Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02
Laatste dingetje is dat bij 3D je schimmige balken ziet die dunner en breder wordt, maar schijnbaar is dit iets wat bij de film maatschappijen ligt. Maar ga nog verder op onderzoek uit. Het is geen probleem van de TV of de speler.

Nu nog mijn Nexus 6 haak vandaag uitproberen zodat ik mijn telefoon scherm door kan sturen naar de tv zelf. Is een regeltje in de build.prop.
We zijn benieuwd. Kan de chromecast ook haast weer de deur uit. Of naar mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 23:53

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen de 48HU7500 en de 48JU7000?

Ik kan zo snel niet vinden wat er anders is bij de "500"? Bij PlatteTV wilden zij een 46" Toshiba LED (€2000, 4 jaar oud) inruilen met de 48JU7000, waarbij ik 1349 moet bijbetalen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:28
SalimRMAF schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:55:

Ik kan zo snel niet vinden wat er anders is bij de "500"? Bij PlatteTV wilden zij een 46" Toshiba LED (€2000, 4 jaar oud) inruilen met de 48JU7000, waarbij ik 1349 moet bijbetalen.
De JU is het nieuwe model van dit jaar. Kijk even op flatpanelshd ofzo voor meer specs.

Mijn aankoop gaat even de koelkast in, contract wordt niet verlengd dus ik sta over een dikke maand op straat.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 22-05-2015 14:16 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-JL
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11-2023
SalimRMAF schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:55:

Dat lijkt mij niet echt een goede deal, gezien ik maar 1399 heb betaald voor een 48JU7000 zonder inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R-JL schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:25:
[...]

Dat lijkt mij niet echt een goede deal, gezien ik maar 1399 heb betaald voor een 48JU7000 zonder inruil.
Waar, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Screen mirroring werkt iig niet met mijn nexus 6 dus mijn chromecast heeft nog nut.

Nu alleen nog kijken of ik dual play of iets gelijkende kan krijgen op de tv.
Heette dual view bij Samsung, maar je kunt door 3d te forceren top down en de juiste brillen Dit voor elkaar krijgen. Ga er verder naar op zoek, Mario keer multi player en dan ieder groot scherm.

[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 23-05-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

The_Big_Easy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:46:
Las net in een review van de 55JU7000 op kieskeurig.nl het volgende min-punt:

[...]

Ik meen me te herinneren dat de 55HU7500 ook dergelijke problemen had? Is het dus zo dat als ik films/series met DTS geluid rechtstreeks vanaf mijn pc of NAS stream naar mijn TV dat dan dit DTS signaal niet via de HDMI-ARC naar de receiver gaat??? Dat zou toch wel een erg grote showstopper zijn zeg... Kan iemand dit punt bevestigen dan wel weerleggen?
Ik heb net HDMI-ARC geïnstalleerd op mijn JU7000 en moest eerst via de TV audio setup zeggen dat hij DTS moest uitsturen. Dat kan pas als er een DTS track speelt, anders is het greyed out. Daarvoor stuurde hij enkel standaard PCM uit.
Na even uit en aangezet te hebben schakelt hij automatisch naar de DTS track.
Het lijkt dus te werken.

Ik moet enkel nog testen of de JU7000 over HDMI-ARC ook 5.1 stuurt en niet een downmix naar stereo wat vroeger nog wel eens voor kwam.

Kom ik nog op terug zodra ik een test filmpje heb.

Edit:
Ik had een DD5.1 testfilmpje gevonden waar elke speaker apart geluid geeft, maar het blijkt dat hij het zonder die HDMI-ARC, maar direct via de Coax, ook niet goed doet op mijn setje (geeft enkel stereo :( ) terwijl het op de PC wel uit 5 losse kanalen komt. Ik kan het dus niet testen tenzij ik een ander filmpje kan scoren.

Wat ik wel ontdekt heb, en dat is best k*t, is het volgende:
Als je een film met DTS track speelt moet je eerst via het audio menu op de TV DTS selecteren anders blijft hij PCM geven op de receiver (kan PCM ook 5.1 zijn?). Als je vervolgens een andere film met DTS track speelt blijft hij netjes terug springen op DTS.

Zodra je een film/serie speelt met een DD track geeft hij weer PCM aan en moet je hem handmatig nu op DD zetten in het TV audio menu en dan blijft hij DD aangeven elke keer als je iets met een DD track speelt.

Maar je raadt het al, als je daarna weer iets met een DTS track speelt geeft hij weer PCM en moet je weer DTS forceren in het TV audio menu.

Heel irritant en omslachtig dat elke keer default naar PCM terwijl in het TV audio menu de HDMI Audio toch op Bitstream staat en hij dus zou moeten outputten wat hij ziet, DD of DTS. Nergens heb ik bestanden met PCM dus waarom hij nou PCM uit wilt blijven sturen is mij een raadsel.

[ Voor 35% gewijzigd door Tijgert op 25-05-2015 03:24 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 23:36
Hoe zijn de Tizen apps?

Is er bijv uitzending gemist en plex enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainyNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 11:06
Ik zou ook graag weten wanneer er een Plex app komt voor de 40ju7000, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDO
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03 18:14

GDO

Heb wat gevonden :
https://forums.plex.tv/in...tv-to-run-tizen-os/page-6

Daarin geeft de ontwikkelaar van plex voor Samsung aan dat hij er nu na twijfelen mee bezig gaat. Maar geen ETA nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilc0o
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Ik volg het het topic al een tijdje, ben ruim een maand in het bezit van 48JU7000.

Plex app zou handig zijn maar is niet nodig. Hij herkent de server, staat onder 'source'. (waarschijnlijk via DLNA) Daarmee kan ik al m'n media bereiken. Ben geen frequente gebruiker maar werkt wel prima.

Ontbreken van andere Tizen apps begint nu wel wat vervelend te worden.

Verder zeer tevreden over de TV. Wel wat backlight bleeding in de hoeken maar niet storend. House of Cards 4K is TOP trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:57
Welke apps mis je dan?
En weet je of deze nog in de toekomst beschikbaar komen?

Ik twijfel zelf heel erg tussen deze en de JS8500. Ik vraag mij echt af of het duurdere model ook echt zoveel betere beeldkwaliteit heeft. (Het feit dat er zo weinig reviews te vinden zijn online helpt ook niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:06
Arunia schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:33:
Ik heb zelf nog een Datacolor Spyder 3 Elite. Maar die is ondertussen al best aan de leeftijd. Wellicht dat ik inderdaad ook een keer voor die xrite zal gaan.
Alleen om nu 209 euro uit te gaan geven...
Heb afgelopen weekend de i1DPro besteld, dinsdag komt die binnen. Dan kan ik eindelijk het scherm goed instellen. Momenteel staat hij in de standaard instellingen te draaien en zwart is meer grijs...
Mijn vriendin zei bij de eerste beelden al, kun je die niet "effe" zelf instellen... Zegt genoeg denk ik...

Ga dus dinsdag middag het scherm meten (vergelijkbaar met wat Siem normaal doet bij zijn reviews).
Zal alleen te kijken welke inmeet software makkelijker/beter is.
Calmann lijkt alleen software te hebben voor het meten, maar zie nergens dat ze "advies" geven of de RGB bijvoorbeeld omhoog of omlaag moet.
Dit doet i1Profiler zover ik nu heb gelezen wel.

Verschillen tussen die programma's ken ik niet.

Verder ziet het scherm er strak uit. Hangt super netjes. Bediening is eigenlijk minder van belang aangezien alles via de HTPC gaat. Kijk geen TV via dvb-c en ook de apps gebruik ik niet. Het scherm moest gewoon super zijn, die extra;s helaas voor betaald, maar overbodig.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doet de optical out op de JU7xxx eigenlijk ook DTS en DD throughput? Dat is zoals ik het nu heb aangesloten en zou wel een eis zijn hij een eventuele opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Aanvullend daarop, doet de JU7xxx uberhaupt het digitale signaal onaangepast doorzenden?
Ik wil mijn Bluray & streamer zo instellen dat ze zelf DTS/DD omzetten in 2.0, en dit via HDMI digitaal naar TV, dan optical out naar mijn DAC. Ik ben benieuwd of de JU7xxx dit doet zonder het signaal te 'verwerken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 15:40
Sinds een week ben ik in het bezit van de Samsung UE48JU7000

Nu is het mij opgevallen dat via de YouTube app van de televisie er een streep verschijnt onder in het beeld.
Dit komt bij enkele video's voor welke een resolutie hebben van 4K.

Dit komt onder andere voor bij deze YouTube video: http://youtu.be/wfJlwQ4f4E0

hebben meer mensen hier last van als ze deze video bekijken op YouTube?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 16:40
Iemand interesse in mijn 55JU7000 toestel? Uiteraard werkend en slechts 3 maanden in gebruik gehad met garantiebon.
Reden is dat ik omswitch naar een X85C-serie met Android.

Vraagprijs: € 1700, 499 goedkoper dan in de winkel. PM bij interesse.
Toestel mag worden opgehaald indien de X85C beschikbaar is. (Midden/eind juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
mag ik je vragen waarom je de switch maakt? Ik ben zelf ook nog heel erg aan het twijfelen tussen Samsung en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Tuurlijk, ik heb liever Android TV direct op de TV. Verder laat de apps die gemaakt worden in Tizan lang op zich wachten. Er komen op dit moment alleen maar apps uit die vrijwel nutteloos zijn. Verder werk ik toch liever met Android, meer keuzes, meer vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Heeft beeldkwaliteit nog een rol gespeeld in je beslissing? Of is het puur gebaseerd op het besturingssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Nee, beeldkwaliteit is uitstekend (na wat tweaken).

[ Voor 20% gewijzigd door BliXem op 02-06-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-JL
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11-2023
jdiezrequejo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:25:
Sinds een week ben ik in het bezit van de Samsung UE48JU7000

Nu is het mij opgevallen dat via de YouTube app van de televisie er een streep verschijnt onder in het beeld.
Dit komt bij enkele video's voor welke een resolutie hebben van 4K.

Dit komt onder andere voor bij deze YouTube video: http://youtu.be/wfJlwQ4f4E0

hebben meer mensen hier last van als ze deze video bekijken op YouTube?
Dit heb ik ook bij sommige video's.

Heb het deels op kunnen lossen met een instelling, het was iets met het automatisch schalen van de video aan de hand van het beeld. Bij mij is het nu wel bijna bij elke video.
Schijnt een fout te zijn in de app van youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 15:40
R-JL schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:10:
[...]

Dit heb ik ook bij sommige video's.

Heb het deels op kunnen lossen met een instelling, het was iets met het automatisch schalen van de video aan de hand van het beeld. Bij mij is het nu wel bijna bij elke video.
Schijnt een fout te zijn in de app van youtube.
Oke, vervelend. Enige idee waar ik dit kan aangeven bij Samsung of YouTube zelf?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:29

Turfschipper

Hup NAC

Het lijkt er op dat het grote prijszakspel weer op de wagen is. Js8500 ineens 1000 er af. Js9000 al een tijdje flink wat er af. Zelfs een tijdje goedkoper geweest dan de js8500, wat natuurlijk erg vreemd is.

Maar goed, binnenkort komen de sonys eindelijk op de markt en dan gaat het weer echt los denk ik. Net als vorig jaar. (Misschien net als elk jaar, geen idee, volg de tv wereld pas een jaar of 1.8 ;-) )

Scheelt echt duizenden euros of je je tv vorige maand haalde, of over een maandje. (High end)

[ Voor 11% gewijzigd door Turfschipper op 05-06-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-10-2020
Heren!

Even een vraagje! Heb veel online zitten lezen en informatie inwinnen via reviews etc. over de HU7500/HU8500/JU7500/JU700.

Nou gaat mijn voorkeur uit naar een flatscreen ipv Curved! Dus ga ik waarschijnlijk voor de HU7500 of JU7000 55".

Nou lees ik verschillende verhalen online ook hier op tweakers.

De HU7500 is platter en draait op Android ipv Tizen, wat volgens mij nog niet optimaal werkt als ik t zo mag lezen (qua aanbod van apps iig).

Nou kan ik alleen nergens vinden of de JU7000 ook dezelfde functies heeft. Zoals UHD Upscaling, soccer mode, multiscreen etc. Vooral de UHD upscaling vind ik belangrijk!

Verder heeft de HU7500 een input lag van 69 ms vergeleken met 21 ms van de JU7000. Merk je zoiets heel erg met gamen ( online shooters ) of valt dat wel mee omdat het fracties van secondes zijn?

Ben geen pro gamer ofzo maar speel (vooral in de wintermaanden) regelmatig shooters.

De HU7500 gaat eruit en is niet overal meer verkrijgbaar helaas, dus moet snel een beslissing maken! De goedkoopste die ik online kon vinden is 1449€ en de goedkoopste JU7000 1899€!

Volgens mij krijg je pas vanaf de JU7500 een gratis Curved soundbar erbij en niet bij de JU7000.

Graag advies voor deze noob!

Met vriendelijke groet,

Jarino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ik heb nog de 55JU7000 beschikbaar voor 1700€. Inmiddels is er een nieuwe app bij gekomen en dat is de NPO app. Dus we komen nu wel ergens. Nu nog de RTLXL app.

Verder zou je hier alles moeten vinden: http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE55JU7000LXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Soccer mode zit er in. Multiscreen etc ook. Dus de ju7000 is voor jou iig een goede aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Ja het gaat me eigenlijk meer om de UHD Upscaling dat vind ik wel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Jarino schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:16:
Ja het gaat me eigenlijk meer om de UHD Upscaling dat vind ik wel belangrijker.
Voor zover ik weet doet de tv dit automatisch.
Zelf geen optie voor kunnen vinden, maar het lijkt me dat de tv het gewoon zelf doet. Ook volgens reviews kwam dit er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Ja ik zie het op de link die BliXem stuurde! Bedankt voor de informatie! Ik ga d'r nog even hard over nadenken haha! Bedankt beide voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net contact opgenomen met Samsung om te kijken of zij iets weten over het splitscreen spelen op het volledige scherm. Dual play etc bij de andere merken.
Ik weet dat het vroeger kon op de actieve Samsung tv's.
Maar het eerste antwoord was dat het pip heette >_<.
Toen een link gestuurd en een uitleg waarop het antwoord kwam dat dit niet kan.

Nah, dat geloof ik niet. Alleen ga niet onnodig geld uitgeven voor Xpand brillen als het uiteindelijk niet werkt. De Samsung brillen kan ik voor onder de 20 euro p/s kopen.
De gok is me gewoon te groot. Die Xpand brillen kun je iig omzetten naar gewoon 3D en dus dual play.

Ze zijn het nog niet aan het opgeven. Schijnbaar in 2012 heeft Samsung wel iets laten zien met dual play en dual sound. Waarbij je het geluid in de brillen hoort. Dus dan kun je ieder een eigen televisie aflevering zien of 1 gamen en de ander tv.
Volgens mij zit zoiets er met dual view nog in.

Dual view zit erin, de brillen zijn de SSG-5900 met geluid. Er leuk als je beide iets anders wilt doen (volgens mij kun je zelfs tot 4 personen een eigen programma of kanaal bekijken).
Jammer alleen dat die brillen 130 euro zijn. 8)7

Bovenstaande kan interessant zijn, maar niet voor hetgeen ik wilde doen.
Degene op de chat heeft iig erg veel uitgezocht.
Leuk die obscure vragen. :D Maar heb ondertussen ook gemaild naar Xpand of de brillen met deze tv werken.
Dat splitscreen dual play is natuurlijk iets wat weinig fabrikanten echt geimplementeerd hebben. Dus dat maakt het dan ook een erg moeilijke vraag.

[ Voor 44% gewijzigd door Arunia op 08-06-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat raar, met Googlen kan ik nergens vinden dat enig JU7000 Dual View heeft...
Wist die vent het echt zeker?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat was eerder mijn uitspraak en niet die van de medewerkster.
Ga er nog wel dieper in duiken. Ben eerder geïnteresseerd in splitscreen op het hele scherm per speler. Dat andere zou dan toch te duur worden. De ssg 3570 brillen zijn ook oplaadbaar. 2 minuten laden voor 2 uur kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Vraagje:

Ik kan een UE55HU7500 showroommodel kopen voor 1500€ die winkel is net een week open is, dus die heeft weinig branduren en natuurlijk 2 jaar garantie.

Of een showroommodel van 2 maanden oud 1449€ bij foto klein. Beide worden gratis thuis bezorgd en 2 jaar garantie vanaf aankoop.

Liever heb ik een nieuwe (1549€) maar 100€ in je zak houden is natuurlijk leuk.

Maakt het iets uit qua branduren op zo'n tv die 2 maanden in een winkel heeft gestaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, hoe lang is de winkel open en staat de tv dus aan per dag, dat maak de dagen dat hij open is etc.
Dan kijken naar de gemiddelde levensduur van een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Ja idd! Heb sowieso liever een nieuwe! Net een aanbod van een andere foto klein voor 1400€ 3 maanden showroom model.

Krijg natuurlijk garantie en alles en als d'r wat mis mee is staan ze garant etc.

Maar zo'n tv heeft natuurlijk wel van 9-5 aangestaan dus laat zeggen minimaal 40 uur per week 12 weken lang. +- 500 uur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wat is de gemiddelde levensduur? 25000 branden of zelfs meer. Dus kijken hoe lang jij de tv per dag aan hebt en dan hoeveel jaar dat is een netwerken hoeveel dat mijn die 500 uur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Dat is verschillend aangezien ik niet altijd thuis ben of niet altijd tv kijk.

Maar laat zeggen 3 uur per dag x 7 dagen x 52 weken = 1092 uur per jaar laat zeggen tussen de 1000 en 1500 uur per jaar. Dan kan je d'r best lang mee doen met zo'n tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Goeiemorgen allemaal!

Ik ga toch voor een nieuwe EU55HU7500 voor 1549€ + 30€ A-Z garantie pakket van plattetv.nl!

Dat pakket houdt in:

Wanneer u dit pakket toevoegt aan uw aankoop, heeft u recht op de onderstaande extra garantie- en servicevoorzieningen. Hiermee kunt u direct zorgeloos genieten van uw nieuwe, duurzame aankoop!

3 jaar Volledige Garantie op alles

Het service totaalpakket zorgt ervoor dat een officiële monteur 3 jaar lang in heel Nederland bij u thuiskomt om uw klacht kosteloos te verhelpen. Een telefoontje of mail is voldoende voor een gratis monteur in uw woonkamer. U hoeft niet meer op een drukke zaterdagmiddag met een tv naar de winkel.

4 weken Proefperiode

U doet een aanschaf en denkt daarmee de juiste keuze te hebben gedaan. Echter wanneer u binnen 4 weken toch vindt dat u een verkeerde keuze heeft gemaakt en u liever een ander toestel wilt, mag u alsnog uw toestel voor een ander vergelijkbaar product omruilen. Kortom u bent altijd tevreden!

100% Pixelgarantie

Een tv bestaat uit miljoenen pixels. Een defecte pixel is niet te repareren en valt niet onder de standaard fabrieksgarantie. Binnen de fabrieksgarantie mogen 4 pixels uitvallen. Echter als er slechts 1 pixel uit valt is dat al heel onplezierig TV kijken, daarom hanteren wij 100% pixelgarantie en krijgt u van ons direct een nieuw toestel.

Leentoestel Service

Wanneer uw toestel onverhoopt defect gaat, hebben wij te allen tijde een leentoestel beschikbaar voor u gedurende de periode dat uw toestel op reparatie is.
Geen Eigen Risico

U betaalt bij ons geen eigen risico indien er kosten ontstaan aan uw toestel.
Geen verzendkosten (retourkosten dekking)

Wanneer u uw toestel retour stuurt om welke reden dan ook, betalen wij deze kosten.
Verzekerd verstuurd

Indien er iets gebeurt tijdens het transport of verzenden van uw aankoop bent u daarvoor te allen tijde verzekerd. Wij staan garant voor uw aanschaf.

Lijkt me wel een goeie deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb dat pakket ook genomen. Gewoon voor de zekerheid. Voor het geld hoef je het niet te laten.

Als je brillen wilt, er zijn verschillende opties. De 5100 en de 3570. Of die van xpand b104 of de x105 rf. Die kunnen ook dual play.
De 3570 zijn met de x105 oplaadbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Nee daarom die 30€ voor 3 jaar! Stel d'r gebeurd een x wat heb je het er gelijk uit! Okey bedankt voor de tip! Maar volgens mij wordt hij geleverd met 2 actieve brillen! Of zijn die brillen die jij aanbeveelt beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Jarino schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:42:
Nee daarom die 30€ voor 3 jaar! Stel d'r gebeurd een x wat heb je het er gelijk uit! Okey bedankt voor de tip! Maar volgens mij wordt hij geleverd met 2 actieve brillen! Of zijn die brillen die jij aanbeveelt beter ?
Sorry, volgens mij wordt de hu idd geleverd met brillen. Check het nog wel even!
Ik moest bij onze ju ook even goed zoeken op internet tot ik er achter kwam dat ze er niet bij zaten.

Geen idee of die anderen beter zijn. Maar dat merk ik vanzelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Ja bij de HU worden ze meegeleverd heb t voor de zekerheid nagecheckt! 😋

Raad je trouwens aan om gelijk HDMI 2.0 kabels aan te schaffen? Of heb dat niet zoveel nut met m'n HTE-5500 Samsung bluray cinema set en m'n UPC horizon box?

Die zenden namelijk toch geen 4K uit. Alleen netflix volgens mij! En daar dit die HEVC (h.265) ingebouwd natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, dat is aan jezelf. Als het niet duurder is, dan kun je dat meteen doen. Ik heb gewoon mijn oude kabels voor alles gebruikt.
Tegen de tijd dat alles UHD wordt, dan pas ik het dan wel aan.
Enige waar ik nu UHD mee kan afspelen op de tv is een usb stick of externe schijf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Ja ik gebruik denk ook m'n oude kabels gewoon. Die werken prima geven mooi Full HD beeld!

M'n oude tv gaat toch aan m'n slaapkamer muur en daar sluit ik waarschijnlijk m'n oude Xbox 360 op aan voor Netflix (wel samsung😋 maar geen smart tv) of ik haal een chromecast dat staat wat opgeruimder ipv die Xbox met die kabels weer enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Ze hebben de tv niet meer... Krijg net een mailtje ze willen me de EU55HU8500 aanbieden voor dezelfde prijs http://www.plattetv.nl/in...545.html?skeywords=55hu85

Alleen is het een open doos model. Oftewel hij is al aan een klant laten zien of misschien omgeruild van een klant met de omruilgarantie.

Hartelijk dank voor uw bestelling bij PlatteTV.nl

Door een ontzettend drukke week zijn wij helaas door onze vrije voorraad van het door u bestelde artikel heen, ook verwachten wij deze niet op korte termijn binnen te krijgen.

Onze excuses voor dit ongemak!

Wel hebben wij nog een open doos model van de Samsung UE55HU8500 staan voor u, welke wij u eenmalig mogen aanbieden voor dezelfde prijs!

Productspecificaties: http://www.plattetv.nl/in...545.html?skeywords=55hu85
Dit model is alleen maar uit de doos geweest om even te laten zien en is dus gewoon als nieuw en met volledige garantie van 2 jaar.

Wat zal ik doen😋 het is wel een goeie deal stuk goedkoper 1580€ dan 1899€ natuurlijk! Heb alleen liever die hu7500 omdat die flat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:55
@ Jarino, ik zou voor de 8500 gaan, heeft betere specs dan de door je eerder gekozen HU 7500,
en gewoon even bij levering je tv controleren of hij wat schoonheids foutjes heeft, krasjes en dergelijke, kun je gauw genoeg zien of het inderdaad alleen maar uit de doos is geweest. veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 16:04
Sinds zojuist bij m'n ouders de UE48JU7000 opgehangen. Zijn er bekende problemen met het downloaden van de "Voorwaarden, Privacy"? Zowel draadloos als via de kabel lijkt er vrij weinig te gebeuren, en gelukkig is de interface zo slim dat die zegt "Downloaden" en geen progress-balk toont.

Dit is btw bij het instellen van de Smart-Hub...

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Ja heb gekozen voor de HU8500 open doos model! Ben nu 1580€ kwijt inclusief 3 jaar volledige garantie!

In plaats van 1899€ plus 60€ garantie! Bij dit model kost die garantie namelijk 60€ ipv 30€ dus in principe 380€ korting voor een betere tv!

Inclusief camera en one connect box! Twv 500€! Bedankt zal vast wel lukken! Ga hem sowieso even goed inspecteren komt goed!✌️ 😎

[ Voor 14% gewijzigd door Jarino op 09-06-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
EricNL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:02:
Sinds zojuist bij m'n ouders de UE48JU7000 opgehangen. Zijn er bekende problemen met het downloaden van de "Voorwaarden, Privacy"? Zowel draadloos als via de kabel lijkt er vrij weinig te gebeuren, en gelukkig is de interface zo slim dat die zegt "Downloaden" en geen progress-balk toont.

Dit is btw bij het instellen van de Smart-Hub...
Ik heb contact opgenomen met Samsung Live support, en mijn bovenstaande probleem lijkt een known issue te zijn bij Samsung, en speelt bij zowel de HU als de JU modellen. Ik heb het probleem zelf in ieder geval ervaren met firmware 1200 en ook de nieuwste 1207 firmware.

Helaas is er geen workaround of tijdelijke oplossing. Er wordt wel gewerkt aan een nieuwe firmware die dit probleem op zou moeten lossen, maar nog niet bekend hoelang dit gaat duren.

Kort samen gevat: de nieuwe HU en JU modellen van Samsung hebben problemen met de eerste setup van Smart Hub. Deze blijft hangen op "Downloaden: Voorwaarden, Privacy". Nieuwe firmware zal het probleem op gaan lossen, maar nog niet bekend wanneer deze uit gaat komen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Jarino schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:34:
Vraagje:

Ik kan een UE55HU7500 showroommodel kopen voor 1500€ die winkel is net een week open is, dus die heeft weinig branduren en natuurlijk 2 jaar garantie.

Of een showroommodel van 2 maanden oud 1449€ bij foto klein. Beide worden gratis thuis bezorgd en 2 jaar garantie vanaf aankoop.

Liever heb ik een nieuwe (1549€) maar 100€ in je zak houden is natuurlijk leuk.

Maakt het iets uit qua branduren op zo'n tv die 2 maanden in een winkel heeft gestaan?

Alvast bedankt!
Voor 1700 had je mijn samsung 55JU7000 kunnen overnemen + de 3 jaar garantie van plattetv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Haha heb nu een EU55HU8500 voor 1580€ inclusief 3 jaar garantie!

De JU7000/7500 trekken mij niet zo nadat ik veel gelezen had online!

Neem aan dat jij hem ook niet zomaar weg doet haha! Maar succes met de verkoop man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Jarino schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:50:
Haha heb nu een EU55HU8500 voor 1580€ inclusief 3 jaar garantie!

De JU7000/7500 trekken mij niet zo nadat ik veel gelezen had online!

Neem aan dat jij hem ook niet zomaar weg doet haha! Maar succes met de verkoop man!
Wat heb je over de JU7000/7500 online gelezen dan? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
EricNL schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:33:
[...]

Ik heb contact opgenomen met Samsung Live support, en mijn bovenstaande probleem lijkt een known issue te zijn bij Samsung, en speelt bij zowel de HU als de JU modellen. Ik heb het probleem zelf in ieder geval ervaren met firmware 1200 en ook de nieuwste 1207 firmware.

Helaas is er geen workaround of tijdelijke oplossing. Er wordt wel gewerkt aan een nieuwe firmware die dit probleem op zou moeten lossen, maar nog niet bekend hoelang dit gaat duren.

Kort samen gevat: de nieuwe HU en JU modellen van Samsung hebben problemen met de eerste setup van Smart Hub. Deze blijft hangen op "Downloaden: Voorwaarden, Privacy". Nieuwe firmware zal het probleem op gaan lossen, maar nog niet bekend wanneer deze uit gaat komen"
Ik kan me niet herinneren dat ik problemen heb gehad met het instellen van Smart. Ja, hij startte de eerste keer niet op, maar na de tv uit en aan gezet te hebben ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

EricNL schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:33:
[...]

Wat heb je over de JU7000/7500 online gelezen dan? Ben wel benieuwd.
Ach, het is een goede TV, maar ik heb ook eerder gekeken en vond dit soort dingen die afhankelijk wat je zoekt al dan niet een probleem/relevant zijn:
  • The JU7500 boasts an almost criminally narrow viewing angle.
  • Shallow black levels spell trouble, but brilliant colors make up for it
  • Unfortunately, the Tizen-powered Smart TV feels a little sluggish.
  • This TV is for sports fans and casual movie-watchers, not cinephiles or home theater enthusiasts.
  • When we first reviewed this TV it suffered with significant motion blur problems
  • The JU7500 just can't find a way to justify its $1,600 price tag.
En sommige dingen (zoals motion blur) is in een firmware update inmiddels al min-of-meer verholpen...

(Ben de linkjes naar de bronnen ff kwijtgeraakt :-( ...)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560259

Weet er iemand meer over de ju6640? De 55' staat voor 1800 euro in MM.

Vind er weinig over terug..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 560259 op 10-06-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Anoniem: 560259 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:38:
Weet er iemand meer over de ju6640? De 55' staat voor 1800 euro in MM.

Vind er weinig over terug..
Bel electroplace Rotterdam oude binnenweg! Ze deden mij een aanbod voor een nieuwe 55JU7000 voor 1700€ en vraag gelijk waar je de 55JU7500 voor mee krijgt! Daar krijg je namelijk ook een Curved soundbar bij twv 699€! Goedkoopste die ik aangeboden kreeg was 2000€

Dat zijn beide betere tv's dan de JU6640! Die electroplace heb sowieso goeie prijzen zou ze ff bellen! Hier een overzicht trouwens nog van de 2015 modellen van Samsung http://www.homecinemamaga...e-up-met-tizen-smart-tvs/

Oordeel zelf maar! Kijk ook altijd even op kieskeurig.nl altijd handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsoet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2024
Samsung 55JU7500 gekocht (en ontvangen) bij Hofma in Drachten (online) voor €1999 incl gratis soundbar.
Nog geen enkel probleem ondervonden, Tizen apps werken ook prima (Netflix, Youtube, NPO Gemist, Facebook, Twitter, Hardware TV).
UHD films via Netflix, Youtube of USB geen probleem. HD content streamen via mijn Synology ook geen probleem. Zelfs een Tizen app voor DS Video. Geen audio sync problemen. Tot mijn verbazing zelf erg goed geluid (zonder soundbar).
Al met al zeer content met dit apparaat.

http://www.hofma.nl/10682518/samsung-ue55ju7500-met-soundbar-cadeau

[ Voor 13% gewijzigd door wsoet op 13-06-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:40
Zojuist samen met een maat van mij de 55" ju7000 + een Vogels beugel opgehaald bij electroplace in Rotterdam. Hij is vandaag verhuisd en wilde dus gelijk een nieuwe tv. Hebben een mooie prijs gekregen daar, dus de moeite waard om ze eens te bellen als je een nieuwe TV zoekt.. ;) (vraag anders naar Marco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahum
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2022
Weet iemand waar er een 50Hz of 100Hz panels inzit bij de nieuwe Samsung 2015 modellen? Dus bijvoorbeeld bij de 48j5500, 48j6200, 48j6300, 48j6400? Vanaf welke serie is het 100Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:45
wsoet schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:52:
Samsung 55JU7500 gekocht (en ontvangen) bij Hofma in Drachten (online) voor €1999 incl gratis soundbar.
Nog geen enkel probleem ondervonden, Tizen apps werken ook prima (Netflix, Youtube, NPO Gemist, Facebook, Twitter, Hardware TV).
UHD films via Netflix, Youtube of USB geen probleem. HD content streamen via mijn Synology ook geen probleem. Zelfs een Tizen app voor DS Video. Geen audio sync problemen. Tot mijn verbazing zelf erg goed geluid (zonder soundbar).
Al met al zeer content met dit apparaat.

http://www.hofma.nl/10682518/samsung-ue55ju7500-met-soundbar-cadeau
Bevalt de kijkhoek, ook al zit je er niet recht voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsoet
felder schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:52:
[...]

Bevalt de kijkhoek, ook al zit je er niet recht voor?
Kijkhoek is prima. Het is dat je ernaar vraagt, heb niet eens eerder bewust naar de inkijkhoek gekeken omdat ik dit eigenlijk niet als anders ervaar. Naar mijn mening is de inkijkhoek juist beter met een curved.
De weerspiegeling ziet er wat anders uit, maar daardoor niet per definitie slecht (geen direct spiegelbeeld, maar curved vormen). Het staat in ieder geval gaaf in mijn woonkamer en op een of andere manier voegt het iets toe aan mijn kijkplezier (misschien omdat het gewoon anders is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Inmiddels heb ik de tv enkele weken hangen en ben tot op heden erg tevreden.
Ben aan het spelen met de calibratie, maar gezien ik geen ervaring heb en geen standaard BR player gebruik maar een HTPC een extra hindernis.

Nu eindelijk een stapje verder en meteen een pijnpunt van samsung ju7000 gevonden (misschien ook andere modellen, maar daar heb ik geen ervaring mee). Om BTB en WTW te hebben op de tv dien je de htpc (kodi) in limited color range te zetten (geen probleem).
De GPU dient op full color range te staan. De tv dient dan weer op limited te staan (bij samsung HDMI blck LOW). Echter bij elke reboot/disconect etc van de HDMI kabel reset de tv dit naar auto.

Geen idee hoe ik dit moet oplossen of waar ik het antwoord kan vinden.
In ieder geval werkt het zo niet lekker. Eerste resultaten na brightness, contrast en backlight waren wel verrassend. Zeer zwart en zeer wit.
Kleuren moet ik nog doen, maar zoals ik al eerder typte, nieuwe uitdaging dus VEEL lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Is hier niets over in het service menu te vinden en aan te passen?
Wel daar uitkijken wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Heb ik ook aan zitten denken inderdaad, maar nog niet de tijd genomen.

Iets anders waar ik tegenaan was gelopen is dat als je de CAL-Day en CAL-Night activeert deze niet beschikbaar komt voor pc-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Op plasmavisie is de js8500 ineens weer duizend euro gezakt, naar 2700.

https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue65js8500.html

Dat is 2000 euro goedkoper dan bij alle andere shops. Dat snap ik al niet.

Maar als je op plasmavisie de hu8500 bekijkt, dan is die nog duurder. Terwijl dat die van vorig jaar is, weliswaar de duurste, maar geen SUHD, en als je de specs vergelijkt met de js8500, dan is de js zeker niet minder.

Snap daar niks van.

Als je nu een TV koopt en je moet kiezen tussen hu8500 of js8500, even duur, dan kies je toch voor de JS?

Of zie ik iets over het hoofd?

(De prijzen zijn nu echt bijna within my reach, man, wat wordt dat genieten van films en sport binnenkort. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Turfschipper schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:21:

Maar als je op plasmavisie de hu8500 bekijkt, dan is die nog duurder. Terwijl dat die van vorig jaar is, weliswaar de duurste, maar geen SUHD, en als je de specs vergelijkt met de js8500, dan is de js zeker niet minder.

Snap daar niks van.

Als je nu een TV koopt en je moet kiezen tussen hu8500 of js8500, even duur, dan kies je toch voor de JS?

(De prijzen zijn nu echt bijna within my reach, man, wat wordt dat genieten van films en sport binnenkort. :) )
Dan zou ik idd voor de JS8500 gaan als die even duur is! Lijkt me sterk want de HU8500 is 1899€ ( 55" )!

Heb hem toevallig pas gekocht voor 1580€ aangezien de hu7500 niet meer leverbaar was kreeg ik hem voor dezelfde prijs!

EDIT:

Oh de 65" versie! Nou dan zou ik zeker voor de JS gaan als die goedkoper is haha! Kijk wel ff na of plasmavisie een officiële dealer is, volgens mij niet namelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Jarino op 16-06-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Vraagje:

Heb pas de 55HU8500 aangeschaft! Mooi toestel ben d'r blij mee! Soms heb ik wel idee dat hij onderin beeld bij snelle bewegingen af en toen licht flikkert, maar dat kan ook komen door Netflix of YouTube...

Maar ik wou vragen of iemand toevallig weet of het nog uitmaakt waar de panelen vandaan komen?

Want zag een review ( hu8550 uit Amerika) die zei dat je daarop moest letten want zo'n Chinees bedrijf maakt slechtere panelen!

Achterop de mijne staat version:01 Made in Slovakia.

Kon online niet vinden of d'r meerdere panelen zijn voor mijn tv (hu8500) of dat dit gewoon een Samsung eigen paneel is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Het is niet de bedoeling om het topic te kicken binnen 24 uur. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, kun je de "wijzig"-knop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
S1NN3D schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:14:
[...]

[mbr]
Het is niet de bedoeling om het topic te kicken binnen 24 uur. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, kun je de "wijzig"-knop gebruiken.[/mbr]
Het spijt me zeer... 😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Haha ;-), foei Jarino!

--

Die flits streep onderaan bij youtube, dat heb ik al vaker gelezen. Is een bug waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Turfschipper schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:39:
Haha ;-), foei Jarino!

--

Die flits streep onderaan bij youtube, dat heb ik al vaker gelezen. Is een bug waarschijnlijk.
Ja ook bij netflix soms dan hapert t beeld (onderin) gewoon bij snelle bewegingen.. Hoop niet dat t aan de tv ligt haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Heb even opgezocht wat ik dacht dat jij ook hebt, maar twijfel nu.

Kijk;

http://youtu.be/sPrYCDlT-Js

Is dat wat je bedoelt?

Zoja, dan is het een bug. Zonee, dan weet ik het ook even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrij2
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 13:39
En weer €1000 gestegen >:) heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Zouden de prijzen toch aan het dalen zijn voor dit soort modellen? In de US is de weliswaar platte UN65JS8500 al rond de 2999 dollar advies te koop. Net afgeprijsd zo te zien :>
Turfschipper schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:21:

Snap daar niks van.

[ Voor 3% gewijzigd door alexrij2 op 17-06-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarino
Turfschipper schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:21:
Heb even opgezocht wat ik dacht dat jij ook hebt, maar twijfel nu.

Kijk;

http://youtu.be/sPrYCDlT-Js

Is dat wat je bedoelt?

Zoja, dan is het een bug. Zonee, dan weet ik het ook even niet.
Nee dat bedoel ik niet haha! Bedankt voor t opzoeken in ieder geval!

Bij mij zie je gewoon af en toe lichte haperingen onderin t beeld bij snelle bewegingen, kan ook zijn dat het internet te traag is. M'n modem is kapot en trek ff wifi van de buren, ga vd week horizon aanvragen met 200 MB internet 😋 Eerst ff de DVR van m'n HD mediabox leeg kijken staan nog aantal films op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679690

Hallo,

Dat youtube filmpje is van mij. Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand hoe dit op te lossen is? Samsung heb ik al verschillende keren gebeld maar hun weten ook niet precies wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsoet
Anoniem: 679690 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:06:
Hallo,

Dat youtube filmpje is van mij. Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand hoe dit op te lossen is? Samsung heb ik al verschillende keren gebeld maar hun weten ook niet precies wat het is.
Ik heb dit maar bij 1 of 2 4K films op youtube. Ik ga ervan uit dat het aan de bron ligt en niet mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 17:42
Ik heb sinds een week een 55 inch JU7000 en ik moet zeggen dat die goed bevalt.
Nu even een 3d bril van een vriendin geleend (samsung SSG-5100GB). Dit zijn natuurlijk zogenaamde actieve brillen die werken met shutters, waardoor beelden zich afwisselen.

Nu vroeg ik me af of het normaal is om ook die shutters waar te nemen. Het flikkerende beeld is niet echt lekker om naar te kijken. Als dit met een andere bril niet opgelost kan worden, dan is het voor mij geen 3D op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Die shutters blijf je een beetje zien, dat gaat nooit helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ligt ook gedeeltelijk aan het soort omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Klopt, en ook aan hoe fel het beeld is. Het is niet perfect, maar een leuke functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsoet
Het lukt mij niet om vanaf mijn Win8.1 laptop via Popcorn films te streamen naar mijn JU7500. Ziet wel de TV in popcorn maar na downloaden geen stream. Andere Popcorn gebruikers ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik lees nu toch wel berichten van users die heel erg tevreden zijn over de js8500.

Echter, die hebben een platte versie, en bij ons is dat model curved.

Kan je toch verwachten dat het verder helemaal dezelfde TV is als de amerikaanse js8500? Of kan je daar niks over zeggen totdat iemand dat vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:55
nee, helaas liggen de type nrs maar ook de versie uitvoeringen van de amerikaanse S en UHD tv`s niet gelijk, zie maar op AVS.com een bekende site onze HU 8500 is bijvoorbeeld in USA de HU9000 zover ik het heb gevolgd....
Naar verwachting komen er in Europa ook binnenkort platte rechte modellen uit, waarschijnlijk zo begin september gelijkertijd met de IFA te Berlijn.
Ik ben daar sowieso naar toe, ik laat als ik nieuws heb het hier graag weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Van vorig jaar dat wist ik, maar dat zijn andere nummers.

Nu hebben de modellen dezelfde nummers. En de js9000 en js9500 zijn wel hetzelfde als in de usa. Beide curved, zelfde specs.

De js8500 hier en usa hebben ook dezelfde specs, alleen dat vreemde verschil dat die hier curved is, en daar niet.

Nouja, toch maar even af wachten op de Europese reviews.

[ Voor 55% gewijzigd door Turfschipper op 23-06-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net een xpand x105-rf bril besteld bij Amazon.fr.
Deze heeft grotere glazen, zou ook dual play moeten doen en ondersteund ook ir, daarnaast ook oplaadbaar. 2 uur laden is 100 uur kijken. Ben benieuwd. Ze zijn wel 2 keer zo duur dan de oplaadbare versie van samsung, maar zien er wel comfortabeler uit.
Uiterlijk 1 juli geleverd.
Als deze bevalt, dan bestel ik er nog 1 tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680837

Deze maand een Samsung smart TV model UE40JU6770 aan gekocht. Tot heden zeer tevreden over de beeldkwaliteit en de werking van de smart-hub. Opgenomen in het thuisnetwerk mits kabel verbindingen.
Heb een probleem bij het bekijken van mijn afbeeldingen van de computer. Het uploaden gaat tamelijk vlot , bij openen van een map en bekijken in diavoorstelling met optie snel verloopt de overgang van een afbeelding naar de andere ca 5 sec. Maar bij de optie keuze zoomen draaien stopt de diavoorstelling en het zoomen is enkel per afbeelding in te stellen? Dus niet voor alle afbeeldingen uit de map ! Dit is zeer vervelend ! Hoe kan dit aangepast worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Arunia, jij had toch ook een colorimeter?
Zou jij een keer met HCFR een sample set kunnen maken?

Heb hier mijn tv de afgelopen weken geprobeerd te calibreren, maar eigenlijk kom ik tot de conlcussie dat het helemaal waardeloos is. Momenteel op dat vlak zer ontevreden.

De luminance response van blauw wijkt extreem af (met extreem bedoel ik extreem :))
Zoveel dat normale calibratie niet werkt.
Graag heb ik van hetzelfde model JU7000 default calibratie data om te weten of het mijn model is, of dat het de standaard is.
De set-up waar ik graag iets van zou willen hebben:
Movie - native color - warm2 - gamma 0

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
BSeB schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:14:
Arunia, jij had toch ook een colorimeter?
Zou jij een keer met HCFR een sample set kunnen maken?

Heb hier mijn tv de afgelopen weken geprobeerd te calibreren, maar eigenlijk kom ik tot de conlcussie dat het helemaal waardeloos is. Momenteel op dat vlak zer ontevreden.

De luminance response van blauw wijkt extreem af (met extreem bedoel ik extreem :))
Zoveel dat normale calibratie niet werkt.
Graag heb ik van hetzelfde model JU7000 default calibratie data om te weten of het mijn model is, of dat het de standaard is.
De set-up waar ik graag iets van zou willen hebben:
Movie - native color - warm2 - gamma 0

Alvast bedankt voor de moeite.
Ik wil best voor je kijken, maar moet eerlijk zijn dat ik met de drukte nog geen tijd heb gehad en ga hebben om er iets mee te doen. Neem aan dat als het niet klopt je qua garantie iets wilt doen?

Ik heb overigens een spyder 3 elite wat een oudje is ondertussen. Weet ook niet hoe die zich redden op de nieuwe schermen.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 27-06-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Yep, ga sowieso contact opnemen met samsung.
Check dit topic:
http://www.avsforum.com/f...ion-samsung-ju7000-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik ben voor een duitse kennis aan het kijken naar een Samsung toestel, bij voorkeur een 2015 model en minimaal 40 inch. Hij kwam zelf met de volgende twee:

Samsung UE46H7000 EU
https://www.notebooksbill...uctpopup/location/product

Samsung UE48JU6450
https://www.notebooksbill...86-42db-ba82-6989c6e26175

Vergelijking, incompleet ivm duits model:
https://tweakers.net/pric...re/listing/440399;379363/

Nu vraag ik me dus af waarom het 2015 en 48 inch model goedkoper is, ik snap dat het om de 6 serie gaat tegenover de 7 maar gaat een gemiddelde kijker die alleen een 1080p serie of digitale kabel kijkt het verschil merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De xpand x105 rf werkt erg goed. Idd grotere glazen alleen de pootjes gaan vrij snel naar binnen. Breed hoofd zitten ze minder lekker op.
Dual play werkt erg goed.
Dus SBS 3d of topdown en dan switchen. Je ziet nog wel hele lichte delen van de andere speler, maar niet vervelend. Ze zijn vrij lichtjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 15:05

Typhone

Who Dares Wins

Iemand ervaring met de UES65JS9500?

Ik wil mijn huidige game-scherm (sony KDL48W850) gaan vervangen door dit scherm voornamelijk ook omdat er binnenkort ook series op gekeken gaan worden. Scherm krijgt zeer goede reviews maar wellicht zijn er pro's of cons die ik over het hoofd zie of waar ik momenteel niet aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als me er niet enkel recht voor zit zou ik geen curved nemen, maar als je er vooral op gamed van niet te ver lijkt het mij perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

Hey Folks,

ff voor mijn info, kan iemand mij vertellen de JU serie tinzen OS. is er al een RTLXL app voor gereleased
ken hem niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 12:11
Typhone schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:20:

Ik wil mijn huidige game-scherm (sony KDL48W850) gaan vervangen door dit scherm voornamelijk ook omdat er binnenkort ook series op gekeken gaan worden. Scherm krijgt zeer goede reviews maar wellicht zijn er pro's of cons die ik over het hoofd zie of waar ik momenteel niet aan denk.
Ik bezit deze al een paar maanden.Ben er zeer tevreden over,en ik heb al wat TV's gehad.Deze is absoluut de beste.Enige minpunt is blooming,halo vorming.Dit is vnl. zichtbaar bij ondertitels vindt ik.Dit kun je wel verminderen door je backlight terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 15:05

Typhone

Who Dares Wins

kimone66 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:03:
[...]

Ik bezit deze al een paar maanden.Ben er zeer tevreden over,en ik heb al wat TV's gehad.Deze is absoluut de beste.Enige minpunt is blooming,halo vorming.Dit is vnl. zichtbaar bij ondertitels vindt ik.Dit kun je wel verminderen door je backlight terug te zetten.
Straks eens even de knoop doorhakken :)
Heb hem gisteren voor het eerst in het echt gezien en was wel wat onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Hering
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-03 18:15
is tv 40JU7000 goede tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Typhone schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:20:

De JS9500 is wat ik heb gezien in de winkel een hele mooie TV, maar ik ben wat geschrokken van dit soort beelden (uit star wars), waarvan ik niet had verwacht dat de high-end Samsungs hier last van zouden hebben:
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/rlweud.jpg

De Samsung JS9090 is de middelste, links de Sony X8505C, rechts een Panasonic CXW804.
Of dit (vlekken, banding, paarse gloed, slechte zwartwaardes bij dit soort beelden) ook representatief is voor de JS9500 en/of het met kalibreren is weg te krijgen weet ik niet :D

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 13:35
Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee weken een 48" JU6445 gekocht, en ik ben hier erg tevreden mee. Kleuren zijn top, beeldkwaliteit is geweldig. Toch zit ik met een probleem:

Bij snelle bewegingen bij series/films heb ik het idee dat het beeld soms heel snel gaat, en op andere momenten weer heel langzaam. Ik krijg een beetje het slowmotion/fastforward idee. Het rare is dat ik er bij televisie kijken (via glasvezel, aminobox) geen last van heeft.

Iemand bekend met het verschijnsel?
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste