Zou dan voor de 4K gaan, dan ben je in ieder geval future proof
Ik heb de 55" H7000 op de kop getikt vorige week bij de Media Markt. Heb 'm daar gezien (60" hadden ze staan) en beviel me erg goed. Staat echter nog ingepakt, zit nl. nog volop in de verbouwing thuis! Hoop 'm volgende week aan de muur te plakken.SStyrant schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:25:
[...]
Gaargod, ik sta voor exact hetzelfde dilemma. Het gebrek aan 3d op de J6200 boeit me niet. Maar wellicht is Tizen wel een vooruitgang. Heeft de H7000 van 2014 een mooier beeld?
Wat is je keuze geworden?
De J6200 is ook slecht verkrijgbaar. Aantal winkels afgebeld maar geen een die mij kon vertellen wanneer (en of) ze deze binnen zouden krijgen! Samsung zet vol gas in op Curved en 4K, lijkt erop dat dit model 'vergeten' wordt.
Nog even @ Blixem:
Mijn redenatie was juist om liever een topmodel FUll HD TV te kopen, itt. tot een instapmodel 4k TV met een processor die de 4k beeldkwaliteit nauwelijks kan bijbenen... Zit nl. nogal wat prijsverschil in.
Welke tv heb je? Mijn fonkelnieuwe JU7000 heeft dat ook... Niet dat ik er last van heb, gebruik liever mijn mediaspeler, maar toch.filipy23 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:10:
[...]
Wat verder onderzoek ben ik tot de conclusie is dat dit geld voor alle content die ik van NAS of USB-stick afspeel. Ik heb ook geprobeerd af te spelen via DS video, maar ook daar is alles niet synchroon. Heb al met audio delay zitten proberen, maar dat is niet voldoende en als ik de instellingen daar aanpas, verandert dat het normale tv-kijken. Dat moeten we niet hebben dus.
Ga in de loop van de week nog wat settings proberen, en anders contact opnemen met de winkel/samsung, en als dat niks wordt gaat deze TV gewoon terug.
Waar baseer je deze uitspraak op?tot een instapmodel 4k TV met een processor die de 4k beeldkwaliteit nauwelijks kan bijbenen
[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 22-04-2015 14:08 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
48 inch JU7000. Ben redelijk nieuw met platte tv's. Heb er zelf nog nooit een gehad, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik zou toch verwachten dat dit zou werken met een fonkelnieuwe TV met een quadcore. Zelfs mijn 6 jaar oude PC met een goedkope AMD dualcore kan het materiaal zonder problemen afspelen.Tijgert schreef op woensdag 22 april 2015 @ 02:42:
[...]
Welke tv heb je? Mijn fonkelnieuwe JU7000 heeft dat ook... Niet dat ik er last van heb, gebruik liever mijn mediaspeler, maar toch.
Maar ik begrijp dat je met een mediaspeler die problemen mogelijk op kan lossen?
Blijkbaar verklooit Samsung iets met spelen via het netwerk, al las ik ook dat het van een USB stick zo zou zijn. Lipsynch kan nooit een onoplosbaar performance issue zijn, maar heeft wellicht geen prio in de ontwikkeling ofzo.Maar ik begrijp dat je met een mediaspeler die problemen mogelijk op kan lossen?
Een mediaspeler doet het tig keer chiquer met mooie coverart en trailers (ik heb een Mede8er 1000X3D en loving it!). Ik zou never nooit iets via de TV afspelen, maar keek enkel of het kon.
[ Voor 15% gewijzigd door Tijgert op 22-04-2015 19:21 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dat klopt. Ook USB stick doet niet goed. Heb net ook geprobeerd via windows media player van mijn computer (waar geen lipsync is) naar mijn TV te streamen met DNLA, maar ook dat is lipsync. shizzle.Tijgert schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:18:
[...]
Blijkbaar verklooit Samsung iets met spelen via het netwerk, al las ik ook dat het van een USB stick zo zou zijn. Lipsynch kan nooit een onoplosbaar performance issue zijn, maar heeft wellicht geen prio in de ontwikkeling ofzo.
Enige opties die ik dus heb is om een mediaspeler aan te schaffen om de lipsync te resolven of de TV terug te brengen. Gezien het feit dat als ik een mediaspeler bestel ik nog niet zeker ben van een oplossing en dat ik nog maar twee dagen heb voor mijn Koop of Afstand-aanspraak verloopt zie ik niks anders in dan de TV te retourneren
Integendeel, ik vertel je juist dat dat dus WEL de oplossing is. De enige echte goede. Met de TV zelf is niks mis, de software heeft nog wat tijd nodig (niet gek, ding is een maand uit ofzo?)Gezien het feit dat als ik een mediaspeler bestel ik nog niet zeker ben van een oplossing
Ik zou minder hard van stapel lopen. But that's just me
p.s. als je me niet gelooft, test het dan eens met een mediaspeler.
En dan weer, waar basseerd hij het op?Verkoper van m'n lokale tv / hi-fi speciaal zaak.
Ik bedoel, als ik de 4K demo's bekijk in de winkel zie ik niks haperen of zo.
Werkt de UGSamsungApp nog op Tizen? Ik verwacht van niet??
Geen idee Tijgert. Ben er verder niet op in gegaan.Tijgert schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:51:
[...]
En dan weer, waar basseerd hij het op?
Ik bedoel, als ik de 4K demo's bekijk in de winkel zie ik niks haperen of zo.
Echter kan ik mij wel ergens voorstellen, dat er op bepaalde onderdelen wordt bespaard bij instap modellen 4k TV's. De processor zou er daar best 1 van kunnen zijn. Dat prijsverschil komt toch ergens vandaan.
Buiten dat, de 4k demo's die draaien op TV's in winkels zijn natuurlijk speciaal gemaakt om de tekortkomingen NIET te laten zien
Musschien heb je hier wat aan.filipy23 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:10:
[...]
Wat verder onderzoek ben ik tot de conclusie is dat dit geld voor alle content die ik van NAS of USB-stick afspeel. Ik heb ook geprobeerd af te spelen via DS video, maar ook daar is alles niet synchroon. Heb al met audio delay zitten proberen, maar dat is niet voldoende en als ik de instellingen daar aanpas, verandert dat het normale tv-kijken. Dat moeten we niet hebben dus.
Ga in de loop van de week nog wat settings proberen, en anders contact opnemen met de winkel/samsung, en als dat niks wordt gaat deze TV gewoon terug.
Ik ben zelf in het bezit van de 65hu7500 en speel ook alles af via de NAS.
Ook ik herken de lipsync problemen die veel films gaven.
Idd is het op te lossen met een mediaspeler. Ik geb zelf een mede8er en die speelt alles foutloos af.
Echter vond ik het juist ideaal dat alles ook met de tv mogelijk is door DSvideo te gebruiken.
Helaas gaf dit bij veel films problemen.
Het probleem zit hem in de audio.
De tv kan niet goed omgaan als er meerdere audiosporen op de film aanwezig zijn if DTS.
Nu haal ik alle overtollige audiosporen standaart uit een film en zorg dat het audiospoor wat overblijft gewoon een stereo spoor is. Nergens last meer van.
Wil je toch DTS en alle audiosporen behouden dan vrees ik dat alleen een mediaspeler nog de oplossing is
Maak je gebruik van de Plex App? Deze werkt bij een collega goed icm een Synology.melly schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:39:
[...]
Musschien heb je hier wat aan.
Idd is het op te lossen met een mediaspeler. Ik geb zelf een mede8er en die speelt alles foutloos af.
Echter vond ik het juist ideaal dat alles ook met de tv mogelijk is door DSvideo te gebruiken.
De tv kan niet goed omgaan als er meerdere audiosporen op de film aanwezig zijn if DTS.
Nu haal ik alle overtollige audiosporen standaart uit een film en zorg dat het audiospoor wat overblijft gewoon een stereo spoor is. Nergens last meer van.
Wil je toch DTS en alle audiosporen behouden dan vrees ik dat alleen een mediaspeler nog de oplossing is
Hoe groot is de kans dat er ooit een kodi app voor tizen komt?
Ik heb Plex geprobeerd maar ik vond de lay-out niet echt mooi. Overigens is er voor lipsync geen verschil of he Plex of DSvideo gebruikt. De tv moet de content afspelen en converteren.DaYwaLkUr schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:19:
[...]
Maak je gebruik van de Plex App? Deze werkt bij een collega goed icm een Synology.
Hej, bedankt voor de tip. Ik had namelijk ook bij Netflix (lip sync problemen, maar zodra ik de stream van DTS naar Stereo zette waren die problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Lijkt er dus op dat de TV (nog) niet goed omgaat met DTS.melly schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:39:
[...]
Musschien heb je hier wat aan.
Dit is ook wat ik ervaar. Heb geprobeerd bestanden af te spelen vanaf USB, via NAS, streamen via Windows Media Speler... allemaal lip sync. Ik verwacht dat als ik de bestanden converteer naar stereo dat ze voor het moment over zijn.melly schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:37:
[...]
Ik heb Plex geprobeerd maar ik vond de lay-out niet echt mooi. Overigens is er voor lipsync geen verschil of he Plex of DSvideo gebruikt. De tv moet de content afspelen en converteren.
[ Voor 18% gewijzigd door filipy23 op 27-04-2015 10:43 ]
Ik lees over de SUHD modellen toch wel heel positieve dingen. Fantastische schermen, vele malen mooier dan die van 2014.
Alleen toch ook weer best veel mensen die het over clouding en bleeding hebben.
Pfff, je zal het maar hebben... Zoveel geld uit geven aan een TV en dan niet tevreden zijn.
Ben daar best een beetje zenuwachtig voor, nu ik langszaamaan in de buurt kom van genoeg geld voor aanschaf.
"Pannellottery still going on" lees je dan... Jammer is dat toch.
Alleen toch ook weer best veel mensen die het over clouding en bleeding hebben.
Pfff, je zal het maar hebben... Zoveel geld uit geven aan een TV en dan niet tevreden zijn.
Ben daar best een beetje zenuwachtig voor, nu ik langszaamaan in de buurt kom van genoeg geld voor aanschaf.
"Pannellottery still going on" lees je dan... Jammer is dat toch.
Wel lastig als je media bestanden juist enkel DTS zijn met het DD spoor er uit gehaald... maarja, daar heeft men de mediaspeler voor.Lijkt er dus op dat de TV (nog) niet goed omgaat met DTS.
Ik ben ook erg happy met de mijne (JU7000). Dat upscalen naar UHD werkt wel heel fijn hoor. Je verwacht een minder scherp beeld op zo'n grootte (75") maar ik merk er niks van.Ik lees over de SUHD modellen toch wel heel positieve dingen. Fantastische schermen, vele malen mooier dan die van 2014.
Wel een kleine 'ontdekking' met de Ziggo DVR van Cisco.
Als de Cisco aan een HDMI ingang van de TV hangt dan blijft hij maar opstarten/loaden/tekentjes op het beeld geven en weer resetten en alles opnieuw. De enige manier om dit te onderbreken en signaal te krijgen is om de HDMI kabel er uit te trekken en als hij eenmaal opgestart is de kabel weer insteken.
Ergens komt er een signaaltje van de TV af ofzo... heel raar. Eerst deed hij dat niet, dacht ik. Iemand een idee?
Ik heb de laatste dagen het gevoel dat de kleuren van mijn JU7000-paneel wat fletser worden. Beeld ik mij dat in of is dit normaal voor een LCD TV?
Lijkt me niet normaal nee... Hoe kom je daar zo bij?
Dat is een gevoel, maar mogelijk beeld ik me in. Toen ik de TV net had had ik het gevoel dat het beeld overal echt prachtig was, maar nu ik er bijna 2 weken naar zit te kijken zie ik hier en daar wat mindere dingen Maar wellicht komt het ook door wat ik gekeken heb. Op Netflix heb ik zowel seizoen 3 van House of Cards en seizoen 1 van Daredevil gekekekn. Met name in daredevil vond ik de beeldkwaliteit niet heel geweldig, maar hoe meer materiaal ik zie hoe meer het erop lijkt dat de opnamekwaliteit van Daredevil echt goed is. Bij heel veel scenes denk ik: "staat ie uberhaupt wel in UltraHD of is dit gewoon Full HD", maar dan komen er weer een paar landschapsscenes en gebouwscenes voorbij en dan zie dat toch weer duidelijk. Dus het lijtk vooral aan de opnamekwaliteit te liggen. Vooral in de flashbackscenes is de beeldkwaliteit echt slecht. Vermoedelijk opzettelijk gedaan dus, maar reuzeirritant als je kritisch naar de beeldkwaliteit van je TV zit te kijken.Tijgert schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:12:
Lijkt me niet normaal nee... Hoe kom je daar zo bij?
Anyways, dit is mijn mening over mijn 48 inch JU 7000 tot nu toe:
- SD/HD-materiaal van mijn internet/tv-abbonoment ziet er uitstekend uit (voor zo'n lage kwaliteit).
- Kleurrijke landschapsbeelden zijn (zoals het voorfilmpje van house of cards) zijn echt adembenemend.
- Ik heb soms het gevoel dat de kleur rood best wel flets is (de rode-tweakers-bovenbar- ziet er op mijn TV er iets fletser uit dan op mijn 7-jaar oude 22 inch TN-computermonitor). Wellicht kan ik dit in de settings bijstellen, maar ik heb hier nog niet veel mee gedaan.
- Bij DTS-materiaal op netflix/NAS loopt audio/beeld niet gelijk. Bij stereo is dit wel het geval. Hier komt volgende week bij mij een monteur naar kijken.
- Ik zie geen motion blur of iets dergelijks, maar ik heb vaak bij snelle bewegingen wel het gevoel dat ik frames zie. Bij mijn 22-inch TN-computerscherm heb ik dat gevoel met dezelfde youtubefilmpjes een stuk minder. Ook bij de daredevil-vechscenes heb ik dit gevoel. Ik weet niet in hoeverre dit aan het beeldmateriaal ligt (weet iemand of netflix met 60 fps streamt, of zou daredevil maar 23.96 fps opgenomen zijn).
Al met al klinkt het misschien wat negatief, maar ik zit ook enorm kritisch naar het beeld en geluid te kijken. Ik heb er best wel een berg geld aan uitgegeven, dus het moet gewoon goed zijn. audio-sync en kleuren stoor ik me niet echt aan. Framerate bij snelle bewegingen zit wel in de buurt van mijn irritatiegrens.
De kwaliteit van TV uitzendingen of zelfs het TV bronmateriaal zal nooit uniform zijn ben ik bang en dat zal je op een dergelijke mooie UHD TV eerder bemerken dan op zo'n 46" FHD speelgoeddingetje (tikte ik in voordat ik zag dat je 48" had, but 2" makes all the difference, ask the ladies. Vooral in de flashbackscenes is de beeldkwaliteit echt slecht. Vermoedelijk opzettelijk gedaan dus, maar reuzeirritant als je kritisch naar de beeldkwaliteit van je TV zit te kijken.
Wat nog veel triester is is als je die mooie UHD filmpjes op YouTube kijkt en je ogen uit je kassen poppen en dan ga je weer een SD kanaal kijken... tranen springen bijna in je ogen. Niet omdat het slecht is, het ziet er idd prima uit, maar omdat je dan ALLES in UHD wilt zien!
TV panelen zijn allemaal uniek en geen een is goed afgesteld als hij uit de fabriek komt.- Ik heb soms het gevoel dat de kleur rood best wel flets is (de rode-tweakers-bovenbar- ziet er op mijn TV er iets fletser uit dan op mijn 7-jaar oude 22 inch TN-computermonitor). Wellicht kan ik dit in de settings bijstellen, maar ik heb hier nog niet veel mee gedaan.
Meestal is blauw oververzadigd omdat dat beter beeld geeft in de showroom. Ik had thuis wel mooi beeld, maar voelde toch iets ontbreken, het kon mooier want ik heb dat al eens gezien.
Toen had ik een geniaal idee... bij een mooie nieuwe dure TV is kalibreren wellicht een optie en wat bleek, dat was het ook. De prijs valt ook wel mee als je het afzet tegen de aanschafprijs (in mijn geval dan, 75").
Er zijn er meerdere die het doen, maar ik kwam uit of isf-kalibratie.com
De man is dan wel 3 uur bezig om alles goed te krijgen, in zowel 2D als 3D. Het resultaat was er wel naar. Echtere kleuren en meer detail in donkere vlakken.
Helaas hebben voor zover ik lees al deze TV's dat, ligt dus niet aan jou. Ik heb er zelf geen last van want ik gebruik een mediaspeler, maar als de monteur bij jou een oplossing heeft dan hoor ik het graag.- Bij DTS-materiaal op netflix/NAS loopt audio/beeld niet gelijk. Bij stereo is dit wel het geval. Hier komt volgende week bij mij een monteur naar kijken.
Nu zeg je het zelf al, TN-computerscherm, die hebben een veel lagere responsetijd van single digit ms. Daarom zijn die schermen ook beter voor gamen dan bijvoorbeeld IPS schermen (althans voorheen, nu ontloopt dat mekaar niet veel in de high-end).- Ik zie geen motion blur of iets dergelijks, maar ik heb vaak bij snelle bewegingen wel het gevoel dat ik frames zie. Bij mijn 22-inch TN-computerscherm heb ik dat gevoel met dezelfde youtubefilmpjes een stuk minder.
De JU7000 heeft volgens Google een input lag van iets van 21ms in gaming mode en kan dat blijkbaar in 4:4:4 doen (wat beter kleurbeeld geeft ofzo). 1000/21=+-47fps. Dus 60fps HFR ofzo zal alleen lukken met dit beestje als de TV de chroma subsampling omlaag gooit denk ik (maar heb daar geen verstand van dus ik roep maar wat). Wat ik wel weet is dat de UHD filmpjes op YT er fe-no-me-naal uit zien en dat ik wat dat betreft al geen teleurstelling heb gekocht... maar ik moet er nog veel meer mee spelen, als ik de kids ooit kan overtuigen om eens even geen Frozen te kijken
Edit:
De doos van mijn bakkie.

En hangende aan de muur (courtesy van een Vogels 6345+ 6445+).

Eigenlijk lijkt hij helemaal niet zo groot... jammer dat die 85" zo veel duurder is
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 03-05-2015 19:03 . Reden: Anders Vogels ]
Haha..herken dit gevoel.
Heb zelf de 65 en op z'n voet leek hij wel groot.....in het begin 😏
Nu hij hangt en ik hem gewent ben lijkt het niks bijzonders meer 😄
Overigens heb ik dezelfde beugel,super ding!!! Maar deze was toch alleen geschikt tot 65 inch maximaal?
Heb zelf de 65 en op z'n voet leek hij wel groot.....in het begin 😏
Nu hij hangt en ik hem gewent ben lijkt het niks bijzonders meer 😄
Overigens heb ik dezelfde beugel,super ding!!! Maar deze was toch alleen geschikt tot 65 inch maximaal?
Ik vergis me.. het is de 6445+.
Er is nu een promo beschikbaar: curved soundbar cadeau.
Ik heb even gevraagd voor een aanbieding bij plattetv.
Ze bieden de 55" JS8500 aan voor 2800€, daarbij een soundbar twv 700€.
Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt mij wel een goede aanbieding.
Ik heb even gevraagd voor een aanbieding bij plattetv.
Ze bieden de 55" JS8500 aan voor 2800€, daarbij een soundbar twv 700€.
Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt mij wel een goede aanbieding.
Doe eens een mailtje naar klein.nl? Ik had daar de prijs van de 55JU7000 opgevraagd. Daar kwamen ze met 1750 aan. Dat is al 450 euro goedkoper als de laagste pw prijs. Dus dan kan er op zo'n duurder model vast wel hetzelfde of nog meer af (heb zelf al een 55HU7500 en 65HU7500 daar gekocht, en die waren snel binnen en gratis verzonden destijds)
Ik heb bij plattetv.nl samen met die beugel en 2 brillen bijna 1000 euro korting gekregen op de 75".
Is die fysieke winkel werkelijk goedkoper dan de reguliere webshops?TFDev schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:16:
Doe eens een mailtje naar klein.nl? Ik had daar de prijs van de 55JU7000 opgevraagd. Daar kwamen ze met 1750 aan. Dat is al 450 euro goedkoper als de laagste pw prijs. Dus dan kan er op zo'n duurder model vast wel hetzelfde of nog meer af (heb zelf al een 55HU7500 en 65HU7500 daar gekocht, en die waren snel binnen en gratis verzonden destijds)
Gulfstream G650
De JU7000 met die One Connect Mini box, is dat nog te upgraden later?
Van wat ik gelezen heb, is de mini box alleen een extensie van enkele aansluitingen en zit er niet een processor of iets dergelijks in. Dus niet te upgraden...
Enige wat ik me afvraag is wat er gebeurd als je er een volwaardige one connect box op aansluit (als dat überhaupt mogelijk is)?
Enige wat ik me afvraag is wat er gebeurd als je er een volwaardige one connect box op aansluit (als dat überhaupt mogelijk is)?
[ Voor 29% gewijzigd door Pirelly op 06-05-2015 15:18 ]
Groot genoeg om goed mee te kunnen komen ja. Ik kon geen betere prijzen krijgen dan ik voor de 55hu7500 en 65hu7500 heb gehad.SalimRMAF schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:21:
[...]
Is die fysieke winkel werkelijk goedkoper dan de reguliere webshops?
Bij mij is er vandaag een monteur langsgeweest om te kijken naar de lipsync-problemen die ik had met afspelen van eigen materiaal of materiaal via youtube/netflix (op de 48JU7000). Ik had er sowieso al een hard hoofd in of de monteur dit kon fixen want dit leek mij een softwareprobleem.
De monteur was het hiermee eens en heeft even gebeld naar wat collega's om te achterhalen waarom dat nu precies niet goed gaat. Zijn uitleg:
Je stuurt 5.1 materiaal naar een televisie met 2 speakers. De televisie moet dat geluid dus omzetten naar 2.1 en dat kost tijd en verloopt niet vlekkeloos waardoor er lipsync problemen optreden. Volgens hem was dit geen probleem van de televisie, maar lag dat eraan dat ik het verkeerde materiaal aanbood. Hij zei als je 5.1-materiaal aanbied moet je ook zorgen dat er 5.1-speakers aan de tv gekoppeld zijn, dan zul je zien dat het goed gaat.
Ik begrijp de uitleg, maar ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat je van een tv mag verwachten dat die om kan gaan met het meest voorkomende audiobronmateriaal. Ga d'r toch maar weer een telefoontje aan samsung aan wagen.
De monteur was het hiermee eens en heeft even gebeld naar wat collega's om te achterhalen waarom dat nu precies niet goed gaat. Zijn uitleg:
Je stuurt 5.1 materiaal naar een televisie met 2 speakers. De televisie moet dat geluid dus omzetten naar 2.1 en dat kost tijd en verloopt niet vlekkeloos waardoor er lipsync problemen optreden. Volgens hem was dit geen probleem van de televisie, maar lag dat eraan dat ik het verkeerde materiaal aanbood. Hij zei als je 5.1-materiaal aanbied moet je ook zorgen dat er 5.1-speakers aan de tv gekoppeld zijn, dan zul je zien dat het goed gaat.
Ik begrijp de uitleg, maar ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat je van een tv mag verwachten dat die om kan gaan met het meest voorkomende audiobronmateriaal. Ga d'r toch maar weer een telefoontje aan samsung aan wagen.
Anoniem: 545455
wat is de naam van de monteur eigelijk?
filipy23 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:48:
Bij mij is er vandaag een monteur langsgeweest om te kijken naar de lipsync-problemen die ik had met afspelen van eigen materiaal of materiaal via youtube/netflix (op de 48JU7000). Ik had er sowieso al een hard hoofd in of de monteur dit kon fixen want dit leek mij een softwareprobleem.
RTLXL is nog niet beschikbaar voor de JU7000 tv bezitters? Is deze wel al beschikbaar bij iemand?
Naam van de monteur heb ik je in een PM gestuurd.
[ Voor 165% gewijzigd door filipy23 op 10-05-2015 14:48 ]
Wat een poepsmoes. Als ik een 5.1 MKV afspeel op mijn ouwe iPad 2 loopt dat toch ook gewoon synchroon? Sinds jaar en dag kunnen media apparaten gewoon stereo weergeven als ze 5.1 aangeboden krijgen. Er is hier al eens eerder gesteld dat DD gewoon synchroon loopt terwijl enkel DTS problemen geeft, beide is het 5.1.
Schande dat een monteur dit met droge ogen durft te vertellen.
Schande dat een monteur dit met droge ogen durft te vertellen.
Beste mensen,
Even een vraag, ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Samsung UE55JU7000 UHD tv. De tv is uitgerust met de zogenoemde one connect mini box. Op zich werkt het allemaal prima en hangt de tv mooi strak aan de muur zonder een kabel in het zicht.
Ik heb echter 1 probleem en dat is dat de kabel van de one connect mini net 20 á 30 centimeter te kort is om de connect netjes in het dressoir te krijgen...
Dus hierbij mijn vraag, weet iemand wat voor kabel (soort/naam) tussen de one connect mini en de tv zit? En waar ik deze eventueel zo kunnen kopen?
Alvast bedankt,
Jeffrey.
PS: Ik heb het probleem al aan Samsung voorgelegd via FB en ze geven aan geen langere kabels te hebben...
Even een vraag, ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Samsung UE55JU7000 UHD tv. De tv is uitgerust met de zogenoemde one connect mini box. Op zich werkt het allemaal prima en hangt de tv mooi strak aan de muur zonder een kabel in het zicht.
Ik heb echter 1 probleem en dat is dat de kabel van de one connect mini net 20 á 30 centimeter te kort is om de connect netjes in het dressoir te krijgen...
Dus hierbij mijn vraag, weet iemand wat voor kabel (soort/naam) tussen de one connect mini en de tv zit? En waar ik deze eventueel zo kunnen kopen?
Alvast bedankt,
Jeffrey.
PS: Ik heb het probleem al aan Samsung voorgelegd via FB en ze geven aan geen langere kabels te hebben...
Gezien de funky layout ben ik bang dat het een proprietary kabel is, Samsung only, en als zij al zeggen no-go...Dus hierbij mijn vraag, weet iemand wat voor kabel (soort/naam) tussen de one connect mini en de tv zit? En waar ik deze eventueel zo kunnen kopen?
Ik mag toch hopen dat ze er nog wat aan gaan doen, want er zullen veel meer mensen tegen dit probleem aan gaan lopen denk ik... 😁 Anders zal ik ze nog eens mailen of de kabel van de grotere one connect misschien langer is.Tijgert schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:47:
[...]
Gezien de funky layout ben ik bang dat het een proprietary kabel is, Samsung only, en als zij al zeggen no-go...
Ik heb zelf een aantal jaren geleden het geluk gehad een volledige ISF cursus te volgen van 2 dagen. (als ik de vragenlijst had ingevuld en opgestuurd had ik gecertificeerd ISF calibrator geweest, kan me nog voor mn gezicht slaan dat ik dat niet heb gedaan...). Maar enfin, ik heb nu voor mijzelf een goedkope calibratie set aangeschaft (150 $ calman setje incl software) waar ik zelf de calibratie mee ga doen. Ik kan het iedereen aanbevelen. De resultaten zijn echt goed. je moet er de 1e keer wel even voor gaan zitten en vooral al de instellingen noteren zoals ze stonden voor de calibratie, zodat je eventueel wel weer naar af kan gaan. Het is ook gewoon leuk dat je zelf een calibratie kan uitvoeren, ook omdat een panel ook gaat verrlopenin de tijd, dus kan je dit gewoon weer zelf afstellen.Tijgert schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:53:
[...]TV panelen zijn allemaal uniek en geen een is goed afgesteld als hij uit de fabriek komt.
Meestal is blauw oververzadigd omdat dat beter beeld geeft in de showroom. Ik had thuis wel mooi beeld, maar voelde toch iets ontbreken, het kon mooier want ik heb dat al eens gezien.
Toen had ik een geniaal idee... bij een mooie nieuwe dure TV is kalibreren wellicht een optie en wat bleek, dat was het ook. De prijs valt ook wel mee als je het afzet tegen de aanschafprijs (in mijn geval dan, 75").
Er zijn er meerdere die het doen, maar ik kwam uit of isf-kalibratie.com
De man is dan wel 3 uur bezig om alles goed te krijgen, in zowel 2D als 3D. Het resultaat was er wel naar. Echtere kleuren en meer detail in donkere vlakken.
PS enig idee wanneer de Samsung cashback acties beginnen dit jaar ? Of komen die niet (voorspelbaar).
[ Voor 3% gewijzigd door TTLCrazy op 11-05-2015 11:55 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Goed idee.. waar koop je dit?Maar enfin, ik heb nu voor mijzelf een goedkope calibratie set aangeschaft (150 $ calman setje incl software) waar ik zelf de calibratie mee ga doen.
Ik heb de mijne rechtstreeks bij Sepctracal gekocht omdat ik geen NL leverancier kon vinden. Buiten de Spyder meters (welke over het algemeen wat minder goed uit de testen komen) kon ik geen NL leveranciers vinden voor calibratie meters/software.
http://calman.spectracal....raCal_C3_Starter_Kit.html
Dit is welke ik heb gehaald. Zit +/- 40$ verzendkosten bij, ik had het binnen een paar dagen binnen.
Let er wel op dat deze meter alleen LCD CCFL (backlight met tl buisjes), LCD LED (meest voorkomende op dit moment) en plasma ondersteund. Wil je bijvoorbeeld OLED gaan afstellen moet je een andere meter hebben.
Even een vraagje: zijn er mensen die van een HU7500 naar een JU7000 zijn gegaan ? Ik zit op het moment te twijfelen tussen deze twee, de HU7500 is op dit moment te koop voor een leuke prijs, maar ik wil altijd liever een nieuwer model.
Heeft er iemand een idee wanneer de cashback acties van Samsung beginnen ? Of is dat niet te voorspellen.
http://calman.spectracal....raCal_C3_Starter_Kit.html
Dit is welke ik heb gehaald. Zit +/- 40$ verzendkosten bij, ik had het binnen een paar dagen binnen.
Let er wel op dat deze meter alleen LCD CCFL (backlight met tl buisjes), LCD LED (meest voorkomende op dit moment) en plasma ondersteund. Wil je bijvoorbeeld OLED gaan afstellen moet je een andere meter hebben.
Even een vraagje: zijn er mensen die van een HU7500 naar een JU7000 zijn gegaan ? Ik zit op het moment te twijfelen tussen deze twee, de HU7500 is op dit moment te koop voor een leuke prijs, maar ik wil altijd liever een nieuwer model.
Heeft er iemand een idee wanneer de cashback acties van Samsung beginnen ? Of is dat niet te voorspellen.
[ Voor 40% gewijzigd door TTLCrazy op 11-05-2015 20:06 ]
Anoniem: 646920
Ben zelf werkzaam in de Electronica handel(weet niet of ik dit hier bekend mag maken?)
Samsung stopt met cashback acties, omdat er veel commentaar op kwam, waarom ze de tv's dan niet meteen goedkoper maakten. Samsung gaat met promotie artikelen werken. Zoals de gratis curved soundbar onder andere,
Samsung stopt met cashback acties, omdat er veel commentaar op kwam, waarom ze de tv's dan niet meteen goedkoper maakten. Samsung gaat met promotie artikelen werken. Zoals de gratis curved soundbar onder andere,
TTLCrazy schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Ik heb zelf een aantal jaren geleden het geluk gehad een volledige ISF cursus te volgen van 2 dagen. (als ik de vragenlijst had ingevuld en opgestuurd had ik gecertificeerd ISF calibrator geweest, kan me nog voor mn gezicht slaan dat ik dat niet heb gedaan...). Maar enfin, ik heb nu voor mijzelf een goedkope calibratie set aangeschaft (150 $ calman setje incl software) waar ik zelf de calibratie mee ga doen. Ik kan het iedereen aanbevelen. De resultaten zijn echt goed. je moet er de 1e keer wel even voor gaan zitten en vooral al de instellingen noteren zoals ze stonden voor de calibratie, zodat je eventueel wel weer naar af kan gaan. Het is ook gewoon leuk dat je zelf een calibratie kan uitvoeren, ook omdat een panel ook gaat verrlopenin de tijd, dus kan je dit gewoon weer zelf afstellen.
PS enig idee wanneer de Samsung cashback acties beginnen dit jaar ? Of komen die niet (voorspelbaar).
Reeds met Samsung gebeld, deze is nog niet beschikbaar omdat de ontwikkelaar hier nog mee bezig is. Ik las ook ergens op het forum dat de app zou verdwijnen, hier was bij Samsung niets van bekend en deze zou op korte termijn gewoon beschikbaar moeten zijn.
BliXem schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:42:
RTLXL is nog niet beschikbaar voor de JU7000 tv bezitters? Is deze wel al beschikbaar bij iemand?
JU6400 reviews
- 40" https://www.avforums.com/...40ju6400-uhd-review.11450
- 55" https://www.avforums.com/...55ju6400-uhd-review.11288
[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 12-05-2015 14:30 ]
Wow, die tv komt er best goed uit, ik moet voor mijzelf eens een JU7000 met een JU6400 vergelijken in de winkel. ben benieuwd of ik veel verschil zie.,
Wij zitten te dubben. Onze huidige Samsung 40m87BD tikt af en toe als deze uit staat. Klinkt alsof hij dan aan gaat.
Plattetv.nl gevraagd naar omruilkorting van onze tv voor de UE46ES8000, dit konden ze ons niet geven want scherp geprijst. (uhhuh)
Wel konden ze korting geven op de ue48ju7000.
Dan is die wel een stuk duurder dan de 46 8000.
Op zich is het geld geen probleem, maar het is toch een maatje meer en 150 euro meer.
Maar eens gaan vergelijken, of kijken of er een review voor is.
Plattetv.nl gevraagd naar omruilkorting van onze tv voor de UE46ES8000, dit konden ze ons niet geven want scherp geprijst. (uhhuh)
Wel konden ze korting geven op de ue48ju7000.
Dan is die wel een stuk duurder dan de 46 8000.
Op zich is het geld geen probleem, maar het is toch een maatje meer en 150 euro meer.
Maar eens gaan vergelijken, of kijken of er een review voor is.
Anoniem: 672949
Ik heb sinds eind April een Samsung UE48JU7000LXXN, de 1e paar dagen deed YouTube het prima maar daarna niet meer, het laden duurt eeuwen, volgens Samsung moet ik wachten op een update,
iemand anders bekend met dit probleem?
iemand anders bekend met dit probleem?
Dat zou balen zijn!! Ik was aan het wachten op een cashback. Ik hoef dus niet op een cashback te wachten? Ik sta niet te wachten op een soundbar ;-)Anoniem: 646920 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:38:
Ben zelf werkzaam in de Electronica handel(weet niet of ik dit hier bekend mag maken?)
[...]
Je bent niet de enige.... Ik wil de enige 46" die ik nog heb staan ook vervangen met een 55" en was aan t wachten op een cashbackactie....
Lullig hoor.. koop je een 6K TV krijg je niet eens een soundbar hebbedingetje 'want hij is niet curved'...
We zijn bijna zover om de UE48JU7000 te bestellen.
Het enige is dat wellicht het formaat niet door de WAF heen komt.
Dan wordt het de 40 inch (balen dat er geen 46 of 42 is tegenwoordig.).
Tja het verschilt natuurlijk per woonkamer, hoever ga je er vanaf zitten, welke grootte heb je nu etc. Maar persoonlijk lijkt me 40inch snel te klein worden.Arunia schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:34:
We zijn bijna zover om de UE48JU7000 te bestellen.
Tijdje terug had ik hetzelfde dilemma bij de aankoop van de hu7500. Ook hier wilden we niet gelijk zo'n bakbeest aan de muur hebben hangen, dus begonnen bij 40inch, maar dat werd al snel 48/55. Uiteindelijk voor 48 inch gegaan en tot op heden geen spijt van (ook al wordt vaak anders beweerd)
Ik was zelfs aan de slag gegaan met een kartonnen mal op de muur, dus misschien nog even je best doen bij vrouw lief
Inderdaad. Hij is besteld. 48 inch en wordt donderdag geleverd. De oude gaat iig mee.HammerNL schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:29:
[...]
Tja het verschilt natuurlijk per woonkamer, hoever ga je er vanaf zitten, welke grootte heb je nu etc. Maar persoonlijk lijkt me 40inch snel te klein worden.
Tijdje terug had ik hetzelfde dilemma bij de aankoop van de hu7500. Ook hier wilden we niet gelijk zo'n bakbeest aan de muur hebben hangen, dus begonnen bij 40inch, maar dat werd al snel 48/55. Uiteindelijk voor 48 inch gegaan en tot op heden geen spijt van (ook al wordt vaak anders beweerd)
Ik was zelfs aan de slag gegaan met een kartonnen mal op de muur, dus misschien nog even je best doen bij vrouw lief
We hebben nu 40 inch. Maar mijn vrouw heeft al aangegeven dat hij waarschijnlijk niet terug hoeft en dat de 48 wellicht gewoon prima is.
We zitten er 3 meter vandaan. Maar zat er mee of 3d wel lekker oogt op 40 inch.
Ben echt benieuwd.
Ik denk dat het toch echt verschilt per situatie en ook nog persoonlijke smaak.
Heb makkelijk praten hier, maar voor mij is de 55 inch al een Tv waar je u tegen zegt, daarom neem ik een 65 inch om helemaal omver geblazen te worden, ;-).
Maar ja, als je daar geen plek voor hebt, of je vrouw wilt dat niet, of je vindt het zelf niet mooi staan, dan kan je natuurlijk niet zo denken.
Gewoon doen wat je zelf het best vindt. Maar als je twijfelt tussen twee maten, en je hebt de ruimte, dan zou ik altijd voor de grootste kiezen. Krijg je 100% geen spijt van.
Heb makkelijk praten hier, maar voor mij is de 55 inch al een Tv waar je u tegen zegt, daarom neem ik een 65 inch om helemaal omver geblazen te worden, ;-).
Maar ja, als je daar geen plek voor hebt, of je vrouw wilt dat niet, of je vindt het zelf niet mooi staan, dan kan je natuurlijk niet zo denken.
Gewoon doen wat je zelf het best vindt. Maar als je twijfelt tussen twee maten, en je hebt de ruimte, dan zou ik altijd voor de grootste kiezen. Krijg je 100% geen spijt van.
Dat is ook zo. Een vriend van me heeft 55 inch staan en er de ruimte voor. Was ook single toen hij hem kocht. Maar zou zelf Max voor 48 gaan. Voorheen 46 overigens.Turfschipper schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:31:
Ik denk dat het toch echt verschilt per situatie en ook nog persoonlijke smaak.
Mijn vrouw gaf al voorzichtig aan dat de 48 waarschijnlijk wel zou blijven. Dus dat komt wel goed. Ze weet dat mijn voorkeur de 48 zou zijn. Scheelt alleen iets in de breedte itt de huidige tv. Hoogte helemaal niet. Dus dat heeft wel een voordeel.
Onze vogel muurbeugel kan ook tot 50 inch. De tv kan dan haaks op de muur gedraaid worden. Alleen de kabels een keer netjes wegwerken. Die hangen er nog steeds los naast.
[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 15-05-2015 20:39 ]
Ben ook eens aan het oriënteren voor een nieuwe tv, heb nu een LG van 3 jaar oud, 47 inch en wil ook maximaal naar 50 inch gaan gezien de muurbeugel (Vogels UltraThin 245) die er al hangt. Groter wordt ook echt overkill.
Jammer dat de 8500 serie hier curved is en in de US wel gewoon plat... Blijft er eigenlijk alleen de 7500 over.
Lees hier alleen iets over een connector box, waarom staat daarover niets op de Samsung product pagina? Hoe lang is die kabel dan, want dat zal hier ook wel een issue worden.
Jammer dat de 8500 serie hier curved is en in de US wel gewoon plat... Blijft er eigenlijk alleen de 7500 over.
Lees hier alleen iets over een connector box, waarom staat daarover niets op de Samsung product pagina? Hoe lang is die kabel dan, want dat zal hier ook wel een issue worden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
No such thing...Groter wordt ook echt overkill.
Relatief dan gezien de kijkafstand. Bij ons volgens mij 2.5 meter.
Er is een leuke app (iOS) die heet TVWidget. Die kan mooi aantonen op een gekleurde balk welke diagonaal op welke afstand goed is voor welk doel; cinematisch effect of scherpte. Ook voor DVD en BR wordt onderscheid gemaakt.
Op 3,60m is mijn 75" volgens de app voor zowel cinematisch effect als scherpte nagenoeg gelijk aan een 50" op een 2,50m (in mijn voordeel). Mijn beleving is al super, maar dat gezegd hebbende had ik met gemak een 85" kunnen velen en groter ook nog wel, wat zou dat nog veel mooier zijn... Alleen is dat helaas onbetaalbaar (in de JU serie, in de HU had ik voor dat geld 78" kunnen hebben) want van 75" naar 85" verdubbelt de prijs gewoon
.
50" is mooi, maar als je groter kwijt kan krijg je daar zeker geen spijt van, dan beloof ik je.
Op 3,60m is mijn 75" volgens de app voor zowel cinematisch effect als scherpte nagenoeg gelijk aan een 50" op een 2,50m (in mijn voordeel). Mijn beleving is al super, maar dat gezegd hebbende had ik met gemak een 85" kunnen velen en groter ook nog wel, wat zou dat nog veel mooier zijn... Alleen is dat helaas onbetaalbaar (in de JU serie, in de HU had ik voor dat geld 78" kunnen hebben) want van 75" naar 85" verdubbelt de prijs gewoon

50" is mooi, maar als je groter kwijt kan krijg je daar zeker geen spijt van, dan beloof ik je.
[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 16-05-2015 17:59 ]
Nah dat gaat hier echt niet passen. Crappy layout van de woonkamer waardoor de tv op de kleinste muur in het huis hangt. Fysiek past er maximaal 55 inch maar dan moet ik mijn speakers weghalen. 65 inch zou haalbaar zijn als ik ook nog eens mijn media meubel/rack weghaal.
Dit soort aanschaffen doe je meestal voor een aantal jaar, dus niet dat je volgend jaar dan wel een maatje groter neemt. Als je dus achteraf bedenkt dat die extra 10" toch wel erg mooi zou zijn geweest, en warempel als je het zo ziet had het ook nog gepast... dan is dat jammer.
Ik had dat dus, bijna. Ik had de 65" thuis staan in doos, nog dicht en al, en bekeek nog eens goed met mijn timmermansoog of een maatje groter zou passen en dat kon... direct omruilen en bijbetalen en presto, geen seconde spijt van gehad (zelfs een vette muurbeugel die hem nog eens 60cm verder naar voren haalt
).
En zoals gezegd; als het te betalen was dan wou ik wel 85"... maar ook mijn resources zijn beperkt helaas
Ik had dat dus, bijna. Ik had de 65" thuis staan in doos, nog dicht en al, en bekeek nog eens goed met mijn timmermansoog of een maatje groter zou passen en dat kon... direct omruilen en bijbetalen en presto, geen seconde spijt van gehad (zelfs een vette muurbeugel die hem nog eens 60cm verder naar voren haalt
En zoals gezegd; als het te betalen was dan wou ik wel 85"... maar ook mijn resources zijn beperkt helaas
Volgens mij moet je dat allemaal met grote korrel zout nemen, ik zou met 55" een max van 1,6meter geen verschil meer zien, maar zie toch op 2,6meter duidelijk verschil in hd of uhd etc.
Ja wij zitten op 2,5 meter en het zou dan waarschijnlijk de 48" worden, van de 7000 serie aangezien de rest allemaal niet plat is. Snap dat nog steeds niet maar goed.devil-strike schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:04:
Volgens mij moet je dat allemaal met grote korrel zout nemen, ik zou met 55" een max van 1,6meter geen verschil meer zien, maar zie toch op 2,6meter duidelijk verschil in hd of uhd etc.
Blijven toch altijd dure grapjes, heb altijd nog 1500 euro betaald voor een tv, en dan na 3 jaar wil je toch weer wat nieuws, komt dus neer op 500 euro per jaar. Niet bepaald een goedkope hobby.
Hoe is de reflectie in de nieuwe Samsung lijn want dat stoort me aan mijn huidige LG toch wel behoorlijk, overdag kun je amper fatsoenlijk tv kijken.
Hmm ik zie net dat die tv helemaal niet op mijn beugel past, want is 66,8mm diep? Flink beest dan (
Nog een jaartje wachten dus tot de ultra hd tv's wat dunner zijn, want ga niet ook nog eens een andere beugel ophangen.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2015 18:34 ]
ik zit op 4 meter dus voor mij zou een 65 inch uhd wel kunnen, of is dat dan te groot...
Het is op die afstand heel moeilijk om het als te groot te ervaren. 65" is op die afstand eerder te klein dan te groot...ik zit op 4 meter dus voor mij zou een 65 inch uhd wel kunnen, of is dat dan te groot...
Het ligt er ook maar net aan hoe je je tv gebruikt. Films, 3d, etc.
Dat was voor mij iig een punt waar ik eerder voor 48 ipv 40 zou gaan.
Dat was voor mij iig een punt waar ik eerder voor 48 ipv 40 zou gaan.
Anoniem: 375601
Ik begrijp heel goed dat je geen gebogen televisie wilt. Waarom Samsung zijn topmodellen als gebogen door de strot duwt, begrijp ik niet.
Helaas passen alle 2015 uhd modellen dus niet op onze beugel. Jammer dat ze die tv's nog zo dik moeten maken.
Waardeloos he? Ik KAN niet eens een gebogen TV hebben omdat we er soms 5 in een brede lijn voor zitten en dan zouden er maar 1 of 2 het beeld goed zien en de rest er een beetje 'bij' hangen.Anoniem: 375601 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:46:
Ik begrijp heel goed dat je geen gebogen televisie wilt. Waarom Samsung zijn topmodellen als gebogen door de strot duwt, begrijp ik niet.
Kijk eerst eens goed na waarom het niet dikker mag zijn. Naar mijn inschatting heeft dat niks te maken met de draagkracht van de beugel want daar is dikte van de TV niet van belang. Het zou heel goed kunnen dat die 'geschiktheid' is bepaalt aan de hand van welke bouten er bij zitten omdat men er niet van uit gaat dat men zelf langere bouten kan regelen. Als de bouten sterk (en lang) genoeg zijn en het gewicht van de TV niet het vermogen van de beugel overstijgt dan maakt dikte niks uit.Phusebox schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:29:
Helaas passen alle 2015 uhd modellen dus niet op onze beugel. Jammer dat ze die tv's nog zo dik moeten maken.
Nou ja ze schrijven 26 tot 55 inch met een maximale dikte van 5 cm. Verder specificeren ze ook een maximaal gewicht van 18 kg.Tijgert schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:27:
[...]
[...]
Kijk eerst eens goed na waarom het niet dikker mag zijn. Naar mijn inschatting heeft dat niks te maken met de draagkracht van de beugel want daar is dikte van de TV niet van belang. Het zou heel goed kunnen dat die 'geschiktheid' is bepaalt aan de hand van welke bouten er bij zitten omdat men er niet van uit gaat dat men zelf langere bouten kan regelen. Als de bouten sterk (en lang) genoeg zijn en het gewicht van de TV niet het vermogen van de beugel overstijgt dan maakt dikte niks uit.
Die 5 cm zal toch wel ergens goed voor zijn. Heb sowieso al niet de bouten gebruikt die erbij zaten en de beugel met Toggler pluggen vast gezet (want geen bakstenen muur). Haal hem daarom ook nooit verder dan 30cm naar voren.
Het vreemde vind ik overigens dat het vorige model, de HU7500 niet ongeveer 1,5 cm minder breed en 1 cm minder hoog was, maar ook nog eens meer dan 3 cm minder diep. Minder dan de helft van de JS7000 serie.
Dus de bezels zijn groter geworden en de tv dikker... waarom?
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2015 13:33 ]
Ik weet wel dat de JS9500 dikker is omdat deze volledig LED backlight heeft, dus de verlichting zit in zones achter het paneel en niet aan de zijkant.
Maar waarom de EDGE verlichtingsmodellen dikker moeten zijn geen idee. Maar is het niet een kwestie van gewoon de juiste muurbeugel?
Vergeleken met tien jaar terug zijn alle platte televisies veel dunner als toen, maar ook toen waren er al geschikte muurbeugels.
Maar waarom de EDGE verlichtingsmodellen dikker moeten zijn geen idee. Maar is het niet een kwestie van gewoon de juiste muurbeugel?
Vergeleken met tien jaar terug zijn alle platte televisies veel dunner als toen, maar ook toen waren er al geschikte muurbeugels.
Ik zit al een tijdje op nl reviews van de js8500 te wachten. Maar nu las ik ergens dat die in Nederland (europa?) ook curved is.
Terwijl die in Amerika plat is.
Op de sites staat ook een plaatje van een curved Tv.
Zal toch niet zo zijn dat wij als beste platte tv de ju serie hebben? En dus geen platte SUHD?
Kan iemand mij, hopelijk, even corrigeren? ;-)
Terwijl die in Amerika plat is.
Zal toch niet zo zijn dat wij als beste platte tv de ju serie hebben? En dus geen platte SUHD?
Volgens Trusted Review heeft de JU7000 backlit led, wat de dikte direct zou verklaren.Anoniem: 375601 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:33:
Ik weet wel dat de JS9500 dikker is omdat deze volledig LED backlight heeft, dus de verlichting zit in zones achter het paneel en niet aan de zijkant.
Ik heb het ook nog ergens anders gelezen. En ja, ik heb de 'officiele' Samsung presentatie en show etc. gezien... maar fouten worden gemaakt en specs veranderen. Ik vond al wel dat mijn zwart ook wel heel erg zwart was...
Wat je zegt is helaas waar, geen platte SUHD voor ons... anders nam ik die ook wel...Turfschipper schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:43:
Ik zit al een tijdje op nl reviews van de js8500 te wachten. Maar nu las ik ergens dat die in Nederland (europa?) ook curved is, terwijl die in Amerika plat is.
[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 18-05-2015 22:31 ]
Die review maakt me een klein beetje angstig voor mijn aankomende 48ju7000.
Motion blur etc. Wat Ik wel positief vind is iig het redelijk snelle scherm voor tv als je spellen speelt.
Daarnaast contrast etc.
Maar kom nu van een 40m87bd van meer dan 7 jaar oud. Dus zal hoe dan ook een verbetering zijn.
Al met al heb ik bij reviews al snel het idee dat ze aan het vergelijken zijn met de meest luxe modellen waardoor deze dan altijd tegen valt.
Motion blur etc. Wat Ik wel positief vind is iig het redelijk snelle scherm voor tv als je spellen speelt.
Daarnaast contrast etc.
Maar kom nu van een 40m87bd van meer dan 7 jaar oud. Dus zal hoe dan ook een verbetering zijn.
Al met al heb ik bij reviews al snel het idee dat ze aan het vergelijken zijn met de meest luxe modellen waardoor deze dan altijd tegen valt.
[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 18-05-2015 22:25 ]
Anoniem: 669866
Is de ju7000 een echte verbetering tov de hu7500? De hu7500 kreeg lovende kritieken terwijl dit bij de ju vaak gepaard gaat met kritiek..
Ja de juiste muurbeugel. Mijn beugel is juist voor ultra dunne tv's maar de Samsungs worden dit jaar opeens 2x zo dik als vorig jaar.Anoniem: 375601 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:33:
En om nou elke 3 jaar een ook een nieuwe beugel a 200 euro te kopen en nieuwe gaten te boren en alles opnieuw aansluiten. Nee dank je.
Echt achterlijk en ik kom er ook niet bij dat wij geen platte variant van de 8500 serie krijgen. Eigenlijk voor mij al een reden om dan maar geen samsung te kopen.
Ik zie ze namelijk al volgend jaar zeggen: de consumenten in Europa kiezen weer vaker voor een Curved tv dus nu alleen nog maar Curved. Goh, hoe zou het nou komen dat die verkopen stijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2015 23:05 ]
Dat is inderdaad een beetje vals, appelen met peren en zo, of Fiat met Ferrari.Arunia schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:22:
Die review maakt me een klein beetje angstig voor mijn aankomende 48ju7000.
Motion blur etc. Al met al heb ik bij reviews al snel het idee dat ze aan het vergelijken zijn met de meest luxe modellen waardoor deze dan altijd tegen valt.
Het zou beter zijn als men het zou vergelijken met de equivalente variant van de vorige generatie.
Maarja, men laat ook graag weten hoe het mooiste is, zo van 'dat heb ik ook gereviewed, kijk mij eens dure spullen aanraken en van alles weten'.
Heel veel nut heeft het niet want men kraakt iets af wat (waarschijnlijk) zo veel beter is als wat je had. Ik ben er iig erg blij mee (al zou een JS9500 ook vast geen lijdensweg zijn).
Ik denk dat dit is omdat het model boven de HU7500 niet zo veel meer beter was als dat de JS9500 met High Color Gamut en HDR het nu is t.o.v. de JU7000 . Daarbij vergelijkt men dus heel vaak een model met hogere modellen i.p.v. oudere modellen, heel krom.Anoniem: 669866 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:44: Is de ju7000 een echte verbetering tov de hu7500? De hu7500 kreeg lovende kritieken terwijl dit bij de ju vaak gepaard gaat met kritiek..
[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 18-05-2015 23:11 ]
Ik zou nooit het duurste model kopen. Je betaald er nu een 1500 euro ofzo meer voor. Daarvoor koop je volgend jaar een middelmatige range tv met dezelfde techniek. Dus of die 1500 euro het waard is voor 1 jaar?
Het enige wat ik me afvraag, onze huidige tv trilt bij de snes en wat andere consoles op composiet aansluiting. Is dat in de afgelopen jaren al verholpen?
Ik hoop dat Samsung iets doet met de signalen, dat veel kopers graag een televisie willen in het betere segment, maar niet gebogen.
Zo laat Samsung veel klanten schieten denk ik.
Ik wordt een beetje moe van dat gebogen. Wat heb je nu aan kromme lijnen in je beeld?
Zo laat Samsung veel klanten schieten denk ik.
Ik wordt een beetje moe van dat gebogen. Wat heb je nu aan kromme lijnen in je beeld?
Ja inderdaad, maar eens een mailtje sturen naar Samsung. Als meer mensen dat doen zien ze hopelijk in dat we geen gebogen zooi willen.
Volgens mij zijn er echt maar twee redenen om een gebogen tv te hebben.
Je zit er met 1 persoon voor of misschien met zijn tweeen lekker knus.
Beetje zoals hoe ze graag hebben dat je 5.1 en 7.1 surround gebruikt. 1 stoel voor je tv met de speakers er perfect omheen.
Daarnaast meerdere schermen voor surround gaming, maar volgens mij klopt de kromming dan niet echt.
Voor de rest is het in mijn ogen echt marketting onzin. Bij ons is de bank ook vrij breed. Niemand die daar zit kan normaal tv kijken. Nu zijn we nog niet met heel erg veel in huis, maar toch.
Je zit er met 1 persoon voor of misschien met zijn tweeen lekker knus.
Beetje zoals hoe ze graag hebben dat je 5.1 en 7.1 surround gebruikt. 1 stoel voor je tv met de speakers er perfect omheen.
Daarnaast meerdere schermen voor surround gaming, maar volgens mij klopt de kromming dan niet echt.
Voor de rest is het in mijn ogen echt marketting onzin. Bij ons is de bank ook vrij breed. Niemand die daar zit kan normaal tv kijken. Nu zijn we nog niet met heel erg veel in huis, maar toch.
Ik denk ook dat Samsung verkeerd heft ingeschat dat mensen een gebogen tv willen hebben. behalve het feit dat het "stoer" er uit ziet, zie ik echt geen voordelen. Ze hadden mensen de keuze moeten geven bij elk model, gebogen of recht, dan daarop de produktie bijstellen. Dit lijkt echt op een gigantische misrekening en dat had ik niet verwacht van zo'n groot bedrijf.
Hier in de winkel hetzelfde probleem. Veel mensen die graag UHD willen maar absoluut geen Curved. En Curved weer kaatst ook bij licht inval. Is gelukkig al een stuk verbeterd in J serie maar toch.
TTLCrazy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:34:
Ik denk ook dat Samsung verkeerd heft ingeschat dat mensen een gebogen tv willen hebben. behalve het feit dat het "stoer" er uit ziet, zie ik echt geen voordelen. Ze hadden mensen de keuze moeten geven bij elk model, gebogen of recht, dan daarop de produktie bijstellen. Dit lijkt echt op een gigantische misrekening en dat had ik niet verwacht van zo'n groot bedrijf.
Ik lees hier graag mee, en denk ook om mijn 2014 HU8500 in te ruilen tegen de JS9000 of de JS9500, vanavond een roadshow mogen bezoeken met de nieuwste Samsung S-UHD TV`s, toch weer een flinke verbetering ten opzichte van de 2014 modellen, voornamelijk meer en betere kleurweergave, ook het zwart is stuk beter zeg maar, zeker bij de drie S-UHD modellen.
Trouwens voor de liefhebbers van vlakke SUHD schermen, mischien een optie, ik denk dat ze wel tegen de tijd dat de IFA in september weer in Berlijn plaatsvind hier wel meer bekend over gaat worden.
Zie beide links hieronder
http://4kfilme.de/samsung-suhd-tv-flaches-display/
http://www.samsung.com/us...500_SpecSheet_3-17-15.pdf
Trouwens voor de liefhebbers van vlakke SUHD schermen, mischien een optie, ik denk dat ze wel tegen de tijd dat de IFA in september weer in Berlijn plaatsvind hier wel meer bekend over gaat worden.
Zie beide links hieronder
http://4kfilme.de/samsung-suhd-tv-flaches-display/
http://www.samsung.com/us...500_SpecSheet_3-17-15.pdf
Deze maand ben ik voor mijn werk in de VS en aangezien ik nog een 65" tv moet hebben om mijn 9 jaar oude beestje te vervangen, ben ik langs de Best Buy gegaan.
Ik was geïnteresseerd in de SUHD modellen en de Sony 850C, echter waren de samsungs snel afgevallen omdat deze allen curved zijn. Nu zag ik dus het 8500 flat screen model😃, echter is dit een 110V versie en kan ik dus niet meenemen😭. De 65" versie kost in de VS $2999,- belasing vrij (military px shop). 😳 Baal hier echt van... Ik ben al sinds de CES aan het wachten op de nieuwe tv's en kan maar niet vinden wat ik wil. Mijn geduld raakt echt op, waarom kan geen een fabrikant een topmodel flat screen maken?
De 65" Sony 850C kost hier overigens $1999,- belasting vrij.😦
Ik was geïnteresseerd in de SUHD modellen en de Sony 850C, echter waren de samsungs snel afgevallen omdat deze allen curved zijn. Nu zag ik dus het 8500 flat screen model😃, echter is dit een 110V versie en kan ik dus niet meenemen😭. De 65" versie kost in de VS $2999,- belasing vrij (military px shop). 😳 Baal hier echt van... Ik ben al sinds de CES aan het wachten op de nieuwe tv's en kan maar niet vinden wat ik wil. Mijn geduld raakt echt op, waarom kan geen een fabrikant een topmodel flat screen maken?
De 65" Sony 850C kost hier overigens $1999,- belasting vrij.😦
Na lang orienteren heb ik besloten een 55JU7000 te kopen. Heb alleen nog 1 probleem...
Prijs zit wat aan de hoge kant. Heb hier op het forum gekeken voor tips, maar tot op heden nog weinig resultaat.
De lead betreffende "klein" met 1750 heb ik nog niet te pakken gekregen 1979 was hun aanbod via mail.
Plattetv deed het met 1899 al een iets beter.
Iemand hier recente ervaring, aangezien het wachten op de cashback waarschijnlijk verspilde moeite is.
Prijs zit wat aan de hoge kant. Heb hier op het forum gekeken voor tips, maar tot op heden nog weinig resultaat.
De lead betreffende "klein" met 1750 heb ik nog niet te pakken gekregen 1979 was hun aanbod via mail.
Iemand hier recente ervaring, aangezien het wachten op de cashback waarschijnlijk verspilde moeite is.
Plattetv kun je je oude tv inruilen. Geen idee of je een werkend hebt. De onze van 7 jaar oud gaf ons 350 euro korting.BSeB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:31:
Na lang orienteren heb ik besloten een 55JU7000 te kopen. Heb alleen nog 1 probleem...
Ik heb zelf de 40M87BD staan.BSeB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:19:
Heb hier een werkende 32PFL3403 staan.
Ik weet niet of zoiets vergelijkbaar is met jouw inruil?
Niet geschoten is altijd mis.
Overigens omdat ik geen zin had in bellende medewerkers, heb ik 06-00000000 ingevuld.
Werd gewoon gemaild.
Kreeg overigens wel meer aangeboden via de mail dan via de chat.
Daarbij, konden ze me geen korting geven op het oudere model wat ik zelf gekozen had en boden ze korting op het nieuwe model aan. Kostte me wel 150 euro meer, maar voor jou omdat je toch voor een nieuwe model gaat geen probleem.
Let er op dat je waarschijnlijk niet super veel krijgt, maar als de oude tv verder geen nut voor je heeft, dan is het best wel interessant.
3D brillen kreeg ik 5 euro korting op. Dus ook niet zo denderend. Die kun je ipv voor 25 euro voor 15 euro via de pricewatch krijgen.
Heb hem net besteld. Kreeg genoeg terug voor de mooie prijs.
Was nog even aan het kijken naar de pixelgarantie. Wacht nog even op de PDF met de voorwaarden, maar denk dat ik die erbij neem.
Niet voor de eerste 2 jaar welke consumenten garantie is van 2 jaar (je kan discussie hebben over de vanaf zoveel pixels etc). Maar ook voor het derde jaar, met name dat laatste jaar lijkt mij interesant.
Aangezien ikzelf mijn scherm kalibreer zie je de dode pixels toch snel/wel (tijdens het inregelen).
Was nog even aan het kijken naar de pixelgarantie. Wacht nog even op de PDF met de voorwaarden, maar denk dat ik die erbij neem.
Niet voor de eerste 2 jaar welke consumenten garantie is van 2 jaar (je kan discussie hebben over de vanaf zoveel pixels etc). Maar ook voor het derde jaar, met name dat laatste jaar lijkt mij interesant.
Aangezien ikzelf mijn scherm kalibreer zie je de dode pixels toch snel/wel (tijdens het inregelen).
Ik heb het er ook bij genomen. Is overigens het servicepakket en geen pixelgarantie.
Nahja, je hebt gelijk. Het is onderdeel van de garantie. 100%, heb het nagevraagd toen ik wilde gaan bestellen. Dode pixels, hot pixels, sub pixels etc zit er gewoon bij.
4 weken de mogelijkheid om om te ruilen voor een andere. Heb toen namelijk ook meteen gevraagd wat ik ging krijgen als we toch uiteindelijk voor de 40 inch gingen.
Hij was er iig zeker van dat de 48 inch ging blijven. Maar zou 250 euro nog terug krijgen dan.
Dat servicepakket is gewoon extra bovenop wat je al krijgt. Jouw redenen waren voor mij ook de redenen. En voor dat bedrag lig ik er niet wakker van.
Heb je ook nog brillen geregeld? Of ga je die ergens anders halen? Weet niet of die bij de 55 inch wel zitten namelijk.
Mijn vrouw riep ook al meteen dat ik de tv wel moest kalibreren zodra ik hem op ging hangen. Moet nog even de software weer downloaden. Kan ik dat meteen mee pakken.
Oeh! nog 1 dagje! Kan niet wachten! spannend!
Moet ook meteen kijken of de Vtech via composiet zonder trillen werkt op deze tv. Dan werkt de SNES ook namelijk.
Nahja, je hebt gelijk. Het is onderdeel van de garantie. 100%, heb het nagevraagd toen ik wilde gaan bestellen. Dode pixels, hot pixels, sub pixels etc zit er gewoon bij.
4 weken de mogelijkheid om om te ruilen voor een andere. Heb toen namelijk ook meteen gevraagd wat ik ging krijgen als we toch uiteindelijk voor de 40 inch gingen.
Dat servicepakket is gewoon extra bovenop wat je al krijgt. Jouw redenen waren voor mij ook de redenen. En voor dat bedrag lig ik er niet wakker van.
Heb je ook nog brillen geregeld? Of ga je die ergens anders halen? Weet niet of die bij de 55 inch wel zitten namelijk.
Mijn vrouw riep ook al meteen dat ik de tv wel moest kalibreren zodra ik hem op ging hangen. Moet nog even de software weer downloaden. Kan ik dat meteen mee pakken.
Moet ook meteen kijken of de Vtech via composiet zonder trillen werkt op deze tv. Dan werkt de SNES ook namelijk.
Vtech hehe, ik roep al jaren tegen mijn vrouw (die werkt bij Vtech) dat ze eens HDMI aansluitingen op die dingen moeten bakkenArunia schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:59:
Ik heb het er ook bij genomen. Is overigens het servicepakket en geen pixelgarantie.
4 weken de mogelijkheid om om te ruilen voor een andere. Heb toen namelijk ook meteen gevraagd wat ik ging krijgen als we toch uiteindelijk voor de 40 inch gingen.Hij was er iig zeker van dat de 48 inch ging blijven. Maar zou 250 euro nog terug krijgen dan.
Jullie hebben dus eerst een prijs gevraagd voor de tv, en daarna nog eens inruil of hoe moet ik het zien?
Heb hier nog 2 overbodige tv's staan, 37 en 40 inch.
Wat niet werkt bij Vtech is de support. Ze zijn wel super behulpzaam, maar voor 1 probleem zijn nu 3 calls aangemaakt.Phusebox schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:05:
[...]
Vtech hehe, ik roep al jaren tegen mijn vrouw (die werkt bij Vtech) dat ze eens HDMI aansluitingen op die dingen moeten bakken
Jullie hebben dus eerst een prijs gevraagd voor de tv, en daarna nog eens inruil of hoe moet ik het zien?
Heb hier nog 2 overbodige tv's staan, 37 en 40 inch.
Back on topic.
Ik heb in de pricewatch zitten wroeten naar een tv. Dat was er eentje van rond de 1200 euro uit 2012 8600 serie oid met 3D. UHD boeit me verder niet en hij was 46 inch.
Hierop kwam ik uit op Platte-tv.nl. Welke aan inruil doet. Via het formulier heb ik toen onze huidige tv ingevuld omdat ik er verder geen baad bij heb om deze op de slaapkamer te hangen (veel te groot en lomp voor daar) en verkopen levert me alleen maar gezeur op.
Daarnaast moet je de tv invullen waar je interesse in hebt.
Nu konden ze me geen aanbieding doen op die 8600, maar wel op de ju7000 48 inch. Daar dit dan op 150 euro meer uit zou komen hebben we uiteindelijk na nog wat vragen de knoop door gehakt.
Zodoende. Het lijkt er op dat ze alleen aanbiedingen voor inruil doen op huidige tv's ivm marge denk ik.
Denk dat als je twee mail account hebt, dat je dan gewoon twee keer een mail in stuurt of dat je wellicht beide op kan geven en zien wat er uit komt.
Via de chat kunnen ze ook een aanbieding doen, maar die viel voor mij lager uit dan via de mail.
3D brillen niet, heb een beugel erbij gedaan van Vogel 1305.
3D had niet echt prio, precies om de reden die je aangeeft -> tweakers laagste prijs.
Daarnaast heeft mijn vriendin een lui oog en heeft vroeger met de actieve brillen 3d gekeken en kreeg daar hoofdpijn. Dus voordat ik daaraan begin...
Maar moet inderdaad nog even een kalibrator kopen. Ga hem ook voor mijn monitoren gebruiken.
Was aan het kijken naar de:
http://www.xrite.com/i1display-pro
209e op MP.
Heb me verder niet voldoende erin verdiept, maar begreep dat deze wel goed moest zijn.
Welke wilde jij gaan gebruiken?
3D had niet echt prio, precies om de reden die je aangeeft -> tweakers laagste prijs.
Daarnaast heeft mijn vriendin een lui oog en heeft vroeger met de actieve brillen 3d gekeken en kreeg daar hoofdpijn. Dus voordat ik daaraan begin...
Maar moet inderdaad nog even een kalibrator kopen. Ga hem ook voor mijn monitoren gebruiken.
Was aan het kijken naar de:
http://www.xrite.com/i1display-pro
209e op MP.
Heb me verder niet voldoende erin verdiept, maar begreep dat deze wel goed moest zijn.
Welke wilde jij gaan gebruiken?
Ik heb zelf nog een Datacolor Spyder 3 Elite. Maar die is ondertussen al best aan de leeftijd. Wellicht dat ik inderdaad ook een keer voor die xrite zal gaan.
Alleen om nu 209 euro uit te gaan geven...
Alleen om nu 209 euro uit te gaan geven...
Vandaag eindelijk de tv binnen. Blijkbaar moeten er bij vesa 400x400 M8 20,7 of 21,7mm in.
Bij bouwmarkten niet te krijgen natuurlijk. Daarnaast is de gangbare maat 20 of 25mm.
Bij bouwmarkten niet te krijgen natuurlijk. Daarnaast is de gangbare maat 20 of 25mm.
Yup... Alleen die zijn misplaatst.BSeB schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:04:
Zaten die niet bij je beugel, vogel?
Hij hangt nu met bouten uit een auto
Ander probleem. Hij verliest ineens signaal. Had in het begin dat die mini box ook al niet gevonden werd. Maar heel even aankijken of het bij mij ligt.
En ik zie dat de blu ray speler iedere keer automagisch aan gaat. Op dat moment schakelt de tv maar hdmi 2. Waar de settopbox op zit.
Maar een keer kijken hoe dat uitgezet kan worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 21-05-2015 23:28 ]