Hier wordt ik dan toch niet zo vrolijk van gezien mijn keuze op de UE55JS8500 is gevallen....Mars Warrior schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:19:
[...]
De JS9500 is wat ik heb gezien in de winkel een hele mooie TV, maar ik ben wat geschrokken van dit soort beelden (uit star wars), waarvan ik niet had verwacht dat de high-end Samsungs hier last van zouden hebben:
[afbeelding]
De Samsung JS9090 is de middelste, links de Sony X8505C, rechts een Panasonic CXW804.
Of dit (vlekken, banding, paarse gloed, slechte zwartwaardes bij dit soort beelden) ook representatief is voor de JS9500 en/of het met kalibreren is weg te krijgen weet ik niet
Heb je ook wat grotere plaatjes?Mars Warrior schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:19:
[...]
De JS9500 is wat ik heb gezien in de winkel een hele mooie TV, maar ik ben wat geschrokken van dit soort beelden (uit star wars), waarvan ik niet had verwacht dat de high-end Samsungs hier last van zouden hebben:
[afbeelding]
De Samsung JS9090 is de middelste, links de Sony X8505C, rechts een Panasonic CXW804.
Of dit (vlekken, banding, paarse gloed, slechte zwartwaardes bij dit soort beelden) ook representatief is voor de JS9500 en/of het met kalibreren is weg te krijgen weet ik niet
Meer plaatjes:

En voor diegene die ook wil zien hoe ontzettend mooie beelden de Samsung kan geven, de plaatjes zijn screenshots van een bijna 45 minuten durende, duitstalige youtube review van HDTV Magazin. Mogen jullie zelf bepalen wat je ervan vindt: niet iedereen is het nl. eens met de aanpak vwb de fabrieksinstellingen etc
.
PS: Vanaf minuut 20 start de eigenlijke vergelijking. Alles daarvoor gaat over de mogelijke TV instellingen, dus je kunt in ieder geval zien met wat voor instellingen deze beelden zijn verkregen!
Besef hierbij dat de Samsung veruit de duurste TV is van deze 3.
Een andere vergelijking (Sony X9405C, Samsung S9590, Panasonic CXW804) laat meer zien tav local dimming. Wederom een enorm prijsverschil tussen de verschillende TV's van €2.000 tot €9.000 en wederom (weer geen calibratie??) toont de Samsung een roze/paarse gloed.
Ten aanzien van de JS9090 vs JS9500 nog het volgende (edge-lit vs full back-lit), al wordt me hieruit niet duidelijk of de JS9500 nu wel of niet dezelfde soort problemen kan/zal vertonen:
"Vereinfacht gesagt: Das LED-Dimming des JS9090 trifft nicht immer die "richtige" Entscheidung bzw. Samsung legt den Fokus durch den SUHD-Claim in allen Szenen auf Helligkeit und dieser Fokus funktioniert bei einem Edge-LED einfach nicht ohne Kompromisse.
Beim JS9590 gibt es ein Direct-LED-Backlight und viele Dimming-Zonen, sodass der Helligkeitsboost von Details hervorragend klappt. Beim JS9090 wendet Samsung das gleiche Konzept an, aber durch die Edge-LED-Beleuchtung kann es nicht ohne Nachteile funktionieren. Natürlich könnten wir alles abschalten, aber dann könnte man auch zum günstigeren Sony greifen. Durch die HDR-Fähigkeit des JS9090 werden diese Ausleuchtungsprobleme und das Clouding auch zukünftig auftreten, denn spätestens mit HDR-Quellen muss der TV am absoluten Helligkeitslimit laufen (strenggenommen reicht die Helligkeit des JS9090 für den "vollen" HDR-Effekt nicht aus)."

En voor diegene die ook wil zien hoe ontzettend mooie beelden de Samsung kan geven, de plaatjes zijn screenshots van een bijna 45 minuten durende, duitstalige youtube review van HDTV Magazin. Mogen jullie zelf bepalen wat je ervan vindt: niet iedereen is het nl. eens met de aanpak vwb de fabrieksinstellingen etc
PS: Vanaf minuut 20 start de eigenlijke vergelijking. Alles daarvoor gaat over de mogelijke TV instellingen, dus je kunt in ieder geval zien met wat voor instellingen deze beelden zijn verkregen!
Een andere vergelijking (Sony X9405C, Samsung S9590, Panasonic CXW804) laat meer zien tav local dimming. Wederom een enorm prijsverschil tussen de verschillende TV's van €2.000 tot €9.000 en wederom (weer geen calibratie??) toont de Samsung een roze/paarse gloed.
Ten aanzien van de JS9090 vs JS9500 nog het volgende (edge-lit vs full back-lit), al wordt me hieruit niet duidelijk of de JS9500 nu wel of niet dezelfde soort problemen kan/zal vertonen:
"Vereinfacht gesagt: Das LED-Dimming des JS9090 trifft nicht immer die "richtige" Entscheidung bzw. Samsung legt den Fokus durch den SUHD-Claim in allen Szenen auf Helligkeit und dieser Fokus funktioniert bei einem Edge-LED einfach nicht ohne Kompromisse.
Beim JS9590 gibt es ein Direct-LED-Backlight und viele Dimming-Zonen, sodass der Helligkeitsboost von Details hervorragend klappt. Beim JS9090 wendet Samsung das gleiche Konzept an, aber durch die Edge-LED-Beleuchtung kann es nicht ohne Nachteile funktionieren. Natürlich könnten wir alles abschalten, aber dann könnte man auch zum günstigeren Sony greifen. Durch die HDR-Fähigkeit des JS9090 werden diese Ausleuchtungsprobleme und das Clouding auch zukünftig auftreten, denn spätestens mit HDR-Quellen muss der TV am absoluten Helligkeitslimit laufen (strenggenommen reicht die Helligkeit des JS9090 für den "vollen" HDR-Effekt nicht aus)."
[ Voor 10% gewijzigd door Mars Warrior op 14-07-2015 15:35 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Hoe is dat bij JU7000 van Samsung?Mars Warrior schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:13:
Meer plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
En voor diegene die ook wil zien hoe ontzettend mooie beelden de Samsung kan geven, de plaatjes zijn screenshots van een bijna 45 minuten durende, duitstalige youtube review van HDTV Magazin. Mogen jullie zelf bepalen wat je ervan vindt: niet iedereen is het nl. eens met de aanpak vwb de fabrieksinstellingen etc.
JU7000 heeft er bij mij nergens last van en is ook een back-lit LED scherm. Enkel geen HDR.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dat is fijn om te horen. De JU7000 valt nl wel binnen budget en is plat. Zo'n curved ding vind ik maar niks. Alleen dan jammer van de afwezige HDR functionaliteit, waarvan veel mensen verwachten dat het heel veel zal gaan betekenen voor de kijkervaring.Tijgert schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:56:
JU7000 heeft er bij mij nergens last van en is ook een back-lit LED scherm. Enkel geen HDR.
HDR is idd een grote hype nu. Het zal ook best mooi zijn, maar mis jij rijden in een Porsche? Ik niet, want ik heb dat nooit gedaan net zoals ik nooit HDR gezien heb naast een JU7000. Een JU7000 is een mooie TV waar ik lang van zal genieten en een aardig stukkie beter dan wat ik had. Zodra ik weer upgrade zal HDR vast heel normaal zijn, maar voorlopig is het net als UHD films gewoon niet normaal beschikbaar en veel belangrijker: nog helemaal geen uitgewerkte standaard.
Zelf wou ik ook geen curved TV, voor geen goud, maar dan heb je automatisch ook geen HDR... nu.
Het schijnt dat er een plat SUHD scherm komt... dus als je kan wachten...
Zelf wou ik ook geen curved TV, voor geen goud, maar dan heb je automatisch ook geen HDR... nu.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Sony heeft platte HDRtjes. 930c en 940c.
Er zijn altijd betere TV's, maar ik zoek iets in de grootte van 50"en de prijsrange van rond de €1.500.
De Sony's zijn helaas èn groter (vanaf 55"), en ruim 2x over budget (vanaf €3.500).
Er komen 3 TV's in de buurt van de wensen en budget:
De Sony's zijn helaas èn groter (vanaf 55"), en ruim 2x over budget (vanaf €3.500).
Er komen 3 TV's in de buurt van de wensen en budget:
- Samsung 48JU7000, afhankelijk van de shop rond de €1.500. Volgens reviews een solid performer, al behoren de black levels niet tot de top.
- Panasonic 50CX700, rond de €1.100. Beduidend goedkoper dan de Samsung dus, terwijl volgens reviews de beeldkwaliteit vergelijkbaar zou zijn.
