Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Nu doet YouTube het weer gewoon maar heb ik geen reclames tussendoor. Ik blijf denken dat er een verband is met de reclames en de weergave van YouTube op deze Samsung TV

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
het is nu opgelost maar vraag niet hoe. Ineens wil die weer maar nog steeds zonder reclame

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:14

GerCor

Zonder dallen geen pieken

marcellux schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:23:
het is nu opgelost maar vraag niet hoe. Ineens wil die weer maar nog steeds zonder reclame
Hoe dan ….. o, wacht. :+

Maar mooi dat het is opgelost. (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:38
Er is een nieuwe Firmware voor je UE55JS8000. Alleen via de website van Samsung. Wel een beetje fout en stom geplaatst. Staan namelijk 2 versies en alle twee de zelfde firmware nummers. namelijk 1530.1. Als je de Firmware van 2 mei 2019 pakt, dan is het versie 1531.0. Dit moeten ze nog wel even corrigeren. Firmware werkt verder prima! Geen change log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:54:
Er is een nieuwe Firmware voor je UE55JS8000. Alleen via de website van Samsung. Wel een beetje fout en stom geplaatst. Staan namelijk 2 versies en alle twee de zelfde firmware nummers. namelijk 1530.1. Als je de Firmware van 2 mei 2019 pakt, dan is het versie 1531.0. Dit moeten ze nog wel even corrigeren. Firmware werkt verder prima! Geen change log.
Ik wacht wel op de OTA. Ik heb in jaren nog nooit iets zien wijzigen. Zal wel een Spaanse provider zijn toegevoegd o.i.d. Loont de moeite niet om te downloaden. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• GerCor

GerCor

GerCor schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Ik wacht wel op de OTA. Ik heb in jaren nog nooit iets zien wijzigen. Zal wel een Spaanse provider zijn toegevoegd o.i.d. Loont de moeite niet om te downloaden. :+
Nog geen OTA gezien .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Vraag me af of OTA nog wel gaat komen. De informatie op de website klopt nog steeds niet. Zoals ik al eerder had geschreven, is de versie van 2 mei 2019 niet 1530.1 maar 1531.0. Draai 1531.0 zonder problemen en stabiel.

[ Voor 4% gewijzigd door blueface op 06-09-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niet dat ik het ooit gebruikte, maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fRqecuho0pRt5jna16jSz3Gc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:31
Sinds een jaar heb ik ook een samsung smart tv vermoedelijk de UE49NU8000, kan het nu even niet checken maar heb een 49" met een verticale balk als voet en dit is de enige. Net als sommige hier loop ik ook tegen het issue aan met "localhost". Thuis heb ik een KPN Xperia box v10 en boven een switch van sitecom (n300?) aangesloten op de xperiabox tevens een pi3 met pihole en openvpn. sinds ik deze tv heb zijn alle hostnamen verdwenen in de xperiabox en zie ik op de pihole echt elke minuut requests binnen komen op mijn pi en xperiabox. Voor nu zit hij dus aangesloten op de sitecom om deze request onzichtbaar te maken maar de hostnames blijven weg uit de xperiabox. Bij dns settings in de xperiabox heb ik al geprobeerd de tv een eigen hostname tegeven maar de samsung vertikt het hier naar te luisteren.

heeft er iemand al een oplossing gevonden voor het veranderen van de hostname? of een workaround beter als hetgeen ik nu heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22

Priet

To boldly do what no one has..

GerCor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:47:
[...]

Hoe gaat het ermee Priet?
Na heel veel heen-en-weer gebel en gemail, diverse monteurs, 'mislukte' reparaties en beloftes die niet werden nagekomen heb ik uiteindelijk m'n geld teruggekregen.

En van dat geld heb ik een LG gekocht, OLED :9

En wow wat een verbetering. Niet alleen wat betreft beeld, maar met name de software is zóveel beter en sneller. Aanzetten en direct kijken of Netflix aanzetten, zonder eerst een minuut naar een stotterende interface te moeten kijken. Idem dito voor de timeshift, dat werkt tenminste wel soepel 8)

Dus bye bye Samsung voor mij :w

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ha, ja. Het is altijd even wachten tot Ziggo On Demand is opgestart voordat je iets kunt doen. Maar ik ben nog steeds heel blij met mijn TV. Prachtig beeld. En dat voor die 'paar centen'.

Overigens wel een nieuw modem/router van Ziggo. Daarvoor, met de oude modem/router, konden we helemaal niks met Apps. Maar nu loopt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ben ook nog blij met mijn JS8000, zal er vast anders over denken als ik hem naast een nieuwe OLED zet maar toch ;)
Heb sinds mei de Next en die combi is echt goed. Binnen enkele seconden heb je beeld en de apps op de Next werken nagenoeg meteen na het opstarten, bij de TV moet je idd lang wachten.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ArcticWolf schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:18:
Ben ook nog blij met mijn JS8000, zal er vast anders over denken als ik hem naast een nieuwe OLED zet maar toch ;)
Heb sinds mei de Next en die combi is echt goed. Binnen enkele seconden heb je beeld en de apps op de Next werken nagenoeg meteen na het opstarten, bij de TV moet je idd lang wachten.
Ik heb niks met extra apparatuur. CI+ en geen kabels in het zicht. Dan wacht ik liever even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

GerCor schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:27:
[...]

Ik heb niks met extra apparatuur. CI+ en geen kabels in het zicht. Dan wacht ik liever even.
Dat had ik dus ook, maar opnemen, switchen van zenders en terugkijken met de Next is echt een verademing... heb toen ook m'n CI+ module geruild, geen spijt van gehad. Maar de extra kabels is wel een dingetje idd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueface
Nieuwe firmware voor de j serie te downloaden op de website van Samsung. Versie 1550 is beschikbaar.

Nog geen verandering waar genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:45
blueface schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:11:
Nieuwe firmware voor de j serie te downloaden op de website van Samsung. Versie 1550 is beschikbaar.

Nog geen verandering waar genomen.
Heb je een linkje? :) Voor mijn TV - UE43JU6000 - nog niet beschikbaar op de specifieke pagina en ook niet via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Exception schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:11:
[...]

Heb je een linkje? :) Voor mijn TV - UE43JU6000 - nog niet beschikbaar op de specifieke pagina en ook niet via OTA.
Zie inderdaad dat het pas vanaf de ju6400 serie is. De 6000 dus nog niet. Nog even geduld dus. Staat wel een datum van december 2019 bij, maar sinds deze week staat ie er pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:45
blueface schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:19:
[...]

Zie inderdaad dat het pas vanaf de ju6400 serie is. De 6000 dus nog niet. Nog even geduld dus. Staat wel een datum van december 2019 bij, maar sinds deze week staat ie er pas op.
Ah! Vandaar. Thanks! :)

Het laatste half jaar werkt ARC (HDMI-CEC) niet meer terwijl dat altijd prima heeft gewerkt i.c.m. mijn soundbar. Ook de Chromecast krijgt mijn TV niet meer uit (heeft ook altijd gewerkt via bijv. Google Assistant). Werkelijk alles al eens geprobeerd. Hoop stiekem dat ze dit nog hebben opgelost maar dat zal vast niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Exception schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:25:
[...]

Ah! Vandaar. Thanks! :)

Het laatste half jaar werkt ARC (HDMI-CEC) niet meer terwijl dat altijd prima heeft gewerkt i.c.m. mijn soundbar. Ook de Chromecast krijgt mijn TV niet meer uit (heeft ook altijd gewerkt via bijv. Google Assistant). Werkelijk alles al eens geprobeerd. Hoop stiekem dat ze dit nog hebben opgelost maar dat zal vast niet zo zijn.
Stroom van alle betrokken apparaten voor 10 minuten van de stroom afgehaald? Dit wil nog wel eens helpen.

Gebruik zelf ook arc met een samsung ue55js8000 en marantz sr7010. Werkt bijna altijd prima. Heel af en toe stroom eraf als het niet meer werkt, daarna alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

blueface schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:19:
[...]

Hmm... de UE75JU7000 staat er anders ook nog niet op, dat is toch wel boven de 6000 :?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Tijgert schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 01:11:
[...]

Hmm... de UE75JU7000 staat er anders ook nog niet op, dat is toch wel boven de 6000 :?
Waarschijnlijk heeft Samsung de website nog niet up to date. De 55 inch versie staat 1550 wel gewoon. De ue55ju7000 staat ie wel op. 75 inch is alleen groter scherm. Lijkt me niet dat het verschil zou moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

blueface schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:04:
[...]

Waarschijnlijk heeft Samsung de website nog niet up to date. De 55 inch versie staat 1550 wel gewoon. De ue55ju7000 staat ie wel op. 75 inch is alleen groter scherm. Lijkt me niet dat het verschil zou moeten maken.
Lijkt mij dat het geen verschil maakt, toch flash ik hem even niet }:O

Hij staat er op, maar moest hem wel handmatig installeren. Autoupdate deed niks.
Vraag me wel af wat de wijzigingen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 25-01-2020 23:05 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hier via OTA inmiddels, ongemerkt, ook de 1550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05-2020
Weet iemand welke van de 2 panelen beter is in the UE65JU7000? SVA Samsung of de SVMA ?

Ik hoor dat de SVMA quantum dots heeft?

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-01 16:24
@GerCor Mijn Samsung J6200AW 48inch heeft ook versie 1550 al vanaf 28-9-2019. En draait goed geen enkel probleem met de tv. Nog altijd heel erg blij hiermee. :)

Heb toevallig gister avond op de website gekeken en dan staat er bij versie 1550 datum Upgrade File(USB type) Versie 1550.0 (MULTI-TAAL) : All OS 2020-01-31 Raar want ik heb deze versie al sinds 28-9-2019
GerCor schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:39:
Hier via OTA inmiddels, ongemerkt, ook de 1550.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

• GerCor

GerCor

Dolbyadt schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:42:
@GerCor Mijn Samsung J6200AW 48inch heeft ook versie 1550 al vanaf 28-9-2019. En draait goed geen enkel probleem met de tv. Nog altijd heel erg blij hiermee. :)

Heb toevallig gister avond op de website gekeken en dan staat er bij versie 1550 datum Upgrade File(USB type) Versie 1550.0 (MULTI-TAAL) : All OS 2020-01-31 Raar want ik heb deze versie al sinds 28-9-2019

[...]
Ik heb nog steeds 'sounddrops'. :-(

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-01 16:24
Ik heb geen enkel probleem met het standaard geluid van de tv en wanneer ik mijn Samsung dolby surrround zet gebruik tijdens film of tv kijken.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
Heeft iedereen hier die de j-serie heeft, een geforceerde firmware update gehad?
Het gaat om OTA versie 1560.0. Mijn ouders begonnen erover en kregen het niet voor elkaar om een vervelende melding voor het installeren van de update uit beeld te krijgen. Eerst was het alleen een smalle strook boven in, later kwam de melding helemaal in beeld, zodat er geen tv meer kon worden gekeken. Mijn ouders kunnen niet overweg met de afstandsbediening van de tv en gebruiken alleen de afstandsbediening van de Ziggo mediabox. Ik had dus om dit soort situaties te voorkomen de automatische update uitgezet, maar thuis bij mij werd de update er ook door heen gedrukt, terwijl bij mij ook de automatische update uitstaat.

Op de website zelf staat ook gewoon nog versie 1550.0 als laatste.

Vandaar de vraag, heeft iedereen dit gehad met de 2015 modellen? Vindt het namelijk niet zo tof, dat ik dan weer langs moet komen om dit soort fratsen te moeten fixen na een werkdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:46:
Heeft iedereen hier die de j-serie heeft, een geforceerde firmware update gehad?
Het gaat om OTA versie 1560.0. Mijn ouders begonnen erover en kregen het niet voor elkaar om een vervelende melding voor het installeren van de update uit beeld te krijgen. Eerst was het alleen een smalle strook boven in, later kwam de melding helemaal in beeld, zodat er geen tv meer kon worden gekeken. Mijn ouders kunnen niet overweg met de afstandsbediening van de tv en gebruiken alleen de afstandsbediening van de Ziggo mediabox. Ik had dus om dit soort situaties te voorkomen de automatische update uitgezet, maar thuis bij mij werd de update er ook door heen gedrukt, terwijl bij mij ook de automatische update uitstaat.

Vandaar de vraag, heeft iedereen dit gehad met de 2015 modellen? Vindt het namelijk niet zo tof, dat ik dan weer langs moet komen om dit soort fratsen te moeten fixen na een werkdag.
Ik heb de 1560 er ook opstaan. Niets van gemerkt dat het geïnstalleerd werd. Maar het kan natuurlijk dat iemand anders bij mij thuis het geüpdatet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

blueface schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:46:

ja, je kon hem niet weigeren idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik heb een UE55JU7500 (L versie n. 03) fw.1560

Ik heb nu een PS5 met deze tv en ik heb UHD color (HDR) aangezet voor de HDMI (DVI) poort. Nu is het beeld bijvoorbeeld bij Astros playroom een beetje flets en zie ik in de lucht en op sommige muren zo een gelaagde pixel waas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb ook de tv ingesteld op game modus.
Voordat ik dit alles instelde was het beeld echt beter dan nu. Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik instellen dat HDR op deze tv met de PS5 goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zonekill schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:30:
Ik heb een UE55JU7500 (L versie n. 03) fw.1560

Ik heb nu een PS5 met deze tv en ik heb UHD color (HDR) aangezet voor de HDMI (DVI) poort. Nu is het beeld bijvoorbeeld bij Astros playroom een beetje flets en zie ik in de lucht en op sommige muren zo een gelaagde pixel waas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb ook de tv ingesteld op game modus.
Voordat ik dit alles instelde was het beeld echt beter dan nu. Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik instellen dat HDR op deze tv met de PS5 goed werkt?
Niets. De tv heeft slechte local dimming, mist een breed kleurenbereik en heeft een veel te te lage piekhelderheid. Met andere woorden het signaal wordt begrepen, maar de hardware is niet toereikend om er wat mee te doen en dat leidt tot problemen. Fletse kleuren, een te donker beeld of andere beeldproblemen zijn gebruikelijk bij dat soort tv's. Het bij SDR houden is de beste oplossing. Voor toegevoegde waarde bij HDR moet je naar FALD lcd's kijken als de Q80T/XH90/U7QF en idealiter Q90T/XH95/U8QF of OLED's. Zie ook Wat is HDR?, HDR vs SDR en UHDTV - HDR and WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
benbaba schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Niets. De tv heeft slechte local dimming, mist een breed kleurenbereik en heeft een veel te te lage piekhelderheid. Met andere woorden het signaal wordt begrepen, maar de hardware is niet toereikend om er wat mee te doen en dat leidt tot problemen. Fletse kleuren, een te donker beeld of andere beeldproblemen zijn gebruikelijk bij dat soort tv's. Het bij SDR houden is de beste oplossing. Voor toegevoegde waarde bij HDR moet je naar FALD lcd's kijken als de Q80T/XH90/U7QF en idealiter Q90T/XH95/U8QF of OLED's. Zie ook Wat is HDR?, HDR vs SDR en UHDTV - HDR and WCG
Als dit waar is dan vind ik dat echt verbazend , voor een tv die 2015 uitkwam en tegen de €2.500 kostte. (maar goed zo gaat dat blijkbaar met de evolutie in techniek)
Heb je zelf ervaring met deze tv en de PS5?
Ik heb even wat gelezen en denk dat het "banding" is. Dit dus: https://www.reddit.com/r/...is_issue_in_4k_hdr_color/
Dus de enige oplossing om volledig van HDR te kunnen genieten is een nieuwe tv kopen met "goede" HDR, en op welke eigenschappen moet ik dan precies letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zonekill schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Als dit waar is dan vind ik dat echt verbazend , voor een tv die 2015 uitkwam en tegen de €2.500 kostte. (maar goed zo gaat dat blijkbaar met de evolutie in techniek)
Heb je zelf ervaring met deze tv en de PS5?
Ik heb even wat gelezen en denk dat het "banding" is. Dit dus: https://www.reddit.com/r/...is_issue_in_4k_hdr_color/
Dus de enige oplossing om volledig van HDR te kunnen genieten is een nieuwe tv kopen met "goede" HDR, en op welke eigenschappen moet ik dan precies letten?
Goede HDR vergt veel van een tv. Enkel de JS9500 uit die periode heeft enigszins toereikende hardware en die begon op €6999. In de basis is goede local dimming (FALD) nodig, een WCG en een hoge piekhelderheid. Alle 3e aspecten mist de JU75. OLED's hebben o.a. dimming op pixel niveau en zijn per definitie geschikt voor HDR.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dXXeoYcW8HBoIkZ1ki1p-OJG9s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XOH4cGETiinCnyWu66ygYkYg.png?f=user_large
Op basis van bovenstaande vereisten de eerder genoemde Q90/95T/XH95/U8QF lcd's of een OLED tv. Het rijtje met de Q80T e.d. biedt meerwaarde, maar nog niet de echte impact. Ik heb de tv zelf niet maar op basis van de specs zal HDR ook niets toevoegen. Net zoals het gros van de (huidige) tv's die het HDR logo dragen, want een selecte groep kan er daadwerkelijk wat mee. De JU7500 is overigens nog steeds een prima 120Hz VA SDR tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04
@Zonekill Wij hebben het 48 inch model en inderdaad hetzelfde. De JS had dat inderdaad wat aangegeven is wel.

Mijn riep al met de Disney 4k BD's dat er een nieuwe tv moet komen, maar eigenlijk is het gewoon zonde voor nu nog. Beeld is prima en vraag me af of we het voorlopig ook echt gaan missen. Heb wel bij de pc een HDR scherm. Ziet er natuurlijk wel lekker uit, maar goed. Als de tv vervangen wordt is dat zeker wel een optie die we toegevoegd willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Arunia schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:29:
@Zonekill Wij hebben het 48 inch model en inderdaad hetzelfde. De JS had dat inderdaad wat aangegeven is wel.

Mijn riep al met de Disney 4k BD's dat er een nieuwe tv moet komen, maar eigenlijk is het gewoon zonde voor nu nog. Beeld is prima en vraag me af of we het voorlopig ook echt gaan missen. Heb wel bij de pc een HDR scherm. Ziet er natuurlijk wel lekker uit, maar goed. Als de tv vervangen wordt is dat zeker wel een optie die we toegevoegd willen hebben.
Ja, ik heb eigenlijk nog nooit HDR op een tv gezien dus weet ook niet of het zoveel beter is. Ik zie wel (meen te zien) dat HDR op mijn tv een bepaalde helderheid heeft die met HDR uit er niet is. Is ook vooral dat veel mensen zeggen dat het beeld prachtig is met HDR in verschillende spellen.
Ik wil eigenlijk een nieuwe tv. Ik ben niet echt blij meer met deze tv. Er zit een beschadiging in het scherm. En als het beeld zwart is zie je overal vooral aan de randen de "backlight" (of wat dat is?) oplichten als het soort wolken. Dat zullen jullie dan ook wel hebben met de 48inch versie!?
benbaba schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Goede HDR vergt veel van een tv. Enkel de JS9500 uit die periode heeft enigszins toereikende hardware en die begon op €6999. In de basis is goede local dimming (FALD) nodig, een WCG en een hoge piekhelderheid. Alle 3e aspecten mist de JU75. OLED's hebben o.a. dimming op pixel niveau en zijn per definitie geschikt voor HDR.
[Afbeelding]
Op basis van bovenstaande vereisten de eerder genoemde Q90/95T/XH95/U8QF lcd's of een OLED tv. Het rijtje met de Q80T e.d. biedt meerwaarde, maar nog niet de echte impact. Ik heb de tv zelf niet maar op basis van de specs zal HDR ook niets toevoegen. Net zoals het gros van de (huidige) tv's die het HDR logo dragen, want een selecte groep kan er daadwerkelijk wat mee. De JU7500 is overigens nog steeds een prima 120Hz VA SDR tv.
Okay, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Zonekill Enige waar ik minder gecharmeerd van ben bij Samsung is die breakout box of hoe dat ding heet.
Nu valt het gelukkig wel mee, maar in het begin echt met regelmaat bij langslopen dat het beeld weg viel. We hebben houten vloeren. Dus dat beweegt dan wel wat.

Moet zeggen dat ik op de dingen zoals het wolken structuur door de verlichting niet echt let. Maar het zou best kunnen dat dat er ook gewoon is.
Maar volgens mij is het gewoon inherent aan de techniek. Daar doe je dan weinig aan.

We hebben wel even gekeken naar een andere tv, maar eigenlijk zie ik er voor nu gewoon nog geen heil in. Meer omdat je dan weer eens at nieuws hebt.
Wellicht dat bij vervanging ik achteraf spijt heb dat we dat niet eerder hebben gedaan ivm de PS5 en XSX. Wie weet. :D

Wellicht dat met de komst van de 4k versie van de kleine zeemeermin met HDR enzovoorts het er zeker van moet komen, maar dat zien we dan wel weer. (Mijn vrouw is erg fan van die tekenfilm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Arunia schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:37:
@Zonekill Enige waar ik minder gecharmeerd van ben bij Samsung is die breakout box of hoe dat ding heet.
Nu valt het gelukkig wel mee, maar in het begin echt met regelmaat bij langslopen dat het beeld weg viel. We hebben houten vloeren. Dus dat beweegt dan wel wat.

Moet zeggen dat ik op de dingen zoals het wolken structuur door de verlichting niet echt let. Maar het zou best kunnen dat dat er ook gewoon is.
Maar volgens mij is het gewoon inherent aan de techniek. Daar doe je dan weinig aan.

We hebben wel even gekeken naar een andere tv, maar eigenlijk zie ik er voor nu gewoon nog geen heil in. Meer omdat je dan weer eens at nieuws hebt.
Wellicht dat bij vervanging ik achteraf spijt heb dat we dat niet eerder hebben gedaan ivm de PS5 en XSX. Wie weet. :D

Wellicht dat met de komst van de 4k versie van de kleine zeemeermin met HDR enzovoorts het er zeker van moet komen, maar dat zien we dan wel weer. (Mijn vrouw is erg fan van die tekenfilm).
Break-out box?! Je bedoelt de one connect mini. Hoe kan het beeld dan wegvallen als je over vloer loopt? Die hdmi stekkers zitten er stevig in!?
Ik vind die OCM wel fijn, dan heb je maar 1 kabel naar de tv lopen buiten de voedingskabel natuurlijk en kan je de hdmi stekkers makkelijk in en uit pluggen ipv achter de tv te moeten kruipen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zonekill op 17-03-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Zonekill Die inderdaad. De dikke kabel die naar de tv loopt zat toen niet helemaal lekker denk ik. Geen idee.
Die kabel heb ik nu netter weggewerkt, dus dat is wel verholpen. Daarnaast de voedingskabel is erg kort, maar dat weer opgelost met een verlengsnoer die aan de muurbeugel zit.

hdmi kabels zitten in de versterker op die voor de tv na dan.

Enige wat ik jammer vind, is dat scart geen optie is. Model daarvoor wel, maar deze weer net niet.
De andere verloopstekkers zijn wel fijn, maar miste die dan toch voor wat oudere spelcomputers, maar dat lossen we later wel weer eens op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 15:03
Ik heb een Samsung J6250 (is een Duitse J6200) en ik heb sinds enkele maanden last dat er niet van kanaal gewisseld kan worden of dat de guide niet getoond wordt. De rode LED knippert wel na indrukken afstandsbediening. Ik gebruik normaal een Logitech Harmony hub, maar de originele afstandsbediening doet het dan ook niet. Ik heb het idee dat het vooral ontstaat na gebruik chromecast en daarna terugwisselen naar TV. De fix is de stekker uit de TV trekken en daarna weer terugplaatsen en aanzetten. Echter was dit gedrag daarvoor niet aanwezig. Iemand een soortgelijk issue gehad of een mogelijke permanente fix voor dit issue?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

NoepZor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:00:
Ik heb een Samsung J6250 (is een Duitse J6200) en ik heb sinds enkele maanden last dat er niet van kanaal gewisseld kan worden of dat de guide niet getoond wordt. De rode LED knippert wel na indrukken afstandsbediening. Ik gebruik normaal een Logitech Harmony hub, maar de originele afstandsbediening doet het dan ook niet. Ik heb het idee dat het vooral ontstaat na gebruik chromecast en daarna terugwisselen naar TV. De fix is de stekker uit de TV trekken en daarna weer terugplaatsen en aanzetten. Echter was dit gedrag daarvoor niet aanwezig. Iemand een soortgelijk issue gehad of een mogelijke permanente fix voor dit issue?
Jep. Ook na het aansluiten van Cromecast. Niet jouw probleem maar 'geen geluid'. Heb de TV, destijds, gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 15:03
Dat ga ik volgende week maar eens doen dan. Ik heb een vervanger in bestelling staan van een niet nader te noemen Zuid-Koreaanse concurrent met OLED tech. Maar het is de bedoeling dat de huidige TV naar boven gaat, dan is het wel handig ook dat ie gewoon werkt zoals het hoort :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zag net een melding in mijn scherm dat de TV is geüpdatet naar 1570. 👍

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:05
Ik heb een pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart. Hier heb ik een Apple TV 4K (2021 model) gekoppeld, en overweeg de aanschaf van een Sonos Arc soundbar.

Voor Dolby Atmos geluid via HDMI ARC (icm Sonos achterluidsprekers) lees ik dat het noodzakelijk is dat de TV Dolby digital plus ondersteund. Ik vrees een beetje dat mijn TV hier te oud voor is. Bij de audio instellingen onder > extra instellingen > Geluidsformaat kan ik alleen Dolby digital instellen, en dat betreft alleen het geluid via de optische uitgang. Maar misschien kijk ik verkeerd.
Iemand enig idee of Atmos 'pass through' met deze TV mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat ik ervan gelezen heb.

TV's vanaf 2018 kunnen geschikt zijn. Aansluiting op TV via HDMI eARC. Optisch is nooit Dolby Atmos.

Van de Apple heb ik helemaal geen verstand.

Edit: zelf heb ik de Sonos Beam, 2 x One's SL en de sub. Niet normaal. Helemaal geweldig. Vooral de sub.

TV kan ook geen Atmos maar ik mis het (nog) niet.

TV met 4K en eARC kosten tegenwoordig ook maar €500.

EDIT Einde Samsung. Nu een LG Oled gekocht.

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 26-02-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nieuw leven voor de Samsung. Hangt tegenwoordig in de overkapping. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38gVsWN7enFsDKxwjQoPCm7-xnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4il2fyvOdmuhZaUY3Kf04GqE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door GerCor op 20-05-2022 23:14 ]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste