Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wij gebruiken die hele Hub niet meer. Drama apps. Chromecast er aangehangen. Werkt perfect en te bedienen via de telefoon.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik vond het voor een uitzending gemist of een Netflix aflevering (en voorheen dus Fox Sports) nog wel te doen. Voor de rest heb ik er uiteraard een Chromecast aan hangen, voornamelijk voor Spotify. Maar dat laatste zit dus sinds een tijdje juist wel in de native hub. Wel jammer dat de Smart TV zo'n korte lifespan heeft voor de app bouwers, ik dacht juist veilig te zitten op Tizen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
GerCor schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:04:
Wij gebruiken die hele Hub niet meer. Drama apps. Chromecast er aangehangen. Werkt perfect en te bedienen via de telefoon.
Gebruik je de chromecast toevallig met een universale afstandsbediening (logitech harmony)?
Is de chromecast makkelijk te configureren met logitech harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Is er al een manier dat je ondertitels kunt veranderen van kleur? Standaard op mijn tv zijn ze wit zonder achtergrond kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

albert04 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:36:
[...]

Ik had dit ook... Ik heb van alles geprobeerd, maar iedere keer deed mijn soundbar het niet. Ik heb een teufel cinebar 11. Gisteravond heb ik eens voor de 'grap' alles van het stroom gehaald en ongeveer een minuut gewacht.. Daarna de stekkers terug in het contact en opeens hadden die 2 weer een ARC link met elkaar..

Soms kan het helpen als je de beide toestellen even van het stroom haalt.
Gisteren viel mijn Samsung Soundbar na jaren trouwe dienst ook uit. Van alles geprobeerd. HDMI-ARC niet meer aan de praat te krijgen. Van ellende maar een optische kabel aangesloten. Dat werkt wel. Toen in dit topic gezocht naar een oplossing. Optische kabel, oké, maar niet te bedienen met 1 afstandsbediening.

Even de stroom voor een minuut van beide apparaten halen, zou het helpen :?

IT DID, IT DID. Het werkt weer. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Hier ook veel last van wegvallend geluid (dropouts / geluids drops / etc), zowel over HDMI als de optische S/PDIF kabel.

Als ik het goed lees dan zou firmware 1530.1 het moeten (kunnen?) oplossen. Mijn tv geeft aan dat nu firmware 1530 is geïnstalleerd. Als ik de .1 firmware download op een usb stick geeft de tv aan dat het geen nieuwe firmware kan vinden (usb stick zowel FAT32 als exFat geprobeerd).

Welke firmware geeft de tv aan als 1530.1 is geïnstalleerd? Staat er dan ook letterlijk 1530.1 of blijft de tv 1530 aangeven? Ofwel: zou het kunnen dat ik al de laatste firmware heb en daarom niks op de usb stick wordt gevonden :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Iemand die even een foto wil maken van het versie nummer onder instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Misschien wil @blueface even een foto maken? Of @GerCor ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Priet schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:19:
Ik had die .1 ook geïnstalleerd. Hielp niks met sounddrops. Ik heb nu gewoon 1530 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 22:44
Priet schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:19:
Firmware 1530 is de laatste versie die ik ook geïnstalleerd heb. Echter geeft het tv toestel aan onder instellingen van software update 1530 aan. Ga via instellingen naar ondersteuning contact opnemen met samsung. Scroll naar beneden en hier staan de uitgebreide versies van de software.

Heb er zelf geen last van dropout via het geluid. Niet via hdmi en ook niet via de optical.

Welke bron gebruik je voor geluid? Netflix, tv aanbieder? Ziggo heeft met de mediabox namelijk dolby digital dropout. Hier hebben mijn ouders ook af en toe last van. Bij netflix hebben ze het niet. Bij ziggo is bekend probleem.

Ligt het niet aan je kabel of iets dergelijks. Alle geluidsformaten? Dus D.D 5.1, stereo, PCM? Allemaal dropouts of alleen bij 5.1 geluid?

Anders is geluid resetten onder instellingen. Werk dat niet en ligt het niet aan de bron of kabel, zou je de tv eens een fabrieksreset kunnen geven. Wel eerst alle instellingen noteren.

Kan niet zo snel foto maken voor je. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

blueface schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:34:
[...]
Ga via instellingen naar ondersteuning contact opnemen met samsung. Scroll naar beneden en hier staan de uitgebreide versies van de software.
Ah dank, daar staat inderdaad 1530.1
[...]
Welke bron gebruik je voor geluid? Netflix, tv aanbieder?

Ligt het niet aan je kabel of iets dergelijks. Alle geluidsformaten? Dus D.D 5.1, stereo, PCM? Allemaal dropouts of alleen bij 5.1 geluid?
Het probleem komt voor bij alle audio die direct uit de tv komt:tv-signaal (DTV) Netflix, NPO Start, etc. Ik heb alle geluidsformaten en combinaties al geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat.
Ik heb drie verschillende optische kabels geprobeerd en HDMI (ARC). Maar het probleem blijft.
[...]

Anders is geluid resetten onder instellingen. Werk dat niet en ligt het niet aan de bron of kabel, zou je de tv eens een fabrieksreset kunnen geven. Wel eerst alle instellingen noteren.
Dit kan ik nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Priet schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:55:
[...]

[...]

Het probleem komt voor bij alle audio die direct uit de tv komt:tv-signaal (DTV) Netflix, NPO Start, etc. Ik heb alle geluidsformaten en combinaties al geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat.
Ik heb drie verschillende optische kabels geprobeerd en HDMI (ARC). Maar het probleem blijft.

[...]

Dit kan ik nog eens proberen :)
Heb je je tv op instant aan staan onder systeem, algemeen? Zet dat is uit. Dan start ie echt opnieuw op. Instant on is een soort slaapstand net als in Windows. Misschien zit het geheugen vol of iets. Stekker eruit voor 5 minuten wil ook nog wel eens helpen. Dit kun je proberen voor de fabrieksreset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Priet schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:55:
Bij mij ook. :P

En, nog steeds sounddrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
@GerCor @Priet

Hoe vaak komen die sound drops voor?

Volgens mij draait de hele ju/js serie op dezelfde software dacht ik.

Heb zelf de JS8000, mijn ouders hebben de JU6400. Deze draait ook op software 1530.1.

Wat ik vreemd vindt is dat het voor komt bij de optische uitgang. Neem aan dat jullie mij adviezen van stroom eraf voor 5 minuten, instellingen, systeem, algemeen, instant on, op uit hebben gezet en als dat allemaal niet helpt een fabrieksreset uit hebben uitgevoerd? Als dit probleem dan nog speelt, lijkt het toch dat het niet aan de software ligt. Dan zou echt iedereen met deze modellen er last van hebben.