- Panasonic 50CX800, rond de €1.900. Heeft WCG en HDR. In reviews is men erg enthousiast over de beeldkwaliteit. Is wel ruim de duurste, al zijn er webshops die hem voor €1.600 aanbieden, alleen die scoren niet zo goed op serviceverlening en soms is er twijfel of het een Duits of NL model is, maar het scheelt dus wel erg veel...
In Amerika is de JS7000 toegevoegd aan de lineup. Een platte SUHD idd (incl. Quatum Dots uiteraard), maar het (min)punt is dat deze Samsung's eigen IPS techniek gebruikt (PLS). Op rtings staat een review: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/samsung/js7000Tijgert schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 01:35:
HDR is idd een grote hype nu. Het zal ook best mooi zijn, maar mis jij rijden in een Porsche? Ik niet, want ik heb dat nooit gedaan net zoals ik nooit HDR gezien heb naast een JU7000. Een JU7000 is een mooie TV waar ik lang van zal genieten en een aardig stukkie beter dan wat ik had. Zodra ik weer upgrade zal HDR vast heel normaal zijn, maar voorlopig is het net als UHD films gewoon niet normaal beschikbaar en veel belangrijker: nog helemaal geen uitgewerkte standaard.
Hmmm, niet echt een optie moet ik zeggen!apis29 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:17:
[...]
In Amerika is de JS7000 toegevoegd aan de lineup. Een platte SUHD idd (incl. Quatum Dots uiteraard), maar het (min)punt is dat deze Samsung's eigen IPS techniek gebruikt (PLS). Op rtings staat een review: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/samsung/js7000
"Feature wise, the Samsung JS7000 is simply a JU6500 but with a wider color gamut. The picture quality is completely different though. It has better motion blur and viewing angle, but worse contrast ratio (1:775) and uniformity."
Verder geen 24p support (dus judder bij afspelen). Hoe is het mogelijk in 2015

Net weer even zitten lekkerbekken bij de UE55JS8500... blijf het een mooi ding vinden. Iemand al enige info betreft platte SUHD schermen richting NL? ALS ze al komen...
Verwijderd
De eerste platte SUHD is uit in Nederland: http://www.electroworld.nl/Nano-technologie
Het is wel een 6-serie dus geen 3D
De 55 inch versie gaat 1899 euro kosten
Het is wel een 6-serie dus geen 3D
De 55 inch versie gaat 1899 euro kosten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 16:54 ]
Hallo, ik ben aan het twijfelen tussen de sony x85c en de samsung ju7000, 55 inch. Een van de pluspunten die de sony heeft (denk ik), is dat de Plex app voorzien is van een volledige subtitle support (niet alleen losse .srt's). Mijn oude samsung model, een van de eerste smart tv's, heeft dit namelijk niet.
Kan iemand hier misschien bevestigen dat de app dit inderdaad niet heeft? Dit kan me enorm helpen m'n keuze te maken.
Kan iemand hier misschien bevestigen dat de app dit inderdaad niet heeft? Dit kan me enorm helpen m'n keuze te maken.
Ik heb net een nieuwe Samsung JU7000 (2015, Tizen) en merk helaas dat er via DLNA geen subtitle support is van de ingebouwde mediaplayer op de TV. Mijn vorige Samsung smartTV speelde altijd netjes de losse .SRT ondertitels af, maar de nieuwe TV niet meer
Ik heb een Synology NAS, dus ik zou de DS Video app kunnen gebruiken als die niet zo enorm traag was ...
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Of is het wachten op een firmware update van Samsung? Bij de 2014 modellen van Samsung speelde dit probleem in het begin ook, maar is later door een firmware update (gedeeltelijk) opgelost.
Ik heb een Synology NAS, dus ik zou de DS Video app kunnen gebruiken als die niet zo enorm traag was ...
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Of is het wachten op een firmware update van Samsung? Bij de 2014 modellen van Samsung speelde dit probleem in het begin ook, maar is later door een firmware update (gedeeltelijk) opgelost.
Je zou eens kunnen proberen te mappen en/of bestanden op je Synology te hernoemen. Dan later even kijken of de TV de .srt files nu wel af kan spelen.Jez821 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:58:
Overigens gebruik ik zelf de DS Video app op mijn Samsung HU7500 en ben hier zeer over te spreken. Herken de traagheid totaal niet, vindt hem juist erg snel! Ik heb de Synology DS214play met WD Red schijven erin overigens.
Dank voor de suggestie, hij blijft echter losse .srt files negeren, evenals andere losse subtitle formaten (.ssa etc.).
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat mkv/matroska bestanden met embedded ondertitels wél goed afgespeeld worden via de ingebouwde Samsung DLNA player. De workaround is dus om de .srt's 'handmatig' in mijn bestanden te embedden. Op zich prima te doen met een tooltje MKVmerge, maar met een grote library ben ik daar nog wel even zoet mee ;-)
Verder een super TV.
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat mkv/matroska bestanden met embedded ondertitels wél goed afgespeeld worden via de ingebouwde Samsung DLNA player. De workaround is dus om de .srt's 'handmatig' in mijn bestanden te embedden. Op zich prima te doen met een tooltje MKVmerge, maar met een grote library ben ik daar nog wel even zoet mee ;-)
Verder een super TV.
Werk nog precies hetzelfde als voorgaande Samsung modellen. Alleen losse SRT's.Jez821 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:58:
Ik heb net een nieuwe Samsung JU7000 (2015, Tizen) en merk helaas dat er via DLNA geen subtitle support is van de ingebouwde mediaplayer op de TV. Mijn vorige Samsung smartTV speelde altijd netjes de losse .SRT ondertitels af, maar de nieuwe TV niet meer![]()
[ Voor 12% gewijzigd door wsoet op 31-07-2015 19:01 ]
Werkt dus helaas NIET zoals voorgaande Samsung modellen. Hij pakt de losse SRT's nietWerk nog precies hetzelfde als voorgaande Samsung modellen. Alleen losse SRT's.
Samsung support geeft ook geen oplossing:
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat de televisie de bestanden via de USB wel leest.
Het is bij deze modellen vaak zo dat deze functie niet ondersteunt wordt via DLNA.
Daarom adviseer ik u om de ondertiteling in het bestand zelf te verwerken en het dan af te spelen op de televisie"
Nou ja, rustig wachten/hopen op een firmware update dan maar ...
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv Samsung of Sony 42 / 43 inch Beeldkwaliteit b.v contrast en zwartwaardes hebben mijn aandacht.
Verder vind ik game / 3-d / en smart optie s niet belangrijk, maar zijn vaak aanwezig op nieuwe tv s , het zij zo .
In de nieuwe 2015 lijn van Samsung kwam ik de UE43J5600A tegen waarvan ik nog geen review van ben tegengekomen ,
Is er iemand die al wel een review is tegengekomen of deze tv gekocht heeft zou men zijn bevindingen dan met mij willen delen.
Ook is mij niet duidelijk hoeveel de refresh raten van het panal is 50 / 100 / 200. Hz ?
Mocht er iemand hier iets meer van weten hoor ik het graag.
Verder vind ik game / 3-d / en smart optie s niet belangrijk, maar zijn vaak aanwezig op nieuwe tv s , het zij zo .
In de nieuwe 2015 lijn van Samsung kwam ik de UE43J5600A tegen waarvan ik nog geen review van ben tegengekomen ,
Is er iemand die al wel een review is tegengekomen of deze tv gekocht heeft zou men zijn bevindingen dan met mij willen delen.
Ook is mij niet duidelijk hoeveel de refresh raten van het panal is 50 / 100 / 200. Hz ?
Raar, bij mij wel.Jez821 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:46:
[...]
Werkt dus helaas NIET zoals voorgaande Samsung modellen. Hij pakt de losse SRT's niet![]()
Samsung support geeft ook geen oplossing:
Ik zou dit ook graag willen weten, kom ook nergens een juiste revieuw tegen van de 43inch modellen.hstrr schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:06:
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv Samsung of Sony 42 / 43 inch Beeldkwaliteit b.v contrast en zwartwaardes hebben mijn aandacht.
Zag wel dat samsung een 43j5500 en 5600 heeft.
Hierbij wat reviews:hstrr schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:06:
http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/samsung/j5500
http://dantri.com.vn/suc-...ua-samsung-1432174421.htm
http://televisions.review...tv/samsung-un48j5500.html
Niet allemaal zozeer over de 43inch, maar meeste gaan over de J5500 serie.
Schijnt prima tv te zijn, vooral beeldkwaliteit is goed. Kijkhoek iets minder, maar voor de prijs vind ik dat niet zo heel erg. Meestal zit je toch wel recht voor de tv.
Tot op heden is het bij Samsung altijd zo geweest dat de toestellen in de series 5, beschikken over een 50Hz paneel.hstrr schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:06:
Als je naar een 100Hz paneel op zoek bent, zul je naar de series 6 of hoger van Samsung moeten kijken. Slechts eenmaal heb ik gezien dat Samsung niet consistent is geweest in de series 6 qua paneelfrequenties. Dit was in 2013 met de Samsung F6200. Deze had geen 100Hz paneel maar een 50Hz paneel.
Aangezien ze wel weer consistent zijn geweest met de 2014 modellen - m.u.v. de UHD modellen - verwacht ik dat de 2015 modellen van de series 6 ook gewoon weer allemaal een 100Hz paneel hebben.
Verwijderd
Hallo beste mensen
Ik heb nu al iets langer dan een maand de samsung ju7500 65inch thuis er zijn een paar dingen waar ik me echt aan erger.
De tv heeft savonds allemaal lichte vlekken over het hele scherm . Niet weg te krijgen alleen als je de backlight helemaal terug zet maar dan is het beeld te donker .
En bij het afspelen van een 4k film netflix ook gewoon kabel tv en een bleu Ray zie je in scènes flikkeringen net of het beeld niet soepel loopt wat erg storend is .
Nu heb ik van de week een 55 inch js8500 thuis gehad die deze problemen niet vertoonde .
Ik heb de winkel gezegd dat ik voor een 65inch ga maar niet met die problemen.
Nu kan ik wel een 65inch js8500 nemen maar daar is de input lag een stuk hoger van dan de ju7500 . (Voor gamen )
Wie zou mij wat tips kunne geven wat ik zou moeten doen .
zou je een input lag van de ju7500 20ms merken vergeleken de js8500 met 36.9ms ?
Groet Dennis
Ik heb nu al iets langer dan een maand de samsung ju7500 65inch thuis er zijn een paar dingen waar ik me echt aan erger.
De tv heeft savonds allemaal lichte vlekken over het hele scherm . Niet weg te krijgen alleen als je de backlight helemaal terug zet maar dan is het beeld te donker .
En bij het afspelen van een 4k film netflix ook gewoon kabel tv en een bleu Ray zie je in scènes flikkeringen net of het beeld niet soepel loopt wat erg storend is .
Nu heb ik van de week een 55 inch js8500 thuis gehad die deze problemen niet vertoonde .
Ik heb de winkel gezegd dat ik voor een 65inch ga maar niet met die problemen.
Nu kan ik wel een 65inch js8500 nemen maar daar is de input lag een stuk hoger van dan de ju7500 . (Voor gamen )
Wie zou mij wat tips kunne geven wat ik zou moeten doen .
zou je een input lag van de ju7500 20ms merken vergeleken de js8500 met 36.9ms ?
Groet Dennis
Verwijderd
Ik bedoel als ik m'n keuze zou leggen op de js8500 65inch of ik dan last krijg met het iets hogere input lag in game mode.
Bij de ju7500 is die excellent en bij de js8500 good . Op inputlag database.
Bij de ju7500 is die excellent en bij de js8500 good . Op inputlag database.
Oke Dimens ,Dimens schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:39:
[...]
Tot op heden is het bij Samsung altijd zo geweest dat de toestellen in de series 5, beschikken over een 50Hz paneel.
Als je naar een 100Hz paneel op zoek bent, zul je naar de series 6 of hoger van Samsung moeten kijken. Slechts eenmaal heb ik gezien dat Samsung niet consistent is geweest in de series 6 qua paneelfrequenties. Dit was in 2013 met de Samsung F6200. Deze had geen 100Hz paneel maar een 50Hz paneel.
Aangezien ze wel weer consistent zijn geweest met de 2014 modellen - m.u.v. de UHD modellen - verwacht ik dat de 2015 modellen van de series 6 ook gewoon weer allemaal een 100Hz paneel hebben.
Heb ondertussen een review gelezen op www digitalversus.com van het kleinere broertje uit de 5-serie de ue32j5500 deze word niet al te best beoordeeld wat betreft contrast 860:1 niet al te beste zwartwaardes en heeft nogal veel last van Motion-blur .
Ik denk dat de 43-inch er dan niet veel beter uit zal komen.
Toch maar mijn pijlen op Sony richten liefst de w-800b serie van vorig jaar maar daar zijn er helaas niet veel meer van op voorraad.
Dennis1685: Spammen heeft geen zin, je kunt beter je post aanpassen i.p.v. drie berichten onder elkaar plaatsen.
Ik zou zelf sowieso de beeldkwaliteit verkiezen boven de inputlag. Nu game ik zelf niet op de tv, maar ook als ik dat wel zou doen blijft het in eerste instantie een scherm waarop ik een mooi, helder en scherp beeld wil zien. De effecten zoals jij die beschrijft zijn natuurlijk ongewenst en hierom zou ik hem dus ook omruilen. Misschien wel voor het zelfde type, als je daar wel gewoon over te spreken bent? Waarschijnlijk heb je gewoon pech met je paneel. Dat komt helaas voor bij LCD-LED tv's..
Ik zou zelf sowieso de beeldkwaliteit verkiezen boven de inputlag. Nu game ik zelf niet op de tv, maar ook als ik dat wel zou doen blijft het in eerste instantie een scherm waarop ik een mooi, helder en scherp beeld wil zien. De effecten zoals jij die beschrijft zijn natuurlijk ongewenst en hierom zou ik hem dus ook omruilen. Misschien wel voor het zelfde type, als je daar wel gewoon over te spreken bent? Waarschijnlijk heb je gewoon pech met je paneel. Dat komt helaas voor bij LCD-LED tv's..
Het 43" model hoeft natuurlijk niet dezelfde kwaliteit te hebben. Als ik de review van Digitalversus zo eens lees, dan zou het kunnen dat het 43" en 48" model over VA-panelen (PSA) beschikt en niet over IPS (PLS). VA-panelen hebben betere contrasten dan IPS.hstrr schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:51:
[...]
Oke Dimens ,
Heb ondertussen een review gelezen op www digitalversus.com van het kleinere broertje uit de 5-serie de ue32j5500 deze word niet al te best beoordeeld wat betreft contrast 860:1 niet al te beste zwartwaardes en heeft nogal veel last van Motion-blur .
Ik denk dat de 43-inch er dan niet veel beter uit zal komen.
Toch maar mijn pijlen op Sony richten liefst de w-800b serie van vorig jaar maar daar zijn er helaas niet veel meer van op voorraad.
Vrijwel alle 2015 modellen van Sony beschikken over een VA-paneel. Ook veel 2014 modellen hebben zo'n VA-paneel voor diepe zwarten en daardoor een hoog contrast. Maar als je dan naar de 42" modellen gaat krijgen, dan krijg je ook toestellen met een 50Hz paneel en dus Motion Blur. Dit zul je bij alle 50Hz modellen tegenkomen.
We wachten rustig de reviews af voor het 43inch model van samsung. Zal vast nog wel eens komen. Anders ga ik zelf eens naar een winkel toe om hem te bekijken. Volgens mij is het best een leuk en betaalbaar toestel voor de woonkamer. Snap at het geen super toestel is vergelijken met de duurdere modellen, maar wat ik zo lees kan hij er prima mee door.Dimens schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:23:
[...]
Het 43" model hoeft natuurlijk niet dezelfde kwaliteit te hebben. Als ik de review van Digitalversus zo eens lees, dan zou het kunnen dat het 43" en 48" model over VA-panelen (PSA) beschikt en niet over IPS (PLS). VA-panelen hebben betere contrasten dan IPS.
Vrijwel alle 2015 modellen van Sony beschikken over een VA-paneel. Ook veel 2014 modellen hebben zo'n VA-paneel voor diepe zwarten en daardoor een hoog contrast. Maar als je dan naar de 42" modellen gaat krijgen, dan krijg je ook toestellen met een 50Hz paneel en dus Motion Blur. Dit zul je bij alle 50Hz modellen tegenkomen.
Wat ik wel raar vind is dat je weinig 46 inch modellen van 2013 / 2014 meer ergens vind, je zou verwachten dat deze toestellen nu ook voor dump prijzen weggaan
Verwijderd
Kan hier niemand een ervaring delen over de nieuwe samsung uhd /suhd lijn van 2015 ik ga veel geld uit geven voor een nieuwe tv en wil hierbij wel een goeie keuze maken.
Wat is jullie tip ?
De ju7500 65inch of de js8500 65inch
zou liever de js9000 willen maar dat gaat me te gek voor die prijs in 65 inch
Alles wat ik gek vind is dat bij de ju modellen de input lag lager is en bij de js8500 weer stuk hoger en de js 900 en de js9500 weer lager .
Ik mag nogal graag een game spelen dus vandaar dat ik wel wat tips kan gebruiken.
Uit mijn ervaring met de js8500 55 inch is het beeld wel mooier kwa kleuren en zwart waarden .
En wat mijn mij opvalt is dat bij ju modellen het scherm mat is en bij de js modellen is het scherm net een spiegel.
Ik was geen voorstander van curved tv's maar nu ik een tijd een curved heb is het zeer raar weer naar een plat scherm te kijken naar mij mening krijg je toch meer diepte in het beeld waardoor je er meer wordt in gezogen.
Ik vraag me alleen af als ik de js8500 kies
Ik last zal krijge met input lag
Wat bij de ju7500 20 ms is en de js8500 36.9ms .
Dennis
Wat is jullie tip ?
Alles wat ik gek vind is dat bij de ju modellen de input lag lager is en bij de js8500 weer stuk hoger en de js 900 en de js9500 weer lager .
Ik mag nogal graag een game spelen dus vandaar dat ik wel wat tips kan gebruiken.
Uit mijn ervaring met de js8500 55 inch is het beeld wel mooier kwa kleuren en zwart waarden .
En wat mijn mij opvalt is dat bij ju modellen het scherm mat is en bij de js modellen is het scherm net een spiegel.
Ik was geen voorstander van curved tv's maar nu ik een tijd een curved heb is het zeer raar weer naar een plat scherm te kijken naar mij mening krijg je toch meer diepte in het beeld waardoor je er meer wordt in gezogen.
Dennis
Deze vraag/vragen heb je min of meer al eerder gesteld. Ik heb ook al geantwoord, waar je verder helemaal niet op reageert. Ik vraag me dus af of het nut heeft nog in te gaan op je vragen.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:19:
Kan hier niemand een ervaring delen over de nieuwe samsung uhd /suhd lijn van 2015 ik ga veel geld uit geven voor een nieuwe tv en wil hierbij wel een goeie keuze maken.
Wat is jullie tip ?
Dennis
Weet iemand ook wat voor paneel er in de 40f6770 zit? Dit is het toestel wat ik nu heb, is de overstap naar de 43j5500 zijn geld waard?Dimens schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:23:
[...]
Het 43" model hoeft natuurlijk niet dezelfde kwaliteit te hebben. Als ik de review van Digitalversus zo eens lees, dan zou het kunnen dat het 43" en 48" model over VA-panelen (PSA) beschikt en niet over IPS (PLS). VA-panelen hebben betere contrasten dan IPS.
Dan ga je van een 100Hz paneel naar een 50Hz paneel toe. Kortom: achteruitgang.G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
Weet iemand ook wat voor paneel er in de 40f6770 zit? Dit is het toestel wat ik nu heb, is de overstap naar de 43j5500 zijn geld waard?
Oke bedankt voor de info.Eens goed kijken of ik nog een ander leuk toestel ergens tegenkom van samsung rond de 500euro.Dimens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:56:
[...]
Dan ga je van een 100Hz paneel naar een 50Hz paneel toe. Kortom: achteruitgang.
Mag ik vragen waarom je naar een nieuw toestel zoekt?G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Oke bedankt voor de info.Eens goed kijken of ik nog een ander leuk toestel ergens tegenkom van samsung rond de 500euro.
Op onze slaapkamer hadden wij een oude 37inch van samsung, deze is helaas stuk. Nu wouden we de 40 inch die we in de woonkamer hebben naar de slaapkamer doen. En voor de woonkamer een nieuwe.Dimens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:12:
[...]
Mag ik vragen waarom je naar een nieuw toestel zoekt?
We zagen toen de 43 inch in de aanbieding voor 499,- dit vinden we een leuke prijs voor een nieuwe tv en willen graag een samsung weer.
Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel de input lag is van de Samsung 40JU6650?
Ik sta op het punt deze TV aan te schaffen, en zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor gaming met de XBOX 360 en de XBOX One, en Netflix
Ik sta op het punt deze TV aan te schaffen, en zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor gaming met de XBOX 360 en de XBOX One, en Netflix
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Dat klinkt als een miskoop. Volgens mij kun je beter een goedkopere FHD-televisie kopen.Electra schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:14:
Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel de input lag is van de Samsung 40JU6650?
Ik zou zeggen spaar door voor de 65JS9500.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:19:
Wat is jullie tip ?
Dennis
Die heb ik al sedert maart jl. en die levert een verrukkelijk plaatje en met zijn inputlag van rond de 20ms ook uitstekend voor de fervente gamer.
Verwijderd
Vind ik ook een mooi exemplaar alleen jammer van de zilveren bedels. Wat weer reflectie vertoont op het scherm.
Ik heb sinds een paar dagen de 55JU6400. Tot nu toe zeer tevreden. Het enige echte minpunt vind ik de kijkhoek. Voor mij echter niet een heel groot probleem. 4K demomateriaal was echt fantastisch. Het zwart is zeker acceptabel (ik kom van een plasma en ben daarin wel een zeikerd).
Ik heb de setting overgenomen van dit filmpje: https://www.youtube.com/p...Rfp4b-CzPgkDj9AUZsoE3K4P_
Motion is zeker goed, de enige spijt is dat ik niet nog een maatje groter ben gegaan.
Ik heb de setting overgenomen van dit filmpje: https://www.youtube.com/p...Rfp4b-CzPgkDj9AUZsoE3K4P_
Motion is zeker goed, de enige spijt is dat ik niet nog een maatje groter ben gegaan.
Beauty is in the eye of the beerholder
Hallo
Wie kan mij helpen mijn samsung tv uit 2010/2011 blijft hangen op 80% procent authenticatie. Ik heb een paarse ziggo ci module. Alvast bedankt voor de hulp.
Wie kan mij helpen mijn samsung tv uit 2010/2011 blijft hangen op 80% procent authenticatie. Ik heb een paarse ziggo ci module. Alvast bedankt voor de hulp.
Ik besloot gelukkig redelijk op tijd een maatje groter te gaan... de 65" stond al in doos in de gang maar na een belletje was er een 75" onderweg waarvan ik vreesde dat die nooit zou passen.Motion is zeker goed, de enige spijt is dat ik niet nog een maatje groter ben gegaan
85" had echter ook gepast, ware de meerprijs niet zo achterlijk...
proficiat met je 75 ik ben bezig voor de 78JS9500, wat een mega tv, effe doorsparen nog...
enne maar zo denken, prijzen zullen langzamerhand wel wat gaan dalen, zeker met alle nieuwe IFA presentaties die eraan zitten te komen...
enne maar zo denken, prijzen zullen langzamerhand wel wat gaan dalen, zeker met alle nieuwe IFA presentaties die eraan zitten te komen...
Dank je. Op feestjes is de tv de grote aandachtstrekker. Lekker wat UHD YouTube filmpjes opzetten en (onbedoeld) mensen jaloers naar huis laten gaan.dinandus schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:24:
proficiat met je 75 ik ben bezig voor de 78JS9500, wat een mega tv, effe doorsparen nog...
Geen seconde spijt van gehad.
Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe tv. Nu is mijn oog gevallen op de Samsung UE48JU6400 en Samsung UE48J6200. Naar mijn mening is het enige verschil dat de 6400 UHD is. Zou het raar zijn om voor de 6200 te gaan met het oog op de toekomst dat er, waarschijnlijk, steeds meer content in UHD zal komen? Het prijsverschil is ongeveer 200€..
Hoe vaak ben je van plan up te graden? Voor 200 euro zou ik voor UHD gaan.
Niet vaak. Wil het er de komende tijd wel mee doen 5-7 jaar!
Dan denk ik dat goedkoop duurkoop zal zijn, dat je binnen je normale 'ververstermijn' gaat jeuken om UHD te nemen.
Houdt er ook rekening mee dat de UE48J6200 een 100Hz paneel heeft en de UE48JU6400 slechts 50Hz is. De hogere frequentie zorgt o.a. voor een betere bewegingsscherpte die voorbij het 50Hz paneel van de JU6400 gaat. Hierdoor is het beeld - ondanks dat de J6200 een lagere resolutie heeft - tijdens bewegingen scherper dan de JU6400.daannvd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:44:
Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe tv. Nu is mijn oog gevallen op de Samsung UE48JU6400 en Samsung UE48J6200. Naar mijn mening is het enige verschil dat de 6400 UHD is. Zou het raar zijn om voor de 6200 te gaan met het oog op de toekomst dat er, waarschijnlijk, steeds meer content in UHD zal komen? Het prijsverschil is ongeveer 200€..
Alhoewel er geen reviews zijn van de JU6400, bevestigen reviews van andere modellen met een 50Hz UHD-paneel dat het slecht is gesteld met de resolutie tijdens bewegingen door motion blur.
Samsung HU6900:
And it's bad news for the motion compensation, too. Although, technically speaking, it's a CMR200 panel, it's a mere 50 Hz in native resolution. This makes it impossible to remove judder in films, and the Samsung is left with just simple backlight scanning to try and mask ghosting as best it can.
Unfortunately, this isn't quite enough. We measured average responsiveness at 16 ms, so it's difficult to hide ghost images, even with Clear Motion turned on, which, incidentally, causes a 50% reduction in brightness. Although 4K stills are full of detail, in video playback the definition decreases so much that, for any tracking shots, you'd be better off with something like the UE48H6400 (Full HD, 1920 x 1080 pixels) with motion compensation.
DigitalVersus
To be fair, the motion blur was not any worse than what you’d expect from a stock LCD display. But when you put together a perfect storm of largish screen size, super-high resolution and a not insignificant price premium compared with regular HDTVs, then the lack of functional motion interpolation becomes difficult to swallow. The UHDTV’s 4K resolution only holds true on a static picture; on a moving image you’d be lucky to get 1K.
HDTVTest
LG UB800V
We were counting on the motion compensation to make up for the lack of responsiveness. Unfortunately, though, it wasn't up to the task. For smooth pictures, you have to dial it up to maximum, but then artefacts spoil the image. It's really disappointing, especially since it's supposed to be 900 Hz. Samsung's 200 Hz CMR models do a better job, like the H6200.
DigitalVersus
And it's bad news for the motion compensation, too. Although, technically speaking, it's a CMR200 panel, it's a mere 50 Hz in native resolution. This makes it impossible to remove judder in films, and the Samsung is left with just simple backlight scanning to try and mask ghosting as best it can.
Unfortunately, this isn't quite enough. We measured average responsiveness at 16 ms, so it's difficult to hide ghost images, even with Clear Motion turned on, which, incidentally, causes a 50% reduction in brightness. Although 4K stills are full of detail, in video playback the definition decreases so much that, for any tracking shots, you'd be better off with something like the UE48H6400 (Full HD, 1920 x 1080 pixels) with motion compensation.
DigitalVersus
To be fair, the motion blur was not any worse than what you’d expect from a stock LCD display. But when you put together a perfect storm of largish screen size, super-high resolution and a not insignificant price premium compared with regular HDTVs, then the lack of functional motion interpolation becomes difficult to swallow. The UHDTV’s 4K resolution only holds true on a static picture; on a moving image you’d be lucky to get 1K.
HDTVTest
LG UB800V
We were counting on the motion compensation to make up for the lack of responsiveness. Unfortunately, though, it wasn't up to the task. For smooth pictures, you have to dial it up to maximum, but then artefacts spoil the image. It's really disappointing, especially since it's supposed to be 900 Hz. Samsung's 200 Hz CMR models do a better job, like the H6200.
DigitalVersus
Maar het 100Hz paneel zorgt niet alleen voor een goede bewegingsresolutie, in het geval van Samsung ook voor een goede weergave van 24p-content (films). De 50Hz televisies die je in de 2015 modellen van Samsung terugvindt kunnen dit namelijk niet goed waardoor je stotterende beelden (judder) krijgt.
Daarbij moet jij je dan ook afvragen of je het verschil in resolutie zult gaan zien. Je moet akelig dichtbij een televisie zitten wil het verschil op 48" zichtbaar zijn, laat staan hoe dichtbij je moet zitten wil je profijt hebben van de volledige resolutie. En klaar zijn voor de toekomst zul je ook niet, aangezien dergelijk goedkope modellen niet in staat zijn om de specificaties van Ultra HD Blu-Ray te benutten.
Ehh, zijn gewoon reviews van de JU6400 hoor, ik vind hem er eigelijk wel goed uitkomen.Dimens schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:20:
[...]
Houdt er ook rekening mee dat de UE48J6200 een 100Hz paneel heeft en de UE48JU6400 slechts 50Hz is. De hogere frequentie zorgt o.a. voor een betere bewegingsscherpte die voorbij het 50Hz paneel van de JU6400 gaat. Hierdoor is het beeld - ondanks dat de J6200 een lagere resolutie heeft - tijdens bewegingen scherper dan de JU6400.
Alhoewel er geen reviews zijn van de JU6400, bevestigen reviews van andere modellen met een 50Hz UHD-paneel dat het slecht is gesteld met de resolutie tijdens bewegingen door motion blur.
https://www.avforums.com/...55ju6400-uhd-review.11288
Ik zit er zelf ook naar te kijken momenteel, best een interessante tv..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Die heb ik over het hoofd gezien. Vreemd is wel dat AVForums de motion handeling van het toestel als "perfectly acceptable" bestempeld heeft terwijl het toestel inderdaad slecht presteert qua beweginsscherpte. Het toestel haalt slechts een motion resolution van 300 lijnen en dat is zeer laag, zeker voor een UHD-televisie.Only schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:45:
[...]
Ehh, zijn gewoon reviews van de JU6400 hoor, ik vind hem er eigelijk wel goed uitkomen.
https://www.avforums.com/...55ju6400-uhd-review.11288
Ik zit er zelf ook naar te kijken momenteel, best een interessante tv..
Om het even in beeld te brengen: Rtings heeft de J6200 en JU6500 getest op beweginsscherpte. Je kunt goed zien dat het 100Hz paneel van de J6200 veel beter presteert en scherper is bij bewegingen dan het 50Hz paneel van de JU6500.
J6200

JU6500

Allereerst, bedankt voor je uitgebreide reactie. Zelf heb ik ook het idee dat een 'low-budget' UHD tv ook niet alles zal zijn, en al helemaal niet voor de toekomst waar dan nog bij komt dat ik voor 48'' ga. Welke tv raad je mij dan aan? de j6200 of zijn er nog andere alternatieven rond die prijs klasse?Dimens schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:20:
[...]
Maar het 100Hz paneel zorgt niet alleen voor een goede bewegingsresolutie, in het geval van Samsung ook voor een goede weergave van 24p-content (films). De 50Hz televisies die je in de 2015 modellen van Samsung terugvindt kunnen dit namelijk niet goed waardoor je stotterende beelden (judder) krijgt.
Daarbij moet jij je dan ook afvragen of je het verschil in resolutie zult gaan zien. Je moet akelig dichtbij een televisie zitten wil het verschil op 48" zichtbaar zijn, laat staan hoe dichtbij je moet zitten wil je profijt hebben van de volledige resolutie. En klaar zijn voor de toekomst zul je ook niet, aangezien dergelijk goedkope modellen niet in staat zijn om de specificaties van Ultra HD Blu-Ray te benutten.
Opzich niet gek dat av forums dat zegt, Rtings zegt namelijk precies hetzelfde in hun review over de JU6500, met het plaatje wat jij erbij post zelfs..Dimens schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:39:
[...]
Die heb ik over het hoofd gezien. Vreemd is wel dat AVForums de motion handeling van het toestel als "perfectly acceptable" bestempeld heeft terwijl het toestel inderdaad slecht presteert qua beweginsscherpte. Het toestel haalt slechts een motion resolution van 300 lijnen en dat is zeer laag, zeker voor een UHD-televisie.
Om het even in beeld te brengen: Rtings heeft de J6200 en JU6500 getest op beweginsscherpte. Je kunt goed zien dat het 100Hz paneel van de J6200 veel beter presteert en scherper is bij bewegingen dan het 50Hz paneel van de JU6500
The Samsung JU6500 is pretty good for motion blur. If you want less, you might want to upgrade to the JU7100.
Is het sowieso wel hetzelfde uhd paneel? De 6400 is plat en de 6500 curved.. Die 6500 zeggen ze over dat hij niet judder vrij 24p kan afspelen, bij de 6400 hebben ze het erover dat hij perfect tot recht komt bij films juist, beetje verwarrend zo..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
AV Forums is de enige review die dat over de JU6xxx reeks zegt als je dat met de tweede "ze" bedoelde.Only schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:50:
[...]
Opzich niet gek dat av forums dat zegt, Rtings zegt namelijk precies hetzelfde in hun review over de JU6500, met het plaatje wat jij erbij post zelfs..
The Samsung JU6500 is pretty good for motion blur. If you want less, you might want to upgrade to the JU7100.
Is het sowieso wel hetzelfde uhd paneel? De 6400 is plat en de 6500 curved.. Die 6500 zeggen ze over dat hij niet judder vrij 24p kan afspelen, bij de 6400 hebben ze het erover dat hij perfect tot recht komt bij films juist, beetje verwarrend zo..
Die plaatjes bij Motion Blur zijn zonder de Motion Plus functie ingeschakeld (die als ie er al op zit bij de JU6xxx modellen niks doet voor de bewegingsonscherpte itt bij de J6xxx modellen); zie alleen niet zo 1-2-3 waar Dimens die plaatjes van soap opera effect vandaan tovert
Overigens is de Amerikaanse J6300 eerder gelijk aan onze J6200; hun J6200 lijkt de opvolger van de H6203 te zijn, een ouderwets uitziend mode.
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 26-08-2015 11:59 ]
Ik heb nu een week de 55JU6400 en mij valt niets op qua bewegingsonscherpte.
Beauty is in the eye of the beerholder
Natuurlijk zijn er alternatieven beschikbaar in die prijsklasse. Toestellen zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W755C Zwart en pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart komen qua beeldkwaliteit wel overeen met de Samsung J6200.daannvd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Allereerst, bedankt voor je uitgebreide reactie. Zelf heb ik ook het idee dat een 'low-budget' UHD tv ook niet alles zal zijn, en al helemaal niet voor de toekomst waar dan nog bij komt dat ik voor 48'' ga. Welke tv raad je mij dan aan? de j6200 of zijn er nog andere alternatieven rond die prijs klasse?
Maar als je meer advies over deze televisies wil, dan is het verstandig je vragen te stellen in het algemene Sony-topic.\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up
Of een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies als je algemeen aankoopadvies wil hebben.
Zoals apis29 al zegt, wordt in de review gesproken over de bewegingsonscherpte zonder gebruik van beeldinterpolatie. Met beeldinterpolatie ingeschakeld op de J6200 is direct te zien hoe groot het verschil is. Dat is het grote voordeel van het 100Hz paneel.Only schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:50:
[...]
Opzich niet gek dat av forums dat zegt, Rtings zegt namelijk precies hetzelfde in hun review over de JU6500, met het plaatje wat jij erbij post zelfs..
Het 50Hz paneel is niet verantwoordelijk voor het goed weergeven van 24p-content. Dit wordt door andere software en hardware van het toestel aangestuurd.Is het sowieso wel hetzelfde uhd paneel? De 6400 is plat en de 6500 curved.. Die 6500 zeggen ze over dat hij niet judder vrij 24p kan afspelen, bij de 6400 hebben ze het erover dat hij perfect tot recht komt bij films juist, beetje verwarrend zo..
Uiteraard is het mogelijk dat de JU6400 in staat is om correct 24p-content weer te geven, maar het lijk mij sterk. De door Rtings gereviewde toestellen met een 50Hz paneel zijn alleen niet in staat om 24p-content goed weer te geven en dit wordt vermoedelijk door de software veroorzaakt en wanneer dat het geval is, is de kans zeer groot dat dit ook aanwezig is bij de JU6400.
Dat AVForums stelt dat hij perfect tot zijn recht komt bij films (24p-content) is inderdaad verwarrend. Maar ik denk dat je dit beter met een korreltje zout kunt nemen.
Ben tot nu toe zeer tevreden over de JU7000. Heb alleen twee irritaties, misschien weet iemand een oplossing?
1. Voor mijn bluetooth koptelefoon moet ik elke keer door 5 menus om connectie te maken. Is dat ook sneller te doen?
2. De TV geeft altijd een popup melding bij het aanzetten (zo een waar je perse OK moet drukken). We hebben een setup box, maar dan zegtie dat er geen zenders gevonden zijn (via ingebouwde tuner, wat dus logisch is). Kun je de TV Source niet verbergen, als je het niet hebt. Of er staat een melding met een enorme knop STB, om de setup box aan te zetten. Het uitzetten van de setup-box (UPC) werkt bij mij wel, via menu. Maar aanzetten niet. Bij jullie wel?
1. Voor mijn bluetooth koptelefoon moet ik elke keer door 5 menus om connectie te maken. Is dat ook sneller te doen?
2. De TV geeft altijd een popup melding bij het aanzetten (zo een waar je perse OK moet drukken). We hebben een setup box, maar dan zegtie dat er geen zenders gevonden zijn (via ingebouwde tuner, wat dus logisch is). Kun je de TV Source niet verbergen, als je het niet hebt. Of er staat een melding met een enorme knop STB, om de setup box aan te zetten. Het uitzetten van de setup-box (UPC) werkt bij mij wel, via menu. Maar aanzetten niet. Bij jullie wel?
Verwijderd
Hoe weten jullie welke panelen van Samsung 50Hz zijn en welke 100Hz??? Ik kan dit nergens vinden...
Puntje 2 hadden wij ook. Volgens mij moet je hem gewoon een keer laten zoeken, dan stopt de melding.Cheeky schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:53:
Ben tot nu toe zeer tevreden over de JU7000. Heb alleen twee irritaties, misschien weet iemand een oplossing?
De stb melding hebben we nog nooit gehad. We hebben ook een upc\ziggo box.
Uitzoeken wat voor paneel of T-Con erin zit. Maar aan de serie kun je het eigenlijk ook al zeggen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:50:
Hoe weten jullie welke panelen van Samsung 50Hz zijn en welke 100Hz??? Ik kan dit nergens vinden...
FHD
Series 4 = 50Hz
Series 5 = 50Hz
Series 6 = 100Hz (F6200 50Hz)
Series 7 = 200Hz (40" 2014 modellen 100Hz)
Series 8 = 200Hz
Series 9 = 200Hz
UHD
Series 6 = 50Hz
Series 7 = 100Hz
Series 8 = 100Hz
Series 9 = 100Hz
Zo snel even uit mijn hoofd.
ik ben me aan het verdiepen in deze tv, maar ik zie 2 verschillende prijzen staan die best ver uit elkaar liggen.
deze van bol maar daar staat een L achter ?? betekent dat iets http://www.bol.com/nl/p/s...05767937-9200000041234117
en dan dezelfde bij de MM http://www.mediamarkt.nl/...le&product_code=100791197
scheelt bekant 1000 euro.. zijn het nu dezelfe of wat..
deze van bol maar daar staat een L achter ?? betekent dat iets http://www.bol.com/nl/p/s...05767937-9200000041234117
en dan dezelfde bij de MM http://www.mediamarkt.nl/...le&product_code=100791197
scheelt bekant 1000 euro.. zijn het nu dezelfe of wat..
Zelfde TV, maar google maar eens op de externe aanbieder waardoor die bij bol.com aangeboden wordt. Ik zou even verder kijken....
Ik ben van het weekend eens gaan kijken naar de 55JS8500. best een mooie tv welke vanwege de curve eigenlijk had afgeschreven. In de praktijk merk je de (zeer lichte) curve nauwelijks. Kijkhoeken zijn hetzelfde als de JU7000, niet erg goed dus. Maar de JS8500 heeft wel HDR en wide colour space voor ca. 500 EU meer. Al met al blijft het een lastige keuze.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Ik zit met een probleempje, ik heb zaterdag de volgende tv gekocht:
pricewatch: Samsung UE40JU6410S Zilver alleen zit ik nu met een probleem dat smart functionaliteiten zoals youtube en kijk.nl allemaal niet werken.
Nog meer mensen last van dit probleem?
pricewatch: Samsung UE40JU6410S Zilver alleen zit ik nu met een probleem dat smart functionaliteiten zoals youtube en kijk.nl allemaal niet werken.
Nog meer mensen last van dit probleem?
Ik snap niet waarom heel veel mensen klagen over de kijkhoek.
We hadden hiervoor een Samsung 40m87bd en naar mijn bescheiden mening is de kijkhoek van deze niet lager. Daarbij hebben we een vrij brede bank.
Moet zeggen dat we zelf eigenlijk nooit in die andere hoek zitten, maar toch.
Daarbij moet ik wel aangeven dat ik naast de kijkhoek van de oude tv (178 graden) niet de kijkhoek van onze Samsung UE48JU7000L kan vinden.
We hadden hiervoor een Samsung 40m87bd en naar mijn bescheiden mening is de kijkhoek van deze niet lager. Daarbij hebben we een vrij brede bank.
Moet zeggen dat we zelf eigenlijk nooit in die andere hoek zitten, maar toch.
Daarbij moet ik wel aangeven dat ik naast de kijkhoek van de oude tv (178 graden) niet de kijkhoek van onze Samsung UE48JU7000L kan vinden.
Die kijkhoeken op papier zijn natuurlijk altijd "perfect". Je kan onder een hoek van 89 graden links of 89 graden rechts nog zien dat er wat op de tv gebeurt. In de praktijk blijkt vaak dat je als je niet perfect in het midden van de tv zit je al snel een verkleuring van het beeld krijgt. Dit bedoelen ze hier dan.
Dat is ook logisch. Maar daar merk ik zelf eigenlijk weinig van. Zowel bij de oude als bij de nieuwe. Denk dat ik er eens goed op ga letten. Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ben benieuwd wat die firmware update in de praktijk gaat doen. Het lijkt vooral te zijn om de bijbehorende nieuwe HDR bluray spelers te ondersteunen en te promoten:
http://www.twice.com/news...hdr-blu-ray-players/58452
Of zou ik echt verschil kunnen zien als ik YouTube of Netflix HDR content op mijn 'standaard' 2015 UHD (niet SUHD) tv zou afspelen?
http://www.twice.com/news...hdr-blu-ray-players/58452
Of zou ik echt verschil kunnen zien als ik YouTube of Netflix HDR content op mijn 'standaard' 2015 UHD (niet SUHD) tv zou afspelen?
Weet niet of het hier al bekend was maar kwam 'm net tegen.
S-UHD plat
http://www.samsung.com/nl...s/s-uhd-tv/UE55JS8000LXXN
Beschikbaar vanaf 14 september en als je nu PRE-ordered een Samsung zwarte Galaxy S cadeau.
S-UHD plat
http://www.samsung.com/nl...s/s-uhd-tv/UE55JS8000LXXN
Beschikbaar vanaf 14 september en als je nu PRE-ordered een Samsung zwarte Galaxy S cadeau.
[ Voor 22% gewijzigd door Flamingo BB op 07-09-2015 11:47 ]
Ik had hem ook al gezien van de week. Met gratis galaxy s6 (cashback / promotieactie). Die kun je dan mooi verpatsen op MP voor 400 euro korting
Maar is nog 2099,-
Had liever nog weer zo'n actie gehad met een Soundbar.
Had liever nog weer zo'n actie gehad met een Soundbar.
Mail voor de grap eens voor de laagste prijs met een zaak zoals klein.nl. Daar heb ik de laatste 2 tv's die ik gekocht heb ook met een mooie korting op de adviesprijs vandaan. Vragen is gratis he. En als je dan de S6 verkoopt kun je vast wel een soundbar weer terugkopen
Was geen goeie grap
. Had Klein al gemaild en de tv stond niet op de site maar dan krijg je zo'n standaard verhaal terug waar je niks aan hebt.... KLEIN probeert altijd een breed assortiment en diversiteit aan artikelen beschikbaar te stellen blablablabla
Nog wel bij een andere winkel een aanbod van 2349,- gehad.
Nog wel bij een andere winkel een aanbod van 2349,- gehad.
Met de prijs van de 55JS9000 dicht bij de JS8500 plus de s6 actie wordt de JS9000 nu wel een hele aantrekkelijke tv. Grote kans dat ik binnenkort deze knoop doorhak. Zijn er nog tevreden mensen hier met een curved tv ? Ben je na een tijdje nog steeds blij met die curve of merk je het al niet meer ?
Heb deze al enige tijd hangen aan de muur. Gestart met de JS8500. Hier veel problemen mee gehad. Beeld dat niet vloeiend was. Diverse input apparaten. Ziggo, Apple TV, Marantz BD. Winkel kreeg het niet voor elkaar om dit goed te krijgen. Kreeg te horen dat het wellicht de HDMI kabels zijn, maar dit zijn de iets duurder AudioQeust Forest HDMI kabels.
Na veel gedoe een JS9000 gekregen en deze doet het erg goed. Beeld kwaliteit is echt super, spiegeling vind ik zelf ook erg meevallen. Het is niet meer dan met de oude TV. evenals de kijk hoek. Al zitten wij er negen van tien keer recht voor.
De tv hangt nu aan Samsung WMN450M. Voordeel is dat je hier geen bevestiging plaat hebt. Die je eventueel kunt zien. En je kunt ook nog redelijk makkelijk bij de kabels indien nodig. De Samsung WMN450M wall mount is wat mij betreft aanrader.
Wij merken al niet meer dat we een curved hebben hangen.
Na veel gedoe een JS9000 gekregen en deze doet het erg goed. Beeld kwaliteit is echt super, spiegeling vind ik zelf ook erg meevallen. Het is niet meer dan met de oude TV. evenals de kijk hoek. Al zitten wij er negen van tien keer recht voor.
De tv hangt nu aan Samsung WMN450M. Voordeel is dat je hier geen bevestiging plaat hebt. Die je eventueel kunt zien. En je kunt ook nog redelijk makkelijk bij de kabels indien nodig. De Samsung WMN450M wall mount is wat mij betreft aanrader.
Wij merken al niet meer dat we een curved hebben hangen.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd
Sinds een week de 40JU7000 en bevalt uitstekend, ben nog volop aan het ontdekken,
ik wilde mijn hele oude philips 32pfl7562 inruilen en kreeg er bij platte tv een goede inruilprijs voor incl bezorging en ophalen oude tv, met deze offerte naar Klein gegaan en gevraagd wat zij hier nog mee konden, tot mijn verbaziing hetzelfde aanbod maar ik mocht mijn oude tv houden, die staat nu op MP, dus alles wat ik hiervoor nog ontvangen kan is meegenomen.
perfect beeld, en de uhd is erg mooi op de demo filmpjes, MAAR op Netflix is al enige content zoals house of cards in uhd te vinden, prachtig
ik wilde mijn hele oude philips 32pfl7562 inruilen en kreeg er bij platte tv een goede inruilprijs voor incl bezorging en ophalen oude tv, met deze offerte naar Klein gegaan en gevraagd wat zij hier nog mee konden, tot mijn verbaziing hetzelfde aanbod maar ik mocht mijn oude tv houden, die staat nu op MP, dus alles wat ik hiervoor nog ontvangen kan is meegenomen.
perfect beeld, en de uhd is erg mooi op de demo filmpjes, MAAR op Netflix is al enige content zoals house of cards in uhd te vinden, prachtig
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 09:48 ]
Zijn er hier mensen met een Samsung JU7000 die een gameconsole hebben aangesloten via de One Connect mini?
Ik kan nergens op internet vinden of de game console nou rechtstreeks op een HDMI poort van de TV gezet moet worden, of via de one connect mini, i.v.m. input lag.
Ik kan nergens op internet vinden of de game console nou rechtstreeks op een HDMI poort van de TV gezet moet worden, of via de one connect mini, i.v.m. input lag.
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Samsung UE65JU7000
Reviews laten zien dat het een prima apparaat is.
Ik sta op het punt om deze te kopen, iemand die er iets negatiefs over kwijt kan?
Reviews laten zien dat het een prima apparaat is.
Ik sta op het punt om deze te kopen, iemand die er iets negatiefs over kwijt kan?
Nope, prima TV. Geen enkele klacht. Enkel jammer dat hij geen HDR heeft, maar dat zit niet op de platte TV's van 65" en groter.
Heeft iemand al wat gemerkt van de update daarvoor?
Heeft iemand al wat gemerkt van de update daarvoor?
Ik heb ook een UEJU7000. Ben er tevreden mee. Twee probleempjes:
1. De ingebouwde mediaplayer speelt geen losse SRT subtitles af via DLNA.
2. Netflix haperde nog wel eens: random 'deze titel kan niet worden afgespeelt' foutmeldingen. Workaround is vreemd genoeg de stekker er 30 seconden uit trekken. Nu opgelost door een schakelklok er tussen te zetten die iedere nacht de stroom er een half uurtje vanaf haalt. Beetje omslachtig, maar werkt: geen Netflix problemen meer.
Beeld is prachtig, mits je er recht voor zit (ik kom van plasma, dus nu mindere kijkhoeken). Niets van de HDR firmware update gemerkt, maar het leek me ook al sterk dat je daar softwarematig veel aan kan verbeteren.
2. Netflix haperde nog wel eens: random 'deze titel kan niet worden afgespeelt' foutmeldingen. Workaround is vreemd genoeg de stekker er 30 seconden uit trekken. Nu opgelost door een schakelklok er tussen te zetten die iedere nacht de stroom er een half uurtje vanaf haalt. Beetje omslachtig, maar werkt: geen Netflix problemen meer.
Beeld is prachtig, mits je er recht voor zit (ik kom van plasma, dus nu mindere kijkhoeken). Niets van de HDR firmware update gemerkt, maar het leek me ook al sterk dat je daar softwarematig veel aan kan verbeteren.
Kijkhoeken zijn een issue hier ? Ik wil de tv gebruiken in mijn cafe, daar waar de helft van de mensen daar links/rechts van de tv zullen zitten, dus niet alleen er recht voor. Alleen voor voetbalwedstrijden of andere sporten zal het gebruikt wordenJez821 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:37:
Ik heb ook een UEJU7000. Ben er tevreden mee. Twee probleempjes:
Is dat kijkhoek probleem groot ?
Daarvoor kan je het beste in de winkel gaan kijken. De meeste betere LCD tv's hebben tegenwoordig een PVA scherm en deze techniek heeft inherent slechtere kijkhoeken. Of dat voor jou goed genoeg is kan ik niet bepalen. Zoek anders wat recensie's of discussies op. Zijn er genoeg te vinden op internet.
Ben al in de winkel geweest en kan daar alleen die curved modellen van 65" zien.
Zoeken naar dat model wat ik wil helpt niet echt veel. De meeste experts die hier iets over kunnen vertellen zitten hier lijkt het wel
Zoeken naar dat model wat ik wil helpt niet echt veel. De meeste experts die hier iets over kunnen vertellen zitten hier lijkt het wel
Dat is meestal zoknakker2 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:44:Zoeken naar dat model wat ik wil helpt niet echt veel. De meeste experts die hier iets over kunnen vertellen zitten hier lijkt het wel
Het hangt helemaal af van hoe ver naast het beeld en ver van het beeld mensen gaan zitten kijken. Er is een soort van ideale 'cone' waarin het fijn kijken is, daarbuiten is het gewoon minder omdat de angle te groot wordt.
Dat is niet erg als je met je meissie en/of vrienden ergens voor de TV zit, maar tig man er omheen kan wat minder mooi zijn voor mensen aan de fringe.... (top serie..)
Bij onze 48ju7000 zaten 2 kabeltjes om composite en component aan te sluiten, maar kom helemaal geen mogelijkheid meer tegen om scart of RGB scart aan te sluiten.
Dacht een Samsung kabel gevonden te hebben, maar die aansluiting heb ik ook niet. Best jammer. In de handleiding wordt ook niets gerept over scart.
Dacht een Samsung kabel gevonden te hebben, maar die aansluiting heb ik ook niet. Best jammer. In de handleiding wordt ook niets gerept over scart.
Gisteren een impuls aankoop gedaan tijdens de bulkweek van bol.com, de 55JU6800 met 50% korting. Voor dat geld volgens mij een top deal, nu hopen dat de TV ook top is. Heeft iemand al ervaring met dit model?
Net Samsung gesproken over SCART. Maar dat is er dus uit gehaald. Geen adaptertje, kabeltje verloopje etc. Jammer. Had dat liever gezien dan composite. Ze hadden vroeger zo'n platte iPod achtige stekker met dat er aan, maar die aansluiting zit er ook niet meer op.
Balen, want mijn versterker heeft ook geen SCART meer.
wilde lekker in goede kwaliteit mijn oude consoles nog aan gaan sluiten. Zie het ook niet zitten om een dure HDMI converter te kopen.
Balen, want mijn versterker heeft ook geen SCART meer.
wilde lekker in goede kwaliteit mijn oude consoles nog aan gaan sluiten. Zie het ook niet zitten om een dure HDMI converter te kopen.
Iemand ervaringen met de UE48JU6445W?
Verwijderd
Ik ben van plan om de UE65JU7000 te kopen. Nu twijfel ik alleen over het moment en de prijs...
~€3000,- voor een tv is een hoop geld! Ik was daarom bereid om te wachten op de geen-btw actie van Mediamarkt, want dat zou toch zo'n €500,- schelen. Maarrrrr er zijn nu enkele winkels die sowieso al €500,- onder de prijs van Mediamarkt zitten!
Kortom, wat is wijsheid? En wanneer komen de 2016 modellen uit, want dan daalt de prijs van dit model natuurlijk ook.... Wat zouden jullie mij adviseren?
~€3000,- voor een tv is een hoop geld! Ik was daarom bereid om te wachten op de geen-btw actie van Mediamarkt, want dat zou toch zo'n €500,- schelen. Maarrrrr er zijn nu enkele winkels die sowieso al €500,- onder de prijs van Mediamarkt zitten!
Kortom, wat is wijsheid? En wanneer komen de 2016 modellen uit, want dan daalt de prijs van dit model natuurlijk ook.... Wat zouden jullie mij adviseren?
De JU's zijn vrij nieuw dus wachten lijkt mij niet zinvol als je nu wilt kijken.
Elke stap hoger in grootte verdubbelt de verhoging in prijs.Is dus niet lineair, zeer helaas.
Mijn 75" deed dus erg pijn om te kopen en 85" was helemaal achterlijk duur...
Elke stap hoger in grootte verdubbelt de verhoging in prijs.Is dus niet lineair, zeer helaas.
Mijn 75" deed dus erg pijn om te kopen en 85" was helemaal achterlijk duur...
De BTW actie van de mediamarkt is fake. Ik wou laatste BTW actie een TV halen en daar was de EX btw prijs hoger dan de goedkoopste internet prijs.Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:28:
Ik ben van plan om de UE65JU7000 te kopen. Nu twijfel ik alleen over het moment en de prijs...
Zoals ik hier op het forum lees kan je beter wat offertes opvragen.
Elke BTW actie is fake, een bedrijf kan niet zomaar BTW inhouden van de staat. Ze geven gewoon 21% korting en kunnen dat elke dag doen. Maar als de prijs 22% hoger is dan bij Tweakers op zijn laagst dan heb je dus geen enkel voordeel.
Bovendien heb je vaak bij MM verkoopmensen die van niks weten en niks mogen zonder overleg met de baas die het geen ruk scheelt want je bent een enkele klant van velen.
Er zijn winkels die aanzienlijk kleiner zijn en die voor hun relatief veel volume verplaatsen (waardoor ze schieten op vele kleintjes ipv een paar groten) maar wel op zo'n schaal dat jij er aanzienlijk meer toe doet voor hun. Met die winkels is het veel beter te praten, ook al moet je daar natuurlijk ook de juiste persoon treffen en geen stagiair ofzo.
Bovendien heb je vaak bij MM verkoopmensen die van niks weten en niks mogen zonder overleg met de baas die het geen ruk scheelt want je bent een enkele klant van velen.
Er zijn winkels die aanzienlijk kleiner zijn en die voor hun relatief veel volume verplaatsen (waardoor ze schieten op vele kleintjes ipv een paar groten) maar wel op zo'n schaal dat jij er aanzienlijk meer toe doet voor hun. Met die winkels is het veel beter te praten, ook al moet je daar natuurlijk ook de juiste persoon treffen en geen stagiair ofzo.
De BTW-weg-ermee actie is enkel 21% korting op de nettoprijs, wat uitkomt op 17,35% korting op de brutoprijs.Tijgert schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:18:
Elke BTW actie is fake, een bedrijf kan niet zomaar BTW inhouden van de staat. Ze geven gewoon 21% korting en kunnen dat elke dag doen. Maar als de prijs 22% hoger is dan bij Tweakers op zijn laagst dan heb je dus geen enkel voordeel.
Sinds enkele weken de Samsung UE48JU7000L aangeschaft voor een nette prijs inclusief een CI+ module. Heerlijke TV tot nu toe, maar daarbij vermeld ik ook dat ik van de eerste LCD 'HD ready' generatie van 2005 af kom.
@Jez821 Externe SRT speelt hier feilloos af via DLNA (zit een QNAP 412 met zowel een Twonky als een QNAP DLNA server achter)
@knakker2 TV hangt hier plat tegen de muur en als ik woonkamer binnen kom lopen en TV staat aan, dan heb ik een kijkhoek van ongeveer 30-40 graden. Op dat moment lijken de kleuren erg flets. Nu heb ik de calibratie al zo staan dat ik geen harde, schreeuwende kleuren heb.
Wedervraag: als ik via de ingebouwde mediaspeler vanaf de DLNA mappenstructuur in wil duiken zie ik overal die lelijke panelen/blokken die de mappen voor moeten stellen. Heb overal gezocht, maar kan ik die panelen ergens instellen dat het een duidelijke mappenstructuur wordt (A-Z onder elkaar ipv 3 rijen panelen)?
@Jez821 Externe SRT speelt hier feilloos af via DLNA (zit een QNAP 412 met zowel een Twonky als een QNAP DLNA server achter)
@knakker2 TV hangt hier plat tegen de muur en als ik woonkamer binnen kom lopen en TV staat aan, dan heb ik een kijkhoek van ongeveer 30-40 graden. Op dat moment lijken de kleuren erg flets. Nu heb ik de calibratie al zo staan dat ik geen harde, schreeuwende kleuren heb.
Wedervraag: als ik via de ingebouwde mediaspeler vanaf de DLNA mappenstructuur in wil duiken zie ik overal die lelijke panelen/blokken die de mappen voor moeten stellen. Heb overal gezocht, maar kan ik die panelen ergens instellen dat het een duidelijke mappenstructuur wordt (A-Z onder elkaar ipv 3 rijen panelen)?
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |