Connecteurs HDMI 2.0 et HDCP 2.2harley2009 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:13:
zijn de UE55JU7000L 55 met hdmi 2.0 en HDCP 2.2 ???
http://www.hdfever.fr/2015/02/18/samsung-ju7000/
[ Voor 12% gewijzigd door feddesman op 23-03-2015 19:46 ]

Zou wel uitgaan van een curved ... [veel info verzameld hier http://www.forodvd.com/te...015-modelos-y-comentarios]
[ Voor 88% gewijzigd door apis29 op 27-03-2015 10:50 ]
De kwaliteit van TV uitzendingen of zelfs het TV bronmateriaal zal nooit uniform zijn ben ik bang en dat zal je op een dergelijke mooie UHD TV eerder bemerken dan op zo'n 46" FHD speelgoeddingetje (tikte ik in voordat ik zag dat je 48" had, but 2" makes all the difference, ask the ladies. Vooral in de flashbackscenes is de beeldkwaliteit echt slecht. Vermoedelijk opzettelijk gedaan dus, maar reuzeirritant als je kritisch naar de beeldkwaliteit van je TV zit te kijken.
Wat nog veel triester is is als je die mooie UHD filmpjes op YouTube kijkt en je ogen uit je kassen poppen en dan ga je weer een SD kanaal kijken... tranen springen bijna in je ogen. Niet omdat het slecht is, het ziet er idd prima uit, maar omdat je dan ALLES in UHD wilt zien!
TV panelen zijn allemaal uniek en geen een is goed afgesteld als hij uit de fabriek komt.- Ik heb soms het gevoel dat de kleur rood best wel flets is (de rode-tweakers-bovenbar- ziet er op mijn TV er iets fletser uit dan op mijn 7-jaar oude 22 inch TN-computermonitor). Wellicht kan ik dit in de settings bijstellen, maar ik heb hier nog niet veel mee gedaan.
Meestal is blauw oververzadigd omdat dat beter beeld geeft in de showroom. Ik had thuis wel mooi beeld, maar voelde toch iets ontbreken, het kon mooier want ik heb dat al eens gezien.
Toen had ik een geniaal idee... bij een mooie nieuwe dure TV is kalibreren wellicht een optie en wat bleek, dat was het ook. De prijs valt ook wel mee als je het afzet tegen de aanschafprijs (in mijn geval dan, 75").
Er zijn er meerdere die het doen, maar ik kwam uit of isf-kalibratie.com
De man is dan wel 3 uur bezig om alles goed te krijgen, in zowel 2D als 3D. Het resultaat was er wel naar. Echtere kleuren en meer detail in donkere vlakken.
Helaas hebben voor zover ik lees al deze TV's dat, ligt dus niet aan jou. Ik heb er zelf geen last van want ik gebruik een mediaspeler, maar als de monteur bij jou een oplossing heeft dan hoor ik het graag.- Bij DTS-materiaal op netflix/NAS loopt audio/beeld niet gelijk. Bij stereo is dit wel het geval. Hier komt volgende week bij mij een monteur naar kijken.
Nu zeg je het zelf al, TN-computerscherm, die hebben een veel lagere responsetijd van single digit ms. Daarom zijn die schermen ook beter voor gamen dan bijvoorbeeld IPS schermen (althans voorheen, nu ontloopt dat mekaar niet veel in de high-end).- Ik zie geen motion blur of iets dergelijks, maar ik heb vaak bij snelle bewegingen wel het gevoel dat ik frames zie. Bij mijn 22-inch TN-computerscherm heb ik dat gevoel met dezelfde youtubefilmpjes een stuk minder.
De JU7000 heeft volgens Google een input lag van iets van 21ms in gaming mode en kan dat blijkbaar in 4:4:4 doen (wat beter kleurbeeld geeft ofzo). 1000/21=+-47fps. Dus 60fps HFR ofzo zal alleen lukken met dit beestje als de TV de chroma subsampling omlaag gooit denk ik (maar heb daar geen verstand van dus ik roep maar wat). Wat ik wel weet is dat de UHD filmpjes op YT er fe-no-me-naal uit zien en dat ik wat dat betreft al geen teleurstelling heb gekocht... maar ik moet er nog veel meer mee spelen, als ik de kids ooit kan overtuigen om eens even geen Frozen te kijken
Edit:
De doos van mijn bakkie.

En hangende aan de muur (courtesy van een Vogels 6345+ 6445+).

Eigenlijk lijkt hij helemaal niet zo groot... jammer dat die 85" zo veel duurder is
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 03-05-2015 19:03 . Reden: Anders Vogels ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
De JS9500 is wat ik heb gezien in de winkel een hele mooie TV, maar ik ben wat geschrokken van dit soort beelden (uit star wars), waarvan ik niet had verwacht dat de high-end Samsungs hier last van zouden hebben:Typhone schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:20:
Iemand ervaring met de UES65JS9500?
Ik wil mijn huidige game-scherm (sony KDL48W850) gaan vervangen door dit scherm voornamelijk ook omdat er binnenkort ook series op gekeken gaan worden. Scherm krijgt zeer goede reviews maar wellicht zijn er pro's of cons die ik over het hoofd zie of waar ik momenteel niet aan denk.

De Samsung JS9090 is de middelste, links de Sony X8505C, rechts een Panasonic CXW804.
Of dit (vlekken, banding, paarse gloed, slechte zwartwaardes bij dit soort beelden) ook representatief is voor de JS9500 en/of het met kalibreren is weg te krijgen weet ik niet
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

En voor diegene die ook wil zien hoe ontzettend mooie beelden de Samsung kan geven, de plaatjes zijn screenshots van een bijna 45 minuten durende, duitstalige youtube review van HDTV Magazin. Mogen jullie zelf bepalen wat je ervan vindt: niet iedereen is het nl. eens met de aanpak vwb de fabrieksinstellingen etc
PS: Vanaf minuut 20 start de eigenlijke vergelijking. Alles daarvoor gaat over de mogelijke TV instellingen, dus je kunt in ieder geval zien met wat voor instellingen deze beelden zijn verkregen!
Besef hierbij dat de Samsung veruit de duurste TV is van deze 3.
Een andere vergelijking (Sony X9405C, Samsung S9590, Panasonic CXW804) laat meer zien tav local dimming. Wederom een enorm prijsverschil tussen de verschillende TV's van €2.000 tot €9.000 en wederom (weer geen calibratie??) toont de Samsung een roze/paarse gloed.
Ten aanzien van de JS9090 vs JS9500 nog het volgende (edge-lit vs full back-lit), al wordt me hieruit niet duidelijk of de JS9500 nu wel of niet dezelfde soort problemen kan/zal vertonen:
"Vereinfacht gesagt: Das LED-Dimming des JS9090 trifft nicht immer die "richtige" Entscheidung bzw. Samsung legt den Fokus durch den SUHD-Claim in allen Szenen auf Helligkeit und dieser Fokus funktioniert bei einem Edge-LED einfach nicht ohne Kompromisse.
Beim JS9590 gibt es ein Direct-LED-Backlight und viele Dimming-Zonen, sodass der Helligkeitsboost von Details hervorragend klappt. Beim JS9090 wendet Samsung das gleiche Konzept an, aber durch die Edge-LED-Beleuchtung kann es nicht ohne Nachteile funktionieren. Natürlich könnten wir alles abschalten, aber dann könnte man auch zum günstigeren Sony greifen. Durch die HDR-Fähigkeit des JS9090 werden diese Ausleuchtungsprobleme und das Clouding auch zukünftig auftreten, denn spätestens mit HDR-Quellen muss der TV am absoluten Helligkeitslimit laufen (strenggenommen reicht die Helligkeit des JS9090 für den "vollen" HDR-Effekt nicht aus)."
[ Voor 10% gewijzigd door Mars Warrior op 14-07-2015 15:35 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Die heb ik over het hoofd gezien. Vreemd is wel dat AVForums de motion handeling van het toestel als "perfectly acceptable" bestempeld heeft terwijl het toestel inderdaad slecht presteert qua beweginsscherpte. Het toestel haalt slechts een motion resolution van 300 lijnen en dat is zeer laag, zeker voor een UHD-televisie.Only schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:45:
[...]
Ehh, zijn gewoon reviews van de JU6400 hoor, ik vind hem er eigelijk wel goed uitkomen.
https://www.avforums.com/...55ju6400-uhd-review.11288
Ik zit er zelf ook naar te kijken momenteel, best een interessante tv..
Om het even in beeld te brengen: Rtings heeft de J6200 en JU6500 getest op beweginsscherpte. Je kunt goed zien dat het 100Hz paneel van de J6200 veel beter presteert en scherper is bij bewegingen dan het 50Hz paneel van de JU6500.

Zie foto voor instelling;

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:22:
Kijk dat is nu weer een leuke opmerking, maar geloof mij, we kunnen gewoon zien of er buitenom een technicus of een remotesessie een consument is geweest ;
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Dolbyadt op 17-02-2016 15:14 . Reden: foto toegevoegd. ]
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
UE48J6200

G.Scholtens schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:08:
[...]
1442 staat er bij mij ook op, geen idee wat er verbeterd/veranderd is, samsung heeft geen changelog van de updates
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
Vergeet niet dat dit een - zoals Samsung dat noemt - SUHD-televisie is met HDR, waar de series 7 van afgelopen jaar dit niet heeft. De 48" series 7 van afgelopen jaar had overigens ook gewoon een hoog prijskaartje bij introductie.Reverb_ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:12:
[...]
Poeh, de ks7000 voor een 49" moet dan al 1900 kosten volgens hw.info. Beste prijzen voor een 49"! De 7 serie was vorig jaar bij introductie toch niet zo duur?
Wat mij betreft goed dat ze HDR pushen en alleen de budget UHD-modellen niet met HDR leveren. Hoe meer toestellen met HDR op de markt komen, hoe interessanter het is voor content-makers om content te leveren met HDR. Een ontwikkeling die ik veel meer aanmoedig dan de extra pixels van UHD.

tony92 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:22:
[...]
Mogen we weten welk beeldprobleem jij had met je tweede toestel?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ook voor mijn UE50JU6870. Maar eh .... wacht wel even tot het OTA beschikbaar is. Apps boeien me toch al niet.blueface schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:38:
Nieuwe software voor de ue55js8000. versie 1480. Wat ik heb kunnen ontdekken is een vernieuwde youtube app en de amazon video app die erbij is gekomen. Nog steeds geen Netflix HDR. Begint nu toch wel heel lang te duren. Begin de hoop op te geven voor de 2015 modellen dat het nog gaat komen.
Maar ik zou dit wel graag aangepast zien. Ondanks de mededeling werkt het verder prima:
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 19-12-2016 15:23 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Iemand een idee hoe ik dan aan de update kom?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Oeps. laat maar ..... is al bezig uit te pakken op de USB. Gaat iets anders dan ik gewend was.
[ Voor 63% gewijzigd door GerCor op 22-12-2016 14:30 ]
[ Voor 23% gewijzigd door mattdice op 16-01-2017 16:06 ]
O, oké. Maar ..... waarom niet?ArcticWolf schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:18:
Kreeg vanmorgen de OTA, maar niet geïnstalleerd
Ik heb mijn TV laten zoeken en ja hoor:
[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 28-03-2017 10:14 ]
Goede HDR vergt veel van een tv. Enkel de JS9500 uit die periode heeft enigszins toereikende hardware en die begon op €6999. In de basis is goede local dimming (FALD) nodig, een WCG en een hoge piekhelderheid. Alle 3e aspecten mist de JU75. OLED's hebben o.a. dimming op pixel niveau en zijn per definitie geschikt voor HDR.Zonekill schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:58:
[...]
Als dit waar is dan vind ik dat echt verbazend , voor een tv die 2015 uitkwam en tegen de €2.500 kostte. (maar goed zo gaat dat blijkbaar met de evolutie in techniek)
Heb je zelf ervaring met deze tv en de PS5?
Ik heb even wat gelezen en denk dat het "banding" is. Dit dus: https://www.reddit.com/r/...is_issue_in_4k_hdr_color/
Dus de enige oplossing om volledig van HDR te kunnen genieten is een nieuwe tv kopen met "goede" HDR, en op welke eigenschappen moet ik dan precies letten?
:fill(white):strip_exif()/f/image/XOH4cGETiinCnyWu66ygYkYg.png?f=user_large)
Op basis van bovenstaande vereisten de eerder genoemde Q90/95T/XH95/U8QF lcd's of een OLED tv. Het rijtje met de Q80T e.d. biedt meerwaarde, maar nog niet de echte impact. Ik heb de tv zelf niet maar op basis van de specs zal HDR ook niets toevoegen. Net zoals het gros van de (huidige) tv's die het HDR logo dragen, want een selecte groep kan er daadwerkelijk wat mee. De JU7500 is overigens nog steeds een prima 120Hz VA SDR tv.
[ Voor 73% gewijzigd door GerCor op 20-05-2022 23:14 ]