@GerCor Jij gebruikt toch een Chromecast voor de apps? Heb je dan geluids haperingen?

Lijkt anders dat het toch een hardware probleem is Mijn ouders en ik hebben er zelden last van met netflix en andere apps. Heel af en toe heb ik het, maar dan is er gewoon een hapering in het internet, aangezien ook het beeld even stil staat.

Andere tip mocht dit allemaal niet werken, vraag via samsung een remote sessie aan. Dit gaat telefonisch of via de chat, en er hoeft niet gelijk een monteur te komen als je geen garantie meer hebt. Volgens mij is zo'n sessie gewoon gratis. Ze kunnen dan kijken dan mee in je tv toestel en kunnen meer dingen doen dan de gebruiker zelf. Heb er zelf ook eens gebruik van gemaakt en dat was heel positief bevallen.

Nogmaals Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@blueface Dank voor jouw uitgebreide uitleg maar ik ga dat allemaal niet doen. Ik heb tegenwoordig al problemen met mijn soundbar. Haal ik de stroom even van de TV en dan doet de Soundbar het weer. Ik heb het via HDMI-ARC aangesloten en een paar updates geleden maakte het niet uit waar de soundbar op stond (iPod voor muziek). Ik deed de TV aan en de soundbar werd automatisch geschakeld naar DIGI 1. Werkt ook niet meer.

Sounddrop heb ik elke dag wel een paar keer. Duurt maar even dus helaas, het is niet anders. En naar die lui van Samsung ga ik al helemaal niet bellen. Ooit een keer via het forum een discussie gehad over changelogs. Kreeg ik als antwoord: tsja, wij weten ook niet wat de updates inhouden. Wordt centraal vanuit Korea gedaan en wij krijgen die informatie ook niet.

Ik weet nu dus bijna wel zeker dat ik er een dag of meer mee bezig ben en ze toch geen oplossing hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priet

Priet

blueface schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:31:
@GerCor @Priet

Hoe vaak komen die sound drops voor?

Wat ik vreemd vindt is dat het voor komt bij de optische uitgang. Neem aan dat jullie mij adviezen van stroom eraf voor 5 minuten, instellingen, systeem, algemeen, instant on, op uit hebben gezet en als dat allemaal niet helpt een fabrieksreset uit hebben uitgevoerd? Als dit probleem dan nog speelt, lijkt het toch dat het niet aan de software ligt. Dan zou echt iedereen met deze modellen er last van hebben.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
  • Stroom er een tijd af
  • Geluid reset
  • Andere kabels
  • Optisch en HDMI geprobeerd
  • Nieuwe receiver aangesloten
  • Fabrieksreset
Zelfs dat laatste heeft niet geholpen: ik ervaar nog steeds uitval van het geluid om de paar minuten :(

Ik ga die support van Samsung dan maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Priet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:39:
[...]

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
  • Stroom er een tijd af
  • Geluid reset
  • Andere kabels
  • Optisch en HDMI geprobeerd
  • Nieuwe receiver aangesloten
  • Fabrieksreset
Zelfs dat laatste heeft niet geholpen: ik ervaar nog steeds uitval van het geluid om de paar minuten :(

Ik ga die support van Samsung dan maar eens uitproberen.
Hoop voor je dat ze het kunnen oplossen. Ben wel benieuwd naar de afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb het meestal 1x na een verse opstart, maar voor mijn gevoel wel op willekeurig moment.
Mijn soundbar is optisch aangesloten, ik heb er ondertussen vrede mee gesloten dat dit nooit opgelost gaat worden door samsung..
Overigens heb ik ook nog wel eens een complete blackout (handshake) over hdmi met mijn playstation..die heb ik wel veel minder vaak, en als het voorkomt ook maar max 1x op een dag.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gisteren weer de soundbar uitgevallen. Reageert nergens op. Ik heb hier zo'n Anker bluetooth geluidsbox staan. Die maar eens verbonden met de TV via bluetooth. TV pakt de Anker netjes op maar volume kun je niet regelen.

Volgende TV wordt een LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ondertussen ontdekt dat het uitvallen van de Soundbar niks met de Tv te maken heeft. 'We' streamen via de iPod module naar de Soundbar. Moeten we niet meer doen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vraagje. Als de TV opstart krijg ik even die vervelende Smarthub apps in beeld. Kan ik dat ook ergens uitschakelen? Ik hoef het niet te zien en kan me ook niet herinneren dat ik die in beeld kreeg voordat ik de TV heb gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:48:
Vraagje. Als de TV opstart krijg ik even die vervelende Smarthub apps in beeld. Kan ik dat ook ergens uitschakelen? Ik hoef het niet te zien en kan me ook niet herinneren dat ik die in beeld kreeg voordat ik de TV heb gereset.
Dat moet je wel ergens kunnen uitschakelen, weet alleen niet waar die functie precies zit. Ben nu niet thuis. Dacht ergens onder algemeen of smarthub tabblad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:30:
[...]

Dat moet je wel ergens kunnen uitschakelen, weet alleen niet waar die functie precies zit. Ben nu niet thuis. Dacht ergens onder algemeen of smarthub tabblad.
Gevonden: Smart Hub > instellingen automatisch starten > Smart Hub: Uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priet

Priet

GerCor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:21:
[...]

Gevonden: Smart Hub > instellingen automatisch starten > Smart Hub: Uit
Je bent me net voor haha, heb 't vanmiddag ook opgezocht omdat ik exact dezelfde vraag had na mijn reset.

Die reset heeft even geholpen. Na de reset nog een enkele keer een sounddrop maar daarna niet meer gehad tijdens een flink aantal Netflix uren.

Maar vanmiddag was het weer terug tijdens het gebruik van NPO Start. Om de paar minuten viel het geluid weer uit. Vanavond maar eens Netflix aanslingeren, eens kijken of daar het probleem zich ook voordoet.maar ik vrees van wel :| :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:23
Heb helaas hetzelfde probleem ( alweer) van geluidsdrops bij Dolby digital en dts neo

De TV is via een optische kabel aangesloten op een Yamaha YSP-5600 soundbar. ( arc lukt niet)

Heb de tv nu maar op pcm gezet .

Januari waren dezelfde problemen en die waren na een update opgelost, echter sinds kort weer die geluidsdrops.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priet

Priet

Hier is het probleem ook maximaal terug :'( Heb helaas nog geen tijd gehad om contact met Samsung op te nemen.

Wat een ******** tv :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Priet schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:28:
Hier is het probleem ook maximaal terug :'( Heb helaas nog geen tijd gehad om contact met Samsung op te nemen.

Wat een ******** tv :( :( :(
Ik neem aan dat je instant on onder systeem ook uitgezet hebt?

De laatste tips die ik je kan geven zijn als volgt:

- Kun je iets aan de soundbar/receiver instellen?
- Als je de optical output gebruikt, heb de dan onder systeem anynet + uitgeschakeld? Zo niet, krijgt arc voorrang en dan werkt de optical ouput niet goed. Heb dit zelf ook ondervonden.
- Onder geluid, luidsprekerlijst, audio-uitgang/optisch geselecteerd? Dus de goede optie aanklikken.
- ARC ook uitschakelen op de soundbar/receiver uitzetten als dit mogelijk is.
- Internet Wifi of kabel? Check of dit niet het probleem is.

Anders toch Samsung bellen en dit laten onderzoeken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Weer een nieuw fenomeen. Ik krijg nu elke dag een melding onderin het scherm dat mijn TV automatisch wordt uitgeschakeld. WTF, alle timers die daar ook maar iets mee te maken zouden kunnen hebben staan uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
@GerCor Moet zeggen dat het bij ons gelukkig goed gaat met de tv (ju7000).
Ik zou voor de grap eens de tv een fabrieksreset geven. Is even vervelend met instellen, maar wellicht dat het dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Arunia schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:27:
@GerCor Moet zeggen dat het bij ons gelukkig goed gaat met de tv (ju7000).
Ik zou voor de grap eens de tv een fabrieksreset geven. Is even vervelend met instellen, maar wellicht dat het dan weg is.
Zo grappig is een reset niet. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@GerCor Nee inderdaad! :D vaak heel irritant zelfs. Maar wellicht is het voor jou een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

blueface schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Anders toch Samsung bellen en dit laten onderzoeken.

Succes!
Ik heb zojuist met Samsung aan de lijn gehangen. Op afstand meekijken was voor dit probleem geen oorzaak. Er moet een monteur bij aan te pas komen. Die belt mij volgende week om te overleggen.

De tv is 2,5 jaar oud en valt niet meer onder de garantie (:(:(:(), ondanks dat het een veel voorkomend probleem is. Wel geven ze aan coulance te geven op de reparatiekosten. Hoeveel dat gaat kosten hoor ik van de monteur. En anders kan ik het nog bij Coolblue proberen, gezien ook Samsung zelf zegt dat de economische levensduur 5 jaar is.

Wordt vervolgd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wachten we dat af. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priet

Priet

Volgens de monteur moeten zowel het mainbord als de one connect box vervangen worden. Veel meer electronica zit er niet in de tv dus dit zou het probleem wel moeten oplossen.

De grap gaat €383 kosten. Maar Samsung biedt uit 'coulance' (omdat de tv 2,5 jaar oud is) aan om alles boven de €243 te betalen. Dus voor mij wordt de rekening uiteindelijk €243.

Erg veel geld voor de reparatie van een tv. Maar je koopt er ook geen nieuwe voor. Dus ik baal als een stekker, dus hoop maar dat dit het probleem dan ook oplost...

Ik ga nog eens bij Coolblue informeren over wat zij me kunnen bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priet

Priet

De monteur heeft vanochtend het mainboard en de one connect box vervangen.

Maar het probleem is er nu nog steeds :( |:(

Dus weer contact opgenomen met Servilux voor een oplossing. Ze gaan met de monteur bellen en overleggen.

Wordt, wederom, vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Priet schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:24:
De monteur heeft vanochtend het mainboard en de one connect box vervangen.

Maar het probleem is er nu nog steeds :( |:(

Dus weer contact opgenomen met Servilux voor een oplossing. Ze gaan met de monteur bellen en overleggen.

Wordt, wederom, vervolgd...
Wat een klote situatie. Zou toch denken dat het niet aan de hardware ligt. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen. Blijft toch een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik denk dat het inderdaad softwarematig is. Ik had ook regelmatig dat mijn Soundbar niet inschakelde. Nu steeds minder vaak overigens. Haal je de spanning een minuut van de TV af, werkt het weer prima.

Kan toch niet hardware zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Priet

Priet

Samsung/Servilux weet het ook niet meer. De monteur is vandaag langs geweest en heeft het toestel meegenomen voor een duurtest. Wat daar vervolgens uit gaat komen weet niemand nog...

Dus de tv van de slaapkamer maar beneden gezet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Priet schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:10:
[...]

Samsung/Servilux weet het ook niet meer. De monteur is vandaag langs geweest en heeft het toestel meegenomen voor een duurtest. Wat daar vervolgens uit gaat komen weet niemand nog...

Dus de tv van de slaapkamer maar beneden gezet ;(
Ik doe even een voorspelling: er komt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Ik doe even een voorspelling: er komt niks uit.
Ben bang dat je gelijk krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik kan me voorstellen dat ze 'eventueel' met een soort van compensatie komen. Je mag een nieuwe TV uitzoeken voor een vriendenprijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:35:
[...]

Ik kan me voorstellen dat ze 'eventueel' met een soort van compensatie komen. Je mag een nieuwe TV uitzoeken voor een vriendenprijsje.
Klopt wat je zegt. Heb namelijk hetzelfde gehad qua geluidshaperingen. Had een samsung tv uit 2011 en een receiver uit 2010. Gekloot met het geluid. Receiver aangesloten op tv uit 2010, werkte perfect. In 2015 de Samsung js8000 gekocht en de marantz sr7010 allebei uit 2015, werkt perfect. Het zit hem de software van beide apparaten hoe goed het communiceert met elkaar. Haperingen met geluid had ik alleen via hdmi(arc), via optical niet. Dat vindt ik wel vreemd. @priet, heb je alleen de tv mee gegeven voor de duur test of ook de soundbar? Je had toch ook een samsung soundbar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

blueface schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Ben bang dat je gelijk krijgt.
Ja ik ook :-( Maar we wachten het af!
blueface schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:49:
[...]

Klopt wat je zegt. Heb namelijk hetzelfde gehad qua geluidshaperingen. Had een samsung tv uit 2011 en een receiver uit 2010. Gekloot met het geluid. Receiver aangesloten op tv uit 2010, werkte perfect. In 2015 de Samsung js8000 gekocht en de marantz sr7010 allebei uit 2015, werkt perfect. Het zit hem de software van beide apparaten hoe goed het communiceert met elkaar. Haperingen met geluid had ik alleen via hdmi(arc), via optical niet. Dat vindt ik wel vreemd. @priet, heb je alleen de tv mee gegeven voor de duur test of ook de soundbar? Je had toch ook een samsung soundbar of niet?
Wat is in dit geval 'een vriendenprijs'? Ben nu in ieder geval al €243 verder voor de (zinloze) reparatie.

Om op je vraag terug te komen: ik heb geen soundbar maar een surround receiver. Ik heb een Onkyo gehad en de laatste maanden een Denon. Die heb ik uiteraard niet meegegeven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Priet schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:42:
[...]

Ja ik ook :-( Maar we wachten het af!

[...]

Wat is in dit geval 'een vriendenprijs'? Ben nu in ieder geval al €243 verder voor de (zinloze) reparatie.

Om op je vraag terug te komen: ik heb geen soundbar maar een surround receiver. Ik heb een Onkyo gehad en de laatste maanden een Denon. Die heb ik uiteraard niet meegegeven :Y)
Was in de veronderstelling dat je een samsung soundbar had. Waarschijnlijk gaan ze het op de Onkyo afschuiven. Ik hoop het niet voor je. Vriendenprijs houd in dat je een bepaald geldbedrag terug krijgt voor de tv zolang je hem gebruikt hebt. Daar kun je waarschijnlijk in de winkel waar je de tv gekocht hebt, een nieuwe uitzoeken met dezelfde specificaties en eventueel wat bij betalen. Heb het zelf nooit mee gemaakt, ook maar van horen zeggen. Je zal moeten afwachten wat er uit de duur test komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

blueface schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:58:
[...]

Was in de veronderstelling dat je een samsung soundbar had. Waarschijnlijk gaan ze het op de Onkyo afschuiven. Ik hoop het niet voor je.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Heb al aangegeven dat met de Denon aangesloten zich dezelfde problemen voordoen. Ze geven zelf aan dat er verder van mijn kant ook niks meer getest/uitgesloten kon worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Priet

Priet

In het online reparatiedossier zie ik nu het volgende staan:
Hersteld
WIFI module vervangen
Apparaat getest na herstelling, OK
WiFi gebruikte ik nooit. Het zal mij benieuwen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Stond vandaag opeens de postbode op de stoep met de "gerepareerde" tv.

Russen aanhalingstekens inderdaad, want na een korte test was al direct duidelijk dat het probleem niet verholpen is :(

Maandag maar weer bellen... Ik vraag me toch echt af 1) hoe een een monteur bedacht kan hebben dat de wifi module het probleem is en 2) hoe er dan getest is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Priet schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:32:

Russen aanhalingstekens inderdaad, want na een korte test was al direct duidelijk dat het probleem niet verholpen is :(

Maandag maar weer bellen... Ik vraag me toch echt af 1) hoe een een monteur bedacht kan hebben dat de wifi module het probleem is en 2) hoe er dan getest is..
Veel plezier. Ik blijf er bij dat Nederland dit niet gaat oplossen. Dit moet de fabrikant in Korea oplossen.

Vandaar dat ik niet bel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface

Denk dat Gercor gelijk krijgt. Heb zelf een keer gehad dat op een Samsung tv op de scart poorten storingsstrepen te zien waren en er moest een mannetje vanuit Korea naar Nederland voor komen, omdat het alleen hier voor kwam. Toen bleek dat een of andere storingsbron de boosdoener was. De nieuwere moederborden zijn hier op aangepast en het scart gedeelte is beter afgeschermd.

Lijkt me toch niet dat dit een probleem met slecht afgeschermd geluid kan zijn. Dan zou echt iedereen die je J serie van Samsung heeft er last van hebben.

Denk als je maandag gaat bellen, dat ze dan een creditering gaan aanvragen. Ze gaan nu echt niet meer de tv aanpassen vanuit Korea omdat je gekloot hebt met het geluid op externe bronnen. Daar is deze tv nu te oud voor. Maar het blijft een klote situatie voor je. Kan me voorstellen dat je geen Samsung tv meer wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hoe gaat het ermee Priet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik heb een probleem met mijn Samsung UE48JU7000 en YouTube. Iedere keer als ik een filmpje wil afspelen gaat het scherm op zwart en sluit YouTube. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat op dat moment een reclame moet komen maar dat het daar mis gaat. Ik zie ook helemaal geen reclame meer de laatste tijd. Ook staat de land instelling op Engeland en krijg ik dat niet op Nederland. (als ik het verander springt het automatisch terug naar Engeland) Iemand een suggestie?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

marcellux schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:05:
ik heb een probleem met mijn Samsung UE48JU7000 en YouTube. Iedere keer als ik een filmpje wil afspelen gaat het scherm op zwart en sluit YouTube. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat op dat moment een reclame moet komen maar dat het daar mis gaat. Ik zie ook helemaal geen reclame meer de laatste tijd. Ook staat de land instelling op Engeland en krijg ik dat niet op Nederland. (als ik het verander springt het automatisch terug naar Engeland) Iemand een suggestie?
Wat staat op Engeland? YouTube of jouw TV.

Overigens cast ik YouTube van mijn S9+ naar mijn TV. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
In de YouTube -app instellingen van de TV. Als ik via mijn phone doe doet die precies hetzelfde; het filmpje start , dan gaat het scherm op zwart en keert die terug naar het TV beeld

[ Voor 63% gewijzigd door marcellux op 29-04-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
marcellux schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:48:
In de YouTube -app instellingen van de TV. Als ik via mijn phone doe doet die precies hetzelfde; het filmpje start , dan gaat het scherm op zwart en keert die terug naar het TV beeld
Als je in de youtube app zit, houd de exit of return knop ingedrukt tot dat je weer uit de app bent. Start daarna youtube opnieuw. De app zal nu helemaal opnieuw opstarten. Heb je het daarna nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Nu doet YouTube het weer gewoon maar heb ik geen reclames tussendoor. Ik blijf denken dat er een verband is met de reclames en de weergave van YouTube op deze Samsung TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
het is nu opgelost maar vraag niet hoe. Ineens wil die weer maar nog steeds zonder reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

marcellux schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:23:
het is nu opgelost maar vraag niet hoe. Ineens wil die weer maar nog steeds zonder reclame
Hoe dan ….. o, wacht. :+

Maar mooi dat het is opgelost. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
Er is een nieuwe Firmware voor je UE55JS8000. Alleen via de website van Samsung. Wel een beetje fout en stom geplaatst. Staan namelijk 2 versies en alle twee de zelfde firmware nummers. namelijk 1530.1. Als je de Firmware van 2 mei 2019 pakt, dan is het versie 1531.0. Dit moeten ze nog wel even corrigeren. Firmware werkt verder prima! Geen change log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:54:
Er is een nieuwe Firmware voor je UE55JS8000. Alleen via de website van Samsung. Wel een beetje fout en stom geplaatst. Staan namelijk 2 versies en alle twee de zelfde firmware nummers. namelijk 1530.1. Als je de Firmware van 2 mei 2019 pakt, dan is het versie 1531.0. Dit moeten ze nog wel even corrigeren. Firmware werkt verder prima! Geen change log.
Ik wacht wel op de OTA. Ik heb in jaren nog nooit iets zien wijzigen. Zal wel een Spaanse provider zijn toegevoegd o.i.d. Loont de moeite niet om te downloaden. :+

• GerCor

GerCor

GerCor schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Ik wacht wel op de OTA. Ik heb in jaren nog nooit iets zien wijzigen. Zal wel een Spaanse provider zijn toegevoegd o.i.d. Loont de moeite niet om te downloaden. :+
Nog geen OTA gezien .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Vraag me af of OTA nog wel gaat komen. De informatie op de website klopt nog steeds niet. Zoals ik al eerder had geschreven, is de versie van 2 mei 2019 niet 1530.1 maar 1531.0. Draai 1531.0 zonder problemen en stabiel.

[ Voor 4% gewijzigd door blueface op 06-09-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niet dat ik het ooit gebruikte, maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fRqecuho0pRt5jna16jSz3Gc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21
Sinds een jaar heb ik ook een samsung smart tv vermoedelijk de UE49NU8000, kan het nu even niet checken maar heb een 49" met een verticale balk als voet en dit is de enige. Net als sommige hier loop ik ook tegen het issue aan met "localhost". Thuis heb ik een KPN Xperia box v10 en boven een switch van sitecom (n300?) aangesloten op de xperiabox tevens een pi3 met pihole en openvpn. sinds ik deze tv heb zijn alle hostnamen verdwenen in de xperiabox en zie ik op de pihole echt elke minuut requests binnen komen op mijn pi en xperiabox. Voor nu zit hij dus aangesloten op de sitecom om deze request onzichtbaar te maken maar de hostnames blijven weg uit de xperiabox. Bij dns settings in de xperiabox heb ik al geprobeerd de tv een eigen hostname tegeven maar de samsung vertikt het hier naar te luisteren.

heeft er iemand al een oplossing gevonden voor het veranderen van de hostname? of een workaround beter als hetgeen ik nu heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priet

Priet

GerCor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:47:
[...]

Hoe gaat het ermee Priet?
Na heel veel heen-en-weer gebel en gemail, diverse monteurs, 'mislukte' reparaties en beloftes die niet werden nagekomen heb ik uiteindelijk m'n geld teruggekregen.

En van dat geld heb ik een LG gekocht, OLED :9

En wow wat een verbetering. Niet alleen wat betreft beeld, maar met name de software is zóveel beter en sneller. Aanzetten en direct kijken of Netflix aanzetten, zonder eerst een minuut naar een stotterende interface te moeten kijken. Idem dito voor de timeshift, dat werkt tenminste wel soepel 8)

Dus bye bye Samsung voor mij :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ha, ja. Het is altijd even wachten tot Ziggo On Demand is opgestart voordat je iets kunt doen. Maar ik ben nog steeds heel blij met mijn TV. Prachtig beeld. En dat voor die 'paar centen'.

Overigens wel een nieuw modem/router van Ziggo. Daarvoor, met de oude modem/router, konden we helemaal niks met Apps. Maar nu loopt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben ook nog blij met mijn JS8000, zal er vast anders over denken als ik hem naast een nieuwe OLED zet maar toch ;)
Heb sinds mei de Next en die combi is echt goed. Binnen enkele seconden heb je beeld en de apps op de Next werken nagenoeg meteen na het opstarten, bij de TV moet je idd lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ArcticWolf schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:18:
Ben ook nog blij met mijn JS8000, zal er vast anders over denken als ik hem naast een nieuwe OLED zet maar toch ;)
Heb sinds mei de Next en die combi is echt goed. Binnen enkele seconden heb je beeld en de apps op de Next werken nagenoeg meteen na het opstarten, bij de TV moet je idd lang wachten.
Ik heb niks met extra apparatuur. CI+ en geen kabels in het zicht. Dan wacht ik liever even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:27:
[...]

Ik heb niks met extra apparatuur. CI+ en geen kabels in het zicht. Dan wacht ik liever even.
Dat had ik dus ook, maar opnemen, switchen van zenders en terugkijken met de Next is echt een verademing... heb toen ook m'n CI+ module geruild, geen spijt van gehad. Maar de extra kabels is wel een dingetje idd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueface
Nieuwe firmware voor de j serie te downloaden op de website van Samsung. Versie 1550 is beschikbaar.

Nog geen verandering waar genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:45
blueface schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:11:
Nieuwe firmware voor de j serie te downloaden op de website van Samsung. Versie 1550 is beschikbaar.

Nog geen verandering waar genomen.
Heb je een linkje? :) Voor mijn TV - UE43JU6000 - nog niet beschikbaar op de specifieke pagina en ook niet via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Exception schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:11:
[...]

Heb je een linkje? :) Voor mijn TV - UE43JU6000 - nog niet beschikbaar op de specifieke pagina en ook niet via OTA.
Zie inderdaad dat het pas vanaf de ju6400 serie is. De 6000 dus nog niet. Nog even geduld dus. Staat wel een datum van december 2019 bij, maar sinds deze week staat ie er pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:45
blueface schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:19:
[...]

Zie inderdaad dat het pas vanaf de ju6400 serie is. De 6000 dus nog niet. Nog even geduld dus. Staat wel een datum van december 2019 bij, maar sinds deze week staat ie er pas op.
Ah! Vandaar. Thanks! :)

Het laatste half jaar werkt ARC (HDMI-CEC) niet meer terwijl dat altijd prima heeft gewerkt i.c.m. mijn soundbar. Ook de Chromecast krijgt mijn TV niet meer uit (heeft ook altijd gewerkt via bijv. Google Assistant). Werkelijk alles al eens geprobeerd. Hoop stiekem dat ze dit nog hebben opgelost maar dat zal vast niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Exception schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:25:
[...]

Ah! Vandaar. Thanks! :)

Het laatste half jaar werkt ARC (HDMI-CEC) niet meer terwijl dat altijd prima heeft gewerkt i.c.m. mijn soundbar. Ook de Chromecast krijgt mijn TV niet meer uit (heeft ook altijd gewerkt via bijv. Google Assistant). Werkelijk alles al eens geprobeerd. Hoop stiekem dat ze dit nog hebben opgelost maar dat zal vast niet zo zijn.
Stroom van alle betrokken apparaten voor 10 minuten van de stroom afgehaald? Dit wil nog wel eens helpen.

Gebruik zelf ook arc met een samsung ue55js8000 en marantz sr7010. Werkt bijna altijd prima. Heel af en toe stroom eraf als het niet meer werkt, daarna alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

blueface schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:19:
[...]

Hmm... de UE75JU7000 staat er anders ook nog niet op, dat is toch wel boven de 6000 :?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Tijgert schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 01:11:
[...]

Hmm... de UE75JU7000 staat er anders ook nog niet op, dat is toch wel boven de 6000 :?
Waarschijnlijk heeft Samsung de website nog niet up to date. De 55 inch versie staat 1550 wel gewoon. De ue55ju7000 staat ie wel op. 75 inch is alleen groter scherm. Lijkt me niet dat het verschil zou moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

blueface schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:04:
[...]

Waarschijnlijk heeft Samsung de website nog niet up to date. De 55 inch versie staat 1550 wel gewoon. De ue55ju7000 staat ie wel op. 75 inch is alleen groter scherm. Lijkt me niet dat het verschil zou moeten maken.
Lijkt mij dat het geen verschil maakt, toch flash ik hem even niet }:O

Hij staat er op, maar moest hem wel handmatig installeren. Autoupdate deed niks.
Vraag me wel af wat de wijzigingen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 25-01-2020 23:05 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hier via OTA inmiddels, ongemerkt, ook de 1550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 00:13
Weet iemand welke van de 2 panelen beter is in the UE65JU7000? SVA Samsung of de SVMA ?

Ik hoor dat de SVMA quantum dots heeft?

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:52
@GerCor Mijn Samsung J6200AW 48inch heeft ook versie 1550 al vanaf 28-9-2019. En draait goed geen enkel probleem met de tv. Nog altijd heel erg blij hiermee. :)

Heb toevallig gister avond op de website gekeken en dan staat er bij versie 1550 datum Upgrade File(USB type) Versie 1550.0 (MULTI-TAAL) : All OS 2020-01-31 Raar want ik heb deze versie al sinds 28-9-2019
GerCor schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:39:
Hier via OTA inmiddels, ongemerkt, ook de 1550.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

• GerCor

GerCor

Dolbyadt schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:42:
@GerCor Mijn Samsung J6200AW 48inch heeft ook versie 1550 al vanaf 28-9-2019. En draait goed geen enkel probleem met de tv. Nog altijd heel erg blij hiermee. :)

Heb toevallig gister avond op de website gekeken en dan staat er bij versie 1550 datum Upgrade File(USB type) Versie 1550.0 (MULTI-TAAL) : All OS 2020-01-31 Raar want ik heb deze versie al sinds 28-9-2019

[...]
Ik heb nog steeds 'sounddrops'. :-(

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:52
Ik heb geen enkel probleem met het standaard geluid van de tv en wanneer ik mijn Samsung dolby surrround zet gebruik tijdens film of tv kijken.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
Heeft iedereen hier die de j-serie heeft, een geforceerde firmware update gehad?
Het gaat om OTA versie 1560.0. Mijn ouders begonnen erover en kregen het niet voor elkaar om een vervelende melding voor het installeren van de update uit beeld te krijgen. Eerst was het alleen een smalle strook boven in, later kwam de melding helemaal in beeld, zodat er geen tv meer kon worden gekeken. Mijn ouders kunnen niet overweg met de afstandsbediening van de tv en gebruiken alleen de afstandsbediening van de Ziggo mediabox. Ik had dus om dit soort situaties te voorkomen de automatische update uitgezet, maar thuis bij mij werd de update er ook door heen gedrukt, terwijl bij mij ook de automatische update uitstaat.

Op de website zelf staat ook gewoon nog versie 1550.0 als laatste.

Vandaar de vraag, heeft iedereen dit gehad met de 2015 modellen? Vindt het namelijk niet zo tof, dat ik dan weer langs moet komen om dit soort fratsen te moeten fixen na een werkdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:46:
Heeft iedereen hier die de j-serie heeft, een geforceerde firmware update gehad?
Het gaat om OTA versie 1560.0. Mijn ouders begonnen erover en kregen het niet voor elkaar om een vervelende melding voor het installeren van de update uit beeld te krijgen. Eerst was het alleen een smalle strook boven in, later kwam de melding helemaal in beeld, zodat er geen tv meer kon worden gekeken. Mijn ouders kunnen niet overweg met de afstandsbediening van de tv en gebruiken alleen de afstandsbediening van de Ziggo mediabox. Ik had dus om dit soort situaties te voorkomen de automatische update uitgezet, maar thuis bij mij werd de update er ook door heen gedrukt, terwijl bij mij ook de automatische update uitstaat.

Vandaar de vraag, heeft iedereen dit gehad met de 2015 modellen? Vindt het namelijk niet zo tof, dat ik dan weer langs moet komen om dit soort fratsen te moeten fixen na een werkdag.
Ik heb de 1560 er ook opstaan. Niets van gemerkt dat het geïnstalleerd werd. Maar het kan natuurlijk dat iemand anders bij mij thuis het geüpdatet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
blueface schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:46:

ja, je kon hem niet weigeren idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik heb een UE55JU7500 (L versie n. 03) fw.1560

Ik heb nu een PS5 met deze tv en ik heb UHD color (HDR) aangezet voor de HDMI (DVI) poort. Nu is het beeld bijvoorbeeld bij Astros playroom een beetje flets en zie ik in de lucht en op sommige muren zo een gelaagde pixel waas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb ook de tv ingesteld op game modus.
Voordat ik dit alles instelde was het beeld echt beter dan nu. Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik instellen dat HDR op deze tv met de PS5 goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zonekill schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:30:
Ik heb een UE55JU7500 (L versie n. 03) fw.1560

Ik heb nu een PS5 met deze tv en ik heb UHD color (HDR) aangezet voor de HDMI (DVI) poort. Nu is het beeld bijvoorbeeld bij Astros playroom een beetje flets en zie ik in de lucht en op sommige muren zo een gelaagde pixel waas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb ook de tv ingesteld op game modus.
Voordat ik dit alles instelde was het beeld echt beter dan nu. Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik instellen dat HDR op deze tv met de PS5 goed werkt?
Niets. De tv heeft slechte local dimming, mist een breed kleurenbereik en heeft een veel te te lage piekhelderheid. Met andere woorden het signaal wordt begrepen, maar de hardware is niet toereikend om er wat mee te doen en dat leidt tot problemen. Fletse kleuren, een te donker beeld of andere beeldproblemen zijn gebruikelijk bij dat soort tv's. Het bij SDR houden is de beste oplossing. Voor toegevoegde waarde bij HDR moet je naar FALD lcd's kijken als de Q80T/XH90/U7QF en idealiter Q90T/XH95/U8QF of OLED's. Zie ook Wat is HDR?, HDR vs SDR en UHDTV - HDR and WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
benbaba schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Niets. De tv heeft slechte local dimming, mist een breed kleurenbereik en heeft een veel te te lage piekhelderheid. Met andere woorden het signaal wordt begrepen, maar de hardware is niet toereikend om er wat mee te doen en dat leidt tot problemen. Fletse kleuren, een te donker beeld of andere beeldproblemen zijn gebruikelijk bij dat soort tv's. Het bij SDR houden is de beste oplossing. Voor toegevoegde waarde bij HDR moet je naar FALD lcd's kijken als de Q80T/XH90/U7QF en idealiter Q90T/XH95/U8QF of OLED's. Zie ook Wat is HDR?, HDR vs SDR en UHDTV - HDR and WCG
Als dit waar is dan vind ik dat echt verbazend , voor een tv die 2015 uitkwam en tegen de €2.500 kostte. (maar goed zo gaat dat blijkbaar met de evolutie in techniek)
Heb je zelf ervaring met deze tv en de PS5?
Ik heb even wat gelezen en denk dat het "banding" is. Dit dus: https://www.reddit.com/r/...is_issue_in_4k_hdr_color/
Dus de enige oplossing om volledig van HDR te kunnen genieten is een nieuwe tv kopen met "goede" HDR, en op welke eigenschappen moet ik dan precies letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zonekill schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Als dit waar is dan vind ik dat echt verbazend , voor een tv die 2015 uitkwam en tegen de €2.500 kostte. (maar goed zo gaat dat blijkbaar met de evolutie in techniek)
Heb je zelf ervaring met deze tv en de PS5?
Ik heb even wat gelezen en denk dat het "banding" is. Dit dus: https://www.reddit.com/r/...is_issue_in_4k_hdr_color/
Dus de enige oplossing om volledig van HDR te kunnen genieten is een nieuwe tv kopen met "goede" HDR, en op welke eigenschappen moet ik dan precies letten?
Goede HDR vergt veel van een tv. Enkel de JS9500 uit die periode heeft enigszins toereikende hardware en die begon op €6999. In de basis is goede local dimming (FALD) nodig, een WCG en een hoge piekhelderheid. Alle 3e aspecten mist de JU75. OLED's hebben o.a. dimming op pixel niveau en zijn per definitie geschikt voor HDR.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dXXeoYcW8HBoIkZ1ki1p-OJG9s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XOH4cGETiinCnyWu66ygYkYg.png?f=user_large
Op basis van bovenstaande vereisten de eerder genoemde Q90/95T/XH95/U8QF lcd's of een OLED tv. Het rijtje met de Q80T e.d. biedt meerwaarde, maar nog niet de echte impact. Ik heb de tv zelf niet maar op basis van de specs zal HDR ook niets toevoegen. Net zoals het gros van de (huidige) tv's die het HDR logo dragen, want een selecte groep kan er daadwerkelijk wat mee. De JU7500 is overigens nog steeds een prima 120Hz VA SDR tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Zonekill Wij hebben het 48 inch model en inderdaad hetzelfde. De JS had dat inderdaad wat aangegeven is wel.

Mijn riep al met de Disney 4k BD's dat er een nieuwe tv moet komen, maar eigenlijk is het gewoon zonde voor nu nog. Beeld is prima en vraag me af of we het voorlopig ook echt gaan missen. Heb wel bij de pc een HDR scherm. Ziet er natuurlijk wel lekker uit, maar goed. Als de tv vervangen wordt is dat zeker wel een optie die we toegevoegd willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Arunia schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:29:
@Zonekill Wij hebben het 48 inch model en inderdaad hetzelfde. De JS had dat inderdaad wat aangegeven is wel.

Mijn riep al met de Disney 4k BD's dat er een nieuwe tv moet komen, maar eigenlijk is het gewoon zonde voor nu nog. Beeld is prima en vraag me af of we het voorlopig ook echt gaan missen. Heb wel bij de pc een HDR scherm. Ziet er natuurlijk wel lekker uit, maar goed. Als de tv vervangen wordt is dat zeker wel een optie die we toegevoegd willen hebben.
Ja, ik heb eigenlijk nog nooit HDR op een tv gezien dus weet ook niet of het zoveel beter is. Ik zie wel (meen te zien) dat HDR op mijn tv een bepaalde helderheid heeft die met HDR uit er niet is. Is ook vooral dat veel mensen zeggen dat het beeld prachtig is met HDR in verschillende spellen.
Ik wil eigenlijk een nieuwe tv. Ik ben niet echt blij meer met deze tv. Er zit een beschadiging in het scherm. En als het beeld zwart is zie je overal vooral aan de randen de "backlight" (of wat dat is?) oplichten als het soort wolken. Dat zullen jullie dan ook wel hebben met de 48inch versie!?
benbaba schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Goede HDR vergt veel van een tv. Enkel de JS9500 uit die periode heeft enigszins toereikende hardware en die begon op €6999. In de basis is goede local dimming (FALD) nodig, een WCG en een hoge piekhelderheid. Alle 3e aspecten mist de JU75. OLED's hebben o.a. dimming op pixel niveau en zijn per definitie geschikt voor HDR.
[Afbeelding]
Op basis van bovenstaande vereisten de eerder genoemde Q90/95T/XH95/U8QF lcd's of een OLED tv. Het rijtje met de Q80T e.d. biedt meerwaarde, maar nog niet de echte impact. Ik heb de tv zelf niet maar op basis van de specs zal HDR ook niets toevoegen. Net zoals het gros van de (huidige) tv's die het HDR logo dragen, want een selecte groep kan er daadwerkelijk wat mee. De JU7500 is overigens nog steeds een prima 120Hz VA SDR tv.
Okay, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Zonekill Enige waar ik minder gecharmeerd van ben bij Samsung is die breakout box of hoe dat ding heet.
Nu valt het gelukkig wel mee, maar in het begin echt met regelmaat bij langslopen dat het beeld weg viel. We hebben houten vloeren. Dus dat beweegt dan wel wat.

Moet zeggen dat ik op de dingen zoals het wolken structuur door de verlichting niet echt let. Maar het zou best kunnen dat dat er ook gewoon is.
Maar volgens mij is het gewoon inherent aan de techniek. Daar doe je dan weinig aan.

We hebben wel even gekeken naar een andere tv, maar eigenlijk zie ik er voor nu gewoon nog geen heil in. Meer omdat je dan weer eens at nieuws hebt.
Wellicht dat bij vervanging ik achteraf spijt heb dat we dat niet eerder hebben gedaan ivm de PS5 en XSX. Wie weet. :D

Wellicht dat met de komst van de 4k versie van de kleine zeemeermin met HDR enzovoorts het er zeker van moet komen, maar dat zien we dan wel weer. (Mijn vrouw is erg fan van die tekenfilm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Arunia schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:37:
@Zonekill Enige waar ik minder gecharmeerd van ben bij Samsung is die breakout box of hoe dat ding heet.
Nu valt het gelukkig wel mee, maar in het begin echt met regelmaat bij langslopen dat het beeld weg viel. We hebben houten vloeren. Dus dat beweegt dan wel wat.

Moet zeggen dat ik op de dingen zoals het wolken structuur door de verlichting niet echt let. Maar het zou best kunnen dat dat er ook gewoon is.
Maar volgens mij is het gewoon inherent aan de techniek. Daar doe je dan weinig aan.

We hebben wel even gekeken naar een andere tv, maar eigenlijk zie ik er voor nu gewoon nog geen heil in. Meer omdat je dan weer eens at nieuws hebt.
Wellicht dat bij vervanging ik achteraf spijt heb dat we dat niet eerder hebben gedaan ivm de PS5 en XSX. Wie weet. :D

Wellicht dat met de komst van de 4k versie van de kleine zeemeermin met HDR enzovoorts het er zeker van moet komen, maar dat zien we dan wel weer. (Mijn vrouw is erg fan van die tekenfilm).
Break-out box?! Je bedoelt de one connect mini. Hoe kan het beeld dan wegvallen als je over vloer loopt? Die hdmi stekkers zitten er stevig in!?
Ik vind die OCM wel fijn, dan heb je maar 1 kabel naar de tv lopen buiten de voedingskabel natuurlijk en kan je de hdmi stekkers makkelijk in en uit pluggen ipv achter de tv te moeten kruipen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zonekill op 17-03-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Zonekill Die inderdaad. De dikke kabel die naar de tv loopt zat toen niet helemaal lekker denk ik. Geen idee.
Die kabel heb ik nu netter weggewerkt, dus dat is wel verholpen. Daarnaast de voedingskabel is erg kort, maar dat weer opgelost met een verlengsnoer die aan de muurbeugel zit.

hdmi kabels zitten in de versterker op die voor de tv na dan.

Enige wat ik jammer vind, is dat scart geen optie is. Model daarvoor wel, maar deze weer net niet.
De andere verloopstekkers zijn wel fijn, maar miste die dan toch voor wat oudere spelcomputers, maar dat lossen we later wel weer eens op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Nu online
Ik heb een Samsung J6250 (is een Duitse J6200) en ik heb sinds enkele maanden last dat er niet van kanaal gewisseld kan worden of dat de guide niet getoond wordt. De rode LED knippert wel na indrukken afstandsbediening. Ik gebruik normaal een Logitech Harmony hub, maar de originele afstandsbediening doet het dan ook niet. Ik heb het idee dat het vooral ontstaat na gebruik chromecast en daarna terugwisselen naar TV. De fix is de stekker uit de TV trekken en daarna weer terugplaatsen en aanzetten. Echter was dit gedrag daarvoor niet aanwezig. Iemand een soortgelijk issue gehad of een mogelijke permanente fix voor dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

NoepZor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:00:
Ik heb een Samsung J6250 (is een Duitse J6200) en ik heb sinds enkele maanden last dat er niet van kanaal gewisseld kan worden of dat de guide niet getoond wordt. De rode LED knippert wel na indrukken afstandsbediening. Ik gebruik normaal een Logitech Harmony hub, maar de originele afstandsbediening doet het dan ook niet. Ik heb het idee dat het vooral ontstaat na gebruik chromecast en daarna terugwisselen naar TV. De fix is de stekker uit de TV trekken en daarna weer terugplaatsen en aanzetten. Echter was dit gedrag daarvoor niet aanwezig. Iemand een soortgelijk issue gehad of een mogelijke permanente fix voor dit issue?
Jep. Ook na het aansluiten van Cromecast. Niet jouw probleem maar 'geen geluid'. Heb de TV, destijds, gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Nu online
Dat ga ik volgende week maar eens doen dan. Ik heb een vervanger in bestelling staan van een niet nader te noemen Zuid-Koreaanse concurrent met OLED tech. Maar het is de bedoeling dat de huidige TV naar boven gaat, dan is het wel handig ook dat ie gewoon werkt zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zag net een melding in mijn scherm dat de TV is geüpdatet naar 1570. 👍

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:04
Ik heb een pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart. Hier heb ik een Apple TV 4K (2021 model) gekoppeld, en overweeg de aanschaf van een Sonos Arc soundbar.

Voor Dolby Atmos geluid via HDMI ARC (icm Sonos achterluidsprekers) lees ik dat het noodzakelijk is dat de TV Dolby digital plus ondersteund. Ik vrees een beetje dat mijn TV hier te oud voor is. Bij de audio instellingen onder > extra instellingen > Geluidsformaat kan ik alleen Dolby digital instellen, en dat betreft alleen het geluid via de optische uitgang. Maar misschien kijk ik verkeerd.
Iemand enig idee of Atmos 'pass through' met deze TV mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat ik ervan gelezen heb.

TV's vanaf 2018 kunnen geschikt zijn. Aansluiting op TV via HDMI eARC. Optisch is nooit Dolby Atmos.

Van de Apple heb ik helemaal geen verstand.

Edit: zelf heb ik de Sonos Beam, 2 x One's SL en de sub. Niet normaal. Helemaal geweldig. Vooral de sub.

TV kan ook geen Atmos maar ik mis het (nog) niet.

TV met 4K en eARC kosten tegenwoordig ook maar €500.

EDIT Einde Samsung. Nu een LG Oled gekocht.

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 26-02-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nieuw leven voor de Samsung. Hangt tegenwoordig in de overkapping. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38gVsWN7enFsDKxwjQoPCm7-xnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4il2fyvOdmuhZaUY3Kf04GqE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door GerCor op 20-05-2022 23:14 ]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste