart HUB, die op zich mooi is en snel werkt. In dat scherm zie je recente apps/kanalen waar je naar gekeken hebt en open je de smart functies.

Wat die touch control betreft, ik ben er nog niet over uit of ik het nou echt een lekkere remote vind en dat hij de 'normale' overbodig maakt. Denk dat Samsung daar zelf ook denkt aangezien ze beide meeleveren. De 2014 touch remote lag misschien iets lekkerder in de hand. Dit nieuwe model is een vrij dunne remote, die prima werkt, maar, misschien heb ik grote handen, af en toe wijst de pointer in eens verder naar links of rechts dan ik verwacht. Dat heb ik niet met een 2014 remote. Dit klinkt misschien vaag, maar weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven. De 'normale' remote werkt ook prima, maar juist met tekst intikken is zo'n touch weer prettiger, dus ik denk dat ik voorlopig beide blijf gebruiken en niet echt een voorkeur heb voor één van de twee.

Ik heb ook een USB disk aangesloten en kan dus ook gebruik maken van time-shift en opnames maken. Er zitten 2 tuners in de TV, dus je kan iets opnemen en gelijktijdig naar een andere zender kijken en daar eventueel ook nog de time-shift (pauseren, terugspoelen etc). gebruiken. Werkt tot nu toe prima.
Ook het afspelen van avi/mkv/mp4/etc. media gaat prima. Lekker snel, goeie strakke heldere ondertiteling. Mooi.

Er zit een ook snelle EPG in en dat vind ik fijn. Ook even op de Info knop drukken en je krijgt een menu balk met info over het programma dat je aan het kijken bent, en je kan dan ook snel scrollen naar een andere zender om te kijken wat daar voor programma wordt uitgezonden.

Het toestel heeft ook multi-screen en ik weet niet of ik dat ooit echt ga gebruiken, maar het is in ieder geval user friendly en je kan snel tussen het geluid van beide schermen schakelen of het venster groter maken. Werkt met 2 tv kanalen, maar ook met een app zoals YouTube en daarnaast een tv zender. Netjes.

Ben zelf in het bezit van apple tablet/phone en kan dus helaas gaan screen mirroring gebruiken. Maar via Smart View 2 kan je prima (filmpjes/foto) afspelen. Helaas zijn de foto's dan wel 640x480 ofzo en moet je per foto gaan inzoomen als je hem full screen wil bekijken. Dat komt de snelheid natuurlijk ten goede, maar dat is wel jammer en maakt de functie in praktijk eigenlijk nutteloos.

Nou tot zover maar even mijn eerste bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
blackspeedy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:55:
[...]

Toen ik dit deed lezen moest ik gelijk denken aan Apple en de iPhone 6 plus. Toen die werd uitgebracht waren ook alleen maar de apps van apple zelf compatibel met de hogere resolutie van de iPhone 6 plus.
Dus ook in de geval geduld is een schone zaak :)
Klopt, maar ze waren wel beschikbaar, dus je kon er iets mee... in dit geval is er vrijwel niets beschikbaar...
blackspeedy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:55:
[...]
Wel bedankt voor je input want wij willen ook een andere tv en ik denk dat het ook een samsung 2015 model gaat worden, en vroeg mij wel af welke apps er al beschikbaar waren voor Tizen. De apps doe van mij belangrijk zijn is Youtube en Plex. Uitzending gemist en Spotify zijn wat minder belangrijk. :)
YouTube en Twitter zijn beschikbaar. Plex niet. Ik heb trouwens wel de interne media speler getest met content op een USB diskje. Dit werkt prima. Verder zag ik via DLNA mijn oude NAS, waar één mkv opstond die hij niet wil afspelen... uh... ik moet nu op mijn nieuwe NAS DLNA nog even activeren en kijken hoe dat werkt (daar staat nu alle content op).

Overigens zit er een vrij goeie browser in en ik heb via de NOS site even het journaal teruggekeken door het video scherm te maximaliseren. Dat werkt best goed, maar vervangt niet de gebruiksvriendelijkheid van een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:08
Zat al een tijdje te kijken naar de Samsung 55HU7500 ter vervanging van mijn huidige 37D6500 en zie nu dat de opvolger zich in de vorm van de 55JU7000 al aandient.

Wat dit model niet heeft t.o.v. de JS8x00 en JS9x00 series en wat me (in elk geval op papier) wel aanspreekt zijn twee zaken die de beeldkwaliteit flink beter zouden moeten maken, nl. Quantum Dot (door Samung marketing ook wel SUHD genoemd) en HDR (High Dynamic Range).

Nu vroeg ik mij af in hoeverre je van bij die 2 features afhankelijk bent van de aangeleverde content... Zijn de gebruikte technnieken in staat om het huidige standaard (U)HD materiaal te pimpen, of moet de aangeboden content SUHD en/of HDR supporten? Als dat laatste het geval is, kan dan de benodigde content met de huidige DVB-C standaar gedistribueerd en ontvangen worden, of ben je voorlopig afhankelijk van nieuwere generaties blu-ray en media spelers en moet op termijn ook de DVB-C standaard hiervoor worden aangepast?

Daarnaast vroeg ik mij af of er ook standaard UHD materiaal (dus zonder SUHD en HDR) vanaf een NAS met DLNA server bekeken kan worden... ondersteund een Synology b.v. UHD materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Quantum dots bieden nu al veel voordeel. Als je hetzelfde signaal pakt zie je duidelijk verschil in de kwaliteit van quantum dots. Als het budget het toelaat zou ik hier ook zeer zeker voor gaan. Ze worden wel alleen in curved geleverd bij samsung.

De Oled van LG gaat ook een prijsverlaging krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
powah2k4 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:51:
Quantum dots bieden nu al veel voordeel. Als je hetzelfde signaal pakt zie je duidelijk verschil in de kwaliteit van quantum dots. Als het budget het toelaat zou ik hier ook zeer zeker voor gaan. Ze worden wel alleen in curved geleverd bij samsung.

De Oled van LG gaat ook een prijsverlaging krijgen.
Ja, alle high-end modellen zijn curved :( Ik snap werkelijk niet waaor Samsung dat er zo probeert door te drukken... Heb nog van niemand gehoord dat iedereen thuis helemaal tevreden was over de curved tv, de kijkhoek is nooit voor iedereen optimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 22:57

Turfschipper

Hup NAC

Nou, ik lees eerlijk gezegd best veel positieve reacties van gebruikers.

Maar kan het ook niet uit staan dat er geen platte versie is met dezelfde specs als de beste curved. Begrijp ook niet waarom ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Na wat googlen lijkt het erop dat er verschillende versies zijn van de JS8500...

Heel wat engels-talige sites melden dat dit scherm plat zou zijn, zelfs Samsung zelf meldt dat het US model plat is: http://www.samsung.com/us/video/tvs/UN55JS8500FXZA De screenshots op die sites tonen ook een plat scherm. De Nederlandse Samsung site list dit model echter als curved en de plaatjes daar zijn ook van een curved scherm :?.

Zou de platte variant later dit jaar ook hier in de winkels te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dit en http://s28.postimg.org/58xzme1ql/Line15.jpg (= http://fs2.directupload.net/images/150225/rz2i8e7p.jpg) is idd ook weer tegenstrijdig met (waar 'color' amerikaans engels is):

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/h56us6y6n/nuevos_modelos.jpg

Zou wel uitgaan van een curved ... [veel info verzameld hier http://www.forodvd.com/te...015-modelos-y-comentarios]

[ Voor 88% gewijzigd door apis29 op 27-03-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Zojuist mn philips de deur uit gedaan.Morgen de ju7000 bij klein bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ik heb 55JU7000 nu 2 dagen in bezit. Ben er redelijk tevreden mee, dit omdat ik me continu blijf storen aan de DSE (Dirty Screen effect), gelukkig komt het niet heel vaak voor. Al zit ik zelf te denken om over te stappen naar OLED vanwege DSE... Is het zo dat je bij de Qdots van samsung ook geen DSE meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
(jarig!)
apis29 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:33:
Dit en http://s28.postimg.org/58xzme1ql/Line15.jpg (= http://fs2.directupload.net/images/150225/rz2i8e7p.jpg) is idd ook weer tegenstrijdig met (waar 'color' amerikaans engels is):

[afbeelding]

Zou wel uitgaan van een curved ... [veel info verzameld hier http://www.forodvd.com/te...015-modelos-y-comentarios]
Inderdaad, de JS8500 is gewoon curved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Morgen even uitpakken en ophangen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/Mobile%20Uploads/18ce9858-16c3-4342-8d4e-b0b4402789a0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
BliXem schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:53:
Ik heb 55JU7000 nu 2 dagen in bezit. Ben er redelijk tevreden mee, dit omdat ik me continu blijf storen aan de DSE (Dirty Screen effect), gelukkig komt het niet heel vaak voor. Al zit ik zelf te denken om over te stappen naar OLED vanwege DSE... Is het zo dat je bij de Qdots van samsung ook geen DSE meer hebt?
Reken er maar niet op dat QDots geen DSE geeft. Het blijft een LED-LCD-tv.
Ik zou de tv retourneren binnen de zichttermijn.

Het lijkt er in ieder geval op dat je in 2015 verplicht aan een UHD-model moet als je tenminste een toestel wil met enigszins geavanceerdere beeldtechnieken. En zelfs ook nog curved… (vooral dat laatste gaat mij te ver omdat ik de toegevoegde waarde niet zie als er meerdere personen tergelijkertijd kijken; en UHD is mij eigenlijk nog te vroeg)
Ik het de 2015 FD-modellen van Samung en Panasonic bekeken en zie dat er geen enkele nieuwigheid in zit. De FHD-topmodellen (hoogste series) zijn qua specs als ze vergeleken worden met 2014 hooguit aan te merken als "middenklassers". Bij Samsung ontbreekt o.a. de dualtuner optie. Maar misschien is de ondertitelingsbug verdwenen. Bug: het door elkaar/afwisselend/om-en-om weergeven van de ondertiteling als twee of meer bestanden direct na elkaar worden weergegeven. Deze bug treedt ± na 30 minuten op als je het tweede bestand bekijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 29-03-2015 15:09 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Iemand een idee of ik een externe hdd ook zonder one connect mini kan aansluiten?
Op de cam HDMI herkent ie hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
ariekanari schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:07:
[...]

Reken er maar niet op dat QDots geen DSE geeft. Het blijft een LED-LCD-tv.
Ik zou de tv retourneren binnen de zichttermijn.

Het lijkt er in ieder geval op dat je in 2015 verplicht aan een UHD-model moet als je tenminste een toestel wil met enigszins geavanceerdere beeldtechnieken. En zelfs ook nog curved… (vooral dat laatste gaat mij te ver omdat ik de toegevoegde waarde niet zie als er meerdere personen tergelijkertijd kijken; en UHD is mij eigenlijk nog te vroeg)
Ik het de 2015 FD-modellen van Samung en Panasonic bekeken en zie dat er geen enkele nieuwigheid in zit. De FHD-topmodellen (hoogste series) zijn qua specs als ze vergeleken worden met 2014 hooguit aan te merken als "middenklassers". Bij Samsung ontbreekt o.a. de dualtuner optie. Maar misschien is de ondertitelingsbug verdwenen. Bug: het door elkaar/afwisselend/om-en-om weergeven van de ondertiteling als twee of meer bestanden direct na elkaar worden weergegeven. Deze bug treedt ± na 30 minuten op als je het tweede bestand bekijkt.
Ja, het probleem is, ik blijf zo aan de gang. Dit is inmiddels de derde TV die ik heb omgeruild. En ook deze heeft er min of meer last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Las net in een review van de 55JU7000 op kieskeurig.nl het volgende min-punt:
-HD audio wordt via HDMI niet in HD doorgestuurd naar de versterker.
Ik meen me te herinneren dat de 55HU7500 ook dergelijke problemen had? Is het dus zo dat als ik films/series met DTS geluid rechtstreeks vanaf mijn pc of NAS stream naar mijn TV dat dan dit DTS signaal niet via de HDMI-ARC naar de receiver gaat??? Dat zou toch wel een erg grote showstopper zijn zeg... Kan iemand dit punt bevestigen dan wel weerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:28
The_Big_Easy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:46:
Las net in een review van de 55JU7000 op kieskeurig.nl het volgende min-punt:

[...]

Ik meen me te herinneren dat de 55HU7500 ook dergelijke problemen had? Is het dus zo dat als ik films/series met DTS geluid rechtstreeks vanaf mijn pc of NAS stream naar mijn TV dat dan dit DTS signaal niet via de HDMI-ARC naar de receiver gaat??? Dat zou toch wel een erg grote showstopper zijn zeg... Kan iemand dit punt bevestigen dan wel weerleggen?
Dat zou voor mij ook een reden zijn om naar concurrenten te gaan, die wel alles doorsturen.
Het kan trouwens ook zijn dat (volgens mij is dat vaker bij Samsung TV's), HD audio vanuit externe bronnen niet via HDMI ARC worden door gezonden, maar HD audio wat bijvoorbeeld via Netflix app of streamen wel via ARC wordt doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Ik heb nu een 37D6500 en die stuurt de DTS audio van iets wat ik stream gewoon over de HDMI-ARC naar mijn receiver. Af en toe (als de mkv die ik stream meerde audio sporen bevat) moet ik op mijn TV even via menu->audio instellingen->audio output de DTS stream kiezen omdat ie anders een PCM signaal naar de reciver stuurt. Misschien is dat bij deze nieuwe TVs nog steeds zo, dat je dus soms even de TV moet 'vertellen' wat ie over de HDMI-ARC moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04 22:45
Ik heb mijn oog laten vallen op de 55" J6200 (full-HD model). Zit echter in dubio of het niet verstandiger is om nu een 55" H7000 op de kop te tikken, aangezien deze 2 TV's elkaar qua prijs niet veel ontlopen op dit moment en de H7000 vorig jaar meer in het 'hogere' segment lag.
Als ik de specs naast elkaar leg lijkt er vrij weinig verschil te zijn. Suggesties zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Ik ga mn ju7000 toch maar terug brengen.Het is niet de kwaliteit die ik verwacht had.
Dan maar even wachten tot Panasonic en philips met hun modellen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
Ik wil een 32" scherm kopen voor op m'n slaapkamer. Ik zie een UE32H5500 (dus 2014 model) voor 329,- staan. Ik ben geneigd om hem zsm te gaan halen.

Maar aangezien er nog nauwelijks 32" modellen uit 2015 te koop staan weet ik niet wat de prijs daarvan is.

Is het handig om even (een paar weken) te wachten en dan hopen dat de prijs van het 2015 model op hetzelfde niveau ligt als nu die van 2014 ?

Of is die kans niet zo groot ?

Ik zoek i.i.g. een tv met smart functie. zou de 32" uit 2015 ook rond de 329 uitkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Over een jaar zal dat vast het geval zijn :+ . Als je de prijsgrafiek uit de pricewatch bekijkt zie je dat de 32H5500 nieuw ergens tussen de 450 en 470 euro kostte ...

[ Voor 57% gewijzigd door apis29 op 30-03-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
m.a.w. nu gewoon de 32H5500 kopen voor een mooie prijs ?
de J serie van dit jaar zal waarschijnlijk voor die prijs weggaan die jij noemt. dus 450/470.

Als dat zo is, dan kies ik voor de H5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
feddesman schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:43:
Iemand een idee of ik een externe hdd ook zonder one connect mini kan aansluiten?
Op de cam HDMI herkent ie hem niet
Misschien niet meer actueel gezien je opmerking iets later in het forum :P
Maar,.... ik had een WD USB(3.0) HDD aangesloten op de USB3.0/TV CAM aansluiting op de TV en niet op de one connect mini aangesloten. Dit werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
feddesman schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:49:
Ik ga mn ju7000 toch maar terug brengen.Het is niet de kwaliteit die ik verwacht had.
Dan maar even wachten tot Panasonic en philips met hun modellen komen.
Zou je misschien kunnen/willen uitleggen wat je precies tegen is gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Piet400 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:01:
m.a.w. nu gewoon de 32H5500 kopen voor een mooie prijs ?
de J serie van dit jaar zal waarschijnlijk voor die prijs weggaan die jij noemt. dus 450/470.

Als dat zo is, dan kies ik voor de H5500.
In de buurt van €329 kan je niet verwachten nee denk ik ... Ben eigenlijk nog niks tegengekomen verder over de prijzen van de 2015 modellen (vlgns mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Snowbro-M schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:26:
[...]

Zou je misschien kunnen/willen uitleggen wat je precies tegen is gevallen?
Mijn redenen voor het terugbrengen,
Beschadiging op de lijst,trage ci+,blokkerig beeld bij 95% signaalsterkte en vindt hem toch niet plat genoeg.
Zit nu te kijken naar een Panasonic cx800 of Philips puk7100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
Duidelijk. Zappen met ci+ duurde bij mij ook zo'n 2 a 3 seconden, maar dat was ik eigenlijk niet anders gewend bij mijn vorige toestel en ben het met je eens; Mijn vorige toestel was ook de helft dunner :) Dus dat was voor mij in eerste instantie ook een drempel. Ik heb ook wel even zitten twijfelen of ik hem terug zou brengen, maar uiteindelijk ben ik er wel blij om. Ga ook gewoon rustig op zoek naar een alternatief! Eventueel een non UHD 2014 model, want daar zie ik - na een week kijken - de meerwaarde eerlijk gezegd nog niet van in. Althans op een 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Snowbro-M schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:10:
Duidelijk. Zappen met ci+ duurde bij mij ook zo'n 2 a 3 seconden, maar dat was ik eigenlijk niet anders gewend bij mijn vorige toestel en ben het met je eens; Mijn vorige toestel was ook de helft dunner :) Dus dat was voor mij in eerste instantie ook een drempel. Ik heb ook wel even zitten twijfelen of ik hem terug zou brengen, maar uiteindelijk ben ik er wel blij om. Ga ook gewoon rustig op zoek naar een alternatief! Eventueel een non UHD 2014 model, want daar zie ik - na een week kijken - de meerwaarde eerlijk gezegd nog niet van in. Althans op een 40".
Ik vondt het beeld (zelfs zonder blokjes)slechter dan mijn philips pfl8008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
hmm,

Wilde de ue32h5500 ophalen nadat ik gisteren avond online de bestelling had geplaatst, blijkt dit een showroom model te zijn. als ik een nieuwe wilde dan moest ik nog even wachten.

Echter adviseerde ze mij een andere, nl. een Sony KDL-32W705B, die is 200 Hz. en schijnt veel mooier beeld te geven dan het 50 Hz. sony paneel.

ik heb nog geen keuze kunnen maken, iemand ervaring met de sony ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 12:08
Heeft iemand al Netflix op de nieuwe modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
kimone66 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:08:
Heeft iemand al Netflix op de nieuwe modellen
De 2015 modellen gebasseerd op Tizen OS (oftewel de JU modellen) hebben, op YouTube/Twitter en nog 12 nutteloze apps, nog geen apps. Volgens Samsung vind de officiële release van de 2015 modellen pas midden April plaats. Ze beweren dat dan alle applicaties beschikbaar zullen zijn.

Dus nee, Netflix is (nog) niet beschikbaar.

Voor compatibiliteit: http://www.samsung.com/nl/netflix/

...

[ Voor 5% gewijzigd door Snowbro-M op 31-03-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
(jarig!)
Hi

Netflix zal zeer binnenkort beschikbaar zijn. Dit heb ik uit goede bron vernomen.

Eventjes geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 12:08
Ik zag gisteren wel al het icon van Netflix.Echter downloaden ging nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinM16
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09-2020
De meest belangrijke lokale en internationale apps van voorgaande jaren worden snel beschikbaar gemaakt op de televisiemodellen uit de 2015 line-up.

Op dit moment werkt Samsung, samen met hun content partners en app-ontwikkelaars, aan de uitbreiding van dit aanbod. Het aanbod wordt op bijna dagelijkse basis uitgebreid met nieuwe apps. Samsung stelt de hoogste prioriteit om het volledige aanbod aan apps zo snel mogelijk beschikbaar te maken op onze 2015 modellen.

MIjn mening is mijn mening, ben je het daar niet mee eens? Dat is dan jouw mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
RobinM16 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:56:
Het aanbod wordt op bijna dagelijkse basis uitgebreid met nieuwe apps.
Dat kreeg ik ook steeds te horen. Maar na een smart hub reset op het toestel bij mijn lokale mediamarkt een half uur geleden tijdens mijn lunch pauze heb ik nog niets nieuws gezien op een 2015 model. De verkoper daar is ook nieuwsgierig wanneer hij positief nieuws kan melden aan zijn klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 08:50
Netflix is toch al sedert 3 dagen beschikbaar op de nieuwe SUHD TV modellen van 2015.

Ik heb die afgelopen maandag al geïnstalleerd op mijn 65JS9500.

Gebruik hem verder niet, alhoewel ik misschien wel dat 1 maand gratis proefabonnement wil activeren mits ik daarmee House of Cards season 3 in 4K kan kijken...

Weet iemand dat?

Ik gebruik alleen Youtube van al die apps en die werkt perfect in 4K.

Zag dat er vandaag alweer nieuwe apps zijn bijgekomen dus de lijst groeit inderdaad met de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
destro9704 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:30:
Netflix is toch al sedert 3 dagen beschikbaar op de nieuwe SUHD TV modellen van 2015.

Ik heb die afgelopen maandag al geïnstalleerd op mijn 65JS9500.

Zag dat er vandaag alweer nieuwe apps zijn bijgekomen dus de lijst groeit inderdaad met de dag.
okay - excuus, ik heb alleen naar de JU modellen gekeken. Daar was het nog niet op beschikbaar.
Wat op zich vreemd is, want Tizen op een JS model zal toch hetzelfde zijn als op een JU model?
Maar misschien beginnen ze nu echt haast te maken, kan ik me iets bij voorstellen, want het is natuurlijk te triest voor woorden dat je iets uitbrengt en als verkoop argument gebruikt en dan vervolgens niet levert :)

[ Voor 6% gewijzigd door Snowbro-M op 02-04-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-04 07:39
Ik heb vandaag een 48JU7000 in de winkel gezien naasst een 48HU7500 (beste [platte model 2014). Wat mij opviel is dat de JU7000 een minder platte tv is (waarschijnlijk door het 200 hz-scherm) en dat de JU7000 een stuk donkerder was. Volgens de verkoper waren het allebei fabrieksinstellingen, maar ik vroeg me dus af of iemand weet of dat gewoon toeval is of dat de kleurweergave van de JU7000 waarschijnlijk gewoon minder is? Anders denk ik er over om snel nog een HU7500 modelletje te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
filipy23 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:07:
Ik heb vandaag een 48JU7000 in de winkel gezien naasst een 48HU7500 (beste [platte model 2014). Wat mij opviel is dat de JU7000 een minder platte tv is (waarschijnlijk door het 200 hz-scherm) en dat de JU7000 een stuk donkerder was. Volgens de verkoper waren het allebei fabrieksinstellingen, maar ik vroeg me dus af of iemand weet of dat gewoon toeval is of dat de kleurweergave van de JU7000 waarschijnlijk gewoon minder is? Anders denk ik er over om snel nog een HU7500 modelletje te scoren.
De helderheid verschilt gewoon per model/paneeltype. Een 200Hz zit er sowieso niet in (staat 120Hz in het service menu; 200/240 spec is Motion Rate, niet te verwarren met Clear Motion Rate of tegenwoordig "PQI") en heeft ook niks met de dikte te maken (er zijn uberhaupt geen 200Hz 4K schermen en waarschijnlijk komen die er ook niet. 100Hz volstaat tegenwoordig al ... edit: zie dat de 6000 serie 60Hz panelen gebruikt en 7000 en hoger 120Hz). Je kan er niet van uitgaan dat ze hetzelfde paneel van Samsung gebruiken of misschien heb je zelfs al te maken met de bekende paneelloterij >:) Maar dat zal wel niet bij de 48" ; bij de 55HU7500 had je panelen van drie verschillende fabrikanten. En aangezien de JU7500 curved is is de kans ineens toch wel een stuk groter dat het nog om hetzelfde paneel gaat maar misschien anders verlicht. Lees hier ook nog wat over Peak Illuminator https://www.avforums.com/...g-ue48ju7000-review.11278

Hier is ook al een 'owners thread' zie ik https://www.avforums.com/...00-owners-thread.1947994/
En nog twee:Amerikaanse review: http://www.rtings.com/reviews/tv/lcd-led/samsung/ju7100
Kan helder genoeg worden zo te zien, valt me wel op dat deze het vaak hebben over dat 1080 materiaal er niet helemaal even scherp uitziet op een 4K in vergelijking tot een gewone full hd tv.
Wel stukken lagere input lag in Game Mode vergeleken met de HU7500: 26 vs 69ms

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 05-04-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Het kan ook zijn dat op de ene tv de led clear motion was ingeschakeld. Dan wordt het beeld donkerder met als doel de beeldscherpte te verbeteren bij snelbewegende beelden.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Netflix is inmiddels uitgekomen, maar enkele apps werken op dit moment niet omdat de samsung server down is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 22:57

Turfschipper

Hup NAC

Js9000 nu al 1000 euro goedkoper volgens de pricewatch.

Wat gaat dat altijd hard in het begin zeg. Dat ding is net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 16:41

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

BliXem schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:10:
Ze zijn nu bij plattetv te bestellen zag ik.
Ik had drie dagen geleden bij PlatteTV de 65" JU7000 besteld na een offer I couldn't refuse :p
(en na twee dagen al binnen) maar vandaag toch maar geüpgrade naar 75" (komt woensdag geloof/hoop ik). Had gewoon geen zin om telkens aan die extra 10" te denken die ik anders niet had gehad B).

Wel jammer dat die non-curved maxed bij 75" terwijl de curved dan weer 78" is.
Ik keek bij de MM even naar de oude HU versies en die drie inchen zie je toch nog wel op die grootte... Ik wil die drie inchen! Grrrr.... Hehe (verwend kreng).

Ze waren wel makkelijk met omruilen en bij betalen bij PlatteTV, na het nodige heronderhandelen... blijft een smak geld.
Meteen die A-Z garantie erbij genomen voor nul dooie pixels.

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 13-04-2015 00:30 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Sowieso altijd die A-Z garantie erbij, heb drie omruilingen gehad inmiddels. Verder zeer tevreden over PlatteTV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik lees het wel erg vaak dat TV's worden omgeruild... Is het dan echt zo'n crap shoot?
En wat voor 'mankementen' vinden mensen dan?
Ik lees bijvoorbeeld over het DSE (dirty screen effect), wat is dat?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
BliXem schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:51:
Netflix is inmiddels uitgekomen, maar enkele apps werken op dit moment niet omdat de samsung server down is...
Welke "Nederlandse" apps zitten er nu op dat Tizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Fileindex, hardwaretv, NOS sport, verder nog bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Heb vanmorgen mijn 48 inch JU7000 binnengekregen van platte TV.

Het 4k-beeld is van youtube trailers is echt ongelooflijk supermooi. Wel zie ik bij de wat snellere bewegende beelden toch what ghosting, maar ik weet niet hoe normaal dit is. Dit is de eerste platte tv die ik heb. Voorheen hebben we het gedaan met een 15-jaar oude beeldbuis dus weinig vergelijkingsmateriaal.

In ieder geval het volgende valt me op:
- Het aantal apps in Tizen OS is nog steeds bijzonder kaal. Ik ben niet in staat om vanaf mijn TV direct mijn NAS aan te spreken (geen App nog). Dat is wel enorm balen.
- Als ik de youtube app starten leken er wat vlekken in de achtergrond te zitten. Weet niet of dat bij die app hoort (of dat de achtergrond nou eenmaal zo is). Bij andere vlakken is me dat niet opgevallen. Zal er is een fototje van maken etcetera.

Meer commentaar volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
3CPO schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:25:
[...]

Welke "Nederlandse" apps zitten er nu op dat Tizen?
Enige nuttige apps zijn op dit moment:
- Netflix
- Youtube

Beetje kaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Is er al ergens een vergelijk te vinden tussen de HU7500 en de JU7500/JU7000?
Mijn scherm heeft erg veel last van backlight bleeding en ik moet voor de 2e keer nu het paneel laten vervangen. Eigenlijk heb ik hier weinig zin in dus misschien een upgrade naar een JU model. Ben nu alleen op zoek naar recensies tussen de HU en de JU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn 75" JU7000 komt dinsdag binnen en ik maak me ook zorgen om dat backlight bleeden.
Zou dat nou erger zijn of minder erg op een groter dan gemiddeld formaat?
Reviews zijn nog nergens te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
filipy23 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:01:
[...]

Enige nuttige apps zijn op dit moment:
- Netflix
- Youtube

Beetje kaal dus.
Ik zie in de review van de JS9000 ook de RTXXL app staan, zit deze er nu ook op dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Hier op de JU7000 geen RTL XL app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Tijgert schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:29:
Mijn 75" JU7000 komt dinsdag binnen en ik maak me ook zorgen om dat backlight bleeden.
Zou dat nou erger zijn of minder erg op een groter dan gemiddeld formaat?
Reviews zijn nog nergens te vinden...
Backlight bleeding is op mijn toestel, 55JU7000 bijna niet te zien. Er zit een kleine vlek, maar dat is bijna niet te zien. Dit is voor mij acceptabel, al zou dit soort dingen eigenlijk niet mogen voorkomen op een toestel van €2199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ga hem eens grondig onderwerpen aan mijn oog... Voor de centen die het mij kost wil ik er 0,0 last van hebben anders gaat ie mooi terug en wacht ik wel op OLED UHD prijsdalingen (gaat wel een tijdje duren denk ik...).

Gezien het totale gebrek aan reviews, wat is jouw voorlopig mening over de JU?

[ Voor 15% gewijzigd door Tijgert op 19-04-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Hoe kom ik erachter of mijn toestel backlight bleeding heeft? Zijn er handige test apps/websites?

Het enige wat mij opviel is dat
1. het grijs bij de youtube app wat vlekkerig is, maar het is ook alleen dat grijs (dus misschien hoort het wel), en
2. Dat bij egaal beeld de hoeken van het scherm wat donderder zijn.

Inmiddels zie ik dat als je op Apps klikt dat er wel wat meer apps bijstaan. O.a. Video DS en een NOS app. Ik zal nog eens specifiek naar die RTL XL app zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door filipy23 op 19-04-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Ik heb op youtube what RGB, Grey, en motion tests gedaan. RGB en Grey test allemaal met vlag en wimpel doorstaan. Lijkt er dus op dat die witte vlekken bij mijn youtube bij de youtube app horen (lelijk zeg!).

Motion test heeft die wat meer moeite mee, daar zie je toch echt wel dat het niet goed gaat, maar ja mijn TN panel waarmee ik het nu doe kan het ook niet.

Ik zal vanavond proberen eens wat foto's te nemen.

Ow en het zwart van het scherm is echt ontzettend zwart. Ik weet niet precies welke techniek daarvoor verantwoordelijk is (precision black, local dimming) maar het lijkt er dus op dat het TV letterlijk uitgaat op plaatsen waar zwart moet worden getoond. Dus je hebt nul backlight bleeding daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik vraag me af hoe ze met edge lit nou local kunnen dimmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Tijgert schreef op zondag 19 april 2015 @ 00:24:
Ik ga hem eens grondig onderwerpen aan mijn oog... Voor de centen die het mij kost wil ik er 0,0 last van hebben anders gaat ie mooi terug en wacht ik wel op OLED UHD prijsdalingen (gaat wel een tijdje duren denk ik...).

Gezien het totale gebrek aan reviews, wat is jouw voorlopig mening over de JU?
Ben zeer tevreden eigenlijk. TV doet wat die moet doen en is vrij snel. Ik geloof dat de firmware upgrade de snelheid tussen het zappen heeft opgelost. Soms moest ik zeker 1,5sec wachten voor dat de TV van RTL4 naar RTL5 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Hmm. Ik heb een mp4-bestandje op mijn NAS staan die ik probeer af te spelen, maar op mijn TV loopt het geluid niet synchroon. Op de computer gaat het wel goed. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik kan me niet voorstellen dat de JU7000 me minder zal bevallen dan mijn 5 jaar oude 46" 750 series, maar niet alles wordt met de tijd beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:45
Ik heb een vraag over de 2015 modellen van samsung. Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Momenteel ben ik aan het kijken voor een Samsung UE32J6200AW Zwart. In de specificaties zie ik staan dat de TV een PQI heeft van 600. Is dat een op een het zelfde als CMR van de 2014 modellen?

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Tijgert schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:31:
Ik kan me niet voorstellen dat de JU7000 me minder zal bevallen dan mijn 5 jaar oude 46" 750 series, maar niet alles wordt met de tijd beter....
Persoonlijk vind ik de 750 met zijn CCFL verlichting nog steeds beter dan de edge-lit modellen waar Samsung daarna mee kwam: geen last van vlekken (DSE) en banding.

Ben daarom wel benieuwd hoe de concurrentie het doet met de 2015 modellen tegenover de 7000 serie van Samsung (prijsrange dus rond de €1.500), Panasonic CX800 en Sony.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Persoonlijk vind ik de 750 met zijn CCFL verlichting nog steeds beter dan de edge-lit modellen waar Samsung daarna mee kwam: geen last van vlekken (DSE) en banding.
Oh.. :|

ik houd mijn hart vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
filipy23 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:46:
Hmm. Ik heb een mp4-bestandje op mijn NAS staan die ik probeer af te spelen, maar op mijn TV loopt het geluid niet synchroon. Op de computer gaat het wel goed. Iemand ideeen?
Wat verder onderzoek ben ik tot de conclusie is dat dit geld voor alle content die ik van NAS of USB-stick afspeel. Ik heb ook geprobeerd af te spelen via DS video, maar ook daar is alles niet synchroon. Heb al met audio delay zitten proberen, maar dat is niet voldoende en als ik de instellingen daar aanpas, verandert dat het normale tv-kijken. Dat moeten we niet hebben dus.

Ga in de loop van de week nog wat settings proberen, en anders contact opnemen met de winkel/samsung, en als dat niks wordt gaat deze TV gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:32

Bever!

3

3CPO schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:44:
[...]

Ik zie in de review van de JS9000 ook de RTXXL app staan, zit deze er nu ook op dus?
rtlxl verdwijnt van de smart tv's van alle merken. rtl wil zich op andere platforms gaan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Welke modellen hebben nou een mediaspeler in zich? Zijn dat enkel de duurdere JS modellen of ook de mainstream JU (7000) serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SStyrant
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-03 11:39
Gaargod schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:24:
Ik heb mijn oog laten vallen op de 55" J6200 (full-HD model). Zit echter in dubio of het niet verstandiger is om nu een 55" H7000 op de kop te tikken, aangezien deze 2 TV's elkaar qua prijs niet veel ontlopen op dit moment en de H7000 vorig jaar meer in het 'hogere' segment lag.
Als ik de specs naast elkaar leg lijkt er vrij weinig verschil te zijn. Suggesties zijn welkom :)
Gaargod, ik sta voor exact hetzelfde dilemma. Het gebrek aan 3d op de J6200 boeit me niet. Maar wellicht is Tizen wel een vooruitgang. Heeft de H7000 van 2014 een mooier beeld?
Wat is je keuze geworden?
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste